Die had dan ook precies twee goede punten.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Captain Marvel was inderdaad een kaskraker, ondanks in de bepaalde hoeken van het internet moord en brand werd geschreeuwd.
Dus terwijl die hele boom-moeder al lang verdwenen is (waar je geen enkel probleem mee lijkt te hebben), moet en zal Disney wel trouw blijven aan iets vaags als 'de aard / het geslacht van de magie'?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:46 schreef kipknots het volgende:
[..]
Die versie laat duidelijk zien dat het dus haar moeder is die volgens Europees-heidense tradities in de boom is "geïncarneerd".
[..]
In wat voor opzicht floppen die films dan precies die jij opnoemt, het zijn bijna allemaal geen Disney films, en dat is toch echt waar jij op hintte met je "ze".quote:Op maandag 9 maart 2020 13:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bullshit, ik reageerde alleen op "het gaat geweldig met Disney" daarbij doelde ik niet op hun wokeness verleden, maar alleen dat het helemaal niet zo goed gaat.
Ik heb een LIJST neergezet met wokeflops, maar omdat dat daadwerkelijk bewijs is negeren jullie die gewoon.
En nu komen ze met een wokefilm en die zal, denk ik, ook floppen, om dezelfde reden. Ze promoten niet het verhaal, nee ze promoten hun politieke agenda, de wokeness. Hun marketing is wederom, we hebben een alfabetpersoon in onze film, goed van ons he?
Doe het gewoon en hou je bek erover, dan is het normaal. Nu is het geforceerd en je beste argument om deze film te moeten zien.
Hoe zie je dit niet voor je neus gebeuren?
Was ook gewoon een vermakelijke film. En Bree Larson is inderdaad gewoon een lekker wijf.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Die had dan ook precies twee goede punten.
Nee, ze hebben 57 jaar Doctor Who geretconned, opeens doet 57 jaar lore er niet meer toe, want nu was de doctor al vanaf het begin een donker meisje. Al de seizoenen ervoor, niet meer "waar".quote:Op maandag 9 maart 2020 13:48 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik las laatst inderdaad nog een thread met een flink aantal dr Who fans die enorm teleurgesteld waren met de huidige gang van zaken. Maar dat kwam omdat de hele oorsprong van de doctor over de kop werd gegooid waardoor hij van een 'normale' timelord die een Tardis stal veranderde in een godheid.
Nou ging het al bergafwaards toen het een vrouw werd, maar dat het een aan mishandeling blootgesteld zwart meisje was werd de meeste mensen toch wat te gortig. Is wat ik heb gehoord.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:48 schreef kipknots het volgende:
[..]
Ik las laatst inderdaad nog een thread met een flink aantal dr Who fans die enorm teleurgesteld waren met de huidige gang van zaken. Maar dat kwam omdat de hele oorsprong van de doctor over de kop werd gegooid waardoor hij van een 'normale' timelord die een Tardis stal veranderde in een godheid.
Dat is het wel, men besteedt geen aandacht aan verhaal of karakters, alleen aan de agenda, en DAAROM zijn ze dus kut en DAAROM floppen ze.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Correlatie is geen causatie. Je zegt wel steeds 'ze zijn woke, dus is het een flop', maar je hebt vooralsnog niet echt aangetoond dat ze floppen omdat ze woke zijn. Je herhaalt alleen dat het volgens jou zo is.
Huidige Disney sprookjes zijn sowieso van mindere kwaliteit zonder Ashman.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:46 schreef kipknots het volgende:
[..]
Mwah, als je kijkt naar de Marvel films dan doen de films met meer diversiteit het juist enorm goed. En dat is ook nog een van de, zo niet de belangrijkste reeks die Disney nu heeft.
Er zijn inderdaad ook een stuk of wat films die er erg op ingezet hebben en zijn gefaald, maar het is wel heel simpel om het puur daarop af te doen.
Overigens ben ik het er wel mee eens dat het bij Disney allemaal zo geforceerd is. Wat dat betreft is de feministische inslag in veel Ghibli films veel beter. Maar dat is meer een algemeen probleem met het huidige Disney, de overdreven focustested aanpak waar alle creativiteit door verloren gaat.
Nee hoor, klopt precies wat ik zeg. Ik geef aan dat het niet zo goed gaat. En de laatste zin heeft niet voor niets "overal" erin, het gaat dus niet specifiek over Disney.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
[..]
Daar staat toch echt wat anders.
Je weet dat Doctor Who steeds reïncarneert he?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, ze hebben 57 jaar Doctor Who geretconned, opeens doet 57 jaar lore er niet meer toe, want nu was de doctor al vanaf het begin een donker meisje. Al de seizoenen ervoor, niet meer "waar".
Wokeness ten top, en dus een flop.
Volgens mij is er iets mis gegaan bij je quote.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus terwijl die hele boom-moeder al lang verdwenen is (waar je geen enkel probleem mee lijkt te hebben), moet en zal Disney wel trouw blijven aan iets vaags als 'de aard van de magie'?
Dus eigenlijk is het schrijfwerk slecht, en niet zozeer het feit dat ze woke zijn. Immers, als ze niet woke waren en ook geen aandacht meer besteden aan verhaal of karakters (hallo Game of Thrones laatste seizoen) waren ze ook kut.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is het wel, men besteedt geen aandacht aan verhaal of karakters, alleen aan de agenda, en DAAROM zijn ze dus kut en DAAROM floppen ze.
Dat is 1 op 1 verband hoor.
Omdat ze allemaal verlies lijden. Jij denkt dat opbrengst-budget winst is, maar je moet het budget verdubbelen want dat gaat op aan wereldwijde marketing.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
In wat voor opzicht floppen die films dan precies die jij opnoemt, het zijn bijna allemaal geen Disney films, en dat is toch echt waar jij op hintte met je "ze".
Maar goed, even een overzichtje dan:
Charlie's angels 2019: 55m budget, 72,1m opbrengst
Birds of Prey: 75-100m budget, 196m opbrengst
Onward, de enige disney film: 100-200m budget, 68m opbrengst. (afgelopen vrijdag uitgekomen in de VS)
Doctor Who: Draait al succesvol sinds 2005. Budget zo snel onbekend. Seizoen 13 komt er aan.
Batwoman: Budget zo snel niet te vinden. Eerste seizoen is nog bezig
Supergirl 2015: nieuwe seizoen komt eraan.
Terminator Dark Fate: 185-196m budget, 261m opbrengst.
Hoe zijn deze studio's precies broke door hun "woke" ideologie?
Niet echt. Hij wil het hebben over volksverhalen, ik kwam met voorbeelden die geen volksverhalen zijn, dus laat ik die voorbeelden weg in onze verdere discussie.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:54 schreef kipknots het volgende:
[..]
Volgens mij is er iets mis gegaan bij je quote.
Ja, maar als je het verhaal zou VOLGEN dit seizoen hebben ze dat dus volledig verneukt.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Je weet dat Doctor Who steeds reïncarneert he?
Jup.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het schrijfwerk slecht, en niet zozeer het feit dat ze woke zijn. Immers, als ze niet woke waren en ook geen aandacht meer besteden aan verhaal of karakters (hallo Game of Thrones laatste seizoen) waren ze ook kut.
Uhu. Tuurlijk. Als de realiteit je niet aanstaat kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om in je eigenlijk realiteit te blijven geloven.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat ze allemaal verlies lijden. Jij denkt dat opbrengst-budget winst is, maar je moet het budget verdubbelen want dat gaat op aan wereldwijde marketing.
Dus, get woke, go broke.
quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus terwijl die hele boom-moeder al lang verdwenen is (waar je geen enkel probleem mee lijkt te hebben), moet en zal Disney wel trouw blijven aan iets vaags als 'de aard van de magie'?
Die boom-moeder is hetzelfde als petemoei is hetzelfde als de fee. Dat past naadloos in elkaar.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, het schrijfwerk is slecht OMDAT het woke is. Er wordt meer aandacht besteed aan "stunning and brave" dan aan een verhaal dat klopt.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het schrijfwerk slecht, en niet zozeer het feit dat ze woke zijn. Immers, als ze niet woke waren en ook geen aandacht meer besteden aan verhaal of karakters (hallo Game of Thrones laatste seizoen) waren ze ook kut.
Dat zijn feiten hoor. Gebrek aan kennis spreekt niet voor je.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Uhu. Tuurlijk. Als de realiteit je niet aanstaat kan je er natuurlijk altijd voor kiezen om in je eigenlijk realiteit te blijven geloven.
Ja, dan zijn het toch slechte schrijvers die hun onderwerpen niet op een normale manier voor het voetlicht kunnen brengen?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het schrijfwerk is slecht OMDAT het woke is. Er wordt meer aandacht besteed aan "stunning and brave" dan aan een verhaal dat klopt.
Goede feiten, doe even een bron dan?quote:Op maandag 9 maart 2020 13:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat zijn feiten hoor. Gebrek aan kennis spreekt niet voor je.
En hoe komen die slechte schrijvers aan het roer te staan? Precies, wokeness.quote:Op maandag 9 maart 2020 13:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, dan zijn het toch slechte schrijvers die hun onderwerpen niet op een normale manier voor het voetlicht kunnen brengen?
Het marketingbudget zit niet in het productiebudget van een film. Dat is alleen het maken van de film zelf Daarna geven de maatschappijen nog tientallen miljoenen uit aan wereldwijde marketing.quote:Op maandag 9 maart 2020 14:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Goede feiten, doe even een bron dan?
En welke studio's gaan nu dan precies broke zoals je eerder claimde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |