abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191609257
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:11 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Remember 2009 Brawn GP? Ook een vondst wat niemand had. Double diffuser. Was ook exact zo’n vondst.
Het gaat om heel kleine marges, en als ze dit 0.2 seconde voorsprong oplevert per ronde deze vondst....
Oke man, fijn dat je de cijfers al weet.

0,2s ook een kleine marge noemen in deze sport :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 februari 2020 @ 00:09:36 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_191609833
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:40 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Of gedacht heeft dat het niet legaal was.
Of er wel aan gedacht maar het nooit werkend gekregen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 21 februari 2020 @ 00:15:09 #153
131800 Tarado
capô de fusca
pi_191609874
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 00:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Of er wel aan gedacht maar het nooit werkend gekregen.
zitten natuurlijk ook wel aardige kosten aan verbonden, het zegt wel heel veel over Mercedes dat ze dit er gewoon bij doen want ook zonder hebben ze een hele goeie, zelfs waarschijnlijk de beste auto.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 februari 2020 @ 00:32:28 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191609947
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 22:47 schreef mikieu het volgende:
Die reacties hierover :') alsof je hiermee direct WDC en WCC bent..
Ik denk dat het voordeel helemaal niet zo groot is als hier en daar wordt gesteld. Als er al mee geracet wordt verwacht ik niet dat ze het ronde na ronde gebruiken en niet op ieder circuit
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 februari 2020 @ 00:37:17 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_191609980
het is wel een goede afleidingsmanoeuvre om de rest van de nieuwigheden te verbergen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 21 februari 2020 @ 00:42:47 #156
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_191610022
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
het is wel een goede afleidingsmanoeuvre om de rest van de nieuwigheden te verbergen
Ja en om de de aandacht van de andere teams af te houden ..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  vrijdag 21 februari 2020 @ 00:52:47 #157
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_191610075
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
. Laten we hopen dat het effect tegenvalt of beter nog dat de wielen er 6 keer per weekend afvliegen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_191610753
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 18:38 schreef aesop het volgende:
Marko zegt dat het aanpassen van de toe de rijhoogte aanpast. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen en dan is het illegaal.
Verder gebruik je het stuur niet om te sturen, ik weet niet wat daarover in de reglementen staat maar dat lijkt me ook niet legaal.

Als het wel legala wordt bevonden, sta dan toe dat er een knopje wordt ingedrukt. Dat lijkt me wel zo veilig.

Voor 2020 zou het wel.fijn zijn als dit verboden zou worden overigens.
Marko weet niet waar hij het over heeft. Toe is alleen de hoek van het wiel t.o.v de centerlijn van de auto. Dus de rotatie van een verticale as (op een horizontaal vlak), en dat kan nooit de rijhoogte aanpassen. Camber wel, maar ook dat valt nog binnen de 3mm marge van het reglement.
pi_191610823
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 00:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
wie was dit
U MAD?
pi_191610824
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 00:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk dat het voordeel helemaal niet zo groot is als hier en daar wordt gesteld. Als er al mee geracet wordt verwacht ik niet dat ze het ronde na ronde gebruiken en niet op ieder circuit
Nou, dat ligt er een beetje aan, he?

Als het Mercedes in staat stelt om met dezelfde bandenslijtage meer toe-out te zetten dan hebben ze er niet alleen op de rechte stukken wat aan, maar ook in de bochten. En dat kan zomaar een halve seconde of meer per ronde schelen.

Toe-out is altijd een compromis tussen snel de bocht om kunnen en meer slijtage en bandenwarmte op het rechte stuk. Dat compromis hoeven ze nu misschien niet meer te maken, omdat de extra hitte op het rechte stuk weggenomen wordt door daar de toe-out op 0 te zetten. Dan heb je alleen nog maar rolweerstand van het wiel met verder 0 wrijving. In de bochten kunnen ze vervolgens meer toe-out zetten, waardoor het binnenwiel nog meer meewerkt met de hoek omgaan (of eigenlijk, minder tegenwerkt). Voor de technici: Als dit systeem ze in staat stelt om het Ackermann-principe in de bochten volledig teniet te doen hebben ze in theorie de beste afstelling voor de voorwielen te pakken. 0 wrijving in de bochten, en 0 wrijving op de rechte stukken. En dat levert behoorlijke tijdwinst op over een heel rondje.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 07:09:51 #161
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_191610845
OK .... das systeem

Niet in strijd tegen de regels rondom het stuur -> stuurt nog steeds maar 2 wielen aan
Volgens FIA niet in strijd met regels rondom suspension -> de onderdelen die hiermee worden veranderd vallen daar niet onder.

Daarom wordt het voorlopig dus als legaal geacht.
Maar dat betekend dus ook dat de FIA nog geen uitspraak heeft gedaan over de tig andere regels.

Als het geen tijd (hoe weinig dan ook) of minder bandenslijtage zou opleveren, hadden ze het nooit ontwikkeld. Al gebruiken ze het alleen maar voor de kwalificatie. Het verschil tussen pole en geen polen is al vaak zat minder dan 0,1 seconde geweest.

Nieuwe dag, nieuwe kansen.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  vrijdag 21 februari 2020 @ 07:30:37 #162
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191610930
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2020 23:15 schreef mikieu het volgende:

[..]

Oke man, fijn dat je de cijfers al weet.

0,2s ook een kleine marge noemen in deze sport :')
Jij leest zijn post verkeerd denk ik :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 07:32:38 #163
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_191610938
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 07:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

wie was dit
Seb Buemi, STR, China 2010.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 21 februari 2020 @ 08:51:50 #164
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191611423
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 07:32 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Seb Buemi, STR, China 2010.
Klopt, in 2018 had Brendan Hartley een vergelijkbaar incident met de STR in FP3 van de British GP.
pi_191611568
Vettel is al vroeg bezig.
woef
  vrijdag 21 februari 2020 @ 09:17:03 #166
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191611636
Bij RB hebben ze de lolbroeken aan.
And so is the past
  vrijdag 21 februari 2020 @ 09:34:36 #167
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191611796
Lees nu her en der dat DAS in 2021 verboden zal zijn.
And so is the past
pi_191611810
Verstappen het snelste, WDC lijkt me binnen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_191611836
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 09:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lees nu her en der dat DAS in 2021 verboden zal zijn.
Uit de FIA regeltjes van 2021:

quote:
10.5.2 The re-alignment of the steered wheels, as defined by the position of the inboard attachment of the relevant suspensions members that remain a fixed distance from each other, must be uniquely defined by a monotonic function of the rotational position of a single steering wheel.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191611852
Het lijkt me wel fantastisch om dat soort dingen te bedenken.. Hoe het ook uitpakt, geniale vondst van Mercedes.

Al was het bijv. alleen maar om iedereen op het verkeerde been te zetten.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 21 februari 2020 @ 09:40:30 #171
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191611857
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 09:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Uit de FIA regeltjes van 2021:
[..]

Mja we gaan het zien in Melbourne of ze door de keuring komen.
And so is the past
pi_191611869
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 09:40 schreef franklop het volgende:
Al is het alleen maar om iedereen op het verkeerde been te zetten.
Ik denk niet dat een F1 team zoiets bedenkt, ontwikkelt, test, bespreekt met de FIA en vervolgens daadwerkelijk inzet puur en alleen maar om andere teams hun resources te benadelen omdat ze het willen gaan kopieren.

Ga er maar rustig van uit dat als de Mercs dat op hun wagen bouwen dat het voordeel oplevert.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_191611994
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 09:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een F1 team zoiets bedenkt, ontwikkelt, test, bespreekt met de FIA en vervolgens daadwerkelijk inzet puur en alleen maar om andere teams hun resources te benadelen omdat ze het willen gaan kopieren.

Ga er maar rustig van uit dat als de Mercs dat op hun wagen bouwen dat het voordeel oplevert.
Geruchten gaan dan het 0.2 seconde per rondje oplevert. Dat is best behoorlijk. En Mercedes had al een flinke voorsprong in 2019.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 09:57:54 #174
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191612019
Mooie muts Lance.
And so is the past
pi_191612090
Max heeft zijn achterwielophanging gesloopt. Handig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')