abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:04:48 #251
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188726615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
Drugsgebruik heeft altijd in verband gestaan met criminaliteit, dat wisten wij vroeger ook, en het was een van de redenen om dat spul te weren, maar nu vindt niemand dat meer een probleem blijkbaar terwijl ze wel allemaal zo bezorgd zijn over het klimaat en het hebben over de toekomst van hun kinderen. Die toekomst breken ze mooi af door met zijn allen drugsgebruiker te worden.
Het is ontzettend egoistisch gedrag.
quote:
Misschien moet je dit even lezen, dan begrijp waar de War On Drugs vandaan komt.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zondag 1 september 2019 @ 12:03:56 #252
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188733709
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 17:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Van links (KoosVogels, Xa1pt) tot rechts (me) zijn we het eens met legalisering. Dan moet er wel iets aantrekkelijks achter dat idee zitten.

Om op punt 1 in te gaan: ten eerste zijn verreweg de meeste, met uitzondering van meth, heroïne en wellicht cocaïne niet gevaarlijker dan alcohol. Met legalisering heb je toezicht op de kwaliteit, kan je voorlichting geven en kan je de effecten beter monitoren.

Punt 2: niet waar, in Nederland wordt bijvoorbeeld significant minder wiet gebruikt dan in de rest van Europa.

Punt 3: zonder vraag geen aanbod inderdaad. En vraag zal er altijd zijn. Dus wie wil je in het aanbod faciliteren? Criminelen, die door de to[quote]0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
Drugsgebruik heeft altijd in verband gestaan met criminaliteit, dat wisten wij vroeger ook, en het was een van de redenen om dat spul te weren, maar nu vindt niemand dat meer een probleem blijkbaar terwijl ze wel allemaal zo bezorgd zijn over het klimaat en het hebben over de toekomst van hun kinderen. Die toekomst breken ze mooi af door met zijn allen drugsgebruiker te worden.
Het is ontzettend egoistisch gedrag.
Drugsgebruikers voelen zich nergens verantwoordelijk voor. "Het is allemaal de schuld van de overheid."

Het zijn vreselijke, egoïstische sneue mensen waar ik niks te maken mee wil hebben.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_188733854
Amsterdam kraakt onder mijn joekel van een penis
pi_188733862
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:03 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Drugsgebruikers voelen zich nergens verantwoordelijk voor. "Het is allemaal de schuld van de overheid."

Het zijn vreselijke, egoïstische sneue mensen waar ik niks te maken mee wil hebben.
Wat doe je nog hier op het forum, iedereen hier gebruikt volgens jou drugs. :W
  zondag 1 september 2019 @ 15:54:39 #255
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188737692
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 12:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat doe je nog hier op het forum, iedereen hier gebruikt volgens jou drugs. :W
Dat heb ik nooit beweerd maar al die bewustzijnverruimende middelen doen jou dus niet goed. Ga 's wat nuttigs doen joh. :')
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 1 september 2019 @ 16:48:45 #256
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188738673
quote:

[..]

Ja, ga je ook nog in op de argumenten?
  zondag 1 september 2019 @ 17:00:10 #257
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188738870
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 16:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, ga je ook nog in op de argumenten?
Heb ik al genoeg gedaan.

Ik ben tegen drugsgebruik vanwege gezondheid en maatschappelijke ontwrichting
Ik vind drugsgebruikers de oorzaak van alle ellende, niet de overheid.
Ik vind voorstanders van legalisering van drugs sneue onverantwoordelijke marginalen.
pi_188739229
quote:

[..]

Hoe bevalt het leven als kluizenaar op de heide?
pi_188739237
Ik denk noet dat er ook maar 1 Amsterdammer zich druk maakt om de drugshandel, daar merk je niets van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_188739249
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:19 schreef raptorix het volgende:
Ik denk noet dat er ook maar 1 Amsterdammer zich druk maakt om de drugshandel, daar merk je niets van.
Aangezien Amsterdam "de veiligste stad van Europa" is lijkt dat nog te kloppen ook.
Of alle andere steden zijn nog ergere shitholes. Dat kan ook.
pi_188739283
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:00 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Heb ik al genoeg gedaan.

Ik ben tegen drugsgebruik vanwege gezondheid en maatschappelijke ontwrichting
Ik vind drugsgebruikers de oorzaak van alle ellende, niet de overheid.
Ik vind voorstanders van legalisering van drugs sneue onverantwoordelijke marginalen.
Spannend wel, precies dezelfde onzinnige standpunten posten en de inhoud steevast ontwijken. Interessante discussie zo dit.
pi_188739518
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 17:20 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Aangezien Amsterdam "de veiligste stad van Europa" is lijkt dat nog te kloppen ook.
Of alle andere steden zijn nog ergere shitholes. Dat kan ook.
Ik ben laatst nog aangesproken door een kleinere marokaanse dealer, zelden zo beleefd mee gemaakt, vertelde dat ik zelf niet gebruik, maar toch maar ze nummer opgeslagen mocht het nodig zijn voor een bekende.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 5 september 2019 @ 16:56:04 #263
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188802728
quote:
Rapport ‘De achterkant van Amsterdam’ afgebrand

5 september 2019
Rapport ‘De achterkant van Amsterdam’ afgebrand

Vorige week verscheen het rapport ‘De achterkant van Amsterdam’ over de georganiseerde misdaad in de hoofdstad. Auteurs: Jan Tromp en Pieter Tops. Bart de Koning van Follow the Money maakt gehakt van het rapport: ‘Zorgvuldig lezen biedt een ontluisterend beeld: het (rapport – redactie Crimesite) hangt aan elkaar van aannames, horen zeggen, krantenknipsels, anonieme bronnen en niet te controleren beweringen.’

Zo vindt De Koning het opvallend dat Tops en Tromp in hun rapportage verschillende onderzoeken noemen, maar de conclusies uit die onderzoeken die niet passen bij hun gedachtengang vervolgens weglaten. ‘Tops en Tromp noemen de onderzoeken wel, maar laten de conclusies, die niet in hun ondermijningsframe passen, weg.’ De Koning noemt in zijn stuk nog verschillende andere voorbeelden van ‘selectief citeren’.
Miljarden

De auteur van Follow the Money ergert zich ook aan het feit dat Tops en Tromp allerlei uitspraken doen en conclusies trekken zonder zich daarbij op cijfers en/of bronnen te baseren. Zo is in het rapport te lezen: ‘In deze overwegend op export gerichte criminele drugswereld gaan miljarden om.’ ‘Dat weten we helemaal niet’, repliceert De Koning in zijn artikel, ‘want die miljarden heeft de politie nog nooit gevonden. (…) Aan de ene kant bestaat de suggestie dat Nederlandse drugscriminelen jaarlijks miljarden zouden verdienen. Aan de andere kant vindt de politie nooit meer dan enkele tientallen miljoenen per jaar. Dat onverklaarbare verschil zit dan altijd “in het buitenland”. Het vreemde is dat opsporingsdiensten het dáár ook al decennialang niet kunnen vinden, want ook de Amerikaanse, Britse, Franse enzovoorts politie vinden geen miljarden.’

Het artikel op Follow the Money staat hier.
Xtc-consumptie

Eerder was er ook al veel kritiek op een rapport dat Pieter Tops vorig jaar schreef over de productie van synthetische drugs. In zijn berekening van de omzet die daarmee gemoeid zou zijn ging hij onder andere uit van een xtc-consumptie die neer zou komen op 11 pillen per jaar voor de hele Nederlandse bevolking, inclusief dus baby’s, kinderen en oude van dagen. Tops schatte het aantal xtc-gebruikers in zijn rapportage op 390.000 Nederlanders. Die zouden dan volgens hem 498 pillen per jaar wegslikken. De kritiek op de inhoud van Tops rapportage over synthetische drugs weerhield de gemeente Amsterdam er niet van om de hoogleraar bestuurskunde in te huren voor een nieuw rapport à raison van 50.000 euro. (Tekst loopt door onder de advertenties.)
Patroon

Volgens Follow the Money is er hier geen sprake van een incident: ‘Er is dus al jaren een patroon: Tops en/of Tromp schrijven een verontrustend artikel/boek/rapport waarin ze grote bedragen of aantallen noemen die rondgaan in de ‘ondermijnende’ drugshandel. (…) en ze kunnen de enorme bedragen die ze steeds noemen, nooit goed onderbouwen.’
Fijntjes

Bart de Koning van Follow the Money wijst er in zijn fact check ook nog fijntjes op dat doorgaans betrouwbare media als De Volkskrant en de NRC in navolging van ronkende berichtgeving in De Telegraaf de inhoud van het rapport klakkeloos overnamen. Overigens worden donderdag (vandaag) in de NRC wel vraagtekens gezet bij de conclusies van het rapport van Tops en Tromp. ‘Hard bewijs over de “ondermijning” in Amsterdam wordt nauwelijks geleverd’ is te lezen op de Opiniepagina van de krant.
https://www.crimesite.nl/(...)amsterdam-afgebrand/
  donderdag 5 september 2019 @ 20:34:36 #264
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188806122
quote:
quote:
Tom Blickman volgt bij het Transnational Institute (TNI) het (inter-) nationale drugsbeleid al zo'n twintig jaar.
Tom Blickman is ook zeer kritisch.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 5 september 2019 @ 20:39:42 #265
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188806170
quote:

[..]

Helaas veroorzaakt een groep van deze mensen overlast. Waar met name mensen die op straat werken last van hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 5 september 2019 @ 20:43:43 #266
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188806218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:39 schreef Megumi het volgende:

[..]

Helaas veroorzaakt een groep van deze mensen overlast. Waar met name mensen die op straat werken last van hebben.
Dat zijn over het algemeen alcohol-junks.

quote:
quote:
In de helft van alle geweldsdelicten speelt alcohol een rol, bij agressie tegen agenten in tweederde van de gevallen

[ Bericht 36% gewijzigd door Papierversnipperaar op 05-09-2019 20:53:48 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 5 september 2019 @ 21:38:11 #267
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_188806851
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 14:40 schreef NoPicNic het volgende:
Drugsgebruikers moeten gecriminaliseerd, berecht en veroordeeld worden. Drugsgebruikers dienen in enorme overheidscampagnes duidelijk worden gemaakt dat zij asociale klootzakken zijn die geen belang hechten aan de gezondheid van henzelf en de veiligheid van anderen. Drugsgebruikers dienen ontslagen te worden, werkgevers in alle sectoren van de economie dienen hiervoor hele duidelijke richtlijnen op te stellen. Drugsgebruikers moeten de paria's van de samenleving worden, outcasts, gemarginaliseerden, wegwerpmensen.
Je verwoordt precies datgene wat in sommige landen praktijk is. Alles wat in de Opiumwet staat wordt keihard aangepakt. En alle drugs daarbuiten wordt onder toeziend oog van bevolking en politie volop gebruikt. Drugs is een breder begrip dan wat er in de Opiumwet staat. Alles wat het geest kan verruimen is drugs, en dat zijn er best wel veel.

Thinner is bijvoorbeeld uitermate populair vanwege de lage kosten en makkelijke verkrijgbaarheid. Gebruikers daarvan zijn wandelende zombies, verketterd door de maatschappij, maar daar voelen ze toch niks van. Werk hebben ze niet, want het zijn de paria's van de samenleving, precies zoals je wilt. Om aan geld te komen bedelen ze om kleingeld. En als je niets geeft steken ze je neer. Durf jij nog te weigeren als zo'n zombie voor je staat? Jij misschien wel, maar velen niet.

Doe mij die figuren die van het padje af zijn op een festival, want die doen geen vlieg kwaad in tegenstelling tot de paria's die toch niets te verliezen hebben en jou iets aandoen voor een paar grijpstuivers. Jij hebt duidelijk weinig van de wereld gezien om de gevolgen van je ideeën te overzien, want je simpele beredenering is al vele malen uitgevoerd met alle gevolgen van dien. Uiteraard ga je je standpunt verdedigen, precies zoals in die landen. En zo houden we de shit in stand omdat de persoonlijke overtuiging boven het verstand prevaleert.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 6 september 2019 @ 04:53:05 #268
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188809836
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nee, het zijn vaak doorgesnoven, pillenslikkende of wietpaffende overlastgevers.
  vrijdag 6 september 2019 @ 04:58:31 #269
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188809843
quote:
4s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:38 schreef ACT-F het volgende:

Uiteraard ga je je standpunt verdedigen, precies zoals in die landen. En zo houden we de shit in stand omdat de persoonlijke overtuiging boven het verstand prevaleert.
Mijn verstand zegt dat de shit die die mensen gebruiken hen niet verder helpt met hun problemen. Legalisering zal bovendien de jeugd vernietigen en dus uiteindelijk onze beschaving.
  vrijdag 6 september 2019 @ 05:04:03 #270
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188809850
quote:
O gelukkig, het drugsgebruik en de daarmee samenhangende drugscriminaliteit is dus geen probleem meer.
  vrijdag 6 september 2019 @ 09:56:02 #271
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188811604
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 05:04 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

O gelukkig, het drugsgebruik en de daarmee samenhangende drugscriminaliteit is dus geen probleem meer.
Een heeeel stuk minder dan dat het geweest is.. Wanneer zag jij voor het laatst een heroinejunk op straat liggen?
pi_188811781
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 04:58 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Mijn verstand zegt dat de shit die die mensen gebruiken hen niet verder helpt met hun problemen. Legalisering zal bovendien de jeugd vernietigen en dus uiteindelijk onze beschaving.
Beschaving is ook mensen in hun waarde laten. Een overheid die een willekeurig lijstje gebruikt wat verboden is en wat niet, daarbij structureel weigert om naar de daadwerkelijke maatschappelijke gevolgen te kijken heeft niets met beschaving te maken maar alles met machtsmisbruik vanuit een overheid.
pi_188812241
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 04:53 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Nee, het zijn vaak doorgesnoven, pillenslikkende of wietpaffende overlastgevers.
Je spreekt direct de cijfers van Follow The Money tegen. Dit is wel een heel domme manier van discussie voeren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_188812328
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 04:53 schreef NoPicNic het volgende:
wietpaffende overlastgevers.
_O- .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188812391
Klinkt als best een leuke baan
Uit het AD 'geript'

quote:
Dealer Jamal (27): ‘Als ik de drie miljoen heb aangetikt, stop ik’

De drugscriminaliteit in Amsterdam is enorm, de overheid heeft zelfs geen idee hoe enorm, blijkt uit onderzoek. Dat geeft dealer Jamal (27) alle ruimte. Een verslaggever ging twee avonden met hem mee.

Sara Luijters 06-09-19, 10:51
Rond de 24ste van de maand is het feest voor de dealers

Jamal
Als het gros van de mensen rond zes uur ’s avonds terugkeert van een dag op kantoor, staat Jamal op om zich klaar te maken voor zijn werk: het verkopen van coke, mdma, pillen en wiet. Elke avond begint hij om zeven uur, meestal op de Vespa, als het regent met een huurauto, tot vijf, zes uur in de ochtend, in de weekenden vaak tot één uur ’s middags de volgende dag. ,,Als ik thuiskom, rook ik een jointje en dan slaap ik de rest van de dag, tot de wekker weer gaat om zes uur.’’

Het is zondagavond en Jamal komt aanrijden in een Volkswagen Golf – een huurauto. ,,De verhuurbedrijven werken samen met drugscriminelen. Ze maken auto’s met opbergplekken, waarin ook wapens worden verstopt.’’

Met een rotgang scheurt hij door West. ,,Sorry voor de haast, maar ik moet straks de stad nog uit, naar klanten, net over de Afsluitdijk. Een koppel met een open relatie, soms feest ik wel­eens met ze mee, maar vanavond niet. Er is nog genoeg werk in de stad.’’

De weekenden zijn altijd druk, net als het festivalseizoen en tijdens ADE. Elke maand is het gekkenhuis als de uitkeringen en salarissen weer zijn gestort, vertelt Jamal. ,,Rond de 24ste van de maand is het feest voor de dealers.’’

Lees ook
‘Drugseconomie Amsterdam is onbeheersbaar geworden’
‘Drugseconomie Amsterdam is onbeheersbaar geworden’
Lees meer
Agenten in burger
Vorige week verscheen het rapport van onderzoeksjournalist Jan Tromp en hoogleraar Pieter Tops waaruit blijkt dat drugscriminelen grote invloed hebben op het openbare leven in Amsterdam en de autoriteiten de greep hebben verloren. Amsterdam is het centrum van de Europese ­cocaïnehandel en een pakje coke is sneller bezorgd dan een pizza. Jamal kan dat beamen: ,,In Amsterdam zijn zo’n 10.000 dealers actief, ook brave Oud-Zuid-jongetjes doen het. De een verkoopt een kilo per week, de ander twintig gram.’’

Een politiebus rijdt voorbij. ,,Zag je ze nieuwsgierig kijken?’’ Bang is hij niet, hooguit voor agenten in burger. ,,Maar daar heb ik een neusje voor, ik herken ze meteen.’’ Op een aanhouding op straat na – hij laat het filmpje ervan zien op zijn telefoon – hebben ze weinig last van de politie. ,,Agenten hebben het te druk met liquidaties om zich met ons bezig te houden. Een collega werd laatst door een wijkagent aangesproken. Die vroeg hem alleen of hij op een wat minder opvallende plek kon parkeren. De Nederlandse politie is een lachertje.’’

Hij vraagt of het oké is als hij een sigaret opsteekt en zet de raampjes van de auto open. Zijn mobiel gaat, twee vrouwen bellen via Facetime, de avond is nog jong en er wordt een grammetje (¤60) besteld. Ze wisselen kort wat zinnen uit en Jamal sjeest via de Witte de Withstraat naar de Kinkerbuurt. Opnieuw gaat de telefoon: ‘Of hij er al is?’

Op de hoek van de straat wacht een jonge vrouw. Jamal parkeert zijn auto en loopt erheen. De hele transactie duurt maar een paar seconden, dan stapt hij weer in en rijdt haastig weg. ,,Zij snuift wel zes pakkies per week, samen met haar moeder.’’

De verhuurbe­drij­ven werken samen met drugscrimi­ne­len. Ze maken auto’s met opbergplek­ken, waarin ook wapens worden verstopt

Jamal
Een mooie toekomst
Jamals ouders kwamen in de jaren tachtig van Marokko naar Amsterdam, hij groeide op in Bos en Lommer in een gezin met acht kinderen. ,,Als kind wilde ik advocaat worden. Ik heb er veel gesproken, maar niet voor mijn studie.’’ Jamal volgde de opleiding handel & administratie. ,,Een juf zag een mooie toekomst voor mij weggelegd. Ik denk niet dat ze bedoelde in de drugshandel.’’

Het snelle geld lonkte, hij begon roofovervallen te plegen. Drie jaar zat hij daarvoor vast. ,,Op mijn 23ste kwam ik vrij. In detentie begon ik al met dealen, buiten ben ik ­ermee doorgegaan.’’ Ondanks dit alles komt Jamal ­beleefd, slim en charmant over. ,,Je zou het niet denken, maar ik ben heel vredelievend. Ik hou niet echt van ­geweld. Of eigenlijk: écht niet.’’ Een uur later laat hij een filmpje zien van een bed vol (automatische) wapens. ,,Je moet wel altijd paraat zijn.’’

Jamal werkt samen met Mo, ze rijden meestal om de beurt, soms samen, ze zijn hun eigen baas. ,,We kopen het spul in Rotterdam. De prijs van een kilo coke fluctueert, net als goud: een kilo kost nu 28.000 euro. In de losse verkoop verdien je daar circa 60.000 euro mee.’’

Op doordeweekse avonden hebben ze gemiddeld tien tot vijftien ritjes, in de weekenden en tijdens festivals veel meer. Het verdiende geld (,,Om de twee dagen tellen we het’’), in totaal zo’n 10.000 euro per maand, wordt linea recta doorgesluisd naar Marokko. ,,We investeren daar in grond en onroerend goed. Voor onszelf houden we minimaal drieduizend euro per maand over.’’

We rijden door Jamals buurt, Bos en Lommer, op weg naar zijn collega in Slotervaart om daar wat pakjes coke en pillen op te pikken. Hij wijst uit het raam: ,,Hier hebben ze de serie Mocro Maffia opgenomen. Die kroeg daar, dat is een boevenhok. Je moet hier je streepjes verdienen, als ­onbekende kun je niet opeens in een buurt gaan dealen. Dan krijg je te maken met hyena’s, die je beroven, maar dat is ons nog nooit overkomen.’’

Veel van hun klanten wonen in West, maar hij komt overal, van de Zuidas tot Zuidoost. ,,We hebben advocaten en directeuren als klant, bekende dj’s, chef-koks, een ceo van een groot sportmerk, ondernemers, ze weten ons te vinden. Maar ook prostituees en toeristen op de Wallen, ze krijgen mijn nummer via jongens op straat.’’

In de drie jaar dat ze dealen hebben ze veel gezien. ,,Seksfeesten op hotelkamers, doorgesnoven mensen, vrouwen die in natura willen betalen. Ik kijk nog maar van weinig dingen op.’’ Jamal laat een filmpje zien van een knappe vrouw: ,,Zij werkt in het nachtleven en is een goede klant van ons. Door haar komen we vaak op exclusieve afters.’’

Seksfees­ten op hotelka­mers, doorgesno­ven mensen, vrouwen die in natura willen betalen. Ik kijk nog maar van weinig dingen op

Drugsmisbruikers
In de keuken bij Mo wordt de coke uit een grote zak overgeschept in kleine witte pakjes. ‘Teslaatjes’ en ‘Trumpies’ – xtc-pillen – worden in plastic folie gewikkeld. De drugs bewaren ze niet bij hen thuis, maar in een ‘stash-huis’, de stasher krijgt daar iets voor betaald. ,,Onze voorraad is nu bijna op, dus we gaan zo even wat bij hem halen.’’

Na de afspraak met de stasher, voor de warme bakker op de Bos en Lommerweg (“Hier verkopen ze ook wit en bruin”), worden de mannen ingehaald door een VW Golf met twee jonge blondines achter het stuur. Mo herkent een voormalige klant, hij roept uit het raampje: ,,Alles kán kapot. Alles gáát kapot. Maar dan zijn wij er om jullie te helpen!’’ De meisjes barsten in lachen uit. Mo glundert. ,,Mijn hart is maar voor één, mijn lul voor iedereen!’’

Jamal en Mo verkopen geen harddrugs, daar zijn ze heel strikt in, en met harddrugs bedoelen ze heroïne en crack. Jamal: ,,Ik heb geen zin om junkies naar de klote te helpen. Natuurlijk, er zitten ook drugsmisbruikers tussen, maar de meeste klanten zijn drugsgebruikers; ze houden van een feestje en bestellen een keer per week.’’ Zelf houden ze er ook wel van, een pilletje of een lijntje, maar nooit tijdens het bezorgen. ,,Don’t get high on your own supply, dat blijft de gouden regel.’’

Toch zijn er wel dealers die on the job gebruiken, vertelt een klant, een succesvol onderneemster. ,,Ik heb er wel-eens eentje over die vloer gehad die bij binnenkomst meteen doorliep naar de wc, voor een nakkie en een kakkie.’’

Het volgende adres is in de Jordaan, een netgeklede man van begin vijftig koopt een gram. ,,Vroeger was naar de dealer gaan een uitje, soms zaten we het hele weekend met een hele groep bij hem thuis aan de kabouterpost (cocaïne, red.). Tegenwoordig stuur je een appje en binnen een half­uur komen ze het brengen. Met die scooterjongens heb je amper contact.’’

Een eenzaam beroep is het soms wel, zegt Jamal. Het is vooral heel hard werken. ,,Ik had een relatie met een fantastische vrouw, ze vroeg mij om eruit te stappen. Dat kon ik niet, het geld, de kick; het is verslavend. Ik heb wel een klein huisje gekocht in Marokko en ik spaar. Als ik over drie jaar de drie miljoen heb aangetikt, stop ik. Dan word ik huisman, Henny Huisman.’’

Maar zover is het nog niet. Zijn telefoon gaat: ,,Ja man, ik ben onderweg.’’
pi_188812468
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Uit het AD 'geript'
[..]

Als je ¤ 10.000,- per maand verdient kan het aan mijn wiskunde liggen, maar dan ga je volgens mij niet over drie jaar je 3 miljoen verdiend hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 6 september 2019 @ 11:15:57 #277
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188812536
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:04 schreef Pleun2011 het volgende:
Uit het AD 'geript'
[..]

#263 :O
  vrijdag 6 september 2019 @ 11:29:58 #278
24533 ACT-F
pi_188812673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 04:58 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Ah, selectieve quote. Wat voorspelbaar. Gewoon negeren dat drugs een veel breder begrip is dan wat er in de Opiumwet staat. Vooral niet naar reeds aanwezige voorbeelden in het buitenland kijken. Je verstand zit vooral diep in het zand.
pi_188812798
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je hebt geen idee, durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat je op politieuren bij voetbal zo 70% kan besparen als je geen laffe burgemeesters had.

Voorbeelden: Paar jaar terug had je de politiestaking tijdens het voetbal toen AZ - Ajax was. Die burgemeester liet de wedstrijd gewoon doorgaan. 4 politieagenten heb ik gezien in totaal en er was niks aan de hand. Het jaar erop staan er weer minimaal 4 ME busjes toen er geen staking was, en ook weer niks gebeurde.

Bij de bekerfinale tegen Willem 2 dit jaar was onderweg overal politie en werd elk viaduct afgezet. Eenmaal bij het stadion moesten wij langs Varkenoord lopen, je kon er gewoon heen als je wilde, terwijl er geen politie te bekennen was. Bij het stadion liepen alle supporters door elkaar heen zonder problemen.

Soms vraag ik me echt af wat die burgemeesters wel niet denken met al die politieinzet.
Vaak werkt die politieinzet bij voetbalwedstrijden ook contra. Juist de me lokt vaak zaken uit met hun argessieve houding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188812879
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je ¤ 10.000,- per maand verdient kan het aan mijn wiskunde liggen, maar dan ga je volgens mij niet over drie jaar je 3 miljoen verdiend hebben.
Denken dat hij het achterste van zijn tong laat zien aan het AD :')
pi_188812973
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 september 2019 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Misschien met dat onroerend goed ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188813063
Legaal maken is de oplossing, brengt ook geld in het laatje, minder criminaliteit is het gevolg, win-win situatie.
  vrijdag 6 september 2019 @ 13:47:17 #283
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188814420
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:06 schreef JannekeC5 het volgende:
Legaal maken is de oplossing, brengt ook geld in het laatje, minder criminaliteit is het gevolg, win-win situatie.
En een jeugd waar je verder niks meer mee kunt.
pi_188814509
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:47 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Want de huidige jeugd kan nu niet aan drugs komen :')

En omdat ze er niet aan kunnen komen is Nederland nu al de beste van de wereld in alles. 8)7
  vrijdag 6 september 2019 @ 14:34:04 #285
24533 ACT-F
pi_188815119
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:53 schreef Basp1 het volgende:
Want de huidige jeugd kan nu niet aan drugs komen :')
Precies. Je kunt makkelijker aan pillen komen dan aan alcohol omdat het laatste controleerbaar is en het eerste niet. En zoals ik eerder betoogde, drugs is een breder begrip dan wat er in de Opiumwet staat. Als iets verboden wordt wijkt men uit naar het alternatief dat alsmaar slechter en slechter wordt. Nu is dat in Nederland lachgas, maar als dat verboden wordt dan staat het volgende alternatief weer klaar om het stokje over te nemen. Worden wij het volgende land waar thinner en/of lijm gebruikt wordt als geestverruimend middel? Ik hoop het niet.
pi_188816354
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 13:47 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Zat recreatieve gebruikers hebben gewoon een (goede) baan. Je hebt teveel films gekeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_188816378
Als we het dagelijkse leven nu eens knusser, gezelliger en persoonlijker maken, hebben al die mensen misschien geen pillen meer nodig om zich goed te voelen.

Ik zie heel vaak moeders achter kinderwagens, het kind turend naar voren, de moeder turend naar een schermpje. Ik weet niet maar ik heb het idee dat zo'n kind het voelt dat de moeder met iets anders bezig is dat met de wandeling. Het is een verslaving, als we nu eens treincoupés 'vrij van telefoonturen' maken, mensen worden dan geholpen om van die verslaving af te komen en gewoon weer eens een boek te lezen of om zich heen te kijken en misschien een gesprekje aan te knopen.
Laten we voor de lol weer eens een brief schrijven ipv een e-mail, gezellig met het kleine kind aan de keukentafel. Enzovoort.
pi_188816402
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:13 schreef Loekie1 het volgende:
Als we het dagelijkse leven nu eens knusser, gezelliger en persoonlijker maken, hebben al die mensen misschien geen pillen meer nodig om zich goed te voelen.
Pillen gebruiken heeft niets met je 'goed voelen' te maken. Mensen nemen die dingen niet omdat ze zich rot voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 06-09-2019 17:11:46 ]
  Moderator vrijdag 6 september 2019 @ 17:08:50 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188817311
of gewoon voor de lolz

smerig als dat is tegenwoordig ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188817383
Ah, ik was de 'niet' vergeten.
pi_188817439
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 12:06 schreef JannekeC5 het volgende:
Drugs zullen nooit legaal worden gemaakt. Niet omdat dat niet rationeel is, maar omdat de meerderheid van de mensen er niet achter staat. Politici en andere autoriteiten willen graag hun baantje houden dus het blijft dweilen met de kraan open.
pi_188817580
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:15 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Drugs zullen nooit legaal worden gemaakt. Niet omdat dat niet rationeel is, maar omdat de meerderheid van de mensen er niet achter staat. Politici en andere autoriteiten willen graag hun baantje houden dus het blijft dweilen met de kraan open.
Veel mensen zijn onwetend en als ze het woord drugs horen zien ze direct van die heroine spuitende junkies voor zich die trillend staan te wachten op de methadonbus.
  vrijdag 6 september 2019 @ 17:54:29 #293
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_188818103
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

[..]

Valt best mee. Het zijn vooral de mensen in het uitgaansleven en dergelijke en toeristen die de meeste overlast veroorzaken in Amsterdam. Die hebben ook voldoende inkomen om drugs door elkaar te kopen en dat samen met alcohol te gebruiken en dergelijke. Er zijn steden die riool water controleren op drugs. En daar zitten vaak als hoofdproducten rijke zaken centrums en wijken onder. Toegeven alcohol is relatief goedkoop via de supermarkt.

Maar een bezopen alcohollist zonder andere drugs blaas je omver bij wijze van spreken. Die zijn vervelend maar niet gevaarlijk. Mensen met een combinatie van drugs en of alcohol wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Megumi op 06-09-2019 18:04:14 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 6 september 2019 @ 23:15:54 #294
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188825579
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je hebt teveel films gekeken.
Breaking Bad is inderdaad een topserie maar daar gaat het niet om.
pi_188825734
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 23:15 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Breaking Bad is inderdaad een topserie maar daar gaat het niet om.
Nog steeds de boel aan het trollen?
pi_188827090
quote:
D66: 'We moeten vooruit naar legalisering van xtc'
https://www.at5.nl/artike(...)legalisering-van-xtc
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 7 september 2019 @ 11:32:27 #297
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188830330
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 00:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

d66 is ook de partij van iedereen die dood wil, dood moet.
pi_188830391
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 11:32 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

d66 is ook de partij van iedereen die dood wil, dood moet.
Uit officiele cijfers blijkt dat er sinds het begin van de jaren '90 in totaal 96 mensen zijn overleden als gevolg van xtc-gebruik. Niet bepaald veel dus.
  zaterdag 7 september 2019 @ 22:00:26 #299
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_188838958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:23 schreef Aquarii het volgende:[..]Veel mensen zijn onwetend en als ze het woord drugs horen zien ze direct van die heroïne spuitende junkies voor zich die trillend staan te wachten op de methadonbus.
Wanneer je verslaafd bent en niet meer beschikt over doekoe, is dat wel je busstop op reis naar od.
Het is mensonterend om je voor chemicaliën, die je afhankelijkheid bepalen, zo te grabbel te moeten gooien.
//--//
Dat gezegd hebbend zijn er altijd wel voorbeelden van de beroemde alleskunner die nergens last van heeft.
Hierbij weten dat je gevoeligheid voor verslaving en die van drug; deels genetisch is bepaald. Je kan ook niet je "nirvana" vergelijken. De één is gelijk hooked en de ander denkt, mwahhhh is dat nu alles.

Een ander aspect van drugsgebruik is dat het op termijn je denkpatroon beïnvloed, vooral het deel dat het "psychisch" goedkeurt, vraagt of mogelijk maakt.

Probleem met het overgrote deel van vrijetijdsgebruikers is dat elke verslaafde in de beginfase meent dat die het gebruik onder controle heeft. Een beetje als roken en voor sommigen, drinken.
Ik maak hier onderscheid tussen drugs die rechtstreeks ingrijpen op je breinreceptoren en die lokaal beïnvloedend zijn (inwerkend op je zenuwen).

Een goede test voor je "verslaving" of gebruik is.... stop maar eens een week, maand of jaar.
Bepaal daarna of het gebruik je "bezighield". Wat geen garantie is dat je niet verslaafd bent of was.
Om het wat lastiger maken, je in volle verstand afvragen of het je eigen kinderen zou toedienen.
Over dat aspect ga je sws anders denken wanneer je mensen ziet creperen, je ouders of kinderen; naar de verdommenis hebt zien gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_188859467
quote:
Lachgas-ondernemer Deniz doet een stapje terug na bezoek politie
Na een reeks aan boetes en een nachtje in de cel te hebben doorgebracht, kreeg lachgasverkoper Deniz, naar eigen zeggen, ook vannacht bezoek van de politie. Nu heeft hij besloten dan toch de nachtelijke verkoop van ballonnen voorlopig even te stoppen.
De politie heeft Deniz opgezocht bij zijn opslag. 'Er staat een heel leger aan politie, handhaving, alles. Ze missen alleen nog militaire helikopters, dan zijn ze helemaal compleet', vertelt hij tegen AT5.

Burgemeester Halsema kondigde vorige week aan dat er gehandhaafd gaat worden op de verkoop van lachgasballonnen. Deniz zou, samen met zijn verkopers, in de nacht van vrijdag op zaterdag al vijf boetes hebben gekregen. Ook bracht hij die nacht in de cel door omdat hij zich nog in het centrum bevond nadat hij een 24-uursverbod had gekregen.
https://www.at5.nl/artike(...)ug-na-bezoek-politie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')