abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2020 @ 13:29:28 #101
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_191921064
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:14 schreef HeatWave het volgende:
Nogmaals, het gaat niet alleen om Disney, het is heel "hollywood".
Eerst ging het alleen om disney dat zogenaamd helemaal instort, blijkt dat je ongelijk hebt. Gaat het ineens niet alleen over disney. Lekker de doelpalen blijven verzetten. _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_191921110
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zucht. Ja, dat heeft het wel. AL die films/series op mijn lijstje, dat je blijft negeren, zijn gepromoot als woke as fuck. Dat kan je blijven ontkennen zonder argumenten, maar dat zijn feiten.
Dus Terminator: Dark Fate is volgens jou woke? Je beseft dat powervrouwen al sinds het eerste deel de kern vormen van die franchise? Die film flopte omdat ie ruk was, niet omdat ie 'woke' is. De eerste serie Charlie Angels film was een groot succes, alleen zat niemand te wachten op een reboot die ruk is.

Je duwt flops heel makkelijk in het hokje 'woke' omdat het aansluit bij je ideologie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 maart 2020 @ 13:33:05 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191921123
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Eerst ging het alleen om disney dat zogenaamd helemaal instort, blijkt dat je ongelijk hebt. Gaat het ineens niet alleen over disney. Lekker de doelpalen blijven verzetten. _O-
Bullshit, ik reageerde alleen op "het gaat geweldig met Disney" daarbij doelde ik niet op hun wokeness verleden, maar alleen dat het helemaal niet zo goed gaat.

Ik heb een LIJST neergezet met wokeflops, maar omdat dat daadwerkelijk bewijs is negeren jullie die gewoon.

En nu komen ze met een wokefilm en die zal, denk ik, ook floppen, om dezelfde reden. Ze promoten niet het verhaal, nee ze promoten hun politieke agenda, de wokeness. Hun marketing is wederom, we hebben een alfabetpersoon in onze film, goed van ons he?
Doe het gewoon en hou je bek erover, dan is het normaal. Nu is het geforceerd en je beste argument om deze film te moeten zien.

Hoe zie je dit niet voor je neus gebeuren?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 9 maart 2020 @ 13:34:36 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191921150
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Terminator: Dark Fate is volgens jou woke? Je beseft dat powervrouwen al sinds het eerste deel de kern vormen van die franchise? Die film flopte omdat ie ruk was, niet omdat ie 'woke' is. De eerste serie Charlie Angels film was een groot succes, alleen zat niemand te wachten op een reboot die ruk is.

Je duwt flops heel makkelijk in het hokje 'woke' omdat het aansluit bij je ideologie.
Nee, dat doe ik niet. Als jij als maatschappij als eerste merketingterm "diversity" gebruikt is het wokeness.

Waarom niet "dit is een geweldige film met actie en effects en geweldig verhaal"? Nee, we hebben persoon X en Y erin, dus nu is het goed.
Get woke, go broke!
pi_191921188
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet. Als jij als maatschappij als eerste merketingterm "diversity" gebruikt is het wokeness.

Waarom niet "dit is een geweldige film met actie en effects en geweldig verhaal"? Nee, we hebben persoon X en Y erin, dus nu is het goed.
Nogmaals, ik snap dat je heel graag wilt geloven dat wokeness de oorzaak achter bepaalde flops, maar daar is simpelweg geen bewijs voor.
pi_191921207
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En waarom zijn alle voorbeelden in mijn vorige post dan allemaal geflopt?
Geen idee. Zet ze eens tegenover films die niet woke zijn en geflopt zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 9 maart 2020 @ 13:39:06 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191921215
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, ik snap dat je heel graag wilt geloven dat wokeness de oorzaak achter bepaalde flops, maar daar is simpelweg geen bewijs voor.
Wat een onzin. Maar goed, je blijft gewoon volhouden, zonder de cijfers, dus als er iemand geen bewijs heeft ben jij het.
Get woke, go broke!
  maandag 9 maart 2020 @ 13:40:07 #108
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_191921234
Disney en Netflix beginnen wel een beetje het kanker van de filmwereld te worden :')
pi_191921268
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wat een onzin. Maar goed, je blijft gewoon volhouden, zonder de cijfers, dus als er iemand geen bewijs heeft ben jij het.
Welke cijfers wil je hebben? Jij postte hier een artikel over Disney-aandelen die in waarde dalen, maar nergens in dat artikel wordt een link gelegd met de vermeende wokeness van het bedrijf. Wel worden meerdere andere oorzaken genoemd.

Dus kom jij maar met een bron voor je beweringen.
  maandag 9 maart 2020 @ 13:43:22 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191921297
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

True, maar volgens de Telegraaf ging het geweldig, maar hun laatste films zijn bijna allemaal flops. En dat ligt niet goed bij de aandeelhouders.

En het is niet alleen Disney he?

Nogmaals, mij maakt het echt niet uit, ik zie alleen gewoon overal "get woke, go broke" en dat is mijn punt. Ik heb geen moeite met een man in een jurk, maar blijkbaar komen mensen niet naar films die dit soort dingen als main selling point voor hun film adverteren.

Je gaat naar een film voor het verhaal etc, niet omdat er een alfabet-persoon inzit, en dat is de fout die "Hollywood" nu constant maakt.

Maar je hoeft mij niet te geloven, de cijfers spreken voor zich.
Welke bedrijven hebben precies miljarden verloren door dit?
  maandag 9 maart 2020 @ 13:44:11 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191921316
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke cijfers wil je hebben? Jij postte hier een artikel over Disney-aandelen die in waarde dalen, maar nergens in dat artikel wordt een link gelegd met de vermeende wokeness van het bedrijf. Wel worden meerdere andere oorzaken genoemd.

Dus kom jij maar met een bron voor je beweringen.
Als je nou even lekker niet blijft doordrammen met alleen Disney en je eens zou inlezen over, 1 voorbeeld, doctor Who, of Batwoman. Lees de reviews, vooral van DR Who fans, en kom dan nog eens terug met kennis van zaken en wat er leeft in de fandoms, niet bij jou als iemand die toch al niet keek.

Bron, alle fora met fans van de franchises die ik aangaf, dus niet alleen weer je Disney argument aub.
Get woke, go broke!
pi_191921358
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 12:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee hoor, ze doen maar wat ze willen. Het is alleen "jammer" dat al die woke meuk ze MILJARDEN kost in opbrengsten.

Charlie's Angels, Bird of Prey, Onwards, Doctor Woke, Batwahmen, Supergirl, Terminator Dark Fate en zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal keihard WOKE!

En allemaal keihard BROKE, want niemand zit te wachten op die meuk.

Dus nee, ik ben zeker niet boos, beledigd etc, ik verkneukel me elke dag weer om bedrijven miljoenen te zien verliezen omdat het zonodig woke en divers "moet".

Ga zo door entertainment industie, ik geniet elke dag van jullie ondergang :W.
Mwah, als je kijkt naar de Marvel films dan doen de films met meer diversiteit het juist enorm goed. En dat is ook nog een van de, zo niet de belangrijkste reeks die Disney nu heeft.

Er zijn inderdaad ook een stuk of wat films die er erg op ingezet hebben en zijn gefaald, maar het is wel heel simpel om het puur daarop af te doen.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het bij Disney allemaal zo geforceerd is. Wat dat betreft is de feministische inslag in veel Ghibli films veel beter. Maar dat is meer een algemeen probleem met het huidige Disney, de overdreven focustested aanpak waar alle creativiteit door verloren gaat.
pi_191921361
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als je nou even lekker niet blijft doordrammen met alleen Disney en je eens zou inlezen over, 1 voorbeeld, doctor Who, of Batwoman. Lees de reviews, vooral van DR Who fans, en kom dan nog eens terug met kennis van zaken en wat er leeft in de fandoms, niet bij jou als iemand die toch al niet keek.

Bron, alle fora met fans van de franchises die ik aangaf, dus niet alleen weer je Disney argument aub.
Jij denkt dat de fora die jij bezoekt een goede graadmeter zijn? Kerel, in bepaalde hoeken van het interwebz loopt men zich inderdaad op te fokken over de zogenaamde wokeness van filmbedrijven. Maar in de echte wereld leeft dat sentiment veel minder.

Tip: mijd die digitale verzamelplekken van opgefokte rukkers.
pi_191921363
quote:

[..]

Het was jouw oorspronkelijke punt toch dat Disney veel verlies leed omdat aandeelhouders niet blij waren met de hoeveelheid woke flops die Disney maakte?
  maandag 9 maart 2020 @ 13:47:39 #115
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191921373
quote:
13s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:20 schreef probeer het volgende:

[..]

Je weet dat de 1980-2000 Disney sprookjes ook al zware adaptatie van Europese volksverhalen zijn he?
Yep. Daarom wordt het tijd dat daar een einde aan komt. Ook die films van de periode daarvoor. Sowieso is heel Disney een demagogisch monster waar je je kinderen niet aan bloot zou moeten stellen.

quote:
Of had je liever gezien dat Peter Pan over een pedofiel ging die een jochie bij zijn moeder weg wilt roven?
Peter Pan is geen volksverhaal.
quote:
En in het originele Assepoester verhaal bestaat die fee niet eens. Daar krijgt ze haar jurk van een boom die ze bewatert met haar tranen, naast het graf van haar moeder. En we hoeven denk ik ook niet te zien hoe haar stiefzussen hun voeten mutileren.
Die versie laat duidelijk zien dat het dus haar moeder is die volgens Europees-heidense tradities in de boom is "geïncarneerd".

quote:
Ariel vermoordt de prins. En gaat zelf ook dood.
Ariel is toch de kleine zeemeermin? Is geen traditioneel Europees volksverhaal, maar verzonnen door HC Andersen.

quote:
Belle en het beest zijn nicht en neef.
Is bij mijn weten geen Europees volksverhaal.

quote:
Doornroosje wordt verkracht en baart twee kinderen.
Je vergeet erbij te vermelden dat ze door haar vader wordt bezwangerd.

quote:
Dus leg me alsjeblieft eens uit hoe je nu een punt denkt te hebben met je gezeik over de origine van de magie in dat Disney sprookje. Die fee komt niet eens voor in het originele verhaal.
Het citaat uit de OP is:
quote:
Porter told CBS: ‘It hit me when I was on set last week how profound it is that I am playing the fairy godmother, they call it the Fab G.

Magic has no gender. We are presenting this character as genderless, at least that’s how I’m playing it. And it’s really powerful.’
En dat slaat dus helemaal nergens op en gaat volledig voorbij aan Europese tradities waarin gender, zelfs meer dan geslacht, is verbonden aan magie/toverij. "Fairies", feetjes, zijn een Europees concept, dat sprookje is door en door Europees. Die man heeft geen flauw benul waar bij het over heeft, net als die Jeffrey Airfryer. Het zijn mensen die niet beseffen dat er een Europese cultuur is die anders is dan die van de USA.
Zelf hebben ze de bek vol van culturele toe-eigening, maar ze maken zich er zelf nog veel meer schuldig aan.
pi_191921376
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:46 schreef kipknots het volgende:

[..]

Mwah, als je kijkt naar de Marvel films dan doen de films met meer diversiteit het juist enorm goed. En dat is ook nog een van de, zo niet de belangrijkste reeks die Disney nu heeft.

Er zijn inderdaad ook een stuk of wat films die er erg op ingezet hebben en zijn gefaald, maar het is wel heel simpel om het puur daarop af te doen.

Overigens ben ik het er wel mee eens dat het bij Disney allemaal zo geforceerd is. Wat dat betreft is de feministische inslag in veel Ghibli films veel beter. Maar dat is meer een algemeen probleem met het huidige Disney, de overdreven focustested aanpak waar alle creativiteit door verloren gaat.
Captain Marvel was inderdaad een kaskraker, ondanks in de bepaalde hoeken van het internet moord en brand werd geschreeuwd.
pi_191921386
TS maakt wel duidelijk dat Amerika helemaal naar de kloten is. Net als Europa. En Zweden. Allemaal kapot. Word toch eens wakker mensen!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_191921391
quote:

[..]

Ik las laatst inderdaad nog een thread met een flink aantal dr Who fans die enorm teleurgesteld waren met de huidige gang van zaken. Maar dat kwam omdat de hele oorsprong van de doctor over de kop werd gegooid waardoor hij van een 'normale' timelord die een Tardis stal veranderde in een godheid.
  maandag 9 maart 2020 @ 13:49:37 #119
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191921400
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij denkt dat de fora die jij bezoekt een goede graadmeter zijn? Kerel, in bepaalde hoeken van het interwebz loopt men zich inderdaad op te fokken over de zogenaamde wokeness van filmbedrijven. Maar in de echte wereld leeft dat sentiment veel minder.

Tip: mijd die digitale verzamelplekken van opgefokte rukkers.
Waarom kelderen de kijkcijfers van Dr who en batwoman dan dramatisch, en ook echt dramatisch?

Als dr Who van 10 miljoen naar nog geen 5 miljoen gaat, komt dat dan door opgefokte rukkers?
Get woke, go broke!
  maandag 9 maart 2020 @ 13:50:15 #120
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191921405
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:33 schreef HeatWave het volgende:
Ze promoten niet het verhaal, nee ze promoten hun politieke agenda, de wokeness. Hun marketing is wederom, we hebben een alfabetpersoon in onze film, goed van ons he?
Ja, dat is de terechte klacht.
Zelfde ouwe sprookje dat al -tig keer is verfilmd, maar nu moet je het komen zien omdat er een zwarte vent in een jurk in voorkomt.
  maandag 9 maart 2020 @ 13:50:33 #121
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191921406
quote:
5s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het was jouw oorspronkelijke punt toch dat Disney veel verlies leed omdat aandeelhouders niet blij waren met de hoeveelheid woke flops die Disney maakte?
Nee, dat hebben jullie er van gesponnen. Ik reageerde alleen op het bericht dat het zo goed zou gaan, ik heb bij DAT argument wokeness niet betrokken.
Get woke, go broke!
pi_191921412
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom kelderen de kijkcijfers van Dr who en batwoman dan dramatisch, en ook echt dramatisch?

Als dr Who van 10 miljoen naar nog geen 5 miljoen gaat, komt dat dan door opgefokte rukkers?
Correlatie is geen causatie. Je zegt wel steeds 'ze zijn woke, dus is het een flop', maar je hebt vooralsnog niet echt aangetoond dat ze floppen omdat ze woke zijn. Je herhaalt alleen dat het volgens jou zo is.
  maandag 9 maart 2020 @ 13:51:22 #123
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_191921415
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Captain Marvel was inderdaad een kaskraker, ondanks in de bepaalde hoeken van het internet moord en brand werd geschreeuwd.
Omdat je die film "moest" zien om Endgame te snappen, werd er beweerd. We zullen zien of een vervolg dat alleen moet staan ook succesvol is.
Get woke, go broke!
pi_191921424
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Misschien omdat de kwaliteit te wensen overlaat?
pi_191921428
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 13:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat hebben jullie er van gesponnen. Ik reageerde alleen op het bericht dat het zo goed zou gaan, ik heb bij DAT argument wokeness niet betrokken.
quote:
True, maar volgens de Telegraaf ging het geweldig, maar hun laatste films zijn bijna allemaal flops. En dat ligt niet goed bij de aandeelhouders.

En het is niet alleen Disney he?

Nogmaals, mij maakt het echt niet uit, ik zie alleen gewoon overal "get woke, go broke" en dat is mijn punt.
Daar staat toch echt wat anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')