abonnement Unibet Coolblue
pi_190765192


Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsrad
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190840341
Bijna alles weer in het groen :D
BlaBlaBla
pi_190863121
Tesla gaat helaas wel erg lekker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 januari 2020 @ 21:58:22 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190864902
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:34 schreef ludovico het volgende:
Tesla gaat helaas wel erg lekker.
levensgevaarlijk om te shorten
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 22:07:31 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190865054
Ik zit veels te diep in Tesla. Erg goedkoop ingekocht waardoor het een te groot deel van de portefeuille is, maar ik hold nog ff :P . Dus wmb. mag het nog ff doorstomen!

Is ook grappig, 5 jaar geleden hebben mijn ouders geld gegeven voor een aandelenpotje voor onze dochter. Ik vroeg, waarop in zetten? Mijn pa zei "Tesla en Shell". Want theoretisch zit je dan aan beide kanten safe. Shell heeft voornamelijk dividend opgeleverd en staat nu een paar 10tjes in de min. Tesla is daarentegen dik verdubbeld in waarde. Zoonlief heeft het nog beter gedaan, want voor hem heb ik op een vrij laag punt Tesla gekocht.
  vrijdag 3 januari 2020 @ 22:10:39 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190865110
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:07 schreef bleiblei het volgende:
Ik zit veels te diep in Tesla. Erg goedkoop ingekocht waardoor het een te groot deel van de portefeuille is, maar ik hold nog ff :P . Dus wmb. mag het nog ff doorstomen!

Is ook grappig, 5 jaar geleden hebben mijn ouders geld gegeven voor een aandelenpotje voor onze dochter. Ik vroeg, waarop in zetten? Mijn pa zei "Tesla en Shell". Want theoretisch zit je dan aan beide kanten safe. Shell heeft voornamelijk dividend opgeleverd en staat nu een paar 10tjes in de min. Tesla is daarentegen verdriedubbeld.
Dat is een mooie manier om diep in een fonds te komen. Ik zou nooit meer dan 15% in één fonds willen hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190865134
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 21:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

levensgevaarlijk om te shorten
Als je hem vrij gemakkelijk kunt doorrollen zeer zeker niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 januari 2020 @ 22:12:56 #8
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190865158
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is een mooie manier om diep in een fonds te komen. Ik zou nooit meer dan 15% in één fonds willen hebben.
Ja, ach... het is maar wisselgeld voor een echte belegger. Als ik soms lees op dat IEX forum waar men ff een paar ton pakt met een ASML boost omhoog....
pi_190865179
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja, ach... het is maar wisselgeld voor een echte belegger. Als ik soms lees op dat IEX forum waar men ff een paar ton pakt met een ASML boost omhoog....
Das gokken..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190865608
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja, ach... het is maar wisselgeld voor een echte belegger. Als ik soms lees op dat IEX forum waar men ff een paar ton pakt met een ASML boost omhoog....
Dat is flauwekul. Of je een "echte" belegger bent hangt niet af van hoeveel geld je te beleggen hebt. Bovendien hoor je meestal wel over de succesverhalen, maar zelden over de grote missers.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_190867146
Intel in de verkoop gezet..

De markt is overpriced, wat gebeurt er bij een recessie? Helicoptergeld?

Korte termijn aandelen down as fuck, lange termijn misschien wel wat vage inflatiecijfers.

Reële rente nabij de 0.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 3 januari 2020 @ 23:35:11 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190867303
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 23:29 schreef ludovico het volgende:
Intel in de verkoop gezet..

De markt is overpriced, wat gebeurt er bij een recessie? Helicoptergeld?

Korte termijn aandelen down as fuck, lange termijn misschien wel wat vage inflatiecijfers.

Reële rente nabij de 0.
Bij een crisis telt 1 ding. Een lap grond met groentetuin :P .
Maar goed, ik durf al anderhalf jaar geen aandelen bij te kopen (op wg plan na) omdat ik denk dat binnen een half jaar de boel in elkaar klapt. Dus die glazen bol geloof ik niet meer ;) .
  vrijdag 3 januari 2020 @ 23:41:29 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190867443
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:12 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als je hem vrij gemakkelijk kunt doorrollen zeer zeker niet.
Hoezo niet? Straks komt hij boven de 1000 en er niet meer onder.
Short heeft niet voor niks short. Omdat je ze kort in de porto hebt. Dus niet doorriollen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190868714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 23:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Bij een crisis telt 1 ding. Een lap grond met groentetuin :P .
Maar goed, ik durf al anderhalf jaar geen aandelen bij te kopen (op wg plan na) omdat ik denk dat binnen een half jaar de boel in elkaar klapt. Dus die glazen bol geloof ik niet meer ;) .
De markt timen is onmogelijk.
BlaBlaBla
pi_190869828
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 23:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoezo niet? Straks komt hij boven de 1000 en er niet meer onder.
Short heeft niet voor niks short. Omdat je ze kort in de porto hebt. Dus niet doorriollen!
Ik heb niet de illusie dat het niet 5 jaar sterk overgewaardeerd kan blijven. Of 1000 dollar kan worden. Dat maakt nog niet dat de fundamentele waarde meer is dan 100 euro. Die waarde zal toch echt een keer tot uiting komen. Denk verder dat het een aandeel is met een hoge markt bèta dus een goede hedge op de rest van de portefeuille.

Zeer zeker wel lekker doorrollen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190869845
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 23:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Bij een crisis telt 1 ding. Een lap grond met groentetuin :P .
Maar goed, ik durf al anderhalf jaar geen aandelen bij te kopen (op wg plan na) omdat ik denk dat binnen een half jaar de boel in elkaar klapt. Dus die glazen bol geloof ik niet meer ;) .
Bij je werkgever gaat het ieder jaar nog bijzonder goed, hoewel daar vroeg of laat ook wel een rem op komt. De kwartaalcijfers blijven me altijd weer verbazen.
pi_190871123
Weten jullie ook goede tools om mijn rendement wat beter bij te gaan houden?

Met de XIRR functie kom ik er niet helemaal uit, omdat ik in het verleden ook wel weer eens wat heb verkocht en op een andere site daarmee weer nieuwe ETF heb aangekocht. En ook meerdere verschillende ETF's en fondsen bezit.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_190871348
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, ach... het is maar wisselgeld voor een echte belegger. Als ik soms lees op dat IEX forum waar men ff een paar ton pakt met een ASML boost omhoog....
Ach, op IEX schrijven volgens mij ook een hoop fantasten. Bovendien: wie bepaalt wanneer je een 'echte' belegger bent? Gaat het om de geldsom die je wilt beleggen? Gaat het om de producten die je koopt? Zijn daytraders beleggers? Als je voor een euro participaties in een beleggingsfonds hebt gekocht, ben je wat mij betreft gewoon een belgger. Dat er mensen zijn die meer geld beleggen dan jij (of ik), ... het zij ze gegund. De vraag is soms natuurlijk ook: hoeveel risico wil je lopen? Het is net als mensen die poggen met hun rendement. Rendement is leuk, maar hoeveel risico staat daar tegenover?
pi_190871977
Tesla het nieuwe Enron :D :') _O-

Die bubbel gaat zo hard klappen dat wil je niet weten :D
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:18:39 #20
256829 Sokz
Livin' the life
pi_190875645
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 09:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik heb niet de illusie dat het niet 5 jaar sterk overgewaardeerd kan blijven. Of 1000 dollar kan worden. Dat maakt nog niet dat de fundamentele waarde meer is dan 100 euro. Die waarde zal toch echt een keer tot uiting komen. Denk verder dat het een aandeel is met een hoge markt bèta dus een goede hedge op de rest van de portefeuille.

Zeer zeker wel lekker doorrollen.
Precies mijn reden om tesla te shorten naast dat het echt gestoord veel overvalued is.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:21:39 #21
256829 Sokz
Livin' the life
pi_190875698
Hoewel combinatie van een (voorlopig) larger-than-life CEO die zeer goed gebruikt maakt van zij reputatie en perfect het domme en semi-domme geld weet te bespelen + enorme en gestoorde fanbase wel erg gevaarlijk is.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 16:58:21 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190876104
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:21 schreef Sokz het volgende:
Hoewel combinatie van een (voorlopig) larger-than-life CEO die zeer goed gebruikt maakt van zij reputatie en perfect het domme en semi-domme geld weet te bespelen + enorme en gestoorde fanbase wel erg gevaarlijk is.
Nouja, daar had Apple ook last van. En kijk waar ze nu staan :P .
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:07:53 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190881132
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nouja, daar had Apple ook last van. En kijk waar ze nu staan :P .
Dit.
Ik zou er mijn hebben en houden niet op vergokken. Niet op de long en ook niet op de short.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190885981
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit.
Ik zou er mijn hebben en houden niet op vergokken. Niet op de long en ook niet op de short.
Prima toch, maar ik zie dus echt totaal geen vergelijking met Apple. Tesla heeft de hele autoindustrie als concurrent.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 5 januari 2020 @ 09:27:10 #25
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190886041
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Prima toch, maar ik zie dus echt totaal geen vergelijking met Apple. Tesla heeft de hele autoindustrie als concurrent.
En Apple de hele elektronica industrie. Microsoft, IBM, HP, Dell, Nokia, Motorola, etc.
  zondag 5 januari 2020 @ 10:32:57 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190886533
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En Apple de hele elektronica industrie. Microsoft, IBM, HP, Dell, Nokia, Motorola, etc.
Ja, dat verschil zie ik ook niet. Tesla is innovatiever dan Apple ooit was.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190888051
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat verschil zie ik ook niet. Tesla is innovatiever dan Apple ooit was.
De smartphone met een touchscreen was toch een Tesla-achtige innovatie. De tabletcomputer ook. En vergeet de oorsprong van Apple niet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 5 januari 2020 @ 13:20:11 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190888445
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 12:45 schreef recursief het volgende:

[..]

De smartphone met een touchscreen was toch een Tesla-achtige innovatie. De tabletcomputer ook.
Heeft Apple dat bedacht dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 5 januari 2020 @ 13:23:40 #29
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_190888482
Apple heeft nog nooit wat zelf bedacht. Al die technologie en vergelijkbare producten bestonden al jaren. Het was iets anders dat Apple goed deed.
pi_190889217
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 10:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, dat verschil zie ik ook niet. Tesla is innovatiever dan Apple ooit was.
Daarnaast heeft Tesla de beschikking over R&D en technologie van SpaceX en omgekeerd. Bij de ontwikkeling van Starship en Cybertruck zie je die kruisbestuiving al. Mocht Tesla tot aanzienlijke voortuitgang komen in battery energy density dan zullen ze ook vliegtuigfabrikanten grijze haren gaan bezorgen op middellange termijn. Als je raketten kunt bouwen als de F9 zijn vliegtuigen klein bier namelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 05-01-2020 14:35:33 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190889328
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Heeft Apple dat bedacht dan?
Heeft Tesla de elektrische auto bedacht?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_190890201
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En Apple de hele elektronica industrie. Microsoft, IBM, HP, Dell, Nokia, Motorola, etc.
Tis alsof je Amazon vergelijkt met willekeurig automerk t.o.v. Andere automerken.

Auto's zijn echt een homogeen product, Tesla is first mover op Elektrische auto gebied. De concurrenten zien het nog niet eens als winstgevend zo matig is die industrie ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190891274
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis alsof je Amazon vergelijkt met willekeurig automerk t.o.v. Andere automerken.

Auto's zijn echt een homogeen product, Tesla is first mover op Elektrische auto gebied. De concurrenten zien het nog niet eens als winstgevend zo matig is die industrie ;)
Dat laatste is niet helemaal waar. De autoindustrie was eraan gewend dat er vele jaren zaten tussen conceptcar en consumentenproduct. Tesla heeft dat radicaal anders gedaan: van concept tot verkoopbaar product in misschien anderhalf tot twee jaar. Om dat bij een traditionele autobouwer voor elkaar te krijgen is heel veel nodig. Dat raakt alle bedrijfsprocessen en de bedrijfscultuur en dat is heel ingrijpend. Zeker als je daarnaast ook lopende productielijnen moet laten doordraaien.

Tesla kon dat greenfield doen waardoor er geen ingrijpende, complexe en tijdrovende veranderprocessen nodig waren. Ik denk dat heel veel fabrikanten wel meewillen maar het gewoon niet zo snel voor elkaar krijgen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 5 januari 2020 @ 17:52:05 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190891925
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 15:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tis alsof je Amazon vergelijkt met willekeurig automerk t.o.v. Andere automerken.

Auto's zijn echt een homogeen product, Tesla is first mover op Elektrische auto gebied. De concurrenten zien het nog niet eens als winstgevend zo matig is die industrie ;)
Tesla is niet sec automotive meer.
Net als dat Alphabet/Google al jaren geen internettoko meer is. Dat de gemiddelde consument niet verder kijkt dat een zoekmachine of elektrische auto, zegt niets over wat er nog meer binnen zo een club gebeurd.
  zondag 5 januari 2020 @ 18:15:49 #35
256829 Sokz
Livin' the life
pi_190892373
Iphones hebben 40% GMs in een mature market. Tesla verkoopt model 3s met verlies als first-mover en geen noemenswaardig* nieuw product in de productielijn die de model S kan vervangen.

Naast natuurlijk de model 3 met hoge ophanging en de wagen-die-nooit-zal-komen aka cybertruck.
  zondag 5 januari 2020 @ 18:16:59 #36
256829 Sokz
Livin' the life
pi_190892401
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Tesla is niet sec automotive meer.
Net als dat Alphabet/Google al jaren geen internettoko meer is. Dat de gemiddelde consument niet verder kijkt dat een zoekmachine of elektrische auto, zegt niets over wat er nog meer binnen zo een club gebeurd.
Edoch waardeert de markt Alphabet enkel op hetgeen het revenue mee genereert (search).

[ Bericht 5% gewijzigd door Sokz op 05-01-2020 18:23:19 ]
  zondag 5 januari 2020 @ 18:22:15 #37
256829 Sokz
Livin' the life
pi_190892505
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 09:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En Apple de hele elektronica industrie. Microsoft, IBM, HP, Dell, Nokia, Motorola, etc.
Apple genereert meer FCF dan al die toko's combined. Automakers stoppen jaarlijks meer in elektrisch rijden dan tesla's omzet.
pi_190892644
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 22:07 schreef bleiblei het volgende:
Ik zit veels te diep in Tesla. Erg goedkoop ingekocht waardoor het een te groot deel van de portefeuille is, maar ik hold nog ff :P . Dus wmb. mag het nog ff doorstomen!
Er zijn nog flink wat shorts Tesla, als de koers verder oploopt worden er steeds meer uitgerookt wat de koers verder opdrijft vanwege shortcovering. De cijfers van Q4 2019 en wat 2020 battery investment day brengt kan mogelijk tot een flinke shortsqueeze leiden.



[ Bericht 13% gewijzigd door Digi2 op 05-01-2020 18:39:13 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190892722
quote:
99s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:15 schreef Sokz het volgende:
Tesla verkoopt model 3s met verlies

Hoeveel brutoverlies maakt Tesla per M3 volgen jou?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 5 januari 2020 @ 18:48:20 #40
256829 Sokz
Livin' the life
pi_190892903
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoeveel brutoverlies maakt Tesla per M3 volgen jou?
Weet ik niet precies. Maar Q2 automotive gross margin was ~18% en dit include higher margin model S / X. Daarnaast zijn model 3 prijzen met ~7-8% gezakt sindsdien.

UBS schatte kostprijs voor een basis model 3 op ~40k.
pi_190893189
quote:
99s.gif Op zondag 5 januari 2020 18:48 schreef Sokz het volgende:

[..]

Weet ik niet precies. Maar Q2 automotive gross margin was ~18% en dit include higher margin model S / X. Daarnaast zijn model 3 prijzen met ~7-8% gezakt sindsdien.

UBS schatte kostprijs voor een basis model 3 op ~40k.
Volgens de Tesla Financial summary Q3 was de brutomarge +22,8%. Ik zie hier geen aanleiding dat M3's met verlies verkocht worden.

Tesla Q3 2019 Earnings Report Shocks The World With Profits
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190898196
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Tesla is niet sec automotive meer.
Net als dat Alphabet/Google al jaren geen internettoko meer is. Dat de gemiddelde consument niet verder kijkt dat een zoekmachine of elektrische auto, zegt niets over wat er nog meer binnen zo een club gebeurd.
Wat doen ze nog meer dan? Accu's? Zonnepanelen?

Ik zie daar geen schaalvoordelen of synergie voordelen in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190898674
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 19:06 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgens de Tesla Financial summary Q3 was de brutomarge +22,8%. Ik zie hier geen aanleiding dat M3's met verlies verkocht worden.

Tesla Q3 2019 Earnings Report Shocks The World With Profits

Waarom is dat verschil tussen gaap en non gaap zo gigantisch? Waarom is capex positief en de winsten negatief? Minder investments dan eerst? Forse seizoenseffecten?

Stel die capex gaat zo door en op ten duur loopt die samen met de afschrijvingen en het bedrijfsresultaat... Dan zit je op 6 euro winst per kwartaal. 24 per jaar. Huidige shareprice zou dan mogelijk worden.

Aardig wat waar te maken wel. En dit is nu zonder concurrentie.

Oh en ik vergeet ff voor het gemak dat het een hoogcyclische industrie is.

Hier gaan klappen vallen met beetje recessie. Of stijgende rentes.

[ Bericht 3% gewijzigd door ludovico op 06-01-2020 09:38:11 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190898953
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Aardig wat waar te maken wel. En dit is nu zonder concurrentie.
In China is er wel concurrentie maar daar heeft het merk Tesla een hoge status wat ze een voordeel oplevert. De doorbraak van Tesla begon mijnsinziens 2012 met de introductie van de model S. Het is nu 2020 en o.a. de zogenaamde Tesla-killer van Benz is alweer geflopt. Na al die jaren weinig zicht op serieuze concurrentie. Mogelijk wordt de ID3 van VW een serieuze concurrent voor de M3.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190900920
Oeps


Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 6 januari 2020 @ 08:24:35 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190900992
foutje :')
  maandag 6 januari 2020 @ 08:50:23 #47
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_190901167
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 16:18 schreef Sokz het volgende:

[..]

Precies mijn reden om tesla te shorten naast dat het echt gestoord veel overvalued is.
Je short de aandelen, neem ik aan? Zal wel niet goedkoop zijn?
Via puts is er geen beginnen aan iig als ik kijk naar de premies. Dan moet er 2/3 van de koers binnen 1-2 jaar voordat je iets begint te verdienen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_190901176
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:07 schreef recursief het volgende:
Oeps


[ afbeelding ]
_O-
  maandag 6 januari 2020 @ 08:53:14 #49
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_190901185
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:07 schreef recursief het volgende:
Oeps

[ afbeelding ]
Goede manier om de shorters uit te roken :7
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 6 januari 2020 @ 11:31:41 #50
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_190902552
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:07 schreef recursief het volgende:
Oeps


[ afbeelding ]
Hier nog een.
https://imgur.com/a/bM9R85A
  maandag 6 januari 2020 @ 11:58:08 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190902962
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:53 schreef JimmyJames het volgende:
Goede manier om de shorters uit te roken :7
:Y
En dat zijn er heel veel
http://www.shortsell.nl/short/Fugro
16.7% van het uitstaande aandelenkapitaal :o
pi_190903319
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:53 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Goede manier om de shorters uit te roken :7
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
pi_190904042
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:07 schreef recursief het volgende:
Oeps
Heb je dit persoonlijk gezien of kwam dit op een forum voorbij? Het is totaal niet logisch. Het bod van 1.050,00 zou immers meteen opgenomen worden door de laat van 9,918. Zelfs als die tabel net iets eerder wordt gemaakt dan dat de transactie wordt verwerkt, dan praat je nog steeds over milli-seconden. Nooit genoeg om een screencap van de tabel te maken.
pi_190904162
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:30 schreef jaco het volgende:

[..]

Heb je dit persoonlijk gezien of kwam dit op een forum voorbij? Het is totaal niet logisch. Het bod van 1.050,00 zou immers meteen opgenomen worden door de laat van 9,918. Zelfs als die tabel net iets eerder wordt gemaakt dan dat de transactie wordt verwerkt, dan praat je nog steeds over milli-seconden. Nooit genoeg om een screencap van de tabel te maken.
Dit was voor opening beurs. Dan muteert het orderboek niet. Screenshot heb ik zelf gemaakt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_190904241
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:42 schreef recursief het volgende:

[..]

Dit was voor opening beurs. Dan muteert het orderboek niet. Screenshot heb ik zelf gemaakt.
Dat kan, had ik niet aan gedacht. Misschien goed om dan uit te leggen dat dit (uiteraard) een fout is van die bieder, maar dat het geen consequenties heeft. De bieder krijgt z'n aandelen voor 9,918 of wat de laagste laat prijs is bij de opening van de handel.

Als een dergelijke fout gemaakt zou worden met een zeer groot aantal aandelen, dan kan dit wel consequenties hebben, zoals een flash crash of peak. Ik dacht trouwens dat zowel brokers als de beurs zelf checks hebben op zulke totaal onlogische orders, maar blijkbaar komt het er toch door.
  maandag 6 januari 2020 @ 14:54:15 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_190904891
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:28 schreef Mynheer007 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt?
https://www.lynx.nl/kennis/artikelen/short-squeeze/

:7
  maandag 6 januari 2020 @ 16:30:41 #57
256829 Sokz
Livin' the life
pi_190906006
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 08:50 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Je short de aandelen, neem ik aan? Zal wel niet goedkoop zijn?
Via puts is er geen beginnen aan iig als ik kijk naar de premies. Dan moet er 2/3 van de koers binnen 1-2 jaar voordat je iets begint te verdienen.
Geschreven calls + LT deep OTM puts
pi_190906771
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 23:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Waarom is dat verschil tussen gaap en non gaap zo gigantisch? Waarom is capex positief en de winsten negatief? Minder investments dan eerst? Forse seizoenseffecten?
Naar wat ik begrepen heb komt dat met name door autolease constructies.

quote:
https://www.cnbc.com/2019/02/20/reports-of-a-model-3-leasing-program-could-be-a-bad-sign-for-tesla.html
Published Wed, Feb 20 2019
CEO Elon Musk also said on the company's fourth-quarter earnings calls that Tesla might wait until later this year to start a program.

"We've been reluctant to introduce leasing on Model 3 because of its effect on GAAP financials," Musk said on the call. "It is worth noting that demand to date is with zero leasing. Obviously, leasing is a way to improve demand, but it makes our financials looks worse. So we're not wanting to introduce that right away. We'll introduce it sometime later this year probably."


[ Bericht 7% gewijzigd door Digi2 op 06-01-2020 17:33:46 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190906979
Tesla weet in ieder geval weer een nieuw record neer te zetten.
Het grootste verlies op shortposities 2019 heeft het veroorzaakt :')
En nog is 21% van de aandelen short. Vollop kans op meerdere squeezes ahead oO/
Q4 earnings & battery investment day begin dit jaar zullen vele shorters met spanning tegemoet zien.
quote:
Tesla short sellers have lost $8 billion
This has got to make Tesla CEO Elon Musk happy: In the last seven months, short positions on Tesla shares have lost $8.4 billion, according to S3 Partners, a financial analytics firm.
That's more than the short losses on any other company.
The second biggest loss for short sellers came at Apple shares, where they lost just under $6 billion in the same period.
But Apple (AAPL) is a much larger company and the short positions on it are much, much smaller than those on Tesla (TSLA). Short selling accounts for about 21% of Tesla stock sales currently, compared to about 1% of Apple shares.

Some short sellers have retreated from their positions on Tesla in recent months. About 36% of its shares were being sold short in May, but many Tesla shorts continue to hold on, convinced the market will turn against the upstart electric automaker, especially as established automakers flood the market with their own electric vehicles.


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 06-01-2020 18:00:12 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 6 januari 2020 @ 20:44:44 #60
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_190909474
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:30 schreef Sokz het volgende:

[..]

Geschreven calls + LT deep OTM puts
Gedurfd :P Persoonlijk zou ik het deels hebben afgedekt met gekochte calls met hogere strikes.

Zijn er trouwens nog mensen die naar het Lynx-beleggersdebat gaan ?

https://www.lynx.nl/kennis/debat/

15 januari 20:00 gratis live bij te wonen in Amsterdam
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 6 januari 2020 @ 20:48:50 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190909552
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:42 schreef Digi2 het volgende:
Tesla weet in ieder geval weer een nieuw record neer te zetten.
Het grootste verlies op shortposities 2019 heeft het veroorzaakt :')
En nog is 21% van de aandelen short. Vollop kans op meerdere squeezes ahead oO/
Q4 earnings & battery investment day begin dit jaar zullen vele shorters met spanning tegemoet zien.
[..]

Als 30% van een fonds short zit dan krijg ik vaak juist interesse. Want die 30% moet ooit weer teruggekocht worden. Dat is koopdruk uiteindelijk!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190909723
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als 30% van een fonds short zit dan krijg ik vaak juist interesse. Want die 30% moet ooit weer teruggekocht worden. Dat is koopdruk uiteindelijk!
Het hangt er ook vanaf hoe "vast" de aandelen zitten, naar mijn idee zitten er velen in Tesla voor de long haul. Short covering wordt dan een dure grap, vooral met plotseling positief nieuws want dan wil men bijkopen terwijl tegelijkertijd shorters aandelen willen kopen om hun posities te sluiten. Daarnaast zitten veel aandelen vast in optie regelingen van Tesla personeel die ook nog eens insiders zijn qua info. Tesla shorten is om deze redenen erg link naar mijn opvatting.

[ Bericht 5% gewijzigd door Digi2 op 06-01-2020 21:01:56 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 6 januari 2020 @ 21:22:17 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190910261
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Het hangt er ook vanaf hoe "vast" de aandelen zitten, naar mijn idee zitten er velen in Tesla voor de long haul. Short covering wordt dan een dure grap, vooral met plotseling positief nieuws want dan wil men bijkopen terwijl tegelijkertijd shorters aandelen willen kopen om hun posities te sluiten. Daarnaast zitten veel aandelen vast in optie regelingen van Tesla personeel die ook nog eens insiders zijn qua info. Tesla shorten is om deze redenen erg link naar mijn opvatting.
Ja, het is ook gissen wat de 'free float' van aandelen Tesla short is. Die aandelen van het personeel zullen niet uitgeleend worden aan shorters en ook niet alle aandelen die particulieren bij brokers hebben. Stel dat de 'free short float' 60% is, dan is met 30% al de helft van de potentiele aandelen geshort.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190911298
Tering, op 460 maar weer opnieuw een short positie doen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 6 januari 2020 @ 22:12:31 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190911379
quote:
8s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:09 schreef ludovico het volgende:
Tering, op 460 maar weer opnieuw een short positie doen.
Zelfs al heb je gelijk, 'the market can stay irrational longer than you can stay solvent'"
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190911710
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zelfs al heb je gelijk, 'the market can stay irrational longer than you can stay solvent'"
Uiteraard. Ach, het hedged het overige deel van mijn portefeuille ook, dat is ook wat waard hè. Marktrisico alvast lager. Netflix staat ook netjes short.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190911805
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:23 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Naar wat ik begrepen heb komt dat met name door autolease constructies.
[..]

quote:
What is set out as a measure of net income can never be supposed to be a fact in any sense at all except that it is the figure that results when the accountant has finished applying the procedures which he adopts.2
Dat Tesla actief aan het windowdressen is lijkt me niet al te best ook overigens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190911892
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als 30% van een fonds short zit dan krijg ik vaak juist interesse. Want die 30% moet ooit weer teruggekocht worden. Dat is koopdruk uiteindelijk!
Ik koop eigenlijk alleen aandelen waarbij ik overtuigd ben van fundamentals.

Als er dan nog short posities opzitten dan vind ik dat misschien wel toegevoegde waarde anders echt niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190912192
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat Tesla actief aan het windowdressen is lijkt me niet al te best ook overigens.
Windowdressing lijkt me vooral van belang als een bedrijf veel vers geld wil lenen of middels een emmisie vers kapitaal wil aantrekken. Het lijkt me dat deze motivatie op dit moment bij Tesla ontbreekt. Daarnaast heeft Musk zelf al aangegeven dat autolease constructies de jaarrekening ondoorzichtiger maken. Van belang is dus de interpretatie af te wachten van experts op dit gebied om inzicht te krijgen in de kwartaalcijfers. Vanwege convertables kan er zelfs motivatie zijn om tijdelijk op de rem te trappen en koersstijgingen te beperken voor Tesla.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190912285
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:47 schreef Digi2 het volgende:
Het lijkt me dat deze motivatie op dit moment bij Tesla ontbreekt.
Dat maakt het alleen maar verdachter.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:47 schreef Digi2 het volgende:
Vanwege convertables kan er zelfs motivatie zijn om tijdelijk op de rem te trappen en koersstijgingen te beperken voor Tesla.
Want verwatering van de shares?
Dat is een risico als je denkt dat het aandeel ondergewaardeerd is. Maar naar mijn mening ben je dan echt gekke henkie.

Als ze niet worden omgezet blijft de schuldenlast hoog, stijgt de interest dan krijgt Tesla het lekker zwaar running te blijven.

Nee Tesla heeft eerder kapitaal gebrek dan teveel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190912557
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 22:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat maakt het alleen maar verdachter.
[..]

Want verwatering van de shares?
Dat is een risico als je denkt dat het aandeel ondergewaardeerd is. Maar naar mijn mening ben je dan echt gekke henkie.

Als ze niet worden omgezet blijft de schuldenlast hoog, stijgt de interest dan krijgt Tesla het lekker zwaar running te blijven.

Nee Tesla heeft eerder kapitaal gebrek dan teveel.
Het lijkt me handig te weten waarvoor en wanneer de miljarden nodig zijn die Tesla opbrengt voor grootaandeelhouder Musk. SpaceX heeft Starship nog niet operationeel dus dat ligt minstens nog jaren verder. Als Starlink een succes wordt kan dat moment van cashen uit Tesla nog veel verder in de tijd komen te liggen. Musk wet niet op 1 paard zijn doel te bereiken zoveel is wel duidelijk. BTW je kunt de convertables ook gewoon aflossen als de stock onder de conversiekoers blijft en je schuldenlast verlagen. Verwatering van stock is zeer nadelig voor de bonusregeling van Musk de strikes te halen, hij zal dat willen voorkomen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 06-01-2020 23:15:43 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190912802
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:01 schreef Digi2 het volgende:
Het lijkt me handig te weten waarvoor en wanneer de miljarden nodig zijn die Tesla opbrengt voor grootaandeelhouder Musk.
Dat doet wat voor de koers denk je... Misschien....

Weetje, dit hele sprookje op deze manier laat alle kenmerken van een bubbel zien, de waarde van het aandeel wordt helemaal afhankelijk gemaakt van veel of weinig verkopers. I.p.v. dat er een solide ondergrens wordt gevormd van waarde die mensen altijd wel bereid zijn om neer te leggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190912814
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:01 schreef Digi2 het volgende:
BTW je kunt de convertables ook gewoon aflossen als de stock onder de conversiekoers blijft en je schuldenlast verlagen.
Waarom zou je willen als je constant liquiditeitsproblemen hebt?

Tesla heeft iets van 25 dollar net assets ofzo per aandeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190912867
Tesla-koers ging weer onstuimig vandaag. Denk dat de rek er wel uit is voorlopig.
pi_190912974
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
I.p.v. dat er een solide ondergrens wordt gevormd van waarde die mensen altijd wel bereid zijn om neer te leggen.
Dat is sinds het ingrijpen van de centrale banken in 2007 onmogelijk. Er is geen echt vrije markt waarbinnen price discovery plaatsvindt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190913021
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat is sinds het ingrijpen van de centrale banken in 2007 onmogelijk. Er is geen echt vrije markt waarbinnen price discovery plaatsvindt.
Onzin, mij part reken je 4% rente uit op leningen en plak je er een k/w verhouding op van 15 bij een aandeel als Unilever. Dan ben je al vrij pessimistisch ingesteld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190913082
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Onzin, mij part reken je 4% rente uit op leningen en plak je er een k/w verhouding op van 15 bij een aandeel als Unilever. Dan ben je al vrij pessimistisch ingesteld.
De aandelenmarkt wordt gefixed door de Fed, BOJ en SNB en meer centrale banken zullen volgen. Als je 20 jaar geleden zou vertellen dat de Nederlandse staat geld toekrijgt op obligaties terwijl de inflatie tussen de 2&3% is zouden je direct in dwangbuis afvoeren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190913094
Ik deel de theorie van Digi2.
pi_190913200
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:33 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De aandelenmarkt wordt gefixed door de Fed, BOJ en SNB en meer centrale banken zullen volgen. Als je 20 jaar geleden zou vertellen dat de Nederlandse staat geld toekrijgt op obligaties terwijl de inflatie tussen de 2&3% is zouden je direct in dwangbuis afvoeren.
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:34 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Ik deel de theorie van Digi2.
Mogen jullie doen, ik ben het er ook niet mee oneens persé, maar die ondergrens qua fundamentals die is er gewoon, en als je volledig speelt op het beleid van centrale banken ben je gewoon dik aan het speculeren en loop je gigantisch downward risk.

Ook al ben ik het er dus mee eens dat de centrale banken gigantisch sturen vind ik dat nog steeds echt overdreven risicovol gedrag om op te beleggen.

Allemaal prima hoor, zelf weten. Ik denk dat luchtkastelen bouwen veel risico schuilhoudt
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190913264
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat luchtkastelen bouwen veel risico schuilhoudt
Ik neem aan dat je valuta dan ook met geld hedged. En nee, euros en $ zijn geen geld naar mijn opvatting, het zijn slechts betaalmiddelen die inderdaad steeds meer op luchtkastelen baseren ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190913507
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je valuta dan ook met geld hedged. En nee, euros en $ zijn geen geld naar mijn opvatting, het zijn slechts betaalmiddelen die inderdaad steeds meer op luchtkastelen baseren ;)
Ik snap je reactie wel hoor, maar ik vind hem fout in de zin van dat ik niet van mening ben dat 0% interest houdbaar is.

Daarnaast als het puur op lucht wordt gewaardeerd dan mag je wel gigantische volatiliteit gaan verwachten want iedere prijs is dan wat de gek ervoor geeft in het extreme.

En geld hoef je niet te hedgen want we hebben gewoon een inflatie doelstelling. De rente jojo't de waarderingen van assets meer dan die van de inflatie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190917231
Hoe kijken jullie tegen Alfen, Basic Fit en Disney aan?

Ik ben naar Disney gaan kijken vanwege natuurlijk Disney+, als dat blijft aanslaan kan Disney daar wellicht nog wel een stukje op groeien.

Alfen vanwege zijn unieke positie in de markt, nauwelijks concurrentie en Basic Fit vanwege de tot nu toe nog steeds succesvolle groeistrategie.
BlaBlaBla
pi_190917440
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:48 schreef Soldier2000 het volgende:
Hoe kijken jullie tegen Alfen, Basic Fit en Disney aan?

Ik ben naar Disney gaan kijken vanwege natuurlijk Disney+, als dat blijft aanslaan kan Disney daar wellicht nog wel een stukje op groeien.

Alfen vanwege zijn unieke positie in de markt, nauwelijks concurrentie en Basic Fit vanwege de tot nu toe nog steeds succesvolle groeistrategie.
Prima bedrijven, maar deze informatie is bij iedereen bekend, en zal daarom al grotendeels ingeprijsd zijn lijkt me.
pi_190917600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 00:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik snap je reactie wel hoor, maar ik vind hem fout in de zin van dat ik niet van mening ben dat 0% interest houdbaar is.
Japan houdt het al aardig lang vol met zeer lage renteniveaus.

quote:
Daarnaast als het puur op lucht wordt gewaardeerd dan mag je wel gigantische volatiliteit gaan verwachten want iedere prijs is dan wat de gek ervoor geeft in het extreme.
Een negatieve reële rente zet aan tot een jacht op rendement waarbij steeds meer risico uit het oog wordt verloren. Een belangrijk deel van het renteniveau is de pricing of risc en dat wordt stelselmatig door centrale banken ondermijnt. En ja, dat leidt al snel tot Irrational exuberance. Volatiliteit is vooral gericht op korte temijn prijsschommelingen. Mensen zijn vooral kuddedieren die elkaar achterna lopen en post rationaliseren wat lang kan aanhouden. Irrational exuberance leidt tot bubbles en crashes en de moral hazard die centrale banken veroorzaken met bailouts etc verergeren dat in toenemende mate.

quote:
En geld hoef je niet te hedgen want we hebben gewoon een inflatie doelstelling. De rente jojo't de waarderingen van assets meer dan die van de inflatie.
Om inflatie te ontlopen is de rente onvoldoende waardoor men o.a. in assets gedreven wordt bij gebrek aan alternatief. De centrale banken kunnen daarnaast de inflatie moeilijk beteugelen als zich een alsmaar toenemend deel van de economie baseert op schuldenbergen, zowel privaat, corporaat, als gouvernementeel. De BOJ en SNB kopen zelfs aandelen op om de asset inflation nog eens een handje te helpen en te sturen, hoezo price discovery in een vrije markt |:(

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 07-01-2020 12:23:14 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190918277
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:14 schreef Digi2 het volgende:
Japan houdt het al aardig lang vol met zeer lage renteniveaus.
Das wel waar...

Dan nog zijn de huidige k/w vrij hoog. Het hele zooitje kan aardig naar beneden en je kan aardig lang wachten voordat je rendement vangt. Dat risico moet je maar willen lopen. (als je een huis zou willen kopen o.i.d. beetje hoog risico)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190919179
Risico bij short zitten is niet super flex overigens. Aandeel kan uiteraard 5x over de kop voordat het t.o.v. initiele koers bijv /2 gaat.

Zit je met 1000 euro investering alsnog op 5000 verlies voordat je die 500 winst gaat pakken zegmaar.

Winst/verlies, en dus gewoon risico / rendement liggen vrij scheef uit elkaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190930642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 14:10 schreef ludovico het volgende:
Risico bij short zitten is niet super flex overigens. Aandeel kan uiteraard 5x over de kop voordat het t.o.v. initiele koers bijv /2 gaat.

Zit je met 1000 euro investering alsnog op 5000 verlies voordat je die 500 winst gaat pakken zegmaar.

Winst/verlies, en dus gewoon risico / rendement liggen vrij scheef uit elkaar.
Ik ben zelf bang dat zo'n hype fonds als Tesla van de beurs gehaald als de koers een beetje inzakt. Bijvoorbeeld door dumb capital zoals Softbank of een staatsfonds uit het Midden Oosten. Als zo'n bod boven je strike price ligt, dan is je verlies gerealiseerd, terwijl je het aandeel waarschijnlijk terecht had geshort.

Van belangrijke short-seller zoals James Chanos en John Hempton heb ik begrepen dat ze altijd een zeer grote portfolio van verschillende types shorts tegelijkertijd hebben lopen. Dus nog meer diversificatie dan bij een long portfolio gewenst is. Er kan teveel misgaan met shorts.
pi_190932582
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:02 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Prima bedrijven, maar deze informatie is bij iedereen bekend, en zal daarom al grotendeels ingeprijsd zijn lijkt me.
Ja dat zou je wel zeggen, check voor de gein de koers van Alfen maar eens. Vandaag staan ze alweer 8.5% in de plus.
BlaBlaBla
pi_190934337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 05:33 schreef jaco het volgende:
Van belangrijke short-seller zoals James Chanos en John Hempton heb ik begrepen dat ze altijd een zeer grote portfolio van verschillende types shorts tegelijkertijd hebben lopen. Dus nog meer diversificatie dan bij een long portfolio gewenst is. Er kan teveel misgaan met shorts.
Ja dus eigenlijk max 2% van je portefeuille waarde shorten ofzo. Per aandeel....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:29:32 #90
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_190936884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 05:33 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik ben zelf bang dat zo'n hype fonds als Tesla van de beurs gehaald als de koers een beetje inzakt. Bijvoorbeeld door dumb capital zoals Softbank of een staatsfonds uit het Midden Oosten. Als zo'n bod boven je strike price ligt, dan is je verlies gerealiseerd, terwijl je het aandeel waarschijnlijk terecht had geshort.
Ligt een beetje aan de reden van de koersdaling. In een opwaartse markt zoekt het domme kapitaal waar jij het over hebt naar simpele 'buy it, fix it, sell it' cashcows of potentiële unicorns, maar ik vraag me af of tijdens een algehele koersdaling dit soort geld de gehypete fondsen zal redden. Dan zoek je een idiosyncratische koersdaling. Daarnaast heeft bijv. Tesla ook wel last met het 'funding secured' verhaal, want het is niet eenvoudig er meer/goedkopere leverage in te pompen, dus een simpele LBO is geen optie. Als je kijkt naar de afgelopen bubbles dan zijn het eerder de saaie fondsen (Nabisco, Toys R Us, MGM, Duane Reade) die naar private equity gaan dan de speculatieve.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:31:44 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190936913
Ik betwijfel of iemand hier een dermate diepe kennis heeft van de waardering van beursgenoteerde bedrijven om structureel winst te kunnen maken met schorten.
Ik heb dat in ieder geval niet. Bij lange na niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190936925
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:31 schreef LXIV het volgende:
Ik betwijfel of iemand hier een dermate diepe kennis heeft van de waardering van beursgenoteerde bedrijven om structureel winst te kunnen maken met schorten.
Ik heb dat in ieder geval niet. Bij lange na niet.
Je kunt het argument zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar het blijft een hele hoge mate van speculatie.

Denk dat je de waarde van diepe kennis in die zin enigszins overschat.

Het grote punt is naar mijn mening dat iedere autobouwer precies hetzelfde kan als Tesla, maar dat het kapitaal ter beschikking van Tesla een tienvoud kleiner is dan fondsen die dezelfde marktwaarde hebben.

Het kan allemaal wel even tijd kosten hoor, maar je moet geen gigantische marges gaan verwachten, of in ieder geval niet gigantische structurele marges. Er zijn voldoende concurrenten aanwezig op die markt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:35:12 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190936941
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kunt het argument zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar het blijft een hele hoge mate van speculatie.

Denk dat je de waarde van diepe kennis in die zin enigszins overschat.
Speculatie is gokken, en dat is niet structureel. Soms win je en soms verlies je en op lange termijn raak je de transactiekosten kwijt.
Ik beleg op de langdurig (1880-2020) opgaande lijn van de markt algemeen ( invl div rend)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190936956
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Speculatie is gokken, en dat is niet structureel. Soms win je en soms verlies je en op lange termijn raak je de transactiekosten kwijt.
Ik beleg op de langdurig (1880-2020) opgaande lijn van de markt algemeen ( invl div rend)
Beleggen is dan pas beleggen als je voldoende gediversificeerd bent en het voor langere tijd aanhoudt.

Allemaal prima hoor.
Je kunt overigens prima op structurele basis "gokken" met een winstgevende strategie.
Ik vind het woord structureel ook wel erg belangrijk. Met short posities zit er gewoon extreem meer risico in daar ben ik mij van bewust.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:49:05 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190937084
Ik ben niet tegen hoog risico, want dat heb je zelf in de hand. Of je nu met 10K in een volatiel fonds zit of met 100K in een stabiel fonds komt op hetzelfde neer.
Ik denk echter dat je met schorten structureel verliest als je niet over zeer veel informatie over de sector/ het bedrijf beschikt.
De long term trend is immers altijd up.
Ik ben er niet tegen, want shirtjes betalen mijn hele broker-rekening. Ik raad het alleen niemand aan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190938191
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:49 schreef LXIV het volgende:
Ik denk echter dat je met schorten structureel verliest als je niet over zeer veel informatie over de sector/ het bedrijf beschikt.
Ik denk dus dat je nogal overschat hoeveel er goed te voorspellen is.... Zelfs al weet je er antiegelijk veel van. (van een bedrijf) dan nog is het grootste deel koffiedik kijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:33:36 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_190938429
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dus dat je nogal overschat hoeveel er goed te voorspellen is.... Zelfs al weet je er antiegelijk veel van. (van een bedrijf) dan nog is het grootste deel koffiedik kijken.
Ik overschat het juist niet!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_190939338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik overschat het juist niet!!
Vanwege de slechte voorspelbaarheid heb je extra "zekerheid" nodig? Is dat wat je bedoelt?

Kan wel, maar bij Tesla, ik gooi het gewoon op kapitaal per aandeel hoor, een tienvoud verschil is extreem. Non stop moeite met betalen van leningen etc... Tjah, ik vind dat Musk het aardig volhoudt dat wel. Maar hij heeft wel een aantal dingen flink mee, subsidies, lage rente.... Transitie naar groen, concurrentie houdt zich nog niet zo met EV bezig. Al zou je het meest optimale scenario doortrekken qua winstgevendheid zit je met een k/w van 20 op de huidige koers ofzo, terwijl automobile industrie enorm cyclisch is. VW heeft een k/w van 6.6 bijvoorbeeld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190944586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Terwijl automobile industrie enorm cyclisch is.
Vooral voor de duitse autofabrikanten zat er flink de klad in 2019, In de VS verliepen voor een aantal fabrikanten de verkopen moeizaam in 2019.

Duitse autoproductie naar laagste niveau in 23 jaar
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_190944605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 00:54 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Vooral voor de duitse autofabrikanten zat er flink de klad in 2019, In de VS verliepen voor een aantal fabrikanten de verkopen moeizaam in 2019.

Duitse autoproductie naar laagste niveau in 23 jaar
quote:
In Duitsland zelf werden 3,6 miljoen nieuwe auto's geregistreerd, het hoogste aantal sinds 2009.

Dit was mede te danken aan de verkoop van elektrische auto's. Er werden 63.281 elektrische voertuigen verkocht waarmee Duitsland de grootste Europese markt voor elektrische auto's is geworden. Voor dit jaar waarschuwt VDA wel voor een daling.
Tis toch een grote grap? 63.281 auto's op 3.6 miljoen... Dat is 1,76%

Mede dankzij elektrisch :D

Mede dankzij mij is de staatsschuld dit jaar gekrompen jongens! 8)7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190944661
quote:
Die van Porsche was mooi ja, live op Fok 8-) :6

AEX / Aandeel Volkswagen
pi_190944856
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 01:16 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die van Porsche was mooi ja, live op Fok 8-) :6

AEX / Aandeel Volkswagen
Dit is ook een goed voorbeeld omdat het aantoont dat een short squeeze niet zo vaak voorkomt. In internet fora wordt er vaak al 'short squeeze' geroepen als een short positie een paar dagen verlies latend is. Volgens de definitie moet er echter van een sterke beweging sprake zijn met als duidelijke oorzaak een tekort aan verkopers van het aandeel.
pi_190946740
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 04:29 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit is ook een goed voorbeeld omdat het aantoont dat een short squeeze niet zo vaak voorkomt. In internet fora wordt er vaak al 'short squeeze' geroepen als een short positie een paar dagen verlies latend is. Volgens de definitie moet er echter van een sterke beweging sprake zijn met als duidelijke oorzaak een tekort aan verkopers van het aandeel.
Lijkt er wel aardig op bij Tesla?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_190950481
Ook de bonds van Tesla stijgen in waarde.

quote:
Tesla’s $1.8 billion bond hits a crucial milestone as it surges to its highest level since 2017
Tesla’s $1.8 billion bond leaped to record highs on Wednesday and traded at face value for the first time since its issuance in 2017.
quote:
Tesla critic Bob Lutz flips stance on Elon Musk as stock surges toward $500
"He has been quite adept. The encouraging thing to me about Tesla is from Elon there is less talk, less bluster. He is focusing on the business, focusing on the product and focusing on cost control," he added.

This recognition is a complete 180-degree turn for the former GM exec. Lutz, after all, has been one of Tesla's staunchest critics, stating back in September 2018 that the company was "headed to the graveyard." He also claimed that "Tesla has no tech advantage, no software advantage, no battery advantage. No advantages whatsoever."


[ Bericht 24% gewijzigd door Digi2 op 09-01-2020 16:15:31 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 11 januari 2020 @ 10:16:22 #105
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_190976258
Tankers zijn nog steeds aantrekkelijk

https://www.tradewindsnew(...)-rolls-in/2-1-734745
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_191012955
Een flinke stijging zo vlak na het weekend van de Tesla Stock. Het is me nog onduidelijk wat er de aanleiding voor is?

quote:
Tesla Inc
NASDAQ: TSLA
519,81 USD +41,66 (+8,71%)
Mkt cap 93,67B


[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 13-01-2020 19:10:41 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 januari 2020 @ 20:14:00 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191014166
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 18:50 schreef Digi2 het volgende:
Een flinke stijging zo vlak na het weekend van de Tesla Stock. Het is me nog onduidelijk wat er de aanleiding voor is?
[..]

Sowieso kunnen groeiaandelen niet kapot lijkt het!
Een verdubbeling van Tesla is heel goed mogelijk (een halvering ook hoor!). Kun je je posities dan nog behouden?
Dat is het nadeel van shorten. En dan moet je daar ook nog voor betalen ook!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018118
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sowieso kunnen groeiaandelen niet kapot lijkt het!
Een verdubbeling van Tesla is heel goed mogelijk (een halvering ook hoor!). Kun je je posities dan nog behouden?
Dat is het nadeel van shorten. En dan moet je daar ook nog voor betalen ook!
Ja wel flink leip i.i.g.

Put opties vragen extreem veel premie, anders was dat een stuk leuker geweest.

Financial agenda Netflix: Q4 2019 Earnings Release 01/21/2020
Tesla: Q4 2019 Earnings Release 02/18/2020

[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 13-01-2020 23:27:53 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191018284
TSLA :Y)
pi_191018357
Het aantal Tesla shorts is verder afgenomen.
quote:
After Hours
$529.00
Close Chg Chg %
$524.86 46.71 9.77

% of Float Shorted 19.62%
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191018409
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:35 schreef Digi2 het volgende:
Het aantal Tesla shorts is verder afgenomen.
[..]

Short cover? Short squeeze?
Begin nu al een beetje LXIV ideeen te krijgen, dat short gaan helemaal kut is :D Dure les.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191018450
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Short cover? Short squeeze?
Vermoedelijk, de vrijdag after hours daalde de koers tot $478. Het zal me niet verbazen dat shorts hoopten dat vandaag de koers behoorlijk zou teruglopen in de after hours maar het is dringen geblazen naar de uitgang, zo lijkt het en de koers loopt vandaag juist op in de after hours.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 januari 2020 @ 23:45:31 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018467
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja wel flink leip i.i.g.

Put opties vragen extreem veel premie, anders was dat een stuk leuker geweest.

Financial agenda Netflix: Q4 2019 Earnings Release 01/21/2020
Tesla: Q4 2019 Earnings Release 02/18/2020
Die premie betaal je nu natuurlijk ook, maar dan op een andere manier. Wat kost shorten van Tesla op jaarbasis? 3%? Ik heb mijn aandelen (geen Tesla) bij Binck nu ook aangeboden voor shorten, maar er is nog niks uitgeleend.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 januari 2020 @ 23:46:52 #114
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018475
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Short cover? Short squeeze?
Begin nu al een beetje LXIV ideeen te krijgen, dat short gaan helemaal kut is :D Dure les.
Short. Het woord zegt het al. Short. Dus erin en eruit. Niet structureel langdurig short gaan op iets. Je kunt wel geluk hebben, maar dan had je geluk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018479
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:45 schreef LXIV het volgende:
Wat kost shorten van Tesla op jaarbasis? 3%?
Volgens mij rekenen ze op hefboomproducten 2%+ of - (bij short) de centrale bank rente.

Met wss wel een minimum van 2% ofzo.
Andere koek dan de premies op put opties.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:47:58 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018483
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij rekenen ze op hefboomproducten 2%+ of - (bij short) de centrale bank rente.

Met wss wel een minimum van 2% ofzo.
Andere koek dan de premies op put opties.
Het is toch per aandeel verschillend? Of heb je een sprinterconstructie? Die heb ik als ik short.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018485
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Short. Het woord zegt het al. Short. Dus erin en eruit. Niet structureel langdurig short gaan op iets. Je kunt wel geluk hebben, maar dan had je geluk.
Dan moet je wel erg op technische analyse gaan spelen.
Keb liever langere termijn beleggingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:49:00 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018492
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Volgens mij rekenen ze op hefboomproducten 2%+ of - (bij short) de centrale bank rente.

Met wss wel een minimum van 2% ofzo.
Andere koek dan de premies op put opties.
En met puts blijven je verliezen beperkt natuurlijk. En er is een hefboom.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018497
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

En met puts blijven je verliezen beperkt natuurlijk. En er is een hefboom.
Die premie is zo flink geloof ik dat ik eigenlijk gewoon Tesla long had gemoeten op 300, en dan call opties verkopen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:49:59 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018502
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan moet je wel erg op technische analyse gaan spelen.
Keb liever langere termijn beleggingen.
Maar dan kun je toch beter long gaan op iets waar je wel in gelooft? Er is maar één trend te herkennen, en dat is de lange, lange, lange termijn (+30 jaar). En die is up. Altijd al geweest.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018506
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dan kun je toch beter long gaan op iets waar je wel in gelooft? Er is maar één trend te herkennen, en dat is de lange, lange, lange termijn (+30 jaar). En die is up. Altijd al geweest.
De markt staat zo hoog... Gaat nergens over. De rek is er wel een beetje uit ik verwacht 20% daling eigenlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:50:52 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018507
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die premie is zo flink geloof ik dat ik eigenlijk gewoon Tesla long had gemoeten op 300, en dan call opties verkopen.
Of naked calls schrijven. Dan werkt die premie in je voordeel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 januari 2020 @ 23:51:07 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018510
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:50 schreef ludovico het volgende:

[..]

De markt staat zo hoog... Gaat nergens over. De rek is er wel een beetje uit ik verwacht 20% daling eigenlijk.
TINA
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018512
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of naked calls schrijven. Dan werkt die premie in je voordeel.
Naked calls... Wil je me dood hebben?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191018516
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

TINA
Tina?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:51:43 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018520
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Naked calls... Wil je me dood hebben?
Is toch hetzelfde als shorten? Alleen is je winst beperkt.

Dat is bij shorten trouwens ook, op de bodem
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 januari 2020 @ 23:52:41 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018529
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tina?
There Is No Alternative. Wat wil je anders doen als aandelen? Goud? Obligaties? Crypto? Dus daarom bljift de markt wel hoog.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018530
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is toch hetzelfde als shorten? Alleen is je winst beperkt.

Dat is bij shorten trouwens ook, op de bodem
Hefboom product heeft een stop loss, de bank of financiele dienstverlener is boven die stoploss aansprakelijk voor verliezen.

Naked call schrijven heeft infinite loss.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191018533
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

There Is No Alternative. Wat wil je anders doen als aandelen? Goud? Obligaties? Crypto? Dus daarom bljift de markt wel hoog.
Huis kopen.
Dus marktrisico wat lager vind ik prettig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:53:25 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018535
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hefboom product heeft een stop loss, de bank of financiele dienstverlener is boven die stoploss aansprakelijk voor verliezen.

Naked call schrijven heeft infinite loss.
Ik dacht dat je geshort had. Of heb je sprinters/turbo's??
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:52 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hefboom product heeft een stop loss, de bank of financiele dienstverlener is boven die stoploss aansprakelijk voor verliezen.

Naked call schrijven heeft infinite loss.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018536
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:53 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht dat je geshort had. Of heb je sprinters/turbo's??
Ja via sprinter.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:53:59 #132
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018538
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Huis kopen.
Dus marktrisico wat lager vind ik prettig.
Dat is sowieso een goede reden. En een belegging waar je ook echt plezier van hebt!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 13 januari 2020 @ 23:54:12 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018540
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja via sprinter.
Ok. Wanneer klapt die?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018542
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Wanneer klapt die?
620
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:55:19 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018545
Dat 'klappen' om verlies te beperken is trouwens helemaal niet anders dan een stoploss hoor! Dus naked een call verkopen en er een stoploss aan maken is effectief hetzelfde.. (min of meer, grote waardestijgingen overnight niet meegerekend)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018554
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:55 schreef LXIV het volgende:
(min of meer, grote waardestijgingen overnight niet meegerekend)
Pcies, dit ja. En het vergt ook weer bepaalde discipline.... Enn merk op dat 1% van je portefeuille waarde short op een aandeel al veel is eigenlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:56:55 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018561
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

620
Dan heb je nog even. Spannend.
Wat ik zo irritant vind van sprinters is dat die stop loss dan langzaam naar beneden kruipt (in jouw geval).Terwijl potentiele winst/inflatie de koers langzaam(er) omhoog duwt. De tijd is niet je vriend.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018565
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:56 schreef LXIV het volgende:
Dan heb je nog even. Spannend.
Ik weet het niet meer dit aandeel maakt hele gekke sprongen nu ;)
Als ik long was had ik hem er al lang uit gegooid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 13 januari 2020 @ 23:58:28 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018570
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik weet het niet meer dit aandeel maakt hele gekke sprongen nu ;)
Als ik long was had ik hem er al lang uit gegooid.
Winst nemen is altijd gemakkelijker dan verlies. Niet altijd verstandiger...
Het kan deze week al afgelopen zijn natuurlijk.. Als je break-even eruit komt, doe je dat dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018579
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Winst nemen is altijd gemakkelijker dan verlies. Niet altijd verstandiger...
Het kan deze week al afgelopen zijn natuurlijk.. Als je break-even eruit komt, doe je dat dan?
Nee, op 300 zou ik hem er uit gooien. Niet nu. Maar ik moet niet meer dan x verliezen op een aandeel dus ik heb naderhand initieel te groot ingezet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 januari 2020 @ 00:00:31 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018587
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 23:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, op 300 zou ik hem er uit gooien. Niet nu. Maar ik moet niet meer dan x verliezen op een aandeel dus ik heb naderhand initieel te groot ingezet.
Gelukkig weet je wat je maximaal kunt verliezen. Als dat acceptabel is hoef je er niet wakker van te liggen..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018594
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 00:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gelukkig weet je wat je maximaal kunt verliezen. Als dat acceptabel is hoef je er niet wakker van te liggen..
Neuh, doe ik niet, maar 30% van wat ik op winst stond is dan wel ff door het putje door Tesla. Beetje zonde. :9
Anderzijds, als de markt 20% had ingekakt was de volledige winst ook weggeweest dus ala.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 januari 2020 @ 00:04:07 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018610
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 00:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Neuh, doe ik niet, maar 30% van wat ik op winst stond is dan wel ff door het putje door Tesla. Beetje zonde. :9
Anderzijds, als de markt 20% had ingekakt was de volledige winst ook weggeweest dus ala.
Eigenlijk moet je dit soort posities niet aan gaan als je het verlies niet wil dragen. Maar 1/3 van je winst zou voor mij wel acceptabel zijn voor een goede gok. Ik ben wel eens meer dan de helft verloren van mijn vermogen. All in the game. Als je dan tegen je margin aanloopt is het niet leuk meer omdat je dan misschien helemaal niet meer terug komt...
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 00:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk moet je dit soort posities niet aan gaan als je het verlies niet wil dragen. Maar 1/3 van je winst zou voor mij wel acceptabel zijn voor een goede gok. Ik ben wel eens meer dan de helft verloren van mijn vermogen. All in the game. Als je dan tegen je margin aanloopt is het niet leuk meer omdat je dan misschien helemaal niet meer terug komt...
Verlies dragen kan altijd, met bepaalde grenzen, dus wat ik zeg, keb verkeerd ingeschat hoe hoog dat kon zijn.
Beter vroeg leren dan later. :+ Tegen Margin aan lopen moet je echt niet hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191018625
Beter bed ook even 12% te pakken vandaag. PostNL op 13% dividend, zonder concurrent. Met toegestane 9% ROA van AFM.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 januari 2020 @ 00:08:16 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191018635
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 00:06 schreef ludovico het volgende:
Beter bed ook even 12% te pakken vandaag. PostNL op 13% dividend, zonder concurrent. Met toegestane 9% ROA van AFM.
PostNl keert voorlopig geen dividend meer uit!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191018642
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 00:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

PostNl keert voorlopig geen dividend meer uit!
Ahja waar ook, ach.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191018647
24 februari Publicatie resultaten Q4 en boekjaar 2019.

Ik kan me slecht voorstellen dat PostNL het heeft zitten verneuken met kerst eigk. Heb ook echt totaal geen klachten gehoord in de hele pakket sector dit jaar met kerst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191023037
Vivoryon heeft een koersdoel van ¤ 18,- gekregen terwijl het nu nog onder de ¤ 7,- staat.

Pareltje, of een te grote gok? Het blijft Pharmacy :+
BlaBlaBla
pi_191027829
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 12:16 schreef Soldier2000 het volgende:
Vivoryon heeft een koersdoel van ¤ 18,- gekregen terwijl het nu nog onder de ¤ 7,- staat.

Pareltje, of een te grote gok? Het blijft Pharmacy :+
Een koersdoel is subjectief. Van wie komt dit doel en wat vinden andere beleggers en analisten ?

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 14-01-2020 18:03:43 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191028233
Ik kan maar 1 partij vinden die zich uitspreekt over Vivoryon (namelijk NIBC Markets). Dat vind ik wat mager om op te sturen. Vandaag is ie +22% gegaan maar als je kijkt naar de volumes dan moet je afvragen of dat realistisch is. Het gemiddelde volume is 37k, gisteren was dat 348k en vandaag 966k. Dat volume zit gezien de koersexplosie vooral aan de vraagkant en de vraag is dus wat hier aan de hand is.

[ Bericht 52% gewijzigd door recursief op 14-01-2020 18:21:50 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191029121
Ik heb vandaag 175 van deze vivoryon aandelen gekocht. Is natuurlijk een gokje. Als met veel van dit soort bedrijfjes.

Heb ook 2300 aandelen Pharming Group. jarenlang heeft dat op verlies gestaan maar langzaam aan toch omhoog gekropen en nu 230% winst.

Wie weet lukt zoiets met vivo ook.

Verder vandaag wat verliesgevende aandelen verkocht en enkele winstgevende. O.a DSM met 234% Winst.

Dit grotendeels terug geinvesteerd in verdere uitbreiding van Shell en daarnaast Abn-Amro en Rodamco.

Doel is en meer stabiel inkomen te creeren met hoge dividend rendementen waarmee ik mijn hypotheeek een beetje extra wil aflossen.

Verder ook een grote portie Alfen NV gekocht.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 21:38:00 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191031896
Is dit ook de juiste plek om vragen te stellen over beleggen met beheer? Ik kan er geen andere topicreeks over vinden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191056277
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
Is dit ook de juiste plek om vragen te stellen over beleggen met beheer? Ik kan er geen andere topicreeks over vinden.
Je mag alles vragen
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191056281
Beter Bed gaat wel lekker de laatste dagen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 16 januari 2020 @ 18:30:09 #156
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191061286
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je mag alles vragen
Ik zoek een goede :P

Ik zit nu net een deel van mijn eigen centen bij de ING en dat gaat prima. Ik heb ook nog een “rekening voor later” van mijn ouders, daar wil ik ook mee gaan beleggen. Maar dan (zeer) defensief ipv offensief (wat ik bij de ing doe) om het wat op te laten brengen ipv 54 cent rente per kwartaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191061326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zoek een goede :P

Ik zit nu net een deel van mijn eigen centen bij de ING en dat gaat prima. Ik heb ook nog een “rekening voor later” van mijn ouders, daar wil ik ook mee gaan beleggen. Maar dan (zeer) defensief ipv offensief (wat ik bij de ing doe) om het wat op te laten brengen ipv 54 cent rente per kwartaal.
Je kunt ook zelf ETF's aanschaffen waarmee je een mandje aandelen hebt gelijk die super gediversificeerd is (over de complete wereld)

Dat is qua kosten wat lager, als je geen ton wilt beleggen is beheer vaak te duur en onbereikbaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191085542
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 19:14 schreef Glider76 het volgende:
Ik heb vandaag 175 van deze vivoryon aandelen gekocht. Is natuurlijk een gokje. Als met veel van dit soort bedrijfjes.

Heb ook 2300 aandelen Pharming Group. jarenlang heeft dat op verlies gestaan maar langzaam aan toch omhoog gekropen en nu 230% winst.

Wie weet lukt zoiets met vivo ook.

Verder vandaag wat verliesgevende aandelen verkocht en enkele winstgevende. O.a DSM met 234% Winst.

Dit grotendeels terug geinvesteerd in verdere uitbreiding van Shell en daarnaast Abn-Amro en Rodamco.

Doel is en meer stabiel inkomen te creeren met hoge dividend rendementen waarmee ik mijn hypotheeek een beetje extra wil aflossen.

Verder ook een grote portie Alfen NV gekocht.
Deze week heb ik mijzelf iets veel laten verleiden door de rally in Vivoryon. Op dinsdag en woensdag gekocht met als resultaat dat ik nu 10% in de min sta :X

Achteraf gezien ook geen doordachte keuze geweest, nauwelijks ingelezen.

Vivoryon is een Biotechnologiebedrijf opgericht in 1997 met 12 werknemers en geen omzet. Alles is eigenlijk gericht op hun PQ912 middel dat ingezet kan worden bij patiënten met een vroege vorm van de ziekte van Alzheimer.

Ik denk dat de koers is gestegen door een combinatie van berichten
1. Samenwerking met de Deense branchegenoot Nordic Bioscience. Details zijn onbekend.
2. De verwachting dat biotechnologie Morphosys de 15 miljoen optie in Vivoryon in 2020 wil nemen. Samenwerking met Nordic versterkt wellicht de verwachting.
3. ¤ 18,- koersdoel die NBIC blijft hanteren.

Aangezien het bedrijf staat of valt met het succes van PQ912 in de nieuwe geplande 2b klinische studie is eigenlijk puur gokken. Het bedrijf bestaat al lang en krijgt door het succes in de vorige studies het steeds weer voor elkaar om nieuwe investeerders te trekken. Maar de onzekerheid in het succes van PQ912 komt wel sterk terug in de koers, en nu ook bij mij.

Ik ben sterk aan het twijfelen om volgende week mijn verlies maar te pakken en mijn vingers voorlopig niet meer aan zulke risicovolle aandelen te branden. Ik wil niet in een 'Kiadis' scenario terecht komen. Nieuws is bij dit aandeel nodig, anders verwacht ik dat de koers weer terugvalt naar +/- ¤ 5.

Wat zijn jullie verwachtingen?
BlaBlaBla
pi_191085597
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 11:58 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Deze week heb ik mijzelf iets veel laten verleiden door de rally in Vivoryon. Op dinsdag en woensdag gekocht met als resultaat dat ik nu 10% in de min sta :X

Achteraf gezien ook geen doordachte keuze geweest, nauwelijks ingelezen.

Vivoryon is een Biotechnologiebedrijf opgericht in 1997 met 12 werknemers en geen omzet. Alles is eigenlijk gericht op hun PQ912 middel dat ingezet kan worden bij patiënten met een vroege vorm van de ziekte van Alzheimer.

Ik denk dat de koers is gestegen door een combinatie van berichten
1. Samenwerking met de Deense branchegenoot Nordic Bioscience. Details zijn onbekend.
2. De verwachting dat biotechnologie Morphosys de 15 miljoen optie in Vivoryon in 2020 wil nemen. Samenwerking met Nordic versterkt wellicht de verwachting.
3. ¤ 18,- koersdoel die NBIC blijft hanteren.

Aangezien het bedrijf staat of valt met het succes van PQ912 in de nieuwe geplande 2b klinische studie is eigenlijk puur gokken. Het bedrijf bestaat al lang en krijgt door het succes in de vorige studies het steeds weer voor elkaar om nieuwe investeerders te trekken. Maar de onzekerheid in het succes van PQ912 komt wel sterk terug in de koers, en nu ook bij mij.

Ik ben sterk aan het twijfelen om volgende week mijn verlies maar te pakken en mijn vingers voorlopig niet meer aan zulke risicovolle aandelen te branden. Ik wil niet in een 'Kiadis' scenario terecht komen. Nieuws is bij dit aandeel nodig, anders verwacht ik dat de koers weer terugvalt naar +/- ¤ 5.

Wat zijn jullie verwachtingen?
Ik heb de verwachting dat dit iets is van de lange adem. Bij mij staat het nu ook op iets verlies. Maar Pharming heeft ook jarenlang op verlies gestaan en nu flink in de plus.

Het is maar 1200 euro die ik erin heb gestoken. Zolang het bedrijf blijft bestaan gewoon 10 jaar vasthouden en kijken wat het heeft gedaan.

Dit is typisch een gok belegging waarbij je in het ergste geval zo goed als alles kwijt raakt maar ook wel eens flink wat rendement mee kunt maken.
pi_191085697
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:04 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Ik heb de verwachting dat dit iets is van de lange adem. Bij mij staat het nu ook op iets verlies. Maar Pharming heeft ook jarenlang op verlies gestaan en nu flink in de plus.

Het is maar 1200 euro die ik erin heb gestoken. Zolang het bedrijf blijft bestaan gewoon 10 jaar vasthouden en kijken wat het heeft gedaan.

Dit is typisch een gok belegging waarbij je in het ergste geval zo goed als alles kwijt raakt maar ook wel eens flink wat rendement mee kunt maken.
Ondanks dat ze in oktober 43 miljoen hebben opgehaald hebben ze nog meer geld nodig.
30 miljoen is nodig Fase 2b studie in Europa, en 40 miljoen voor Fase 2b in Amerika.

Dus ze moeten in de komende periode nog eens ¤ 27 miljoen weten op te halen :X
BlaBlaBla
pi_191086634
Vivoryon is high risk. Er zijn ambities maar geen enkele zekerheid dat die ook gehaald worden. Het is mij volstrekt onduidelijk waar het advies en koersdoel van NIBC op zijn gebaseerd. Ik zie ook geen enkele andere analist die iets over Vivoryon zegt. De grilligheid van de handelsvolumes vind ik opmerkelijk, en dat geeft wellicht aan dat het koersniveau geen echt fundament heeft en makkelijk beïnvloedbaar is. Ik ga mij vingers er niet aan branden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191118310
Nemen jullie het nieuws mbt tot het corona-virus mee in jullie beleggingsstrategie?

Als het uit de klauwen loopt dan kan dat de economische groei redden, maar er zijn waarschijnlijk ook wel bedrijven die geld aan zo'n uitbraak kunnen verdienen.
  maandag 20 januari 2020 @ 21:24:53 #163
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191122109
Wat ik doe met medicijnen is gewoon een beetje in elk nieuw bedrijf investeren. Dat werkt naar mijn mening het beste.

Acacia Pharma Group PLC +50,81%
Actinium Pharmaceuticals Inc +8,22%
Adma Biologics Inc +23,50%
Avita Medical Limited -ADR- +72,26%
Biotime Inc -Isin change- -17,94%
Clearside Biomedical Inc +164,12%
Evoke Pharma Inc +30,78%
Kiadis Pharma NV -56,72%
Nabriva Therapeutics -37,84%

Uiteindelijk zullen er wel een paar failliet gaan, maar zitten er ook kassuccessen tussen. Op een of twee fondsen gokken is bij dit soort bedrijven vrij gevaarlijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191124446
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 21:24 schreef BlaZ het volgende:
Wat ik doe met medicijnen is gewoon een beetje in elk nieuw bedrijf investeren. Dat werkt naar mijn mening het beste.

Acacia Pharma Group PLC +50,81%
Actinium Pharmaceuticals Inc +8,22%
Adma Biologics Inc +23,50%
Avita Medical Limited -ADR- +72,26%
Biotime Inc -Isin change- -17,94%
Clearside Biomedical Inc +164,12%
Evoke Pharma Inc +30,78%
Kiadis Pharma NV -56,72%
Nabriva Therapeutics -37,84%

Uiteindelijk zullen er wel een paar failliet gaan, maar zitten er ook kassuccessen tussen. Op een of twee fondsen gokken is bij dit soort bedrijven vrij gevaarlijk.
Maar geen Vivoryon ? :)

Die koersstijging van Avita Medical Limited in 2019, sick!

[ Bericht 2% gewijzigd door Soldier2000 op 21-01-2020 08:56:08 ]
BlaBlaBla
  dinsdag 21 januari 2020 @ 00:58:57 #165
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_191125411
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2020 21:24 schreef BlaZ het volgende:
Wat ik doe met medicijnen is gewoon een beetje in elk nieuw bedrijf investeren. Dat werkt naar mijn mening het beste.

Acacia Pharma Group PLC +50,81%
Actinium Pharmaceuticals Inc +8,22%
Adma Biologics Inc +23,50%
Avita Medical Limited -ADR- +72,26%
Biotime Inc -Isin change- -17,94%
Clearside Biomedical Inc +164,12%
Evoke Pharma Inc +30,78%
Kiadis Pharma NV -56,72%
Nabriva Therapeutics -37,84%

Uiteindelijk zullen er wel een paar failliet gaan, maar zitten er ook kassuccessen tussen. Op een of twee fondsen gokken is bij dit soort bedrijven vrij gevaarlijk.
Met nieuw bedoel je bedrijven die voor het eerst een notering krijgen? Hoe kom je aan die informatie en wat is je strategie vervolgens? De cijfers spreken wel, maar ik kan niet zien of dit na 3 maanden of 3 jaar is.

Ik beleg zelf ook in biotech, vandaar mijn interesse. Ik maak juist mijn keuzes gebaseerd op de onderzoeken en het potentieel dat ze hebben.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 01:41:38 #166
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191125537
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 00:58 schreef Coelho het volgende:

[..]

Met nieuw bedoel je bedrijven die voor het eerst een notering krijgen? Hoe kom je aan die informatie en wat is je strategie vervolgens? De cijfers spreken wel, maar ik kan niet zien of dit na 3 maanden of 3 jaar is.

Ik beleg zelf ook in biotech, vandaar mijn interesse. Ik maak juist mijn keuzes gebaseerd op de onderzoeken en het potentieel dat ze hebben.
De strategie die ik gebruik is simpelweg steeds kleine bedragen te beleggen in alle biotech bedrijven die naar mijn mening potentieel hebben; waarvan de onderzoeken dus positief uitvallen in fase 1/2 of daarvoor al. Alles inzitten op een bedrijf kan ontzettend veel geld opleveren of je de helft van je kapitaal kosten. Gaat er een studie mis, of komt een concurrent net een maand eerder met een soortgelijk product op de markt dan kan de koers zomaar ineens halveren. Dit is na een half jaar ongeveer, bij sommige aandelen wat langer.

Wat wel belangrijk is in ogenschouw te houden bij biotech is; hoe groot is potentiële markt voor het product, hoeveel producten in de pijplijn, welke andere bedrijven zijn soortgelijke producten aan het ontwikkelen en de cashburn vs verwachte ontwikkelingsperiode.

Wat denken jullie trouwens van Mithra Pharmaceuticals SA?

Nog iets: Wereldhave staat weer erg laag op 18,30 (met ex-dividend á 0,63), wat denken jullie van dit aandeel op de lange termijn? 7 Februari komt het bedrijf met een nieuw strategisch plan.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlaZ op 21-01-2020 02:01:59 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191126493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 01:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]


Nog iets: Wereldhave staat weer erg laag op 18,30 (met ex-dividend á 0,63), wat denken jullie van dit aandeel op de lange termijn? 7 Februari komt het bedrijf met een nieuw strategisch plan.

Denk dat een aantal winkelcentra weggaan voor woningbouw, grondprijs is hoger dan aandelenprijs geloof ik dus koopwaardig. Cashflow hoog genoeg voor huidige dividend. Koopwaardig naar mijn mening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 21 januari 2020 @ 08:23:46 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191126581
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 08:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Denk dat een aantal winkelcentra weggaan voor woningbouw, grondprijs is hoger dan aandelenprijs geloof ik dus koopwaardig. Cashflow hoog genoeg voor huidige dividend. Koopwaardig naar mijn mening.
Ik heb ze zelf ook (helaas) maar het dividend is niet voor niks zo hoog natuurlijk.... Alhoewel ik dit weekeinde in de krant een heel positief stuk las over kleinere winkelcentra en dat zij zich toch staande wisten te houden in het e-commerce geweld. Ik geloof niet dat wij verse broodjes, vlees, bloemen, sleutelmakers, schoenmakers, etc etc massaal via internet gaan bestellen.
Boodschappen doen is toch ook een uitje. Dingen als USB-sticks etc zullen wel via internet besteld gaan worden, maar hoeveel is dat van je totale boodschappen.
Ik ben dus niet zo bang en de cijfers laten ook zien dat het allemaal wel meevalt (tot zover)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 09:51:48 #169
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191127419
Wat denken jullie dat ASML morgen gaat doen? Weer een flinke jump omhoog met dank aan 2019 cijfers of toch last van die China discussie?

Wereldhave houd ik trouwens gewoon nog vast. Iets te duur ingestapt, maar ik geloof er wel in dat dat nog goedkomt. Moet gewoon ingezet worden op lokale kleine zaakjes ipv. de hema's en xenossen. Die laatste zijn gewoon einde verhaal in de buurtwinkelcentra.

Wat betreft Biotech durf ik niet meer. Te veel geld in verloren en totaal buiten mijn zichtveld :') .
Kost te veel tijd om te verdiepen in de projecten die ze hebben lopen en in welke test/goedkeuringsfase ze zitten. Al is het wel leuk cashen als zo een bedrijf een nieuw medicijn goedgekeurd krijgt bij de FDA.

[ Bericht 42% gewijzigd door bleiblei op 21-01-2020 10:02:06 ]
pi_191127452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kunt ook zelf ETF's aanschaffen waarmee je een mandje aandelen hebt gelijk die super gediversificeerd is (over de complete wereld)

Dat is qua kosten wat lager, als je geen ton wilt beleggen is beheer vaak te duur en onbereikbaar.
Hmm, ook interssant voor mij. Ik zit zelf al in enkele beleggingsfondsen van mijn bank (ASN Bank). Loopt aardig (in elk geval meer dan die verschrikelijk lage spaarrente). Ik heb wel interesse in deze ETF's maar het is een beetje de luiheid die erin is geslopen om dit uit te zoeken en me er in te verdiepen.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:50:07 #171
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191128033
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik zoek een goede :P

Ik zit nu net een deel van mijn eigen centen bij de ING en dat gaat prima. Ik heb ook nog een “rekening voor later” van mijn ouders, daar wil ik ook mee gaan beleggen. Maar dan (zeer) defensief ipv offensief (wat ik bij de ing doe) om het wat op te laten brengen ipv 54 cent rente per kwartaal.
Waarom zou je zeer defensief willen beleggen met een rekening voor later, die je de komende jaren niet nodig hebt? Ik begrijp dat waardebehoud wellicht belangrijker is voor dit vermogen dan waardegroei, maar de meeste aanbieders die te horen krijgen 'zeer defensief' te moeten beleggen, komen met >80% obligaties op de proppen. Dan kun je inderdaad beter, zoals Ludovico zegt, een breed-gespreide ETF aanschaffen met een lagere totale kostenfactor, zoals bijv. VWRL, IWDA/EMIM of de NT-fondsen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:52:05 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191128048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 09:51 schreef bleiblei het volgende:
Wat denken jullie dat ASML morgen gaat doen? Weer een flinke jump omhoog met dank aan 2019 cijfers of toch last van die China discussie?

Wereldhave houd ik trouwens gewoon nog vast. Iets te duur ingestapt, maar ik geloof er wel in dat dat nog goedkomt. Moet gewoon ingezet worden op lokale kleine zaakjes ipv. de hema's en xenossen. Die laatste zijn gewoon einde verhaal in de buurtwinkelcentra.

Wat betreft Biotech durf ik niet meer. Te veel geld in verloren en totaal buiten mijn zichtveld :') .
Kost te veel tijd om te verdiepen in de projecten die ze hebben lopen en in welke test/goedkeuringsfase ze zitten. Al is het wel leuk cashen als zo een bedrijf een nieuw medicijn goedgekeurd krijgt bij de FDA.
Als er geen verrassingen zijn is alle info al in de koers verwerkt. Dat mbt China is ook oud nieuws, dus geen invloed op de koers.
ik denk trouwens dat ASML toch mag gaan leveren. De belangen voor China zijn te groot. Als ze een EUV-machines krijgen dan liggen ze gewoon buiten de chips-race. Misschien is het ook een drukmiddel in de handelsoorlog tussen China en USA en wordt het als wisselgeld gebruikt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 11:02:20 #173
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191128148
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 08:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb ze zelf ook (helaas) maar het dividend is niet voor niks zo hoog natuurlijk.... Alhoewel ik dit weekeinde in de krant een heel positief stuk las over kleinere winkelcentra en dat zij zich toch staande wisten te houden in het e-commerce geweld. Ik geloof niet dat wij verse broodjes, vlees, bloemen, sleutelmakers, schoenmakers, etc etc massaal via internet gaan bestellen.
Boodschappen doen is toch ook een uitje. Dingen als USB-sticks etc zullen wel via internet besteld gaan worden, maar hoeveel is dat van je totale boodschappen.
Ik ben dus niet zo bang en de cijfers laten ook zien dat het allemaal wel meevalt (tot zover)
Nadeel is dat Wereldhave niet in het segment zit waar door Colliers en het AD dit weekend enthousiast over werd geschreven (de echte wijkwinkels, met >60% dagelijks aanbod en 1-2 supermarkten) en ook niet in het segment waar Klepierre of Unibail-Rodamco Westfield zich bevinden (de winkellocaties die een uitje op zich zijn). De Wereldhave-centra zijn gewaardeerd op ¤ 80m en daarmee incourant, een wijkwinkelcentrum zal eerder ¤ 10m tot ¤ 20m doen. De helft van de huur die Wereldhave kan schrijven komt van modewinkels, schoenenwinkels, warenhuizen en de door jou genoemde USB-verkopers (10% multimedia).

Ben het wel met je eens dat Wereldhave goedkoop is als je kijkt naar grondprijs en alternatief gebruik, maar verwacht met de nieuwe CEO eerder een sanering en focus op het creëren van aandeelhouderswaarde door herstructurering dan een poging om op basis van het vastgoed het sentiment van de Wereldhave-centra te stabiliseren. Interessante post op het IEX-forum:

quote:
De nieuwe CEO is een ex-bankier, geen retail of vastgoedman. Dat betekent dat hij met de balans aan de slag moet om aandeelhouderswaarde te creëren (in de vorm van extra dividend, inkoop eigen aandelen of wat dan ook). Dat kan alleen als er assets verkocht en/of gekocht worden. Als dat niet lukt heeft deze CEO niets te zoeken bij Wereldhave. Meest voor de hand liggende opties lijken mij verkoop belang België en/of verkoop Frankrijk. Als ze bijv. Frankrijk weten te slijten voor "slechts" 600 mio. (12 keer de huur, huidige boekwaarde 850 mio.) en ze lossen daarvan 300 mio. af op de schuld dan kunnen ze 7,5 euro per aandeel terugbetalen als superdividend terwijl de schuld dan terugvalt naar 1000 mio op boekwaarde 2400 mio (NL+BE). Dividend daarna zal dan minimaal 1,5 kunnen zijn (op 18.5-7.5=11 euro investering nu.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191129020
Hoi! Ik heb een vraag. Ik heb nu een Binck rekening op inactive, want heb al m'n aandelen vorig jaar verkocht met behoorlijk wat winst. Nu wil ik weer wat gaan kopen, maar Binck heeft de tarieven veranderd: 3,5 euro + 0.1% per maand als service fee en dan nog order kosten.
Nu vroeg ik me af: hebben jullie suggesties voor andere goede beleggingsrekeningen die wat goedkoper zijn (ik beleg met +-15-20k, wil aandelen van de AEX en ETFs kunnen kopen)? En zitten daar dan nog nadelen aan ten opzichte van Binck of niet? Of is Binck wel het beste voor wat ik wil?
pi_191129426
De short-sellers kunnen beter klagen over plotseling stijgende prijzen van Tesla-stock, daar hebben ze tenminste een punt :')
quote:
Tesla: Onze auto's versnellen niet plots, klachten komen van shortseller
Tesla ontkent dinsdag in een persbericht dat hun elektrische auto's plotseling kunnen versnellen. Vrijdag werd bekend dat de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), een onderdeel van het Amerikaanse ministerie van Transport, klachten had ontvangen over Tesla-auto's die plotseling versnelden. De plotselinge versnellingen van de voertuigen zouden 110 crashes en 52 verwondingen hebben veroorzaakt.

Tesla veegt deze klachten van tafel en zegt dat ze bij een shortseller vandaan komen. Dat is iemand die speculeert op een koersdaling van een aandeel en dus baat kan hebben bij negatief nieuws over de fabrikant. Zakenzender CNBC schreef vrijdag al dat de klachten waren ingediend door Brian Sparks, een investeerder die momenteel short gaat op het aandeel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 21 januari 2020 @ 13:09:57 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191129566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Hoi! Ik heb een vraag. Ik heb nu een Binck rekening op inactive, want heb al m'n aandelen vorig jaar verkocht met behoorlijk wat winst. Nu wil ik weer wat gaan kopen, maar Binck heeft de tarieven veranderd: 3,5 euro + 0.1% per maand als service fee en dan nog order kosten.
Nu vroeg ik me af: hebben jullie suggesties voor andere goede beleggingsrekeningen die wat goedkoper zijn (ik beleg met +-15-20k, wil aandelen van de AEX en ETFs kunnen kopen)? En zitten daar dan nog nadelen aan ten opzichte van Binck of niet? Of is Binck wel het beste voor wat ik wil?
Op zich is Binck niet duur vind ik. De Giro is misschien goedkoper, maar ik weet niet of het net zo goed is. Een paar euro is natuurlijk niet veel geld. Je kunt ook zonder service fee beleggen, maar dan zijn je transactiekosten wat hoger. Voor een vrij passieve belegger is dat misschien gunstiger.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 13:11:50 #177
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191129581
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:02 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nadeel is dat Wereldhave niet in het segment zit waar door Colliers en het AD dit weekend enthousiast over werd geschreven (de echte wijkwinkels, met >60% dagelijks aanbod en 1-2 supermarkten) en ook niet in het segment waar Klepierre of Unibail-Rodamco Westfield zich bevinden (de winkellocaties die een uitje op zich zijn). De Wereldhave-centra zijn gewaardeerd op ¤ 80m en daarmee incourant, een wijkwinkelcentrum zal eerder ¤ 10m tot ¤ 20m doen. De helft van de huur die Wereldhave kan schrijven komt van modewinkels, schoenenwinkels, warenhuizen en de door jou genoemde USB-verkopers (10% multimedia).

Ben het wel met je eens dat Wereldhave goedkoop is als je kijkt naar grondprijs en alternatief gebruik, maar verwacht met de nieuwe CEO eerder een sanering en focus op het creëren van aandeelhouderswaarde door herstructurering dan een poging om op basis van het vastgoed het sentiment van de Wereldhave-centra te stabiliseren. Interessante post op het IEX-forum:
[..]

Maar als die kledingwinkels e.d. weg gaan dan kan daar toch een kaasboer, bakker of schoenmaker in terecht? Of is het oppervlak van die specifieke winkel te groot?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191129611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op zich is Binck niet duur vind ik. De Giro is misschien goedkoper, maar ik weet niet of het net zo goed is. Een paar euro is natuurlijk niet veel geld. Je kunt ook zonder service fee beleggen, maar dan zijn je transactiekosten wat hoger. Voor een vrij passieve belegger is dat misschien gunstiger.
Ja, ik wil aandelen en ETFs kopen en dan langere termijn vasthouden en dividend vangen. Dus vrij passief inderdaad. Ik zag bij Binck de optie zonder service fee niet, maar zal eens kijken of die er echt niet is (even iets beter kijken). Zal ook eens naar de Giro kijken en naar de ervaringen daarmee, dank voor de suggestie.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 14:42:34 #179
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191130537
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als die kledingwinkels e.d. weg gaan dan kan daar toch een kaasboer, bakker of schoenmaker in terecht? Of is het oppervlak van die specifieke winkel te groot?
De fysieke beperkingen van de voormalige kledingwinkel zijn wel aan te passen (af te zomen, in jargon) maar vaak zit zo’n kaasboer, bakker of schoenmaker er al. En zo niet, dan is daar vaak wel een reden voor. Ik bedoel meer, er is niet >10.000 m2 aan winkelruimte nodig, zoveel vraag is er niet onder het dagelijkse retail.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191131787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 14:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De fysieke beperkingen van de voormalige kledingwinkel zijn wel aan te passen (af te zomen, in jargon) maar vaak zit zo’n kaasboer, bakker of schoenmaker er al. En zo niet, dan is daar vaak wel een reden voor. Ik bedoel meer, er is niet >10.000 m2 aan winkelruimte nodig, zoveel vraag is er niet onder het dagelijkse retail.
Sportscholen, kantoren, huisvesting, niet als het een winkelcentrum is vaak maar ook daar is in sommige gevallen vast wel ruimte voor huisvesting.

Tjah of gewoon de sloopkogel er doorheen.

[ Bericht 10% gewijzigd door ludovico op 21-01-2020 16:22:33 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191132307
Galapagos blijft ook maar doorstomen, ongelooflijk.
BlaBlaBla
  dinsdag 21 januari 2020 @ 17:13:35 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191132374
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom zou je zeer defensief willen beleggen met een rekening voor later, die je de komende jaren niet nodig hebt? Ik begrijp dat waardebehoud wellicht belangrijker is voor dit vermogen dan waardegroei, maar de meeste aanbieders die te horen krijgen 'zeer defensief' te moeten beleggen, komen met >80% obligaties op de proppen. Dan kun je inderdaad beter, zoals Ludovico zegt, een breed-gespreide ETF aanschaffen met een lagere totale kostenfactor, zoals bijv. VWRL, IWDA/EMIM of de NT-fondsen.
Oh, ETF's is wellicht ook een goede, ik heb me daar naar aanleidign van de post van Ludovico even in zitten verdiepen. Waardegroei is niet echt van belang. Tenminste, ik wil relatief veilig zorgen dat het geld wat doet, ipv op een spaarrekening staat te staan.
bij de ING heb je met defensief of zeer defensief toch 3.8% tot 5.5% rendement te pakken. Dat is veel meer dan die euro rente die ik nu krijg...

Maargoed, dan moet ik nog een goede plek vinden om mijn ETF's te kopen/stallen (of hoe dat ook heet :@ ).
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 18:00:58 #183
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191132900
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 17:06 schreef Soldier2000 het volgende:
Galapagos blijft ook maar doorstomen, ongelooflijk.
Gilead sciences is aan het inkopen, ik meen dat ze naar 25,84% bezit gaan in totaal.
Overigens een erg interessant aandeel dat Gilead, een enorm vermogen en potentieel voor verhoging van het dividend.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaZ op 21-01-2020 18:12:57 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191133534
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 18:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Gilead sciences is aan het inkopen, ik meen dat ze naar 25,84% bezit gaan in totaal.
Overigens een erg interessant aandeel dat Gilead, een enorm vermogen en potentieel voor verhoging van het dividend.
Gilead is niet aan het inkopen, het maximale belang wat ze mogen nemen kunnen zij al verkrijgen met warrants met een strikeprice ruim onder de huidige koers.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 19:42:08 #185
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_191134418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 18:49 schreef kareldekikker455 het volgende:

[..]

Gilead is niet aan het inkopen, het maximale belang wat ze mogen nemen kunnen zij al verkrijgen met warrants met een strikeprice ruim onder de huidige koers.
Merci voor je correctie.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_191146596
Ongekend dit Tesla verhaal en wat een timing om short te gaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 januari 2020 @ 19:32:50 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191148311
quote:
8s.gif Op woensdag 22 januari 2020 17:32 schreef ludovico het volgende:
Ongekend dit Tesla verhaal en wat een timing om short te gaan.
Het nadeel van sprinters (vind ik) is dat zelfs als je gelijk hebt met je gok, je altijd nog kunt verliezen omdat de markt een andere mening heeft. Dan klapt je sprinter en heb je niks. Al daalt het later verder.
Idem met sprinters long natuurlijk. Heb je het aandeel (the real thing) en de markt blijft anderhalf jaar dalen, dan heb je altijd nog het aandeel en win je op lange termijn (mits je gelijk had).

Ik heb trouwens heel toevallig sinds langere tijd weer een sprinter in de porto, Signify. Maar die gooi ik er na 30-1 uit, ongeacht de koers.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191148330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het nadeel van sprinters (vind ik) is dat zelfs als je gelijk hebt met je gok, je altijd nog kunt verliezen omdat de markt een andere mening heeft. Dan klapt je sprinter en heb je niks. Al daalt het later verder.
Idem met sprinters long natuurlijk. Heb je het aandeel (the real thing) en de markt blijft anderhalf jaar dalen, dan heb je altijd nog het aandeel en win je op lange termijn (mits je gelijk had).

Ik heb trouwens heel toevallig sinds langere tijd weer een sprinter in de porto, Signify. Maar die gooi ik er na 30-1 uit, ongeacht de koers.
Je kan vaak ook gewoon leverage bij de broker krijgen.. :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 januari 2020 @ 19:36:17 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191148375
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:33 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan vaak ook gewoon leverage bij de broker krijgen.. :)
Ja, maar via sprinters meer omdat er automatisch een stop-loss onderzit.
Je kunt geen hefboom van 4 krijgen op margin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191148388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar via sprinters meer omdat er automatisch een stop-loss onderzit.
Je kunt geen hefboom van 4 krijgen op margin.
Denk ook niet dat je dat nu moet willen allemaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191148398
How low can wereldhave go.

Ik doe wat extra korte termijn putjes in de verkoop denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 januari 2020 @ 19:41:53 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191148439
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:38 schreef ludovico het volgende:
How low can wereldhave go.

Ik doe wat extra korte termijn putjes in de verkoop denk ik.
Niet de koers van het aandeel maar je relatieve positie moet relevant zijn of je koopt. Anders kom je op zeker moment vast te zitten. Ik heb dat gehad met ING in 2009. Volop kansen in de markt, maar ik zat in ING met op dat moment 80% verlies of zo..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191149950
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet de koers van het aandeel maar je relatieve positie moet relevant zijn of je koopt. Anders kom je op zeker moment vast te zitten. Ik heb dat gehad met ING in 2009. Volop kansen in de markt, maar ik zat in ING met op dat moment 80% verlies of zo..
Hoe bedoelt u dit precies?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191150286
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe bedoelt u dit precies?
Dat je altijd cash achter de hand moet houden.
BlaBlaBla
pi_191150323
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:17 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Dat je altijd cash achter de hand moet houden.
Ja of dat je nooitl, vanwege risico, een te grote positie moet nemen..

Ik heb nu wel 30% ofzo in Gazprom. 20% in PostNL
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191150656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 11:48 schreef Soldier2000 het volgende:
Hoe kijken jullie tegen Alfen, Basic Fit en Disney aan?

Ik ben naar Disney gaan kijken vanwege natuurlijk Disney+, als dat blijft aanslaan kan Disney daar wellicht nog wel een stukje op groeien.

Alfen vanwege zijn unieke positie in de markt, nauwelijks concurrentie en Basic Fit vanwege de tot nu toe nog steeds succesvolle groeistrategie.
Nu had ik nog nooit van Alfen gehoord maar naar aanleiding van jouw reactie er 300 stuks van gekocht. En die staan nu nog geen 2 weken later al op 25% winst. Dus bedankt voor de tip.

Als je nog meer tips hebt hou ik mij aanbevolen.
pi_191151217
Open
571,89
+/-
+22,03
Hoog
594,45
+/- %
+4,02%
Laag
559,31

Aandeel dropt gewoon van 600 naar 560... Lekker volatiel, maar the fuck, aandeel is +- 600 geweest. Totale waanzin.

Boekwaarde van Tesla is 30 dollar ofzo.
Cq als Volkswagen zich een keertje boos maakt wordt het weggeblazen. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191151294
Zie PostNL nog niet zo snel stijgen, dan moet eerst die hele kliek van Verhagen en Jongerius weg. Met het plan om Melkert aan te stellen lijkt het eerder de andere kant op te gaan. Op die manier is het meer een banenmachine voor mislukte politici, waar ze nog even lekker een greep uit de kas kunnen doen.
pi_191151330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:05 schreef invesduurder het volgende:
Zie PostNL nog niet zo snel stijgen, dan moet eerst die hele kliek van Verhagen en Jongerius weg. Met het plan om Melkert aan te stellen lijkt het eerder de andere kant op te gaan. Op die manier is het meer een banenmachine voor mislukte politici, waar ze nog even lekker een greep uit de kas kunnen doen.
Anderzijds zie ik die pakjes sector wel wat leuke dingen doen dus heb nogal de indruk dat er goed nieuws aan gaat komen.
Eigen prognoses rechtvaardigen wel een flink hogere koers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:14:33 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191151412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe bedoelt u dit precies?
Dat een aandeel nog zo laag kan dalen en dat het dan nog zo aantrekkelijk lijkt om er meer geld in te pompen, op een zeker moment zit je vast.
Als je bijv. max 5% in een asset zit, houd je daar dan ook aan. En blijf niet 'middelen'
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191151431
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat een aandeel nog zo laag kan dalen en dat het dan nog zo aantrekkelijk lijkt om er meer geld in te pompen, op een zeker moment zit je vast.
Als je bijv. max 5% in een asset zit, houd je daar dan ook aan. En blijf niet 'middelen'
Ja ik doe dat al een beetje, neem mijn verlies ook bij Tesla als die hem aantikt. Grote kans natuurlijk...

Teveel geld doorheen gejaagd, risico verkeerd ingeschat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191151438
quote:
11s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:01 schreef ludovico het volgende:

Cq als Volkswagen zich een keertje boos maakt wordt het weggeblazen. :')
Daar heeft de CEO van VW toch een iets andere opvatting over :P

quote:
Volkswagen-topman: We worden het nieuwe Nokia als we niet veranderen
Volkswagen-topman Herbert Diess waarschuwt dat de Duitse automaker het nieuwe Nokia kan worden wanneer het bedrijf niet snel met de tijd meegaat.

"De toekomst van Volkswagen ligt uitsluitend in de digitale techwereld en we hebben nog veel inhaalwerk te doen om de volledige potentie van onze groep te mobiliseren", aldus Diess. Het tempo van deze verandering ligt momenteel te laag, zegt hij. "Als we in dit tempo blijven transformeren, wordt het erg lastig om groot te blijven."

Diess haalt de elektrische automaker Tesla aan als modern bedrijf. Het bedrijf van miljardair Elon Musk is veel minder groot als het om autoverkopen gaat, maar zit volgens Diess qua beurswaarde op ongeveer dezelfde hoogte.

"De auto wordt het belangrijkste 'mobiele apparaat'. Wanneer we dat doorhebben, dan snappen we waarom analisten Tesla zo hoog waarderen", aldus de Volkswagen-topman.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191151617
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:16 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Daar heeft de CEO van VW toch een iets andere opvatting over :P
[..]

CEO moet zich dus boos maken ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:27:36 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191151632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja ik doe dat al een beetje, neem mijn verlies ook bij Tesla als die hem aantikt. Grote kans natuurlijk...

Teveel geld doorheen gejaagd, risico verkeerd ingeschat.
Je moet toch een paar keer echt verlies ervaren voordat je het gelooft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:29:16 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191151671
Stel dat je nu geen positie in Tesla had. Zou je dan instappen op een sprinter short met een stoploss van 620? Nee? Dat moet je hem nu verkopen! Maar dat doe je niet, je hoopt dat hij terug gaat naar de positie waarin je hem zonder -veel- verlies kunt verkopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191151805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 22:29 schreef LXIV het volgende:
Zou je dan instappen op een sprinter short met een stoploss van 620? Nee? Dat moet je hem nu verkopen!
Nouja het is hetzelfde als dat je niet moet blijven middelen eigenlijk...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 24 januari 2020 @ 13:28:12 #207
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191173744
Wat vinden jullie van Nokia icm met 5g?
pi_191200579
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:28 schreef xzaz het volgende:
Wat vinden jullie van Nokia icm met 5g?
Bedrijf zal het waarschijnlijk wil prima doen. Het aandeel zelf zal het door 5g niet beter dan de markt presteren tenzij Nokia de verwachting van de markt gaat overtreffen.

Het klinkt misschien heel slim om Nokia te kopen nu 5g in opkomst is, maar alle verwachtingen over 5g zijn natuurlijk al verwerkt in de koers.
  zondag 26 januari 2020 @ 11:55:01 #209
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_191200797
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 11:40 schreef kareldekikker455 het volgende:

[..]

Bedrijf zal het waarschijnlijk wil prima doen. Het aandeel zelf zal het door 5g niet beter dan de markt presteren tenzij Nokia de verwachting van de markt gaat overtreffen.

Het klinkt misschien heel slim om Nokia te kopen nu 5g in opkomst is, maar alle verwachtingen over 5g zijn natuurlijk al verwerkt in de koers.
Dat betekent dat Nokia er niet van heeft geprofiteerd?
  maandag 27 januari 2020 @ 10:54:17 #210
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191215240
Dikke min vandaag tot nu toe.
Maar dat maakt geen fluit uit, we gaan toch de VS weer achterna vanmiddag.
Je kan net zo goed Damrak ook pas 's middags openen.
pi_191215306
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:54 schreef BasEnAad het volgende:
Dikke min vandaag tot nu toe.
Maar dat maakt geen fluit uit, we gaan toch de VS weer achterna vanmiddag.
Je kan net zo goed Damrak ook pas 's middags openen.
Coronavirus, raketten op de Amerikaanse ambassade in Bagdad. Ik zou niet weten waarom de we vanmiddag opeens gaan knallen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 27 januari 2020 @ 11:04:59 #212
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191215348
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:01 schreef recursief het volgende:

[..]

Coronavirus, raketten op de Amerikaanse ambassade in Bagdad. Ik zou niet weten waarom de we vanmiddag opeens gaan knallen.
Dat hoeft niet nee. Maar de stand van de AEX 's ochtends zegt vaak niks.
pi_191215363
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:04 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Dat hoeft niet nee. Maar de stand van de AEX 's ochtends zegt vaak niks.
Daar denk ik toch anders over.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191216082
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:01 schreef recursief het volgende:

[..]

Coronavirus, raketten op de Amerikaanse ambassade in Bagdad. Ik zou niet weten waarom de we vanmiddag opeens gaan knallen.
Beurs is niet rationeel... Er wordt altijd achteraf naar geluld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191216264
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Beurs is niet rationeel... Er wordt altijd achteraf naar geluld.
Als de wereld onzekerder wordt dan reageren de beurzen daar altijd op.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191216744
Hebben jullie aandelen op jullie radar naar aanleiding van de roodstanden?
  maandag 27 januari 2020 @ 13:52:50 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191217535
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:50 schreef Sucuk het volgende:
Hebben jullie aandelen op jullie radar naar aanleiding van de roodstanden?
Dit stelt natuurlijk niks voor qua koersdalingen. Maar in het algemeen zijn dit wel aardige instapmomenten als je dat toch al wilde doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191217596
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit stelt natuurlijk niks voor qua koersdalingen. Maar in het algemeen zijn dit wel aardige instapmomenten als je dat toch al wilde doen.
Ik heb Bristol-Myers op het oog.
pi_191219609
Vorige week had ik echt niet verwacht om ASML vandaag onder de ¤ 260,- te zien.
BlaBlaBla
pi_191220328
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:16 schreef recursief het volgende:

[..]

Als de wereld onzekerder wordt dan reageren de beurzen daar altijd op.
Ik zag niet zoveel gebeuren na die moordaanslag om Soleimni. Zo zijn er wel meer dingen...

Nee, het kan prima maar het is echt geen zekerheid ofzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 januari 2020 @ 17:55:50 #221
862 Arcee
Look closer
pi_191220381
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:16 schreef recursief het volgende:

[..]

Als de wereld onzekerder wordt dan reageren de beurzen daar altijd op.
Om vervolgens binnen no time weer vrolijk verder te gaan waar ze gebleven waren.
  maandag 27 januari 2020 @ 19:08:19 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_191221650
Ha lekker hoor, even mijn DEGIRO app openen vanmiddag.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 27 januari 2020 @ 22:18:04 #223
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191225366
Here what happened during SARS in 2003 in MSCI Asia Pacific and where we stand now (red line).

pi_191225411


Dit is leesbaarder. Overigens begrijp ik niet hoe ik deze grafiek van een half jaar, met een rood lijntje van nog geen naand, in context van SARS moet interpreteren. Iets meer toelichting mag wel.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 27 januari 2020 @ 22:20:33 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191225416
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:18 schreef Sunri5e het volgende:
Here what happened during SARS in 2003 in MSCI Asia Pacific and where we stand now (red line).

[ link | afbeelding ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 27 januari 2020 @ 22:55:52 #226
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191226095
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:20 schreef recursief het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is leesbaarder. Overigens begrijp ik niet hoe ik deze grafiek van een half jaar, met een rood lijntje van nog geen naand, in context van SARS moet interpreteren. Iets meer toelichting mag wel.
Wat de impact van dit virus kan zijn op de beurs...
pi_191226274
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:50 schreef Sucuk het volgende:
Hebben jullie aandelen op jullie radar naar aanleiding van de roodstanden?
Asr :)
Toch weer paar tientjes korting vandaag, gekocht voor de lange termijn.
Wordt her en der aanbevolen, dus ben er eens ingedoken.

En als Asml onder de 200 zakt ga ik daar over nadenken ;)
pi_191226493
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:08 schreef speknek het volgende:
Ha lekker hoor, even mijn DEGIRO app openen vanmiddag.

[ afbeelding ]
Ben afgelopen tijd ook 2/3e van mijn winsten kwijt geraakt, en de koersen staan nog boven de 600.... Oh oh.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191228601
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 23:06 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Asr :)
Toch weer paar tientjes korting vandaag, gekocht voor de lange termijn.
Wordt her en der aanbevolen, dus ben er eens ingedoken.

En als Asml onder de 200 zakt ga ik daar over nadenken ;)

Als ASML onder de 200,- komt is alles spotgoedkoop geworden :+
BlaBlaBla
pi_191228912
Ik heb vandaag voor het eerst naast mijn ETF portefeuille, een individueel aandeel aangeschaft; 50 stuks Aston Martin. De goed lopende orders voor de DBX samen met geruchten over een mogelijke investering door Lawrence Stroll leidden mij ertoe om eens een gokje te wagen. Benieuwd hoe de koers zich het komende jaar ontwikkelt. De koers van het aandeel staat nu zowat op een all time low (GBP 4, t.o.v. GBP 17 bij beursgang in oktober 2018.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_191229050
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:55 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Wat de impact van dit virus kan zijn op de beurs...
En wat zegt die grafiek daar over?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  dinsdag 28 januari 2020 @ 09:30:02 #232
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191229261
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:55 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Wat de impact van dit virus kan zijn op de beurs...
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 09:06 schreef recursief het volgende:

[..]

En wat zegt die grafiek daar over?
Dat de dip beperkt was en herstel heel snel daarop volgde ;) .
pi_191230693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:38 schreef ludovico het volgende:
How low can wereldhave go.

Ik doe wat extra korte termijn putjes in de verkoop denk ik.
Daar verbaas ik mij idd ook over. Idem ABN.
Anderzijds voor het dividend gekocht en maar een kleine positie dus maak me niet druk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_191232283
Vraag van een leek.
Ik hoor mensen, ook hier, wel eens zeggen dat ze investeren in aandelenfondsen om het risco te spreiden.

Zijn er fondsen die bestaan uit alleen maar aandelen die dividend uitkeren?
No bitch to me
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:43:26 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191232313
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:40 schreef TornadoDK het volgende:
Vraag van een leek.
Ik hoor mensen, ook hier, wel eens zeggen dat ze investeren in aandelenfondsen om het risco te spreiden.

Zijn er fondsen die bestaan uit alleen maar aandelen die dividend uitkeren?
Vast wel, maar wat is de reden dat je alleen in dividend aandelen wil zitten? Er vanuitgaande dat je mikt op hoog dividend. Daar zit risico technisch doorgaans ook een keerzijde aan vast namelijk.
pi_191232502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Vast wel, maar wat is de reden dat je alleen in dividend aandelen wil zitten? Er vanuitgaande dat je mikt op hoog dividend. Daar zit risico technisch doorgaans ook een keerzijde aan vast namelijk.
Mijn gedachte was om dat dividend weer te investeren in dat fonds zodat je het rente op rente effect krijgt.

Mijn plan is ook om dit minstens 10 jaar het liefst nog langer aan te houden.

Maar welke keerzijde bedoel je dan?

Ik sta open voor andere suggestie /tips, ik ben een behoorlijk leek op dit gebied.
No bitch to me
  dinsdag 28 januari 2020 @ 14:08:31 #237
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_191232629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:58 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Mijn gedachte was om dat dividend weer te investeren in dat fonds zodat je het rente op rente effect krijgt.

Mijn plan is ook om dit minstens 10 jaar het liefst nog langer aan te houden.

Maar welke keerzijde bedoel je dan?

Ik sta open voor andere suggestie /tips, ik ben een behoorlijk leek op dit gebied.
Bedrijven die veel dividend uitkeren zitten kunnen in een hoek zitten waar geen ontwikkeling meer nodig/mogelijk is of die een aflopende zaak zijn. Denk aan tabaktoko's, oliegiganten en retailvastgoed. Geld wat door bedrijven uitgekeerd wordt aan aandeelhouders of bijv. opkoopprogramma's kan namelijk niet ingezet worden in groei of research.

Daarom is het verstandig om je af de vragen wat voor een bedrijf nu de reden is om zoveel dividend uit te keren en of dat iets is wat op de lange termijn tot problemen kan leiden.

En rente op rente... met dezelfde inleg: mijn aandelen Shell heb ik in 5 jaar tijd 150 euro dividend op gepakt en staan 70 euro in de min. Tesla heb ik 0 euro dividend op gepakt en staan 350 in de plus.

Ja, heel ander risicoprofiel etc. Maar sta je niet blind op of het 1 of het ander maar maak een weloverwogen keuze.
pi_191232670
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Vast wel, maar wat is de reden dat je alleen in dividend aandelen wil zitten? Er vanuitgaande dat je mikt op hoog dividend. Daar zit risico technisch doorgaans ook een keerzijde aan vast namelijk.
Met een grote portefeuille zul je vanwege loser outperform winner gewoon een positief abnormaal rendement boeken met zulke portefeuilles.

Idealiter stel je een loser portefeuille op van smallcaps, die je rendemenen herinvesteerd :)

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 28-01-2020 14:19:15 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191232699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:08 schreef bleiblei het volgende:
En rente op rente... met dezelfde inleg: mijn aandelen Shell heb ik in 5 jaar tijd 150 euro dividend op gepakt en staan 70 euro in de min. Tesla heb ik 0 euro dividend op gepakt en staan 350 in de plus.

Ja, heel ander risicoprofiel etc. Maar sta je niet blind op of het 1 of het ander maar maak een weloverwogen keuze.
Tjah en over 10 jaa is Tesla nog maar 100 dollar waard en Shell nog steeds een beetje 20-30 euro.
Overigens excl dividend is geen goede voorstelling eigenlijk van het rendement op je positie. rente op rente is compleet weg in dat geval.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191236771
quote:
"Het dividend over 2019 is [door Wereldhave] nogmaals bevestigd op 2,52 euro per aandeel, dus we verwachten geen verrassingen voor dit jaar, maar we voorzien wel dat het toekomstige dividend wordt verlaagd", aldus de analisten van UBS in een sectorrapport.

Volgens de bank zal Wereldhave vermoedelijk ook bezittingen gaan verkopen om de balans op te schonen of om eigen aandelen in te kopen.

Een eventueel vertrek uit Frankrijk of het ophalen van vers kapitaal, bestempelde UBS als een "meer radicale" stap van Wereldhave. De analisten denken dat Frankrijk in 2019 het resultaat van het vastgoedfonds drukte.

Wereldhave rekent voor 2019 op een direct resultaat van 2,75 tot 2,80 euro per aandeel. UBS denkt aan 2,78 euro.
quote:
Wereldhave announces a one-off reset of the dividend level from 2018 to ensure a sustainable dividend going forward. The dividend pay-out range for 2018 and onwards will be lowered to 75% - 85% of the direct result (currently 85%-95%). For the year 2018, a dividend will be proposed of ¤ 2.52 per share. The quarterly dividend will be set at ¤ 0.63 per share.
2.80 * 0,85 = 2,38.

Ja dan lijkt 2,52 inderdaad unsustainable. Echter, investment in jezelf kan natuurlijk door aandelen in te kopen waardoor er minder uitstaande aandelen overblijven waardoor je die 2.52 kun blijven volhouden. Ik zou niet weten waarom die 26 cent per aandeel (2.78-2.52) netto zou moeten gaan in het kopen van fysieke assets. Als Wereldhave assets gaat verkopen gaan ze dit dividend niveau inderdaad niet volhouden. Aandelen inkopen dus...

40.000.000 aandelen uitstaand.... a 17 euro... 680 miljoen market cap, financial statements 2018 (okay jaar oude gegevens +-, maar flinke afschrijvingen geweest!) intrinsieke waarde 40 euro per aandeel.

Dus 40miljoen aandelen, free cash flow van 110 a 150 miljoen per jaar... 3+ free cash flow per aandeel. Wordt ook ondersteund in (https://www.belegger.nl/A(...)ldhave/research.aspx)

Free cash flows zijn stabiel, balanswaarde nam wat toe na 2014 maar nam weer af tegen 2018 tegen dezelfde waarde als in 2014.... Dit verklaard tussentijdse andere winsten in ieder geval maar de waarde van de vaste activa lijkt dus wel lager in 2018 dan in 2014.... Deze daling is gelijk aan de daling in immateriele vaste activa wat een beetje lijkt te impliceren dat de goodwill o.i.d. is afgeschreven van de waarde van de panden.

Vage som in de financial statements: "niet exploitatie inkomsten" vrij forse bedragen negatief. Lijkt misschien sterk beïnvloed te worden door valuation results, maar ik snap dan niet dat de asset waarde niet meer daalt ofzo.

30 miljoen aan interest expense per jaar. Op 1800 miljoen schuld +-.... 1.5%.. Prima...

Cashflow uit bedrijfsvoering gaat gewoon omhoog... Dat benadruk ik nogmaals maar even, afwaarderingen zijn gigantisch.... Die winsten zeggen geen ene flikker op de korte termijn als er zo met de boeken wordt gejojo't....

Groot nadeel is wel dat bij die free cash flows alle teverdelen winsten worden opgeteld dus ook die aan financieringslasten... Maar haal die 30 miljoen er voor de grap eens af...
Zit je tussen de 80-120 aan te verdelen aan de aandeelhouders ieder jaar.

2 a 3 euro per aandeel.

Dat is de uitkomst nu, daar moet je dan nog je verwachtingen over loslaten wil je tot een betere valuatie komen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191237175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 14:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met een grote portefeuille zul je vanwege loser outperform winner gewoon een positief abnormaal rendement boeken met zulke portefeuilles.

Idealiter stel je een loser portefeuille op van smallcaps, die je rendemenen herinvesteerd :)
Hier snap ik weinig van 🙈 kun je dit een lekentaal uitleggen?
No bitch to me
  dinsdag 28 januari 2020 @ 19:44:07 #242
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191237637
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:40 schreef TornadoDK het volgende:
Vraag van een leek.
Ik hoor mensen, ook hier, wel eens zeggen dat ze investeren in aandelenfondsen om het risco te spreiden.

Zijn er fondsen die bestaan uit alleen maar aandelen die dividend uitkeren?
Google eens op SDY of NOBL. Een ETF (beleggingsfonds met een beursnotering) waarbij aandelen worden gehouden in bedrijven die het dividend 20-25 jaar elk jaar hebben gehandhaafd en verhoogd. Beide trackers keren ook uit, wat je idealiter op herbeleggen moet zetten om van het rente-op-rente effect te profiteren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191238142
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Google eens op SDY of NOBL. Een ETF (beleggingsfonds met een beursnotering) waarbij aandelen worden gehouden in bedrijven die het dividend 20-25 jaar elk jaar hebben gehandhaafd en verhoogd. Beide trackers keren ook uit, wat je idealiter op herbeleggen moet zetten om van het rente-op-rente effect te profiteren.
Dank je 👍 ik ga er eens naar kijken.
No bitch to me
pi_191238653
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:11 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Hier snap ik weinig van 🙈 kun je dit een lekentaal uitleggen?
Aandelen die het slechtste presteren laten hogere rendementen zien in de volgende jaren. Volgens mij een onderzoek van Lakonishok Shleiffer en Vishny, zegmaar portefeuilles samenstellen van de slechtste en beste aandelen van de afgelopen 5 jaar. O.i.d.

Maar die slecht presterende bedrijven hebben vaak hoog dividend.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191238797
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:38 schreef ludovico het volgende:
2 a 3 euro per aandeel.

Dat is de uitkomst nu, daar moet je dan nog je verwachtingen over loslaten wil je tot een betere valuatie komen.
Payout ratio van 75% met 2 a 3 euro te besteden houdt wel in dat dividend rond de 2.10 ofzo moet. ;( Tenzij ze die cash flows dus aardig op de 3 euro kunnen houden.

6 van dit soort jaren en je inleg is terug overigens, downside risk is daarmee eigenlijk volledig uitgesloten. Versterk dat nog eens met 40 euro intrinsieke waarde en grondprijzen waarop de panden staan voor evt andere bestemming als noodoplossing.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191244220
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 18:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kunt ook zelf ETF's aanschaffen waarmee je een mandje aandelen hebt gelijk die super gediversificeerd is (over de complete wereld)

Dat is qua kosten wat lager, als je geen ton wilt beleggen is beheer vaak te duur en onbereikbaar.
Hmm is dat echt zo duur. Gebruik zelf robeco one. Ontzorgd worden vind ik erg fijn, maar aan de andere kant moet het ook niet teveel opsnoepen natuurlijk. Ik dacht dat kosten nu 1,4% zijn daarentegen zijn er geen transactiekosten.
  woensdag 29 januari 2020 @ 11:26:37 #247
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191246442
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 08:15 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Hmm is dat echt zo duur. Gebruik zelf robeco one. Ontzorgd worden vind ik erg fijn, maar aan de andere kant moet het ook niet teveel opsnoepen natuurlijk. Ik dacht dat kosten nu 1,4% zijn daarentegen zijn er geen transactiekosten.
Robeco One is volgens mij 1,6-1,9% per jaar (ca. 0,5% aan servicekosten, 0,8% fondskosten, 0,35% transactiekosten die het fonds maakt en 0,20%-0,30% aan dividendlekkage). Een aanbieder zoals Meesman zorgt voor een vergelijkbare ontzorging met ongeveer 0,75% aan kosten per jaar (0,52% per jaar en 0,25% per transactie). DeGiro met VWRL uit de kernselectie - iets minder ontzorging - is ca. 0,5-0,6% (0,22% voor Vanguard, 0,20-0,30% aan dividendlekkage) per jaar. Goedkoopste optie is Northern Trust indexfondsen via een grootbank (ING Zelf op de Beurs of ABN Amro Zelf Beleggen basis). De kosten zijn dan ongeveer 0,43% per jaar (0,24% servicekosten en 0,19% fondskosten) en de vaste kosten voor een betaalrekening.

Het verschil is dus ongeveer 1,3-1,5% aan jaarlijkse kosten, los van hoe de portefeuille gepresteerd heeft. Over een periode van 30 jaar heb je het dan over tienduizenden euro's aan gemist rendement.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191250891
@iedereen. Jullie snappen dat voor een rente op rente effect een bedrijf niet perse dividend hoeft te betalen? Als een bedrijf alle gemaakte winst zelf kan herinvesteren tegen 20% in het bedrijf gaat het natuurlijk geen dividend uitbetalen. Als een bedrijf dit blijft doen heb je ook het " compound effect" maar dan zonder dividend te herbeleggen.
pi_191251012
quote:
3s.gif Op woensdag 29 januari 2020 11:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Robeco One is volgens mij 1,6-1,9% per jaar (ca. 0,5% aan servicekosten, 0,8% fondskosten, 0,35% transactiekosten die het fonds maakt en 0,20%-0,30% aan dividendlekkage). Een aanbieder zoals Meesman zorgt voor een vergelijkbare ontzorging met ongeveer 0,75% aan kosten per jaar (0,52% per jaar en 0,25% per transactie). DeGiro met VWRL uit de kernselectie - iets minder ontzorging - is ca. 0,5-0,6% (0,22% voor Vanguard, 0,20-0,30% aan dividendlekkage) per jaar. Goedkoopste optie is Northern Trust indexfondsen via een grootbank (ING Zelf op de Beurs of ABN Amro Zelf Beleggen basis). De kosten zijn dan ongeveer 0,43% per jaar (0,24% servicekosten en 0,19% fondskosten) en de vaste kosten voor een betaalrekening.

Het verschil is dus ongeveer 1,3-1,5% aan jaarlijkse kosten, los van hoe de portefeuille gepresteerd heeft. Over een periode van 30 jaar heb je het dan over tienduizenden euro's aan gemist rendement.
Bedankt, daar ga ik dan maar eens naar kijken.
pi_191253477
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:51 schreef kareldekikker455 het volgende:
@:iedereen. Jullie snappen dat voor een rente op rente effect een bedrijf niet perse dividend hoeft te betalen? Als een bedrijf alle gemaakte winst zelf kan herinvesteren tegen 20% in het bedrijf gaat het natuurlijk geen dividend uitbetalen. Als een bedrijf dit blijft doen heb je ook het " compound effect" maar dan zonder dividend te herbeleggen.
Alleen als die investeringen worden weerspiegelt in de koers van het aandeel van dat bedrijf.
pi_191254540
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 23:06 schreef Sport_Life het volgende:
Asr
Waarom ASR?
pi_191255071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:03 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Waarom ASR?
Goede resultaten q1/q2, na publicatie jaarcijfers verwacht men weer een paar procent erbij. Tevens nog ruimte voor groei, verzekeringen deden het afgelopen jaren niet heel goed op de beurs, ook niet slecht, gewoon stabiel.
Plus aardig dividend.
Bovenstaande komt van diverse bronnen, heb ik niet zelf bedacht ;).
pi_191255294
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:30 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Goede resultaten q1/q2, na publicatie jaarcijfers verwacht men weer een paar procent erbij. Tevens nog ruimte voor groei, verzekeringen deden het afgelopen jaren niet heel goed op de beurs, ook niet slecht, gewoon stabiel.
Plus aardig dividend.
Bovenstaande komt van diverse bronnen, heb ik niet zelf bedacht ;).
Tja. Ik zit een beetje met het feit dat dit soort branches niet echt eindeloos kunnen groeien zoals bedrijven als Apple, Microsoft, Johnson & Johnson. Net als banken en vastgoedbedrijven, zijn verzekeraars erg afhankelijk van een select aantal variabelen als rentes.
pi_191256161
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:41 schreef Sucuk het volgende:

[..]

Tja. Ik zit een beetje met het feit dat dit soort branches niet echt eindeloos kunnen groeien zoals bedrijven als Apple, Microsoft, Johnson & Johnson. Net als banken en vastgoedbedrijven, zijn verzekeraars erg afhankelijk van een select aantal variabelen als rentes.
Voor de "eindeloze groei" heb ik NT world/EM, losse aandelen doe ik meer voor 1-5 jaar.
Volgens mij is Asr als verzekeraar juist minder afhankelijk van rentes. Winst afgelopen jaar kwam vooral aan het gebrek aan heftige stormen.

Ik ben van mening dat Tesla , Asml, etc gebaseerd zijn op toekomstige groei. Blijft de groei uit dan klapt alles in elkaar.
pi_191257822
Woww, Tesla stock stevig in de lift vlak voor de Q4 earnings call :D


quote:
Tesla Inc.
$647.00
66.01 +11.36%
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191257856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 00:02 schreef Digi2 het volgende:
Woww, Tesla stock stevig in de lift vlak voor de Q4 earnings call :D
[..]

Flikker op hoor.

Nou prima, gegokt en verloren :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191258482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 00:02 schreef Digi2 het volgende:
Woww, Tesla stock stevig in de lift vlak voor de Q4 earnings call :D
[..]

Spannend! Ik hoop op goed nieuws, zo te zien is dat ook wat de markt verwacht 🤞
pi_191258503
:+ O well, weer geleerd dat het eigenlijk gokken is wat ik doe. :7
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 30 januari 2020 @ 08:10:56 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191259276
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 02:38 schreef ludovico het volgende:
:+ O well, weer geleerd dat het eigenlijk gokken is wat ik doe. :7
Alleen lessen die je pijn doen dringen goed door.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191260649
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 02:20 schreef dodoria het volgende:

[..]

Spannend! Ik hoop op goed nieuws, zo te zien is dat ook wat de markt verwacht 🤞
Tesla Q4 and FY2019

$6,3 miljard aan kapitaalreserve en 22,5% automotive gross margin.

quote:
For full year 2020, vehicle deliveries should comfortably exceed 500,000 units. Due to ramp of Model 3 in Shanghai and Model Y in Fremont, production will likely outpace deliveries this year. Both solar and storage deployments should grow at least 50% in 2020.


[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 30-01-2020 10:45:37 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191271257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Tesla Q4 and FY2019

$6,3 miljard aan kapitaalreserve en 22,5% automotive gross margin.
[..]

Dit is niet het soort aandeel waar ik normaal in beleg, maar mijn partner wilde het heel graag en normaal doe ik de aandelen, dus hij mocht ook een keertje kiezen 🙈. En nu heeft zijn keuze voor Tesla ons al meer geld op gebracht dan onze buy-and-hold portefeuille de afgelopen 10 jaar heeft gedaan 😂. Ik denk dat ik dit nog heel vaak ga horen....
  vrijdag 31 januari 2020 @ 08:40:35 #262
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191274534
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:04 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dit is niet het soort aandeel waar ik normaal in beleg, maar mijn partner wilde het heel graag en normaal doe ik de aandelen, dus hij mocht ook een keertje kiezen 🙈. En nu heeft zijn keuze voor Tesla ons al meer geld op gebracht dan onze buy-and-hold portefeuille de afgelopen 10 jaar heeft gedaan 😂. Ik denk dat ik dit nog heel vaak ga horen....
Haha. Een vriend van mij die echt een hele goede baan heeft en geen Tesla uit mocht zoeken als leaseauto adviseerde mij (toen ik mocht kiezen tussen een Model 3 of een Kona Electric) om voor de Kona te gaan wat Tesla was al zwaar achterhaald zei hij :P

Uiteindelijk gewoon voor de Model 3 gegaan.
pi_191274604
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 08:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Haha. Een vriend van mij die echt een hele goede baan heeft en geen Tesla uit mocht zoeken als leaseauto adviseerde mij (toen ik mocht kiezen tussen een Model 3 of een Kona Electric) om voor de Kona te gaan wat Tesla was al zwaar achterhaald zei hij :P

Uiteindelijk gewoon voor de Model 3 gegaan.
👍👍👍
pi_191276915
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:04 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dit is niet het soort aandeel waar ik normaal in beleg, maar mijn partner wilde het heel graag en normaal doe ik de aandelen, dus hij mocht ook een keertje kiezen 🙈. En nu heeft zijn keuze voor Tesla ons al meer geld op gebracht dan onze buy-and-hold portefeuille de afgelopen 10 jaar heeft gedaan 😂. Ik denk dat ik dit nog heel vaak ga horen....
Aandeel kan zo naar 150-200 dollar, wees daar wel van bewust i.i.g. hoog risico aandeel. Misschien is de waarde dermate gegroeid dat dit risico te hoog is geworden voor jullie.
2 dollar winst per aandeel is niet super, 10 dollar free cash flow klinkt al beter.... Hoe hard kan dit allemaal doorstijgen? Hoelang hebbne ze dit voordeel? 10 jaar? Dan verdienen ze daar maybe 100 dollar mee per aandeel voordat ze terug worden gezet door de concurrentie.

Een overdreven waardering terwijl je concurrenten ook op dezelfde efficiëntie gaan zitten is niet houdbaar. Die first mover waarde kan je alleen x aantal jaar halen dus de premium op het aandeel moet in die jaren worden verwezenlijkt.

Boekwaarde *2 is normaal in die branche, dan zit je met Tesla op 60 dollar ofzo. Overige 500-600 dollar moeten ze dus binnen 10 jaar wel verdienen per aandeel. Good luckkk.

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 31-01-2020 11:55:49 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:56:05 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191277121
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Aandeel kan zo naar 150-200 dollar, wees daar wel van bewust i.i.g. hoog risico aandeel. Misschien is de waarde dermate gegroeid dat dit risico te hoog is geworden voor jullie.
2 dollar winst per aandeel is niet super, 10 dollar free cash flow klinkt al beter.... Hoe hard kan dit allemaal doorstijgen? Hoelang hebbne ze dit voordeel? 10 jaar? Dan verdienen ze daar maybe 100 dollar mee per aandeel voordat ze terug worden gezet door de concurrentie.

Een overdreven waardering terwijl je concurrenten ook op dezelfde efficiëntie gaan zitten is niet houdbaar. Die first mover waarde kan je alleen x aantal jaar halen dus de premium op het aandeel moet in die jaren worden verwezenlijkt.
Ik zou ook niet te veel geld op een aandeel zetten. Als het enorm stijgt is het goed deels te verkopen en dat geld ergens anders in te stoppen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191278548
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:04 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dit is niet het soort aandeel waar ik normaal in beleg, maar mijn partner wilde het heel graag en normaal doe ik de aandelen, dus hij mocht ook een keertje kiezen 🙈. En nu heeft zijn keuze voor Tesla ons al meer geld op gebracht dan onze buy-and-hold portefeuille de afgelopen 10 jaar heeft gedaan 😂. Ik denk dat ik dit nog heel vaak ga horen....
Ik neem aan dat je dit ironisch bedoeld, maar ik ga er toch even op in. Als je partner het bedrag op de roulette tafel van Holland Casino had ingezet, dan had het resultaat nog beter kunnen zijn. Soms moet je een beslissing niet alleen op de uitkomst beoordelen. Jullie hebben een groot risico gelopen met het vasthouden van dit aandeel in vergelijking met de buy-and-hold portefeuille. Alleen achteraf is vast te stellen dat dit goed heeft uitgepakt.

Valuation professor Aswath Damodaran heeft Tesla gisteren verkocht. Hij komt met geen mogelijkheid uit op de huidige prijs per aandeel, zelfs met het optimistisch oprekken van verschillende aannames.

http://aswathdamodaran.bl(...)siting-my-tesla.html
(Onderaan de blog een youtube video met dezelfde content)
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:33:14 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191280281
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het nadeel van sprinters (vind ik) is dat zelfs als je gelijk hebt met je gok, je altijd nog kunt verliezen omdat de markt een andere mening heeft. Dan klapt je sprinter en heb je niks. Al daalt het later verder.
Idem met sprinters long natuurlijk. Heb je het aandeel (the real thing) en de markt blijft anderhalf jaar dalen, dan heb je altijd nog het aandeel en win je op lange termijn (mits je gelijk had).

Ik heb trouwens heel toevallig sinds langere tijd weer een sprinter in de porto, Signify. Maar die gooi ik er na 30-1 uit, ongeacht de koers.
Dat waren dus goede cijfers vandaag!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 15:45:39 #268
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191280451
Colgate-Palmolive komt met goede cijfers vandaag, groeit hard op eigen kracht. Normaal een vreselijk saai aandeel, maar vandaag 7% in de plus.
pi_191281863
Wat een slachtdag, de correctie is gestart :{
BlaBlaBla
pi_191282155
Dankzij Fugro zit ik zowaar in het groen vandaag maar verder is het een treurige dag.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 31 januari 2020 @ 18:30:58 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191282536
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:01 schreef recursief het volgende:
Dankzij Fugro zit ik zowaar in het groen vandaag maar verder is het een treurige dag.
Dan heb je teveel Fugro!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_191282974
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan heb je teveel Fugro!
Nee, teveel cash. Ik heb veel afgebouwd de laatste tijd. Fugro nog niet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 31 januari 2020 @ 19:52:29 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191283627
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 19:11 schreef recursief het volgende:

[..]

Nee, teveel cash. Ik heb veel afgebouwd de laatste tijd. Fugro nog niet.
Ok. misschien volgt er wel een mooi instapmoment.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 21:43:23 #274
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191285672
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 17:26 schreef Soldier2000 het volgende:
Wat een slachtdag, de correctie is gestart :{
Als dit de correctie is, dan hebben we nog wel wat te gaan.
Gewoon vrolijk bijkopen elke maand, voor je het weet is de (valse) bear gedraaid, zoals in december 2018.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191285904
Correctie viel mij nog best tegen eigenlijk of mee moet ik zeggen.
Kpn en Shell, zijn (achteraf) niet hele grote verrassingen, Asml heb ik nooit begrepen dus ook terecht op z'n plek gezet. Het is nu wachten tot Tesla richting actuele waarde gaat, zal ook wel niet lang duren.

Ik blijf volhouden dat we het komend jaar vooral van Asr, Ing etc moeten hebben :). Lekker dividend ook.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 22:14:36 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_191286140
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:59 schreef Sport_Life het volgende:
Correctie viel mij nog best tegen eigenlijk of mee moet ik zeggen.
Kpn en Shell, zijn (achteraf) niet hele grote verrassingen, Asml heb ik nooit begrepen dus ook terecht op z'n plek gezet. Het is nu wachten tot Tesla richting actuele waarde gaat, zal ook wel niet lang duren.

Ik blijf volhouden dat we het komend jaar vooral van Asr, Ing etc moeten hebben :). Lekker dividend ook.
Shell heeft ook een lekker dividend
pi_191286730
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Shell heeft ook een lekker dividend
Dat is zo. Maar de vraag is hoelang dat nog vol te houden is.
pi_191287247
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:47 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Dat is zo. Maar de vraag is hoelang dat nog vol te houden is.
Hoezo, denk je dat de aardolieprijzen sterk gaan dalen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191287466
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 23:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hoezo, denk je dat de aardolieprijzen sterk gaan dalen?
Nav de koesval ben ik er even ingedoken (toch goedkoop aandeel), maar kwam tot de conclusie dat olieprijzen niet gaan stijgen, daarbij zal de vraag naar olie komende decennia afnemen.
Maarja aandeel daalt natuurlijk ook niet voor niks..

Denk dat de kans groter is dat de rente gaat stijgen
...maw in banken zit je beter, imo.
pi_191287600
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 23:20 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Denk dat de kans groter is dat de rente gaat stijgen
...maw in banken zit je beter, imo.
Waarom denk je dat de rente gaat stijgen?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_191290509
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 13:38 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit ironisch bedoeld, maar ik ga er toch even op in. Als je partner het bedrag op de roulette tafel van Holland Casino had ingezet, dan had het resultaat nog beter kunnen zijn. Soms moet je een beslissing niet alleen op de uitkomst beoordelen. Jullie hebben een groot risico gelopen met het vasthouden van dit aandeel in vergelijking met de buy-and-hold portefeuille. Alleen achteraf is vast te stellen dat dit goed heeft uitgepakt.
Ja uiteraard. Het was ook meer een grapje dat we tesla kochten, dat was niet omdat ik dacht dat het een sterk aandeel was (dat denk ik nog steeds niet) maar omdat mijn partner het een ‘leuk’ bedrijf vindt. En ik maar zeggen dat je je keuze voor aandelen daar niet op moet maken, uitleggen van wat basisbeginselen van fundamentele analyse etc. Ik vind het wel grappig dat hij daar nu een mooie winst mee heeft gemaakt. Ik ging er eigenlijk van uit dat we er flink verlies op zouden maken en dat hij daar dan een les uit kon halen dat het zo niet werkt met aandelen. Maar dat gaat dus niet door nu. Maakt ook niet uit, we houden er een mooie onverwachte extra aflossing op de hypotheek aan over.
pi_191291302
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 23:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de rente gaat stijgen?
Ik denk dat de kans groter is dat de rente gaat stijgen dan de olieprijs de komende 5 jaar.
Rente kan praktisch niet verder dalen.

Als de rente stijgt ga ik ervan uit dat de omzet van banken ook stijgt.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 12:19:29 #283
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_191293162
Er is geen enkele aanwijzing dat de rente gaat stijgen de aankomende 5 jaar.
pi_191293599
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 23:20 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nav de koesval ben ik er even ingedoken (toch goedkoop aandeel), maar kwam tot de conclusie dat olieprijzen niet gaan stijgen, daarbij zal de vraag naar olie komende decennia afnemen.
Maarja aandeel daalt natuurlijk ook niet voor niks..

Denk dat de kans groter is dat de rente gaat stijgen
...maw in banken zit je beter, imo.
ING trekt op dit moment mijn hele portefeuille in de min. hopelijk heb je gelijk.
BlaBlaBla
  zaterdag 1 februari 2020 @ 12:58:00 #285
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191293681
Over het dividend van Shell maak ik mij niet zo'n zorgen, ze hebben voor hetere vuren gestaan 6 jaar geleden en het dividend niet verlaagt. Er dividend uitbetalen kan ook in aandelen. Daar tegenover staat ook nog dat Shell aandelen inkoopt.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 13:10:23 #286
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_191293851
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:58 schreef BasEnAad het volgende:
Over het dividend van Shell maak ik mij niet zo'n zorgen, ze hebben voor hetere vuren gestaan 6 jaar geleden en het dividend niet verlaagt. Er dividend uitbetalen kan ook in aandelen. Daar tegenover staat ook nog dat Shell aandelen inkoopt.
Aandelen inkopen doen ze nu juist omdat ze destijds geen geld hadden om het dividend in cash uit te betalen en daarom 'maar de optie gaven' om het in nieuwe aandelen te ontvangen. Die verwatering willen ze nu terugdraaien om zo de dividendkosten te verkleinen, maar met de huidige olie- en gasprijzen gaat dat niet lukken. Daarom stellen ze investeringen en het terugdringen van de schuld maar uit. Hierdoor zitten ze boven hun doel wat betreft schuldratio en slinkt de winbare voorraad die ze hebben.

Momenteel is Shell gewoon niet zo heel winstgevend. Bij olie op 80 a 90 dollar en gas 4,5 a 5 dollar, begint het weer te draaien. De vraag is alleen wanneer dat niveau weer komt. De Amerikanen zijn vol retard gegaan in de Permian, Eagle Ford en Bakken formaties terwijl de drillers negatieve cashflows aanhouden waardoor momenteel de hele balans in de energiemarkt verneukt is.
The more debt, the better
pi_191294522
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 12:19 schreef Sunri5e het volgende:
Er is geen enkele aanwijzing dat de rente gaat stijgen de aankomende 5 jaar.
Dat zeg ik ook niet. Alleen dat de kans nog kleiner is dat de olieprijs gaat stijgen, tenminste als ik zo de diverse analyses lees.
En blijkbaar denken meer mensen hetzelfde, ondanks "never sell Shell" gaat t aandeel hard.

Het is gewoon een beetje het einde aan het worden van het olie tijdperk.

https://www.lynx.nl/kennis/artikelen/olieprijs-verwachting/

[ Bericht 8% gewijzigd door Sport_Life op 01-02-2020 14:09:49 ]
pi_191296959
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 13:10 schreef flyguy het volgende:
Aandelen inkopen doen ze nu juist omdat ze destijds geen geld hadden om het dividend in cash uit te betalen en daarom 'maar de optie gaven' om het in nieuwe aandelen te ontvangen
Aandelen inkopen is iets anders dan stock dividend pay out.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 1 februari 2020 @ 18:23:49 #289
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_191297768
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Aandelen inkopen is iets anders dan stock dividend pay out.
Dat leg ik toch juist uit? Ze kopen het nu juist in om de verwatering van de stock div terug te draaien.
The more debt, the better
pi_191298251
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 18:23 schreef flyguy het volgende:

[..]

Dat leg ik toch juist uit? Ze kopen het nu juist in om de verwatering van de stock div terug te draaien.
Het was een zware nacht...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191298268
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:03 schreef Sport_Life het volgende:
Het is gewoon een beetje het einde aan het worden van het olie tijdperk.
Nog geen peak oil gezien hoor, we halen die klimaatdoelstellingen by far niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191298720
Al die analyses over Shell gaan er vanuit dat Shell vooral in de olie-en gaswinning blijft zitten terwijl een transformatie naar exploitatie van alternatieve energiebronnen volgens mij voor de hand ligt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_191298742
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 19:51 schreef recursief het volgende:
Al die analyses over Shell gaan er vanuit dat Shell vooral in de olie-en gaswinning blijft zitten terwijl een transformatie naar exploitatie van alternatieve energiebronnen volgens mij voor de hand ligt.
Aandelen inkopen is ook gewoon inzetten op schaalverkleining. Free cashflows worden niet ingezet voor kapitaal accumulatie zogezegd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 1 februari 2020 @ 23:54:33 #294
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_191302351
Zit nog wel comfortabel met het dipje bij Shell.
Bij <¤20 is het een ander verhaal dan nu.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_191302625
Aankomende week gaan we zo hard naar de klote hè.
pi_191303036
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 00:22 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Aankomende week gaan we zo hard naar de klote hè.
Why
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191303060
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 01:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Why
'Angst' slaat toe vanwege Corona denk ik. Rationeel is het misschien niet, maar China gaat steeds trager lopen en de beurzen reageren daarop. Zie AF (KLM) et al. Daarnaast gewoon profit-taking imo. Ik wacht nog even aan de zijlijn voordat ik hopelijk eind volgende week iets kan kopen in de dip. En dan mag Corona wel weer opgelost zijn ;)
pi_191303103
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 01:17 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:

[..]

'Angst' slaat toe vanwege Corona denk ik. Rationeel is het misschien niet, maar China gaat steeds trager lopen en de beurzen reageren daarop. Zie AF (KLM) et al. Daarnaast gewoon profit-taking imo. Ik wacht nog even aan de zijlijn voordat ik hopelijk eind volgende week iets kan kopen in de dip. En dan mag Corona wel weer opgelost zijn ;)
Hmm, kan, het kan een trigger zijn ja. Meer ook niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191305629
Zijn er al fokkers die maatregelen in hun portefeuille hebben genomen om de impact van een mogelijk flink dalende beurs te beperken?
BlaBlaBla
  zondag 2 februari 2020 @ 11:52:43 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_191306088
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er al fokkers die maatregelen in hun portefeuille hebben genomen om de impact van een mogelijk flink dalende beurs te beperken?
Dat soort maatregelen kost meestal meer dan het oplevert.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 2 februari 2020 @ 11:59:54 #301
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_191306187
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 11:25 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er al fokkers die maatregelen in hun portefeuille hebben genomen om de impact van een mogelijk flink dalende beurs te beperken?
Nee. Mijn enige tactiek is kopen als een aandeel in mijn ogen te hard is afgestraft, buy the dips. Voor de rest verkoop ik niet vaak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')