Niet bij de F20, wel bij een E87. Prijs is hoog, origneel onderdeel is zo'n 140 euro maar normaal gesproken is het alleen wat vervuiling wat je met een ultrasoon reiniging kan verhelpen (als je in de buurt woont kan ik het voor je regelen) en hierbij de adaptatie resetten.quote:Op maandag 30 september 2019 21:37 schreef ajacied4lf het volgende:
Iemand ervaring met het vervangen / laten vervangen van een 'magnetisch ventiel (uitlaatzijde)' van een BMW F20? Dealer vraagt daar 400 euro voor. Auto wil ik na reparatie weg doen dus als het goedkoper kan...
EPS! Daar ben ik ook geweest voor m'n einddemper & middendemper aanpassingen. Vakmannen.quote:Op zaterdag 14 september 2019 20:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
En zo had ik ineens van mn E61 530d een verrot pijp naar de achterdemper. Heb besloten er een rechte pijp naar achter op te zetten op maat.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lelijk. Achterkant lijkt een mini suv, voorkant gaat nog wel, maar die neusgaten hoeven van mij niet zo groot. Voorwielaandrijving......... 3 en 4 cilinders.... ik vind het schandalig. Alleen de M135i xdrive is nog tof (voor zover je een 2.0 tof kan noemen).quote:Op maandag 30 september 2019 11:35 schreef Craptacular het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe einzer? Nog niet zien rondrijden, achterkant doet een beetje aan de lexus denken.
[ afbeelding ]
Voor de Aziatische markt past ie in het plaatje.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lelijk. Achterkant lijkt een mini suv, voorkant gaat nog wel, maar die neusgaten hoeven van mij niet zo groot. Voorwielaandrijving......... 3 en 4 cilinders.... ik vind het schandalig. Alleen de M135i xdrive is nog tof (voor zover je een 2.0 tof kan noemen).
Zal wel ja. Dan zie je op BMW.nl hoe trots ze zijn op de verbeteringen: meer kofferbak ruimte, meer beenruimte achter, zuiniger..... Ja dat zijn echt belangrijke punten als je een sportieve kleine auto wilquote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Voor de Aziatische markt past ie in het plaatje.
Als ze zo flexibel met die platformen kunnen produceren, mogen ze wel wat meer verschil maken tussen de modellen voor de verschillende markten. Met wat ze nu aanbieden haal ik mijn volgende, tweedehands , wel ergens anders.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Voor de Aziatische markt past ie in het plaatje.
is met voorwielaandrijving toch?quote:Op woensdag 2 oktober 2019 22:30 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Lelijk. Achterkant lijkt een mini suv, voorkant gaat nog wel, maar die neusgaten hoeven van mij niet zo groot. Voorwielaandrijving......... 3 en 4 cilinders.... ik vind het schandalig. Alleen de M135i xdrive is nog tof (voor zover je een 2.0 tof kan noemen).
mijn E38 740iL gisteren ook, gaat z'n 21e jaar in, net volwassen dusquote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW e46 316i door de APK gekomen. geen bijzonderheden.
Eerste 1 hatch die ik wel kan waarderen eigenlijk.quote:Op maandag 30 september 2019 11:35 schreef Craptacular het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe einzer? Nog niet zien rondrijden, achterkant doet een beetje aan de lexus denken.
[ afbeelding ]
De M135i heeft standaard 4 wiel dus... maar geen eentje meer met alleen rwd Nu kan je net zo goed een Golf R of Audi S3 gaan halen. Allemaal 2 liter 4-cilinders....quote:
Moet nog komen lijkt mij. Ze beginnen meestal met de best verkopende versies (leasebakken).quote:Op donderdag 3 oktober 2019 12:45 schreef NoComment het volgende:
Ik vind het ook zo raar dat er niets tussen de nieuwe 118i (karige 140pk 3-cilinder) en M135i (306pk 2L) zit. Waarom dan niet nog een 120i/125i ertussen..
Lagere productiekosten schijnt.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 12:05 schreef pvdplanet het volgende:
Een BMW met voorwielaandrijving?
Muhahahaa never!
Moet aan het uiterlijk wennen. Heb zelf rond 2015 een 1 serie gehad. Dit is een wat compacter model, met wat geleende kenmerken van de andere modellen.quote:Op donderdag 3 oktober 2019 11:41 schreef rival het volgende:
[..]
Eerste 1 hatch die ik wel kan waarderen eigenlijk.
UKL2=Untere Klasse 2 Platformquote:Op donderdag 3 oktober 2019 19:51 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Lagere productiekosten schijnt.
Dikke equalizer, jongûh.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ha, autoradio's.
In m'n Ford had ik een Sony Xplod cdx-m600 autoradio die meer weg had van een discotheek. het ding stond ooit in de winkel voor duizend gulden.
de gehele voorkant was display, je moest op een klein knopje drukken zodat de display omdraaide.
De purist in mij schreeuwt dat het een verschrikkelijke bak is (om de redenen die Yoshi hierboven ergens aangaf). Op alle plaatjes/filmpjes vind ik dat ding er niet echt mooi uitzien, maar vorige week stond ik weer bij de dealer om iets nieuws te bekijken en de nieuwe 1 stond er uiteraard ook. Moet zeggen dat die 1 er in het echt beter uitziet dan op al het promo materiaal.quote:Op maandag 30 september 2019 11:35 schreef Craptacular het volgende:
Wat vinden we van de nieuwe einzer? Nog niet zien rondrijden, achterkant doet een beetje aan de lexus denken.
[ afbeelding ]
Op de reservebank.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
...
edit: ik zie dat m'n oude e46 nog steeds in de TT staat!
Is ook al een oude reservebank.quote:
Opschuren kan je natuurlijk ook maar x-keer herhalen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja dat is bij mij ook gebeurd. opgeschuurd, getectyleerd.
Er staat een enorm hoge druk op die leidingen, mogelijk was de roest toch weer terug en is het alsnog daardoor lek geraakt.
Zaterdag en garages. Blijft moeilijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
rijden zonder remdruk is bloedjelink, pompen en hopen dat je geen noodstop hoeft te maken.
ookal stond ik dichtbij een gebied met 10 grote autobedrijven, er was er geen een die mij wou of kon helpen. het ging dan om 750 meter. zelfs de BMW dealer kon mij niet helpen.
de handrem vertraagd wel, maar dat kun je niet vergelijken met je gewone voetrem.
iedereen bleef maar herhalen bel de ANWB. Net alsof de ANWB mij kan helpen als de remvloeistof er net zo hard uit gutst als dat je het erin doet.
Zag hem vandaag nog bij de nieuwe dealer in Oostzaan maar hij is echt niet mooi. Er naast stond de oude M140i en die is toffer. De uitlaatpijpen zijn wel tof en de onderkant maar het lijkt gewoon een mini-suv, beetje GLA achtig.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De purist in mij schreeuwt dat het een verschrikkelijke bak is (om de redenen die Yoshi hierboven ergens aangaf). Op alle plaatjes/filmpjes vind ik dat ding er niet echt mooi uitzien, maar vorige week stond ik weer bij de dealer om iets nieuws te bekijken en de nieuwe 1 stond er uiteraard ook. Moet zeggen dat die 1 er in het echt beter uitziet dan op al het promo materiaal.
edit: ik zie dat m'n oude e46 nog steeds in de TT staat!
Vind die oude zeker een stuk mooier. Maar met m-pakket met fatsoenlijke velgen is die nieuwe nog te doen, in ieder geval niet zo erg als de plaatjes doen vermoeden als je het mij vraagt. Maar inderdaad wel een soort mini-suv met die proporties. Mede daarom dit keer geen 1 voor mij maar een nieuwe 3, die vind ik een stuk beter gelukt (alhoewel daar ook een aantal minpuntjes aan zitten).quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 18:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zag hem vandaag nog bij de nieuwe dealer in Oostzaan maar hij is echt niet mooi. Er naast stond de oude M140i en die is toffer. De uitlaatpijpen zijn wel tof en de onderkant maar het lijkt gewoon een mini-suv, beetje GLA achtig.
Haha ja.... ze kunnen nooit meer een E46 evenaren en al helemaal geen E30quote:Op zondag 20 oktober 2019 09:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vind die oude zeker een stuk mooier. Maar met m-pakket met fatsoenlijke velgen is die nieuwe nog te doen, in ieder geval niet zo erg als de plaatjes doen vermoeden als je het mij vraagt. Maar inderdaad wel een soort mini-suv met die proporties. Mede daarom dit keer geen 1 voor mij maar een nieuwe 3, die vind ik een stuk beter gelukt (alhoewel daar ook een aantal minpuntjes aan zitten).
Is het niet zo dat je standaard 2 gescheiden leidingen/systemen hebt en ze allebei aan de voorremmen gekoppeld zijn? Dus als er een leiding uitvalt/lekt dat je altijd nog 3 remmen hebt (beide voor en nog 1 achter)?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 17:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
En dan springt opeens de remleiding. Weg remdruk, reservoir leeg. Rechtsachter loopt de remvloeistof er uit. Het lek lijkt de leiding zelf te zijn en niet het flexibele deel. Hoor het maandag.
Tot op de dag van vandaag een klein beetje spijt dat ik die E30 325i m-tech II weg heb gedaan . Dat geluid van die 6cyl was fantastisch, net als in de E46 overigens.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ja.... ze kunnen nooit meer een E46 evenaren en al helemaal geen E30
Maar ik moet zeggen die nieuwe Z4 is best tof.
[ afbeelding ]
Weet ik niet precies.quote:Op zondag 20 oktober 2019 11:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je standaard 2 gescheiden leidingen/systemen hebt en ze allebei aan de voorremmen gekoppeld zijn? Dus als er een leiding uitvalt/lekt dat je altijd nog 3 remmen hebt (beide voor en nog 1 achter)?
Blijkbaar niet? Dat is schrikken dan...
Nee, vaak is het diagonaal, dus LV en RA en RV en LA, zodat je altijd nog 2 remmen hebt. Ook gevaarlijk, want je auto raakt dus uit balans bij hard remmen.quote:Op zondag 20 oktober 2019 11:54 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Is het niet zo dat je standaard 2 gescheiden leidingen/systemen hebt en ze allebei aan de voorremmen gekoppeld zijn? Dus als er een leiding uitvalt/lekt dat je altijd nog 3 remmen hebt (beide voor en nog 1 achter)?
Blijkbaar niet? Dat is schrikken dan...
Zo verdien je geldquote:Op maandag 21 oktober 2019 09:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
8 meter remleiding vervangen en nieuwe remvloeistof
640 euro. hoei.
Meestal is het juist voor en achter gescheiden. Daarom loopt er ook maar 1 leiding naar achter. (bij BMW)quote:Op maandag 21 oktober 2019 09:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, vaak is het diagonaal, dus LV en RA en RV en LA, zodat je altijd nog 2 remmen hebt. Ook gevaarlijk, want je auto raakt dus uit balans bij hard remmen.
Of dit bij nieuwe electronisch geregeld systemen nog zo is weet ik niet.
Bij de meeste auto's die ik gezien heb is het diagonaal (Golf 2, volgens mij E30 ook?)quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:48 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Meestal is het juist voor en achter gescheiden. Daarom loopt er ook maar 1 leiding naar achter. (bij BMW)
Als hij goed getectyleerd is roest hij niet verder.quote:Op maandag 21 oktober 2019 14:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Remleidingen zijn van staal. De remleiding onder mijn e46 (1999) is al een keer opgeschuurd en getectyleerd. Dat is uitstel van executie; je haalt daarmee alleen maar meer staal weg.
Autos is klaar, na werktijd even ophalen.
Dan zie ik van die filmpjes voor me waar een (wat oudere) auto er vrij keurig uitziet, onder de tectyl zit en de inspecteur prikt er zo een schroevendraaier door. "Kijk eens, die kokerbalken, helemaal verrot". Prik prik prikquote:Op maandag 21 oktober 2019 15:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als hij goed getectyleerd is roest hij niet verder.
E30 niet, die heeft 1 leiding naar achter lopen. De e46 heeft inderdaad 2 leidingen naar achter lopen maar dat is voor de ABS.quote:
Geen idee maar voor/achter is in principe veiliger behalve dat je achterremmen vaak veel minder hard remmen als voor natuurlijk (+ slipgevaar ivm last wissel)quote:Op maandag 21 oktober 2019 16:01 schreef boegschroef het volgende:
[..]
E30 niet, die heeft 1 leiding naar achter lopen. De e46 heeft inderdaad 2 leidingen naar achter lopen maar dat is voor de ABS.
Eigenlijk is de vuistregel: achterwiel aangedreven auto's hebben voor/achter gescheiden remmen, voorwiel aandrijving heeft diagonaal. Waarom dat is weet ik eigenlijk niet, Maar dat is vast wel te vinden op het internet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |