Of er wel aan gedacht maar het nooit werkend gekregen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 22:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of gedacht heeft dat het niet legaal was.
zitten natuurlijk ook wel aardige kosten aan verbonden, het zegt wel heel veel over Mercedes dat ze dit er gewoon bij doen want ook zonder hebben ze een hele goeie, zelfs waarschijnlijk de beste auto.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of er wel aan gedacht maar het nooit werkend gekregen.
Ik denk dat het voordeel helemaal niet zo groot is als hier en daar wordt gesteld. Als er al mee geracet wordt verwacht ik niet dat ze het ronde na ronde gebruiken en niet op ieder circuitquote:Op donderdag 20 februari 2020 22:47 schreef mikieu het volgende:
Die reacties hieroveralsof je hiermee direct WDC en WCC bent..
Ja en om de de aandacht van de andere teams af te houden ..quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
het is wel een goede afleidingsmanoeuvre om de rest van de nieuwigheden te verbergen
quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
. Laten we hopen dat het effect tegenvalt of beter nog dat de wielen er 6 keer per weekend afvliegen.
Marko weet niet waar hij het over heeft. Toe is alleen de hoek van het wiel t.o.v de centerlijn van de auto. Dus de rotatie van een verticale as (op een horizontaal vlak), en dat kan nooit de rijhoogte aanpassen. Camber wel, maar ook dat valt nog binnen de 3mm marge van het reglement.quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:38 schreef aesop het volgende:
Marko zegt dat het aanpassen van de toe de rijhoogte aanpast. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen en dan is het illegaal.
Verder gebruik je het stuur niet om te sturen, ik weet niet wat daarover in de reglementen staat maar dat lijkt me ook niet legaal.
Als het wel legala wordt bevonden, sta dan toe dat er een knopje wordt ingedrukt. Dat lijkt me wel zo veilig.
Voor 2020 zou het wel.fijn zijn als dit verboden zou worden overigens.
Nou, dat ligt er een beetje aan, he?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het voordeel helemaal niet zo groot is als hier en daar wordt gesteld. Als er al mee geracet wordt verwacht ik niet dat ze het ronde na ronde gebruiken en niet op ieder circuit
Jij leest zijn post verkeerd denk ikquote:Op donderdag 20 februari 2020 23:15 schreef mikieu het volgende:
[..]
Oke man, fijn dat je de cijfers al weet.
0,2s ook een kleine marge noemen in deze sport
Seb Buemi, STR, China 2010.quote:
Klopt, in 2018 had Brendan Hartley een vergelijkbaar incident met de STR in FP3 van de British GP.quote:
Uit de FIA regeltjes van 2021:quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lees nu her en der dat DAS in 2021 verboden zal zijn.
quote:10.5.2 The re-alignment of the steered wheels, as defined by the position of the inboard attachment of the relevant suspensions members that remain a fixed distance from each other, must be uniquely defined by a monotonic function of the rotational position of a single steering wheel.
Ik denk niet dat een F1 team zoiets bedenkt, ontwikkelt, test, bespreekt met de FIA en vervolgens daadwerkelijk inzet puur en alleen maar om andere teams hun resources te benadelen omdat ze het willen gaan kopieren.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:40 schreef franklop het volgende:
Al is het alleen maar om iedereen op het verkeerde been te zetten.
Geruchten gaan dan het 0.2 seconde per rondje oplevert. Dat is best behoorlijk. En Mercedes had al een flinke voorsprong in 2019.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een F1 team zoiets bedenkt, ontwikkelt, test, bespreekt met de FIA en vervolgens daadwerkelijk inzet puur en alleen maar om andere teams hun resources te benadelen omdat ze het willen gaan kopieren.
Ga er maar rustig van uit dat als de Mercs dat op hun wagen bouwen dat het voordeel oplevert.
Anti-genotquote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:05 schreef Newone82 het volgende:
Max heeft zijn achterwielophanging gesloopt. Handig...
Kom eens met bronnen op de proppen ofzo. Je lijkt de Mercedes webcare wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Geruchten gaan dan het 0.2 seconde per rondje oplevert. Dat is best behoorlijk. En Mercedes had al een flinke voorsprong in 2019.
Je banden worden niet warm, kom laten we met minder frictie gaan rijden om ze nog minder warm te maken. Maar hierdoor ga je wel veeel sneller hoor!!!-!!-!-!quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:11 schreef Newone82 het volgende:
DAS systeem zou een groot voordeel moeten opleveren in de kwalificaties.
Aangezien de banden dan vaak niet goed opwarmen zou dat met DAS veel veel beter gaan. We gaan het zien over 3 weken.
Dus de andere teams moeten nu gaan verzinnen of het financieel haalbaar is om het voor 1 seizoen te gaan ontwerpen/gebruiken.quote:
Voor zover het al legaal is, want daar is nog geen definitieve uitspraak over gedaan. Dat gebeurt pas na een protest of request for clarification.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus de andere teams moeten nu gaan verzinnen of het financieel haalbaar is om het voor 1 seizoen te gaan ontwerpen/gebruiken.
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor zover het al legaal is, want daar is nog geen definitieve uitspraak over gedaan. Dat gebeurt pas na een protest of request for clarification.
Imho is het illegaal omdat het niet gebruikt wordt om te sturen, maar om de stand van de banden (en imho dus de ophanging) aan te passen op het rechte stuk. Maar ik ben maar een leek wat dat betreft, al zag ik ook video's van technici voorbij komen die ook stelden dat het illegaal zou zijn (alleen heb ik die nog niet in detail bekeken).
Dan zullen ze het reglement voor dit jaar nog moeten aanpassen. Wat op zich niet onmogelijk is.quote:De FIA reageert met het verbod per 2021 dus niet op de verrassing van Mercedes op de donderdag, maar was al eerder op de hoogte dat het systeem er, in ieder geval bij Mercedes, aan zat te komen.
In artikel 10.5.2 van het technische reglement voor 2021 staat beschreven dat 'bij het uitlijnen van de wielen een constante afstand tussen de wielen gewaarborgd moet blijven bij het draaien aan het stuurwiel'. Het DAS-systeem verandert die afstand wel degelijk door de wielen iets naar buiten of juist iets naar binnen te plaatsen op de rechte stukken.
Een dergelijke paragraaf ontbreekt in het technische reglement van 2020 en dus wordt het systeem dit jaar in dat opzicht als legaal gelabeld.
Imho is het volgens het huidige reglement al illegaalquote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Dan zullen ze het reglement voor dit jaar nog moeten aanpassen. Wat op zich niet onmogelijk is.
Daar kan je over steggelen inderdaad. De stand van de wielen veranderd en daardoor veranderd, hoe klein of groot dan ook, de Aero natuurlijk ook. En dat mag niet voor zover ik begreep.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Imho is het volgens het huidige reglement al illegaal
Volgens mij ook. Maar men (FIA) wil er uit alle macht de discussie niet over aangaan lijkt het.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Imho is het volgens het huidige reglement al illegaal
Heeft ook weinig zin want ze kunnen nu niks. We gaan het zien bij de scrutineering in Melbourne.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Maar men (FIA) wil er uit alle macht de discussie niet over aangaan lijkt het.
'Van een oud mannetje geweest'.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:59 schreef bbfakir het volgende:
Werd daar nu een nieuwe Ferrari in verpakking afgeleverd?
Wat een verschrikkelijke bagger vertaling uit het reglement. Het uitlijnen van de wielen, zoals bepaald door de inboard positie van de relevante ophangingsonderdelen die een vaste afstand van elkaar liggen, mag uitsluitend gebeuren door een monotone functie als gevolg van de rotatie van het stuurwiel.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Dan zullen ze het reglement voor dit jaar nog moeten aanpassen. Wat op zich niet onmogelijk is.
wel eens maar het hoort erbij, het is niet dat ze het voor een minimum loon doenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:51 schreef vosss het volgende:
Dat is slechts 4x hetzelfde verhaal tegen dezelfde zender. Tijdens een raceweekend zijn daar nog heel veel meer zenders bij waar ze ook telkens hetzelfde verhaal opdreunen. Ik vind het wat dat aangaat niks gek dat de meeste coureurs er een hekel aan hebben om met de pers te praten. Zeker als je al 20x verteld hebt wat er gebeurde. En het dan nog 10x moet vertellen tegen andere zenders.
geen idee, ik had wel wat comfortabeler handsfree headsets verwacht ..quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Weet iemand waarom ze in de com-box met van die neuspletmicrofoons zitten?
Optimale afstand van mond tot micro, geen ademen vanuit de neus te horen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Weet iemand waarom ze in de com-box met van die neuspletmicrofoons zitten?
Klinkt logisch.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Optimale afstand van mond tot micro, geen ademen vanuit de neus te horen.
Gaat het ook worden. Verandert niks aan de rangorde.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:07 schreef Mothzor het volgende:
Ik weet dat tijden nog niet veel zeggen. Maar de constantheid, de snelle tijden en alles rondom Mercedes doet toch vermoeden dat dit een heel saai jaar gaat worden
Eigenlijk zei het grote verschil in de laatste race al genoeg. Alsof ze daar even alle registers open trokkenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:07 schreef Mothzor het volgende:
Ik weet dat tijden nog niet veel zeggen. Maar de constantheid, de snelle tijden en alles rondom Mercedes doet toch vermoeden dat dit een heel saai jaar gaat worden
Ik hoop dat elke GP er van minimaal 1 Merc de wielen af vallen, maar dat ze blijven volhouden dat het systeem werkt en dus er niet van af stappen, maar betrouwbaarder willen maken maar dat dat niet echt lukt.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:09 schreef Newone82 het volgende:
Gaat het ook worden. Verandert niks aan de rangorde.
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:07 schreef Mothzor het volgende:
Ik weet dat tijden nog niet veel zeggen. Maar de constantheid, de snelle tijden en alles rondom Mercedes doet toch vermoeden dat dit een heel saai jaar gaat worden
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:09 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Gaat het ook worden. Verandert niks aan de rangorde.
Mercedes met gemak nummer 1, Red Bull wel met grotere afstand op Ferrari. Dus Max gewoon weer P3 in de wk stand komend jaar.
Yes. En met het nieuwe sturingssyteem rijden ze de concurrentie komende jaar helemaal zoek.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Eigenlijk zei het grote verschil in de laatste race al genoeg. Alsof ze daar even alle registers open trokken
18 km/u minder.... kan idd natuurlijk gewoon door andere motorstanden komen, maargoed.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:14 schreef franklop het volgende:
Snelheden op rechte stuk. Ook dat zegt verder weinig, maar goed.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dat klonk als een oude kadett.
Wie wordt er dan 4? Bottas, Vettel of Leclerc?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:09 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Gaat het ook worden. Verandert niks aan de rangorde.
Mercedes met gemak nummer 1, Red Bull wel met grotere afstand op Ferrari. Dus Max gewoon weer P3 in de wk stand komend jaar.
Ik heb sowieso het idee dat Mercedes ook sneller is dan ze laten zien. Waarom zou je op 100% gaan rijden als je met 85% al wint?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:11 schreef franklop het volgende:
[..]
Eigenlijk zei het grote verschil in de laatste race al genoeg. Alsof ze daar even alle registers open trokken
1) Hamilton 2) Bottas ( want Mercedes grote voorsprong) 3) Max 4) Leclerc 5) Vettel 6) Albon.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wie wordt er dan 4? Bottas, Vettel of Leclerc?
Alleen dit jaar, volgend jaar sws verbodenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:13 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. En met het nieuwe sturingssyteem rijden ze de concurrentie komende jaar helemaal zoek.
Zeker als Bottas vanaf de zomer weer openlijk in dienst van Hamilton gaat rijden. Yawnfest incoming.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:09 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Gaat het ook worden. Verandert niks aan de rangorde.
Mercedes met gemak nummer 1, Red Bull wel met grotere afstand op Ferrari. Dus Max gewoon weer P3 in de wk stand komend jaar.
Wel vreemd van Ferrari die constant roepen dat ze veel meer aero hebben dit jaar en een andere filosofie zouden hebben dan vorig jaar met aero vs snelheid (ook door de fuel flow sensor drama) en dan staan ze ver boven iedereen bij de speed trap.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:14 schreef franklop het volgende:
Snelheden op rechte stuk. Ook dat zegt verder weinig, maar goed.
[ afbeelding ]
Sterkste motor van het veldquote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:40 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Wel vreemd van Ferrari die constant roepen dat ze veel meer aero hebben dit jaar en een andere filosofie zouden hebben dan vorig jaar met aero vs snelheid (ook door de fuel flow sensor drama).
Waarom gaat iedereen er vanuit dat dit een enorm ding is? Heb nog geen enkel bewijs gezien dat dit een enorm voordeel oplevert enkel dat het wat zou doen aan bandenslijtage en brandstofverbruik. Ze gebruiken het tot nog toe ook nog nauwelijks en op verschillende momenten.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:13 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. En met het nieuwe sturingssyteem rijden ze de concurrentie komende jaar helemaal zoek.
daar is het ook wat te vroeg voor maar het af doen dat het niks is ook.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:44 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Waarom gaat iedereen er vanuit dat dit een enorm ding is? Heb nog geen enkel bewijs gezien dat dit een enorm voordeel oplevert enkel dat het wat zou doen aan bandenslijtage en brandstofverbruik. Ze gebruiken het tot nog toe ook nog nauwelijks en op verschillende momenten.
Het is zeker geen dubbele diffusor in termen van rondetijden.
Yes. Het gaat gewoon zelfde soort seizoen als 2019 worden. Nothing new.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeker als Bottas vanaf de zomer weer openlijk in dienst van Hamilton gaat rijden. Yawnfest incoming.
Als Max bereidt was geweest om een paar jaar 2e rijder achter Lewis te worden was dat uiteindelijk de snelste weg naar zijn 1e wereldkampioenschap geweest.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:11 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop dat elke GP er van minimaal 1 Merc de wielen af vallen, maar dat ze blijven volhouden dat het systeem werkt en dus er niet van af stappen, maar betrouwbaarder willen maken maar dat dat niet echt lukt.
Anders kunnen de kampioenschapsambities voor komend jaar van Red Bull al weer in de koelkast voor 2021
Dat is wel positiefquote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:03 schreef beantherio het volgende:
RBR gaat deze week hoog eindigen qua totaal aantal gereden rondes.
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:51 schreef vosss het volgende:
Dat is slechts 4x hetzelfde verhaal tegen dezelfde zender. Tijdens een raceweekend zijn daar nog heel veel meer zenders bij waar ze ook telkens hetzelfde verhaal opdreunen. Ik vind het wat dat aangaat niks gek dat de meeste coureurs er een hekel aan hebben om met de pers te praten. Zeker als je al 20x verteld hebt wat er gebeurde. En het dan nog 10x moet vertellen tegen andere zenders.
Ik zou er als teambaas anders ook niet opzitten wachten. 4x hetzelfde verhaal voor dezelfde zender en dan ook nog eens hetzelfde verhaal voor 20 andere zenders.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel eens maar het hoort erbij, het is niet dat ze het voor een minimum loon doen
We hebben het over dezelfde Max?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als Max bereidt was geweest om een paar jaar 2e rijder achter Lewis te worden was dat uiteindelijk de snelste weg naar zijn 1e wereldkampioenschap geweest.
Misschien niet de meest eervolle manier maar wel met de meeste garanties.
daarom ben jij geen teambaas in de F1quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:05 schreef Dauthi het volgende:
[..]
[..]
Ik zou er als teambaas anders ook niet opzitten wachten. 4x hetzelfde verhaal voor dezelfde zender en dan ook nog eens hetzelfde verhaal voor 20 andere zenders.
Die tijd kan je beter gebruiken voor overleg met de engineers.
En het salaris vergoeilijkt natuurlijk al helemaal niet dat iemand zijn tijd zo staat te verdoen. Dat is leuk wanneer je een puber 2 euro per uur betaald, maar voor een coureur zijn wel wat betere taken te vinden dan hetzelfde verhaal 100x per dag op dreunen.
De zoon van Josquote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
We hebben het over dezelfde Max?.
.
was wel leuker geweest dan Bottasquote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja en die schikt zich in een rol als 2e rijder in een kampioenswagen....
Gut wat een dooddoener...quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom ben jij geen teambaas in de F1
Nee, dat doet hij niet. Daarom zal hij ook heel lang moeten wachten op zijn 1e WK.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ja en die schikt zich in een rol als 2e rijder in een kampioenswagen....
10 maanden nog. Zo lang is dat niet.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nee, dat doet hij niet. Daarom zal hij ook heel lang moeten wachten op zijn 1e WK.
Want nu is hij afhankelijk van anderen.
En de kans op de snelste auto in 2021 is hooguit 1 op 3
Dit jaar kan dat niet want?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nee, dat doet hij niet. Daarom zal hij ook heel lang moeten wachten op zijn 1e WK.
Want nu is hij afhankelijk van anderen.
En de kans op de snelste auto in 2021 is hooguit 1 op 3
Over 2021 is helemaal niets te zeggen. Als bijvoorbeeld Willims de dubbele diffuser her-uitvindt dan rijdt Max er alsnog achteraanquote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
10 maanden nog. Zo lang is dat niet..
ook zonder foefje zijn ze gewoon de favoriet hoor en die nieuwe achterwielophanging is ook wel state of the art, ik hoop wel dat Red Bull en/of Ferrari het spannend kunnen maken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:17 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dit jaar kan dat niet want?
Beetje sneu, mercedes komt met een simpel foefje en ze zijn ermee alweer WDC.
Testdagen wanneer Ferrari RBR Renault Mclaren of elk ander niet MB team: Tijden zeggen niks!!!!!!
MB doet een glory run en meteen zijn ze alweer WDC..
Vorig jaar hielden ze zich heel chill, rustig, geen snelle tijden en iedereen schreef ze af.
Waarom laten zij juist nu zoveel zien? Ik denk dat ze juist bang zijn, zo radicaal je tactiek van deze dagen omgooien?
Kan wel. Tuurlijk, laten we het hopen. Maar de kans dat ze dit jaar de snelste auto hebben is maximaal 1 op 3. Dat is vrij laag want die kans hadden ze de afgelopen 5 jaar ook. En toch niet één maal gelukt.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:17 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dit jaar kan dat niet want?
Beetje sneu, mercedes komt met een simpel foefje en ze zijn ermee alweer WDC.
Testdagen wanneer Ferrari RBR Renault Mclaren of elk ander niet MB team: Tijden zeggen niks!!!!!!
MB doet een glory run en meteen zijn ze alweer WDC..
Vorig jaar hielden ze zich heel chill, rustig, geen snelle tijden en iedereen schreef ze af.
Waarom laten zij juist nu zoveel zien? Ik denk dat ze juist bang zijn, zo radicaal je tactiek van deze dagen omgooien?
de kans dat zo'n team dat uitvindt is wel klein natuurlijk, de echte innovaties zullen van de grote 3 komenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Over 2021 is helemaal niets te zeggen. Als bijvoorbeeld Willims de dubbele diffuser her-uitvindt dan rijdt Max er alsnog achteraan
Dit.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 12:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Die 2 seconden is toch zo'n beetje het normale verschil tussen hard en soft?
RB draait em ook nog niet vol open. Gaat spannender worden dan menigeen denkt.
twitter:LightsOutF1Blog twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 13:15:00After two and a half days of #F1Testing, Mercedes still lead the lap count. Renault, Ferrari and Williams are the only teams yet to reach 300 laps. #F1 https://t.co/UwXI5PPVBq reageer retweet
Omdat tijden ook nog niks zeggen. Maar kijk eens naar de gehele flow van Mercedes, hoe stabiel die wagen ligt, hoe makkelijk ze mid run inenen een snelle tijd rijden. Hoe verschrikkelijk constant ze zijn. Dat soort signalen doen mij vermoeden dat het een Mercedes feest wordt dit jaar.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:23 schreef aesop het volgende:
[..]
Dit.
Al die conclusies die al getrokken worden en dan zelfs erbij zeggen "ik weet dat tijden niks zeggen maar..."
Ik geloof in Redbull. Enige zorg die ik heb is die DAS. Maar daarvan verwacht ik dat ie in Melbourne al niet is toegestaan.
9 maanden bedoelde ik. Dit jaar dus.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Over 2021 is helemaal niets te zeggen. Als bijvoorbeeld Willims de dubbele diffuser her-uitvindt dan rijdt Max er alsnog achteraan
het gaat mij niet zozeer om Duitsers maar meer om de hegemonie van Mercedes te stoppen, het is toch wel kut dat er nog geen enkele andere kampioen is geweest sinds de invoering van de hybrid motoren ook al ligt dat natuurlijk aan de uitdagers.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
9 maanden bedoelde ik. Dit jaar dus.
Sorry maar ik weiger neer te liggen voor Duitsers. Fight the Power en zulks.
Olav..quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:41 schreef Slein83 het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)or-2020-verbannen-is
De FIA, Brawn, Pirelli, de wedstrijdleiding en de stewards zitten ook in de mix.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat mij niet zozeer om Duitsers maar meer om de hegemonie van Mercedes te stoppen, het is toch wel kut dat er nog geen enkele andere kampioen is geweest sinds de invoering van de hybrid motoren ook al ligt dat natuurlijk aan de uitdagers.
Ik lees het juist als 'het was voor het kalenderjaar 2020 al verboden voor 2021'quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:43 schreef mikieu het volgende:
[..]
Olav..
Vertelde gisteren even stoer hoe het werkt, dat ze van toe-in naar geen toe gaan..
Hij geeft aan dat de teams nu allemaal tijd hebben iets dergelijks voor 2021 te ontwerpen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik lees het juist als 'het was voor het kalenderjaar 2020 al verboden voor 2021'
Red Bull toch lekker bezig met rondjes rijden, het belangrijkste in de eerste testweek.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 13:28 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]twitter:LightsOutF1Blog twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 13:15:00After two and a half days of #F1Testing, Mercedes still lead the lap count. Renault, Ferrari and Williams are the only teams yet to reach 300 laps. #F1 https://t.co/UwXI5PPVBq reageer retweet
Geloof dat Olav suggereert dat er nu (vandaag) wordt gezegd dat de FIA het niet gaat toestaan dit jaarquote:Op vrijdag 21 februari 2020 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik lees het juist als 'het was voor het kalenderjaar 2020 al verboden voor 2021'
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 12:39:01@casparterhorst Het is voor 2020 al verbannen horen we hier. Het heet DAS reageer retweet
twitter:Olav_Mol twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 12:46:07@casparterhorst Nee denk t niet. Rest heeft nu iig tijd im voor 2021 iets in die richting te ontwerpen/ integreren reageer retweet
Zou voor het gemiddelde wel die tweede stint er uit halen bij Max met die rode vlag erin (in ieder geval het deel na de rode vlag). Duurt toch wel een paar ronden voordat je de temperatuur van de auto weer op orde hebt.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 14:43 schreef Newone82 het volgende:
Racesim Hamilton versus Max.
Gemiddelde Hamilton 1.21.1
Max 1.21.9
https://pbs.twimg.com/med(...)mat=png&name=900x900
Crashjean?quote:
Ze rijden de tijden die ze moeten rijden he. Is lastig vergelijking te trekken.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 14:43 schreef Newone82 het volgende:
Racesim Hamilton versus Max.
Gemiddelde Hamilton 1.21.1
Max 1.21.9
https://pbs.twimg.com/med(...)mat=png&name=900x900
twitter:NobleF1 twitterde op vrijdag 21-02-2020 om 15:17:46Not good news for Ferrari fans. Mattia Binotto says team is on the back foot at this stage https://t.co/uUoibvgvFP reageer retweet
ieder voordeel heeft ook een nadeel, de voorbanden schijnen meer temperatuur te verliezen waardoor je minder grip hebt bij aansnijden bochten, het wordt best wel een gedoe om er echt voordeel uit te halen al zullen ze dat in de simulaties al berekend hebben.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 15:31 schreef potjecreme het volgende:
Inb4 Hamilton moet record halen en wordt geholpen.
Het gebruik ervan ziet er wel priegelig uit. Ik vraag me ook af hoe veilig het is als je het op het verkeerde moment gebruikt.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 15:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
ieder voordeel heeft ook een nadeel, de voorbanden schijnen meer temperatuur te verliezen waardoor je minder grip hebt bij aansnijden bochten, het wordt best wel een gedoe om er echt voordeel uit te halen al zullen ze dat in de simulaties al berekend hebben.
wel extreem ja, het blijven Brittenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:19 schreef Mothzor het volgende:
Ze glibberen allemaal van hun stoel bij F1TV als ze het over Mercedes/Hamilton hebben
En dan ook echt tot in het extreme
Veel zachtere banden vergeleken met Qualy Barcelona. Ze reden daar met de C3 band en de tijd van Bottas nu was op de C5.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:21 schreef ShaoliN het volgende:
Je kan niks met zekerheid zeggen en blablabla. Maar Mercedes ziet er wel tering sterk uit tot nu toe.
Behalve de nieuwe foefjes zijn de longruns echt snel.
En een 1:15,7 op een testdag is ook wel aardig vergeleken met Qualy afgelopen jaar.
En terecht. Knap dat ze weer WK gaan worden met gemak.👍quote:Op vrijdag 21 februari 2020 16:19 schreef Mothzor het volgende:
Ze glibberen allemaal van hun stoel bij F1TV als ze het over Mercedes/Hamilton hebben
En dan ook echt tot in het extreme
Heb je een mooie glazen bol?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 17:23 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En terecht. Knap dat ze weer WK gaan worden met gemak.👍
Racing Point lijkt me duidelijk het vierde team.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 19:39 schreef Starflyer het volgende:
Ferrari weet nu al dat ze niet gaan winnen in Melbourne. Ze verliezen net zoals vorig jaar te veel tijd in de langzame bochten en lijken op dit moment slechts het vierde team te zijn na Mercedes, Red Bull en Racing Point
https://www.auto-motor-un(...)rne-kein-siegerauto/
Tsja, doodsteek voor de sport in vele landen. Aan het eind van het Schumacher-tijdperk waren er ook velen afgehaakt en dit duurt nog langer.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 17:23 schreef Newone82 het volgende:
[..]
En terecht. Knap dat ze weer WK gaan worden met gemak.👍
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | Team Tijd Verschil Mercedes 66,124 0 Red Bull 66,164 0,040 Racing Point 66,443 0,278 Renault 66,738 0,296 McLaren 66,948 0,210 Alpha Tauri 67,005 0,057 Williams 67,075 0,070 Haas 67,223 0,148 Alfa Romeo 67,280 0,057 Ferrari 67,322 0,042 |
Grijpen naar houvast waar het er niet isquote:Op vrijdag 21 februari 2020 20:14 schreef Mansjester het volgende:
Toch leuk. Iedereen die beweert geen conclusies te kunnen verbinden aan testdagen,maar het vervolgens wel doet.
Je hoeft die analyses niet te kijken/luisteren natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 20:21 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik word er eigenlijk een beetje moe van dat tegenwoordig alles helemaal dood geanalyseerd wordt en Max na iedere sessie uitgebreid zijn verhaal moet doen bij de pers. Het is echt extreem hoe de media er tegenwoordig bovenop zit. Conclusie hier, conclusie daar, complottheorieën etc.
Vroeger zette je midden in de nacht de tv aan voor de qualifying in Melbourne en wist je bij wijze van spreken nog geeneens hoe de nieuwe Prost of Jordan eruit zag. Nu kunnen we al voorzichtig de conclusie trekken dat Mercedes weer gaat domineren en hebben we alle auto's in actie gezien. Het is allemaal wat minder boeiend, ofzo.
Dat zou ik kunnen proberen maar het is vrijwel onmogelijk om je tot aan Melbourne af te sluiten van dit hele mediacircus.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 20:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je hoeft die analyses niet te kijken/luisteren natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |