Oke man, fijn dat je de cijfers al weet.quote:Op donderdag 20 februari 2020 23:11 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Remember 2009 Brawn GP? Ook een vondst wat niemand had. Double diffuser. Was ook exact zo’n vondst.
Het gaat om heel kleine marges, en als ze dit 0.2 seconde voorsprong oplevert per ronde deze vondst....
Of er wel aan gedacht maar het nooit werkend gekregen.quote:Op donderdag 20 februari 2020 22:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of gedacht heeft dat het niet legaal was.
zitten natuurlijk ook wel aardige kosten aan verbonden, het zegt wel heel veel over Mercedes dat ze dit er gewoon bij doen want ook zonder hebben ze een hele goeie, zelfs waarschijnlijk de beste auto.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of er wel aan gedacht maar het nooit werkend gekregen.
Ik denk dat het voordeel helemaal niet zo groot is als hier en daar wordt gesteld. Als er al mee geracet wordt verwacht ik niet dat ze het ronde na ronde gebruiken en niet op ieder circuitquote:Op donderdag 20 februari 2020 22:47 schreef mikieu het volgende:
Die reacties hierover alsof je hiermee direct WDC en WCC bent..
Ja en om de de aandacht van de andere teams af te houden ..quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:37 schreef Peterselieman het volgende:
het is wel een goede afleidingsmanoeuvre om de rest van de nieuwigheden te verbergen
quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
. Laten we hopen dat het effect tegenvalt of beter nog dat de wielen er 6 keer per weekend afvliegen.
Marko weet niet waar hij het over heeft. Toe is alleen de hoek van het wiel t.o.v de centerlijn van de auto. Dus de rotatie van een verticale as (op een horizontaal vlak), en dat kan nooit de rijhoogte aanpassen. Camber wel, maar ook dat valt nog binnen de 3mm marge van het reglement.quote:Op donderdag 20 februari 2020 18:38 schreef aesop het volgende:
Marko zegt dat het aanpassen van de toe de rijhoogte aanpast. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen en dan is het illegaal.
Verder gebruik je het stuur niet om te sturen, ik weet niet wat daarover in de reglementen staat maar dat lijkt me ook niet legaal.
Als het wel legala wordt bevonden, sta dan toe dat er een knopje wordt ingedrukt. Dat lijkt me wel zo veilig.
Voor 2020 zou het wel.fijn zijn als dit verboden zou worden overigens.
Nou, dat ligt er een beetje aan, he?quote:Op vrijdag 21 februari 2020 00:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat het voordeel helemaal niet zo groot is als hier en daar wordt gesteld. Als er al mee geracet wordt verwacht ik niet dat ze het ronde na ronde gebruiken en niet op ieder circuit
Jij leest zijn post verkeerd denk ikquote:Op donderdag 20 februari 2020 23:15 schreef mikieu het volgende:
[..]
Oke man, fijn dat je de cijfers al weet.
0,2s ook een kleine marge noemen in deze sport
Seb Buemi, STR, China 2010.quote:
Klopt, in 2018 had Brendan Hartley een vergelijkbaar incident met de STR in FP3 van de British GP.quote:
Uit de FIA regeltjes van 2021:quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Lees nu her en der dat DAS in 2021 verboden zal zijn.
quote:10.5.2 The re-alignment of the steered wheels, as defined by the position of the inboard attachment of the relevant suspensions members that remain a fixed distance from each other, must be uniquely defined by a monotonic function of the rotational position of a single steering wheel.
Mja we gaan het zien in Melbourne of ze door de keuring komen.quote:
Ik denk niet dat een F1 team zoiets bedenkt, ontwikkelt, test, bespreekt met de FIA en vervolgens daadwerkelijk inzet puur en alleen maar om andere teams hun resources te benadelen omdat ze het willen gaan kopieren.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:40 schreef franklop het volgende:
Al is het alleen maar om iedereen op het verkeerde been te zetten.
Geruchten gaan dan het 0.2 seconde per rondje oplevert. Dat is best behoorlijk. En Mercedes had al een flinke voorsprong in 2019.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een F1 team zoiets bedenkt, ontwikkelt, test, bespreekt met de FIA en vervolgens daadwerkelijk inzet puur en alleen maar om andere teams hun resources te benadelen omdat ze het willen gaan kopieren.
Ga er maar rustig van uit dat als de Mercs dat op hun wagen bouwen dat het voordeel oplevert.
Anti-genotquote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:05 schreef Newone82 het volgende:
Max heeft zijn achterwielophanging gesloopt. Handig...
Kom eens met bronnen op de proppen ofzo. Je lijkt de Mercedes webcare wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 09:55 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Geruchten gaan dan het 0.2 seconde per rondje oplevert. Dat is best behoorlijk. En Mercedes had al een flinke voorsprong in 2019.
Je banden worden niet warm, kom laten we met minder frictie gaan rijden om ze nog minder warm te maken. Maar hierdoor ga je wel veeel sneller hoor!!!-!!-!-!quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:11 schreef Newone82 het volgende:
DAS systeem zou een groot voordeel moeten opleveren in de kwalificaties.
Aangezien de banden dan vaak niet goed opwarmen zou dat met DAS veel veel beter gaan. We gaan het zien over 3 weken.
Dus de andere teams moeten nu gaan verzinnen of het financieel haalbaar is om het voor 1 seizoen te gaan ontwerpen/gebruiken.quote:
Voor zover het al legaal is, want daar is nog geen definitieve uitspraak over gedaan. Dat gebeurt pas na een protest of request for clarification.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus de andere teams moeten nu gaan verzinnen of het financieel haalbaar is om het voor 1 seizoen te gaan ontwerpen/gebruiken.
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor zover het al legaal is, want daar is nog geen definitieve uitspraak over gedaan. Dat gebeurt pas na een protest of request for clarification.
Imho is het illegaal omdat het niet gebruikt wordt om te sturen, maar om de stand van de banden (en imho dus de ophanging) aan te passen op het rechte stuk. Maar ik ben maar een leek wat dat betreft, al zag ik ook video's van technici voorbij komen die ook stelden dat het illegaal zou zijn (alleen heb ik die nog niet in detail bekeken).
Dan zullen ze het reglement voor dit jaar nog moeten aanpassen. Wat op zich niet onmogelijk is.quote:De FIA reageert met het verbod per 2021 dus niet op de verrassing van Mercedes op de donderdag, maar was al eerder op de hoogte dat het systeem er, in ieder geval bij Mercedes, aan zat te komen.
In artikel 10.5.2 van het technische reglement voor 2021 staat beschreven dat 'bij het uitlijnen van de wielen een constante afstand tussen de wielen gewaarborgd moet blijven bij het draaien aan het stuurwiel'. Het DAS-systeem verandert die afstand wel degelijk door de wielen iets naar buiten of juist iets naar binnen te plaatsen op de rechte stukken.
Een dergelijke paragraaf ontbreekt in het technische reglement van 2020 en dus wordt het systeem dit jaar in dat opzicht als legaal gelabeld.
Imho is het volgens het huidige reglement al illegaalquote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Dan zullen ze het reglement voor dit jaar nog moeten aanpassen. Wat op zich niet onmogelijk is.
Daar kan je over steggelen inderdaad. De stand van de wielen veranderd en daardoor veranderd, hoe klein of groot dan ook, de Aero natuurlijk ook. En dat mag niet voor zover ik begreep.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Imho is het volgens het huidige reglement al illegaal
Volgens mij ook. Maar men (FIA) wil er uit alle macht de discussie niet over aangaan lijkt het.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Imho is het volgens het huidige reglement al illegaal
Heeft ook weinig zin want ze kunnen nu niks. We gaan het zien bij de scrutineering in Melbourne.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij ook. Maar men (FIA) wil er uit alle macht de discussie niet over aangaan lijkt het.
'Van een oud mannetje geweest'.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:59 schreef bbfakir het volgende:
Werd daar nu een nieuwe Ferrari in verpakking afgeleverd?
Wat een verschrikkelijke bagger vertaling uit het reglement. Het uitlijnen van de wielen, zoals bepaald door de inboard positie van de relevante ophangingsonderdelen die een vaste afstand van elkaar liggen, mag uitsluitend gebeuren door een monotone functie als gevolg van de rotatie van het stuurwiel.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 10:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Dan zullen ze het reglement voor dit jaar nog moeten aanpassen. Wat op zich niet onmogelijk is.
wel eens maar het hoort erbij, het is niet dat ze het voor een minimum loon doenquote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:51 schreef vosss het volgende:
Dat is slechts 4x hetzelfde verhaal tegen dezelfde zender. Tijdens een raceweekend zijn daar nog heel veel meer zenders bij waar ze ook telkens hetzelfde verhaal opdreunen. Ik vind het wat dat aangaat niks gek dat de meeste coureurs er een hekel aan hebben om met de pers te praten. Zeker als je al 20x verteld hebt wat er gebeurde. En het dan nog 10x moet vertellen tegen andere zenders.
geen idee, ik had wel wat comfortabeler handsfree headsets verwacht ..quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:54 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Weet iemand waarom ze in de com-box met van die neuspletmicrofoons zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |