abonnement Unibet Coolblue
pi_188672402
https://www.telegraaf.nl/(...)kraakt-onder-misdaad

Schokkend rapport aan gemeente: drugscriminaliteit heeft vrij spel

quote:
AMSTERDAM - De hoofdstad heeft de strijd tegen de georganiseerde misdaad vrijwel verloren. De autoriteiten zijn slecht ingevoerd in de drugseconomie en -criminaliteit, de politie heeft de drugsbestrijding volledig laten liggen en justitie verzuimt de echte misdaadstructuren aan te pakken.

Dat zijn de vernietigende en verontrustende conclusies van het vertrouwelijke onderzoek De achterkant van Amsterdam naar ondermijnende criminaliteit in de hoofdstad in opdracht van de gemeente Amsterdam. Het rapport is toegespeeld aan De Telegraaf.

Het onderzoek is gedaan door hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. Het rapport wordt vrijdag gepresenteerd.

Drugsgerelateerde criminaliteit in Amsterdam heeft vrij spel en een ontwrichtende werking op de stad. De gemeente pakt niet door bij projecten die verwevenheid van de onder- met de bovenwereld moet voorkomen en informatie tussen relevante instanties wordt nauwelijks gedeeld. Het ontbreekt aan inzicht in de mate waarop crimineel geld in de legale economie wordt gepompt. Het terugdringen van de ondermijnende drugscriminaliteit kost zeker tien tot vijftien jaar.
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:56:37 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672440
Nederland gaat kapot aan de War on Drugs. Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188672490
Grapperhaus: ’Nederland dreigt narcostaat te worden’ :7

https://www.telegraaf.nl/(...)narcostaat-te-worden

DEN HAAG - Het alarmerende rapport over georganiseerde misdaad in Amsterdam onderstreept dat de hoofdstad een groot probleem heeft. Drugscriminaliteit moet worden aangepakt, anders dreigt Nederland een narcostaat te worden. „Dan zou hier een minister met een zonnebril staan en niet meer iemand die gewoon democratisch verantwoording aflegt”, aldus minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).



Grapperhaus reageert op het vernietigende rapport De achterkant van Amsterdam. De conclusies komen voor de minister dan ook niet als een complete verrassing. „Hoe akelig het ook is, het is in zoverre welkom dat het nu op papier staat.” De CDA-bewindsman weigert een schuldige aan te wijzen voor de harde conclusies. „Ik heb alle vertrouwen in het stadsbestuur van Amsterdam, ze leggen de vinger juist op de zere plek door om dit onderzoek te vragen.”
=================
Grapper zegt nu ook wat! :')
pi_188672497
@probeer

Blijkbaar zijn er ook politici die mijn mening delen, en daar zitten erbij die wel degelijk in de boeken van de gemeente Amsterdam kunnen kijken:

quote:
Nanninga: ‘Handhaving “te rechts”? Nu zien we waar “te links” toe leidt’
Volgens de Amsterdamse fractie van Forum voor Democratie is het gebrek aan een structurele aanpak van de drugscriminaliteit (deels) te wijten aan verkeerde prioriteiten van het college, dat bestaat uit GroenLinks, D66, PvdA en SP. ‘Terwijl dit college tijd en geld verspilt aan betutteling, meer regeltjes, de energietransitie en diversiteitsnonsens raakt de stad in de greep van criminaliteit,’ aldus lijsttrekker Annabel Nanninga. Ze wijst op een citaat van een ‘topambtenaar met tientallen jaren ervaring’ in het rapport, die stelt dat ‘men’ [het stadsbestuur van Amsterdam] handhaving ‘te rechts’ vindt en het daarom verwaarloost. ‘We hebben nu gezien waar “te links” toe leidt.’ Nanninga heeft aangekondigd volgende week, tijdens het debat in de gemeenteraad, met ‘realistische plannen’ te komen.

Dilan Yesilgoz (VVD), die jarenlang gemeenteraadslid was in Amsterdam en nu Tweede Kamerlid, geeft het stadsbestuur een veeg uit de pan. Ook zij vindt dat het stadsbestuur de prioriteiten niet op orde heeft. Dat kan zich ‘beter druk maken om het veilig houden van Amsterdammers’ dan met ‘de filosofische betekenis van I Amsterdam letters’ en met ‘tofutuintjes’, een verwijzing naar de ‘eiwittransitie‘ die SP-wethouder Laurens Ivens voor ogen heeft. ‘Ga handhaven!’
Bron
pi_188672500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

vaak is niet genoeg
Je hebt geen idee, durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat je op politieuren bij voetbal zo 70% kan besparen als je geen laffe burgemeesters had.

Voorbeelden: Paar jaar terug had je de politiestaking tijdens het voetbal toen AZ - Ajax was. Die burgemeester liet de wedstrijd gewoon doorgaan. 4 politieagenten heb ik gezien in totaal en er was niks aan de hand. Het jaar erop staan er weer minimaal 4 ME busjes toen er geen staking was, en ook weer niks gebeurde.

Bij de bekerfinale tegen Willem 2 dit jaar was onderweg overal politie en werd elk viaduct afgezet. Eenmaal bij het stadion moesten wij langs Varkenoord lopen, je kon er gewoon heen als je wilde, terwijl er geen politie te bekennen was. Bij het stadion liepen alle supporters door elkaar heen zonder problemen.

Soms vraag ik me echt af wat die burgemeesters wel niet denken met al die politieinzet.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:01:00 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:58 schreef Bocaj het volgende:
Grapperhaus: ’Nederland dreigt narcostaat te worden’ :7

https://www.telegraaf.nl/(...)narcostaat-te-worden

DEN HAAG - Het alarmerende rapport over georganiseerde misdaad in Amsterdam onderstreept dat de hoofdstad een groot probleem heeft. Drugscriminaliteit moet worden aangepakt, anders dreigt Nederland een narcostaat te worden. „Dan zou hier een minister met een zonnebril staan en niet meer iemand die gewoon democratisch verantwoording aflegt”, aldus minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

[ afbeelding ]

Grapperhaus reageert op het vernietigende rapport De achterkant van Amsterdam. De conclusies komen voor de minister dan ook niet als een complete verrassing. „Hoe akelig het ook is, het is in zoverre welkom dat het nu op papier staat.” De CDA-bewindsman weigert een schuldige aan te wijzen voor de harde conclusies. „Ik heb alle vertrouwen in het stadsbestuur van Amsterdam, ze leggen de vinger juist op de zere plek door om dit onderzoek te vragen.”
=================
Grapper zegt nu ook wat! :')
Als Grapperhaus met zn vingertje zou gaan wijzen krijgt hij hem keihard terug.

Sowieso kan de regering het stadsbestuur buitenspel zetten als ze niet mee zoude werken. Dus heel veel boter op het hoofd.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:01:05 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
‘Terwijl dit college tijd en geld verspilt
De hele War on Drugs is verspilling. Gewoon kappen daarmee.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188672541
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:58 schreef Bocaj het volgende:
Grapperhaus: ’Nederland dreigt narcostaat te worden’ :7

https://www.telegraaf.nl/(...)narcostaat-te-worden

DEN HAAG - Het alarmerende rapport over georganiseerde misdaad in Amsterdam onderstreept dat de hoofdstad een groot probleem heeft. Drugscriminaliteit moet worden aangepakt, anders dreigt Nederland een narcostaat te worden. „Dan zou hier een minister met een zonnebril staan en niet meer iemand die gewoon democratisch verantwoording aflegt”, aldus minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

[ afbeelding ]

Grapperhaus reageert op het vernietigende rapport De achterkant van Amsterdam. De conclusies komen voor de minister dan ook niet als een complete verrassing. „Hoe akelig het ook is, het is in zoverre welkom dat het nu op papier staat.” De CDA-bewindsman weigert een schuldige aan te wijzen voor de harde conclusies. „Ik heb alle vertrouwen in het stadsbestuur van Amsterdam, ze leggen de vinger juist op de zere plek door om dit onderzoek te vragen.”
=================
Grapper zegt nu ook wat! :')
Volgende Narcos seizoen gaat opgenomen worden in Nederland _O_
pi_188672571
Groenlinks is een partij van goedgelovige kinderlijk naïeve luchtfietsende gevoelsmensen. Natuurlijk zou je die niet in een bestuur willen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:02:40 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672575
Iedere staat is een narco staat. Overal word drugs gebruikt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:04 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Groenlinks is een partij van goedgelovige kinderlijk naïeve luchtfietsende gevoelsmensen. Natuurlijk zou je die niet in een bestuur willen.
De War on Drugs idioten zijn de luchtfietsers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:13 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
@:probeer

Blijkbaar zijn er ook politici die mijn mening delen, en daar zitten erbij die wel degelijk in de boeken van de gemeente Amsterdam kunnen kijken:
[..]

Bron
Dat VVD-kamerlid schijnt ook al niet te snappen dat gezondheidsambtenaren niet over veiligheid en handhaving gaan.

Misschien moet ze haar eigen bewindslieden eens aanspreken, oh wacht...
pi_188672587
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De hele War on Drugs is verspilling. Gewoon kappen daarmee.
En dan? Legaliseren?
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:40 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je hebt geen idee, durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat je op politieuren bij voetbal zo 70% kan besparen als je geen laffe burgemeesters had.

Voorbeelden: Paar jaar terug had je de politiestaking tijdens het voetbal toen AZ - Ajax was. Die burgemeester liet de wedstrijd gewoon doorgaan. 4 politieagenten heb ik gezien in totaal en er was niks aan de hand. Het jaar erop staan er weer minimaal 4 ME busjes toen er geen staking was, en ook weer niks gebeurde.

Bij de bekerfinale tegen Willem 2 dit jaar was onderweg overal politie en werd elk viaduct afgezet. Eenmaal bij het stadion moesten wij langs Varkenoord lopen, je kon er gewoon heen als je wilde, terwijl er geen politie te bekennen was. Bij het stadion liepen alle supporters door elkaar heen zonder problemen.

Soms vraag ik me echt af wat die burgemeesters wel niet denken met al die politieinzet.
ow daar ben ik het mee eens hoor maar die panische reactie komt wel ergens vandaan natuurlijk

bij die paar wedstrijden (champions league) die ik gezien heb was de politieaanwezigheid echt absurd terwijl er echt geen reet aan de hand was maar doen alsof er nooit iets aan de hand is is ook weer het andere uiterste en daar ligt echt nog wel een schone taak voor de club zelf want 30 % van de inzet is nog steeds teveel wmb

maja das weer een ander onderwerpje natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:54 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672599
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Groenlinks is een partij van goedgelovige kinderlijk naïeve luchtfietsende gevoelsmensen. Natuurlijk zou je die niet in een bestuur willen.
Maar welke Groenlinks ministers hebben er de laatste decennia allemaal op veiligheid gezeten?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:56 #16
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672600
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188672605
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Iedere staat is een narco staat. Overal word drugs gebruikt.
Dat maakt het geen narcostaat. Het is een narcostaat als er een dermate vervlechting van de drugswererld en de bovenwereld is ontstaan dat het een economische facfor is geworden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:04:13 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672607
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En dan? Legaliseren?
Legaliseren en reguleren. Alle drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188672630
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar welke Groenlinks ministers hebben er de laatste decennia allemaal op veiligheid gezeten?
Al zet je Stalin op veiligheid, als het gemeentebestuur weigert te handhaven zal dit het resultaat zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:05:20 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672638
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat maakt het geen narcostaat. Het is een narcostaat als er een dermate vervlechting van de drugswererld en de bovenwereld is ontstaan dat het een economische facfor is geworden.
Drugs is een economische factor. Dat heeft niets met vervlechting te maken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188672658
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow daar ben ik het mee eens hoor maar die panische reactie komt wel ergens vandaan natuurlijk

bij die paar wedstrijden (champions league) die ik gezien heb was de politieaanwezigheid echt absurd terwijl er echt geen reet aan de hand was maar doen alsof er nooit iets aan de hand is is ook weer het andere uiterste en daar ligt echt nog wel een schone taak voor de club zelf want 30 % van de inzet is nog steeds teveel wmb

maja das weer een ander onderwerpje natuurlijk
Zijn ook nog de mooie momenten voor de criminelen de dagen dat Ajax speelt, dan is de kans op aanhouding natuurlijk een stuk kleiner.
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:06:58 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zijn ook nog de mooie momenten voor de criminelen de dagen dat Ajax speelt, dan is de kans op aanhouding natuurlijk een stuk kleiner.
dat lijkt me volledig uit de lucht gegrepen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188672681
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Drugs is een economische factor. Dat heeft niets met vervlechting te maken.
Ok.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188672687
Wietproef kabinet wordt gehouden in tien gemeenten

https://nos.nl/artikel/22(...)-tien-gemeenten.html
pi_188672700
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Legaliseren en reguleren. Alle drugs.
Ben er ook wel voorstander van, gebruik het zelf niet maar als mensen een pilletje willen nemen of lijntje snuiven dan moet dat kunnen.
pi_188672731
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me volledig uit de lucht gegrepen
Als de meeste agenten bezig zijn met de wedstrijd, vaak gestationeerd in de Arena en binnenstad, dan bied dat criminelen toch meer mogelijkheden om op andere plekken in de stad met criminaliteit bezig te zijn? Ze moeten de agenten van andere plekken weghalen, dus er is minder toezicht.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:10:16 #27
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188672747
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Groenlinks is een partij van goedgelovige kinderlijk naïeve luchtfietsende gevoelsmensen. Natuurlijk zou je die niet in een bestuur willen.
Die achterlijke Halsema blijft maar zeggen dat Amsterdam een gastvrije stad is. Ammehoela, gastvrij voor drugshandelaren, drugsgebruikers, vrouwenhandelaren, huisjesmelkers "We-are-here"-krakers, andere illegalen en zakkenrollers. Anderen kunnen doodvallen. Amsterdam is een vieze, gore stad met een hypocriet bestuur.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:10:40 #28
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672756
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als de meeste agenten bezig zijn met de wedstrijd, vaak gestationeerd in de Arena en binnenstad, dan bied dat criminelen toch meer mogelijkheden om op andere plekken in de stad met criminaliteit bezig te zijn? Ze moeten de agenten van andere plekken weghalen, dus er is minder toezicht.
En dat werkt omgekeerd ook. 60% van het justitieel apparaat is bezig met de jacht op plantjes, pillen en poeders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188672774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Al zet je Stalin op veiligheid, als het gemeentebestuur weigert te handhaven zal dit het resultaat zijn.
En als je als "rechts" eens met echte maatregelen wil komen, die echt iets oplossen, wordt het in deze compromiscultuur wel weer afgeschoten door een links kutje.

Etnisch profileren bijvoorbeeld, dat is zooooo erg en verderfelijk, maar gastjes van 19 in een auto van 3 ton is natuurlijk to-taal niet te linken aan drugs. En so what als ie onschuldig was, hij werd even stilgehouden, meer niet. Zelfde met die witwassing in die vage belwinkeltjes etc, wee je gebeentje als je wil onderzoeken, want je hebt geen enkele reden om zo'n winkel te verdenken toch?

Nu worden er idd geen mensen etnisch geprofileerd, gefeliciteerd, nu is je stad kapot!

De mocromaffia lacht zich de ballen uit de broek.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:12:06 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672777
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als de meeste agenten bezig zijn met de wedstrijd, vaak gestationeerd in de Arena en binnenstad, dan bied dat criminelen toch meer mogelijkheden om op andere plekken in de stad met criminaliteit bezig te zijn? Ze moeten de agenten van andere plekken weghalen, dus er is minder toezicht.
iedereen is bezig met die wedstrijd man, die shit veranderd 2 uur lang in een halve spookstad

net zo goed volledig uit de lucht gegrepen maar ik denk dat je juist eerder tegen de lamp loopt tijdens de wedstrijd dan anders omdat het politieapperaat op volle sterkte is, ook hun gameface op heeft en de normale burgert binnen tv kijkt of radio luistert

elk nadeel hep zijn voordeel :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188672809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow daar ben ik het mee eens hoor maar die panische reactie komt wel ergens vandaan natuurlijk

bij die paar wedstrijden (champions league) die ik gezien heb was de politieaanwezigheid echt absurd terwijl er echt geen reet aan de hand was maar doen alsof er nooit iets aan de hand is is ook weer het andere uiterste en daar ligt echt nog wel een schone taak voor de club zelf want 30 % van de inzet is nog steeds teveel wmb

maja das weer een ander onderwerpje natuurlijk
Dan zijn we het eens. Ik zei ook ´vaak´ en niet ´nooit´ :P

En politieinzet bij grote evenementen is natuurlijk niet gek. Zelfs verplicht.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:14:23 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188672813
het pleit wel voor Halsema dat ze zelf om het rapport gevraagd heeft om een beter inzicht te krijgen in de problematiek
pi_188672824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:14 schreef Tarado het volgende:
het pleit wel voor Halsema dat ze zelf om het rapport gevraagd heeft om een beter inzicht te krijgen in de problematiek
Het zou pleiten als het gevolgd werd met "ik ben hier duidelijk niet geschikt voor, ik stap op".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_188672850
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het zou pleiten als het gevolgd werd met "ik ben hier duidelijk niet geschikt voor, ik stap op".
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:16:44 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens. Ik zei ook ´vaak´ en niet ´nooit´ :P

En politieinzet bij grote evenementen is natuurlijk niet gek. Zelfs verplicht.
all within reason

punt is dat het bij het voetbal gewoon teveel is en dat komt door acties van supporters in het verleden, als je dan wil dat dat verminderd dan moet je je gewoon een paar jaar gedragen

vuurwerk afsteken terwijl gemeld is dat er geen vuurwerk afgestoken mag worden hoort daar dan niet bij
knokken bij jeugdwedstrijden hoort daar dan niet bij
etc. etc.

dan kun je zeggen ja de reactie van de gemeente en politie is overdreven maar je geeft ze ook geen enkele reden om erop te vertrouwen dat het goed gaat als ze thuisblijven ... dan moet je ook niet zeuren over je matige tailgate party
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:16:51 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188672855
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het zou pleiten als het gevolgd werd met "ik ben hier duidelijk niet geschikt voor, ik stap op".
waaruit blijkt dat dan? Ik had ook liever een gekozen burgemeester gehad hoor maar ik zie het haar niet minder doen dan haar voorgangers tot nu toe
pi_188672893
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het zou pleiten als het gevolgd werd met "ik ben hier duidelijk niet geschikt voor, ik stap op".
Dit is niet de schuld van Halsema, dit is het resultaat van jaren boterzacht slapjanus beleid.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:18:41 #38
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188672894
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En dan? Legaliseren?
Ja zeker, alle drugs.
Hoorde vandaag op de radio Femke Halsema zeggen dat het zo lastig is om alles in kaart te brengen omdat ze geen zicht hebben op wat er in de onderwereld gebeurd _O- Lijkt mij ook de bedoeling van de onderwereld.

Dus Legalizeren die hap.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_188673064
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Staat niets over binnenkomst A'dam.... (Nu ben ik wel wat bevangen door de hitte, dus het kan zijn dat ik er overheen lees...)
Feel free to correct me!
Kan ook zijn dat ik het las in het meer uitgebreide stuk in de Volkskrant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:28:32 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188673079
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:18 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja zeker, alle drugs.
Hoorde vandaag op de radio Femke Halsema zeggen dat het zo lastig is om alles in kaart te brengen omdat ze geen zicht hebben op wat er in de onderwereld gebeurd _O- Lijkt mij ook de bedoeling van de onderwereld.

Dus Legalizeren die hap.
dat zou wel gedeeltelijk helpen maar denk dat de omzet die ze vanuit NL (her)exporteren het tienvoudige is van wat er hier afgezet wordt
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:33:10 #41
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188673155
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dit is niet de schuld van Halsema, dit is het resultaat van jaren boterzacht slapjanus beleid.
Dan moet je de VVD aankijken. Die zitten al jaren op justitie en de begroting.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188673218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan moet je de VVD aankijken. Die zitten al jaren op justitie en de begroting.
Nee je moet het bestuur van Amsterdam aankijken. Die handhaven niet, stellen verkeerde prioriteiten en maken er een rotzooi van. Dit is het resultaat van jarenlang links wegkijkbeleid.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:41:29 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188673272
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee je moet het bestuur van Amsterdam aankijken. Die handhaven niet, stellen verkeerde prioriteiten en maken er een rotzooi van. Dit is het resultaat van jarenlang links wegkijkbeleid.
Waaruit blijkt dat ze niet handhaven? In Amsterdam mag je gewoon stelen of zo? Welke prioriteit geven ze de politie die volgens jou verkeerd is?

Als je niet genoeg middelen hebt kan je ook niet handhaven. Het is ook niet zo gek dat ze maatregelen doorvoeren voor het verminderen van toeristenoverlast en overlast van grote evenementen. Een stukje bronaanpak wat hard nodig is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188673294
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee je moet het bestuur van Amsterdam aankijken. Die handhaven niet, stellen verkeerde prioriteiten en maken er een rotzooi van. Dit is het resultaat van jarenlang links wegkijkbeleid.
Heb je ook concrete voorbeelden?
Dit, dus.
pi_188673344
Tsja als zelfs het zoontje van Femke H. zich ermee inlaat....

o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:47:12 #46
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_188673353
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ze niet handhaven? In Amsterdam mag je gewoon stelen of zo? Welke prioriteit geven ze de politie die volgens jou verkeerd is?
In Amsterdam houden ze zich bezig met 15-jarig tuig dat leegstaande woonboten vernielt en alarmpistolen bij zich draagt.
Misschien dat ze daarmee zouden kunnen stoppen. :D
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:47:29 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188673362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Al zet je Stalin op veiligheid, als het gemeentebestuur weigert te handhaven zal dit het resultaat zijn.
Eh nee, de landelijke overheid kan gewoon ingrijpen en de gemeentelijke macht buitenspel zetten. Waarom doen ze dat niet?
pi_188673370


[ Bericht 100% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 28-08-2019 18:51:12 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188673423
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ze niet handhaven? In Amsterdam mag je gewoon stelen of zo?
De ombudsman heeft het ook geconstateerd en vat het mooi samen:

Ombudsman: 'Amsterdam zit in een handhavingscrisis'


https://www.parool.nl/nie(...)ingscrisis~b17f3b9c/

quote:
Welke prioriteit geven ze de politie die volgens jou verkeerd is?
Nou, bijvoorbeeld door lekker op de iftar te gaan zitten of op straat gaan paraderen met je hoofddoek.
quote:
Als je niet genoeg middelen hebt kan je ook niet handhaven. Het is ook niet zo gek dat ze maatregelen doorvoeren voor het verminderen van toeristenoverlast en overlast van grote evenementen. Een stukje bronaanpak wat hard nodig is.
Het gaat om hoe je die middelen inzet. Andere grote steden doen het blijkbaar beter.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188673466


Een tevreden roker is geen onruststoker! :7
pi_188673475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh nee, de landelijke overheid kan gewoon ingrijpen en de gemeentelijke macht buitenspel zetten. Waarom doen ze dat niet?
Daar is ook al mee gedreigd in het verleden. Maar dat is natuurlijk een uiterst zwaar middel en dat verlegt de oorzaak van dit probleem niet opeens van de gemeente naar het rijk.

De gemeente maakt er een zooitje van, en ja het rijk kan ingrijpen, misschien wordt dat inderdaad eens tijd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188673499
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Heb je ook concrete voorbeelden?
Nou, ga er zelf eens een kijkje nemen. Of lees dit artikel:

https://www.parool.nl/nie(...)ingscrisis~b17f3b9c/
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_188673500
Drugsprobleem? Hoezo?

pi_188673537
In Amsterdam brengen ze drugs tot aan de deur!



Verser kan niet!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 19:01:47 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188673636
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar is ook al mee gedreigd in het verleden. Maar dat is natuurlijk een uiterst zwaar middel en dat verlegt de oorzaak van dit probleem niet opeens van de gemeente naar het rijk.

De gemeente maakt er een zooitje van, en ja het rijk kan ingrijpen, misschien wordt dat inderdaad eens tijd.
Blijkbaar vinden ze het dan toch niet niet zo belangrijk. Of komen ze erachter dat de politie overal onderbemand is.

En waar is eigenlijk de korpschef in het verhaal? Die door het kabinet wordt benoemd.
pi_188674084
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden ze het dan toch niet niet zo belangrijk. Of komen ze erachter dat de politie overal onderbemand is.

En waar is eigenlijk de korpschef in het verhaal? Die door het kabinet wordt benoemd.
Of het kabinet het wel of niet belangrijk vindt staat los van de constatering dat de huidige problemen veroorzaakt zijn door wanbeleid van de Amsterdamse politiek.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 19:28:47 #57
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188674098
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:50 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De ombudsman heeft het ook geconstateerd en vat het mooi samen:

Ombudsman: 'Amsterdam zit in een handhavingscrisis'


https://www.parool.nl/nie(...)ingscrisis~b17f3b9c/
[..]

Nou, bijvoorbeeld door lekker op de iftar te gaan zitten of op straat gaan paraderen met je hoofddoek.
[..]

Het gaat om hoe je die middelen inzet. Andere grote steden doen het blijkbaar beter.
Je citaat is erg suggestief. Dit gaat over verkeersovertredingen, vuurwerkoverlast en ander overlast door toeristen. Precies wat ik zei dus dat ze het toeristenprobleem bij de bron proberen te verkleinen.

Verder kan je deze problemen bij elke stad beschrijven en komen ze voort uit een gebrek aan mankracht.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188674101
Amsterdam volpompen met coffeeshops in het belang van toerisme en daarna zeuren dat Amsterdam of Nederland langzamerhand verandert in een narcostaat. Hoe tegenstrijdig?

Er moet gewoon een burgemeester met ballen komen die de bezem doorheen durft te jassen! Coffeeshops dicht, opgerot met die junkies! Lekker buiten Nederland blijven.
pi_188674130
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je citaat is erg suggestief. Dit gaat over verkeersovertredingen, vuurwerkoverlast en ander overlast door toeristen. Precies wat ik zei dus dat ze het toeristenprobleem bij de bron proberen te verkleinen.

Verder kan je deze problemen bij elke stad beschrijven en komen ze voort uit een gebrek aan mankracht.
Ik lees dan blijkbaar iets anders.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 19:37:56 #60
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188674283
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh nee, de landelijke overheid kan gewoon ingrijpen en de gemeentelijke macht buitenspel zetten. Waarom doen ze dat niet?
Wat mij betreft gaat het leger daar de orde handhaven en de criminaliteit bestrijden. Halsema en de overige bestuurders van onze narco-hoofdstad kunnen het duidelijk niet aan.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 28 augustus 2019 @ 19:38:47 #61
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188674295
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:28 schreef Werkperd het volgende:
Amsterdam volpompen met coffeeshops in het belang van toerisme en daarna zeuren dat Amsterdam of Nederland langzamerhand verandert in een narcostaat. Hoe tegenstrijdig?

Er moet gewoon een burgemeester met ballen komen die de bezem doorheen durft te jassen! Coffeeshops dicht, opgerot met die junkies! Lekker buiten Nederland blijven.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 28 augustus 2019 @ 19:45:53 #62
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188674408
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:28 schreef Werkperd het volgende:
Amsterdam volpompen met coffeeshops in het belang van toerisme en daarna zeuren dat Amsterdam of Nederland langzamerhand verandert in een narcostaat. Hoe tegenstrijdig?

Er moet gewoon een burgemeester met ballen komen die de bezem doorheen durft te jassen! Coffeeshops dicht, opgerot met die junkies! Lekker buiten Nederland blijven.
Want dan zijn er ineens geen mensen meer die wiet roken? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 19:46:33 #63
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188674419
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik lees dan blijkbaar iets anders.
Vast de reden waarom je zo selectief citeert. :7
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188674879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:28 schreef Werkperd het volgende:
Amsterdam volpompen met coffeeshops in het belang van toerisme en daarna zeuren dat Amsterdam of Nederland langzamerhand verandert in een narcostaat. Hoe tegenstrijdig?

Er moet gewoon een burgemeester met ballen komen die de bezem doorheen durft te jassen! Coffeeshops dicht, opgerot met die junkies! Lekker buiten Nederland blijven.
De Amsterdamse drugsscene verdient minstens 10 miljard per jaar. Hoeveel budget wil jij naar de politie sturen om daar een kans tegen te maken ?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 20:53:06 #65
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_188675795
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:01 schreef Hexagon het volgende:

En waar is eigenlijk de korpschef in het verhaal? Die door het kabinet wordt benoemd.
Echt ultra storend zeg.

Het ligt natuurlijk aan de VVD, die al dan niet al jaren op justitie zit. En dan huichelend net doen alsof je niet weet, dat onze landelijke overheid zich niet bemoeid met operationele uitvoering van politie taken.

En dan ligt het aan de overheid. Die amsterdam niet gewoon whole-sale onder curatele stelt. Want dat kunnen ze! En dat doen ze niet! En daarom is het hun schuld!

En het ligt natuurlijk aan de korpschef! Want die word door het kabinet aangesteld! Dus is het hun schuld! Alsof je het verschil tussen korpschef en korpsbeheerder niet weet.

Is er ergens in jouw plaatje nog schuld, voor het bestuur van 020 zelf?? :')
&lt;signature here&gt;.
pi_188676084
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, ga er zelf eens een kijkje nemen. Of lees dit artikel:

https://www.parool.nl/nie(...)ingscrisis~b17f3b9c/
“Ga er zelf eens een kijkje nemen”.

Juist.
Dit, dus.
pi_188676494
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:07 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De Amsterdamse drugsscene verdient minstens 10 miljard per jaar. Hoeveel budget wil jij naar de politie sturen om daar een kans tegen te maken ?
Ooit door Amsterdam centrum en directe omgeving gelopen? Lijkt net op de jaren 70 hippie tijd. Vertel me niet dat daar niks tegen gedaan kan worden.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 21:55:37 #68
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188677701
De door de Groene Khmer geregeerde en gedomineerde vrijstaat Amsterdam gaat ten onder aan corruptie en gedogen. Amsterdam en handhaven? Deze woorden gaan niet samen. Wat zichtbaar wordt gemaakt, is het gevolg van jarenlang niet-handhaven door het linkse Amsterdamse bestuur. Van dit bestuur kun je ook geen serieuze actie verwachten, dat gaat immers tegen de eigen natuur in. Handhaven vinden zij namelijk te rechts.

Het is allemaal het resultaat van het jarenlang politiek correct wegkijken. GroenLinks stelt zoals gebruikelijk zijn prioriteiten volkomen verkeerd, ze maken zich liever druk over uitgeprocedeerde asielzoekers, te witte straatnamen, de intocht van Sinterklaas zonder zwarte piet en het cursussen geven over 'white supremacy.’

En Halsema? Zodra het uit de klauwen loopt in haar stad omdat er niet gehandhaafd word, is zij er als de kippen bij om het een landelijk probleem te maken om zo haar straatje schoon te vegen. Waardeloos, waardeloos.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188680021
De onderzoekers die een half jaar onderzoek deden en het rapport schreven zijn nu in de uitzending van Jinek.
Ze zijn vol lof over hoe de artikelen in de Telegraaf en noemen ze 'buitengewoon accuraat'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 23:09:55 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188680050
treurig dat je dat er bij moet zeggen tegenwoordig

'de pers is buitengewoon accuraat hier!!!!1!!!1einz'

-O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 23:29:14 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188680462
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Of het kabinet het wel of niet belangrijk vindt staat los van de constatering dat de huidige problemen veroorzaakt zijn door wanbeleid van de Amsterdamse politiek.
Maar welk wanbeleid dan. Welke keuzes maakt de Amsterdamse burgemeester nou precies die zo fijn zijn voor drugscriminelen. Ik ben werkelijk benieuwd want het heeft nergens handen en voeten.En dat Amsterdam meer aantrekkingskracht heeft op criminelen dat is ook niet zo raar gezien de aard van een hoofdstad. Het is nou eenmaal een aantrekkelijkere stad voor criminelen dan laten we zeggen Apeldoorn. Daar maakt het niet voor uit of er nou een linkse of rechtse burgemeester zit.

Daarentegen klagen alle burgemeesters steen en been over het kabinetsbeleid waarbij ze ongeveer alles moeten doen en verder niet te middelen krijgen.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 23:30:41 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188680491
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 19:37 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Wat mij betreft gaat het leger daar de orde handhaven en de criminaliteit bestrijden. Halsema en de overige bestuurders van onze narco-hoofdstad kunnen het duidelijk niet aan.
Ja, heel fijn zijn landen waar het leger de baas is. Echt topidee. Bovendien is het leger ook opgeleid voor recherchewerk.

Misschien moeten ze eens beginnen met genoeg politiemensen regelen?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 23:36:23 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188680586
quote:
13s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 20:53 schreef ExTec het volgende:

Is er ergens in jouw plaatje nog schuld, voor het bestuur van 020 zelf?? :')
Nee gezien die maar heel weinig speelruimte hebben'

Neem bijvoorbeeld dit bericht
https://www.telegraaf.nl/(...)opt-met-16-000-zaken

Dat is toch echt een gevolg van landelijk beleid.

Maar ook de klachten over gebrek aan mensen zijn al van voor Halsema
https://www.nu.nl/binnenl(...)tijd-drugsbazen.html

Ook allemaal landelijk beleid.
pi_188680679
Krijg je ervan als twitterpolitici een plek gaan besturen.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:13:01 #75
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681089
Achja, de Telegraaf, roddelkrantje op zijn best.
pi_188681143
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:13 schreef Stray_cat het volgende:
Achja, de Telegraaf, roddelkrantje op zijn best.
De zoveelste kansloze post over de Telegraaf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:17:02 #77
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681166
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De zoveelste kansloze post over de Telegraaf.
De zoveelste kansloze post.
pi_188681191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:17 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

De zoveelste kansloze post.
Inderdaad, lees dan in ieder geval wat eerdere reacties voordat je maar wat reageert.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:21:01 #79
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681230
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Inderdaad, lees dan in ieder geval wat eerdere reacties voordat je maar wat reageert.
Reageren op reacties op een schreeuwerig Telegraaf bericht. Meh
pi_188681317
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Reageren op reacties op een schreeuwerig Telegraaf bericht. Meh
Het is niet eens een argument aangezien iedere media hierover schreef en bijna alle media hebben dezelfde strekking:

https://nos.nl/artikel/22(...)heeft-vrij-spel.html

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-amsterdam-a3971407

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-geworden~a0f721a6/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-onvoldoende-aanpak

https://www.at5.nl/artike(...)ij-spel-in-amsterdam

Verder is zojuist de aflevering van Jinek afgelopen. Daarin vertelden de onderzoekers die een half jaar bezig zijn geweest met hun onderzoek dat de berichten van de Telegraaf 'uiterst accuraat ' waren.

Dat had je op zo'n beetje elke pagina in deze 2 deeltjes terug kunnen lezen, aangezien jij #20 bent die met een 'muh Telegraaf' argument komt wat meerdere keren als onzinnig argument is weerlegd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188681359
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:21 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Reageren op reacties op een schreeuwerig Telegraaf bericht. Meh
Te makkelijk, te kinderachtig en niets toevoegend. Kritiek op een artikel is prima, kritiek puur omdat het van 1 bron komt is nietszeggend en geeft alleen je politieke voorkeur aan, meer niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:33:30 #82
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681402
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is niet eens een argument aangezien iedere media hierover schreef en bijna alle media hebben dezelfde strekking:

https://nos.nl/artikel/22(...)heeft-vrij-spel.html

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-amsterdam-a3971407

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-geworden~a0f721a6/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-onvoldoende-aanpak

https://www.at5.nl/artike(...)ij-spel-in-amsterdam

Verder is zojuist de aflevering van Jinek afgelopen. Daarin vertelden de onderzoekers die een half jaar bezig zijn geweest met hun onderzoek dat de berichten van de Telegraaf 'uiterst accuraat ' waren.

Dat had je op zo'n beetje elke pagina in deze 2 deeltjes terug kunnen lezen, aangezien jij #20 bent die met een 'muh Telegraaf' argument komt wat meerdere keren als onzinnig argument is weerlegd.
Dan zal er toch wel iets van waarheid in zitten. De tendens bedoel ik, hoe kan je zo'n vod van een krant nog serieus nemen als er constant dit soort koppen voorbij komen? De rest is niet veel beter (ad etc.) maar de Telegraaf spant wel de kroon.
pi_188681414
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:33 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dan zal er toch wel iets van waarheid in zitten. De tendens bedoel ik, hoe kan je zo'n vod van een krant nog serieus nemen als er constant dit soort koppen voorbij komen? De rest is niet veel beter (ad etc.) maar de Telegraaf spant wel de kroon.
Nee, gewoon nee. Er maar vanuit gaan, omdat... is NOOIT goed. Klaar, je hebt maar te lezen en dan te oordelen en daarna mag je mening geven. Niet vooraf omdat "vul kutreden in".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:35:17 #84
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681419
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Te makkelijk, te kinderachtig en niets toevoegend. Kritiek op een artikel is prima, kritiek puur omdat het van 1 bron komt is nietszeggend en geeft alleen je politieke voorkeur aan, meer niet.
Eh nee, ik heb het over alle media, met de Telegraaf als koploper.
pi_188681428
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:35 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Eh nee, ik heb het over alle media, met de Telegraaf als koploper.
Blijft een mening vormen op basis van een vooroordeel. Nooit goed te keuren.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:36:51 #86
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681438
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, gewoon nee. Er maar vanuit gaan, omdat... is NOOIT goed. Klaar, je hebt maar te lezen en dan te oordelen en daarna mag je mening geven. Niet vooraf omdat "vul kutreden in".
Dat maak ik lekker zelf wel uit.
pi_188681447
quote:
16s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:36 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat maak ik lekker zelf wel uit.
True, maar dan moet je niet klagen als niemand je posts serieus neemt :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:39:47 #88
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681470
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

True, maar dan moet je niet klagen als niemand je posts serieus neemt :).
Zie je mij klagen? Ik geef slechts mijn mening.
pi_188681476
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:35 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Eh nee, ik heb het over alle media, met de Telegraaf als koploper.
Als je letterlijk alle media niet meer serieus neemt omdat ze over zo'n onderwerp schrijven, dan ligt het probleem toch echt bij jou. En dat de onderzoekers heel tevreden waren over de manier waarop de Telegraaf over hun onderzoek schreven interesseert je niets. Jij bent niet blij met de manier waarop alle kranten over dit onderwerp schrijven en dus is het nieuws onzin.

Je lijkt wel een kleuter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:42:01 #90
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681486
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je letterlijk alle media niet meer serieus neemt omdat ze over zo'n onderwerp schrijven, dan ligt het probleem toch echt bij jou. En dat de onderzoekers heel tevreden waren over de manier waarop de Telegraaf over hun onderzoek schreven interesseert je niets. Jij bent niet blij met de manier waarop alle kranten over dit onderwerp schrijven en dus is het nieuws onzin.

Je lijkt wel een kleuter.
Kleuters die het nieuws volgen :o
pi_188681491
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zie je mij klagen? Ik geef slechts mijn mening.
Nee, je zet een medium weg als leugenaars zonder bewijs. Dat is geen mening, dat is smaad :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:43:49 #92
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681504
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, je zet een medium weg als leugenaars zonder bewijs. Dat is geen mening, dat is smaad :).
Laat ze maar komen :7
pi_188681512
quote:
6s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:43 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Laat ze maar komen :7
Dat hoeft niet, je wordt hier wel op je plek gezet :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 00:46:02 #94
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188681533
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, je wordt hier wel op je plek gezet :).
Lekker dichtbij dus.
pi_188681704
Ik stel echt mijn vragen bij dit rapport, geen data voor handen maar toch conclusies trekken. Ik snap het probleem ook niet helemaal maarja.

[ Bericht 2% gewijzigd door galatea op 29-08-2019 11:23:46 ]
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  donderdag 29 augustus 2019 @ 01:53:35 #96
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188682078
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 01:00 schreef galatea het volgende:
Ik stel echt mijn vragen bij dit rapport, geen data voor handen maar toch conclusies trekken. Ik snap het prubleem uuk niet helemaal maarja.
Sssst, Halsema moet onderuit
  donderdag 29 augustus 2019 @ 06:18:44 #97
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188682486
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:13 schreef Stray_cat het volgende:
Achja, de Telegraaf, roddelkrantje op zijn best.
Niet wegkijken ....
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188682610
Lijkt me toch niet zo moeilijk om eens wat winkeltjes door te lichten. Vroeger kwamen ze steeksproefsgewijs langs om je bonnetjes te checken, en nu doen ze helemaal niets als winkeltjes zonder klanten jarenlang voortbestaan.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 08:04:55 #99
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188682803
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 01:53 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Sssst, Halsema moet onderuit
Ze is een GroenLinkse dus vind ze handhaving van de wet te rechts.
Ongeschikt dus om een grote stad met grote problemen te besturen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188683039
Waarom zou handhaving te rechts zijn, zoals in het rapport staat?
pi_188683365
Waarom moet alles meteen in links-rechts hokjes geplaatst worden? Er is een probleem en dat moet opgelost worden. Hoe? Door goed beleid uit te werken, zonder meteen iets links of rechts te maken.
pi_188684332
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:15 schreef CarbonC het volgende:
Waarom moet alles meteen in links-rechts hokjes geplaatst worden? Er is een probleem en dat moet opgelost worden. Hoe? Door goed beleid uit te werken, zonder meteen iets links of rechts te maken.
Populistisch rechts hier op het forum vind het nodig om links van alles de schuld te geven en hun hoofd in het zand te steken over de jarenlange rechtse regeringen en bijbehorende verantwoordelijkheden.
pi_188684342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 10:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Populistisch rechts hier op het forum vind het nodig om links van alles de schuld te geven en hun hoofd in het zand te steken over de jarenlange rechtse regeringen en bijbehorende verantwoordelijkheden.
En andersom trouwens ook.
pi_188684541
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 00:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is niet eens een argument aangezien iedere media hierover schreef en bijna alle media hebben dezelfde strekking:

https://nos.nl/artikel/22(...)heeft-vrij-spel.html

https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-amsterdam-a3971407

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-geworden~a0f721a6/

https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-onvoldoende-aanpak

https://www.at5.nl/artike(...)ij-spel-in-amsterdam

Verder is zojuist de aflevering van Jinek afgelopen. Daarin vertelden de onderzoekers die een half jaar bezig zijn geweest met hun onderzoek dat de berichten van de Telegraaf 'uiterst accuraat ' waren.

Dat had je op zo'n beetje elke pagina in deze 2 deeltjes terug kunnen lezen, aangezien jij #20 bent die met een 'muh Telegraaf' argument komt wat meerdere keren als onzinnig argument is weerlegd.
Jinek gisteravond was echt te bizar om aan te zien.

Iedereen weet hoe groot de marokkaanse maffia daar is, maar men deed er echt alles aan om het marokkaanse niet te benoemen.

Sterker nog, er werd gesproken over ''hollandse handelsgeest'' en de ''hollandse mentaliteit van vrijheid blijheid''. En over hoe ''appie'' en ''gerard'' jonge jongens in de wijk paaien met geld en schoenen.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 29 augustus 2019 @ 11:32:31 #105
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188684906
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 10:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Populistisch rechts hier op het forum vind het nodig om links van alles de schuld te geven en hun hoofd in het zand te steken over de jarenlange rechtse regeringen en bijbehorende verantwoordelijkheden.
Dom links is niet in staat om maatschappelijke problemen op te lossen. In plaats daarvan wordt er weggekeken, problemen ontkend en tegenstanders neergezet als racisten en fascisten.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188685534
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 11:32 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Dom links is niet in staat om maatschappelijke problemen op te lossen. In plaats daarvan wordt er weggekeken, problemen ontkend en tegenstanders neergezet als racisten en fascisten.
Ow ik was het dwepen in de ongefundeerde slachtofferrol van deze groep nog vergeten. _O-

Verklap ons maar waar jij hier in de discussie voor racist of fascist bent uitgemaakt. :D
pi_188685593
Zeker op dit forum worden users zeer zelden uitgemaakt voor racist of fascist. Wel zie ik wekelijks talloze bijdragen voorbijkomen waarin de scribent claimt dat je racist of fascist wordt genoemd wanneer je een bepaalde mening uit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 29 augustus 2019 @ 12:27:24 #108
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188685667
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nederland gaat kapot aan de War on Drugs. Legalize! *O*
OK. Laten we inbraak legaliseren dan is dat probleem ook opgelost.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188685722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:27 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

OK. Laten we inbraak legaliseren dan is dat probleem ook opgelost.
Nee dan is het nog steeds een probleem als er bij je ingebroken wordt. Als je naar het drugsprobleem kijkt, is het gebruik van drugs maar een zeer klein deel van het probleem. Het overgrote probleem zit in de criminaliteit er omheen. Kijk naar drugslabs en het dumpen van afval, of kijk naar liquidaties binnen de drugswereld. Ga je verkoop en productie van drugs legaliseren en goed reguleren, dan los je een groot deel van het probleem op.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 17:34:59 #110
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188690423
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:32 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Nee dan is het nog steeds een probleem als er bij je ingebroken wordt. Als je naar het drugsprobleem kijkt, is het gebruik van drugs maar een zeer klein deel van het probleem. Het overgrote probleem zit in de criminaliteit er omheen. Kijk naar drugslabs en het dumpen van afval, of kijk naar liquidaties binnen de drugswereld. Ga je verkoop en productie van drugs legaliseren en goed reguleren, dan los je een groot deel van het probleem op.
Vraag schept aanbod.
Vraag naar drugs schept aanbod van drugs.
Drugsgebruikers zijn de oorzaak van het in stand houden van een zeer gewelddadige industrie.
Dus: criminaliseer, vervolg en berecht drugsgebruikers en het probleem zal een stuk minder worden. Festivals zullen dan een stuk gezelliger worden zonder al die doorgesnoven en pillenslikkende types.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188692987
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:34 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Vraag schept aanbod.
Vraag naar drugs schept aanbod van drugs.
Drugsgebruikers zijn de oorzaak van het in stand houden van een zeer gewelddadige industrie.
Dus: criminaliseer, vervolg en berecht drugsgebruikers en het probleem zal een stuk minder worden. Festivals zullen dan een stuk gezelliger worden zonder al die doorgesnoven en pillenslikkende types.
De gebruiker aanpakker is vaker geprobeerd in de wereld. Dat werkt dus totaal niet.
En met die laatste opmerking vraag ik me af of jij wel eens op een festival bent geweest. Ik weet wel dat een feestje waarbij de meerderheid aan de pillen zit een stuk gezelliger is en een stuk minder trammelant kent, dan waar iedereen aan de drank zit.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:09:12 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188698315
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:27 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

OK. Laten we inbraak legaliseren dan is dat probleem ook opgelost.
Als jij de persoonlijke beslissing om een bepaald genotsmiddel te willen gebruiken denkt te kunnen vergelijken met inbraak, ben je een stuk intelligenter dan ik dacht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:10:31 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188698340
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:34 schreef NoPicNic het volgende:
Drugsgebruikers zijn de oorzaak van het in stand houden van een zeer gewelddadige industrie.
Nee, dat verbieders zijn daar verantwoordelijk voor. Drugsgsbruikers zullen niet voor een verbod zijn en zijn dus niet verantwoordelijk voor de gevolgen van het verbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:22:31 #114
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188698623
quote:
16s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als jij de persoonlijke beslissing om een bepaald genotsmiddel te willen gebruiken denkt te kunnen vergelijken met inbraak, ben je een stuk intelligenter dan ik dacht.
Drugsgebruikers zijn verantwoordelijk voor de enorme criminaliteit en geweld die zij in de keten veroorzaken. Drugsgebruikers zijn in mijn ogen ongeïnteresseerde klootzakken die alleen maar aan hun eigen plezier denken. Net als kinderverkrachters en dronken automobilisten .... die ook strafbaar zijn.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188698693
Ze kunnen toch testen tegenwoordig, fuikje midden in de nacht en prijsschieten daar
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:25:45 #116
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188698699
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat verbieders zijn daar verantwoordelijk voor. Drugsgsbruikers zullen niet voor een verbod zijn en zijn dus niet verantwoordelijk voor de gevolgen van het verbod.
Nee, drugsgebruikers hebben geen moreel besef.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:30:03 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188698819
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:25 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Nee, drugsgebruikers hebben geen moreel besef.
Dat is niet relevant. Ze zijn het niet eens met het verbod en weigeren zich daar aan te houden. En dat is terecht want er zijn geen goede argumenten om drugs te verbieden. En dat begint natuurlijk bij gebrek aan een juist definitie van drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:31:41 #118
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188698857
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:22 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Drugsgebruikers zijn verantwoordelijk voor de enorme criminaliteit en geweld die zij in de keten veroorzaken. Drugsgebruikers zijn in mijn ogen ongeïnteresseerde klootzakken die alleen maar aan hun eigen plezier denken. Net als kinderverkrachters en dronken automobilisten .... die ook strafbaar zijn.
Nee, de criminaliteit word veroorzaakt door het verbod. De verbieders zijn verantwoordelijk voor de criminaliteit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:37:48 #119
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188699006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

... want er zijn geen goede argumenten om drugs te verbieden.
Natuurlijk zijn er goede argumenten om het verbieden:
https://www.jellinek.nl/v(...)-tegen-legalisering/

Maar ja, als je een verstokte drugsgebruiker bent dan wil je je pilletje of lijntje gewoon aan de kassa van het benzinestation kunnen kopen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:40:23 #120
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188699067
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, de criminaliteit word veroorzaakt door het verbod. De verbieders zijn verantwoordelijk voor de criminaliteit.
Nee, drugsgebruikers genereren vraag en die vraag leidt tot dood en verderf.

Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:59:56 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188699554
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:37 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er goede argumenten om het verbieden:
https://www.jellinek.nl/v(...)-tegen-legalisering/
Ik zie geen goede argumenten.
quote:
Maar ja, als je een verstokte drugsgebruiker bent dan wil je je pilletje of lijntje gewoon aan de kassa van het benzinestation kunnen kopen.
Apotheek of slijter.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188699559
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:37 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er goede argumenten om het verbieden:
https://www.jellinek.nl/v(...)-tegen-legalisering/

Maar ja, als je een verstokte drugsgebruiker bent dan wil je je pilletje of lijntje gewoon aan de kassa van het benzinestation kunnen kopen.
Tegelijk met buil shag en wat blikken bier.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:00:21 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188699563
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:40 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Nee, drugsgebruikers genereren vraag en die vraag leidt tot dood en verderf.

Nee, het verbod lijdt tot dood en verderf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:01:07 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188699581
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:00 schreef sig000 het volgende:

[..]

Tegelijk met buil shag en wat blikken bier.
Dat mag toch ook? Waarom mag ik dan geen drugs gebruiken die minder gevaarlijk en ongezond zijn dan die 2 die je nu noemt?

quote:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188699647
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat mag toch ook? Waarom mag ik dan geen drugs gebruiken die minder gevaarlijk en ongezond zijn dan die 2 die je nu noemt?
[..]

Maakt mij niet uit, ik snuif altijd wat benzine tijdens het tanken.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:07:05 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188699708
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit, ik snuif altijd wat benzine tijdens het tanken.
Auto rijden is ook een gevaarlijke drug. Slecht voor milieu, er vallen veel slachtoffers bij en massa's mensen die zo verslaafd zijn dat ze met geen file of openbaar vervoer uit de auto te slaan zijn. En sommigen veranderen gewoon in agressieve beesten achter het stuur.

Maar het staat niet op de opium lijst dus is het geen probleem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:08:38 #127
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188699746
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie geen goede argumenten.
[..]

Die wil je niet zien.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188699755
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 22:40 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Nee, drugsgebruikers genereren vraag en die vraag leidt tot dood en verderf.

Dan kun je ook die vraag beantwoorden op een legale veilige manier.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:11:03 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188699785
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:08 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Die wil je niet zien.
Ze staan er niet. Een paar waaardeloze meningen, maar geen goede argumenten voor het verbieden van drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:11:40 #130
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188699804
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 12:32 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Nee dan is het nog steeds een probleem als er bij je ingebroken wordt. Als je naar het drugsprobleem kijkt, is het gebruik van drugs maar een zeer klein deel van het probleem. Het overgrote probleem zit in de criminaliteit er omheen. Kijk naar drugslabs en het dumpen van afval, of kijk naar liquidaties binnen de drugswereld. Ga je verkoop en productie van drugs legaliseren en goed reguleren, dan los je een groot deel van het probleem op.
_O_ _O_ ^O^ ^O^
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:12:05 #131
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188699814
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, het verbod lijdt tot dood en verderf.
Zonder vraag geen aanbod.
Drugsgebruikers zijn verantwoordelijk voor dood en verderf in de drugsketen en geven de schuld aan de verbiedende overheid. Wat ik eerder zei, drugsgebruikers kennen geen enkel moreel besef .... net als kinderverkrachters die ook hun eigen plezier voorop stellen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188699848
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:12 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Zonder vraag geen aanbod.
Drugsgebruikers zijn verantwoordelijk voor dood en verderf in de drugsketen en geven de schuld aan de verbiedende overheid. Wat ik eerder zei, drugsgebruikers kennen geen enkel moreel besef .... net als kinderverkrachters die ook hun eigen plezier voorop stellen.
Nee, in eerste instantie zijn het de criminelen die dood en verderf zaaien.
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:14:42 #133
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188699860
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze staan er niet. Een paar waaardeloze meningen, maar geen goede argumenten voor het verbieden van drugs.
Je wilt het gewoon niet zien omdat jij vindt dat jij je drugs gewoon in de winkel kan kopen ipv bij enge mannen in een donker steegje. :P

Welterusten ....
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 29 augustus 2019 @ 23:15:25 #134
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188699876
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 17:34 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Vraag schept aanbod.
Vraag naar drugs schept aanbod van drugs.
Drugsgebruikers zijn de oorzaak van het in stand houden van een zeer gewelddadige industrie.
Dus: criminaliseer, vervolg en berecht drugsgebruikers en het probleem zal een stuk minder worden. Festivals zullen dan een stuk gezelliger worden zonder al die doorgesnoven en pillenslikkende types.
Nee, nee, en nee.
Het verbod op drugs houdt de criminaliteit in stand.
Het verbod op drugs zorgt er voor dat het illegaal geproduceerd moet worden wat weer illegale dumpingen van afval veroorzaakt.
Het LEGALISEREN van drugs lost dit probleem voor een groot deel op.

Het gebruik van drugs hou je niet tegen dat heeft de War On Drugs allang bewezen dussss.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_188699892
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:12 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Zonder vraag geen aanbod.
Drugsgebruikers zijn verantwoordelijk voor dood en verderf in de drugsketen en geven de schuld aan de verbiedende overheid. Wat ik eerder zei, drugsgebruikers kennen geen enkel moreel besef .... net als kinderverkrachters die ook hun eigen plezier voorop stellen.
Bij het verkrachten van een kind, doe je een kind heel veel pijn. Bij het slikken van een pilletje of het snuiven van een lijntje doe je niemand pijn.
pi_188699909
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:14 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Je wilt het gewoon niet zien omdat jij vindt dat jij je drugs gewoon in de winkel kan kopen ipv bij enge mannen in een donker steegje. :P

Welterusten ....
Je koopt normaal gesproken je drugs ook niet in donkere steegjes :')
pi_188700246
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 09:15 schreef CarbonC het volgende:
Waarom moet alles meteen in links-rechts hokjes geplaatst worden? Er is een probleem en dat moet opgelost worden. Hoe? Door goed beleid uit te werken, zonder meteen iets links of rechts te maken.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 10:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Populistisch rechts hier op het forum vind het nodig om links van alles de schuld te geven en hun hoofd in het zand te steken over de jarenlange rechtse regeringen en bijbehorende verantwoordelijkheden.
"We hebben probleem zus en zo, wat gaan we eraan doen?"
"Niks, want handhaven is rechts/speelt rechts in de kaart, en ik ben links, dus zak er maar in."
"Goh ik weet niet of ik dat zo leuk vind van linkse mensen."
"JA GODVERDOMME WAAROM MOETEN JULLIE ALLES OP LINKS-RECHTS BETREKKEN, WE ZIJN TOCH ÉÉN LAND OF NIET SOMS???"
pi_188700302
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:17 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Je koopt normaal gesproken je drugs ook niet in donkere steegjes :')
Sneller dan de ouwe shoarma van de witwastentjes thuisbezorgd.
pi_188700410
Nederland moet leren van Brazilië. Gewoon een dikke hits quad inschakelen en op klaarlichte dag de drugsbaronnen neerknallen.
pi_188700640
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:48 schreef Werkperd het volgende:
Nederland moet leren van Brazilië. Gewoon een dikke hits quad inschakelen en op klaarlichte dag de drugsbaronnen neerknallen.
Hier knallen ze elkaar neer, dat is goedkoper.
pi_188700722
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 00:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hier knallen ze elkaar neer, dat is goedkoper.
Ja dat zijn de loopjongetjes die dat doen. Je moet gelijk de top aanpakken.
pi_188700731
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 00:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja dat zijn de loopjongetjes die dat doen. Je moet gelijk de top aanpakken.
Die wonen overal.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 00:19:38 #143
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188700809
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:48 schreef Werkperd het volgende:
Nederland moet leren van Brazilië. Gewoon een dikke hits quad inschakelen en op klaarlichte dag de drugsbaronnen neerknallen.
Volgens mij worden daar weinig drugsbaronnen neergeknald. Voornamelijk de arme werkpaarden in sloppenwijken zijn de dupe van politiekogels. Degene die het grote geld er aan verdienen zitten veilig en hebben wat macht in handen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188700917
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 00:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Volgens mij worden daar weinig drugsbaronnen neergeknald. Voornamelijk de arme werkpaarden in sloppenwijken zijn de dupe van politiekogels. Degene die het grote geld er aan verdienen zitten veilig en hebben wat macht in handen.
Eenmaal angst creëren en geloof me die criminelen lopen niet meer zo veilig rond. Jonge gastjes die een carrière willen beginnen in het criminele milieu zullen dan ook twee keer nadenken voordat ze die stap echt maken. Voor hun is er niks ergers dan autoriteiten die de toestemming krijgen om criminelen op te sporen en dood te schieten.

Ooit deze documentaire gezien over hoe agenten criminelen opsporen en ze afmaken in Kenya?
Van mij part direct invoeren hier.

  vrijdag 30 augustus 2019 @ 01:05:50 #145
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_188701171
Dat hele stadsbestuur is rot, iedere rotte appel houdt voor elkaar het handje boven het hoofd.

Met je met je kut politie loontje van 2000 euro netto per maand, als er iemand naar mij toe kwam en die zij voor 5 rugjes moet je de andere kant op kijken, zou mijn reactie zijn waar naartoe moet ik kijken? daar kunnen Hans en Ingrid leuk van op vakantie.

Kijk nou naar de landelijke politiek, iedereen zit daar toch voor zichzelf om een carrière te maken, al moet je over lijken lopen.

Een grote poppenkast
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_188701609
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 00:30 schreef Werkperd het volgende:


Ooit deze documentaire gezien over hoe agenten criminelen opsporen en ze afmaken in Kenya?
Van mij part direct invoeren hier.


Dus de rechtstaat vind je maar overgewaardeerd mag ik hieruit concluderen?
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 06:39:46 #147
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188701621
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:16 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Bij het verkrachten van een kind, doe je een kind heel veel pijn. Bij het slikken van een pilletje of het snuiven van een lijntje doe je niemand pijn.
Indirect ben je verantwoordelijk voor het moorden en ander geweld. Als jij en je vriendjes geen pilletjes meer slikken of geen lijntjes meer snuiven dan liggen er bijvoorbeeld geen afgehakte hoofden meer voor shisha lounges.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188701647
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 06:39 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Indirect ben je verantwoordelijk voor het moorden en ander geweld. Als jij en je vriendjes geen pilletjes meer slikken of geen lijntjes meer snuiven dan liggen er bijvoorbeeld geen afgehakte hoofden meer voor shisha lounges.
Indirect is dan iedere westerling ook een slavendrijver door goedkope kleding en Chinese troep te kopen. Moeten we met zijn allen in een gevangenis gaan zitten. :')
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:21:13 #149
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188701720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 06:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Indirect is dan iedere westerling ook een slavendrijver door goedkope kleding en Chinese troep te kopen. Moeten we met zijn allen in een gevangenis gaan zitten. :')
Meneer, je hebt altijd een keuze. Je hoeft geen kledingmerk te kopen die besmet is met slavernij.

https://www.cnvinternatio(...)erlijke-merken-lijst

Zo heb je ook de keuze tussen enerzijds drugs gebruiken en dus de maatschappij helpen ontwrichten (moorden, witwassen van geld, etc.) en anderzijds een positiever mens zijn.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188701736
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 06:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Indirect is dan iedere westerling ook een slavendrijver door goedkope kleding en Chinese troep te kopen. Moeten we met zijn allen in een gevangenis gaan zitten. :')
An sich wel. Als jij een auto koopt waarvan je weet dat hij gestolen is ga je de cel in, waarom niet als je kleding koopt waarvan je weet dat die gemaakt is door kindslaven ?
pi_188701757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 07:21 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Meneer, je hebt altijd een keuze. Je hoeft geen kledingmerk te kopen die besmet is met slavernij.

https://www.cnvinternatio(...)erlijke-merken-lijst

Zo heb je ook de keuze tussen enerzijds drugs gebruiken en dus de maatschappij helpen ontwrichten (moorden, witwassen van geld, etc.) en anderzijds een positiever mens zijn.
Dus de bedrijven mogen in nl wel slaven kleding verkopen omdat we een keuze hebben maar genotsmiddelen die door een wetgever illegaal verklaard zijn waardoor criminele problemen ontstaan wordt dan wel veroorzaakt door de gebruiker. 8)7
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:47:58 #152
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188701860
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 07:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus de bedrijven mogen in nl wel slaven kleding verkopen omdat we een keuze hebben maar genotsmiddelen die door een wetgever illegaal verklaard zijn waardoor criminele problemen ontstaan wordt dan wel veroorzaakt door de gebruiker. 8)7
Dus jij wilt hard- en softdrugs niet meer verbieden. Gewoon je Chrystel Meth en heroine-shotje kopen in de supermarkt (al dan niet boven de 16 jaar). Gewoon omdat we in een vrij land leven en de overheid zich niet met ons geluksgevoel mag bemoeien?

Dit is dus hoe jij een vrolijk, 'liberaal' Nederland ziet?

Ik vind dit nogal kortzichtig.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188702032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 00:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja dat zijn de loopjongetjes die dat doen. Je moet gelijk de top aanpakken.
De top heeft nog nooit gewerkt en ondanks dat heeft de top gratis auto's gekregen en wordt hen brandstof geleverd, zodat zij hele dagen met hun auto kunnen reizen, zonder te hoeven werken. Niemand gelooft het maar iedere automobilist is een politieagent.
pi_188702109
Waarom gebruiken mensen tegenwoordig altijd drugs als ze uitgaan? Wat is dat voor idioot gedrag? Wat is er mis dat je een pil nodig hebt om je goed te voelen? Zijn we zo ongelukkig op die feesten dat het zonder pilletje niet te harden is?

Maak een reclame waarin ze met zijn allen belachelijk worden gemaakt en het is zo over met die ongein.
En als die feesten inderdaad zo verschrikkelijk zijn, maak dan feesten die echt leuk zijn voor iedereen zodat een pil helemaal niet nodig is, en zelfs nadelig is omdat je minder in de realiteit zit.
Maak dan reclames met: dit feest is ook zonder pil voor iedereen leuk.
pi_188702140
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 07:47 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Dus jij wilt hard- en softdrugs niet meer verbieden. Gewoon je Chrystel Meth en heroine-shotje kopen in de supermarkt (al dan niet boven de 16 jaar). Gewoon omdat we in een vrij land leven en de overheid zich niet met ons geluksgevoel mag bemoeien?

Dit is dus hoe jij een vrolijk, 'liberaal' Nederland ziet?

Ik vind dit nogal kortzichtig.
Waar zeg ik dat alles zo in een winkel verkrijgbaar moet zijn?

Ik vind zulk filmpjes van hopeloze gevallen plaatsen ook kortzichtig. Als deze persoon geen heroïne zou gebruiken was hij wel verslaafd aan iets anders. Drugsgebruik is een gezondheidsprobleem. Maar door de war on drugs wordt het een groot maatschappelijk crimineel probleem. Liever dat onze overheden zelf wat drugswinsten opstrijken en daarmee de gezondheidzorg voor de verslavingsgevoelige gevallen bekostigen. ^O^
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:45:07 #156
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188702250
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 08:27 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom gebruiken mensen tegenwoordig altijd drugs als ze uitgaan?
Omdat het binnen dat milieu als stoer wordt gezien.
En omdat veel drugs ook hartstikke goed voelen.

Zelf nooit pillen geslikt maar wel veel gesnoven vroeger. Waarom? Omdat het een geweldige drug is waardoor je je goed voelt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 08:27 schreef Loekie1 het volgende:
Maak een reclame waarin ze met zijn allen belachelijk worden gemaakt en het is zo over met die ongein.
En als die feesten inderdaad zo verschrikkelijk zijn, maak dan feesten die echt leuk zijn voor iedereen zodat een pil helemaal niet nodig is, en zelfs nadelig is omdat je minder in de realiteit zit.
Maak dan reclames met: dit feest is ook zonder pil voor iedereen leuk.
Op zich wel mee eens. Maar vooral bij de jeugd worden dit soort reclames al snel als betuttelen gezien. Ik kan me nog die voorlichters op school herinneren vroeger die zeiden dat we beter niet konden roken, blowen of drinken. Het eerste wat je dan als puber/tiener het liefste wou gaan doen is een sigaret opsteken recht voor het gezicht van die voorlichter.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188702285
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 08:27 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom gebruiken mensen tegenwoordig altijd drugs als ze uitgaan? Wat is dat voor idioot gedrag? Wat is er mis dat je een pil nodig hebt om je goed te voelen? Zijn we zo ongelukkig op die feesten dat het zonder pilletje niet te harden is?

Maak een reclame waarin ze met zijn allen belachelijk worden gemaakt en het is zo over met die ongein.
En als die feesten inderdaad zo verschrikkelijk zijn, maak dan feesten die echt leuk zijn voor iedereen zodat een pil helemaal niet nodig is, en zelfs nadelig is omdat je minder in de realiteit zit.
Maak dan reclames met: dit feest is ook zonder pil voor iedereen leuk.
Feesten zonder pilletje zijn ook gewoon leuk, alleen met een pilletje zijn ze net even iets leuker.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188702321
Feestjes met alleen ranja (mogen die suikers nog wel) en schreeuwende kinderen zijn totaal niet leuk. 8-)
pi_188702467
Het is toch leip en kinderachtig en zwak - vooral zwak! - dat je een pilletje nodig hebt om je goed te voelen, nota bene op een feest! Als je nou alleen thuis zit, depressief bent, oke, daarvoor slikt ook iedereen al pillen, als je in een loopgraf ligt in een oorlog, oke dan is een pil begrijpelijk maar als je naar een gezellig feest gaat, en je dan ook al een pil nodig hebt om je goed te voelen, dat is toch bizar? Dan is er toch iets grondig mis met de feesten van tegenwoordig?
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:14:18 #160
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188702501
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:10 schreef Loekie1 het volgende:
Het is toch leip en kinderachtig en zwak - vooral zwak! - dat je een pilletje nodig hebt om je goed te voelen, nota bene op een feest! Als je nou alleen thuis zit, depressief bent, oke, daarvoor slikt ook iedereen al pillen, als je in een loopgraf ligt in een oorlog, oke dan is een pil begrijpelijk maar als je naar een gezellig feest gaat, en je dan ook al een pil nodig hebt om je goed te voelen, dat is toch bizar? Dan is er toch iets grondig mis met de feesten van tegenwoordig?
Je hebt gelijk! We gaan voor NIX! Alle kroegen ombouwen tot groentesap bar!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188702512
'Amsterdam wederom veiligste stad van Europa'
En de op 3 na veiligste stad van de wereld!
Gefeliciteerd dan maar hè. :) .
I´m back.
pi_188702522
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt gelijk! We gaan voor NIX! Alle kroegen ombouwen tot groentesap bar!
Nee we gaan ons vol met pillen stouwen en ondertussen al die troep in de natuur achterlaten zodat er straks geen groentesap meer is.

Waarom hadden mensen vroeger geen pilletje nodig op een feest?
Al die vrolijke mensen van nu is dus nep! Zonder pil zijn ze niet vrolijk, het is onecht.
pi_188702536
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 06:39 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Indirect ben je verantwoordelijk voor het moorden en ander geweld. Als jij en je vriendjes geen pilletjes meer slikken of geen lijntjes meer snuiven dan liggen er bijvoorbeeld geen afgehakte hoofden meer voor shisha lounges.
Als je het legaliseert, dan kun je productie en verkoop van drugs laten doen door normale ondernemers, ipv zware criminelen en liggen er geen afgehakte hoofden meer voor shisha lounges.
pi_188702538
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee we gaan ons vol met pillen stouwen en ondertussen al die troep in de natuur achterlaten zodat er straks geen groentesap meer is.

Waarom hadden mensen vroeger geen pilletje nodig op een feest?
O, dat laatste, mag ik dat beantwoorden?
I´m back.
pi_188702581
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee we gaan ons vol met pillen stouwen en ondertussen al die troep in de natuur achterlaten zodat er straks geen groentesap meer is.

Waarom hadden mensen vroeger geen pilletje nodig op een feest?
Al die vrolijke mensen van nu is dus nep! Zonder pil zijn ze niet vrolijk, het is onecht.
Vroeger had men al alcohol en ook nog wel andere roesmiddelen. Ben blij dat ze nu pilletjes hebben die relatief lang niet zo ongezond zijn als comazuipgedrag. Dat onze overheid de productie illegaal maakt veroorzaakt het probleem. Dat hebben we ook al 100 jaar geleden bij de drooglegging van Amerika gezien met de opkomst van de maffia daardoor. :')
pi_188702605
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:10 schreef Loekie1 het volgende:
Het is toch leip en kinderachtig en zwak - vooral zwak! - dat je een pilletje nodig hebt om je goed te voelen, nota bene op een feest! Als je nou alleen thuis zit, depressief bent, oke, daarvoor slikt ook iedereen al pillen, als je in een loopgraf ligt in een oorlog, oke dan is een pil begrijpelijk maar als je naar een gezellig feest gaat, en je dan ook al een pil nodig hebt om je goed te voelen, dat is toch bizar? Dan is er toch iets grondig mis met de feesten van tegenwoordig?
Ik heb niet genoeg aan een pilletje, ik heb minstens twee gram sos nodig.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188702623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vroeger had men al alcohol en ook nog wel andere roesmiddelen. Ben blij dat ze nu pilletjes hebben die relatief lang niet zo ongezond zijn als comazuipgedrag. Dat onze overheid de productie illegaal maakt veroorzaakt het probleem. Dat hebben we ook al 100 jaar geleden bij de drooglegging van Amerika gezien met de opkomst van de maffia daardoor. :')
Alcohol is er nu ook, het is en-en terwijl het vroeger alleen alcohol was. Jongeren drinken zich helemaal lam om vier uur 's middags op een terras, dat lijkt ook wel erger dan vroeger.
pi_188702674
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Alcohol is er nu ook, het is en-en terwijl het vroeger alleen alcohol was. Jongeren drinken zich helemaal lam om vier uur 's middags op een terras, dat lijkt ook wel erger dan vroeger.
Jongeren onder de 18 krijgen geen druppel alcohol meer op een terras. :')
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:32:55 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188702678
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee we gaan ons vol met pillen stouwen en ondertussen al die troep in de natuur achterlaten zodat er straks geen groentesap meer is.

Waarom hadden mensen vroeger geen pilletje nodig op een feest?
Al die vrolijke mensen van nu is dus nep! Zonder pil zijn ze niet vrolijk, het is onecht.
Al die alcohol zuipers zijn ook allemaal nep.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:35:19 #170
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188702704
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Alcohol is er nu ook, het is en-en terwijl het vroeger alleen alcohol was. Jongeren drinken zich helemaal lam om vier uur 's middags op een terras, dat lijkt ook wel erger dan vroeger.
Veel drugs (alcohol, cannabis, opium, ayahuasca, mescaline) worden al duizenden jaren gebruikt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188702723
Even een onderzoekje gedaan op internet:

In onze eigen enquête vroegen wij jullie waarom jullie weleens wat nemen: geen kater, een betere herinnering van de dag, het is goedkoop en je hebt meer controle over jezelf. Dit beamen Robin en Dennis: „Het is inderdaad veel goedkoper dan alcohol. Ook kunnen we er langer op doorgaan: we voelen ons minder belabberd tijdens én na afloop van een festival. Ook zijn we de hele dag een stuk helderder dan wanneer we dronken zijn."

Er mag wat mij betreft veel meer aan preventie worden gedaan vanuit de overheid, maar alles is wegbezuinigd. Vroeger zag je nog SIRE-campagnes als ‘Geniet, maar drink met mate’. Tegenwoordig is er op het gebied van preventiebeleid niets meer. Dit draagt natuurlijk bij aan het beeld dat het normaal is. Een kwalijke zaak.”
https://www.metronieuws.n(...)maar-een-kwartje-xtc

Overheid laat het inderdaad afweten en die pillen zijn dus goedkoper dan alcohol, dat verklaart een hoop. Een biertje aan de bar is tegenwoordig onbetaalbaar.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:37:28 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188702725
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Alcohol is er nu ook, het is en-en terwijl het vroeger alleen alcohol was. Jongeren drinken zich helemaal lam om vier uur 's middags op een terras, dat lijkt ook wel erger dan vroeger.
Ik heb juist het idee dat het veel minder achterlijk aan het worden is met die alcohol. Mensen (ouders) worden zich steeds meer bewust dat het een schadelijke harddrug is.

Vroeger werd daar veel makkelijker mee gedaan. Kind mocht ook een slokje, hihi. Biertje vanaf 16 werd al snel ach het is bijna 16, kan best. Zuipketen hadden we ook in de buurt en letterlijk elk schoolfeest had te maken met kotsende kinderen die te veel gezopen hadden, al dan niet inclusief indrinken. Bij mijn kinderen is dat helemaal niet aan de orde.

Mijn organisatie had vroeger een inpandige bar voor borrels voor het weekend en daar reden mensen dan vrolijk vandaan naar huis met een stuk in hun kraag. Echt bizar hoe laconiek er vroeger over drank werd gedaan en zoveel vroeger is dat niet.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:40:15 #173
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188702765
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:37 schreef Loekie1 het volgende:
Even een onderzoekje gedaan op internet:

In onze eigen enquête vroegen wij jullie waarom jullie weleens wat nemen: geen kater, een betere herinnering van de dag, het is goedkoop en je hebt meer controle over jezelf. Dit beamen Robin en Dennis: „Het is inderdaad veel goedkoper dan alcohol. Ook kunnen we er langer op doorgaan: we voelen ons minder belabberd tijdens én na afloop van een festival. Ook zijn we de hele dag een stuk helderder dan wanneer we dronken zijn."

Er mag wat mij betreft veel meer aan preventie worden gedaan vanuit de overheid, maar alles is wegbezuinigd. Vroeger zag je nog SIRE-campagnes als ‘Geniet, maar drink met mate’. Tegenwoordig is er op het gebied van preventiebeleid niets meer. Dit draagt natuurlijk bij aan het beeld dat het normaal is. Een kwalijke zaak.”
https://www.metronieuws.n(...)maar-een-kwartje-xtc

Overheid laat het inderdaad afweten en die pillen zijn dus goedkoper dan alcohol, dat verklaart een hoop. Een biertje aan de bar is tegenwoordig onbetaalbaar.
Pillen zijn ook veel gezonder dan alcohol, het is gewoon een verstandiger keuze.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188702784
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat het veel minder achterlijk aan het worden is met die alcohol. Mensen (ouders) worden zich steeds meer bewust dat het een schadelijke harddrug is.

Vroeger werd daar veel makkelijker mee gedaan. Kind mocht ook een slokje, hihi. Biertje vanaf 16 werd al snel ach het is bijna 16, kan best. Zuipketen hadden we ook in de buurt en letterlijk elk schoolfeest had te maken met kotsende kinderen die te veel gezopen hadden, al dan niet inclusief indrinken. Bij mijn kinderen is dat helemaal niet aan de orde.

Mijn organisatie had vroeger een inpandige bar voor borrels voor het weekend en daar reden mensen dan vrolijk vandaan naar huis met een stuk in hun kraag. Echt bizar hoe laconiek er vroeger over drank werd gedaan en zoveel vroeger is dat niet.
Dit ja.

Plus dat alcohol vrij bier nu ook echt veel populairder en veel gewoner is dan ooit.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_188702808
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee we gaan ons vol met pillen stouwen en ondertussen al die troep in de natuur achterlaten zodat er straks geen groentesap meer is.

Waarom hadden mensen vroeger geen pilletje nodig op een feest?
Al die vrolijke mensen van nu is dus nep! Zonder pil zijn ze niet vrolijk, het is onecht.
Wat beschouw jij als 'vroeger'? Want het is al dik 50 jaar goed gebruik om drugs te nemen op feesten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188702861
Heeft iemand een overzicht van de bekende nadelen voor de gezondheid van partydrugs? Ik kan er weinig over vinden op internet.
Overheid laat hier héél veel liggen.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:51:33 #177
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188702896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:48 schreef Loekie1 het volgende:
Heeft iemand een overzicht van de bekende nadelen voor de gezondheid van partydrugs? Ik kan er weinig over vinden op internet.
Overheid laat hier héél veel liggen.
Dan zoek je niet goed. Er is vanalles te vinden op internet.

NWS / The World Wide War on Drugs #12 - Legalize not criminalize
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_188702908
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:48 schreef Loekie1 het volgende:
Heeft iemand een overzicht van de bekende nadelen voor de gezondheid van partydrugs? Ik kan er weinig over vinden op internet.
Overheid laat hier héél veel liggen.
Er zijn geen nadelen. Ja, als je te veel neemt kun je een hartstilstand krijgen. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor alcohol: overmatig drankgebruik kan ook fatale gevolgen hebben.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188702950
Jongeren gaan mee met de meute en als je nergens een poster ziet dat drugs nemen nadelen heeft, moet je wel meegaan met wat iedereen doet. Als de overheid op tv en in het straatbeeld laat weten dat er redenen zijn om er niet aan mee te doen, heb je als jongeren ook iets om mee te schermen: ik gebruik niet, daar en daarom en je hebt de overheid achter je dus je bent niet belachelijk.
Geldt ook voor het schermgebruik, iedereen kijkt op zijn telefoon want als je niets zit te doen, in de trein bijv, ben je zielig. Zelfs mensen van 60 plus zie ik uit wanhoop maar de telefoon pakken omdat iedereen om hen heen op dat schermpje zit te kijken.
Wat een treurnis. Mensen komen zelfs niet meer op het idee om een boek mee te nemen in de trein.
Vroeger hoorde je gezellig gepraat in de trein, heb je niet meer.
pi_188703051
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn geen nadelen. Ja, als je te veel neemt kun je een hartstilstand krijgen. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor alcohol: overmatig drankgebruik kan ook fatale gevolgen hebben.
Misschien dan voor de gezondheid geen nadelen, het is enorm egoistisch gedrag omdat je je omgeving ermee te gronde richt: de natuur omdat daar de troep in geloosd wordt, en de maatschappij omdat drugscriminelen in het openbaar bestuur infiltreren.
Tel uit je winst. Voor die uurtjes dat jij je beter voelt staat er dát tegenover. Moet ook wel, want bij alles is er een keerzijde.
pi_188703132
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:05 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien dan voor de gezondheid geen nadelen, het is enorm egoistisch gedrag omdat je je omgeving ermee te gronde richt: de natuur omdat daar de troep in geloosd wordt, en de maatschappij omdat drugscriminelen in het openbaar bestuur infiltreren.
Tel uit je winst. Voor die uurtjes dat jij je beter voelt staat er dát tegenover. Moet ook wel, want bij alles is er een keerzijde.
En dan komen we dus weer bij het punt van legaliseren, dan hoef je het afval niet in de natuur te dumpen of je concurrenten door de kop te schieten.
pi_188703139
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:05 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien dan voor de gezondheid geen nadelen, het is enorm egoistisch gedrag omdat je je omgeving ermee te gronde richt: de natuur omdat daar de troep in geloosd wordt, en de maatschappij omdat drugscriminelen in het openbaar bestuur infiltreren.
Tel uit je winst. Voor die uurtjes dat jij je beter voelt staat er dát tegenover. Moet ook wel, want bij alles is er een keerzijde.
Daarom partydrugs legaliseren. Hoeven producenten ook niet langer illegaal te dumpen en wordt het uit de criminele hoek getrokken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188703379
Nederland distributieland. Prima logistiek. Iedereen doet mee. Topcriminelen, halve wijken, vriendennetwerken. Overal zien we de tekenen: laboratoria in boerderijen, in wijken, op industrieterreinen, vakantieparken. Dumpen van afval bij de carwash, of in de giertank. Ripdeals. Liquidaties. Onschuldigen die worden vermoord. Scholieren die worden geronseld en het criminele circuit ingezogen: de nieuwe generatie drugsmaffia. Schimmige vastgoeddeals, malafide geldstromen. Iedereen profiteert: in de criminele industrie van de productie van synthetische drugs wordt jaarlijks naar schatting bijna 19 miljard euro omgezet.

Er is een niet te beteugelen monster gecreëerd, waarbij we vrolijk wegkeken. Dan ben je er niet met 100 miljoen euro aan bestrijding van (drugs)criminaliteit. Het wachten is op een staatscommissie, die zich gaat buigen over de toekomst van álle aspecten van het drugsbeleid. Maar dat zal de komende tien jaar wel niet haalbaar zijn. Doe mij dan maar een parlementaire enquête, die genadeloos ontleedt hoe we onszelf in een kwart eeuw in de eigen voet hebben geschoten en de terugtredende staat het monster liet groeien. Jaar in, jaar uit.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-beteugelen-monster

Genoeg redenen hierboven geschetst, om geen pillen meer te slikken. Plus dat de natuur het onderspit delft, dat staat er niet bij.
Oftewel jeugd van tegenwoordig, hoe egoistich kun je zijn? (hint voor Sire)
pi_188704088
Dus maar weer een ander bericht erbij halen loekie omdat de logica die over legalisatie hier gebruikt wordt je niet zint maar bijna geen speld tussen te krijgen is. :D
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:16:59 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188704177
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:28 schreef Loekie1 het volgende:

Oftewel jeugd van tegenwoordig, hoe egoistich kun je zijn? (hint voor Sire)
Want jeugd in de jaren 60-00 gebruikte immers noooooit drugs :')
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:21:18 #186
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_188704275
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:55 schreef Loekie1 het volgende:
Jongeren gaan mee met de meute en als je nergens een poster ziet dat drugs nemen nadelen heeft, moet je wel meegaan met wat iedereen doet. Als de overheid op tv en in het straatbeeld laat weten dat er redenen zijn om er niet aan mee te doen, heb je als jongeren ook iets om mee te schermen: ik gebruik niet, daar en daarom en je hebt de overheid achter je dus je bent niet belachelijk.
Ik weet niet hoet het nu is maar vroeger werd het niet echt als stoer gezien als je als puber/tiener deed wat de overheid tegen je zei.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_188704280
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want jeugd in de jaren 60-00 gebruikte immers noooooit drugs :')
Dit. Op je 14e (jaren '80) kon je qua alchohol alles bestellen in kroeg/disco, ook als je al dronken was.
pi_188704306
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
Nederland distributieland. Prima logistiek. Iedereen doet mee. Topcriminelen, halve wijken, vriendennetwerken. Overal zien we de tekenen: laboratoria in boerderijen, in wijken, op industrieterreinen, vakantieparken. Dumpen van afval bij de carwash, of in de giertank. Ripdeals. Liquidaties. Onschuldigen die worden vermoord. Scholieren die worden geronseld en het criminele circuit ingezogen: de nieuwe generatie drugsmaffia. Schimmige vastgoeddeals, malafide geldstromen. Iedereen profiteert: in de criminele industrie van de productie van synthetische drugs wordt jaarlijks naar schatting bijna 19 miljard euro omgezet.

Er is een niet te beteugelen monster gecreëerd, waarbij we vrolijk wegkeken. Dan ben je er niet met 100 miljoen euro aan bestrijding van (drugs)criminaliteit. Het wachten is op een staatscommissie, die zich gaat buigen over de toekomst van álle aspecten van het drugsbeleid. Maar dat zal de komende tien jaar wel niet haalbaar zijn. Doe mij dan maar een parlementaire enquête, die genadeloos ontleedt hoe we onszelf in een kwart eeuw in de eigen voet hebben geschoten en de terugtredende staat het monster liet groeien. Jaar in, jaar uit.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-beteugelen-monster

Genoeg redenen hierboven geschetst, om geen pillen meer te slikken. Plus dat de natuur het onderspit delft, dat staat er niet bij.
Oftewel jeugd van tegenwoordig, hoe egoistich kun je zijn? (hint voor Sire)
En nu?
pi_188704353
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:22 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En nu?
Een NLse Elliot Ness. ;).
I´m back.
pi_188704553
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:22 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En nu?
Als je vlees eet, doe je mee aan de opwarming van de aarde en uitputting van grondstoffen. Als je pillen slikt, doe je mee aan de ondermijning van de maatschappij, help je criminelen en help je de natuur naar zijn grootje.
Dat moet de jeugd meer ingeprent worden en daartoe kan de overheid een steentje bijdragen. Straks is het openbaar bestuur zo verrot dat dit soort boodschappen gedwarsboomd worden en dan ben je helemaal ver van huis.
pi_188704660
Er zitten hier wel een stel zure partypoopers zeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:37:41 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188704690
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je vlees eet, doe je mee aan de opwarming van de aarde en uitputting van grondstoffen. Als je pillen slikt, doe je mee aan de ondermijning van de maatschappij, help je criminelen en help je de natuur naar zijn grootje.
Dat moet de jeugd meer ingeprent worden en daartoe kan de overheid een steentje bijdragen. Straks is het openbaar bestuur zo verrot dat dit soort boodschappen gedwarsboomd worden en dan ben je helemaal ver van huis.
Ik denk niet dat de jeugd daar erg van onder de indruk gaat zijn dus trek je conclusies
pi_188704820
Je zou feesten kunnen organiseren waarbij het niet toegestaan is om te slikken en te snuiven. Je hoorde van Lowlands dat mensen zich ergeren dat zoveel mensen met drugs bezig zijn.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:43:27 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188704841
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:42 schreef Loekie1 het volgende:
Je zou feesten kunnen organiseren waarbij het niet toegestaan is om te slikken en te snuiven. Je hoorde van Lowlands dat mensen zich ergeren dat zoveel mensen met drugs bezig zijn.
Bestaan er feesten waar slikken en snuiven toegestaan is dan?
pi_188704857
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Bestaan er feesten waar slikken en snuiven toegestaan is dan?
Blijkbaar heel veel.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:45:28 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188704887
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Blijkbaar heel veel.
Dan ben je wel heul wereldvreemd :')
pi_188704906
Of op campings die erbij horen.

Bij harddrugs gaan de alarmbellen rinkelen bij de beveiliging van het festivalterrein. ,,Er gelden dan speciale protocollen", gaat de beveiliger (die niet met naam in de krant wil) verder. ,,Van softdrugs zoals wiet mag iedereen vijf gram bij zich hebben." Hij foetert vervolgens over de slagkracht van beveiligers op het festival. ,,Eigenlijk hebben we gewoon te weinig bevoegdheden. We mogen alleen wat fouilleren."
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/
pi_188704947
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Blijkbaar heel veel.
Hoe oud ben jij? 80?

Het is officieel al niet toegestaan om op festivals te gebruiken. Als je wordt gesnapt, moet je het terrein af. Maar daar laat niemand zich door tegenhouden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188704970
Minister Ferdinand Grapperhaus van Justitie en Veiligheid legde onlangs nog een bom onder festivals. Het moest maar eens afgelopen zijn met sommige festivals vanwege de drugsproblematiek.
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/

Iets verderop op de camping is de sfeer opperbest bij een vriendengroep uit Ermelo. De buren vertelden over de avond ervoor. Het zou 'erg gezellig' zijn geweest bij Ermeloërs. ,,Op Lowlands is wel wat te koop, maar de meesten nemen zelf iets mee", legt Kevin Vlijm (27) uit terwijl zijn maatje in de weer is met een fles lachgas.

Hij noemt op wat de groep in de tent heeft liggen. ,,XTC, ketamine en LSD. Heeft iemand ook een beetje coke bij zich?", vraagt Vlijm zich hardop af om daaraan toe te voegen: ,,Op Lowlands is wel begrip voor de drugsgebruiker." Zijn vriend Rogier Taal (28), met een safari-hoed op: ,,Het is heel normaal om op een festival drugs te gebruiken. Hier wordt het ook niet gelijk geassocieerd met criminelen"
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/

In de weer met een fles lachgas. Walgelijk. Lowlands met zijn vooruitschrevende ideeën, sprekers, wetenschappers, niets is te dol maar even de link leggen van drugs met criminelen, dat is te lastig.
pi_188705064
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:37 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat het veel minder achterlijk aan het worden is met die alcohol. Mensen (ouders) worden zich steeds meer bewust dat het een schadelijke harddrug is.

Vroeger werd daar veel makkelijker mee gedaan. Kind mocht ook een slokje, hihi. Biertje vanaf 16 werd al snel ach het is bijna 16, kan best. Zuipketen hadden we ook in de buurt en letterlijk elk schoolfeest had te maken met kotsende kinderen die te veel gezopen hadden, al dan niet inclusief indrinken. Bij mijn kinderen is dat helemaal niet aan de orde.

Mijn organisatie had vroeger een inpandige bar voor borrels voor het weekend en daar reden mensen dan vrolijk vandaan naar huis met een stuk in hun kraag. Echt bizar hoe laconiek er vroeger over drank werd gedaan en zoveel vroeger is dat niet.
Je kunt je afvragen hoe bizar dat is als je je realiseert dat West-Europa is opgebouwd door licht tot flink benevelde mensen. Heel veel Belgen van 60+ zijn nog opgevoed met 'tafelbier', dat kregen kinderen te drinken bij gebrek aan veilig water. Een paar decennia geleden kon je om 11 uur s ochtends Duitse bouwvakkers zien schaften met bier, Carlsberg heeft het biertje in de middagpauze pas een jaar of 10 geleden afgeschaft.

Het is wel goed dat het verandert, maar je moet wel in de gaten houden waar we vandaan komen. En we moeten er ook niet te dramatisch over doen. Er zijn vrij concrete statistische aanwijzingen dat alcoholgebruik niet goed is voor de ontwikkeling van de hersenen van kinderen, maar we hoeven echt geen medelijden te hebben met mijn generatie met een achtergrond als de mijne. Met die hersenschade valt het nogal mee en we leerderen ook al jong om ermee om te gaan. Sterker nog, als de je huidige twintigers hoort vraag je je af of het niet juist een positief effect op de ontwikkeling had.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188705141
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:48 schreef Loekie1 het volgende:
Minister Ferdinand Grapperhaus van Justitie en Veiligheid legde onlangs nog een bom onder festivals. Het moest maar eens afgelopen zijn met sommige festivals vanwege de drugsproblematiek.
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/

Iets verderop op de camping is de sfeer opperbest bij een vriendengroep uit Ermelo. De buren vertelden over de avond ervoor. Het zou 'erg gezellig' zijn geweest bij Ermeloërs. ,,Op Lowlands is wel wat te koop, maar de meesten nemen zelf iets mee", legt Kevin Vlijm (27) uit terwijl zijn maatje in de weer is met een fles lachgas.

Hij noemt op wat de groep in de tent heeft liggen. ,,XTC, ketamine en LSD. Heeft iemand ook een beetje coke bij zich?", vraagt Vlijm zich hardop af om daaraan toe te voegen: ,,Op Lowlands is wel begrip voor de drugsgebruiker." Zijn vriend Rogier Taal (28), met een safari-hoed op: ,,Het is heel normaal om op een festival drugs te gebruiken. Hier wordt het ook niet gelijk geassocieerd met criminelen"
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/

In de weer met een fles lachgas. Walgelijk. Lowlands met zijn vooruitschrevende ideeën, sprekers, wetenschappers, niets is te dol maar even de link leggen van drugs met criminelen, dat is te lastig.
Jongens hebben het goed naar hun zin en vallen niemand lastig met hun drugsgebruik. Helemaal prima, toch?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188705681
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je vlees eet, doe je mee aan de opwarming van de aarde en uitputting van grondstoffen. Als je pillen slikt, doe je mee aan de ondermijning van de maatschappij, help je criminelen en help je de natuur naar zijn grootje.
Dat moet de jeugd meer ingeprent worden en daartoe kan de overheid een steentje bijdragen. Straks is het openbaar bestuur zo verrot dat dit soort boodschappen gedwarsboomd worden en dan ben je helemaal ver van huis.
Waarom ben je nog geen 1 keer ingegaan op het argument dat legalisering drugscriminaliteit tegengaan, doordat je daarmee productie en verkoop van drugs uit de handen van criminelen haalt?
pi_188705718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 12:18 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Waarom ben je nog geen 1 keer ingegaan op het argument dat legalisering drugscriminaliteit tegengaan, doordat je daarmee productie en verkoop van drugs uit de handen van criminelen haalt?
Loekie1 is geïndoctrineerd met CDA-retoriek.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:47:06 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188707995
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
...
Sterker nog, als de je huidige twintigers hoort vraag je je af of het niet juist een positief effect op de ontwikkeling had.
Ik betwijfel of er een causaal verband is tussen alcohol en de manier van doen van de huidige twintigers. Denk eerder dat de sloop van het onderwijs en de Oudhollandsche anti-autoritaire opvoeding ervoor zorgen dat die groep eraan toe is zoals nu.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:13:39 #205
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188709433
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:36 schreef Hathor het volgende:
Er zitten hier wel een stel zure partypoopers zeg.
Er zitten hier veel sneue, doorgesnoven en/of rare-pilletjes-slikkers types. Laten die eens wat nuttigs doen ipv de maatschappij te ontwrichten door drugsdealers een business te gunnen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188709507
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:13 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zitten hier veel sneue, doorgesnoven en/of rare-pilletjes-slikkers types. Laten die eens wat nuttigs doen ipv de maatschappij te ontwrichten door drugsdealers een business te gunnen.
Jij durft ook niet in te gaan op argumenten die spreken voor legalisatie.
pi_188709653
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jongens hebben het goed naar hun zin en vallen niemand lastig met hun drugsgebruik. Helemaal prima, toch?
Maar nemen ze verantwoordelijkheid voor de criminaliteit die voortkomt uit hun gebruik? Ik zelf iig wel, alhoewel ik graag de schuld bij de wet zou willen leggen.
pi_188709697
Eig moet de staat een zo veilig mogelijke drug laten ontwikkelen.
pi_188709826
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:13 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zitten hier veel sneue, doorgesnoven en/of rare-pilletjes-slikkers types. Laten die eens wat nuttigs doen ipv de maatschappij te ontwrichten door drugsdealers een business te gunnen.
De dealers die ik ken zijn anders prima gasten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188709851
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar nemen ze verantwoordelijkheid voor de criminaliteit die voortkomt uit hun gebruik? Ik zelf iig wel, alhoewel ik graag de schuld bij de wet zou willen leggen.
Het probleem is de wetgeving. Of moet de opkomst van georganiseerde misdaad in de VS ook in de schoenen worden geschoven van de Amerikanen die gewoon een borrel bleven drinken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188709910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem is de wetgeving. Of moet de opkomst van georganiseerde misdaad in de VS ook in de schoenen worden geschoven van de Amerikanen die gewoon een borrel bleven drinken?
Waarom is het probleem niet net zozeer het overtreden van de wetgeving?
pi_188710028
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom is het probleem niet net zozeer het overtreden van de wetgeving?
Omdat ik drugsgebruik persoonlijk geen probleem vindt. De wet is in mijn ogen verkeerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188710146
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat ik drugsgebruik persoonlijk geen probleem vindt. De wet is in mijn ogen verkeerd.
Dat kan best zo zijn maar feitelijk volgen de consequenties uit de combinatie van de wet en de overtreding er van.


Dit is millenialisme ten top natuurlijk :').
pi_188710188
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat kan best zo zijn maar feitelijk volgen de consequenties uit de combinatie van de wet en de overtreding er van.


Dit is millenialisme ten top natuurlijk :').
En als je wordt gepakt, volgt er een straf. Prima. Maar dat zou mij er niet van weerhouden drugs te gebruiken, omdat ik van mening ben dat de overheid zich daar niet mee heeft te bemoeien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188710302
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als je wordt gepakt, volgt er een straf. Prima. Maar dat zou mij er niet van weerhouden drugs te gebruiken, omdat ik van mening ben dat de overheid zich daar niet mee heeft te bemoeien.
Straf is voor jou dus makkelijker te accepteren dan verantwoordelijkheid nemen.

Ik heb bijgedragen aan de vervuiling van grond door verboden middelen te gebruiken, al ben ik het er niet mee eens dat ze verboden zijn. Ik ben me bewust van de situatie en maak daarin mijn keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2019 17:14:59 ]
pi_188710324
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Straf is voor jou dus makkelijker te accepteren dan verantwoordelijkheid nemen.

Ik heb bijgedragen aan de vervuiling van grond door verboden middelen te gebruiken, al ben ik het er niet mee eens dat ze verboden zijn. Ik ben me bewust van de situatie en maak daarin mijn keuze.
Dat mag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188710438
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat mag.
Het mag en het is minder laf.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:27:44 #218
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188713381
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Jij durft ook niet in te gaan op argumenten die spreken voor legalisatie.
Ik ben vierkant tegen drugsgebruik dus legaliseren van dat rotspul is het spek op de drugskat binden.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:30:08 #219
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188713417
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De dealers die ik ken zijn anders prima gasten.
Het zijn allemaal prima kerels .... zolang jij hun (criminele) belangen niet schaadt.
Maar ach, Willem Holleeder schijnt ook een charmante kant te hebben.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:32:19 #220
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188713446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem is de wetgeving.
Het probleem zijn de drugsgebruikers.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:33:48 #221
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188713472
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat ik drugsgebruik persoonlijk geen probleem vindt. De wet is in mijn ogen verkeerd.
Wat een achterlijk gelul. Denk eens na joh.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188713498
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat ik drugsgebruik persoonlijk geen probleem vindt. De wet is in mijn ogen verkeerd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het heeft niks met willen te maken. Ze De wetten zijn er nou eenmaal.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188714169
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:27 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik ben vierkant tegen drugsgebruik dus legaliseren van dat rotspul is het spek op de drugskat binden.
Leuk, alcohol, cafeïne, verslavende medicijnen, suikers, sporten waardoor je een endorfine kick krijgt, ..... allemaal verbieden? }:|
pi_188714216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:33 schreef NoPicNic het volgende:
Denk eens na joh.
Ga maar in op de argumentatie dat drugsverslaving een gezondheidsprobleem is en de criminele gevolgen volgen uit het verbod op die spullen. Zoals we 100 jaar terug bij de drooglegging van de VS en de opkomst van de maffia gezien hebben.
pi_188714514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:27 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik ben vierkant tegen drugsgebruik dus legaliseren van dat rotspul is het spek op de drugskat binden.
Jij hebt het anders alleen maar over de criminaliteit die drugs met zich meebrengt en niet over het gebruik zelf.
Maar laat ook maar zitten, ik heb geen zin om een discussie te voeren met iemand die drugsgebruik vergelijkt met kinderen verkrachten.
pi_188715809
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:13 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zitten hier veel sneue, doorgesnoven en/of rare-pilletjes-slikkers types. Laten die eens wat nuttigs doen ipv de maatschappij te ontwrichten door drugsdealers een business te gunnen.
Ik werk gewoon voor mijn pilletjesgeld hoor. :(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_188715816
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De dealers die ik ken zijn anders prima gasten.
Lezen ze hier soms mee? :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 07:42:32 #228
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188717603
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 22:43 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Jij hebt het anders alleen maar over de criminaliteit die drugs met zich meebrengt en niet over het gebruik zelf.
Maar laat ook maar zitten, ik heb geen zin om een discussie te voeren met iemand die drugsgebruik vergelijkt met kinderen verkrachten.
Drugsgebruik is de oorzaak van het enorme geweld in de drugsketen.
Zonder drugsgebruik, geen drugsgeweld.
Drugsgebruikers zijn net als kinderverkrachters die ook enkel om hun eigen, bekrompen gerief denken.

Maar goed, dit is slechts mijn mening en ik ben niemand.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188717675
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 07:42 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Drugsgebruik is de oorzaak van het enorme geweld in de drugsketen.
Zonder drugsgebruik, geen drugsgeweld.
Drugsgebruikers zijn net als kinderverkrachters die ook enkel om hun eigen, bekrompen gerief denken.

Maar goed, dit is slechts mijn mening en ik ben niemand.
Drugsgebruikers zijn het verlengstuk van criminelen, maar dat toegeven is lastig.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:52:12 #230
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188717767
- geen Trouw en geen Volkskrant pls -

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 31-08-2019 09:53:59 ]
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:45:51 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188718111
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
Het moreel appèl op dergelijke drugsconsumenten is slechts een van de mogelijkheden die de drugsbestrijders willen uitproberen om de handel aan te pakken. Maar het symboliseert wel een omslag in het denken over de strijd tegen drugs. Waar gebruikers tot nu toe van overheidswege vooral werden gewezen op de gezondheidsrisico’s, zijn ze nu een cruciale schakel in een verwoestende keten.
Sinds de Rotterdamse drugsconferentie in 2018 hoor je internationaal hetzelfde geluid: Het is de schuld van de gebruiker. Het gaat dus niet om een recente omslag, het is een simpele bedachte propagandastrategie.

Maar het is een onzin strategie. De gebruiker zal niet voor het verbod op drugs zijn, dus het is onzinnig hypocriet om de gebruiker de schuld te geven van de gevolgen van het drugsverbod. De verbieders zijn schuldig en ik heb nog steeds geen goed argument gezien waarom drugs verboden moeten worden. En dat kan ook niet want er is geen goede definitie van drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:15:21 #232
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188718362
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 09:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

.... ik heb nog steeds geen goed argument gezien waarom drugs verboden moeten worden.
Er zijn drie sterke argumenten tégen de legalisering van drugs.
1. Niet alleen drugs als cocaïne, heroine, xtc en crystal meth maar ook cannabis zijn gevaarlijker dan sommigen beweren
2. Jongeren gaan meer drugs gebruiken wanneer het spul legaal verkrijgbaar is
3. Zonder vraag geen aanbod. Zonder vraag naar drugs geen aanbod van drugs. Zonder drugsgebruikers geen business voor drugshandelaren. Zonder drugsgebruik geen drugsgeweld.

Alle drie de argumenten kloppen.
Wie verstandig is en gezond wil leven begint er niet aan of houdt er snel weer mee op.
Wie verstandig is en niet kortzichtig bezig is met zijn eigen bekrompen verlangens en zo de maatschappij beter maakt begint er niet aan of houdt er snel weer mee op

Maar deze tekst is aan jou niet besteed dus reageren hoeft voor mij niet.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:18:54 #233
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188718400
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
- geen Trouw en geen Volkskrant pls -
Gesnopen. Jammer want beide kranten beschouw ik als betrouwbare bronnen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:17:43 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188719033
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:15 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zijn drie sterke argumenten tégen de legalisering van drugs.
1. Niet alleen drugs als cocaïne, heroine, xtc en crystal meth maar ook cannabis zijn gevaarlijker dan sommigen beweren
2. Jongeren gaan meer drugs gebruiken wanneer het spul legaal verkrijgbaar is
3. Zonder vraag geen aanbod. Zonder vraag naar drugs geen aanbod van drugs. Zonder drugsgebruikers geen business voor drugshandelaren. Zonder drugsgebruik geen drugsgeweld.

Alle drie de argumenten kloppen.
Wie verstandig is en gezond wil leven begint er niet aan of houdt er snel weer mee op.
Wie verstandig is en niet kortzichtig bezig is met zijn eigen bekrompen verlangens en zo de maatschappij beter maakt begint er niet aan of houdt er snel weer mee op

Maar deze tekst is aan jou niet besteed dus reageren hoeft voor mij niet.
Hoezo is argument 3 een argument voor een verbod? Het moet omdat het kan? Dan moet legaliseren ook.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:55:10 #235
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188719415
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoezo is argument 3 een argument voor een verbod? Het moet omdat het kan? Dan moet legaliseren ook.
Wat ik eerder zei, je hoeft echt niet meer op mijn posts te reageren .... althans posts over drugsgebruik in het algemeen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  Moderator zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:57:52 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188719442
als je niet meer met hem in discussie wil dan lijkt het me makkelijker als jij gewoon niet meer op hem blijft reageren :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:39:29 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188720657
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 11:55 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Wat ik eerder zei, je hoeft echt niet meer op mijn posts te reageren .... althans posts over drugsgebruik in het algemeen.
Het staat jou vrij betere argumenten te gebruiken of te erkennen dat de War on Drugs een dure manier is om van de wereld een slechtere plaats te maken.

Maar ik laat jou niet ongestraft anti-drugs propaganda recyclen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:43:29 #238
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188720712
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:15 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zijn drie sterke argumenten tégen de legalisering van drugs.
1. Niet alleen drugs als cocaïne, heroine, xtc en crystal meth maar ook cannabis zijn gevaarlijker dan sommigen beweren
2. Jongeren gaan meer drugs gebruiken wanneer het spul legaal verkrijgbaar is
3. Zonder vraag geen aanbod. Zonder vraag naar drugs geen aanbod van drugs. Zonder drugsgebruikers geen business voor drugshandelaren. Zonder drugsgebruik geen drugsgeweld.

Alle drie de argumenten kloppen.
Wie verstandig is en gezond wil leven begint er niet aan of houdt er snel weer mee op.
Wie verstandig is en niet kortzichtig bezig is met zijn eigen bekrompen verlangens en zo de maatschappij beter maakt begint er niet aan of houdt er snel weer mee op

Maar deze tekst is aan jou niet besteed dus reageren hoeft voor mij niet.
Je leeft in een utopie.
Er zal altijd vraag zijn naar drugs dat ga je niet stoppen.

Er is niet bewezen dat door legalisatie er meer verslaafden komen en sterker nog onderzoeken in Portugal waar alles wel legaal is bewijzen onderzoeken dat het gebruik juist afneemt.

En nogmaals je leeft in een utopie.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:40:11 #239
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188721370
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 13:43 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Je leeft in een utopie.
Er zal altijd vraag zijn naar drugs dat ga je niet stoppen.

Er is niet bewezen dat door legalisatie er meer verslaafden komen en sterker nog onderzoeken in Portugal waar alles wel legaal is bewijzen onderzoeken dat het gebruik juist afneemt.

En nogmaals je leeft in een utopie.
Er zal altijd vraag naar drugs zijn maar momenteel is de maatschappelijke ontwrichting enorm en daarom moet je het verbieden. Drugsgebruikers moeten gecriminaliseerd, berecht en veroordeeld worden. Drugsgebruikers dienen in enorme overheidscampagnes duidelijk worden gemaakt dat zij asociale klootzakken zijn die geen belang hechten aan de gezondheid van henzelf en de veiligheid van anderen. Drugsgebruikers dienen ontslagen te worden, werkgevers in alle sectoren van de economie dienen hiervoor hele duidelijke richtlijnen op te stellen. Drugsgebruikers moeten de paria's van de samenleving worden, outcasts, gemarginaliseerden, wegwerpmensen.

Maar goed, ik heb het gelukkig niet voor het zeggen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188721399
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 14:40 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zal altijd vraag naar drugs zijn maar momenteel is de maatschappelijke ontwrichting enorm en daarom moet je het verbieden.
Wat wordt er dan allemaal enorm ontwricht? Ik merk er niets van. :D
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:46:58 #241
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188721430
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 14:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat wordt er dan allemaal enorm ontwricht? Ik merk er niets van. :D
Omdat je bewustzijn vernauwd is door al die rare pilletjes die je slikt.

quote:
Door de gigantische bedragen die in de onderwereld omgaan, is een omvangrijke en gewelddadige schaduweconomie ontstaan, die leidt tot ontwrichting van de samenleving.
quote:
.... Een leidinggevende uit de financiële wereld denkt dat de enorme prijsstijgingen op de Amsterdamse huizenmarkt mede komen door investeringen uit het criminele milieu ....
https://nos.nl/artikel/22(...)en-onderzoekers.html
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188721466
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 14:46 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Omdat je bewustzijn vernauwd is door al die rare pilletjes die je slikt.
[..]


[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)en-onderzoekers.html
De oplossing is eenvoudig: drugs legaliseren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188722350
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:15 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zijn drie sterke argumenten tégen de legalisering van drugs.
1. Niet alleen drugs als cocaïne, heroine, xtc en crystal meth maar ook cannabis zijn gevaarlijker dan sommigen beweren
Onzin. Verreweg de meeste drugs zijn veiliger en minder schadelijk dan alcohol. Behalve meth en wellicht heroïne.

quote:
2. Jongeren gaan meer drugs gebruiken wanneer het spul legaal verkrijgbaar is
Integendeel, juist minder en veiliger. Je kunt immers je spul testen en je beter voor laten lichten en er is nauwelijks rommel meer in omloop.

quote:
3. Zonder vraag geen aanbod. Zonder vraag naar drugs geen aanbod van drugs. Zonder drugsgebruikers geen business voor drugshandelaren. Zonder drugsgebruik geen drugsgeweld.
Je realiseert je dat het gebruik met een verbod juist toeneemt?
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:26:19 #244
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188723487
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 16:00 schreef Xa1pt het volgende:

Onzin. Verreweg de meeste drugs zijn veiliger en minder schadelijk dan alcohol. Behalve meth en wellicht heroïne.
>> Dat is een leugen. Bovendien heb ik nergens beweerd dat je je klem zuipen gezond is.

Integendeel, juist minder en veiliger. Je kunt immers je spul testen en je beter voor laten lichten en er is nauwelijks rommel meer in omloop.
>> Dat is ook een leugen.

Je realiseert je dat het gebruik met een verbod juist toeneemt?
>> Weer een leugen. Je zal het nooit kunnen uitroeien maar dat is wat anders.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:47:13 #245
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188723767
Halsema snapt niet dat haar reputatie aan gort is sinds haar corruptie door de Telegraaf aan het licht is gekomen. Wat mij betreft moet ze heel snel haar biezen pakken.

Halsema over arrestatie zoon: 'Ik wil dat hij weet dat zijn moeder hem heeft verdedigd'
https://nos.nl/artikel/22(...)heeft-verdedigd.html
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:57:43 #246
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188723896
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 10:15 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zijn drie sterke argumenten tégen de legalisering van drugs.
1. Niet alleen drugs als cocaïne, heroine, xtc en crystal meth maar ook cannabis zijn gevaarlijker dan sommigen beweren
2. Jongeren gaan meer drugs gebruiken wanneer het spul legaal verkrijgbaar is
3. Zonder vraag geen aanbod. Zonder vraag naar drugs geen aanbod van drugs. Zonder drugsgebruikers geen business voor drugshandelaren. Zonder drugsgebruik geen drugsgeweld.

Alle drie de argumenten kloppen.
Wie verstandig is en gezond wil leven begint er niet aan of houdt er snel weer mee op.
Wie verstandig is en niet kortzichtig bezig is met zijn eigen bekrompen verlangens en zo de maatschappij beter maakt begint er niet aan of houdt er snel weer mee op

Maar deze tekst is aan jou niet besteed dus reageren hoeft voor mij niet.
Van links (KoosVogels, Xa1pt) tot rechts (me) zijn we het eens met legalisering. Dan moet er wel iets aantrekkelijks achter dat idee zitten.

Om op punt 1 in te gaan: ten eerste zijn verreweg de meeste, met uitzondering van meth, heroïne en wellicht cocaïne niet gevaarlijker dan alcohol. Met legalisering heb je toezicht op de kwaliteit, kan je voorlichting geven en kan je de effecten beter monitoren.

Punt 2: niet waar, in Nederland wordt bijvoorbeeld significant minder wiet gebruikt dan in de rest van Europa.

Punt 3: zonder vraag geen aanbod inderdaad. En vraag zal er altijd zijn. Dus wie wil je in het aanbod faciliteren? Criminelen, die door de torenhoge winsten bereid zijn tot de meest gestoorde dingen of de overheid, zodat ze criminelen buitenspel zetten, besparen op handhaving en geld verdienen door middel van accijns?
pi_188724239
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 17:26 schreef NoPicNic het volgende:
Dat is een leugen.
Nou nee. De onderzoeken daarin spreken voor zich. Als je dan een voorstander bent van verbieden dan lijkt me ook dat je alcohol wil verbieden. Maar dat zal natuurlijk weer niet.

quote:
Dat is ook een leugen.
:')

De argumenten reiken niet verder dan dit?

quote:
Weer een leugen. Je zal het nooit kunnen uitroeien maar dat is wat anders.
Dat bewijzen de experimenten om ons heen. Eerder werd Portugal al genoemd.
pi_188725807
Drugsgebruik heeft altijd in verband gestaan met criminaliteit, dat wisten wij vroeger ook, en het was een van de redenen om dat spul te weren, maar nu vindt niemand dat meer een probleem blijkbaar terwijl ze wel allemaal zo bezorgd zijn over het klimaat en het hebben over de toekomst van hun kinderen. Die toekomst breken ze mooi af door met zijn allen drugsgebruiker te worden.
Het is ontzettend egoistisch gedrag.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:50:43 #249
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188726422
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 14:40 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zal altijd vraag naar drugs zijn maar momenteel is de maatschappelijke ontwrichting enorm en daarom moet je het verbieden. Drugsgebruikers moeten gecriminaliseerd, berecht en veroordeeld worden. Drugsgebruikers dienen in enorme overheidscampagnes duidelijk worden gemaakt dat zij asociale klootzakken zijn die geen belang hechten aan de gezondheid van henzelf en de veiligheid van anderen. Drugsgebruikers dienen ontslagen te worden, werkgevers in alle sectoren van de economie dienen hiervoor hele duidelijke richtlijnen op te stellen. Drugsgebruikers moeten de paria's van de samenleving worden, outcasts, gemarginaliseerden, wegwerpmensen.

Maar goed, ik heb het gelukkig niet voor het zeggen.
Door het verbod ( The War on Drugs)
is deze ontwrichting ontstaan en hebben we nu veel overlast van dumpingsn, criminaliteit, witwassen en wat al nog meer.

Het verbieden zoals jij wil is geen oplossing en al helemaal niet de hetze die je wilt voeren tegen de gebruikers.

Als we op deze manier doorgaan dan wordt het geweld rondom drugs alleen maar erger.

Als we lagaliseren dan hebben vele malen beter in de hand wat er wordt geproduceerd in hoeveelheid, kwaliteit.

En zal de criminaliteit rondom drugs voor het grootste gedeelte verdwijnen.

Zelfs de schatkist schiet er wat mee opwant er kan belasting worden geheven als het legaal geproduceerd wordt.

Ik ben geen pro drugs mens maar vind dat we onze kop niet langer in het zand kunnen steken.

De vraag haal je niet weg, dus dan is het beter om dingen in de hand te hebben en zicht te hebben op wat er gebeurd, en goeie voorlichting te geven.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:52:54 #250
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188726462
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
Drugsgebruik heeft altijd in verband gestaan met criminaliteit, dat wisten wij vroeger ook, en het was een van de redenen om dat spul te weren, maar nu vindt niemand dat meer een probleem blijkbaar terwijl ze wel allemaal zo bezorgd zijn over het klimaat en het hebben over de toekomst van hun kinderen. Die toekomst breken ze mooi af door met zijn allen drugsgebruiker te worden.
Het is ontzettend egoistisch gedrag.
Drugsgebruik werd pas crimineel nadat het verboden werd. De duizenden jaren daarvoor was het legaal, dus was er geen verband met criminaliteit. Drugs zijn dus niet verboden vanwege de criminaliteit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:04:48 #251
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188726615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
Drugsgebruik heeft altijd in verband gestaan met criminaliteit, dat wisten wij vroeger ook, en het was een van de redenen om dat spul te weren, maar nu vindt niemand dat meer een probleem blijkbaar terwijl ze wel allemaal zo bezorgd zijn over het klimaat en het hebben over de toekomst van hun kinderen. Die toekomst breken ze mooi af door met zijn allen drugsgebruiker te worden.
Het is ontzettend egoistisch gedrag.
quote:
Misschien moet je dit even lezen, dan begrijp waar de War On Drugs vandaan komt.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 1 september 2019 @ 12:03:56 #252
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188733709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 17:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Van links (KoosVogels, Xa1pt) tot rechts (me) zijn we het eens met legalisering. Dan moet er wel iets aantrekkelijks achter dat idee zitten.

Om op punt 1 in te gaan: ten eerste zijn verreweg de meeste, met uitzondering van meth, heroïne en wellicht cocaïne niet gevaarlijker dan alcohol. Met legalisering heb je toezicht op de kwaliteit, kan je voorlichting geven en kan je de effecten beter monitoren.

Punt 2: niet waar, in Nederland wordt bijvoorbeeld significant minder wiet gebruikt dan in de rest van Europa.

Punt 3: zonder vraag geen aanbod inderdaad. En vraag zal er altijd zijn. Dus wie wil je in het aanbod faciliteren? Criminelen, die door de to[quote]0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
Drugsgebruik heeft altijd in verband gestaan met criminaliteit, dat wisten wij vroeger ook, en het was een van de redenen om dat spul te weren, maar nu vindt niemand dat meer een probleem blijkbaar terwijl ze wel allemaal zo bezorgd zijn over het klimaat en het hebben over de toekomst van hun kinderen. Die toekomst breken ze mooi af door met zijn allen drugsgebruiker te worden.
Het is ontzettend egoistisch gedrag.
Drugsgebruikers voelen zich nergens verantwoordelijk voor. "Het is allemaal de schuld van de overheid."

Het zijn vreselijke, egoïstische sneue mensen waar ik niks te maken mee wil hebben.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188733854
Amsterdam kraakt onder mijn joekel van een penis
pi_188733862
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:03 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Drugsgebruikers voelen zich nergens verantwoordelijk voor. "Het is allemaal de schuld van de overheid."

Het zijn vreselijke, egoïstische sneue mensen waar ik niks te maken mee wil hebben.
Wat doe je nog hier op het forum, iedereen hier gebruikt volgens jou drugs. :W
  zondag 1 september 2019 @ 15:54:39 #255
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188737692
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat doe je nog hier op het forum, iedereen hier gebruikt volgens jou drugs. :W
Dat heb ik nooit beweerd maar al die bewustzijnverruimende middelen doen jou dus niet goed. Ga 's wat nuttigs doen joh. :')
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 1 september 2019 @ 16:48:45 #256
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188738673
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:03 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Drugsgebruikers voelen zich nergens verantwoordelijk voor. "Het is allemaal de schuld van de overheid."

Het zijn vreselijke, egoïstische sneue mensen waar ik niks te maken mee wil hebben.
Ja, ga je ook nog in op de argumenten?
  zondag 1 september 2019 @ 17:00:10 #257
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188738870
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 16:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, ga je ook nog in op de argumenten?
Heb ik al genoeg gedaan.

Ik ben tegen drugsgebruik vanwege gezondheid en maatschappelijke ontwrichting
Ik vind drugsgebruikers de oorzaak van alle ellende, niet de overheid.
Ik vind voorstanders van legalisering van drugs sneue onverantwoordelijke marginalen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188739229
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:03 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Drugsgebruikers voelen zich nergens verantwoordelijk voor. "Het is allemaal de schuld van de overheid."

Het zijn vreselijke, egoïstische sneue mensen waar ik niks te maken mee wil hebben.
Hoe bevalt het leven als kluizenaar op de heide?
pi_188739237
Ik denk noet dat er ook maar 1 Amsterdammer zich druk maakt om de drugshandel, daar merk je niets van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_188739249
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:19 schreef raptorix het volgende:
Ik denk noet dat er ook maar 1 Amsterdammer zich druk maakt om de drugshandel, daar merk je niets van.
Aangezien Amsterdam "de veiligste stad van Europa" is lijkt dat nog te kloppen ook.
Of alle andere steden zijn nog ergere shitholes. Dat kan ook.
pi_188739283
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:00 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Heb ik al genoeg gedaan.

Ik ben tegen drugsgebruik vanwege gezondheid en maatschappelijke ontwrichting
Ik vind drugsgebruikers de oorzaak van alle ellende, niet de overheid.
Ik vind voorstanders van legalisering van drugs sneue onverantwoordelijke marginalen.
Spannend wel, precies dezelfde onzinnige standpunten posten en de inhoud steevast ontwijken. Interessante discussie zo dit.
pi_188739518
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Aangezien Amsterdam "de veiligste stad van Europa" is lijkt dat nog te kloppen ook.
Of alle andere steden zijn nog ergere shitholes. Dat kan ook.
Ik ben laatst nog aangesproken door een kleinere marokaanse dealer, zelden zo beleefd mee gemaakt, vertelde dat ik zelf niet gebruik, maar toch maar ze nummer opgeslagen mocht het nodig zijn voor een bekende.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 5 september 2019 @ 16:56:04 #263
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188802728
quote:
Rapport ‘De achterkant van Amsterdam’ afgebrand

5 september 2019
Rapport ‘De achterkant van Amsterdam’ afgebrand

Vorige week verscheen het rapport ‘De achterkant van Amsterdam’ over de georganiseerde misdaad in de hoofdstad. Auteurs: Jan Tromp en Pieter Tops. Bart de Koning van Follow the Money maakt gehakt van het rapport: ‘Zorgvuldig lezen biedt een ontluisterend beeld: het (rapport – redactie Crimesite) hangt aan elkaar van aannames, horen zeggen, krantenknipsels, anonieme bronnen en niet te controleren beweringen.’

Zo vindt De Koning het opvallend dat Tops en Tromp in hun rapportage verschillende onderzoeken noemen, maar de conclusies uit die onderzoeken die niet passen bij hun gedachtengang vervolgens weglaten. ‘Tops en Tromp noemen de onderzoeken wel, maar laten de conclusies, die niet in hun ondermijningsframe passen, weg.’ De Koning noemt in zijn stuk nog verschillende andere voorbeelden van ‘selectief citeren’.
Miljarden

De auteur van Follow the Money ergert zich ook aan het feit dat Tops en Tromp allerlei uitspraken doen en conclusies trekken zonder zich daarbij op cijfers en/of bronnen te baseren. Zo is in het rapport te lezen: ‘In deze overwegend op export gerichte criminele drugswereld gaan miljarden om.’ ‘Dat weten we helemaal niet’, repliceert De Koning in zijn artikel, ‘want die miljarden heeft de politie nog nooit gevonden. (…) Aan de ene kant bestaat de suggestie dat Nederlandse drugscriminelen jaarlijks miljarden zouden verdienen. Aan de andere kant vindt de politie nooit meer dan enkele tientallen miljoenen per jaar. Dat onverklaarbare verschil zit dan altijd “in het buitenland”. Het vreemde is dat opsporingsdiensten het dáár ook al decennialang niet kunnen vinden, want ook de Amerikaanse, Britse, Franse enzovoorts politie vinden geen miljarden.’

Het artikel op Follow the Money staat hier.
Xtc-consumptie

Eerder was er ook al veel kritiek op een rapport dat Pieter Tops vorig jaar schreef over de productie van synthetische drugs. In zijn berekening van de omzet die daarmee gemoeid zou zijn ging hij onder andere uit van een xtc-consumptie die neer zou komen op 11 pillen per jaar voor de hele Nederlandse bevolking, inclusief dus baby’s, kinderen en oude van dagen. Tops schatte het aantal xtc-gebruikers in zijn rapportage op 390.000 Nederlanders. Die zouden dan volgens hem 498 pillen per jaar wegslikken. De kritiek op de inhoud van Tops rapportage over synthetische drugs weerhield de gemeente Amsterdam er niet van om de hoogleraar bestuurskunde in te huren voor een nieuw rapport à raison van 50.000 euro. (Tekst loopt door onder de advertenties.)
Patroon

Volgens Follow the Money is er hier geen sprake van een incident: ‘Er is dus al jaren een patroon: Tops en/of Tromp schrijven een verontrustend artikel/boek/rapport waarin ze grote bedragen of aantallen noemen die rondgaan in de ‘ondermijnende’ drugshandel. (…) en ze kunnen de enorme bedragen die ze steeds noemen, nooit goed onderbouwen.’
Fijntjes

Bart de Koning van Follow the Money wijst er in zijn fact check ook nog fijntjes op dat doorgaans betrouwbare media als De Volkskrant en de NRC in navolging van ronkende berichtgeving in De Telegraaf de inhoud van het rapport klakkeloos overnamen. Overigens worden donderdag (vandaag) in de NRC wel vraagtekens gezet bij de conclusies van het rapport van Tops en Tromp. ‘Hard bewijs over de “ondermijning” in Amsterdam wordt nauwelijks geleverd’ is te lezen op de Opiniepagina van de krant.
https://www.crimesite.nl/(...)amsterdam-afgebrand/
  donderdag 5 september 2019 @ 20:34:36 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188806122
quote:
quote:
Tom Blickman volgt bij het Transnational Institute (TNI) het (inter-) nationale drugsbeleid al zo'n twintig jaar.
Tom Blickman is ook zeer kritisch.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 5 september 2019 @ 20:39:42 #265
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188806170
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:03 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Drugsgebruikers voelen zich nergens verantwoordelijk voor. "Het is allemaal de schuld van de overheid."

Het zijn vreselijke, egoïstische sneue mensen waar ik niks te maken mee wil hebben.
Helaas veroorzaakt een groep van deze mensen overlast. Waar met name mensen die op straat werken last van hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 5 september 2019 @ 20:43:43 #266
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188806218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Helaas veroorzaakt een groep van deze mensen overlast. Waar met name mensen die op straat werken last van hebben.
Dat zijn over het algemeen alcohol-junks.


quote:
quote:
In de helft van alle geweldsdelicten speelt alcohol een rol, bij agressie tegen agenten in tweederde van de gevallen


[ Bericht 36% gewijzigd door Papierversnipperaar op 05-09-2019 20:53:48 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 5 september 2019 @ 21:38:11 #267
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188806851
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 14:40 schreef NoPicNic het volgende:
Drugsgebruikers moeten gecriminaliseerd, berecht en veroordeeld worden. Drugsgebruikers dienen in enorme overheidscampagnes duidelijk worden gemaakt dat zij asociale klootzakken zijn die geen belang hechten aan de gezondheid van henzelf en de veiligheid van anderen. Drugsgebruikers dienen ontslagen te worden, werkgevers in alle sectoren van de economie dienen hiervoor hele duidelijke richtlijnen op te stellen. Drugsgebruikers moeten de paria's van de samenleving worden, outcasts, gemarginaliseerden, wegwerpmensen.
Je verwoordt precies datgene wat in sommige landen praktijk is. Alles wat in de Opiumwet staat wordt keihard aangepakt. En alle drugs daarbuiten wordt onder toeziend oog van bevolking en politie volop gebruikt. Drugs is een breder begrip dan wat er in de Opiumwet staat. Alles wat het geest kan verruimen is drugs, en dat zijn er best wel veel.

Thinner is bijvoorbeeld uitermate populair vanwege de lage kosten en makkelijke verkrijgbaarheid. Gebruikers daarvan zijn wandelende zombies, verketterd door de maatschappij, maar daar voelen ze toch niks van. Werk hebben ze niet, want het zijn de paria's van de samenleving, precies zoals je wilt. Om aan geld te komen bedelen ze om kleingeld. En als je niets geeft steken ze je neer. Durf jij nog te weigeren als zo'n zombie voor je staat? Jij misschien wel, maar velen niet.

Doe mij die figuren die van het padje af zijn op een festival, want die doen geen vlieg kwaad in tegenstelling tot de paria's die toch niets te verliezen hebben en jou iets aandoen voor een paar grijpstuivers. Jij hebt duidelijk weinig van de wereld gezien om de gevolgen van je ideeën te overzien, want je simpele beredenering is al vele malen uitgevoerd met alle gevolgen van dien. Uiteraard ga je je standpunt verdedigen, precies zoals in die landen. En zo houden we de shit in stand omdat de persoonlijke overtuiging boven het verstand prevaleert.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 6 september 2019 @ 04:53:05 #268
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188809836
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zijn over het algemeen alcohol-junks.
[..]

[..]

Nee, het zijn vaak doorgesnoven, pillenslikkende of wietpaffende overlastgevers.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 6 september 2019 @ 04:58:31 #269
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188809843
quote:
4s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:38 schreef ACT-F het volgende:

Uiteraard ga je je standpunt verdedigen, precies zoals in die landen. En zo houden we de shit in stand omdat de persoonlijke overtuiging boven het verstand prevaleert.
Mijn verstand zegt dat de shit die die mensen gebruiken hen niet verder helpt met hun problemen. Legalisering zal bovendien de jeugd vernietigen en dus uiteindelijk onze beschaving.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 6 september 2019 @ 05:04:03 #270
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188809850
quote:
O gelukkig, het drugsgebruik en de daarmee samenhangende drugscriminaliteit is dus geen probleem meer.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 6 september 2019 @ 09:56:02 #271
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188811604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 05:04 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

O gelukkig, het drugsgebruik en de daarmee samenhangende drugscriminaliteit is dus geen probleem meer.
Een heeeel stuk minder dan dat het geweest is.. Wanneer zag jij voor het laatst een heroinejunk op straat liggen?
pi_188811781
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 04:58 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Mijn verstand zegt dat de shit die die mensen gebruiken hen niet verder helpt met hun problemen. Legalisering zal bovendien de jeugd vernietigen en dus uiteindelijk onze beschaving.
Beschaving is ook mensen in hun waarde laten. Een overheid die een willekeurig lijstje gebruikt wat verboden is en wat niet, daarbij structureel weigert om naar de daadwerkelijke maatschappelijke gevolgen te kijken heeft niets met beschaving te maken maar alles met machtsmisbruik vanuit een overheid.
pi_188812241
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 04:53 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Nee, het zijn vaak doorgesnoven, pillenslikkende of wietpaffende overlastgevers.
Je spreekt direct de cijfers van Follow The Money tegen. Dit is wel een heel domme manier van discussie voeren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_188812328
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 04:53 schreef NoPicNic het volgende:
wietpaffende overlastgevers.
_O- .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188812391
Klinkt als best een leuke baan
Uit het AD 'geript'

quote:
Dealer Jamal (27): ‘Als ik de drie miljoen heb aangetikt, stop ik’

De drugscriminaliteit in Amsterdam is enorm, de overheid heeft zelfs geen idee hoe enorm, blijkt uit onderzoek. Dat geeft dealer Jamal (27) alle ruimte. Een verslaggever ging twee avonden met hem mee.

Sara Luijters 06-09-19, 10:51
Rond de 24ste van de maand is het feest voor de dealers

Jamal
Als het gros van de mensen rond zes uur ’s avonds terugkeert van een dag op kantoor, staat Jamal op om zich klaar te maken voor zijn werk: het verkopen van coke, mdma, pillen en wiet. Elke avond begint hij om zeven uur, meestal op de Vespa, als het regent met een huurauto, tot vijf, zes uur in de ochtend, in de weekenden vaak tot één uur ’s middags de volgende dag. ,,Als ik thuiskom, rook ik een jointje en dan slaap ik de rest van de dag, tot de wekker weer gaat om zes uur.’’

Het is zondagavond en Jamal komt aanrijden in een Volkswagen Golf – een huurauto. ,,De verhuurbedrijven werken samen met drugscriminelen. Ze maken auto’s met opbergplekken, waarin ook wapens worden verstopt.’’

Met een rotgang scheurt hij door West. ,,Sorry voor de haast, maar ik moet straks de stad nog uit, naar klanten, net over de Afsluitdijk. Een koppel met een open relatie, soms feest ik wel­eens met ze mee, maar vanavond niet. Er is nog genoeg werk in de stad.’’

De weekenden zijn altijd druk, net als het festivalseizoen en tijdens ADE. Elke maand is het gekkenhuis als de uitkeringen en salarissen weer zijn gestort, vertelt Jamal. ,,Rond de 24ste van de maand is het feest voor de dealers.’’

Lees ook
‘Drugseconomie Amsterdam is onbeheersbaar geworden’
‘Drugseconomie Amsterdam is onbeheersbaar geworden’
Lees meer
Agenten in burger
Vorige week verscheen het rapport van onderzoeksjournalist Jan Tromp en hoogleraar Pieter Tops waaruit blijkt dat drugscriminelen grote invloed hebben op het openbare leven in Amsterdam en de autoriteiten de greep hebben verloren. Amsterdam is het centrum van de Europese ­cocaïnehandel en een pakje coke is sneller bezorgd dan een pizza. Jamal kan dat beamen: ,,In Amsterdam zijn zo’n 10.000 dealers actief, ook brave Oud-Zuid-jongetjes doen het. De een verkoopt een kilo per week, de ander twintig gram.’’

Een politiebus rijdt voorbij. ,,Zag je ze nieuwsgierig kijken?’’ Bang is hij niet, hooguit voor agenten in burger. ,,Maar daar heb ik een neusje voor, ik herken ze meteen.’’ Op een aanhouding op straat na – hij laat het filmpje ervan zien op zijn telefoon – hebben ze weinig last van de politie. ,,Agenten hebben het te druk met liquidaties om zich met ons bezig te houden. Een collega werd laatst door een wijkagent aangesproken. Die vroeg hem alleen of hij op een wat minder opvallende plek kon parkeren. De Nederlandse politie is een lachertje.’’

Hij vraagt of het oké is als hij een sigaret opsteekt en zet de raampjes van de auto open. Zijn mobiel gaat, twee vrouwen bellen via Facetime, de avond is nog jong en er wordt een grammetje (¤60) besteld. Ze wisselen kort wat zinnen uit en Jamal sjeest via de Witte de Withstraat naar de Kinkerbuurt. Opnieuw gaat de telefoon: ‘Of hij er al is?’

Op de hoek van de straat wacht een jonge vrouw. Jamal parkeert zijn auto en loopt erheen. De hele transactie duurt maar een paar seconden, dan stapt hij weer in en rijdt haastig weg. ,,Zij snuift wel zes pakkies per week, samen met haar moeder.’’

De verhuurbe­drij­ven werken samen met drugscrimi­ne­len. Ze maken auto’s met opbergplek­ken, waarin ook wapens worden verstopt

Jamal
Een mooie toekomst
Jamals ouders kwamen in de jaren tachtig van Marokko naar Amsterdam, hij groeide op in Bos en Lommer in een gezin met acht kinderen. ,,Als kind wilde ik advocaat worden. Ik heb er veel gesproken, maar niet voor mijn studie.’’ Jamal volgde de opleiding handel & administratie. ,,Een juf zag een mooie toekomst voor mij weggelegd. Ik denk niet dat ze bedoelde in de drugshandel.’’

Het snelle geld lonkte, hij begon roofovervallen te plegen. Drie jaar zat hij daarvoor vast. ,,Op mijn 23ste kwam ik vrij. In detentie begon ik al met dealen, buiten ben ik ­ermee doorgegaan.’’ Ondanks dit alles komt Jamal ­beleefd, slim en charmant over. ,,Je zou het niet denken, maar ik ben heel vredelievend. Ik hou niet echt van ­geweld. Of eigenlijk: écht niet.’’ Een uur later laat hij een filmpje zien van een bed vol (automatische) wapens. ,,Je moet wel altijd paraat zijn.’’

Jamal werkt samen met Mo, ze rijden meestal om de beurt, soms samen, ze zijn hun eigen baas. ,,We kopen het spul in Rotterdam. De prijs van een kilo coke fluctueert, net als goud: een kilo kost nu 28.000 euro. In de losse verkoop verdien je daar circa 60.000 euro mee.’’

Op doordeweekse avonden hebben ze gemiddeld tien tot vijftien ritjes, in de weekenden en tijdens festivals veel meer. Het verdiende geld (,,Om de twee dagen tellen we het’’), in totaal zo’n 10.000 euro per maand, wordt linea recta doorgesluisd naar Marokko. ,,We investeren daar in grond en onroerend goed. Voor onszelf houden we minimaal drieduizend euro per maand over.’’

We rijden door Jamals buurt, Bos en Lommer, op weg naar zijn collega in Slotervaart om daar wat pakjes coke en pillen op te pikken. Hij wijst uit het raam: ,,Hier hebben ze de serie Mocro Maffia opgenomen. Die kroeg daar, dat is een boevenhok. Je moet hier je streepjes verdienen, als ­onbekende kun je niet opeens in een buurt gaan dealen. Dan krijg je te maken met hyena’s, die je beroven, maar dat is ons nog nooit overkomen.’’

Veel van hun klanten wonen in West, maar hij komt overal, van de Zuidas tot Zuidoost. ,,We hebben advocaten en directeuren als klant, bekende dj’s, chef-koks, een ceo van een groot sportmerk, ondernemers, ze weten ons te vinden. Maar ook prostituees en toeristen op de Wallen, ze krijgen mijn nummer via jongens op straat.’’

In de drie jaar dat ze dealen hebben ze veel gezien. ,,Seksfeesten op hotelkamers, doorgesnoven mensen, vrouwen die in natura willen betalen. Ik kijk nog maar van weinig dingen op.’’ Jamal laat een filmpje zien van een knappe vrouw: ,,Zij werkt in het nachtleven en is een goede klant van ons. Door haar komen we vaak op exclusieve afters.’’

Seksfees­ten op hotelka­mers, doorgesno­ven mensen, vrouwen die in natura willen betalen. Ik kijk nog maar van weinig dingen op

Drugsmisbruikers
In de keuken bij Mo wordt de coke uit een grote zak overgeschept in kleine witte pakjes. ‘Teslaatjes’ en ‘Trumpies’ – xtc-pillen – worden in plastic folie gewikkeld. De drugs bewaren ze niet bij hen thuis, maar in een ‘stash-huis’, de stasher krijgt daar iets voor betaald. ,,Onze voorraad is nu bijna op, dus we gaan zo even wat bij hem halen.’’

Na de afspraak met de stasher, voor de warme bakker op de Bos en Lommerweg (“Hier verkopen ze ook wit en bruin”), worden de mannen ingehaald door een VW Golf met twee jonge blondines achter het stuur. Mo herkent een voormalige klant, hij roept uit het raampje: ,,Alles kán kapot. Alles gáát kapot. Maar dan zijn wij er om jullie te helpen!’’ De meisjes barsten in lachen uit. Mo glundert. ,,Mijn hart is maar voor één, mijn lul voor iedereen!’’

Jamal en Mo verkopen geen harddrugs, daar zijn ze heel strikt in, en met harddrugs bedoelen ze heroïne en crack. Jamal: ,,Ik heb geen zin om junkies naar de klote te helpen. Natuurlijk, er zitten ook drugsmisbruikers tussen, maar de meeste klanten zijn drugsgebruikers; ze houden van een feestje en bestellen een keer per week.’’ Zelf houden ze er ook wel van, een pilletje of een lijntje, maar nooit tijdens het bezorgen. ,,Don’t get high on your own supply, dat blijft de gouden regel.’’

Toch zijn er wel dealers die on the job gebruiken, vertelt een klant, een succesvol onderneemster. ,,Ik heb er wel-eens eentje over die vloer gehad die bij binnenkomst meteen doorliep naar de wc, voor een nakkie en een kakkie.’’

Het volgende adres is in de Jordaan, een netgeklede man van begin vijftig koopt een gram. ,,Vroeger was naar de dealer gaan een uitje, soms zaten we het hele weekend met een hele groep bij hem thuis aan de kabouterpost (cocaïne, red.). Tegenwoordig stuur je een appje en binnen een half­uur komen ze het brengen. Met die scooterjongens heb je amper contact.’’

Een eenzaam beroep is het soms wel, zegt Jamal. Het is vooral heel hard werken. ,,Ik had een relatie met een fantastische vrouw, ze vroeg mij om eruit te stappen. Dat kon ik niet, het geld, de kick; het is verslavend. Ik heb wel een klein huisje gekocht in Marokko en ik spaar. Als ik over drie jaar de drie miljoen heb aangetikt, stop ik. Dan word ik huisman, Henny Huisman.’’

Maar zover is het nog niet. Zijn telefoon gaat: ,,Ja man, ik ben onderweg.’’
pi_188812468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Klinkt als best een leuke baan
Uit het AD 'geript'
[..]

Als je ¤ 10.000,- per maand verdient kan het aan mijn wiskunde liggen, maar dan ga je volgens mij niet over drie jaar je 3 miljoen verdiend hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 6 september 2019 @ 11:15:57 #277
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188812536
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Klinkt als best een leuke baan
Uit het AD 'geript'
[..]

#263 :O
  vrijdag 6 september 2019 @ 11:29:58 #278
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188812673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 04:58 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Mijn verstand zegt dat de shit die die mensen gebruiken hen niet verder helpt met hun problemen. Legalisering zal bovendien de jeugd vernietigen en dus uiteindelijk onze beschaving.
Ah, selectieve quote. Wat voorspelbaar. Gewoon negeren dat drugs een veel breder begrip is dan wat er in de Opiumwet staat. Vooral niet naar reeds aanwezige voorbeelden in het buitenland kijken. Je verstand zit vooral diep in het zand.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_188812798
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je hebt geen idee, durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat je op politieuren bij voetbal zo 70% kan besparen als je geen laffe burgemeesters had.

Voorbeelden: Paar jaar terug had je de politiestaking tijdens het voetbal toen AZ - Ajax was. Die burgemeester liet de wedstrijd gewoon doorgaan. 4 politieagenten heb ik gezien in totaal en er was niks aan de hand. Het jaar erop staan er weer minimaal 4 ME busjes toen er geen staking was, en ook weer niks gebeurde.

Bij de bekerfinale tegen Willem 2 dit jaar was onderweg overal politie en werd elk viaduct afgezet. Eenmaal bij het stadion moesten wij langs Varkenoord lopen, je kon er gewoon heen als je wilde, terwijl er geen politie te bekennen was. Bij het stadion liepen alle supporters door elkaar heen zonder problemen.

Soms vraag ik me echt af wat die burgemeesters wel niet denken met al die politieinzet.
Vaak werkt die politieinzet bij voetbalwedstrijden ook contra. Juist de me lokt vaak zaken uit met hun argessieve houding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188812879
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je ¤ 10.000,- per maand verdient kan het aan mijn wiskunde liggen, maar dan ga je volgens mij niet over drie jaar je 3 miljoen verdiend hebben.
Denken dat hij het achterste van zijn tong laat zien aan het AD :')
pi_188812973
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je ¤ 10.000,- per maand verdient kan het aan mijn wiskunde liggen, maar dan ga je volgens mij niet over drie jaar je 3 miljoen verdiend hebben.
Misschien met dat onroerend goed ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188813063
Legaal maken is de oplossing, brengt ook geld in het laatje, minder criminaliteit is het gevolg, win-win situatie.
  vrijdag 6 september 2019 @ 13:47:17 #283
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188814420
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:06 schreef JannekeC5 het volgende:
Legaal maken is de oplossing, brengt ook geld in het laatje, minder criminaliteit is het gevolg, win-win situatie.
En een jeugd waar je verder niks meer mee kunt.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188814509
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:47 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

En een jeugd waar je verder niks meer mee kunt.
Want de huidige jeugd kan nu niet aan drugs komen :')

En omdat ze er niet aan kunnen komen is Nederland nu al de beste van de wereld in alles. 8)7
  vrijdag 6 september 2019 @ 14:34:04 #285
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188815119
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:53 schreef Basp1 het volgende:
Want de huidige jeugd kan nu niet aan drugs komen :')
Precies. Je kunt makkelijker aan pillen komen dan aan alcohol omdat het laatste controleerbaar is en het eerste niet. En zoals ik eerder betoogde, drugs is een breder begrip dan wat er in de Opiumwet staat. Als iets verboden wordt wijkt men uit naar het alternatief dat alsmaar slechter en slechter wordt. Nu is dat in Nederland lachgas, maar als dat verboden wordt dan staat het volgende alternatief weer klaar om het stokje over te nemen. Worden wij het volgende land waar thinner en/of lijm gebruikt wordt als geestverruimend middel? Ik hoop het niet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_188816354
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:47 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

En een jeugd waar je verder niks meer mee kunt.
Zat recreatieve gebruikers hebben gewoon een (goede) baan. Je hebt teveel films gekeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188816378
Als we het dagelijkse leven nu eens knusser, gezelliger en persoonlijker maken, hebben al die mensen misschien geen pillen meer nodig om zich goed te voelen.

Ik zie heel vaak moeders achter kinderwagens, het kind turend naar voren, de moeder turend naar een schermpje. Ik weet niet maar ik heb het idee dat zo'n kind het voelt dat de moeder met iets anders bezig is dat met de wandeling. Het is een verslaving, als we nu eens treincoupés 'vrij van telefoonturen' maken, mensen worden dan geholpen om van die verslaving af te komen en gewoon weer eens een boek te lezen of om zich heen te kijken en misschien een gesprekje aan te knopen.
Laten we voor de lol weer eens een brief schrijven ipv een e-mail, gezellig met het kleine kind aan de keukentafel. Enzovoort.
pi_188816402
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:13 schreef Loekie1 het volgende:
Als we het dagelijkse leven nu eens knusser, gezelliger en persoonlijker maken, hebben al die mensen misschien geen pillen meer nodig om zich goed te voelen.
Pillen gebruiken heeft niets met je 'goed voelen' te maken. Mensen nemen die dingen niet omdat ze zich rot voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 06-09-2019 17:11:46 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 17:08:50 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188817311
of gewoon voor de lolz

smerig als dat is tegenwoordig ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188817383
Ah, ik was de 'niet' vergeten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188817439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:06 schreef JannekeC5 het volgende:
Legaal maken is de oplossing, brengt ook geld in het laatje, minder criminaliteit is het gevolg, win-win situatie.
Drugs zullen nooit legaal worden gemaakt. Niet omdat dat niet rationeel is, maar omdat de meerderheid van de mensen er niet achter staat. Politici en andere autoriteiten willen graag hun baantje houden dus het blijft dweilen met de kraan open.
pi_188817580
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:15 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Drugs zullen nooit legaal worden gemaakt. Niet omdat dat niet rationeel is, maar omdat de meerderheid van de mensen er niet achter staat. Politici en andere autoriteiten willen graag hun baantje houden dus het blijft dweilen met de kraan open.
Veel mensen zijn onwetend en als ze het woord drugs horen zien ze direct van die heroine spuitende junkies voor zich die trillend staan te wachten op de methadonbus.
  vrijdag 6 september 2019 @ 17:54:29 #293
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188818103
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zijn over het algemeen alcohol-junks.
[..]

[..]

Valt best mee. Het zijn vooral de mensen in het uitgaansleven en dergelijke en toeristen die de meeste overlast veroorzaken in Amsterdam. Die hebben ook voldoende inkomen om drugs door elkaar te kopen en dat samen met alcohol te gebruiken en dergelijke. Er zijn steden die riool water controleren op drugs. En daar zitten vaak als hoofdproducten rijke zaken centrums en wijken onder. Toegeven alcohol is relatief goedkoop via de supermarkt.

Maar een bezopen alcohollist zonder andere drugs blaas je omver bij wijze van spreken. Die zijn vervelend maar niet gevaarlijk. Mensen met een combinatie van drugs en of alcohol wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Megumi op 06-09-2019 18:04:14 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 6 september 2019 @ 23:15:54 #294
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188825579
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt teveel films gekeken.
Breaking Bad is inderdaad een topserie maar daar gaat het niet om.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188825734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:15 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Breaking Bad is inderdaad een topserie maar daar gaat het niet om.
Nog steeds de boel aan het trollen?
pi_188827090
quote:
D66: 'We moeten vooruit naar legalisering van xtc'
https://www.at5.nl/artike(...)legalisering-van-xtc
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 7 september 2019 @ 11:32:27 #297
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188830330
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 00:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

d66 is ook de partij van iedereen die dood wil, dood moet.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188830391
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 11:32 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

d66 is ook de partij van iedereen die dood wil, dood moet.
Uit officiele cijfers blijkt dat er sinds het begin van de jaren '90 in totaal 96 mensen zijn overleden als gevolg van xtc-gebruik. Niet bepaald veel dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 7 september 2019 @ 22:00:26 #299
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188838958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:23 schreef Aquarii het volgende:[..]Veel mensen zijn onwetend en als ze het woord drugs horen zien ze direct van die heroïne spuitende junkies voor zich die trillend staan te wachten op de methadonbus.
Wanneer je verslaafd bent en niet meer beschikt over doekoe, is dat wel je busstop op reis naar od.
Het is mensonterend om je voor chemicaliën, die je afhankelijkheid bepalen, zo te grabbel te moeten gooien.
//--//
Dat gezegd hebbend zijn er altijd wel voorbeelden van de beroemde alleskunner die nergens last van heeft.
Hierbij weten dat je gevoeligheid voor verslaving en die van drug; deels genetisch is bepaald. Je kan ook niet je "nirvana" vergelijken. De één is gelijk hooked en de ander denkt, mwahhhh is dat nu alles.

Een ander aspect van drugsgebruik is dat het op termijn je denkpatroon beïnvloed, vooral het deel dat het "psychisch" goedkeurt, vraagt of mogelijk maakt.

Probleem met het overgrote deel van vrijetijdsgebruikers is dat elke verslaafde in de beginfase meent dat die het gebruik onder controle heeft. Een beetje als roken en voor sommigen, drinken.
Ik maak hier onderscheid tussen drugs die rechtstreeks ingrijpen op je breinreceptoren en die lokaal beïnvloedend zijn (inwerkend op je zenuwen).

Een goede test voor je "verslaving" of gebruik is.... stop maar eens een week, maand of jaar.
Bepaal daarna of het gebruik je "bezighield". Wat geen garantie is dat je niet verslaafd bent of was.
Om het wat lastiger maken, je in volle verstand afvragen of het je eigen kinderen zou toedienen.
Over dat aspect ga je sws anders denken wanneer je mensen ziet creperen, je ouders of kinderen; naar de verdommenis hebt zien gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188859467
quote:
Lachgas-ondernemer Deniz doet een stapje terug na bezoek politie
Na een reeks aan boetes en een nachtje in de cel te hebben doorgebracht, kreeg lachgasverkoper Deniz, naar eigen zeggen, ook vannacht bezoek van de politie. Nu heeft hij besloten dan toch de nachtelijke verkoop van ballonnen voorlopig even te stoppen.
De politie heeft Deniz opgezocht bij zijn opslag. 'Er staat een heel leger aan politie, handhaving, alles. Ze missen alleen nog militaire helikopters, dan zijn ze helemaal compleet', vertelt hij tegen AT5.

Burgemeester Halsema kondigde vorige week aan dat er gehandhaafd gaat worden op de verkoop van lachgasballonnen. Deniz zou, samen met zijn verkopers, in de nacht van vrijdag op zaterdag al vijf boetes hebben gekregen. Ook bracht hij die nacht in de cel door omdat hij zich nog in het centrum bevond nadat hij een 24-uursverbod had gekregen.
https://www.at5.nl/artike(...)ug-na-bezoek-politie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188872934
Slotje!
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')