Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:51 schreef Plompzakker het volgende:
TS is een hypocriet met zijn airco
Ik heb ook zonnepanelenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:51 schreef Plompzakker het volgende:
TS is een hypocriet met zijn airco
Leg dit verschil dan eens in jouw woorden uit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:43 schreef Vanillekwark het volgende:
Bonusklacht: mensen die het verschil tussen weer en klimaat niet snappen.
Zie mijn sig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.
Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
Tsja, dat is het punt. Als iedereen wacht totdat de gehele wereld meedoet komen we nergens. En specifiek dat argument wordt veel gebruikt door mensen om er maar niks aan te doen. Lastig heur.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.
Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
Ja gaat niet lukken nee.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Zie mijn sig.
Oftewel, gaat niet lukken
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.
Even in kindertaal dan maar.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Leg dit verschil dan eens in jouw woorden uit.
Wat mij namelijk opvalt is dat de termen weer en klimaat voornamelijk gebruikt worden om selectief mee te kunnen schuiven om een argumentatie ten alle tijden rond te kunnen breien. Met als ultieme dooddoener "wEEr Is gEeN KliMaAt" zonder enkele releventie aan de context te hoeven verantwoorden
https://wikikids.nl/Weer_(klimaat)quote:Weer (klimaat)
eenvoudige weerkaart
Het weer is de zoals de atmosfeer nu is. Je kunt hier iets over zeggen door te kijken naar de temperatuur, de luchtvochtigheid, neerslag, bewolking en wind.
Het klimaat is een gemiddelde, gemeten over een langere periode, bijvoorbeeld dertig jaar, van de temperatuur, luchtvochtigheid, neerslag, bewolking en wind.
Vroeger deed men dit door bijvoorbeeld naar de vorm van de wolken te kijken, of de kleur van de zonsopkomst en zonsondergang. Ook was de vorm van de maan belangrijk en de richting van de wind.
Tegenwoordig kun je een beetje voorspellen hoe het weer er uit gaat zien. Hier gebruik je modellen voor die computers uitrekenen. De weermannen en weervrouwen op radio en televisie maken hier gebruik van. De weerkaart brengt de voorspellingen in beeld zodat je kunt zien hoe het weer er op een plek uitziet.
Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Tsja, dat is het punt. Als iedereen wacht totdat de gehele wereld meedoet komen we nergens. En specifiek dat argument wordt veel gebruikt door mensen om er maar niks aan te doen. Lastig heur.
Nee, we moeten het allemaal oplossen. Ik probeer zo energieneutraal mogelijk te leven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossen
Wat is je alternatief dan?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef warp995 het volgende:
[..]
Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.
Ik zeg niet dat die mensen zelf helemaal niks doen. Ik zelf bijvoorbeeld heb bewust geen kinderen en geen auto, en heb ik mijn vleesconsumptie flink terug gebrach. Toch ga ik ook af en toen flink ver weg met het vliegtuig.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:57 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossen
Ja dat noemt men deugmensen. Het hardst schreeuwen maar een ander moet het oplossenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:52 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Je kunt prima een airco hebben, auto rijden, kinderen krijgen of vlees blijven eten, en dan alsnog de waarheid onder ogen zien.
Dat begrijp ik ook wel wijsneus. Maar ik had graag gezien dat je met eigen woorden liet zien dat je verder kon redeneren dan een simpele dooddoenerquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:58 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Even in kindertaal dan maar.
[..]
https://wikikids.nl/Weer_(klimaat)
Niets. Omdat het toch niet gaat lukken.quote:
Je legt hier een verband dat er niet echt isquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef warp995 het volgende:
[..]
Maar het is toch zo? Als Nederland kolencentrales gaat sluiten en vliegbelasting gaat invoeren, bouwt China er 200 vliegvelden en kolencentrales bij. Voordeel is wel dat de lucht boven ons schoner wordt maar het probleem los je er niet mee op, verre van zelfs.
Hoezo is dat verband er niet? Het is toch een wereldklimaat? Het geldt niet alleen voor China. Landen zoals Rusland, India, Amerika (voor zover er een republikein zit), en pakweg heel Zuid-Amerika, Afrika en grotendeels Azië doen er ook niks aan of kunnen er niks aan doen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Je legt hier een verband dat er niet echt is
Daarnaast is het zo dat China best veel vervuilende bouwsel maakt, maar ze zijn ook heel goed bezig met andere zaken.
Jij zegt dat ze er daar 200 bouwen, als wij er één sluitenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:05 schreef warp995 het volgende:
[..]
Hoezo is dat verband er niet? Het is toch een wereldklimaat? Het geldt niet alleen voor China. Landen zoals Rusland, India, Amerika (voor zover er een republikein zit), en pakweg heel Zuid-Amerika, Afrika en grotendeels Azië doen er ook niks aan of kunnen er niks aan doen.
Welke zaken zoal?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:03 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Je legt hier een verband dat er niet echt is
Daarnaast is het zo dat China best veel vervuilende bouwsel maakt, maar ze zijn ook heel goed bezig met andere zaken.
Aantal zal wel niet exact zijn maar je snapt het punt toch wel?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:07 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze er daar 200 bouwen, als wij er één sluiten
Duurzame energie, openbaar vervoer, elektrische autos.quote:
China is voorloper op het gebied van duurzaamheid en groene energie, juist omdat ze daar inmiddels gigantisch last hebben van de nadelige effectenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:59 schreef warp995 het volgende:
[..]
Zonnepanelen, windmolens, treinen. Om maar wat te noemen.quote:
Ik zat niet helemaal serieus te doen. Jij zegt: ALS wij sluiten, (DAN) bouwt China.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:11 schreef warp995 het volgende:
[..]
Aantal zal wel niet exact zijn maar je snapt het punt toch wel?
China heeft de afgelopen jaren juist honderden kolencentrales gesloten? Waar heb je het overquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Klimaatontkenners, oftewel:
- mensen die zich afvragen wat meer belasting afdragen zodat de elite in Tesla's kan rijden voor een verschil maakt
- mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderen
- mensen die zich afvragen waarom de hardste roepers ook de grootste vervuilers blijken te zijn, zoals Jesse "mijn vrouw poept er een elftal koters uit" Klaver, en Robot "6x per jaar op vliegvakantie" Jetten.
Niemand ontkent dat het klimaat opwarmt, je wordt alleen al snel bij de klimaatontkenners geschaard zodra je twijfelt aan de oprechtheid van onze regering. Want oplossingen dragen ze bijna niet aan terwijl ze zelf wel het hardste roepen dat de wereld vergaat.
Het is soms net een sekte, elke maand worden wel nieuwe onderzoeken gepubliceerd of zaken ontkracht of bijgesteld waar de klimaatroepers (laten we ze maar even zo noemen) dan hysterisch los overgaan want het is de "waarheid" en iedereen die het ontkent is ... (vul zelf maar in). Dat de eerdere metingen niet klopte maakt geen verschil, zij weten het immers altijd beter. Niveau van deze discussies zie je ook geregeld bij andere onderwerpen, waar mensen met andere meningen verketterd worden, en toevallig zijn dat ook nog vaak dezelfde mensen die het hardste schreeuwen over het klimaat, maar dat is een andere discussie.
Dat het klimaat opwarmt is een feit, maar of dit volledig en alleen maar te danken is aan de mensheid daar heb ik gewoon mijn twijfels over. Vooral gezien de manier waarop onze leiders met deze problematiek omgaan. De oogkleppers lopen weer als een stelletje lemmings achter onze heren en vrouwen leiders aan en dragen graag extra geld af waarna ze zichzelf weer zo bevredigd voelen en met een stijfje (of natte poes) de straat op lopen. Ondertussen mogen landen zoals China honderden extra kolencentrales openen, allemaal toegestaan door onze leiders die ons verketteren omdat we 1x per jaar op vliegvakantie gaan. Of je nu voor of tegenstander bent, het geloofd of niet geloofd ieder normaal denkend mens met ook maar het kleine beetje vermogen om zelf te denken moet toch inzien dat de "oplossingen" die aangedragen worden totaal niet in verhouding staan met de paniek die gecreëerd wordt.
Het feit dat je nog niet eens mag praten over de olifant in de kamer, namelijk overbevolking, bevestigd mij dat het wederom een hysterie is en een manier om de burgers nog meer geld uit de beurs te trommelen. Hier is de oplossing voor de Co2 uitstoot, de bevolking op deze planeet halveren, minder veestapels, minder akkers en onze natuurlijke Co2 filters die laatste jaren druk zijn gekapt kunnen dan weer geplant worden. Meer bomen betekend meer natuurlijke filters en minder Co2 in de lucht. De verhouding mens/boom/plant is gewoon scheefgegroeid. Meer Co2 uitstoot, meer consumptie, minder bomen, meer bedrijven, meer auto's allemaal gevolgen van overbevolking. Maar daar zit het probleem, de partijen die zelf roeptoeterend losgaan over het klimaat zijn ook altijd de partijen die roeptoeterend losgaan zodra iemand iets negatiefs durft te zeggen over de door hen gecreëerde slachtoffersklasse. Het aanpakken van de overbevolking zou betekenen dat we moeten ingrijpen in landen zoals Afrika en dat staat weer haaks op hun andere politieke opvattingen dus zwijgen ze het onderwerp volledig dood. Nee de oplossing zit vooral het in afstaan van meer belastinggeld, waterpompen en de mensen een schuld gevoel aanpraten als ze na een jaar werken 2 weken naar Spanje willen, terwijl de grote vervuilers buiten schot blijven.
Die bonusklacht moet ik je gelijk in geven, enkele weken geleden meermaals een discussie gehad met gebruikers die het verschil niet snappen tussen weer en klimaat, maar toevallig waren dat allemaal de mensen die het hardste schreeuwden dat iedereen dom was omdat de aarde opwarmt door de mensheid.
Jij hebt ook geen kinderen/neefjes/nichtjes?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:19 schreef Aiciu het volgende:
Het zal mij een zorg zijn hoe ze er in 2119 bijlopen
Och een veelgebruikte drogreden om verantwoordelijkheid af te schuiven. Nederland is altijd te rijk te arm te klein te vol te nat te droog te koud en te warm om ook maar ergens het kleinste stukje voortouw of zelfs verantwoordelijkheid in te nemen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Zonnepanelen, windmolens, treinen. Om maar wat te noemen.
[..]
Ik zat niet helemaal serieus te doen. Jij zegt: ALS wij sluiten, (DAN) bouwt China.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
- mensen die zich afvragen wat meer belasting afdragen zodat de elite in Tesla's kan rijden voor een verschil maakt
- mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderen
- mensen die zich afvragen waarom de hardste roepers ook de grootste vervuilers blijken te zijn, zoals Jesse "mijn vrouw poept er een elftal koters uit" Klaver, en Robot "6x per jaar op vliegvakantie" Jetten.
Verder helemaal eens met dit punt: - mensen die zich afvragen waarom bedrijven niet harder worden aangepakt om hun uitstoot te verminderenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
Klacht: mensen die klimaatissues willen politiseren.
niet gelezenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Niemand ontkent dat het klimaat opwarmt, je wordt alleen al snel bij de klimaatontkenners geschaard zodra je twijfelt aan de oprechtheid van onze regering. Want oplossingen dragen ze bijna niet aan terwijl ze zelf wel het hardste roepen dat de wereld vergaat.
Het is soms net een sekte, elke maand worden wel nieuwe onderzoeken gepubliceerd of zaken ontkracht of bijgesteld waar de klimaatroepers (laten we ze maar even zo noemen) dan hysterisch los overgaan want het is de "waarheid" en iedereen die het ontkent is ... (vul zelf maar in). Dat de eerdere metingen niet klopte maakt geen verschil, zij weten het immers altijd beter. Niveau van deze discussies zie je ook geregeld bij andere onderwerpen, waar mensen met andere meningen verketterd worden, en toevallig zijn dat ook nog vaak dezelfde mensen die het hardste schreeuwen over het klimaat, maar dat is een andere discussie.
Dat het klimaat opwarmt is een feit, maar of dit volledig en alleen maar te danken is aan de mensheid daar heb ik gewoon mijn twijfels over. Vooral gezien de manier waarop onze leiders met deze problematiek omgaan. De oogkleppers lopen weer als een stelletje lemmings achter onze heren en vrouwen leiders aan en dragen graag extra geld af waarna ze zichzelf weer zo bevredigd voelen en met een stijfje (of natte poes) de straat op lopen. Ondertussen mogen landen zoals China honderden extra kolencentrales openen, allemaal toegestaan door onze leiders die ons verketteren omdat we 1x per jaar op vliegvakantie gaan. Of je nu voor of tegenstander bent, het geloofd of niet geloofd ieder normaal denkend mens met ook maar het kleine beetje vermogen om zelf te denken moet toch inzien dat de "oplossingen" die aangedragen worden totaal niet in verhouding staan met de paniek die gecreëerd wordt.
Het feit dat je nog niet eens mag praten over de olifant in de kamer, namelijk overbevolking, bevestigd mij dat het wederom een hysterie is en een manier om de burgers nog meer geld uit de beurs te trommelen. Hier is de oplossing voor de Co2 uitstoot, de bevolking op deze planeet halveren, minder veestapels, minder akkers en onze natuurlijke Co2 filters die laatste jaren druk zijn gekapt kunnen dan weer geplant worden. Meer bomen betekend meer natuurlijke filters en minder Co2 in de lucht. De verhouding mens/boom/plant is gewoon scheefgegroeid. Meer Co2 uitstoot, meer consumptie, minder bomen, meer bedrijven, meer auto's allemaal gevolgen van overbevolking. Maar daar zit het probleem, de partijen die zelf roeptoeterend losgaan over het klimaat zijn ook altijd de partijen die roeptoeterend losgaan zodra iemand iets negatiefs durft te zeggen over de door hen gecreëerde slachtofferklasse. Het aanpakken van de overbevolking zou betekenen dat we moeten ingrijpen in landen zoals Afrika en dat staat weer haaks op hun andere politieke opvattingen dus zwijgen ze het onderwerp volledig dood. Nee de oplossing zit vooral het in afstaan van meer belastinggeld, waterpompen en de mensen een schuld gevoel aanpraten als ze na een jaar werken 2 weken naar Spanje willen, terwijl de grote vervuilers buiten schot blijven.
Die bonusklacht moet ik je gelijk in geven, enkele weken geleden meermaals een discussie gehad met gebruikers die het verschil niet snappen tussen weer en klimaat, maar toevallig waren dat allemaal de mensen die het hardste schreeuwden dat iedereen dom was omdat de aarde opwarmt door de mensheid.
Nee, ja, ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:25 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen kinderen/neefjes/nichtjes?
Het is bijna niet in de media geweest omdat het laatste klimaatakkoord vooral ging over het feit dat de grote boze Trump uit het klimaatakkoord stapte. Wie wat meer informatie opzocht buiten de gegeven informatie via onze staatspropaganda kanalen bemerkte dat Trump het vooral niet eens was met het feit dat Amerika kolencentrales moest sluiten terwijl China er honderden mocht bijbouwen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
China heeft de afgelopen jaren juist honderden kolencentrales gesloten? Waar heb je het over
Nu zal dat aantal niet helemaal kloppen, dat geeft ook NUcheck toe.quote:Chinese corporaties zijn van plan om maar liefst 1.171 nieuwe kolencentrales te bouwen. 80 procent van de centrales komt in China te staan, de rest in het buitenland. Op moment van schrijven zijn er zelfs al 471 Chinese kolencentrales in aanbouw, zo blijkt uit gegevens van de Global Coal Plant Tracker. 700 centrales staan in de planning.
Exacte cijfers ontbreken, maar het is inmiddels wel duidelijk dat China kolencentrales aan het bouwen is of laat bouwen.quote:De meest recente cijfers van Urgewald en The Global Coal Plant Tracker laten zien dat er ongeveer 150 kolencentrales in China in aanbouw zijn of gepland staan. De belangrijkste Chinese kolencentralebouwers zijn buiten China ongeveer 50 kolencentrales aan het bouwen en hebben er nog eens 39 in de planning staan. Het is echter niet geheel duidelijk of deze cijfers alle door Chinese bedrijven geplande kolencentrales omvatten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |