quote:Raikkonen throwing a little shade at Racing Point (at the end of an interview yesterday, as they left, he looked at the screen where Bottas was quickest and Perez was second): he smiled and said "somethings never change, eh? Two Mercedes leading the way "
twitter:autosport twitterde op donderdag 20-02-2020 om 12:05:30 Mercedes's new #F1 car has adopted a new 'steering mode' that was visible from onboard footage of Lewis Hamilton's car during the second day of pre-season testing at Barcelonahttps://t.co/ns4vDIOj7I reageer retweet
En verder over de steering mode van Mercedes!twitter:SkySportsF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 12:01:30 What's going on with the @MercedesAMGF1 steering wheel?👀 @TedKravitz has been investigating...🕵️♂️Watch below👇#SkyF1 | #F1 reageer retweet
Ik vraag me dat af. In de regels lees ik namelijk o.a. het volgende:quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Voorzichtige voorspelling:
• "Het is volledig in lijn met de technische regelgeving van de FIA."
Ik vraag me af of je wel kunt stellen dat dit zo is bij het Mercedes-systeem. Immers: er is "iets" waarmee de camber kunstmatig wordt aangepast, wat ook weer invloed heeft op de werking van de wielophanging.quote:10.1.2 Any suspension system fitted to the front wheels must be so arranged that its response results only from changes in load applied to the front wheels.
Een aanpassing van de camber heeft invloed op de ophanging, dus lijkt het me ook niet in lijn met de regels.quote:10.2.3 No adjustment may be made to any suspension system while the car is in motion.
Het hele strategiebudget wordt uitgegeven aan de wintertests.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:25 schreef BroesWillems het volgende:
[ afbeelding ]
Ferrari heeft lichten onder de auto gemaakt zodat je geen fatsoenlijke foto van de defuser kunt maken.
Straks schijnt het met 1001 bijeffecten te komen en is Mercedes helemaal nergens te bekennen of gigantisch onbetrouwbaarquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:27 schreef vosss het volgende:
Fucking cheaters! Zo wordt Max nooit kampioen! Als ik hem was ging ik nu overstappen naar mercedes!!!!
100 ronden in een ochtend, met die betrouwbaarheid zit het wel goed.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Straks schijnt het met 1001 bijeffecten te komen en is Mercedes helemaal nergens te bekennen of gigantisch onbetrouwbaar
Vergeet niet dat dit wel met beperkingen komt die RB bijvoorbeeld niet heeft.
ik zie al voor me dat het per ongeluk iets te heftig gebeurt op een curb en dat de wiel eraf ligt daarnaquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Straks schijnt het met 1001 bijeffecten te komen en is Mercedes helemaal nergens te bekennen of gigantisch onbetrouwbaar
Vergeet niet dat dit wel met beperkingen komt die RB bijvoorbeeld niet heeft.
ze kunnen (en misschien moeten ze dat wel) uitzetten maar dat zij zich niet zomaar gewonnen geven lijkt me duidelijk, des te mooier als het wel zou lukken ze te verslaanquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Straks schijnt het met 1001 bijeffecten te komen en is Mercedes helemaal nergens te bekennen of gigantisch onbetrouwbaar
eens hoor, dat is F1, altijd de grenzen opzoekenquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef Sunri5e het volgende:
Nogmaals GENIAAL als dit toegestaan is
schijnt minder drag te veroorzaken op de rechte stukkenquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:31 schreef nils7 het volgende:
Geen Newey of iemand van Ferrari of zo die kan uitleggen waar het goed voor is?
Ik geloof wel dat veel mensen dit amusant vinden (het is wel grappig) maar ik geloof er weinig van dat dit toegestaan zal worden. FIA heeft al eerder allerlei interactieve snufjes verboden en dit valt ook onder die noemer. Over de verwoording ervan in de regels kun je twisten.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef Sunri5e het volgende:
Nogmaals GENIAAL als dit toegestaan is
100 ronden met voortdurend aan het stuur trekken en misschien nog niet voluit is niet echt representatief.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:30 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
100 ronden in een ochtend, met die betrouwbaarheid zit het wel goed.
Maar Mercedes nog verder voorsprong dan Ferrari en Red Bull door dit soort vondsten? Yes!quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:34 schreef Sunri5e het volgende:
En het zou zo'n saai jaar worden zonder veranderingen
Het kan evengoed nog allemaal in de ban gedaan worden door de FIA.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:34 schreef Sunri5e het volgende:
En het zou zo'n saai jaar worden zonder veranderingen
quote:10.4.2 Power assisted steering systems may not be electronically controlled or electrically powered. No such system may carry out any function other than reduce the physical effort required to steer the car.
moet eerst nog maar aangetoond worden wat het voordeel is, daar is het iets te vroeg voorquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar Mercedes nog verder voorsprong dan Ferrari en Red Bull door dit soort vondsten? Yes!
Dus jij weet al of dit werkt?quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:36 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar Mercedes nog verder voorsprong dan Ferrari en Red Bull door dit soort vondsten? Yes!
Dit is niet wat ze in een winter ontwikkeld hebben, dat is wel zeker. Waarom zou het geen winst opleveren denk je?quote:
En dat levert weer tijdwinst op tegenover je concurrenten. Mercedes👌👌👌quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef TagForce het volgende:
Mijn 0,02 euro....
Volgens mij wordt niet de camber aangepast (aangezien hij het echt alleen op het rechte stuk gebruikt, en je daar juist wel camber wil hebben om minder rolweerstand te hebben) met dat stuur, maar de 'toe-out'.
De voorwielen staan bij een racewagen naar buiten gericht, itt jouw personenauto waar ze naar binnen gericht staan. Dat is om te zorgen dat in de bochten het binnenwiel meehelpt om de auto de bocht om te trekken, ipv tegen het buitenwiel in te duwen. Nadeel hiervan is dat op het rechte stuk de auto een stuk zenuwachtiger is (daarom rijden ze nooit exact kaarsrecht vooruit maar zie je ze van links naar rechts bewegen), en dat de voorwielen op het rechte stuk extra wrijving veroorzaken omdat de 1 linksaf wil, en de ander rechtsaf, en dat gaat schuren over het asfalt.
Hamilton trekt aan het stuur om de toe-out uit de auto te halen (je ziet de voorwielen naar binnen klappen aan de voorkant), zodat de auto rustiger ligt en minder wrijving veroorzaakt. Goed voor de topsnelheid, en goed voor de bandenslijtage/temperatuur.
Of Shwarzmann, die ik hoger inschatquote:
En mooie crashes als ie een keer vergeet aan het eind van het rechte stuk de toe er weer in te duwen... Zonder toe-out stuurt ie echt als een vuilniswagen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En dat levert weer tijdwinst op tegenover je concurrenten. Mercedes👌👌👌
Op Monza en andere hoge snelheids circuits gaat ze dit veel opleveren. Mercedes for the win!!👌👌quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
En mooie crashes als ie een keer vergeet aan het eind van het rechte stuk de toe er weer in te duwen... Zonder toe-out stuurt ie echt als een vuilniswagen.
we hebben een kenner in de zaalquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Op Monza en andere hoge snelheids circuits gaat ze dit veel opleveren. Mercedes for the win!!👌👌
Misschien werkt het wel mee hydraulische cilinder?quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:37 schreef beantherio het volgende:
Ik dacht dat het een interactief systeem was, maar ik zie nu pas dat het door de coureur zelf bediend wordt. Maar dan nog zijn er regels waaronder het zou kunnen vallen zoals o.a. de regel over power steering:
[..]
wel grappig dat ze al op dag 2 zoiets laten zien, moeten ze er wel enorm op vertrouwen dat het niet zo snel te kopieren is (voorzover legaal)quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien werkt het wel mee hydraulische cilinder?
Anyway geniaal als het mag, of anders om in ieder geval om je concurrenten af te leiden hiermee.
En COMPLEET fout. Het enige wat er in dat artikel correct is is de naam van de setting die Hamilton aanpast... AL het andere van het artikel is pertinent fout.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:58 schreef D_A het volgende:
https://www.formula1.com/(...)7xRy9YtaFZPCKC4.html
En uitgelegd op F1
Schijnt dat je dit niet zo 1,2,3 kan kopiëren. Schijnt jarenlange ontwikkeling te zijn. Dus pas vanaf 2021 bij andere teams.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel grappig dat ze al op dag 2 zoiets laten zien, moeten ze er wel enorm op vertrouwen dat het niet zo snel te kopieren is (voorzover legaal)
moet daarom nog maar zien of dit legaal wordt verklaardquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:03 schreef Starflyer het volgende:
Hier is waarschijnlijk een betere uitleg, met de vraag of het inderdaad wel legaal is omdat het invloed heeft op de aerodynamica
https://www.f1technical.n(...)oving-steering-wheel
Bewegende onderdelen zijn volgens mij niet legaal, maar eens zien wat de FIA hierover zegt. Kan ze niet kwalijk nemen dat ze de grenzen opzoeken, zal elk team doen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:03 schreef Starflyer het volgende:
Hier is waarschijnlijk een betere uitleg, met de vraag of het inderdaad wel legaal is omdat het invloed heeft op de aerodynamica
https://www.f1technical.n(...)oving-steering-wheel
teveel aannames, kom met feiten, schijnt dit schijnt dat hebben we weinig aanquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Schijnt dat je dit niet zo 1,2,3 kan kopiëren. Schijnt jarenlange ontwikkeling te zijn. Dus pas vanaf 2021 bij andere teams.
Tsjah die wielen bewegen uberhaubt al bij het sturen natuurlijkquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bewegende onderdelen zijn volgens mij niet legaal, maar eens zien wat de FIA hierover zegt. Kan ze niet kwalijk nemen dat ze de grenzen opzoeken, zal elk team doen.
Nou jaren ontwikkeling lijkt mij sterk, zou het mogen dan zullen de rest van de teams het natuurlijk niet hebben in Australië, daar zal wat meer tijd overheen gaan. Maar reken er maar op dat de topteams (Ferrari/Redbull) dit nu al op de korrel hebben en het deze week nog in kaart zullen hebben hoe het systeem precies werkt. Ze hoeven het nu immers maar te "kopiëren", of zelf een ander trucje te verzinnen waarmee ze de wielbasis kunnen aanpassen bij het aansnijden van een bocht.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Schijnt dat je dit niet zo 1,2,3 kan kopiëren. Schijnt jarenlange ontwikkeling te zijn. Dus pas vanaf 2021 bij andere teams.
Toch verwacht ik direct een protest als Mercedes hiermee in Melbourne verschijnt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Newone82 het volgende:
Update: FIA heeft het legaal verklaard. Ze willen alleen testen of het volledig legaal is. Bron: Sky F1 italia.
Bizarre geniale vondst van Mercedes. Red Bull en Ferrari zitten weer met de gebakken peren.
Dit ja.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef TagForce het volgende:
Mijn 0,02 euro....
Volgens mij wordt niet de camber aangepast (aangezien hij het echt alleen op het rechte stuk gebruikt, en je daar juist wel camber wil hebben om minder rolweerstand te hebben) met dat stuur, maar de 'toe-out'.
De voorwielen staan bij een racewagen naar buiten gericht, itt jouw personenauto waar ze naar binnen gericht staan. Dat is om te zorgen dat in de bochten het binnenwiel meehelpt om de auto de bocht om te trekken, ipv tegen het buitenwiel in te duwen. Nadeel hiervan is dat op het rechte stuk de auto een stuk zenuwachtiger is (daarom rijden ze nooit exact kaarsrecht vooruit maar zie je ze van links naar rechts bewegen), en dat de voorwielen op het rechte stuk extra wrijving veroorzaken omdat de 1 linksaf wil, en de ander rechtsaf, en dat gaat schuren over het asfalt.
Hamilton trekt aan het stuur om de toe-out uit de auto te halen (je ziet de voorwielen naar binnen klappen aan de voorkant), zodat de auto rustiger ligt en minder wrijving veroorzaakt. Goed voor de topsnelheid, en goed voor de bandenslijtage/temperatuur.
Je kan niet iets legaal verklaren en vervolgens zeggen dat je wil testen of het legaal is. Dat is precies verkeerd om! Je moet eerst testen of het legaal is en zo ja, dan kan je daarna het legaal verklaren!!quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Newone82 het volgende:
Update: FIA heeft het legaal verklaard. Ze willen alleen testen of het volledig legaal is. Bron: Sky F1 italia.
je lijkt wel een racist, ook zonder dit zijn ze nog steeds het beste team hoorquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:19 schreef vosss het volgende:
Ow ik had alleen de veranderende stand van de wielen gezien, maar hij trekt heel zn stuur naar voren!
Zie ik nu pas. Lijkt mij stug als dit legaal bevonden gaat worden.
Aan de andere kant, alles om die fopneger aan de records te helpen en hij moet en zal over Schumacher heen gaan. Omdat neger. Dus het zou me ook nog niet eens verbazen als ze het gewoon goed gaan vinden.
Dit ja. Lijkt de FAA wel Scheet ook maar 1 letter.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan niet iets legaal verklaren en vervolgens zeggen dat je wil testen of het legaal is. Dat is precies verkeerd om! Je moet eerst testen of het legaal is en zo ja, dan kan je daarna het legaal verklaren!!
scheet en scheelt ookquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit ja. Lijkt de FAA wel Scheet ook maar 1 letter.
Je bedoelt de donkere witte.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:19 schreef vosss het volgende:
Ow ik had alleen de veranderende stand van de wielen gezien, maar hij trekt heel zn stuur naar voren!
Zie ik nu pas. Lijkt mij stug als dit legaal bevonden gaat worden.
Aan de andere kant, alles om die fopneger aan de records te helpen en hij moet en zal over Schumacher heen gaan. Omdat neger. Dus het zou me ook nog niet eens verbazen als ze het gewoon goed gaan vinden.
quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Mercedes heeft een persdingetje later vandaag.
FIA heeft het al goedgekeurd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:15 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Toch verwacht ik direct een protest als Mercedes hiermee in Melbourne verschijnt.
Een andere hoek van de wielen beïnvloed namelijk altijd de aerodynamica.
neequote:Op donderdag 20 februari 2020 14:03 schreef Newone82 het volgende:
F1 tv meld net ook. FIA heeft het goedgekeurd en niet illegaal.
dat is niet hetzelfde als goedgekeurdquote:Asked whether he was concerned it could be ruled illegal, Allison said “not really.”
“This isn’t news to the FIA,” he added. “It’s something we have been talking to them about for some time. The rules are pretty clear about what’s permitted on steering systems.”
Mercedes say the FIA have “Okay’d” the steering wheel system and they have no concerns over legality. #F1 #F1Testingquote:Op donderdag 20 februari 2020 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee
[..]
dat is niet hetzelfde als goedgekeurd
Permissible is niet noodzakelijk legaal of illegaal.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:07 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Mercedes say the FIA have “Okay’d” the steering wheel system and they have no concerns over legality. #F1 #F1Testing
je geen zorgen maken of het illegaal is of niet is toch niet hetzelfde als goedgekeurd, misschien wordt het wel goedgekeurd maar dat is het tot nu nog niet.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:07 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Mercedes say the FIA have “Okay’d” the steering wheel system and they have no concerns over legality. #F1 #F1Testing
hij doet het wel laat, tenminste het laatste rondje lijkt dat zoquote:Op donderdag 20 februari 2020 14:15 schreef Newone82 het volgende:
Bottas doet het gelijk weer met zijn stuur. Haha.
En de overtreding hoeft ook niet perse in het "steering system" te zitten maar meer in de suspension. Dat de FIA dit al zou weten klinkt me erg vreemd in de oren. Dan mag ik aannemen dat de andere teams het ook weten of wisten.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee
[..]
dat is niet hetzelfde als goedgekeurd
Ik zie het net jaquote:
Denk dat Mercedes wel slimmer is (dan Ferrari) en dit soort dingen dus via de FIA laat lopen. Dat hoeft helemaal niet aan de grote klok gehangen te worden. Dan loop je niet het risico op protesten en onderzoeken "achteraf".quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:19 schreef beantherio het volgende:
[..]
En de overtreding hoeft ook niet perse in het "steering system" te zitten maar meer in de suspension. Dat de FIA dit al zou weten klinkt me erg vreemd in de oren. Dan mag ik aannemen dat de andere teams het ook weten of wisten.
Dit.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat Mercedes wel slimmer is (dan Ferrari) en dit soort dingen dus via de FIA laat lopen. Dat hoeft helemaal niet aan de grote klok gehangen te worden. Dan loop je niet het risico op protesten en onderzoeken "achteraf".
ze zijn niet voor niets het beste team uiteraardquote:Op donderdag 20 februari 2020 14:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat Mercedes wel slimmer is (dan Ferrari) en dit soort dingen dus via de FIA laat lopen. Dat hoeft helemaal niet aan de grote klok gehangen te worden. Dan loop je niet het risico op protesten en onderzoeken "achteraf".
Je vergeet het rembalanssysteem van Renault wat ook jarenlang door de FIA is getolereerd totdat er een protest tegen kwam.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat Mercedes wel slimmer is (dan Ferrari) en dit soort dingen dus via de FIA laat lopen. Dat hoeft helemaal niet aan de grote klok gehangen te worden. Dan loop je niet het risico op protesten en onderzoeken "achteraf".
Maar dat is juist wat je als regulerend orgaan wel mogelijk moet maken. Als er een gat in de regelgeving zit moet dat open worden gespeeld. Iedereen moet zich daarover kunnen uitspreken. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat Mercedes wel slimmer is (dan Ferrari) en dit soort dingen dus via de FIA laat lopen. Dat hoeft helemaal niet aan de grote klok gehangen te worden. Dan loop je niet het risico op protesten en onderzoeken "achteraf".
Het enige wat hier eigenlijk fout gaat is dat als er dus blijkt dat iets niet reglementair is er géén acties worden ondernomen (schrappen punten, wedstrijden etc).quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je vergeet het systeem van Renault wat ook jarenlang door de FIA is getolereerd totdat er een protest tegen kwam.
Als er een protest komt wordt het systeem nog eens gedetailleerd onder de loep genomen. Dat doen ze nu niet, behalve op hoofdlijnen.
Iedereen is in de mogelijkheid het reglement te lezen. Ze hoeven niet uit te gaan leggen wat een boutje en een moertje is.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar dat is juist wat je als regulerend orgaan wel mogelijk moet maken. Als er een gat in de regelgeving zit moet dat open worden gespeeld. Iedereen moet zich daarover kunnen uitspreken. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Je hoeft het niet aan de grote klok te handen, omdat je daarmee de concurrentie op ideeën kan brengen. Maar protesten tegen systemen waarvan het vermoeden bestaat dat ze illegaal zijn moeten wel degelijk mogelijk zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar dat is juist wat je als regulerend orgaan wel mogelijk moet maken. Als er een gat in de regelgeving zit moet dat open worden gespeeld. Iedereen moet zich daarover kunnen uitspreken. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Het systeem was technische gezien reglementair, maar sportief gezien niet. Daar zat toen de crux. En verloren ze de punten van de race waar geprotesteerd werd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het enige wat hier eigenlijk fout gaat is dat als er dus blijkt dat iets niet reglementair is er géén acties worden ondernomen (schrappen punten, wedstrijden etc).
Op deze manier kun je dus prima illegaal zijn zonder kans op straf. Dat is krom.
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen is in de mogelijkheid het reglement te lezen. Ze hoeven niet uit te gaan leggen wat een boutje en een moertje is.
twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 14:30:14 #F1 legality can only ever be proven when cars are given all clear by FIA stewards at races. But, for now, James Allison says he is 'pretty confident' Mercedes' dual-axis steering design is legal. https://t.co/BRWwXFOVgS reageer retweet
Zou aantal maanden moeten duren. En dan is het alweer te laatquote:Op donderdag 20 februari 2020 14:31 schreef Fiorano het volgende:
Gelukkig heeft de concurrentie nog even om het te kopiëren. Als het al heel veel voordeel oplevert.
Blijft tof dat een team ergens weer wat gevonden heeft, daar draait het toch om in de wintermaanden!
Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams.
Ik lees hier trouwens dat de techniek al wel bekend was en dat meerdere teams ermee getest hebben: Verklaard: Het controversiële stuursysteem van Mercedes. Dat zou het verhaal wel wat meer nuanceren. Maar ik blijf erbij dat het haaks staat op sommige regels rondom de suspension.
maar wordt het niet door hydrauliek ondersteund?quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was.
Ik had het over de GPS geactiveerde rembalans instelling die Renault vorig jaar had. Dat is verboden maar heeft geen consequenties gehad voor de races waarmee ze (illegaal) reden.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was.
En dat is nou net de truc van racen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams.
Dan hangt het er alleen van af of de concurrentie het kan kopiëren, kunnen ze dan niet, dan komen in Australië, de eerste "Vragen om Opheldering" en dan een protest als het als nog goedgekeurd wordt door de stewards of the meeting. Mercedes heeft het al eens meegemaakt met hun geventileerde achtervelgen, die ze wel legaal hadden maar niet gebruikten zodat Ferrari er geen protest tegen in kon dienen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:07 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Mercedes say the FIA have “Okay’d” the steering wheel system and they have no concerns over legality. #F1 #F1Testing
twitter:ScarbsTech twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:03:55 Heres my video on my first thoughts on the Merc steering sagahttps://t.co/zTxNKHeGU4 reageer retweet
Dat ging over POU. Niet over deze nieuwe vinding... Deze is compleet nieuw en door niemand getest behalve Mercedes nu.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik lees hier trouwens dat de techniek al wel bekend was en dat meerdere teams ermee getest hebben: Verklaard: Het controversiële stuursysteem van Mercedes. Dat zou het verhaal wel wat meer nuanceren. Maar ik blijf erbij dat het haaks staat op sommige regels rondom de suspension.
Als Ferrari en Red Bull verwachten dat ze het niet makkelijk kunnen kopiëren, dan zullen ze direct in de reglementen duiken en een regel proberen te vinden waardoor het systeem wel illegaal wordt verklaard.quote:Op donderdag 20 februari 2020 15:07 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dan hangt het er alleen van af of de concurrentie het kan kopiëren, kunnen ze dan niet, dan komen in Australië, de eerste "Vragen om Opheldering" en dan een protest als het als nog goedgekeurd wordt door de stewards of the meeting. Mercedes heeft het al eens meegemaakt met hun geventileerde achtervelgen, die ze wel legaal hadden maar niet gebruikten zodat Ferrari er geen protest tegen in kon dienen.
het is wel een mooi idee, ook iets waar je in 2021 onwards ook wat aan hebtquote:Op donderdag 20 februari 2020 15:32 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Als Ferrari en Red Bull verwachten dat ze het niet makkelijk kunnen kopiëren, dan zullen ze direct in de reglementen duiken en een regel proberen te vinden waardoor het systeem wel illegaal wordt verklaard.
Mercedes zal daarin tegen er wel voor zorgen dat ze ook zonder dit systeem aan de start van Melbourne kunnen komen.
dual-axis steeringquote:
hij is groter dan Max, jammer voor hemquote:Op donderdag 20 februari 2020 15:44 schreef Lionheaad het volgende:
Albon had een probleem met de zithouding.
Zou weer opgelost moeten zijn
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:47:04 We call it DAS - Dual Axis Steering! 🛠 James has an update on today's hot topic of #F1Testing... 👇 https://t.co/kKDHJqzutK reageer retweet
Geniaal. Mercedes WWDC 2020 confirmed. Ook die smile van James. Fantastisch.quote:Op donderdag 20 februari 2020 15:53 schreef Lionheaad het volgende:twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:47:04 We call it DAS - Dual Axis Steering! 🛠 James has an update on today's hot topic of #F1Testing... 👇 https://t.co/kKDHJqzutK reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |