abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190602233
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Omdat er altijd wel een keer een dikke fix nodig is die eigenlijk qua ¤¤ niet verstandig is in relatie tot de waarde.
Tja zo is het altijd inderdaad. En roest. E36's zie je ook bijna niet meer... E32 trouwens al helemaal niet maar die waren er sowieso niet zoveel. Zelfs de E38 en E39 beginnen te verdwijnen. Zonde, was het tijdperk van de mooiste BMW's om eerlijk te zijn. BMW's van nu doen me niet meer zoveel... of misschien word ik gewoon ouder en dan interesseert het je misschien minder :{
Facts don't care about your feelings
pi_190602348
Ik heb toch het idee dat de waarde van E34’s stabiel ligt of zelfs stijgend. Buiten de M5 om uiteraard. Zeker nette varianten beginnen zeldzaam te worden. En ik gooi het geld in onderhoud/reparaties, als je weer een nieuwere auto hebt heb je weer afschrijving. Buiten dat lees ik ook genoeg dure reparaties bij de nieuwere modellen in de FB groepen. Rijden is dan weer goedkoop door LPG, daar bespaar ik iets mee ;)
Op de terugweg in België getankt, had 202km gereden voor 11,76 euro, dat is leuk V8 rijden ;)
En net als Yoshi heb ik ook meer met de oudere modellen. Al vind ik een 130i nog wel erg gaaf. Ik ga waarschijnlijk een heel stuk minder rijden en heb het al overwogen om wat anders te gaan rijden, maar kan toch (nog) geen afscheid nemen van de 540i. En met m’n nieuwe werk zal ik alle (dikke) nieuwere types ook gaan rijden, dus dan hoef ik die zelf niet aan te schaffen (al kan ik het ook niet betalen ;)).
  zondag 22 december 2019 @ 21:43:42 #228
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190602539
E36 is ook al minstens 20 jaar geleden. En wat er nog is, maakt weinig kms., dus zie je niet vaak. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_190602840
Klopt, hoe ouder ze worden hoe minder ze gebruikt worden. Mijn broer gaat volgende week net een E36 proefrijden, ben benieuwd of ‘ie ‘m koopt als opvolger van z’n Renault 5.
pi_190603144
Ik heb m'n E36 maar weer geschorst. Het dak ging wel weer dicht na een reset maar nu is het mechanisme bij de kofferbak kapot waardoor de kofferbak niet meer dicht wil. Altijd wat met die dingen dus pas op :P
pi_190603248
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb m'n E36 maar weer geschorst. Het dak ging wel weer dicht na een reset maar nu is het mechanisme bij de kofferbak kapot waardoor de kofferbak niet meer dicht wil. Altijd wat met die dingen dus pas op :P
Haha ja dat hoort wel een beetje bij oudere auto’s. Maar hij gaat naar een sedan kijken, 320iA. Zijn vriendin wilt graag automaat rijden en hij wilt graag wel een wat oudere auto. E36’jes rijden gewoon lekker en hebben goede motoren.
  zondag 22 december 2019 @ 22:22:17 #232
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190603316
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
E36 is ook al minstens 20 jaar geleden. En wat er nog is, maakt weinig kms., dus zie je niet vaak. :)
E46 is 20 jaar geleden. E36 is bijna 30 jaar geleden :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 23 december 2019 @ 08:59:29 #233
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190608125
quote:
1s.gif Op zondag 22 december 2019 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2019 22:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

E46 is 20 jaar geleden. E36 is bijna 30 jaar geleden :+
Laatste E36 productie is ongeveer 1998-1999, 20 jaar geleden.

Begin productie is idd. 1990, 30 jaar geleden.

:)
pi_190608876
Never nooit een 320i kopen. Ze hangen niet lekker aan het gas en zuipen als een dronken zeeman in verhouding tot de motorinhoud.

Betere optie is de 323i of 328i. Een goede 325i is helaas bijna onvindbaar.

318is is ook geinig, maar wel vierpitter dus geen zescilinder sound
pi_190609304
quote:
8s.gif Op maandag 23 december 2019 10:10 schreef pvdplanet het volgende:
Never nooit een 320i kopen. Ze hangen niet lekker aan het gas en zuipen als een dronken zeeman in verhouding tot de motorinhoud.

Eens. Denk de traagste 6 in lijn die ik ooit heb gezien. In de E30 van m'n tante is het ook niet vooruit te branden, maar klinkt wel mooi en zuipt :')

M'n broertje had de 318is, met zo'n K&N filter klonk het grappig :D en was best snel. Maar volgens mij zijn ze allemaal afgetrapt.
pi_190609611
quote:
8s.gif Op maandag 23 december 2019 10:10 schreef pvdplanet het volgende:

Het gaat hem niet om de snelheid. Tuurlijk heeft ‘ie ook liever meer vermogen als het kan. Maar zoals je zegt is een nette 325i/328i haast onvindbaar of meteen heel duur. Een kennis van mij verkoopt deze 320iA met nog geen 150.000km voor een zeer schappelijke prijs, sinds 1999 tot aan de verkoper bij dezelfde eigenaar geweest. Mooi standaard nog. Groot nadeel is geen airco. Maar voor de vraagprijs krijg je geen sterkere motor, misschien een afgeragde met 4 ton er op.
  maandag 23 december 2019 @ 11:35:25 #237
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190609852
Uit oude doos.

1992 325i C :W Süsten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1970 2800 Furka

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2001 330i Stelvio

[ Bericht 15% gewijzigd door Hyperdude op 23-12-2019 13:08:17 ]
  maandag 23 december 2019 @ 15:14:23 #239
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190612796
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 11:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nice pics!
Die 325 had een goede motor en bak, maar qua onderstel, remmen en roest vond ik de E36 niet super.
Heb relatief weinig foto's, digitale camera kwam laat hier. Die 2800 plaat is nog oude Pentax MX en scanner... :P
pi_190614505
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2019 15:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Die 325 had een goede motor en bak, maar qua onderstel, remmen en roest vond ik de E36 niet super.
Heb relatief weinig foto's, digitale camera kwam laat hier. Die 2800 plaat is nog oude Pentax MX en scanner... :P
Roest is inderdaad wel een probleem bij veel oude auto's. Ik ga denk ik aankomende zomer de sideskirts er maar eens afhalen, kijken hoe het met de dorpels van de E34 staat :') Ik houd m'n hart al vast.

[ Bericht 0% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 23-12-2019 21:46:28 ]
  maandag 23 december 2019 @ 21:29:46 #241
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_190619948
Ik heb nog een oude Italiaan naast de e91, een Lancia A112 Abarth van nu bijna 35 jaar oud. Het is dat ie de laatste 25 jaar als circuit auto voornamelijk gestald heeft gestaan, anders was ie echt niet “redelijk hard” geweest :')

[ Bericht 9% gewijzigd door NoComment op 23-12-2019 21:40:11 ]
Life's like music, get the rhythm..
pi_190623752
Roest is deels afhankelijk van hoe ermee omgegaan is m.b.t. de E36, ik werk in een werkplaats waar zo'n beetje elke E36 in Nederland weleens geweest is, en sommigen zijn nog geheel roestvrij met een hoge kilometerstand, andere met minder zijn soms slechter.
De coupe, compact en cabrio gebruiken overigens lichtere kwaliteit plaatstaal, waardoor deze vaker roesten.
De sedan is op voorschermen (tot 95) van beter staal, de touring ook (kofferdeksel en voorschermen -95 goedkoper plaatstaal)

Ikzelf rij overigens met volle trots elke dag in mijn geheel roestvrije E39 op en neer naar werk, en tot heden geen gekke kosten of problemen gehad :)

Hoewel de draagarmen wel aan de beurt zijn, maar dat is meer E39 eigen ;)
pi_190625410
De defecte startmotor van de Z4

Duitse auto, gebouwd in de USA met een Japanse startmotor die uit Italie komt

:')
  dinsdag 24 december 2019 @ 12:43:18 #244
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190628068
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2019 09:10 schreef pvdplanet het volgende:
...

Duitse auto, gebouwd in de USA met een Japanse startmotor die uit Italie komt

:')
Ach, 13 jaar oud... . In welke van die 4 landen zouden ze het verklooid hebben?

Multiriem en spanners vernieuwen bij 180K kms.
Ook maar even kijken wat een, Denso, AT-dynamo op moet brengen: 628,- ex BTW w/ (=760 incl) :W

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 24-12-2019 12:48:38 ]
pi_190628462
Gereviseerd doen ze 100 Euro op Ebay (+50 Euro statiegeld)

Voordeel is dat ze ook in de 316i zitten, er is dus genoeg aanbod
  dinsdag 24 december 2019 @ 14:21:19 #246
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190629288
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 13:08 schreef pvdplanet het volgende:
Gereviseerd doen ze 100 Euro op Ebay (+50 Euro statiegeld)
...
Eerder dit jaar startmotor en dynamo, van andere auto, laten reviseren voor ¤450 incl.
  dinsdag 24 december 2019 @ 20:19:59 #247
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_190634279
Net mooi. Heb je 700 km op je zgan motort gereden en doet het eerste probleem zich al voor.
Ik zou mijzelf niet zijn als ik niet eerst zelf de laptop eraan hing.. Dus dat deed ik.
- Geen storing aanwezig. -

Ja...En nu dan.
Dus ik maar naar de dealert toe en die ging moeilijk doen over garantie (welke er nog bijna een half jaar op zit). Ouch .. ook een lekker begin ja:

Mijn motort is uitgerust met de zogenaamde Schakel Assistent Pro (GSAP). De Pro in deze benaming wil zeggen dat er zowel op als terug geschakeld kan worden zonder zelf de koppeling of gashendel te bedienen, bij het opschakelen een vrij bijzondere onderbreking (bijzonder karakter) van het vermogen en bij het terugschakelen gebeurt er een auto-blip. De motor wordt door zijn elektronica gesynchroniseerd met de versnellingsbak doormiddel van gasgeven.

Nou, dat gezegd te hebben moest ik de baliemedwerker dus ook vertellen, nee meneer. Kijk het is zó eentje (wijst naar motor in showroom). Nou die meneer wist duidelijk niet de details tussen oud en nieuw model, notabene niet tussen niet Pro (ouder model) en de wel Pro versie (nieuwer model).
Kan ik mee leven, begrijpelijk. Op het moment dat ik het mooie aanschaf mapje op de balie leg, kijkt hij me aan en vraagt 'wat is dit?'. Uhm dit is de aanschaf map van mijn motor en zo kun je het een en ander inzien over de historie.

Nou daar was hij niet echt in geïnteresseerd, eigenlijk wilde hij er liever helemaal niet mee bezig. Hij claimde dat ik geen garantie had op mijn motor terwijl ik zei: dat is onjuist, dat gaat in nadat de motor voor het eerst geregistreerd is en dat is gebeurd op 24 april 2018.
Des te geïrriteerder ik raak, des te medelevender lijkt de medewerker. Toen ik een pagina opensloeg van een onderhouds factuur was meneer ineens wel ertoe bereid mij te helpen. Hij nam de pagina vriendelijk in ontvangst en ging deze met hun mooie online systeem checken.
Meneer komt terug en het leek er inderdaad op dat alles netjes in orde was. Nu was de stemming ineens compleet omgedraait en moest ik maar een e-mail sturen voor een afspraak in Januari.
Onderweg naar huis vond ik het maar een vreemd gebeuren, een klant niet bepaald vriendelijk ontvangen omdat hij zijn eigen motor heeft geïmporteerd en zogezegd BMW NL daar geen winst op heeft gemaakt.
Ik dacht... Maar dan reclameer je dat toch bij BMW DE? OF BMW AG?

Gemengde gevoelens dus.

Zoals gezegd, ik ben vrij handig met laptops en BMW voertuigen dus de strijd om dit zelf op te lossen was ineens in rap tempo. Het programma liep vast tijdens eerste pogingen maar nadat ik hier een truc voor gevonden had, heb ik niet alleen de storing verholpen (die niet in het storingsgeheugen aanwezig was) maar ook meteen de software geupdate. Dat zou afgelopen beurtjes gebeurd zijn, tegendeel was waar. De software was van maart 2017, laat dat nou net het bouwjaar zijn van deze motor. Nu staat er software op van Maart 2019, terwijl ik ook de data voor September 2019 al heb. Helemaal enthousiast dat ik werd toen dat klaar was, was helaas het probleem nog aanwezig. De motor wilde nog steeds niet de Auto-blip uitvoeren.

Voltooide updates:

De service functie geopend, en met de laptop de waardes van de schakelsensor uitgelezen. Er mocht 3% deviatie aanwezig zijn, daarboven moest de sensor vervangen worden.
Tijdens deze test waardes van 0 en -1% gezien. Moet goed zijn? De sensor werd echter digitaal geweigerd, zag ik later in de zogenaamde adaptiewaarden. De sensor moet dus worden ingeleerd om de werking van de sensor te voltooien.

Goed.. En nu...: digitaal is het in orde, het zit er in werkelijkheid op én de dealer is niet erg aantrekkelijk.
Dan maar eens zelf het ding loshalen. Blijkt de elektronica van de sensor te zijn losgekomen.

Als je het mij vraagt, zit dat er gewoon opgeplakt.
Dus men neme secondenlijm en plakt het eraan, nacht laten liggen op de kachel en vandaag weer getest nadat de adaptie digitaal werd geaccepteerd (status: Adapted).
Meteen maar een foto gemaakt om deze overwinning te eren; ten eerste geen 150 euro diagnose kosten en ten tweede geen 450 euro voor de schakelsensor aangezien ik vast pech gehad zou hebben doordat het ineens geen garantie kwestie was.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  dinsdag 24 december 2019 @ 20:43:26 #248
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190634571
Heb veel waardering voor je computerkunde ^O^ , maar secondenlijm?
  woensdag 25 december 2019 @ 14:31:57 #249
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_190646044
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2019 20:43 schreef Hyperdude het volgende:
Heb veel waardering voor je computerkunde ^O^ , maar secondenlijm?
Ik snap het :') . Leuk om te horen dat je het kunt waarderen!

Wat ik vreemd vond is dat er maar twee kleine afdrukken zitten waar de verbinding lijkt te zijn tussen sensor/schakelstang. Ik wilde graag weten op de sensor stuk was of dat het probleem toch ergens anders lag. Zodoende heb ik voor secondenlijm gekozen want dat wordt ook zeer hard en is een dunne lijmsoort (lees voegt geen afstand toe tussen de sensor/schakelstang). En dan denk ik dat de verbinding niet eens zo slecht is. Het zal me niets verbazen als dit tijden goed blijft hoor. (moet er ook bij vermelden dat het -gewoon niet- te zien is.

Maar zodra er ook maar iets is met de werking van de sensor dan vervang ik deze alsnog. Ook omdat ik nu weet dat de bekabeling en computerzijde gewoon in orde zijn.

Vandaag maar besloten dat het ik de kosten van de diagnose investeer in een grotere acculader :D.
Merry Christmas! >:O
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 25 december 2019 @ 21:34:28 #250
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_190651240
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 14:31 schreef -Richard- het volgende:

Vandaag maar besloten dat het ik de kosten van de diagnose investeer in een grotere acculader :D.
Merry Christmas! >:O
Voor de brommer?
Heb hier al jaren een Optimate voor de 800GS via de accessoire-aansluiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')