abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:22:17 #251
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188257130
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:35 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]

Je vergeet te vermelden dat ieder jaar de kans vergroot.

Dus het blijft niet bij die 1 a 2% :')

Maar dat zijn we wel van je gewend.
Een kans van één op 50 dat het record dat 75 jaar stond opeens met 2 graden verbeterd wordt, niet één dag en op één plek maar op meerdere dagen en meerdere locaties.

Niets aan het handje.

Struisvogeltjesdans.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:26:08 #252
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188257217
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 19:59 schreef Remqo het volgende:
Zelf ben ik er wel van overtuigd dat de mens zeker een aandeel heeft in de verandering van het klimaat.
Maar niet eens zo zeer door alle stinkfabrieken wereldwijd, maar eerder door ontbossing. Daar zie je het op lokaal niveau gebeuren, het landbouwgrond is na een paar jaar uitgeput en er komt amper iets voor terug, dus kapt men het volgende stukje bos maar.
Ben er ook mee eens dat overbevolking het grootse probleem is. Meer mensen, meer consumenten, meer bossen die moeten wijken voor landbouw en huisvesting.
Ik verwacht wel dat na enige tijd dat moeder natuur (met eventuele hulp van mad scientists) daar wel raad mee weet.
Zijn allemaal onderdeel. Ontbossing, verstedelijking én alle troep die de lucht in wordt gepompt.

Mensen die roepen dat 'de aarde wel overleeft' zijn ook compleet onuitstaanbaar. Tientallen, neen, honderden miljoenen jaren aan evolutie worden in rap tempo (In principe slechts een paar duizend jaar, waarvan het zwaartepunt, de boven 99 procent, in de laatste 150 jaar) helemaal aan gruzelementen geholpen maar goed, er zal wel iets overleven dus is het prima. Echt om te kotsen die schrijnende kortzichtig- en onverschilligheid.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:27:17 #253
88815 The_Emotion
98.3
pi_188257243
Maar klimaathippies kijken ook vaak niet verder dan hun neus lang is.
Zonnepanelen en windmolens, de productie ervan is ook afhankelijk van vervuilende industrie. Ook die molens op zee hebben onderhoud nodig. Hoe rendabel zijn ze nou werkelijk?
Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
Maar we zijn wel lekker groen bezig.
Donder toch op zeg en ga lekker op een hutje in de wei wonen, als klimaat en vervuiling je ding is.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_188257346
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Zijn allemaal onderdeel. Ontbossing, verstedelijking én alle troep die de lucht in wordt gepompt.

Mensen die roepen dat 'de aarde wel overleeft' zijn ook compleet onuitstaanbaar. Tientallen, neen, honderden miljoenen jaren aan evolutie worden in rap tempo (In principe slechts een paar duizend jaar, waarvan het zwaartepunt, de boven 99 procent, in de laatste 150 jaar) helemaal aan gruzelementen geholpen maar goed, er zal wel iets overleven dus is het prima. Echt om te kotsen die schrijnende kortzichtig- en onverschilligheid.
Was jij ook niet die user die zo blij was dat de F1 naar Zandvoort komt?
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:37:47 #255
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188257380
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:35 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Was jij ook niet die user die zo blij was dat de F1 naar Zandvoort komt?
Zwakzinnig gelul dit.

Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender. Dus is het ter vervanging van een minder groene race uiteindelijk een zegen voor het milieu.

Maar ik hoop dat je zelf ook wel doorhebt dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent :)
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:42:47 #256
88815 The_Emotion
98.3
pi_188257493
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Zwakzinnig gelul dit.

Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender. Dus is het ter vervanging van een minder groene race uiteindelijk een zegen voor het milieu.

Maar ik hoop dat je zelf ook wel doorhebt dat je nu spijkers op laag water aan het zoeken bent :)
Dat betwijfel ik dat het meteen globaal is, het is eerder regionaal.
Een goede vulkaanuitbarsting kan wereldwijd wel het klimaat verstoren.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_188257588
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:42 schreef Remqo het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik dat het meteen globaal is, het is eerder regionaal.
Een goede vulkaanuitbarsting kan wereldwijd wel het klimaat verstoren.
Er zijn ondertussen ook genoeg bewijzen dat het broeikaseffect ook meer regionale invloed heeft, en er over grote steden zogenaamde CO2-domes ontstaan. Dus nee, de CO2!die China uitstoot heeft niet hetzelfde effect voor ons als de CO2 die wij uitstoten.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_188257595
quote:

[..]

Zwakzinnig gelul dit.

Kun je ook eens gewoon posten zonder meteen iemand te beledigen?
Sta ik blijkbaar toch niet op je negeer lijst.

Iets groen noemen betekent nog niet dat er opeens minder milieuvervuiling is.
Maar goed, ik gun iedereen zijn pleziertje maar loop dan niet zo hard te schreeuwen dat de aarde vergaat en zelf meeloopt in de polonaise. Dat is achterlijk, zwakzinnig gedrag.
Stuitend is die onverschilligheid
pi_188257602
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Veel plezier in je topic over de rondheid der aarde en de dingen ter tegengeluid.
Welke aarde?
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 20:59:14 #260
88815 The_Emotion
98.3
pi_188257743
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:48 schreef knoopie het volgende:

[..]

Er zijn ondertussen ook genoeg bewijzen dat het broeikaseffect ook meer regionale invloed heeft, en er over grote steden zogenaamde CO2-domes ontstaan. Dus nee, de CO2!die China uitstoot heeft niet hetzelfde effect voor ons als de CO2 die wij uitstoten.
Niet hetzelfde effect, maar wel iets.
Maakt mij verder ook niets uit, omdat een vulkaan wereldwijd meer impact kan geven, de vraag is wanneer de volgende grote eruptie komt.
Het enige wat de mensheid kan doen is wel een beetje schoner leven en afgaan op de basis, dak boven je hoofd en elke dag eten op je bord.
- Ian Malcolm
pi_188257758
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:27 schreef Remqo het volgende:
Zonnepanelen en windmolens, de productie ervan is ook afhankelijk van vervuilende industrie. Ook die molens op zee hebben onderhoud nodig. Hoe rendabel zijn ze nou werkelijk?
Vattenfall begint aan zijn tweede compleet subsidieloze windmolenpark op de Noordzee. Tenzij je gelooft dat Vattenfall een liefdadigheidsinstelling is, zal het dus financieel rendabel zijn. Link
quote:
Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt
Daar heb je helemaal gelijk in. En ik hoop dan ook dat die invoerheffingen van de EU en Trump op buitenlandse autos er snel komen. En tesla bouwt al aan een fabriek in Europa.
quote:
en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
Er zijn bijna geen mijnen die enkel en alleen voor accugrondstoffen worden opgezet. Simpelweg omdat veel van die grondstoffen een bijproduct zijn van kopermijnen. Dat is ook precies de reden dat er nu zo een tekort aan het ontstaan is voor die grondstoffen. Er wordt niet genoeg koper uit de mijnen gehaald om genoeg bijproducten te produceren!
quote:
Donder toch op zeg en ga lekker op een hutje in de wei wonen, als klimaat en vervuiling je ding is.
Een hutje in de stad is bewezen milieuvriendelijker. Omdat die hutjes meestal tegen elkaar aan staan en kleiner zijn, waardoor ze minder verwarming nodig hebben. En omdat de bewoners veel meer gebruiken maken van OV en de fiets.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:20:07 #262
88815 The_Emotion
98.3
pi_188258010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 21:00 schreef knoopie het volgende:

[..]

Vattenfall begint aan zijn tweede compleet subsidieloze windmolenpark op de Noordzee. Tenzij je gelooft dat Vattenfall een liefdadigheidsinstelling is, zal het dus financieel rendabel zijn. Link[quote]De rendabelheid bedoel ik niet financieel, maar is het schoon rendabel? Er moeten toch weer bootjes heen voor onderhoud. De link bekijk ik zo even

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in. En ik hoop dan ook dat die invoerheffingen van de EU en Trump op buitenlandse autos er snel komen. En tesla bouwt al aan een fabriek in Europa.
[..]

Er zijn bijna geen mijnen die enkel en alleen voor accugrondstoffen worden opgezet. Simpelweg omdat veel van die grondstoffen een bijproduct zijn van kopermijnen. Dat is ook precies de reden dat er nu zo een tekort aan het ontstaan is voor die grondstoffen. Er wordt niet genoeg koper uit de mijnen gehaald om genoeg bijproducten te produceren!
[..]
quote:
Dus een beetje schoon kunnen rijden maakt het alleen maar duurder door gebrek aan grondstoffen, duidelijk. Wat is het werkelijke alternatief?
Een hutje in de stad is bewezen milieuvriendelijker. Omdat die hutjes meestal tegen elkaar aan staan en kleiner zijn, waardoor ze minder verwarming nodig hebben. En omdat de bewoners veel meer gebruiken maken van OV en de fiets.
[/quote]

Ik woon in een benedenverdieping en warmte stijgt, heb genoeg beschutting om het in de zomer als winter dragelijk te leven. Maar de buren daarboven, wat doen die?
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:21:14 #263
88815 The_Emotion
98.3
pi_188258036
Mobiel quotes is niet mijn ding :')
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:28:41 #264
88815 The_Emotion
98.3
pi_188258170
Alles met alles bestaat het klimaatprobleem wel, maar het probleem en de oplossingen worden verplaatst.
Daar zit nou de hele cringe in.
- Ian Malcolm
  vrijdag 2 augustus 2019 @ 23:12:54 #265
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188259552
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 15:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet dat ik de elfstedentocht in de hele discussie ook maar van enige waarde vind aangezien ik - en ongeveer iedere klimaatwetenschapper met mij - er overtuigd van ben dat deze in de nabije toekomst wel weer eens gereden gaat worden. En dit ongeacht de wetenschappelijk bewezen menselijke invloed (gouden standaard, iemand?). Wel is het zo dat jij een periode van droogte als argument gebruikte terwijl er in die periode zonder thermische vervuiling naar alle waarschijnlijkheid een viertal tochten geoeganiseerd konden worden.

Overigens was niet enkel de sneeuw spelbreker. Voorname punt was uiteindelijk simpelweg het gebrek aan vorst (zat 'sneeuwrijke' tochten geweest) en buiten dat het draaien van de wind wat voor veel watercirculatie en dus afkalvering van ijs heeft gezorgd.

Inderdaad, onder perfecte omstandigheden had er een tocht gereden kunnen worden. Wat op zich ook wel weer vraagtekens mag oproepen aangezien de omstandigheden in de atmosfeer en hoe de drukgebieden lagen in principe zelf wel al perfect waren. :)
Ik reageerde op een post waarin werd aangegeven dat we "al bijna 3 decennia" geen Elfstedentocht meer hebben gehad. :)

Overigens zie ik nog steeds geen goed antwoord waarom er niet massaal wordt begonnen met bomen planten. Daar hoor je niemand over, terwijl dat een relatief goedkope maatregel is om de vermeende effecten terug te dringen.

Als daar nu eens wereldwijd mee wordt begonnen (of in Nederland op kleinere schaal, als men hier zo graag 'leidend' wil zijn), in plaats van uitsluitend allerlei megadure maatregelen door je strot te duwen, kweek je wellicht al wat meer begrip onder sceptici. Dan wakker je minder het vermoeden aan dat er hele grote economische belangen spelen achter dit hele circus.
pi_188299969
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 23:12 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik reageerde op een post waarin werd aangegeven dat we "al bijna 3 decennia" geen Elfstedentocht meer hebben gehad. :)

Overigens zie ik nog steeds geen goed antwoord waarom er niet massaal wordt begonnen met bomen planten. Daar hoor je niemand over, terwijl dat een relatief goedkope maatregel is om de vermeende effecten terug te dringen.

Als daar nu eens wereldwijd mee wordt begonnen (of in Nederland op kleinere schaal, als men hier zo graag 'leidend' wil zijn), in plaats van uitsluitend allerlei megadure maatregelen door je strot te duwen, kweek je wellicht al wat meer begrip onder sceptici. Dan wakker je minder het vermoeden aan dat er hele grote economische belangen spelen achter dit hele circus.
Sterker nog .. Er wordt massaal gekapt!
pi_188299995
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:55 schreef warp995 het volgende:
Hoe lossen we dit probleem op dan? Ik neem aan dat de gehele wereld mee moet doen.

Dit is een serieuze vraag. Want een degelijke oplossing heb ik nog nooit gehoord terwijl de apocalypse toch echt over ongeveer 50 jaar gaat beginnen.
Technologische singulariteit is het antwoord.
pi_188300061
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:27 schreef Remqo het volgende:
Of zo lekker schoon rijden in de Tesla, die ook gewoon in massa's verscheept wordt en dan de productie van de accu's, wat zo'n beetje het vervuilendste en mensonterende proces is.
En vergeet ook niet dat 9 vd 10 van die 'groene knakkers' juist de grootste vervuilers zijn:

quote:
Nederlanders die zich zorgen maken over klimaatverandering, passen hun gedrag daar niet altijd op aan. Duurzame denkers blijken bovengemiddelde vervuilers. Dat toont onderzoek aan van I&O Research in opdracht van Binnenlands Bestuur.

De hoger opgeleiden die het somberst zijn over het klimaat, zijn ook degenen die het langst douchen, het meest en verst vliegen en het vaakst de auto gebruiken. Dezelfde tendens is te zien bij de twintigers die zich veel zorgen maken over de toenemende uitstoot van broeikasgassen. Maar het is wel deze groep die het langst doucht en bij eten het minst let op eventuele negatieve klimaateffecten.
Dat heb ik zelfs hier op Fok al een paar keer aangetoond.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)aak-ergste-vervuiler
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 5 augustus 2019 @ 16:43:34 #269
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_188300099
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 16:33 schreef DutchieBre het volgende:

[..]

Sterker nog .. Er wordt massaal gekapt!
Alles voor de oh zo milieuvriendelijke pelletkachel _O-

OPEN JE OVEN MENSEN :{
pi_188300498
De wereld gaat er pas aan als ik dood ben dus zal ik er geen last van hebben.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:42:42 #271
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_188302681
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 13:33 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik kan wel 20 keer de wereld rondvliegen. Nee wacht, 40 keer, ik heb twee kinderen niet.
Ik heb een oneindig aantal kinderen niet :T
pi_188303862
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 20:22 schreef Dven het volgende:

[..]

Een kans van één op 50 dat het record dat 75 jaar stond opeens met 2 graden verbeterd wordt, niet één dag en op één plek maar op meerdere dagen en meerdere locaties.

Niets aan het handje.

Struisvogeltjesdans.
Je oogt wat mad. Is het te koud voor je buiten om te kunnen klimaathoaxen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_188303934
quote:

[..]

Zwakzinnig gelul dit.

Allereerst : Klimaat is een globaal probleem, niet lokaal, regionaal, landelijk of zelfs continentaal. Die race is een vervanging van een andere race op de kalender. Een evenement hier en daar meer of minder is geen globale oplossing of verergering van de situatie. Maar wanneer je toch dom wil ouwehoeren : De F1 in Zandvoort wordt de groenste race op de kalender.
En dus gaan die klimaatmongolen in Nederland daar totaal geen verandering in brengen.

En het enige wat hier groen is, is jouw ziedende kop.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:45:59 #274
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188303988
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je oogt wat mad. Is het te koud voor je buiten om te kunnen klimaathoaxen?
Geen zorgen, 's zomers gewoon 30 graden hier :*
  maandag 5 augustus 2019 @ 20:46:39 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188304013
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 20:44 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En dus gaan die klimaatmongolen in Nederland daar totaal geen verandering in brengen.

En het enige wat hier groen is, is jouw ziedende kop.
Oke meid. Gelukkig ben je de domme minderheid. Succes verder.
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2019 @ 20:53:33 #276
88815 The_Emotion
98.3
pi_188304245
Gelukkig pakken we het klimaatprobleem aan met jijbakken.
- Ian Malcolm
pi_188306363
Uitstekend topic, jammer dat de reacties zo matig zijn.
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:24:04 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188306616
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:12 schreef squatt3r het volgende:
Uitstekend topic, jammer dat de reacties zo matig zijn.
Gelukkig hebben we jouw bijdrage nog.

:')
pi_188306742
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we jouw bijdrage nog.

:')
Dank. Wat vond jij een echte inhoudelijke reactie in dit topic?
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:31:44 #280
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188306749
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:31 schreef squatt3r het volgende:

[..]

Dank. Wat vond jij een echte inhoudelijke reactie in dit topic?
Heb er een x-aantal geplaatst, voel je vrij ze terug te zoeken.
pi_188306830
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Heb er een x-aantal geplaatst, voel je vrij ze terug te zoeken.
Ze hebben de selectie niet gehaald omdat ik zoveel diarree moest doorspitten. Ik zag dat je iets zei over de aanname dat klimaat consistent moest zijn, dat waardeerde ik.
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:37:43 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188306856
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:36 schreef squatt3r het volgende:

[..]

Ze hebben de selectie niet gehaald omdat ik zoveel diarree moest doorspitten. Ik zag dat je iets zei over de aanname dat klimaat consistent moest zijn, dat waardeerde ik.
Verder mee eens dat dit soort topics volcontinu compleet vergald worden door altijd weer dezelfde personen.
pi_188306896
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Verder mee eens dat dit soort topics volcontinu compleet vergald worden door altijd weer dezelfde personen.
Precies, ik heb daardoor nagelaten het zorgvuldig te lezen maar wilde ts complimenteren. Ik vind het leuk als er op KLB nog wel wat gediscussieerd wordt, morgen waag ik n poging het eens goed te lezen.
pi_188307016
Klimaat bestaat niet.
pi_188309640
Weer koud kloteweer vandaag voor fokking begin augustus! Hoogzomer! Brrr!
  Moderator dinsdag 6 augustus 2019 @ 08:17:53 #286
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_188309650
Hoe kun je nou een klimaat ontkennen?
F.K.A. SuperwormJim
pi_188309677
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 08:17 schreef SuperwormJim het volgende:
Hoe kun je nou een klimaat ontkennen?
Er is geen klimaat!
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:04:04 #288
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_188323233
Maar het is koud buiten...

Klimaatgekkies 0 - klimaatontkenners 1
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')