Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:51 schreef Plompzakker het volgende:
TS is een hypocriet met zijn airco
Ik heb ook zonnepanelenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:51 schreef Plompzakker het volgende:
TS is een hypocriet met zijn airco
Leg dit verschil dan eens in jouw woorden uit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:43 schreef Vanillekwark het volgende:
Bonusklacht: mensen die het verschil tussen weer en klimaat niet snappen.
Zie mijn sig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.
Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
Tsja, dat is het punt. Als iedereen wacht totdat de gehele wereld meedoet komen we nergens. En specifiek dat argument wordt veel gebruikt door mensen om er maar niks aan te doen. Lastig heur.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.
Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
Ja gaat niet lukken nee.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Zie mijn sig.
Oftewel, gaat niet lukken
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.
Even in kindertaal dan maar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Leg dit verschil dan eens in jouw woorden uit.
Wat mij namelijk opvalt is dat de termen weer en klimaat voornamelijk gebruikt worden om selectief mee te kunnen schuiven om een argumentatie ten alle tijden rond te kunnen breien. Met als ultieme dooddoener "wEEr Is gEeN KliMaAt" zonder enkele releventie aan de context te hoeven verantwoorden
https://wikikids.nl/Weer_(klimaat)quote:Weer (klimaat)
eenvoudige weerkaart
Het weer is de zoals de atmosfeer nu is. Je kunt hier iets over zeggen door te kijken naar de temperatuur, de luchtvochtigheid, neerslag, bewolking en wind.
Het klimaat is een gemiddelde, gemeten over een langere periode, bijvoorbeeld dertig jaar, van de temperatuur, luchtvochtigheid, neerslag, bewolking en wind.
Vroeger deed men dit door bijvoorbeeld naar de vorm van de wolken te kijken, of de kleur van de zonsopkomst en zonsondergang. Ook was de vorm van de maan belangrijk en de richting van de wind.
Tegenwoordig kun je een beetje voorspellen hoe het weer er uit gaat zien. Hier gebruik je modellen voor die computers uitrekenen. De weermannen en weervrouwen op radio en televisie maken hier gebruik van. De weerkaart brengt de voorspellingen in beeld zodat je kunt zien hoe het weer er op een plek uitziet.
Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Tsja, dat is het punt. Als iedereen wacht totdat de gehele wereld meedoet komen we nergens. En specifiek dat argument wordt veel gebruikt door mensen om er maar niks aan te doen. Lastig heur.
Nee, we moeten het allemaal oplossen. Ik probeer zo energieneutraal mogelijk te leven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossen
Wat is je alternatief dan?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef warp995 het volgende:
[..]
Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.
Ik zeg niet dat die mensen zelf helemaal niks doen. Ik zelf bijvoorbeeld heb bewust geen kinderen en geen auto, en heb ik mijn vleesconsumptie flink terug gebrach. Toch ga ik ook af en toen flink ver weg met het vliegtuig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossen
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.
Dat begrijp ik ook wel wijsneus. Maar ik had graag gezien dat je met eigen woorden liet zien dat je verder kon redeneren dan een simpele dooddoenerquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Even in kindertaal dan maar.
[..]
https://wikikids.nl/Weer_(klimaat)
Niets. Omdat het toch niet gaat lukken.quote:
Je legt hier een verband dat er niet echt isquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef warp995 het volgende:
[..]
Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.
Hoezo is dat verband er niet? Het is toch een wereldklimaat? Het geldt niet alleen voor China. Landen zoals Rusland, India, Amerika (voor zover er een republikein zit), en pakweg heel Zuid-Amerika, Afrika en grotendeels Azië doen er ook niks aan of kunnen er niks aan doen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Je legt hier een verband dat er niet echt is
Daarnaast is het zo dat China best veel vervuilende bouwsel maakt, maar ze zijn ook heel goed bezig met andere zaken.
Jij zegt dat ze er daar 200 bouwen, als wij er één sluitenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:05 schreef warp995 het volgende:
[..]
Hoezo is dat verband er niet? Het is toch een wereldklimaat? Het geldt niet alleen voor China. Landen zoals Rusland, India, Amerika (voor zover er een republikein zit), en pakweg heel Zuid-Amerika, Afrika en grotendeels Azië doen er ook niks aan of kunnen er niks aan doen.
Welke zaken zoal?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Je legt hier een verband dat er niet echt is
Daarnaast is het zo dat China best veel vervuilende bouwsel maakt, maar ze zijn ook heel goed bezig met andere zaken.
Aantal zal wel niet exact zijn maar je snapt het punt toch wel?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze er daar 200 bouwen, als wij er één sluiten
Duurzame energie, openbaar vervoer, elektrische autos.quote:
China is voorloper op het gebied van duurzaamheid en groene energie, juist omdat ze daar inmiddels gigantisch last hebben van de nadelige effectenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef warp995 het volgende:
[..]
Zonnepanelen, windmolens, treinen. Om maar wat te noemen.quote:
Ik zat niet helemaal serieus te doen. Jij zegt: ALS wij sluiten, (DAN) bouwt China.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:11 schreef warp995 het volgende:
[..]
Aantal zal wel niet exact zijn maar je snapt het punt toch wel?
China heeft de afgelopen jaren juist honderden kolencentrales gesloten? Waar heb je het overquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Klimaatontkenners, oftewel:
- mensen die zich afvragen wat meer belasting afdragen zodat de elite in Tesla's kan rijden voor een verschil maakt
- mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderen
- mensen die zich afvragen waarom de hardste roepers ook de grootste vervuilers blijken te zijn, zoals Jesse "mijn vrouw poept er een elftal koters uit" Klaver, en Robot "6x per jaar op vliegvakantie" Jetten.
Niemand ontkent dat het klimaat opwarmt, je wordt alleen al snel bij de klimaatontkenners geschaard zodra je twijfelt aan de oprechtheid van onze regering. Want oplossingen dragen ze bijna niet aan terwijl ze zelf wel het hardste roepen dat de wereld vergaat.
Het is soms net een sekte, elke maand worden wel nieuwe onderzoeken gepubliceerd of zaken ontkracht of bijgesteld waar de klimaatroepers (laten we ze maar even zo noemen) dan hysterisch los overgaan want het is de "waarheid" en iedereen die het ontkent is ... (vul zelf maar in). Dat de eerdere metingen niet klopte maakt geen verschil, zij weten het immers altijd beter. Niveau van deze discussies zie je ook geregeld bij andere onderwerpen, waar mensen met andere meningen verketterd worden, en toevallig zijn dat ook nog vaak dezelfde mensen die het hardste schreeuwen over het klimaat, maar dat is een andere discussie.
Dat het klimaat opwarmt is een feit, maar of dit volledig en alleen maar te danken is aan de mensheid daar heb ik gewoon mijn twijfels over. Vooral gezien de manier waarop onze leiders met deze problematiek omgaan. De oogkleppers lopen weer als een stelletje lemmings achter onze heren en vrouwen leiders aan en dragen graag extra geld af waarna ze zichzelf weer zo bevredigd voelen en met een stijfje (of natte poes) de straat op lopen. Ondertussen mogen landen zoals China honderden extra kolencentrales openen, allemaal toegestaan door onze leiders die ons verketteren omdat we 1x per jaar op vliegvakantie gaan. Of je nu voor of tegenstander bent, het geloofd of niet geloofd ieder normaal denkend mens met ook maar het kleine beetje vermogen om zelf te denken moet toch inzien dat de "oplossingen" die aangedragen worden totaal niet in verhouding staan met de paniek die gecreëerd wordt.
Het feit dat je nog niet eens mag praten over de olifant in de kamer, namelijk overbevolking, bevestigd mij dat het wederom een hysterie is en een manier om de burgers nog meer geld uit de beurs te trommelen. Hier is de oplossing voor de Co2 uitstoot, de bevolking op deze planeet halveren, minder veestapels, minder akkers en onze natuurlijke Co2 filters die laatste jaren druk zijn gekapt kunnen dan weer geplant worden. Meer bomen betekend meer natuurlijke filters en minder Co2 in de lucht. De verhouding mens/boom/plant is gewoon scheefgegroeid. Meer Co2 uitstoot, meer consumptie, minder bomen, meer bedrijven, meer auto's allemaal gevolgen van overbevolking. Maar daar zit het probleem, de partijen die zelf roeptoeterend losgaan over het klimaat zijn ook altijd de partijen die roeptoeterend losgaan zodra iemand iets negatiefs durft te zeggen over de door hen gecreëerde slachtoffersklasse. Het aanpakken van de overbevolking zou betekenen dat we moeten ingrijpen in landen zoals Afrika en dat staat weer haaks op hun andere politieke opvattingen dus zwijgen ze het onderwerp volledig dood. Nee de oplossing zit vooral het in afstaan van meer belastinggeld, waterpompen en de mensen een schuld gevoel aanpraten als ze na een jaar werken 2 weken naar Spanje willen, terwijl de grote vervuilers buiten schot blijven.
Die bonusklacht moet ik je gelijk in geven, enkele weken geleden meermaals een discussie gehad met gebruikers die het verschil niet snappen tussen weer en klimaat, maar toevallig waren dat allemaal de mensen die het hardste schreeuwden dat iedereen dom was omdat de aarde opwarmt door de mensheid.
Jij hebt ook geen kinderen/neefjes/nichtjes?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:19 schreef Aiciu het volgende:
Het zal mij een zorg zijn hoe ze er in 2119 bijlopen
Och een veelgebruikte drogreden om verantwoordelijkheid af te schuiven. Nederland is altijd te rijk te arm te klein te vol te nat te droog te koud en te warm om ook maar ergens het kleinste stukje voortouw of zelfs verantwoordelijkheid in te nemen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Zonnepanelen, windmolens, treinen. Om maar wat te noemen.
[..]
Ik zat niet helemaal serieus te doen. Jij zegt: ALS wij sluiten, (DAN) bouwt China.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
- mensen die zich afvragen wat meer belasting afdragen zodat de elite in Tesla's kan rijden voor een verschil maakt
- mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderen
- mensen die zich afvragen waarom de hardste roepers ook de grootste vervuilers blijken te zijn, zoals Jesse "mijn vrouw poept er een elftal koters uit" Klaver, en Robot "6x per jaar op vliegvakantie" Jetten.
Verder helemaal eens met dit punt: - mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
Klacht: mensen die klimaatissues willen politiseren.
niet gelezenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Niemand ontkent dat het klimaat opwarmt, je wordt alleen al snel bij de klimaatontkenners geschaard zodra je twijfelt aan de oprechtheid van onze regering. Want oplossingen dragen ze bijna niet aan terwijl ze zelf wel het hardste roepen dat de wereld vergaat.
Het is soms net een sekte, elke maand worden wel nieuwe onderzoeken gepubliceerd of zaken ontkracht of bijgesteld waar de klimaatroepers (laten we ze maar even zo noemen) dan hysterisch los overgaan want het is de "waarheid" en iedereen die het ontkent is ... (vul zelf maar in). Dat de eerdere metingen niet klopte maakt geen verschil, zij weten het immers altijd beter. Niveau van deze discussies zie je ook geregeld bij andere onderwerpen, waar mensen met andere meningen verketterd worden, en toevallig zijn dat ook nog vaak dezelfde mensen die het hardste schreeuwen over het klimaat, maar dat is een andere discussie.
Dat het klimaat opwarmt is een feit, maar of dit volledig en alleen maar te danken is aan de mensheid daar heb ik gewoon mijn twijfels over. Vooral gezien de manier waarop onze leiders met deze problematiek omgaan. De oogkleppers lopen weer als een stelletje lemmings achter onze heren en vrouwen leiders aan en dragen graag extra geld af waarna ze zichzelf weer zo bevredigd voelen en met een stijfje (of natte poes) de straat op lopen. Ondertussen mogen landen zoals China honderden extra kolencentrales openen, allemaal toegestaan door onze leiders die ons verketteren omdat we 1x per jaar op vliegvakantie gaan. Of je nu voor of tegenstander bent, het geloofd of niet geloofd ieder normaal denkend mens met ook maar het kleine beetje vermogen om zelf te denken moet toch inzien dat de "oplossingen" die aangedragen worden totaal niet in verhouding staan met de paniek die gecreëerd wordt.
Het feit dat je nog niet eens mag praten over de olifant in de kamer, namelijk overbevolking, bevestigd mij dat het wederom een hysterie is en een manier om de burgers nog meer geld uit de beurs te trommelen. Hier is de oplossing voor de Co2 uitstoot, de bevolking op deze planeet halveren, minder veestapels, minder akkers en onze natuurlijke Co2 filters die laatste jaren druk zijn gekapt kunnen dan weer geplant worden. Meer bomen betekend meer natuurlijke filters en minder Co2 in de lucht. De verhouding mens/boom/plant is gewoon scheefgegroeid. Meer Co2 uitstoot, meer consumptie, minder bomen, meer bedrijven, meer auto's allemaal gevolgen van overbevolking. Maar daar zit het probleem, de partijen die zelf roeptoeterend losgaan over het klimaat zijn ook altijd de partijen die roeptoeterend losgaan zodra iemand iets negatiefs durft te zeggen over de door hen gecreëerde slachtofferklasse. Het aanpakken van de overbevolking zou betekenen dat we moeten ingrijpen in landen zoals Afrika en dat staat weer haaks op hun andere politieke opvattingen dus zwijgen ze het onderwerp volledig dood. Nee de oplossing zit vooral het in afstaan van meer belastinggeld, waterpompen en de mensen een schuld gevoel aanpraten als ze na een jaar werken 2 weken naar Spanje willen, terwijl de grote vervuilers buiten schot blijven.
Die bonusklacht moet ik je gelijk in geven, enkele weken geleden meermaals een discussie gehad met gebruikers die het verschil niet snappen tussen weer en klimaat, maar toevallig waren dat allemaal de mensen die het hardste schreeuwden dat iedereen dom was omdat de aarde opwarmt door de mensheid.
Nee, ja, ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen kinderen/neefjes/nichtjes?
Het is bijna niet in de media geweest omdat het laatste klimaatakkoord vooral ging over het feit dat de grote boze Trump uit het klimaatakkoord stapte. Wie wat meer informatie opzocht buiten de gegeven informatie via onze staatspropaganda kanalen bemerkte dat Trump het vooral niet eens was met het feit dat Amerika kolencentrales moest sluiten terwijl China er honderden mocht bijbouwen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
China heeft de afgelopen jaren juist honderden kolencentrales gesloten? Waar heb je het over
Nu zal dat aantal niet helemaal kloppen, dat geeft ook NUcheck toe.quote:Chinese corporaties zijn van plan om maar liefst 1.171 nieuwe kolencentrales te bouwen. 80 procent van de centrales komt in China te staan, de rest in het buitenland. Op moment van schrijven zijn er zelfs al 471 Chinese kolencentrales in aanbouw, zo blijkt uit gegevens van de Global Coal Plant Tracker. 700 centrales staan in de planning.
Exacte cijfers ontbreken, maar het is inmiddels wel duidelijk dat China kolencentrales aan het bouwen is of laat bouwen.quote:De meest recente cijfers van Urgewald en The Global Coal Plant Tracker laten zien dat er ongeveer 150 kolencentrales in China in aanbouw zijn of gepland staan. De belangrijkste Chinese kolencentralebouwers zijn buiten China ongeveer 50 kolencentrales aan het bouwen en hebben er nog eens 39 in de planning staan. Het is echter niet geheel duidelijk of deze cijfers alle door Chinese bedrijven geplande kolencentrales omvatten.
Vorige week gaf iemand als argument dat de kosten dan toch bij de burger komen te liggen dat ze het daarom niet deden. Maar als je logisch nadenkt klopt dat ook niet. Nu worden de burgers belast terwijl de bedrijven de grootste vervuilers zijn, we betalen nu al extra. Dus belast de bedrijven extra, zodat hun uitstoot omlaag gaat of ze filters aanbrengen etc (ben geen wetenschapper dus vraag mij niet naar de oplossingen) en dan belasten de bedrijven het bij de burger. Uiteindelijk betalen wij er toch voor, maar nu betalen wij zonder dat de vervuilers worden aangepakt, het klopt gewoon voor geen meter.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:33 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
[..]
Verder helemaal eens met dit punt: - mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderen
Ik zie graag dat de politiek stevige stappen onderneemt om bedrijven aan te pakken hun uitstoot te verminderen![]()
Ik zie echter niet in waarom individuen dat niet zouden doen voor die tijd.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:36 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Nee, ja, ja.
Maar nee, ik ga niet in de winter in de kou zitten, mijn auto pas starten als ik daadwerkelijk wegrijdt, minder vlees eten, afval scheiden, minder vliegen en andere onzin.
'kosten' zouden geen argument moeten zijn voor het redden van onze planeet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Vorige week gaf iemand als argument dat de kosten dan toch bij de burger komen te liggen dat ze het daarom niet deden. Maar als je logisch nadenkt klopt dat ook niet. Nu worden de burgers belast terwijl de bedrijven de grootste vervuilers zijn, we betalen nu al extra. Dus belast de bedrijven extra, zodat hun uitstoot omlaag gaat of ze filters aanbrengen etc (ben geen wetenschapper dus vraag mij niet naar de oplossingen) en dan belasten de bedrijven het bij de burger. Uiteindelijk betalen wij er toch voor, maar nu betalen wij zonder dat de vervuilers worden aangepakt, het klopt gewoon voor geen meter.
Als ik hem google krijg ik alleen jouw bron die meteen ontkracht wordt en een volkskrant artikel waarin China juist genoemd wordt om de vele windmolens die gebruikt gaan wordenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het is bijna niet in de media geweest omdat het laatste klimaatakkoord vooral ging over het feit dat de grote boze Trump uit het klimaatakkoord stapte. Wie wat meer informatie opzocht buiten de gegeven informatie via onze staatspropaganda kanalen bemerkte dat Trump het vooral niet eens was met het feit dat Amerika kolencentrales moest sluiten terwijl China er honderden mocht bijbouwen.
China gaat 1.171 nieuwe kolencentrales bouwen
[..]
Nu zal dat aantal niet helemaal kloppen, dat geeft ook [url=NUcheckt: Geen bewijs dat China plannen heeft voor 1.171 kolencentrales]NUCheckt[/url] toe.
[..]
Exacte cijfers ontbreken, maar het is inmiddels wel duidelijk dat China kolencentrales aan het bouwen is of laat bouwen.
[url=https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/china-bouwt-windmolens-in-eigen-land-en-kolencentrales-in-de-rest-van-de-wereld~bde9b83e/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F]China bouwt windmolens in eigen land... en kolencentrales in de rest van de wereld[/url]
Deze kwam ik net tegen:
Kolencentrales:
China: 700.
India: 446.
Turkije: 93.
Filipijnen: 79.
Japan: 45.
EU: 27.
Zuid Korea: 26.
Zuid Afrika: 24.
Flink verschil, en de belastingbetalende Nederlander moet weer het braafste jongetje van de klas zijn.
Ik mot wel elluke dag eej stukkie vlees op me bord hebben!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:36 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Nee, ja, ja.
Maar nee, ik ga niet in de winter in de kou zitten, mijn auto pas starten als ik daadwerkelijk wegrijdt, minder vlees eten, afval scheiden, minder vliegen en andere onzin.
Dat China nog steeds nieuwe kolencentrales opent is een feit, dat dit tegen hun eigen goesting is daarentegen ook. Ze krijgen simpelweg niet snel genoeg alle nieuwe energiebehoefte bevredigd met enkel en alleen groene energie. Dat ze daarbuiten wél nog steeds een uitsterfbeleid hebben wordt door de hunnieroepers voor het gemak even vergeten en dat de centrales die geopend worden heel wat schoner zijn dan degene die momenteel en masse gesloten worden idem.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als ik hem google krijg ik alleen jouw bron die meteen ontkracht wordt en een volkskrant artikel waarin China juist genoemd wordt om de vele windmolens die gebruikt gaan worden
De versnelling van de verandering van het klimaat door mensen wordt ontkent.quote:
Waarom kan ik nog steeds niet plussen op het forum?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat China nog steeds nieuwe kolencentrales opent is een feit, dat dit tegen hun eigen goesting is daarentegen ook. Ze krijgen simpelweg niet snel genoeg alle nieuwe energiebehoefte bevredigd met enkel en alleen groene energie. Dat ze daarbuiten wel nog steeds een uitsterfbeleid hebben word door de hunnieroepers voor het gemak even vergeten en dat de centrales die geopend worden heel wat schoner zijn dan degene die momenteel en masse gesloten worden.
Kalf/putverhaal inderdaad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het is mens eigen om pas echt in actie te komen na een grote ramp of als het water echt aan de lippen staat. Het is in het Westen simpelweg nog niet erg genoegnu . Zodra het wel zover is zul je zien hoe snel we in actie komen en hoe creatief we gaan zijn. Ik heb geen vertrouwen in de koppigheid van de mens maar wel in de creativiteit en het overlevingsvermogen van de mens.
Daar ben ik het mee eens, als de planeet echt onbewoonbaar zou zijn achter 100 jaar dan mogen kosten niet uitmaken. Maar helaas maakt het wel uit, het gaat vooral om die economie, die moet draaien, die moet winstgevend blijven, en de elite moet zich vooral kunnen blijven verrijken. Dus meer consumptie, meer mensen binnenhalen ondanks dat de oorspronkelijke bevolking afneemt, het is allemaal om die economie draaiende en groeiende te houden. De gevolgen zijn te merken aan het klimaat, maar de juiste aanpak pas bij veel politieke partijen niet in het straatje.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
'kosten' zouden geen argument moeten zijn voor het redden van onze planeet.
Individuen aanpakken, bedrijven aanpakken. En niet wachten tot een land als China alles in orde heeft, dat zijn achterlijke redenen om je kop in het zand te steken.
Klopt, die artikelen eens even inhoudelijk lezen. Dat van die windmolens heb ik gelinkt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als ik hem google krijg ik alleen jouw bron die meteen ontkracht wordt en een volkskrant artikel waarin China juist genoemd wordt om de vele windmolens die gebruikt gaan worden
De vervuiler betaaldquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:44 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Morgen even diesel morsen bij het tanken
In tegenstelling tot Nederlanders geef ik wel om goed eten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik mot wel elluke dag eej stukkie vlees op me bord hebben!!
Aiciu best links laten liggen. Faalt altijd en overal. Zélfs met trollen.quote:
Ik ben rechts.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Aiciu best links laten liggen. Faalt altijd en overal. Zélfs met trollen.
Die mensen geloofden ook in 2012quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Denk je nu serieus dat het klimaat ineens constant kan blijven?
Er wordt wel eens gesteld dat domme vragen niet bestaan maar deze komt toch wel héél erg in de buurt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Denk je nu serieus dat het klimaat ineens constant kan blijven?
Ja ik merk hetquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:47 schreef Dven het volgende:
[..]
Aiciu best links laten liggen. Faalt altijd en overal. Zélfs met trollen.
Ja goeie vergelijking ditquote:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
De wereld staat nota bene -bijna letterlijk- in de fik:
https://www.independent.c(...)-level-a9030361.html
En nog steeds zijn er mensen die om politieke redenen hun ogen hiervoor sluiten, of nog erger, het wegzetten als hysterie. Argumenten als 'Ja maar land x doet er niks aan, dus waarom zouden wij dat dan wel moeten doen' en dergelijke rare redenaties vliegen je om de oren.
Elk normaal denkend mens zou moeten inzien hoe de situatie er aan toe is, en ervoor zorgen dat we nog een zo gezond mogelijke planeet over kunnen dragen aan onze kleinkinderen.
Klacht: Klimaatontkenners en mensen die klimaatissues willen politiseren.
Helaas wordt het hele topic inmiddels alweer overspoeld met soortgelijken dus alhoewel het eventjes interessant was nu dus weer tijd om de boel te ontvolgen.quote:
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat het geen humanitaire issue is, maar een politieke, in de hoofden van zoveel mensen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Helaas wordt het hele topic inmiddels alweer overspoeld met soortgelijken dus alhoewel het eventjes interessant was nu dus weer tijd om de boel te ontvolgen.
Doe dan iets concreets eraan ipv alleen maar wauwelen op een forum en wel auto rijden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:55 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat het geen humanitaire issue is, maar een politieke, in de hoofden van zoveel mensen.
Wijsheid begint met verwondering.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:55 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat het geen humanitaire issue is, maar een politieke, in de hoofden van zoveel mensen.
Ik heb 'm niet in de woonkamer staan ofzo he.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
Gooi die auto de deur uit of zo...
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik heb 'm niet in de woonkamer staan ofzo he.
Dit jaar 2xquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:59 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Hele tijd bitchen over anderen die het milieu zouden slopen maar zelf 4 x per jaar vliegen?
Persoonlijke aanvallen mogen achterwege blijvenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Daar hebben we het al.
Incl. weer misbruik van je modrechten.
Ik blijf mij verwonderen dat mensen die de ernst van de situatie inzien dergelijke stukjes typen onder het genot van een multisplit airco.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:55 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Daar hebben we wat al precies? Je kan niet milieubewust zijn als je met het vliegtuig gaat?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Daar hebben we het al.
Incl. weer misbruik van je modrechten.
Niemand zegt dat je niet meer kan vliegen of met de auto mag rijden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:59 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Hele tijd bitchen over anderen die het milieu zouden slopen maar zelf 4 x per jaar vliegen?
Jij snapt hem niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Er wordt wel eens gesteld dat domme vragen niet bestaan maar deze komt toch wel héél erg in de buurt.
Of wil je stiekem insinueren dat TS denkt dat het klimaat vol consistentie dient te zitten?
Ik scheid ook braaf al mijn afval, en de volgende auto gaat sowieso elektrisch wordenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:04 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je niet meer kan vliegen of met de auto mag rijden.
Het gaat erom dat je je bewust bent wat het doet en dus probeert het minder te doen bijvoorbeeld, of alternatieve te zoeken.
VK gebruikt tenminsten zonnepanelen. Wat draag jij bij aan het milieu?
Als jij echt zo begaan bent met de klimaatverandering en alle ellende die daarmee gepaard zou gaan, dan ga je inderdaad niet vliegen. Dan pak je een alternatief wat minder belastend is. Of je gaat niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar hebben we wat al precies? Je kan niet milieubewust zijn als je met het vliegtuig gaat?
En wat als hij amper vlees eet, of een paar keer per week de trein pakt ipv de auto? Is hij dan niet milieubewust volgens jou?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:06 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als jij echt zo begaan bent met de klimaatverandering en alle ellende die daarmee gepaard zou gaan, dan ga je inderdaad niet vliegen. Dan pak je een alternatief wat minder belastend is. Of je gaat niet.
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
Jouw gedrag draagt niet echt bij tot de goede zaak moet ik zeggen, ts.
Ik woon op loopafstand van het werkquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En wat als hij amper vlees eet, of een paar keer per week de trein pakt ipv de auto? Is hij dan niet milieubewust volgens jou?
Zonde van het asfaltquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:05 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik scheid ook braaf al mijn afval, en de volgende auto gaat sowieso elektrisch worden
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
mod-edit: ik had je aangesproken over persoonlijke aanvallen. Laat die maar achterwege.
1 keertje naar Azie vliegen is 6 jaar vlees eten:quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En wat als hij amper vlees eet, of een paar keer per week de trein pakt ipv de auto? Is hij dan niet milieubewust volgens jou?
Tja, Al Gore is ook heel milieuewust.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit, installeer gewoon een multisplit airco en ga lekker op vliegvakantie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie het hele probleem niet, stel al is er een klimaatopwarmingsprobleempje, dan gaan wij daar weinig van merken en is het vooral vervelend voor onze kinderen.
Dus boeiend, gewoon de andere kant opkijken en ondertussen gewoon genieten en leven
Compleet nutteloos wederom: https://www.autoblog.nl/n(...)n-benzineauto-121628quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:05 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik scheid ook braaf al mijn afval, en de volgende auto gaat sowieso elektrisch worden
Tsja makkelijk praten als je al niet van plan bent om kinderen te nemen. Fuck de rest dan. Beetje zoals bejaarden die op 50+ stemmen en verder geen neuk geven om jongere generatiesquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:11 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, Al Gore is ook heel milieuewust.
Maar
[..]
Dit, installeer gewoon een multisplit airco en ga lekker op vliegvakantie.
En een beetje zeuren op fok op die paar mensen die de klimaatverandering ontkennen.
Kan me het egoïsme om echt alleen aan jezelf te denken nauwelijks voorstellen, wel of geen kinderen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja makkelijk praten als je al niet van plan bent om kinderen te nemen. Fuck de rest dan. Beetje zoals bejaarden die op 50+ stemmen en verder geen neuk geven om jongere generaties
Mensen zullen zich eerder afzetten van jouw ideëen als je zulk gedrag vertoont.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
En wat heeft dat met het klimaat te maken?
ahzoquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:15 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
[..]
Mensen zullen zich eerder afzetten van jouw ideëen als je zulk gedrag vertoont.
Tja, dat is de eerste verstandige oplossing. Geen kinderen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja makkelijk praten als je al niet van plan bent om kinderen te nemen. Fuck de rest dan. Beetje zoals bejaarden die op 50+ stemmen en verder geen neuk geven om jongere generaties
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
Jouw gedrag draagt niet echt bij tot de goede zaak moet ik zeggen, ts.
Ik wacht in spanning af.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ga even op zoek naar die links.
Gewoon een neukstop eisen van Afrika, anders gewoon geen geld meer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Kan me het egoïsme om echt alleen aan jezelf te denken nauwelijks voorstellen, wel of geen kinderen.
Jij bent echt precies het voorbeeld wat er mis is met de wereldquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie het hele probleem niet, stel al is er een klimaatopwarmingsprobleempje, dan gaan wij daar weinig van merken en is het vooral vervelend voor onze kinderen.
Dus boeiend, gewoon de andere kant opkijken en ondertussen gewoon genieten en leven
Ja fantastisch. En ondertussen fokt de rest van de wereld als konijnen door.... behalve het Westen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:18 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, dat is de eerste verstandige oplossing. Geen kinderen.
Persoonlijk denk ik niet fuck de rest en heb zelf maar een bescheiden co2 uitstoot.
Is dit niet juist de essentie? Juist D66, Groen-Links en iets mindere (maar nog steeds teveel) mate VVD maken er een politiek spel van. Het afdwingen van klimaatakkoorden, de bevolking opzadelen met de kosten van hun eigen ideologie en mensen een schuldgevoel aanpraten. Aan de andere kant verdienen ze overigens lekker veel centjes aan contracten gunnen aan (bevriende) bedrijven die de "oplossingen" bieden voor deze zogenaamde problemen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:42 schreef Vanillekwark het volgende:
Topic is wel meteen weer tekenend voor het probleem. Binnen no time is politiek geneuzel erbij gehaald
Vreemd, want het is je eigen gedrag.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Kan me het egoïsme om echt alleen aan jezelf te denken nauwelijks voorstellen, wel of geen kinderen.
Je weet dat je van teveel blowen paranoïde word?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:21 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Is dit niet juist de essentie? Juist D66, Groen-Links en iets mindere (maar nog steeds teveel) mate VVD maken er een politiek spel van. Het afdwingen van klimaatakkoorden, de bevolking opzadelen met de kosten van hun eigen ideologie en mensen een schuldgevoel aanpraten. Aan de andere kant verdienen ze overigens lekker veel centjes aan contracten gunnen aan (bevriende) bedrijven die de "oplossingen" bieden voor deze zogenaamde problemen.
Helaas leven we tegenwoordig in zo'n maatschappij. Mensen zijn steeds meer afgestapt van het kerkelijke geloof (waarmee ze in bedwang gehouden konden worden) nu moet er een nieuwe stroming komen waarmee mensen in bedwang gehouden kunnen worden en dat is door mensen een schuldgevoel aan te praten (door jullie warmt de aarde op!!). Gerrit Hiemstra is zo'n clown die door de MSM zijn geloof mag verkondigen aan de kijkers. Maar vergeet niet, ook deze meneer heeft een dubbele agenda. Enerzijds verkondigen dat de wereld als maar verkloot wordt door de mens en ons gedrag, anderzijds lekker verdienen met zijn bedrijf die oplossingen biedt aan klimaat vraagstukken van voornamelijk landen in Afrika. (wij van WC-eend ...)
Kan iemand mij uitleggen waarom miljoenen jaren van klimaatschommelingen worden negeert? Wiens schuld was het dat er een ijstijd kwam? Wiens schuld was het dat de ijstijd tot een einde kwam? Zoveel nonsens die er verkondigd wordt en de linkse meute er maar achter aan hobbelen, want ze zijn oh zo goed!
Dat idee heb je naar aanleiding van dit topic?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:21 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Jij bent echt precies het voorbeeld wat er mis is met de wereld![]()
Absoluut .. Maar ben een gewoon hardwerkende bijna 40-jarige papa van 2 kinderen die in zijn leven nog geen drugs heeft gebruikt. Ik ben realistisch. Maar, laat je fijn leiden door drammers die niet wetenschappelijke bullshit verkopen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je weet dat je van teveel blowen paranoïde word?
Ho ho. Je weet dat je door die 2 kinderen gelijk al verdacht bent bij de klimaat-ayatollahs he?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:25 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Absoluut .. Maar ben een gewoon hardwerkende bijna 40-jarige papa van 2 kinderen die in zijn leven nog geen drugs heeft gebruikt. Ik ben realistisch. Maar, laat je fijn leiden door drammers die niet wetenschappelijke bullshit verkopen.
We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:15 schreef dagobertE6 het volgende:
Meest terechte klacht ooit.
Daarnaast ook trollen als vogeltjes dans bannen met hun fakenews!
We hebben verdomme al bijna 3 decennia geen 11-stedentocht meer, zomers worden extremer, kerst is warmer dan Pasen maar nee hoor dit gebeurde altijd al, toch?
zum kotsen
Als hij dat gaat doen, ga jij dan eindelijk serieus om met dit onderwerp ipv je ontwijkgedrag?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
ALS JE ZO BEGAAN BENT MET DAT DE WERELD 'LETTERLIJK IN DE FIK STAAT' GA DAN NIET VLIEGEN!
1 persoon in het Westen verbruikt meer dan een dorp op de steppes in Afrika.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:21 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja fantastisch. En ondertussen fokt de rest van de wereld als konijnen door.... behalve het Westen.
Zie hierboven een aantal voorbeelden van giftig gedrag. Beetje quasi-grappig in de rondte schoppen, halve verhalen vertellen, andere mensen volcontinu ridiculiseren omdat ze zichzelf niet van kant maken of wel eens in een auto rijden. Wederom in het rijtje van te nat/droog/vol/klein/koud/heet. Je verantwoordelijkheid compleet overboord gooien want niets is uiteraard beter dan iets want iets is niet alles en dan ben je hypocriet bezig. Ofzo.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
En wat heeft dat met het klimaat te maken?
Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Als hij dat gaat doen, ga jij dan eindelijk serieus om met dit onderwerp ipv je ontwijkgedrag?
Jij hebt een sticker verdient!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.
Het gaat mij er niet om wat je doet om het milieu te beschermen, het gaat mij om je woorden met betrekking tot de klimaatsverandering. Je reageert niet op het verergeren door de mens daarvan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.
Kudows dat je zoveel moeite stopt in een trollpostquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.
Of is toen opeens magisch het klimaat 'gered', en zijn we het sindsdien weer aan het verneuken?![]()
De zomer van 16 jaar geleden, 2003, kende een hittegolf van 12 dagen. Ik herinner me die zomer, in mijn herinnering was het van maart tot september vrijwel constant warm/mooi weer. Problemen met het lozen van koelwater, waardoor zelfs de elektriciteitsvoorziening in gevaar kwam.
Of is dat dan weer een incident?
Het klimaat verandert constant, daar is geen twijfel over mogelijk, ik ben alleen niet overtuigd van die enorme invloed van de mens daarop.
En als CO2 o.a. het probleem is, waarom worden er dan niet massaal bomen teruggeplant in ontboste gebieden?
Nee, wat is de oplossing? Iedereen moet een dure warmtepomp/elektrische auto etc. kopen, en al het oude moet vervangen worden.Ik heb nog nooit een rekensom gezien van de vervuiling die de massale productie van die goederen (die ook nog eens na X tijd vervangen dienen te worden) gaat opleveren, maar ik neem zomaar aan dat die een stuk hoger is dan het planten van bomen.
Heb je wel kinderen want daar vallen veel gekkies over bij Jesse Klaverquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gejammer over vliegreizen, zo typerend. Nee dat is geen gejammer, dat is consequent zijn en doen wat je predikt. Maar dat is een vies idee bij jullie, dat is bekend. Grote mond over anderen en anderen moeten het maar doen (dE ToKkIeS!11!!!) maar je eigen verantwoordelijkheid ook maar een klein beetje nemen? Welnee, ik ga niet 24 uur in de Flexbus zitten als ik in 1,5 uur in Barcelona kan zitten voor m'n weekendje zuipen op de Ramblas.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef Dven het volgende:
Gejammer over vliegreizen, halve cijfers aanhalen, ontwikkelingen en huidige mogelijkheden compleet negeren en ga zo maar door, liefst nog gespekt met wat vreemdelingenhaat hier en daar.
Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.quote:Misschien moet er eens nagedacht worden over een forum voor mensen met een minimale forumscore van (vulmaarin).
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ho ho. Je weet dat je door die 2 kinderen gelijk al verdacht bent bij de klimaat-ayatollahs he?
Terwijl ze zelf tig ker per jaar voor de lols de wereld rondvliegen, maar goed...
Ik hoor al 40 jaar dat we eraan gaan. Eerst was het voedsel op (Club van Rome), toen de zure regen, daarna het ozongat, daarna Peak Oil en nu Global Warming.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:31 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om wat je doet om het milieu te beschermen, het gaat mij om je woorden met betrekking tot de klimaatsverandering. Je reageert niet op het verergeren door de mens daarvan.
En als we niks hadden ondernomen tegen die zaken, waren we er ook al aan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik hoor al 40 jaar dat we eraan gaan. Eerst was het voedsel op (Club van Rome), toen de zure regen, daarna het ozongat, daarna Peak Oil en nu Global Warming.
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.quote:Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.
TS snaptquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
De wereld staat nota bene -bijna letterlijk- in de fik:
https://www.independent.c(...)-level-a9030361.html
En nog steeds zijn er mensen die om politieke redenen hun ogen hiervoor sluiten, of nog erger, het wegzetten als hysterie. Argumenten als 'Ja maar land x doet er niks aan, dus waarom zouden wij dat dan wel moeten doen' en dergelijke rare redenaties vliegen je om de oren.
Elk normaal denkend mens zou moeten inzien hoe de situatie er aan toe is, en ervoor zorgen dat we nog een zo gezond mogelijke planeet over kunnen dragen aan onze kleinkinderen.
Klacht: Klimaatontkenners en mensen die klimaatissues willen politiseren.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat te warmquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:36 schreef 20100 het volgende:
het zal mij aan mijn reet roesten dat je kleinkinderen het wat te warm hebben binnen 100 jaar
Gestopt met lezen toen je de 'droge' periode van de elfstedentocht erbij haalde. Bekend met het begrip 'thermische waterverontreiniging'?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.
Of is toen opeens magisch het klimaat 'gered', en zijn we het sindsdien weer aan het verneuken?![]()
De zomer van 16 jaar geleden, 2003, kende een hittegolf van 12 dagen. Ik herinner me die zomer, in mijn herinnering was het van maart tot september vrijwel constant warm/mooi weer. Problemen met het lozen van koelwater, waardoor zelfs de elektriciteitsvoorziening in gevaar kwam.
Of is dat dan weer een incident?
Het klimaat verandert constant, daar is geen twijfel over mogelijk, ik ben alleen niet overtuigd van die enorme invloed van de mens daarop.
En als CO2 o.a. het probleem is, waarom worden er dan niet massaal bomen teruggeplant in ontboste gebieden?
Nee, wat is de oplossing? Iedereen moet een dure warmtepomp/elektrische auto etc. kopen, en al het oude moet vervangen worden.Ik heb nog nooit een rekensom gezien van de vervuiling die de massale productie van die goederen (die ook nog eens na X tijd vervangen dienen te worden) gaat opleveren, maar ik neem zomaar aan dat die een stuk hoger is dan het planten van bomen.
Gejammer want, zoals ik daar ook al zei, je geeft halve informatie en bent blind voor én de mogelijkheden die er hedendaags zijn én voor wat de toekomst gaat brengen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gejammer over vliegreizen, zo typerend. Nee dat is geen gejammer, dat is consequent zijn en doen wat je predikt. Maar dat is een vies idee bij jullie, dat is bekend. Grote mond over anderen en anderen moeten het maar doen (dE ToKkIeS!11!!!) maar je eigen verantwoordelijkheid ook maar een klein beetje nemen? Welnee, ik ga niet 24 uur in de Flexbus zitten als ik in 1,5 uur in Barcelona kan zitten voor m'n weekendje zuipen op de Ramblas.
[..]
Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:35 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.
Zie je felle reactiequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!
Genant.
Maar andersom is het wel oke toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!
Genant.
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Maar andersom is het wel oke toch?
Leuk man.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:35 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.
Ik zie juist dat er veel over links wordt geluld. Forumbreed.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.
Spoorloos verdwenen? Jeetje, verrassendquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Laatst had ik een paar mooie links gegeven die erop duiden dat het inderdaad gewoon een natuurlijk verloop is, en dat de hele hysterie daaromheen kunstmatig wordt opgeklopt met bangmakerij en als doel het financieel uitknijpen van de burger heeft.
Dat wordt ook steeds duidelijker bij iedereen.
Maar ja, toch even de hoax hoog houden hè? Linksjakker genoeg om anderen proberen de les te lezen.
Ik ga even op zoek naar die links.
Ik volg je niet de hele dag maar het zou me niet verbazenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja verbeter de wereld begin bij jezelf hè. Altijd makkelijk wijzen maar je hebt handvatten zat om zelf een stap vooruit te zetten.
Vlees eten en vliegen, beide erg slecht.
Goed plan, waar wil je de grondstoffen voor die biobrandstoffen gaan verbouwen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
KLM neemt daar voortouw in trouwens. Meen dat binnen nu en een paar jaar 1 op de 50 vluchten al met biokerosine gaat zijn en het dan erg snel willen gaan opschalen.
Ik vermoed dat tegen de tijd dat het breed beschikbaar is kerosine flink belast gaat worden waardoor de meeste maatschappijen overstappen op de bio-variant. In eerste instantie zullen de.prijzen van vluchten gaan stijgen maar zolang de ontwikkeling van biokerosine zich doorzet worsen de ontwikkelingskosten lager en zullen de tarieven ook weer dalen.
Dat zou mooi zijn maar is nog toekomstmuziek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
KLM neemt daar voortouw in trouwens. Meen dat binnen nu en een paar jaar 1 op de 50 vluchten al met biokerosine gaat zijn en het dan erg snel willen gaan opschalen.
Ik vermoed dat tegen de tijd dat het breed beschikbaar is kerosine flink belast gaat worden waardoor de meeste maatschappijen overstappen op de bio-variant. In eerste instantie zullen de.prijzen van vluchten gaan stijgen maar zolang de ontwikkeling van biokerosine zich doorzet worsen de ontwikkelingskosten lager en zullen de tarieven ook weer dalen.
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Goed plan, waar wil je de grondstoffen voor die biobrandstoffen gaan verbouwen?
Ik heb wel zo mijn ideeën waar het tegen een lage prijs kan.
Gaat al rap hoorquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn maar is nog toekomstmuziek.
Daar draag ik overigens een flink steentje aan bij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.
Leuk geprobeerd maar nee.
Die drammers zijn niet compleet debiel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef DutchieBre het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er massaal bomen gekapt worden in Nederland en vooral (in onze links-knuffelende) hoofdstad? Waar draagt dit toe bij? Waarom hoor je hier geen enkele klimaat drammer over?
Het enige waar iets tegen ondernomen is, is het gat in de ozonlaag. De rest niks nakko nadda waren allemaal hoaxes.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:34 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
En als we niks hadden ondernomen tegen die zaken, waren we er ook al aan.
Dat klopt ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben inderdaad de hele dag over domrechts aan het brullen ja.
Frituurvetquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.
Leuk geprobeerd maar nee.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstofquote:Biobrandstoffen zijn gebaseerd op dezelfde energieopwekking (fotosynthese) als land- en bosbouw. Daardoor kan concurrentie ontstaan tussen landbouw voor voedsel en voor energie om de beschikbare productiemiddelen, zoals landbouwgrond, water en kunstmest. Opwekkingsmethoden met een veel hogere opbrengst en die geen goede grond, water of kunstmest behoeven, zoals het gebruik van zonnecellen, worden daarom -althans op langere termijn- door velen als een beter alternatief gezien.
Vaak wordt kunstmest gebruikt om biobrandstoffen te telen. Het gebruik van overmatig kunstmest leidt echter tot de uitstoot van het broeikasgas lachgas (N2O). Lachgas heeft een 310 keer sterkere broeikaswerking dan CO2.[5][6] De productie van kunstmest is erg energie-intensief en men maakt ervoor vaak gebruik van fossiele brandstoffen.
Omdat voor de productie van biobrandstoffen vaak veel grond nodig is wordt er getwijfeld of het grondoppervlak wel toereikend is voor de energiebehoefte.
Voor de teelt van biobrandstoffen is ook relatief veel water benodigd. Planten hebben veel water nodig om te groeien. Per GJ aan energie (ongeveer de energie die een kerncentrale per seconde produceert), is 50–400 m3 water nodig. Wanneer biomassa niet direct verbrand wordt, maar omgezet tot brandstoffen voor motorvoertuigen, kan dit toenemen tot 600 m3/GJ.[7] Bij biomassa uit aquatisch milieu (zee, vijvers) vervalt dit nadeel grotendeels.
Concurrentie met voedselgewassen
De toegenomen vraag naar biobrandstof kan tot hogere voedselprijzen leiden. Bij gewassen die zowel als voedingsmiddel als voor biobrandstof gebruikt kunnen worden, kan de voedselvoorziening in het geding komen waarbij het armste deel van de wereldbevolking het eerst de gevolgen ondervindt. In januari 2007 braken in Mexico protesten uit als gevolg van prijsstijgingen van 400% voor tortilla's die toegeschreven werd aan de toegenomen vraag in de Verenigde Staten naar maïs voor biobrandstof.[8]
Procentueel gezien is de kap in NL groter dan in de Amazone. Lijkt me dat ze daar juist wel over zouden moeten drammen .. Bomen, de natuurlijke filter tegen CO2 .....quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die drammers zijn niet compleet debiel.
Als zij gaan huilen om die paar bomen, dan neemt al helemaal niemand hun meer serieus. Zelfs niet hun soortgenoten.
Had je toch wel zelf kunnen bedenken (hoop ik)
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren
'Biokerosine'. Frituurvet opstoken ja. Nou nou wat goed. Net zoals je 'biomassacentrales' (lees bossen opstoken).quote:en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
Lees anders gewoon het daaronder geplaatste artikel. Geen zin meer in dit dom gezever van je dus je gaat net als de oennoembare op de negeerlijst.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:16 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Frituurvet, leuk geprobeerd maar nee.
Welke afvalstromen uit welke fabrieken?
Nadelen van biobrandstoffen
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstof
Mensen die dezelfde mening ventileren bedoel je?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:21 schreef Dven het volgende:
Mensen die wél normaal kunnen reageren zijn overigens uiteraard van harte welkom
Procentueel gezien? Ten opzichte van wat?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:17 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Procentueel gezien is de kap in NL groter dan in de Amazone. Lijkt me dat ze daar juist wel over zouden moeten drammen .. Bomen, de natuurlijke filter tegen CO2 .....
Nee, dat zeg ik niet. Goed lezen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:22 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Mensen die dezelfde mening ventileren bedoel je?
OK, einde discussiequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het enige waar iets tegen ondernomen is, is het gat in de ozonlaag. De rest niks nakko nadda waren allemaal hoaxes.
Ach, feiten zij opeens dom gezever.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Lees anders gewoon het daaronder geplaatste artikel. Geen zin meer in dit dom gezever van je dus je gaat net als de oennoembare op de negeerlijst.
Tsja, dan houdt het op he. Beetje alsof je een flatearther wil bewijzen dat de aarde rond is of een moslim dat allah niet bestaat. Het heeft allemaal geen zin joh.quote:
wat denk je dat het plotseling 60 graden wordt in de winter?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat te warmen het dan raar vinden dat domrechts geridiculiseerd wordt.
Beschikbare oppervlakte NL t.o.v. beschikbare oppervlakte Amazonegebied .. Procentueel gezien is er in NL meer gekaptquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Procentueel gezien? Ten opzichte van wat?
In 1 jaar tijd is in de Amazone een gebied gekapt ter grootte van 1/5de van Nederland. Dus ik denk dat je een klein foutje maakt
Ah dus je hebt het over de kap in Nederland in de afgelopen paar duizend jaarquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:30 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Beschikbare oppervlakte NL t.o.v. beschikbare oppervlakte Amazonegebied .. Procentueel gezien is er in NL meer gekapt
Wiezo?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:30 schreef Klepper272 het volgende:
Dan vraag ik mij af, levert het verbranden van biobrandstoffen in een straalmotor geen co2 op?
Fixedquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:21 schreef Dven het volgende:
Mensen die het wél met mij eens zijn zijn overigens uiteraard van harte welkom
Stop nou een keer met dat gelul over het "redden" van onze planeet. Er hoeft helemaal niets gered te worden. De aarde draaide al een lange tijd voordat mensen er rondliepen en zal ook nog lang na de mensheid ronddraaien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
'kosten' zouden geen argument moeten zijn voor het redden van onze planeet.
Individuen aanpakken, bedrijven aanpakken. En niet wachten tot een land als China alles in orde heeft, dat zijn achterlijke redenen om je kop in het zand te steken.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah dus je hebt het over de kap in Nederland in de afgelopen paar duizend jaar
Oke goed punt. Die drammers moeten zich inderdaad druk maken om de huidige kap in Amsterdam ipv amazone
Hij pakt mijn URL niet goed, maar is een stuk uit de Volkskrantquote:Nederland ontbost. Volgens onderzoekers van Wageningen Universiteit (WUR) is tussen 2013 en 2017 ruim 5.400 hectare bos verdwenen. Een afname van 0,36 procent per jaar, percentueel een sterkere teruggang dan de ontbossing van het Braziliaanse Amazonewoud (0,24 procent).
Dat is niet te wijten aan uitdijende steden, nieuwe snelwegen of extra landbouwgrond. De voornaamste oorzaak van de teruggang is de omvorming van bossen naar andersoortige natuur zoals heide en stuifzand.
Bommen op Afrika en China scheelt al tochquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Het is zeer selectief een artikel plaatsen wat je in straatje past. De productie van de grondstoffen zelf (de frituurolie en het verbruik daarvan) wordt bv niet eens meegenomen. Lufthansa stopt er ook weer mee:quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, dan houdt het op he. Beetje alsof je een flatearther wil bewijzen dat de aarde rond is of een moslim dat allah niet bestaat. Het heeft allemaal geen zin joh.
Geef je duidelijke voorbeelden inclusief brom (waar altijd om gemiept wordt) over hoe biokerosine geproduceerd gaat worden, krijg je weer een wikipedialijstje toegestuurd over hoe gangbare biobrandstoffen geproduceerd worden.
Vermoeiend is het woord van de dag.
https://vroegevogels.bnnv(...)iegen-op-biokerosinequote:Bovendien is de klimaatwinst van biokerosine veel kleiner dan de luchtvaartsector beweert en het is niet uitgesloten dat de klimaateffecten zelfs groter zijn dan bij de verbranding van conventionele kerosine. Ook pakt de verbranding van brandstoffen in hogere luchtlagen voor het klimaat nog slechter uit dan op de grond. Dat geldt ook voor biobrandstoffen. “Lufthansa beweert met haar proefvluchten te hebben bijgedragen aan een beter klimaat, maar ze kan deze claim alleen maar maken omdat ze niet alle klimaateffecten meerekent”, aldus Ritsema.
Volgens Milieudefensie is de enige echt duurzame oplossing minder vliegen
Kijk nu ben je duidelijk en daar kan de ander (bijvoorbeeld ik) iets van leren ipv die kinderachtige sneue hypocriet kaart te spelen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:34 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
[url=https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eenzame-boomstronk-tekent-oorlog-om-het-bos~b4184f63/?referer=https%3A%2F%2Fwww.geenstijl.nl%2F5147106%2F6-vragen-over-de-grote-bomenkap-van-2019%2F]Hier staat het[/url]
[..]
Zorgt op grote hoogte wel voor meer schadequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou omdat het hetzelfde chemische proces is misschien?
Fix eerst maar het nodige aan jezelf want daar valt nog genoeg winst mee te behalen. En laat mijn oprechte woorden maar gewoon verder met rust.quote:
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Fix eerst maar het nodige aan jezelf want daar valt nog genoeg winst mee te behalen. En laat mijn oprechte woorden maar gewoon verder met rust.
Biokerosine kan technisch gezien voor een vermindering van 90% co2 en 100% fijnstoffen zorgen (maal even niet om dat stukje van 7 jaar geleden van de vroege vogelsquote:
Nee, zorgt op grote hoogte niet voor meer schade.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zorgt op grote hoogte wel voor meer schade
Of zoals anderen het liever zien, zonder CO2 groeit geen boom
Ik meld mij ook aan voor die lijst.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:52 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?
De blokkeerlijst van dven?quote:
Ik vind je erg vervelend, absoluut een trol en een baggeraar maar je lijkt in ieder geval niet compleet achterlijk te zijn dus af en toe mag het voordeel van de twijfel wel worden gegeven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:52 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?
Ik vlieg zelden tot nooit, heb er sowieso een absolute hekel aan en trein veel liever door Europa dus maak je vooral niet zo dikquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als het om zijn heilige vliegen gaat, dan...
Zo zo. Wel 20 euro.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind je erg vervelend, absoluut een trol en een baggeraar maar je lijkt in ieder geval niet compleet achterlijk te zijn dus af en toe mag het voordeel van de twijfel wel worden gegeven.
Zou bepaalde lieden uiteraard liefst daadwerkelijk blokkeren maar kan vanaf hier helaas geen fok abonnement nemen (zonder er nog eens twintig euro extra aan kwijt te zijn) en helaas ben ik de post kwijt waar je je browser zo kon configureren dat posts van bepaalde users automatisch 'gewist' worden.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Gestopt met lezen toen je de 'droge' periode van de elfstedentocht erbij haalde. Bekend met het begrip 'thermische waterverontreiniging'?
Haal de grafieken van de winters tussen 63 en 85 er even bij en er waren er zat waar met 'normale' wateromstandigheden de tocht verreden had kunnen worden.
Wederom een goed voorbeeld van opzettelijk misinformatie verspreiden. Walgelijk.
Grappig, dit zie je ook altijd bij andere onderwerpenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:03 schreef Dven het volgende:
Wel schattig dat het weer een circle jerkje van ontkenners en anti's geworden is. Zo kennen we jullie weer
Zoals?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:07 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Grappig, dit zie je ook altijd bij andere onderwerpende circle jerk, daar zit jij ook vaak in.
Mag ik dit als compliment beschouwen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind je erg vervelend, absoluut een trol en een baggeraar maar je lijkt in ieder geval niet compleet achterlijk te zijn dus af en toe mag het voordeel van de twijfel wel worden gegeven.
Zou bepaalde lieden uiteraard liefst daadwerkelijk blokkeren maar kan vanaf hier helaas geen fok abonnement nemen (zonder er nog eens twintig euro extra aan kwijt te zijn) en helaas ben ik de post kwijt waar je je browser zo kon configureren dat posts van bepaalde users automatisch 'gewist' worden.
quote:
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 12:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Polivegans zijn de kanker van het FOK! forum.
quote:Op donderdag 1 augustus 2019 12:23 schreef Dven het volgende:
HET LINKSE VIRUS ALLEMAAL!!!!!!!!
Is zoiets nu om te janken of om te lachen?
Dat constante geneuzel met mensen die de neus dezelfde kant op hebben als jij en het negeren van goeie argumenten van de oppositie om het zo maar te noemen.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 12:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke maar de reacties zelf op een topic zijn nog wel steeds vol verzuurd geklaag en poliveganistisch gejammer ook al heeft het eigenlijk weinig met het desbetreffende onderwerp te maken en kom je dus steeds weer in dezelfde vicieuze cirkels tussen figuren die altijd een beetje boosjes zijn en mensen die dat volk dan maar gaan trollen? Spijtig.
Niet dat ik de elfstedentocht in de hele discussie ook maar van enige waarde vind aangezien ik - en ongeveer iedere klimaatwetenschapper met mij - er overtuigd van ben dat deze in de nabije toekomst wel weer eens gereden gaat worden. En dit ongeacht de wetenschappelijk bewezen menselijke invloed (gouden standaard, iemand?). Wel is het zo dat jij een periode van droogte als argument gebruikte terwijl er in die periode zonder thermische vervuiling naar alle waarschijnlijkheid een viertal tochten geoeganiseerd konden worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:06 schreef Repentless het volgende:
[..]Er zijn in 110 jaar 15 tochten verreden. De kans op een Elfstedentocht is altijd maar zo'n 20% per jaar geweest sinds het begin.
In 2012 heeft de sneeuw voorkomen dat er een gereden had kunnen worden, anders waren de omstandigheden gewoon goed geweest. Dat is nog maar fucking 7 jaar geleden.
Ik had de 'oppositie' ontzettend graag met goede argumenten zien aankomen maar dat blijkt tot op de dag van vandaag spijtig genoeg enorm lastig. Dat ik lacherig doe om mensen die OP's volkalken over 'het linkse virus' en het uitermate storend vind dat bepaalde lui altijd en overal maar een linksrechtsdiscussie willen creëren, bon, die mag je mij aanrekenen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:10 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat constante geneuzel met mensen die de neus dezelfde kant op hebben als jij en het negeren van goeie argumenten van de oppositie om het zo maar te noemen.
Geen zin in meer posts quoten omdat iedereen dat overal makkelijk zelf kan vinden hier in topics die je niet aanstaan.
Maar wel jammer, dat hypocriete altijd...
Als persoon mag ik je verder nog steeds hoor.
Iets minder hypocriet en selectief zijn zou je wel sieren.
Absoluut die mag je in je zak steken, dikke veer in je reet, alles.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:10 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Mag ik dit als compliment beschouwen?
Ik zal er een bitterballetje extra op frituren. En van het vet maak ik dan weer energiequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Absoluut die mag je in je zak steken, dikke veer in je reet, alles.
Dan denk ik dat je of heel selectief leest of niet goed want die zijn er wel degelijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik had de 'oppositie' ontzettend graag met goede argumenten zien aankomen maar dat blijkt tot op de dag van vandaag spijtig genoeg enorm lastig. Dat ik lacherig doe om mensen die OP's volkalken over 'het linkse virus' en het uitermate storend vind dat bepaalde lui altijd en overal maar een linksrechtsdiscussie willen creëren, bon, die mag je mij aanrekenen.
Ik ben twee dagen geleden (uiteraard met de trein) naar Sofia gegaan om een vriendin én het nieuwe Nederlandse café te bezoeken waar ik uiteraard huisgemaakte (zoiets wil je niet over laten vliegen!) Bitterballen gegeten heb. Ik zal vragen of ik binnenkort hun vetput mag doneren aan het biokerosinefonds.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:21 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik zal er een bitterballetje extra op frituren. En van het vet maak ik dan weer energie
In die beerput aan de zwarte zee kun je ze ook halenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben twee dagen geleden (uiteraard met de trein) naar Sofia gegaan om een vriendin én het nieuwe Nederlandse café te bezoeken waar ik uiteraard huisgemaakte (zoiets wil je niet over laten vliegen!) Bitterballen gegeten heb. Ik zal vragen of ik binnenkort hun vetput mag doneren aan het biokerosinefonds.
Weet je hoe ver. Dan beter naar de Middellandse Zee. Net zo goor.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:26 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
In die beerput aan de zwarte zee kun je ze ook halen
Komt dat door alle plastic bootjes?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Weet je hoe ver. Dan beter naar de Middellandse Zee. Net zo goor.
Edit : Goorder zelfs
Eerder door al die door Shell genetisch letterlijk vervuilde Nigerianen die nu op de bodem liggen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:36 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Komt dat door alle plastic bootjes?
Is het zo lastig om dit als mogelijke waarheid te zien? Je verwijt anderen complotdenken, maar rent zelf blind achter 'de enige echte waarheid' aan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je weet dat je van teveel blowen paranoïde word?
De vraag stellen is hem beantwoordenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is het zo lastig om dit als mogelijke waarheid te zien? Je verwijt anderen complotdenken, maar rent zelf blind achter 'de enige echte waarheid' aan.
Gouden standaard? Die zelfbedachte stok achter de deur om beslag te kunnen leggen op je portemonnee bedoel je?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet dat ik de elfstedentocht in de hele discussie ook maar van enige waarde vind aangezien ik - en ongeveer iedere klimaatwetenschapper met mij - er overtuigd van ben dat deze in de nabije toekomst wel weer eens gereden gaat worden. En dit ongeacht de wetenschappelijk bewezen menselijke invloed (gouden standaard, iemand?). Wel is het zo dat jij een periode van droogte als argument gebruikte terwijl er in die periode zonder thermische vervuiling naar alle waarschijnlijkheid een viertal tochten geoeganiseerd konden worden.
Overigens was niet enkel de sneeuw spelbreker. Voorname punt was uiteindelijk simpelweg het gebrek aan vorst (zat 'sneeuwrijke' tochten geweest) en buiten dat het draaien van de wind wat voor veel watercirculatie en dus afkalvering van ijs heeft gezorgd.
Inderdaad, onder perfecte omstandigheden had er een tocht gereden kunnen worden. Wat op zich ook wel weer vraagtekens mag oproepen aangezien de omstandigheden in de atmosfeer en hoe de drukgebieden lagen in principe zelf wel al perfect waren.
Tsjernobyl is totaal niet te vergelijken met deze kwestie. Nogal domme vergelijking.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:52 schreef dagobertE6 het volgende:
Als de wereld niet zo een twee veranderd kan worden door de mens willen dan de klimaatontkenners in chernobyl wonen?
Immers een paar waterstofbommen her en der veranderd de wereld en het klimaat heus niet... toch?
Al die kolencentrales en vliegvelden zorgen voor groene energie? Die mondkapjes zijn overdreven daar?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:20 schreef Dven het volgende:
[..]
China is voorloper op het gebied van duurzaamheid en groene energie, juist omdat ze daar inmiddels gigantisch last hebben van de nadelige effecten
Verkeerd voorbeeld dus.
De enige echte waarheid die door 99,9% van de wetenschappers als waar wordt aanvaard. Waar deze eeuw meer dan welk ander onderwerp onderzoek naar is gedaan. Dat ontkennen is hetzelfde als ontkennen dat de aarde rond is en ontkennen dat de aarde rond de zon draait.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is het zo lastig om dit als mogelijke waarheid te zien? Je verwijt anderen complotdenken, maar rent zelf blind achter 'de enige echte waarheid' aan.
Ja, een wetenschappelijke gouden standaard. Je weet wel, dat de kans dat het niet aan menselijke invloed onderhevig is kleiner dan 1 op 350.000.000 is. En nee. Dat wordt niet zomaar gegeven aan één of andere zwendel. Dat is niet hoe de wetenschap rolt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Gouden standaard? Die zelfbedachte stok achter de deur om beslag te kunnen leggen op je portemonnee bedoel je?
En er zijn ontzettend veel wetenschappers die het niet met jou en deze klimaatzwendel eens zijn. De mede oprichter van Greenpeace bijvoorbeeld. Maar die krijgen geen platform, die worden grootschalig genegeerd.
Lees m'n post van iets verderop maar door. Of verdiep je een beetje in de materie.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:07 schreef warp995 het volgende:
[..]
Al die kolencentrales en vliegvelden zorgen voor groene energie? Die mondkapjes zijn overdreven daar?
Vervang China door Afrika, India, of Rusland, of allemaal en je zal geen duurzaam land hebben.
Over een x-aantal jaar worden die hoaxers verketterd omdat ze grotendeels debet zijn aan het probleem.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:12 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
De enige echte waarheid die door 99,9% van de wetenschappers als waar wordt aanvaard. Waar deze eeuw meer dan welk ander onderwerp onderzoek naar is gedaan. Dat ontkennen is hetzelfde als ontkennen dat de aarde rond is en ontkennen dat de aarde rond de zon draait.
Waar blijven de linkjes?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Oh oh oh help het is ieder jaar zo warm
Nee, die kans is max 1 a 2%
https://www.nu.nl/binnenl(...)1-tot-2-procent.html
Ja maar dan geldt weer "wEEr Is gEeN KliMaAt"quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Volgens mij worden klimaathysterie verketterd omdat ze ons land mede in een economische depressie hebben gestort. Zonder dat ze wisten waar ze het over hadden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Over een x-aantal jaar worden die hoaxers verketterd omdat ze grotendeels debet zijn aan het probleem.
Oh jaquote:
Maar mede oprichter Patrick Moore van Greenpeace is wel hoe dat rolt?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, een wetenschappelijke gouden standaard. Je weet wel, dat de kans dat het niet aan menselijke invloed onderhevig is kleiner dan 1 op 350.000.000 is. En nee. Dat wordt niet zomaar gegeven aan één of andere zwendel. Dat is niet hoe de wetenschap rolt.
Best wel erg eigl.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Volgens mij worden klimaathysterie verketterd omdat ze ons land mede in een economische depressie hebben gestort. Zonder dat ze wisten waar ze het over hadden.
Er zijn, zoals al zo vaak gezegd waar steeds weer niet op wordt ingegaan, minstens even zoveel wetenschappers die precies het tegenovergestelde aantonen. Maar die krijgen geen platform, die worden niet uitgenodigd voor interviews, die worden genegeerd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:12 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
De enige echte waarheid die door 99,9% van de wetenschappers als waar wordt aanvaard. Waar deze eeuw meer dan welk ander onderwerp onderzoek naar is gedaan. Dat ontkennen is hetzelfde als ontkennen dat de aarde rond is en ontkennen dat de aarde rond de zon draait.
Oké. China is momenteel voorloper op het redden van het wereldklimaat, ze maken iig de wereld nu een stuk schoner al. The more you know.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Lees m'n post van iets verderop maar door. Of verdiep je een beetje in de materie.
Waarom denk je dat China juist zo toegespitst is op groene energie? Omdat de lucht zo fris is?
Misschien niet zo handig om zijn naam nog in combinatie met Greenpeace te gebruiken. Alhoewel jij hem wel als goddelijke klokkenluider zal zien ofzo.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar mede oprichter Patrick Moore van Greenpeace is wel hoe dat rolt?
Uh nee, die zijn er niet. Stop met liegen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn, zoals al zo vaak gezegd waar steeds weer niet op wordt ingegaan, minstens even zoveel wetenschappers die precies het tegenovergestelde aantonen. Maar die krijgen geen platform, die worden niet uitgenodigd voor interviews, die worden genegeerd.
Blijkbaar wil je het grotere plaatje niet zien. Dat kan natuurlijk. Geen probleem, op een gegeven moment valt er weinig meer te ontkennen. Of je speelt graag voor Don Quichotte natuurlijk. Dat kan ook.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 18:01 schreef warp995 het volgende:
[..]
Oké. China is momenteel voorloper op het redden van het wereldklimaat, ze maken iig de wereld nu een stuk schoner al. The more you know.
LINKJESSSSquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Er zijn, zoals al zo vaak gezegd waar steeds weer niet op wordt ingegaan, minstens even zoveel wetenschappers die precies het tegenovergestelde aantonen. Maar die krijgen geen platform, die worden niet uitgenodigd voor interviews, die worden genegeerd.
Een topic zonder tegengeluid, is geen topicquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 18:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien niet zo handig om zijn naam nog in combinatie met Greenpeace te gebruiken. Alhoewel jij hem wel als goddelijke klokkenluider zal zien ofzo.
Nogmaals, ga een ander topic verstieren.
Ik kende hem niet. Ik moest even lezen, maar medeoprichter is hij blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar mede oprichter Patrick Moore van Greenpeace is wel hoe dat rolt?
Nagemaakt?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:04 schreef Dven het volgende:
En aiciu, die nagemaakte zonder ook maar een spoor van een ruggengraat komt uiteraard nooit op de negeerlijst
Dit, en iedereen beledigen en hard schreeuwen is ook niet erg bevorderlijk. Het is nl niet zo dat als je hard schreeuwt je mening opeens meer waard is. Vergelijk het met de dorpsgek op het plein...quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een topic zonder tegengeluid, is geen topic
Je vergeet te vermelden dat ieder jaar de kans vergroot.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ontzettende struisvogel die je er ook bentquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:46 schreef vogeltjesdans het volgende:
Die zijn er gewoonweg niet. Ook niet als je het heel vaak zegt. Er is hier en daar een door big oil gesponsord onderzoek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 17:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Veel plezier in je topic over de rondheid der aarde en de dingen ter tegengeluid.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 18:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Een topic zonder tegengeluid, is geen topic
Een kans van één op 50 dat het record dat 75 jaar stond opeens met 2 graden verbeterd wordt, niet één dag en op één plek maar op meerdere dagen en meerdere locaties.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 19:35 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Je vergeet te vermelden dat ieder jaar de kans vergroot.
Dus het blijft niet bij die 1 a 2%![]()
Maar dat zijn we wel van je gewend.
Zijn allemaal onderdeel. Ontbossing, verstedelijking én alle troep die de lucht in wordt gepompt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 19:59 schreef Remqo het volgende:
Zelf ben ik er wel van overtuigd dat de mens zeker een aandeel heeft in de verandering van het klimaat.
Maar niet eens zo zeer door alle stinkfabrieken wereldwijd, maar eerder door ontbossing. Daar zie je het op lokaal niveau gebeuren, het landbouwgrond is na een paar jaar uitgeput en er komt amper iets voor terug, dus kapt men het volgende stukje bos maar.
Ben er ook mee eens dat overbevolking het grootse probleem is. Meer mensen, meer consumenten, meer bossen die moeten wijken voor landbouw en huisvesting.
Ik verwacht wel dat na enige tijd dat moeder natuur (met eventuele hulp van mad scientists) daar wel raad mee weet.
Was jij ook niet die user die zo blij was dat de F1 naar Zandvoort komt?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn allemaal onderdeel. Ontbossing, verstedelijking én alle troep die de lucht in wordt gepompt.
Mensen die roepen dat 'de aarde wel overleeft' zijn ook compleet onuitstaanbaar. Tientallen, neen, honderden miljoenen jaren aan evolutie worden in rap tempo (In principe slechts een paar duizend jaar, waarvan het zwaartepunt, de boven 99 procent, in de laatste 150 jaar) helemaal aan gruzelementen geholpen maar goed, er zal wel iets overleven dus is het prima. Echt om te kotsen die schrijnende kortzichtig- en onverschilligheid.
Zwakzinnig gelul dit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:35 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Was jij ook niet die user die zo blij was dat de F1 naar Zandvoort komt?
Dat betwijfel ik dat het meteen globaal is, het is eerder regionaal.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Zwakzinnig gelul dit.
Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender. Dus is het ter vervanging van een minder groene race uiteindelijk een zegen voor het milieu.
Maar ik hoop dat je zelf ook wel doorhebt dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent
Er zijn ondertussen ook genoeg bewijzen dat het broeikaseffect ook meer regionale invloed heeft, en er over grote steden zogenaamde CO2-domes ontstaan. Dus nee, de CO2!die China uitstoot heeft niet hetzelfde effect voor ons als de CO2 die wij uitstoten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:42 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik dat het meteen globaal is, het is eerder regionaal.
Een goede vulkaanuitbarsting kan wereldwijd wel het klimaat verstoren.
Kun je ook eens gewoon posten zonder meteen iemand te beledigen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Zwakzinnig gelul dit.
Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender. Dus is het ter vervanging van een minder groene race uiteindelijk een zegen voor het milieu.
Maar ik hoop dat je zelf ook wel doorhebt dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent
Welke aarde?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Veel plezier in je topic over de rondheid der aarde en de dingen ter tegengeluid.
Niet hetzelfde effect, maar wel iets.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:48 schreef knoopie het volgende:
[..]
Er zijn ondertussen ook genoeg bewijzen dat het broeikaseffect ook meer regionale invloed heeft, en er over grote steden zogenaamde CO2-domes ontstaan. Dus nee, de CO2!die China uitstoot heeft niet hetzelfde effect voor ons als de CO2 die wij uitstoten.
Vattenfall begint aan zijn tweede compleet subsidieloze windmolenpark op de Noordzee. Tenzij je gelooft dat Vattenfall een liefdadigheidsinstelling is, zal het dus financieel rendabel zijn. Linkquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:27 schreef Remqo het volgende:
Maar klimaathippies kijken ook vaak niet verder dan hun neus lang is.
Zonnepanelen en windmolens, de productie ervan is ook afhankelijk van vervuilende industrie. Ook die molens op zee hebben onderhoud nodig. Hoe rendabel zijn ze nou werkelijk?
Daar heb je helemaal gelijk in. En ik hoop dan ook dat die invoerheffingen van de EU en Trump op buitenlandse autos er snel komen. En tesla bouwt al aan een fabriek in Europa.quote:Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt
Er zijn bijna geen mijnen die enkel en alleen voor accugrondstoffen worden opgezet. Simpelweg omdat veel van die grondstoffen een bijproduct zijn van kopermijnen. Dat is ook precies de reden dat er nu zo een tekort aan het ontstaan is voor die grondstoffen. Er wordt niet genoeg koper uit de mijnen gehaald om genoeg bijproducten te produceren!quote:en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
Een hutje in de stad is bewezen milieuvriendelijker. Omdat die hutjes meestal tegen elkaar aan staan en kleiner zijn, waardoor ze minder verwarming nodig hebben. En omdat de bewoners veel meer gebruiken maken van OV en de fiets.quote:Maar we zijn wel lekker groen bezig.
Donder toch op zeg en ga lekker op een hutje in de wei wonen, als klimaat en vervuiling je ding is.
[..]quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 21:00 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vattenfall begint aan zijn tweede compleet subsidieloze windmolenpark op de Noordzee. Tenzij je gelooft dat Vattenfall een liefdadigheidsinstelling is, zal het dus financieel rendabel zijn. Link[quote]De rendabelheid bedoel ik niet financieel, maar is het schoon rendabel? Er moeten toch weer bootjes heen voor onderhoud. De link bekijk ik zo even
Een hutje in de stad is bewezen milieuvriendelijker. Omdat die hutjes meestal tegen elkaar aan staan en kleiner zijn, waardoor ze minder verwarming nodig hebben. En omdat de bewoners veel meer gebruiken maken van OV en de fiets.quote:Dus een beetje schoon kunnen rijden maakt het alleen maar duurder door gebrek aan grondstoffen, duidelijk. Wat is het werkelijke alternatief?
Ik reageerde op een post waarin werd aangegeven dat we "al bijna 3 decennia" geen Elfstedentocht meer hebben gehad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet dat ik de elfstedentocht in de hele discussie ook maar van enige waarde vind aangezien ik - en ongeveer iedere klimaatwetenschapper met mij - er overtuigd van ben dat deze in de nabije toekomst wel weer eens gereden gaat worden. En dit ongeacht de wetenschappelijk bewezen menselijke invloed (gouden standaard, iemand?). Wel is het zo dat jij een periode van droogte als argument gebruikte terwijl er in die periode zonder thermische vervuiling naar alle waarschijnlijkheid een viertal tochten geoeganiseerd konden worden.
Overigens was niet enkel de sneeuw spelbreker. Voorname punt was uiteindelijk simpelweg het gebrek aan vorst (zat 'sneeuwrijke' tochten geweest) en buiten dat het draaien van de wind wat voor veel watercirculatie en dus afkalvering van ijs heeft gezorgd.
Inderdaad, onder perfecte omstandigheden had er een tocht gereden kunnen worden. Wat op zich ook wel weer vraagtekens mag oproepen aangezien de omstandigheden in de atmosfeer en hoe de drukgebieden lagen in principe zelf wel al perfect waren.
Sterker nog .. Er wordt massaal gekapt!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik reageerde op een post waarin werd aangegeven dat we "al bijna 3 decennia" geen Elfstedentocht meer hebben gehad.
Overigens zie ik nog steeds geen goed antwoord waarom er niet massaal wordt begonnen met bomen planten. Daar hoor je niemand over, terwijl dat een relatief goedkope maatregel is om de vermeende effecten terug te dringen.
Als daar nu eens wereldwijd mee wordt begonnen (of in Nederland op kleinere schaal, als men hier zo graag 'leidend' wil zijn), in plaats van uitsluitend allerlei megadure maatregelen door je strot te duwen, kweek je wellicht al wat meer begrip onder sceptici. Dan wakker je minder het vermoeden aan dat er hele grote economische belangen spelen achter dit hele circus.
Technologische singulariteit is het antwoord.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
En vergeet ook niet dat 9 vd 10 van die 'groene knakkers' juist de grootste vervuilers zijn:quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:27 schreef Remqo het volgende:
Maar klimaathippies kijken ook vaak niet verder dan hun neus lang is.
Zonnepanelen en windmolens, de productie ervan is ook afhankelijk van vervuilende industrie. Ook die molens op zee hebben onderhoud nodig. Hoe rendabel zijn ze nou werkelijk?
Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
Maar we zijn wel lekker groen bezig.
Donder toch op zeg en ga lekker op een hutje in de wei wonen, als klimaat en vervuiling je ding is.
Dat heb ik zelfs hier op Fok al een paar keer aangetoond.quote:Nederlanders die zich zorgen maken over klimaatverandering, passen hun gedrag daar niet altijd op aan. Duurzame denkers blijken bovengemiddelde vervuilers. Dat toont onderzoek aan van I&O Research in opdracht van Binnenlands Bestuur.
De hoger opgeleiden die het somberst zijn over het klimaat, zijn ook degenen die het langst douchen, het meest en verst vliegen en het vaakst de auto gebruiken. Dezelfde tendens is te zien bij de twintigers die zich veel zorgen maken over de toenemende uitstoot van broeikasgassen. Maar het is wel deze groep die het langst doucht en bij eten het minst let op eventuele negatieve klimaateffecten.
Alles voor de oh zo milieuvriendelijke pelletkachelquote:Op maandag 5 augustus 2019 16:33 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Sterker nog .. Er wordt massaal gekapt!
Ik heb een oneindig aantal kinderen nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:33 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kan wel 20 keer de wereld rondvliegen. Nee wacht, 40 keer, ik heb twee kinderen niet.
Je oogt wat mad. Is het te koud voor je buiten om te kunnen klimaathoaxen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Een kans van één op 50 dat het record dat 75 jaar stond opeens met 2 graden verbeterd wordt, niet één dag en op één plek maar op meerdere dagen en meerdere locaties.
Niets aan het handje.
Struisvogeltjesdans.
En dus gaan die klimaatmongolen in Nederland daar totaal geen verandering in brengen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Zwakzinnig gelul dit.
Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender.
Geen zorgen, 's zomers gewoon 30 graden hierquote:Op maandag 5 augustus 2019 20:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je oogt wat mad. Is het te koud voor je buiten om te kunnen klimaathoaxen?
Oke meid. Gelukkig ben je de domme minderheid. Succes verder.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dus gaan die klimaatmongolen in Nederland daar totaal geen verandering in brengen.
En het enige wat hier groen is, is jouw ziedende kop.
Gelukkig hebben we jouw bijdrage nog.quote:Op maandag 5 augustus 2019 22:12 schreef squatt3r het volgende:
Uitstekend topic, jammer dat de reacties zo matig zijn.
Dank. Wat vond jij een echte inhoudelijke reactie in dit topic?quote:Op maandag 5 augustus 2019 22:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we jouw bijdrage nog.
Heb er een x-aantal geplaatst, voel je vrij ze terug te zoeken.quote:Op maandag 5 augustus 2019 22:31 schreef squatt3r het volgende:
[..]
Dank. Wat vond jij een echte inhoudelijke reactie in dit topic?
Ze hebben de selectie niet gehaald omdat ik zoveel diarree moest doorspitten. Ik zag dat je iets zei over de aanname dat klimaat consistent moest zijn, dat waardeerde ik.quote:Op maandag 5 augustus 2019 22:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb er een x-aantal geplaatst, voel je vrij ze terug te zoeken.
Verder mee eens dat dit soort topics volcontinu compleet vergald worden door altijd weer dezelfde personen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 22:36 schreef squatt3r het volgende:
[..]
Ze hebben de selectie niet gehaald omdat ik zoveel diarree moest doorspitten. Ik zag dat je iets zei over de aanname dat klimaat consistent moest zijn, dat waardeerde ik.
Precies, ik heb daardoor nagelaten het zorgvuldig te lezen maar wilde ts complimenteren. Ik vind het leuk als er op KLB nog wel wat gediscussieerd wordt, morgen waag ik n poging het eens goed te lezen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 22:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Verder mee eens dat dit soort topics volcontinu compleet vergald worden door altijd weer dezelfde personen.
Er is geen klimaat!quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:17 schreef SuperwormJim het volgende:
Hoe kun je nou een klimaat ontkennen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |