Mensen zullen zich eerder afzetten van jouw ideëen als je zulk gedrag vertoont.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
En wat heeft dat met het klimaat te maken?
ahzoquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:15 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
[..]
Mensen zullen zich eerder afzetten van jouw ideëen als je zulk gedrag vertoont.
Tja, dat is de eerste verstandige oplossing. Geen kinderen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Tsja makkelijk praten als je al niet van plan bent om kinderen te nemen. Fuck de rest dan. Beetje zoals bejaarden die op 50+ stemmen en verder geen neuk geven om jongere generaties
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
Jouw gedrag draagt niet echt bij tot de goede zaak moet ik zeggen, ts.
Ik wacht in spanning af.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik ga even op zoek naar die links.
Gewoon een neukstop eisen van Afrika, anders gewoon geen geld meer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Kan me het egoïsme om echt alleen aan jezelf te denken nauwelijks voorstellen, wel of geen kinderen.
Jij bent echt precies het voorbeeld wat er mis is met de wereldquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
Ik zie het hele probleem niet, stel al is er een klimaatopwarmingsprobleempje, dan gaan wij daar weinig van merken en is het vooral vervelend voor onze kinderen.
Dus boeiend, gewoon de andere kant opkijken en ondertussen gewoon genieten en leven
Ja fantastisch. En ondertussen fokt de rest van de wereld als konijnen door.... behalve het Westen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:18 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Tja, dat is de eerste verstandige oplossing. Geen kinderen.
Persoonlijk denk ik niet fuck de rest en heb zelf maar een bescheiden co2 uitstoot.
Is dit niet juist de essentie? Juist D66, Groen-Links en iets mindere (maar nog steeds teveel) mate VVD maken er een politiek spel van. Het afdwingen van klimaatakkoorden, de bevolking opzadelen met de kosten van hun eigen ideologie en mensen een schuldgevoel aanpraten. Aan de andere kant verdienen ze overigens lekker veel centjes aan contracten gunnen aan (bevriende) bedrijven die de "oplossingen" bieden voor deze zogenaamde problemen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:42 schreef Vanillekwark het volgende:
Topic is wel meteen weer tekenend voor het probleem. Binnen no time is politiek geneuzel erbij gehaald
Vreemd, want het is je eigen gedrag.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:15 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Kan me het egoïsme om echt alleen aan jezelf te denken nauwelijks voorstellen, wel of geen kinderen.
Je weet dat je van teveel blowen paranoïde word?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:21 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Is dit niet juist de essentie? Juist D66, Groen-Links en iets mindere (maar nog steeds teveel) mate VVD maken er een politiek spel van. Het afdwingen van klimaatakkoorden, de bevolking opzadelen met de kosten van hun eigen ideologie en mensen een schuldgevoel aanpraten. Aan de andere kant verdienen ze overigens lekker veel centjes aan contracten gunnen aan (bevriende) bedrijven die de "oplossingen" bieden voor deze zogenaamde problemen.
Helaas leven we tegenwoordig in zo'n maatschappij. Mensen zijn steeds meer afgestapt van het kerkelijke geloof (waarmee ze in bedwang gehouden konden worden) nu moet er een nieuwe stroming komen waarmee mensen in bedwang gehouden kunnen worden en dat is door mensen een schuldgevoel aan te praten (door jullie warmt de aarde op!!). Gerrit Hiemstra is zo'n clown die door de MSM zijn geloof mag verkondigen aan de kijkers. Maar vergeet niet, ook deze meneer heeft een dubbele agenda. Enerzijds verkondigen dat de wereld als maar verkloot wordt door de mens en ons gedrag, anderzijds lekker verdienen met zijn bedrijf die oplossingen biedt aan klimaat vraagstukken van voornamelijk landen in Afrika. (wij van WC-eend ...)
Kan iemand mij uitleggen waarom miljoenen jaren van klimaatschommelingen worden negeert? Wiens schuld was het dat er een ijstijd kwam? Wiens schuld was het dat de ijstijd tot een einde kwam? Zoveel nonsens die er verkondigd wordt en de linkse meute er maar achter aan hobbelen, want ze zijn oh zo goed!
Dat idee heb je naar aanleiding van dit topic?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:21 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Jij bent echt precies het voorbeeld wat er mis is met de wereld![]()
Absoluut .. Maar ben een gewoon hardwerkende bijna 40-jarige papa van 2 kinderen die in zijn leven nog geen drugs heeft gebruikt. Ik ben realistisch. Maar, laat je fijn leiden door drammers die niet wetenschappelijke bullshit verkopen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je weet dat je van teveel blowen paranoïde word?
Ho ho. Je weet dat je door die 2 kinderen gelijk al verdacht bent bij de klimaat-ayatollahs he?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:25 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Absoluut .. Maar ben een gewoon hardwerkende bijna 40-jarige papa van 2 kinderen die in zijn leven nog geen drugs heeft gebruikt. Ik ben realistisch. Maar, laat je fijn leiden door drammers die niet wetenschappelijke bullshit verkopen.
We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:15 schreef dagobertE6 het volgende:
Meest terechte klacht ooit.
Daarnaast ook trollen als vogeltjes dans bannen met hun fakenews!
We hebben verdomme al bijna 3 decennia geen 11-stedentocht meer, zomers worden extremer, kerst is warmer dan Pasen maar nee hoor dit gebeurde altijd al, toch?
zum kotsen
Als hij dat gaat doen, ga jij dan eindelijk serieus om met dit onderwerp ipv je ontwijkgedrag?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:03 schreef De_Onnoembare het volgende:
ALS JE ZO BEGAAN BENT MET DAT DE WERELD 'LETTERLIJK IN DE FIK STAAT' GA DAN NIET VLIEGEN!
1 persoon in het Westen verbruikt meer dan een dorp op de steppes in Afrika.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:21 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja fantastisch. En ondertussen fokt de rest van de wereld als konijnen door.... behalve het Westen.
Zie hierboven een aantal voorbeelden van giftig gedrag. Beetje quasi-grappig in de rondte schoppen, halve verhalen vertellen, andere mensen volcontinu ridiculiseren omdat ze zichzelf niet van kant maken of wel eens in een auto rijden. Wederom in het rijtje van te nat/droog/vol/klein/koud/heet. Je verantwoordelijkheid compleet overboord gooien want niets is uiteraard beter dan iets want iets is niet alles en dan ben je hypocriet bezig. Ofzo.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:11 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
En wat heeft dat met het klimaat te maken?
Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Als hij dat gaat doen, ga jij dan eindelijk serieus om met dit onderwerp ipv je ontwijkgedrag?
Jij hebt een sticker verdient!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.
Het gaat mij er niet om wat je doet om het milieu te beschermen, het gaat mij om je woorden met betrekking tot de klimaatsverandering. Je reageert niet op het verergeren door de mens daarvan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ben milieubewuster dan 90% van die klimaat-dominees hier. Ik vlieg zeer weinig, doe het meeste prive-vervoer op de fiets, heb geen 100 inch TV scherm en al die andere overbodige troep die iedere 3 jaar vervangen moet worden, eet de hele zomer uit m'n eigen moestuin, koop vrijwel geen fabrieksvoedsel maar koop lokaal en maak het vers.
Kudows dat je zoveel moeite stopt in een trollpostquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.
Of is toen opeens magisch het klimaat 'gered', en zijn we het sindsdien weer aan het verneuken?![]()
De zomer van 16 jaar geleden, 2003, kende een hittegolf van 12 dagen. Ik herinner me die zomer, in mijn herinnering was het van maart tot september vrijwel constant warm/mooi weer. Problemen met het lozen van koelwater, waardoor zelfs de elektriciteitsvoorziening in gevaar kwam.
Of is dat dan weer een incident?
Het klimaat verandert constant, daar is geen twijfel over mogelijk, ik ben alleen niet overtuigd van die enorme invloed van de mens daarop.
En als CO2 o.a. het probleem is, waarom worden er dan niet massaal bomen teruggeplant in ontboste gebieden?
Nee, wat is de oplossing? Iedereen moet een dure warmtepomp/elektrische auto etc. kopen, en al het oude moet vervangen worden.Ik heb nog nooit een rekensom gezien van de vervuiling die de massale productie van die goederen (die ook nog eens na X tijd vervangen dienen te worden) gaat opleveren, maar ik neem zomaar aan dat die een stuk hoger is dan het planten van bomen.
Heb je wel kinderen want daar vallen veel gekkies over bij Jesse Klaverquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gejammer over vliegreizen, zo typerend. Nee dat is geen gejammer, dat is consequent zijn en doen wat je predikt. Maar dat is een vies idee bij jullie, dat is bekend. Grote mond over anderen en anderen moeten het maar doen (dE ToKkIeS!11!!!) maar je eigen verantwoordelijkheid ook maar een klein beetje nemen? Welnee, ik ga niet 24 uur in de Flexbus zitten als ik in 1,5 uur in Barcelona kan zitten voor m'n weekendje zuipen op de Ramblas.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef Dven het volgende:
Gejammer over vliegreizen, halve cijfers aanhalen, ontwikkelingen en huidige mogelijkheden compleet negeren en ga zo maar door, liefst nog gespekt met wat vreemdelingenhaat hier en daar.
Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.quote:Misschien moet er eens nagedacht worden over een forum voor mensen met een minimale forumscore van (vulmaarin).
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ho ho. Je weet dat je door die 2 kinderen gelijk al verdacht bent bij de klimaat-ayatollahs he?
Terwijl ze zelf tig ker per jaar voor de lols de wereld rondvliegen, maar goed...
Ik hoor al 40 jaar dat we eraan gaan. Eerst was het voedsel op (Club van Rome), toen de zure regen, daarna het ozongat, daarna Peak Oil en nu Global Warming.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:31 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet om wat je doet om het milieu te beschermen, het gaat mij om je woorden met betrekking tot de klimaatsverandering. Je reageert niet op het verergeren door de mens daarvan.
En als we niks hadden ondernomen tegen die zaken, waren we er ook al aan.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:34 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik hoor al 40 jaar dat we eraan gaan. Eerst was het voedsel op (Club van Rome), toen de zure regen, daarna het ozongat, daarna Peak Oil en nu Global Warming.
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.quote:Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.
TS snaptquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:42 schreef Vanillekwark het volgende:
De wereld staat nota bene -bijna letterlijk- in de fik:
https://www.independent.c(...)-level-a9030361.html
En nog steeds zijn er mensen die om politieke redenen hun ogen hiervoor sluiten, of nog erger, het wegzetten als hysterie. Argumenten als 'Ja maar land x doet er niks aan, dus waarom zouden wij dat dan wel moeten doen' en dergelijke rare redenaties vliegen je om de oren.
Elk normaal denkend mens zou moeten inzien hoe de situatie er aan toe is, en ervoor zorgen dat we nog een zo gezond mogelijke planeet over kunnen dragen aan onze kleinkinderen.
Klacht: Klimaatontkenners en mensen die klimaatissues willen politiseren.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat te warmquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:36 schreef 20100 het volgende:
het zal mij aan mijn reet roesten dat je kleinkinderen het wat te warm hebben binnen 100 jaar
Gestopt met lezen toen je de 'droge' periode van de elfstedentocht erbij haalde. Bekend met het begrip 'thermische waterverontreiniging'?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:27 schreef Repentless het volgende:
[..]
We zijn net de twee decennia voorbij m.b.t. de Elfstedentocht. Tussen 1963 en 1985 was er ook geen Elfstedentocht, net zo lang als nu dus.
Of is toen opeens magisch het klimaat 'gered', en zijn we het sindsdien weer aan het verneuken?![]()
De zomer van 16 jaar geleden, 2003, kende een hittegolf van 12 dagen. Ik herinner me die zomer, in mijn herinnering was het van maart tot september vrijwel constant warm/mooi weer. Problemen met het lozen van koelwater, waardoor zelfs de elektriciteitsvoorziening in gevaar kwam.
Of is dat dan weer een incident?
Het klimaat verandert constant, daar is geen twijfel over mogelijk, ik ben alleen niet overtuigd van die enorme invloed van de mens daarop.
En als CO2 o.a. het probleem is, waarom worden er dan niet massaal bomen teruggeplant in ontboste gebieden?
Nee, wat is de oplossing? Iedereen moet een dure warmtepomp/elektrische auto etc. kopen, en al het oude moet vervangen worden.Ik heb nog nooit een rekensom gezien van de vervuiling die de massale productie van die goederen (die ook nog eens na X tijd vervangen dienen te worden) gaat opleveren, maar ik neem zomaar aan dat die een stuk hoger is dan het planten van bomen.
Gejammer want, zoals ik daar ook al zei, je geeft halve informatie en bent blind voor én de mogelijkheden die er hedendaags zijn én voor wat de toekomst gaat brengen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Gejammer over vliegreizen, zo typerend. Nee dat is geen gejammer, dat is consequent zijn en doen wat je predikt. Maar dat is een vies idee bij jullie, dat is bekend. Grote mond over anderen en anderen moeten het maar doen (dE ToKkIeS!11!!!) maar je eigen verantwoordelijkheid ook maar een klein beetje nemen? Welnee, ik ga niet 24 uur in de Flexbus zitten als ik in 1,5 uur in Barcelona kan zitten voor m'n weekendje zuipen op de Ramblas.
[..]
Goed idee, want dan daar kom jij iig ook niet in.
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:35 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.
Zie je felle reactiequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!
Genant.
Maar andersom is het wel oke toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Het linkse volk!!! Hunnieee!!!!
Genant.
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:42 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Maar andersom is het wel oke toch?
Leuk man.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:35 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Ook zo typerend van het linkse volk. Alles en iedereen die anders denkt proberen neer te zetten als dom en onwetend. Leuke dooddoeners altijd.
Ik zie juist dat er veel over links wordt geluld. Forumbreed.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.
Spoorloos verdwenen? Jeetje, verrassendquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Laatst had ik een paar mooie links gegeven die erop duiden dat het inderdaad gewoon een natuurlijk verloop is, en dat de hele hysterie daaromheen kunstmatig wordt opgeklopt met bangmakerij en als doel het financieel uitknijpen van de burger heeft.
Dat wordt ook steeds duidelijker bij iedereen.
Maar ja, toch even de hoax hoog houden hè? Linksjakker genoeg om anderen proberen de les te lezen.
Ik ga even op zoek naar die links.
Ik volg je niet de hele dag maar het zou me niet verbazenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben inderdaad de hele dag over domrechts (om maar in soortgelijke termen te spreken) aan het brullen ja. Doe eens niet zo mal.
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:55 schreef FlippingCoin het volgende:
Tja verbeter de wereld begin bij jezelf hè. Altijd makkelijk wijzen maar je hebt handvatten zat om zelf een stap vooruit te zetten.
Vlees eten en vliegen, beide erg slecht.
Goed plan, waar wil je de grondstoffen voor die biobrandstoffen gaan verbouwen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
KLM neemt daar voortouw in trouwens. Meen dat binnen nu en een paar jaar 1 op de 50 vluchten al met biokerosine gaat zijn en het dan erg snel willen gaan opschalen.
Ik vermoed dat tegen de tijd dat het breed beschikbaar is kerosine flink belast gaat worden waardoor de meeste maatschappijen overstappen op de bio-variant. In eerste instantie zullen de.prijzen van vluchten gaan stijgen maar zolang de ontwikkeling van biokerosine zich doorzet worsen de ontwikkelingskosten lager en zullen de tarieven ook weer dalen.
Dat zou mooi zijn maar is nog toekomstmuziek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
KLM neemt daar voortouw in trouwens. Meen dat binnen nu en een paar jaar 1 op de 50 vluchten al met biokerosine gaat zijn en het dan erg snel willen gaan opschalen.
Ik vermoed dat tegen de tijd dat het breed beschikbaar is kerosine flink belast gaat worden waardoor de meeste maatschappijen overstappen op de bio-variant. In eerste instantie zullen de.prijzen van vluchten gaan stijgen maar zolang de ontwikkeling van biokerosine zich doorzet worsen de ontwikkelingskosten lager en zullen de tarieven ook weer dalen.
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Goed plan, waar wil je de grondstoffen voor die biobrandstoffen gaan verbouwen?
Ik heb wel zo mijn ideeën waar het tegen een lage prijs kan.
Gaat al rap hoorquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn maar is nog toekomstmuziek.
Daar draag ik overigens een flink steentje aan bij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.
Leuk geprobeerd maar nee.
Die drammers zijn niet compleet debiel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:07 schreef DutchieBre het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er massaal bomen gekapt worden in Nederland en vooral (in onze links-knuffelende) hoofdstad? Waar draagt dit toe bij? Waarom hoor je hier geen enkele klimaat drammer over?
Het enige waar iets tegen ondernomen is, is het gat in de ozonlaag. De rest niks nakko nadda waren allemaal hoaxes.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:34 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
En als we niks hadden ondernomen tegen die zaken, waren we er ook al aan.
Dat klopt ja.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Ben inderdaad de hele dag over domrechts aan het brullen ja.
Frituurvetquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Die biokerosine wordt gemaakt van afvalstoffen. Frituurvet, afvalstromen vanuit bepaalde fabrieken etc.
Leuk geprobeerd maar nee.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstofquote:Biobrandstoffen zijn gebaseerd op dezelfde energieopwekking (fotosynthese) als land- en bosbouw. Daardoor kan concurrentie ontstaan tussen landbouw voor voedsel en voor energie om de beschikbare productiemiddelen, zoals landbouwgrond, water en kunstmest. Opwekkingsmethoden met een veel hogere opbrengst en die geen goede grond, water of kunstmest behoeven, zoals het gebruik van zonnecellen, worden daarom -althans op langere termijn- door velen als een beter alternatief gezien.
Vaak wordt kunstmest gebruikt om biobrandstoffen te telen. Het gebruik van overmatig kunstmest leidt echter tot de uitstoot van het broeikasgas lachgas (N2O). Lachgas heeft een 310 keer sterkere broeikaswerking dan CO2.[5][6] De productie van kunstmest is erg energie-intensief en men maakt ervoor vaak gebruik van fossiele brandstoffen.
Omdat voor de productie van biobrandstoffen vaak veel grond nodig is wordt er getwijfeld of het grondoppervlak wel toereikend is voor de energiebehoefte.
Voor de teelt van biobrandstoffen is ook relatief veel water benodigd. Planten hebben veel water nodig om te groeien. Per GJ aan energie (ongeveer de energie die een kerncentrale per seconde produceert), is 50–400 m3 water nodig. Wanneer biomassa niet direct verbrand wordt, maar omgezet tot brandstoffen voor motorvoertuigen, kan dit toenemen tot 600 m3/GJ.[7] Bij biomassa uit aquatisch milieu (zee, vijvers) vervalt dit nadeel grotendeels.
Concurrentie met voedselgewassen
De toegenomen vraag naar biobrandstof kan tot hogere voedselprijzen leiden. Bij gewassen die zowel als voedingsmiddel als voor biobrandstof gebruikt kunnen worden, kan de voedselvoorziening in het geding komen waarbij het armste deel van de wereldbevolking het eerst de gevolgen ondervindt. In januari 2007 braken in Mexico protesten uit als gevolg van prijsstijgingen van 400% voor tortilla's die toegeschreven werd aan de toegenomen vraag in de Verenigde Staten naar maïs voor biobrandstof.[8]
Procentueel gezien is de kap in NL groter dan in de Amazone. Lijkt me dat ze daar juist wel over zouden moeten drammen .. Bomen, de natuurlijke filter tegen CO2 .....quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die drammers zijn niet compleet debiel.
Als zij gaan huilen om die paar bomen, dan neemt al helemaal niemand hun meer serieus. Zelfs niet hun soortgenoten.
Had je toch wel zelf kunnen bedenken (hoop ik)
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Voordeel met vliegreizen is dat je dat gemakkelijk kunt compenseren
'Biokerosine'. Frituurvet opstoken ja. Nou nou wat goed. Net zoals je 'biomassacentrales' (lees bossen opstoken).quote:en dat biokerosine in de (nabije) toekomst een absolute vlucht gaat nemen (en voor een daling van circa 90% van de slechte emissies gaat zorgen.)
Lees anders gewoon het daaronder geplaatste artikel. Geen zin meer in dit dom gezever van je dus je gaat net als de oennoembare op de negeerlijst.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:16 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Frituurvet, leuk geprobeerd maar nee.
Welke afvalstromen uit welke fabrieken?
Nadelen van biobrandstoffen
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Biobrandstof
Mensen die dezelfde mening ventileren bedoel je?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:21 schreef Dven het volgende:
Mensen die wél normaal kunnen reageren zijn overigens uiteraard van harte welkom
Procentueel gezien? Ten opzichte van wat?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:17 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Procentueel gezien is de kap in NL groter dan in de Amazone. Lijkt me dat ze daar juist wel over zouden moeten drammen .. Bomen, de natuurlijke filter tegen CO2 .....
Nee, dat zeg ik niet. Goed lezen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:22 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Mensen die dezelfde mening ventileren bedoel je?
OK, einde discussiequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:15 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het enige waar iets tegen ondernomen is, is het gat in de ozonlaag. De rest niks nakko nadda waren allemaal hoaxes.
Ach, feiten zij opeens dom gezever.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Lees anders gewoon het daaronder geplaatste artikel. Geen zin meer in dit dom gezever van je dus je gaat net als de oennoembare op de negeerlijst.
Tsja, dan houdt het op he. Beetje alsof je een flatearther wil bewijzen dat de aarde rond is of een moslim dat allah niet bestaat. Het heeft allemaal geen zin joh.quote:
wat denk je dat het plotseling 60 graden wordt in de winter?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wat te warmen het dan raar vinden dat domrechts geridiculiseerd wordt.
Beschikbare oppervlakte NL t.o.v. beschikbare oppervlakte Amazonegebied .. Procentueel gezien is er in NL meer gekaptquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Procentueel gezien? Ten opzichte van wat?
In 1 jaar tijd is in de Amazone een gebied gekapt ter grootte van 1/5de van Nederland. Dus ik denk dat je een klein foutje maakt
Ah dus je hebt het over de kap in Nederland in de afgelopen paar duizend jaarquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:30 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Beschikbare oppervlakte NL t.o.v. beschikbare oppervlakte Amazonegebied .. Procentueel gezien is er in NL meer gekapt
Wiezo?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:30 schreef Klepper272 het volgende:
Dan vraag ik mij af, levert het verbranden van biobrandstoffen in een straalmotor geen co2 op?
Fixedquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:21 schreef Dven het volgende:
Mensen die het wél met mij eens zijn zijn overigens uiteraard van harte welkom
Stop nou een keer met dat gelul over het "redden" van onze planeet. Er hoeft helemaal niets gered te worden. De aarde draaide al een lange tijd voordat mensen er rondliepen en zal ook nog lang na de mensheid ronddraaien.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:40 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
'kosten' zouden geen argument moeten zijn voor het redden van onze planeet.
Individuen aanpakken, bedrijven aanpakken. En niet wachten tot een land als China alles in orde heeft, dat zijn achterlijke redenen om je kop in het zand te steken.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah dus je hebt het over de kap in Nederland in de afgelopen paar duizend jaar
Oke goed punt. Die drammers moeten zich inderdaad druk maken om de huidige kap in Amsterdam ipv amazone
Hij pakt mijn URL niet goed, maar is een stuk uit de Volkskrantquote:Nederland ontbost. Volgens onderzoekers van Wageningen Universiteit (WUR) is tussen 2013 en 2017 ruim 5.400 hectare bos verdwenen. Een afname van 0,36 procent per jaar, percentueel een sterkere teruggang dan de ontbossing van het Braziliaanse Amazonewoud (0,24 procent).
Dat is niet te wijten aan uitdijende steden, nieuwe snelwegen of extra landbouwgrond. De voornaamste oorzaak van de teruggang is de omvorming van bossen naar andersoortige natuur zoals heide en stuifzand.
Bommen op Afrika en China scheelt al tochquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.
Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
Het is zeer selectief een artikel plaatsen wat je in straatje past. De productie van de grondstoffen zelf (de frituurolie en het verbruik daarvan) wordt bv niet eens meegenomen. Lufthansa stopt er ook weer mee:quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, dan houdt het op he. Beetje alsof je een flatearther wil bewijzen dat de aarde rond is of een moslim dat allah niet bestaat. Het heeft allemaal geen zin joh.
Geef je duidelijke voorbeelden inclusief brom (waar altijd om gemiept wordt) over hoe biokerosine geproduceerd gaat worden, krijg je weer een wikipedialijstje toegestuurd over hoe gangbare biobrandstoffen geproduceerd worden.
Vermoeiend is het woord van de dag.
https://vroegevogels.bnnv(...)iegen-op-biokerosinequote:Bovendien is de klimaatwinst van biokerosine veel kleiner dan de luchtvaartsector beweert en het is niet uitgesloten dat de klimaateffecten zelfs groter zijn dan bij de verbranding van conventionele kerosine. Ook pakt de verbranding van brandstoffen in hogere luchtlagen voor het klimaat nog slechter uit dan op de grond. Dat geldt ook voor biobrandstoffen. “Lufthansa beweert met haar proefvluchten te hebben bijgedragen aan een beter klimaat, maar ze kan deze claim alleen maar maken omdat ze niet alle klimaateffecten meerekent”, aldus Ritsema.
Volgens Milieudefensie is de enige echt duurzame oplossing minder vliegen
Kijk nu ben je duidelijk en daar kan de ander (bijvoorbeeld ik) iets van leren ipv die kinderachtige sneue hypocriet kaart te spelen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:34 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
[url=https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/eenzame-boomstronk-tekent-oorlog-om-het-bos~b4184f63/?referer=https%3A%2F%2Fwww.geenstijl.nl%2F5147106%2F6-vragen-over-de-grote-bomenkap-van-2019%2F]Hier staat het[/url]
[..]
Zorgt op grote hoogte wel voor meer schadequote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:42 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nou omdat het hetzelfde chemische proces is misschien?
Fix eerst maar het nodige aan jezelf want daar valt nog genoeg winst mee te behalen. En laat mijn oprechte woorden maar gewoon verder met rust.quote:
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Fix eerst maar het nodige aan jezelf want daar valt nog genoeg winst mee te behalen. En laat mijn oprechte woorden maar gewoon verder met rust.
Biokerosine kan technisch gezien voor een vermindering van 90% co2 en 100% fijnstoffen zorgen (maal even niet om dat stukje van 7 jaar geleden van de vroege vogelsquote:
Nee, zorgt op grote hoogte niet voor meer schade.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zorgt op grote hoogte wel voor meer schade
Of zoals anderen het liever zien, zonder CO2 groeit geen boom
Ik meld mij ook aan voor die lijst.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:52 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?
De blokkeerlijst van dven?quote:
Ik vind je erg vervelend, absoluut een trol en een baggeraar maar je lijkt in ieder geval niet compleet achterlijk te zijn dus af en toe mag het voordeel van de twijfel wel worden gegeven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 14:52 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Waarom sta ik eigenlijk nog niet op blokkeer?
Ik vlieg zelden tot nooit, heb er sowieso een absolute hekel aan en trein veel liever door Europa dus maak je vooral niet zo dikquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Als het om zijn heilige vliegen gaat, dan...
Zo zo. Wel 20 euro.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind je erg vervelend, absoluut een trol en een baggeraar maar je lijkt in ieder geval niet compleet achterlijk te zijn dus af en toe mag het voordeel van de twijfel wel worden gegeven.
Zou bepaalde lieden uiteraard liefst daadwerkelijk blokkeren maar kan vanaf hier helaas geen fok abonnement nemen (zonder er nog eens twintig euro extra aan kwijt te zijn) en helaas ben ik de post kwijt waar je je browser zo kon configureren dat posts van bepaalde users automatisch 'gewist' worden.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Gestopt met lezen toen je de 'droge' periode van de elfstedentocht erbij haalde. Bekend met het begrip 'thermische waterverontreiniging'?
Haal de grafieken van de winters tussen 63 en 85 er even bij en er waren er zat waar met 'normale' wateromstandigheden de tocht verreden had kunnen worden.
Wederom een goed voorbeeld van opzettelijk misinformatie verspreiden. Walgelijk.
Grappig, dit zie je ook altijd bij andere onderwerpenquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:03 schreef Dven het volgende:
Wel schattig dat het weer een circle jerkje van ontkenners en anti's geworden is. Zo kennen we jullie weer
Zoals?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:07 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Grappig, dit zie je ook altijd bij andere onderwerpende circle jerk, daar zit jij ook vaak in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |