Tja zo is het altijd inderdaad. En roest. E36's zie je ook bijna niet meer... E32 trouwens al helemaal niet maar die waren er sowieso niet zoveel. Zelfs de E38 en E39 beginnen te verdwijnen. Zonde, was het tijdperk van de mooiste BMW's om eerlijk te zijn. BMW's van nu doen me niet meer zoveel... of misschien word ik gewoon ouder en dan interesseert het je misschien minderquote:Op zondag 22 december 2019 20:41 schreef Hyperdude het volgende:
Omdat er altijd wel een keer een dikke fix nodig is die eigenlijk qua ¤¤ niet verstandig is in relatie tot de waarde.
Haha ja dat hoort wel een beetje bij oudere auto’s. Maar hij gaat naar een sedan kijken, 320iA. Zijn vriendin wilt graag automaat rijden en hij wilt graag wel een wat oudere auto. E36’jes rijden gewoon lekker en hebben goede motoren.quote:Op zondag 22 december 2019 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb m'n E36 maar weer geschorst. Het dak ging wel weer dicht na een reset maar nu is het mechanisme bij de kofferbak kapot waardoor de kofferbak niet meer dicht wil. Altijd wat met die dingen dus pas op
E46 is 20 jaar geleden. E36 is bijna 30 jaar geledenquote:Op zondag 22 december 2019 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
E36 is ook al minstens 20 jaar geleden. En wat er nog is, maakt weinig kms., dus zie je niet vaak.
quote:Op zondag 22 december 2019 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
E36 is ook al minstens 20 jaar geleden. En wat er nog is, maakt weinig kms., dus zie je niet vaak.
Laatste E36 productie is ongeveer 1998-1999, 20 jaar geleden.quote:Op zondag 22 december 2019 22:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
E46 is 20 jaar geleden. E36 is bijna 30 jaar geleden
Eens. Denk de traagste 6 in lijn die ik ooit heb gezien. In de E30 van m'n tante is het ook niet vooruit te branden, maar klinkt wel mooi en zuiptquote:Op maandag 23 december 2019 10:10 schreef pvdplanet het volgende:
Never nooit een 320i kopen. Ze hangen niet lekker aan het gas en zuipen als een dronken zeeman in verhouding tot de motorinhoud.
Betere optie is de 323i of 328i. Een goede 325i is helaas bijna onvindbaar.
318is is ook geinig, maar wel vierpitter dus geen zescilinder sound
Het gaat hem niet om de snelheid. Tuurlijk heeft ‘ie ook liever meer vermogen als het kan. Maar zoals je zegt is een nette 325i/328i haast onvindbaar of meteen heel duur. Een kennis van mij verkoopt deze 320iA met nog geen 150.000km voor een zeer schappelijke prijs, sinds 1999 tot aan de verkoper bij dezelfde eigenaar geweest. Mooi standaard nog. Groot nadeel is geen airco. Maar voor de vraagprijs krijg je geen sterkere motor, misschien een afgeragde met 4 ton er op.quote:Op maandag 23 december 2019 10:10 schreef pvdplanet het volgende:
Never nooit een 320i kopen. Ze hangen niet lekker aan het gas en zuipen als een dronken zeeman in verhouding tot de motorinhoud.
Betere optie is de 323i of 328i. Een goede 325i is helaas bijna onvindbaar.
318is is ook geinig, maar wel vierpitter dus geen zescilinder sound
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1970 2800 FurkaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2001 330i Stelvio
[ Bericht 15% gewijzigd door Hyperdude op 23-12-2019 13:08:17 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Die 325 had een goede motor en bak, maar qua onderstel, remmen en roest vond ik de E36 niet super.quote:
Roest is inderdaad wel een probleem bij veel oude auto's. Ik ga denk ik aankomende zomer de sideskirts er maar eens afhalen, kijken hoe het met de dorpels van de E34 staatquote:Op maandag 23 december 2019 15:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die 325 had een goede motor en bak, maar qua onderstel, remmen en roest vond ik de E36 niet super.
Heb relatief weinig foto's, digitale camera kwam laat hier. Die 2800 plaat is nog oude Pentax MX en scanner...![]()
Ach, 13 jaar oud... . In welke van die 4 landen zouden ze het verklooid hebben?quote:Op dinsdag 24 december 2019 09:10 schreef pvdplanet het volgende:
...
Duitse auto, gebouwd in de USA met een Japanse startmotor die uit Italie komt
Eerder dit jaar startmotor en dynamo, van andere auto, laten reviseren voor ¤450 incl.quote:Op dinsdag 24 december 2019 13:08 schreef pvdplanet het volgende:
Gereviseerd doen ze 100 Euro op Ebay (+50 Euro statiegeld)
...
Ik snap hetquote:Op dinsdag 24 december 2019 20:43 schreef Hyperdude het volgende:
Heb veel waardering voor je computerkunde, maar secondenlijm?
Voor de brommer?quote:Op woensdag 25 december 2019 14:31 schreef -Richard- het volgende:
Vandaag maar besloten dat het ik de kosten van de diagnose investeer in een grotere acculader.
Merry Christmas!![]()
Onder andere. Heb nu een CTEK MXS 5.0, die zoals de naam doet vermoeden 5a stroom kan afgeven.quote:Op woensdag 25 december 2019 21:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Voor de brommer?
Heb hier al jaren een Optimate voor de 800GS via de accessoire-aansluiting.
Remvloeistof is wel iets essentieels. Je kunt laten checken of er vocht in zit en zelf kun je zien of het nog mooi helder is. Is niet heel duur om te laten vervangen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:40 schreef MaximumRush het volgende:
Iemand enig idee hoe nauw ik de onderhoudsintervallen moet nemen?
Ik heb een E93 335 waar ik max 3K per jaar in rij. Nu moet volgens de boordcomputer al sinds augustus de remolie vervangen worden. Ik heb zoiets van, rij er amper in, lijkt me niet dat dat nu al vervangen moet worden.
Bij het remsysteem is mijn advies altijd om gewoon de onderhoudsinterval te volgen.quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:40 schreef MaximumRush het volgende:
Iemand enig idee hoe nauw ik de onderhoudsintervallen moet nemen?
Ik heb een E93 335 waar ik max 3K per jaar in rij. Nu moet volgens de boordcomputer al sinds augustus de remolie vervangen worden. Ik heb zoiets van, rij er amper in, lijkt me niet dat dat nu al vervangen moet worden.
Elon stickert op de ruit is simpeler.quote:Op donderdag 2 januari 2020 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik denk er aan om een oplaadkabel te kopen en twee zuignappen er op te maken.
zo kan je parkeren op plaatsen voor elektrische auto's.
Valsspeler. Maar evt wil ik je benen wel breken hoor, kan je parkeren op plaatsen voor gehandicaptenquote:Op donderdag 2 januari 2020 14:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik denk er aan om een oplaadkabel te kopen en twee zuignappen er op te maken.
zo kan je parkeren op plaatsen voor elektrische auto's.
niet nodig. ik breek mijn nek al over alle oplaadkabels die over de weg lopen hier in het winkelcentrum. alsof je testlade in die 7 minuten ook maar iets aan lading erbij krijgt.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Valsspeler. Maar evt wil ik je benen wel breken hoor, kan je parkeren op plaatsen voor gehandicapten
Haha.... nou ik zal hier even vloeken in de kerk dan maar rij nu deze. Nog net op 31-12 geleverd.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
niet nodig. ik breek mijn nek al over alle oplaadkabels die over de weg lopen hier in het winkelcentrum. alsof je testlade in die 7 minuten ook maar iets aan lading erbij krijgt.
Tja... zit er zo'n groot verschil tussen model 3 of 3-serie of A3? Zijn allemaal nummers.quote:Op maandag 6 januari 2020 14:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
M'n collega heeft vorige week z'n Testlade ontvangen. Ze hebben er niet eens een naam bedacht, het is gewoon nummer 3 geworden.
zuiniger, zijn toch redelijk zwaar of niet?quote:Op maandag 6 januari 2020 14:51 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha.... nou ik zal hier even vloeken in de kerk dan maar rij nu deze. Nog net op 31-12 geleverd.
[ afbeelding ]
Zuiniger, sneller, luxer, groter, praktischer, comfortabeler dan de M135i. Of het degelijk is moeten we nog maar zien.... en af en toe mis je wel het geluid van de 6 in lijn maar ach. Wel meer windgeruis overigens en stoel kan niet versteld worden voor je bovenbenen zeg maar.
Ja maar ook aerodynamischquote:Op maandag 6 januari 2020 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
zuiniger, zijn toch redelijk zwaar of niet?
Hoeveel vermogen heb jij dan met 1 op 17? Dat jij kiest voor 16" velgen op een BMW is niet mijn probleem... zelfs als winterbanden vind ik dat onacceptabelquote:Op maandag 6 januari 2020 15:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Momenteel is het verbruik bij mijn BMW benzine-auto 1 op 16.
Er ontsnapt lucht uit 3 van de banden via de ventielen. Daarvoor moeten de banden even van de velg, er zal wat corrosie zitten op de plek van het ventiel.
als ik dat gefixed heb, zal ie wel 1 op 17 rijden.
Daarbij heb ik er 205/55/16 SportContact onder zitten.
Onder jouw Testlade zitten volgens mij overdreven grote velgen met keiharde dunne banden.
1 op 16, wow dat haal ik bij lange na niet met m'n V8, ik ben ook nog niet wild van die elektrische auto's maar die Tesla 3 vind ik wel het 1e model van hun wat er goed uitziet.quote:Op maandag 6 januari 2020 15:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Momenteel is het verbruik bij mijn BMW benzine-auto 1 op 16.
Er ontsnapt lucht uit 3 van de banden via de ventielen. Daarvoor moeten de banden even van de velg, er zal wat corrosie zitten op de plek van het ventiel.
als ik dat gefixed heb, zal ie wel 1 op 17 rijden.
Daarbij heb ik er 205/55/16 SportContact onder zitten.
Onder jouw Testlade zitten volgens mij overdreven grote velgen met keiharde dunne banden.
Tja dat is appels met peren vergelijken. De Ioniq van m'n werknemer is ook stukken zuiniger dan m'n Tesla. Kleinere auto en minder vermogen. Met 405 pk zou je de Tesla moeten vergelijken met een V8... nou wat verbruikt dat @Tarado ?quote:Op maandag 6 januari 2020 16:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gewoon een 1.9 viercilinder, 8 klepper. Als je niet al te gek doet is 1 op 16 best haalbaar.
Uiteraard zijn ze populair vanwege financieel voordeel en ja het wordt ook wel beetje gehyped. Nou vind ik Musk gewoon een master maar dat vonden sommige ook van Steve Jobs (en dat was een loser). Fisker was complete bagger (en overigens een plugin hybrid). Ik heb bijna 3 jaar in een Model S gereden en dat waren prima auto's, maar hadden wel wat mankementen. Natuurlijk ook Tesla's eerste echte wagen dus moesten nog veel leren. Je ziet bij de Model 3 dat het al veel beter is. Nu nog de service e.d. verbeteren en het is een prima auto merk.quote:Testla's zijn naar mijn idee een hip mode-dingetje en populair vanwege financieel voordeel.
Vraag vooral de taxichauffeurs op Schiphol eens om hun ervaringen
Zodra het financiële voordeel wegvalt, vliegen de Tesla's de grens over.
Alle Fisker Karma's zijn inmiddels lang en breed afgeschreven en geëxporteerd.
Die Audi E-Tron lijkt mij wel iets degelijker maar ook daar zie je dat er in USA terugroepacties zijn, terwijl die in Nederland niet bekend zijn. zijn exact dezelfde auto's.
Sporadisch zie je nog een Prius. verder is 't opgeklopte media-aandacht. Alleen in december was een spike qua verkoop, omdat de bijtelling omhoog is gegaan.
Ferrari wacht nog tot minstens 2025.
En nu een eerlijk plaatje want dit slaat nergens op.quote:Op maandag 6 januari 2020 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik snap wel dat als je wat technischer bent, een auto erg interessant is met al z'n onderdelen. Ik kijk ook weleens bij de garage naast me en als je dan ziet wat er allemaal komt kijken bij het vervangen van een koppakking. Maar laten we eerlijk zijn (en ik vind niets mooier dan de brom van een V8) efficient is het allemaal niet. En veel zuiniger qua CO2 ga je het uiteindelijk ook niet meer krijgen. Bovendien zijn heel veel onderdelen niet meer nodig bij een elektromotor.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rustig maar... ik zeg toch nergens dat het bovenste plaatje alle onderdelen van de EV zijn en onderste van een ICE? Maar als je het onderste plaatje ziet dan vind ik het niet zo gek dat mensen vaak bij de garage staan, alles kan immers stuk. En dit lijkt nog een vrij oude auto, wil niet weten wat voor extra zooi er nog in hedendaagse auto's zit.quote:Op maandag 6 januari 2020 17:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
En nu een eerlijk plaatje want dit slaat nergens op.
Op die ev zit geen airco, verwarming, koelleidingen en besturingseenheid? Onderstel en motor zijn ook niet gedemonteerd
Waar is de accu? Die bodemplaat is het zo te zien (mobiel) niet.
Ja en waar zeg ik letterlijk op bovenstaande foto zie je alle onderdelen van een EV en op onderstaande foto van een brandstofauto? Een aap ziet zelfs dat die bovenstaande foto ontzettend veel onderdelen mistquote:Op maandag 6 januari 2020 19:59 schreef daNpy het volgende:
Je zegt letterlijk "Bovendien zijn heel veel onderdelen niet meer nodig bij een elektromotor."
En dan die plaatjes erbij zetten die totaal geen vergelijk zijn. Dat is gewoon weer een sterk staaltje onzin van de Musk fanboys
Man man man. Als je dan toch wat nuttigs wil toevoegen dan had je dat ook zelf kunnen doen. Goed dan, omdat je het zo graag wilt:quote:Op maandag 6 januari 2020 20:21 schreef daNpy het volgende:
Laat dan ook plaatjes van de daadwerkelijke motoren zien, dan maak je een punt. Dit slaat nergens op. Die EV werkt zo ook niet zonder accu, omvormer en computer. Dus ja het is gewoon een staaltje framing, bedoelt of niet.
Ik begin niet over Amerikaanse wanproducten in hetquote:Op maandag 6 januari 2020 21:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Man man man. Als je dan toch wat nuttigs wil toevoegen dan had je dat ook zelf kunnen doen. Goed dan, omdat je het zo graag wilt:
quote:
Er zijn toch juist veel modellen met een e uitgebracht, dat zijn toch op zijn minst hybrides. Daarmee kun je in ieder geval ervaring opdoen en technieken verbeteren voor je volledig elektrisch gaat. Net als de Prius deed natuurlijk alleen hebben die niet dezelfde klantenkring als de X5 en 5 serie zeg maarquote:Op dinsdag 7 januari 2020 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Het is ook nog niet perfectMaar wil alleen laten zien dat het er wel efficiënt uit ziet. In principe worden EV's nu pas 7 jaar ofzo echt serieus geproduceerd dus er valt nog heel veel te verbeteren. Ook aan de accu's bijvoorbeeld (omdat iedereen zeurt over dat kobalt en kinderarbeid). BMW was er nog best snel bij met de i3 en ik heb toen nog in een omgebouwde 1-serie EV gereden, maar de laatste jaren doen ze niet zoveel. Ben benieuwd naar de nieuwe elektrische reeks waaronder de i4. Aandrijving en wegligging bij een goede EV is gewoon subliem, dus daar moet het automerk met de beste rijeigenschappen wel wat mee kunnen.
Zo'n standaard opmerking... zeiden ze vroeger ook over inductie en nu kookt de meerderheid er al op, incl. top koks. Ik wil wel een weddenschapje met je afsluiten dat de botsautootjes er over 20 jaar alleen nog zijn en de tractors verdwenenquote:Op dinsdag 7 januari 2020 11:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het hindert niet.
Over een tijdje is het financiële voordeel weg en dan verdwijnen de botsautootjes uit het straatbeeld.
Als ik elektrisch wil rijden dan ga ik wel naar de kermis.
Mwjah, een hybride vind ik een beetje nep en heeft niet zoveel met elektrisch rijden te maken. Zo'n X5 xDrive40e bijvoorbeeld. Allemaal leuk dat je kan stekkeren, maar uiteindelijk is het een 3 liter 6 cilinder met een 7.5 kWh accu erbij. Met zo'n bak is die in 15 km leeg. Als je een EV produceert (zoals de i3) dan is het beste om hem vanaf 0 te produceren. Met de accu in de bodem en een heel ander soort design. Al die "e" modellen zijn gewoon dezelfde auto's met ergens een elektromotor tussen gepropt en een beetje batterij. Uiteraard wel goed op ervaring op te doen... dus dat heeft BMW ook wel gedaan. In tegenstelling tot Toyota, die al 20 jaar hybrides heeft rondrijden en nu als één van de weinige autoproducten geen enkele EV heeftquote:Op dinsdag 7 januari 2020 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er zijn toch juist veel modellen met een e uitgebracht, dat zijn toch op zijn minst hybrides. Daarmee kun je in ieder geval ervaring opdoen en technieken verbeteren voor je volledig elektrisch gaat. Net als de Prius deed natuurlijk alleen hebben die niet dezelfde klantenkring als de X5 en 5 serie zeg maar
Heb de nieuwe i4 nog niet gezien op het test terrein van BMW eigenlijk, of het is me gewoon niet opgevallen
Ik vraag meestal naar de Z4 of Z6 GT3 maar die hebben ze daar niet
Maar die accu zit er verder ook alleen maar om de auto's financieel (zakelijk) aantrekkelijk te maken, anders raken ze klanten kwijt aan andere fabrikanten.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[
Mwjah, een hybride vind ik een beetje nep en heeft niet zoveel met elektrisch rijden te maken. Zo'n X5 xDrive40e bijvoorbeeld. Allemaal leuk dat je kan stekkeren, maar uiteindelijk is het een 3 liter 6 cilinder met een 7.5 kWh accu erbij. Met zo'n bak is die in 15 km leeg. Als je een EV produceert (zoals de i3) dan is het beste om hem vanaf 0 te produceren. Met de accu in de bodem en een heel ander soort design. Al die "e" modellen zijn gewoon dezelfde auto's met ergens een elektromotor tussen gepropt en een beetje batterij. Uiteraard wel goed op ervaring op te doen... dus dat heeft BMW ook wel gedaan. In tegenstelling tot Toyota, die al 20 jaar hybrides heeft rondrijden en nu als één van de weinige autoproducten geen enkele EV heeft
Ja maar dat is toch hoe subsidies werken? Mensen zijn dom en geven inderdaad niets om het klimaat. Je wil iedere maand rondkomen met je geld en er zoveel mogelijk van kunnen doen. Dus als je mensen een bepaalde kant op wil duwen dat doet de overheid dat zo. Als ze nu alle producten met veel suiker 50% duurder maken dan gaan meer mensen naar de cola light. Als ze groente/fruit 50% goedkoper maken worden meer mensen vegetarisch. Ga ik het klimaat redden door mezelf (75 kg) te vervoeren in een EV van 2000 kg? Nee natuurlijk niet, maar het is gewoon een logisch vervolg op de brandstofauto, vooral met de co2 stikstof zonnepanelen tijd waar we nu in leven.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:53 schreef daNpy het volgende:
Zoals ik al zo vaak heb gezegd, niemand interesseert het klimaat of milieu een hol, als het maar goedkoop is. En daarom vind ik het nog steeds allemaal nep en gedreven op verkeerde pijlers.
2025 lijkt me ook wat optimistisch. En helemaal niet nodig dat het allemaal zo snel moet. Ik vind het ook oneerlijk dat bijv. dieselrijders zo hard gestraft worden maar ja, de overheid hé. En die Sander Paul ken ik niet, maar ook bij processors is het, ondanks dat de naam geen pentium 5 werd, wel heel erg hard gegaan. Ik ben opgegroeid met een 80486DX2/66 en een sagem smartphone met 1 regeltje LCD. Nu heb je al een octacore in een telefoon zittenquote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja nouja. je kunt geen innovatie afdwingen. je kunt niet nu al eisen dat je in 2025 alleen maar electrische autos hebt. Ik vind 't raar om voorwaarden te stellen waar je je waarschijnlijk toch niet aan kunt houden.
Sander Paul zong zo leuk 'Pentium 5' in z'n riedeltje omdat Intel zo hard ging. Toevallig is die Pentium 5 er nooit gekomen
wellicht dat waterstof er over een aantal jaar beter voor staat. ik zie geen toekomst in accu's.
Ik vind dat EV's mensen met een brandstof motor ten alle tijde voorrang moeten geven.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:59 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En misschien mogen we allemaal wel weer 130 rijden als iedereen een EV heeft
Inderdaad, er zijn een heleboel kleine, dagelijkse dingen die we kunnen doen om het klimaat te verbeteren maar die leveren geen geld op. Dus ja, waarom zouden we het dan doen?quote:Ja maar dat is toch hoe subsidies werken? Mensen zijn dom en geven inderdaad niets om het klimaat. Je wil iedere maand rondkomen met je geld en er zoveel mogelijk van kunnen doen. Dus als je mensen een bepaalde kant op wil duwen dat doet de overheid dat zo. Als ze nu alle producten met veel suiker 50% duurder maken dan gaan meer mensen naar de cola light. Als ze groente/fruit 50% goedkoper maken worden meer mensen vegetarisch. Ga ik het klimaat redden door mezelf (75 kg) te vervoeren in een EV van 2000 kg? Nee natuurlijk niet, maar het is gewoon een logisch vervolg op de brandstofauto, vooral met de co2 stikstof zonnepanelen tijd waar we nu in leven.
Zit wat in... Of het is beter als brandstofmotoren in mijn slipstream gaan rijden zodat ze zuiniger zijn. Dus iedereen aan de kant en achter de EV aansluitenquote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik vind dat EV's mensen met een brandstof motor ten alle tijde voorrang moeten geven.
Bij het afremmen verlies je veel energie die niet hergebruikt wordt en weer optrekken kost enorm veel energie - en dat op fossiele energie bronnen. Bij constante snelheden zijn brandstofmotoren het zuinigst en meest efficient.
Voor een EV is die energie herbruikbaar en dus beter voor het milieu/klimaat als die stoppen ipv de brandstofmotor
Ja is ook een goed idee inderdaad. Flink trekkende spoiler erop en als je batterij dan leeg is na 20 minuten mag de volgende komenquote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zit wat in... Of het is beter als brandstofmotoren in mijn slipstream gaan rijden zodat ze zuiniger zijn. Dus iedereen aan de kant en achter de EV aansluiten
Ja zo ben ik eens met een Model S en Model X naar Duitsland gereden. Dan rij je over de autobahn en wil je toch ff kijken hoe hard ze nou gaan. Iets van 220 dus... maar de batterij ging zo ontzettend snel omlaag dat je dat inderdaad niet lang kon doen. Anderzijds kwam je toch vrij snel weer bij een baustelle. Superchargen was dan wel weer gratis dus dat voelde nog een beetje als winstquote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja is ook een goed idee inderdaad. Flink trekkende spoiler erop en als je batterij dan leeg is na 20 minuten mag de volgende komen
Lagere productiekosten voor een elektromotor + lagere onderhoudskosten = goedkopere auto's. Dat is positief toch? En alcoholvrij bier is duurder om te produceren want je moet de alcohol er uit halen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 17:46 schreef Hyperdude het volgende:
Productiekosten van electromotoren zijn veel lager. Dus meer winstpotentieel. Net zoals alcoholvrij bier.Hybride is veel te complex, maar wel handig als je thuislader na 4 jaar de geest geeft, zoals bij mijn collega vandaag.
Je maakt er meer winst op omdat er geen/weinig accijns op zit. Analoog aan de belastingkorting op electro eigenlijk.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 21:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lagere productiekosten voor een elektromotor + lagere onderhoudskosten = goedkopere auto's. Dat is positief toch? En alcoholvrij bier is duurder om te produceren want je moet de alcohol er uit halen.
Toch 10 kWh. Voor ritjes binnen Amsterdam kun je dan prima elektrisch rijden. En voor de rest is ie ook gewoon lekker snelquote:Op zaterdag 11 januari 2020 16:42 schreef Maharbal het volgende:
Volledig elektrisch rijden wordt 'm niet voor mij omdat ik toch regelmatiger kom in landen waar ze amper laders hebben (en EV en de infrastructuur is er voor mij nog niet helemaal). Vriendin wilde wel graag elektrisch en ik wilde graag iets met wat meer vermogen, dus als tussenoplossing maar een G20 330e besteld. Bijkomend voordeel is dat ik hier in Amsterdam ook weer eens voor de deur kan parkeren.
Dat is de bedoeling inderdaad, in de praktijk zal het puur elektrisch rijden relatief beperkt zijn. Ik was vooral erg gecharmeerd van de nieuwe 3. Nog getwijfeld over een 330i, maar ze gaven zoveel extra opties op die 330e dat ik dat maar heb gedaan (lees: zo was de vriendin ook blij en zie hierboven voor het parkeerargumentquote:Op zaterdag 11 januari 2020 17:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Toch 10 kWh. Voor ritjes binnen Amsterdam kun je dan prima elektrisch rijden. En voor de rest is ie ook gewoon lekker snel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |