abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:44:05 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189274990
meisje Thunberg laat er geen twijfel over bestaan.

"This is all wrong. I shouldn’t be standing here. I should be back in school on the other side of the ocean. Yet you all come to me for hope? How dare you! You have stolen my dreams and my childhood with your empty words. And yet I’m one of the lucky ones. People are suffering. People are dying. Entire ecosystems are collapsing. We are in the beginning of a mass extinction. And all you can talk about is money and fairytales of eternal economic growth. How dare you!"
- G. Thunberg, UN Climate Summit, NY, 23 Sep, 2019

momentje, mensen. deze gaat de boeken in. wat een speech.


deze ook...

Hello, I’m Severn Suzuki speaking for E.C.O. – The Environmental Children’s Organization.

We are a group of twelve and thirteen-year-olds from Canada trying to make a difference: Vanessa Suttie, Morgan Geisler, Michelle Quigg and me. We raised all the money ourselves to come six thousand miles to tell you adults you must change your ways. Coming here today, I have no hidden agenda. I am fighting for my future.

Losing my future is not like losing an election or a few points on the stock market. I am here to speak for all generations to come.

I am here to speak on behalf of the starving children around the world whose cries go unheard.

I am here to speak for the countless animals dying across this planet because they have nowhere left to go. We cannot afford to be not heard.

I am afraid to go out in the sun now because of the holes in the ozone. I am afraid to breathe the air because I don’t know what chemicals are in it.

I used to go fishing in Vancouver with my dad, until just a few years ago, we found the fish full of cancers. And now we hear about animals and plants going extinct every day – vanishing forever.

In my life, I have dreamt of seeing the great herds of wild animals, jungles and rain forests full of birds and butterflies, but now I wonder if they will even exist for my children to see.

Did you have to worry about these little things when you were my age?

All this is happening before our eyes and yet we act as if we have all the time we want and all the solutions. I’m only a child and I don’t have all the solutions, but I want you to realise, neither do you!

* You don’t know how to fix the holes in our ozone layer.
* You don’t know how to bring salmon back up a dead stream.
* You don’t know how to bring back an animal now extinct.
* And you can’t bring back forests that once grew where there is now desert.

If you don’t know how to fix it, please stop breaking it!

Here, you may be delegates of your governments, business people, organisers, reporters or politicians – but really you are mothers and fathers, brothers and sister, aunts and uncles – and all of you are somebody’s child.

I’m only a child yet I know we are all part of a family, five billion strong, in fact, 30 million species strong and we all share the same air, water and soil – borders and governments will never change that.

I’m only a child yet I know we are all in this together and should act as one single world towards one single goal.

In my anger, I am not blind, and in my fear, I am not afraid to tell the world how I feel.

In my country, we make so much waste, we buy and throw away, buy and throw away, and yet northern countries will not share with the needy. Even when we have more than enough, we are afraid to lose some of our wealth, afraid to share.

In Canada, we live the privileged life, with plenty of food, water and shelter – we have watches, bicycles, computers and television sets.

Two days ago here in Brazil, we were shocked when we spent some time with some children living on the streets. And this is what one child told us: “I wish I was rich and if I were, I would give all the street children food, clothes, medicine, shelter and love and affection.”

If a child on the street who has nothing, is willing to share, why are we who have everything still so greedy?

I can’t stop thinking that these children are my age, that it makes a tremendous difference where you are born, that I could be one of those children living in the favellas of Rio; I could be a child starving in Somalia; a victim of war in the Middle East or a beggar in India.

I’m only a child yet I know if all the money spent on war was spent on ending poverty and finding environmental answers, what a wonderful place this earth would be!

At school, even in kindergarten, you teach us to behave in the world. You teach us:

* not to fight with others,
* to work things out,
* to respect others,
* to clean up our mess,
* not to hurt other creatures
* to share – not be greedy.

Then why do you go out and do the things you tell us not to do?

Do not forget why you’re attending these conferences, who you’re doing this for – we are your own children. You are deciding what kind of world we will grow up in. Parents should be able to comfort their children by saying “everything’s going to be alright” , “we’re doing the best we can” and “it’s not the end of the world”.

But I don’t think you can say that to us anymore. Are we even on your list of priorities? My father always says “You are what you do, not what you say.”

Well, what you do makes me cry at night. You grown ups say you love us. I challenge you, please make your actions reflect your words. Thank you for listening.

alleen niemand leest ze :')



Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:47:23 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189275038
Nobel prijs van de Vrede aan dat wicht geven? Nobelprijs van de Hypocrisie misschien, maar toch niet van de Vrede?!

quote:
Gokkantoor tipt Greta Thunberg als topfavoriete voor Nobelprijs voor de Vrede




De zestienjarige Zweedse klimaatactiviste Greta Thunberg is dé te kloppen kandidate voor de Nobelprijs voor de Vrede. Althans volgens het bekende gokkantoor Ladbrokes. Experten zijn minder overtuigd. Zij stellen zich vragen bij de link tussen klimaat en vrede, én bij de leeftijd van Thunberg.

De furieuze en controversiële speech van Greta Thunberg voor de VN vorige week ligt nog vers in het geheugen. Voor de ene gedurfd en passioneel, voor de andere dramatisch en pathetisch - in de slechte zin van het woord dan. De tiener liet in elk geval maar weinigen onberoerd met haar ‘Hoe dúrven jullie’-toespraak.

Volgende week wordt de laureaat van de Nobelprijs voor de Vrede bekendgemaakt. De zestienjarige Thunberg is een van de kandidaat-winnaars en volgens Ladbrokes is ze zelfs topfavoriete. Het meisje won eerder in september al een prestigieuze prijs van mensenrechtenorganisatie Amnesty International. Of ze ook echt zoveel kans maakt op de Nobelprijs voor de Vrede, is een andere zaak.

De lijst van kandidaten is niet openbaar gemaakt en dus kennen we haar ‘tegenstanders’ niet. Bovendien zien deskundigen geen directe link tussen het klimaat en een of ander gewelddadig conflict in de wereld. Volgens Dan Smith, directeur van het Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), is dat verband er wél: “Klimaatverandering is een probleem dat sterk gelinkt is aan veiligheid en vrede”. Maar Henrik Urdal van het Peace Research Institute in Oslo, is het “uiterst onwaarschijnlijk” dat Thunberg met de Nobelprijs aan de haal zal gaan. Urdal wijst op haar jonge leeftijd en op de niet bewezen relatie tussen klimaatwijziging en gewapende conflicten.

Eerder noemde het Noorse onderzoeksinstituut PRIO Donald Trump en Greta Thunberg als kanshebbers voor de Nobelprijs voor de Vrede. De Amerikaanse president uitte, net als zijn Russische collega Vladimir Putin, al heel wat kritiek op de klimaatactiviste na haar speech in New York.

Thunberg lanceerde de beweging ‘Fridays for Future’, die schoolgaande kinderen aanspoorde om in staking te gaan voor het klimaat. Miljoenen kinderen over de hele wereld sloegen aan het spijbelen om hun stem te laten horen voor het milieu. Greta Thunberg was op haar eentje begonnen met haar schoolstaking vorig jaar in augustus voor het Zweedse parlement.

https://m.hln.be/wetensch(...)e~a9e09d66/#comments
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:49:02 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189275070
Ik denk dat Mickey D een record aantal milkshaken gaat verkopen *O*.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 00:38:28 #4
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189275906
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 23:47 schreef Nikonlover het volgende:
Nobel prijs van de Vrede aan dat wicht geven? Nobelprijs van de Hypocrisie misschien, maar toch niet van de Vrede?!
[..]

Hoezo hypocrisie ????
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 00:50:50 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189276104
Hier op Fok heeft ze nog maar weinig vrede gebracht :+
pi_189277978
Milieu activist, brrrr... eng woord, lijkt veel op terrorist. Moet ze niet naar school.

Over een jaar of tien is ze zoals veel 'activisten' 180 graden omgedraaid, huisje boompje, een mooie 6 cilinder op de oprit 😋

Zoals altijd krijgen deze minderheden te veel aandacht in de (linkse) media.
pi_189278680
Natuurlijk zal Gekke Greta een Nobelprijs van Vrede krijgen, die kreeg Obama ook gratis uitgereikt omdat hij de eerste president was met een kleurtje.

Nobelprijzen zijn ook niks meer waard, al decennia niet meer.

De enige echte koning die een Nobelprijs zou verdienen is natuurlijk Trump, die gewoon ff via twitter contact legt met Noord Korea en ff handjes schud. Waar hillary nog zei dat je een special task force moet oprichten om überhaupt te kunnen communiceren met Noord Korea.

Ja Hillary dat was wel te zien. Trump tweet gewoon met Kim!

Al die linkse prijzen hebben totaal geen waarde, het is een circlejerk om elkaars kontjes te kussen en ego's te strelen, tevens zou Trump deze prijs natuurlijk nooit zelf accepteren, want zijn ego hoeft niet gestreeld te worden.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_189278705
Don't shoot the messenger... but also don't reward her.

Overdreven gedoe.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:06:50 #9
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189278930
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 09:42 schreef epicbeardman het volgende:
Natuurlijk zal Gekke Greta een Nobelprijs van Vrede krijgen, die kreeg Obama ook gratis uitgereikt omdat hij de eerste president was met een kleurtje.

Nobelprijzen zijn ook niks meer waard, al decennia niet meer.

De enige echte koning die een Nobelprijs zou verdienen is natuurlijk Trump, die gewoon ff via twitter contact legt met Noord Korea en ff handjes schud. Waar hillary nog zei dat je een special task force moet oprichten om überhaupt te kunnen communiceren met Noord Korea.

Ja Hillary dat was wel te zien. Trump tweet gewoon met Kim!

Al die linkse prijzen hebben totaal geen waarde, het is een circlejerk om elkaars kontjes te kussen en ego's te strelen, tevens zou Trump deze prijs natuurlijk nooit zelf accepteren, want zijn ego hoeft niet gestreeld te worden.
:')
pi_189278956
De reden dat Greta zoveel weerstand oproept is simpel; de manier waarop de boodschap wordt gebracht, laat géén ruimte voor discussie. Ook zie je dat iedere vorm van kritiek als aanval wordt gezien. Nu gaan sommige photoshops en uitspraken nogal ver, maar dat is niet ongebruikelijk in de Twitterverse, op Internet, en in de maatschappij in het algemeen.

Verder zitten er nogal wat discutabele groepen achter het platform, waar Greta de mascotte van is. Onder andere zie je groepen opduiken die pro-immigratie zijn, we hebben foto's waarin Greta en haar ouders Antifa shirts aanhebben, en dan gaan er bij mij alweer allerlei alarmbellen af.

Op The Art of Annihilation zijn allerlei artikelen te vinden waarin op de organisaties op de achtergrond wordt ingegaan, helaas is de opmaak van de artikelen vrij pover, maar voor de liefhebbers:
http://www.theartofannihilation.com/category/articles-2019/

De essentie is dat er uiteindelijk organisaties met heel grote financiële belangen achter deze beweging zitten. Deze werken intiem samen met NGOs die op de voorgrond worden geplaatst. Het gaat dus helemaal niet om het milieu, maar om macht en geld.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:20:34 #11
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189279067
Natuurlijk gaat het om macht en geld. Zijn er werkelijk mensen die anders denken? Naïeve figuur ben je dan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:37:17 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189279302
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:08 schreef drexciya het volgende:
De reden dat Greta zoveel weerstand oproept is simpel; de manier waarop de boodschap wordt gebracht, laat géén ruimte voor discussie. Ook zie je dat iedere vorm van kritiek als aanval wordt gezien. Nu gaan sommige photoshops en uitspraken nogal ver, maar dat is niet ongebruikelijk in de Twitterverse, op Internet, en in de maatschappij in het algemeen.

Verder zitten er nogal wat discutabele groepen achter het platform, waar Greta de mascotte van is. Onder andere zie je groepen opduiken die pro-immigratie zijn, we hebben foto's waarin Greta en haar ouders Antifa shirts aanhebben, en dan gaan er bij mij alweer allerlei alarmbellen af.

Op The Art of Annihilation zijn allerlei artikelen te vinden waarin op de organisaties op de achtergrond wordt ingegaan, helaas is de opmaak van de artikelen vrij pover, maar voor de liefhebbers:
http://www.theartofannihilation.com/category/articles-2019/

De essentie is dat er uiteindelijk organisaties met heel grote financiële belangen achter deze beweging zitten. Deze werken intiem samen met NGOs die op de voorgrond worden geplaatst. Het gaat dus helemaal niet om het milieu, maar om macht en geld.
In feite dit. Mensen pikken het gewoon niet dat ze door een of andere 16-jarige Pippi Langkous als een soort misdadiger worden weggezet.
pi_189279305
volgens mij gaat het om het milieu. consperacy gekkies gaan uiteraard weer helemaal los, zoals op alles. wie let daar nog op...
pi_189279674
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:40:52 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189280887
quote:
“Following”

Natuurlijk :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:41:30 #16
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189280891
Wie is trouwens haar scriptschrijver ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189281215
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

“Following”

Natuurlijk :')
ze heeft haar info veranderd. putin noemde haar 'a kind girl'..
pi_189281231
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 12:41 schreef Scorpie het volgende:
Wie is trouwens haar scriptschrijver ?
doet ze zelf, denk ik.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:21:26 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189281396
denk ik ook wel hoor, zo sterk is het allemaal niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:32:06 #20
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_189282274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

doet ze zelf, denk ik.
Hoogst onwaarschijnlijk gezien het feit dat ze het IQ van een doppinda had toen haar werd gevraagd wat ze kwam doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_189282493
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoogst onwaarschijnlijk gezien het feit dat ze het IQ van een doppinda had toen haar werd gevraagd wat ze kwam doen.
wel weer typisch... je doelt op dat filmpje waar ze niet echt antwoord. als je het hele filmpje kijkt van die q&a, zie je dat ze daarna zegt; hebben jullie geen vragen voor de andere kinderen. ze antwoord alleen maar niet, omdat ze vind dat die q&a niet over haar ging, maar over iedereen. zoek maar op.

maar goed, je kijkt een clipje en je conclusie staat vast. zo gaat dat, 2019.
alles wiijst er eerder op, dat ze bovengemiddeld intelligent is. dat heb je wel vaker met autisten. en ook wel vaker, denken mensen vaak gelijk dat ze achterlijk zijn.
pi_189282552
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

doet ze zelf, denk ik.
_O-
pi_189283510
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:08 schreef drexciya het volgende:
De reden dat Greta zoveel weerstand oproept is simpel; de manier waarop de boodschap wordt gebracht, laat géén ruimte voor discussie. Ook zie je dat iedere vorm van kritiek als aanval wordt gezien. Nu gaan sommige photoshops en uitspraken nogal ver, maar dat is niet ongebruikelijk in de Twitterverse, op Internet, en in de maatschappij in het algemeen.

Verder zitten er nogal wat discutabele groepen achter het platform, waar Greta de mascotte van is. Onder andere zie je groepen opduiken die pro-immigratie zijn, we hebben foto's waarin Greta en haar ouders Antifa shirts aanhebben, en dan gaan er bij mij alweer allerlei alarmbellen af.

Op The Art of Annihilation zijn allerlei artikelen te vinden waarin op de organisaties op de achtergrond wordt ingegaan, helaas is de opmaak van de artikelen vrij pover, maar voor de liefhebbers:
http://www.theartofannihilation.com/category/articles-2019/

De essentie is dat er uiteindelijk organisaties met heel grote financiële belangen achter deze beweging zitten. Deze werken intiem samen met NGOs die op de voorgrond worden geplaatst. Het gaat dus helemaal niet om het milieu, maar om macht en geld.


Dit.

Plus het feit dat je met een kind als boegbeeld aantoonbaar heel erg ver komt.

Want kritiek op een (puberend en recalcitrant) kind behept met o.a. autisme staat volgens de hele deuggemeenschap gelijk aan de meest ranzige vorm van kindermishandeling.

Greta is hun godin, daar blijf je vanaf.

Bij mij jeuken de handen om een klein ouderwets corrigerend natuurvriendelijk biologisch tikje te geven op haar ik-heb-altijd-gelijk-billen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:46:43 #24
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189283689
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:32 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit.

Plus het feit dat je met een kind als boegbeeld aantoonbaar heel erg ver komt.

Want kritiek op een (puberend en recalcitrant) kind behept met o.a. autisme staat volgens de hele deuggemeenschap gelijk aan de meest ranzige vorm van kindermishandeling.

Greta is hun godin, daar blijf je vanaf.

Bij mij jeuken de handen om een klein ouderwets corrigerend natuurvriendelijk biologisch tikje te geven op haar ik-heb-altijd-gelijk-billen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:40:32 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189294960
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:32 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit.

Plus het feit dat je met een kind als boegbeeld aantoonbaar heel erg ver komt.

Want kritiek op een (puberend en recalcitrant) kind behept met o.a. autisme staat volgens de hele deuggemeenschap gelijk aan de meest ranzige vorm van kindermishandeling.

Greta is hun godin, daar blijf je vanaf.

Bij mij jeuken de handen om een klein ouderwets corrigerend natuurvriendelijk biologisch tikje te geven op haar ik-heb-altijd-gelijk-billen.
Is dat jouw oplossing voor klimaatsverandering?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:42:40 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189294985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:37 schreef pokkerdepok het volgende:
volgens mij gaat het om het milieu. consperacy gekkies gaan uiteraard weer helemaal los, zoals op alles. wie let daar nog op...
Shoot the Messenger, toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:43:15 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189294995
Moet je eens voorstellen wat er mogelijk zou zijn als ze in Zweden net zoveel liefde en aandacht gaven aan jongens als aan meisjes.

  zondag 6 oktober 2019 @ 10:43:49 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189295004
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Moet je eens voorstellen wat er mogelijk zou zijn als ze in Zweden net zoveel liefde en aandacht gaven aan jongens als aan meisjes.

[ afbeelding ]
Precies mijn punt!

NWS / Missie: The Ocean Cleanup #2 New and improved..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:13:10 #29
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:18:16 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189295384
Gezien de hoeveelheid haatdiarree die de vaste alt-right klanten hier uit hun onderbuik over haar heen schijten zal het wel goed zijn wat Greta zegt. _O_
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:30:27 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189295556
Kut, ze komen met daadwerkelijk betere initiatieven dan hun heiligverklaarde blaag, snel, roep alt/dom en onderbuik, dan winnen we weer!

Zo simpel in je hoofd zijn en toch overtuigd dat er meer dan cholera uit je bek komt :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189295641
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Moet je eens voorstellen wat er mogelijk zou zijn als ze in Zweden net zoveel liefde en aandacht gaven aan jongens als aan meisjes.

[ afbeelding ]
Het verschil tussen religie en pragmatisme.
De klimaatcult gaat maar om een ding en dat is het vereren van de staat en de daarbijbehorende dure oplossingen die eigenlijk niet veel oplossen.
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:45:55 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189295796
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:30 schreef HeatWave het volgende:
Kut, ze komen met daadwerkelijk betere initiatieven dan hun heiligverklaarde blaag, snel, roep alt/dom en onderbuik, dan winnen we weer!

Zo simpel in je hoofd zijn en toch overtuigd dat er meer dan cholera uit je bek komt :').
Kijk als alt righters er tegen beginnen te schelden weet je gewoon dat het goed is . Het zijn net puber die ook tegen alles tekeer gaan dat hun ouders voor ze willen.
pi_189295812
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:18 schreef Hexagon het volgende:
Gezien de hoeveelheid haatdiarree die de vaste alt-right klanten hier uit hun onderbuik over haar heen schijten zal het wel goed zijn wat Greta zegt. _O_
Waar het om gaat is dat haar minderjarigheid en onschuld worden gebruikt om tegengeluiden in de kiem te smoren.
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:49:15 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189295828
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat haar minderjarigheid en onschuld wordt gebruikt om tegengeluiden in de kiem te smoren.
Ik geloof niet dat tegengeluiden zich laten tegenhouden gezien de hoeveelheid haatstront die naar haar wordt uitgebraakt. Dus een domme dooddoener om af te leiden van waar het werkelijk om gaat. Asocialen die bang zijn dat hun consumptieverslaving in gevaar komt.
pi_189295893
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat tegengeluiden zich laten tegenhouden gezien de hoeveelheid haatstront die naar haar wordt uitgebraakt. Dus een domme dooddoener om af te leiden van waar het werkelijk om gaat. Asocialen die bang zijn dat hun consumptieverslaving in gevaar komt.
In discussies wordt 9 van de 10x benoemd dat het een kind is, dus ja..het wordt zeker wel gebruikt. Verder kan je de sceptici niet wegzetten als asociale consumptieverslaafden..hoewel dat moet je eigenlijk zelf weten. Persoonlijk vind ik de klimaathysterie erg lijken op een religie met een wetenschappelijk sausje. Daar ben ik nooit zo gevoelig voor..religie. Ben bang voor absurde en dure maatregelen die uiteindelijk niks opleveren.
pi_189295939
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

In discussies wordt 9 van de 10x benoemd dat het een kind is, dus ja..het wordt zeker wel gebruikt. Verder kan je de sceptici niet wegzetten als asociale consumptieverslaafden..hoewel dat moet je eigenlijk zelf weten. Persoonlijk vind ik de klimaathysterie erg lijken op een religie met een wetenschappelijk sausje. Daar ben ik nooit zo gevoelig voor..religie. Ben bang voor absurde en dure maatregelen die uiteindelijk niks opleveren.
Dus omdat wetenschappers zeggen wat er mis is met de vervuiling van onze atmosfeer ben je bang dat te lang uitgestelde maatregelen geld gaan kosten. He dan hadden we als mensheid ook maar eens wat beter moeten nadenken over het leugenswaardige riedeltje van vrije markten. Als we externaliteiten ook beprijsd hadden was de markt vrij.
  zondag 6 oktober 2019 @ 11:58:20 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189295945
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

In discussies wordt 9 van de 10x benoemd dat het een kind is, dus ja..het wordt zeker wel gebruikt. Verder kan je de sceptici niet wegzetten als asociale consumptieverslaafden..hoewel dat moet je eigenlijk zelf weten. Persoonlijk vind ik de klimaathysterie erg lijken op een religie met een wetenschappelijk sausje. Daar ben ik nooit zo gevoelig voor..religie. Ben bang voor absurde en dure maatregelen die uiteindelijk niks opleveren.
Omdat wat je persoonlijk vind blijkbaar beter uitkomt gezien je consumptiepatroon.

En verder lijkt het feit dat het een kind is juist de hoeveelheid scheldpartijen te bevorderen dus dat klopt ook al niet.
pi_189295998
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat wat je persoonlijk vind blijkbaar beter uitkomt gezien je consumptiepatroon.

En verder lijkt het feit dat het een kind is juist de hoeveelheid scheldpartijen te bevorderen dus dat klopt ook al niet.
Dat ze een kind is heeft er niks mee te maken joh. Hoe ze het brengt des te meer.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:06:04 #40
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_189296045
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus omdat wetenschappers zeggen wat er mis is met de vervuiling van onze atmosfeer ben je bang dat te lang uitgestelde maatregelen geld gaan kosten. He dan hadden we als mensheid ook maar eens wat beter moeten nadenken over het leugenswaardige riedeltje van vrije markten. Als we externaliteiten ook beprijsd hadden was de markt vrij.
Wetenschappers zeggen dat helemaal niet, maar waarom zou je ook over feiten en vaststaande cijfers een discussie voeren.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:12:09 #41
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189296118
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Moet je eens voorstellen wat er mogelijk zou zijn als ze in Zweden net zoveel liefde en aandacht gaven aan jongens als aan meisjes.

[ afbeelding ]
Apart :o Ik was echt in de veronderstelling dat er niets aan milieuvervuiling werd gedaan voordat Greta bestond. Straks gaan ze ook nog beweren dat er al stappen waren genomen om het veranderende klimaat tegen te gaan.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:23:46 #42
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_189296224
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Moet je eens voorstellen wat er mogelijk zou zijn als ze in Zweden net zoveel liefde en aandacht gaven aan jongens als aan meisjes.

[ afbeelding ]
Jankerts en zeikers krijgen een platform, maar mensen die werkelijk iets nuttigs bijdragen worden ontzien. Alle hoop en vertrouwen in de mensheid is verloren. :N
pi_189296430
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:12 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Apart :o Ik was echt in de veronderstelling dat er niets aan milieuvervuiling werd gedaan voordat Greta bestond. Straks gaan ze ook nog beweren dat er al stappen waren genomen om het veranderende klimaat tegen te gaan.
Dat zou je bijna gaan denken inderdaad met haar alarmisme, ik las net dat ze ook naar Nederland komt.
We zullen dan zien hoe ver politici gaan om haar te aanbidden en vereren. Klaver zit al met zijn broek open te wachten op haar speech.
Ik ben benieuwd welke politicus haar gaat vragen wanneer ze China of Rusland gaat bezoeken of waarom ze dat nog niet heeft gedaan.
Diezelfde politicus zal dan aan de hoogste boom geknoopt worden helaas want dit soort heiligschennis kan echt niet.
pi_189296482
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 11:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat wat je persoonlijk vind blijkbaar beter uitkomt gezien je consumptiepatroon.

En verder lijkt het feit dat het een kind is juist de hoeveelheid scheldpartijen te bevorderen dus dat klopt ook al niet.
Jij hebt inzage in zijn consumptiepatroon? of is het nu juist jouw onderbuik die hier aan diarree onderhevig is?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:46:22 #45
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189296499
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat zou je bijna gaan denken inderdaad met haar alarmisme, ik las net dat ze ook naar Nederland komt.
We zullen dan zien hoe ver politici gaan om haar te aanbidden en vereren. Klaver zit al met zijn broek open te wachten op haar speech.
Ik ben benieuwd welke politicus haar gaat vragen wanneer ze China of Rusland gaat bezoeken of waarom ze dat nog niet heeft gedaan.
Diezelfde politicus zal dan aan de hoogste boom geknoopt worden helaas want dit soort heiligschennis kan echt niet.
Je wil haar graag in de gevangenis zien of dood?

Maar ondanks dat, je weet dat China veel meer doet dan Nederland? En dat zelfs Rusland inmiddels klimaatmaatregelen gaat nemen?
Dus waarom moet ze naar China, wat ondanks het feit dat het best een eng land is ontzettend veel doet aan klimaatmaatregelen?
En waarom naar Rusland?

Omdat je denkt te weten dat ze daar geen voet tussen de deur krijgt? Het zelfs potienteel gevaarlijk is?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189296521
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je wil haar graag in de gevangenis zien of dood?

Maar ondanks dat, je weet dat China veel meer doet dan Nederland? En dat zelfs Rusland inmiddels klimaatmaatregelen gaat nemen?
Dus waarom moet ze naar China, wat ondanks het feit dat het best een eng land is ontzettend veel doet aan klimaatmaatregelen?
En waarom naar Rusland?

Omdat je denkt te weten dat ze daar geen voet tussen de deur krijgt? Het zelfs potienteel gevaarlijk is?
Wij in het westen doen meer dan genoeg voor het klimaat. We gaan zelfs zo ver dat we moedwillig mensen de armoede in trappen om het klimaat te redden.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:54:52 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189296607
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wij in het westen doen meer dan genoeg voor het klimaat. We gaan zelfs zo ver dat we moedwillig mensen de armoede in trappen om het klimaat te redden.
Nope, we doen just bar weinig.
Nu we er echt niet meer omheen kunnen komen we erachter dat we door het te negeren nu ineens wel heel veel moeten doen.

Nederlands bv loopt achter en heel fiks ook. Veel derde wereld landen doen meer dan wij tot nu nu toe.
Dat jij denkt dat het die landen niets kost komt omdat je niet wil kijken. Of dacht je dat die toch al arme chinees niets voelt van de vergaande maatregelen daar?
Dat gaat wel even wat verder dan hier. Daar komt het regelmatig voor dat mensen geen vreten meer op tafel kunnen zetten erdoor.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:56:21 #48
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189296638
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:48 schreef Chivaz het volgende:
We gaan zelfs zo ver dat we moedwillig mensen de armoede in trappen om het klimaat te redden.
De volgende klimaatheffingen zullen niet lang meer op zich laten wachten inderdaad. En het laagste BTW-tarief kan ook nog wel een stukje opgeschroefd worden om het volk wat minder te laten consumeren.

Mooi dat ze naar Nederland komt, kan ze gelijk de boeren een hartig woordje toespreken.
pi_189296697
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:56 schreef Woelwater het volgende:

[..]

De volgende klimaatheffingen zullen niet lang meer op zich laten wachten inderdaad. En het laagste BTW-tarief kan ook nog wel een stukje opgeschroefd worden om het volk wat minder te laten consumeren.

Mooi dat ze naar Nederland komt, kan ze gelijk de boeren een hartig woordje toespreken.
Ik hoop dat ze de boeren toespreekt het liefst zo hard mogelijk. De boeren zijn al ver klaar met de waanzin van de klimaatdrammers en ik denk zo maar eens dat een aanzienlijk deel van de Nederlanders achter de boeren staan.
pi_189296718
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wij in het westen doen meer dan genoeg voor het klimaat.
Ja onze productie outsourcen naar Azië en ze daarna de schuld geven. Zo doen we dat voor het klimaat. :D
pi_189296736
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat gaat wel even wat verder dan hier. Daar komt het regelmatig voor dat mensen geen vreten meer op tafel kunnen zetten erdoor.
Dat konden ze toch al niet, dus wat dat betreft veranderd er weinig voor ze.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189296743
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja onze productie outsourcen naar Azië en ze daarna de schuld geven. Zo doen we dat voor het klimaat. :D
Als je de productie het land uit jaagt dan is het niet vreemd dat ze in China vrolijk verder gaan.
Vandaar ook mijn verbazing dat ze nog niet naar China zijn gegaan, of is het ook onze schuld dat ze in China produceren waar de regels wat lakser zijn.
pi_189296808
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als je de productie het land uit jaagt dan is het niet vreemd dat ze in China vrolijk verder gaan.
Vandaar ook mijn verbazing dat ze nog niet naar China zijn gegaan, of is het ook onze schuld dat ze in China produceren waar de regels wat lakser zijn.
Als daar veel goederen worden geproduceerd door het Westen dan heb je daar zeker een aandeel in, ja.
pi_189296847
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als daar veel goederen worden geproduceerd door het Westen dan heb je daar zeker een aandeel in, ja.
Misschien moeten we dan weer importheffingen stellen op producten uit China. Make the Netherlands great again.
pi_189296876
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Als je de productie het land uit jaagt dan is het niet vreemd dat ze in China vrolijk verder gaan.
Vandaar ook mijn verbazing dat ze nog niet naar China zijn gegaan, of is het ook onze schuld dat ze in China produceren waar de regels wat lakser zijn.
De productie het land uit jaagt? Waar hebben we dat gedaan?

Nee nee onder het mom van het rechtse dogma van de vrije markt zijn die vertrokken. Zoals ik al eerder opmerkte reken de externaliteiten mee. ^O^
pi_189297121
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:12 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Misschien moeten we dan weer importheffingen stellen op producten uit China. Make the Netherlands great again.
We hebben gezien wat voor fantastische effecten dat heeft ja.
pi_189297236
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

We hebben gezien wat voor fantastische effecten dat heeft ja.
De effecten op de economie en de arme mensen zijn toch niet van belang voor de klimaatdrammers. Dus ik zie niet in waarom dat niet een geweldig idee kan zijn voor de alarmisten.
pi_189297340
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is dat jouw oplossing voor klimaatsverandering?
Nee, het is mijn mening over hoe dit kind door volwassenen als boegbeeld wordt gebruikt / misbruikt.

En hoe handig dat heeft uitgepakt blijkt inmiddels wel.

Het zegt niks over het feit dat ik mij grotendeels kan vinden in de argumenten dat het milieu en de aarde voor een deel naar de klote gaan en dat er wat aan gedaan moet worden.

Maar dat vind / roep ik al dik 30 jaar en ik doe in mijn leven en omgeving er aan wat ik kan doen.

Niet opeens nu een naar voren geschoven puber die het milieu heeft ontdekt mij met aan het hysterisch grenzende speeches komt beschuldigen en uitleggen hoe het zit en vooral MOET.

Als jij je daar prettig bij voelt dan is dat prima.

Ik niet.
pi_189298130
lekker negatief weer allemaal... innovatie en omschakeling naar schone energie is een gigantische groeimarkt. als nederland (of welk ander land dan ook) daar slim op inspeelt, wordt je er alleen maar rijker van.
  zondag 6 oktober 2019 @ 14:39:25 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189298289
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:48 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Nee, het is mijn mening over hoe dit kind door volwassenen als boegbeeld wordt gebruikt / misbruikt.

En hoe handig dat heeft uitgepakt blijkt inmiddels wel.

Het zegt niks over het feit dat ik mij grotendeels kan vinden in de argumenten dat het milieu en de aarde voor een deel naar de klote gaan en dat er wat aan gedaan moet worden.

Maar dat vind / roep ik al dik 30 jaar en ik doe in mijn leven en omgeving er aan wat ik kan doen.

Niet opeens nu een naar voren geschoven puber die het milieu heeft ontdekt mij met aan het hysterisch grenzende speeches komt beschuldigen en uitleggen hoe het zit en vooral MOET.

Als jij je daar prettig bij voelt dan is dat prima.

Ik niet.
Misschien moet je je gewoon niet aangesproken voelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_189298467
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien moet je je gewoon niet aangesproken voelen.
lastig voor sommigen; kind, progressief, vrouw...
pi_189298834
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Moet je eens voorstellen wat er mogelijk zou zijn als ze in Zweden net zoveel liefde en aandacht gaven aan jongens als aan meisjes.

[ afbeelding ]
Boyan is een Nederlander, geen Zweed ;)

Daarnaast is zijn project nogal omstreden aangezien het behoorljik wat dieren als "bijvangst" heeft - die het dan ook niet overleven. Cijfers over welke verhouding plastic vs zeeleven het betreft wil hij niet geven.
pi_189299048
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 15:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Boyan is een Nederlander, geen Zweed ;)

Daarnaast is zijn project nogal omstreden aangezien het behoorljik wat dieren als "bijvangst" heeft - die het dan ook niet overleven. Cijfers over welke verhouding plastic vs zeeleven het betreft wil hij niet geven.
hij bedoelt in zweden, bij de nobelprijs

ik vraag me vooral af waarom hij denkt dat meisjes daar meer liefde krijgen..
  zondag 6 oktober 2019 @ 21:11:09 #64
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189305786
Ik heb net een klein fragment van Greta gehoord. En zij komt behoorlijk geacteerd over. Alsof zij een heel spannend boek voorleest aan kinderen. Elke zin krijgt teveel nadruk mee. Dat kind spoort niet als ze dit echt allemaal meent vanuit haar hart.

[ Bericht 2% gewijzigd door Special-Tee op 06-10-2019 21:28:47 ]
  zondag 6 oktober 2019 @ 21:23:43 #65
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189306129
quote:
10s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:23 schreef AchJa het volgende:
morrisjim twitterde op zaterdag 05-10-2019 om 14:58:24 Dit kwam net binnen via de whatsapps en ik lach al minstens een kwartier https://t.co/dIEw8hqSDw reageer retweet
Mn mondhoeken bewogen niet eens.
Land of the free. Home of the brave.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 6 oktober 2019 @ 21:25:19 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189306147
quote:
10s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:23 schreef AchJa het volgende:
morrisjim twitterde op zaterdag 05-10-2019 om 14:58:24 Dit kwam net binnen via de whatsapps en ik lach al minstens een kwartier https://t.co/dIEw8hqSDw reageer retweet
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
HAHAHAHAHAHHAHAHAHA
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 6 oktober 2019 @ 21:27:03 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189306188
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  † In Memoriam † zondag 6 oktober 2019 @ 22:48:16 #69
88815 The_Emotion
98.3
pi_189307547
Nou ik weet het goedgemaakt. De komende 3 weken ga ik fietsend naar mijn werk en boodschappen doen. Regen wind en kou zal ik trotseren als strijder ter fiets.
Daarna ga ik wel op vliegvakantie naar de andere kant van de oceaan, en ga daarna eens denken aan een nieuwe auto.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_189307663
quote:
10s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:23 schreef AchJa het volgende:
morrisjim twitterde op zaterdag 05-10-2019 om 14:58:24 Dit kwam net binnen via de whatsapps en ik lach al minstens een kwartier https://t.co/dIEw8hqSDw reageer retweet
_O-
pi_189307682
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lastig voor sommigen; kind, progressief, vrouw...
Geestelijk gehandicapte, gender, psychisch probleem.
Je vergeet er een paar.
pi_189308687
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Geestelijk gehandicapte, gender, psychisch probleem.
Je vergeet er een paar.
die wilde ik jullie nog besparen. want dat maakt het alleen maar erger.
pi_189309657
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:11 schreef Special-Tee het volgende:
Ik heb net een klein fragment van Greta gehoord. En zij komt behoorlijk geacteerd over. Alsof zij een heel spannend boek voorleest aan kinderen. Elke zin krijgt teveel nadruk mee. Dat kind spoort niet als ze dit echt allemaal meent vanuit haar hart.
Normale manier praten voor iemand met Asperger. Wat ze idd heeft.
Altijd leuk als mensen hatelijke opmerkingen als "ze spoort niet" menen te moeten maken over kinderen met een handicap.
  maandag 7 oktober 2019 @ 07:24:59 #74
1234 HiZ
Istanbullu
pi_189309721
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 06:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Normale manier praten voor iemand met Asperger. Wat ze idd heeft.
Altijd leuk als mensen hatelijke opmerkingen als "ze spoort niet" menen te moeten maken over kinderen met een handicap.
OH ja, want iedereen met een persoonlijkheidsstoornis is altijd een lieverd die nooit onzin uitkraamt. OCD gedrag is ook heel gewoon.

Je kunt je ook niet voorstellen dat observatie over hoe zij zich gedraagt iets zegt over hoe belachelijk en waarschijnlijk hypocriet haar entourage is.
pi_189310438
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 07:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

OH ja, want iedereen met een persoonlijkheidsstoornis is altijd een lieverd die nooit onzin uitkraamt. OCD gedrag is ook heel gewoon.

Je kunt je ook niet voorstellen dat observatie over hoe zij zich gedraagt iets zegt over hoe belachelijk en waarschijnlijk hypocriet haar entourage is.
Eens, levensgevaarlijke visie. Ik hoop dat je niet in de TBS klinieken werkzaam bent.
pi_189311707
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 01:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik heb tenminste een onderschrift. bij jou komt er helemaal niets uit..
wat begrijp ik niet?
Hoe inhoudelijk te reageren op mijn / een post.

Maar dat begrijp / begreep je wel.

bla bla bla.

En zo.
pi_189311755
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 06:57 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Normale manier praten voor iemand met Asperger. Wat ze idd heeft.
Altijd leuk als mensen hatelijke opmerkingen als "ze spoort niet" menen te moeten maken over kinderen met een handicap.
Kind met een handicap.

Juist.

En zie daar het grote succes / grote probleem met dit kind als boegbeeld van een beweging met vooral volwassen agenda, idealen en doelen.
pi_189313486
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Kind met een handicap.

Juist.

En zie daar het grote succes / grote probleem met dit kind als boegbeeld van een beweging met vooral volwassen agenda, idealen en doelen.
Oh, DAAR ben ik het mee eens.
Maar hoe men haar de afgelopen weken vooral verrot heeft lopen schelden om nu te gaan claimen dat men dat alleen maar doet omdat ze "bezorgd om haar zijn" is misselijkmakend.
  maandag 7 oktober 2019 @ 13:20:59 #79
477595 Special-Tee
Speciaal Geval
pi_189313563
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Kind met een handicap.

Juist.

En zie daar het grote succes / grote probleem met dit kind als boegbeeld van een beweging met vooral volwassen agenda, idealen en doelen.
Dus ze heeft een handicap en daar verschuilt die hele onzinnige klimaatbeweging achter. Je mag haar geen kritiek geven want een handicap! HOW DARE YOU1!
pi_189313716
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:14 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Hoe inhoudelijk te reageren op mijn / een post.

Maar dat begrijp / begreep je wel.

bla bla bla.

En zo.
die post was niet van jou.
  maandag 7 oktober 2019 @ 14:20:39 #81
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189314491
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 14:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

lastig voor sommigen; kind, progressief, vrouw...
Yep, dat is wat jullie altijd roepen: hahaha die boze blannke mannetjes zijn geintimideerd door een vrouw, hahahaha durf je wel tegen een kind, hahahaha durf je wel tegen een psychisch gestoorde, hahaha wow wat maakt ze veel los, haahahahaha wow wat is iedereen onder de indruk. :O :Z

Weet je wat pas ''moedig'' zou zijn? Als de klimaatindustrie een blanke christelijke heteroman zou kiezen als boegbeeld. Maar dan zouden de volgelingen klagen over een ''grote fout'' en ''CIS-normatieve oppressie'' en meer van dat soort Marxistische shit.
  maandag 7 oktober 2019 @ 14:35:49 #82
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189314713
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Yep, dat is wat jullie altijd roepen: hahaha die boze blannke mannetjes zijn geintimideerd door een vrouw, hahahaha durf je wel tegen een kind, hahahaha durf je wel tegen een psychisch gestoorde, hahaha wow wat maakt ze veel los, haahahahaha wow wat is iedereen onder de indruk. :O :Z

Weet je wat pas ''moedig'' zou zijn? Als de klimaatindustrie een blanke christelijke heteroman zou kiezen als boegbeeld. Maar dan zouden de volgelingen klagen over een ''grote fout'' en ''CIS-normatieve oppressie'' en meer van dat soort Marxistische shit.
Al Gore bijvoorbeeld? Weinig mensen weten dat, maar deze cis-hetero blanke man was een van de eerste die de gevolgen van klimaatverandering voor het grote publiek kenbaar probeerde te maken, om zo mensen de noodzaak van maatregelen te doen inzien. Hij heeft wel wat erkenning gekregen voor zijn werk, een paar prijzen voor zijn inzet enzo, maarja, omdat het een blanke wit cis-hetero man was, was hij populair bij rechts om zijn argumenten, maar werd hij vooral genegeerd door de linkse klimaatlobby, aangezien hij een exponent was van de patriarchale structuren die de wereld in hun greep houden.
pi_189314747
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Yep, dat is wat jullie altijd roepen: hahaha die boze blannke mannetjes zijn geintimideerd door een vrouw, hahahaha durf je wel tegen een kind, hahahaha durf je wel tegen een psychisch gestoorde, hahaha wow wat maakt ze veel los, haahahahaha wow wat is iedereen onder de indruk. :O :Z

Weet je wat pas ''moedig'' zou zijn? Als de klimaatindustrie een blanke christelijke heteroman zou kiezen als boegbeeld. Maar dan zouden de volgelingen klagen over een ''grote fout'' en ''CIS-normatieve oppressie'' en meer van dat soort Marxistische shit.
niet echt hoor... leuk verzonnen, maar nee.
pi_189315105
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

die post was niet van jou.
Het was de post die als op reactie op mijn post was gegeven en jouw post kwam er achteraan.

Ik zag / zie het logisch verband meteen, maar als jij het anders ziet / uitlegt, prima.
pi_189315149
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 13:20 schreef Special-Tee het volgende:

[..]

Dus ze heeft een handicap en daar verschuilt die hele onzinnige klimaatbeweging achter. Je mag haar geen kritiek geven want een handicap! HOW DARE YOU1!
Deels klopt dit geheel met wat we in de ("sociale") media zien.

Net zoals de (soms ronduit beschamende) reacties op haar persoonlijk.

Soort zoekt soort en voedt elkaar met de onderbuik hysterie.

Het kind is of een godin of het kind is een duivelin.

Beide kampen zijn wat mij betreft volledig wappie.
pi_189315706
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 13:48 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Nee, het is mijn mening over hoe dit kind door volwassenen als boegbeeld wordt gebruikt / misbruikt.

En hoe handig dat heeft uitgepakt blijkt inmiddels wel.

Het zegt niks over het feit dat ik mij grotendeels kan vinden in de argumenten dat het milieu en de aarde voor een deel naar de klote gaan en dat er wat aan gedaan moet worden.

Maar dat vind / roep ik al dik 30 jaar en ik doe in mijn leven en omgeving er aan wat ik kan doen.

Niet opeens nu een naar voren geschoven puber die het milieu heeft ontdekt mij met aan het hysterisch grenzende speeches komt beschuldigen en uitleggen hoe het zit en vooral MOET.

Als jij je daar prettig bij voelt dan is dat prima.

Ik niet.
dit was je post, geloof ik. ik kan het wel even uitleggen, maar dan kom ik toch weer op dezelfde opmerking uit, kijk maar:

fijn dat je de problemen in ieder geval wel onderkend.
maar dan blijft over, dat je je zo aangesproken voelt door haar betoog. dat slaat dus nergens op, want je doet wat je kan, zeg je.
pplus dta ze jou helemaal niet aanspreekt, maar onze leiders, die op een conferentie over onze toekomst beslissen, en dus helemaal niet doen wat ze kunnen. wat is je probleem dan?

of, wat ik al zei, heb je gewoon een probleem dat een kind, of vrouw, of (links) progressief iemand iets roept?
  maandag 7 oktober 2019 @ 16:27:54 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_189316332
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:11 schreef Special-Tee het volgende:
Ik heb net een klein fragment van Greta gehoord. En zij komt behoorlijk geacteerd over. Alsof zij een heel spannend boek voorleest aan kinderen. Elke zin krijgt teveel nadruk mee. Dat kind spoort niet als ze dit echt allemaal meent vanuit haar hart.
Aspergers/autisten functioneren dan ook meer cerebraal, niet vanuit het hart.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 7 oktober 2019 @ 19:39:18 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189319473
Walgelijk :r :r :r

quote:
Onbekende daders hangen Greta Thunberg-pop op aan brug in Rome, politie start onderzoek



Een opmerkelijk zicht vandaag voor enkele passanten in Rome: aan de brug op de Via Isacco Newton hing een stoffen pop met twee vlechten te bengelen. De pop moest de klimaatactiviste Greta Thunberg voorstellen en werd inmiddels door de brandweer verwijderd. “Greta is your god” stond er op een briefje geschreven dat de pop bij zich droeg.

Wie de pop heeft opgehangen is voorlopig onbekend, evenals de reden. De pop hing aan de brug op de Via Isacco Newton, de weg die naar de luchthaven in Rome leidt.

De burgemeester van Rome heeft de actie alvast veroordeeld. “Het is een schandelijke actie dat er een Greta Thunberg-pop werd opgehangen aan een brug in onze stad”, schreef burgemeester Virginia Raggi (Vijfsterrenbeweging) op Twitter. “Ik wil aan Greta Thunberg en haar familie mijn solidariteit en die van heel Rome betuigen. Onze toewijding aan het klimaat stopt hier niet.”

De pop werd door de brandweer van de brug verwijderd, en de politie is eveneens een onderzoek naar de daders gestart.

https://www.hln.be/nieuws(...)-onderzoek~ae11fb85/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:52:57 #89
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189319769
quote:
6s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:39 schreef Nikonlover het volgende:
Walgelijk :r :r :r
[..]

Het vervelende is dat door dit soort idiote acties het bijna als misdadig wordt gezien om kritiek te hebben op die complete nonsens van dat meisje.

Als ik mijn alu-hoedje even opzet: van wie is die pop afkomstig? Het komt aan de Thunberg-zijde natuurlijk wel goed uit dat alle gefundeerde kritiek, zonder op de persoon te spelen, zou worden gesmoord onder de noemer "kijk wat het voor gevolgen kan hebben!"

Nu weet ik dat dat argument ook wordt gebruikt voor bepaalde islamkritische politici, maar daar is de kritiek vaak dusdanig op de persoon, die als gevaar wordt bestempeld, dat het in sommige gevallen wel gerechtvaardigd is om dat te zeggen. Maar kritiek op ideeën moet altijd mogelijk zijn, zonder daarmee de persoon als probleem te bestempelen dat uit de weg geruimd zou moeten worden.
pi_189320574
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:52 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het vervelende is dat door dit soort idiote acties het bijna als misdadig wordt gezien om kritiek te hebben op die complete nonsens van dat meisje.

Als ik mijn alu-hoedje even opzet: van wie is die pop afkomstig? Het komt aan de Thunberg-zijde natuurlijk wel goed uit dat alle gefundeerde kritiek, zonder op de persoon te spelen, zou worden gesmoord onder de noemer "kijk wat het voor gevolgen kan hebben!"

Nu weet ik dat dat argument ook wordt gebruikt voor bepaalde islamkritische politici, maar daar is de kritiek vaak dusdanig op de persoon, die als gevaar wordt bestempeld, dat het in sommige gevallen wel gerechtvaardigd is om dat te zeggen. Maar kritiek op ideeën moet altijd mogelijk zijn, zonder daarmee de persoon als probleem te bestempelen dat uit de weg geruimd zou moeten worden.
De pop kwam van links.
pi_189320643
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:52 schreef Repentless het volgende:
Nu weet ik dat dat argument ook wordt gebruikt voor bepaalde islamkritische politici, maar daar is de kritiek vaak dusdanig op de persoon, die als gevaar wordt bestempeld, dat het in sommige gevallen wel gerechtvaardigd is om dat te zeggen.
Dat is en was hier natuurlijk ook het geval.
pi_189320769
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:29 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

De pop kwam van links.
zegt hij stellig...
  maandag 7 oktober 2019 @ 20:40:01 #93
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189320838
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 20:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is en was hier natuurlijk ook het geval.
Ik heb nog niet veel kritieken gelezen of gezien die spreken over een gevaar dat geneutraliseerd moet worden. Onbeschaafde reacties over haar geestelijke gesteldheid of uiterlijk wel, maar daar zie ik nog niet direct dreiging in. Zullen er best zijn in alle comments op internet, maar ik heb nog geen publieke figuren in die bewoordingen horen spreken. Dat is natuurlijk wel anders bij de groep die ik aanhaalde. En het is ook gebleken dat dat een daadwerkelijk gevaar oplevert.

Overigens kun je natuurlijk wel stellen dat ze door haar Asperger, schromelijk overdrijft en vrijwel niet in staat is om te relativeren. Maar dat zie ik niet als een aanval, maar gewoon een nuchtere constatering.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 03:03:26 #94
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189325488
quote:
6s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:39 schreef Nikonlover het volgende:
Walgelijk :r :r :r
[..]

Valt me erg van je mee dat je deze actie walgelijk vindt en dat pleit voor je.

Wat ik al vaker verkondig in de echte wereld, is dat al dat rechtse geschreeuw en doodsbedreigingen, verkondigen waar iemand in het echt woont, adressen van politici openbaren met bedreigingen erbij, echte nare consequenties kunnen hebben in de echte wereld.

Ik vind het dan ook zeer kwalijk dat internet nauwelijks gemodereerd wordt en er overal op het internet, soms helaas ook op dit forum, dergelijke strafbare uitlatingen worden gedaan.

Er hoeft maar een gek - en als ik sommige reacties lees op het internet zijn er heel erg veel psychopaten met een goede internetverbinding - rond te lopen die gehoor geeft aan een dergelijke opmerking.

Vandaar ook dat er eens een keer gemodereerd moet gaan worden op het internet. Niet alleen hier, ook op Geenstijl en ja, zelfs op Joop.nl

Je kunt het met iemand oneens zijn, maar bedreigingen is een stap te ver. Ik heb een verschrikkelijke hekel aan Geert W. bijvoorbeeld, maar ik ga hem niet bedreigen.

Houdt discussies fatsoenlijk.

Deze actie in Italie is echt walgelijk. :r

Enfin, nogmaals hulde voor je opmerking, ik weet dat je het oneens bent met Greta en derhalve getuigt dit van innerlijke kracht dat je deze actie verafschuwt. Dit pleit voor je en ik hoop dat andere rechts-denkende medemensen je voorbeeld zullen volgen.
Overigens vind ik linkse mensen die gaan dreigen net zo kwalijk.
pi_189325851
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 15:07 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Deels klopt dit geheel met wat we in de ("sociale") media zien.

Net zoals de (soms ronduit beschamende) reacties op haar persoonlijk.

Soort zoekt soort en voedt elkaar met de onderbuik hysterie.

Het kind is of een godin of het kind is een duivelin.

Beide kampen zijn wat mij betreft volledig wappie.
Ik zie eigenlijk niemand die haar een Godin noemt. Behalve de pophanger.

Wel veel mensen die er op wijzen dat wat zij zegt helemaal klopt met wat klimatologen zeggen - we doen veel te weinig. Zelfs rechtse klimatologen die betaald worden door Trump zijn het daar mee eens.

En toch reageert "de andere kant" daar schuimbekkend met "ZE LULT ONZIN" op.
pi_189325924
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:52 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het vervelende is dat door dit soort idiote acties het bijna als misdadig wordt gezien om kritiek te hebben op die complete nonsens van dat meisje.
Het is wel opvallend dat we al in topic 10 zijn aanbeland en die kritiek nog nauwelijks is gegeven.
Wel talloze scheldpartijen, suggesties dat ze misbruikt wordt, commentaar op haar uiterlijk - en als we buiten FOK! kijken ook nog wat suggesties dat ze het verdient verkracht te worden, een kogel te krijgen of aan een brug gehangen te worden.

Maar echt inhoudelijk commentaar op haar uitspraken ? Dat is er eigenlijk niet. Maar gezien de aard van het commentaar dat er wel was denk ik niet dat dat komt "omdat ze een geestelijk gehandicapt meisje is".

[ Bericht 7% gewijzigd door Kassamiep op 08-10-2019 07:23:45 ]
pi_189326055
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:08 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Het is wel opvallend dat we al in topic 10 zijn aanbeland en die kritiek nog nauwelijks is gegeven.
Wel talloze scheldpartijen, suggesties dat ze misbruikt wordt, commentaar op haar uiterlijk - en als we buiten FOK! kijken ook nog wat suggesties dat ze het verdient verkracht te worden, een kogel te krijgen of aan een brug gehangen te worden.

Maar echt inhoudelijk commentaar op haar uitspraken ? Dat is er eigenlijk niet. Maar gezien de aard van het commentaar dat er wel was denk ik niet dat dat komt "omdat ze een geestelijk gehandicapt meisje is".
Ik zie ze niet als geestelijk gehandicapt, wel hysterisch met die uitspraak "we are at the brink of a mass extinction', dat zijn gewoon loze kreten die ze door volwassenen die haar als postergirl gebruiken is aangepraat. En met die claim dat ze met het blote oog de kooldioxide in de lucht kan waarnemen roept ze de hoon wel een beetje over zichzelf af natuurlijk. Voor mij staat het eigenlijk wel vast dat alles wat dit meisje doet niet uit eigen initiatief voortvloeit, maar dat ze helemaal gehersenspoeld en geprepareerd is voor deze show.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189326093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 06:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niemand die haar een Godin noemt. Behalve de pophanger.

Wel veel mensen die er op wijzen dat wat zij zegt helemaal klopt met wat klimatologen zeggen - we doen veel te weinig. Zelfs rechtse klimatologen die betaald worden door Trump zijn het daar mee eens.

En toch reageert "de andere kant" daar schuimbekkend met "ZE LULT ONZIN" op.
Bestaat er zoiets als een 'rechtse klimatoloog' ? :D
pi_189326166
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:42 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Bestaat er zoiets als een 'rechtse klimatoloog' ? :D
Maar natuurlijk. Jij geeft hem geld, hij zegt wat je wil horen. Tadaa, rechts.
Ok, serieus: ja, niet alle klimatologen zijn geitenwollensokken groenlnks stemmers.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:36:31 #100
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189327554
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zie ze niet als geestelijk gehandicapt, wel hysterisch met die uitspraak "we are at the brink of a mass extinction', dat zijn gewoon loze kreten die ze door volwassenen die haar als postergirl gebruiken is aangepraat. En met die claim dat ze met het blote oog de kooldioxide in de lucht kan waarnemen roept ze de hoon wel een beetje over zichzelf af natuurlijk. Voor mij staat het eigenlijk wel vast dat alles wat dit meisje doet niet uit eigen initiatief voortvloeit, maar dat ze helemaal gehersenspoeld en geprepareerd is voor deze show.
Je hebt gelijk dat die uitspraak niet klopt. We zitten er namelijk al midden in.

Jouw probleem is dat je enkel kijkt naar de mens. Maar het is een feit dat er een massa instinctie gaande is.
Nog niet op volle sterkte, maar wetenschap weet verdomd goed dat dit al zeer ernstig is en nog ernstiger gaat worden als deze lijn voortduurt.


De laatste keer dat er wen massa instinctie is geweest had de aarde 10.000 jaar nodig om te herstellen.
Dat was geen pretje voor het leven op aarde dat wel overleefde.

Zeggen dat er een massa instinctie bezig is, groeit, is op geen enkele manier een leugen.
Stellen dat dat enorme en zwaar ontwrichtende gevolgen gaat hebben voor het leven dat er nog is ook niet.
Dat zijn gewoonweg keiharde wetenschappelijke feiten.

Massa instinctie is geen loze kreet, dat is een feit inmiddels.
Jouw beeld daarbij (de mens sterft uit) is de loze kreet.
De feiten zeggen dat niet, alleen wel dat het nogal kut gaat worden. Ook voor de mens als soort.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:06:41 #101
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_189327941
Ik wil zo graag met Greta
een weekje fijn naar Kreta
maar wel in een vliegmachien
een treinreis duurt te lang bovendien
Ik kan ook wel met Ina
een dag of wat naar China
of anders met Helene
een weekend in Athene
maar het liefst wil ik met Greta
een weekje fijn naar Kreta


De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_189327945
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 06:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niemand die haar een Godin noemt. Behalve de pophanger.

Wel veel mensen die er op wijzen dat wat zij zegt helemaal klopt met wat klimatologen zeggen - we doen veel te weinig. Zelfs rechtse klimatologen die betaald worden door Trump zijn het daar mee eens.

En toch reageert "de andere kant" daar schuimbekkend met "ZE LULT ONZIN" op.


Dan kijk je wellicht met een niet geheel neutrale blik naar de beelden.

Ik zie keer op keer een kind behept met mentale problemen dat met (veel) hulp van haar volwassen omgeving en vooral volwassen aanhangers een volwassen agenda naar voren brengt.

Haar omgeving en directe cirkel genieten hier volop van, gebruiken haar graag als boegbeeld.

De "kom niet aan onze godin Greta" attitude druipt er vaak duidelijk vanaf.

En wat haar boodschap betreft, laten we eerlijk zijn : wat ze als 16 jarig kind ons allemaal denkt te moeten vertellen / preken weten we al dik 30-40 jaar.

Tenzij je onder een steen hebt geleefd.

Oud nieuws dus, verkondigd door een kind met handicaps dat met het waanidee dat ze een soort klimaat jezus is geworpen in de "sociale" media arena.

En dat maakt bij zowel de voor als tegenstanders de onderbuik agenda duidelijk.

De redelijkheid verdrinkt zo in het hysterisch gebrul van beide kampen.

Viel geheel te verwachten.
pi_189328034
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:06 schreef DrMabuse het volgende:

En wat haar boodschap betreft, laten we eerlijk zijn : wat ze als 16 jarig kind ons allemaal denkt te moeten vertellen / preken weten we al dik 30-40 jaar.
Wat ze vertelt is letterlijk "je weet dit al 40 jaar.. DOE ER DAN GVD EENS WAT AAN".
En daarmee heeft ze een punt.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:53:44 #104
117098 Hathor
Effe niet
pi_189328604
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat die uitspraak niet klopt. We zitten er namelijk al midden in.

Jouw probleem is dat je enkel kijkt naar de mens. Maar het is een feit dat er een massa instinctie gaande is.
Nog niet op volle sterkte, maar wetenschap weet verdomd goed dat dit al zeer ernstig is en nog ernstiger gaat worden als deze lijn voortduurt.

De laatste keer dat er wen massa instinctie is geweest had de aarde 10.000 jaar nodig om te herstellen.
Dat was geen pretje voor het leven op aarde dat wel overleefde.

Zeggen dat er een massa instinctie bezig is, groeit, is op geen enkele manier een leugen.
Stellen dat dat enorme en zwaar ontwrichtende gevolgen gaat hebben voor het leven dat er nog is ook niet.
Dat zijn gewoonweg keiharde wetenschappelijke feiten.

Massa instinctie is geen loze kreet, dat is een feit inmiddels.
Jouw beeld daarbij (de mens sterft uit) is de loze kreet.
De feiten zeggen dat niet, alleen wel dat het nogal kut gaat worden. Ook voor de mens als soort.
Ok Nostradamus, als jij het zegt... :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189328808
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat die uitspraak niet klopt. We zitten er namelijk al midden in.

Jouw probleem is dat je enkel kijkt naar de mens. Maar het is een feit dat er een massa instinctie gaande is.
Nog niet op volle sterkte, maar wetenschap weet verdomd goed dat dit al zeer ernstig is en nog ernstiger gaat worden als deze lijn voortduurt.


De laatste keer dat er wen massa instinctie is geweest had de aarde 10.000 jaar nodig om te herstellen.
Dat was geen pretje voor het leven op aarde dat wel overleefde.

Zeggen dat er een massa instinctie bezig is, groeit, is op geen enkele manier een leugen.
Stellen dat dat enorme en zwaar ontwrichtende gevolgen gaat hebben voor het leven dat er nog is ook niet.
Dat zijn gewoonweg keiharde wetenschappelijke feiten.

Massa instinctie is geen loze kreet, dat is een feit inmiddels.
Jouw beeld daarbij (de mens sterft uit) is de loze kreet.
De feiten zeggen dat niet, alleen wel dat het nogal kut gaat worden. Ook voor de mens als soort.
:'( :')
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:16:35 #106
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189328866
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat die uitspraak niet klopt. We zitten er namelijk al midden in.

Jouw probleem is dat je enkel kijkt naar de mens. Maar het is een feit dat er een massa instinctie gaande is.
''Instinctie'', WTF is dat? Bedoel je extinctie? Massa-uitsterving?
pi_189328873
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ok Nostradamus, als jij het zegt... :')
Zo wouw wat een inhoudelijk antwoord om maar het wetenschappelijk bewezen Holoceen uitsterven belachelijk te proberen te maken. :')
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:20:14 #108
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189328894
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo wouw wat een inhoudelijk antwoord om maar het wetenschappelijk bewezen Holoceen uitsterven belachelijk te proberen te maken. :')
Het is sowieso apocalyptisch gelul. Het is helemaal niet erg als er wat soorten uitsterven en die biodiversiteit wat minder wordt.

quote:
Wat is de overeenkomst tussen de haai, giraffe, olifant en zeekomkommer? Ze worden allemaal met uitsterven bedreigd en deze week wordt daar in Genève over gesproken op de Conventie over Internationale Handel in Bedreigde Soorten. Maar Bas Haring, hoogleraar publiek begrip van wetenschap, vindt het niet zo erg als sommige dieren uitsterven.

https://www.nporadio1.nl/(...)ls-dieren-uitsterven
pi_189328941
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:42 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Bestaat er zoiets als een 'rechtse klimatoloog' ? :D
Ja, mensen die wel realistische oplossingen voor het klimaatprobleem hebben:

-Overbevolking aanpakken(vermindering van 'ontwikkelingshulp').
-Immigratie naar landen met een hogere ecologische voetafdruk (Nederland o.a.) stoppen.
-Kernenergie als primaire energiebron tot betere alternatieven beschikbaar komen.

Deze maatregelen zouden 10x meer doen dan menig klimaatakkoord, maar problemen daadwerkelijk oplossen is taboe in de linkse kerk. Wil je het klimaat redden dan stem je rechts.
pi_189328945
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is sowieso apocalyptisch gelul. Het is helemaal niet erg als er wat soorten uitsterven en die biodiversiteit wat minder wordt.
[..]

Omdat jij de complexiteit van een ecosysteem niet wilt begrijpen doe je dit maar af als apocalytisch gelul. :W
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:27:36 #111
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189328957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat jij de complexiteit van een ecosysteem niet wilt begrijpen doe je dit maar af als apocalytisch gelul. :W
Jij begrijpt er zelf geen hol van, zoveel is duidelijk
pi_189328977
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jij begrijpt er zelf geen hol van, zoveel is duidelijk
Ah de jij bak terug. Omdat ik niet mee ga met het populistisch cherrypick gepraat van bas haring. :D
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:30:56 #113
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189328989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat jij de complexiteit van een ecosysteem niet wilt begrijpen doe je dit maar af als apocalytisch gelul. :W
Leg es uit dan
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189329111
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:30 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Leg es uit dan
Jip en Janneke niveau voor jou dan. Ken je dominoday als je het juiste steentje omduwt valt de hele rij om, die zijn allemaal van elkaar afhankelijk.
pi_189329686
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:25 schreef Kippendief het volgende:

[..]

Ja, mensen die wel realistische oplossingen voor het klimaatprobleem hebben:

-Overbevolking aanpakken(vermindering van 'ontwikkelingshulp').
-Immigratie naar landen met een hogere ecologische voetafdruk (Nederland o.a.) stoppen.
-Kernenergie als primaire energiebron tot betere alternatieven beschikbaar komen.

Deze maatregelen zouden 10x meer doen dan menig klimaatakkoord, maar problemen daadwerkelijk oplossen is taboe in de linkse kerk. Wil je het klimaat redden dan stem je rechts.
Kernpunt is wel dat deze mensen allemaal erkennen dat er uberhaupt een probleem IS. Dat is voor veel mensen al een brug te ver.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:20:19 #116
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189329698
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:18 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Kernpunt is wel dat deze mensen allemaal erkennen dat er uberhaupt een probleem IS. Dat is voor veel mensen al een brug te ver.
Zei je nou IS :o ;) dat is toch een hele andere discussie ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189330024
Welke ziekte/stoornis heeft ervoor gezorgd dat zij het lichaam heeft van een 10 jarige? Of slikt zij hormonen om van gender te veranderen?
pi_189330093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Welke ziekte/stoornis heeft ervoor gezorgd dat zij het lichaam heeft van een 10 jarige? Of slikt zij hormonen om van gender te veranderen?
Welke ziekte/stoornis heeft ervoor gezorgd dat jij je bijna 24 uur per dag bezig houdt met een minderjarig meisje wat niet je dochter is?
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:44:04 #119
5428 crew  miss_sly
pi_189330099
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:39 schreef ootjekatootje het volgende:
Welke ziekte/stoornis heeft ervoor gezorgd dat zij het lichaam heeft van een 10 jarige? Of slikt zij hormonen om van gender te veranderen?
Wait, what?

Jij wordt echt iedere dag een beetje gekker, he? :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 13:49:27 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189330163
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is sowieso apocalyptisch gelul. Het is helemaal niet erg als er wat soorten uitsterven en die biodiversiteit wat minder wordt.
[..]

Maar Bas Haring heeft er helemaal geen verstand van, want het is zijn vakgebied niet. Plus, alles wat hij in dat boek van hem heeft opgeschreven, wordt weersproken door iedereen die er wel verstand van heeft. Eigenlijk is het pijnlijk dat de NPO deze man reclame laat maken voor zijn broddelwerk.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:04:47 #121
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_189330363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:16 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

''Instinctie'', WTF is dat? Bedoel je extinctie? Massa-uitsterving?
Dat is een instinkertje.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_189330495
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke ziekte/stoornis heeft ervoor gezorgd dat jij je bijna 24 uur per dag bezig houdt met een minderjarig meisje wat niet je dochter is?
Als mijn dochter op school de klimaatcrisis bespreekt, wil ik graag weten wat die millieu Messias doet, deed en dacht. Zodat ik hier thuis niet zo'n geval krijg, anorexia en bang voor het einde van de wereld.

En jij? Een man toch? Soort fan ofzo?
pi_189330498
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 13:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wait, what?

Jij wordt echt iedere dag een beetje gekker, he? :')
Komt door de stikstof... :W
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:29:33 #124
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189330644
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ok Nostradamus, als jij het zegt... :')
Lees je eens een beetje in, dan weet je dat dit niets met voorspellen te maken heeft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:32:22 #125
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189330680
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Het is sowieso apocalyptisch gelul. Het is helemaal niet erg als er wat soorten uitsterven en die biodiversiteit wat minder wordt.
[..]

Bas Haring, kom je daar nu werkelijk mee aan?
Het is zijn kennisveld helemaal niet en iedereen in dat kennisveld is het met hem oneens.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-de-wereld~acaea29a/

[ Bericht 15% gewijzigd door Cause_Mayhem op 08-10-2019 14:39:05 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189330722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als mijn dochter op school de klimaatcrisis bespreekt, wil ik graag weten wat die millieu Messias doet, deed en dacht. Zodat ik hier thuis niet zo'n geval krijg, anorexia en bang voor het einde van de wereld.
Oh, das makkelijk. In essentie las ze dat er woensdag een groot proefwerk is dat grotendeels je einddcijfer bepaalt ;maar dat vrijwel iedereen nu,op dinsdagmiddag, gewoon een beetje zit te netflixen ipv keihard te leren en dat ze er afgelopen weken ook helemaal niets aan gedaan hebben.

Dus trapt ze nu iedereen naar hun kamertjes om een boek te pakken en gvd hun leven serieus te nemen.

Doe jij dat als moeder niet dan ?
pi_189330760
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:17 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Komt door de stikstof... :W
Nou nog een reden om maar snel minder stikstof in de atmosfeer te krijgen als mensen er zo op reageren. N2O is trouwens lachgas.
pi_189330773
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Oh, das makkelijk. In essentie las ze dat er woensdag een groot proefwerk is dat grotendeels je einddcijfer bepaalt ;maar dat vrijwel iedereen nu,op dinsdagmiddag, gewoon een beetje zit te netflixen ipv keihard te leren en dat ze er afgelopen weken ook helemaal niets aan gedaan hebben.

Dus trapt ze nu iedereen naar hun kamertjes om een boek te pakken en gvd hun leven serieus te nemen.

Doe jij dat als moeder niet dan ?
we hebben geen Netflix.
pi_189330815
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou nog een reden om maar snel minder stikstof in de atmosfeer te krijgen als mensen er zo op reageren. N2O is trouwens lachgas.
Lachgas, zou je daarvan zo jeugdig blijven?

Op zich is het best interessant te weten waardoor ze er op 16 jarige leeftijd uitziet als een 10 jarige, scheelt een hoop vrouwen fillers en crempjes.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:47:52 #130
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_189330872
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Bas Haring, kom je daar nu werkelijk mee aan?
Het is zijn kennisveld helemaal niet en iedereen in dat kennisveld is het met hem oneens.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-de-wereld~acaea29a/

Ik las Badr Hari
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:27:21 #131
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189331316
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Zodat ik hier thuis niet zo'n geval krijg, anorexia
Anorexia? Dit is weer iets nieuws wat je op je favoriete vijand projecteert?

God verhoede dat je kinderen inderdaad de VN mogen toespreken en een behoorlijk epische zeiltocht over de oceaan kunnen maken. Een angstscenario voor iedere ouder.
pi_189331388
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Anorexia? Dit is weer iets nieuws wat je op je favoriete vijand projecteert?

God verhoede dat je kinderen inderdaad de VN mogen toespreken en een behoorlijk epische zeiltocht over de oceaan kunnen maken. Een angstscenario voor iedere ouder.
Een beetje ouder zou zijn/haar kind wel in bescherming nemen en haar niet voor het karretje laten spannen zodat ze het mikpunt word van verontwaardigde burgers die haar alarmisme niet kunnen waarderen.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:37:31 #133
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189331428
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een beetje ouder zou zijn/haar kind wel in bescherming nemen en haar niet voor het karretje laten spannen zodat ze het mikpunt word van verontwaardigde burgers die haar alarmisme niet kunnen waarderen.
Een beetje burger zou zich normaal kunnen gedragen en hoeft niet als de eerste de beste agressieve idioot te gaan vloeken en schelden, en hoeft ook niet herhaaldelijk een heel scala aan zelfverzonnen leugens en laster over haar te verspreiden.

Dat lijkt me in dit geval tekenender, dan of die ouders wel of niet Greta zover hadden moeten laten gaan.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:44:44 #134
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_189331506
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:13 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Wat ze vertelt is letterlijk "je weet dit al 40 jaar.. DOE ER DAN GVD EENS WAT AAN".
En daarmee heeft ze een punt.
Dit.
Het rapport van de club van Rome dateert uit 1972. Toen was al bekend dat milieu een probleem zou gaan vormen. 1972, dat is redelijk lang geleden.
pi_189331671
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een beetje burger zou zich normaal kunnen gedragen en hoeft niet als de eerste de beste agressieve idioot te gaan vloeken en schelden, en hoeft ook niet herhaaldelijk een heel scala aan zelfverzonnen leugens en laster over haar te verspreiden.

Dat lijkt me in dit geval tekenender, dan of die ouders wel of niet Greta zover hadden moeten laten gaan.
Dat ben ik met je eens, maar dan nog ik vind dat een kind tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.
Ik ben het toevallig niet met haar eens, maar al was ik het met haar eens dan nog vind ik dat je kinderen niet moet gebruiken om vooral goedkoop te scoren voor je eigen parochie.
Je weet dat dit soort reacties en misschien nog wel erger zoals die hangende pop eraan zullen komen.
pi_189331674
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.
Het rapport van de club van Rome dateert uit 1972. Toen was al bekend dat milieu een probleem zou gaan vormen. 1972, dat is redelijk lang geleden.
En in de tussentijd heeft alles en iedereen op zijn gat gezeten, zijn er geen innovaties geweest?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189331910
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

En in de tussentijd heeft alles en iedereen op zijn gat gezeten, zijn er geen innovaties geweest?
Jawel, maar de vraag is of dat genoeg is. Of nu ja, dat is niet eens de vraag.
pi_189331950
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Anorexia? Dit is weer iets nieuws wat je op je favoriete vijand projecteert?

God verhoede dat je kinderen inderdaad de VN mogen toespreken en een behoorlijk epische zeiltocht over de oceaan kunnen maken. Een angstscenario voor iedere ouder.
Die andere griet met een epische zeiltocht was ook geen helder licht, dus nee.
pi_189332021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een beetje burger zou zich normaal kunnen gedragen en hoeft niet als de eerste de beste agressieve idioot te gaan vloeken en schelden, en hoeft ook niet herhaaldelijk een heel scala aan zelfverzonnen leugens en laster over haar te verspreiden.

Dat lijkt me in dit geval tekenender, dan of die ouders wel of niet Greta zover hadden moeten laten gaan.
Dat Greta een anorexia patiënt was, staat in hun biografie. Da's geen staatsgeheim, ik vind dat al reden genoeg om terughoudend te zijn met haar tripjes en blootstelling aan publieke podia. Zeker omdat ze nog zo jong is.

Maar jij vind het allemaal fantastisch, ook goed.
pi_189332038
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:37 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een beetje burger zou zich normaal kunnen gedragen en hoeft niet als de eerste de beste agressieve idioot te gaan vloeken en schelden, en hoeft ook niet herhaaldelijk een heel scala aan zelfverzonnen leugens en laster over haar te verspreiden.

Dat lijkt me in dit geval tekenender, dan of die ouders wel of niet Greta zover hadden moeten laten gaan.
Vloeken en schelden? Anorexia is een ernstige ziekte, geen schelden.
pi_189332676
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

En in de tussentijd heeft alles en iedereen op zijn gat gezeten, zijn er geen innovaties geweest?
In essentie: ja. Er zijn zuchtend en steunend wat halfslachtige dingen gedaan - maar geen maatregelen van betekenis.
Een beetje alsof je trots een blusemmertje water hebt gevuld terwijl je huis in de fik staat.
pi_189332714
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat Greta een anorexia patiënt was, staat in hun biografie. Da's geen staatsgeheim, ik vind dat al reden genoeg om terughoudend te zijn met haar tripjes en blootstelling aan publieke podia. Zeker omdat ze nog zo jong is.
Je begrijpt dat niemand zo imbeciel is dat ze dit huichelachtige "ik maak me alleen maar zorgen om haar" geloven ?
pi_189333017
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:03 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je begrijpt dat niemand zo imbeciel is dat ze dit huichelachtige "ik maak me alleen maar zorgen om haar" geloven ?
Zoals al eerder gezegd, deze griet besmet anderen jongeren met haar idioterie. Haar doemscenario's, ik vind het niet meer dan verstandig uit te zoeken hoe het zover heeft kunnen komen.

Dat haar ouders haar in bescherming hadden moeten nemen in plaats van te moeten uitbuiten, hebben we hier al vaak genoeg besproken.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:32:24 #144
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189333143
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd, deze griet besmet anderen jongeren met haar idioterie.
Besmet, ja? Of inspireert? Wie ben jij om te zeggen dat het besmetten is ipv iets anders?
pi_189333249
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Besmet, ja? Of inspireert? Wie ben jij om te zeggen dat het besmetten is ipv iets anders?
Besmet ja.
Dat is haar mening. Mag dat ?
Wie ben jij om hier wat andere users de les te komen lezen?
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:18:11 #146
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189333730
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:40 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Besmet ja.
Dat is haar mening. Mag dat ?
Wie ben jij om hier wat andere users de les te komen lezen?
Volgens mij moet iedere user hier open staan voor kritiek, dus ik weet niet waar je heen wil met je opmerking? Greta Thunberg is voor zover bekend overigens geen Fok-user, dus daar gelden nog weer andere regels.

En ik vind 'besmet' een hele rare woordkeuze ja. Mensen die ervoor kiezen om naar een specifiek persoon te luisteren besmet noemen :') doe dat lekker in een dictatuur ofzo.

Sowieso is het een achterlijke manier van omgaan met een mening die je niet aan staat. Als je niet wil dat mensen het met haar eens zijn, kom je maar gewoon met argumenten waarom ze dat niet zouden moeten zijn en probeer je die mensen maar van je eigen gelijk te overtuigen.
pi_189334035
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd, deze griet besmet anderen jongeren met haar idioterie. Haar doemscenario's, ik vind het niet meer dan verstandig uit te zoeken hoe het zover heeft kunnen komen.
Haar idioterie en doemscenario's zijn de wetenschappelijke consensus.
Wat je je dus eigenlijk moet afvragen is waarom jouw kinderen niet boos zijn. Wat is er geestelijk mis met ze ?
pi_189334161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 18:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volgens mij moet iedere user hier open staan voor kritiek, dus ik weet niet waar je heen wil met je opmerking? Greta Thunberg is voor zover bekend overigens geen Fok-user, dus daar gelden nog weer andere regels.

En ik vind 'besmet' een hele rare woordkeuze ja. Mensen die ervoor kiezen om naar een specifiek persoon te luisteren besmet noemen :') doe dat lekker in een dictatuur ofzo.

Sowieso is het een achterlijke manier van omgaan met een mening die je niet aan staat. Als je niet wil dat mensen het met haar eens zijn, kom je maar gewoon met argumenten waarom ze dat niet zouden moeten zijn en probeer je die mensen maar van je eigen gelijk te overtuigen.

Los van of je het met haar eens bent of niet. Waarom moet je als je een mening hebt die continu een ander opdringen? Het is nou niet echt dat ze met uitvoerbare oplossingen komt voor het probleem dat ze signaleert. Greta Thunberg is hét prototype doemprediker.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_189334215
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:56 schreef Montagui het volgende:

[..]

En in de tussentijd heeft alles en iedereen op zijn gat gezeten, zijn er geen innovaties geweest?
Gelukkig niet anders waren de modellen uit het boekje grenzen aan de groei al eerder uitgekomen. Maar ook dat had men al in dat boekje voorspeld dat door innovatie de modellen aangepast moeten worden. B-)
pi_189334644
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 18:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Haar idioterie en doemscenario's zijn de wetenschappelijke consensus.
Wat je je dus eigenlijk moet afvragen is waarom jouw kinderen niet boos zijn. Wat is er geestelijk mis met ze ?
Wetenschappers zitten er vaak naast (voorbeeld goede voeding) of kijken door een roze bril. Daarnaast zijn de wetenschappers en hun teams ruimschoots in staat hun visie en bevindingen zelfverzekerd verwoorden.

Mijn kinderen zijn niet boos, die worden opgevoed met een gezonde dosis zelfvertrouwen en respect voor mens en milieu.
pi_189334719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 18:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Los van of je het met haar eens bent of niet. Waarom moet je als je een mening hebt die continu een ander opdringen? Het is nou niet echt dat ze met uitvoerbare oplossingen komt voor het probleem dat ze signaleert. Greta Thunberg is hét prototype doemprediker.
Geen aandacht geven is ook een optie. Ik heb nou niet het idee dat mijn dagelijkse leven door haar mening wordt belemmerd.
ROBODEMONS..................|:(
pi_189334847
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Besmet, ja? Of inspireert? Wie ben jij om te zeggen dat het besmetten is ipv iets anders?
Besmet, een potentiële Jim Jones en David koresh.
pi_189334871
Komt ze ook nog naar Nederland omdat ze een prijs gewonnen heeft :|W
pi_189335396
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 18:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Haar idioterie en doemscenario's zijn de wetenschappelijke consensus.
Wat je je dus eigenlijk moet afvragen is waarom jouw kinderen niet boos zijn. Wat is er geestelijk mis met ze ?
Ga je hier kinderen van andere users bijslepen ?
pi_189335649
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 19:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Geen aandacht geven is ook een optie. Ik heb nou niet het idee dat mijn dagelijkse leven door haar mening wordt belemmerd.
Nee ik ook niet. Maar om nou te zeggen dat ik er ook niet een beetje moe van word... Ik ken haar mening, die is me duidelijk. Ik zou nu graag hebben dat het kind stopt met schreeuwen en met werkbare oplossingen komt of gewoon haar mond houdt. Of althans, dat haar niet steeds een podium wordt geboden om te schreeuwen en stampvoeten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:10:21 #156
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189335678
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:36 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je hebt gelijk dat die uitspraak niet klopt. We zitten er namelijk al midden in.

Jouw probleem is dat je enkel kijkt naar de mens. Maar het is een feit dat er een massa instinctie gaande is.
Nog niet op volle sterkte, maar wetenschap weet verdomd goed dat dit al zeer ernstig is en nog ernstiger gaat worden als deze lijn voortduurt.


De laatste keer dat er wen massa instinctie is geweest had de aarde 10.000 jaar nodig om te herstellen.
Dat was geen pretje voor het leven op aarde dat wel overleefde.

Zeggen dat er een massa instinctie bezig is, groeit, is op geen enkele manier een leugen.
Stellen dat dat enorme en zwaar ontwrichtende gevolgen gaat hebben voor het leven dat er nog is ook niet.
Dat zijn gewoonweg keiharde wetenschappelijke feiten.

Massa instinctie is geen loze kreet, dat is een feit inmiddels.
Jouw beeld daarbij (de mens sterft uit) is de loze kreet.
De feiten zeggen dat niet, alleen wel dat het nogal kut gaat worden. Ook voor de mens als soort.
Extinctie, zoals iemand anders al aanhaalde. Aangezien je het woord drie keer op dezelfde manier herhaalt, 'instinctie', ken je het daadwerkelijke woord dus niet. Ik wil je verder niet aanvallen, maar als je iets basaals als het woord al niet goed gebruikt, hoe serieus is de rest van je betoog dan te nemen?

Welke soorten sterven allemaal uit volgens jou? En waarom is dat erg? We hebben al miljoenen jaren natuurlijke selectie, waardoor onnoemelijk veel soorten al uitgestorven zijn. Lang voordat de mens bestond.

Ontelbare onheilsvoorspellingen zijn allemaal niet uitgekomen. Eind jaren '70 werd er nog gesproken over een nieuwe ijstijd, die er nu al lang had moeten zijn.

De Aarde bestaat (naar we aannemen) 4,5 miljard jaar. In die tijd heeft deze planeet de meest extreme omstandigheden doorstaan (waarbij vergeleken de CO2- en stikstof 'crisis' een peuleschil zijn), en er is nog steeds volop leven. Het gaat er bij mij gewoon pertinent niet in dat de mens in slechts 150 jaar industrialisering in staat zou zijn om dat helemaal kapot te maken. Ja, met nucleaire wapens, maar dat is natuurlijk extreem. En zelfs dan zou de Aarde blijven bestaan, en ontstaan er weer nieuwe vormen van leven.

Rekening houden met het milieu (vervuiling e.d. of massale ontbossing tegengaan) is natuurlijk nooit verkeerd. Maar ik denk dat we af moeten van het idee dat de mens alles kan beïnvloeden of dat die invloed zo groot is, en je moet je er ook bij neerleggen dat bepaalde soorten nu eenmaal uitsterven.
pi_189335890
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zo boos doet over haar. Dit is gewoon een autistische 16 jarige die misbruikt wordt door volwassenen. Als je als ouders vrijwillig je kind zo voor de leeuwen gooit ben je niet goed snik. Wees boos op de mensen achter haar.

Klimaatverandering is trouwens echt als je net doet alsof het niet zo is ben je net zo lachwekkend als flat earthers.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:28:04 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189336000
toch vraag ik me af of je uberhaupt van misbruik kunt spreken hoor

kind vermaakt zich prima volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:31:16 #159
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189336062
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen zo boos doet over haar. Dit is gewoon een autistische 16 jarige die misbruikt wordt door volwassenen. Als je als ouders vrijwillig je kind zo voor de leeuwen gooit ben je niet goed snik. Wees boos op de mensen achter haar.
Volgens mij is vrijwel iedereen het daar al over eens. Blijft het natuurlijk wel een beetje potsierlijk om een meisje van 16 volwassen mensen in zulke bewoordingen toe te horen spreken.

quote:
Klimaatverandering is trouwens echt als je net doet alsof het niet zo is ben je net zo lachwekkend als flat earthers.
Natuurlijk is dat echt. Het klimaat is altijd al dynamisch geweest. Het gaat erom of de invloed van de mens erop dusdanig groot is als wordt beweerd.
pi_189336234
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:28 schreef sp3c het volgende:
toch vraag ik me af of je uberhaupt van misbruik kunt spreken hoor

kind vermaakt zich prima volgens mij
Geloof je echt dat ze op dit moment in een gezonde omgeving is? Letterlijk miljoenen mensen en wereldleiders die haatberichten je kant op sturen. Ik heb volwassen kerels aan minder onderdoor zien gaan op het internet.
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:31 schreef Repentless het volgende:

[..]

Volgens mij is vrijwel iedereen het daar al over eens. Blijft het natuurlijk wel een beetje potsierlijk om een meisje van 16 volwassen mensen in zulke bewoordingen toe te horen spreken.
[..]
Wat is het waar je specifiek over valt?
quote:
Natuurlijk is dat echt. Het klimaat is altijd al dynamisch geweest. Het gaat erom of de invloed van de mens erop dusdanig groot is als wordt beweerd.
Als je een slimme jongen was had je kunnen weten dat ik het had over antropogene klimaatverandering. Dat had namelijk kunnen blijken uit de context van dit topic en het hoe het woord in 2019 voornamelijk is gebruikt.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:45:51 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189336302
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Geloof je echt dat ze op dit moment in een gezonde omgeving is? Letterlijk miljoenen mensen en wereldleiders die haatberichten je kant op sturen. Ik heb volwassen kerels aan minder onderdoor zien gaan op het internet.
nee er staat dat ik me afvraag of je uberhaupt van misbruikt kunt spreken

of ze in een gezonde omgeving zit weet ik niet, geen zicht op, schijnbaar was ze nooit al te gezond
die haatberichten zijn tragisch idd maar mweh ... niet iedereen heeft daar evenveel last van natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:56:40 #162
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189336459
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[quote]

Wat is het waar je specifiek over valt?
Specifiek? Oké, als je dat zo graag wilt, termen als:

- "How dare you?", waarmee je automatisch in het beklaagdenbankje wordt geplaatst en de suggestie wordt gewekt dat zij vorige generaties vanuit een morele superioriteit toespreekt.

- "We will never forgive you". Dat is gewoon een regelrecht dreigement.

- "Still you are too immature to understand". Ik hou er niet zo van dat een meisje van 16 denkt dat ze wijzer is dan volwassenen, op basis van zo weinig levenservaring en zonder een compleet beeld van hoe de wereld werkt.

- "Change is coming, whether you like it or not". Wederom een dreigende toon, uit de mond can een meisje van 16 dat eerst maar eens moet leren volledig op eigen benen te staan.

quote:
Als je een slimme jongen was had je kunnen weten dat ik het had over antropogene klimaatverandering. Dat had namelijk kunnen blijken uit de context van dit topic en het hoe het woord in 2019 voornamelijk is gebruikt.
"Als je een slimme jongen was". Direct dat neerbuigende toontje is heel vervelend, nergens voor nodig. Dit was de eerste post die ik van je las, en er bestaan verschillende opvattingen. Aangezien er ook mensen zijn die klimaatverandering volledig ontkennen, is het niet gek om die schifting te maken.
pi_189336514
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee er staat dat ik me afvraag of je uberhaupt van misbruikt kunt spreken

of ze in een gezonde omgeving zit weet ik niet, geen zicht op, schijnbaar was ze nooit al te gezond
die haatberichten zijn tragisch idd maar mweh ... niet iedereen heeft daar evenveel last van natuurlijk
Als je je kind in een kutsituatie zet uit eigen gewin is dat imho misbruik. Dat ze nooit al te gezond was is des te meer reden om iemand niet voor het haatpeloton te zetten.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:01:01 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189336545
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als je je kind in een kutsituatie zet uit eigen gewin is dat imho misbruik. Dat ze nooit al te gezond was is des te meer reden om iemand niet voor het haatpeloton te zetten.
ja maar is daar sprake van?

waar is dat op gebaseert?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189336570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee er staat dat ik me afvraag of je uberhaupt van misbruikt kunt spreken

of ze in een gezonde omgeving zit weet ik niet, geen zicht op, schijnbaar was ze nooit al te gezond
die haatberichten zijn tragisch idd maar mweh ... niet iedereen heeft daar evenveel last van natuurlijk
Als ze slim is dan leest ze het niet. Verder heeft ze nu een doel in haar leven en is alles prima. De klap komt als ze over een tijd beseft dat het hopeloos is.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:09:21 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189336706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als ze slim is dan leest ze het niet. Verder heeft ze nu een doel in haar leven en is alles prima. De klap komt als ze over een tijd beseft dat het hopeloos is.
ja of als er een nieuw dingetje is om over te praten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189336719
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als ze slim is dan leest ze het niet. Verder heeft ze nu een doel in haar leven en is alles prima. De klap komt als ze over een tijd beseft dat het hopeloos is.
Eerst lekker uit eten met Kim Kardashian, :Y)

https://www.ad.nl/show/ki(...)ar-dineren~a73473e4/
pi_189336844
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Eerst lekker uit eten met Kim Kardashian, :Y)

https://www.ad.nl/show/ki(...)ar-dineren~a73473e4/
Brrr...we weten allemaal met wie Kim meer begaan is..Greta en het klimaat of zichzelf? Eng wijf. Jammer van die opgespoten lippen ook.
pi_189336907
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:56 schreef Repentless het volgende:

[..]

Specifiek? Oké, als je dat zo graag wilt, termen als:

- "How dare you?", waarmee je automatisch in het beklaagdenbankje wordt geplaatst en de suggestie wordt gewekt dat zij vorige generaties vanuit een morele superioriteit toespreekt.
Vind je het echt ongeloofwaardig dat een 16 jarig meisje morele superieur is aan onze wereldleiders?
quote:
- "We will never forgive you". Dat is gewoon een regelrecht dreigement.
Bullshit. Ik steek je in je nek als je nu niet ... is een dreigement. Ik vergeef het je niet als je mijn wereld afbrand is een waarschuwing.

quote:
- "Still you are too immature to understand". Ik hou er niet zo van dat een meisje van 16 denkt dat ze wijzer is dan volwassenen, op basis van zo weinig levenservaring en zonder een compleet beeld van hoe de wereld werkt.
Je kan zeggen en vinden van de klimaatmaatregelen wat je wil, maar het is niet een Trump of en Poetin die de ballen heeft gehad om bij de VN zonder vaag kutverhaal te zeggen waar het op staat, maar een 16 jarig meisje. Als je rookt krijg je waarschijnlijk kanker of een andere voortijdige dood. Als we niet nu groots ingrijpen krijgen we waarschijnlijk een klimaatverandering die de grootste ecologische ramp sinds het ontstaan van beschaving lijkt te gaan worden. Nederland zet er wel een hogere dijk neer, maar het grootste deel van de mensheid heeft die luxe niet.
quote:
- "Change is coming, whether you like it or not". Wederom een dreigende toon, uit de mond can een meisje van 16 dat eerst maar eens moet leren volledig op eigen benen te staan.
[..]
Als dit al dreigend is kunnen we maar beter iedereen met politieke aspiraties preventief oppakken.

quote:
"Als je een slimme jongen was". Direct dat neerbuigende toontje is heel vervelend, nergens voor nodig. Dit was de eerste post die ik van je las, en er bestaan verschillende opvattingen. Aangezien er ook mensen zijn die klimaatverandering volledig ontkennen, is het niet gek om die schifting te maken.
Donder op, je was aan het zuigen. Net doen alsof je dom bent siert je niet.
pi_189336957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar is daar sprake van?

waar is dat op gebaseert?
Hoeveel andere 16 jarigen ken jij waarvan afbeeldingen worden opgehangen aan bruggen?
pi_189336970
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:

Klimaatverandering is trouwens echt als je net doet alsof het niet zo is ben je net zo lachwekkend als flat earthers.
Zegt iemand met 4 windmolens in zijn avatar, talk about indoctrinated.
Die windmolens die alle mooie vogels dood maken en alleen maar zorgt voor minder diversiteit in de wereld, windmolens slopen de wereld. Bouw gewoon een goede kerncentrale en je bent klaar.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:24:22 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189337030
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoeveel andere 16 jarigen ken jij waarvan afbeeldingen worden opgehangen aan bruggen?
nul

maar das niet echt een antwoord op mijn vragen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:26:03 #173
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_189337070
Ik vind het wel bizar dat mensen zo ontzettend over de pis kunnen raken van iemand, maar vooral hoe er door sommige dan gereageerd wordt. Onder aan de streep is het gewoon een jong meisje met idealen, daar kun je het niet mee eens zijn, maar de tering zeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_189337086
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:21 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Zegt iemand met 4 windmolens in zijn avatar, talk about indoctrinated.
Ik heb die specifiek gekozen omdat simpele mensen er getriggered door worden. Maar tuurlijk schatje. Ieder Europees land, alle universiteiten, ruimtevaartorganisaties, internationale instituties en zelfs bedrijven als Shell spannen samen om die uitlaatgassen en kolencentrales uit je stad te krijgen met leugens.
pi_189337207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

nul

maar das niet echt een antwoord op mijn vragen
Je vroeg of er sprake was van voor een haatpeloton zetten voor eigen gewin toch? Het haatpeloton hoef ik volgens mij niet verder te bewijzen. Mama en papa hebben allebei banen waar aandacht geld is en de eerste boekendeal is ook al binnen. En als de ouders hadden gewild dat dochterlief wat aan school ging doen had ze moeilijk op een boot kunnen stappen.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:34:22 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189337228
nee of ze haar voor eigen gewin in een kutsituatie plaatsen

dat weet ik niet

of er mensen foto's aan bruggen hangen weet ik verder niet hoor maar bij sporters is het niet heel anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189337443
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Brrr...we weten allemaal met wie Kim meer begaan is..Greta en het klimaat of zichzelf? Eng wijf. Jammer van die opgespoten lippen ook.
Trump toch?

Dan verdient Kim de Nobelprijs voor de vrede!
pi_189337518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:28 schreef sp3c het volgende:
toch vraag ik me af of je uberhaupt van misbruik kunt spreken hoor

kind vermaakt zich prima volgens mij
Ze moet op school zitten....
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:10:14 #179
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189337969
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vind je het echt ongeloofwaardig dat een 16 jarig meisje morele superieur is aan onze wereldleiders?
Niet ongeloofwaardig, maar zelfs totale onzin. Een kind van 16 overziet de wereld nog niet genoeg om vanaf een moreel hoogpaard anderen als kleine kinderen toe te spreken. Je zorgen uiten is uitstekend, zeggen dat je het niet eens met hun beleid ook, maar "tot de orde geroepen worden" door een kind gaat mij gewoon een stapje te ver.

quote:
Bullshit. Ik steek je in je nek als je nu niet ... is een dreigement. Ik vergeef het je niet als je mijn wereld afbrand is een waarschuwing.
Ah, een dreigement is in jouw ogen dus alleen als het fysiek geweld betreft, met eventuele fatale afloop?

quote:
Je kan zeggen en vinden van de klimaatmaatregelen wat je wil, maar het is niet een Trump of en Poetin die de ballen heeft gehad om bij de VN zonder vaag kutverhaal te zeggen waar het op staat, maar een 16 jarig meisje. Als je rookt krijg je waarschijnlijk kanker of een andere voortijdige dood. Als we niet nu groots ingrijpen krijgen we waarschijnlijk een klimaatverandering die de grootste ecologische ramp sinds het ontstaan van beschaving lijkt te gaan worden. Nederland zet er wel een hogere dijk neer, maar het grootste deel van de mensheid heeft die luxe niet.
Je kunt dit wel zo stellig beweren, maar dat is geen vaststaand feit. Ik vind het niet verkeerd om niet alles klakkeloos als waarheid aan te nemen, jij denkt daar anders over, prima.

quote:
Als dit al dreigend is kunnen we maar beter iedereen met politieke aspiraties preventief oppakken.
Want? Dit is gewoon dictatoriaal. Dit is hoe het gebeurt, en niet anders.

quote:
Donder op, je was aan het zuigen. Net doen alsof je dom bent siert je niet.
Dat deed ik niet. Nogmaals, er zijn mensen die klimaatverandering volledig ontkennen. Ik hoor niet bij dat kamp, dus daar zou ik me graag van distantiëren. Ik twijfel echter aan de grote invloed van de mens die eraan toegeschreven wordt.
pi_189338123
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Vind je het echt ongeloofwaardig dat een 16 jarig meisje morele superieur is aan onze wereldleiders?
[..]

Bullshit. Ik steek je in je nek als je nu niet ... is een dreigement. Ik vergeef het je niet als je mijn wereld afbrand is een waarschuwing.
[..]

Je kan zeggen en vinden van de klimaatmaatregelen wat je wil, maar het is niet een Trump of en Poetin die de ballen heeft gehad om bij de VN zonder vaag kutverhaal te zeggen waar het op staat, maar een 16 jarig meisje. Als je rookt krijg je waarschijnlijk kanker of een andere voortijdige dood. Als we niet nu groots ingrijpen krijgen we waarschijnlijk een klimaatverandering die de grootste ecologische ramp sinds het ontstaan van beschaving lijkt te gaan worden. Nederland zet er wel een hogere dijk neer, maar het grootste deel van de mensheid heeft die luxe niet.
[..]

Als dit al dreigend is kunnen we maar beter iedereen met politieke aspiraties preventief oppakken.
[..]

Donder op, je was aan het zuigen. Net doen alsof je dom bent siert je niet.
Welk land kan geen dijken bouwen?
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:22:46 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189338241
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:49 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ze moet op school zitten....
allicht

maar daar gaan de instanties over en er zijn maar weinig 16 jarigen die school mogen skippen een kutsituatie noemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189338349
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

allicht

maar daar gaan de instanties over en er zijn maar weinig 16 jarigen die school mogen skippen een kutsituatie noemen
16 jaar, in Denemarken nemen ze dan een tussenjaar, vaak gaan ze naar een gratis campus. Ik sta er niet van te kijken als ze die mogelijkheid ook heeft in Zweden.
pi_189338455
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Welk land kan geen dijken bouwen?
Het land dat daar geen geld voor heeft. De VS bijvoorbeeld. Of het land dat geen last heeft van een hogere zeespiegel, maar verwoestijning.
pi_189339105
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:10 schreef Repentless het volgende:

[..]

Niet ongeloofwaardig, maar zelfs totale onzin. Een kind van 16 overziet de wereld nog niet genoeg om vanaf een moreel hoogpaard anderen als kleine kinderen toe te spreken. Je zorgen uiten is uitstekend, zeggen dat je het niet eens met hun beleid ook, maar "tot de orde geroepen worden" door een kind gaat mij gewoon een stapje te ver.
[..]

Ah, een dreigement is in jouw ogen dus alleen als het fysiek geweld betreft, met eventuele fatale afloop?
[..]

Je kunt dit wel zo stellig beweren, maar dat is geen vaststaand feit. Ik vind het niet verkeerd om niet alles klakkeloos als waarheid aan te nemen, jij denkt daar anders over, prima.
[..]

Want? Dit is gewoon dictatoriaal. Dit is hoe het gebeurt, en niet anders.
[..]

Dat deed ik niet. Nogmaals, er zijn mensen die klimaatverandering volledig ontkennen. Ik hoor niet bij dat kamp, dus daar zou ik me graag van distantiëren. Ik twijfel echter aan de grote invloed van de mens die eraan toegeschreven wordt.
1) Als Trump een bom op haar huis had gegooid dan had ze nog haar bek moeten houden. Respect is belangrijker dan het ego van een politicus krenken dat moeten we tenslotte niet willen. Nou weet ik dat Trump niet een bom op haar huis heeft gegooid, maar zonder ingrijpen in de CO2 uitstoot gaan honderden miljoenen kinderen dood of hun huis verliezen op de wat langere termijn. Voor die mensen spreekt ze ook. Of je een kikker nou langzaam kookt of meteen in de hete pan gooit het resultaat en de morele aansprakelijkheid is hetzelfde.

2) Goede stroman. Als je ''ik vergeef het je niet als je mijn wereld onleefbaar maakt'' al een dreigement vindt moet je wel heel teer zijn. Leuke omdraaiing van zaken ook. Ze beslissen daar doodleuk dat er een 50% kans is op een ramp met honderden miljoenen slachtoffers acceptabel is en dan is degene die het daar niet mee eens is de agressieveling.

3) Tuurlijk de wereld is plat en roken gezond. Er is een verschil tussen dingen niet zomaar klakkeloos aannemen en de gehele wetenschap ontkennen op basis van wat dubieuze internetblogs.

4) Je weet niet wat een dictatuur is. Kijk het fascistische volkslied:

5) Gezien de rest van je post begin je te geloven.
pi_189339291
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het land dat daar geen geld voor heeft. De VS bijvoorbeeld. Of het land dat geen last heeft van een hogere zeespiegel, maar verwoestijning.
Werkelozen zat en zand/keien ook.
pi_189339336
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Werkelozen zat en zand/keien ook.
In Azië is zand aan het opraken in kustregio's.
pi_189339418
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

nul

maar das niet echt een antwoord op mijn vragen
Justin Bieber destijds :o
pi_189339597
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 23:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In Azië is zand aan het opraken in kustregio's.
Dan sturen we "van Oord" ff langs.
pi_189340168
Wat heeft dit met Vrede te maken, als de aarde schoon is gaan de oorlogen gewoon door, Daar heeft zij geen enkele bijdrage aan geleverd. En als een Nobelprijs gegeven wordt aan een 16 jarig hysterisch kind, dan kun je beter ophouden met het uitreiken van de Nobelprijs. Laten we het alsjeblieft serieus houden.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 00:51:13 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189340192
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:48 schreef MakkieR het volgende:
Wat heeft dit met Vrede te maken, als de aarde schoon is gaan de oorlogen gewoon door, Daar heeft zij geen enkele bijdrage aan geleverd. En als een Nobelprijs gegeven wordt aan een 16 jarig hysterisch kind, dan kun je beter ophouden met het uitreiken van de Nobelprijs. Laten we het alsjeblieft serieus houden.
Alsof de Vredeprijs überhaupt serieus genomen kan worden. Het is al één grote grap.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189340222
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsof de Vredeprijs überhaupt serieus genomen kan worden. Het is al één grote grap.
Is het ook, de grap wordt dan alleen maar nog groter. En totaal ongeloofwaardig...
  woensdag 9 oktober 2019 @ 01:06:50 #192
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189340273
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Welk land kan geen dijken bouwen?
Kleine eilandgroepen als de Malediven.

En zout water kruipt ook onder de dijken door die je landbouw grond verwoest. Daar gaan we in Nederland heel wss last van krijgen. De boeren :'(
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189342364
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 01:06 schreef gniffie het volgende:

[..]

Kleine eilandgroepen als de Malediven.

En zout water kruipt ook onder de dijken door die je landbouw grond verwoest. Daar gaan we in Nederland heel wss last van krijgen. De boeren :'(
Daar hebben de boeren in Friesland en Texel ook last van, er is een informatiecentrum op Texel waar boeren innovatieve oplossingen zoeken. Aardappelen die op zoute grond goed groeien. Andere groenten soorten.

Ze komen zelfs uit Japan en Saudi Arabië op werkbezoek om daarvan te leren.
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 09:38:10 #194
5428 crew  miss_sly
pi_189342404
Ik kwam deze tegen, een verhelderend betoog over wat 4 graden opwarming nu precies is in relatie tot de geschiedenis van de aarde en de mens en wat het betekent voor de aarde en de mens.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189342935
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 00:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Alsof de Vredeprijs überhaupt serieus genomen kan worden. Het is al één grote grap.
ja hier ben ik het dan wel weer mee eens. die prijs is een lachertje geworden.
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 10:52:56 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189343362
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:56 schreef Repentless het volgende:

- "How dare you?", waarmee je automatisch in het beklaagdenbankje wordt geplaatst en de suggestie wordt gewekt dat zij vorige generaties vanuit een morele superioriteit toespreekt.

- "We will never forgive you". Dat is gewoon een regelrecht dreigement.

- "Still you are too immature to understand". Ik hou er niet zo van dat een meisje van 16 denkt dat ze wijzer is dan volwassenen, op basis van zo weinig levenservaring en zonder een compleet beeld van hoe de wereld werkt.

- "Change is coming, whether you like it or not". Wederom een dreigende toon, uit de mond can een meisje van 16 dat eerst maar eens moet leren volledig op eigen benen te staan.
Klinkt als iemand van 16 :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 9 oktober 2019 @ 10:56:27 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189343406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja hier ben ik het dan wel weer mee eens. die prijs is een lachertje geworden.
Vanaf het punt dat ze hitler probeerden te nomineren ongeveer..
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189345871
quote:
2s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Vanaf het punt dat ze hitler probeerden te nomineren ongeveer..
ik denk meer aan arafat en perez, en obama.
pi_189345919
Ik snap de tekening in de OP niet? India en China zijn juist goed bezig toch? Terwijl Amerika alles ontkent over de klimaatveranderingen.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 14:01:16 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189346087
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 13:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik denk meer aan arafat en perez, en obama.
En moeder theresa.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189346317
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En moeder theresa.
t is meer een opvallende mensen die iets 'goeds' doen prijs, of zoiets.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 14:50:33 #202
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189346845
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

t is meer een opvallende mensen die iets 'goeds' doen prijs, of zoiets.
Nee, die de schijn hebben iets 'goeds' te doen. Theresa is verantwoordelijke voor heel veel armoede en leed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189348233
quote:
14s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:50 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, die de schijn hebben iets 'goeds' te doen. Theresa is verantwoordelijke voor heel veel armoede en leed.
ik neem aan dat ze dat niet meegenomen hebben..
arafat was verantwoordelijk voor duizenden doden.
obama vocht de ene na de andere oorlog..
pi_189361475
Een financierslijstje, met weinig verrassende namen.

Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 11:58:46 #205
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189361629
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:50 schreef Oostwoud het volgende:
Een financierslijstje, met weinig verrassende namen.

[ afbeelding ]
Geen extinction rebellion? Dat verbaasd mij enorm. Of bestonden ze nog niet in/voor 2017?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189361652
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Geen extinction rebellion? Dat verbaasd mij enorm. Of bestonden ze nog niet in/voor 2017?
Uiteraard vangt ook ExtReb centjes van Soros.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 10 oktober 2019 @ 12:04:20 #207
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189361715
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Uiteraard vangt ook ExtReb centjes van Soros.
Ik dacht al :D Thnx!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:21:32 #208
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189361990
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 20:10 schreef Repentless het volgende:

[..]

Extinctie, zoals iemand anders al aanhaalde. Aangezien je het woord drie keer op dezelfde manier herhaalt, 'instinctie', ken je het daadwerkelijke woord dus niet. Ik wil je verder niet aanvallen, maar als je iets basaals als het woord al niet goed gebruikt, hoe serieus is de rest van je betoog dan te nemen?

Welke soorten sterven allemaal uit volgens jou? En waarom is dat erg? We hebben al miljoenen jaren natuurlijke selectie, waardoor onnoemelijk veel soorten al uitgestorven zijn. Lang voordat de mens bestond.

Ontelbare onheilsvoorspellingen zijn allemaal niet uitgekomen. Eind jaren '70 werd er nog gesproken over een nieuwe ijstijd, die er nu al lang had moeten zijn.

De Aarde bestaat (naar we aannemen) 4,5 miljard jaar. In die tijd heeft deze planeet de meest extreme omstandigheden doorstaan (waarbij vergeleken de CO2- en stikstof 'crisis' een peuleschil zijn), en er is nog steeds volop leven. Het gaat er bij mij gewoon pertinent niet in dat de mens in slechts 150 jaar industrialisering in staat zou zijn om dat helemaal kapot te maken. Ja, met nucleaire wapens, maar dat is natuurlijk extreem. En zelfs dan zou de Aarde blijven bestaan, en ontstaan er weer nieuwe vormen van leven.

Rekening houden met het milieu (vervuiling e.d. of massale ontbossing tegengaan) is natuurlijk nooit verkeerd. Maar ik denk dat we af moeten van het idee dat de mens alles kan beïnvloeden of dat die invloed zo groot is, en je moet je er ook bij neerleggen dat bepaalde soorten nu eenmaal uitsterven.
Of heb ik het ooit fout gedaan en zeurt mijn spellings check er niet over.
Heb geen zin in zielig doen, had beter op moeten letten, maar ben wel 'taaldoof'.
Zulke foutjes komen door luiheid, ik weet dat ik goed op moet letten, maar heb daar te vaak gewoonweg niet zo'n zin in.

Al met al weet je heel prima wat ik bedoel en is het daarop inzoomen vooral bedoeld om de inhoud weg te kunnen zetten. Dat is jouw probleem, zoals mijn taaldoofheid mijn probleem is.

Feit is en blijft dat er een massa uitsterving gaande is. Biotopen niet alleen extreem geslonken zijn, maar ook verzwakt worden.
Ik plaatste al een linkje naar een artikel over een 3 jarig onderzoek dat dit jaar is uitgekomen van 135 wetenschappers die dit bewezen hebben.
Wat niet het enige onderzoek is. Al 20+ jaar wordt hier in verschillende onderzoeken voor gewaarschuwd, dat het echt ontzettend rap gaat en ernstig is.

Dat er wat soorten verdwijnen is idd geen ramp, maar het tempo waarmee het nu gaat kent amper zijn weerga.
En dan heb ik het niet over olifanten. Hoe iconisch dan ook, zij alleen zijn het probleem niet.

Biotopen die al tot 80% geslonken zijn, dode zones in zeeen, de insectenstand die zo snel omlaag gaat dat het eng is.
En ga zo maar door en door en door.

Dat heeft gevolgen en hele fikse ook.
Leuk dat de aarde eerder hele nare omstandigheden heeft overleefd. Echt helemaal niemand zegt dan ook dat al het leven op zal houden met bestaan.
Maar de laatste keer dat er een (zelfs minder snel) uitsterven was duurde het 10.000 jaar voordat het hersteld was. En die 10.000 jaar was geen pretje voor het over gebleven leven.

Ik denk dat we vooral af moeten van het idee dat de mens zo weinig invloed heeft. Je kan onze beschaving verdomme vanuit de ruimte zien. Hoe heeft dat geen enorme invloed?
Overal zien we onze sporen, overal zien we de gevolgen. Hoe kan dat geen grote invloed hebben?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189363117
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Uiteraard vangt ook ExtReb centjes van Soros.
Onzinnig, wat wordt er betaald? Een spandoek?
pi_189363220
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Uiteraard vangt ook ExtReb centjes van Soros.
Nee joh dat is geheel organisch, alle actievoerders spreken voor zichzelf en dat ze allemaal exact hetzelfde ingestudeerde tekstje opzeggen zonder ook maar oppervlakkig eigen begrip van de materie dat berust puur op toeval. _O-

Doodeng dat zelfs (WO) studenten zich voor deze poppenkast lenen. :')
  donderdag 10 oktober 2019 @ 18:22:01 #212
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_189367055
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Of heb ik het ooit fout gedaan en zeurt mijn spellings check er niet over.
Heb geen zin in zielig doen, had beter op moeten letten, maar ben wel 'taaldoof'.
Zulke foutjes komen door luiheid, ik weet dat ik goed op moet letten, maar heb daar te vaak gewoonweg niet zo'n zin in.

Al met al weet je heel prima wat ik bedoel en is het daarop inzoomen vooral bedoeld om de inhoud weg te kunnen zetten. Dat is jouw probleem, zoals mijn taaldoofheid mijn probleem is.

Feit is en blijft dat er een massa uitsterving gaande is. Biotopen niet alleen extreem geslonken zijn, maar ook verzwakt worden.
Ik plaatste al een linkje naar een artikel over een 3 jarig onderzoek dat dit jaar is uitgekomen van 135 wetenschappers die dit bewezen hebben.
Wat niet het enige onderzoek is. Al 20+ jaar wordt hier in verschillende onderzoeken voor gewaarschuwd, dat het echt ontzettend rap gaat en ernstig is.

Dat er wat soorten verdwijnen is idd geen ramp, maar het tempo waarmee het nu gaat kent amper zijn weerga.
En dan heb ik het niet over olifanten. Hoe iconisch dan ook, zij alleen zijn het probleem niet.

Biotopen die al tot 80% geslonken zijn, dode zones in zeeen, de insectenstand die zo snel omlaag gaat dat het eng is.
En ga zo maar door en door en door.

Dat heeft gevolgen en hele fikse ook.
Leuk dat de aarde eerder hele nare omstandigheden heeft overleefd. Echt helemaal niemand zegt dan ook dat al het leven op zal houden met bestaan.
Maar de laatste keer dat er een (zelfs minder snel) uitsterven was duurde het 10.000 jaar voordat het hersteld was. En die 10.000 jaar was geen pretje voor het over gebleven leven.

Ik denk dat we vooral af moeten van het idee dat de mens zo weinig invloed heeft. Je kan onze beschaving verdomme vanuit de ruimte zien. Hoe heeft dat geen enorme invloed?
Overal zien we onze sporen, overal zien we de gevolgen. Hoe kan dat geen grote invloed hebben?
Je stelt als laatste alleen een vraag. De mensheid domineert inderdaad de planeet. Maar we zijn er ook gewoon onderdeel van, met alles dat we doen. Het feit dat je domineert, wil mijns inziens dan niet zeggen dat je op alle vlakken invloed hebt en wanneer er wel invloeden op bepaalde vlakken zijn, dat die per definitie negatief zijn.

De aarde heeft zich al miljarden aangepast aan nieuwe omstandigheden, en blijft dat ook doen.
pi_189367634
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nee joh dat is geheel organisch, alle actievoerders spreken voor zichzelf en dat ze allemaal exact hetzelfde ingestudeerde tekstje opzeggen zonder ook maar oppervlakkig eigen begrip van de materie dat berust puur op toeval. _O-

Doodeng dat zelfs (WO) studenten zich voor deze poppenkast lenen. :')
wat is er mis met organiseren rond dit onderwerp? dat vind je doodeng, lol?
pi_189376280
Wie betaald die nobelprijs.
Oh wacht Soros?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_189376524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:06 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dan kijk je wellicht met een niet geheel neutrale blik naar de beelden.

Ik zie keer op keer een kind behept met mentale problemen dat met (veel) hulp van haar volwassen omgeving en vooral volwassen aanhangers een volwassen agenda naar voren brengt.

Haar omgeving en directe cirkel genieten hier volop van, gebruiken haar graag als boegbeeld.

De "kom niet aan onze godin Greta" attitude druipt er vaak duidelijk vanaf.

En wat haar boodschap betreft, laten we eerlijk zijn : wat ze als 16 jarig kind ons allemaal denkt te moeten vertellen / preken weten we al dik 30-40 jaar.

Tenzij je onder een steen hebt geleefd.

Oud nieuws dus, verkondigd door een kind met handicaps dat met het waanidee dat ze een soort klimaat jezus is geworpen in de "sociale" media arena.

En dat maakt bij zowel de voor als tegenstanders de onderbuik agenda duidelijk.

De redelijkheid verdrinkt zo in het hysterisch gebrul van beide kampen.

Viel geheel te verwachten.
Is dat nou niet juist een vrij belangrijk deel van haar verhaal? Dat ze nu weer iets moet vertellen wat we eigenlijk al 30 jaar weten maar grotendeels niets aan hebben gedaan? Dat het nu eens tijd wordt om een probleem waar we al 30 jaar over weten, ook daadwerkelijk grootschalig aan te gaan pakken?
"Pools are perfect for holding water"
pi_189376562
quote:
want het milieu redden is hetzelfde a;ls joden vergassen, ja hoor. .

[ Bericht 0% gewijzigd door pokkerdepok op 11-10-2019 07:04:24 ]
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:57:21 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189376573
Inb4 schuimbekkers als Greta de Nobelprijs voor de vrede toegekend krijgt :D!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_189376590
https://en.wikipedia.org/(...)theories_and_threats

quote:
Soros' philanthropy and support for progressive causes has made him the object of a large number of conspiracy theories, most of them originating from the political right.[147][148] Veronika Bondarenko, writing for Business Insider said that "For two decades, some have seen Soros as a kind of puppet master secretly controlling the global economy and politics."[149] The New York Times describes the allegations as moving "from the dark corners of the internet and talk radio" to "the very center of the political debate" by 2018.[150]

Soros has become a magnet for such theories, with opponents claiming that he is behind such diverse events as the 2017 Women's March, the fact-checking website Snopes, the gun-control activism engaged in by the survivors of the Stoneman Douglas High School shooting,[151][152][153] the October 2018 immigrant caravans, and the protests against then-Supreme Court nominee Brett Kavanaugh.[150][154]

Conservatives, meanwhile, picked up on the thread in the late 2000s, spearheaded by Fox News. Bill O'Reilly gave an almost ten-minute monologue on Soros in 2007, calling him an "extremist" and claiming he was "off-the-charts dangerous"
...
quote:
Right-wing figures such as Alex Jones, Roseanne Barr, Donald Trump Jr., James Woods, Dinesh D'Souza, and Louie Gohmert have spread a false conspiracy theory, which has been described as anti-Semitic, that Soros was a Nazi collaborator who turned in other Jews and stole their property.[161][162][163][164] Soros was a child during World War II who had to hide from the Hungarian government during Nazi occupation.[171]

In October 2018, Soros was accused of funding a Central American migrant caravan heading toward America.[172][173][174] The theory that Soros was somehow causing Central American migration at the southern US border apparently dates back to late March 2018, however.[175] The October 2018 strain of the theory has been described to combine anti-semitism, anti-immigrant sentiment and "the specter of powerful foreign agents controlling major world events in pursuit of a hidden agenda", connecting Soros and other wealthy individuals of Jewish faith or background to the October caravan.[175] Both Cesar Sayoc, the perpetrator of the October 2018 attempted bombings of prominent Democrats, and Robert Bowers, the perpetrator of the Pittsburgh synagogue shooting, referred to this conspiracy theory on social media before their crimes.[176][177]

In November 2018, Turkish President Recep Tayyip Erdoğan denounced Soros while speaking about Turkey's political purges, saying: "The person (Kavala) who financed terrorists during the Gezi incidents is already in prison. And who is behind him? The famous Hungarian Jew Soros. This is a man who assigns people to divide nations and shatter them."[178]
pi_189376593
..

[ Bericht 99% gewijzigd door pokkerdepok op 11-10-2019 07:04:08 ]
pi_189376611
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 06:57 schreef Falco het volgende:
Inb4 schuimbekkers als Greta de Nobelprijs voor de vrede toegekend krijgt :D!
Zou best lachwekkend zijn, wat heeft ze precies bijgedragen aan de vrede?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189376623
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zou best lachwekkend zijn, wat heeft ze precies bijgedragen aan de vrede?
Meer dan Arafat. Of Obama, die hem kreeg "omdat hij geen Bush was".
Dus tsja.

Maar ze verenigt de wereld in haat voor haar :P ?
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:19:15 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189377028
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Meer dan Arafat. Of Obama, die hem kreeg "omdat hij geen Bush was".
Dus tsja.

Maar ze verenigt de wereld in haat voor haar :P ?
Bootje zeilen, de aandachthoer uithangen op facebook/media en acteren bij de vn.

Als je zo een nobelprijs kan pakken...
Aan de andere kant, het is net zo veel als iedere andere politicus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:29:14 #224
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_189377075
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bootje zeilen, de aandachthoer uithangen op facebook/media en acteren bij de vn.

Als je zo een nobelprijs kan pakken...
Aan de andere kant, het is net zo veel als iedere andere politicus.
Wie zou jij dan deze nobelprijs gunnen?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:36:04 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189377183
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 07:09 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Meer dan Arafat. Of Obama, die hem kreeg "omdat hij geen Bush was".
Dus tsja.

Maar ze verenigt de wereld in haat voor haar :P ?
Dat Obama hem kreeg was vrij genant. Ik denk dat Obama zelf dat eigenlijk ook wel erg ongemakkelijk vond. Ik vind Thunberg en haar strijd voor het beter omgaan met onze planeet en het milieu prijzenswaardig, maar voor een Nobelprijs moet je naar mijn mening toch meer meebrengen. Misschien over een paar jaar? Als ze hem toch krijgt dan hoop ik dat ze hem krijgt als vertegenwoordiger van een beweging, en liefst niet in haar eentje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2019 08:51:49 ]
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:01:11 #227
168739 Red_85
'echt wel'
pi_189377236
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Wie zou jij dan deze nobelprijs gunnen?
Ik ben niet het commité.

Vast iemand beters te vinden die met weldoenswerk meer heeft bereikt dan wat geschreeuw en boze blikken op tv.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189377238
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Wie zou jij dan deze nobelprijs gunnen?
Dat jochie van ocean cleanup om er eens een te noemen. Heeft ook niks met vrede te maken, maar hij doet tenminste actief iets aan de vervuiling.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:14:45 #229
5428 crew  miss_sly
pi_189377318
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Wie zou jij dan deze nobelprijs gunnen?
Misschien moeten ze het eens overslaan en pas weer uitreiken als er echt een groep of persoon is die zich werkelijk heeft ingezet voor een betere, vredigere wereld. Dat zou nog eens een statement zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189377434
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat jochie van ocean cleanup om er eens een te noemen. Heeft ook niks met vrede te maken, maar hij doet tenminste actief iets aan de vervuiling.
Milieuvervuiling heeft wel degelijk met vrede te maken. Denk aan gebrek aan schoon water, verdrijven van volkeren of vernietiging/vervuiling van hun leefomgeving omwille van economische belangen, export van afval naar sociaal-economisch zwakke landen en regio's etc. Allemaal zaken die vaak aanleiding zijn voor conflicten.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2019 09:34:04 ]
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:44:34 #231
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189377550
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 18:22 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je stelt als laatste alleen een vraag. De mensheid domineert inderdaad de planeet. Maar we zijn er ook gewoon onderdeel van, met alles dat we doen. Het feit dat je domineert, wil mijns inziens dan niet zeggen dat je op alle vlakken invloed hebt en wanneer er wel invloeden op bepaalde vlakken zijn, dat die per definitie negatief zijn.

De aarde heeft zich al miljarden aangepast aan nieuwe omstandigheden, en blijft dat ook doen.
Nogmaals, niemand zegt dat de aarde zich niet aan zal passen.
De vraag is hoe dat voor ons zal zijn. En het verleden leert dat dat geen pretje gaat worden.

Dat we negatieve invloed hebben is trouwens wel duidelijk, snap niet zo goed waarom je daar zo zo over doet.
Vorig jaar hebben we als mensheid 12 miljoen hectare bos gekapt bv. En dat was niet het eerste jaar dat we dat deden noch het laatste.

We vernietigen belangrijke biotopen, wat overblijft is zwak en dat is zeer ongunstig als het gaat om veerkracht om veranderingen te doorstaan.

Maar zoek dat artikel eens terug wat ik heb geplaatst. Over dat 3 jarige onderzoek door 135 wetenschappers. Of nog better, zoek het rapport eens op waar dat artikel over gaat.
Als je dan toch bezig bent zoek dan eens de onderzoeken naar de insectenstand op en andere onderzoeken naar het verdwijnen van biotopen en/of diersoorten.

Er is een massa uitsterving gaande op dit moment. En dat is gewoonweg geen kattenpis.
Nog maar een keer, ja er zijn eerder massa uitstervingen geweest. Maar, en dit is essentieel(!), dat was kut voor al het leven op aarde.
10.000 jaar herstel weet je nog? Ja, de aarde herstelt wel, maar 10.000 jaar shitzooi is niet zo fijn.

Het is werkelijk van levensbelang dat we dat vertragen en voorkomen waar we kunnen. Dat is volledig in ons eigen belang.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189377671
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Milieuvervuiling heeft wel degelijk met vrede te maken. Denk aan gebrek aan schoon water, verdrijven van volkeren of vernietiging/vervuiling van hun leefomgeving omwille van economische belangen, export van afval naar sociaal-economisch zwakke landen en regio's etc. Allemaal zaken die vaak aanleiding zijn voor conflicten.
Milieuvervuiling heeft in de eerste plaats met hebzucht te maken, niet met vrede.
Milieu activisme bevordert geen vrede. Milieu activisme bevordert wel de awareness voor wat goed of slecht is voor het milieu en zet hopelijk aan tot verbeteringen aan het milieubeleid.
Ook in gebieden waar vrede heerst is gebrek aan schoon water (het is hygiënischer om bv frisdrank te drinken, met alle gezondheidsproblemen tot gevolg, maar dit laatste is onbelangrijk want laat de economie maar draaien).
Gebieden waar vrede heerst, veroorzaken veel vervuiling door een goede economie en ... door hebzucht.
Gebieden waar vrede heerst, bv Europa, exporteren afval naar sociaal-economische zwakke landen.

Nee, een Nobelprijs voor de vrede aan Greta is misplaatst. Het is een stukje toneel.
pi_189378677
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je begrijpt ook echt niks he.
ik begrijp dat mensen op vrij lachwekkende wijze proberen aan te tonen dat er een soort links complot is tegen de mensheid, geleid door een joodse bankier? en dat we daar bang voor moeten zijn?

sorrie als ik het niet serieus neem.
pi_189378804
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 06:38 schreef probeer het volgende:

[..]

Is dat nou niet juist een vrij belangrijk deel van haar verhaal? Dat ze nu weer iets moet vertellen wat we eigenlijk al 30 jaar weten maar grotendeels niets aan hebben gedaan? Dat het nu eens tijd wordt om een probleem waar we al 30 jaar over weten, ook daadwerkelijk grootschalig aan te gaan pakken?


Dat we / de wereld er wat aan moeten doen en ook zeker al aan het doen zijn is een gegeven feit.

Ben ik het volledig mee eens.

Echter :

Volwassenen en kinderen die met / door alle luxe en voordelen van de westerse wereld zijn opgegroeid en in leven.

Volwassenen met een soms regelrecht dubieuze, zeer selectieve en soms regelrecht agressieve dominante politieke agenda en achterban die een kind behept met psychologische en lichamelijke problemen als boegbeeld kiezen.

Volwassenen die dat kind op een troon zetten zodat het gelooft dat ze de nieuwe milieu messias is en zo via dat kind ook hun volwassen agenda makkelijker aan de wereld kunnen / willen opdringen.

Erg ongemakkelijk voel ik me daarbij.

Niet mijn manier.
pi_189378866
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Misschien moeten ze het eens overslaan en pas weer uitreiken als er echt een groep of persoon is die zich werkelijk heeft ingezet voor een betere, vredigere wereld. Dat zou nog eens een statement zijn.
Die zijn er toch? Dat we ze niet kennen of niet weten wat ze dagelijks doen, komt een beetje door onze selectieve media.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:17:17 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189378875
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:17:25 #238
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189378880
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:00 schreef pokkerdepok het volgende:

ik begrijp dat mensen op vrij lachwekkende wijze proberen aan te tonen dat er een soort links complot is tegen de mensheid, geleid door een joodse bankier? en dat we daar bang voor moeten zijn?

sorrie als ik het niet serieus neem.
Als je denkt dat ik dat bedoel ben je wel erg ver heen...
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:26:46 #240
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189379253
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:26 schreef VoMy het volgende:

[..]

Verkeerde topic?
Zie Topic titel deel 10.
pi_189379271
https://www.telegraaf.nl/(...)jpt-naast-nobelprijs

Deze link is misschien wat meer ontopic, maar ik vond de foto bij het artikel wat gekleurd.

Edit, die is al aangepast zie ik. Ze hadden eerste een foto uit haar speech bij het artikel.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:44:26 #243
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189379279
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zie Topic titel deel 10.
Dit gaat over Greta Thunberg toch? Als je zo tevreden met de Nobelprijswinnaar moet je daar gewoon een topic over openen.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:45:01 #244
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189379284
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:43 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jpt-naast-nobelprijs

Deze link is misschien wat meer ontopic, maar ik vond de foto bij het artikel wat gekleurd.
Dit is idd wel ontopic.
pi_189379294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:45 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is idd wel ontopic.
En wat vind je ervan?
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:46:46 #246
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189379308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En wat vind je ervan?
Ligt huilend op de bank _O-
pi_189379322
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit gaat over Greta Thunberg toch? Als je zo tevreden met de Nobelprijswinnaar moet je daar gewoon een topic over openen.
Heb je WiFi in je tentje ?
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:49:54 #248
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189379344
Waarom zou zij überhaupt voor een nobelprijs voor de vrede in aanmerking moeten komen. Ze is een milieu-activist die mensen tegen elkaar uitspeelt.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:50:13 #249
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189379351
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:51:38 #250
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189379368
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:45 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En wat vind je ervan?
Goede keuze, valt weinig op af te dingen lijkt me. Als je nou een topic erover had geopend, had je het niet hoeven vragen.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:55:22 #251
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189379406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Goede keuze, valt weinig op af te dingen lijkt me. Als je nou een topic erover had geopend, had je het niet hoeven vragen.
Alsof het haar interesseert wat jij of iemand anders dan zijzelf ergens van vindt. Die zit dag in dag uit maar wat te concern trollen.
pi_189379422
Typisch Telegraaf. Kennelijk vinden ze het belangrijker om te koppen dat Thunberg de Nobelprijs niet heeft gewonnen dan dat ze daar de naam van de winnaar vermelden.
pi_189379438
Nvm.

[ Bericht 100% gewijzigd door Scarface88 op 11-10-2019 11:59:43 (In de war met Time magazine) ]
Land of the free. Home of the brave.
pi_189379455
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:51 schreef VoMy het volgende:

[..]

Goede keuze, valt weinig op af te dingen lijkt me. Als je nou een topic erover had geopend, had je het niet hoeven vragen.
Dit volstaat toch prima?
pi_189379458
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2019 12:00:59 ]
pi_189379464
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat dacht je echt ? :')
Was even in de war met Time magazine person of the year.
Land of the free. Home of the brave.
pi_189379468
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als je denkt dat ik dat bedoel ben je wel erg ver heen...
ik lees het hier allemaal.. jij hintte dat als milieuorganisaties zich organiseren, het vergelijkbaar is met een film over hoe highschool leerlingen met het grootste gemak fascistisch worden..
pi_189379470
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Typisch Telegraaf. Kennelijk vinden ze het belangrijker om te koppen dat Thunberg de Nobelprijs niet heeft gewonnen dan dat ze daar de naam van de winnaar vermelden.
Die link kwam op verzoek van VoMy, aangezien ze de andere waarin het wel ging om de winnaar offtopic vond.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:03:38 #259
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189379492
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Die link kwam op verzoek van VoMy, aangezien ze de andere waarin het wel ging om de winnaar offtopic vond.
Omdat het offtopic is. En vervolgens ga je nog vragen stellen over die Nobelprijs. Allemaal offtopic, terwijl het een prima onderwerp is voor een apart draadje.
pi_189379518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Omdat het offtopic is. En vervolgens ga je nog vragen stellen over die Nobelprijs. Allemaal offtopic, terwijl het een prima onderwerp is voor een apart draadje.
Greta, Nobelprijs, uitslag... Zie Topic titel.
pi_189379539
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Greta, Nobelprijs, uitslag... Zie Topic titel.
Sommige mensen willen zeiken omdat het kan.

Laat gaan joh, past prima in dit topic.

Naar mijn mening.
pi_189379560
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:07 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Sommige mensen willen zeiken omdat het kan.

Laat gaan joh, past prima in dit topic.

Naar mijn mening.
Er is ook geen verzoek gedaan om de topic titel te veranderen zie ik.
Nu de uitslag niet in het voordeel is van Greta is het ineens offtopic.
pi_189379570
Maar ontopic, iemand enig idee waar Greta nu is? Hopelijk niet onderweg met een bootje richting Japan...
pi_189379614
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ontopic, iemand enig idee waar Greta nu is? Hopelijk niet onderweg met een bootje richting Japan...
dit weekend in kanzas geloof ik, las ik vanochtend op twitter.

edit: denver, colorado.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:39:40 #265
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189379963
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Er is ook geen verzoek gedaan om de topic titel te veranderen zie ik.
Nu de uitslag niet in het voordeel is van Greta is het ineens offtopic.
Het is altijd volkomen offtopic om hier de Nobelprijswinnaar te bespreken, tenzij het Greta Thunberg zelf is, en zelfs dan...
Voeg wat toe aan de wereld en maak gewoon een draadje aan waarin je grote idool Abiy Ahmed de lof kan krijgen die hij verdiend heeft.
pi_189379988
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar ontopic, iemand enig idee waar Greta nu is? Hopelijk niet onderweg met een bootje richting Japan...
Wil je haar gaan stalken en bij elk dingetje die volgens jou niet milieubewust genoeg zijn weer als een 16 jarige hier stampvoetend "how dare you" te roepen. _O-
pi_189380088
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wil je haar gaan stalken en bij elk dingetje die volgens jou niet milieubewust genoeg zijn weer als een 16 jarige hier stampvoetend "how dare you" te roepen. _O-
Ik heb nog nooit "how dare you" geroepen, :P
pi_189380324
men kan opgelucht adem halen, ze heeft de nobelprijs niet gewonnen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)r-de-vrede~ad7755ca/

quote:
De Ethiopische premier Abiy Ahmed (43) heeft de Nobelprijs voor de Vrede gekregen. Een enorme aanmoediging voor de hoop van oostelijk Afrika.
pi_189381066
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:02 schreef pokkerdepok het volgende:
men kan opgelucht adem halen, ze heeft de nobelprijs niet gewonnen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)r-de-vrede~ad7755ca/
[..]

:O
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 14:08:34 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189381441
quote:
Nice!
Idd zeer verdient.

En ook nog eens miljoenen bomen geplant.
In een verscheurd land, verscheurde regio zelfs, de weg naar vrede bewandelen met gevaar voor eigen leven en dan ook nog eens aan het milieu denken.

Goed vb doet volgen hopelijk.
Het zorgt hopelijk dat we ons eens afvragen hoeveel smoezen we nog kunnen verzinnen om zo min mogelijk te doen?
Want al onze smoesjes ten spijt, ze houden geen stand tegenover mensen zoals deze man. Die ondanks barre omstandigheden en bar weinig middelen toch handelen.

Het zal vast niet perfect zijn. Maar als deze man dit kan doen in die omstandigheden kunnen wij toch ook wel meer doen?

Dus ipv ons druk te maken over Greta die een nieuwe jas aan heeft zouden we eens serieus moeten kijken naar wat doen we zelf?
Doen we werkelijk wat we kunnen, doen we die extra moeite? Of blijven we liever bezig met wijzen naar anderen zodat wij niet teveel hoeven te doen?

Wat is onze smoes? Zijn we bereid om in te zien dat het een smoes is?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189382781
quote:
Google deed grote donaties aan klimaatontkenners
https://www.rtlnieuws.nl/(...)an-klimaatontkenners
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:10:13 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189384737
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik lees het hier allemaal.. jij hintte dat als milieuorganisaties zich organiseren, het vergelijkbaar is met een film over hoe highschool leerlingen met het grootste gemak fascistisch worden..
Vervang fascistisch voor klimaatreligie en je bent er.
pi_189384777
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vervang fascistisch voor klimaatreligie en je bent er.
Inderdaad, zo zie ik dat dus ook. Zeker na die beelden bij de protesten en de speech. Die woede en felheid.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 11 oktober 2019 @ 18:17:05 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189384809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hoezo klimaatontkenners? De toon is alweer gezet :') Beter noemen ze het klimaatoptimisten
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189385456
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vervang fascistisch voor klimaatreligie en je bent er.
wat een onzin.. vind je dat elke manier waarop je leeringen enthousiast krijgt rond iets, eigenlijk fascisme is? volgens mij heb je die film niet helemaal begrepen
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:30:39 #276
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189385665
Benieuwd hoe Greta er nu aan toe is, dit verlies is toch wel een ferme klap in haar gezicht. :D Die Ethiopische kerel is precies een van de wereldleiders waar ze zo woest op is.

Haar aanhangers zijn des duivels, maar ze kunnen natuurlijk moeilijk een donkere Afrikaanse man afkraken.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:15:24 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189386294
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 19:14 schreef pokkerdepok het volgende:

wat een onzin.. vind je dat elke manier waarop je leeringen enthousiast krijgt rond iets, eigenlijk fascisme is? volgens mij heb je die film niet helemaal begrepen
Begrijp je het zelf wel? Werden de leerlingen in the Wave niet enthousiast gemaakt "rond iets" in die film of wat? Het hoeft geen fascisme te zijn he, het kan van alles zijn. Geef een groep een gezamenlijke vijand en geef ze een eigen groepsidentiteit en klaar ben je.

Maar goed, ik begrijp dat het allemaal te hoog gegrepen is voor je want: "Fascisme, hurdur!!!"
pi_189389142
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 20:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Begrijp je het zelf wel? Werden de leerlingen in the Wave niet enthousiast gemaakt "rond iets" in die film of wat? Het hoeft geen fascisme te zijn he, het kan van alles zijn. Geef een groep een gezamenlijke vijand en geef ze een eigen groepsidentiteit en klaar ben je.

Maar goed, ik begrijp dat het allemaal te hoog gegrepen is voor je want: "Fascisme, hurdur!!!"
in de film laat de leraar de volledige fascistische methode op de leerlingen los, compleet met intimidatie, rangen, geheime dienst en noem maar op. daar gaat het om. niet om het simpele concept dat je mensen achter een doel kan krijgen als het leuk is. of misschien vind je de jeugd voetbal club om de hoek ook fascistisch...
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:50:42 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189389339
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 22:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

in de film laat de leraar de volledige fascistische methode op de leerlingen los, compleet met intimidatie, rangen, geheime dienst en noem maar op. daar gaat het om. niet om het simpele concept dat je mensen achter een doel kan krijgen als het leuk is. of misschien vind je de jeugd voetbal club om de hoek ook fascistisch...
Echt te hoog gegrepen dus.
pi_189389624
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 22:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Echt te hoog gegrepen dus.
nee hoor, je vergelijking is dom.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:38:48 #281
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189390246
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 23:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jammer dit.
je maakt me al twee of drie keer voor te dom om te begrijpen uit..
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:01:47 #283
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189390611
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jammer dat je het niet begrijpt. Zelfs dit moet uitgelegd worden...
ja ga nog effe door, klein kind
pi_189390744
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ja ga nog effe door, klein kind
De derde golf gaat toch echt over hetgeen Ach ja aangeeft. Het experiment begon in 1967, en had als doel duidelijk te maken dat gewone personen meegesleept kunnen worden door een gedisciplineerde groep.
pi_189391267
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

De derde golf gaat toch echt over hetgeen Ach ja aangeeft. Het experiment begon in 1967, en had als doel duidelijk te maken dat gewone personen meegesleept kunnen worden door een gedisciplineerde groep.
het gaat over hoe fascisme, met als zn aspecten, mensen (jongeren) in hun greep kan krijgen.
en zo wordt gesuggereerd dat iets als deze protestbeweging ongeveer net zoiets is. dat is onzin. mensen organiseren zichzelf, of laten zich organiseren, op duizenden manieren, en voor duizenden doelen. dat is niet waar die film tegen waarschuwd.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 01:13:56 #287
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_189391329
Wie hier support Greta? dat kind hoort op school te zitten. Welke debiel keurt dit nou goed?
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 01:41:48 #288
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189391534
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 01:06 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het gaat over hoe fascisme
Nee, niet specifiek fascisme.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189393010
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 01:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, niet specifiek fascisme.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Third_Wave_(experiment)

quote:
The Third Wave was an experimental social movement created by California high school history teacher Ron Jones in 1967 to explain how the German population could accept the actions of the Nazi regime during the Second World War.[1][2] While he taught his students about Nazi Germany during his "Contemporary World History" class, Jones found it difficult to explain how the German people could accept the actions of the Nazis, and decided to create a social movement as a demonstration of the appeal of fascism. Over the course of five days, Jones – a member of the SDS,[3] Cubberley United Student Movement sponsor[4] and Black Panthers supporter[5] – conducted a series of exercises in his classroom emphasizing discipline and community, intended to model certain characteristics of the Nazi movement. As the movement grew outside his class and began to number in the hundreds, Jones began to feel that the movement had spiraled out of control. He convinced the students to attend a rally where he claimed that the classroom project was part of a nationwide movement, and that the announcement of a Third Wave presidential candidate would be televised. Upon their arrival, the students were presented with a blank channel. Jones told his students of the true nature of the movement as an experiment in fascism, and presented to them a short film discussing the actions of Nazi Germany
pi_189393029
quote:
Zeer goed toepasbaar op de klimaatgekkies.

Ik zeg niet op mensen die hun zorgen uiten over het klimaat maar wel die idioten uit de filmpjes.
pi_189393123
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zeer goed toepasbaar op de klimaatgekkies.

Ik zeg niet op mensen die hun zorgen uiten over het klimaat maar wel die idioten uit de filmpjes.
al sje dat vind, dat is het letterlijk op vrijwel alles toepasbaar
pi_189393217
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:19 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

al sje dat vind, dat is het letterlijk op vrijwel alles toepasbaar
:Y
pi_189393263
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:Y
dat lijkt me toch niet het punt wat het experiment/de film willen maken.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 09:56:06 #295
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_189393435
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat lijkt me toch niet het punt wat het experiment/de film willen maken.
Alhoewel ik nu nog niet zie hoe dit aan de milieu beweging gekoppeld is, het dus nogal off topic vind voor nu, is dit juist wel het punt van dat experiment.

Het duitse volk liep niet achter de nazi beweging aan omdat ze gruwelijk waren. Ze liepen erachter aan omdat het slim opgezet was.

Het doodenge eraan is juist dat iedere ideologie zo misbruikt kan worden. Dat is de werkelijke les die we liever niet zien.
We denken liever dat slechte mensen slechte zaken steunde, maar niets is minder waar.

Neem bv de zen beweging. Als je de theorie bekijkt kan het bijna niet vreedzamer zijn toch?
Maar ook in die tweede wereldoorlog werd dit op vrijwel dezelfde wijze misbruikt.
Banzai. Hoe een in principe vredevolle ideologie nogal snel duister kan worden mits je op de juiste knopjes drukt.

Is wat mij betreft zelfs een beter vb ervan. Waar de nazi ideologie nooit dat duistere randje kon verbergen liep de zen ideologie snel uit van vredevol tot zeer gewelddadig.
Zelfs een leer die in de basis zegt volg niet heeft blind laten volgen. Met alle gevolgen van dien.

Goede mensen die inslechte dingen ondersteunen en doen. Dat is waar dat experiment over gaat.
Ondanks zichzelf ipv dankzij zichzelf. Tot het te laat is en mensen zich gevangen zien in iets dat gruwelijk is.

Gedragspatronen, daar gaat het om.
Daar zijn we allen ontvankelijk voor. Zeker als we het niet willen zien, denken dat je slechte bedoelingen moet hebben om daar te komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cause_Mayhem op 12-10-2019 10:01:43 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_189394159
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 18:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Inderdaad, zo zie ik dat dus ook. Zeker na die beelden bij de protesten en de speech. Die woede en felheid.


Begrip en instemming zijn er enkel voor de (eigen) medestanders.

Woede en felheid zijn er voor hen die het niet met ze eens zijn, de tegenstanders.

Wat dat betreft lijken al dit soort "ik heb altijd gelijk" clubs op elkaar.

Ze haten elkaar intens maar zijn regelrecht 1 op 1 kopieën van elkaar wat hun denk en handelswijzes betreft.

Verpakt als een boodschap van begrip, juistheid en goedheid is het onder die dunne verpakking heel vaak een onverdraagzaam dominant dictaat.

Greta is een duidelijk product van de cultuur van selectieve blinde haat, onverdraagzaamheid en dominantie van haar (directe) omgeving die haar optimaal blijft voeden en steunen in haar messiaanse waanbeelden.

Het gebrek aan empathie (verstrekt door haar autisme) maakt die intense kilheid en regelrechte haat naar de andersdenkenden / tegenpartij bij haar soms heel erg duidelijk.
pi_189394875
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Alhoewel ik nu nog niet zie hoe dit aan de milieu beweging gekoppeld is, het dus nogal off topic vind voor nu, is dit juist wel het punt van dat experiment.

Het duitse volk liep niet achter de nazi beweging aan omdat ze gruwelijk waren. Ze liepen erachter aan omdat het slim opgezet was.

Het doodenge eraan is juist dat iedere ideologie zo misbruikt kan worden. Dat is de werkelijke les die we liever niet zien.
We denken liever dat slechte mensen slechte zaken steunde, maar niets is minder waar.

Neem bv de zen beweging. Als je de theorie bekijkt kan het bijna niet vreedzamer zijn toch?
Maar ook in die tweede wereldoorlog werd dit op vrijwel dezelfde wijze misbruikt.
Banzai. Hoe een in principe vredevolle ideologie nogal snel duister kan worden mits je op de juiste knopjes drukt.

Is wat mij betreft zelfs een beter vb ervan. Waar de nazi ideologie nooit dat duistere randje kon verbergen liep de zen ideologie snel uit van vredevol tot zeer gewelddadig.
Zelfs een leer die in de basis zegt volg niet heeft blind laten volgen. Met alle gevolgen van dien.

Goede mensen die inslechte dingen ondersteunen en doen. Dat is waar dat experiment over gaat.
Ondanks zichzelf ipv dankzij zichzelf. Tot het te laat is en mensen zich gevangen zien in iets dat gruwelijk is.

Gedragspatronen, daar gaat het om.
Daar zijn we allen ontvankelijk voor. Zeker als we het niet willen zien, denken dat je slechte bedoelingen moet hebben om daar te komen.

maar dat inslechte, wat het experiment blootlegt, is dus puur fascisme. de nazis manipuleerden de duitsers om erachter aan te lopen.

dus nogmaals, het is gewoon onzin om deze vergelijking over de milieubeweging te leggen. de milieubeweging is in geen enkel opzicht een cover voor fascisme/iets inslechts.
als ik even meedenk met de tegenstanders, is het ergste wat je ervan kan maken, dat kinderen bang worden gemaakt over hun toekomst, en zo worden gemanipuleerd om in actie te komen tegen de gevestigde orde. maar dan nog, is het doel niet ze iets inslechts te laten doen, of een fout systeem te steunen. het doel blijft gewoon hetzelfde; verandering in milieubeleid forceren.

mijn bezwaar is voornamelijk, dat men zo suggereerd dat de milieubeweging stiekum iets fascistisch is, dat het om macht gaat of dat men kinderen zo wil meeslepen en dat er een onderliggend andere agenda is. gewoon consperacy bullshit.

maar goed, het is inderdaad offtopic, dus laat maar.
pi_189394971
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 09:56 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Alhoewel ik nu nog niet zie hoe dit aan de milieu beweging gekoppeld is, het dus nogal off topic vind voor nu, is dit juist wel het punt van dat experiment.

Het duitse volk liep niet achter de nazi beweging aan omdat ze gruwelijk waren. Ze liepen erachter aan omdat het slim opgezet was.

Het doodenge eraan is juist dat iedere ideologie zo misbruikt kan worden. Dat is de werkelijke les die we liever niet zien.
We denken liever dat slechte mensen slechte zaken steunde, maar niets is minder waar.

Neem bv de zen beweging. Als je de theorie bekijkt kan het bijna niet vreedzamer zijn toch?
Maar ook in die tweede wereldoorlog werd dit op vrijwel dezelfde wijze misbruikt.
Banzai. Hoe een in principe vredevolle ideologie nogal snel duister kan worden mits je op de juiste knopjes drukt.

Is wat mij betreft zelfs een beter vb ervan. Waar de nazi ideologie nooit dat duistere randje kon verbergen liep de zen ideologie snel uit van vredevol tot zeer gewelddadig.
Zelfs een leer die in de basis zegt volg niet heeft blind laten volgen. Met alle gevolgen van dien.

Goede mensen die inslechte dingen ondersteunen en doen. Dat is waar dat experiment over gaat.
Ondanks zichzelf ipv dankzij zichzelf. Tot het te laat is en mensen zich gevangen zien in iets dat gruwelijk is.

Gedragspatronen, daar gaat het om.
Daar zijn we allen ontvankelijk voor. Zeker als we het niet willen zien, denken dat je slechte bedoelingen moet hebben om daar te komen.

Dit.

En o.a. zolang andere meningen getolereerd en niet actief bestreden worden, en zolang er ook ruimte is voor het tegengeluid, is de klimaatbeweging niet fascistisch.

Toch bekruipt me het gevoel dat met name de extreme klimaatactivisten hier niet onwelwillend tegen aan kijken. Vredelievende als ze zijn houd ik het op dit moment nog op totaal ongeloof dat er mensen zijn die anders denken. Maar dat kan rap veranderen...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189394981
quote:
quote:
STELLT EUCH NUR MAL VOR DASS ES DIE ERDE OHNE IDIOTEN GIBT
Juist.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 13:05:17 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189395302
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 12:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

maar dat inslechte, wat het experiment blootlegt, is dus puur fascisme. de nazis manipuleerden de duitsers om erachter aan te lopen.
dus nogmaals, het is gewoon onzin om deze vergelijking over de milieubeweging te leggen. de milieubeweging is in geen enkel opzicht een cover voor fascisme/iets inslechts.
Nogmaals, het hoeft helemaal niet over fascisme te gaan. Je kunt deze methode op allerlei stromingen toepassen maar dat weiger je te begrijpen. Het gaat om de methode niet om de ideologie ansich.

quote:
als ik even meedenk met de tegenstanders, is het ergste wat je ervan kan maken, dat kinderen bang worden gemaakt over hun toekomst, en zo worden gemanipuleerd om in actie te komen tegen de gevestigde orde. maar dan nog, is het doel niet ze iets inslechts te laten doen, of een fout systeem te steunen. het doel blijft gewoon hetzelfde; verandering in milieubeleid forceren.
Als er geen "fout systeem" of "iets inslechts" is hoeft er toch niks geforceerd te worden? Of staan ze daar voor plotseling voor de flauwekul?

Daarbij is milieu wat anders dan klimaat.

quote:
mijn bezwaar is voornamelijk, dat men zo suggereerd dat de milieubeweging stiekum iets fascistisch is, dat het om macht gaat of dat men kinderen zo wil meeslepen en dat er een onderliggend andere agenda is. gewoon consperacy bullshit.
Het gaat om propaganda en indoctrinatie van de massa, wij deugen en de de rest niet zoals je bv. ook kon zien met het blokkeren van de McDonalds en al die ER protesten, dat ze het verschil tussen Co2 en No2 nog niet eens snappen geeft wel aan dat men daar staat omdat de "vriendenclub" dat doet en niet omdat ze zichzelf hebben verdiept in de materie.

Maar goed, als je hier niet meegaat met de hype word je uitgemaakt voor flat-earther en meer van dat fraais. Maar andersom ga jij helemaal ballistisch omdat er ergens fascisme staat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')