Een kans van één op 50 dat het record dat 75 jaar stond opeens met 2 graden verbeterd wordt, niet één dag en op één plek maar op meerdere dagen en meerdere locaties.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 19:35 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Je vergeet te vermelden dat ieder jaar de kans vergroot.
Dus het blijft niet bij die 1 a 2%![]()
Maar dat zijn we wel van je gewend.
Zijn allemaal onderdeel. Ontbossing, verstedelijking én alle troep die de lucht in wordt gepompt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 19:59 schreef Remqo het volgende:
Zelf ben ik er wel van overtuigd dat de mens zeker een aandeel heeft in de verandering van het klimaat.
Maar niet eens zo zeer door alle stinkfabrieken wereldwijd, maar eerder door ontbossing. Daar zie je het op lokaal niveau gebeuren, het landbouwgrond is na een paar jaar uitgeput en er komt amper iets voor terug, dus kapt men het volgende stukje bos maar.
Ben er ook mee eens dat overbevolking het grootse probleem is. Meer mensen, meer consumenten, meer bossen die moeten wijken voor landbouw en huisvesting.
Ik verwacht wel dat na enige tijd dat moeder natuur (met eventuele hulp van mad scientists) daar wel raad mee weet.
Was jij ook niet die user die zo blij was dat de F1 naar Zandvoort komt?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn allemaal onderdeel. Ontbossing, verstedelijking én alle troep die de lucht in wordt gepompt.
Mensen die roepen dat 'de aarde wel overleeft' zijn ook compleet onuitstaanbaar. Tientallen, neen, honderden miljoenen jaren aan evolutie worden in rap tempo (In principe slechts een paar duizend jaar, waarvan het zwaartepunt, de boven 99 procent, in de laatste 150 jaar) helemaal aan gruzelementen geholpen maar goed, er zal wel iets overleven dus is het prima. Echt om te kotsen die schrijnende kortzichtig- en onverschilligheid.
Zwakzinnig gelul dit.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:35 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Was jij ook niet die user die zo blij was dat de F1 naar Zandvoort komt?
Dat betwijfel ik dat het meteen globaal is, het is eerder regionaal.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Zwakzinnig gelul dit.
Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender. Dus is het ter vervanging van een minder groene race uiteindelijk een zegen voor het milieu.
Maar ik hoop dat je zelf ook wel doorhebt dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent
Er zijn ondertussen ook genoeg bewijzen dat het broeikaseffect ook meer regionale invloed heeft, en er over grote steden zogenaamde CO2-domes ontstaan. Dus nee, de CO2!die China uitstoot heeft niet hetzelfde effect voor ons als de CO2 die wij uitstoten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:42 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik dat het meteen globaal is, het is eerder regionaal.
Een goede vulkaanuitbarsting kan wereldwijd wel het klimaat verstoren.
Kun je ook eens gewoon posten zonder meteen iemand te beledigen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Zwakzinnig gelul dit.
Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender. Dus is het ter vervanging van een minder groene race uiteindelijk een zegen voor het milieu.
Maar ik hoop dat je zelf ook wel doorhebt dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent
Welke aarde?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Veel plezier in je topic over de rondheid der aarde en de dingen ter tegengeluid.
Niet hetzelfde effect, maar wel iets.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:48 schreef knoopie het volgende:
[..]
Er zijn ondertussen ook genoeg bewijzen dat het broeikaseffect ook meer regionale invloed heeft, en er over grote steden zogenaamde CO2-domes ontstaan. Dus nee, de CO2!die China uitstoot heeft niet hetzelfde effect voor ons als de CO2 die wij uitstoten.
Vattenfall begint aan zijn tweede compleet subsidieloze windmolenpark op de Noordzee. Tenzij je gelooft dat Vattenfall een liefdadigheidsinstelling is, zal het dus financieel rendabel zijn. Linkquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:27 schreef Remqo het volgende:
Maar klimaathippies kijken ook vaak niet verder dan hun neus lang is.
Zonnepanelen en windmolens, de productie ervan is ook afhankelijk van vervuilende industrie. Ook die molens op zee hebben onderhoud nodig. Hoe rendabel zijn ze nou werkelijk?
Daar heb je helemaal gelijk in. En ik hoop dan ook dat die invoerheffingen van de EU en Trump op buitenlandse autos er snel komen. En tesla bouwt al aan een fabriek in Europa.quote:Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt
Er zijn bijna geen mijnen die enkel en alleen voor accugrondstoffen worden opgezet. Simpelweg omdat veel van die grondstoffen een bijproduct zijn van kopermijnen. Dat is ook precies de reden dat er nu zo een tekort aan het ontstaan is voor die grondstoffen. Er wordt niet genoeg koper uit de mijnen gehaald om genoeg bijproducten te produceren!quote:en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
Een hutje in de stad is bewezen milieuvriendelijker. Omdat die hutjes meestal tegen elkaar aan staan en kleiner zijn, waardoor ze minder verwarming nodig hebben. En omdat de bewoners veel meer gebruiken maken van OV en de fiets.quote:Maar we zijn wel lekker groen bezig.
Donder toch op zeg en ga lekker op een hutje in de wei wonen, als klimaat en vervuiling je ding is.
[..]quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 21:00 schreef knoopie het volgende:
[..]
Vattenfall begint aan zijn tweede compleet subsidieloze windmolenpark op de Noordzee. Tenzij je gelooft dat Vattenfall een liefdadigheidsinstelling is, zal het dus financieel rendabel zijn. Link[quote]De rendabelheid bedoel ik niet financieel, maar is het schoon rendabel? Er moeten toch weer bootjes heen voor onderhoud. De link bekijk ik zo even
Een hutje in de stad is bewezen milieuvriendelijker. Omdat die hutjes meestal tegen elkaar aan staan en kleiner zijn, waardoor ze minder verwarming nodig hebben. En omdat de bewoners veel meer gebruiken maken van OV en de fiets.quote:Dus een beetje schoon kunnen rijden maakt het alleen maar duurder door gebrek aan grondstoffen, duidelijk. Wat is het werkelijke alternatief?
Ik reageerde op een post waarin werd aangegeven dat we "al bijna 3 decennia" geen Elfstedentocht meer hebben gehad.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet dat ik de elfstedentocht in de hele discussie ook maar van enige waarde vind aangezien ik - en ongeveer iedere klimaatwetenschapper met mij - er overtuigd van ben dat deze in de nabije toekomst wel weer eens gereden gaat worden. En dit ongeacht de wetenschappelijk bewezen menselijke invloed (gouden standaard, iemand?). Wel is het zo dat jij een periode van droogte als argument gebruikte terwijl er in die periode zonder thermische vervuiling naar alle waarschijnlijkheid een viertal tochten geoeganiseerd konden worden.
Overigens was niet enkel de sneeuw spelbreker. Voorname punt was uiteindelijk simpelweg het gebrek aan vorst (zat 'sneeuwrijke' tochten geweest) en buiten dat het draaien van de wind wat voor veel watercirculatie en dus afkalvering van ijs heeft gezorgd.
Inderdaad, onder perfecte omstandigheden had er een tocht gereden kunnen worden. Wat op zich ook wel weer vraagtekens mag oproepen aangezien de omstandigheden in de atmosfeer en hoe de drukgebieden lagen in principe zelf wel al perfect waren.
Sterker nog .. Er wordt massaal gekapt!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 23:12 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik reageerde op een post waarin werd aangegeven dat we "al bijna 3 decennia" geen Elfstedentocht meer hebben gehad.
Overigens zie ik nog steeds geen goed antwoord waarom er niet massaal wordt begonnen met bomen planten. Daar hoor je niemand over, terwijl dat een relatief goedkope maatregel is om de vermeende effecten terug te dringen.
Als daar nu eens wereldwijd mee wordt begonnen (of in Nederland op kleinere schaal, als men hier zo graag 'leidend' wil zijn), in plaats van uitsluitend allerlei megadure maatregelen door je strot te duwen, kweek je wellicht al wat meer begrip onder sceptici. Dan wakker je minder het vermoeden aan dat er hele grote economische belangen spelen achter dit hele circus.
Technologische singulariteit is het antwoord.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.
Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
En vergeet ook niet dat 9 vd 10 van die 'groene knakkers' juist de grootste vervuilers zijn:quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:27 schreef Remqo het volgende:
Maar klimaathippies kijken ook vaak niet verder dan hun neus lang is.
Zonnepanelen en windmolens, de productie ervan is ook afhankelijk van vervuilende industrie. Ook die molens op zee hebben onderhoud nodig. Hoe rendabel zijn ze nou werkelijk?
Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
Maar we zijn wel lekker groen bezig.
Donder toch op zeg en ga lekker op een hutje in de wei wonen, als klimaat en vervuiling je ding is.
Dat heb ik zelfs hier op Fok al een paar keer aangetoond.quote:Nederlanders die zich zorgen maken over klimaatverandering, passen hun gedrag daar niet altijd op aan. Duurzame denkers blijken bovengemiddelde vervuilers. Dat toont onderzoek aan van I&O Research in opdracht van Binnenlands Bestuur.
De hoger opgeleiden die het somberst zijn over het klimaat, zijn ook degenen die het langst douchen, het meest en verst vliegen en het vaakst de auto gebruiken. Dezelfde tendens is te zien bij de twintigers die zich veel zorgen maken over de toenemende uitstoot van broeikasgassen. Maar het is wel deze groep die het langst doucht en bij eten het minst let op eventuele negatieve klimaateffecten.
Alles voor de oh zo milieuvriendelijke pelletkachelquote:Op maandag 5 augustus 2019 16:33 schreef DutchieBre het volgende:
[..]
Sterker nog .. Er wordt massaal gekapt!
Ik heb een oneindig aantal kinderen nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 13:33 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik kan wel 20 keer de wereld rondvliegen. Nee wacht, 40 keer, ik heb twee kinderen niet.
Je oogt wat mad. Is het te koud voor je buiten om te kunnen klimaathoaxen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Een kans van één op 50 dat het record dat 75 jaar stond opeens met 2 graden verbeterd wordt, niet één dag en op één plek maar op meerdere dagen en meerdere locaties.
Niets aan het handje.
Struisvogeltjesdans.
En dus gaan die klimaatmongolen in Nederland daar totaal geen verandering in brengen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Zwakzinnig gelul dit.
Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender.
Geen zorgen, 's zomers gewoon 30 graden hierquote:Op maandag 5 augustus 2019 20:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je oogt wat mad. Is het te koud voor je buiten om te kunnen klimaathoaxen?
Oke meid. Gelukkig ben je de domme minderheid. Succes verder.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En dus gaan die klimaatmongolen in Nederland daar totaal geen verandering in brengen.
En het enige wat hier groen is, is jouw ziedende kop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |