abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188705141
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:48 schreef Loekie1 het volgende:
Minister Ferdinand Grapperhaus van Justitie en Veiligheid legde onlangs nog een bom onder festivals. Het moest maar eens afgelopen zijn met sommige festivals vanwege de drugsproblematiek.
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/

Iets verderop op de camping is de sfeer opperbest bij een vriendengroep uit Ermelo. De buren vertelden over de avond ervoor. Het zou 'erg gezellig' zijn geweest bij Ermeloërs. ,,Op Lowlands is wel wat te koop, maar de meesten nemen zelf iets mee", legt Kevin Vlijm (27) uit terwijl zijn maatje in de weer is met een fles lachgas.

Hij noemt op wat de groep in de tent heeft liggen. ,,XTC, ketamine en LSD. Heeft iemand ook een beetje coke bij zich?", vraagt Vlijm zich hardop af om daaraan toe te voegen: ,,Op Lowlands is wel begrip voor de drugsgebruiker." Zijn vriend Rogier Taal (28), met een safari-hoed op: ,,Het is heel normaal om op een festival drugs te gebruiken. Hier wordt het ook niet gelijk geassocieerd met criminelen"
https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/

In de weer met een fles lachgas. Walgelijk. Lowlands met zijn vooruitschrevende ideeën, sprekers, wetenschappers, niets is te dol maar even de link leggen van drugs met criminelen, dat is te lastig.
Jongens hebben het goed naar hun zin en vallen niemand lastig met hun drugsgebruik. Helemaal prima, toch?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188705681
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:32 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je vlees eet, doe je mee aan de opwarming van de aarde en uitputting van grondstoffen. Als je pillen slikt, doe je mee aan de ondermijning van de maatschappij, help je criminelen en help je de natuur naar zijn grootje.
Dat moet de jeugd meer ingeprent worden en daartoe kan de overheid een steentje bijdragen. Straks is het openbaar bestuur zo verrot dat dit soort boodschappen gedwarsboomd worden en dan ben je helemaal ver van huis.
Waarom ben je nog geen 1 keer ingegaan op het argument dat legalisering drugscriminaliteit tegengaan, doordat je daarmee productie en verkoop van drugs uit de handen van criminelen haalt?
Цой жив
pi_188705718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 12:18 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Waarom ben je nog geen 1 keer ingegaan op het argument dat legalisering drugscriminaliteit tegengaan, doordat je daarmee productie en verkoop van drugs uit de handen van criminelen haalt?
Loekie1 is geïndoctrineerd met CDA-retoriek.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:47:06 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_188707995
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
...
Sterker nog, als de je huidige twintigers hoort vraag je je af of het niet juist een positief effect op de ontwikkeling had.
Ik betwijfel of er een causaal verband is tussen alcohol en de manier van doen van de huidige twintigers. Denk eerder dat de sloop van het onderwijs en de Oudhollandsche anti-autoritaire opvoeding ervoor zorgen dat die groep eraan toe is zoals nu.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:13:39 #205
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188709433
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:36 schreef Hathor het volgende:
Er zitten hier wel een stel zure partypoopers zeg.
Er zitten hier veel sneue, doorgesnoven en/of rare-pilletjes-slikkers types. Laten die eens wat nuttigs doen ipv de maatschappij te ontwrichten door drugsdealers een business te gunnen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188709507
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:13 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Er zitten hier veel sneue, doorgesnoven en/of rare-pilletjes-slikkers types. Laten die eens wat nuttigs doen ipv de maatschappij te ontwrichten door drugsdealers een business te gunnen.
Jij durft ook niet in te gaan op argumenten die spreken voor legalisatie.
Цой жив
pi_188709653
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 11:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jongens hebben het goed naar hun zin en vallen niemand lastig met hun drugsgebruik. Helemaal prima, toch?
Maar nemen ze verantwoordelijkheid voor de criminaliteit die voortkomt uit hun gebruik? Ik zelf iig wel, alhoewel ik graag de schuld bij de wet zou willen leggen.
pi_188709697
Eig moet de staat een zo veilig mogelijke drug laten ontwikkelen.
pi_188709826
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:13 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

De dealers die ik ken zijn anders prima gasten.
pi_188709851
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar nemen ze verantwoordelijkheid voor de criminaliteit die voortkomt uit hun gebruik? Ik zelf iig wel, alhoewel ik graag de schuld bij de wet zou willen leggen.
Het probleem is de wetgeving. Of moet de opkomst van georganiseerde misdaad in de VS ook in de schoenen worden geschoven van de Amerikanen die gewoon een borrel bleven drinken?
pi_188709910
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem is de wetgeving. Of moet de opkomst van georganiseerde misdaad in de VS ook in de schoenen worden geschoven van de Amerikanen die gewoon een borrel bleven drinken?
Waarom is het probleem niet net zozeer het overtreden van de wetgeving?
pi_188710028
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom is het probleem niet net zozeer het overtreden van de wetgeving?
Omdat ik drugsgebruik persoonlijk geen probleem vindt. De wet is in mijn ogen verkeerd.
pi_188710146
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat ik drugsgebruik persoonlijk geen probleem vindt. De wet is in mijn ogen verkeerd.
Dat kan best zo zijn maar feitelijk volgen de consequenties uit de combinatie van de wet en de overtreding er van.

Dit is millenialisme ten top natuurlijk :').
pi_188710188
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat kan best zo zijn maar feitelijk volgen de consequenties uit de combinatie van de wet en de overtreding er van.

Dit is millenialisme ten top natuurlijk :').
En als je wordt gepakt, volgt er een straf. Prima. Maar dat zou mij er niet van weerhouden drugs te gebruiken, omdat ik van mening ben dat de overheid zich daar niet mee heeft te bemoeien.
pi_188710302
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En als je wordt gepakt, volgt er een straf. Prima. Maar dat zou mij er niet van weerhouden drugs te gebruiken, omdat ik van mening ben dat de overheid zich daar niet mee heeft te bemoeien.
Straf is voor jou dus makkelijker te accepteren dan verantwoordelijkheid nemen.

Ik heb bijgedragen aan de vervuiling van grond door verboden middelen te gebruiken, al ben ik het er niet mee eens dat ze verboden zijn. Ik ben me bewust van de situatie en maak daarin mijn keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2019 17:14:59 ]
pi_188710324
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:14 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Straf is voor jou dus makkelijker te accepteren dan verantwoordelijkheid nemen.

Ik heb bijgedragen aan de vervuiling van grond door verboden middelen te gebruiken, al ben ik het er niet mee eens dat ze verboden zijn. Ik ben me bewust van de situatie en maak daarin mijn keuze.
Dat mag.
pi_188710438
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat mag.
Het mag en het is minder laf.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:27:44 #218
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188713381
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Jij durft ook niet in te gaan op argumenten die spreken voor legalisatie.
Ik ben vierkant tegen drugsgebruik dus legaliseren van dat rotspul is het spek op de drugskat binden.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:30:08 #219
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188713417
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De dealers die ik ken zijn anders prima gasten.
Het zijn allemaal prima kerels .... zolang jij hun (criminele) belangen niet schaadt.
Maar ach, Willem Holleeder schijnt ook een charmante kant te hebben.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:32:19 #220
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188713446
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem is de wetgeving.
Het probleem zijn de drugsgebruikers.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:33:48 #221
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188713472
quote:

[..]

Wat een achterlijk gelul. Denk eens na joh.
pi_188713498
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het heeft niks met willen te maken. Ze De wetten zijn er nou eenmaal.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_188714169
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:27 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ik ben vierkant tegen drugsgebruik dus legaliseren van dat rotspul is het spek op de drugskat binden.
Leuk, alcohol, cafeïne, verslavende medicijnen, suikers, sporten waardoor je een endorfine kick krijgt, ..... allemaal verbieden? }:|
pi_188714216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:33 schreef NoPicNic het volgende:
Denk eens na joh.
Ga maar in op de argumentatie dat drugsverslaving een gezondheidsprobleem is en de criminele gevolgen volgen uit het verbod op die spullen. Zoals we 100 jaar terug bij de drooglegging van de VS en de opkomst van de maffia gezien hebben.
pi_188714514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 21:27 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Jij hebt het anders alleen maar over de criminaliteit die drugs met zich meebrengt en niet over het gebruik zelf.
Maar laat ook maar zitten, ik heb geen zin om een discussie te voeren met iemand die drugsgebruik vergelijkt met kinderen verkrachten.
Цой жив
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')