abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188249784
De wereld staat nota bene -bijna letterlijk- in de fik:

https://www.independent.c(...)-level-a9030361.html

En nog steeds zijn er mensen die om politieke redenen hun ogen hiervoor sluiten, of nog erger, het wegzetten als hysterie. Argumenten als 'Ja maar land x doet er niks aan, dus waarom zouden wij dat dan wel moeten doen' en dergelijke rare redenaties vliegen je om de oren.

Elk normaal denkend mens zou moeten inzien hoe de situatie er aan toe is, en ervoor zorgen dat we nog een zo gezond mogelijke planeet over kunnen dragen aan onze kleinkinderen.

Klacht: Klimaatontkenners en mensen die klimaatissues willen politiseren.
pi_188249792
Bonusklacht: mensen die het verschil tussen weer en klimaat niet snappen.
pi_188249830
Het klimaat en de invloed daarop van de mens is letterlijk het meest onderzochte onderwerp van de 21ste eeuw. En 99,9% van de onderzoeken wijzen hetzelfde uit: de mens is hoofdverantwoordelijk.

Maar de politiek wil er niet echt iets aan doen (politieke zelfmoord), en voor een groot deel van de bevolking is het zo groot, dat het nauwelijks te bevatten is. En dan is struisvogel spelen makkelijker. Komt bij dat de rekening niet bij de bedrijven komt.

Al met al: we're fucked
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:51:06 #4
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188249883
TS is een hypocriet met zijn airco :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_188249909
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:51 schreef Plompzakker het volgende:
Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.
pi_188249918
Zeiken over klimaat maar ondertussen niet je luxe leventje afhankelijk van brandstof willen opgeven :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188249931
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:51 schreef Plompzakker het volgende:
Ik heb ook zonnepanelen *O*
Ik rij ook een auto.

Niemand is perfect, ik ook niet :+
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:55:14 #8
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188249953
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:43 schreef Vanillekwark het volgende:
Bonusklacht: mensen die het verschil tussen weer en klimaat niet snappen.
Leg dit verschil dan eens in jouw woorden uit.
Wat mij namelijk opvalt is dat de termen weer en klimaat voornamelijk gebruikt worden om selectief mee te kunnen schuiven om een argumentatie ten alle tijden rond te kunnen breien. Met als ultieme dooddoener "wEEr Is gEeN KliMaAt" zonder enkele releventie aan de context te hoeven verantwoorden
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:55:21 #9
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_188249956
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.

Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
pi_188249960
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.

Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
Zie mijn sig.

Oftewel, gaat niet lukken :+
pi_188249982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:

Tsja, dat is het punt. Als iedereen wacht totdat de gehele wereld meedoet komen we nergens. En specifiek dat argument wordt veel gebruikt door mensen om er maar niks aan te doen. Lastig heur.
pi_188249984
Airco hoeft voorlopig even niet meer aan. Dat is ergens wel lekker maar zo'n ding is wel genieten hoor.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:57:30 #13
407635 warp995
pi_188249987
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Zie mijn sig.

Oftewel, gaat niet lukken :+
Ja gaat niet lukken nee.

Terwijl je niemand ook hoort over overbevolking.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:57:58 #14
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188249994
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossen :')
pi_188250001
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Leg dit verschil dan eens in jouw woorden uit.
Wat mij namelijk opvalt is dat de termen weer en klimaat voornamelijk gebruikt worden om selectief mee te kunnen schuiven om een argumentatie ten alle tijden rond te kunnen breien. Met als ultieme dooddoener "wEEr Is gEeN KliMaAt" zonder enkele releventie aan de context te hoeven verantwoorden
Even in kindertaal dan maar.

quote:
Weer (klimaat)
eenvoudige weerkaart

Het weer is de zoals de atmosfeer nu is. Je kunt hier iets over zeggen door te kijken naar de temperatuur, de luchtvochtigheid, neerslag, bewolking en wind.
Het klimaat is een gemiddelde, gemeten over een langere periode, bijvoorbeeld dertig jaar, van de temperatuur, luchtvochtigheid, neerslag, bewolking en wind.

Vroeger deed men dit door bijvoorbeeld naar de vorm van de wolken te kijken, of de kleur van de zonsopkomst en zonsondergang. Ook was de vorm van de maan belangrijk en de richting van de wind.

Tegenwoordig kun je een beetje voorspellen hoe het weer er uit gaat zien. Hier gebruik je modellen voor die computers uitrekenen. De weermannen en weervrouwen op radio en televisie maken hier gebruik van. De weerkaart brengt de voorspellingen in beeld zodat je kunt zien hoe het weer er op een plek uitziet.
https://wikikids.nl/Weer_(klimaat)
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:59:08 #16
407635 warp995
pi_188250012
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Tsja, dat is het punt. Als iedereen wacht totdat de gehele wereld meedoet komen we nergens. En specifiek dat argument wordt veel gebruikt door mensen om er maar niks aan te doen. Lastig heur.
Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.
pi_188250018
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossen :')
Nee, we moeten het allemaal oplossen. Ik probeer zo energieneutraal mogelijk te leven.
pi_188250029
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef warp995 het volgende:

[..]

Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.
Wat is je alternatief dan?
pi_188250039
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat die mensen zelf helemaal niks doen. Ik zelf bijvoorbeeld heb bewust geen kinderen en geen auto, en heb ik mijn vleesconsumptie flink terug gebrach. Toch ga ik ook af en toen flink ver weg met het vliegtuig.
Daarnaast zou ik graag zien dat de politiek nou eens eindelijk echt grote stappen zet en echt bezig gaat met vergaande stappen. Stappen die ik zelf niet kan zetten.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:01:00 #20
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188250048
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:58 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Even in kindertaal dan maar.
[..]

https://wikikids.nl/Weer_(klimaat)
Dat begrijp ik ook wel wijsneus. Maar ik had graag gezien dat je met eigen woorden liet zien dat je verder kon redeneren dan een simpele dooddoener
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:02:06 #21
407635 warp995
pi_188250058
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Wat is je alternatief dan?
Niets. Omdat het toch niet gaat lukken.
Zal me ergens ook niks verbazen als het allemaal wel meevalt.
  Moderator vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:02:34 #22
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188250064
Maar ik ben wel weer genoeg serieus geweest. Tijd weer voor bagger
pi_188250073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef warp995 het volgende:

[..]

Je legt hier een verband dat er niet echt is :+

Daarnaast is het zo dat China best veel vervuilende bouwsel maakt, maar ze zijn ook heel goed bezig met andere zaken.
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:05:38 #24
407635 warp995
pi_188250106
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Je legt hier een verband dat er niet echt is :+

Daarnaast is het zo dat China best veel vervuilende bouwsel maakt, maar ze zijn ook heel goed bezig met andere zaken.
Hoezo is dat verband er niet? Het is toch een wereldklimaat? Het geldt niet alleen voor China. Landen zoals Rusland, India, Amerika (voor zover er een republikein zit), en pakweg heel Zuid-Amerika, Afrika en grotendeels Azië doen er ook niks aan of kunnen er niks aan doen.
pi_188250126
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:05 schreef warp995 het volgende:

[..]

Hoezo is dat verband er niet? Het is toch een wereldklimaat? Het geldt niet alleen voor China. Landen zoals Rusland, India, Amerika (voor zover er een republikein zit), en pakweg heel Zuid-Amerika, Afrika en grotendeels Azië doen er ook niks aan of kunnen er niks aan doen.
Jij zegt dat ze er daar 200 bouwen, als wij er één sluiten :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')