abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188249784
De wereld staat nota bene -bijna letterlijk- in de fik:

https://www.independent.c(...)-level-a9030361.html

En nog steeds zijn er mensen die om politieke redenen hun ogen hiervoor sluiten, of nog erger, het wegzetten als hysterie. Argumenten als 'Ja maar land x doet er niks aan, dus waarom zouden wij dat dan wel moeten doen' en dergelijke rare redenaties vliegen je om de oren.

Elk normaal denkend mens zou moeten inzien hoe de situatie er aan toe is, en ervoor zorgen dat we nog een zo gezond mogelijke planeet over kunnen dragen aan onze kleinkinderen.

Klacht: Klimaatontkenners en mensen die klimaatissues willen politiseren.
pi_188249792
Bonusklacht: mensen die het verschil tussen weer en klimaat niet snappen.
pi_188249830
Het klimaat en de invloed daarop van de mens is letterlijk het meest onderzochte onderwerp van de 21ste eeuw. En 99,9% van de onderzoeken wijzen hetzelfde uit: de mens is hoofdverantwoordelijk.

Maar de politiek wil er niet echt iets aan doen (politieke zelfmoord), en voor een groot deel van de bevolking is het zo groot, dat het nauwelijks te bevatten is. En dan is struisvogel spelen makkelijker. Komt bij dat de rekening niet bij de bedrijven komt.

Al met al: we're fucked
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:51:06 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188249883
TS is een hypocriet met zijn airco :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_188249909
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:51 schreef Plompzakker het volgende:
Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.
pi_188249918
Zeiken over klimaat maar ondertussen niet je luxe leventje afhankelijk van brandstof willen opgeven :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188249931
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:51 schreef Plompzakker het volgende:
Ik heb ook zonnepanelen *O*
Ik rij ook een auto.

Niemand is perfect, ik ook niet :+
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:55:14 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188249953
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:43 schreef Vanillekwark het volgende:
Bonusklacht: mensen die het verschil tussen weer en klimaat niet snappen.
Leg dit verschil dan eens in jouw woorden uit.
Wat mij namelijk opvalt is dat de termen weer en klimaat voornamelijk gebruikt worden om selectief mee te kunnen schuiven om een argumentatie ten alle tijden rond te kunnen breien. Met als ultieme dooddoener "wEEr Is gEeN KliMaAt" zonder enkele releventie aan de context te hoeven verantwoorden
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:55:21 #9
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_188249956
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.

Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
pi_188249960
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.

Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
Zie mijn sig.

Oftewel, gaat niet lukken :+
pi_188249982
quote:

Tsja, dat is het punt. Als iedereen wacht totdat de gehele wereld meedoet komen we nergens. En specifiek dat argument wordt veel gebruikt door mensen om er maar niks aan te doen. Lastig heur.
pi_188249984
Airco hoeft voorlopig even niet meer aan. Dat is ergens wel lekker maar zo'n ding is wel genieten hoor.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:57:30 #13
407635 warp995
pi_188249987
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Zie mijn sig.

Oftewel, gaat niet lukken :+
Ja gaat niet lukken nee.

Terwijl je niemand ook hoort over overbevolking.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:57:58 #14
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188249994
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossen :')
pi_188250001
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Leg dit verschil dan eens in jouw woorden uit.
Wat mij namelijk opvalt is dat de termen weer en klimaat voornamelijk gebruikt worden om selectief mee te kunnen schuiven om een argumentatie ten alle tijden rond te kunnen breien. Met als ultieme dooddoener "wEEr Is gEeN KliMaAt" zonder enkele releventie aan de context te hoeven verantwoorden
Even in kindertaal dan maar.

quote:
Weer (klimaat)
eenvoudige weerkaart

Het weer is de zoals de atmosfeer nu is. Je kunt hier iets over zeggen door te kijken naar de temperatuur, de luchtvochtigheid, neerslag, bewolking en wind.
Het klimaat is een gemiddelde, gemeten over een langere periode, bijvoorbeeld dertig jaar, van de temperatuur, luchtvochtigheid, neerslag, bewolking en wind.

Vroeger deed men dit door bijvoorbeeld naar de vorm van de wolken te kijken, of de kleur van de zonsopkomst en zonsondergang. Ook was de vorm van de maan belangrijk en de richting van de wind.

Tegenwoordig kun je een beetje voorspellen hoe het weer er uit gaat zien. Hier gebruik je modellen voor die computers uitrekenen. De weermannen en weervrouwen op radio en televisie maken hier gebruik van. De weerkaart brengt de voorspellingen in beeld zodat je kunt zien hoe het weer er op een plek uitziet.
https://wikikids.nl/Weer_(klimaat)
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:59:08 #16
407635 warp995
pi_188250012
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Tsja, dat is het punt. Als iedereen wacht totdat de gehele wereld meedoet komen we nergens. En specifiek dat argument wordt veel gebruikt door mensen om er maar niks aan te doen. Lastig heur.
Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.
pi_188250018
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossen :')
Nee, we moeten het allemaal oplossen. Ik probeer zo energieneutraal mogelijk te leven.
pi_188250029
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef warp995 het volgende:

[..]

Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.
Wat is je alternatief dan?
pi_188250039
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die mensen zelf helemaal niks doen. Ik zelf bijvoorbeeld heb bewust geen kinderen en geen auto, en heb ik mijn vleesconsumptie flink terug gebrach. Toch ga ik ook af en toen flink ver weg met het vliegtuig.
Daarnaast zou ik graag zien dat de politiek nou eens eindelijk echt grote stappen zet en echt bezig gaat met vergaande stappen. Stappen die ik zelf niet kan zetten.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:01:00 #20
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188250048
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:58 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Even in kindertaal dan maar.
[..]

https://wikikids.nl/Weer_(klimaat)
Dat begrijp ik ook wel wijsneus. Maar ik had graag gezien dat je met eigen woorden liet zien dat je verder kon redeneren dan een simpele dooddoener
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:02:06 #21
407635 warp995
pi_188250058
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Wat is je alternatief dan?
Niets. Omdat het toch niet gaat lukken.
Zal me ergens ook niks verbazen als het allemaal wel meevalt.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:02:34 #22
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188250064
Maar ik ben wel weer genoeg serieus geweest. Tijd weer voor bagger
pi_188250073
quote:

[..]

Je legt hier een verband dat er niet echt is :+

Daarnaast is het zo dat China best veel vervuilende bouwsel maakt, maar ze zijn ook heel goed bezig met andere zaken.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:05:38 #24
407635 warp995
pi_188250106
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Daarnaast is het zo dat China best veel vervuilende bouwsel maakt, maar ze zijn ook heel goed bezig met andere zaken.
Hoezo is dat verband er niet? Het is toch een wereldklimaat? Het geldt niet alleen voor China. Landen zoals Rusland, India, Amerika (voor zover er een republikein zit), en pakweg heel Zuid-Amerika, Afrika en grotendeels Azië doen er ook niks aan of kunnen er niks aan doen.
pi_188250126
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:05 schreef warp995 het volgende:

[..]

Hoezo is dat verband er niet? Het is toch een wereldklimaat? Het geldt niet alleen voor China. Landen zoals Rusland, India, Amerika (voor zover er een republikein zit), en pakweg heel Zuid-Amerika, Afrika en grotendeels Azië doen er ook niks aan of kunnen er niks aan doen.
Jij zegt dat ze er daar 200 bouwen, als wij er één sluiten :+
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:09:58 #26
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188250163
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Welke zaken zoal?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:11:00 #27
407635 warp995
pi_188250180
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Jij zegt dat ze er daar 200 bouwen, als wij er één sluiten :+
Aantal zal wel niet exact zijn maar je snapt het punt toch wel?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:15:33 #28
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188250240
Meest terechte klacht ooit.
Daarnaast ook trollen als vogeltjes dans bannen met hun fakenews!

We hebben verdomme al bijna 3 decennia geen 11-stedentocht meer, zomers worden extremer, kerst is warmer dan Pasen maar nee hoor dit gebeurde altijd al, toch? :')

zum kotsen
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:15:42 #29
319979 Fok-it
All is well
pi_188250244
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:09 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Welke zaken zoal?
Duurzame energie, openbaar vervoer, elektrische autos.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_188250297
Het zal mij een zorg zijn hoe ze er in 2119 bijlopen :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:20:14 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188250303
quote:

[..]

China is voorloper op het gebied van duurzaamheid en groene energie, juist omdat ze daar inmiddels gigantisch last hebben van de nadelige effecten
Verkeerd voorbeeld dus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188250334
Klimaatontkenners, oftewel:

- mensen die zich afvragen wat meer belasting afdragen zodat de elite in Tesla's kan rijden voor een verschil maakt
- mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderen
- mensen die zich afvragen waarom de hardste roepers ook de grootste vervuilers blijken te zijn, zoals Jesse "mijn vrouw poept er een elftal koters uit" Klaver, en Robot "6x per jaar op vliegvakantie" Jetten.

Niemand ontkent dat het klimaat opwarmt, je wordt alleen al snel bij de klimaatontkenners geschaard zodra je twijfelt aan de oprechtheid van onze regering. Want oplossingen dragen ze bijna niet aan terwijl ze zelf wel het hardste roepen dat de wereld vergaat.

Het is soms net een sekte, elke maand worden wel nieuwe onderzoeken gepubliceerd of zaken ontkracht of bijgesteld waar de klimaatroepers (laten we ze maar even zo noemen) dan hysterisch los overgaan want het is de "waarheid" en iedereen die het ontkent is ... (vul zelf maar in). Dat de eerdere metingen niet klopte maakt geen verschil, zij weten het immers altijd beter. Niveau van deze discussies zie je ook geregeld bij andere onderwerpen, waar mensen met andere meningen verketterd worden, en toevallig zijn dat ook nog vaak dezelfde mensen die het hardste schreeuwen over het klimaat, maar dat is een andere discussie.

Dat het klimaat opwarmt is een feit, maar of dit volledig en alleen maar te danken is aan de mensheid daar heb ik gewoon mijn twijfels over. Vooral gezien de manier waarop onze leiders met deze problematiek omgaan. De oogkleppers lopen weer als een stelletje lemmings achter onze heren en vrouwen leiders aan en dragen graag extra geld af waarna ze zichzelf weer zo bevredigd voelen en met een stijfje (of natte poes) de straat op lopen. Ondertussen mogen landen zoals China honderden extra kolencentrales openen, allemaal toegestaan door onze leiders die ons verketteren omdat we 1x per jaar op vliegvakantie gaan. Of je nu voor of tegenstander bent, het geloofd of niet geloofd ieder normaal denkend mens met ook maar het kleine beetje vermogen om zelf te denken moet toch inzien dat de "oplossingen" die aangedragen worden totaal niet in verhouding staan met de paniek die gecreëerd wordt.

Het feit dat je nog niet eens mag praten over de olifant in de kamer, namelijk overbevolking, bevestigd mij dat het wederom een hysterie is en een manier om de burgers nog meer geld uit de beurs te trommelen. Hier is de oplossing voor de Co2 uitstoot, de bevolking op deze planeet halveren, minder veestapels, minder akkers en onze natuurlijke Co2 filters die laatste jaren druk zijn gekapt kunnen dan weer geplant worden. Meer bomen betekend meer natuurlijke filters en minder Co2 in de lucht. De verhouding mens/boom/plant is gewoon scheefgegroeid. Meer Co2 uitstoot, meer consumptie, minder bomen, meer bedrijven, meer auto's allemaal gevolgen van overbevolking. Maar daar zit het probleem, de partijen die zelf roeptoeterend losgaan over het klimaat zijn ook altijd de partijen die roeptoeterend losgaan zodra iemand iets negatiefs durft te zeggen over de door hen gecreëerde slachtofferklasse. Het aanpakken van de overbevolking zou betekenen dat we moeten ingrijpen in landen zoals Afrika en dat staat weer haaks op hun andere politieke opvattingen dus zwijgen ze het onderwerp volledig dood. Nee de oplossing zit vooral het in afstaan van meer belastinggeld, waterpompen en de mensen een schuld gevoel aanpraten als ze na een jaar werken 2 weken naar Spanje willen, terwijl de grote vervuilers buiten schot blijven.

Die bonusklacht moet ik je gelijk in geven, enkele weken geleden meermaals een discussie gehad met gebruikers die het verschil niet snappen tussen weer en klimaat, maar toevallig waren dat allemaal de mensen die het hardste schreeuwden dat iedereen dom was omdat de aarde opwarmt door de mensheid.
pi_188250355
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:09 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Welke zaken zoal?
Zonnepanelen, windmolens, treinen. Om maar wat te noemen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:11 schreef warp995 het volgende:

[..]

Aantal zal wel niet exact zijn maar je snapt het punt toch wel?
Ik zat niet helemaal serieus te doen. Jij zegt: ALS wij sluiten, (DAN) bouwt China. :+
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:25:13 #34
319979 Fok-it
All is well
pi_188250356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

- mensen die zich afvragen wat meer belasting afdragen zodat de elite in Tesla's kan rijden voor een verschil maakt
- mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderen
- mensen die zich afvragen waarom de hardste roepers ook de grootste vervuilers blijken te zijn, zoals Jesse "mijn vrouw poept er een elftal koters uit" Klaver, en Robot "6x per jaar op vliegvakantie" Jetten.

Niemand ontkent dat het klimaat opwarmt, je wordt alleen al snel bij de klimaatontkenners geschaard zodra je twijfelt aan de oprechtheid van onze regering. Want oplossingen dragen ze bijna niet aan terwijl ze zelf wel het hardste roepen dat de wereld vergaat.

Het is soms net een sekte, elke maand worden wel nieuwe onderzoeken gepubliceerd of zaken ontkracht of bijgesteld waar de klimaatroepers (laten we ze maar even zo noemen) dan hysterisch los overgaan want het is de "waarheid" en iedereen die het ontkent is ... (vul zelf maar in). Dat de eerdere metingen niet klopte maakt geen verschil, zij weten het immers altijd beter. Niveau van deze discussies zie je ook geregeld bij andere onderwerpen, waar mensen met andere meningen verketterd worden, en toevallig zijn dat ook nog vaak dezelfde mensen die het hardste schreeuwen over het klimaat, maar dat is een andere discussie.

Dat het klimaat opwarmt is een feit, maar of dit volledig en alleen maar te danken is aan de mensheid daar heb ik gewoon mijn twijfels over. Vooral gezien de manier waarop onze leiders met deze problematiek omgaan. De oogkleppers lopen weer als een stelletje lemmings achter onze heren en vrouwen leiders aan en dragen graag extra geld af waarna ze zichzelf weer zo bevredigd voelen en met een stijfje (of natte poes) de straat op lopen. Ondertussen mogen landen zoals China honderden extra kolencentrales openen, allemaal toegestaan door onze leiders die ons verketteren omdat we 1x per jaar op vliegvakantie gaan. Of je nu voor of tegenstander bent, het geloofd of niet geloofd ieder normaal denkend mens met ook maar het kleine beetje vermogen om zelf te denken moet toch inzien dat de "oplossingen" die aangedragen worden totaal niet in verhouding staan met de paniek die gecreëerd wordt.

Het feit dat je nog niet eens mag praten over de olifant in de kamer, namelijk overbevolking, bevestigd mij dat het wederom een hysterie is en een manier om de burgers nog meer geld uit de beurs te trommelen. Hier is de oplossing voor de Co2 uitstoot, de bevolking op deze planeet halveren, minder veestapels, minder akkers en onze natuurlijke Co2 filters die laatste jaren druk zijn gekapt kunnen dan weer geplant worden. Meer bomen betekend meer natuurlijke filters en minder Co2 in de lucht. De verhouding mens/boom/plant is gewoon scheefgegroeid. Meer Co2 uitstoot, meer consumptie, minder bomen, meer bedrijven, meer auto's allemaal gevolgen van overbevolking. Maar daar zit het probleem, de partijen die zelf roeptoeterend losgaan over het klimaat zijn ook altijd de partijen die roeptoeterend losgaan zodra iemand iets negatiefs durft te zeggen over de door hen gecreëerde slachtoffersklasse. Het aanpakken van de overbevolking zou betekenen dat we moeten ingrijpen in landen zoals Afrika en dat staat weer haaks op hun andere politieke opvattingen dus zwijgen ze het onderwerp volledig dood. Nee de oplossing zit vooral het in afstaan van meer belastinggeld, waterpompen en de mensen een schuld gevoel aanpraten als ze na een jaar werken 2 weken naar Spanje willen, terwijl de grote vervuilers buiten schot blijven.

Die bonusklacht moet ik je gelijk in geven, enkele weken geleden meermaals een discussie gehad met gebruikers die het verschil niet snappen tussen weer en klimaat, maar toevallig waren dat allemaal de mensen die het hardste schreeuwden dat iedereen dom was omdat de aarde opwarmt door de mensheid.
China heeft de afgelopen jaren juist honderden kolencentrales gesloten? Waar heb je het over
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_188250365
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:19 schreef Aiciu het volgende:
Het zal mij een zorg zijn hoe ze er in 2119 bijlopen :')
Jij hebt ook geen kinderen/neefjes/nichtjes?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:28:15 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188250388
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Zonnepanelen, windmolens, treinen. Om maar wat te noemen.
[..]

Ik zat niet helemaal serieus te doen. Jij zegt: ALS wij sluiten, (DAN) bouwt China. :+
Och een veelgebruikte drogreden om verantwoordelijkheid af te schuiven. Nederland is altijd te rijk te arm te klein te vol te nat te droog te koud en te warm om ook maar ergens het kleinste stukje voortouw of zelfs verantwoordelijkheid in te nemen.

Volle bak wijzen naar anderen maar hand in eigen boezem steken? Dat nooit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188250450
quote:

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
Klacht: mensen die klimaatissues willen politiseren.
Verder helemaal eens met dit punt: - mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderen

Ik zie graag dat de politiek stevige stappen onderneemt om bedrijven aan te pakken hun uitstoot te verminderen :)

Ik zie echter niet in waarom individuen dat niet zouden doen voor die tijd.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2019 12:35:06 ]
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:34:31 #38
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188250465
quote:

Het feit dat je nog niet eens mag praten over de olifant in de kamer, namelijk overbevolking, bevestigd mij dat het wederom een hysterie is en een manier om de burgers nog meer geld uit de beurs te trommelen. Hier is de oplossing voor de Co2 uitstoot, de bevolking op deze planeet halveren, minder veestapels, minder akkers en onze natuurlijke Co2 filters die laatste jaren druk zijn gekapt kunnen dan weer geplant worden. Meer bomen betekend meer natuurlijke filters en minder Co2 in de lucht. De verhouding mens/boom/plant is gewoon scheefgegroeid. Meer Co2 uitstoot, meer consumptie, minder bomen, meer bedrijven, meer auto's allemaal gevolgen van overbevolking. Maar daar zit het probleem, de partijen die zelf roeptoeterend losgaan over het klimaat zijn ook altijd de partijen die roeptoeterend losgaan zodra iemand iets negatiefs durft te zeggen over de door hen gecreëerde slachtofferklasse. Het aanpakken van de overbevolking zou betekenen dat we moeten ingrijpen in landen zoals Afrika en dat staat weer haaks op hun andere politieke opvattingen dus zwijgen ze het onderwerp volledig dood. Nee de oplossing zit vooral het in afstaan van meer belastinggeld, waterpompen en de mensen een schuld gevoel aanpraten als ze na een jaar werken 2 weken naar Spanje willen, terwijl de grote vervuilers buiten schot blijven.

niet gelezen
pi_188250489
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Jij hebt ook geen kinderen/neefjes/nichtjes?
Nee, ja, ja.

Maar nee, ik ga niet in de winter in de kou zitten, mijn auto pas starten als ik daadwerkelijk wegrijdt, minder vlees eten, afval scheiden, minder vliegen en andere onzin.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_188250497
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:25 schreef Fok-it het volgende:

[..]

China heeft de afgelopen jaren juist honderden kolencentrales gesloten? Waar heb je het over
Het is bijna niet in de media geweest omdat het laatste klimaatakkoord vooral ging over het feit dat de grote boze Trump uit het klimaatakkoord stapte. Wie wat meer informatie opzocht buiten de gegeven informatie via onze staatspropaganda kanalen bemerkte dat Trump het vooral niet eens was met het feit dat Amerika kolencentrales moest sluiten terwijl China er honderden mocht bijbouwen.

China gaat 1.171 nieuwe kolencentrales bouwen

quote:
Chinese corporaties zijn van plan om maar liefst 1.171 nieuwe kolencentrales te bouwen. 80 procent van de centrales komt in China te staan, de rest in het buitenland. Op moment van schrijven zijn er zelfs al 471 Chinese kolencentrales in aanbouw, zo blijkt uit gegevens van de Global Coal Plant Tracker. 700 centrales staan in de planning.
Nu zal dat aantal niet helemaal kloppen, dat geeft ook NUcheck toe.

quote:
De meest recente cijfers van Urgewald en The Global Coal Plant Tracker laten zien dat er ongeveer 150 kolencentrales in China in aanbouw zijn of gepland staan. De belangrijkste Chinese kolencentralebouwers zijn buiten China ongeveer 50 kolencentrales aan het bouwen en hebben er nog eens 39 in de planning staan. Het is echter niet geheel duidelijk of deze cijfers alle door Chinese bedrijven geplande kolencentrales omvatten.
Exacte cijfers ontbreken, maar het is inmiddels wel duidelijk dat China kolencentrales aan het bouwen is of laat bouwen.

China bouwt windmolens in eigen land... en kolencentrales in de rest van de wereld (kan niet linken (VK) even googlen op bovenstaande zin)

Deze kwam ik net tegen:

Kolencentrales:
China: 700.
India: 446.
Turkije: 93.
Filipijnen: 79.
Japan: 45.
EU: 27.
Zuid Korea: 26.
Zuid Afrika: 24.

Flink verschil, en de belastingbetalende Nederlander moet weer het braafste jongetje van de klas zijn.
pi_188250499
Zeer terechte klacht.
pi_188250517
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:33 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

[..]

Verder helemaal eens met dit punt: - mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderen

Ik zie graag dat de politiek stevige stappen onderneemt om bedrijven aan te pakken hun uitstoot te verminderen :)

Ik zie echter niet in waarom individuen dat niet zouden doen voor die tijd.
Vorige week gaf iemand als argument dat de kosten dan toch bij de burger komen te liggen dat ze het daarom niet deden. Maar als je logisch nadenkt klopt dat ook niet. Nu worden de burgers belast terwijl de bedrijven de grootste vervuilers zijn, we betalen nu al extra. Dus belast de bedrijven extra, zodat hun uitstoot omlaag gaat of ze filters aanbrengen etc (ben geen wetenschapper dus vraag mij niet naar de oplossingen) en dan belasten de bedrijven het bij de burger. Uiteindelijk betalen wij er toch voor, maar nu betalen wij zonder dat de vervuilers worden aangepakt, het klopt gewoon voor geen meter.
pi_188250523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:36 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Nee, ja, ja.

Maar nee, ik ga niet in de winter in de kou zitten, mijn auto pas starten als ik daadwerkelijk wegrijdt, minder vlees eten, afval scheiden, minder vliegen en andere onzin.
:')
pi_188250524
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:38 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Vorige week gaf iemand als argument dat de kosten dan toch bij de burger komen te liggen dat ze het daarom niet deden. Maar als je logisch nadenkt klopt dat ook niet. Nu worden de burgers belast terwijl de bedrijven de grootste vervuilers zijn, we betalen nu al extra. Dus belast de bedrijven extra, zodat hun uitstoot omlaag gaat of ze filters aanbrengen etc (ben geen wetenschapper dus vraag mij niet naar de oplossingen) en dan belasten de bedrijven het bij de burger. Uiteindelijk betalen wij er toch voor, maar nu betalen wij zonder dat de vervuilers worden aangepakt, het klopt gewoon voor geen meter.
'kosten' zouden geen argument moeten zijn voor het redden van onze planeet.
Individuen aanpakken, bedrijven aanpakken. En niet wachten tot een land als China alles in orde heeft, dat zijn achterlijke redenen om je kop in het zand te steken.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:40:30 #45
319979 Fok-it
All is well
pi_188250528
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:36 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Het is bijna niet in de media geweest omdat het laatste klimaatakkoord vooral ging over het feit dat de grote boze Trump uit het klimaatakkoord stapte. Wie wat meer informatie opzocht buiten de gegeven informatie via onze staatspropaganda kanalen bemerkte dat Trump het vooral niet eens was met het feit dat Amerika kolencentrales moest sluiten terwijl China er honderden mocht bijbouwen.

China gaat 1.171 nieuwe kolencentrales bouwen

[..]

Nu zal dat aantal niet helemaal kloppen, dat geeft ook [url=NUcheckt: Geen bewijs dat China plannen heeft voor 1.171 kolencentrales]NUCheckt[/url] toe.
[..]

Exacte cijfers ontbreken, maar het is inmiddels wel duidelijk dat China kolencentrales aan het bouwen is of laat bouwen.

[url=https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/china-bouwt-windmolens-in-eigen-land-en-kolencentrales-in-de-rest-van-de-wereld~bde9b83e/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F]China bouwt windmolens in eigen land... en kolencentrales in de rest van de wereld[/url]

Deze kwam ik net tegen:

Kolencentrales:
China: 700.
India: 446.
Turkije: 93.
Filipijnen: 79.
Japan: 45.
EU: 27.
Zuid Korea: 26.
Zuid Afrika: 24.

Flink verschil, en de belastingbetalende Nederlander moet weer het braafste jongetje van de klas zijn.
Als ik hem google krijg ik alleen jouw bron die meteen ontkracht wordt en een volkskrant artikel waarin China juist genoemd wordt om de vele windmolens die gebruikt gaan worden
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:41:10 #46
319979 Fok-it
All is well
pi_188250535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:36 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Nee, ja, ja.

Ik mot wel elluke dag eej stukkie vlees op me bord hebben!!
pi_188250544
Topic is wel meteen weer tekenend voor het probleem. Binnen no time is politiek geneuzel erbij gehaald :')
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:42:19 #48
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188250546
Het klimaat bestaat niet, zoiets?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:43:09 #49
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188250556
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Als ik hem google krijg ik alleen jouw bron die meteen ontkracht wordt en een volkskrant artikel waarin China juist genoemd wordt om de vele windmolens die gebruikt gaan worden
Dat China nog steeds nieuwe kolencentrales opent is een feit, dat dit tegen hun eigen goesting is daarentegen ook. Ze krijgen simpelweg niet snel genoeg alle nieuwe energiebehoefte bevredigd met enkel en alleen groene energie. Dat ze daarbuiten wél nog steeds een uitsterfbeleid hebben wordt door de hunnieroepers voor het gemak even vergeten en dat de centrales die geopend worden heel wat schoner zijn dan degene die momenteel en masse gesloten worden idem.
pi_188250558
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:42 schreef fathank het volgende:
Het klimaat bestaat niet, zoiets?
De versnelling van de verandering van het klimaat door mensen wordt ontkent.

Kort gezegd: klimaatontkenners
pi_188250567
Het is mens eigen om pas echt in actie te komen na een grote ramp of als het water echt aan de lippen staat. Het is in het Westen simpelweg nog niet erg genoeg nu. Zodra het wel zover is zul je zien hoe snel we in actie komen en hoe creatief we gaan zijn. Ik heb geen vertrouwen in de koppigheid van de mens maar wel in de creativiteit en het overlevingsvermogen van de mens.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_188250569
TS voelt zich beter dan een ander omdat hij de planeet wil redden. :')
pi_188250572
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat China nog steeds nieuwe kolencentrales opent is een feit, dat dit tegen hun eigen goesting is daarentegen ook. Ze krijgen simpelweg niet snel genoeg alle nieuwe energiebehoefte bevredigd met enkel en alleen groene energie. Dat ze daarbuiten wel nog steeds een uitsterfbeleid hebben word door de hunnieroepers voor het gemak even vergeten en dat de centrales die geopend worden heel wat schoner zijn dan degene die momenteel en masse gesloten worden.
Waarom kan ik nog steeds niet plussen op het forum?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:44:16 #54
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188250574
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Het is mens eigen om pas echt in actie te komen na een grote ramp of als het water echt aan de lippen staat. Het is in het Westen simpelweg nog niet erg genoegnu . Zodra het wel zover is zul je zien hoe snel we in actie komen en hoe creatief we gaan zijn. Ik heb geen vertrouwen in de koppigheid van de mens maar wel in de creativiteit en het overlevingsvermogen van de mens.
Kalf/putverhaal inderdaad.
pi_188250575
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:39 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Morgen even diesel morsen bij het tanken :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_188250583
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Individuen aanpakken, bedrijven aanpakken. En niet wachten tot een land als China alles in orde heeft, dat zijn achterlijke redenen om je kop in het zand te steken.
Daar ben ik het mee eens, als de planeet echt onbewoonbaar zou zijn achter 100 jaar dan mogen kosten niet uitmaken. Maar helaas maakt het wel uit, het gaat vooral om die economie, die moet draaien, die moet winstgevend blijven, en de elite moet zich vooral kunnen blijven verrijken. Dus meer consumptie, meer mensen binnenhalen ondanks dat de oorspronkelijke bevolking afneemt, het is allemaal om die economie draaiende en groeiende te houden. De gevolgen zijn te merken aan het klimaat, maar de juiste aanpak pas bij veel politieke partijen niet in het straatje.

Zorg voor een (natuurlijke) halvering van de bevolking, plant de bomen terug, ruim alle rotzooi op uit de oceanen en in de natuur, beperk de uitstoot van bedrijven en auto's en de wereld kan er over 50 jaar heel anders uitzien. Maar helaas is de oplossing in de elite kringen vooral meer geld afstaan door de hardwerkende burgers die geen financiële mogelijkheid heeft om een tesla te kopen.
pi_188250586
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Klopt, die artikelen eens even inhoudelijk lezen. Dat van die windmolens heb ik gelinkt. :)
pi_188250587
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:44 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Morgen even diesel morsen bij het tanken :)
De vervuiler betaald ^O^
pi_188250592
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik mot wel elluke dag eej stukkie vlees op me bord hebben!!
In tegenstelling tot Nederlanders geef ik wel om goed eten.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:46:24 #60
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188250595
China investeert meer in duurzame energie dan de rest van de wereld bij elkaar.

Dat ze ook nog kolencentrales bouwen klopt. De westerse wereld moet natuurlijk wel voorzien worden van goedkoop geproduceerde kutzooi en daar is energie voor nodig.

China _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:47:13 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188250600
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:45 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

De vervuiler betaald ^O^
Aiciu best links laten liggen. Faalt altijd en overal. Zélfs met trollen.
pi_188250603
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:45 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

De vervuiler betaald ^O^
Werkgever betaald, dus care _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_188250611
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ben rechts.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:48:04 #64
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_188250613
Denk je nu serieus dat het klimaat ineens constant kan blijven?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_188250623
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Die mensen geloofden ook in 2012 _O-
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:50:01 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188250631
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:48 schreef PzKpfw het volgende:
Er wordt wel eens gesteld dat domme vragen niet bestaan maar deze komt toch wel héél erg in de buurt.

Of wil je stiekem insinueren dat TS denkt dat het klimaat vol consistentie dient te zitten?
pi_188250638
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:47 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja ik merk het :+
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:51:02 #68
319979 Fok-it
All is well
pi_188250649
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:49 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Die mensen geloofden ook in 2012 _O-
Ja goeie vergelijking dit

pi_188250658
quote:

En nog steeds zijn er mensen die om politieke redenen hun ogen hiervoor sluiten, of nog erger, het wegzetten als hysterie. Argumenten als 'Ja maar land x doet er niks aan, dus waarom zouden wij dat dan wel moeten doen' en dergelijke rare redenaties vliegen je om de oren.

Elk normaal denkend mens zou moeten inzien hoe de situatie er aan toe is, en ervoor zorgen dat we nog een zo gezond mogelijke planeet over kunnen dragen aan onze kleinkinderen.

Doomsday kneus. Dit word al 40 jaar geroepen en geen enkele voorspelling is uitgekomen.

Letterlijk in de fik :') :')

Afijn, ga het milieu redden met je matties: en hun 114 prive-jets http://forum-fok.digidip.(...)c%2F2509552%2F3%2F25
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:54:14 #70
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188250702
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:50 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Ja ik merk het :+
Helaas wordt het hele topic inmiddels alweer overspoeld met soortgelijken dus alhoewel het eventjes interessant was nu dus weer tijd om de boel te ontvolgen.
pi_188250712
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Helaas wordt het hele topic inmiddels alweer overspoeld met soortgelijken dus alhoewel het eventjes interessant was nu dus weer tijd om de boel te ontvolgen.
Ik blijf het verwonderlijk vinden dat het geen humanitaire issue is, maar een politieke, in de hoofden van zoveel mensen.
pi_188250739
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:55 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik blijf het verwonderlijk vinden dat het geen humanitaire issue is, maar een politieke, in de hoofden van zoveel mensen.
Doe dan iets concreets eraan ipv alleen maar wauwelen op een forum en wel auto rijden.
Gooi die auto de deur uit of zo...

pi_188250758
quote:

[..]

Wijsheid begint met verwondering.
pi_188250768
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
Gooi die auto de deur uit of zo...
Ik heb 'm niet in de woonkamer staan ofzo he.
pi_188250782
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:58 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik heb 'm niet in de woonkamer staan ofzo he.
:|W
Hele tijd bitchen over anderen die het milieu zouden slopen maar zelf 4 x per jaar vliegen?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2019 13:00:49 ]
pi_188250803
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hele tijd bitchen over anderen die het milieu zouden slopen maar zelf 4 x per jaar vliegen?
Dit jaar 2x
pi_188250841
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:01 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Dit jaar 2x
Daar hebben we het al.

Incl. weer misbruik van je modrechten.
pi_188250847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:03 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Daar hebben we het al.

Persoonlijke aanvallen mogen achterwege blijven :) Wil je hier verder over praten, dan kan dat in KLB FB.
pi_188250849
quote:

[..]

Ik blijf mij verwonderen dat mensen die de ernst van de situatie inzien dergelijke stukjes typen onder het genot van een multisplit airco.

Lijkt mij veel schadelijker dan die paar mensen die de opwarming van de aarde ontkennen.

Het is altijd makkelijk om de aandacht te verleggen, zodat je niet naar je eigen gedrag hoeft te kijken.
pi_188250850
ALS JE ZO BEGAAN BENT MET DAT DE WERELD 'LETTERLIJK IN DE FIK STAAT' GA DAN NIET VLIEGEN!
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:04:08 #81
319979 Fok-it
All is well
pi_188250860
quote:

[..]

Daar hebben we het al.

Daar hebben we wat al precies? Je kan niet milieubewust zijn als je met het vliegtuig gaat?
pi_188250867
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Niemand zegt dat je niet meer kan vliegen of met de auto mag rijden.

Het gaat erom dat je je bewust bent wat het doet en dus probeert het minder te doen bijvoorbeeld, of alternatieve te zoeken.

VK gebruikt tenminsten zonnepanelen. Wat draag jij bij aan het milieu?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:04:52 #83
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_188250871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Er wordt wel eens gesteld dat domme vragen niet bestaan maar deze komt toch wel héél erg in de buurt.

Of wil je stiekem insinueren dat TS denkt dat het klimaat vol consistentie dient te zitten?
Jij snapt hem niet.
Op 't randje en erover.
pi_188250885
mod-edit: ik had je aangesproken over persoonlijke aanvallen. Laat die maar achterwege.

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2019 13:06:13 ]
pi_188250886
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:04 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Niemand zegt dat je niet meer kan vliegen of met de auto mag rijden.

Het gaat erom dat je je bewust bent wat het doet en dus probeert het minder te doen bijvoorbeeld, of alternatieve te zoeken.

VK gebruikt tenminsten zonnepanelen. Wat draag jij bij aan het milieu?
Ik scheid ook braaf al mijn afval, en de volgende auto gaat sowieso elektrisch worden :+
pi_188250893
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Daar hebben we wat al precies? Je kan niet milieubewust zijn als je met het vliegtuig gaat?
Als jij echt zo begaan bent met de klimaatverandering en alle ellende die daarmee gepaard zou gaan, dan ga je inderdaad niet vliegen. Dan pak je een alternatief wat minder belastend is. Of je gaat niet.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:07:33 #87
319979 Fok-it
All is well
pi_188250904
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als jij echt zo begaan bent met de klimaatverandering en alle ellende die daarmee gepaard zou gaan, dan ga je inderdaad niet vliegen. Dan pak je een alternatief wat minder belastend is. Of je gaat niet.
En wat als hij amper vlees eet, of een paar keer per week de trein pakt ipv de auto? Is hij dan niet milieubewust volgens jou?
pi_188250909
Jouw gedrag draagt niet echt bij tot de goede zaak moet ik zeggen, ts.
pi_188250913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
Hoe bedoel je? :)
pi_188250915
Ik zie het hele probleem niet, stel al is er een klimaatopwarmingsprobleempje, dan gaan wij daar weinig van merken en is het vooral vervelend voor onze kinderen.

Dus boeiend, gewoon de andere kant opkijken en ondertussen gewoon genieten en leven
pi_188250917
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:07 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En wat als hij amper vlees eet, of een paar keer per week de trein pakt ipv de auto? Is hij dan niet milieubewust volgens jou?
Ik woon op loopafstand van het werk :) Moet alleen de auto hebben als ik naar klanten moet ofzo.
pi_188250921
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:05 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ik scheid ook braaf al mijn afval, en de volgende auto gaat sowieso elektrisch worden :+
Zonde van het asfalt
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:09:06 #93
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_188250927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
mod-edit: ik had je aangesproken over persoonlijke aanvallen. Laat die maar achterwege.
_O_ Dit dus, hypocriete groep is dat. Zolang het vliegen niet aan wordt gepakt (kerosine belasten, spotprijzen bestrijden en cancelen uitbreiding Schiphol) is elke klimaatdiscussie overbodig.
Op 't randje en erover.
pi_188250928
Jan modaal mag krom liggen zoals altijd. Die kan het van zijn simpele loon en 40 urige werkweek ophoesten.
pi_188250932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? :)
nogal autoritair
pi_188250957
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:09 schreef The_answer_is_within_you het volgende:

[..]

nogal autoritair
En wat heeft dat met het klimaat te maken?
pi_188250960
quote:

[..]

1 keertje naar Azie vliegen is 6 jaar vlees eten:

https://www.volkskrant.nl(...)vlees-eten~b9a42487/
pi_188250962
quote:

[..]

Tja, Al Gore is ook heel milieuewust.
Maar
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie het hele probleem niet, stel al is er een klimaatopwarmingsprobleempje, dan gaan wij daar weinig van merken en is het vooral vervelend voor onze kinderen.

Dus boeiend, gewoon de andere kant opkijken en ondertussen gewoon genieten en leven
Dit, installeer gewoon een multisplit airco en ga lekker op vliegvakantie.
En een beetje zeuren op fok op die paar mensen die de klimaatverandering ontkennen.
pi_188250984
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:05 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Compleet nutteloos wederom: https://www.autoblog.nl/n(...)n-benzineauto-121628
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:13:59 #100
319979 Fok-it
All is well
pi_188250999
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:11 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tja, Al Gore is ook heel milieuewust.
Maar
[..]

Dit, installeer gewoon een multisplit airco en ga lekker op vliegvakantie.
En een beetje zeuren op fok op die paar mensen die de klimaatverandering ontkennen.
Tsja makkelijk praten als je al niet van plan bent om kinderen te nemen. Fuck de rest dan. Beetje zoals bejaarden die op 50+ stemmen en verder geen neuk geven om jongere generaties
pi_188251023
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tsja makkelijk praten als je al niet van plan bent om kinderen te nemen. Fuck de rest dan. Beetje zoals bejaarden die op 50+ stemmen en verder geen neuk geven om jongere generaties
Kan me het egoïsme om echt alleen aan jezelf te denken nauwelijks voorstellen, wel of geen kinderen.
pi_188251024
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:11 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Mensen zullen zich eerder afzetten van jouw ideëen als je zulk gedrag vertoont.
pi_188251026
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:15 schreef The_answer_is_within_you het volgende:

[..]

Mensen zullen zich eerder afzetten van jouw ideëen als je zulk gedrag vertoont.
ahzo
pi_188251051
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:13 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tja, dat is de eerste verstandige oplossing. Geen kinderen.
Persoonlijk denk ik niet fuck de rest en heb zelf maar een bescheiden co2 uitstoot.
En verder heb ik het idee dat je een vorm van ironie niet herkende.

[ Bericht 4% gewijzigd door Klepper272 op 02-08-2019 13:27:42 ]
pi_188251061
Laatst had ik een paar mooie links gegeven die erop duiden dat het inderdaad gewoon een natuurlijk verloop is, en dat de hele hysterie daaromheen kunstmatig wordt opgeklopt met bangmakerij en als doel het financieel uitknijpen van de burger heeft.

Dat wordt ook steeds duidelijker bij iedereen.
Maar ja, toch even de hoax hoog houden hè? Linksjakker genoeg om anderen proberen de les te lezen.

Ik ga even op zoek naar die links.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_188251066
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
pi_188251071
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik wacht in spanning af.
pi_188251076
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Kan me het egoïsme om echt alleen aan jezelf te denken nauwelijks voorstellen, wel of geen kinderen.
Gewoon een neukstop eisen van Afrika, anders gewoon geen geld meer.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_188251089
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef opgebaarde het volgende:

Jij bent echt precies het voorbeeld wat er mis is met de wereld :')
pi_188251091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:18 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Tja, dat is de eerste verstandige oplossing. Geen kinderen.
Persoonlijk denk ik niet fuck de rest en heb zelf maar een bescheiden co2 uitstoot.
Ja fantastisch. En ondertussen fokt de rest van de wereld als konijnen door.... behalve het Westen.
pi_188251093
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:42 schreef Vanillekwark het volgende:
Topic is wel meteen weer tekenend voor het probleem. Binnen no time is politiek geneuzel erbij gehaald :')
Is dit niet juist de essentie? Juist D66, Groen-Links en iets mindere (maar nog steeds teveel) mate VVD maken er een politiek spel van. Het afdwingen van klimaatakkoorden, de bevolking opzadelen met de kosten van hun eigen ideologie en mensen een schuldgevoel aanpraten. Aan de andere kant verdienen ze overigens lekker veel centjes aan contracten gunnen aan (bevriende) bedrijven die de "oplossingen" bieden voor deze zogenaamde problemen.

Helaas leven we tegenwoordig in zo'n maatschappij. Mensen zijn steeds meer afgestapt van het kerkelijke geloof (waarmee ze in bedwang gehouden konden worden) nu moet er een nieuwe stroming komen waarmee mensen in bedwang gehouden kunnen worden en dat is door mensen een schuldgevoel aan te praten (door jullie warmt de aarde op!!). Gerrit Hiemstra is zo'n clown die door de MSM zijn geloof mag verkondigen aan de kijkers. Maar vergeet niet, ook deze meneer heeft een dubbele agenda. Enerzijds verkondigen dat de wereld als maar verkloot wordt door de mens en ons gedrag, anderzijds lekker verdienen met zijn bedrijf die oplossingen biedt aan klimaat vraagstukken van voornamelijk landen in Afrika. (wij van WC-eend ...)

Kan iemand mij uitleggen waarom miljoenen jaren van klimaatschommelingen worden negeert? Wiens schuld was het dat er een ijstijd kwam? Wiens schuld was het dat de ijstijd tot een einde kwam? Zoveel nonsens die er verkondigd wordt en de linkse meute er maar achter aan hobbelen, want ze zijn oh zo goed!
pi_188251114
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:15 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Vreemd, want het is je eigen gedrag.

Laat die airco maar lekker snorren, en nog een prettige vliegvakantie!
pi_188251138
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:21 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Is dit niet juist de essentie? Juist D66, Groen-Links en iets mindere (maar nog steeds teveel) mate VVD maken er een politiek spel van. Het afdwingen van klimaatakkoorden, de bevolking opzadelen met de kosten van hun eigen ideologie en mensen een schuldgevoel aanpraten. Aan de andere kant verdienen ze overigens lekker veel centjes aan contracten gunnen aan (bevriende) bedrijven die de "oplossingen" bieden voor deze zogenaamde problemen.

Helaas leven we tegenwoordig in zo'n maatschappij. Mensen zijn steeds meer afgestapt van het kerkelijke geloof (waarmee ze in bedwang gehouden konden worden) nu moet er een nieuwe stroming komen waarmee mensen in bedwang gehouden kunnen worden en dat is door mensen een schuldgevoel aan te praten (door jullie warmt de aarde op!!). Gerrit Hiemstra is zo'n clown die door de MSM zijn geloof mag verkondigen aan de kijkers. Maar vergeet niet, ook deze meneer heeft een dubbele agenda. Enerzijds verkondigen dat de wereld als maar verkloot wordt door de mens en ons gedrag, anderzijds lekker verdienen met zijn bedrijf die oplossingen biedt aan klimaat vraagstukken van voornamelijk landen in Afrika. (wij van WC-eend ...)

Kan iemand mij uitleggen waarom miljoenen jaren van klimaatschommelingen worden negeert? Wiens schuld was het dat er een ijstijd kwam? Wiens schuld was het dat de ijstijd tot een einde kwam? Zoveel nonsens die er verkondigd wordt en de linkse meute er maar achter aan hobbelen, want ze zijn oh zo goed!
Je weet dat je van teveel blowen paranoïde word?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_188251171
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:21 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Jij bent echt precies het voorbeeld wat er mis is met de wereld :')
Dat idee heb je naar aanleiding van dit topic?
pi_188251176
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Absoluut .. Maar ben een gewoon hardwerkende bijna 40-jarige papa van 2 kinderen die in zijn leven nog geen drugs heeft gebruikt. Ik ben realistisch. Maar, laat je fijn leiden door drammers die niet wetenschappelijke bullshit verkopen.
pi_188251198
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:25 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Absoluut .. Maar ben een gewoon hardwerkende bijna 40-jarige papa van 2 kinderen die in zijn leven nog geen drugs heeft gebruikt. Ik ben realistisch. Maar, laat je fijn leiden door drammers die niet wetenschappelijke bullshit verkopen.
Ho ho. Je weet dat je door die 2 kinderen gelijk al verdacht bent bij de klimaat-ayatollahs he?

Terwijl ze zelf tig ker per jaar voor de lols de wereld rondvliegen, maar goed...
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:27:12 #117
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188251208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:15 schreef dagobertE6 het volgende:
Meest terechte klacht ooit.
Daarnaast ook trollen als vogeltjes dans bannen met hun fakenews!

We hebben verdomme al bijna 3 decennia geen 11-stedentocht meer, zomers worden extremer, kerst is warmer dan Pasen maar nee hoor dit gebeurde altijd al, toch? :')

zum kotsen
We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.

Of is toen opeens magisch het klimaat 'gered', en zijn we het sindsdien weer aan het verneuken? :')

De zomer van 16 jaar geleden, 2003, kende een hittegolf van 12 dagen. Ik herinner me die zomer, in mijn herinnering was het van maart tot september vrijwel constant warm/mooi weer. Problemen met het lozen van koelwater, waardoor zelfs de elektriciteitsvoorziening in gevaar kwam.

Of is dat dan weer een incident?

Het klimaat verandert constant, daar is geen twijfel over mogelijk, ik ben alleen niet overtuigd van die enorme invloed van de mens daarop.

En als CO2 o.a. het probleem is, waarom worden er dan niet massaal bomen teruggeplant in ontboste gebieden?

Nee, wat is de oplossing? Iedereen moet een dure warmtepomp/elektrische auto etc. kopen, en al het oude moet vervangen worden. :') Ik heb nog nooit een rekensom gezien van de vervuiling die de massale productie van die goederen (die ook nog eens na X tijd vervangen dienen te worden) gaat opleveren, maar ik neem zomaar aan dat die een stuk hoger is dan het planten van bomen.
pi_188251216
quote:
ALS JE ZO BEGAAN BENT MET DAT DE WERELD 'LETTERLIJK IN DE FIK STAAT' GA DAN NIET VLIEGEN!
Als hij dat gaat doen, ga jij dan eindelijk serieus om met dit onderwerp ipv je ontwijkgedrag?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:28:58 #119
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188251243
Wat een gezellig topic is dit O+
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188251259
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:21 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja fantastisch. En ondertussen fokt de rest van de wereld als konijnen door.... behalve het Westen.
1 persoon in het Westen verbruikt meer dan een dorp op de steppes in Afrika.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:30:15 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188251269
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:11 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Zie hierboven een aantal voorbeelden van giftig gedrag. Beetje quasi-grappig in de rondte schoppen, halve verhalen vertellen, andere mensen volcontinu ridiculiseren omdat ze zichzelf niet van kant maken of wel eens in een auto rijden. Wederom in het rijtje van te nat/droog/vol/klein/koud/heet. Je verantwoordelijkheid compleet overboord gooien want niets is uiteraard beter dan iets want iets is niet alles en dan ben je hypocriet bezig. Ofzo.

Dodelijk vermoeiend en altijd dezelfde weer die de sfeer uiteindelijk compleet verpesten. Gejammer over vliegreizen, halve cijfers aanhalen, ontwikkelingen en huidige mogelijkheden compleet negeren en ga zo maar door, liefst nog gespekt met wat vreemdelingenhaat hier en daar.

Misschien moet er eens nagedacht worden over een forum voor mensen met een minimale forumscore van (vulmaarin).

Dat houdt zulk volk erbuiten en zorgt ervoor dat de mensen die zich wél kunnen gedragen maar dat om welke reden dan ook niet altijd doen (legio voorbeelden wat dat betreft) dat wel zullen doen.
pi_188251275
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Als hij dat gaat doen, ga jij dan eindelijk serieus om met dit onderwerp ipv je ontwijkgedrag?
Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:31:15 #123
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188251291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.
Jij hebt een sticker verdient!
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:31:42 #124
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188251297
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij hebt een sticker verdient!
Verdient :')
pi_188251302
quote:

[..]

Het gaat mij er niet om wat je doet om het milieu te beschermen, het gaat mij om je woorden met betrekking tot de klimaatsverandering. Je reageert niet op het verergeren door de mens daarvan.
pi_188251304
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef Repentless het volgende:

[..]

We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.

Of is toen opeens magisch het klimaat 'gered', en zijn we het sindsdien weer aan het verneuken? :')

De zomer van 16 jaar geleden, 2003, kende een hittegolf van 12 dagen. Ik herinner me die zomer, in mijn herinnering was het van maart tot september vrijwel constant warm/mooi weer. Problemen met het lozen van koelwater, waardoor zelfs de elektriciteitsvoorziening in gevaar kwam.

Het klimaat verandert constant, daar is geen twijfel over mogelijk, ik ben alleen niet overtuigd van die enorme invloed van de mens daarop.

En als CO2 o.a. het probleem is, waarom worden er dan niet massaal bomen teruggeplant in ontboste gebieden?

Nee, wat is de oplossing? Iedereen moet een dure warmtepomp/elektrische auto etc. kopen, en al het oude moet vervangen worden. :') Ik heb nog nooit een rekensom gezien van de vervuiling die de massale productie van die goederen (die ook nog eens na X tijd vervangen dienen te worden) gaat opleveren, maar ik neem zomaar aan dat die een stuk hoger is dan het planten van bomen.
Kudows dat je zoveel moeite stopt in een trollpost ^O^
pi_188251323
quote:

[..]

Heb je wel kinderen want daar vallen veel gekkies over bij Jesse Klaver
pi_188251325
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef Dven het volgende:

Gejammer over vliegreizen, halve cijfers aanhalen, ontwikkelingen en huidige mogelijkheden compleet negeren en ga zo maar door, liefst nog gespekt met wat vreemdelingenhaat hier en daar.
Gejammer over vliegreizen, zo typerend. Nee dat is geen gejammer, dat is consequent zijn en doen wat je predikt. Maar dat is een vies idee bij jullie, dat is bekend. Grote mond over anderen en anderen moeten het maar doen (dE ToKkIeS!11!!!) maar je eigen verantwoordelijkheid ook maar een klein beetje nemen? Welnee, ik ga niet 24 uur in de Flexbus zitten als ik in 1,5 uur in Barcelona kan zitten voor m'n weekendje zuipen op de Ramblas.

quote:
Misschien moet er eens nagedacht worden over een forum voor mensen met een minimale forumscore van (vulmaarin).
Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.
pi_188251337
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ho ho. Je weet dat je door die 2 kinderen gelijk al verdacht bent bij de klimaat-ayatollahs he?

Terwijl ze zelf tig ker per jaar voor de lols de wereld rondvliegen, maar goed...

Ik kan wel 20 keer de wereld rondvliegen. Nee wacht, 40 keer, ik heb twee kinderen niet.
pi_188251340
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:31 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Het gaat mij er niet om wat je doet om het milieu te beschermen, het gaat mij om je woorden met betrekking tot de klimaatsverandering. Je reageert niet op het verergeren door de mens daarvan.
Ik hoor al 40 jaar dat we eraan gaan. Eerst was het voedsel op (Club van Rome), toen de zure regen, daarna het ozongat, daarna Peak Oil en nu Global Warming.
pi_188251357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik hoor al 40 jaar dat we eraan gaan. Eerst was het voedsel op (Club van Rome), toen de zure regen, daarna het ozongat, daarna Peak Oil en nu Global Warming.
En als we niks hadden ondernomen tegen die zaken, waren we er ook al aan.
pi_188251370
quote:
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.
pi_188251381
quote:

TS snapt _O_
pi_188251390
het zal mij aan mijn reet roesten dat je kleinkinderen het wat te warm hebben binnen 100 jaar
pi_188251391
quote:

[..]

Goed bezig! :)
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:38:31 #136
319979 Fok-it
All is well
pi_188251418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:36 schreef 20100 het volgende:
het zal mij aan mijn reet roesten dat je kleinkinderen het wat te warm hebben binnen 100 jaar
Wat te warm :') en het dan raar vinden dat domrechts geridiculiseerd wordt.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:38:49 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188251419
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef Repentless het volgende:

[..]

Gestopt met lezen toen je de 'droge' periode van de elfstedentocht erbij haalde. Bekend met het begrip 'thermische waterverontreiniging'?

Haal de grafieken van de winters tussen 63 en 85 er even bij en er waren er zat waar met 'normale' wateromstandigheden de tocht verreden had kunnen worden.

Wederom een goed voorbeeld van opzettelijk misinformatie verspreiden. Walgelijk.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:41:42 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188251460
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gejammer over vliegreizen, zo typerend. Nee dat is geen gejammer, dat is consequent zijn en doen wat je predikt. Maar dat is een vies idee bij jullie, dat is bekend. Grote mond over anderen en anderen moeten het maar doen (dE ToKkIeS!11!!!) maar je eigen verantwoordelijkheid ook maar een klein beetje nemen? Welnee, ik ga niet 24 uur in de Flexbus zitten als ik in 1,5 uur in Barcelona kan zitten voor m'n weekendje zuipen op de Ramblas.
[..]

Gejammer want, zoals ik daar ook al zei, je geeft halve informatie en bent blind voor én de mogelijkheden die er hedendaags zijn én voor wat de toekomst gaat brengen.

Over je "hunniegekanker" ga ik verder niet in en naar goed gebruik ga ik je behandelen zoals je verdient, dus doodgezwegen.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:42:03 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188251466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:35 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!

Genant.
pi_188251474
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Genant.
Zie je felle reactie :') ..
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:42:54 #141
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188251478
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Genant.
Maar andersom is het wel oke toch?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:44:55 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188251499
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Maar andersom is het wel oke toch?
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.
pi_188251545
Dven de messias, heeft zich geopenbaard, hooray, hooray.

[ Bericht 1% gewijzigd door The_answer_is_within_you op 02-08-2019 13:55:09 ]
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:49:50 #144
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188251572
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:35 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Leuk man.
In de psychologie heet dit gedrag projectie.
pi_188251588
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.
Ik zie juist dat er veel over links wordt geluld. Forumbreed.

Erg hypocriet weer. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2019 13:55:09 ]
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:52:23 #146
319979 Fok-it
All is well
pi_188251620
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Laatst had ik een paar mooie links gegeven die erop duiden dat het inderdaad gewoon een natuurlijk verloop is, en dat de hele hysterie daaromheen kunstmatig wordt opgeklopt met bangmakerij en als doel het financieel uitknijpen van de burger heeft.

Dat wordt ook steeds duidelijker bij iedereen.
Maar ja, toch even de hoax hoog houden hè? Linksjakker genoeg om anderen proberen de les te lezen.

Spoorloos verdwenen? Jeetje, verrassend
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:53:22 #147
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188251631
quote:

[..]

Ik volg je niet de hele dag maar het zou me niet verbazen
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:53:36 #148
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_188251636
Ik ontken klimaat.
Op 't randje en erover.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:55:45 #149
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188251663
Tja verbeter de wereld begin bij jezelf hè. Altijd makkelijk wijzen maar je hebt handvatten zat om zelf een stap vooruit te zetten.

Vlees eten en vliegen, beide erg slecht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:00:26 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188251737
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja verbeter de wereld begin bij jezelf hè. Altijd makkelijk wijzen maar je hebt handvatten zat om zelf een stap vooruit te zetten.

Vlees eten en vliegen, beide erg slecht.
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)

KLM neemt daar voortouw in trouwens. Meen dat binnen nu en een paar jaar 1 op de 50 vluchten al met biokerosine gaat zijn en het dan erg snel willen gaan opschalen.

Ik vermoed dat tegen de tijd dat het breed beschikbaar is kerosine flink belast gaat worden waardoor de meeste maatschappijen overstappen op de bio-variant. In eerste instantie zullen de.prijzen van vluchten gaan stijgen maar zolang de ontwikkeling van biokerosine zich doorzet worsen de ontwikkelingskosten lager en zullen de tarieven ook weer dalen.
pi_188251835
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)

KLM neemt daar voortouw in trouwens. Meen dat binnen nu en een paar jaar 1 op de 50 vluchten al met biokerosine gaat zijn en het dan erg snel willen gaan opschalen.

Ik vermoed dat tegen de tijd dat het breed beschikbaar is kerosine flink belast gaat worden waardoor de meeste maatschappijen overstappen op de bio-variant. In eerste instantie zullen de.prijzen van vluchten gaan stijgen maar zolang de ontwikkeling van biokerosine zich doorzet worsen de ontwikkelingskosten lager en zullen de tarieven ook weer dalen.
Goed plan, waar wil je de grondstoffen voor die biobrandstoffen gaan verbouwen?

Ik heb wel zo mijn ideeën waar het tegen een lage prijs kan.
pi_188251839
Kan iemand mij uitleggen waarom er massaal bomen gekapt worden in Nederland en vooral (in onze links-knuffelende) hoofdstad? Waar draagt dit toe bij? Waarom hoor je hier geen enkele klimaat drammer over?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:07:33 #153
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_188251840
quote:

[..]

Dat zou mooi zijn maar is nog toekomstmuziek. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:09:03 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188251855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Goed plan, waar wil je de grondstoffen voor die biobrandstoffen gaan verbouwen?

Ik heb wel zo mijn ideeën waar het tegen een lage prijs kan.
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.

Leuk geprobeerd maar nee.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:11:00 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188251886
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn maar is nog toekomstmuziek. :P
Gaat al rap hoor :) zie dit artijel van een paar maanden geleden nog.

https://www.volkskrant.nl(...)trie-afval~ba871a28/
pi_188251913
Je kan op zijn minst erkennen dat de mens een aandeel heeft bij de klimaatverandering. Dan kun je altijd nog voor jezelf bekijken hoe je daar zelf wat bewuster mee wil omgaan en in welke mate. Dit allemaal een hoax noemen na tientallen jaren aan wetenschappelijke studies is gewoon raar. Maar moet wel zeggen aan de andere kant mensen die anderen gaan vertellen hoe ze moeten leven zijn ook wel stevig vermoeiend.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:13:16 #157
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188251922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.

Daar draag ik overigens een flink steentje aan bij.
pi_188251935
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef DutchieBre het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er massaal bomen gekapt worden in Nederland en vooral (in onze links-knuffelende) hoofdstad? Waar draagt dit toe bij? Waarom hoor je hier geen enkele klimaat drammer over?
Die drammers zijn niet compleet debiel.
Als zij gaan huilen om die paar bomen, dan neemt al helemaal niemand hun meer serieus. Zelfs niet hun soortgenoten.

Had je toch wel zelf kunnen bedenken (hoop ik)
pi_188251959
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:34 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

En als we niks hadden ondernomen tegen die zaken, waren we er ook al aan.
Het enige waar iets tegen ondernomen is, is het gat in de ozonlaag. De rest niks nakko nadda waren allemaal hoaxes.
pi_188251973
quote:

[..]

Ben inderdaad de hele dag over domrechts aan het brullen ja.
Dat klopt ja.
pi_188251976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Frituurvet :'), leuk geprobeerd maar nee.
Welke afvalstromen uit welke fabrieken?

Nadelen van biobrandstoffen

quote:
Biobrandstoffen zijn gebaseerd op dezelfde energieopwekking (fotosynthese) als land- en bosbouw. Daardoor kan concurrentie ontstaan tussen landbouw voor voedsel en voor energie om de beschikbare productiemiddelen, zoals landbouwgrond, water en kunstmest. Opwekkingsmethoden met een veel hogere opbrengst en die geen goede grond, water of kunstmest behoeven, zoals het gebruik van zonnecellen, worden daarom -althans op langere termijn- door velen als een beter alternatief gezien.

Vaak wordt kunstmest gebruikt om biobrandstoffen te telen. Het gebruik van overmatig kunstmest leidt echter tot de uitstoot van het broeikasgas lachgas (N2O). Lachgas heeft een 310 keer sterkere broeikaswerking dan CO2.[5][6] De productie van kunstmest is erg energie-intensief en men maakt ervoor vaak gebruik van fossiele brandstoffen.

Omdat voor de productie van biobrandstoffen vaak veel grond nodig is wordt er getwijfeld of het grondoppervlak wel toereikend is voor de energiebehoefte.

Voor de teelt van biobrandstoffen is ook relatief veel water benodigd. Planten hebben veel water nodig om te groeien. Per GJ aan energie (ongeveer de energie die een kerncentrale per seconde produceert), is 50–400 m3 water nodig. Wanneer biomassa niet direct verbrand wordt, maar omgezet tot brandstoffen voor motorvoertuigen, kan dit toenemen tot 600 m3/GJ.[7] Bij biomassa uit aquatisch milieu (zee, vijvers) vervalt dit nadeel grotendeels.
Concurrentie met voedselgewassen

De toegenomen vraag naar biobrandstof kan tot hogere voedselprijzen leiden. Bij gewassen die zowel als voedingsmiddel als voor biobrandstof gebruikt kunnen worden, kan de voedselvoorziening in het geding komen waarbij het armste deel van de wereldbevolking het eerst de gevolgen ondervindt. In januari 2007 braken in Mexico protesten uit als gevolg van prijsstijgingen van 400% voor tortilla's die toegeschreven werd aan de toegenomen vraag in de Verenigde Staten naar maïs voor biobrandstof.[8]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstof
pi_188251985
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die drammers zijn niet compleet debiel.
Als zij gaan huilen om die paar bomen, dan neemt al helemaal niemand hun meer serieus. Zelfs niet hun soortgenoten.

Had je toch wel zelf kunnen bedenken (hoop ik)
Procentueel gezien is de kap in NL groter dan in de Amazone. Lijkt me dat ze daar juist wel over zouden moeten drammen .. Bomen, de natuurlijke filter tegen CO2 .....
pi_188252009
quote:

[..]

Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren
_O-
Je bedoelt een aflaat kopen! Als jij iets meer betaald wordt er 0,0 gram CO2 minder uitgestoten!
Zo typerend dit, omdat je het ZELF zo graag doet, dan is het opeens niet erg. Terwijl vliegen 1 vd meest vervuilende (en onbelaste) industrieen ter wereld is. En in Europa de facto onnodig. Je kan best heel Europa rond komen in treinen en bussen, maar je hebt er geen zin in want het duurt te lang.
quote:
en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
'Biokerosine'. Frituurvet opstoken ja. Nou nou wat goed. Net zoals je 'biomassacentrales' (lees bossen opstoken).
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:20:14 #164
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252032
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:16 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Frituurvet :'), leuk geprobeerd maar nee.
Welke afvalstromen uit welke fabrieken?

Nadelen van biobrandstoffen
[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstof
Lees anders gewoon het daaronder geplaatste artikel. Geen zin meer in dit dom gezever van je dus je gaat net als de oennoembare op de negeerlijst.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:21:22 #165
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252053
Mensen die wél normaal kunnen reageren zijn overigens uiteraard van harte welkom :)
pi_188252073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:21 schreef Dven het volgende:
Mensen die wél normaal kunnen reageren zijn overigens uiteraard van harte welkom :)
Mensen die dezelfde mening ventileren bedoel je?
pi_188252095
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:17 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Procentueel gezien is de kap in NL groter dan in de Amazone. Lijkt me dat ze daar juist wel over zouden moeten drammen .. Bomen, de natuurlijke filter tegen CO2 .....
Procentueel gezien? Ten opzichte van wat?

In 1 jaar tijd is in de Amazone een gebied gekapt ter grootte van 1/5de van Nederland. Dus ik denk dat je een klein foutje maakt
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:25:45 #168
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252126
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:22 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Mensen die dezelfde mening ventileren bedoel je?
Nee, dat zeg ik niet. Goed lezen.
pi_188252156
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het enige waar iets tegen ondernomen is, is het gat in de ozonlaag. De rest niks nakko nadda waren allemaal hoaxes.
OK, einde discussie
pi_188252178
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Lees anders gewoon het daaronder geplaatste artikel. Geen zin meer in dit dom gezever van je dus je gaat net als de oennoembare op de negeerlijst.
Ach, feiten zij opeens dom gezever.

Maar het ergste is dat jij mij op een negeerlijst heb gezet.
Zijn daar hulpgroepen voor hoe ik met dit grote verdriet kan omgaan?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:29:29 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252192
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:27 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

OK, einde discussie
Tsja, dan houdt het op he. Beetje alsof je een flatearther wil bewijzen dat de aarde rond is of een moslim dat allah niet bestaat. Het heeft allemaal geen zin joh.

Geef je duidelijke voorbeelden inclusief brom (waar altijd om gemiept wordt) over hoe biokerosine geproduceerd gaat worden, krijg je weer een wikipedialijstje toegestuurd over hoe gangbare biobrandstoffen geproduceerd worden.

Vermoeiend is het woord van de dag.
pi_188252200
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Wat te warm :') en het dan raar vinden dat domrechts geridiculiseerd wordt.
wat denk je dat het plotseling 60 graden wordt in de winter? :')
pi_188252207
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Procentueel gezien? Ten opzichte van wat?

In 1 jaar tijd is in de Amazone een gebied gekapt ter grootte van 1/5de van Nederland. Dus ik denk dat je een klein foutje maakt
Beschikbare oppervlakte NL t.o.v. beschikbare oppervlakte Amazonegebied .. Procentueel gezien is er in NL meer gekapt
pi_188252212
Dan vraag ik mij af, levert het verbranden van biobrandstoffen in een straalmotor geen co2 op?
pi_188252214
Terechte klacht.
pi_188252223
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:30 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Beschikbare oppervlakte NL t.o.v. beschikbare oppervlakte Amazonegebied .. Procentueel gezien is er in NL meer gekapt
Ah dus je hebt het over de kap in Nederland in de afgelopen paar duizend jaar

Oke goed punt. Die drammers moeten zich inderdaad druk maken om de huidige kap in Amsterdam ipv amazone
pi_188252252
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:30 schreef Klepper272 het volgende:
Dan vraag ik mij af, levert het verbranden van biobrandstoffen in een straalmotor geen co2 op?
Wiezo?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:33:12 #178
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188252255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:21 schreef Dven het volgende:
Mensen die het wél met mij eens zijn zijn overigens uiteraard van harte welkom :)
Fixed
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:34:31 #179
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_188252277
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Stop nou een keer met dat gelul over het "redden" van onze planeet. Er hoeft helemaal niets gered te worden. De aarde draaide al een lange tijd voordat mensen er rondliepen en zal ook nog lang na de mensheid ronddraaien.

Jij wil zorgen dat de mensheid nog wat langer en comfortabeler hier kan zijn. Niks mis mee hoor, maar zeg dat gewoon.
Bedankt Hans.
pi_188252279
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah dus je hebt het over de kap in Nederland in de afgelopen paar duizend jaar

Oke goed punt. Die drammers moeten zich inderdaad druk maken om de huidige kap in Amsterdam ipv amazone
quote:
Nederland ontbost. Volgens onderzoekers van Wageningen Universiteit (WUR) is tussen 2013 en 2017 ruim 5.400 hectare bos verdwenen. Een afname van 0,36 procent per jaar, percentueel een sterkere teruggang dan de ontbossing van het Braziliaanse Amazonewoud (0,24 procent).

Dat is niet te wijten aan uitdijende steden, nieuwe snelwegen of extra landbouwgrond. De voornaamste oorzaak van de teruggang is de omvorming van bossen naar andersoortige natuur zoals heide en stuifzand.

Hij pakt mijn URL niet goed, maar is een stuk uit de Volkskrant
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:36:13 #181
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_188252315
quote:

Bommen op Afrika en China scheelt al toch
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_188252416
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, dan houdt het op he. Beetje alsof je een flatearther wil bewijzen dat de aarde rond is of een moslim dat allah niet bestaat. Het heeft allemaal geen zin joh.

Geef je duidelijke voorbeelden inclusief brom (waar altijd om gemiept wordt) over hoe biokerosine geproduceerd gaat worden, krijg je weer een wikipedialijstje toegestuurd over hoe gangbare biobrandstoffen geproduceerd worden.

Vermoeiend is het woord van de dag.
Het is zeer selectief een artikel plaatsen wat je in straatje past. De productie van de grondstoffen zelf (de frituurolie en het verbruik daarvan) wordt bv niet eens meegenomen. Lufthansa stopt er ook weer mee:

quote:
Bovendien is de klimaatwinst van biokerosine veel kleiner dan de luchtvaartsector beweert en het is niet uitgesloten dat de klimaateffecten zelfs groter zijn dan bij de verbranding van conventionele kerosine. Ook pakt de verbranding van brandstoffen in hogere luchtlagen voor het klimaat nog slechter uit dan op de grond. Dat geldt ook voor biobrandstoffen. “Lufthansa beweert met haar proefvluchten te hebben bijgedragen aan een beter klimaat, maar ze kan deze claim alleen maar maken omdat ze niet alle klimaateffecten meerekent”, aldus Ritsema.

Volgens Milieudefensie is de enige echt duurzame oplossing minder vliegen
https://vroegevogels.bnnv(...)iegen-op-biokerosine
pi_188252431
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wiezo?
Nou omdat het hetzelfde chemische proces is misschien? :D
pi_188252465
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:34 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

[url=https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eenzame-boomstronk-tekent-oorlog-om-het-bos~b4184f63/?referer=https%3A%2F%2Fwww.geenstijl.nl%2F5147106%2F6-vragen-over-de-grote-bomenkap-van-2019%2F]Hier staat het[/url]
[..]

Kijk nu ben je duidelijk en daar kan de ander (bijvoorbeeld ik) iets van leren ipv die kinderachtige sneue hypocriet kaart te spelen.

Dat wist ik niet en er is wel enige verschil met de Amazone omdat Staatsbosbeheer hier bezig is met biodiversiteit en de natuur niet volledig verdwijnt en in de Amazone in diezelfde vijf jaar een heel gebied ter grootte van Nederland verdwijnt.

Situatie in de Amazone lijkt mij sowieso een stuk urgenter, maar dat is inderdaad geen argument om hier de ogen voor ons eigen handelen te sluiten.
pi_188252492
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou omdat het hetzelfde chemische proces is misschien? :D
Zorgt op grote hoogte wel voor meer schade

Of zoals anderen het liever zien, zonder CO2 groeit geen boom
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:46:59 #186
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252511
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:33 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Fixed
Fix eerst maar het nodige aan jezelf want daar valt nog genoeg winst mee te behalen. En laat mijn oprechte woorden maar gewoon verder met rust. :)
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:52:32 #187
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188252589
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Fix eerst maar het nodige aan jezelf want daar valt nog genoeg winst mee te behalen. En laat mijn oprechte woorden maar gewoon verder met rust. :)
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:56:33 #188
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252643
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wiezo?
Biokerosine kan technisch gezien voor een vermindering van 90% co2 en 100% fijnstoffen zorgen (maal even niet om dat stukje van 7 jaar geleden van de vroege vogels :') en milieudefensie).

Punt is voor het moment dat om veiligheidsredenen vooralsnog tot 50% biokerosine bijgetankt mag worden dus dat halveert het maximale effect alweer. Hoe dan ook is het een gigantische vooeuitgang ten opzichte van conventionele kerosine.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:58:19 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252656
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zorgt op grote hoogte wel voor meer schade

Of zoals anderen het liever zien, zonder CO2 groeit geen boom
Nee, zorgt op grote hoogte niet voor meer schade.

Best gewoon op hedendaagse bronnen oriënteren en niet op milieu-extremisten die het vliegen gewoon volledig willen uitroeien ipv milieutechnisch zo interessant mogelijk te maken.
pi_188252676
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:52 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ik meld mij ook aan voor die lijst.
N A P O L I
C A M P A N I A
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:00:33 #191
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188252690
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:59 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ik meld mij ook aan voor die lijst.
De blokkeerlijst van dven?
Lijkt me heerlijk om niet meer steeds van die zure reacties te krijgen
pi_188252697
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:58 schreef Dven het volgende:

[..]
milieu-extremisten

Als het om zijn heilige vliegen gaat, dan...
  Forum Admin vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:00:50 #193
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_188252698
Zodra globale bevolkingskrimp ter tafel komt kunnen we het pas echt hebben over een klimaataanpak. De huidige keuzes van de politiek zijn slechts druppels olie, voornamelijk kortzichtig, op een gloeiende plaat.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:01:11 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252701
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 14:52 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ik vind je erg vervelend, absoluut een trol en een baggeraar maar je lijkt in ieder geval niet compleet achterlijk te zijn dus af en toe mag het voordeel van de twijfel wel worden gegeven.

Zou bepaalde lieden uiteraard liefst daadwerkelijk blokkeren maar kan vanaf hier helaas geen fok abonnement nemen (zonder er nog eens twintig euro extra aan kwijt te zijn) en helaas ben ik de post kwijt waar je je browser zo kon configureren dat posts van bepaalde users automatisch 'gewist' worden.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:02:50 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252720
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als het om zijn heilige vliegen gaat, dan...
Ik vlieg zelden tot nooit, heb er sowieso een absolute hekel aan en trein veel liever door Europa dus maak je vooral niet zo dik :*
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:03:22 #196
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252728
Wel schattig dat het weer een circle jerkje van ontkenners en anti's geworden is. Zo kennen we jullie weer :)
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:04:31 #197
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252738
En aiciu, die nagemaakte zonder ook maar een spoor van een ruggengraat komt uiteraard nooit op de negeerlijst _O-
pi_188252743
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind je erg vervelend, absoluut een trol en een baggeraar maar je lijkt in ieder geval niet compleet achterlijk te zijn dus af en toe mag het voordeel van de twijfel wel worden gegeven.

Zou bepaalde lieden uiteraard liefst daadwerkelijk blokkeren maar kan vanaf hier helaas geen fok abonnement nemen (zonder er nog eens twintig euro extra aan kwijt te zijn) en helaas ben ik de post kwijt waar je je browser zo kon configureren dat posts van bepaalde users automatisch 'gewist' worden.
Zo zo. Wel 20 euro.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:05:20 #199
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188252747
Bangmakerij :)
Waar je je al niet druk om maakt :)
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:06:42 #200
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188252772
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Gestopt met lezen toen je de 'droge' periode van de elfstedentocht erbij haalde. Bekend met het begrip 'thermische waterverontreiniging'?

Haal de grafieken van de winters tussen 63 en 85 er even bij en er waren er zat waar met 'normale' wateromstandigheden de tocht verreden had kunnen worden.

Wederom een goed voorbeeld van opzettelijk misinformatie verspreiden. Walgelijk.
:') Er zijn in 110 jaar 15 tochten verreden. De kans op een Elfstedentocht is altijd maar zo'n 20% per jaar geweest sinds het begin.

In 2012 heeft de sneeuw voorkomen dat er een gereden had kunnen worden, anders waren de omstandigheden gewoon goed geweest. Dat is nog maar fucking 7 jaar geleden.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:07:58 #201
64831 2NutZ
pi_188252787
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:03 schreef Dven het volgende:
Wel schattig dat het weer een circle jerkje van ontkenners en anti's geworden is. Zo kennen we jullie weer :)
Grappig, dit zie je ook altijd bij andere onderwerpen :D de circle jerk, daar zit jij ook vaak in.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:09:22 #202
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252805
quote:
9s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:07 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Grappig, dit zie je ook altijd bij andere onderwerpen :D de circle jerk, daar zit jij ook vaak in.
Zoals? :)
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:10:21 #203
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188252824
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Mag ik dit als compliment beschouwen?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:10:56 #204
64831 2NutZ
pi_188252830
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:09 schreef Dven het volgende:

[..]

Zoals? :)
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 12:22 schreef Dven het volgende:

[..]

Polivegans zijn de kanker van het FOK! forum.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 12:23 schreef Dven het volgende:
HET LINKSE VIRUS ALLEMAAL!!!!!!!!

Is zoiets nu om te janken of om te lachen?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 12:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Ah oke maar de reacties zelf op een topic zijn nog wel steeds vol verzuurd geklaag en poliveganistisch gejammer ook al heeft het eigenlijk weinig met het desbetreffende onderwerp te maken en kom je dus steeds weer in dezelfde vicieuze cirkels tussen figuren die altijd een beetje boosjes zijn en mensen die dat volk dan maar gaan trollen? Spijtig.
Dat constante geneuzel met mensen die de neus dezelfde kant op hebben als jij en het negeren van goeie argumenten van de oppositie om het zo maar te noemen.
Geen zin in meer posts quoten omdat iedereen dat overal makkelijk zelf kan vinden hier in topics die je niet aanstaan.

Maar wel jammer, dat hypocriete altijd...

Als persoon mag ik je verder nog steeds hoor.
Iets minder hypocriet en selectief zijn zou je wel sieren.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:18:10 #205
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252936
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:06 schreef Repentless het volgende:

[..]

:') Er zijn in 110 jaar 15 tochten verreden. De kans op een Elfstedentocht is altijd maar zo'n 20% per jaar geweest sinds het begin.

In 2012 heeft de sneeuw voorkomen dat er een gereden had kunnen worden, anders waren de omstandigheden gewoon goed geweest. Dat is nog maar fucking 7 jaar geleden.
Niet dat ik de elfstedentocht in de hele discussie ook maar van enige waarde vind aangezien ik - en ongeveer iedere klimaatwetenschapper met mij - er overtuigd van ben dat deze in de nabije toekomst wel weer eens gereden gaat worden. En dit ongeacht de wetenschappelijk bewezen menselijke invloed (gouden standaard, iemand?). Wel is het zo dat jij een periode van droogte als argument gebruikte terwijl er in die periode zonder thermische vervuiling naar alle waarschijnlijkheid een viertal tochten geoeganiseerd konden worden.

Overigens was niet enkel de sneeuw spelbreker. Voorname punt was uiteindelijk simpelweg het gebrek aan vorst (zat 'sneeuwrijke' tochten geweest) en buiten dat het draaien van de wind wat voor veel watercirculatie en dus afkalvering van ijs heeft gezorgd.

Inderdaad, onder perfecte omstandigheden had er een tocht gereden kunnen worden. Wat op zich ook wel weer vraagtekens mag oproepen aangezien de omstandigheden in de atmosfeer en hoe de drukgebieden lagen in principe zelf wel al perfect waren. :)
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:19:13 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252948
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:10 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat constante geneuzel met mensen die de neus dezelfde kant op hebben als jij en het negeren van goeie argumenten van de oppositie om het zo maar te noemen.
Geen zin in meer posts quoten omdat iedereen dat overal makkelijk zelf kan vinden hier in topics die je niet aanstaan.

Maar wel jammer, dat hypocriete altijd...

Als persoon mag ik je verder nog steeds hoor.
Iets minder hypocriet en selectief zijn zou je wel sieren.
Ik had de 'oppositie' ontzettend graag met goede argumenten zien aankomen maar dat blijkt tot op de dag van vandaag spijtig genoeg enorm lastig. Dat ik lacherig doe om mensen die OP's volkalken over 'het linkse virus' en het uitermate storend vind dat bepaalde lui altijd en overal maar een linksrechtsdiscussie willen creëren, bon, die mag je mij aanrekenen.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:19:38 #207
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188252955
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:10 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Mag ik dit als compliment beschouwen?
Absoluut die mag je in je zak steken, dikke veer in je reet, alles.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:21:34 #208
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188252983
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Absoluut die mag je in je zak steken, dikke veer in je reet, alles.
Ik zal er een bitterballetje extra op frituren. En van het vet maak ik dan weer energie
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:23:17 #209
80382 manny
30 is best veel
pi_188253009
Wat hoogtepunten uit het historisch overzicht vanuit het ontken-kamp

- Klimaatverandering is een leugen
- Het is niet bewezen dat er klimaatverandering is
- Klimaatverandering is er altijd al geweest
- Het is niet bewezen dat klimaatverandering door mensen wordt veroorzaakt
- Klimaatverandering is bedacht door politici samen met de bedrijven om geld van de burger af te pakken

En bovendien: die mensen die er wel in geloven nemen zelf ook het vliegtuig.

Voor de liefhebbers:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aal-al-lang-a1603695

Maar uiteraard is Shell ook onderdeel van het grote complot om ons geld uit de zak te kloppen
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:24:24 #210
64831 2NutZ
pi_188253021
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik had de 'oppositie' ontzettend graag met goede argumenten zien aankomen maar dat blijkt tot op de dag van vandaag spijtig genoeg enorm lastig. Dat ik lacherig doe om mensen die OP's volkalken over 'het linkse virus' en het uitermate storend vind dat bepaalde lui altijd en overal maar een linksrechtsdiscussie willen creëren, bon, die mag je mij aanrekenen.
Dan denk ik dat je of heel selectief leest of niet goed want die zijn er wel degelijk.

Dat laatste snap ik, dat doe ik ook maar dan bij mijn 'oppositie' :7 ik snap dat het leuk is om mensen de kast op te jagen, ja.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:25:18 #211
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188253031
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:21 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ik zal er een bitterballetje extra op frituren. En van het vet maak ik dan weer energie
Ik ben twee dagen geleden (uiteraard met de trein) naar Sofia gegaan om een vriendin én het nieuwe Nederlandse café te bezoeken waar ik uiteraard huisgemaakte (zoiets wil je niet over laten vliegen!) Bitterballen gegeten heb. Ik zal vragen of ik binnenkort hun vetput mag doneren aan het biokerosinefonds.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:26:44 #212
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188253045
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ben twee dagen geleden (uiteraard met de trein) naar Sofia gegaan om een vriendin én het nieuwe Nederlandse café te bezoeken waar ik uiteraard huisgemaakte (zoiets wil je niet over laten vliegen!) Bitterballen gegeten heb. Ik zal vragen of ik binnenkort hun vetput mag doneren aan het biokerosinefonds.
In die beerput aan de zwarte zee kun je ze ook halen
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:33:02 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188253143
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:26 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

In die beerput aan de zwarte zee kun je ze ook halen
Weet je hoe ver. Dan beter naar de Middellandse Zee. Net zo goor.

Edit : Goorder zelfs
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:36:47 #214
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188253191
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Weet je hoe ver. Dan beter naar de Middellandse Zee. Net zo goor.

Edit : Goorder zelfs
Komt dat door alle plastic bootjes?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:38:33 #215
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188253213
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:36 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Komt dat door alle plastic bootjes?
Eerder door al die door Shell genetisch letterlijk vervuilde Nigerianen die nu op de bodem liggen.
pi_188254074
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Is het zo lastig om dit als mogelijke waarheid te zien? Je verwijt anderen complotdenken, maar rent zelf blind achter 'de enige echte waarheid' aan.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:52:35 #218
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188254127
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Is het zo lastig om dit als mogelijke waarheid te zien? Je verwijt anderen complotdenken, maar rent zelf blind achter 'de enige echte waarheid' aan.
De vraag stellen is hem beantwoorden
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:52:40 #219
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_188254130
Als de wereld niet zo een twee veranderd kan worden door de mens willen dan de klimaatontkenners in chernobyl wonen?

Immers een paar waterstofbommen her en der veranderd de wereld en het klimaat heus niet... toch?
pi_188254136
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet dat ik de elfstedentocht in de hele discussie ook maar van enige waarde vind aangezien ik - en ongeveer iedere klimaatwetenschapper met mij - er overtuigd van ben dat deze in de nabije toekomst wel weer eens gereden gaat worden. En dit ongeacht de wetenschappelijk bewezen menselijke invloed (gouden standaard, iemand?). Wel is het zo dat jij een periode van droogte als argument gebruikte terwijl er in die periode zonder thermische vervuiling naar alle waarschijnlijkheid een viertal tochten geoeganiseerd konden worden.

Overigens was niet enkel de sneeuw spelbreker. Voorname punt was uiteindelijk simpelweg het gebrek aan vorst (zat 'sneeuwrijke' tochten geweest) en buiten dat het draaien van de wind wat voor veel watercirculatie en dus afkalvering van ijs heeft gezorgd.

Inderdaad, onder perfecte omstandigheden had er een tocht gereden kunnen worden. Wat op zich ook wel weer vraagtekens mag oproepen aangezien de omstandigheden in de atmosfeer en hoe de drukgebieden lagen in principe zelf wel al perfect waren. :)
Gouden standaard? Die zelfbedachte stok achter de deur om beslag te kunnen leggen op je portemonnee bedoel je?

En er zijn ontzettend veel wetenschappers die het niet met jou en deze klimaatzwendel eens zijn. De mede oprichter van Greenpeace bijvoorbeeld. Maar die krijgen geen platform, die worden grootschalig genegeerd.
pi_188254171
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:52 schreef dagobertE6 het volgende:
Als de wereld niet zo een twee veranderd kan worden door de mens willen dan de klimaatontkenners in chernobyl wonen?

Immers een paar waterstofbommen her en der veranderd de wereld en het klimaat heus niet... toch?
Tsjernobyl is totaal niet te vergelijken met deze kwestie. Nogal domme vergelijking.

Nog los van dat je daar inmiddels prima kunt komen. Wonen is dan weer iets anders.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:07:21 #222
407635 warp995
pi_188254351
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:20 schreef Dven het volgende:

[..]

China is voorloper op het gebied van duurzaamheid en groene energie, juist omdat ze daar inmiddels gigantisch last hebben van de nadelige effecten
Verkeerd voorbeeld dus.
Al die kolencentrales en vliegvelden zorgen voor groene energie? Die mondkapjes zijn overdreven daar?
Vervang China door Afrika, India, of Rusland, of allemaal en je zal geen duurzaam land hebben.
pi_188254426
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De enige echte waarheid die door 99,9% van de wetenschappers als waar wordt aanvaard. Waar deze eeuw meer dan welk ander onderwerp onderzoek naar is gedaan. Dat ontkennen is hetzelfde als ontkennen dat de aarde rond is en ontkennen dat de aarde rond de zon draait.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2019 17:13:36 ]
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:41:22 #224
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188254829
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:53 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Gouden standaard? Die zelfbedachte stok achter de deur om beslag te kunnen leggen op je portemonnee bedoel je?

En er zijn ontzettend veel wetenschappers die het niet met jou en deze klimaatzwendel eens zijn. De mede oprichter van Greenpeace bijvoorbeeld. Maar die krijgen geen platform, die worden grootschalig genegeerd.
Ja, een wetenschappelijke gouden standaard. Je weet wel, dat de kans dat het niet aan menselijke invloed onderhevig is kleiner dan 1 op 350.000.000 is. En nee. Dat wordt niet zomaar gegeven aan één of andere zwendel. Dat is niet hoe de wetenschap rolt.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:42:47 #225
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188254849
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:07 schreef warp995 het volgende:

[..]

Al die kolencentrales en vliegvelden zorgen voor groene energie? Die mondkapjes zijn overdreven daar?
Vervang China door Afrika, India, of Rusland, of allemaal en je zal geen duurzaam land hebben.
Lees m'n post van iets verderop maar door. Of verdiep je een beetje in de materie.

Waarom denk je dat China juist zo toegespitst is op groene energie? Omdat de lucht zo fris is? :')
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:44:04 #226
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188254869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:12 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

De enige echte waarheid die door 99,9% van de wetenschappers als waar wordt aanvaard. Waar deze eeuw meer dan welk ander onderwerp onderzoek naar is gedaan. Dat ontkennen is hetzelfde als ontkennen dat de aarde rond is en ontkennen dat de aarde rond de zon draait.
Over een x-aantal jaar worden die hoaxers verketterd omdat ze grotendeels debet zijn aan het probleem.
pi_188254920
Oh oh oh help het is ieder jaar zo warm :'(

Nee, die kans is max 1 a 2% :')

https://www.nu.nl/binnenl(...)1-tot-2-procent.html
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:47:52 #228
319979 Fok-it
All is well
pi_188254930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:46 schreef vogeltjesdans het volgende:

Waar blijven de linkjes?
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:48:07 #229
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188254932
quote:

Ja maar dan geldt weer "wEEr Is gEeN KliMaAt" :')
pi_188254936
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Over een x-aantal jaar worden die hoaxers verketterd omdat ze grotendeels debet zijn aan het probleem.
Volgens mij worden klimaathysterie verketterd omdat ze ons land mede in een economische depressie hebben gestort. Zonder dat ze wisten waar ze het over hadden.
pi_188254947
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Waar blijven de linkjes?
Oh ja :) ik zal eens even kijken op mijn laptop nu ik thuis ben :)
pi_188254964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja, een wetenschappelijke gouden standaard. Je weet wel, dat de kans dat het niet aan menselijke invloed onderhevig is kleiner dan 1 op 350.000.000 is. En nee. Dat wordt niet zomaar gegeven aan één of andere zwendel. Dat is niet hoe de wetenschap rolt.
Maar mede oprichter Patrick Moore van Greenpeace is wel hoe dat rolt?
pi_188254980
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Volgens mij worden klimaathysterie verketterd omdat ze ons land mede in een economische depressie hebben gestort. Zonder dat ze wisten waar ze het over hadden.
Best wel erg eigl.
pi_188254991
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:12 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Er zijn, zoals al zo vaak gezegd waar steeds weer niet op wordt ingegaan, minstens even zoveel wetenschappers die precies het tegenovergestelde aantonen. Maar die krijgen geen platform, die worden niet uitgenodigd voor interviews, die worden genegeerd.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:01:19 #235
407635 warp995
pi_188255165
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Lees m'n post van iets verderop maar door. Of verdiep je een beetje in de materie.

Waarom denk je dat China juist zo toegespitst is op groene energie? Omdat de lucht zo fris is? :')
Oké. China is momenteel voorloper op het redden van het wereldklimaat, ze maken iig de wereld nu een stuk schoner al. The more you know.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:19:45 #236
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188255445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Misschien niet zo handig om zijn naam nog in combinatie met Greenpeace te gebruiken. Alhoewel jij hem wel als goddelijke klokkenluider zal zien ofzo.

Nogmaals, ga een ander topic verstieren.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:20:09 #237
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188255451
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Er zijn, zoals al zo vaak gezegd waar steeds weer niet op wordt ingegaan, minstens even zoveel wetenschappers die precies het tegenovergestelde aantonen. Maar die krijgen geen platform, die worden niet uitgenodigd voor interviews, die worden genegeerd.
Uh nee, die zijn er niet. Stop met liegen.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:20:56 #238
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188255463
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:01 schreef warp995 het volgende:

[..]

Oké. China is momenteel voorloper op het redden van het wereldklimaat, ze maken iig de wereld nu een stuk schoner al. The more you know.
Blijkbaar wil je het grotere plaatje niet zien. Dat kan natuurlijk. Geen probleem, op een gegeven moment valt er weinig meer te ontkennen. Of je speelt graag voor Don Quichotte natuurlijk. Dat kan ook.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 18:28:18 #239
319979 Fok-it
All is well
pi_188255568
quote:

[..]

LINKJESSSS
pi_188255661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Misschien niet zo handig om zijn naam nog in combinatie met Greenpeace te gebruiken. Alhoewel jij hem wel als goddelijke klokkenluider zal zien ofzo.

Nogmaals, ga een ander topic verstieren.
Een topic zonder tegengeluid, is geen topic
pi_188255735
Klimaatsverandering ontkennen omdat je een paar Marokkanen haat die niet eens in je dorp wonen. :')
pi_188255768
Lib SCers die opeens radicaaltjes zijn. :')
pi_188255979
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik kende hem niet. Ik moest even lezen, maar medeoprichter is hij blijkbaar niet.

Misschien wist je dat al, misschien ook niet. Maakt ook niet uit, je bent toch niet voor enige reden vatbaar en je enige doel is klooien.

Jammer dat je het daarmee voor anderen verpest en dus ook dit topic.
pi_188256246
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:04 schreef Dven het volgende:
En aiciu, die nagemaakte zonder ook maar een spoor van een ruggengraat komt uiteraard nooit op de negeerlijst _O-
Nagemaakt?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_188256395
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit, en iedereen beledigen en hard schreeuwen is ook niet erg bevorderlijk. Het is nl niet zo dat als je hard schreeuwt je mening opeens meer waard is. Vergelijk het met de dorpsgek op het plein...
pi_188256454
quote:

Je vergeet te vermelden dat ieder jaar de kans vergroot.

Dus het blijft niet bij die 1 a 2% :')

Maar dat zijn we wel van je gewend.
pi_188256619
quote:

Ontzettende struisvogel die je er ook bent :')

Dat is dus ruim meer dan dat het was. En dat is maar één symptoom.
pi_188256632
quote:

[..]

Die zijn er gewoonweg niet. Ook niet als je het heel vaak zegt. Er is hier en daar een door big oil gesponsord onderzoek.
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:59:29 #249
88815 The_Emotion
98.3
pi_188256789
Zelf ben ik er wel van overtuigd dat de mens zeker een aandeel heeft in de verandering van het klimaat.
Maar niet eens zo zeer door alle stinkfabrieken wereldwijd, maar eerder door ontbossing. Daar zie je het op lokaal niveau gebeuren, het landbouwgrond is na een paar jaar uitgeput en er komt amper iets voor terug, dus kapt men het volgende stukje bos maar.
Ben er ook mee eens dat overbevolking het grootse probleem is. Meer mensen, meer consumenten, meer bossen die moeten wijken voor landbouw en huisvesting.
Ik verwacht wel dat na enige tijd dat moeder natuur (met eventuele hulp van mad scientists) daar wel raad mee weet.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:08:38 #250
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188256935
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 18:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Veel plezier in je topic over de rondheid der aarde en de dingen ter tegengeluid.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:22:17 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188257130
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:35 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Je vergeet te vermelden dat ieder jaar de kans vergroot.

Dus het blijft niet bij die 1 a 2% :')

Maar dat zijn we wel van je gewend.
Een kans van één op 50 dat het record dat 75 jaar stond opeens met 2 graden verbeterd wordt, niet één dag en op één plek maar op meerdere dagen en meerdere locaties.

Niets aan het handje.

Struisvogeltjesdans.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:26:08 #252
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188257217
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:59 schreef Remqo het volgende:
Zelf ben ik er wel van overtuigd dat de mens zeker een aandeel heeft in de verandering van het klimaat.
Maar niet eens zo zeer door alle stinkfabrieken wereldwijd, maar eerder door ontbossing. Daar zie je het op lokaal niveau gebeuren, het landbouwgrond is na een paar jaar uitgeput en er komt amper iets voor terug, dus kapt men het volgende stukje bos maar.
Ben er ook mee eens dat overbevolking het grootse probleem is. Meer mensen, meer consumenten, meer bossen die moeten wijken voor landbouw en huisvesting.
Ik verwacht wel dat na enige tijd dat moeder natuur (met eventuele hulp van mad scientists) daar wel raad mee weet.
Zijn allemaal onderdeel. Ontbossing, verstedelijking én alle troep die de lucht in wordt gepompt.

Mensen die roepen dat 'de aarde wel overleeft' zijn ook compleet onuitstaanbaar. Tientallen, neen, honderden miljoenen jaren aan evolutie worden in rap tempo (In principe slechts een paar duizend jaar, waarvan het zwaartepunt, de boven 99 procent, in de laatste 150 jaar) helemaal aan gruzelementen geholpen maar goed, er zal wel iets overleven dus is het prima. Echt om te kotsen die schrijnende kortzichtig- en onverschilligheid.
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:27:17 #253
88815 The_Emotion
98.3
pi_188257243
Maar klimaathippies kijken ook vaak niet verder dan hun neus lang is.
Zonnepanelen en windmolens, de productie ervan is ook afhankelijk van vervuilende industrie. Ook die molens op zee hebben onderhoud nodig. Hoe rendabel zijn ze nou werkelijk?
Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
Maar we zijn wel lekker groen bezig.
Donder toch op zeg en ga lekker op een hutje in de wei wonen, als klimaat en vervuiling je ding is.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_188257346
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Zijn allemaal onderdeel. Ontbossing, verstedelijking én alle troep die de lucht in wordt gepompt.

Mensen die roepen dat 'de aarde wel overleeft' zijn ook compleet onuitstaanbaar. Tientallen, neen, honderden miljoenen jaren aan evolutie worden in rap tempo (In principe slechts een paar duizend jaar, waarvan het zwaartepunt, de boven 99 procent, in de laatste 150 jaar) helemaal aan gruzelementen geholpen maar goed, er zal wel iets overleven dus is het prima. Echt om te kotsen die schrijnende kortzichtig- en onverschilligheid.
Was jij ook niet die user die zo blij was dat de F1 naar Zandvoort komt?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:37:47 #255
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188257380
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:35 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Was jij ook niet die user die zo blij was dat de F1 naar Zandvoort komt?
Zwakzinnig gelul dit.

Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender. Dus is het ter vervanging van een minder groene race uiteindelijk een zegen voor het milieu.

Maar ik hoop dat je zelf ook wel doorhebt dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent :)
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:42:47 #256
88815 The_Emotion
98.3
pi_188257493
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Zwakzinnig gelul dit.

Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender. Dus is het ter vervanging van een minder groene race uiteindelijk een zegen voor het milieu.

Maar ik hoop dat je zelf ook wel doorhebt dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent :)
Dat betwijfel ik dat het meteen globaal is, het is eerder regionaal.
Een goede vulkaanuitbarsting kan wereldwijd wel het klimaat verstoren.
- Ian Malcolm
pi_188257588
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:42 schreef Remqo het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik dat het meteen globaal is, het is eerder regionaal.
Een goede vulkaanuitbarsting kan wereldwijd wel het klimaat verstoren.
Er zijn ondertussen ook genoeg bewijzen dat het broeikaseffect ook meer regionale invloed heeft, en er over grote steden zogenaamde CO2-domes ontstaan. Dus nee, de CO2!die China uitstoot heeft niet hetzelfde effect voor ons als de CO2 die wij uitstoten.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_188257595
quote:

[..]

Zwakzinnig gelul dit.

Kun je ook eens gewoon posten zonder meteen iemand te beledigen?
Sta ik blijkbaar toch niet op je negeer lijst.

Iets groen noemen betekent nog niet dat er opeens minder milieuvervuiling is.
Maar goed, ik gun iedereen zijn pleziertje maar loop dan niet zo hard te schreeuwen dat de aarde vergaat en zelf meeloopt in de polonaise. Dat is achterlijk, zwakzinnig gedrag.
Stuitend is die onverschilligheid
pi_188257602
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Veel plezier in je topic over de rondheid der aarde en de dingen ter tegengeluid.
Welke aarde?
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:59:14 #260
88815 The_Emotion
98.3
pi_188257743
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:48 schreef knoopie het volgende:

[..]

Er zijn ondertussen ook genoeg bewijzen dat het broeikaseffect ook meer regionale invloed heeft, en er over grote steden zogenaamde CO2-domes ontstaan. Dus nee, de CO2!die China uitstoot heeft niet hetzelfde effect voor ons als de CO2 die wij uitstoten.
Niet hetzelfde effect, maar wel iets.
Maakt mij verder ook niets uit, omdat een vulkaan wereldwijd meer impact kan geven, de vraag is wanneer de volgende grote eruptie komt.
Het enige wat de mensheid kan doen is wel een beetje schoner leven en afgaan op de basis, dak boven je hoofd en elke dag eten op je bord.
- Ian Malcolm
pi_188257758
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:27 schreef Remqo het volgende:
Zonnepanelen en windmolens, de productie ervan is ook afhankelijk van vervuilende industrie. Ook die molens op zee hebben onderhoud nodig. Hoe rendabel zijn ze nou werkelijk?
Vattenfall begint aan zijn tweede compleet subsidieloze windmolenpark op de Noordzee. Tenzij je gelooft dat Vattenfall een liefdadigheidsinstelling is, zal het dus financieel rendabel zijn. Link
quote:
Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt
Daar heb je helemaal gelijk in. En ik hoop dan ook dat die invoerheffingen van de EU en Trump op buitenlandse autos er snel komen. En tesla bouwt al aan een fabriek in Europa.
quote:
en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
Er zijn bijna geen mijnen die enkel en alleen voor accugrondstoffen worden opgezet. Simpelweg omdat veel van die grondstoffen een bijproduct zijn van kopermijnen. Dat is ook precies de reden dat er nu zo een tekort aan het ontstaan is voor die grondstoffen. Er wordt niet genoeg koper uit de mijnen gehaald om genoeg bijproducten te produceren!
quote:
Donder toch op zeg en ga lekker op een hutje in de wei wonen, als klimaat en vervuiling je ding is.
Een hutje in de stad is bewezen milieuvriendelijker. Omdat die hutjes meestal tegen elkaar aan staan en kleiner zijn, waardoor ze minder verwarming nodig hebben. En omdat de bewoners veel meer gebruiken maken van OV en de fiets.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:20:07 #262
88815 The_Emotion
98.3
pi_188258010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 21:00 schreef knoopie het volgende:

[..]

Vattenfall begint aan zijn tweede compleet subsidieloze windmolenpark op de Noordzee. Tenzij je gelooft dat Vattenfall een liefdadigheidsinstelling is, zal het dus financieel rendabel zijn. Link[quote]De rendabelheid bedoel ik niet financieel, maar is het schoon rendabel? Er moeten toch weer bootjes heen voor onderhoud. De link bekijk ik zo even

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. En ik hoop dan ook dat die invoerheffingen van de EU en Trump op buitenlandse autos er snel komen. En tesla bouwt al aan een fabriek in Europa.
[..]

Er zijn bijna geen mijnen die enkel en alleen voor accugrondstoffen worden opgezet. Simpelweg omdat veel van die grondstoffen een bijproduct zijn van kopermijnen. Dat is ook precies de reden dat er nu zo een tekort aan het ontstaan is voor die grondstoffen. Er wordt niet genoeg koper uit de mijnen gehaald om genoeg bijproducten te produceren!
[..]
quote:
Dus een beetje schoon kunnen rijden maakt het alleen maar duurder door gebrek aan grondstoffen, duidelijk. Wat is het werkelijke alternatief?
Een hutje in de stad is bewezen milieuvriendelijker. Omdat die hutjes meestal tegen elkaar aan staan en kleiner zijn, waardoor ze minder verwarming nodig hebben. En omdat de bewoners veel meer gebruiken maken van OV en de fiets.
[/quote]

Ik woon in een benedenverdieping en warmte stijgt, heb genoeg beschutting om het in de zomer als winter dragelijk te leven. Maar de buren daarboven, wat doen die?
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:21:14 #263
88815 The_Emotion
98.3
pi_188258036
Mobiel quotes is niet mijn ding :')
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:28:41 #264
88815 The_Emotion
98.3
pi_188258170
Alles met alles bestaat het klimaatprobleem wel, maar het probleem en de oplossingen worden verplaatst.
Daar zit nou de hele cringe in.
- Ian Malcolm
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:12:54 #265
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188259552
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post waarin werd aangegeven dat we "al bijna 3 decennia" geen Elfstedentocht meer hebben gehad. :)

Overigens zie ik nog steeds geen goed antwoord waarom er niet massaal wordt begonnen met bomen planten. Daar hoor je niemand over, terwijl dat een relatief goedkope maatregel is om de vermeende effecten terug te dringen.

Als daar nu eens wereldwijd mee wordt begonnen (of in Nederland op kleinere schaal, als men hier zo graag 'leidend' wil zijn), in plaats van uitsluitend allerlei megadure maatregelen door je strot te duwen, kweek je wellicht al wat meer begrip onder sceptici. Dan wakker je minder het vermoeden aan dat er hele grote economische belangen spelen achter dit hele circus.
pi_188299969
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:12 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post waarin werd aangegeven dat we "al bijna 3 decennia" geen Elfstedentocht meer hebben gehad. :)

Overigens zie ik nog steeds geen goed antwoord waarom er niet massaal wordt begonnen met bomen planten. Daar hoor je niemand over, terwijl dat een relatief goedkope maatregel is om de vermeende effecten terug te dringen.

Als daar nu eens wereldwijd mee wordt begonnen (of in Nederland op kleinere schaal, als men hier zo graag 'leidend' wil zijn), in plaats van uitsluitend allerlei megadure maatregelen door je strot te duwen, kweek je wellicht al wat meer begrip onder sceptici. Dan wakker je minder het vermoeden aan dat er hele grote economische belangen spelen achter dit hele circus.
Sterker nog .. Er wordt massaal gekapt!
pi_188299995
quote:

Technologische singulariteit is het antwoord.
pi_188300061
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:27 schreef Remqo het volgende:
Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
En vergeet ook niet dat 9 vd 10 van die 'groene knakkers' juist de grootste vervuilers zijn:

quote:
Nederlanders die zich zorgen maken over klimaatverandering, passen hun gedrag daar niet altijd op aan. Duurzame denkers blijken bovengemiddelde vervuilers. Dat toont onderzoek aan van I&O Research in opdracht van Binnenlands Bestuur.

De hoger opgeleiden die het somberst zijn over het klimaat, zijn ook degenen die het langst douchen, het meest en verst vliegen en het vaakst de auto gebruiken. Dezelfde tendens is te zien bij de twintigers die zich veel zorgen maken over de toenemende uitstoot van broeikasgassen. Maar het is wel deze groep die het langst doucht en bij eten het minst let op eventuele negatieve klimaateffecten.
Dat heb ik zelfs hier op Fok al een paar keer aangetoond.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)aak-ergste-vervuiler
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:43:34 #269
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_188300099
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:33 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Sterker nog .. Er wordt massaal gekapt!
Alles voor de oh zo milieuvriendelijke pelletkachel _O-

OPEN JE OVEN MENSEN :{
pi_188300498
De wereld gaat er pas aan als ik dood ben dus zal ik er geen last van hebben.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:42:42 #271
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_188302681
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:33 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik kan wel 20 keer de wereld rondvliegen. Nee wacht, 40 keer, ik heb twee kinderen niet.
Ik heb een oneindig aantal kinderen niet :T
pi_188303862
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:22 schreef Dven het volgende:

[..]

Een kans van één op 50 dat het record dat 75 jaar stond opeens met 2 graden verbeterd wordt, niet één dag en op één plek maar op meerdere dagen en meerdere locaties.

Niets aan het handje.

Struisvogeltjesdans.
Je oogt wat mad. Is het te koud voor je buiten om te kunnen klimaathoaxen?
pi_188303934
quote:

[..]

Zwakzinnig gelul dit.

Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender.
En dus gaan die klimaatmongolen in Nederland daar totaal geen verandering in brengen.

En het enige wat hier groen is, is jouw ziedende kop.
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:45:59 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188303988
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je oogt wat mad. Is het te koud voor je buiten om te kunnen klimaathoaxen?
Geen zorgen, 's zomers gewoon 30 graden hier :*
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:46:39 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188304013
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En dus gaan die klimaatmongolen in Nederland daar totaal geen verandering in brengen.

En het enige wat hier groen is, is jouw ziedende kop.
Oke meid. Gelukkig ben je de domme minderheid. Succes verder.
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2019 @ 20:53:33 #276
88815 The_Emotion
98.3
pi_188304245
Gelukkig pakken we het klimaatprobleem aan met jijbakken.
- Ian Malcolm
pi_188306363
Uitstekend topic, jammer dat de reacties zo matig zijn.
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:24:04 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188306616
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:12 schreef squatt3r het volgende:
Uitstekend topic, jammer dat de reacties zo matig zijn.
Gelukkig hebben we jouw bijdrage nog.

pi_188306742
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we jouw bijdrage nog.

Dank. Wat vond jij een echte inhoudelijke reactie in dit topic?
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:31:44 #280
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188306749
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:31 schreef squatt3r het volgende:

[..]

Dank. Wat vond jij een echte inhoudelijke reactie in dit topic?
Heb er een x-aantal geplaatst, voel je vrij ze terug te zoeken.
pi_188306830
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Heb er een x-aantal geplaatst, voel je vrij ze terug te zoeken.
Ze hebben de selectie niet gehaald omdat ik zoveel diarree moest doorspitten. Ik zag dat je iets zei over de aanname dat klimaat consistent moest zijn, dat waardeerde ik.
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:37:43 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188306856
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:36 schreef squatt3r het volgende:

[..]

Ze hebben de selectie niet gehaald omdat ik zoveel diarree moest doorspitten. Ik zag dat je iets zei over de aanname dat klimaat consistent moest zijn, dat waardeerde ik.
Verder mee eens dat dit soort topics volcontinu compleet vergald worden door altijd weer dezelfde personen.
pi_188306896
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Verder mee eens dat dit soort topics volcontinu compleet vergald worden door altijd weer dezelfde personen.
Precies, ik heb daardoor nagelaten het zorgvuldig te lezen maar wilde ts complimenteren. Ik vind het leuk als er op KLB nog wel wat gediscussieerd wordt, morgen waag ik n poging het eens goed te lezen.
pi_188307016
Klimaat bestaat niet.
pi_188309640
Weer koud kloteweer vandaag voor fokking begin augustus! Hoogzomer! Brrr!
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:17:53 #286
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188309650
Hoe kun je nou een klimaat ontkennen?
F.K.A. SuperwormJim
pi_188309677
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 08:17 schreef SuperwormJim het volgende:
Hoe kun je nou een klimaat ontkennen?
Er is geen klimaat!
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:04:04 #288
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_188323233
Maar het is koud buiten...

Klimaatgekkies 0 - klimaatontkenners 1
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')