Goed plan, waar wil je de grondstoffen voor die biobrandstoffen gaan verbouwen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
KLM neemt daar voortouw in trouwens. Meen dat binnen nu en een paar jaar 1 op de 50 vluchten al met biokerosine gaat zijn en het dan erg snel willen gaan opschalen.
Ik vermoed dat tegen de tijd dat het breed beschikbaar is kerosine flink belast gaat worden waardoor de meeste maatschappijen overstappen op de bio-variant. In eerste instantie zullen de.prijzen van vluchten gaan stijgen maar zolang de ontwikkeling van biokerosine zich doorzet worsen de ontwikkelingskosten lager en zullen de tarieven ook weer dalen.
Dat zou mooi zijn maar is nog toekomstmuziek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
KLM neemt daar voortouw in trouwens. Meen dat binnen nu en een paar jaar 1 op de 50 vluchten al met biokerosine gaat zijn en het dan erg snel willen gaan opschalen.
Ik vermoed dat tegen de tijd dat het breed beschikbaar is kerosine flink belast gaat worden waardoor de meeste maatschappijen overstappen op de bio-variant. In eerste instantie zullen de.prijzen van vluchten gaan stijgen maar zolang de ontwikkeling van biokerosine zich doorzet worsen de ontwikkelingskosten lager en zullen de tarieven ook weer dalen.
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Goed plan, waar wil je de grondstoffen voor die biobrandstoffen gaan verbouwen?
Ik heb wel zo mijn ideeën waar het tegen een lage prijs kan.
Gaat al rap hoorquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn maar is nog toekomstmuziek.
Daar draag ik overigens een flink steentje aan bij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.
Leuk geprobeerd maar nee.
Die drammers zijn niet compleet debiel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef DutchieBre het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er massaal bomen gekapt worden in Nederland en vooral (in onze links-knuffelende) hoofdstad? Waar draagt dit toe bij? Waarom hoor je hier geen enkele klimaat drammer over?
Het enige waar iets tegen ondernomen is, is het gat in de ozonlaag. De rest niks nakko nadda waren allemaal hoaxes.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:34 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
En als we niks hadden ondernomen tegen die zaken, waren we er ook al aan.
Dat klopt ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben inderdaad de hele dag over domrechts aan het brullen ja.
Frituurvetquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.
Leuk geprobeerd maar nee.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstofquote:Biobrandstoffen zijn gebaseerd op dezelfde energieopwekking (fotosynthese) als land- en bosbouw. Daardoor kan concurrentie ontstaan tussen landbouw voor voedsel en voor energie om de beschikbare productiemiddelen, zoals landbouwgrond, water en kunstmest. Opwekkingsmethoden met een veel hogere opbrengst en die geen goede grond, water of kunstmest behoeven, zoals het gebruik van zonnecellen, worden daarom -althans op langere termijn- door velen als een beter alternatief gezien.
Vaak wordt kunstmest gebruikt om biobrandstoffen te telen. Het gebruik van overmatig kunstmest leidt echter tot de uitstoot van het broeikasgas lachgas (N2O). Lachgas heeft een 310 keer sterkere broeikaswerking dan CO2.[5][6] De productie van kunstmest is erg energie-intensief en men maakt ervoor vaak gebruik van fossiele brandstoffen.
Omdat voor de productie van biobrandstoffen vaak veel grond nodig is wordt er getwijfeld of het grondoppervlak wel toereikend is voor de energiebehoefte.
Voor de teelt van biobrandstoffen is ook relatief veel water benodigd. Planten hebben veel water nodig om te groeien. Per GJ aan energie (ongeveer de energie die een kerncentrale per seconde produceert), is 50–400 m3 water nodig. Wanneer biomassa niet direct verbrand wordt, maar omgezet tot brandstoffen voor motorvoertuigen, kan dit toenemen tot 600 m3/GJ.[7] Bij biomassa uit aquatisch milieu (zee, vijvers) vervalt dit nadeel grotendeels.
Concurrentie met voedselgewassen
De toegenomen vraag naar biobrandstof kan tot hogere voedselprijzen leiden. Bij gewassen die zowel als voedingsmiddel als voor biobrandstof gebruikt kunnen worden, kan de voedselvoorziening in het geding komen waarbij het armste deel van de wereldbevolking het eerst de gevolgen ondervindt. In januari 2007 braken in Mexico protesten uit als gevolg van prijsstijgingen van 400% voor tortilla's die toegeschreven werd aan de toegenomen vraag in de Verenigde Staten naar maïs voor biobrandstof.[8]
Procentueel gezien is de kap in NL groter dan in de Amazone. Lijkt me dat ze daar juist wel over zouden moeten drammen .. Bomen, de natuurlijke filter tegen CO2 .....quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die drammers zijn niet compleet debiel.
Als zij gaan huilen om die paar bomen, dan neemt al helemaal niemand hun meer serieus. Zelfs niet hun soortgenoten.
Had je toch wel zelf kunnen bedenken (hoop ik)
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren
'Biokerosine'. Frituurvet opstoken ja. Nou nou wat goed. Net zoals je 'biomassacentrales' (lees bossen opstoken).quote:en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
Lees anders gewoon het daaronder geplaatste artikel. Geen zin meer in dit dom gezever van je dus je gaat net als de oennoembare op de negeerlijst.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:16 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Frituurvet, leuk geprobeerd maar nee.
Welke afvalstromen uit welke fabrieken?
Nadelen van biobrandstoffen
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstof
Mensen die dezelfde mening ventileren bedoel je?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:21 schreef Dven het volgende:
Mensen die wél normaal kunnen reageren zijn overigens uiteraard van harte welkom
Procentueel gezien? Ten opzichte van wat?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:17 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Procentueel gezien is de kap in NL groter dan in de Amazone. Lijkt me dat ze daar juist wel over zouden moeten drammen .. Bomen, de natuurlijke filter tegen CO2 .....
Nee, dat zeg ik niet. Goed lezen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:22 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Mensen die dezelfde mening ventileren bedoel je?
OK, einde discussiequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het enige waar iets tegen ondernomen is, is het gat in de ozonlaag. De rest niks nakko nadda waren allemaal hoaxes.
Ach, feiten zij opeens dom gezever.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Lees anders gewoon het daaronder geplaatste artikel. Geen zin meer in dit dom gezever van je dus je gaat net als de oennoembare op de negeerlijst.
Tsja, dan houdt het op he. Beetje alsof je een flatearther wil bewijzen dat de aarde rond is of een moslim dat allah niet bestaat. Het heeft allemaal geen zin joh.quote:
wat denk je dat het plotseling 60 graden wordt in de winter?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat te warmen het dan raar vinden dat domrechts geridiculiseerd wordt.
Beschikbare oppervlakte NL t.o.v. beschikbare oppervlakte Amazonegebied .. Procentueel gezien is er in NL meer gekaptquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Procentueel gezien? Ten opzichte van wat?
In 1 jaar tijd is in de Amazone een gebied gekapt ter grootte van 1/5de van Nederland. Dus ik denk dat je een klein foutje maakt
Ah dus je hebt het over de kap in Nederland in de afgelopen paar duizend jaarquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:30 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Beschikbare oppervlakte NL t.o.v. beschikbare oppervlakte Amazonegebied .. Procentueel gezien is er in NL meer gekapt
Wiezo?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:30 schreef Klepper272 het volgende:
Dan vraag ik mij af, levert het verbranden van biobrandstoffen in een straalmotor geen co2 op?
Fixedquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:21 schreef Dven het volgende:
Mensen die het wél met mij eens zijn zijn overigens uiteraard van harte welkom
Stop nou een keer met dat gelul over het "redden" van onze planeet. Er hoeft helemaal niets gered te worden. De aarde draaide al een lange tijd voordat mensen er rondliepen en zal ook nog lang na de mensheid ronddraaien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
'kosten' zouden geen argument moeten zijn voor het redden van onze planeet.
Individuen aanpakken, bedrijven aanpakken. En niet wachten tot een land als China alles in orde heeft, dat zijn achterlijke redenen om je kop in het zand te steken.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah dus je hebt het over de kap in Nederland in de afgelopen paar duizend jaar
Oke goed punt. Die drammers moeten zich inderdaad druk maken om de huidige kap in Amsterdam ipv amazone
Hij pakt mijn URL niet goed, maar is een stuk uit de Volkskrantquote:Nederland ontbost. Volgens onderzoekers van Wageningen Universiteit (WUR) is tussen 2013 en 2017 ruim 5.400 hectare bos verdwenen. Een afname van 0,36 procent per jaar, percentueel een sterkere teruggang dan de ontbossing van het Braziliaanse Amazonewoud (0,24 procent).
Dat is niet te wijten aan uitdijende steden, nieuwe snelwegen of extra landbouwgrond. De voornaamste oorzaak van de teruggang is de omvorming van bossen naar andersoortige natuur zoals heide en stuifzand.
Bommen op Afrika en China scheelt al tochquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.
Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
Het is zeer selectief een artikel plaatsen wat je in straatje past. De productie van de grondstoffen zelf (de frituurolie en het verbruik daarvan) wordt bv niet eens meegenomen. Lufthansa stopt er ook weer mee:quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, dan houdt het op he. Beetje alsof je een flatearther wil bewijzen dat de aarde rond is of een moslim dat allah niet bestaat. Het heeft allemaal geen zin joh.
Geef je duidelijke voorbeelden inclusief brom (waar altijd om gemiept wordt) over hoe biokerosine geproduceerd gaat worden, krijg je weer een wikipedialijstje toegestuurd over hoe gangbare biobrandstoffen geproduceerd worden.
Vermoeiend is het woord van de dag.
https://vroegevogels.bnnv(...)iegen-op-biokerosinequote:Bovendien is de klimaatwinst van biokerosine veel kleiner dan de luchtvaartsector beweert en het is niet uitgesloten dat de klimaateffecten zelfs groter zijn dan bij de verbranding van conventionele kerosine. Ook pakt de verbranding van brandstoffen in hogere luchtlagen voor het klimaat nog slechter uit dan op de grond. Dat geldt ook voor biobrandstoffen. “Lufthansa beweert met haar proefvluchten te hebben bijgedragen aan een beter klimaat, maar ze kan deze claim alleen maar maken omdat ze niet alle klimaateffecten meerekent”, aldus Ritsema.
Volgens Milieudefensie is de enige echt duurzame oplossing minder vliegen
Kijk nu ben je duidelijk en daar kan de ander (bijvoorbeeld ik) iets van leren ipv die kinderachtige sneue hypocriet kaart te spelen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:34 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
[url=https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eenzame-boomstronk-tekent-oorlog-om-het-bos~b4184f63/?referer=https%3A%2F%2Fwww.geenstijl.nl%2F5147106%2F6-vragen-over-de-grote-bomenkap-van-2019%2F]Hier staat het[/url]
[..]
Zorgt op grote hoogte wel voor meer schadequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou omdat het hetzelfde chemische proces is misschien?
Fix eerst maar het nodige aan jezelf want daar valt nog genoeg winst mee te behalen. En laat mijn oprechte woorden maar gewoon verder met rust.quote:
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Fix eerst maar het nodige aan jezelf want daar valt nog genoeg winst mee te behalen. En laat mijn oprechte woorden maar gewoon verder met rust.
Biokerosine kan technisch gezien voor een vermindering van 90% co2 en 100% fijnstoffen zorgen (maal even niet om dat stukje van 7 jaar geleden van de vroege vogelsquote:
Nee, zorgt op grote hoogte niet voor meer schade.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zorgt op grote hoogte wel voor meer schade
Of zoals anderen het liever zien, zonder CO2 groeit geen boom
Ik meld mij ook aan voor die lijst.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:52 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?
De blokkeerlijst van dven?quote:
Ik vind je erg vervelend, absoluut een trol en een baggeraar maar je lijkt in ieder geval niet compleet achterlijk te zijn dus af en toe mag het voordeel van de twijfel wel worden gegeven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:52 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?
Ik vlieg zelden tot nooit, heb er sowieso een absolute hekel aan en trein veel liever door Europa dus maak je vooral niet zo dikquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als het om zijn heilige vliegen gaat, dan...
Zo zo. Wel 20 euro.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind je erg vervelend, absoluut een trol en een baggeraar maar je lijkt in ieder geval niet compleet achterlijk te zijn dus af en toe mag het voordeel van de twijfel wel worden gegeven.
Zou bepaalde lieden uiteraard liefst daadwerkelijk blokkeren maar kan vanaf hier helaas geen fok abonnement nemen (zonder er nog eens twintig euro extra aan kwijt te zijn) en helaas ben ik de post kwijt waar je je browser zo kon configureren dat posts van bepaalde users automatisch 'gewist' worden.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Gestopt met lezen toen je de 'droge' periode van de elfstedentocht erbij haalde. Bekend met het begrip 'thermische waterverontreiniging'?
Haal de grafieken van de winters tussen 63 en 85 er even bij en er waren er zat waar met 'normale' wateromstandigheden de tocht verreden had kunnen worden.
Wederom een goed voorbeeld van opzettelijk misinformatie verspreiden. Walgelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |