abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:54:56 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_188672402
https://www.telegraaf.nl/(...)kraakt-onder-misdaad

Schokkend rapport aan gemeente: drugscriminaliteit heeft vrij spel

quote:
AMSTERDAM - De hoofdstad heeft de strijd tegen de georganiseerde misdaad vrijwel verloren. De autoriteiten zijn slecht ingevoerd in de drugseconomie en -criminaliteit, de politie heeft de drugsbestrijding volledig laten liggen en justitie verzuimt de echte misdaadstructuren aan te pakken.

Dat zijn de vernietigende en verontrustende conclusies van het vertrouwelijke onderzoek De achterkant van Amsterdam naar ondermijnende criminaliteit in de hoofdstad in opdracht van de gemeente Amsterdam. Het rapport is toegespeeld aan De Telegraaf.

Het onderzoek is gedaan door hoogleraar bestuurskunde Pieter Tops en onderzoeksjournalist Jan Tromp. Het rapport wordt vrijdag gepresenteerd.

Drugsgerelateerde criminaliteit in Amsterdam heeft vrij spel en een ontwrichtende werking op de stad. De gemeente pakt niet door bij projecten die verwevenheid van de onder- met de bovenwereld moet voorkomen en informatie tussen relevante instanties wordt nauwelijks gedeeld. Het ontbreekt aan inzicht in de mate waarop crimineel geld in de legale economie wordt gepompt. Het terugdringen van de ondermijnende drugscriminaliteit kost zeker tien tot vijftien jaar.
Dit verbaast mij niks met een GroenLinkser als burgemeester. Law and Order is voor hen een vies begrip. Zelfs uitgeprocedeerde, krakende asielzoekers worden niet aangepakt maar gepamperd. Met GroenLinks in het bestuur gaat Nederland helemaal kapot. Wat jullie?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:56:37 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_188672440
Nederland gaat kapot aan de War on Drugs. Legalize! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:58:59 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_188672490
Grapperhaus: ’Nederland dreigt narcostaat te worden’ :7

https://www.telegraaf.nl/(...)narcostaat-te-worden

DEN HAAG - Het alarmerende rapport over georganiseerde misdaad in Amsterdam onderstreept dat de hoofdstad een groot probleem heeft. Drugscriminaliteit moet worden aangepakt, anders dreigt Nederland een narcostaat te worden. „Dan zou hier een minister met een zonnebril staan en niet meer iemand die gewoon democratisch verantwoording aflegt”, aldus minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

Grapperhaus reageert op het vernietigende rapport De achterkant van Amsterdam. De conclusies komen voor de minister dan ook niet als een complete verrassing. „Hoe akelig het ook is, het is in zoverre welkom dat het nu op papier staat.” De CDA-bewindsman weigert een schuldige aan te wijzen voor de harde conclusies. „Ik heb alle vertrouwen in het stadsbestuur van Amsterdam, ze leggen de vinger juist op de zere plek door om dit onderzoek te vragen.”
=================
Grapper zegt nu ook wat! :')
pi_188672497
@probeer

Blijkbaar zijn er ook politici die mijn mening delen, en daar zitten erbij die wel degelijk in de boeken van de gemeente Amsterdam kunnen kijken:

quote:
Nanninga: ‘Handhaving “te rechts”? Nu zien we waar “te links” toe leidt’
Volgens de Amsterdamse fractie van Forum voor Democratie is het gebrek aan een structurele aanpak van de drugscriminaliteit (deels) te wijten aan verkeerde prioriteiten van het college, dat bestaat uit GroenLinks, D66, PvdA en SP. ‘Terwijl dit college tijd en geld verspilt aan betutteling, meer regeltjes, de energietransitie en diversiteitsnonsens raakt de stad in de greep van criminaliteit,’ aldus lijsttrekker Annabel Nanninga. Ze wijst op een citaat van een ‘topambtenaar met tientallen jaren ervaring’ in het rapport, die stelt dat ‘men’ [het stadsbestuur van Amsterdam] handhaving ‘te rechts’ vindt en het daarom verwaarloost. ‘We hebben nu gezien waar “te links” toe leidt.’ Nanninga heeft aangekondigd volgende week, tijdens het debat in de gemeenteraad, met ‘realistische plannen’ te komen.

Dilan Yesilgoz (VVD), die jarenlang gemeenteraadslid was in Amsterdam en nu Tweede Kamerlid, geeft het stadsbestuur een veeg uit de pan. Ook zij vindt dat het stadsbestuur de prioriteiten niet op orde heeft. Dat kan zich ‘beter druk maken om het veilig houden van Amsterdammers’ dan met ‘de filosofische betekenis van I Amsterdam letters’ en met ‘tofutuintjes’, een verwijzing naar de ‘eiwittransitie‘ die SP-wethouder Laurens Ivens voor ogen heeft. ‘Ga handhaven!’
Bron
pi_188672500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

vaak is niet genoeg
Je hebt geen idee, durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat je op politieuren bij voetbal zo 70% kan besparen als je geen laffe burgemeesters had.

Voorbeelden: Paar jaar terug had je de politiestaking tijdens het voetbal toen AZ - Ajax was. Die burgemeester liet de wedstrijd gewoon doorgaan. 4 politieagenten heb ik gezien in totaal en er was niks aan de hand. Het jaar erop staan er weer minimaal 4 ME busjes toen er geen staking was, en ook weer niks gebeurde.

Bij de bekerfinale tegen Willem 2 dit jaar was onderweg overal politie en werd elk viaduct afgezet. Eenmaal bij het stadion moesten wij langs Varkenoord lopen, je kon er gewoon heen als je wilde, terwijl er geen politie te bekennen was. Bij het stadion liepen alle supporters door elkaar heen zonder problemen.

Soms vraag ik me echt af wat die burgemeesters wel niet denken met al die politieinzet.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:01:00 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672530
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:58 schreef Bocaj het volgende:

DEN HAAG - Het alarmerende rapport over georganiseerde misdaad in Amsterdam onderstreept dat de hoofdstad een groot probleem heeft. Drugscriminaliteit moet worden aangepakt, anders dreigt Nederland een narcostaat te worden. „Dan zou hier een minister met een zonnebril staan en niet meer iemand die gewoon democratisch verantwoording aflegt”, aldus minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

[ afbeelding ]

Grapperhaus reageert op het vernietigende rapport De achterkant van Amsterdam. De conclusies komen voor de minister dan ook niet als een complete verrassing. „Hoe akelig het ook is, het is in zoverre welkom dat het nu op papier staat.” De CDA-bewindsman weigert een schuldige aan te wijzen voor de harde conclusies. „Ik heb alle vertrouwen in het stadsbestuur van Amsterdam, ze leggen de vinger juist op de zere plek door om dit onderzoek te vragen.”
=================
Als Grapperhaus met zn vingertje zou gaan wijzen krijgt hij hem keihard terug.

Sowieso kan de regering het stadsbestuur buitenspel zetten als ze niet mee zoude werken. Dus heel veel boter op het hoofd.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:01:05 #7
pi_188672534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
‘Terwijl dit college tijd en geld verspilt
De hele War on Drugs is verspilling. Gewoon kappen daarmee.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_188672541
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:58 schreef Bocaj het volgende:

[ afbeelding ]

=================
Volgende Narcos seizoen gaat opgenomen worden in Nederland _O_
pi_188672571
Groenlinks is een partij van goedgelovige kinderlijk naïeve luchtfietsende gevoelsmensen. Natuurlijk zou je die niet in een bestuur willen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:02:40 #10
pi_188672575
Iedere staat is een narco staat. Overal word drugs gebruikt.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:04 #11
pi_188672581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Groenlinks is een partij van goedgelovige kinderlijk naïeve luchtfietsende gevoelsmensen. Natuurlijk zou je die niet in een bestuur willen.
De War on Drugs idioten zijn de luchtfietsers.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:13 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
@:probeer

Blijkbaar zijn er ook politici die mijn mening delen, en daar zitten erbij die wel degelijk in de boeken van de gemeente Amsterdam kunnen kijken:
[..]

Bron
Dat VVD-kamerlid schijnt ook al niet te snappen dat gezondheidsambtenaren niet over veiligheid en handhaving gaan.

Misschien moet ze haar eigen bewindslieden eens aanspreken, oh wacht...
pi_188672587
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De hele War on Drugs is verspilling. Gewoon kappen daarmee.
En dan? Legaliseren?
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:40 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672594
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Je hebt geen idee, durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat je op politieuren bij voetbal zo 70% kan besparen als je geen laffe burgemeesters had.

Voorbeelden: Paar jaar terug had je de politiestaking tijdens het voetbal toen AZ - Ajax was. Die burgemeester liet de wedstrijd gewoon doorgaan. 4 politieagenten heb ik gezien in totaal en er was niks aan de hand. Het jaar erop staan er weer minimaal 4 ME busjes toen er geen staking was, en ook weer niks gebeurde.

Bij de bekerfinale tegen Willem 2 dit jaar was onderweg overal politie en werd elk viaduct afgezet. Eenmaal bij het stadion moesten wij langs Varkenoord lopen, je kon er gewoon heen als je wilde, terwijl er geen politie te bekennen was. Bij het stadion liepen alle supporters door elkaar heen zonder problemen.

Soms vraag ik me echt af wat die burgemeesters wel niet denken met al die politieinzet.
ow daar ben ik het mee eens hoor maar die panische reactie komt wel ergens vandaan natuurlijk

bij die paar wedstrijden (champions league) die ik gezien heb was de politieaanwezigheid echt absurd terwijl er echt geen reet aan de hand was maar doen alsof er nooit iets aan de hand is is ook weer het andere uiterste en daar ligt echt nog wel een schone taak voor de club zelf want 30 % van de inzet is nog steeds teveel wmb

maja das weer een ander onderwerpje natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:54 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188672599
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar welke Groenlinks ministers hebben er de laatste decennia allemaal op veiligheid gezeten?
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:03:56 #16
pi_188672600
pi_188672605
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Iedere staat is een narco staat. Overal word drugs gebruikt.
Dat maakt het geen narcostaat. Het is een narcostaat als er een dermate vervlechting van de drugswererld en de bovenwereld is ontstaan dat het een economische facfor is geworden.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:04:13 #18
pi_188672607
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En dan? Legaliseren?
Legaliseren en reguleren. Alle drugs.
pi_188672630
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar welke Groenlinks ministers hebben er de laatste decennia allemaal op veiligheid gezeten?
Al zet je Stalin op veiligheid, als het gemeentebestuur weigert te handhaven zal dit het resultaat zijn.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:05:20 #20
pi_188672638
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat maakt het geen narcostaat. Het is een narcostaat als er een dermate vervlechting van de drugswererld en de bovenwereld is ontstaan dat het een economische facfor is geworden.
Drugs is een economische factor. Dat heeft niets met vervlechting te maken.
pi_188672658
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow daar ben ik het mee eens hoor maar die panische reactie komt wel ergens vandaan natuurlijk

bij die paar wedstrijden (champions league) die ik gezien heb was de politieaanwezigheid echt absurd terwijl er echt geen reet aan de hand was maar doen alsof er nooit iets aan de hand is is ook weer het andere uiterste en daar ligt echt nog wel een schone taak voor de club zelf want 30 % van de inzet is nog steeds teveel wmb

Zijn ook nog de mooie momenten voor de criminelen de dagen dat Ajax speelt, dan is de kans op aanhouding natuurlijk een stuk kleiner.
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:06:58 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zijn ook nog de mooie momenten voor de criminelen de dagen dat Ajax speelt, dan is de kans op aanhouding natuurlijk een stuk kleiner.
dat lijkt me volledig uit de lucht gegrepen
pi_188672681
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Drugs is een economische factor. Dat heeft niets met vervlechting te maken.
Ok.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:07:27 #24
65846 Bocaj
47th President.
pi_188672687
Wietproef kabinet wordt gehouden in tien gemeenten

https://nos.nl/artikel/22(...)-tien-gemeenten.html
pi_188672700
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Legaliseren en reguleren. Alle drugs.
Ben er ook wel voorstander van, gebruik het zelf niet maar als mensen een pilletje willen nemen of lijntje snuiven dan moet dat kunnen.
pi_188672731
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me volledig uit de lucht gegrepen
Als de meeste agenten bezig zijn met de wedstrijd, vaak gestationeerd in de Arena en binnenstad, dan bied dat criminelen toch meer mogelijkheden om op andere plekken in de stad met criminaliteit bezig te zijn? Ze moeten de agenten van andere plekken weghalen, dus er is minder toezicht.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:10:16 #27
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188672747
quote:
Die achterlijke Halsema blijft maar zeggen dat Amsterdam een gastvrije stad is. Ammehoela, gastvrij voor drugshandelaren, drugsgebruikers, vrouwenhandelaren, huisjesmelkers "We-are-here"-krakers, andere illegalen en zakkenrollers. Anderen kunnen doodvallen. Amsterdam is een vieze, gore stad met een hypocriet bestuur.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:10:40 #28
pi_188672756
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Als de meeste agenten bezig zijn met de wedstrijd, vaak gestationeerd in de Arena en binnenstad, dan bied dat criminelen toch meer mogelijkheden om op andere plekken in de stad met criminaliteit bezig te zijn? Ze moeten de agenten van andere plekken weghalen, dus er is minder toezicht.
En dat werkt omgekeerd ook. 60% van het justitieel apparaat is bezig met de jacht op plantjes, pillen en poeders.
pi_188672774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Al zet je Stalin op veiligheid, als het gemeentebestuur weigert te handhaven zal dit het resultaat zijn.
En als je als "rechts" eens met echte maatregelen wil komen, die echt iets oplossen, wordt het in deze compromiscultuur wel weer afgeschoten door een links kutje.

Etnisch profileren bijvoorbeeld, dat is zooooo erg en verderfelijk, maar gastjes van 19 in een auto van 3 ton is natuurlijk to-taal niet te linken aan drugs. En so what als ie onschuldig was, hij werd even stilgehouden, meer niet. Zelfde met die witwassing in die vage belwinkeltjes etc, wee je gebeentje als je wil onderzoeken, want je hebt geen enkele reden om zo'n winkel te verdenken toch?

Nu worden er idd geen mensen etnisch geprofileerd, gefeliciteerd, nu is je stad kapot!

De mocromaffia lacht zich de ballen uit de broek.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:12:06 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672777
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:09 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

iedereen is bezig met die wedstrijd man, die shit veranderd 2 uur lang in een halve spookstad

net zo goed volledig uit de lucht gegrepen maar ik denk dat je juist eerder tegen de lamp loopt tijdens de wedstrijd dan anders omdat het politieapperaat op volle sterkte is, ook hun gameface op heeft en de normale burgert binnen tv kijkt of radio luistert

elk nadeel hep zijn voordeel :P
pi_188672809
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens. Ik zei ook ´vaak´ en niet ´nooit´ :P

En politieinzet bij grote evenementen is natuurlijk niet gek. Zelfs verplicht.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:14:23 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188672813
het pleit wel voor Halsema dat ze zelf om het rapport gevraagd heeft om een beter inzicht te krijgen in de problematiek
pi_188672824
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:14 schreef Tarado het volgende:
het pleit wel voor Halsema dat ze zelf om het rapport gevraagd heeft om een beter inzicht te krijgen in de problematiek
Het zou pleiten als het gevolgd werd met "ik ben hier duidelijk niet geschikt voor, ik stap op".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:16:39 #34
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188672850
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het zou pleiten als het gevolgd werd met "ik ben hier duidelijk niet geschikt voor, ik stap op".
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:16:44 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188672851
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:14 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dan zijn we het eens. Ik zei ook ´vaak´ en niet ´nooit´ :P

En politieinzet bij grote evenementen is natuurlijk niet gek. Zelfs verplicht.
all within reason

punt is dat het bij het voetbal gewoon teveel is en dat komt door acties van supporters in het verleden, als je dan wil dat dat verminderd dan moet je je gewoon een paar jaar gedragen

vuurwerk afsteken terwijl gemeld is dat er geen vuurwerk afgestoken mag worden hoort daar dan niet bij
knokken bij jeugdwedstrijden hoort daar dan niet bij
etc. etc.

dan kun je zeggen ja de reactie van de gemeente en politie is overdreven maar je geeft ze ook geen enkele reden om erop te vertrouwen dat het goed gaat als ze thuisblijven ... dan moet je ook niet zeuren over je matige tailgate party
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:16:51 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188672855
quote:

[..]

waaruit blijkt dat dan? Ik had ook liever een gekozen burgemeester gehad hoor maar ik zie het haar niet minder doen dan haar voorgangers tot nu toe
pi_188672893
quote:

[..]

Dit is niet de schuld van Halsema, dit is het resultaat van jaren boterzacht slapjanus beleid.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:18:41 #38
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188672894
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

En dan? Legaliseren?
Ja zeker, alle drugs.
Hoorde vandaag op de radio Femke Halsema zeggen dat het zo lastig is om alles in kaart te brengen omdat ze geen zicht hebben op wat er in de onderwereld gebeurd _O- Lijkt mij ook de bedoeling van de onderwereld.

Dus Legalizeren die hap.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_188673064
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Staat niets over binnenkomst A'dam.... (Nu ben ik wel wat bevangen door de hitte, dus het kan zijn dat ik er overheen lees...)
Feel free to correct me!
Kan ook zijn dat ik het las in het meer uitgebreide stuk in de Volkskrant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:28:32 #40
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188673079
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:18 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Ja zeker, alle drugs.
Hoorde vandaag op de radio Femke Halsema zeggen dat het zo lastig is om alles in kaart te brengen omdat ze geen zicht hebben op wat er in de onderwereld gebeurd _O- Lijkt mij ook de bedoeling van de onderwereld.

Dus Legalizeren die hap.
dat zou wel gedeeltelijk helpen maar denk dat de omzet die ze vanuit NL (her)exporteren het tienvoudige is van wat er hier afgezet wordt
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:33:10 #41
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188673155
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dit is niet de schuld van Halsema, dit is het resultaat van jaren boterzacht slapjanus beleid.
Dan moet je de VVD aankijken. Die zitten al jaren op justitie en de begroting.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188673218
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan moet je de VVD aankijken. Die zitten al jaren op justitie en de begroting.
Nee je moet het bestuur van Amsterdam aankijken. Die handhaven niet, stellen verkeerde prioriteiten en maken er een rotzooi van. Dit is het resultaat van jarenlang links wegkijkbeleid.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:41:29 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188673272
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee je moet het bestuur van Amsterdam aankijken. Die handhaven niet, stellen verkeerde prioriteiten en maken er een rotzooi van. Dit is het resultaat van jarenlang links wegkijkbeleid.
Waaruit blijkt dat ze niet handhaven? In Amsterdam mag je gewoon stelen of zo? Welke prioriteit geven ze de politie die volgens jou verkeerd is?

Als je niet genoeg middelen hebt kan je ook niet handhaven. Het is ook niet zo gek dat ze maatregelen doorvoeren voor het verminderen van toeristenoverlast en overlast van grote evenementen. Een stukje bronaanpak wat hard nodig is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_188673294
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Heb je ook concrete voorbeelden?
Dit, dus.
pi_188673344
Tsja als zelfs het zoontje van Femke H. zich ermee inlaat....

o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:47:12 #46
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_188673353
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ze niet handhaven? In Amsterdam mag je gewoon stelen of zo? Welke prioriteit geven ze de politie die volgens jou verkeerd is?
In Amsterdam houden ze zich bezig met 15-jarig tuig dat leegstaande woonboten vernielt en alarmpistolen bij zich draagt.
Misschien dat ze daarmee zouden kunnen stoppen. :D
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:47:29 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188673362
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Eh nee, de landelijke overheid kan gewoon ingrijpen en de gemeentelijke macht buitenspel zetten. Waarom doen ze dat niet?
pi_188673370

[ Bericht 100% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 28-08-2019 18:51:12 ]
pi_188673423
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 18:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ze niet handhaven? In Amsterdam mag je gewoon stelen of zo?
De ombudsman heeft het ook geconstateerd en vat het mooi samen:

Ombudsman: 'Amsterdam zit in een handhavingscrisis'

https://www.parool.nl/nie(...)ingscrisis~b17f3b9c/

quote:
Welke prioriteit geven ze de politie die volgens jou verkeerd is?
Nou, bijvoorbeeld door lekker op de iftar te gaan zitten of op straat gaan paraderen met je hoofddoek.
quote:
Als je niet genoeg middelen hebt kan je ook niet handhaven. Het is ook niet zo gek dat ze maatregelen doorvoeren voor het verminderen van toeristenoverlast en overlast van grote evenementen. Een stukje bronaanpak wat hard nodig is.
Het gaat om hoe je die middelen inzet. Andere grote steden doen het blijkbaar beter.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 18:53:08 #50
65846 Bocaj
47th President.
pi_188673466

Een tevreden roker is geen onruststoker! :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')