Je hoeft het niet aan de grote klok te handen, omdat je daarmee de concurrentie op ideeën kan brengen. Maar protesten tegen systemen waarvan het vermoeden bestaat dat ze illegaal zijn moeten wel degelijk mogelijk zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar dat is juist wat je als regulerend orgaan wel mogelijk moet maken. Als er een gat in de regelgeving zit moet dat open worden gespeeld. Iedereen moet zich daarover kunnen uitspreken. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Het systeem was technische gezien reglementair, maar sportief gezien niet. Daar zat toen de crux. En verloren ze de punten van de race waar geprotesteerd werd.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het enige wat hier eigenlijk fout gaat is dat als er dus blijkt dat iets niet reglementair is er géén acties worden ondernomen (schrappen punten, wedstrijden etc).
Op deze manier kun je dus prima illegaal zijn zonder kans op straf. Dat is krom.
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Iedereen is in de mogelijkheid het reglement te lezen. Ze hoeven niet uit te gaan leggen wat een boutje en een moertje is.
twitter:NobleF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 14:30:14 #F1 legality can only ever be proven when cars are given all clear by FIA stewards at races. But, for now, James Allison says he is 'pretty confident' Mercedes' dual-axis steering design is legal. https://t.co/BRWwXFOVgS reageer retweet
Zou aantal maanden moeten duren. En dan is het alweer te laatquote:Op donderdag 20 februari 2020 14:31 schreef Fiorano het volgende:
Gelukkig heeft de concurrentie nog even om het te kopiëren. Als het al heel veel voordeel oplevert.
Blijft tof dat een team ergens weer wat gevonden heeft, daar draait het toch om in de wintermaanden!
Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams.
Ik lees hier trouwens dat de techniek al wel bekend was en dat meerdere teams ermee getest hebben: Verklaard: Het controversiële stuursysteem van Mercedes. Dat zou het verhaal wel wat meer nuanceren. Maar ik blijf erbij dat het haaks staat op sommige regels rondom de suspension.
maar wordt het niet door hydrauliek ondersteund?quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was.
Ik had het over de GPS geactiveerde rembalans instelling die Renault vorig jaar had. Dat is verboden maar heeft geen consequenties gehad voor de races waarmee ze (illegaal) reden.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was.
En dat is nou net de truc van racen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams.
Dan hangt het er alleen van af of de concurrentie het kan kopiëren, kunnen ze dan niet, dan komen in Australië, de eerste "Vragen om Opheldering" en dan een protest als het als nog goedgekeurd wordt door de stewards of the meeting. Mercedes heeft het al eens meegemaakt met hun geventileerde achtervelgen, die ze wel legaal hadden maar niet gebruikten zodat Ferrari er geen protest tegen in kon dienen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:07 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Mercedes say the FIA have “Okay’d” the steering wheel system and they have no concerns over legality. #F1 #F1Testing
twitter:ScarbsTech twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:03:55 Heres my video on my first thoughts on the Merc steering sagahttps://t.co/zTxNKHeGU4 reageer retweet
Dat ging over POU. Niet over deze nieuwe vinding... Deze is compleet nieuw en door niemand getest behalve Mercedes nu.quote:Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik lees hier trouwens dat de techniek al wel bekend was en dat meerdere teams ermee getest hebben: Verklaard: Het controversiële stuursysteem van Mercedes. Dat zou het verhaal wel wat meer nuanceren. Maar ik blijf erbij dat het haaks staat op sommige regels rondom de suspension.
Als Ferrari en Red Bull verwachten dat ze het niet makkelijk kunnen kopiëren, dan zullen ze direct in de reglementen duiken en een regel proberen te vinden waardoor het systeem wel illegaal wordt verklaard.quote:Op donderdag 20 februari 2020 15:07 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dan hangt het er alleen van af of de concurrentie het kan kopiëren, kunnen ze dan niet, dan komen in Australië, de eerste "Vragen om Opheldering" en dan een protest als het als nog goedgekeurd wordt door de stewards of the meeting. Mercedes heeft het al eens meegemaakt met hun geventileerde achtervelgen, die ze wel legaal hadden maar niet gebruikten zodat Ferrari er geen protest tegen in kon dienen.
het is wel een mooi idee, ook iets waar je in 2021 onwards ook wat aan hebtquote:Op donderdag 20 februari 2020 15:32 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Als Ferrari en Red Bull verwachten dat ze het niet makkelijk kunnen kopiëren, dan zullen ze direct in de reglementen duiken en een regel proberen te vinden waardoor het systeem wel illegaal wordt verklaard.
Mercedes zal daarin tegen er wel voor zorgen dat ze ook zonder dit systeem aan de start van Melbourne kunnen komen.
dual-axis steeringquote:
hij is groter dan Max, jammer voor hemquote:Op donderdag 20 februari 2020 15:44 schreef Lionheaad het volgende:
Albon had een probleem met de zithouding.
Zou weer opgelost moeten zijn
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:47:04 We call it DAS - Dual Axis Steering! 🛠 James has an update on today's hot topic of #F1Testing... 👇 https://t.co/kKDHJqzutK reageer retweet
Geniaal. Mercedes WWDC 2020 confirmed. Ook die smile van James. Fantastisch.quote:Op donderdag 20 februari 2020 15:53 schreef Lionheaad het volgende:twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:47:04 We call it DAS - Dual Axis Steering! 🛠 James has an update on today's hot topic of #F1Testing... 👇 https://t.co/kKDHJqzutK reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |