Hoiquote:BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000![]()
Staat prima toch, maar 265 achter is wel erg breedquote:Op maandag 12 augustus 2019 12:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Gisteren de velgen gemonteerd, wel even wennen om van 16" naar 18' te gaan maar het staat wel dik! Weet nog niet of ik ze zo gepolijst laat of dat ik ze een keer laat poedercoaten. Ze hebben ook wel wat beschadigingen, maar dat vind ik niet zo heel erg. Rondom nieuwe Vredesteins, voor 235/40R18 en achter 265/35R18.
[ afbeelding ]
Zeker! Maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het beter vind dan de 16"ers. Maar komende tijd even aankijken hoe het gaat. Nu glimt het allemaal nog heel erg en vandaag de auto ook schoongemaakt (werd tijd) zodat dat er ook wat beter bij past.quote:Op maandag 12 augustus 2019 22:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Staat prima toch, maar 265 achter is wel erg breed
Nu verlagen
Fraaiste velgen voor op een E34!quote:Op maandag 12 augustus 2019 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker! Maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het beter vind dan de 16"ers. Maar komende tijd even aankijken hoe het gaat. Nu glimt het allemaal nog heel erg en vandaag de auto ook schoongemaakt (werd tijd) zodat dat er ook wat beter bij past.
265 is het breedste wat zonder aanpassingen past op deze velgen. Verlagen ben ik niet van plan![]()
[ afbeelding ]
Ik heb 275 achter. Went vrij snelquote:Op maandag 12 augustus 2019 22:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Staat prima toch, maar 265 achter is wel erg breed
Nu verlagen
670k op de teller, lekker boeiend.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een zwarte sticker op je tellerbak plakken om het airbaglampje te verbergen![]()
Zwarte tape om de beschadigde stoel bij elkaar te houden
Niet iedereen is een purist.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 09:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een zwarte sticker op je tellerbak plakken om het airbaglampje te verbergen![]()
Zwarte tape om de beschadigde stoel bij elkaar te houden
Niets meer aan doen zoquote:Op maandag 12 augustus 2019 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeker! Maar ben er nog niet helemaal over uit of ik het beter vind dan de 16"ers. Maar komende tijd even aankijken hoe het gaat. Nu glimt het allemaal nog heel erg en vandaag de auto ook schoongemaakt (werd tijd) zodat dat er ook wat beter bij past.
265 is het breedste wat zonder aanpassingen past op deze velgen. Verlagen ben ik niet van plan![]()
[ afbeelding ]
Plaatje!quote:Op maandag 12 augustus 2019 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wow...blijft toch 1 van mijn favo modellen. Blijft prachtigquote:Op maandag 12 augustus 2019 23:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat blikje heb je scherp gespotquote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:38 schreef Hyperdude het volgende:
Opa-beige en RedBull![]()
Grapje: netjes.![]()
Heb zelf al opa-beige sinds 2006.
Die ouwe airco's reageren idd. wat traag op het indrukken van de koeltoets.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 15:42 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Ik had na een rit van 300km wel een ijskoud blikje nodig
wtf ik krijg een alfa romeo vibe...quote:Op dinsdag 10 september 2019 12:15 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind het qua design niet echt de goeie kant op gaan
Ja voor mij wel ineens. Lig er niet wekelijks onder. Er is al eens aan gelast door een vorige eigenaar idd.quote:Op zaterdag 14 september 2019 21:40 schreef daNpy het volgende:
Ineens? Dat broddelwerk ziet er niet echt origineel uit
Mwoa het blijft een diesel. Je hoort de motor wat beter. het is vooral als je rijd en flinkt doordrukt dat je de grom hoort maar het is niet op video vast te leggen.quote:Op zondag 15 september 2019 00:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Mooie eindpijpjes! Hoe klinkt ‘ie nu?
Hij was gelukkig schuldbewust en heeft meteen aangegeven dat het zijn fout was.quote:Op maandag 16 september 2019 11:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Arggh. Hopelijk beide partijen netjes de formulieren ingevuld, dan is het verzekeringswerk.
ik verwacht al snel weerstand van zo'n partij.
zo was een oudere man die mij vol in mijn portier reed, van mening dat ik beleefd had moeten zijn terwijl ik op een voorrangsweg reed en hij achter haaientanden stond. hij had zich raar opgesteld achter een andere auto, zodat hij mij nooit heeft kunnen zien aankomen.
Welke motor?quote:Op maandag 16 september 2019 20:23 schreef StretchingKoala het volgende:
Tips waar een e91 te koop te zetten?
Ziet er uit als nieuw (voor 10 jaar oud), 150k gelopen.
Zit eigenlijk niet wachten op dat marktplaats gezever, tot op zekere hoogte natuurlijk
Ja. Marktplaats en Ziggo krijgen automatisch een linkje.quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:34 schreef NoComment het volgende:
Toch marktplaats idd. Autoscout24 is ook gratis, maar ik heb wel al ervaren dat daar veel minder reactie op komt.
Edit: is het normaal dat als je 'marktplaats' typt dat ie daar automatisch een link van maakt?![]()
Goed bezig. Hoeveel kms. had je originele onderstel achter de rug?quote:Op zondag 29 september 2019 17:33 schreef pvdplanet het volgende:
...
Complete achterwielophanging op de 130i vervangen:
...
Niet bij de F20, wel bij een E87. Prijs is hoog, origneel onderdeel is zo'n 140 euro maar normaal gesproken is het alleen wat vervuiling wat je met een ultrasoon reiniging kan verhelpen (als je in de buurt woont kan ik het voor je regelen) en hierbij de adaptatie resetten.quote:Op maandag 30 september 2019 21:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Iemand ervaring met het vervangen / laten vervangen van een 'magnetisch ventiel (uitlaatzijde)' van een BMW F20? Dealer vraagt daar 400 euro voor. Auto wil ik na reparatie weg doen dus als het goedkoper kan...
EPS! Daar ben ik ook geweest voor m'n einddemper & middendemper aanpassingen. Vakmannen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
En zo had ik ineens van mn E61 530d een verrot pijp naar de achterdemper. Heb besloten er een rechte pijp naar achter op te zetten op maat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lelijk. Achterkant lijkt een mini suv, voorkant gaat nog wel, maar die neusgaten hoeven van mij niet zo groot. Voorwielaandrijving......... 3 en 4 cilinders.... ik vind het schandalig. Alleen de M135i xdrive is nog tof (voor zover je een 2.0 tof kan noemen).quote:Op maandag 30 september 2019 11:35 schreef Craptacular het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe einzer? Nog niet zien rondrijden, achterkant doet een beetje aan de lexus denken.
[ afbeelding ]
Voor de Aziatische markt past ie in het plaatje.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lelijk. Achterkant lijkt een mini suv, voorkant gaat nog wel, maar die neusgaten hoeven van mij niet zo groot. Voorwielaandrijving......... 3 en 4 cilinders.... ik vind het schandalig. Alleen de M135i xdrive is nog tof (voor zover je een 2.0 tof kan noemen).
Zal wel ja. Dan zie je op BMW.nl hoe trots ze zijn op de verbeteringen: meer kofferbak ruimte, meer beenruimte achter, zuiniger..... Ja dat zijn echt belangrijke punten als je een sportieve kleine auto wilquote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Voor de Aziatische markt past ie in het plaatje.
Als ze zo flexibel met die platformen kunnen produceren, mogen ze wel wat meer verschil maken tussen de modellen voor de verschillende markten. Met wat ze nu aanbieden haal ik mijn volgende, tweedehandsquote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Voor de Aziatische markt past ie in het plaatje.
is met voorwielaandrijving toch?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lelijk. Achterkant lijkt een mini suv, voorkant gaat nog wel, maar die neusgaten hoeven van mij niet zo groot. Voorwielaandrijving......... 3 en 4 cilinders.... ik vind het schandalig. Alleen de M135i xdrive is nog tof (voor zover je een 2.0 tof kan noemen).
mijn E38 740iL gisteren ook, gaat z'n 21e jaar in, net volwassen dusquote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW e46 316i door de APK gekomen. geen bijzonderheden.
Eerste 1 hatch die ik wel kan waarderen eigenlijk.quote:Op maandag 30 september 2019 11:35 schreef Craptacular het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe einzer? Nog niet zien rondrijden, achterkant doet een beetje aan de lexus denken.
[ afbeelding ]
De M135i heeft standaard 4 wiel dus... maar geen eentje meer met alleen rwdquote:
Moet nog komen lijkt mij. Ze beginnen meestal met de best verkopende versies (leasebakken).quote:Op donderdag 3 oktober 2019 12:45 schreef NoComment het volgende:
Ik vind het ook zo raar dat er niets tussen de nieuwe 118i (karige 140pk 3-cilinder) en M135i (306pk 2L) zit. Waarom dan niet nog een 120i/125i ertussen..
Lagere productiekosten schijnt.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 12:05 schreef pvdplanet het volgende:
Een BMW met voorwielaandrijving?
Muhahahaa never!
Moet aan het uiterlijk wennen. Heb zelf rond 2015 een 1 serie gehad. Dit is een wat compacter model, met wat geleende kenmerken van de andere modellen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:41 schreef rival het volgende:
[..]
Eerste 1 hatch die ik wel kan waarderen eigenlijk.
UKL2=Untere Klasse 2 Platformquote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:51 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Lagere productiekosten schijnt.
Dikke equalizer, jongûh.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ha, autoradio's.
In m'n Ford had ik een Sony Xplod cdx-m600 autoradio die meer weg had van een discotheek. het ding stond ooit in de winkel voor duizend gulden.
de gehele voorkant was display, je moest op een klein knopje drukken zodat de display omdraaide.
De purist in mij schreeuwt dat het een verschrikkelijke bak is (om de redenen die Yoshi hierboven ergens aangaf). Op alle plaatjes/filmpjes vind ik dat ding er niet echt mooi uitzien, maar vorige week stond ik weer bij de dealer om iets nieuws te bekijken en de nieuwe 1 stond er uiteraard ook. Moet zeggen dat die 1 er in het echt beter uitziet dan op al het promo materiaal.quote:Op maandag 30 september 2019 11:35 schreef Craptacular het volgende:
[ afbeelding ]
Op de reservebank.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
...
edit: ik zie dat m'n oude e46 nog steeds in de TT staat!![]()
Is ook al een oude reservebank.quote:
Opschuren kan je natuurlijk ook maar x-keer herhalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja dat is bij mij ook gebeurd. opgeschuurd, getectyleerd.
Er staat een enorm hoge druk op die leidingen, mogelijk was de roest toch weer terug en is het alsnog daardoor lek geraakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |