Er kunnen tal van situaties voorgevallen zijn waardoor kapers zich genoodzaakt zouden zien om een plan eerder in werking te zetten.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als het een echte kaping is dan doe je dat niet met stilstaande motoren bij de gate. Tenzij je als kaper toevallig ook verkeersvlieger bent en zelf een pushback aan kan vragen, de motoren kan starten en weg kan taxiën zonder dat iemand het door heeft.
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef Filosoofert het volgende:
Je zal je chef maar onder ogen moeten komen.
"Ja eh, we waren aan het klooien met de transponder, kijken hoe hoog die kon. Ik weet ook niet wat er gebeurde"
Netjes als je je daar uit lult
Dit dus idd.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:05 schreef Stoney3K het volgende:
Wat ik wel heel erg raar vind, code 7500 tik je niet 'per ongeluk' in door een typfoutje. Althans niet op een Airbus A330.
Ja, ze gaan aan boord. Dat gebeurt niet op een gewone manier.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ze weten niet wat er gaande is maar gaan gewoon aan boord?
Ook mijn gedachtequote:Op woensdag 6 november 2019 21:05 schreef Stoney3K het volgende:
Wat ik wel heel erg raar vind, code 7500 tik je niet 'per ongeluk' in door een typfoutje. Althans niet op een Airbus A330.
Dit ja. Je verwacht dat ze binnen een kwartier toch wel met de piloot hadden kunnen communiceren dat het een fout van hem was.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Vals alarm? en dan kun je niet even melden “sorry jongens” voordat half Nederland uitrukt :’)
Is dat echt wat ze moeten doen? Lijkt me niet echt een veilig systeem dan als je dat moet intypen terwijl je gekaapt wordt en je maar een goed antwoord moet hebben in die stress voor die codequote:
En de Piloot durfde niet meer het vliegtuig uit te lopen?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja hierop is al eerder gereageerd.. en nee dat kan niet zomaar gelukkig.
Nou inderdaadquote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ook handig dat ze overal vermelden dat de daadwerkelijke transpondercode voor kapingen 7500 is.... Zie het bij de volgende serieuze kaping al gebeuren dat de piloot begint te toetsen en dat er bij de 7 al een kaper neerknikkend achter staat.
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Regilio_ het volgende:
Real na 6 minuten op 2-0.
UEFA MAFFIA
Dat leer je bij zo ongeveer elke vliegles. 7700 is ernstige noodsituatie, 7600 is radio stuk, 7500 is kaping.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ook handig dat ze overal vermelden dat de daadwerkelijke transpondercode voor kapingen 7500 is.... Zie het bij de volgende serieuze kaping al gebeuren dat de piloot begint te toetsen en dat er bij de 7 al een kaper neerknikkend achter staat.
Galatasaray thuis, walk-over.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Regilio_ het volgende:
Real na 6 minuten op 2-0.
UEFA MAFFIA
Ik kijk altijd meteen op FOK! als er iets happenings is 😊quote:Op fOkwoensdag 6 november 2019 21:01 schreef Snowballed het volgende:
[..]
FOK! even niet bereikbaar:
Antrax in een trein
Vliegtuig gekaapt
Man op dak van woning
Gelukkig werkt FOK! weer, dat geeft een lekker veilig gevoel
Ik vind het een erg vreemde uitleg ook.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Is dat echt wat ze moeten doen? Lijkt me niet echt een veilig systeem dan als je dat moet intypen terwijl je gekaapt wordt en je maar een goed antwoord moet hebben in die stress voor die code
Ze gingen aan boord op basis van welke richtlijn / aanname?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, ze gaan aan boord. Dat gebeurt niet op een gewone manier.
ze staan ook allemaal op het net dus zo geheim is het niet meerquote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ook handig dat ze overal vermelden dat de daadwerkelijke transpondercode voor kapingen 7500 is.... Zie het bij de volgende serieuze kaping al gebeuren dat de piloot begint te toetsen en dat er bij de 7 al een kaper neerknikkend achter staat.
Als dat zo is dan is een foutje maken als de radio stuk was niet heel vreemd toch? Scheelt maar 1 cijferquote:Op woensdag 6 november 2019 21:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat leer je bij zo ongeveer elke vliegles. 7700 is ernstige noodsituatie, 7600 is radio stuk, 7500 is kaping.
Dat kun je namelijk niet binnen een seconde vinden via Google.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ook handig dat ze overal vermelden dat de daadwerkelijke transpondercode voor kapingen 7500 is.... Zie het bij de volgende serieuze kaping al gebeuren dat de piloot begint te toetsen en dat er bij de 7 al een kaper neerknikkend achter staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |