Die van Porsche was mooi ja, live op Fokquote:Op maandag 6 januari 2020 14:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
https://www.lynx.nl/kennis/artikelen/short-squeeze/
Dit is ook een goed voorbeeld omdat het aantoont dat een short squeeze niet zo vaak voorkomt. In internet fora wordt er vaak al 'short squeeze' geroepen als een short positie een paar dagen verlies latend is. Volgens de definitie moet er echter van een sterke beweging sprake zijn met als duidelijke oorzaak een tekort aan verkopers van het aandeel.quote:Op donderdag 9 januari 2020 01:16 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Die van Porsche was mooi ja, live op Fok![]()
![]()
AEX / Aandeel Volkswagen
Lijkt er wel aardig op bij Tesla?quote:Op donderdag 9 januari 2020 04:29 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is ook een goed voorbeeld omdat het aantoont dat een short squeeze niet zo vaak voorkomt. In internet fora wordt er vaak al 'short squeeze' geroepen als een short positie een paar dagen verlies latend is. Volgens de definitie moet er echter van een sterke beweging sprake zijn met als duidelijke oorzaak een tekort aan verkopers van het aandeel.
quote:Tesla’s $1.8 billion bond hits a crucial milestone as it surges to its highest level since 2017
Tesla’s $1.8 billion bond leaped to record highs on Wednesday and traded at face value for the first time since its issuance in 2017.
quote:Tesla critic Bob Lutz flips stance on Elon Musk as stock surges toward $500
"He has been quite adept. The encouraging thing to me about Tesla is from Elon there is less talk, less bluster. He is focusing on the business, focusing on the product and focusing on cost control," he added.
This recognition is a complete 180-degree turn for the former GM exec. Lutz, after all, has been one of Tesla's staunchest critics, stating back in September 2018 that the company was "headed to the graveyard." He also claimed that "Tesla has no tech advantage, no software advantage, no battery advantage. No advantages whatsoever."
quote:Tesla Inc
NASDAQ: TSLA
519,81 USD +41,66 (+8,71%)
Mkt cap 93,67B
Sowieso kunnen groeiaandelen niet kapot lijkt het!quote:Op maandag 13 januari 2020 18:50 schreef Digi2 het volgende:
Een flinke stijging zo vlak na het weekend van de Tesla Stock. Het is me nog onduidelijk wat er de aanleiding voor is?
[..]
Ja wel flink leip i.i.g.quote:Op maandag 13 januari 2020 20:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sowieso kunnen groeiaandelen niet kapot lijkt het!
Een verdubbeling van Tesla is heel goed mogelijk (een halvering ook hoor!). Kun je je posities dan nog behouden?
Dat is het nadeel van shorten. En dan moet je daar ook nog voor betalen ook!
quote:After Hours
$529.00
Close Chg Chg %
$524.86 46.71 9.77
% of Float Shorted 19.62%
Short cover? Short squeeze?quote:Op maandag 13 januari 2020 23:35 schreef Digi2 het volgende:
Het aantal Tesla shorts is verder afgenomen.
[..]
Vermoedelijk, de vrijdag after hours daalde de koers tot $478. Het zal me niet verbazen dat shorts hoopten dat vandaag de koers behoorlijk zou teruglopen in de after hours maar het is dringen geblazen naar de uitgang, zo lijkt het en de koers loopt vandaag juist op in de after hours.quote:
Die premie betaal je nu natuurlijk ook, maar dan op een andere manier. Wat kost shorten van Tesla op jaarbasis? 3%? Ik heb mijn aandelen (geen Tesla) bij Binck nu ook aangeboden voor shorten, maar er is nog niks uitgeleend.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja wel flink leip i.i.g.
Put opties vragen extreem veel premie, anders was dat een stuk leuker geweest.
Financial agenda Netflix: Q4 2019 Earnings Release 01/21/2020
Tesla: Q4 2019 Earnings Release 02/18/2020
Short. Het woord zegt het al. Short. Dus erin en eruit. Niet structureel langdurig short gaan op iets. Je kunt wel geluk hebben, maar dan had je geluk.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Short cover? Short squeeze?
Begin nu al een beetje LXIV ideeen te krijgen, dat short gaan helemaal kut isDure les.
Volgens mij rekenen ze op hefboomproducten 2%+ of - (bij short) de centrale bank rente.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:45 schreef LXIV het volgende:
Wat kost shorten van Tesla op jaarbasis? 3%?
Het is toch per aandeel verschillend? Of heb je een sprinterconstructie? Die heb ik als ik short.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij rekenen ze op hefboomproducten 2%+ of - (bij short) de centrale bank rente.
Met wss wel een minimum van 2% ofzo.
Andere koek dan de premies op put opties.
Dan moet je wel erg op technische analyse gaan spelen.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Short. Het woord zegt het al. Short. Dus erin en eruit. Niet structureel langdurig short gaan op iets. Je kunt wel geluk hebben, maar dan had je geluk.
En met puts blijven je verliezen beperkt natuurlijk. En er is een hefboom.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Volgens mij rekenen ze op hefboomproducten 2%+ of - (bij short) de centrale bank rente.
Met wss wel een minimum van 2% ofzo.
Andere koek dan de premies op put opties.
Die premie is zo flink geloof ik dat ik eigenlijk gewoon Tesla long had gemoeten op 300, en dan call opties verkopen.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
En met puts blijven je verliezen beperkt natuurlijk. En er is een hefboom.
Maar dan kun je toch beter long gaan op iets waar je wel in gelooft? Er is maar één trend te herkennen, en dat is de lange, lange, lange termijn (+30 jaar). En die is up. Altijd al geweest.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan moet je wel erg op technische analyse gaan spelen.
Keb liever langere termijn beleggingen.
De markt staat zo hoog... Gaat nergens over. De rek is er wel een beetje uit ik verwacht 20% daling eigenlijk.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch beter long gaan op iets waar je wel in gelooft? Er is maar één trend te herkennen, en dat is de lange, lange, lange termijn (+30 jaar). En die is up. Altijd al geweest.
Of naked calls schrijven. Dan werkt die premie in je voordeel.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die premie is zo flink geloof ik dat ik eigenlijk gewoon Tesla long had gemoeten op 300, en dan call opties verkopen.
TINAquote:Op maandag 13 januari 2020 23:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
De markt staat zo hoog... Gaat nergens over. De rek is er wel een beetje uit ik verwacht 20% daling eigenlijk.
Naked calls... Wil je me dood hebben?quote:Op maandag 13 januari 2020 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of naked calls schrijven. Dan werkt die premie in je voordeel.
Tina?quote:
Is toch hetzelfde als shorten? Alleen is je winst beperkt.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Naked calls... Wil je me dood hebben?
There Is No Alternative. Wat wil je anders doen als aandelen? Goud? Obligaties? Crypto? Dus daarom bljift de markt wel hoog.quote:
Hefboom product heeft een stop loss, de bank of financiele dienstverlener is boven die stoploss aansprakelijk voor verliezen.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is toch hetzelfde als shorten? Alleen is je winst beperkt.
Dat is bij shorten trouwens ook, op de bodem
Huis kopen.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
There Is No Alternative. Wat wil je anders doen als aandelen? Goud? Obligaties? Crypto? Dus daarom bljift de markt wel hoog.
Ik dacht dat je geshort had. Of heb je sprinters/turbo's??quote:Op maandag 13 januari 2020 23:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hefboom product heeft een stop loss, de bank of financiele dienstverlener is boven die stoploss aansprakelijk voor verliezen.
Naked call schrijven heeft infinite loss.
quote:Op maandag 13 januari 2020 23:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hefboom product heeft een stop loss, de bank of financiele dienstverlener is boven die stoploss aansprakelijk voor verliezen.
Naked call schrijven heeft infinite loss.
Ja via sprinter.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:53 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht dat je geshort had. Of heb je sprinters/turbo's??
Dat is sowieso een goede reden. En een belegging waar je ook echt plezier van hebt!quote:Op maandag 13 januari 2020 23:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Huis kopen.
Dus marktrisico wat lager vind ik prettig.
620quote:
Pcies, dit ja. En het vergt ook weer bepaalde discipline.... Enn merk op dat 1% van je portefeuille waarde short op een aandeel al veel is eigenlijk.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:55 schreef LXIV het volgende:
(min of meer, grote waardestijgingen overnight niet meegerekend)
Dan heb je nog even. Spannend.quote:
Ik weet het niet meer dit aandeel maakt hele gekke sprongen nuquote:
Winst nemen is altijd gemakkelijker dan verlies. Niet altijd verstandiger...quote:Op maandag 13 januari 2020 23:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer dit aandeel maakt hele gekke sprongen nu
Als ik long was had ik hem er al lang uit gegooid.
Nee, op 300 zou ik hem er uit gooien. Niet nu. Maar ik moet niet meer dan x verliezen op een aandeel dus ik heb naderhand initieel te groot ingezet.quote:Op maandag 13 januari 2020 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Winst nemen is altijd gemakkelijker dan verlies. Niet altijd verstandiger...
Het kan deze week al afgelopen zijn natuurlijk.. Als je break-even eruit komt, doe je dat dan?
Gelukkig weet je wat je maximaal kunt verliezen. Als dat acceptabel is hoef je er niet wakker van te liggen..quote:Op maandag 13 januari 2020 23:59 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, op 300 zou ik hem er uit gooien. Niet nu. Maar ik moet niet meer dan x verliezen op een aandeel dus ik heb naderhand initieel te groot ingezet.
Neuh, doe ik niet, maar 30% van wat ik op winst stond is dan wel ff door het putje door Tesla. Beetje zonde.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gelukkig weet je wat je maximaal kunt verliezen. Als dat acceptabel is hoef je er niet wakker van te liggen..
Eigenlijk moet je dit soort posities niet aan gaan als je het verlies niet wil dragen. Maar 1/3 van je winst zou voor mij wel acceptabel zijn voor een goede gok. Ik ben wel eens meer dan de helft verloren van mijn vermogen. All in the game. Als je dan tegen je margin aanloopt is het niet leuk meer omdat je dan misschien helemaal niet meer terug komt...quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neuh, doe ik niet, maar 30% van wat ik op winst stond is dan wel ff door het putje door Tesla. Beetje zonde.![]()
Anderzijds, als de markt 20% had ingekakt was de volledige winst ook weggeweest dus ala.
Verlies dragen kan altijd, met bepaalde grenzen, dus wat ik zeg, keb verkeerd ingeschat hoe hoog dat kon zijn.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je dit soort posities niet aan gaan als je het verlies niet wil dragen. Maar 1/3 van je winst zou voor mij wel acceptabel zijn voor een goede gok. Ik ben wel eens meer dan de helft verloren van mijn vermogen. All in the game. Als je dan tegen je margin aanloopt is het niet leuk meer omdat je dan misschien helemaal niet meer terug komt...
PostNl keert voorlopig geen dividend meer uit!quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:06 schreef ludovico het volgende:
Beter bed ook even 12% te pakken vandaag. PostNL op 13% dividend, zonder concurrent. Met toegestane 9% ROA van AFM.
Ahja waar ook, ach.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
PostNl keert voorlopig geen dividend meer uit!
Een koersdoel is subjectief. Van wie komt dit doel en wat vinden andere beleggers en analisten ?quote:Op dinsdag 14 januari 2020 12:16 schreef Soldier2000 het volgende:
Vivoryon heeft een koersdoel van ¤ 18,- gekregen terwijl het nu nog onder de ¤ 7,- staat.
Pareltje, of een te grote gok? Het blijft Pharmacy
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |