Ik werk gewoon voor mijn pilletjesgeld hoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:13 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Er zitten hier veel sneue, doorgesnoven en/of rare-pilletjes-slikkers types. Laten die eens wat nuttigs doen ipv de maatschappij te ontwrichten door drugsdealers een business te gunnen.
Lezen ze hier soms mee?quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De dealers die ik ken zijn anders prima gasten.
Drugsgebruik is de oorzaak van het enorme geweld in de drugsketen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 22:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Jij hebt het anders alleen maar over de criminaliteit die drugs met zich meebrengt en niet over het gebruik zelf.
Maar laat ook maar zitten, ik heb geen zin om een discussie te voeren met iemand die drugsgebruik vergelijkt met kinderen verkrachten.
Drugsgebruikers zijn het verlengstuk van criminelen, maar dat toegeven is lastig.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 07:42 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Drugsgebruik is de oorzaak van het enorme geweld in de drugsketen.
Zonder drugsgebruik, geen drugsgeweld.
Drugsgebruikers zijn net als kinderverkrachters die ook enkel om hun eigen, bekrompen gerief denken.
Maar goed, dit is slechts mijn mening en ik ben niemand.
Sinds de Rotterdamse drugsconferentie in 2018 hoor je internationaal hetzelfde geluid: Het is de schuld van de gebruiker. Het gaat dus niet om een recente omslag, het is een simpele bedachte propagandastrategie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
Het moreel appèl op dergelijke drugsconsumenten is slechts een van de mogelijkheden die de drugsbestrijders willen uitproberen om de handel aan te pakken. Maar het symboliseert wel een omslag in het denken over de strijd tegen drugs. Waar gebruikers tot nu toe van overheidswege vooral werden gewezen op de gezondheidsrisico’s, zijn ze nu een cruciale schakel in een verwoestende keten.
Er zijn drie sterke argumenten tégen de legalisering van drugs.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 09:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
.... ik heb nog steeds geen goed argument gezien waarom drugs verboden moeten worden.
Gesnopen. Jammer want beide kranten beschouw ik als betrouwbare bronnen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 08:52 schreef NoPicNic het volgende:
- geen Trouw en geen Volkskrant pls -
Hoezo is argument 3 een argument voor een verbod? Het moet omdat het kan? Dan moet legaliseren ook.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:15 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Er zijn drie sterke argumenten tégen de legalisering van drugs.
1. Niet alleen drugs als cocaïne, heroine, xtc en crystal meth maar ook cannabis zijn gevaarlijker dan sommigen beweren
2. Jongeren gaan meer drugs gebruiken wanneer het spul legaal verkrijgbaar is
3. Zonder vraag geen aanbod. Zonder vraag naar drugs geen aanbod van drugs. Zonder drugsgebruikers geen business voor drugshandelaren. Zonder drugsgebruik geen drugsgeweld.
Alle drie de argumenten kloppen.
Wie verstandig is en gezond wil leven begint er niet aan of houdt er snel weer mee op.
Wie verstandig is en niet kortzichtig bezig is met zijn eigen bekrompen verlangens en zo de maatschappij beter maakt begint er niet aan of houdt er snel weer mee op
Maar deze tekst is aan jou niet besteed dus reageren hoeft voor mij niet.
Wat ik eerder zei, je hoeft echt niet meer op mijn posts te reageren .... althans posts over drugsgebruik in het algemeen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoezo is argument 3 een argument voor een verbod? Het moet omdat het kan? Dan moet legaliseren ook.
Het staat jou vrij betere argumenten te gebruiken of te erkennen dat de War on Drugs een dure manier is om van de wereld een slechtere plaats te maken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 11:55 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Wat ik eerder zei, je hoeft echt niet meer op mijn posts te reageren .... althans posts over drugsgebruik in het algemeen.
Je leeft in een utopie.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:15 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
1. Niet alleen drugs als cocaïne, heroine, xtc en crystal meth maar ook cannabis zijn gevaarlijker dan sommigen beweren
3. Zonder vraag geen aanbod. Zonder vraag naar drugs geen aanbod van drugs. Zonder drugsgebruikers geen business voor drugshandelaren. Zonder drugsgebruik geen drugsgeweld.
Wie verstandig is en gezond wil leven begint er niet aan of houdt er snel weer mee op.
Wie verstandig is en niet kortzichtig bezig is met zijn eigen bekrompen verlangens en zo de maatschappij beter maakt begint er niet aan of houdt er snel weer mee op
Er zal altijd vraag naar drugs zijn maar momenteel is de maatschappelijke ontwrichting enorm en daarom moet je het verbieden. Drugsgebruikers moeten gecriminaliseerd, berecht en veroordeeld worden. Drugsgebruikers dienen in enorme overheidscampagnes duidelijk worden gemaakt dat zij asociale klootzakken zijn die geen belang hechten aan de gezondheid van henzelf en de veiligheid van anderen. Drugsgebruikers dienen ontslagen te worden, werkgevers in alle sectoren van de economie dienen hiervoor hele duidelijke richtlijnen op te stellen. Drugsgebruikers moeten de paria's van de samenleving worden, outcasts, gemarginaliseerden, wegwerpmensen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 13:43 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Je leeft in een utopie.
Er zal altijd vraag zijn naar drugs dat ga je niet stoppen.
Er is niet bewezen dat door legalisatie er meer verslaafden komen en sterker nog onderzoeken in Portugal waar alles wel legaal is bewijzen onderzoeken dat het gebruik juist afneemt.
En nogmaals je leeft in een utopie.
Wat wordt er dan allemaal enorm ontwricht? Ik merk er niets van.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:40 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Er zal altijd vraag naar drugs zijn maar momenteel is de maatschappelijke ontwrichting enorm en daarom moet je het verbieden.
Omdat je bewustzijn vernauwd is door al die rare pilletjes die je slikt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat wordt er dan allemaal enorm ontwricht? Ik merk er niets van.
quote:Door de gigantische bedragen die in de onderwereld omgaan, is een omvangrijke en gewelddadige schaduweconomie ontstaan, die leidt tot ontwrichting van de samenleving.
https://nos.nl/artikel/22(...)en-onderzoekers.htmlquote:.... Een leidinggevende uit de financiële wereld denkt dat de enorme prijsstijgingen op de Amsterdamse huizenmarkt mede komen door investeringen uit het criminele milieu ....
De oplossing is eenvoudig: drugs legaliseren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:46 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Omdat je bewustzijn vernauwd is door al die rare pilletjes die je slikt.
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)en-onderzoekers.html
Onzin. Verreweg de meeste drugs zijn veiliger en minder schadelijk dan alcohol. Behalve meth en wellicht heroïne.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:15 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Integendeel, juist minder en veiliger. Je kunt immers je spul testen en je beter voor laten lichten en er is nauwelijks rommel meer in omloop.quote:2. Jongeren gaan meer drugs gebruiken wanneer het spul legaal verkrijgbaar is
Je realiseert je dat het gebruik met een verbod juist toeneemt?quote:3. Zonder vraag geen aanbod. Zonder vraag naar drugs geen aanbod van drugs. Zonder drugsgebruikers geen business voor drugshandelaren. Zonder drugsgebruik geen drugsgeweld.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 16:00 schreef Xa1pt het volgende:
Onzin. Verreweg de meeste drugs zijn veiliger en minder schadelijk dan alcohol. Behalve meth en wellicht heroïne.
>> Dat is een leugen. Bovendien heb ik nergens beweerd dat je je klem zuipen gezond is.
Integendeel, juist minder en veiliger. Je kunt immers je spul testen en je beter voor laten lichten en er is nauwelijks rommel meer in omloop.
>> Dat is ook een leugen.
Je realiseert je dat het gebruik met een verbod juist toeneemt?
>> Weer een leugen. Je zal het nooit kunnen uitroeien maar dat is wat anders.
Van links (KoosVogels, Xa1pt) tot rechts (me) zijn we het eens met legalisering. Dan moet er wel iets aantrekkelijks achter dat idee zitten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 10:15 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Nou nee. De onderzoeken daarin spreken voor zich. Als je dan een voorstander bent van verbieden dan lijkt me ook dat je alcohol wil verbieden. Maar dat zal natuurlijk weer niet.quote:
quote:Dat is ook een leugen.
Dat bewijzen de experimenten om ons heen. Eerder werd Portugal al genoemd.quote:Weer een leugen. Je zal het nooit kunnen uitroeien maar dat is wat anders.
Door het verbod ( The War on Drugs)quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 14:40 schreef NoPicNic het volgende:
[..]
Er zal altijd vraag naar drugs zijn maar momenteel is de maatschappelijke ontwrichting enorm en daarom moet je het verbieden. Drugsgebruikers moeten gecriminaliseerd, berecht en veroordeeld worden. Drugsgebruikers dienen in enorme overheidscampagnes duidelijk worden gemaakt dat zij asociale klootzakken zijn die geen belang hechten aan de gezondheid van henzelf en de veiligheid van anderen. Drugsgebruikers dienen ontslagen te worden, werkgevers in alle sectoren van de economie dienen hiervoor hele duidelijke richtlijnen op te stellen. Drugsgebruikers moeten de paria's van de samenleving worden, outcasts, gemarginaliseerden, wegwerpmensen.
Maar goed, ik heb het gelukkig niet voor het zeggen.
Drugsgebruik werd pas crimineel nadat het verboden werd. De duizenden jaren daarvoor was het legaal, dus was er geen verband met criminaliteit. Drugs zijn dus niet verboden vanwege de criminaliteit.quote:Op zaterdag 31 augustus 2019 20:06 schreef Loekie1 het volgende:
Drugsgebruik heeft altijd in verband gestaan met criminaliteit, dat wisten wij vroeger ook, en het was een van de redenen om dat spul te weren, maar nu vindt niemand dat meer een probleem blijkbaar terwijl ze wel allemaal zo bezorgd zijn over het klimaat en het hebben over de toekomst van hun kinderen. Die toekomst breken ze mooi af door met zijn allen drugsgebruiker te worden.
Het is ontzettend egoistisch gedrag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |