En dat levert weer tijdwinst op tegenover je concurrenten. Mercedes👌👌👌quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef TagForce het volgende:
Mijn 0,02 euro....
Volgens mij wordt niet de camber aangepast (aangezien hij het echt alleen op het rechte stuk gebruikt, en je daar juist wel camber wil hebben om minder rolweerstand te hebben) met dat stuur, maar de 'toe-out'.
De voorwielen staan bij een racewagen naar buiten gericht, itt jouw personenauto waar ze naar binnen gericht staan. Dat is om te zorgen dat in de bochten het binnenwiel meehelpt om de auto de bocht om te trekken, ipv tegen het buitenwiel in te duwen. Nadeel hiervan is dat op het rechte stuk de auto een stuk zenuwachtiger is (daarom rijden ze nooit exact kaarsrecht vooruit maar zie je ze van links naar rechts bewegen), en dat de voorwielen op het rechte stuk extra wrijving veroorzaken omdat de 1 linksaf wil, en de ander rechtsaf, en dat gaat schuren over het asfalt.
Hamilton trekt aan het stuur om de toe-out uit de auto te halen (je ziet de voorwielen naar binnen klappen aan de voorkant), zodat de auto rustiger ligt en minder wrijving veroorzaakt. Goed voor de topsnelheid, en goed voor de bandenslijtage/temperatuur.
Of Shwarzmann, die ik hoger inschatquote:
En mooie crashes als ie een keer vergeet aan het eind van het rechte stuk de toe er weer in te duwen... Zonder toe-out stuurt ie echt als een vuilniswagen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En dat levert weer tijdwinst op tegenover je concurrenten. Mercedes👌👌👌
Op Monza en andere hoge snelheids circuits gaat ze dit veel opleveren. Mercedes for the win!!👌👌quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:48 schreef TagForce het volgende:
[..]
En mooie crashes als ie een keer vergeet aan het eind van het rechte stuk de toe er weer in te duwen... Zonder toe-out stuurt ie echt als een vuilniswagen.
we hebben een kenner in de zaalquote:Op donderdag 20 februari 2020 12:49 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Op Monza en andere hoge snelheids circuits gaat ze dit veel opleveren. Mercedes for the win!!👌👌
Misschien werkt het wel mee hydraulische cilinder?quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:37 schreef beantherio het volgende:
Ik dacht dat het een interactief systeem was, maar ik zie nu pas dat het door de coureur zelf bediend wordt. Maar dan nog zijn er regels waaronder het zou kunnen vallen zoals o.a. de regel over power steering:
[..]
wel grappig dat ze al op dag 2 zoiets laten zien, moeten ze er wel enorm op vertrouwen dat het niet zo snel te kopieren is (voorzover legaal)quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien werkt het wel mee hydraulische cilinder?
Anyway geniaal als het mag, of anders om in ieder geval om je concurrenten af te leiden hiermee.
En COMPLEET fout. Het enige wat er in dat artikel correct is is de naam van de setting die Hamilton aanpast... AL het andere van het artikel is pertinent fout.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:58 schreef D_A het volgende:
https://www.formula1.com/(...)7xRy9YtaFZPCKC4.html
En uitgelegd op F1
Schijnt dat je dit niet zo 1,2,3 kan kopiëren. Schijnt jarenlange ontwikkeling te zijn. Dus pas vanaf 2021 bij andere teams.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel grappig dat ze al op dag 2 zoiets laten zien, moeten ze er wel enorm op vertrouwen dat het niet zo snel te kopieren is (voorzover legaal)
moet daarom nog maar zien of dit legaal wordt verklaardquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:03 schreef Starflyer het volgende:
Hier is waarschijnlijk een betere uitleg, met de vraag of het inderdaad wel legaal is omdat het invloed heeft op de aerodynamica
https://www.f1technical.n(...)oving-steering-wheel
Bewegende onderdelen zijn volgens mij niet legaal, maar eens zien wat de FIA hierover zegt. Kan ze niet kwalijk nemen dat ze de grenzen opzoeken, zal elk team doen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:03 schreef Starflyer het volgende:
Hier is waarschijnlijk een betere uitleg, met de vraag of het inderdaad wel legaal is omdat het invloed heeft op de aerodynamica
https://www.f1technical.n(...)oving-steering-wheel
teveel aannames, kom met feiten, schijnt dit schijnt dat hebben we weinig aanquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Schijnt dat je dit niet zo 1,2,3 kan kopiëren. Schijnt jarenlange ontwikkeling te zijn. Dus pas vanaf 2021 bij andere teams.
Tsjah die wielen bewegen uberhaubt al bij het sturen natuurlijkquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:07 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bewegende onderdelen zijn volgens mij niet legaal, maar eens zien wat de FIA hierover zegt. Kan ze niet kwalijk nemen dat ze de grenzen opzoeken, zal elk team doen.
Nou jaren ontwikkeling lijkt mij sterk, zou het mogen dan zullen de rest van de teams het natuurlijk niet hebben in Australië, daar zal wat meer tijd overheen gaan. Maar reken er maar op dat de topteams (Ferrari/Redbull) dit nu al op de korrel hebben en het deze week nog in kaart zullen hebben hoe het systeem precies werkt. Ze hoeven het nu immers maar te "kopiëren", of zelf een ander trucje te verzinnen waarmee ze de wielbasis kunnen aanpassen bij het aansnijden van een bocht.quote:Op donderdag 20 februari 2020 13:02 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Schijnt dat je dit niet zo 1,2,3 kan kopiëren. Schijnt jarenlange ontwikkeling te zijn. Dus pas vanaf 2021 bij andere teams.
Toch verwacht ik direct een protest als Mercedes hiermee in Melbourne verschijnt.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Newone82 het volgende:
Update: FIA heeft het legaal verklaard. Ze willen alleen testen of het volledig legaal is. Bron: Sky F1 italia.
Bizarre geniale vondst van Mercedes. Red Bull en Ferrari zitten weer met de gebakken peren.
Dit ja.quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:40 schreef TagForce het volgende:
Mijn 0,02 euro....
Volgens mij wordt niet de camber aangepast (aangezien hij het echt alleen op het rechte stuk gebruikt, en je daar juist wel camber wil hebben om minder rolweerstand te hebben) met dat stuur, maar de 'toe-out'.
De voorwielen staan bij een racewagen naar buiten gericht, itt jouw personenauto waar ze naar binnen gericht staan. Dat is om te zorgen dat in de bochten het binnenwiel meehelpt om de auto de bocht om te trekken, ipv tegen het buitenwiel in te duwen. Nadeel hiervan is dat op het rechte stuk de auto een stuk zenuwachtiger is (daarom rijden ze nooit exact kaarsrecht vooruit maar zie je ze van links naar rechts bewegen), en dat de voorwielen op het rechte stuk extra wrijving veroorzaken omdat de 1 linksaf wil, en de ander rechtsaf, en dat gaat schuren over het asfalt.
Hamilton trekt aan het stuur om de toe-out uit de auto te halen (je ziet de voorwielen naar binnen klappen aan de voorkant), zodat de auto rustiger ligt en minder wrijving veroorzaakt. Goed voor de topsnelheid, en goed voor de bandenslijtage/temperatuur.
Je kan niet iets legaal verklaren en vervolgens zeggen dat je wil testen of het legaal is. Dat is precies verkeerd om! Je moet eerst testen of het legaal is en zo ja, dan kan je daarna het legaal verklaren!!quote:Op donderdag 20 februari 2020 12:53 schreef Newone82 het volgende:
Update: FIA heeft het legaal verklaard. Ze willen alleen testen of het volledig legaal is. Bron: Sky F1 italia.
je lijkt wel een racist, ook zonder dit zijn ze nog steeds het beste team hoorquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:19 schreef vosss het volgende:
Ow ik had alleen de veranderende stand van de wielen gezien, maar hij trekt heel zn stuur naar voren!
Zie ik nu pas. Lijkt mij stug als dit legaal bevonden gaat worden.
Aan de andere kant, alles om die fopneger aan de records te helpen en hij moet en zal over Schumacher heen gaan. Omdat neger. Dus het zou me ook nog niet eens verbazen als ze het gewoon goed gaan vinden.
Dit ja. Lijkt de FAA welquote:Op donderdag 20 februari 2020 13:23 schreef vosss het volgende:
[..]
Je kan niet iets legaal verklaren en vervolgens zeggen dat je wil testen of het legaal is. Dat is precies verkeerd om! Je moet eerst testen of het legaal is en zo ja, dan kan je daarna het legaal verklaren!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |