Kudows dat je zoveel moeite stopt in een trollpostquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.
Of is toen opeens magisch het klimaat 'gered', en zijn we het sindsdien weer aan het verneuken?![]()
De zomer van 16 jaar geleden, 2003, kende een hittegolf van 12 dagen. Ik herinner me die zomer, in mijn herinnering was het van maart tot september vrijwel constant warm/mooi weer. Problemen met het lozen van koelwater, waardoor zelfs de elektriciteitsvoorziening in gevaar kwam.
Of is dat dan weer een incident?
Het klimaat verandert constant, daar is geen twijfel over mogelijk, ik ben alleen niet overtuigd van die enorme invloed van de mens daarop.
En als CO2 o.a. het probleem is, waarom worden er dan niet massaal bomen teruggeplant in ontboste gebieden?
Nee, wat is de oplossing? Iedereen moet een dure warmtepomp/elektrische auto etc. kopen, en al het oude moet vervangen worden.Ik heb nog nooit een rekensom gezien van de vervuiling die de massale productie van die goederen (die ook nog eens na X tijd vervangen dienen te worden) gaat opleveren, maar ik neem zomaar aan dat die een stuk hoger is dan het planten van bomen.
Heb je wel kinderen want daar vallen veel gekkies over bij Jesse Klaverquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.
Gejammer over vliegreizen, zo typerend. Nee dat is geen gejammer, dat is consequent zijn en doen wat je predikt. Maar dat is een vies idee bij jullie, dat is bekend. Grote mond over anderen en anderen moeten het maar doen (dE ToKkIeS!11!!!) maar je eigen verantwoordelijkheid ook maar een klein beetje nemen? Welnee, ik ga niet 24 uur in de Flexbus zitten als ik in 1,5 uur in Barcelona kan zitten voor m'n weekendje zuipen op de Ramblas.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef Dven het volgende:
Gejammer over vliegreizen, halve cijfers aanhalen, ontwikkelingen en huidige mogelijkheden compleet negeren en ga zo maar door, liefst nog gespekt met wat vreemdelingenhaat hier en daar.
Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.quote:Misschien moet er eens nagedacht worden over een forum voor mensen met een minimale forumscore van (vulmaarin).
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ho ho. Je weet dat je door die 2 kinderen gelijk al verdacht bent bij de klimaat-ayatollahs he?
Terwijl ze zelf tig ker per jaar voor de lols de wereld rondvliegen, maar goed...
Ik hoor al 40 jaar dat we eraan gaan. Eerst was het voedsel op (Club van Rome), toen de zure regen, daarna het ozongat, daarna Peak Oil en nu Global Warming.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:31 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om wat je doet om het milieu te beschermen, het gaat mij om je woorden met betrekking tot de klimaatsverandering. Je reageert niet op het verergeren door de mens daarvan.
En als we niks hadden ondernomen tegen die zaken, waren we er ook al aan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik hoor al 40 jaar dat we eraan gaan. Eerst was het voedsel op (Club van Rome), toen de zure regen, daarna het ozongat, daarna Peak Oil en nu Global Warming.
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.quote:Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.
TS snaptquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
De wereld staat nota bene -bijna letterlijk- in de fik:
https://www.independent.c(...)-level-a9030361.html
En nog steeds zijn er mensen die om politieke redenen hun ogen hiervoor sluiten, of nog erger, het wegzetten als hysterie. Argumenten als 'Ja maar land x doet er niks aan, dus waarom zouden wij dat dan wel moeten doen' en dergelijke rare redenaties vliegen je om de oren.
Elk normaal denkend mens zou moeten inzien hoe de situatie er aan toe is, en ervoor zorgen dat we nog een zo gezond mogelijke planeet over kunnen dragen aan onze kleinkinderen.
Klacht: Klimaatontkenners en mensen die klimaatissues willen politiseren.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.
Wat te warmquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:36 schreef 20100 het volgende:
het zal mij aan mijn reet roesten dat je kleinkinderen het wat te warm hebben binnen 100 jaar
Gestopt met lezen toen je de 'droge' periode van de elfstedentocht erbij haalde. Bekend met het begrip 'thermische waterverontreiniging'?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.
Of is toen opeens magisch het klimaat 'gered', en zijn we het sindsdien weer aan het verneuken?![]()
De zomer van 16 jaar geleden, 2003, kende een hittegolf van 12 dagen. Ik herinner me die zomer, in mijn herinnering was het van maart tot september vrijwel constant warm/mooi weer. Problemen met het lozen van koelwater, waardoor zelfs de elektriciteitsvoorziening in gevaar kwam.
Of is dat dan weer een incident?
Het klimaat verandert constant, daar is geen twijfel over mogelijk, ik ben alleen niet overtuigd van die enorme invloed van de mens daarop.
En als CO2 o.a. het probleem is, waarom worden er dan niet massaal bomen teruggeplant in ontboste gebieden?
Nee, wat is de oplossing? Iedereen moet een dure warmtepomp/elektrische auto etc. kopen, en al het oude moet vervangen worden.Ik heb nog nooit een rekensom gezien van de vervuiling die de massale productie van die goederen (die ook nog eens na X tijd vervangen dienen te worden) gaat opleveren, maar ik neem zomaar aan dat die een stuk hoger is dan het planten van bomen.
Gejammer want, zoals ik daar ook al zei, je geeft halve informatie en bent blind voor én de mogelijkheden die er hedendaags zijn én voor wat de toekomst gaat brengen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gejammer over vliegreizen, zo typerend. Nee dat is geen gejammer, dat is consequent zijn en doen wat je predikt. Maar dat is een vies idee bij jullie, dat is bekend. Grote mond over anderen en anderen moeten het maar doen (dE ToKkIeS!11!!!) maar je eigen verantwoordelijkheid ook maar een klein beetje nemen? Welnee, ik ga niet 24 uur in de Flexbus zitten als ik in 1,5 uur in Barcelona kan zitten voor m'n weekendje zuipen op de Ramblas.
[..]
Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:35 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.
Zie je felle reactiequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!
Genant.
Maar andersom is het wel oke toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!
Genant.
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Maar andersom is het wel oke toch?
Leuk man.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:35 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.
Ik zie juist dat er veel over links wordt geluld. Forumbreed.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.
Spoorloos verdwenen? Jeetje, verrassendquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Laatst had ik een paar mooie links gegeven die erop duiden dat het inderdaad gewoon een natuurlijk verloop is, en dat de hele hysterie daaromheen kunstmatig wordt opgeklopt met bangmakerij en als doel het financieel uitknijpen van de burger heeft.
Dat wordt ook steeds duidelijker bij iedereen.
Maar ja, toch even de hoax hoog houden hè? Linksjakker genoeg om anderen proberen de les te lezen.
Ik ga even op zoek naar die links.
Ik volg je niet de hele dag maar het zou me niet verbazenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja verbeter de wereld begin bij jezelf hè. Altijd makkelijk wijzen maar je hebt handvatten zat om zelf een stap vooruit te zetten.
Vlees eten en vliegen, beide erg slecht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |