abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:28:07 #76
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191599720
Ach ja zo'n systeem levert wel weer extra risico op gebreken.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:28:12 #77
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191599721
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:25 schreef beantherio het volgende:

[..]

Maar dat is juist wat je als regulerend orgaan wel mogelijk moet maken. Als er een gat in de regelgeving zit moet dat open worden gespeeld. Iedereen moet zich daarover kunnen uitspreken. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Je hoeft het niet aan de grote klok te handen, omdat je daarmee de concurrentie op ideeën kan brengen. Maar protesten tegen systemen waarvan het vermoeden bestaat dat ze illegaal zijn moeten wel degelijk mogelijk zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:29:16 #78
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191599728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het enige wat hier eigenlijk fout gaat is dat als er dus blijkt dat iets niet reglementair is er géén acties worden ondernomen (schrappen punten, wedstrijden etc).
Op deze manier kun je dus prima illegaal zijn zonder kans op straf. Dat is krom.
Het systeem was technische gezien reglementair, maar sportief gezien niet. Daar zat toen de crux. En verloren ze de punten van de race waar geprotesteerd werd.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:30:56 #79
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_191599747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Iedereen is in de mogelijkheid het reglement te lezen. Ze hoeven niet uit te gaan leggen wat een boutje en een moertje is.
Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams.

Ik lees hier trouwens dat de techniek al wel bekend was en dat meerdere teams ermee getest hebben: Verklaard: Het controversiële stuursysteem van Mercedes. Dat zou het verhaal wel wat meer nuanceren. Maar ik blijf erbij dat het haaks staat op sommige regels rondom de suspension.
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:31:53 #80
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_191599757
Gelukkig heeft de concurrentie nog even om het te kopiëren. Als het al heel veel voordeel oplevert.

Blijft tof dat een team ergens weer wat gevonden heeft, daar draait het toch om in de wintermaanden!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:32:08 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191599761
NobleF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 14:30:14 #F1 legality can only ever be proven when cars are given all clear by FIA stewards at races. But, for now, James Allison says he is 'pretty confident' Mercedes' dual-axis steering design is legal. https://t.co/BRWwXFOVgS reageer retweet
pi_191599774
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:31 schreef Fiorano het volgende:
Gelukkig heeft de concurrentie nog even om het te kopiëren. Als het al heel veel voordeel oplevert.

Blijft tof dat een team ergens weer wat gevonden heeft, daar draait het toch om in de wintermaanden!
Zou aantal maanden moeten duren. En dan is het alweer te laat ;)
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:35:15 #83
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191599795
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams.

Ik lees hier trouwens dat de techniek al wel bekend was en dat meerdere teams ermee getest hebben: Verklaard: Het controversiële stuursysteem van Mercedes. Dat zou het verhaal wel wat meer nuanceren. Maar ik blijf erbij dat het haaks staat op sommige regels rondom de suspension.
Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:39:31 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191599843
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:35 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was.
maar wordt het niet door hydrauliek ondersteund?
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:46:19 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191599912
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:35 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Vooral omdat het handmatig gedaan wordt en niet het gevolg is van de stuurbeweging, wat bij de POU wel zo was.
Ik had het over de GPS geactiveerde rembalans instelling die Renault vorig jaar had. Dat is verboden maar heeft geen consequenties gehad voor de races waarmee ze (illegaal) reden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:46:38 #86
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191599914
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Daar gaat het dan ook niet om. Het gaat om de regelgeving en om het uithalen van truuks daarin waarmee het gelijke speelveld onderuit getrokken wordt. Er is een set regels voor alle teams.
En dat is nou net de truc van racen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 20 februari 2020 @ 14:49:52 #87
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191599953
uitleg nu live, was niet live sorry, dus niks nieuws
pi_191600181
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:07 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Mercedes say the FIA have “Okay’d” the steering wheel system and they have no concerns over legality. #F1 #F1Testing
Dan hangt het er alleen van af of de concurrentie het kan kopiëren, kunnen ze dan niet, dan komen in Australië, de eerste "Vragen om Opheldering" en dan een protest als het als nog goedgekeurd wordt door de stewards of the meeting. Mercedes heeft het al eens meegemaakt met hun geventileerde achtervelgen, die ze wel legaal hadden maar niet gebruikten zodat Ferrari er geen protest tegen in kon dienen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:11:58 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191600230
ScarbsTech twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:03:55 Heres my video on my first thoughts on the Merc steering sagahttps://t.co/zTxNKHeGU4 reageer retweet
pi_191600257
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 14:30 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik lees hier trouwens dat de techniek al wel bekend was en dat meerdere teams ermee getest hebben: Verklaard: Het controversiële stuursysteem van Mercedes. Dat zou het verhaal wel wat meer nuanceren. Maar ik blijf erbij dat het haaks staat op sommige regels rondom de suspension.
Dat ging over POU. Niet over deze nieuwe vinding... Deze is compleet nieuw en door niemand getest behalve Mercedes nu.
pi_191600300
Hamilton over het nieuwe systeem:

"Ik heb het slechts één ochtend uitgeprobeerd, dus ik heb er niet echt veel over te vertellen. We proberen het te begrijpen. Qua veiligheid waren er geen problemen vandaag en de FIA heeft goedkeuring gegeven met de projecten. Ik vind het bemoedigend dat het team innoveert en een voorsprong probeert te behouden. Dat is het gevolg van de knappe koppen waarmee we werken in dit team."
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:32:54 #92
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_191600494
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:07 schreef Sabata het volgende:

[..]

Dan hangt het er alleen van af of de concurrentie het kan kopiëren, kunnen ze dan niet, dan komen in Australië, de eerste "Vragen om Opheldering" en dan een protest als het als nog goedgekeurd wordt door de stewards of the meeting. Mercedes heeft het al eens meegemaakt met hun geventileerde achtervelgen, die ze wel legaal hadden maar niet gebruikten zodat Ferrari er geen protest tegen in kon dienen.
Als Ferrari en Red Bull verwachten dat ze het niet makkelijk kunnen kopiëren, dan zullen ze direct in de reglementen duiken en een regel proberen te vinden waardoor het systeem wel illegaal wordt verklaard.

Mercedes zal daarin tegen er wel voor zorgen dat ze ook zonder dit systeem aan de start van Melbourne kunnen komen.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_191600540
Het systeem heet DAS
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:37:24 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191600570
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:32 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Als Ferrari en Red Bull verwachten dat ze het niet makkelijk kunnen kopiëren, dan zullen ze direct in de reglementen duiken en een regel proberen te vinden waardoor het systeem wel illegaal wordt verklaard.

Mercedes zal daarin tegen er wel voor zorgen dat ze ook zonder dit systeem aan de start van Melbourne kunnen komen.
het is wel een mooi idee, ook iets waar je in 2021 onwards ook wat aan hebt
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:37:29 #95
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_191600573
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:35 schreef ondeugend het volgende:
Het systeem heet DAS
dual-axis steering

das systeem is trouwens ook gewoon Duits :P
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_191600662
Relatief weinig laps voor Albon vergeleken met Max gisteren. Ferrari blijft ook wat achter. Mercedes trapt ze weer lekker door
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:44:28 #97
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_191600674
Albon had een probleem met de zithouding.
Zou weer opgelost moeten zijn
wordt aan gewerkt....ben net terug
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:45:11 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191600684
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:44 schreef Lionheaad het volgende:
Albon had een probleem met de zithouding.
Zou weer opgelost moeten zijn
hij is groter dan Max, jammer voor hem
  donderdag 20 februari 2020 @ 15:53:54 #99
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_191600796
MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:47:04 We call it DAS - Dual Axis Steering! 🛠 James has an update on today's hot topic of #F1Testing... 👇 https://t.co/kKDHJqzutK reageer retweet
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_191600997
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 15:53 schreef Lionheaad het volgende:
MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 20-02-2020 om 15:47:04 We call it DAS - Dual Axis Steering! 🛠 James has an update on today's hot topic of #F1Testing... 👇 https://t.co/kKDHJqzutK reageer retweet
Geniaal. Mercedes WWDC 2020 confirmed. Ook die smile van James. Fantastisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')