Hoiquote:BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000![]()
Staat prima toch, maar 265 achter is wel erg breedquote:Op maandag 12 augustus 2019 12:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Gisteren de velgen gemonteerd, wel even wennen om van 16" naar 18' te gaan maar het staat wel dik! Weet nog niet of ik ze zo gepolijst laat of dat ik ze een keer laat poedercoaten. Ze hebben ook wel wat beschadigingen, maar dat vind ik niet zo heel erg. Rondom nieuwe Vredesteins, voor 235/40R18 en achter 265/35R18.
[ afbeelding ]
Zeker! Maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het beter vind dan de 16"ers. Maar komende tijd even aankijken hoe het gaat. Nu glimt het allemaal nog heel erg en vandaag de auto ook schoongemaakt (werd tijd) zodat dat er ook wat beter bij past.quote:Op maandag 12 augustus 2019 22:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Staat prima toch, maar 265 achter is wel erg breed
Nu verlagen
Fraaiste velgen voor op een E34!quote:Op maandag 12 augustus 2019 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker! Maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het beter vind dan de 16"ers. Maar komende tijd even aankijken hoe het gaat. Nu glimt het allemaal nog heel erg en vandaag de auto ook schoongemaakt (werd tijd) zodat dat er ook wat beter bij past.
265 is het breedste wat zonder aanpassingen past op deze velgen. Verlagen ben ik niet van plan![]()
[ afbeelding ]
Ik heb 275 achter. Went vrij snelquote:Op maandag 12 augustus 2019 22:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Staat prima toch, maar 265 achter is wel erg breed
Nu verlagen
670k op de teller, lekker boeiend.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een zwarte sticker op je tellerbak plakken om het airbaglampje te verbergen![]()
Zwarte tape om de beschadigde stoel bij elkaar te houden
Niet iedereen is een purist.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een zwarte sticker op je tellerbak plakken om het airbaglampje te verbergen![]()
Zwarte tape om de beschadigde stoel bij elkaar te houden
Niets meer aan doen zoquote:Op maandag 12 augustus 2019 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker! Maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het beter vind dan de 16"ers. Maar komende tijd even aankijken hoe het gaat. Nu glimt het allemaal nog heel erg en vandaag de auto ook schoongemaakt (werd tijd) zodat dat er ook wat beter bij past.
265 is het breedste wat zonder aanpassingen past op deze velgen. Verlagen ben ik niet van plan![]()
[ afbeelding ]
Plaatje!quote:Op maandag 12 augustus 2019 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker! Maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het beter vind dan de 16"ers. Maar komende tijd even aankijken hoe het gaat. Nu glimt het allemaal nog heel erg en vandaag de auto ook schoongemaakt (werd tijd) zodat dat er ook wat beter bij past.
265 is het breedste wat zonder aanpassingen past op deze velgen. Verlagen ben ik niet van plan![]()
[ afbeelding ]
Wow...blijft toch 1 van mijn favo modellen. Blijft prachtigquote:Op maandag 12 augustus 2019 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker! Maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het beter vind dan de 16"ers. Maar komende tijd even aankijken hoe het gaat. Nu glimt het allemaal nog heel erg en vandaag de auto ook schoongemaakt (werd tijd) zodat dat er ook wat beter bij past.
265 is het breedste wat zonder aanpassingen past op deze velgen. Verlagen ben ik niet van plan![]()
[ afbeelding ]
Dat blikje heb je scherp gespotquote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:38 schreef Hyperdude het volgende:
Opa-beige en RedBull![]()
Grapje: netjes.![]()
Heb zelf al opa-beige sinds 2006.
Die ouwe airco's reageren idd. wat traag op het indrukken van de koeltoets.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:42 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Ik had na een rit van 300km wel een ijskoud blikje nodig
wtf ik krijg een alfa romeo vibe...quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:15 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind het qua design niet echt de goeie kant op gaan
Ja voor mij wel ineens. Lig er niet wekelijks onder. Er is al eens aan gelast door een vorige eigenaar idd.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:40 schreef daNpy het volgende:
Ineens? Dat broddelwerk ziet er niet echt origineel uit
Mwoa het blijft een diesel. Je hoort de motor wat beter. het is vooral als je rijd en flinkt doordrukt dat je de grom hoort maar het is niet op video vast te leggen.quote:Op zondag 15 september 2019 00:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mooie eindpijpjes! Hoe klinkt ‘ie nu?
Hij was gelukkig schuldbewust en heeft meteen aangegeven dat het zijn fout was.quote:Op maandag 16 september 2019 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Arggh. Hopelijk beide partijen netjes de formulieren ingevuld, dan is het verzekeringswerk.
ik verwacht al snel weerstand van zo'n partij.
zo was een oudere man die mij vol in mijn portier reed, van mening dat ik beleefd had moeten zijn terwijl ik op een voorrangsweg reed en hij achter haaientanden stond. hij had zich raar opgesteld achter een andere auto, zodat hij mij nooit heeft kunnen zien aankomen.
Welke motor?quote:Op maandag 16 september 2019 20:23 schreef StretchingKoala het volgende:
Tips waar een e91 te koop te zetten?
Ziet er uit als nieuw (voor 10 jaar oud), 150k gelopen.
Zit eigenlijk niet wachten op dat marktplaats gezever, tot op zekere hoogte natuurlijk
Ja. Marktplaats en Ziggo krijgen automatisch een linkje.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:34 schreef NoComment het volgende:
Toch marktplaats idd. Autoscout24 is ook gratis, maar ik heb wel al ervaren dat daar veel minder reactie op komt.
Edit: is het normaal dat als je 'marktplaats' typt dat ie daar automatisch een link van maakt?![]()
Goed bezig. Hoeveel kms. had je originele onderstel achter de rug?quote:Op zondag 29 september 2019 17:33 schreef pvdplanet het volgende:
...
Complete achterwielophanging op de 130i vervangen:
...
Niet bij de F20, wel bij een E87. Prijs is hoog, origneel onderdeel is zo'n 140 euro maar normaal gesproken is het alleen wat vervuiling wat je met een ultrasoon reiniging kan verhelpen (als je in de buurt woont kan ik het voor je regelen) en hierbij de adaptatie resetten.quote:Op maandag 30 september 2019 21:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Iemand ervaring met het vervangen / laten vervangen van een 'magnetisch ventiel (uitlaatzijde)' van een BMW F20? Dealer vraagt daar 400 euro voor. Auto wil ik na reparatie weg doen dus als het goedkoper kan...
EPS! Daar ben ik ook geweest voor m'n einddemper & middendemper aanpassingen. Vakmannen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
En zo had ik ineens van mn E61 530d een verrot pijp naar de achterdemper. Heb besloten er een rechte pijp naar achter op te zetten op maat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lelijk. Achterkant lijkt een mini suv, voorkant gaat nog wel, maar die neusgaten hoeven van mij niet zo groot. Voorwielaandrijving......... 3 en 4 cilinders.... ik vind het schandalig. Alleen de M135i xdrive is nog tof (voor zover je een 2.0 tof kan noemen).quote:Op maandag 30 september 2019 11:35 schreef Craptacular het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe einzer? Nog niet zien rondrijden, achterkant doet een beetje aan de lexus denken.
[ afbeelding ]
Voor de Aziatische markt past ie in het plaatje.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lelijk. Achterkant lijkt een mini suv, voorkant gaat nog wel, maar die neusgaten hoeven van mij niet zo groot. Voorwielaandrijving......... 3 en 4 cilinders.... ik vind het schandalig. Alleen de M135i xdrive is nog tof (voor zover je een 2.0 tof kan noemen).
Zal wel ja. Dan zie je op BMW.nl hoe trots ze zijn op de verbeteringen: meer kofferbak ruimte, meer beenruimte achter, zuiniger..... Ja dat zijn echt belangrijke punten als je een sportieve kleine auto wilquote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Voor de Aziatische markt past ie in het plaatje.
Als ze zo flexibel met die platformen kunnen produceren, mogen ze wel wat meer verschil maken tussen de modellen voor de verschillende markten. Met wat ze nu aanbieden haal ik mijn volgende, tweedehandsquote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Voor de Aziatische markt past ie in het plaatje.
is met voorwielaandrijving toch?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lelijk. Achterkant lijkt een mini suv, voorkant gaat nog wel, maar die neusgaten hoeven van mij niet zo groot. Voorwielaandrijving......... 3 en 4 cilinders.... ik vind het schandalig. Alleen de M135i xdrive is nog tof (voor zover je een 2.0 tof kan noemen).
mijn E38 740iL gisteren ook, gaat z'n 21e jaar in, net volwassen dusquote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW e46 316i door de APK gekomen. geen bijzonderheden.
Eerste 1 hatch die ik wel kan waarderen eigenlijk.quote:Op maandag 30 september 2019 11:35 schreef Craptacular het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe einzer? Nog niet zien rondrijden, achterkant doet een beetje aan de lexus denken.
[ afbeelding ]
De M135i heeft standaard 4 wiel dus... maar geen eentje meer met alleen rwdquote:
Moet nog komen lijkt mij. Ze beginnen meestal met de best verkopende versies (leasebakken).quote:Op donderdag 3 oktober 2019 12:45 schreef NoComment het volgende:
Ik vind het ook zo raar dat er niets tussen de nieuwe 118i (karige 140pk 3-cilinder) en M135i (306pk 2L) zit. Waarom dan niet nog een 120i/125i ertussen..
Lagere productiekosten schijnt.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 12:05 schreef pvdplanet het volgende:
Een BMW met voorwielaandrijving?
Muhahahaa never!
Moet aan het uiterlijk wennen. Heb zelf rond 2015 een 1 serie gehad. Dit is een wat compacter model, met wat geleende kenmerken van de andere modellen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:41 schreef rival het volgende:
[..]
Eerste 1 hatch die ik wel kan waarderen eigenlijk.
UKL2=Untere Klasse 2 Platformquote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:51 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Lagere productiekosten schijnt.
Dikke equalizer, jongûh.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ha, autoradio's.
In m'n Ford had ik een Sony Xplod cdx-m600 autoradio die meer weg had van een discotheek. het ding stond ooit in de winkel voor duizend gulden.
de gehele voorkant was display, je moest op een klein knopje drukken zodat de display omdraaide.
De purist in mij schreeuwt dat het een verschrikkelijke bak is (om de redenen die Yoshi hierboven ergens aangaf). Op alle plaatjes/filmpjes vind ik dat ding er niet echt mooi uitzien, maar vorige week stond ik weer bij de dealer om iets nieuws te bekijken en de nieuwe 1 stond er uiteraard ook. Moet zeggen dat die 1 er in het echt beter uitziet dan op al het promo materiaal.quote:Op maandag 30 september 2019 11:35 schreef Craptacular het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe einzer? Nog niet zien rondrijden, achterkant doet een beetje aan de lexus denken.
[ afbeelding ]
Op de reservebank.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
...
edit: ik zie dat m'n oude e46 nog steeds in de TT staat!![]()
Is ook al een oude reservebank.quote:
Opschuren kan je natuurlijk ook maar x-keer herhalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja dat is bij mij ook gebeurd. opgeschuurd, getectyleerd.
Er staat een enorm hoge druk op die leidingen, mogelijk was de roest toch weer terug en is het alsnog daardoor lek geraakt.
Zaterdag en garages. Blijft moeilijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
rijden zonder remdruk is bloedjelink, pompen en hopen dat je geen noodstop hoeft te maken.
ookal stond ik dichtbij een gebied met 10 grote autobedrijven, er was er geen een die mij wou of kon helpen. het ging dan om 750 meter. zelfs de BMW dealer kon mij niet helpen.
de handrem vertraagd wel, maar dat kun je niet vergelijken met je gewone voetrem.
iedereen bleef maar herhalen bel de ANWB. Net alsof de ANWB mij kan helpen als de remvloeistof er net zo hard uit gutst als dat je het erin doet.
Zag hem vandaag nog bij de nieuwe dealer in Oostzaan maar hij is echt niet mooi. Er naast stond de oude M140i en die is toffer. De uitlaatpijpen zijn wel tof en de onderkant maar het lijkt gewoon een mini-suv, beetje GLA achtig.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De purist in mij schreeuwt dat het een verschrikkelijke bak is (om de redenen die Yoshi hierboven ergens aangaf). Op alle plaatjes/filmpjes vind ik dat ding er niet echt mooi uitzien, maar vorige week stond ik weer bij de dealer om iets nieuws te bekijken en de nieuwe 1 stond er uiteraard ook. Moet zeggen dat die 1 er in het echt beter uitziet dan op al het promo materiaal.
edit: ik zie dat m'n oude e46 nog steeds in de TT staat!![]()
Vind die oude zeker een stuk mooier. Maar met m-pakket met fatsoenlijke velgen is die nieuwe nog te doen, in ieder geval niet zo erg als de plaatjes doen vermoeden als je het mij vraagt. Maar inderdaad wel een soort mini-suv met die proporties. Mede daarom dit keer geen 1 voor mij maar een nieuwe 3, die vind ik een stuk beter gelukt (alhoewel daar ook een aantal minpuntjes aan zitten).quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zag hem vandaag nog bij de nieuwe dealer in Oostzaan maar hij is echt niet mooi. Er naast stond de oude M140i en die is toffer. De uitlaatpijpen zijn wel tof en de onderkant maar het lijkt gewoon een mini-suv, beetje GLA achtig.
Haha ja.... ze kunnen nooit meer een E46 evenaren en al helemaal geen E30quote:Op zondag 20 oktober 2019 09:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vind die oude zeker een stuk mooier. Maar met m-pakket met fatsoenlijke velgen is die nieuwe nog te doen, in ieder geval niet zo erg als de plaatjes doen vermoeden als je het mij vraagt. Maar inderdaad wel een soort mini-suv met die proporties. Mede daarom dit keer geen 1 voor mij maar een nieuwe 3, die vind ik een stuk beter gelukt (alhoewel daar ook een aantal minpuntjes aan zitten).
Is het niet zo dat je standaard 2 gescheiden leidingen/systemen hebt en ze allebei aan de voorremmen gekoppeld zijn? Dus als er een leiding uitvalt/lekt dat je altijd nog 3 remmen hebt (beide voor en nog 1 achter)?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
En dan springt opeens de remleiding. Weg remdruk, reservoir leeg. Rechtsachter loopt de remvloeistof er uit. Het lek lijkt de leiding zelf te zijn en niet het flexibele deel. Hoor het maandag.
Tot op de dag van vandaag een klein beetje spijt dat ik die E30 325i m-tech II weg heb gedaanquote:Op zondag 20 oktober 2019 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ja.... ze kunnen nooit meer een E46 evenaren en al helemaal geen E30![]()
Maar ik moet zeggen die nieuwe Z4 is best tof.
[ afbeelding ]
Weet ik niet precies.quote:Op zondag 20 oktober 2019 11:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je standaard 2 gescheiden leidingen/systemen hebt en ze allebei aan de voorremmen gekoppeld zijn? Dus als er een leiding uitvalt/lekt dat je altijd nog 3 remmen hebt (beide voor en nog 1 achter)?
Blijkbaar niet? Dat is schrikken dan...![]()
Nee, vaak is het diagonaal, dus LV en RA en RV en LA, zodat je altijd nog 2 remmen hebt. Ook gevaarlijk, want je auto raakt dus uit balans bij hard remmen.quote:Op zondag 20 oktober 2019 11:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je standaard 2 gescheiden leidingen/systemen hebt en ze allebei aan de voorremmen gekoppeld zijn? Dus als er een leiding uitvalt/lekt dat je altijd nog 3 remmen hebt (beide voor en nog 1 achter)?
Blijkbaar niet? Dat is schrikken dan...![]()
Zo verdien je geldquote:Op maandag 21 oktober 2019 09:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
8 meter remleiding vervangen en nieuwe remvloeistof
640 euro. hoei.
Meestal is het juist voor en achter gescheiden. Daarom loopt er ook maar 1 leiding naar achter. (bij BMW)quote:Op maandag 21 oktober 2019 09:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, vaak is het diagonaal, dus LV en RA en RV en LA, zodat je altijd nog 2 remmen hebt. Ook gevaarlijk, want je auto raakt dus uit balans bij hard remmen.
Of dit bij nieuwe electronisch geregeld systemen nog zo is weet ik niet.
Bij de meeste auto's die ik gezien heb is het diagonaal (Golf 2, volgens mij E30 ook?)quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:48 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Meestal is het juist voor en achter gescheiden. Daarom loopt er ook maar 1 leiding naar achter. (bij BMW)
Als hij goed getectyleerd is roest hij niet verder.quote:Op maandag 21 oktober 2019 14:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Remleidingen zijn van staal. De remleiding onder mijn e46 (1999) is al een keer opgeschuurd en getectyleerd. Dat is uitstel van executie; je haalt daarmee alleen maar meer staal weg.
Autos is klaar, na werktijd even ophalen.
Dan zie ik van die filmpjes voor me waar een (wat oudere) auto er vrij keurig uitziet, onder de tectyl zit en de inspecteur prikt er zo een schroevendraaier door. "Kijk eens, die kokerbalken, helemaal verrot". Prik prik prikquote:Op maandag 21 oktober 2019 15:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als hij goed getectyleerd is roest hij niet verder.
E30 niet, die heeft 1 leiding naar achter lopen. De e46 heeft inderdaad 2 leidingen naar achter lopen maar dat is voor de ABS.quote:
Geen idee maar voor/achter is in principe veiliger behalve dat je achterremmen vaak veel minder hard remmen als voor natuurlijk (+ slipgevaar ivm last wissel)quote:Op maandag 21 oktober 2019 16:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
E30 niet, die heeft 1 leiding naar achter lopen. De e46 heeft inderdaad 2 leidingen naar achter lopen maar dat is voor de ABS.
Eigenlijk is de vuistregel: achterwiel aangedreven auto's hebben voor/achter gescheiden remmen, voorwiel aandrijving heeft diagonaal. Waarom dat is weet ik eigenlijk niet, Maar dat is vast wel te vinden op het internet
Bij m'n E46 ook opgeschuurd, lik verf erop en daarna gewoon prima.quote:Op maandag 21 oktober 2019 16:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
't scheelt ook dat ik redelijk dicht aan de kust woon. alles roest harder zodra je dichter aan zee woont.
bij aanschaf heb ik de onderzijde van m'n auto laten tectyleren. de remleiding was dus al opgeschuurd en getectyleerd maar verwacht geen wonderen van tectyl.
Dat komt omdat het van binnenuit aan het roesten is, dat is bij een remleiding hopelijk nietquote:Op maandag 21 oktober 2019 15:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dan zie ik van die filmpjes voor me waar een (wat oudere) auto er vrij keurig uitziet, onder de tectyl zit en de inspecteur prikt er zo een schroevendraaier door. "Kijk eens, die kokerbalken, helemaal verrot". Prik prik prik
Dat krijg je als je de boel niet eerst roestvrij maakt maar gewoon een laag er overheen smeert. Dan sluit je de roest op en rot het gewoon verder van binnenuit. Maar van buiten ziet het er mooi uit dus niks aan het handjequote:Op maandag 21 oktober 2019 15:42 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dan zie ik van die filmpjes voor me waar een (wat oudere) auto er vrij keurig uitziet, onder de tectyl zit en de inspecteur prikt er zo een schroevendraaier door. "Kijk eens, die kokerbalken, helemaal verrot". Prik prik prik
Past niet op die van mij. Mij ook beetje te bling.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 10:35 schreef junkiesietze het volgende:
Heeft iemand toevallig intresse in:
https://nl.aliexpress.com(...)1.0.0.6ec44c4dEM6Fm0
of
https://nl.aliexpress.com(...)1.0.0.27424c4danCp0c
...
quote:OPMERKING: Sommige Modellen niet fit alle jaar, pls controleren voordat u het koopt
Valt niet echt te controleren als ze er geen maten bij zetten. En tis ook niet om de bling, maar dat je er een oil pressure gauge en temp gauge op kan aansluitenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Past niet op die van mij. Mij ook beetje te bling.
[..]![]()
Das wel handig ja, jammer dat ie niet past.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 21:10 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Valt niet echt te controleren als ze er geen maten bij zetten. En tis ook niet om de bling, maar dat je er een oil pressure gauge en temp gauge op kan aansluiten
Was geen originele radiateur, een van de eerste onderdelen die ik niet origineel gekocht had zelfs.. en meteen de sjaak. Het is een Hella Premium line radiateur. Ik heb reeds een nieuw origineel exemplaar gevonden, voor een schappelijke prijs.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:27 schreef Hyperdude het volgende:
Grappig zo'n display.
Kan je die ook in RR-versie krijgen; dat je ziet hoeveel % je nog over hebt van je vermogen?![]()
Was dat een originele radiator?
Beterschap met je Torxhand.
Hella/Behr is toch OEM?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 23:49 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Was geen originele radiateur, een van de eerste onderdelen die ik niet origineel gekocht had zelfs.. en meteen de sjaak. Het is een Hella Premium line radiateur.
RR= Rolls-Roycequote:Over de NBT, de RR versie? :’) Ik moet me nog verdiepen in de coderingen, maar er kan immens veel mee. To do list is nu nog een achteruitrijcamera en touch controller.
Heb helaas geen idee, zover ik weet is Behr de producent inderdaad. Maar de samenwerking met Hella betwijfel ik en dan zou ik zeggen dat ik een rebranded uitvoering heb met een andere sticker. Ik had dit ook niet verwacht en baal er wel enorm van. Blijft gewoon een vervelende klus.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hella/Behr is toch OEM?
[..]
RR= Rolls-Roycedie hebben zo'n Power Reserve metertje
[ afbeelding ]
12 uur werkquote:Op vrijdag 1 november 2019 12:59 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand ervaring met walnoten?
Inlaat laten walnootstralen dus![]()
https://www.carrec-technocenter.nl/aanbiedingen/inlaatreiniging/
Tip voor een goed adres boven de lijn Amsterdam-Zwolle welkom.
Bij ons is de ruit ook al eens vervangen, voor wij hem kochten. Sensoren werken gewoon, behalve dat de kachel altijd gaat verwarmen als het buiten regent en de airco uit is. Ook als het buiten 16 graden is.quote:Op dinsdag 5 november 2019 14:40 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Volgens mij kun je tegenwoordig wel een heel klein laagje van je ruit laten slijpen.
In de 540 begin van het jaar een nieuwe OEM ruit incl OEM lijsten laten plaatsen. Was aan materiaal al 800 euro kwijt ofzo 😰
In de Clio RS vorige week op locatie voor 280 euro een nieuw ruit laten plaatsen. Lichtsensor werkt gewoon.
Als 't mot, dan mot 't.quote:
't Is ook gewoon geen gezicht manquote:Op woensdag 13 november 2019 10:17 schreef Hojdhopper het volgende:
Stop mocking our grille, says BMW design boss
Haha, gewoon een "fuck you" van Van Hooydonk... lekker dan.
Is het ook niet... daarom vind ik het jammer dat er dan gewoon een "wen er maar aan" komt, van BMW.quote:
Ja, is die Adrian niet gewoon een eigenwijze Nederlander?quote:Op woensdag 13 november 2019 10:34 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Is het ook niet... daarom vind ik het jammer dat er dan gewoon een "wen er maar aan" komt, van BMW.
Ik wil een F11 525D. Helaas in NL nog te duur (en de garage is nog niet afquote:Op woensdag 13 november 2019 11:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
m'n volgende zal wel weer een BMW worden.
prijzen november 2019:
6k voor een >2009 (facelift) E90
15k voor een F30
Haha ja vast wel!quote:Op woensdag 13 november 2019 11:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, is die Adrian niet gewoon een eigenwijze Nederlander?
Foto's, opties?quote:Op woensdag 13 november 2019 12:20 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Haha ja vast wel!
Mijn E87 116 staat ook te koop, maar niet echt veel animo voor.
Niet echt interessant voor jou denk ik: https://www.autoscout24.d(...)3e-87d7-a626f31a15d0quote:
Linkje?quote:Op woensdag 13 november 2019 12:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Mijn volgende wordt een Model 3 en de M135i staat alweer te koopMoet wel dit jaar nog geleverd worden anders bijtelling naar 8%. Heb nog steeds m'n E36 cabrio maar misschien die ook maar weg doen, rij er te weinig mee. Dan heb ik niets meer te zoeken in dit topic
Nog geen 2 maanden verder en gisteren gebeurde ongeveer hetzelfde. Ik ben iemand aan het inhalen en die besluit wanneer ik ernaast zit dat ie ook gaat inhalen. Stuurt zo in mijn rechterkantquote:Op maandag 16 september 2019 10:49 schreef rival het volgende:
Iemand wilde mij rechts inhalen en probeerde hem er zo voor/tussen te gooien.
[ afbeelding ]
Is je toeter stuk?quote:Op donderdag 14 november 2019 08:47 schreef rival het volgende:
[..]
Nog geen 2 maanden verder en gisteren gebeurde ongeveer hetzelfde. Ik ben iemand aan het inhalen en die besluit wanneer ik ernaast zit dat ie ook gaat inhalen. Stuurt zo in mijn rechterkant
Kan weer langs het schadebedrijf vanmiddag
Ook kwestie van wennen die assistdingen.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:39 schreef StretchingKoala het volgende:
Gisteren mijn nieuwe 330 Touring mogen ophalen.
Donker grijs met cognac van binnen en glazendak :-)
Wat rijdt dat toch weer anders en fijner dan de generatie ervoor, alleen dat lane assist is zwaar irritant. Zet dat maar uit denk ik voor nu....
Happy me :-)
Ze moeten wel goed zijn... in de Ioniq bij lane assist ga je ook als een dronkenlap van links naar rechts binnen de strook. Auto pilot bij Tesla werkt erg goed.quote:Op donderdag 14 november 2019 14:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ook kwestie van wennen die assistdingen.
Tesla 3, of 4, keer zo duur als een Ionik?quote:Op donderdag 14 november 2019 15:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ze moeten wel goed zijn... in de Ioniq bij lane assist ga je ook als een dronkenlap van links naar rechts binnen de strook. Auto pilot bij Tesla werkt erg goed.
Tja m'n S was idd 90k en de Ioniq was 36k (premium). Maar Model 3 heeft net zo'n goede (zo niet betere) auto pilot en is vanaf 50k dus dat valt dan wel weer mee. Maar niks ten nadelen van de Ioniq hoor!! Die auto is echt value... m'n werknemer had opties die ik in m'n Tesla niet had. En de facelift Ioniq die nu uit is heeft nog meer opties (ook voorverwarmen e.d. via de app, stoelventilatie etc.). Hij is nog minder mooi geworden om eerlijk te zijn, maar voor de rest een prima auto.quote:Op donderdag 14 november 2019 16:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Tesla 3, of 4, keer zo duur als een Ionik?
Voor belasting/subsidies.
Kia heeft toch ook een BMW-killer in zijn assortiment, dacht ik?quote:Op donderdag 14 november 2019 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
...Nee, als BMW rijder moet je nog niet switchen naar Koreaans als je rijgedrag belangrijk vindt.
70K: Fuck thatquote:2.0 T-GDI 8AT RWD ¤ 68.995,00
Zeker een mooie auto. Wel duur dus mag hopen dat dit wel beter rijdt dan de gemiddelde Kia...quote:Op vrijdag 15 november 2019 09:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kia heeft toch ook een BMW-killer in zijn assortiment, dacht ik?
Gevonden!
[..]
70K: Fuck that![]()
https://www.kia.com/nl/modellen/stinger/prijzen-en-specificaties/
Zo ff 2 nwe winterbandjes laten monteren.
Nieuw kenteken en je ziet er niets meer van!quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
"Mooie en zeer goed onderhouden auto met lichte voorschade zie fotos, Deze auto is rijdbaar, Geen schade aan airbags"
http://voorraad.autodataw(...)ie/occ14619830-65c82
lichte voorschade
[ afbeelding ]
En een nieuw buitentemperatuurmetertje.quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:54 schreef rival het volgende:
[..]
Nieuw kenteken en je ziet er niets meer van!
Denk dat ie in België en Duitsland voor een veel normalere prijs te koop zal zijn. De helft, zeg maar.quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:44 schreef boegschroef het volgende:
De GT gaat zelfs naar 100K. Wel een mooie wagen om te zien maar wie legt er nu 100K neer voor een KIA, voor dat geld is er zoveel meer leuks te vinden.
Wat is de betrouwbaarste benzine-uitvoering van de 1-serie, 4-pitter, die je vandaag aan zou kunnen schaffen voor <10K?quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat ie in België en Duitsland voor een veel normalere prijs te koop zal zijn. De helft, zeg maar.
120 denk ik?quote:Op zaterdag 16 november 2019 08:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is de betrouwbaarste benzine-uitvoering van de 1-serie, 4-pitter, die je vandaag aan zou kunnen schaffen voor <10K?
Asking for a friend.:P
100 wordt het toch, dacht ik?quote:
Ik vind dat ze aardig wat vragen voor een 316 met verder niet echt boeiende opties. Wel fijn dat er sportstoelen in zitten.quote:Op vrijdag 15 november 2019 17:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo'n beetje alles aan de voorzijde. Koplamp, knipperlicht... Wens hem veel succes met de verkoop
Dat is wel erg langquote:Op woensdag 20 november 2019 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Na vanaf april wachten op 2 Original Bremsscheiben zijn ze nu binnen.![]()
![]()
![]()
jahquote:
Hoezo niet een goed aftermarket merk gepakt? Tenzij het niet zo een haast had natuurlijk.quote:Op woensdag 20 november 2019 21:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
jah
Volgens mijn garagist gedoe over prijs tussen BMW en toeleverancier.
Ik ga wel ff kijken welk merkje er op de schijfjes staat. Brembo? Ate? CrappyBrakeCompany?
Het lampje brand niet. Ik denk dat de wijzer gewoon vast zit of verkeerd staat. (dat doet de mijne namelijk)quote:Op donderdag 21 november 2019 10:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW 3 Serie e46, in het groen.
https://nl.bca-europe.com(...)bG90cy8xNTg5MDU2MQ==
op 't eerste gezicht een leuke e46, totdat je het dashboard bekijkt.
[ afbeelding ]
loopt een beetje warm
Je kunt ook doorklikken naar het keuringsrapport. Loop er maar met een grote boog omheenquote:Op donderdag 21 november 2019 10:13 schreef rival het volgende:
[..]
Het lampje brand niet. Ik denk dat de wijzer gewoon vast zit of verkeerd staat. (dat doet de mijne namelijk)
Het had/heeft geen haast. Dit is mijn 6e BMW, en de eerste waar de standaard schijven geen problemen opleveren. Dan maar wachten/meer betalen. Ik weet ook wel dat ze waarschijnlijk bij Brembo/Ate vandaan komen.quote:Op donderdag 21 november 2019 01:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hoezo niet een goed aftermarket merk gepakt? Tenzij het niet zo een haast had natuurlijk.
Zelfgeboorde gaten in het dashboardquote:Op donderdag 21 november 2019 11:47 schreef daNpy het volgende:
Ziet er goed uit al die lampjes aan. DTC, ABS, airbags en diverse lampen kapot. Vast van een liefhebber geweest
zal kijken of het dashboard van elke e46 een zelftest functie heeft. het komt niet vaak voor dat dit onderdeel van het dashboard stuk gaat.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:44 schreef rival het volgende:
Wat er met deze auto is weet ik natuurlijk niet maar mijne loopt ook op, altijd exact hetzelfde.
Echter als ik de auto uit zet gaat hij niet altijd terug naar 0. soms blijft ie bijvoorbeeld op de helft hangen. als ik dan ga rijden dan stopt ie vanaf de helft weer precies in het rode. Als ik em uit zet en hij blijft in het rode staan, dan loopt ie de volgende keer ook door tot aan beneden. Zet ik em dan weer uit en hij zakt bijvoorbeeld wel naar 0, dan komt ie de volgende keer weer netjes op de helft uit.
Een e46 is dan ook de komende 20 jaar geen klassieker.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:49 schreef Hyperdude het volgende:
Een echte klassieker heeft geen stuurbekrachtiging.
Zie op youtube dat ik dat wel even kan proberen idd.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zal kijken of het dashboard van elke e46 een zelftest functie heeft. het komt niet vaak voor dat dit onderdeel van het dashboard stuk gaat.
330cp met handbak komt een eindje in de richting. 316 iets minderquote:Op donderdag 21 november 2019 12:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een e46 is dan ook de komende 20 jaar geen klassieker.
BMW is verkocht. Maar niet zonder slag of stoot, dus voor wie het interesseert:quote:Op woensdag 13 november 2019 12:22 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Niet echt interessant voor jou denk ik: https://www.autoscout24.d(...)3e-87d7-a626f31a15d0
Maar mocht je iemand kennen in Zuid Duitsland die op zoek is naar een 116i, let me know.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Nee, dat niet. Stond eigenlijk sinds juli stil. Of nou ja, in ieder geval niet regelmatig meer mee gereden. En daarvoor wel nog wekelijks en was er niks aan de hand. Maar inderdaad, timing is soms echt een bitch.quote:Op vrijdag 29 november 2019 15:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Pff wat een pech. Je reed er zelf gewoon dagelijks in rond en precies als je de auto verkocht hebt komt ie stil te staan met motorstoring? Geloof je soms zelf niet.
Olie is nov '17 ververst. Tijdens de TÜV in nov '18 werd er ook niks over gezegd. En ik kijk zelf niet onder mijn auto. Dus wist het helaas ook niet.quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tjee, dit had je dit toch moeten zien toen je de olie voor het laatst had ververst?
tenminste, als dat werkelijk jouw carterpan was.
Zelf-quotequote:Op woensdag 20 november 2019 16:25 schreef NoComment het volgende:
De 335d gaat vrijdag naar de garage voor de winterbanden en reparatie van de sportstand van de versnellingsbak (kabelbreuk) en wellicht laat ik meteen XHP stage 3 flashen ook.. In voorbereiding voor wat extra vermogen in het voorjaar
xhp is tof he? Vind het heel jammer dat ze het voor mijn versnellingsbak niet hebben. Heb de GM 6L45R bak ipv een ZF-6 bak.. Niet zelf geflashed?quote:Op dinsdag 3 december 2019 12:42 schreef NoComment het volgende:
[..]
Zelf-quotexHP is geflashed, hele verbetering! Merkte eigenlijk niet veel verschil op iets vlottere schakeltijden na, maar na een week rondgereden te hebben valt het me steeds meer op dat ie vaker in de goede versnelling lijkt te staan. En de manuele sportstand is nu wel een dingetje als je er echt voor gaat, met de deze software zit veel minder tijd tussen de tik tegen de pook en het schakelmoment en het schakelen zelf gaat ook veel sneller. En tussengas bij terugschakelen
![]()
Hoofdzaak is wel dat de bak nu dus prima 700nm (of desnoods 800nm) kan hebben
Geen original BMW-anhänger?quote:Op woensdag 4 december 2019 16:55 schreef -Richard- het volgende:
De op-maat-gemaakte aanhanger is gereed, dus nu naast de E87 ook een BMW Motorrad!![]()
[ afbeelding ]
[..]
xhp is tof he? Vind het heel jammer dat ze het voor mijn versnellingsbak niet hebben. Heb de GM 6L45R bak ipv een ZF-6 bak.. Niet zelf geflashed?
Hoeveel was je voor de kabelsbreuk kwijt als ik mag vragen?
Nice! Nee hahah geen OE Anhänger, wel een orignele twins. Dus de daarbijbehorende typegoedkeuring in orde. Ik verwacht dat we in de toekomst wegenbelasting voor aanhangwagens moeten betalen dus dan kan het maar beter een typegoedkeuring hebben. Maar ik hoop dat die tijd nog lang op zich laat wachten want zoveel gebruik ik ze niet en we hebben er nu feitelijk 4.quote:Op woensdag 4 december 2019 19:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen original BMW-anhänger?
[ afbeelding ]
Die had je bij de E36. Maar kan zo snel geen mooier plaatje vinden.
Hier ook BMW brommert
[ afbeelding ]
In 1 keer goed.quote:Op woensdag 4 december 2019 21:44 schreef -Richard- het volgende:
[..]
...
Is dat een F800GS toevallig? Valt me op aan de rechts geplaatste ketting.
GM bak? Welke BMW is dat dan? Dacht dat ze die alleen geleverd hadden in US 328i's maar dan zal ik het wel mis hebben.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:55 schreef -Richard- het volgende:
De op-maat-gemaakte aanhanger is gereed, dus nu naast de E87 ook een BMW Motorrad!![]()
[ afbeelding ]
[..]
xhp is tof he? Vind het heel jammer dat ze het voor mijn versnellingsbak niet hebben. Heb de GM 6L45R bak ipv een ZF-6 bak.. Niet zelf geflashed?
Hoeveel was je voor de kabelsbreuk kwijt als ik mag vragen?
Hoe heb je de inlaat schoongemaakt, walnoten?quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:20 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb verleden maand mijn E91 330d maar eens flink onder handen genomen.
...
De inlaatpijp en swirl flaps zaten, niet overdreven, zeker >30% dicht en ik denk haast richting de 50%. In de inlaat zat de koek een centimeter dik tegen de wanden aan.
Ik merk nu wel dat de auto veel feller is geworden en meer aan het gas hangt. Hij was wat "lui"geworden. Snelheid van optrekken is niet veel veranderd eigenlijk, maar vooral hoe vlug hij oppikt.
Dat in combinatie met de nieuwe schokdempers geeft toch wel weer een geweldige rijbeleving. Ik kan het iedereen aanraden!
Inlaatspruitstuk gewoon met de stoomcleaner thuis. Flink doorgespoten en alles kwam na verloop van tijd los. Dit spruitstuk heeft al de verbeterde swirlflaps die niet los kunnen komen en niet lekken dus daar hoefde ik niets aan te doen.quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe heb je de inlaat schoongemaakt, walnoten?
Nieuwe schokdempers na x00K kms. is nogal een verademing vind ik. De oude slijten bijna onmerkbaar langzaam met de jaren. Voor mij bijna onmerkbaar, Hamilton zou er over in paniek raken.
Goed bezig.quote:Op vrijdag 6 december 2019 15:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inlaatspruitstuk gewoon met de stoomcleaner thuis. Flink doorgespoten en alles kwam na verloop van tijd los. Dit spruitstuk heeft al de verbeterde swirlflaps die niet los kunnen komen en niet lekken dus daar hoefde ik niets aan te doen.
Inlaatpoorten in het blok waren nog relatief schoon, daar heb ik behalve met een doek en reinigingsmiddel doorheen niets aan gedaan. Het zat echt in de inlaatbuis tot aan de swirl flaps.
Ik denk dat het gebrek aan snel oppakken vooral kwam doordat de swirl flaps door alle koek stroef liepen en dus, behalve minder lucht doorlaten, ook te traag openen.
Schokdempers had ik vooral achter last van. Als ik ook maar iets achterin gooide voelde ik alle drempels hard. Bumpstops waren ook helemaal weg.
Voor dacht ik dat het meeviel, maar bij demontage zag ik dat RV nog aardig was maar LV ook slecht. Beide waren echter bij lange na niet nieuw meer.
Na het vervangen stonden de koplampen ook ver naar beneden. De hoogteregeling is denk ik ooit bij APK al naar beneden gesteld omdat de auto steeds verder achterover ging hangen. Nu met alles nieuw heb ik ze zeker 10 slagen op de stelmoer vd koplampen omhoog moeten stellen om weer iets te zien onderweg.
Ik mag hopen dat dit een voorbeeldfoto is? Anders is het probleem vrij zichtbaarquote:Op vrijdag 6 december 2019 16:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Kreeg m'n cabrio dak eindelijk weer dicht (E36) maar nu ander probleempje. M'n kofferbak wil niet meer dicht. Heb dit in het verleden ooit eens gehad maar weet niet meer precies hoe ik het toen heb opgelost. Het plastic zwarte clipje aan de bovenkant van het mechanisme is ook helemaal verrot en zit niet meer vast met die 2 dingetjes en steekt uit. Ik heb het over dit ding:
[ afbeelding ]
Ik kan de kofferbak dus dicht slaan wat ik wil, hij blijft niet vastklikken. Het slotmechanisme lijkt wel goed te werken op de sleutel. Ik kan het los halen maar krijg het niet eruit omdat het vast zit een een ander stangetje erin.
Dit was een voorbeeld haha, waar idd barsten ontstaan zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2019 17:18 schreef daNpy het volgende:
Hebben ze die schroefjes er bij de kwikfit in gedraaid?
Ja voorbeeld, het gaat meer om dat mechanisme waarbij het zwarte plastic dus gebogen is en die 2 schroefjes (of wat het ook zijn) erin zijn weg. Waar zit "de zaak" ?quote:Op vrijdag 6 december 2019 21:00 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit een voorbeeldfoto is? Anders is het probleem vrij zichtbaar
De onderdelen om het te fixen hebben we op de zaak op voorraad.
Mooi dat je het zelf geflashed hebt, inderdaad!quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:59 schreef NoComment het volgende:
[..]
GM bak? Welke BMW is dat dan? Dacht dat ze die alleen geleverd hadden in US 328i's maar dan zal ik het wel mis hebben.
Kabelbreuk was een uurtje freubelen door de monteur met soldeerbout en krimpkousjes. Was inclusief wielenwissel 90,- kwijt.
xHP heb ik zelf geflashed idd, wel gebruik makend van de acculader van de garage want dat is nodig voor de eerste flash. Wilde het zelf doen omdat ik dan ook de updates kan installeren als die uit komen.
Euj Berkhout 😄quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
Even een foto van bijna 9 jaar terug. De E21 en baur zijn ondertussen al dood. De witte E30 rijdt m'n tante nog vrolijk mee rond, @:rival met dezelfde uitlaat
Jaaaa en zie daarachter op die parkeerplaats vaak een E34 staan wat doe jij daarquote:
😂😂😂😂quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaaaa en zie daarachter op die parkeerplaats vaak een E34 staan wat doe jij daar![]()
![]()
![]()
Haha jup! Ik ging ook meteen weer weg op m'n eerste vrije dagquote:Op zondag 22 december 2019 17:09 schreef Hyperdude het volgende:
In hart en nier blijf je toch een koerier.
Ff langs bij Ruf, kwartiertje verderop?quote:Op zondag 22 december 2019 17:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha jup! Ik ging ook meteen weer weg op m'n eerste vrije dagMaar moest wel omdat Alpina alleen donderdag nog open was voor de Kerst vakantie. En ik heb het rustiger aan gedaan dan als koerier, hotelletje hier en daar, ontbijtje, uiteten, etc.
Ah zie nu pas dat die inderdaad dichtbij zitten! Maar nee, ben direct naar de bergen gegaan nadat ik de uitlaat had gehaald.quote:Op zondag 22 december 2019 17:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ff langs bij Ruf?
Keek even op satellietfoto van Maps. Staan nog aardig wat auto's daar. Schat 150-200 stuks.
Maar mooi dat je zo aan een goeie uitlaat komt.
Goed begin van de kerstvakantie welquote:Op zondag 22 december 2019 17:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah zie nu pas dat die inderdaad dichtbij zitten! Maar nee, ben direct naar de bergen gegaan nadat ik de uitlaat had gehaald.
...
Zeker, houd er van om lekker te rijden door dat soort gebieden. Nu ik geen koerier meer ben zal ik veelal in NH zittenquote:Op zondag 22 december 2019 17:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed begin van de kerstvakantie wel
Tja zo is het altijd inderdaad. En roest. E36's zie je ook bijna niet meer... E32 trouwens al helemaal niet maar die waren er sowieso niet zoveel. Zelfs de E38 en E39 beginnen te verdwijnen. Zonde, was het tijdperk van de mooiste BMW's om eerlijk te zijn. BMW's van nu doen me niet meer zoveel... of misschien word ik gewoon ouder en dan interesseert het je misschien minderquote:Op zondag 22 december 2019 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Omdat er altijd wel een keer een dikke fix nodig is die eigenlijk qua ¤¤ niet verstandig is in relatie tot de waarde.
Haha ja dat hoort wel een beetje bij oudere auto’s. Maar hij gaat naar een sedan kijken, 320iA. Zijn vriendin wilt graag automaat rijden en hij wilt graag wel een wat oudere auto. E36’jes rijden gewoon lekker en hebben goede motoren.quote:Op zondag 22 december 2019 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb m'n E36 maar weer geschorst. Het dak ging wel weer dicht na een reset maar nu is het mechanisme bij de kofferbak kapot waardoor de kofferbak niet meer dicht wil. Altijd wat met die dingen dus pas op
E46 is 20 jaar geleden. E36 is bijna 30 jaar geledenquote:Op zondag 22 december 2019 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
E36 is ook al minstens 20 jaar geleden. En wat er nog is, maakt weinig kms., dus zie je niet vaak.
quote:Op zondag 22 december 2019 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
E36 is ook al minstens 20 jaar geleden. En wat er nog is, maakt weinig kms., dus zie je niet vaak.
Laatste E36 productie is ongeveer 1998-1999, 20 jaar geleden.quote:Op zondag 22 december 2019 22:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
E46 is 20 jaar geleden. E36 is bijna 30 jaar geleden
Eens. Denk de traagste 6 in lijn die ik ooit heb gezien. In de E30 van m'n tante is het ook niet vooruit te branden, maar klinkt wel mooi en zuiptquote:Op maandag 23 december 2019 10:10 schreef pvdplanet het volgende:
Never nooit een 320i kopen. Ze hangen niet lekker aan het gas en zuipen als een dronken zeeman in verhouding tot de motorinhoud.
Betere optie is de 323i of 328i. Een goede 325i is helaas bijna onvindbaar.
318is is ook geinig, maar wel vierpitter dus geen zescilinder sound
Het gaat hem niet om de snelheid. Tuurlijk heeft ‘ie ook liever meer vermogen als het kan. Maar zoals je zegt is een nette 325i/328i haast onvindbaar of meteen heel duur. Een kennis van mij verkoopt deze 320iA met nog geen 150.000km voor een zeer schappelijke prijs, sinds 1999 tot aan de verkoper bij dezelfde eigenaar geweest. Mooi standaard nog. Groot nadeel is geen airco. Maar voor de vraagprijs krijg je geen sterkere motor, misschien een afgeragde met 4 ton er op.quote:Op maandag 23 december 2019 10:10 schreef pvdplanet het volgende:
Never nooit een 320i kopen. Ze hangen niet lekker aan het gas en zuipen als een dronken zeeman in verhouding tot de motorinhoud.
Betere optie is de 323i of 328i. Een goede 325i is helaas bijna onvindbaar.
318is is ook geinig, maar wel vierpitter dus geen zescilinder sound
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1970 2800 FurkaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2001 330i Stelvio
[ Bericht 15% gewijzigd door Hyperdude op 23-12-2019 13:08:17 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Die 325 had een goede motor en bak, maar qua onderstel, remmen en roest vond ik de E36 niet super.quote:
Roest is inderdaad wel een probleem bij veel oude auto's. Ik ga denk ik aankomende zomer de sideskirts er maar eens afhalen, kijken hoe het met de dorpels van de E34 staatquote:Op maandag 23 december 2019 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die 325 had een goede motor en bak, maar qua onderstel, remmen en roest vond ik de E36 niet super.
Heb relatief weinig foto's, digitale camera kwam laat hier. Die 2800 plaat is nog oude Pentax MX en scanner...![]()
Ach, 13 jaar oud... . In welke van die 4 landen zouden ze het verklooid hebben?quote:Op dinsdag 24 december 2019 09:10 schreef pvdplanet het volgende:
...
Duitse auto, gebouwd in de USA met een Japanse startmotor die uit Italie komt
Eerder dit jaar startmotor en dynamo, van andere auto, laten reviseren voor ¤450 incl.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:08 schreef pvdplanet het volgende:
Gereviseerd doen ze 100 Euro op Ebay (+50 Euro statiegeld)
...
Ik snap hetquote:Op dinsdag 24 december 2019 20:43 schreef Hyperdude het volgende:
Heb veel waardering voor je computerkunde, maar secondenlijm?
Voor de brommer?quote:Op woensdag 25 december 2019 14:31 schreef -Richard- het volgende:
Vandaag maar besloten dat het ik de kosten van de diagnose investeer in een grotere acculader.
Merry Christmas!![]()
Onder andere. Heb nu een CTEK MXS 5.0, die zoals de naam doet vermoeden 5a stroom kan afgeven.quote:Op woensdag 25 december 2019 21:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor de brommer?
Heb hier al jaren een Optimate voor de 800GS via de accessoire-aansluiting.
Remvloeistof is wel iets essentieels. Je kunt laten checken of er vocht in zit en zelf kun je zien of het nog mooi helder is. Is niet heel duur om te laten vervangen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:40 schreef MaximumRush het volgende:
Iemand enig idee hoe nauw ik de onderhoudsintervallen moet nemen?
Ik heb een E93 335 waar ik max 3K per jaar in rij. Nu moet volgens de boordcomputer al sinds augustus de remolie vervangen worden. Ik heb zoiets van, rij er amper in, lijkt me niet dat dat nu al vervangen moet worden.
Bij het remsysteem is mijn advies altijd om gewoon de onderhoudsinterval te volgen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:40 schreef MaximumRush het volgende:
Iemand enig idee hoe nauw ik de onderhoudsintervallen moet nemen?
Ik heb een E93 335 waar ik max 3K per jaar in rij. Nu moet volgens de boordcomputer al sinds augustus de remolie vervangen worden. Ik heb zoiets van, rij er amper in, lijkt me niet dat dat nu al vervangen moet worden.
Elon stickert op de ruit is simpeler.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik denk er aan om een oplaadkabel te kopen en twee zuignappen er op te maken.
zo kan je parkeren op plaatsen voor elektrische auto's.
Valsspeler. Maar evt wil ik je benen wel breken hoor, kan je parkeren op plaatsen voor gehandicaptenquote:Op donderdag 2 januari 2020 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik denk er aan om een oplaadkabel te kopen en twee zuignappen er op te maken.
zo kan je parkeren op plaatsen voor elektrische auto's.
niet nodig. ik breek mijn nek al over alle oplaadkabels die over de weg lopen hier in het winkelcentrum. alsof je testlade in die 7 minuten ook maar iets aan lading erbij krijgt.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Valsspeler. Maar evt wil ik je benen wel breken hoor, kan je parkeren op plaatsen voor gehandicapten
Haha.... nou ik zal hier even vloeken in de kerk dan maar rij nu deze. Nog net op 31-12 geleverd.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
niet nodig. ik breek mijn nek al over alle oplaadkabels die over de weg lopen hier in het winkelcentrum. alsof je testlade in die 7 minuten ook maar iets aan lading erbij krijgt.
Tja... zit er zo'n groot verschil tussen model 3 of 3-serie of A3? Zijn allemaal nummers.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
M'n collega heeft vorige week z'n Testlade ontvangen. Ze hebben er niet eens een naam bedacht, het is gewoon nummer 3 geworden.
zuiniger, zijn toch redelijk zwaar of niet?quote:Op maandag 6 januari 2020 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha.... nou ik zal hier even vloeken in de kerk dan maar rij nu deze. Nog net op 31-12 geleverd.
[ afbeelding ]
Zuiniger, sneller, luxer, groter, praktischer, comfortabeler dan de M135i. Of het degelijk is moeten we nog maar zien.... en af en toe mis je wel het geluid van de 6 in lijn maar ach. Wel meer windgeruis overigens en stoel kan niet versteld worden voor je bovenbenen zeg maar.
Ja maar ook aerodynamischquote:Op maandag 6 januari 2020 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
zuiniger, zijn toch redelijk zwaar of niet?
Hoeveel vermogen heb jij dan met 1 op 17? Dat jij kiest voor 16" velgen op een BMW is niet mijn probleem... zelfs als winterbanden vind ik dat onacceptabelquote:Op maandag 6 januari 2020 15:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Momenteel is het verbruik bij mijn BMW benzine-auto 1 op 16.
Er ontsnapt lucht uit 3 van de banden via de ventielen. Daarvoor moeten de banden even van de velg, er zal wat corrosie zitten op de plek van het ventiel.
als ik dat gefixed heb, zal ie wel 1 op 17 rijden.
Daarbij heb ik er 205/55/16 SportContact onder zitten.
Onder jouw Testlade zitten volgens mij overdreven grote velgen met keiharde dunne banden.
1 op 16, wow dat haal ik bij lange na niet met m'n V8, ik ben ook nog niet wild van die elektrische auto's maar die Tesla 3 vind ik wel het 1e model van hun wat er goed uitziet.quote:Op maandag 6 januari 2020 15:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Momenteel is het verbruik bij mijn BMW benzine-auto 1 op 16.
Er ontsnapt lucht uit 3 van de banden via de ventielen. Daarvoor moeten de banden even van de velg, er zal wat corrosie zitten op de plek van het ventiel.
als ik dat gefixed heb, zal ie wel 1 op 17 rijden.
Daarbij heb ik er 205/55/16 SportContact onder zitten.
Onder jouw Testlade zitten volgens mij overdreven grote velgen met keiharde dunne banden.
Tja dat is appels met peren vergelijken. De Ioniq van m'n werknemer is ook stukken zuiniger dan m'n Tesla. Kleinere auto en minder vermogen. Met 405 pk zou je de Tesla moeten vergelijken met een V8... nou wat verbruikt dat @Tarado ?quote:Op maandag 6 januari 2020 16:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gewoon een 1.9 viercilinder, 8 klepper. Als je niet al te gek doet is 1 op 16 best haalbaar.
Uiteraard zijn ze populair vanwege financieel voordeel en ja het wordt ook wel beetje gehyped. Nou vind ik Musk gewoon een master maar dat vonden sommige ook van Steve Jobs (en dat was een loser). Fisker was complete bagger (en overigens een plugin hybrid). Ik heb bijna 3 jaar in een Model S gereden en dat waren prima auto's, maar hadden wel wat mankementen. Natuurlijk ook Tesla's eerste echte wagen dus moesten nog veel leren. Je ziet bij de Model 3 dat het al veel beter is. Nu nog de service e.d. verbeteren en het is een prima auto merk.quote:Testla's zijn naar mijn idee een hip mode-dingetje en populair vanwege financieel voordeel.
Vraag vooral de taxichauffeurs op Schiphol eens om hun ervaringen
Zodra het financiële voordeel wegvalt, vliegen de Tesla's de grens over.
Alle Fisker Karma's zijn inmiddels lang en breed afgeschreven en geëxporteerd.
Die Audi E-Tron lijkt mij wel iets degelijker maar ook daar zie je dat er in USA terugroepacties zijn, terwijl die in Nederland niet bekend zijn. zijn exact dezelfde auto's.
Sporadisch zie je nog een Prius. verder is 't opgeklopte media-aandacht. Alleen in december was een spike qua verkoop, omdat de bijtelling omhoog is gegaan.
Ferrari wacht nog tot minstens 2025.
En nu een eerlijk plaatje want dit slaat nergens op.quote:Op maandag 6 januari 2020 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik snap wel dat als je wat technischer bent, een auto erg interessant is met al z'n onderdelen. Ik kijk ook weleens bij de garage naast me en als je dan ziet wat er allemaal komt kijken bij het vervangen van een koppakking. Maar laten we eerlijk zijn (en ik vind niets mooier dan de brom van een V8) efficient is het allemaal niet. En veel zuiniger qua CO2 ga je het uiteindelijk ook niet meer krijgen. Bovendien zijn heel veel onderdelen niet meer nodig bij een elektromotor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rustig maar... ik zeg toch nergens dat het bovenste plaatje alle onderdelen van de EV zijn en onderste van een ICE? Maar als je het onderste plaatje ziet dan vind ik het niet zo gek dat mensen vaak bij de garage staan, alles kan immers stuk. En dit lijkt nog een vrij oude auto, wil niet weten wat voor extra zooi er nog in hedendaagse auto's zit.quote:Op maandag 6 januari 2020 17:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
En nu een eerlijk plaatje want dit slaat nergens op.
Op die ev zit geen airco, verwarming, koelleidingen en besturingseenheid? Onderstel en motor zijn ook niet gedemonteerd
Waar is de accu? Die bodemplaat is het zo te zien (mobiel) niet.
Ja en waar zeg ik letterlijk op bovenstaande foto zie je alle onderdelen van een EV en op onderstaande foto van een brandstofauto? Een aap ziet zelfs dat die bovenstaande foto ontzettend veel onderdelen mistquote:Op maandag 6 januari 2020 19:59 schreef daNpy het volgende:
Je zegt letterlijk "Bovendien zijn heel veel onderdelen niet meer nodig bij een elektromotor."
En dan die plaatjes erbij zetten die totaal geen vergelijk zijn. Dat is gewoon weer een sterk staaltje onzin van de Musk fanboys
Man man man. Als je dan toch wat nuttigs wil toevoegen dan had je dat ook zelf kunnen doen. Goed dan, omdat je het zo graag wilt:quote:Op maandag 6 januari 2020 20:21 schreef daNpy het volgende:
Laat dan ook plaatjes van de daadwerkelijke motoren zien, dan maak je een punt. Dit slaat nergens op. Die EV werkt zo ook niet zonder accu, omvormer en computer. Dus ja het is gewoon een staaltje framing, bedoelt of niet.
Ik begin niet over Amerikaanse wanproducten in hetquote:Op maandag 6 januari 2020 21:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Man man man. Als je dan toch wat nuttigs wil toevoegen dan had je dat ook zelf kunnen doen. Goed dan, omdat je het zo graag wilt:
quote:
Er zijn toch juist veel modellen met een e uitgebracht, dat zijn toch op zijn minst hybrides. Daarmee kun je in ieder geval ervaring opdoen en technieken verbeteren voor je volledig elektrisch gaat. Net als de Prius deed natuurlijk alleen hebben die niet dezelfde klantenkring als de X5 en 5 serie zeg maarquote:Op dinsdag 7 januari 2020 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is ook nog niet perfectMaar wil alleen laten zien dat het er wel efficiënt uit ziet. In principe worden EV's nu pas 7 jaar ofzo echt serieus geproduceerd dus er valt nog heel veel te verbeteren. Ook aan de accu's bijvoorbeeld (omdat iedereen zeurt over dat kobalt en kinderarbeid). BMW was er nog best snel bij met de i3 en ik heb toen nog in een omgebouwde 1-serie EV gereden, maar de laatste jaren doen ze niet zoveel. Ben benieuwd naar de nieuwe elektrische reeks waaronder de i4. Aandrijving en wegligging bij een goede EV is gewoon subliem, dus daar moet het automerk met de beste rijeigenschappen wel wat mee kunnen.
Zo'n standaard opmerking... zeiden ze vroeger ook over inductie en nu kookt de meerderheid er al op, incl. top koks. Ik wil wel een weddenschapje met je afsluiten dat de botsautootjes er over 20 jaar alleen nog zijn en de tractors verdwenenquote:Op dinsdag 7 januari 2020 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het hindert niet.
Over een tijdje is het financiële voordeel weg en dan verdwijnen de botsautootjes uit het straatbeeld.
Als ik elektrisch wil rijden dan ga ik wel naar de kermis.
Mwjah, een hybride vind ik een beetje nep en heeft niet zoveel met elektrisch rijden te maken. Zo'n X5 xDrive40e bijvoorbeeld. Allemaal leuk dat je kan stekkeren, maar uiteindelijk is het een 3 liter 6 cilinder met een 7.5 kWh accu erbij. Met zo'n bak is die in 15 km leeg. Als je een EV produceert (zoals de i3) dan is het beste om hem vanaf 0 te produceren. Met de accu in de bodem en een heel ander soort design. Al die "e" modellen zijn gewoon dezelfde auto's met ergens een elektromotor tussen gepropt en een beetje batterij. Uiteraard wel goed op ervaring op te doen... dus dat heeft BMW ook wel gedaan. In tegenstelling tot Toyota, die al 20 jaar hybrides heeft rondrijden en nu als één van de weinige autoproducten geen enkele EV heeftquote:Op dinsdag 7 januari 2020 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er zijn toch juist veel modellen met een e uitgebracht, dat zijn toch op zijn minst hybrides. Daarmee kun je in ieder geval ervaring opdoen en technieken verbeteren voor je volledig elektrisch gaat. Net als de Prius deed natuurlijk alleen hebben die niet dezelfde klantenkring als de X5 en 5 serie zeg maar
Heb de nieuwe i4 nog niet gezien op het test terrein van BMW eigenlijk, of het is me gewoon niet opgevallen
Ik vraag meestal naar de Z4 of Z6 GT3 maar die hebben ze daar niet
Maar die accu zit er verder ook alleen maar om de auto's financieel (zakelijk) aantrekkelijk te maken, anders raken ze klanten kwijt aan andere fabrikanten.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[
Mwjah, een hybride vind ik een beetje nep en heeft niet zoveel met elektrisch rijden te maken. Zo'n X5 xDrive40e bijvoorbeeld. Allemaal leuk dat je kan stekkeren, maar uiteindelijk is het een 3 liter 6 cilinder met een 7.5 kWh accu erbij. Met zo'n bak is die in 15 km leeg. Als je een EV produceert (zoals de i3) dan is het beste om hem vanaf 0 te produceren. Met de accu in de bodem en een heel ander soort design. Al die "e" modellen zijn gewoon dezelfde auto's met ergens een elektromotor tussen gepropt en een beetje batterij. Uiteraard wel goed op ervaring op te doen... dus dat heeft BMW ook wel gedaan. In tegenstelling tot Toyota, die al 20 jaar hybrides heeft rondrijden en nu als één van de weinige autoproducten geen enkele EV heeft
Ja maar dat is toch hoe subsidies werken? Mensen zijn dom en geven inderdaad niets om het klimaat. Je wil iedere maand rondkomen met je geld en er zoveel mogelijk van kunnen doen. Dus als je mensen een bepaalde kant op wil duwen dat doet de overheid dat zo. Als ze nu alle producten met veel suiker 50% duurder maken dan gaan meer mensen naar de cola light. Als ze groente/fruit 50% goedkoper maken worden meer mensen vegetarisch. Ga ik het klimaat redden door mezelf (75 kg) te vervoeren in een EV van 2000 kg? Nee natuurlijk niet, maar het is gewoon een logisch vervolg op de brandstofauto, vooral met de co2 stikstof zonnepanelen tijd waar we nu in leven.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:53 schreef daNpy het volgende:
Zoals ik al zo vaak heb gezegd, niemand interesseert het klimaat of milieu een hol, als het maar goedkoop is. En daarom vind ik het nog steeds allemaal nep en gedreven op verkeerde pijlers.
2025 lijkt me ook wat optimistisch. En helemaal niet nodig dat het allemaal zo snel moet. Ik vind het ook oneerlijk dat bijv. dieselrijders zo hard gestraft worden maar ja, de overheid hé. En die Sander Paul ken ik niet, maar ook bij processors is het, ondanks dat de naam geen pentium 5 werd, wel heel erg hard gegaan. Ik ben opgegroeid met een 80486DX2/66 en een sagem smartphone met 1 regeltje LCD. Nu heb je al een octacore in een telefoon zittenquote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja nouja. je kunt geen innovatie afdwingen. je kunt niet nu al eisen dat je in 2025 alleen maar electrische autos hebt. Ik vind 't raar om voorwaarden te stellen waar je je waarschijnlijk toch niet aan kunt houden.
Sander Paul zong zo leuk 'Pentium 5' in z'n riedeltje omdat Intel zo hard ging. Toevallig is die Pentium 5 er nooit gekomen
wellicht dat waterstof er over een aantal jaar beter voor staat. ik zie geen toekomst in accu's.
Ik vind dat EV's mensen met een brandstof motor ten alle tijde voorrang moeten geven.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En misschien mogen we allemaal wel weer 130 rijden als iedereen een EV heeft
Inderdaad, er zijn een heleboel kleine, dagelijkse dingen die we kunnen doen om het klimaat te verbeteren maar die leveren geen geld op. Dus ja, waarom zouden we het dan doen?quote:Ja maar dat is toch hoe subsidies werken? Mensen zijn dom en geven inderdaad niets om het klimaat. Je wil iedere maand rondkomen met je geld en er zoveel mogelijk van kunnen doen. Dus als je mensen een bepaalde kant op wil duwen dat doet de overheid dat zo. Als ze nu alle producten met veel suiker 50% duurder maken dan gaan meer mensen naar de cola light. Als ze groente/fruit 50% goedkoper maken worden meer mensen vegetarisch. Ga ik het klimaat redden door mezelf (75 kg) te vervoeren in een EV van 2000 kg? Nee natuurlijk niet, maar het is gewoon een logisch vervolg op de brandstofauto, vooral met de co2 stikstof zonnepanelen tijd waar we nu in leven.
Zit wat in... Of het is beter als brandstofmotoren in mijn slipstream gaan rijden zodat ze zuiniger zijn. Dus iedereen aan de kant en achter de EV aansluitenquote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind dat EV's mensen met een brandstof motor ten alle tijde voorrang moeten geven.
Bij het afremmen verlies je veel energie die niet hergebruikt wordt en weer optrekken kost enorm veel energie - en dat op fossiele energie bronnen. Bij constante snelheden zijn brandstofmotoren het zuinigst en meest efficient.
Voor een EV is die energie herbruikbaar en dus beter voor het milieu/klimaat als die stoppen ipv de brandstofmotor
Ja is ook een goed idee inderdaad. Flink trekkende spoiler erop en als je batterij dan leeg is na 20 minuten mag de volgende komenquote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zit wat in... Of het is beter als brandstofmotoren in mijn slipstream gaan rijden zodat ze zuiniger zijn. Dus iedereen aan de kant en achter de EV aansluiten
Ja zo ben ik eens met een Model S en Model X naar Duitsland gereden. Dan rij je over de autobahn en wil je toch ff kijken hoe hard ze nou gaan. Iets van 220 dus... maar de batterij ging zo ontzettend snel omlaag dat je dat inderdaad niet lang kon doen. Anderzijds kwam je toch vrij snel weer bij een baustelle. Superchargen was dan wel weer gratis dus dat voelde nog een beetje als winstquote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja is ook een goed idee inderdaad. Flink trekkende spoiler erop en als je batterij dan leeg is na 20 minuten mag de volgende komen
Lagere productiekosten voor een elektromotor + lagere onderhoudskosten = goedkopere auto's. Dat is positief toch? En alcoholvrij bier is duurder om te produceren want je moet de alcohol er uit halen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 17:46 schreef Hyperdude het volgende:
Productiekosten van electromotoren zijn veel lager. Dus meer winstpotentieel. Net zoals alcoholvrij bier.Hybride is veel te complex, maar wel handig als je thuislader na 4 jaar de geest geeft, zoals bij mijn collega vandaag.
Je maakt er meer winst op omdat er geen/weinig accijns op zit. Analoog aan de belastingkorting op electro eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lagere productiekosten voor een elektromotor + lagere onderhoudskosten = goedkopere auto's. Dat is positief toch? En alcoholvrij bier is duurder om te produceren want je moet de alcohol er uit halen.
Toch 10 kWh. Voor ritjes binnen Amsterdam kun je dan prima elektrisch rijden. En voor de rest is ie ook gewoon lekker snelquote:Op zaterdag 11 januari 2020 16:42 schreef Maharbal het volgende:
Volledig elektrisch rijden wordt 'm niet voor mij omdat ik toch regelmatiger kom in landen waar ze amper laders hebben (en EV en de infrastructuur is er voor mij nog niet helemaal). Vriendin wilde wel graag elektrisch en ik wilde graag iets met wat meer vermogen, dus als tussenoplossing maar een G20 330e besteld. Bijkomend voordeel is dat ik hier in Amsterdam ook weer eens voor de deur kan parkeren.
Dat is de bedoeling inderdaad, in de praktijk zal het puur elektrisch rijden relatief beperkt zijn. Ik was vooral erg gecharmeerd van de nieuwe 3. Nog getwijfeld over een 330i, maar ze gaven zoveel extra opties op die 330e dat ik dat maar heb gedaan (lees: zo was de vriendin ook blij en zie hierboven voor het parkeerargumentquote:Op zaterdag 11 januari 2020 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Toch 10 kWh. Voor ritjes binnen Amsterdam kun je dan prima elektrisch rijden. En voor de rest is ie ook gewoon lekker snel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |