abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:23:33 #1
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_191598356
Wintertest 2020 week 1

Dag 1: woensdag 19 februari
Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur
Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur

Dag 2: donderdag 20 februari
Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur
Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur

Dag 3: vrijdag 21 februari
Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur
Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur




Wintertest 2020 week 2


Dag 4: woensdag 26 februari
Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur
Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur

Dag 5: donderdag 27 februari
Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur
Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur

Dag 6: vrijdag 28 februari
Ochtendsessie: 09.00 uur tot 13.00 uur
Middagsessie: 14.00 uur tot 18.00 uur

Belangrijke links:

Live timing Dag1:
https://www.autosport.com(...)f1-test-day-one-2020

Live timing Dag 2:
https://www.autosport.com(...)f1-test-day-two-2020

Live TV:
https://f1tv.formula1.com/
Direct link: https://f1tv.formula1.com(...)ason-day-1-session-1

De snelste tijden van Dag 1 2020 tov 2019



Waar Ferrari een menselijke muur bouwt...


Max oude vrienden ontmoet...


En we genieten van The Pink Mercedes 10.gif

quote:
Raikkonen throwing a little shade at Racing Point (at the end of an interview yesterday, as they left, he looked at the screen where Bottas was quickest and Perez was second): he smiled and said "somethings never change, eh? Two Mercedes leading the way "


[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-02-2020 12:46:24 ]
pi_191598363
Heerlijk, relletjes, die heb ik wel gemist tijdens de winter. :D
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:24:38 #3
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_191598368
autosport twitterde op donderdag 20-02-2020 om 12:05:30 Mercedes's new #F1 car has adopted a new 'steering mode' that was visible from onboard footage of Lewis Hamilton's car during the second day of pre-season testing at Barcelonahttps://t.co/ns4vDIOj7I reageer retweet
SkySportsF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 12:01:30 What's going on with the @MercedesAMGF1 steering wheel?👀 @TedKravitz has been investigating...🕵️‍♂️Watch below👇#SkyF1 | #F1 reageer retweet
En verder over de steering mode van Mercedes!
pi_191598378


Ferrari heeft lichten onder de auto gemaakt zodat je geen fatsoenlijke foto van de defuser kunt maken.
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:26:26 #5
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_191598391
quote:
10s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Voorzichtige voorspelling:
"Het is volledig in lijn met de technische regelgeving van de FIA."
Ik vraag me dat af. In de regels lees ik namelijk o.a. het volgende:
quote:
10.1.2 Any suspension system fitted to the front wheels must be so arranged that its response results only from changes in load applied to the front wheels.
Ik vraag me af of je wel kunt stellen dat dit zo is bij het Mercedes-systeem. Immers: er is "iets" waarmee de camber kunstmatig wordt aangepast, wat ook weer invloed heeft op de werking van de wielophanging.

Edit, nog eentje:
quote:
10.2.3 No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion.
Een aanpassing van de camber heeft invloed op de ophanging, dus lijkt het me ook niet in lijn met de regels.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 februari 2020 @ 12:27:00 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191598401
quote:
3s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:25 schreef BroesWillems het volgende:
[ afbeelding ]

Ferrari heeft lichten onder de auto gemaakt zodat je geen fatsoenlijke foto van de defuser kunt maken.
Het hele strategiebudget wordt uitgegeven aan de wintertests.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_191598403
Fucking cheaters! Zo wordt Max nooit kampioen! Als ik hem was ging ik nu overstappen naar mercedes!!!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 februari 2020 @ 12:28:46 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191598423
quote:
6s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:27 schreef vosss het volgende:
Fucking cheaters! Zo wordt Max nooit kampioen! Als ik hem was ging ik nu overstappen naar mercedes!!!!
Straks schijnt het met 1001 bijeffecten te komen en is Mercedes helemaal nergens te bekennen of gigantisch onbetrouwbaar :P

Vergeet niet dat dit wel met beperkingen komt die RB bijvoorbeeld niet heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_191598436
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Straks schijnt het met 1001 bijeffecten te komen en is Mercedes helemaal nergens te bekennen of gigantisch onbetrouwbaar :P

Vergeet niet dat dit wel met beperkingen komt die RB bijvoorbeeld niet heeft.
100 ronden in een ochtend, met die betrouwbaarheid zit het wel goed.
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:30:19 #10
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191598439
Nogmaals GENIAAL als dit toegestaan is _O_
pi_191598440
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Straks schijnt het met 1001 bijeffecten te komen en is Mercedes helemaal nergens te bekennen of gigantisch onbetrouwbaar :P

Vergeet niet dat dit wel met beperkingen komt die RB bijvoorbeeld niet heeft.
ik zie al voor me dat het per ongeluk iets te heftig gebeurt op een curb en dat de wiel eraf ligt daarna
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:30:59 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191598443
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Straks schijnt het met 1001 bijeffecten te komen en is Mercedes helemaal nergens te bekennen of gigantisch onbetrouwbaar :P
ze kunnen (en misschien moeten ze dat wel) uitzetten maar dat zij zich niet zomaar gewonnen geven lijkt me duidelijk, des te mooier als het wel zou lukken ze te verslaan
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:31:44 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191598450
Geen Newey of iemand van Ferrari of zo die kan uitleggen waar het goed voor is?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:31:55 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191598455
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef Sunri5e het volgende:
Nogmaals GENIAAL als dit toegestaan is _O_
eens hoor, dat is F1, altijd de grenzen opzoeken
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:32:23 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191598459
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:31 schreef nils7 het volgende:
Geen Newey of iemand van Ferrari of zo die kan uitleggen waar het goed voor is?
schijnt minder drag te veroorzaken op de rechte stukken
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:34:25 #16
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_191598470
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef Sunri5e het volgende:
Nogmaals GENIAAL als dit toegestaan is _O_
Ik geloof wel dat veel mensen dit amusant vinden (het is wel grappig) maar ik geloof er weinig van dat dit toegestaan zal worden. FIA heeft al eerder allerlei interactieve snufjes verboden en dit valt ook onder die noemer. Over de verwoording ervan in de regels kun je twisten.
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:34:40 #17
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191598475
En het zou zo'n saai jaar worden zonder veranderingen :9~
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 februari 2020 @ 12:35:34 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191598484
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

100 ronden in een ochtend, met die betrouwbaarheid zit het wel goed.
100 ronden met voortdurend aan het stuur trekken en misschien nog niet voluit is niet echt representatief.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_191598494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:34 schreef Sunri5e het volgende:
En het zou zo'n saai jaar worden zonder veranderingen :9~
Maar Mercedes nog verder voorsprong dan Ferrari en Red Bull door dit soort vondsten? Yes!
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:36:53 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_191598499
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:34 schreef Sunri5e het volgende:
En het zou zo'n saai jaar worden zonder veranderingen :9~
Het kan evengoed nog allemaal in de ban gedaan worden door de FIA.
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:37:24 #21
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_191598510
Ik dacht dat het een interactief systeem was, maar ik zie nu pas dat het door de coureur zelf bediend wordt. Maar dan nog zijn er regels waaronder het zou kunnen vallen zoals o.a. de regel over power steering:
quote:
10.4.2 Power assisted steering systems may not be electronically controlled or electrically powered. No such system may carry out any function other than reduce the physical effort required to steer the car.
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:38:11 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191598513
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Maar Mercedes nog verder voorsprong dan Ferrari en Red Bull door dit soort vondsten? Yes!
moet eerst nog maar aangetoond worden wat het voordeel is, daar is het iets te vroeg voor
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:38:47 #23
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191598521
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:36 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Maar Mercedes nog verder voorsprong dan Ferrari en Red Bull door dit soort vondsten? Yes!
Dus jij weet al of dit werkt?
pi_191598531
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 12:38 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dus jij weet al of dit werkt?
Dit is niet wat ze in een winter ontwikkeld hebben, dat is wel zeker. Waarom zou het geen winst opleveren denk je?
pi_191598545
Mijn 0,02 euro....

Volgens mij wordt niet de camber aangepast (aangezien hij het echt alleen op het rechte stuk gebruikt, en je daar juist wel camber wil hebben om minder rolweerstand te hebben) met dat stuur, maar de 'toe-out'.

De voorwielen staan bij een racewagen naar buiten gericht, itt jouw personenauto waar ze naar binnen gericht staan. Dat is om te zorgen dat in de bochten het binnenwiel meehelpt om de auto de bocht om te trekken, ipv tegen het buitenwiel in te duwen. Nadeel hiervan is dat op het rechte stuk de auto een stuk zenuwachtiger is (daarom rijden ze nooit exact kaarsrecht vooruit maar zie je ze van links naar rechts bewegen), en dat de voorwielen op het rechte stuk extra wrijving veroorzaken omdat de 1 linksaf wil, en de ander rechtsaf, en dat gaat schuren over het asfalt.

Hamilton trekt aan het stuur om de toe-out uit de auto te halen (je ziet de voorwielen naar binnen klappen aan de voorkant), zodat de auto rustiger ligt en minder wrijving veroorzaakt. Goed voor de topsnelheid, en goed voor de bandenslijtage/temperatuur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')