Kleffe_Dop | donderdag 20 februari 2020 @ 12:23 | |
Wintertest 2020 week 1 Dag 1: woensdag 19 februari Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur Dag 2: donderdag 20 februari Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur Dag 3: vrijdag 21 februari Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur Wintertest 2020 week 2 Dag 4: woensdag 26 februari Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur Dag 5: donderdag 27 februari Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur Dag 6: vrijdag 28 februari Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur Belangrijke links: Live timing Dag1: https://www.autosport.com(...)f1-test-day-one-2020 Live timing Dag 2: https://www.autosport.com(...)f1-test-day-two-2020 Live TV: https://f1tv.formula1.com/ Direct link: https://f1tv.formula1.com(...)ason-day-1-session-1 De snelste tijden van Dag 1 2020 tov 2019 Waar Ferrari een menselijke muur bouwt... Max oude vrienden ontmoet... En we genieten van The Pink Mercedes
[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-02-2020 12:46:24 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2020 @ 12:24 | |
Heerlijk, relletjes, die heb ik wel gemist tijdens de winter. | ||
Kleffe_Dop | donderdag 20 februari 2020 @ 12:24 | |
En verder over de steering mode van Mercedes! | ||
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2020 @ 12:25 | |
Ferrari heeft lichten onder de auto gemaakt zodat je geen fatsoenlijke foto van de defuser kunt maken. | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 12:26 | |
Ik vraag me dat af. In de regels lees ik namelijk o.a. het volgende: Ik vraag me af of je wel kunt stellen dat dit zo is bij het Mercedes-systeem. Immers: er is "iets" waarmee de camber kunstmatig wordt aangepast, wat ook weer invloed heeft op de werking van de wielophanging. Edit, nog eentje: Een aanpassing van de camber heeft invloed op de ophanging, dus lijkt het me ook niet in lijn met de regels. | ||
Nattekat | donderdag 20 februari 2020 @ 12:27 | |
Het hele strategiebudget wordt uitgegeven aan de wintertests. | ||
vosss | donderdag 20 februari 2020 @ 12:27 | |
Fucking cheaters! Zo wordt Max nooit kampioen! Als ik hem was ging ik nu overstappen naar mercedes!!!! | ||
Nattekat | donderdag 20 februari 2020 @ 12:28 | |
Straks schijnt het met 1001 bijeffecten te komen en is Mercedes helemaal nergens te bekennen of gigantisch onbetrouwbaar Vergeet niet dat dit wel met beperkingen komt die RB bijvoorbeeld niet heeft. | ||
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2020 @ 12:30 | |
100 ronden in een ochtend, met die betrouwbaarheid zit het wel goed. | ||
Sunri5e | donderdag 20 februari 2020 @ 12:30 | |
Nogmaals GENIAAL als dit toegestaan is | ||
Bensel | donderdag 20 februari 2020 @ 12:30 | |
ik zie al voor me dat het per ongeluk iets te heftig gebeurt op een curb en dat de wiel eraf ligt daarna | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 12:30 | |
ze kunnen (en misschien moeten ze dat wel) uitzetten maar dat zij zich niet zomaar gewonnen geven lijkt me duidelijk, des te mooier als het wel zou lukken ze te verslaan | ||
nils7 | donderdag 20 februari 2020 @ 12:31 | |
Geen Newey of iemand van Ferrari of zo die kan uitleggen waar het goed voor is? | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 12:31 | |
eens hoor, dat is F1, altijd de grenzen opzoeken | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 12:32 | |
schijnt minder drag te veroorzaken op de rechte stukken | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 12:34 | |
Ik geloof wel dat veel mensen dit amusant vinden (het is wel grappig) maar ik geloof er weinig van dat dit toegestaan zal worden. FIA heeft al eerder allerlei interactieve snufjes verboden en dit valt ook onder die noemer. Over de verwoording ervan in de regels kun je twisten. | ||
Sunri5e | donderdag 20 februari 2020 @ 12:34 | |
En het zou zo'n saai jaar worden zonder veranderingen | ||
Nattekat | donderdag 20 februari 2020 @ 12:35 | |
100 ronden met voortdurend aan het stuur trekken en misschien nog niet voluit is niet echt representatief. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 12:36 | |
Maar Mercedes nog verder voorsprong dan Ferrari en Red Bull door dit soort vondsten? Yes! | ||
Kleffe_Dop | donderdag 20 februari 2020 @ 12:36 | |
Het kan evengoed nog allemaal in de ban gedaan worden door de FIA. | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 12:37 | |
Ik dacht dat het een interactief systeem was, maar ik zie nu pas dat het door de coureur zelf bediend wordt. Maar dan nog zijn er regels waaronder het zou kunnen vallen zoals o.a. de regel over power steering:
| ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 12:38 | |
moet eerst nog maar aangetoond worden wat het voordeel is, daar is het iets te vroeg voor | ||
Sunri5e | donderdag 20 februari 2020 @ 12:38 | |
Dus jij weet al of dit werkt? | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 12:39 | |
Dit is niet wat ze in een winter ontwikkeld hebben, dat is wel zeker. Waarom zou het geen winst opleveren denk je? | ||
TagForce | donderdag 20 februari 2020 @ 12:40 | |
Mijn 0,02 euro.... Volgens mij wordt niet de camber aangepast (aangezien hij het echt alleen op het rechte stuk gebruikt, en je daar juist wel camber wil hebben om minder rolweerstand te hebben) met dat stuur, maar de 'toe-out'. De voorwielen staan bij een racewagen naar buiten gericht, itt jouw personenauto waar ze naar binnen gericht staan. Dat is om te zorgen dat in de bochten het binnenwiel meehelpt om de auto de bocht om te trekken, ipv tegen het buitenwiel in te duwen. Nadeel hiervan is dat op het rechte stuk de auto een stuk zenuwachtiger is (daarom rijden ze nooit exact kaarsrecht vooruit maar zie je ze van links naar rechts bewegen), en dat de voorwielen op het rechte stuk extra wrijving veroorzaken omdat de 1 linksaf wil, en de ander rechtsaf, en dat gaat schuren over het asfalt. Hamilton trekt aan het stuur om de toe-out uit de auto te halen (je ziet de voorwielen naar binnen klappen aan de voorkant), zodat de auto rustiger ligt en minder wrijving veroorzaakt. Goed voor de topsnelheid, en goed voor de bandenslijtage/temperatuur. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 12:43 | |
En dat levert weer tijdwinst op tegenover je concurrenten. Mercedes👌👌👌 | ||
Starflyer | donderdag 20 februari 2020 @ 12:43 | |
Of Shwarzmann, die ik hoger inschat Maar racen mag Calderon sowieso niet, want ze heeft geen superlicentie. | ||
TagForce | donderdag 20 februari 2020 @ 12:48 | |
En mooie crashes als ie een keer vergeet aan het eind van het rechte stuk de toe er weer in te duwen... Zonder toe-out stuurt ie echt als een vuilniswagen. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 12:49 | |
Op Monza en andere hoge snelheids circuits gaat ze dit veel opleveren. Mercedes for the win!!👌👌 | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 12:52 | |
we hebben een kenner in de zaal | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 12:53 | |
Update: FIA heeft het legaal verklaard. Ze willen alleen testen of het volledig legaal is. Bron: Sky F1 italia. Bizarre geniale vondst van Mercedes. Red Bull en Ferrari zitten weer met de gebakken peren. | ||
Kickinalfa | donderdag 20 februari 2020 @ 12:53 | |
Misschien werkt het wel mee hydraulische cilinder? Anyway geniaal als het mag, of anders om in ieder geval om je concurrenten af te leiden hiermee. | ||
Kleffe_Dop | donderdag 20 februari 2020 @ 12:57 | |
De jongens van Renault zijn vanochtend ook maar met één ding bezig... | ||
D_A | donderdag 20 februari 2020 @ 12:58 | |
https://www.formula1.com/(...)7xRy9YtaFZPCKC4.html En uitgelegd op F1 | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 12:59 | |
wel grappig dat ze al op dag 2 zoiets laten zien, moeten ze er wel enorm op vertrouwen dat het niet zo snel te kopieren is (voorzover legaal) | ||
TagForce | donderdag 20 februari 2020 @ 13:01 | |
En COMPLEET fout. Het enige wat er in dat artikel correct is is de naam van de setting die Hamilton aanpast... AL het andere van het artikel is pertinent fout. | ||
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2020 @ 13:02 | |
| ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 13:02 | |
Schijnt dat je dit niet zo 1,2,3 kan kopiëren. Schijnt jarenlange ontwikkeling te zijn. Dus pas vanaf 2021 bij andere teams. | ||
Starflyer | donderdag 20 februari 2020 @ 13:03 | |
Hier is waarschijnlijk een betere uitleg, met de vraag of het inderdaad wel legaal is omdat het invloed heeft op de aerodynamica https://www.f1technical.n(...)oving-steering-wheel | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 13:06 | |
moet daarom nog maar zien of dit legaal wordt verklaard | ||
J.A.R.V.I.S. | donderdag 20 februari 2020 @ 13:07 | |
Bewegende onderdelen zijn volgens mij niet legaal, maar eens zien wat de FIA hierover zegt. Kan ze niet kwalijk nemen dat ze de grenzen opzoeken, zal elk team doen. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 13:08 | |
teveel aannames, kom met feiten, schijnt dit schijnt dat hebben we weinig aan | ||
Kickinalfa | donderdag 20 februari 2020 @ 13:10 | |
Tsjah die wielen bewegen uberhaubt al bij het sturen natuurlijk | ||
J.A.R.V.I.S. | donderdag 20 februari 2020 @ 13:13 | |
Nou jaren ontwikkeling lijkt mij sterk, zou het mogen dan zullen de rest van de teams het natuurlijk niet hebben in Australië, daar zal wat meer tijd overheen gaan. Maar reken er maar op dat de topteams (Ferrari/Redbull) dit nu al op de korrel hebben en het deze week nog in kaart zullen hebben hoe het systeem precies werkt. Ze hoeven het nu immers maar te "kopiëren", of zelf een ander trucje te verzinnen waarmee ze de wielbasis kunnen aanpassen bij het aansnijden van een bocht. Niet te vergeten dat de andere teams ook heus wel hun trucjes hebben die wat minder zichtbaar zijn voor het oog. | ||
Lionheaad | donderdag 20 februari 2020 @ 13:15 | |
Toch verwacht ik direct een protest als Mercedes hiermee in Melbourne verschijnt. Een andere hoek van de wielen beïnvloed namelijk altijd de aerodynamica. | ||
vosss | donderdag 20 februari 2020 @ 13:19 | |
Ow ik had alleen de veranderende stand van de wielen gezien, maar hij trekt heel zn stuur naar voren! Zie ik nu pas. Lijkt mij stug als dit legaal bevonden gaat worden. Aan de andere kant, alles om die fopneger aan de records te helpen en hij moet en zal over Schumacher heen gaan. Omdat neger. Dus het zou me ook nog niet eens verbazen als ze het gewoon goed gaan vinden. | ||
daNpy | donderdag 20 februari 2020 @ 13:21 | |
Dit ja. | ||
vosss | donderdag 20 februari 2020 @ 13:23 | |
Je kan niet iets legaal verklaren en vervolgens zeggen dat je wil testen of het legaal is. Dat is precies verkeerd om! Je moet eerst testen of het legaal is en zo ja, dan kan je daarna het legaal verklaren!! | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 13:25 | |
je lijkt wel een racist, ook zonder dit zijn ze nog steeds het beste team hoor | ||
daNpy | donderdag 20 februari 2020 @ 13:25 | |
Dit ja. Lijkt de FAA wel Scheet ook maar 1 letter. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 13:45 | |
scheet en scheelt ook | ||
nogeenoudebekende | donderdag 20 februari 2020 @ 13:46 | |
Mercedes heeft een persdingetje later vandaag. | ||
potjecreme | donderdag 20 februari 2020 @ 13:48 | |
Je bedoelt de donkere witte. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 13:50 | |
| ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 13:53 | |
Breaking. Legaal: Mercedes tech director James Allison answers question about the legality of the new system: "This isn't new to the FIA. We're talking to them for some time now." #AMuS | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 13:53 | |
FIA heeft het al goedgekeurd. | ||
vosss | donderdag 20 februari 2020 @ 13:53 | |
| ||
nils7 | donderdag 20 februari 2020 @ 13:54 | |
En wie zegt dat anderen dit niet hebben met een hendeltje? | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 13:58 | |
ik weet wel dat je dat graag wilt maar we zien die goedkeuring nog niet | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 14:03 | |
F1 tv meld net ook. FIA heeft het goedgekeurd en niet illegaal. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 14:04 | |
nee dat is niet hetzelfde als goedgekeurd | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 14:07 | |
Mercedes say the FIA have “Okay’d” the steering wheel system and they have no concerns over legality. #F1 #F1Testing | ||
nogeenoudebekende | donderdag 20 februari 2020 @ 14:08 | |
Permissible is niet noodzakelijk legaal of illegaal. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 14:09 | |
je geen zorgen maken of het illegaal is of niet is toch niet hetzelfde als goedgekeurd, misschien wordt het wel goedgekeurd maar dat is het tot nu nog niet. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 14:15 | |
Bottas doet het gelijk weer met zijn stuur. Haha. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 14:18 | |
hij doet het wel laat, tenminste het laatste rondje lijkt dat zo | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 14:19 | |
En de overtreding hoeft ook niet perse in het "steering system" te zitten maar meer in de suspension. Dat de FIA dit al zou weten klinkt me erg vreemd in de oren. Dan mag ik aannemen dat de andere teams het ook weten of wisten. | ||
daNpy | donderdag 20 februari 2020 @ 14:20 | |
Ik zie het net ja | ||
daNpy | donderdag 20 februari 2020 @ 14:22 | |
Denk dat Mercedes wel slimmer is (dan Ferrari) en dit soort dingen dus via de FIA laat lopen. Dat hoeft helemaal niet aan de grote klok gehangen te worden. Dan loop je niet het risico op protesten en onderzoeken "achteraf". | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 14:23 | |
Dit. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 14:25 | |
ze zijn niet voor niets het beste team uiteraard | ||
Starflyer | donderdag 20 februari 2020 @ 14:25 | |
Je vergeet het rembalanssysteem van Renault wat ook jarenlang door de FIA is getolereerd totdat er een protest tegen kwam. Als er een protest komt wordt het systeem nog eens gedetailleerd onder de loep genomen. Dat doen ze nu niet, behalve op hoofdlijnen. | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 14:25 | |
Maar dat is juist wat je als regulerend orgaan wel mogelijk moet maken. Als er een gat in de regelgeving zit moet dat open worden gespeeld. Iedereen moet zich daarover kunnen uitspreken. Gelijke monniken, gelijke kappen. | ||
daNpy | donderdag 20 februari 2020 @ 14:26 | |
Het enige wat hier eigenlijk fout gaat is dat als er dus blijkt dat iets niet reglementair is er géén acties worden ondernomen (schrappen punten, wedstrijden etc). Op deze manier kun je dus prima illegaal zijn zonder kans op straf. Dat is krom. | ||
daNpy | donderdag 20 februari 2020 @ 14:27 | |
Iedereen is in de mogelijkheid het reglement te lezen. Ze hoeven niet uit te gaan leggen wat een boutje en een moertje is. | ||
PzKpfw | donderdag 20 februari 2020 @ 14:28 | |
Ach ja zo'n systeem levert wel weer extra risico op gebreken. | ||
Starflyer | donderdag 20 februari 2020 @ 14:28 | |
Je hoeft het niet aan de grote klok te handen, omdat je daarmee de concurrentie op ideeën kan brengen. Maar protesten tegen systemen waarvan het vermoeden bestaat dat ze illegaal zijn moeten wel degelijk mogelijk zijn. | ||
Starflyer | donderdag 20 februari 2020 @ 14:29 | |
Het systeem was technische gezien reglementair, maar sportief gezien niet. Daar zat toen de crux. En verloren ze de punten van de race waar geprotesteerd werd. | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 14:30 | |
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams. Ik lees hier trouwens dat de techniek al wel bekend was en dat meerdere teams ermee getest hebben: Verklaard: Het controversiële stuursysteem van Mercedes. Dat zou het verhaal wel wat meer nuanceren. Maar ik blijf erbij dat het haaks staat op sommige regels rondom de suspension. | ||
Fiorano | donderdag 20 februari 2020 @ 14:31 | |
Gelukkig heeft de concurrentie nog even om het te kopiëren. Als het al heel veel voordeel oplevert. Blijft tof dat een team ergens weer wat gevonden heeft, daar draait het toch om in de wintermaanden! | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 14:32 | |
| ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 14:33 | |
Zou aantal maanden moeten duren. En dan is het alweer te laat | ||
Starflyer | donderdag 20 februari 2020 @ 14:35 | |
Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 14:39 | |
maar wordt het niet door hydrauliek ondersteund? | ||
daNpy | donderdag 20 februari 2020 @ 14:46 | |
Ik had het over de GPS geactiveerde rembalans instelling die Renault vorig jaar had. Dat is verboden maar heeft geen consequenties gehad voor de races waarmee ze (illegaal) reden. | ||
daNpy | donderdag 20 februari 2020 @ 14:46 | |
En dat is nou net de truc van racen. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 14:49 | |
uitleg nu live, was niet live sorry, dus niks nieuws | ||
Sabata | donderdag 20 februari 2020 @ 15:07 | |
Dan hangt het er alleen van af of de concurrentie het kan kopiëren, kunnen ze dan niet, dan komen in Australië, de eerste "Vragen om Opheldering" en dan een protest als het als nog goedgekeurd wordt door de stewards of the meeting. Mercedes heeft het al eens meegemaakt met hun geventileerde achtervelgen, die ze wel legaal hadden maar niet gebruikten zodat Ferrari er geen protest tegen in kon dienen. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 15:11 | |
| ||
TagForce | donderdag 20 februari 2020 @ 15:14 | |
Dat ging over POU. Niet over deze nieuwe vinding... Deze is compleet nieuw en door niemand getest behalve Mercedes nu. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 15:16 | |
Hamilton over het nieuwe systeem: "Ik heb het slechts één ochtend uitgeprobeerd, dus ik heb er niet echt veel over te vertellen. We proberen het te begrijpen. Qua veiligheid waren er geen problemen vandaag en de FIA heeft goedkeuring gegeven met de projecten. Ik vind het bemoedigend dat het team innoveert en een voorsprong probeert te behouden. Dat is het gevolg van de knappe koppen waarmee we werken in dit team." | ||
Lionheaad | donderdag 20 februari 2020 @ 15:32 | |
Als Ferrari en Red Bull verwachten dat ze het niet makkelijk kunnen kopiëren, dan zullen ze direct in de reglementen duiken en een regel proberen te vinden waardoor het systeem wel illegaal wordt verklaard. Mercedes zal daarin tegen er wel voor zorgen dat ze ook zonder dit systeem aan de start van Melbourne kunnen komen. | ||
ondeugend | donderdag 20 februari 2020 @ 15:35 | |
Het systeem heet DAS | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 15:37 | |
het is wel een mooi idee, ook iets waar je in 2021 onwards ook wat aan hebt | ||
Lionheaad | donderdag 20 februari 2020 @ 15:37 | |
dual-axis steering das systeem is trouwens ook gewoon Duits | ||
Frozen-assassin | donderdag 20 februari 2020 @ 15:43 | |
Relatief weinig laps voor Albon vergeleken met Max gisteren. Ferrari blijft ook wat achter. Mercedes trapt ze weer lekker door | ||
Lionheaad | donderdag 20 februari 2020 @ 15:44 | |
Albon had een probleem met de zithouding. Zou weer opgelost moeten zijn | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 15:45 | |
hij is groter dan Max, jammer voor hem | ||
Lionheaad | donderdag 20 februari 2020 @ 15:53 | |
| ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 16:11 | |
Geniaal. Mercedes WWDC 2020 confirmed. Ook die smile van James. Fantastisch. | ||
DKUp | donderdag 20 februari 2020 @ 16:13 | |
DAS 2020 Kampioen Dit gaan weer een hoop best and greatests crowds of the world worden Daar gaan we weer lieve jongens en meisjes. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 16:16 | |
Hij zegt ook James Allison wat het precies doet houden we geheim, en dat my ladies and gentleman weet de concurrentie dus echt niet 1,2,3 en is dus niet zomaar te kopiëren. Mercedes heeft gewoon de beste engineers, en beste coureur in Hamilton. Is het al 2021? Want 2020 wordt een borefest. | ||
Starflyer | donderdag 20 februari 2020 @ 16:19 | |
Craig Scarborough heeft de "versimpelde" werking al getekend, dus eenvoudig over te nemen door andere teams.
| ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 16:22 | |
die achterwielophanging van Mercedes is ook wel mooi en moeilijker te kopiëren (en legaal) | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 16:30 | |
Hebben er inmiddels al andere teams gereageerd? | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 16:43 | |
nog niets gezien/gehoord | ||
Syntux | donderdag 20 februari 2020 @ 17:01 | |
MercedesGODEN rb ___!!!!1!1!!!! | ||
DKUp | donderdag 20 februari 2020 @ 17:05 | |
It’s James..... | ||
nogeenoudebekende | donderdag 20 februari 2020 @ 17:06 | |
Pohi zegt wel genoeg. . | ||
Syntux | donderdag 20 februari 2020 @ 17:09 | |
Lekker he. Nu nog even Team Ineos erbij | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 17:13 | |
Ik zou er maar niet al te zeker van zijn dat dit stand houdt. Los daarvan is het de vraag of het zoveel voordeel oplevert. Het kan net zo goed een troll-actie zijn. | ||
DKUp | donderdag 20 februari 2020 @ 17:18 | |
Ze lopen de boel natuurlijk flink te fucken nu met het nieuwe stuur(systeem). Even een paar keer kermen hoe goed het is en de andere teams worden bang. | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 17:21 | |
Ik wil niet uitsluiten dat zoiets er achter zit. Als je andere teams kunt bewegen om ook zoiets te ontwikkelen dan zorg je er voor dat ze hun resources verspillen. Vorig jaar hadden ze met het inzetten van 2 verschillende auto's tijdens de testweken ook een soort truuk uitgehaald om de concurrentie op het verkeerde been te zetten. Sandbagging 2.0 is dat. | ||
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2020 @ 17:21 | |
Grosjean in het grind. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 17:21 | |
we hebben altijd grosjean nog | ||
#ANONIEM | donderdag 20 februari 2020 @ 17:21 | |
maar kan door. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 17:22 | |
vleugellam dat wel | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 17:23 | |
tering die hebben het echt wel voor elkaar | ||
PzKpfw | donderdag 20 februari 2020 @ 17:24 | |
Daarom moeten de overige teams gewoon hun ding doen en niet teveel naar elkaar kijken. | ||
DKUp | donderdag 20 februari 2020 @ 17:24 | |
Daar komen de schermen. | ||
Tarado | donderdag 20 februari 2020 @ 17:25 | |
natuurlijk kijken ze naar elkaar, zou dom zijn dat niet te doen zeker als het Mercedes betreft | ||
nogeenoudebekende | donderdag 20 februari 2020 @ 17:26 | |
Kan die Laura niet de Paddock Pass gaan doen? . | ||
nogeenoudebekende | donderdag 20 februari 2020 @ 17:43 | |
Kimi. . | ||
nogeenoudebekende | donderdag 20 februari 2020 @ 17:44 | |
Bijna 16 uur testen zonder rode vlag. | ||
Sinister-D- | donderdag 20 februari 2020 @ 17:45 | |
Kimi stil. Eerste rode vlag van deze testdagen | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 17:49 | |
Renault vandaag de enige die geen 100 rondes gaat halen. | ||
Tinos85 | donderdag 20 februari 2020 @ 17:56 | |
Nee inderdaad, weinig rondjes van Renault. Albon ook niet echt heel veel eerlijk gezegd. | ||
Nebelwerfer | donderdag 20 februari 2020 @ 18:05 | |
Dus lijken de teams eindelijk bij elkaar te komen, verneukt Mercedes het weer. Zal vast geen trollerij zijn, daar is de boel te complex voor. Laten we hopen dat het effect tegenvalt of beter nog dat de wielen er 6 keer per weekend afvliegen. | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 18:06 | |
134 rondes is een prima dag voor Albon hoor. | ||
Sunri5e | donderdag 20 februari 2020 @ 18:15 | |
Mooi hoor zo'n vondst van Mercedes. Ik denk dat niet dat het legaal bevonden gaat worden maar dit maakt de F1 wel leuk. | ||
Breekfast | donderdag 20 februari 2020 @ 18:17 | |
Op naar 2021 dan maar. Nieuwe ronden, nieuwe kansen. | ||
Tijn | donderdag 20 februari 2020 @ 18:18 | |
Meer dan 100 is gewoon goed. Vorig jaar waren er dagen dat ze net aan de 80 kwamen. | ||
Tinos85 | donderdag 20 februari 2020 @ 18:21 | |
Ik vraag me af of dat trucje van Mercedes tijdwinst oplevert of vooral controle van bandentemperatuur/leven van de banden. | ||
aesop | donderdag 20 februari 2020 @ 18:38 | |
Marko zegt dat het aanpassen van de toe de rijhoogte aanpast. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen en dan is het illegaal. Verder gebruik je het stuur niet om te sturen, ik weet niet wat daarover in de reglementen staat maar dat lijkt me ook niet legaal. Als het wel legala wordt bevonden, sta dan toe dat er een knopje wordt ingedrukt. Dat lijkt me wel zo veilig. Voor 2020 zou het wel.fijn zijn als dit verboden zou worden overigens. | ||
vosss | donderdag 20 februari 2020 @ 19:07 | |
Ik denk minimale tijdwinst ivm iets hogere topsnelheid en meer winst voor het bandenverhaal. Sky denkt net andersom. | ||
vosss | donderdag 20 februari 2020 @ 19:25 | |
10.4.1 | ||
vosss | donderdag 20 februari 2020 @ 19:27 | |
Ownee, dat gaat over meer dan 2 wielen. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 20:03 | |
Will Buxton meld net op IG dat andere teams het systeem van Mercedes kunnen kopiëren er 6 maanden over gaan doen. Tsja. Op naar 2021! | ||
beantherio | donderdag 20 februari 2020 @ 20:15 | |
Op een reactie van Helmut Marko na vind ik het behoorlijk stil blijven qua reacties van andere teams. | ||
mikieu | donderdag 20 februari 2020 @ 20:16 | |
Das systeem wat MB nodig heeft om in de buurt van RB te blijven? Dit is gewoon trollen. Systeem doet weinig. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 20:27 | |
We spreken je na 2 a 3 races weer, ok? | ||
nogeenoudebekende | donderdag 20 februari 2020 @ 20:30 | |
RP en Williams ga je soberso niet horen. McLaren zal ook hun leverancier voor volgend jaar niet gaan afvallen. Bitterbal zal wel refereren naar dat remdingetje van vorig jaar En de rest wacht braaf wat maranello doet. | ||
Mothzor | donderdag 20 februari 2020 @ 20:44 | |
En zie hier het manco van de hedendaagse F1. 2/3 teams hebben zulke grote belangen en b-teams die hun belangen ook niet in de weg zullen staan dat je geen kant meer op kunt om meerderheden en dergelijken te krijgen. Mooi om te zien dat een team met nieuwe zaken komt die voor opschudding zorgen. Baal er alleen van dat het wederom Mercedes is terwijl ze al jaren domineren. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 21:51 | |
Nog een filmpje van hoe het werkt https://twitter.com/albertfabrega/status/1230589543017013248?s=21 | ||
Kickinalfa | donderdag 20 februari 2020 @ 22:08 | |
Eigenlijk is het zo logisch en simpel dat je versteld staat dat nog niemand anders zoiets heeft bedacht. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 22:19 | |
Dit. Red Bull heeft zitten slapen. | ||
Starflyer | donderdag 20 februari 2020 @ 22:40 | |
Of gedacht heeft dat het niet legaal was. | ||
mikieu | donderdag 20 februari 2020 @ 22:47 | |
Die reacties hierover alsof je hiermee direct WDC en WCC bent.. | ||
mikieu | donderdag 20 februari 2020 @ 22:47 | |
Prima, na de eerste race is ook prima. | ||
Newone82 | donderdag 20 februari 2020 @ 23:11 | |
Remember 2009 Brawn GP? Ook een vondst wat niemand had. Double diffuser. Was ook exact zo’n vondst. Het gaat om heel kleine marges, en als ze dit 0.2 seconde voorsprong oplevert per ronde deze vondst.... | ||
mikieu | donderdag 20 februari 2020 @ 23:15 | |
Oke man, fijn dat je de cijfers al weet. 0,2s ook een kleine marge noemen in deze sport | ||
Nattekat | vrijdag 21 februari 2020 @ 00:09 | |
Of er wel aan gedacht maar het nooit werkend gekregen. | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 00:15 | |
zitten natuurlijk ook wel aardige kosten aan verbonden, het zegt wel heel veel over Mercedes dat ze dit er gewoon bij doen want ook zonder hebben ze een hele goeie, zelfs waarschijnlijk de beste auto. | ||
Peterselieman | vrijdag 21 februari 2020 @ 00:32 | |
Ik denk dat het voordeel helemaal niet zo groot is als hier en daar wordt gesteld. Als er al mee geracet wordt verwacht ik niet dat ze het ronde na ronde gebruiken en niet op ieder circuit | ||
Peterselieman | vrijdag 21 februari 2020 @ 00:37 | |
het is wel een goede afleidingsmanoeuvre om de rest van de nieuwigheden te verbergen | ||
chufi | vrijdag 21 februari 2020 @ 00:42 | |
Ja en om de de aandacht van de andere teams af te houden .. | ||
Sinister-D- | vrijdag 21 februari 2020 @ 00:52 | |
| ||
TagForce | vrijdag 21 februari 2020 @ 06:42 | |
Marko weet niet waar hij het over heeft. Toe is alleen de hoek van het wiel t.o.v de centerlijn van de auto. Dus de rotatie van een verticale as (op een horizontaal vlak), en dat kan nooit de rijhoogte aanpassen. Camber wel, maar ook dat valt nog binnen de 3mm marge van het reglement. | ||
de_boswachter | vrijdag 21 februari 2020 @ 07:03 | |
wie was dit | ||
TagForce | vrijdag 21 februari 2020 @ 07:03 | |
Nou, dat ligt er een beetje aan, he? Als het Mercedes in staat stelt om met dezelfde bandenslijtage meer toe-out te zetten dan hebben ze er niet alleen op de rechte stukken wat aan, maar ook in de bochten. En dat kan zomaar een halve seconde of meer per ronde schelen. Toe-out is altijd een compromis tussen snel de bocht om kunnen en meer slijtage en bandenwarmte op het rechte stuk. Dat compromis hoeven ze nu misschien niet meer te maken, omdat de extra hitte op het rechte stuk weggenomen wordt door daar de toe-out op 0 te zetten. Dan heb je alleen nog maar rolweerstand van het wiel met verder 0 wrijving. In de bochten kunnen ze vervolgens meer toe-out zetten, waardoor het binnenwiel nog meer meewerkt met de hoek omgaan (of eigenlijk, minder tegenwerkt). Voor de technici: Als dit systeem ze in staat stelt om het Ackermann-principe in de bochten volledig teniet te doen hebben ze in theorie de beste afstelling voor de voorwielen te pakken. 0 wrijving in de bochten, en 0 wrijving op de rechte stukken. En dat levert behoorlijke tijdwinst op over een heel rondje. | ||
Lionheaad | vrijdag 21 februari 2020 @ 07:09 | |
OK .... das systeem Niet in strijd tegen de regels rondom het stuur -> stuurt nog steeds maar 2 wielen aan Volgens FIA niet in strijd met regels rondom suspension -> de onderdelen die hiermee worden veranderd vallen daar niet onder. Daarom wordt het voorlopig dus als legaal geacht. Maar dat betekend dus ook dat de FIA nog geen uitspraak heeft gedaan over de tig andere regels. Als het geen tijd (hoe weinig dan ook) of minder bandenslijtage zou opleveren, hadden ze het nooit ontwikkeld. Al gebruiken ze het alleen maar voor de kwalificatie. Het verschil tussen pole en geen polen is al vaak zat minder dan 0,1 seconde geweest. Nieuwe dag, nieuwe kansen. | ||
daNpy | vrijdag 21 februari 2020 @ 07:30 | |
Jij leest zijn post verkeerd denk ik | ||
Sinister-D- | vrijdag 21 februari 2020 @ 07:32 | |
Seb Buemi, STR, China 2010. | ||
RealistAtheist | vrijdag 21 februari 2020 @ 08:51 | |
Klopt, in 2018 had Brendan Hartley een vergelijkbaar incident met de STR in FP3 van de British GP. | ||
bbfakir | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:09 | |
Vettel is al vroeg bezig. | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:17 | |
Bij RB hebben ze de lolbroeken aan. | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:34 | |
Lees nu her en der dat DAS in 2021 verboden zal zijn. | ||
franklop | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:36 | |
Verstappen het snelste, WDC lijkt me binnen | ||
vosss | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:38 | |
Uit de FIA regeltjes van 2021:
| ||
franklop | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:40 | |
Het lijkt me wel fantastisch om dat soort dingen te bedenken.. Hoe het ook uitpakt, geniale vondst van Mercedes. Al was het bijv. alleen maar om iedereen op het verkeerde been te zetten. | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:40 | |
Mja we gaan het zien in Melbourne of ze door de keuring komen. | ||
vosss | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:41 | |
Ik denk niet dat een F1 team zoiets bedenkt, ontwikkelt, test, bespreekt met de FIA en vervolgens daadwerkelijk inzet puur en alleen maar om andere teams hun resources te benadelen omdat ze het willen gaan kopieren. Ga er maar rustig van uit dat als de Mercs dat op hun wagen bouwen dat het voordeel oplevert. | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:55 | |
Geruchten gaan dan het 0.2 seconde per rondje oplevert. Dat is best behoorlijk. En Mercedes had al een flinke voorsprong in 2019. | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 09:57 | |
Mooie muts Lance. | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:05 | |
Max heeft zijn achterwielophanging gesloopt. Handig... | ||
WheeledWarrior | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:10 | |
Anti-genot | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:11 | |
DAS systeem zou een groot voordeel moeten opleveren in de kwalificaties. Aangezien de banden dan vaak niet goed opwarmen zou dat met DAS veel veel beter gaan. We gaan het zien over 3 weken. | ||
trein2000 | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:16 | |
Kom eens met bronnen op de proppen ofzo. Je lijkt de Mercedes webcare wel. | ||
mikieu | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:24 | |
Je banden worden niet warm, kom laten we met minder frictie gaan rijden om ze nog minder warm te maken. Maar hierdoor ga je wel veeel sneller hoor!!!-!!-!-! | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:36 | |
Vettel technisch probleem. | ||
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:36 | |
Dus de andere teams moeten nu gaan verzinnen of het financieel haalbaar is om het voor 1 seizoen te gaan ontwerpen/gebruiken. | ||
Starflyer | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:47 | |
Voor zover het al legaal is, want daar is nog geen definitieve uitspraak over gedaan. Dat gebeurt pas na een protest of request for clarification. Imho is het illegaal omdat het niet gebruikt wordt om te sturen, maar om de stand van de banden (en imho dus de ophanging) aan te passen op het rechte stuk. Maar ik ben maar een leek wat dat betreft, al zag ik ook video's van technici voorbij komen die ook stelden dat het illegaal zou zijn (alleen heb ik die nog niet in detail bekeken). | ||
alpeko | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:49 | |
Ferrari stuk na 40 rondes? | ||
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:51 | |
Dan zullen ze het reglement voor dit jaar nog moeten aanpassen. Wat op zich niet onmogelijk is. | ||
Starflyer | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:52 | |
Imho is het volgens het huidige reglement al illegaal | ||
vosss | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:58 | |
Daar kan je over steggelen inderdaad. De stand van de wielen veranderd en daardoor veranderd, hoe klein of groot dan ook, de Aero natuurlijk ook. En dat mag niet voor zover ik begreep. | ||
beantherio | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:59 | |
Volgens mij ook. Maar men (FIA) wil er uit alle macht de discussie niet over aangaan lijkt het. | ||
bbfakir | vrijdag 21 februari 2020 @ 10:59 | |
Werd daar nu een nieuwe Ferrari in verpakking afgeleverd? | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:00 | |
Heeft ook weinig zin want ze kunnen nu niks. We gaan het zien bij de scrutineering in Melbourne. | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:00 | |
'Van een oud mannetje geweest'. | ||
TagForce | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:06 | |
Wat een verschrikkelijke bagger vertaling uit het reglement. Het uitlijnen van de wielen, zoals bepaald door de inboard positie van de relevante ophangingsonderdelen die een vaste afstand van elkaar liggen, mag uitsluitend gebeuren door een monotone functie als gevolg van de rotatie van het stuurwiel. Dat maakt de huidige DAS illegaal, maar als ze het systeem op de wielnaaf laten werken ipv aan de binnenzijde van de stuurstangen, dan mag het nog steeds. De vertaling die er staat maakt het DAS niet eens illegaal in 2021, want er staat dat de afstand tussen de wielen alleen bij het draaien gewaarborgd moet blijven. Staat niets in over trekken/duwen. Edit: Er staat zelfs "van een enkel stuurwiel" om te voorkomen dat Mercedes er een ministuurtje bij zet om aan te draaien. [ Bericht 3% gewijzigd door TagForce op 21-02-2020 11:20:51 ] | ||
beantherio | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:18 | |
Als je meer gevechten op de baan wilt hebben moet je niet bij het minste geringste proefballonnetje van de huidige kampioen de kaken op elkaar houden denk ik. Formule 1 hoeft geen serie te worden waarin iedereen in dezelfde auto rijdt, maar men mag wel strak zijn in het afdwingen van de regels. | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:21 | |
Max weer de baan op. | ||
franklop | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:23 | |
Ferrari is klaar voor de ochtend. Motorwissel. | ||
Dauthi | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:40 | |
Hebben ze het over interviews en dat ze dat op het vliegtuig willen doen ofzo. En wat mij nou opviel is hoe vaak ze een coureur voor hetzelfde interview hebben bij Sky/F1 Zoals woensdag met Russell, hebben ze eerst een interview, daarna komt ie bij de commentatoren voor hetzelfde verhaal, is er daarna weer een interview in de "pen" (wat precies hetzelfde is als de voorgaande twee), en dan 's avonds komt hij aanschuiven voor de afsluitende woorden, met weer precies hetzelfde verhaal. Wat is de toegevoegde waarde? Het lijkt toch echt een complete verspilling van ieders tijd om iemand 4x op een dag hetzelfde verhaal te laten vertellen... | ||
vosss | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:51 | |
Dat is slechts 4x hetzelfde verhaal tegen dezelfde zender. Tijdens een raceweekend zijn daar nog heel veel meer zenders bij waar ze ook telkens hetzelfde verhaal opdreunen. Ik vind het wat dat aangaat niks gek dat de meeste coureurs er een hekel aan hebben om met de pers te praten. Zeker als je al 20x verteld hebt wat er gebeurde. En het dan nog 10x moet vertellen tegen andere zenders. | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:52 | |
wel eens maar het hoort erbij, het is niet dat ze het voor een minimum loon doen | ||
vosss | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:53 | |
Zeker. Hoort er gewoon bij. | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:54 | |
Weet iemand waarom ze in de com-box met van die neuspletmicrofoons zitten? | ||
chufi | vrijdag 21 februari 2020 @ 11:56 | |
geen idee, ik had wel wat comfortabeler handsfree headsets verwacht .. | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:05 | |
Boem! 1.15.7 Bottas. Ruim 1,5 seconde sneller dan nummer 2. | ||
Sinister-D- | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:07 | |
Optimale afstand van mond tot micro, geen ademen vanuit de neus te horen. | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:07 | |
Dat klonk als een oude kadett. | ||
Mothzor | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:07 | |
Ik weet dat tijden nog niet veel zeggen. Maar de constantheid, de snelle tijden en alles rondom Mercedes doet toch vermoeden dat dit een heel saai jaar gaat worden | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:08 | |
Klinkt logisch. . | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:09 | |
Gaat het ook worden. Verandert niks aan de rangorde. Mercedes met gemak nummer 1, Red Bull wel met grotere afstand op Ferrari. Dus Max gewoon weer P3 in de wk stand komend jaar. | ||
franklop | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:11 | |
Eigenlijk zei het grote verschil in de laatste race al genoeg. Alsof ze daar even alle registers open trokken | ||
vosss | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:11 | |
Ik hoop dat elke GP er van minimaal 1 Merc de wielen af vallen, maar dat ze blijven volhouden dat het systeem werkt en dus er niet van af stappen, maar betrouwbaarder willen maken maar dat dat niet echt lukt. Anders kunnen de kampioenschapsambities voor komend jaar van Red Bull al weer in de koelkast voor 2021 | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:12 | |
| ||
vosss | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:12 | |
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:13 | |
Yes. En met het nieuwe sturingssyteem rijden ze de concurrentie komende jaar helemaal zoek. | ||
franklop | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:14 | |
Snelheden op rechte stuk. Ook dat zegt verder weinig, maar goed. | ||
daNpy | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:19 | |
18 km/u minder.... kan idd natuurlijk gewoon door andere motorstanden komen, maargoed. | ||
ondeugend | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:20 | |
| ||
daNpy | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:24 | |
Wie wordt er dan 4? Bottas, Vettel of Leclerc? | ||
daNpy | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:25 | |
Ik heb sowieso het idee dat Mercedes ook sneller is dan ze laten zien. Waarom zou je op 100% gaan rijden als je met 85% al wint? Laat de rest eerst maar naar jouw 85% zien te komen en zet hem dan voorzichtig op 90%. Bye bye | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:28 | |
1) Hamilton 2) Bottas ( want Mercedes grote voorsprong) 3) Max 4) Leclerc 5) Vettel 6) Albon. | ||
Nebelwerfer | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:31 | |
Alleen dit jaar, volgend jaar sws verboden | ||
ondeugend | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:36 | |
Gunther | ||
WheeledWarrior | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:39 | |
Zeker als Bottas vanaf de zomer weer openlijk in dienst van Hamilton gaat rijden. Yawnfest incoming. | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:40 | |
Wel vreemd van Ferrari die constant roepen dat ze veel meer aero hebben dit jaar en een andere filosofie zouden hebben dan vorig jaar met aero vs snelheid (ook door de fuel flow sensor drama) en dan staan ze ver boven iedereen bij de speed trap. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2020 12:42:02 ] | ||
daNpy | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:41 | |
Sterkste motor van het veld | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:44 | |
Waarom gaat iedereen er vanuit dat dit een enorm ding is? Heb nog geen enkel bewijs gezien dat dit een enorm voordeel oplevert enkel dat het wat zou doen aan bandenslijtage en brandstofverbruik. Ze gebruiken het tot nog toe ook nog nauwelijks en op verschillende momenten. Het is zeker geen dubbele diffusor in termen van rondetijden. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2020 12:45:49 ] | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:48 | |
daar is het ook wat te vroeg voor maar het af doen dat het niks is ook. Maar goed Mercedes blijft sowieso favoriet, met of zonder dit systeem | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:49 | |
Yes. Het gaat gewoon zelfde soort seizoen als 2019 worden. Nothing new. | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:52 | |
Lewis: 'I want a proper fight for the title with Red Bull' Toto: 'We have this device called DAS and- Lewis: 'IMPLEMENT IT NOW' Toto: 'But you said you wanted a proper fight' Lewis: Bono watching, whispers: 'Get in there Lewis' | ||
beantherio | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:56 | |
Heeft Max vandaag al op de zachte banden gereden? | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 12:57 | |
Die 2 seconden is toch zo'n beetje het normale verschil tussen hard en soft? RB draait em ook nog niet vol open. Gaat spannender worden dan menigeen denkt. | ||
beantherio | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:03 | |
RBR gaat deze week hoog eindigen qua totaal aantal gereden rondes. | ||
Nieuwschierig | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:04 | |
Als Max bereidt was geweest om een paar jaar 2e rijder achter Lewis te worden was dat uiteindelijk de snelste weg naar zijn 1e wereldkampioenschap geweest. Misschien niet de meest eervolle manier maar wel met de meeste garanties. | ||
vosss | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:05 | |
Dat is wel positief | ||
Dauthi | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:05 | |
Ik zou er als teambaas anders ook niet opzitten wachten. 4x hetzelfde verhaal voor dezelfde zender en dan ook nog eens hetzelfde verhaal voor 20 andere zenders. Die tijd kan je beter gebruiken voor overleg met de engineers. En het salaris vergoeilijkt natuurlijk al helemaal niet dat iemand zijn tijd zo staat te verdoen. Dat is leuk wanneer je een puber 2 euro per uur betaald, maar voor een coureur zijn wel wat betere taken te vinden dan hetzelfde verhaal 100x per dag op dreunen. | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:06 | |
We hebben het over dezelfde Max? . . | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:06 | |
daarom ben jij geen teambaas in de F1 | ||
Nieuwschierig | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:06 | |
De zoon van Jos | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:07 | |
Ja en die schikt zich in een rol als 2e rijder in een kampioenswagen... . | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:09 | |
Red Bull is prima voor Max. | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:10 | |
was wel leuker geweest dan Bottas | ||
Dauthi | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:11 | |
Gut wat een dooddoener... | ||
Nieuwschierig | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:12 | |
Nee, dat doet hij niet. Daarom zal hij ook heel lang moeten wachten op zijn 1e WK. Want nu is hij afhankelijk van anderen. En de kans op de snelste auto in 2021 is hooguit 1 op 3 | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:13 | |
10 maanden nog. Zo lang is dat niet. . | ||
mikieu | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:17 | |
Dit jaar kan dat niet want? Beetje sneu, mercedes komt met een simpel foefje en ze zijn ermee alweer WDC. Testdagen wanneer Ferrari RBR Renault Mclaren of elk ander niet MB team: Tijden zeggen niks!!!!!! MB doet een glory run en meteen zijn ze alweer WDC.. Vorig jaar hielden ze zich heel chill, rustig, geen snelle tijden en iedereen schreef ze af. Waarom laten zij juist nu zoveel zien? Ik denk dat ze juist bang zijn, zo radicaal je tactiek van deze dagen omgooien? | ||
Nieuwschierig | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:18 | |
Over 2021 is helemaal niets te zeggen. Als bijvoorbeeld Willims de dubbele diffuser her-uitvindt dan rijdt Max er alsnog achteraan | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:20 | |
ook zonder foefje zijn ze gewoon de favoriet hoor en die nieuwe achterwielophanging is ook wel state of the art, ik hoop wel dat Red Bull en/of Ferrari het spannend kunnen maken. | ||
Nieuwschierig | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:20 | |
Kan wel. Tuurlijk, laten we het hopen. Maar de kans dat ze dit jaar de snelste auto hebben is maximaal 1 op 3. Dat is vrij laag want die kans hadden ze de afgelopen 5 jaar ook. En toch niet één maal gelukt. | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:21 | |
de kans dat zo'n team dat uitvindt is wel klein natuurlijk, de echte innovaties zullen van de grote 3 komen | ||
aesop | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:23 | |
Dit. Al die conclusies die al getrokken worden en dan zelfs erbij zeggen "ik weet dat tijden niks zeggen maar..." Ik geloof in Redbull. Enige zorg die ik heb is die DAS. Maar daarvan verwacht ik dat ie in Melbourne al niet is toegestaan. | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:28 | |
| ||
Mothzor | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:29 | |
Omdat tijden ook nog niks zeggen. Maar kijk eens naar de gehele flow van Mercedes, hoe stabiel die wagen ligt, hoe makkelijk ze mid run inenen een snelle tijd rijden. Hoe verschrikkelijk constant ze zijn. Dat soort signalen doen mij vermoeden dat het een Mercedes feest wordt dit jaar. RedBull ziet er ook stabiel en constant uit, maar niet zoals bij MB. Ferrari is extreem lastig pijlen dit jaar to zover. Force India rijdt alles op een hoop in het middenveld Gaat een leuk gevecht worden met McLaren | ||
Mothzor | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:30 | |
Edit ipv quote | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:33 | |
9 maanden bedoelde ik. Dit jaar dus. Sorry maar ik weiger neer te liggen voor Duitsers. Fight the Power en zulks. | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:40 | |
het gaat mij niet zozeer om Duitsers maar meer om de hegemonie van Mercedes te stoppen, het is toch wel kut dat er nog geen enkele andere kampioen is geweest sinds de invoering van de hybrid motoren ook al ligt dat natuurlijk aan de uitdagers. | ||
Slein83 | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:41 | |
https://mobile.twitter.co(...)or-2020-verbannen-is | ||
mikieu | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:43 | |
Olav.. Vertelde gisteren even stoer hoe het werkt, dat ze van toe-in naar geen toe gaan.. | ||
Weltschmerz | vrijdag 21 februari 2020 @ 13:48 | |
De FIA, Brawn, Pirelli, de wedstrijdleiding en de stewards zitten ook in de mix. | ||
Nattekat | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:06 | |
Ik lees het juist als 'het was voor het kalenderjaar 2020 al verboden voor 2021' | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:28 | |
Ferrari-baas klink positief. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2020 14:28:18 ] | ||
mikieu | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:28 | |
Hij geeft aan dat de teams nu allemaal tijd hebben iets dergelijks voor 2021 te ontwerpen. Zo lees ik dat dus niet. | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:30 | |
Haas voor de tweede keer in de muur | ||
Tinos85 | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:31 | |
Red Bull toch lekker bezig met rondjes rijden, het belangrijkste in de eerste testweek. | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:32 | |
Geloof dat Olav suggereert dat er nu (vandaag) wordt gezegd dat de FIA het niet gaat toestaan dit jaar
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2020 14:38:37 ] | ||
Tinos85 | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:32 | |
Gaat lekker met de rode vlaggen vandaag. | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:43 | |
Racesim Hamilton versus Max. Gemiddelde Hamilton 1.21.1 Max 1.21.9 https://pbs.twimg.com/med(...)mat=png&name=900x900 | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:54 | |
Zou voor het gemiddelde wel die tweede stint er uit halen bij Max met die rode vlag erin (in ieder geval het deel na de rode vlag). Duurt toch wel een paar ronden voordat je de temperatuur van de auto weer op orde hebt. Daarnaast is die laatste stint van Max erg verdacht, hij rijdt daar de laatste 10 ronden langzamer dan de eerste tien maar wel extreem stabiel rond de 1:21.4. Hamilton beetje hetzelfde verhaal die rijdt de hele laatste sessie 1:20.2 bijna ieder rondje. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2020 14:59:43 ] | ||
NaturalScience | vrijdag 21 februari 2020 @ 14:55 | |
ChevyCaprice | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:02 | |
Crashjean? | ||
Nebelwerfer | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:02 | |
Die foto zegt meer dan welke beelden van de auto dan ook. | ||
Tinos85 | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:03 | |
Ze rijden de tijden die ze moeten rijden he. Is lastig vergelijking te trekken. | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:19 | |
| ||
beantherio | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:19 | |
Albon doet het rustig aan vanmiddag. | ||
Whiskers2009 | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:29 | |
Binotto zegt dat Ferrari te langzaam is: https://racingnews365.nl/(...)-we-zijn-te-langzaam | ||
Whiskers2009 | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:30 | |
En de BBC zegt dat de FIA DAS legaal heeft verklaard voor 2020 en illegaal voor 2021: https://www.bbc.com/sport/formula1/51584557 [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 21-02-2020 15:41:38 ] | ||
potjecreme | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:31 | |
Inb4 Hamilton moet record halen en wordt geholpen. | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:42 | |
ieder voordeel heeft ook een nadeel, de voorbanden schijnen meer temperatuur te verliezen waardoor je minder grip hebt bij aansnijden bochten, het wordt best wel een gedoe om er echt voordeel uit te halen al zullen ze dat in de simulaties al berekend hebben. | ||
beantherio | vrijdag 21 februari 2020 @ 15:52 | |
Het gebruik ervan ziet er wel priegelig uit. Ik vraag me ook af hoe veilig het is als je het op het verkeerde moment gebruikt. | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 16:13 | |
Hamilton nu op soft C4 1:16.6 | ||
Mothzor | vrijdag 21 februari 2020 @ 16:19 | |
Ze glibberen allemaal van hun stoel bij F1TV als ze het over Mercedes/Hamilton hebben En dan ook echt tot in het extreme | ||
Tarado | vrijdag 21 februari 2020 @ 16:21 | |
wel extreem ja, het blijven Britten | ||
ShaoliN | vrijdag 21 februari 2020 @ 16:21 | |
Je kan niks met zekerheid zeggen en blablabla. Maar Mercedes ziet er wel tering sterk uit tot nu toe. Behalve de nieuwe foefjes zijn de longruns echt snel. En een 1:15,7 op een testdag is ook wel aardig vergeleken met Qualy afgelopen jaar. | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 17:09 | |
Veel zachtere banden vergeleken met Qualy Barcelona. Ze reden daar met de C3 band en de tijd van Bottas nu was op de C5. Daarnaast kan je in week 1 van tests echt nog helemaal niets zeggen, de teams rijden met de meest simpele versie van hun auto nu en het merendeel komt volgende week pas met het volledige aero pakket. Tuurlijk kan je wat globale dingen zien, Ferrari ziet er zwakjes uit, problemen bij Haas, Ricciardo niet blij maar je kan echt nog weinig zeggen over onderlinge verhoudingen. De racesims nu draaien ook om stabiele rondjes rijden waardoor je Hamilton in zijn racesim van gisteren 20 rondjes lang dezelfde rondetijd rijden. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2020 17:15:40 ] | ||
Tinos85 | vrijdag 21 februari 2020 @ 17:14 | |
Plus dat in Barcelona vaak ook de eerste nieuwe updates op de auto's komen. | ||
Tinos85 | vrijdag 21 februari 2020 @ 17:16 | |
Weinig rondjes van Albon vanmiddag trouwens. | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 17:16 | |
Alle middaggasten weinig rondjes, Albon gelijk met Hamilton. Ferrari trouwens echt weinig rondes, 77 pas voor de hele dag. [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2020 17:18:10 ] | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 17:22 | |
[AMuS] Red Bull admits: "Mercedes is damn fast again. Faster than us. But we don't see ourselves so far away!" | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 17:23 | |
En terecht. Knap dat ze weer WK gaan worden met gemak.👍 | ||
Tinos85 | vrijdag 21 februari 2020 @ 17:39 | |
Heb je een mooie glazen bol? | ||
nogeenoudebekende | vrijdag 21 februari 2020 @ 18:02 | |
Nu weer afkicken... | ||
Nattekat | vrijdag 21 februari 2020 @ 18:49 | |
Klote Mercedes | ||
Starflyer | vrijdag 21 februari 2020 @ 19:39 | |
Ferrari weet nu al dat ze niet gaan winnen in Melbourne. Ze verliezen net zoals vorig jaar te veel tijd in de langzame bochten en lijken op dit moment slechts het vierde team te zijn na Mercedes, Red Bull en Racing Point https://www.auto-motor-un(...)rne-kein-siegerauto/ | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 19:41 | |
Racing Point lijkt me duidelijk het vierde team. Dit was trouwens Johnny Herbert zijn top 5 teams zag ik op F1 tv en sluit ik me bij aan: 1) Mercedes 2) Red Bull 3) Ferrari 4) Racing Point 5) McLaren | ||
Mexicanobakker | vrijdag 21 februari 2020 @ 19:43 | |
Tsja, doodsteek voor de sport in vele landen. Aan het eind van het Schumacher-tijdperk waren er ook velen afgehaakt en dit duurt nog langer. Hier in Nederland valt het mee door de Max hype. | ||
Newone82 | vrijdag 21 februari 2020 @ 19:54 | |
Las dit op een ander forum: Only 5 drivers (4 teams) did race sims Hamilton (Day 2, morning): 81.020s (C2, Lap 19 C2, Lap 39 C2) Bottas (Day 2, afternoon): 81.670 (C2, Lap 23 C2, Lap 50 C2) <- abandoned 5 laps before the end Verstappen (Day 3, morning): 81.898 (C2, Lap 19 C2, Lap 40 C2) Sainz (Day 1, afternoon): 82.556 (C1, Lap 21 C2, Lap 44 C1) Ricciardo (Day 3, afternoon): 82.642 (C2, Lap 24 C3, Lap 44 C2) If you convert it over the race distance Mercedes beats Red Bull by a minute. | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 20:08 | |
Ik heb de snelste tijden gepakt (over 3 dagen), gecorrigeerd volgens de cijfers van Pirelli C1 – C2: 0.8 s C2 – C3: 0.7 s C3 – C4: 0.6 s C4 – C5: 0.6 s En daar de gemiddelden van genomen en kom dan op:
Totaal binnen 1,2 seconden van elkaar. Zegt ws. geen fuck, maar ach | ||
Mansjester | vrijdag 21 februari 2020 @ 20:14 | |
Toch leuk. Iedereen die beweert geen conclusies te kunnen verbinden aan testdagen,maar het vervolgens wel doet. | ||
#ANONIEM | vrijdag 21 februari 2020 @ 20:15 | |
Grijpen naar houvast waar het er niet is | ||
Tinos85 | vrijdag 21 februari 2020 @ 20:18 | |
Red Bull Racing dit jaar in drie dagen meer rondjes gereden dan vorig jaar in vier dagen | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 21 februari 2020 @ 20:21 | |
Ik word er eigenlijk een beetje moe van dat tegenwoordig alles helemaal dood geanalyseerd wordt en Max na iedere sessie uitgebreid zijn verhaal moet doen bij de pers. Het is echt extreem hoe de media er tegenwoordig bovenop zit. Conclusie hier, conclusie daar, complottheorieën etc. Vroeger zette je midden in de nacht de tv aan voor de qualifying in Melbourne en wist je bij wijze van spreken nog geeneens hoe de nieuwe Prost of Jordan eruit zag. Nu kunnen we al voorzichtig de conclusie trekken dat Mercedes weer gaat domineren en hebben we alle auto's in actie gezien. Het is allemaal wat minder boeiend, ofzo. | ||
PzKpfw | vrijdag 21 februari 2020 @ 20:23 | |
Je hoeft die analyses niet te kijken/luisteren natuurlijk. | ||
beantherio | vrijdag 21 februari 2020 @ 20:47 | |
Aantal rondes van de eerste week: Mercedes 494 Red Bull 471 Alfa Romeo 424 McLaren 423 AlphaTauri 384 Renault 380 Racing Point 371 Ferrari 354 Williams 324 Haas 316 | ||
Lokale_Notabele | vrijdag 21 februari 2020 @ 20:59 | |
Dat zou ik kunnen proberen maar het is vrijwel onmogelijk om je tot aan Melbourne af te sluiten van dit hele mediacircus. Back in the day kon je geeneens conclusies trekken voor Melbourne omdat Ferrari op Fiorano testte, Williams op Estoril, Ligier op Magny Cours, Sauber op Mugello etc etc. Vaak wist je als je de tv aanzette nog geeneens wie de tweede Minardi zou besturen omdat Giancarlo Minardi dat altijd zo lang mogelijk probeerde uit te stellen om het meeste geld voor dat zitje te kunnen vangen. Ik wil niet zeggen dat vroeger alles beter was maar het was wel spannender ofzo. Meer onzekere factoren. | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 21 februari 2020 @ 21:07 | |
En vol! |