Oke man, fijn dat je de cijfers al weet.quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:11 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Remember 2009 Brawn GP? Ook een vondst wat niemand had. Double diffuser. Was ook exact zo’n vondst.
Het gaat om heel kleine marges, en als ze dit 0.2 seconde voorsprong oplevert per ronde deze vondst....
Of er wel aan gedacht maar het nooit werkend gekregen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 22:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of gedacht heeft dat het niet legaal was.
zitten natuurlijk ook wel aardige kosten aan verbonden, het zegt wel heel veel over Mercedes dat ze dit er gewoon bij doen want ook zonder hebben ze een hele goeie, zelfs waarschijnlijk de beste auto.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of er wel aan gedacht maar het nooit werkend gekregen.
Ik denk dat het voordeel helemaal niet zo groot is als hier en daar wordt gesteld. Als er al mee geracet wordt verwacht ik niet dat ze het ronde na ronde gebruiken en niet op ieder circuitquote:Op donderdag 20 februari 2020 22:47 schreef mikieu het volgende:
Die reacties hieroveralsof je hiermee direct WDC en WCC bent..
Ja en om de de aandacht van de andere teams af te houden ..quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
het is wel een goede afleidingsmanoeuvre om de rest van de nieuwigheden te verbergen
quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
. Laten we hopen dat het effect tegenvalt of beter nog dat de wielen er 6 keer per weekend afvliegen.
Marko weet niet waar hij het over heeft. Toe is alleen de hoek van het wiel t.o.v de centerlijn van de auto. Dus de rotatie van een verticale as (op een horizontaal vlak), en dat kan nooit de rijhoogte aanpassen. Camber wel, maar ook dat valt nog binnen de 3mm marge van het reglement.quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:38 schreef aesop het volgende:
Marko zegt dat het aanpassen van de toe de rijhoogte aanpast. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen en dan is het illegaal.
Verder gebruik je het stuur niet om te sturen, ik weet niet wat daarover in de reglementen staat maar dat lijkt me ook niet legaal.
Als het wel legala wordt bevonden, sta dan toe dat er een knopje wordt ingedrukt. Dat lijkt me wel zo veilig.
Voor 2020 zou het wel.fijn zijn als dit verboden zou worden overigens.
Nou, dat ligt er een beetje aan, he?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het voordeel helemaal niet zo groot is als hier en daar wordt gesteld. Als er al mee geracet wordt verwacht ik niet dat ze het ronde na ronde gebruiken en niet op ieder circuit
Jij leest zijn post verkeerd denk ikquote:Op donderdag 20 februari 2020 23:15 schreef mikieu het volgende:
[..]
Oke man, fijn dat je de cijfers al weet.
0,2s ook een kleine marge noemen in deze sport
Seb Buemi, STR, China 2010.quote:
Klopt, in 2018 had Brendan Hartley een vergelijkbaar incident met de STR in FP3 van de British GP.quote:
Uit de FIA regeltjes van 2021:quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lees nu her en der dat DAS in 2021 verboden zal zijn.
quote:10.5.2 The re-alignment of the steered wheels, as defined by the position of the inboard attachment of the relevant suspensions members that remain a fixed distance from each other, must be uniquely defined by a monotonic function of the rotational position of a single steering wheel.
Ik denk niet dat een F1 team zoiets bedenkt, ontwikkelt, test, bespreekt met de FIA en vervolgens daadwerkelijk inzet puur en alleen maar om andere teams hun resources te benadelen omdat ze het willen gaan kopieren.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:40 schreef franklop het volgende:
Al is het alleen maar om iedereen op het verkeerde been te zetten.
Geruchten gaan dan het 0.2 seconde per rondje oplevert. Dat is best behoorlijk. En Mercedes had al een flinke voorsprong in 2019.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een F1 team zoiets bedenkt, ontwikkelt, test, bespreekt met de FIA en vervolgens daadwerkelijk inzet puur en alleen maar om andere teams hun resources te benadelen omdat ze het willen gaan kopieren.
Ga er maar rustig van uit dat als de Mercs dat op hun wagen bouwen dat het voordeel oplevert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |