Nog niets te vinden wat er aan de hand is maar Grip 3 doen ze met een ramp toch? Klinkt niet besttwitter:Marechaussee twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:37:00Passagiers en crew veilig van boord. Onderzoek ter plaatse duurt nog voort. reageer retweet
twitter:Kolpen twitterde op woensdag 06-11-2019 om 19:04:49Vanuit het niets GRIP3 afgegeven op #Schiphol: Bedreiging van het welzijn van (grote groepen van) de bevolking binnen één gemeente. reageer retweet
twitter:Kolpen twitterde op woensdag 06-11-2019 om 19:08:30Er zijn 5 ambulance uit verschillende veiligheidsregio's opgeroepen. #Schiphol reageer retweet
twitter:TheMitchHD twitterde op woensdag 06-11-2019 om 19:00:27#GRIP3 actief op #Luchthaven #Schiphol. Hulpdiensten worden massaal naar UGS A op de #Postduifweg gestuurd.Onduidelijk nog waarom. reageer retweet
quote:Hulpdiensten massaal naar Schiphol
Hulpdiensten zijn massaal uitgerukt naar Schiphol. Het gaat om een Grip 3-melding, wat betekent dat er een mogelijke bedreiging is voor het welzijn van de bevolking binnen een gemeente. Wat er precies aan de hand is, is nog onduidelijk.
Later meer.
https://nos.nl/artikel/23(...)l-naar-schiphol.html
Jij hebt liever dat ze niet serieus reageren op een melding?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:38 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Andere woorden voor: er is geen kut aan de hand geweest en we staan voor lul.
https://www.liveatc.net/hlisten.php?mount=eham02_ops&icao=ehamquote:Op woensdag 6 november 2019 20:40 schreef Allyo het volgende:
Waar kun je met die radio meeluisteren?
https://www.liveatc.net/hlisten.php?mount=eham02_ops&icao=ehamquote:Op woensdag 6 november 2019 20:40 schreef Allyo het volgende:
Waar kun je met die radio meeluisteren?
Moeten hunnie weten. @Calandquote:Op woensdag 6 november 2019 20:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Pushmeldingen van nu.nl en NOS dat iedereen van boord is enzo.
Jij blij dat het niet op het treinstation wasquote:
Hij heeft zijn Twitter gelijk afgeschermdquote:Op woensdag 6 november 2019 20:19 schreef ElDinosaur het volgende:
twitter:JaviDomingoE twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:08:05https://t.co/rwH1fwCocTRetenido en avión de @:AirEuropa rodeado por la policía armada en aeropuerto de Schiphol, Amsterdam. Quiero llegar a casa!! https://t.co/BrZSajWAWA reageer retweet
twitter:Marechaussee twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:37:00Passagiers en crew veilig van boord. Onderzoek ter plaatse duurt nog voort. reageer retweet
Present allen.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:40 schreef Nizno het volgende:
20.46 rtl4 nog een extra nieuwsuitzending.
https://www.liveatc.net/hlisten.php?mount=eham02_ops&icao=ehamquote:Op woensdag 6 november 2019 20:40 schreef Allyo het volgende:
Waar kun je met die radio meeluisteren?
Zekerquote:Op woensdag 6 november 2019 20:41 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat is jammer? Jij had liever doden en gewonden?!
Doet het niet op mobiel, klopt dat?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:40 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
https://www.liveatc.net/hlisten.php?mount=eham02_ops&icao=eham
quote:
Klopt daarvoor had hij nog een aantal dingen getweet:quote:Op woensdag 6 november 2019 20:41 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hij heeft zijn Twitter gelijk afgeschermd. Dus daar kennelijk alle tijd voor...
Vervelend he dat de veiligheidsdiensten hun werk doen en dit niet bewust laten escalerenquote:Op woensdag 6 november 2019 20:42 schreef LelijKnap het volgende:
Typisch Nederlands weer deze sisser.
Gelukkigquote:Op woensdag 6 november 2019 20:42 schreef LelijKnap het volgende:
Typisch Nederlands weer deze sisser.
Ja met dit soort nieuwsberichten is FOK! altijd fijn om te volgen vind ik!quote:Op woensdag 6 november 2019 20:42 schreef halfway het volgende:
Hulde aan FOK! Sneller dan het nieuws.
Nee maar een beetje topshow mag wel. Laatst ook al met die zogenaamde Ebola-lijder. Was ook niks. Niks is saaiquote:Op woensdag 6 november 2019 20:41 schreef Momo het volgende:
Mensen die jammer zeggen hadden liever wat doden gehad ofzo?
(nu.nl)quote:een paar seconden geleden
De traumahelikopter Lifeliner1 is van de luchthaven vertrokken en bleek niet nodig, meldt een woordvoerder op Twitter.
Eerst maar eens horen wat er nou precies heeft plaatsgevonden.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:42 schreef noodgang het volgende:
[..]
Vervelend he dat de veiligheidsdiensten hun werk doen en dit niet bewust laten escaleren
Ajax speelt vandaag niet, dus dat slaan we lekker over.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:42 schreef Bolasie het volgende:
[ afbeelding ]
Op naar de Sjempions Liek.
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:43 schreef Rodgrod het volgende:
Gevalletje gefrustreerde piloot lijkt me
Ik ga juist even snel naar de supermarkt voor schakelkanaalgenot begintquote:Op woensdag 6 november 2019 20:42 schreef Caland het volgende:
[..]
HAPJES KUNNEN WEER IN DE KAST ALLEN
Low energy Zidanequote:Op woensdag 6 november 2019 20:42 schreef Bolasie het volgende:
[ afbeelding ]
Op naar de Sjempions Liek.
FOK! zou ook nergens zijn zonder terreuraanslagen.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:43 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja met dit soort nieuwsberichten is FOK! altijd fijn om te volgen vind ik!
Lijer Of was het een leider?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee maar een beetje topshow mag wel. Laatst ook al met die zogenaamde Ebola-lijder. Was ook niks. Niks is saai
Dan ga je toch even naar de Congo om jezelf te besmetten? Niks is saai immers? Goed voorbeeld doet goed volgen.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee maar een beetje topshow mag wel. Laatst ook al met die zogenaamde Ebola-lijder. Was ook niks. Niks is saai
Kees FlodderGodin.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:44 schreef theguyver het volgende:
Zat te batsen met een stewardess in de cockpit en perongeluk de alarm knop in gedrukt.
oehhhhh what does this button doooooooooooooooooooooooequote:Op woensdag 6 november 2019 20:44 schreef STING het volgende:
Live beelden van de piloot.
[ afbeelding ]
Las net dat ze met een kettingzaag naar binnen zijn gegaan. Kan ook een zogenaamd verward persoon zijn geweest die heeft gezegd : doe wat ik zeg anders gaat er een bom af.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:44 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Nee want er was een kapingsmelding verstuurd.
Precies, heldere lichten hier. Sensatiezoekertjes. Onvolwassene kloothommels.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan ga je toch even naar de Congo om jezelf te besmetten? Niks is saai immers? Goed voorbeeld doet goed volgen.
Geen idee of je dat hoort.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:45 schreef Ali_boo het volgende:
Hoor berichten over soortgelijke incidenten in Belgie en Italie ?
Oke nu zijn we echt multicultureel bezigquote:Op woensdag 6 november 2019 20:45 schreef Ali_boo het volgende:
Hoor berichten over soortgelijke incidenten in Belgie en Italie ?
Wat precies?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:43 schreef monkyyy het volgende:
Onze superieure hulpdiensten hebben dat weer netjes opgelost.
Neh bleek niets. In Milaan onderzoeken ze nog een pakketje maar dat lijkt ook niks te zijn.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:45 schreef Ali_boo het volgende:
Hoor berichten over soortgelijke incidenten in Belgie en Italie ?
Dat zou dan boom zijn in plaats van bom?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:45 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Las net dat ze met een kettingzaag naar binnen zijn gegaan. Kan ook een zogenaamd verward persoon zijn geweest die heeft gezegd : doe wat ik zeg anders gaat er een bom af.
Verwarde houthakker misschien inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:47 schreef maily het volgende:
[..]
Dat zou dan boom zijn in plaats van bom?
Dat was wel een lelijke vaas van 5 ruggenquote:
NOSquote:Volgens bronnen drukte de gezagvoerder van het vliegtuig op de alarmknop die doorgeeft dat er een kaping bezig is. Het is onduidelijk of er een terroristisch motief is. Er zouden 27 passagiers in het toestel hebben gezeten.
alle passagiers en bemanningsleden wordt nu gezegd op rtlquote:Op woensdag 6 november 2019 20:47 schreef Noudanzeg het volgende:
hmm, ze zegt niets over de piloot, alleen passagiers en cabinepersoneel
Oh gelukkigquote:Op woensdag 6 november 2019 20:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Neh bleek niets. In Milaan onderzoeken ze nog een pakketje maar dat lijkt ook niks te zijn.
Niet soortgelijk.. in dendermonde staat een trein met antrax alarmquote:Op woensdag 6 november 2019 20:45 schreef Ali_boo het volgende:
Hoor berichten over soortgelijke incidenten in Belgie en Italie ?
Ja dáág, doe even een bron met zo een Speld-citaat.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:48 schreef deedeetee het volgende:
Volgens bronnen drukte de gezagvoerder van het vliegtuig op de alarmknop die doorgeeft dat er een kaping bezig is. Het is onduidelijk of er een terroristisch motief is. Er zouden 27 passagiers in het toestel hebben gezeten.
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, geen kut aan de hand dus.
Wees blijquote:Op woensdag 6 november 2019 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, geen kut aan de hand dus.
Zal wel geen uitgezette asielzoeker zijnquote:Op woensdag 6 november 2019 20:46 schreef Filosoofert het volgende:
Ik zet in op een verward persoon die iets doms riep...
Thanks voor de infoquote:Op woensdag 6 november 2019 20:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Niet soortgelijk.. in dendermonde staat een trein met antrax alarm
https://www.hln.be/in-de-(...)infecteerd~abab7856/
Al gedaan : NOS link in eerder post.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja dáág, doe even een bron met zo een Speld-citaat.
Gevaarlijke username vandaagquote:
Dat was toch ook gewoon weer loze poederpaniek?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:48 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Niet soortgelijk.. in dendermonde staat een trein met antrax alarm
https://www.hln.be/in-de-(...)infecteerd~abab7856/
Ja, doen ze heel vaak, een bom niet direct laten exploderen maar eerst doen alsofquote:Op woensdag 6 november 2019 20:49 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik hoop niet dat dit een afleidingsmanoeuvre moet voorstellen.
Hulpdiensten ergens anders heen laten gaan. Aandacht op iets vestigen waar het uiteindelijke soel niet ligt. Kan best.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:50 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja, doen ze heel vaak, een bom niet direct laten exploderen maar eerst doen alsof
Ja zie je in films zelfs zelden maar goed, het is in theorie mogelijkquote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Hulpdiensten ergens anders heen laten gaan. Aandacht op iets vestigen waar het uiteindelijke soel niet ligt. Kan best.
Dit was geen oefening hoor.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef nattermann het volgende:
in topic #1 had men het al over een oefening.
Vroegah had ik een scanner... Hoorde je een auto snel aankomen op de autoweg en luisterde je naar de politie die de achtervolging deed..quote:
Dat was niet van vandaag.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef nattermann het volgende:
in topic #1 had men het al over een oefening.
Oke ja als ze daar iets zeggen dan weet je dat het kloptquote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef nattermann het volgende:
in topic #1 had men het al over een oefening.
Laat hem de kosten maar betalen dan.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef Caland het volgende:
Piloot schijnt echt per ongeluk het knopje te hebben ingedrukt
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef Caland het volgende:
Piloot schijnt echt per ongeluk het knopje te hebben ingedrukt
Bron?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef Caland het volgende:
Piloot schijnt echt per ongeluk het knopje te hebben ingedrukt
Only in the Netherlands....quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef Caland het volgende:
Piloot schijnt echt per ongeluk het knopje te hebben ingedrukt
Die kan het zich vast niet meer herinneren.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
OK, over een jaar of 5 horen we van de volgende minister wat er echt gebeurd is.
Ik zie wel wat verbeterpuntjes op het gebied van informeren.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef STING het volgende:
Ach ja, hebben ze sowieso even kunnen oefenen.
Neuh.quote:
Waar deden jullie dat?quote:
en ook niet schiphol... maar Utrecht CSquote:
Hoezo? Ik denk dat de mensen die geïnformeerd moesten worden (hulpdiensten) wel enigszins op de hoogte waren.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik zie wel wat verbeterpuntjes op het gebied van informeren.
Jij dan ook als je per ongeluk iets verkeerds doetquote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Laat hem de kosten maar betalen dan.
Ik mag hopen van nietquote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef iBenny het volgende:
Zon kapingsknopje... Hoe ziet dat eruit? Is dat idd iets wat je perongeluk kan indrukken?
Normaal is dat transpondercode 7500, maar daar moet je toch echt bewust wat voor doen.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef iBenny het volgende:
Zon kapingsknopje... Hoe ziet dat eruit? Is dat idd iets wat je perongeluk kan indrukken?
quote:
Eindelijk antwoord op de vraag wat er tussen kunst en kitsch zatquote:
Stond hij een paar dagen geleden toevallig met zijn brandweerwagen op Vliegbasis Leeuwarden?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef Caland het volgende:
Piloot schijnt echt per ongeluk het knopje te hebben ingedrukt
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef iBenny het volgende:
Zon kapingsknopje... Hoe ziet dat eruit? Is dat idd iets wat je perongeluk kan indrukken?
Er zit een gigantische fout in het actieplan als niet veel sneller duidelijk gemaakt kan worden dat het een fout betreft.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Laat hem de kosten maar betalen dan.
Een erotisch beeld uit de oudheidquote:Op woensdag 6 november 2019 20:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
[..]
Eindelijk antwoord op de vraag wat er tussen kunst en kitsch zat
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo? Ik denk dat de mensen die geïnformeerd moesten worden (hulpdiensten) wel enigszins op de hoogte waren.
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:54 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Een erotisch beeld uit de oudheid
Op het moment dat een dergelijke code gebruikt wordt gaat er een protocol in werking. Een simpel "Oeps, mijn foutje" van de piloot is dan niet afdoende, die verklaring kan hij ook onder druk af hebben moeten leggen.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Serieus, hoe kan dit zo uit de klauwen lopen?. ''Oeps foutje'' is niet afdoende?
twitter:EWdeVlieger twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:52:24Currently on #Schiphol airport seeing how I can assist the traumatised passenger. Keep you posted cc @cnn @nbc @ABC #boksing reageer retweet
Elke knop, waar die ook zit, hoe ingesloten dan ook, die indrukbaar is, kan per ongeluk ingedrukt worden.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef iBenny het volgende:
Zon kapingsknopje... Hoe ziet dat eruit? Is dat idd iets wat je perongeluk kan indrukken?
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
[..]
Eindelijk antwoord op de vraag wat er tussen kunst en kitsch zat
Knopje met text "start engine no.5"quote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef iBenny het volgende:
Zon kapingsknopje... Hoe ziet dat eruit? Is dat idd iets wat je perongeluk kan indrukken?
Panic button is niet zomaar per ongeluk in te drukken. En ja, wanneer ik door een domme actie miljoenen aan schade veroorzaak dan begrijp ik dat ik daarvoor verantwoordelijk gehoudem wordt.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:53 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Jij dan ook als je per ongeluk iets verkeerds doet
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stond hij een paar dagen geleden toevallig met zijn brandweerwagen op Vliegbasis Leeuwarden?
Hmm, mja, logisch maar mja.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Op het moment dat een dergelijke code gebruikt wordt gaat er een protocol in werking. Een simpel "Oeps, mijn foutje" van de piloot is dan niet afdoende, die verklaring kan hij ook onder druk af hebben moeten leggen.
Enfin... dan kan het even duren.
Was ook aangekondigd voor november maar dit was zeker geen oefening..quote:Op woensdag 6 november 2019 20:51 schreef nattermann het volgende:
in topic #1 had men het al over een oefening.
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:54 schreef AchJa het volgende:
twitter:EWdeVlieger twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:52:24Currently on #Schiphol airport seeing how I can assist the traumatised passenger. Keep you posted cc @:cnn @:nbc @:ABC #boksing reageer retweet
![]()
![]()
Hoe kom je erbij dat zij niet geïnformeerd waren?quote:
Heeft die gap gewoon mijn gimmick gejatquote:Op woensdag 6 november 2019 20:54 schreef AchJa het volgende:
twitter:EWdeVlieger twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:52:24Currently on #Schiphol airport seeing how I can assist the traumatised passenger. Keep you posted cc @:cnn @:nbc @:ABC #boksing reageer retweet
![]()
![]()
En ik dacht 'ie nog in de Hudson lag.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:54 schreef AchJa het volgende:
twitter:EWdeVlieger twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:52:24Currently on #Schiphol airport seeing how I can assist the traumatised passenger. Keep you posted cc @:cnn @:nbc @:ABC #boksing reageer retweet
![]()
![]()
Om mijn eigen vraag zelf maar te beantwoorden: blijkbaar de Twitter-account van de luchtvaartmaatschappij zelf.quote:
Vertaling:twitter:AirEuropa twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:49:08#AirEuropaInfo Falsa Alarma. En el vuelo Ámsterdam - Madrid, esta tarde se activó, por error, un aviso que pone en marcha protocolos sobre secuestros en el aeropuerto. No ha pasado nada, todos los pasajeros se encuentran perfectamente esperando poder volar pronto. Lo lamentamos. reageer retweet
quote:#AirEuropaInfo Vals alarm Op de vlucht Amsterdam - Madrid werd vanmiddag per ongeluk een waarschuwing geactiveerd die protocollen voor ontvoeringen op de luchthaven lanceert. Er is niets gebeurd, alle passagiers wachten perfect om snel te vliegen. Het spijt ons.
Ja jij ook die keren dat je voor 1000 euro aan schade veroorzaakt zonder het te weten omdat je niet goed functioneert. Bedoel hoe simpel ben jequote:Op woensdag 6 november 2019 20:54 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Panic button is niet zomaar per ongeluk in te drukken. En ja, wanneer ik door een domme actie miljoenen aan schade veroorzaak dan begrijp ik dat ik daarvoor verantwoordelijk gesteld wordt.
Jij maakt hier een bewering over hen, ik niet.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat zij niet geïnformeerd waren?
Je snapt dat als dit een echte kaping was ze niet het risico willen lopen dat de piloot met een pistool op zijn hoofd verklaart dat het een foutje was.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er zit een gigantische fout in het actieplan als niet veel sneller duidelijk gemaakt kan worden dat het een fout betreft.
Nee dat zit bovenop de cockpit dus de piloot moet eerst uit het vliegtuig en op het dak klimmen..quote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef iBenny het volgende:
Zon kapingsknopje... Hoe ziet dat eruit? Is dat idd iets wat je perongeluk kan indrukken?
Better safe than sorryquote:Op woensdag 6 november 2019 20:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je snapt dat als dit een echte kaping was ze niet het risico willen lopen dat de piloot met een pistool op zijn hoofd verklaart dat het een foutje was.
Als het een echte kaping is dan doe je dat niet met stilstaande motoren bij de gate. Tenzij je als kaper toevallig ook verkeersvlieger bent en zelf een pushback aan kan vragen, de motoren kan starten en weg kan taxiën zonder dat iemand het door heeft.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je snapt dat als dit een echte kaping was ze niet het risico willen lopen dat de piloot met een pistool op zijn hoofd verklaart dat het een foutje was.
Dikke duim.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef Elvi het volgende:
Waar komt dan dat verhaal van 3 mannen met een mes vandaan?
Er zijn mensen die er hun werk van hebben... journalisten heten die..quote:Op woensdag 6 november 2019 20:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mensen die hun voldoening uit een noodtoestand halenSneu wel.
We hadden al een verward persoon op een dak vandaag.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee dat zit bovenop de cockpit dus de piloot moet eerst uit het vliegtuig en op het dak klimmen..
Omdat Twitterquote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef Elvi het volgende:
Waar komt dan dat verhaal van 3 mannen met een mes vandaan?
Ja wij ook dat was echt goud!quote:Op woensdag 6 november 2019 20:52 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Vroegah had ik een scanner... Hoorde je een auto snel aankomen op de autoweg en luisterde je naar de politie die de achtervolging deed..
Gewoon op fok. Net als tijdens 9/11quote:Op woensdag 6 november 2019 20:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Over jaren wordt gevraagd: waar was jij op 6 november?
Klasse verhaal man. Wanneer ik schade veroorzaak word ik daarvoor aansprakelijk gesteld. Wat denk jij dan, dat we maar moeten aanknoeien en anderen het laten betalen? Hen niet voor niets een aansprakelijkheidsverzekering.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:55 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja jij ook die keren dat je voor 1000 euro aan schade veroorzaakt zonder het te weten omdat je niet goed functioneert. Bedoel hoe simpel ben je
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef Elvi het volgende:
Waar komt dan dat verhaal van 3 mannen met een mes vandaan?
Of je laat eerdergenoemde piloot wegvliegen.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het een echte kaping is dan doe je dat niet met stilstaande motoren bij de gate. Tenzij je als kaper toevallig ook verkeersvlieger bent en zelf een pushback aan kan vragen, de motoren kan starten en weg kan taxiën zonder dat iemand het door heeft.
quote:Op woensdag 6 november 2019 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Stond hij een paar dagen geleden toevallig met zijn brandweerwagen op Vliegbasis Leeuwarden?
Waarom zo'n rare plek? Als er in de lucht iets gebeurt kom je daar toch nooit bijquote:Op woensdag 6 november 2019 20:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee dat zit bovenop de cockpit dus de piloot moet eerst uit het vliegtuig en op het dak klimmen..
En die verhalen over een F-16 die dat vliegtuig wel even zou neerhalenquote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef Elvi het volgende:
Waar komt dan dat verhaal van 3 mannen met een mes vandaan?
En je denkt dat die piloot dat zo maar heel braaf zou doen natuurlijk. En de rest van de crew dat ook toe laat.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of je laat eerdergenoemde piloot wegvliegen.
Nee, onze JSF kwam hem wel even inzepen.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
En die verhalen over een F-16 die dat vliegtuig wel even zou neerhalen
Jep, maar volgens die redenatie kan je alle informatie afkomstig uit het vliegtuig na het indrukken van de knop wantrouwen. Dan vraag ik me dus af hoe het wél opgelost was en waarom dat niet eerder kon.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je snapt dat als dit een echte kaping was ze niet het risico willen lopen dat de piloot met een pistool op zijn hoofd verklaart dat het een foutje was.
Die waren broodjes aan het smeren.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef Elvi het volgende:
Waar komt dan dat verhaal van 3 mannen met een mes vandaan?
Ik zou daar in mijn noodplan geen risico op willen lopen.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En je denkt dat die piloot dat zo maar heel braaf zou doen natuurlijk. En de rest van de crew dat ook toe laat.
Jaquote:Op woensdag 6 november 2019 20:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En je denkt dat die piloot dat zo maar heel braaf zou doen natuurlijk. En de rest van de crew dat ook toe laat.
Twitter.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef Elvi het volgende:
Waar komt dan dat verhaal van 3 mannen met een mes vandaan?
Ze waren nog aan het boarden, 27 man pas dusssquote:Op woensdag 6 november 2019 20:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jep, maar volgens die redenatie kan je alle informatie afkomstig uit het vliegtuig na het indrukken van de knop wantrouwen. Dan vraag ik me dus af op welke wijze ze en op grond van welke aanname ze naar binnengegaan zijn.
Zat de sluis er nog aan trouwens of niet?
twitter:AirEuropa twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:58:14#AirEuropaInfo False Alarm. In the flight Amsterdam - Madrid, this afternoon was activated, by mistake, a warning that triggers protocols on hijackings at the airport. Nothing has happened, all passengers are safe and sound waiting to fly soon. We deeply apologize. reageer retweet
thanksquote:Op woensdag 6 november 2019 20:55 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Hier nog steeds
https://www.liveatc.net/hlisten.php?mount=eham02_ops&icao=eham
Het wordt opgelost door dat vliegtuig veilig te stellen, zoals je ziet.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jep, maar volgens die redenatie kan je alle informatie afkomstig uit het vliegtuig na het indrukken van de knop wantrouwen. Dan vraag ik me dus af hoe het wél opgelost was en waarom dat niet eerder kon.
Zat de sluis er nog aan trouwens of niet?
Meest gedeelde link op FOK! vandaag.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
https://www.liveatc.net/hlisten.php?mount=eham02_ops&icao=eham
Dit ja. Zijn vaste protocollen lijkt me.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je snapt dat als dit een echte kaping was ze niet het risico willen lopen dat de piloot met een pistool op zijn hoofd verklaart dat het een foutje was.
Ik denk dat iemand zoals jij niet doorheeft of hij optimaal of gemiddeld presteert. Hoeveel geldverschil denk je dat daarin zit? Ga jij dat ook terugbetalen? Denk het niet hé want beter dan wat je doet kan je niet. Net zoals jij soms fouten maakt, waarvan je je waarschijnlijk niet eens bewust bent maar wel geld kosten, maakt deze persoon een wat duidelijker fout waarvan jij kan zeggen van 'laat hem het maar betalen'. En jouw fouten dan? Of maak je die nooit volgens jezelf? Elk uur dat je iets terug moet draaien gewoon inhouden op je loonquote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Klasse verhaal man. Wanneer ik schade veroorzaak wordt ik daarvoor aansprakelijk gesteld. Wat denk jij dan, dat we maar moeten aanknoeien en anderen het laten betalen? Hen niet voor niets een aansprakelijkheidsverzekering.
dankuquote:Op woensdag 6 november 2019 21:00 schreef MissHobje het volgende:
[..]
https://www.liveatc.net/hlisten.php?mount=eham02_ops&icao=eham
FOK! even niet bereikbaar:quote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef maily het volgende:
[..]
We hadden al een verward persoon op een dak vandaag.
En die piloot bleef gewoon zitten?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:00 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ze waren nog aan het boarden, 27 man pas dusss
Die piloot hoeft dus op elk moment in de vlucht maar even een transpondercode 7500 in te toetsen om iedereen te laten weten dat zijn kist wordt gekaapt. En laat het "transpondercode intoetsen" nu net iets zijn wat je bij de gate moet doen voor vertrek.quote:
En in concrete termen betekent dat....quote:Op woensdag 6 november 2019 21:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het wordt opgelost door dat vliegtuig veilig te stellen, zoals je ziet.
Ach, als je een echte Hollywoodschurk bent dan buffel je daar toch gewoon met vol vermogen doorheen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het wordt opgelost door dat vliegtuig veilig te stellen, zoals je ziet.
twitter:KoenVoskuil twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:55:33Air Europa zegt sorry dat de piloot per ongeluk de kapingscode heeft ingetoetst. Dat is transpondercode 7500, dat een stil alarm doet afgaan. En binnen een mum van tijd alle hulpdiensten optrommelt. #Schiphol reageer retweet
Iedereen veilig uit dat vliegtuig halen en dan kijken wat er gebeurt is. Dat lijkt me logisch.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
En in concrete termen betekent dat....
De piloot zou per ongeluk op de noodknop hebben gedrukt.twitter:AirEuropa twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:49:08#AirEuropaInfo Falsa Alarma. En el vuelo Ámsterdam - Madrid, esta tarde se activó, por error, un aviso que pone en marcha protocolos sobre secuestros en el aeropuerto. No ha pasado nada, todos los pasajeros se encuentran perfectamente esperando poder volar pronto. Lo lamentamos. reageer retweet
quote:#AirEuropaInfo Vals alarm Op de vlucht Amsterdam - Madrid werd vanmiddag per ongeluk een waarschuwing geactiveerd die protocollen voor ontvoeringen op de luchthaven lanceert. Er is niets gebeurd, alle passagiers wachten perfect om snel te vliegen. Het spijt ons.
WOEST.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Momo het volgende:
twitter:KoenVoskuil twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:55:33Air Europa zegt sorry dat de piloot per ongeluk de kapingscode heeft ingetoetst. Dat is transpondercode 7500, dat een stil alarm doet afgaan. En binnen een mum van tijd alle hulpdiensten optrommelt. #Schiphol reageer retweet
Ze weten niet wat er gaande is maar gaan gewoon aan boord?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Iedereen veilig uit dat vliegtuig halen en dan kijken wat er gebeurt is. Dat lijkt me logisch.
Nee maar dan kun je toch alleen maar naar beneden... Dus dan hoef je er ook niet bij..quote:Op woensdag 6 november 2019 20:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom zo'n rare plek? Als er in de lucht iets gebeurt kom je daar toch nooit bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
Waarschijnlijk is dat ook gedaan, maar er zal in het protocol staan dat je dat onder dreiging gezegd kan hebben en dat ze daar niet in moeten trappen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Vals alarm?en dan kun je niet even melden “sorry jongens” voordat half Nederland uitrukt :’)
Nee, want dan zou een echte kaper de crew kunnen dwingen dat te zeggen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Vals alarm?en dan kun je niet even melden “sorry jongens” voordat half Nederland uitrukt :’)
Nou ja hierop is al eerder gereageerd.. en nee dat kan niet zomaar gelukkig.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Vals alarm?en dan kun je niet even melden “sorry jongens” voordat half Nederland uitrukt :’)
Zeker een moslim pilootquote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Momo het volgende:
twitter:KoenVoskuil twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:55:33Air Europa zegt sorry dat de piloot per ongeluk de kapingscode heeft ingetoetst. Dat is transpondercode 7500, dat een stil alarm doet afgaan. En binnen een mum van tijd alle hulpdiensten optrommelt. #Schiphol reageer retweet
Lol ja.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:02 schreef Rodgrod het volgende:
Dit is wel een perfecte voor even Apeldoorn bellen
Lijkt me niet, dan zou het voor kapers makkelijk zijn om geen last te hebben van de hulpdiensten.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Vals alarm?en dan kun je niet even melden “sorry jongens” voordat half Nederland uitrukt :’)
Dit klinkt aannemelijker. Wel beter dan dat ie 'm in de Alpen de bergen inramt.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef TheRacingElf het volgende:
Boze piloot die het niet eens was met de overname door Iberia en op deze manier wraak nemen op de maatschappij?
Er kunnen tal van situaties voorgevallen zijn waardoor kapers zich genoodzaakt zouden zien om een plan eerder in werking te zetten.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het een echte kaping is dan doe je dat niet met stilstaande motoren bij de gate. Tenzij je als kaper toevallig ook verkeersvlieger bent en zelf een pushback aan kan vragen, de motoren kan starten en weg kan taxiën zonder dat iemand het door heeft.
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef Filosoofert het volgende:
Je zal je chef maar onder ogen moeten komen.
"Ja eh, we waren aan het klooien met de transponder, kijken hoe hoog die kon. Ik weet ook niet wat er gebeurde"
Netjes als je je daar uit lult
Dit dus idd.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:05 schreef Stoney3K het volgende:
Wat ik wel heel erg raar vind, code 7500 tik je niet 'per ongeluk' in door een typfoutje. Althans niet op een Airbus A330.
Ja, ze gaan aan boord. Dat gebeurt niet op een gewone manier.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze weten niet wat er gaande is maar gaan gewoon aan boord?
Ook mijn gedachtequote:Op woensdag 6 november 2019 21:05 schreef Stoney3K het volgende:
Wat ik wel heel erg raar vind, code 7500 tik je niet 'per ongeluk' in door een typfoutje. Althans niet op een Airbus A330.
Dit ja. Je verwacht dat ze binnen een kwartier toch wel met de piloot hadden kunnen communiceren dat het een fout van hem was.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Vals alarm?en dan kun je niet even melden “sorry jongens” voordat half Nederland uitrukt :’)
Is dat echt wat ze moeten doen? Lijkt me niet echt een veilig systeem dan als je dat moet intypen terwijl je gekaapt wordt en je maar een goed antwoord moet hebben in die stress voor die codequote:
En de Piloot durfde niet meer het vliegtuig uit te lopen?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja hierop is al eerder gereageerd.. en nee dat kan niet zomaar gelukkig.
Nou inderdaadquote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ook handig dat ze overal vermelden dat de daadwerkelijke transpondercode voor kapingen 7500 is.... Zie het bij de volgende serieuze kaping al gebeuren dat de piloot begint te toetsen en dat er bij de 7 al een kaper neerknikkend achter staat.
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Regilio_ het volgende:
Real na 6 minuten op 2-0.
UEFA MAFFIA
Dat leer je bij zo ongeveer elke vliegles. 7700 is ernstige noodsituatie, 7600 is radio stuk, 7500 is kaping.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ook handig dat ze overal vermelden dat de daadwerkelijke transpondercode voor kapingen 7500 is.... Zie het bij de volgende serieuze kaping al gebeuren dat de piloot begint te toetsen en dat er bij de 7 al een kaper neerknikkend achter staat.
Galatasaray thuis, walk-over.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Regilio_ het volgende:
Real na 6 minuten op 2-0.
UEFA MAFFIA
Ik kijk altijd meteen op FOK! als er iets happenings is 😊quote:Op fOkwoensdag 6 november 2019 21:01 schreef Snowballed het volgende:
[..]
FOK! even niet bereikbaar:
Antrax in een trein
Vliegtuig gekaapt
Man op dak van woning
Gelukkig werkt FOK! weer, dat geeft een lekker veilig gevoel
Ik vind het een erg vreemde uitleg ook.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Is dat echt wat ze moeten doen? Lijkt me niet echt een veilig systeem dan als je dat moet intypen terwijl je gekaapt wordt en je maar een goed antwoord moet hebben in die stress voor die code
Ze gingen aan boord op basis van welke richtlijn / aanname?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, ze gaan aan boord. Dat gebeurt niet op een gewone manier.
ze staan ook allemaal op het net dus zo geheim is het niet meerquote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ook handig dat ze overal vermelden dat de daadwerkelijke transpondercode voor kapingen 7500 is.... Zie het bij de volgende serieuze kaping al gebeuren dat de piloot begint te toetsen en dat er bij de 7 al een kaper neerknikkend achter staat.
Als dat zo is dan is een foutje maken als de radio stuk was niet heel vreemd toch? Scheelt maar 1 cijferquote:Op woensdag 6 november 2019 21:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat leer je bij zo ongeveer elke vliegles. 7700 is ernstige noodsituatie, 7600 is radio stuk, 7500 is kaping.
Dat kun je namelijk niet binnen een seconde vinden via Google.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ook handig dat ze overal vermelden dat de daadwerkelijke transpondercode voor kapingen 7500 is.... Zie het bij de volgende serieuze kaping al gebeuren dat de piloot begint te toetsen en dat er bij de 7 al een kaper neerknikkend achter staat.
Melding van een kaping. Wat ze verder aan mogelijkheden hebben om de situatie te analyseren gaan ze niet met ons delen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze gingen aan boord op basis van?
Ze stonden nog bij de gate, dan zit je (met een draad) verbonden met de lui op de grond. Als je radio dan stuk is dan zet je je transponder niet eens aan maar doe je gewoon je mond open (of desnoods eerst het raam).quote:Op woensdag 6 november 2019 21:09 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is een foutje maken als de radio stuk was niet heel vreemd toch? Scheelt maar 1 cijfer
Waldemar Torenstra, sowieso. Met Carice als stewardessquote:Op woensdag 6 november 2019 21:10 schreef Pleun2011 het volgende:
Binnenkort verfilmd. Wie de piloot speelt is nog niet bekend. Rijk de Gooyer kunnen we helaas niet meer benaderen
Nee;quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef TheRacingElf het volgende:
Boze piloot die het niet eens was met de overname door Iberia en op deze manier wraak nemen op de maatschappij?
Is gewoon openbare infoquote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ook handig dat ze overal vermelden dat de daadwerkelijke transpondercode voor kapingen 7500 is.... Zie het bij de volgende serieuze kaping al gebeuren dat de piloot begint te toetsen en dat er bij de 7 al een kaper neerknikkend achter staat.
Dit lijkt me nog steeds de enige logische verklaring. Als je vlak voor vertrek bent zit je echt wel met de vluchtleiding e.d. te kletsen, dus dan kom je daar wel snel achter.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef TheRacingElf het volgende:
Boze piloot die het niet eens was met de overname door Iberia en op deze manier wraak nemen op de maatschappij?
Aah bedankt! Ik zat ook maar wat te denken.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ze stonden nog bij de gate, dan zit je (met een draad) verbonden met de lui op de grond. Als je radio dan stuk is dan zet je je transponder niet eens aan maar doe je gewoon je mond open (of desnoods eerst het raam).
Ik heb nog altijd het idee dat er gewoon iemand stom is geweest bij het teruglezen van zijn IFR clearance en toen de verkeerde code intikte.
Dan krijgt ie een claim aan zijn broek die ie van zijn levensdagen niet terug kan betalen lijkt me.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit lijkt me nog steeds de enige logische verklaring. Als je vlak voor vertrek bent zit je echt wel met de vluchtleiding e.d. te kletsen, dus dan kom je daar wel snel achter.
Auwtch.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:12 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En dat slaat als een lul op een baksteen ☹
Andersom doet meer pijn.quote:
Precies, je weet het ook niet. Je valt natuurlijk niet met geweld binnen op basis van de melding.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Melding van een kaping. Wat ze verder aan mogelijkheden hebben om de situatie te analyseren gaan ze niet met ons delen.
Dat betaalt het bedrijf natuurlijk.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:13 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dan krijgt ie een claim aan zijn broek die ie van zijn levensdagen niet terug kan betalen lijkt me.
Nou, dat betwijfel ik.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:13 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat betaalt het bedrijf natuurlijk.
Twitter vooral.. Fok daarnaquote:Op woensdag 6 november 2019 21:08 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik kijk altijd meteen op FOK! als er iets happenings is 😊
Dat kan toch gewoon niet waar zijn he😂quote:Op woensdag 6 november 2019 21:13 schreef TheRacingElf het volgende:
"Een bron meldt aan De Telegraaf dat de gezagvoerder ’aan een stagiair wilde uitleggen wat alle codes betekenen’. Vervolgens werd ’per ongeluk daadwerkelijk op de knop ’send’ gedrukt’.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-vliegtuig-schiphol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |