Tja m'n S was idd 90k en de Ioniq was 36k (premium). Maar Model 3 heeft net zo'n goede (zo niet betere) auto pilot en is vanaf 50k dus dat valt dan wel weer mee. Maar niks ten nadelen van de Ioniq hoor!! Die auto is echt value... m'n werknemer had opties die ik in m'n Tesla niet had. En de facelift Ioniq die nu uit is heeft nog meer opties (ook voorverwarmen e.d. via de app, stoelventilatie etc.). Hij is nog minder mooi geworden om eerlijk te zijn, maar voor de rest een prima auto.quote:Op donderdag 14 november 2019 16:36 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Tesla 3, of 4, keer zo duur als een Ionik?
Voor belasting/subsidies.
Kia heeft toch ook een BMW-killer in zijn assortiment, dacht ik?quote:Op donderdag 14 november 2019 17:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
...Nee, als BMW rijder moet je nog niet switchen naar Koreaans als je rijgedrag belangrijk vindt.
70K: Fuck thatquote:2.0 T-GDI 8AT RWD ¤ 68.995,00
Zeker een mooie auto. Wel duur dus mag hopen dat dit wel beter rijdt dan de gemiddelde Kia...quote:Op vrijdag 15 november 2019 09:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kia heeft toch ook een BMW-killer in zijn assortiment, dacht ik?
Gevonden!
[..]
70K: Fuck that![]()
https://www.kia.com/nl/modellen/stinger/prijzen-en-specificaties/
Zo ff 2 nwe winterbandjes laten monteren.
Nieuw kenteken en je ziet er niets meer van!quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
"Mooie en zeer goed onderhouden auto met lichte voorschade zie fotos, Deze auto is rijdbaar, Geen schade aan airbags"
http://voorraad.autodataw(...)ie/occ14619830-65c82
lichte voorschade
[ afbeelding ]
En een nieuw buitentemperatuurmetertje.quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:54 schreef rival het volgende:
[..]
Nieuw kenteken en je ziet er niets meer van!
Denk dat ie in België en Duitsland voor een veel normalere prijs te koop zal zijn. De helft, zeg maar.quote:Op vrijdag 15 november 2019 13:44 schreef boegschroef het volgende:
De GT gaat zelfs naar 100K. Wel een mooie wagen om te zien maar wie legt er nu 100K neer voor een KIA, voor dat geld is er zoveel meer leuks te vinden.
Wat is de betrouwbaarste benzine-uitvoering van de 1-serie, 4-pitter, die je vandaag aan zou kunnen schaffen voor <10K?quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denk dat ie in België en Duitsland voor een veel normalere prijs te koop zal zijn. De helft, zeg maar.
120 denk ik?quote:Op zaterdag 16 november 2019 08:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is de betrouwbaarste benzine-uitvoering van de 1-serie, 4-pitter, die je vandaag aan zou kunnen schaffen voor <10K?
Asking for a friend.:P
100 wordt het toch, dacht ik?quote:
Ik vind dat ze aardig wat vragen voor een 316 met verder niet echt boeiende opties. Wel fijn dat er sportstoelen in zitten.quote:Op vrijdag 15 november 2019 17:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zo'n beetje alles aan de voorzijde. Koplamp, knipperlicht... Wens hem veel succes met de verkoop
Dat is wel erg langquote:Op woensdag 20 november 2019 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Na vanaf april wachten op 2 Original Bremsscheiben zijn ze nu binnen.![]()
![]()
![]()
jahquote:
Hoezo niet een goed aftermarket merk gepakt? Tenzij het niet zo een haast had natuurlijk.quote:Op woensdag 20 november 2019 21:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
jah
Volgens mijn garagist gedoe over prijs tussen BMW en toeleverancier.
Ik ga wel ff kijken welk merkje er op de schijfjes staat. Brembo? Ate? CrappyBrakeCompany?
Het lampje brand niet. Ik denk dat de wijzer gewoon vast zit of verkeerd staat. (dat doet de mijne namelijk)quote:Op donderdag 21 november 2019 10:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
BMW 3 Serie e46, in het groen.
https://nl.bca-europe.com(...)bG90cy8xNTg5MDU2MQ==
op 't eerste gezicht een leuke e46, totdat je het dashboard bekijkt.
[ afbeelding ]
loopt een beetje warm
Je kunt ook doorklikken naar het keuringsrapport. Loop er maar met een grote boog omheenquote:Op donderdag 21 november 2019 10:13 schreef rival het volgende:
[..]
Het lampje brand niet. Ik denk dat de wijzer gewoon vast zit of verkeerd staat. (dat doet de mijne namelijk)
Het had/heeft geen haast. Dit is mijn 6e BMW, en de eerste waar de standaard schijven geen problemen opleveren. Dan maar wachten/meer betalen. Ik weet ook wel dat ze waarschijnlijk bij Brembo/Ate vandaan komen.quote:Op donderdag 21 november 2019 01:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Hoezo niet een goed aftermarket merk gepakt? Tenzij het niet zo een haast had natuurlijk.
Zelfgeboorde gaten in het dashboardquote:Op donderdag 21 november 2019 11:47 schreef daNpy het volgende:
Ziet er goed uit al die lampjes aan. DTC, ABS, airbags en diverse lampen kapot. Vast van een liefhebber geweest
zal kijken of het dashboard van elke e46 een zelftest functie heeft. het komt niet vaak voor dat dit onderdeel van het dashboard stuk gaat.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:44 schreef rival het volgende:
Wat er met deze auto is weet ik natuurlijk niet maar mijne loopt ook op, altijd exact hetzelfde.
Echter als ik de auto uit zet gaat hij niet altijd terug naar 0. soms blijft ie bijvoorbeeld op de helft hangen. als ik dan ga rijden dan stopt ie vanaf de helft weer precies in het rode. Als ik em uit zet en hij blijft in het rode staan, dan loopt ie de volgende keer ook door tot aan beneden. Zet ik em dan weer uit en hij zakt bijvoorbeeld wel naar 0, dan komt ie de volgende keer weer netjes op de helft uit.
Een e46 is dan ook de komende 20 jaar geen klassieker.quote:Op donderdag 21 november 2019 11:49 schreef Hyperdude het volgende:
Een echte klassieker heeft geen stuurbekrachtiging.
Zie op youtube dat ik dat wel even kan proberen idd.quote:Op donderdag 21 november 2019 12:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zal kijken of het dashboard van elke e46 een zelftest functie heeft. het komt niet vaak voor dat dit onderdeel van het dashboard stuk gaat.
330cp met handbak komt een eindje in de richting. 316 iets minderquote:Op donderdag 21 november 2019 12:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een e46 is dan ook de komende 20 jaar geen klassieker.
BMW is verkocht. Maar niet zonder slag of stoot, dus voor wie het interesseert:quote:Op woensdag 13 november 2019 12:22 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Niet echt interessant voor jou denk ik: https://www.autoscout24.d(...)3e-87d7-a626f31a15d0
Maar mocht je iemand kennen in Zuid Duitsland die op zoek is naar een 116i, let me know.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Nee, dat niet. Stond eigenlijk sinds juli stil. Of nou ja, in ieder geval niet regelmatig meer mee gereden. En daarvoor wel nog wekelijks en was er niks aan de hand. Maar inderdaad, timing is soms echt een bitch.quote:Op vrijdag 29 november 2019 15:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Pff wat een pech. Je reed er zelf gewoon dagelijks in rond en precies als je de auto verkocht hebt komt ie stil te staan met motorstoring? Geloof je soms zelf niet.
Olie is nov '17 ververst. Tijdens de TÜV in nov '18 werd er ook niks over gezegd. En ik kijk zelf niet onder mijn auto. Dus wist het helaas ook niet.quote:Op vrijdag 29 november 2019 16:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tjee, dit had je dit toch moeten zien toen je de olie voor het laatst had ververst?
tenminste, als dat werkelijk jouw carterpan was.
Zelf-quotequote:Op woensdag 20 november 2019 16:25 schreef NoComment het volgende:
De 335d gaat vrijdag naar de garage voor de winterbanden en reparatie van de sportstand van de versnellingsbak (kabelbreuk) en wellicht laat ik meteen XHP stage 3 flashen ook.. In voorbereiding voor wat extra vermogen in het voorjaar
xhp is tof he? Vind het heel jammer dat ze het voor mijn versnellingsbak niet hebben. Heb de GM 6L45R bak ipv een ZF-6 bak.. Niet zelf geflashed?quote:Op dinsdag 3 december 2019 12:42 schreef NoComment het volgende:
[..]
Zelf-quotexHP is geflashed, hele verbetering! Merkte eigenlijk niet veel verschil op iets vlottere schakeltijden na, maar na een week rondgereden te hebben valt het me steeds meer op dat ie vaker in de goede versnelling lijkt te staan. En de manuele sportstand is nu wel een dingetje als je er echt voor gaat, met de deze software zit veel minder tijd tussen de tik tegen de pook en het schakelmoment en het schakelen zelf gaat ook veel sneller. En tussengas bij terugschakelen
![]()
Hoofdzaak is wel dat de bak nu dus prima 700nm (of desnoods 800nm) kan hebben
Geen original BMW-anhänger?quote:Op woensdag 4 december 2019 16:55 schreef -Richard- het volgende:
De op-maat-gemaakte aanhanger is gereed, dus nu naast de E87 ook een BMW Motorrad!![]()
[ afbeelding ]
[..]
xhp is tof he? Vind het heel jammer dat ze het voor mijn versnellingsbak niet hebben. Heb de GM 6L45R bak ipv een ZF-6 bak.. Niet zelf geflashed?
Hoeveel was je voor de kabelsbreuk kwijt als ik mag vragen?
Nice! Nee hahah geen OE Anhänger, wel een orignele twins. Dus de daarbijbehorende typegoedkeuring in orde. Ik verwacht dat we in de toekomst wegenbelasting voor aanhangwagens moeten betalen dus dan kan het maar beter een typegoedkeuring hebben. Maar ik hoop dat die tijd nog lang op zich laat wachten want zoveel gebruik ik ze niet en we hebben er nu feitelijk 4.quote:Op woensdag 4 december 2019 19:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen original BMW-anhänger?
[ afbeelding ]
Die had je bij de E36. Maar kan zo snel geen mooier plaatje vinden.
Hier ook BMW brommert
[ afbeelding ]
In 1 keer goed.quote:Op woensdag 4 december 2019 21:44 schreef -Richard- het volgende:
[..]
...
Is dat een F800GS toevallig? Valt me op aan de rechts geplaatste ketting.
GM bak? Welke BMW is dat dan? Dacht dat ze die alleen geleverd hadden in US 328i's maar dan zal ik het wel mis hebben.quote:Op woensdag 4 december 2019 16:55 schreef -Richard- het volgende:
De op-maat-gemaakte aanhanger is gereed, dus nu naast de E87 ook een BMW Motorrad!![]()
[ afbeelding ]
[..]
xhp is tof he? Vind het heel jammer dat ze het voor mijn versnellingsbak niet hebben. Heb de GM 6L45R bak ipv een ZF-6 bak.. Niet zelf geflashed?
Hoeveel was je voor de kabelsbreuk kwijt als ik mag vragen?
Hoe heb je de inlaat schoongemaakt, walnoten?quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:20 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb verleden maand mijn E91 330d maar eens flink onder handen genomen.
...
De inlaatpijp en swirl flaps zaten, niet overdreven, zeker >30% dicht en ik denk haast richting de 50%. In de inlaat zat de koek een centimeter dik tegen de wanden aan.
Ik merk nu wel dat de auto veel feller is geworden en meer aan het gas hangt. Hij was wat "lui"geworden. Snelheid van optrekken is niet veel veranderd eigenlijk, maar vooral hoe vlug hij oppikt.
Dat in combinatie met de nieuwe schokdempers geeft toch wel weer een geweldige rijbeleving. Ik kan het iedereen aanraden!
Inlaatspruitstuk gewoon met de stoomcleaner thuis. Flink doorgespoten en alles kwam na verloop van tijd los. Dit spruitstuk heeft al de verbeterde swirlflaps die niet los kunnen komen en niet lekken dus daar hoefde ik niets aan te doen.quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoe heb je de inlaat schoongemaakt, walnoten?
Nieuwe schokdempers na x00K kms. is nogal een verademing vind ik. De oude slijten bijna onmerkbaar langzaam met de jaren. Voor mij bijna onmerkbaar, Hamilton zou er over in paniek raken.
Goed bezig.quote:Op vrijdag 6 december 2019 15:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Inlaatspruitstuk gewoon met de stoomcleaner thuis. Flink doorgespoten en alles kwam na verloop van tijd los. Dit spruitstuk heeft al de verbeterde swirlflaps die niet los kunnen komen en niet lekken dus daar hoefde ik niets aan te doen.
Inlaatpoorten in het blok waren nog relatief schoon, daar heb ik behalve met een doek en reinigingsmiddel doorheen niets aan gedaan. Het zat echt in de inlaatbuis tot aan de swirl flaps.
Ik denk dat het gebrek aan snel oppakken vooral kwam doordat de swirl flaps door alle koek stroef liepen en dus, behalve minder lucht doorlaten, ook te traag openen.
Schokdempers had ik vooral achter last van. Als ik ook maar iets achterin gooide voelde ik alle drempels hard. Bumpstops waren ook helemaal weg.
Voor dacht ik dat het meeviel, maar bij demontage zag ik dat RV nog aardig was maar LV ook slecht. Beide waren echter bij lange na niet nieuw meer.
Na het vervangen stonden de koplampen ook ver naar beneden. De hoogteregeling is denk ik ooit bij APK al naar beneden gesteld omdat de auto steeds verder achterover ging hangen. Nu met alles nieuw heb ik ze zeker 10 slagen op de stelmoer vd koplampen omhoog moeten stellen om weer iets te zien onderweg.
Ik mag hopen dat dit een voorbeeldfoto is? Anders is het probleem vrij zichtbaarquote:Op vrijdag 6 december 2019 16:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Kreeg m'n cabrio dak eindelijk weer dicht (E36) maar nu ander probleempje. M'n kofferbak wil niet meer dicht. Heb dit in het verleden ooit eens gehad maar weet niet meer precies hoe ik het toen heb opgelost. Het plastic zwarte clipje aan de bovenkant van het mechanisme is ook helemaal verrot en zit niet meer vast met die 2 dingetjes en steekt uit. Ik heb het over dit ding:
[ afbeelding ]
Ik kan de kofferbak dus dicht slaan wat ik wil, hij blijft niet vastklikken. Het slotmechanisme lijkt wel goed te werken op de sleutel. Ik kan het los halen maar krijg het niet eruit omdat het vast zit een een ander stangetje erin.
Dit was een voorbeeld haha, waar idd barsten ontstaan zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2019 17:18 schreef daNpy het volgende:
Hebben ze die schroefjes er bij de kwikfit in gedraaid?
Ja voorbeeld, het gaat meer om dat mechanisme waarbij het zwarte plastic dus gebogen is en die 2 schroefjes (of wat het ook zijn) erin zijn weg. Waar zit "de zaak" ?quote:Op vrijdag 6 december 2019 21:00 schreef Shoarmapatatje het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dit een voorbeeldfoto is? Anders is het probleem vrij zichtbaar
De onderdelen om het te fixen hebben we op de zaak op voorraad.
Mooi dat je het zelf geflashed hebt, inderdaad!quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:59 schreef NoComment het volgende:
[..]
GM bak? Welke BMW is dat dan? Dacht dat ze die alleen geleverd hadden in US 328i's maar dan zal ik het wel mis hebben.
Kabelbreuk was een uurtje freubelen door de monteur met soldeerbout en krimpkousjes. Was inclusief wielenwissel 90,- kwijt.
xHP heb ik zelf geflashed idd, wel gebruik makend van de acculader van de garage want dat is nodig voor de eerste flash. Wilde het zelf doen omdat ik dan ook de updates kan installeren als die uit komen.
Euj Berkhout 😄quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
Even een foto van bijna 9 jaar terug. De E21 en baur zijn ondertussen al dood. De witte E30 rijdt m'n tante nog vrolijk mee rond, @:rival met dezelfde uitlaat
Jaaaa en zie daarachter op die parkeerplaats vaak een E34 staan wat doe jij daarquote:
😂😂😂😂quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaaaa en zie daarachter op die parkeerplaats vaak een E34 staan wat doe jij daar![]()
![]()
![]()
Haha jup! Ik ging ook meteen weer weg op m'n eerste vrije dagquote:Op zondag 22 december 2019 17:09 schreef Hyperdude het volgende:
In hart en nier blijf je toch een koerier.
Ff langs bij Ruf, kwartiertje verderop?quote:Op zondag 22 december 2019 17:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha jup! Ik ging ook meteen weer weg op m'n eerste vrije dagMaar moest wel omdat Alpina alleen donderdag nog open was voor de Kerst vakantie. En ik heb het rustiger aan gedaan dan als koerier, hotelletje hier en daar, ontbijtje, uiteten, etc.
Ah zie nu pas dat die inderdaad dichtbij zitten! Maar nee, ben direct naar de bergen gegaan nadat ik de uitlaat had gehaald.quote:Op zondag 22 december 2019 17:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ff langs bij Ruf?
Keek even op satellietfoto van Maps. Staan nog aardig wat auto's daar. Schat 150-200 stuks.
Maar mooi dat je zo aan een goeie uitlaat komt.
Goed begin van de kerstvakantie welquote:Op zondag 22 december 2019 17:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah zie nu pas dat die inderdaad dichtbij zitten! Maar nee, ben direct naar de bergen gegaan nadat ik de uitlaat had gehaald.
...
Zeker, houd er van om lekker te rijden door dat soort gebieden. Nu ik geen koerier meer ben zal ik veelal in NH zittenquote:Op zondag 22 december 2019 17:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed begin van de kerstvakantie wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |