Ze zijn lekker wel zoet. Ik denk dat ik zelf de volgende keer een andere botercrème maak. Van deze wil je niet een grote toef er bovenop dus de volgende keer die ik 250 gram boter, 60 gram poedersuiker en banketbakkersroom doen en dan langzaam naar smaak nog de milkshake poeder erbij doen. En dan een mooie grote toef er op maken. Mijn nichtje is 18 bijna 19 maar bakte altijd uit pakjes en langzaamaan gaat ze over naar recepten.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 23:09 schreef Hupje het volgende:
Je hebt zelfs meerdere mede bakkertjes? Leuk! Waren ze lekker of heel, heel zoet?
Ik heb vandaag de kleine jamtaartjes van Rutger gemaakt voor het feest, maar krijg m'n foto nog niet geupload. Iets minder jam of een iets hoger deegrandje de volgende keer, dan zien ze er netter uit. Maar ze smaken prima.
Die staat bij ons in de familie bekend als trommelkoek. Een Fries dingquote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:39 schreef Goitske het volgende:
Vandaag Groningse poffert gemaakt met krenten en rozijnen
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Je eet dit als een maaltijd dus niet als cake! Je doet er van oudsher gesmolten boter met (bruine of poeder) suiker overheen en eet het dan
Je kunt het au bain Marie maken of in de oven. Ik heb voor de oven gekozen want ik vind het gebakken randje lekker ipv dat hij helemaal zacht is en dus geen echte korst heeft
Zelfs mijn Friese familie noemt het poffert (ik ben half fries)quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:19 schreef laziness het volgende:
[..]
Die staat bij ons in de familie bekend als trommelkoek. Een Fries ding
Oooh, superlekker *zwijmel* Mijn moeder maakte dit vroeger ook soms (ze is Groningse) en serveerde er zelf een sausje bij van zeg maar bechamelsaus met héél veel kaneel. Zo heb ik bechamelsaus leren makenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 18:39 schreef Goitske het volgende:
Vandaag Groningse poffert gemaakt met krenten en rozijnen
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Je eet dit als een maaltijd dus niet als cake! Je doet er van oudsher gesmolten boter met (bruine of poeder) suiker overheen en eet het dan
Je kunt het au bain Marie maken of in de oven. Ik heb voor de oven gekozen want ik vind het gebakken randje lekker ipv dat hij helemaal zacht is en dus geen echte korst heeft
Vanillesaus is ook nog een veel voorkomend combiquote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:55 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oooh, superlekker *zwijmel* Mijn moeder maakte dit vroeger ook soms (ze is Groningse) en serveerde er zelf een sausje bij van zeg maar bechamelsaus met héél veel kaneel. Zo heb ik bechamelsaus leren maken
Tja Google maar. Er zijn meerdere benamingen in omloop.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:22 schreef Goitske het volgende:
[..]
Zelfs mijn Friese familie noemt het poffert (ik ben half fries)
Ik weet hetquote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:24 schreef laziness het volgende:
[..]
Tja Google maar. Er zijn meerdere benamingen in omloop.
Ik denk soort van stevige/vaste cake, maar niet zoet.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 22:20 schreef Hupje het volgende:
Nog nooit gegeten, poffert. Is het dan ook te vergelijken met brood? Of is het wel de structuur van cake maar dan minder zoet?
Ik vind het qua smaak iets wat richting pannenkoek gaan maar dan als een stevige cake, niet zo vet als pannenkoeken... Lekkere vage omschrijving hequote:Op zaterdag 15 juni 2019 23:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik denk soort van stevige/vaste cake, maar niet zoet.
Dank je!quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:22 schreef Goitske het volgende:
Boterkoek wil prima, citroen merengue moet kunnen als je goed je koelkast gebruikt. Let bij de boterkoek wel op dat je een lange afkoeltijd hebt. Gebruik evt je koelkast op het einde om hem echt goed terug te koelen ivm de warmte
BrauN multimixquote:Op zondag 30 juni 2019 10:00 schreef F1gamer het volgende:
Vraagje:
Mijn handmixer is vandaag overleden.
Wat is een goede handmixer ter vervanging te kopen? (Ik heb een kleine keuken, dus moet weinig ruimte in beslag nemen)
Ik heb mixer model steentijd die het nog prima doet. Een Phillips van 19 jaar oudquote:Op zondag 30 juni 2019 11:18 schreef Postbus100 het volgende:
Een mixer is een mixer toch?![]()
Enige is dat je liefst eentje hebt die op lage stand ook ècht langzaam gaat. En dat ie een beetje vermogen heeft. Maar verder...
Misschien kun je nog eens kritisch naar je boekenkast kijken en dingen wegdoenquote:Op zondag 30 juni 2019 17:38 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb mixer model steentijd die het nog prima doet. Een Phillips van 19 jaar oud
En daarnaast sinds een paar jaar een keukenmachine/mixer van Bosch maar het oude beestje komt ook regelmatig uit de kast
Ik heb een ander probleem... Mijn kast voor m'n bakboeken zit vol en heb te veel op de wishlist![]()
Op dit moment recent uitgekomen het engelse bakboek, Gwenn's Valery, Rutger kont binnenkort uit met het simpele bakboek (basis ingrediënten en een normale mixer is voldoende zeg maar) en n Laura's bakery komt in het najaar met een hapjes bakboek uit![]()
Recente aanwinst is de complete antiliaanse keuken waar ik al meerdere dingen uit gemaakt heb. Is meer koken maar wel wat bakken
Gewoon lenen uit de bieb.quote:Op zondag 30 juni 2019 19:51 schreef Goitske het volgende:
Gwenn is Frans boek maar twijfel daar nog over, die wil ik eerst in de handen hebben gehad
Vriendin heeft hem die neemt hem wel mee een keerquote:
Ik zit er thuis heerlijk in te bladeren nu ook 5 op de bank liggenquote:Op zondag 30 juni 2019 21:20 schreef F1gamer het volgende:
Ik ga die boeken gewoon bij de bieb lenen of anders pak ik mijn tablet erbij voor recepten.
Morgen na mijn werk mijn nieuwe handmixer ophalen
Ik zou kijken naar gebruik je het ja/nee/soms, kun je zonder ja/nee en ga je het echt gebruiken? Als het antwoord weet ik niet/ner,/kleine kans is zou ik zeggen pak een doos en breng het naar de kringloopquote:Op zaterdag 6 juli 2019 18:46 schreef F1gamer het volgende:
Wow![]()
Ik woon vlakbij Boekenvoordeel en moet paar keer de verleiding weerstaan om een kookboek te kopen.
Ik moet binnenkort mijn keukenkastjes gaan ordenen. Ik wil de keukenspul wat ik weinig gebruik of in een ander keukenkastje doen of naar de berging brengen (ik heb ook nog inpandige berging wat nu een een grote bende is, maar zolang ik bij de vriezer en de wasmachine kan komen, vind ik wel best)
Ik ben wel heel bewust nu wat er in komt. Ik bak niet alleen uit de boeken vind het ook lekker om er in te bladeren, ideeën op te doen etc. Qua bakvormen heb ik begin dit jaar wel eea weg gedaan. Had meerdere springvormen waarin bijv iemand een mes had gebruikt of siliconen vormen die gebruik ik niet maar dan gekregen etc. Wat er nu staat gebruik ik regelmatig.quote:Op zondag 7 juli 2019 08:29 schreef Hupje het volgende:
Je bent echt een fanatiekeling, hè Goitske!![]()
Ik hou het bewust bij de spullen die ik nu heb. Nu past het in de keukenkastjes. Dat betekent soms dat ik creatieve aanpassingen moet doen omdat ik bijvoorbeeld een bepaalde vorm niet heb. Ach ja.
En qua kook/bakboeken: ik haal veel recepten van internet. Ik heb een basiskookboek en wat krijgertjes. Gebruik ik die niet, doe ik ze uiteindelijk weer weg.
Die zag ik net voorbijkomen op instagram stories van ohmyfoodness 😃quote:
Haha ik heb ff gekeken idd die van mijquote:Op zondag 14 juli 2019 13:40 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Die zag ik net voorbijkomen op instagram stories van ohmyfoodness 😃
Weet iemand hoe ik in een recept aantal theelepels gelatine omreken naar blaadjes? Staan helaas geen grammen in het recept.
Dat bladeren in kookboeken herken ik. Waarschijnlijk n combinatie van m’n twee hobby’s lezen en koken/bakken.quote:Op zondag 7 juli 2019 08:49 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik ben wel heel bewust nu wat er in komt. Ik bak niet alleen uit de boeken vind het ook lekker om er in te bladeren, ideeën op te doen etc. Qua bakvormen heb ik begin dit jaar wel eea weg gedaan. Had meerdere springvormen waarin bijv iemand een mes had gebruikt of siliconen vormen die gebruik ik niet maar dan gekregen etc. Wat er nu staat gebruik ik regelmatig.
Vriendin van mij heeft en een Madeleine vorm, en dit en dat ja dan maak ik maar geen Madeleines bijv
Ik wil wel graag een kleinere cake vorm en ene kleine brood vorm maar die wil ik al een paar jaar en doe het nog steeds met wat ik heb staan![]()
Heel veel dingen heb je niet perse nodig.
Ik heb bijv een boterkoek vorm omdat m'n vriendin die had staan en nooit gebruikte. Ze deed ook een Nordic ware tulband weg ivm ruimte gebrek dus voor 10 euro overgenomen (ipv 40 euro nieuw) ik heb voor al die tulbanden ook niet de volle mep betaald anders waren ze er nooit gekomen (de hhb nordice ware look a like kostte zelfs maar 10 cent bij de AH die een mega magazijn opruiming had, heb er toen geloof wel 10-15 gekocht en veel mensen blij gemaakt)
Hoe hou je dat uit 2 jaar in dozenquote:Op zondag 14 juli 2019 19:25 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dat bladeren in kookboeken herken ik. Waarschijnlijk n combinatie van m’n twee hobby’s lezen en koken/bakken.
Toen we alles gingen inpakken voor de verbouwing/verhuizing heb ik ook alles uitgezocht. Sommige dingen zitten nu al bijna 2 jaar in dozen, dus dar wordt genieten met uitpakken.
Dozen staan in de opslag, eerst voor de verkoop (ong 1 jaar) en nu al een half jaar aan het logeren bij schoonmoeder en moeder. Heel blij dat we vanaf volgende week in ons nieuwe huis kunnen gaan slapen en dan komen langzaam de dozen ook weer uit de opslag, maar benedenverdieping is nog (lang) niet klaar en de keuken dus ook niet. Koken gebeurt nu in de bijkeuken op losse pitjes en een combimagnetronnetjequote:
Het einde is in zicht!quote:Op zondag 14 juli 2019 22:44 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Dozen staan in de opslag, eerst voor de verkoop (ong 1 jaar) en nu al een half jaar aan het logeren bij schoonmoeder en moeder. Heel blij dat we vanaf volgende week in ons nieuwe huis kunnen gaan slapen en dan komen langzaam de dozen ook weer uit de opslag, maar benedenverdieping is nog (lang) niet klaar en de keuken dus ook niet. Koken gebeurt nu in de bijkeuken op losse pitjes en een combimagnetronnetje
Wil je het op het laatste moment aanbrengen? Kun je het toch in een weckpotje doen en dan op het laatste moment er op doenquote:Op dinsdag 16 juli 2019 20:16 schreef fietsie het volgende:
OK, ik wilde eigenlijk niets verklappen over m'n gebak tot ik het af had, maar ik ben op zoek naar ervaringskennis om Lemon Curd "stevig" (goed transportabel) te maken
Kan ik het gewoon eerst maken, en dan bij gebruik een beetje opwarmen en er gelatineblaadjes in oplossen, zonder naar de kook te gaan? Of is er een andere manier om het "te laten zetten" ?
Het moet juist vast, bij voorkeur "hechten" met het gebak waar ik het op doe...quote:Op dinsdag 16 juli 2019 20:28 schreef Molo het volgende:
Gewoon met een garde de boel goed loshengsten vlak voor gebruik
Liever niet..quote:Op dinsdag 16 juli 2019 20:42 schreef Goitske het volgende:
[..]
Wil je het op het laatste moment aanbrengen? Kun je het toch in een weckpotje doen en dan op het laatste moment er op doen
Ik ga het morgen testen. Heb berg van die gele rakkers geleverd gekregen net. Dank.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 21:37 schreef Dragonberry het volgende:
Een versie maken met wat maizena erin. Dat gaat nergens meer heen als het is afgekoeld
Live getest: het was héel lekker en goed!quote:Op dinsdag 16 juli 2019 21:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ga het morgen testen. Heb berg van die gele rakkers geleverd gekregen net. Dank.
Die koek van jou was lekker zegquote:Op woensdag 24 juli 2019 08:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Live getest: het was héel lekker en goed!
En ik had deze gemaakt.https://www.24kitchen.nl/recepten/frambozenkokoskoek
(met 2 eidooiers (medium) en met 2 eiwitten) en frambozen uit de vriezer.
I.p.v. cocos werd het grof gemalen amandelen.
Daar was ik blij mee. De amandelen proefde ik niet, maar de kokos had ik zeker geproefd.quote:Op woensdag 24 juli 2019 08:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Live getest: het was héel lekker en goed!
Die klinkt heerlijkquote:Op woensdag 24 juli 2019 08:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ooh lekker!quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:53 schreef Hupje het volgende:
Ziet er goed uit, die ananastaart!
Ik heb een lekkere stroopwafelcake gemaakt. Maar ik ben duidelijk geen foodblogger/fotograaf
[ afbeelding ]
Ziet er ontzettend lekker uit hoor. Wat is dat witte spul? En hoe maak je dat?quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 19:53 schreef Hupje het volgende:
Ziet er goed uit, die ananastaart!
Ik heb een lekkere stroopwafelcake gemaakt. Maar ik ben duidelijk geen foodblogger/fotograaf
[ afbeelding ]
Er moest eigenlijk mascarpone topping op, maar de mascarpone was uitverkocht in de supermarkt. Ik heb MonChou gemengd met poedersuiker (100g met 30g).quote:Op vrijdag 16 augustus 2019 21:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ziet er ontzettend lekker uit hoor. Wat is dat witte spul? En hoe maak je dat?
Nicequote:Op zaterdag 17 augustus 2019 07:15 schreef Hupje het volgende:
[..]
Er moest eigenlijk mascarpone topping op, maar de mascarpone was uitverkocht in de supermarkt. Ik heb MonChou gemengd met poedersuiker (100g met 30g).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over een uurtje meer dus
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Vers gemalen peulen gekocht, tot poeder fijn. Heb een haat aan stukjes.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 14:41 schreef Molo het volgende:
Wel peulen gebruiken in de vulling hè, geen poeder zoals in je deeg
Haha fiets heeft mij al zitten appen of ik ff kan kijken in dit topicquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 14:43 schreef Molo het volgende:
Inmiddels op vakantie in een groot huis met de fam (soort van kerst met de fam maar dan anders)
Mijn zus gaat me leren koekjes maken.
Ik ga van de week kanel/kardemummabuller maken.
Heeft iemand nog tips voor bakdingen voor kinderen tussen de 3 en 8?
Met begeleiding
Stille hoop is op Goitske gevestigd
quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:54 schreef fietsie het volgende:
Vandaag maar eens even een recept van iemand anders ( @:Molo ) getestGoh een brood met een enkele rijs? Normaal is brood een dubbele rijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]
Over een uurtje meer dus![]()
Zoet doet het wel goed bij de kinderen denk ikquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 15:02 schreef Goitske het volgende:
[..]
Haha fiets heeft mij al zitten appen of ik ff kan kijken in dit topic![]()
Wat voor iets wil? Taarten, koekjes, brood etc
Dubbele rijs hoorquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 15:04 schreef Goitske het volgende:
[..]
Goh een brood met een enkele rijs? Normaal is brood een dubbele rijs
Pittige stukjes kardemom in de broodjes, hmmmquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 14:49 schreef fietsie het volgende:
[..]
Vers gemalen peulen gekocht, tot poeder fijn. Heb een haat aan stukjes.
Je mag mij appen voor receptenquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 15:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoet doet het wel goed bij de kinderen denk ik
En niks bij ons dus simpele ingrediënten uit de supermarkt nodig, geen uitstekend of weet ik wat mee
Die tiramisu kan natuurlijk met allerlei soorten fruit dus ik denk met een rood fruit mix bijv ook erg lekkerquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 19:52 schreef Molo het volgende:
Thanks
Flink moeite gedaan![]()
Ze kunnen op de een na oudste prima met messen omgaan gelukkig![]()
Morgen gaan we koekjes maken (nog wat dingen voor uit te zoeken en kopen, zal je tips bekijken) en kanelbullar.
Die tiramisu is ook een erg goed idee. Denk dat we die ook wel van de week gaan fixen
Rood fruit, koekjes én zuivel gast er hier bij al dat grut én de volwassenen makkelijk in dus dat komt ook goedquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 20:25 schreef Goitske het volgende:
[..]
Die tiramisu kan natuurlijk met allerlei soorten fruit dus ik denk met een rood fruit mix bijv ook erg lekker
Ik weet nog van jaren terug dat het officieel met aardbeien likeur in lange vingers maar was niet te vinden. Dus was er wel klaar mee. Dus zonder lange vingers en likeur gedaan was eigenlijk veel lekkerder en makkelijk al eerder klaar te maken en weg zetten in de koelkast
Álles is lekker met frambozenquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 20:52 schreef Muck het volgende:
Ik denk dat het met frambozen ook lekker is
Picsquote:Op maandag 19 augustus 2019 10:27 schreef Molo het volgende:
Tot nu toe drie soorten koekjes gemaakt en scones. Vanavond de tiramisu met fruit wat we uit de supermarkt gaan trekken straks
En dan nog even verdere lijstje bekijken
Gaat er goed in allemaal
Uhmmm, vergetenquote:
Dan zou je de theelepel moeten afwegen of googlen hoeveel dat is en omrekenenquote:Op maandag 26 augustus 2019 14:11 schreef TjjWester het volgende:
Voor een recept heb ik 115 gram bloem en een theelepel bakpoeder nodig, kan ik ook zelfrijzend bloem gebruiken??
Hoe is de prijs momenteel van vanille? Er was een tijd (2 jaar geleden?) dat die krengen zo 4 euro per stuk kostten.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:21 schreef Goitske het volgende:
Vandaag even nieuwe vanille extract gemaakt. Nu weer rustig wachten tot hij klaar is. Heb peulen van de Jumbo gebruikt maar wat zijn die slecht. Keihard, breken...
Ja toen had ik nog voorraad en heb extra t gemaakt klein flesje nu grote fles.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hoe is de prijs momenteel van vanille? Er was een tijd (2 jaar geleden?) dat die krengen zo 4 euro per stuk kostten.
Ja toen had ik nog voorraad en heb extra t gemaakt klein flesje nu grote fles.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 09:31 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hoe is de prijs momenteel van vanille? Er was een tijd (2 jaar geleden?) dat die krengen zo 4 euro per stuk kostten.
Hiervoor kun je wel goedkopere er in mikken maar die ik nu van de Jumbo had zijn echt niet geschikt voor normaal gebruikquote:Op woensdag 28 augustus 2019 11:09 schreef Piger het volgende:
Heb ze wel eens gekocht online via eBay.
5 jaar geleden had ik 20 stokjes voor 8 pond. Prijzen zijn flink gestegen, maar als je kijkt naar de kwaliteit die je er voor terug krijgt koop ik ze nog steeds t liefst online.
Het is of je kinderbueno pasta naar binnen zit te lepelenquote:Op woensdag 4 september 2019 07:45 schreef AwayTL het volgende:
Mooie taart! Zo’n bovenkant had de aanstaande jarige ook in gedachten ja. Hoe is de smaak vande cheesecake? Beetje zurig of meer creme-ig? De verzoeker in kwestie heeft namelijk hoge eisen qua smaak (lees: is een zeurpiet met eten).
Ik zag bij gbbo iemand een worteltjestaart maken. En die werd goedgekeurd. Toen dacht ik : ja, duh... Wat kan er fout gaan met worteltjestaart? Die smaken zijn ALTIJD goed. En die cake wordt altijd smeuïg. Ontzettend veilige en slimme keuze om die te bakken.quote:Op zaterdag 7 september 2019 23:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb vandaag weer eens worteltjes taart gemaakt m had nog een berg julienne over. Mjum mjum. Wat klinkt die taart toch akelig gezond als je kijkt wat een hoop er toch in gaat
Hm niet echt gbbo niveau eigenlijk. Dat is echt zo'n ik flans het even in elkaar cake.quote:Op zaterdag 7 september 2019 23:54 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik zag bij gbbo iemand een worteltjestaart maken. En die werd goedgekeurd. Toen dacht ik : ja, duh... Wat kan er fout gaan met worteltjestaart? Die smaken zijn ALTIJD goed. En die cake wordt altijd smeuïg. Ontzettend veilige en slimme keuze om die te bakken.
Met een goed recept heb jij ook gbbo-niveau hoor. Heb zelf ook wel eens zo'n taart gebakken. Smullen. Maar wel vanuit een goed recept met goede kruiden erdoor.quote:Op zaterdag 7 september 2019 23:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hm niet echt gbbo niveau eigenlijk. Dat is echt zo'n ik flans het even in elkaar cake.
Ik heb meestal niet zo'n zin om zelf de gember enzo nog te staan pureren. Maar het komt misschien door mijn eigen idee van een worteltjestaart. Ik maak hem niet uit een koopmanspakje (niet dat dat wat uitmaakt smaakt volgens mij ook prima)quote:Op zondag 8 september 2019 00:00 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Met een goed recept heb jij ook gbbo-niveau hoor. Heb zelf ook wel eens zo'n taart gebakken. Smullen. Maar wel vanuit een goed recept met goede kruiden erdoor.
Ik doe het wel. Maar dat komt omdat ik twee stroken in het bakblik leg. 1 in de lengte en 1 in de breedte. En dan zit er niet overal bakpapier.quote:Op maandag 9 september 2019 12:02 schreef TjjWester het volgende:
Vraagje ik wil een normale cake gaan bakken, nu zegt het recept dat de vorm ingebotert moet worden en daarna bakpapier er overheen, dubbelop lijkt me.
Op het bakpapier staat invetten niet nodig, wat is wijsheid???
Wel doen. Ik lag altijd over de lange zijde een strook er door heen en steekt dan uit aan de bovenkant dus zijkant bodem zijkant dan til je hem zo er uitquote:Op maandag 9 september 2019 12:02 schreef TjjWester het volgende:
Vraagje ik wil een normale cake gaan bakken, nu zegt het recept dat de vorm ingebotert moet worden en daarna bakpapier er overheen, dubbelop lijkt me.
Op het bakpapier staat invetten niet nodig, wat is wijsheid???
Het ziet er heerlijk uit!quote:Op zondag 8 september 2019 19:08 schreef Zo-is-dat het volgende:
[ afbeelding ]
Het viel toch nog alles mee met de cheesecake! Slechts aan 1 kant een beetje water er in gelopen zo bleek![]()
Ook nog een limoen aardbei taart en een appel olijfolie taart met ahornglazuur.
Wat voor vorm gebruik je?quote:Op dinsdag 10 september 2019 19:01 schreef TjjWester het volgende:
Vandaag even opnieuw gedaan, wat dinggetjes getweat.
Niet slecht voor slechts de derde cake in mij leven [ afbeelding ]
Gisteren gekozen voor een tulband, vandaag opzoek geweest naar een cakeblik maar waarschijnlijk ligt die ergens op zolder. Uit nood gekozen voor een ovenschaal, niet klassiek maar wel lekker.quote:
Haha ik dacht al wat een aparte vorm maar werkt natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 10 september 2019 20:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Gisteren gekozen voor een tulband, vandaag opzoek geweest naar een cakeblik maar waarschijnlijk ligt die ergens op zolder. Uit nood gekozen voor een ovenschaal, niet klassiek maar wel lekker.
Oh myquote:Op woensdag 18 september 2019 21:58 schreef Goitske het volgende:
Vandaag een chocolade taart gemaakt... Helaas imgur nog steeds met kuren dus maar via mijn insta
https://www.instagram.com/p/B2j5Uh7IK2Z/?igshid=xgxhj77gafcd
Zal ik maken!quote:Op woensdag 18 september 2019 21:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh my![]()
![]()
![]()
Stuurt u ook taart op?
Heb je morgen ofzo ook een foto van de binnenkant?
Ja dat denk ik wel evt met wat hulp met bepaalde handelingen als ze niet zo handig zijnquote:Op vrijdag 20 september 2019 10:38 schreef Cathmar het volgende:
Heerlijk zeg!!
Goitske het nieuwe bakboek.. leuk voor (10-12 jarige) kinderen? Zet ik m op het sint/kerst lijstje.
24 uur en 2 kinderen maar nu ff hoor ivm verjaardagsvisite morgenquote:Op vrijdag 20 september 2019 15:01 schreef Hupje het volgende:
Wauw!
Hoeveel werk jij, dat je hier allemaal tijd voor hebt
Jij had laatst een mooie kinderbueno cheesecake gemaakt naar het recept van ohmygoodness toch? Maar ik zie bij jou 2 creme lagen.een witte en een chocoladelaag. Bij ohmygoodness zie ik 1 cremelaag in hazelnotenkleur en een koekbodem.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:11 schreef Goitske het volgende:
[..]
24 uur en 2 kinderen maar nu ff hoor ivm verjaardagsvisite morgen
Die onderste laag is bodemquote:Op vrijdag 20 september 2019 15:23 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Jij had laatst een mooie kinderbueno cheesecake gemaakt naar het recept van ohmygoodness toch? Maar ik zie bij jou 2 creme lagen.een witte en een chocoladelaag. Bij ohmygoodness zie ik 1 cremelaag in hazelnotenkleur en een koekbodem.
Wat heb je dan anders gedaan? Want jouwe is mooier. Of is dat t geheimpje vd chef
Is dat de bodem ja? Hoe komt jouw koekjesbodem zo egaal van kleur dsn :0 ?quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:34 schreef Goitske het volgende:
[..]
Die onderste laag is bodem
Ik had dit recept geloof ik (heb hem uit het boek Cheesecakes)
https://www.ohmyfoodness.(...)y-pleasures-kookboek
Gewoon in de keukenmachine proppen en daarin fijn malenquote:Op vrijdag 20 september 2019 15:37 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Is dat de bodem ja? Hoe komt jouw koekjesbodem zo egaal van kleur dsn :0 ?
Hij moet in het midden een beetje wiebelige zijn he!quote:Op vrijdag 20 september 2019 20:31 schreef Molo het volgende:
Jezus hoeveel bak jij![]()
![]()
Benieuwd naar de ganachetaart, ik ga zo die makkelijke chocoladetaart maken, Omnomnom
Verjaardagsvisite morgenquote:Op vrijdag 20 september 2019 20:31 schreef Molo het volgende:
Jezus hoeveel bak jij![]()
![]()
Benieuwd naar de ganachetaart, ik ga zo die makkelijke chocoladetaart maken, Omnomnom
Dankquote:Op vrijdag 20 september 2019 20:51 schreef Goitske het volgende:
[..]
Verjaardagsvisite morgen
4 zijn naar mijn werk gegaan en in 1 dag bijna op
Voor morgen slagroomtaart speciaal voor mijn man die houdt van slagroom maar dat maak ik dus nooit. En cheesecake (hou ik erg van) en ganache
Ik app je wel een foto vanuit de koelkast![]()
Die cheesecake is voor mij. Afblijvenquote:Op vrijdag 20 september 2019 20:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Dank![]()
Cheesecake mag je houden, de rest zou ik zo pikaan maken
Ik ben onderweg!quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:38 schreef Goitske het volgende:
Zow ze zijn klaar
Ganache taart
https://www.instagram.com/p/B2qdD88olpA/?igshid=1gef1zwycagk9
Cheesecake met lemoncurd
https://www.instagram.com/p/B2qcjYlo9MA/?igshid=7p8hzkueeebw
De mijne wil je ook niet zien, net pompoensoep op gezet en kruidenboter gemaakt. Nu nog wat hapjes en dan door het huis vliegen dat het voor het oog goed isquote:Op zaterdag 21 september 2019 09:04 schreef Hupje het volgende:
Goed bezig!
Ik ben nog bezig. Mijn keuken lijkt wel ontploft
Dit!quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:06 schreef Cathmar het volgende:
Cheesecake met lemoncurd?!!! Klinkt heerlijk.
Ik ben heel benieuwd mijn favoriete taart is cheesecake dus ik ga het testenquote:Op zaterdag 21 september 2019 09:06 schreef Cathmar het volgende:
Cheesecake met lemoncurd?!!! Klinkt heerlijk.
O ja voor mij is cheesecake, vooral de NY style baked, echt ook altijd favoriet. En lemon... Mmm. Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 21 september 2019 10:33 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd mijn favoriete taart is cheesecake dus ik ga het testen
Heerlijk!quote:Op zaterdag 21 september 2019 11:00 schreef Cathmar het volgende:
[..]
O ja voor mij is cheesecake, vooral de NY style baked, echt ook altijd favoriet. En lemon... Mmm. Ben benieuwd!
Oooh die citroen vind ik zo lekker!quote:Op zaterdag 21 september 2019 17:11 schreef Hupje het volgende:
Hier ben ik gisteravond en vandaag mee bezig geweest:
[ afbeelding ]
Rutgers citroen-limoentaart met meringue
2x gevalletje oeps, in het recept stond dat je op moest letten dat de citroen limoen vulling niet te ver indikte. Ik ben dus te voorzichtig geweest en hij is te dun. Hopelijk helpt een nachtje in de koelkast nog wat. En er stond dat blind bakken niet nodig was. Nou, mijn zijkanten zijn toch niet allemaal rechtop blijven staan.
[ afbeelding ]
Rutgers opgerolde chocoladecake met karamel
Die is me toch lekker!
Ik mis je foto's hierquote:Op zondag 22 september 2019 18:25 schreef Goitske het volgende:
Vandaag een olijfolie cake met citroen en tijm
https://m.facebook.com/gr(...)k&id=513246769236523
Imgur doet debiel dus kan niks uploadenquote:Op zondag 22 september 2019 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik mis je foto's hier![]()
Ik maak wel eens olijfolie cake met citroen en rozemarijn. Zo lekker. Ik heb nog iets in de vriezer volgens mij.
Kan ik ook nog wel doen, rozemarijn groeit hier ook in m'n tuintje. Heb nu citroentijm gebruikt ipv normale tijm. Had ook nog bonte tijm staanquote:Op zondag 22 september 2019 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik mis je foto's hier![]()
Ik maak wel eens olijfolie cake met citroen en rozemarijn. Zo lekker. Ik heb nog iets in de vriezer volgens mij.
Misschien je app eens updaten? Ik heb er geen problemen mee.quote:Op zondag 22 september 2019 22:05 schreef Goitske het volgende:
[..]
Imgur doet debiel dus kan niks uploaden
Helpt nietquote:Op zondag 22 september 2019 22:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Misschien je app eens updaten? Ik heb er geen problemen mee.
Ik vond de ronde lekker, de chocolade niet zoquote:Op zondag 22 september 2019 23:00 schreef Trusten het volgende:
Mooie foto's, wat vond je van de cheesecake? Het recept lijkt erg op die op ziin website en het is het enige recept van hem dat ik vond tegenvallen. Extreem machtig, textuur vond ik ook mwa, alsof je pure roomkaas eet... En dat blijkt achteraf ook wel te kloppen als je de ingrediënten bekijkt...
Heerlijk alleen al er door bladeren, geen schermpjes gewoon heerlijk dekentje en een paar boeken, ideeën op doen, papiertjes we tussen wat ik wil maken ooit etcquote:Op dinsdag 24 september 2019 22:00 schreef Hupje het volgende:
Ik kan me daar zó niks bij voorstellenMaar jij klinkt altijd zo enthousiast over kookboeken.
Ik heb 1 basiskookboek wat ik soms gebruik en verder haal ik eigenlijk alles van internet.
Precies dit! Mijn hobby’s lezen en koken gecombineerd 😀quote:Op dinsdag 24 september 2019 22:19 schreef Goitske het volgende:
[..]
Heerlijk alleen al er door bladeren, geen schermpjes gewoon heerlijk dekentje en een paar boeken, ideeën op doen, papiertjes we tussen wat ik wil maken ooit etc![]()
Dat is wel balen idd. De jongste hier was altijd lactose intolerant maar na de laatste test lijkt het goed te gaan. Gelukkig kon hij wel tegen de hoeveelheden boterquote:Op donderdag 26 september 2019 22:43 schreef Hupje het volgende:
Ja, dat zou ik ook willen, maar voor thuis maak ik alles koemelkvrij ivm allergie. Sneu als er iets lekkers gebakken wordt en kind kan niet meesnoepen. Maar dat maakt wel dat recepten soms wat minder mooi lukken
Lang op klikken, op 'share' drukken en dan op 'copy to URL'quote:Op zondag 6 oktober 2019 15:26 schreef Bleie het volgende:
Oh. Hoe plaats ik een foto met de imgur app?
Dat had ik gedaan, maar als ik hem dan hier tussen img tags zet, werkt het niet. Dan maar als link.quote:Op zondag 6 oktober 2019 15:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Lang op klikken, op 'share' drukken en dan op 'copy to URL'
Iets in die richting iig, dan heb je de .jpg versie
Zie plaatje. Links onder, copy to URL moet je hebben. Dat is de .jpgquote:Op zondag 6 oktober 2019 15:37 schreef Bleie het volgende:
[..]
Dat had ik gedaan, maar als ik hem dan hier tussen img tags zet, werkt het niet. Dan maar als link.
Ik heb ook android. Doe het via de appquote:Op zondag 6 oktober 2019 15:45 schreef Bleie het volgende:
Hmm, ziet er bij mij anders uit (ik heb Android), maar ik heb copy url gedaan, en dan hier plaatsen als foto.
Ik heb deze op dit moment in de oven staan. Geen idee of het gaat lukken maar rook lekker bij het makenquote:Op maandag 7 oktober 2019 00:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb amandel- en kokosmeel en ben eigenlijk op zoek naar simpele recepten om er iets mee te doen. Vooralsnog alleen recepten gevonden waarbij 100 andere ingredienten nodig zijn. Hebben jullie misschien ideeen?
Vreemd. Ik heb echt geen zin om zo veel moeite te doen voor het posten van een plaatje...quote:Op maandag 7 oktober 2019 00:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb ook android. Doe het via de app
Geen idee wat jij ziet en klikt en waarom het niet werkt.
Een omweg is die link die jij krijgt in de webbrowser plakken en dan dan het plaatje wat je in beeld krijgt gaan staan en lang klikken. Openen in ander tabblad kiezen en dan krijg je daar ook de .jpg versie die je dus kunt copy pasten naar hier
Als je in de app na uploaden rechtsonder op 'share' klikt krijg je die ruklink die jij had.quote:Op maandag 7 oktober 2019 07:44 schreef Bleie het volgende:
[..]
Vreemd. Ik heb echt geen zin om zo veel moeite te doen voor het posten van een plaatje...
De cake was trouwens onwijs lekker!
Oh ziet er lekker uit!quote:Op maandag 7 oktober 2019 10:40 schreef Molo het volgende:
Mijn cake (koolhydraatarm, uitprobeerding) is ontzettend goed gelukt. Ookal ziet hij een beetje grauw omdat ik amandelmeel met velletjes heb gebruikt, dan wordt het beslag en de cake beetje macrobiotische kleur zeg maar
Smaak is prima![]()
[ afbeelding ]
https://www.sweetashoney.(...)MyZ0PUFBQUFBRjJhVjJB
Enige aanpassing is meer amandelen erop, want knapperige amandelen![]()
Ik lees mee in het topic en ik ben eigenlijk wel benieuwdquote:Op vrijdag 27 september 2019 07:08 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dat is wel balen idd. De jongste hier was altijd lactose intolerant maar na de laatste test lijkt het goed te gaan. Gelukkig kon hij wel tegen de hoeveelheden boter
Lactose intolerantie kun je op een aantal manieren testenquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 01:27 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ik lees mee in het topic en ik ben eigenlijk wel benieuwdzijn hier tests voor? En wat lijkt dan goed te gaan?
Kun je prima een dag van te voren maken. Ik zou voor funcakes of bakzolder kiezenquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 01:21 schreef Majoraan het volgende:
In November wil ik graag een verjaardagstaart voor mijn kleinzoon die 6 wordt maken.
Ik heb nog nooit een taart gemaakt, behalve 2 proeftaartjes afgelopen week.
Het wordt toch biscuit i.p.v. cake. Waarschijnlijk uit een pakje van funcakes of oetker, want ik heb de kracht niet om 3x een kwartier met de handklopper in een bak warm water te kloppen.
Na veel lezen weet ik dat ik de biscuit een dag van te voren kan maken.
Maar kan ik de taart ook een dag eerder vullen? Ik dacht aan een combi van zelfgemaakte bosvruchtenjam / Rutgers banketbakkersroom / slagroom.
Of is de banketbakkersroom uit een pakje minder bederfelijk, kan ik de gehele taart een dag eerder klaarmaken. (ivm tijd om als backup een taart bij de bakker halen).
Producten met lactose hebben niet altijd dezelfde hoeveelheid lactose. Ik kan wel mascarpone, kwark en boter eten maar geen melk, yoghurt en room. Dat was testen voor mij.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 01:27 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ik lees mee in het topic en ik ben eigenlijk wel benieuwdzijn hier tests voor? En wat lijkt dan goed te gaan?
Onze jongste kon dus wel boter, harde Nederlandse kaas en koekjes etv eten naar geen yoghurt kwark softijs melk etcquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 09:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Producten met lactose hebben niet altijd dezelfde hoeveelheid lactose. Ik kan wel mascarpone, kwark en boter eten maar geen melk, yoghurt en room. Dat was testen voor mij.
Ja voor het biscuit, room gaat prima zelf. Biscuit kan je evt ook zelf maken maar voor de eerste keer is dat misschien wat veel samen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 00:59 schreef Majoraan het volgende:
Geweldig, die 2 kleine banketbakkertjes![]()
Goitske, jij bedoelde waarschijnlijk dat je funcakes voor de biscuit adviseerde? Of ook de banketbakkersroom? Ik wil de room graag zelf maken, is die ook geschikt voor zwangeren, nadat het eimengsel 2 minuten doorgekookt heeft?
Ik heb er zo'n zin in, en tegelijk zo onzeker
Dank jequote:Op maandag 14 oktober 2019 06:29 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ja voor het biscuit, room gaat prima zelf. Biscuit kan je evt ook zelf maken maar voor de eerste keer is dat misschien wat veel samen.
De banketbakkersroom van Rutger is heerlijk. Na het afkoelen even opkloppen
Ik zou glazuur maken in rood oranje geel en dan. Dat we over heen doenquote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:25 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik heb ook een vraagje:
Mijn dochter heeft het briljante idee gekregen dat ze een vulkaantaart voor haar verjaardag wil hebben.
Nu was mijn plan om een tulbandvorm te gebruiken en deze eventueel op een gewone rond gebakken taart te zetten voor wat meer hoogte.
Chocoladebeslag voor beiden ivm de kleur en de onderste taart eventueel vullen met bv botercreme met aardbeien.
Als lava twijfel ik een beetje wat ik het beste kan gebruiken, ik wil niet dat de cake zompig wordt natuurlijk, een bosvruchtencoulis oid is dus misschien niet zo slim.
Heeft iemand misschien tips of ideeën?
1. Als je echt extract gebruikt kun je ook volledig extract gebruiken qquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 22:35 schreef Majoraan het volgende:
Ik heb nog een aantal vragen 😊
1. Ik wil 2x het banketbakkersroom recept van Rutger maken, maar wil graag besparen op de vanillestokjes. Het smaakt vast net zo goed als ik i.p.v. twee, 1 stokje gebruik +15ml extract. Toch?? Scheelt toch weer 3 euro.
2. Ik heb de basis cake van Rutger gebakken met scheutje melk en het was heerlijk. Ik las bij de reacties dat het nog lekkerder is met zure room. Hoeveel creme fraiche moet ik dan toevoegen aan het recept? Een heel bakje van 125 ml?
3. Slagroom. Ik las dat je om een stevige room te krijgen per 100ml slagroom 40ml mascarpone toe moet voegen. Ik ben er nog een beetje huiverig voor, want ik hou wel van slagroom maar niet zo van kaas. Smaakt het dan nog steeds naar slagroom? Of kan ik half om half doen, klopfix/mascarpone
4. Toen ik vorig jaar mijn oven kreeg heb ik de temperatuur getest met plakjes witbrood. Ze waren allemaal even bruin. Maar toen ik laatst 2 cakes tegelijk bakte was de 1 lichtbruin en de ander donkerbruin. Kan een bakvorm zoveel verschil maken, de een was gecoat van buiten, de ander niet. Zelfde recept, zelfde temperatuur, zelfde baktijd.
[ afbeelding ]
Dat is idd echt heel iets anders. Zuurtegraad en vooral vetpercentage is anders.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:15 schreef Hupje het volgende:
Majoraan, volgens mij is zure room en creme fraiche niet hetzelfde. Even checken dus.
Ik had begrepen dat zure room alleen voor koude gerechten is en crème fraiche voor warme gerechten. Maar ik weet het ook niet zeker.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:15 schreef Hupje het volgende:
Majoraan, volgens mij is zure room en creme fraiche niet hetzelfde. Even checken dus.
Zure room schift snel als je het door warme gerechten doet, echter is crème fraiche ook prima voor koude gerechten te gebruiken.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:25 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat zure room alleen voor koude gerechten is en crème fraiche voor warme gerechten. Maar ik weet het ook niet zeker.
Mag je zure room gewoon meebakken? De cupcakes met crème fraiche i.p.v. zure room waren wel heel lekker, maar de papieren cupjes wel heel vetquote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is idd echt heel iets anders. Zuurtegraad en vooral vetpercentage is anders.
Zure room is vrij mager en crème fraiche is heel vet
Beide mag je gewoon meebakken. Alleen zure room is minder vet dus het smaakt gewoon anders, en is sowieso frisser/zuriger.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:28 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Mag je zure room gewoon meebakken? De cupcakes met crème fraiche i.p.v. zure room waren wel heel lekker, maar de papieren cupjes wel heel vet
Dan kijk je toch wat de cake tov cupcakes ratio is die gebruikt wordt in de andere ingrediënten. Dan heb je antwoord op je vraagquote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:36 schreef Majoraan het volgende:
Molo, denk jij dat ik een heel bekertje zure room 125ml toe kan voegen aan een cakerecept? Rutger zegt dat het lekker is, maar noemt geen hoeveelheid. In zijn cupcakes wordt wel 125 ml gebruikt,
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:48 schreef Syrena het volgende:
Ik heb in Duitsland een blikje kant en klaar gecarameliseerde gecondenseerde melk gekocht. Want in 2005 maakte ik eens een banoffee, en die was niet helemaal geluktdus Molo, ik ga in de herhaling, met deze keer de banaan ónder de slagroom.
CUL / Chocolade toffees - hoe maken?
Goeie tip, inderdaad wel zo handig eigenlijk, thanks!quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:44 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik zou glazuur maken in rood oranje geel en dan. Dat we over heen doen
Ik ben benieuwd hoe hij wordt!quote:Op woensdag 16 oktober 2019 22:32 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
Goeie tip, inderdaad wel zo handig eigenlijk, thanks!
Leuk gedaan!quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 15:10 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Het resultaat valt me alles mee, en voor het realistische effect heb ik ook nog wat vuurwerkfonteintjes achter de hand![]()
https://imgur.com/gallery/9t5v5AG
Muffinsquote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:30 schreef Cathmar het volgende:
Zaterdag ochtend ontbijt en rugby kijken bij vrienden. Wat ga ik mee nemen? Ontbijt(achtig/geschikt) en wil het vrijdag maken.
Jaaaa appeltaart. Kennen ze hier niet. Thanks!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Muffins
Marmercake
Appeltaart
Havermoutkoekjes
Brioche met roomboter en goeie jam
Rutgerbakt heeft een heel lekker recept. Ik doe altijd dan een hand havermout op de bodemquote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:02 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Jaaaa appeltaart. Kennen ze hier niet. Thanks!
Ik een schepje custardpoederquote:Op donderdag 24 oktober 2019 16:00 schreef Goitske het volgende:
[..]
Rutgerbakt heeft een heel lekker recept. Ik doe altijd dan een hand havermout op de bodem
Leuk al die bakboeken! Ik heb vandaag mijn eerste ontvangen: de bakbijbel van rutger. Ik gebruik altijd online recepten normaal maar vind het toch wel prettig om het op papier te hebbenquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:57 schreef Goitske het volgende:
Ik heb weer 3 bakboeken voor recensie schrijven
[ afbeelding ]
De eerste is van Nigella de nieuwste, erg leuk boek echt een Nigella boek. Min puntje is voor sommigen dat niet bij elk recept een foto staat en een slappe kaft maar dat mag bij mij de pret niet drukken. Uit dit boek heb ik de coca cola cake gebakken. Erg lekker alleen ik proef de coca cola niet echt maaaar het is wel een goddelijke chocolade taart fluffy zacht smelt bijna op je tong en je red het met een pannetje op het vuur, garde of spatel dus geen keukenmachine of mixer nodig. Natuurlijk wel een oven
[ afbeelding ]
Verder viel gisteren het borrelhapjes bakboek van Laura's Bakery op de mat. [ afbeelding ]
En dit vind ik echt een verassend boek, je hebt het idee bij bakboek het idee alles in de oven maar dat is bij een heel groot deel niet. Leuke dips, spiesjes, hummus, kruidenboter, hapjes en natuurlijk dingen uit de oven.
Ik had ook met een actie van Laura mee gedaan als je hem pre order kort kon je een borrelhapjes tas winnen. Nou had ik hem besteld als cadeautje en win ik gewoon de borrelhapjes tas![]()
[ afbeelding ]
En vandaag viel nog 't verrukkelijke Kinderbakboek op de mat van Rutger vd Broek en Mark Haayenga en de recepten zijn van Rutger, staan leuke gedichten die met eten, dierendag en het seizoen te maken hebben, mooi vorm gegeven in een verhaal over de familie Bakker. Ik vermaak mij dus al met lezen 🙈
Ik kom tijd te kort om te werken
Oooh lekkerquote:Op maandag 4 november 2019 22:25 schreef madeliefff het volgende:
Gevulde speculaas gemaakt met eigengemaakte spijs.
[ [url=https://i.imgur.com/EmwPAVy.jpg[/img]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ][/img]
Mijn voorkeur gaat ook naar papier word er ook blij van door er alleen maar door heen te bladerenquote:Op maandag 4 november 2019 22:37 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Leuk al die bakboeken! Ik heb vandaag mijn eerste ontvangen: de bakbijbel van rutger. Ik gebruik altijd online recepten normaal maar vind het toch wel prettig om het op papier te hebben
Oh, dat is echt lekker. Dat heb ik ook al twee keer in mijn leven gemaakt. De tweede keer omdat de eerste keer zo goed bevallen wasquote:Op maandag 4 november 2019 22:25 schreef madeliefff het volgende:
Gevulde speculaas gemaakt met eigengemaakte spijs.
[ [url=https://i.imgur.com/EmwPAVy.jpg[/img]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ][/img]
Oooh lekkerrrrrquote:Op donderdag 7 november 2019 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had afgelopen weekend Brownie gemaakt. Hij was zooo lekker. Heerlijk sticky vanbinnen![]()
[ afbeelding ]
Ja ik zit al na te denken over wat mijn volgende boek moet worden. Raad je dan rutger weer aan of ken je nog andere topboeken?quote:Op dinsdag 5 november 2019 20:06 schreef Goitske het volgende:
[..]
Mijn voorkeur gaat ook naar papier word er ook blij van door er alleen maar door heen te bladeren![]()
Dit is echt een super boek behoort echt tot mijn favorieten
Het makkelijke bakboek is ook echt een aanrader van hem, koekjes bijbel ook maar bak minder koekjes dan ik zou willen
Wat voor boek zoek je? Ik denk dat je daar naar moet kijken.quote:Op vrijdag 8 november 2019 21:50 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ja ik zit al na te denken over wat mijn volgende boek moet worden. Raad je dan rutger weer aan of ken je nog andere topboeken?
Ja koekjes/koek en taarten denk ik voor nu even. Mss dat taartenboek dan . Ik heb vaak met taarten namelijk dat ik er niet aan begin omdat ik geen enkel recept perfect genoeg vind om te maken haha. Ik kies vaak ook vh ene recept de bodem en van het andere recept weee de vulling. Er zijn ook zoveel soorten taarten dat je door de bomen het bos niet meer zit. Frustrerend.quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:11 schreef Goitske het volgende:
[..]
Wat voor boek zoek je? Ik denk dat je daar naar moet kijken.
Koekjes: koekjes bijbel van rutger
Cakes e.d.: masterclass cakes rutger
Hartig: hartige bakboek van Rutger of borrelhapjes bakboek van Laura daar staan ook veel dips enzo in
Brood: de boeken van Robert van beckhoven of de broodbijbel
Verder is van hans Spitsbaard ook de Taartbijbel uit gekomen die is ook heel gaaf zelfde soort lay-out als de bakbijbel is gewoon bijbel standaard
Algemeen het makkelijke bakboek van Rutger is ook echt super!
Dan is het taarten boek erg leuk maar ook het makkelijke bakboek is leuk zijn sowieso makkelijke ingrediëntenquote:Op zaterdag 9 november 2019 14:38 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ja koekjes/koek en taarten denk ik voor nu even. Mss dat taartenboek dan . Ik heb vaak met taarten namelijk dat ik er niet aan begin omdat ik geen enkel recept perfect genoeg vind om te maken haha. Ik kies vaak ook vh ene recept de bodem en van het andere recept weee de vulling. Er zijn ook zoveel soorten taarten dat je door de bomen het bos niet meer zit. Frustrerend.
Misschien ook leuk vriendin heeft op het moment de bakspecial in de winkel liggen voor 3.99 staat wat uit makkelijke bakboek in, borrelhapjes bakboek, taarten bijbel etcquote:Op zaterdag 9 november 2019 14:38 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Ja koekjes/koek en taarten denk ik voor nu even. Mss dat taartenboek dan . Ik heb vaak met taarten namelijk dat ik er niet aan begin omdat ik geen enkel recept perfect genoeg vind om te maken haha. Ik kies vaak ook vh ene recept de bodem en van het andere recept weee de vulling. Er zijn ook zoveel soorten taarten dat je door de bomen het bos niet meer zit. Frustrerend.
thx voor de tipsquote:Op zaterdag 9 november 2019 18:57 schreef Goitske het volgende:
[..]
Misschien ook leuk vriendin heeft op het moment de bakspecial in de winkel liggen voor 3.99 staat wat uit makkelijke bakboek in, borrelhapjes bakboek, taarten bijbel etc
https://www.facebook.com/(...)ink/777243359384485/
Leg wel echt op dat de randen niet boven de vorm uit komen. Anders is het lastiger om de siroop er in te laten zuigenquote:Op zondag 10 november 2019 19:46 schreef Muck het volgende:
Ik heb het recept opgeslagen, ziet er heerlijk uit
Heb je die van Rutger al eens gemaakt? Met olijfolie citroen tijm? Ik geef wel de voorkeur aan citroentijm vind anders de tijm iets te..quote:Op zondag 10 november 2019 20:48 schreef Dragonberry het volgende:
Ik maak die vaak als cake met citroen
Nee, maar klinkt goed!quote:Op zondag 10 november 2019 21:14 schreef Goitske het volgende:
[..]
Heb je die van Rutger al eens gemaakt? Met olijfolie citroen tijm? Ik geef wel de voorkeur aan citroentijm vind anders de tijm iets te..
Vraagje: is dit kookboek leuk voor een bijna 11-jarige? Ze wil heel graag zelf bakken maar ik merk dat normale kookboeken nog wat te moeilijk zijn, qua taal en soms bereidingswijze.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 19:57 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]
En vandaag viel nog 't verrukkelijke Kinderbakboek op de mat van Rutger vd Broek en Mark Haayenga en de recepten zijn van Rutger, staan leuke gedichten die met eten, dierendag en het seizoen te maken hebben, mooi vorm gegeven in een verhaal over de familie Bakker.
Dan kun je kiezen voor deze maar is ze misschien met een jaar of 2 wat te groot voor. Je kunt ook kiezen voor het makkelijke bakboek van Rutger dus is ook heel erg leuk en zeer goed te doen. Korte duidelijke receptenquote:Op zondag 17 november 2019 11:50 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Vraagje: is dit kookboek leuk voor een bijna 11-jarige? Ze wil heel graag zelf bakken maar ik merk dat normale kookboeken nog wat te moeilijk zijn, qua taal en soms bereidingswijze.
Is dit boek geschikt voor haar of is ze daar al iets te oud voor?
Ik post hier nooit wat terwijl we altijd fanatiek bakken hier met verjaardag! Aankomend weekend weer een verjaardag dus maken we:
* koekjes met gesmolten sneeuwman (naar voorbeeld van een Lidl bakmix)
* chocolade merengue cupcakes (van Rutger bakt)
* dadeltaart (van bagel & beans)
* simpele cake maar hysterisch versiert door de jarige
Speculaas.quote:Op zondag 17 november 2019 22:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Wat is het recept voor de pepernoten?
Kan prima de dag van te voren. En wat ik doe is de slagroom eerst opkloppen, de mascarpone pas op het eind erbij. Roer de mascarpone wel eerst vast een beetje los, dan mengt het beter.quote:Op zondag 17 november 2019 22:39 schreef Majoraan het volgende:
Kun je een taart waarin je een laag met slagroom/stukjes verse aardbei maakt, ook een avond tevoren maken. Of wordt de biscuit dan te nat?
Als je mascarpone door de slagroom doet als versteviger, klop je die dan mee met de slagroom of gaat dat er halverwege of aan het eind in.
200 gram zelfrijzend bakmeelquote:Op zondag 17 november 2019 22:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Wat is het recept voor de pepernoten?
Eens!quote:Op maandag 18 november 2019 08:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kan prima de dag van te voren. En wat ik doe is de slagroom eerst opkloppen, de mascarpone pas op het eind erbij. Roer de mascarpone wel eerst vast een beetje los, dan mengt het beter.
en de slagroom lobbig ipv stijf kloppen toch? Zodat het beter mengtquote:Op maandag 18 november 2019 08:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kan prima de dag van te voren. En wat ik doe is de slagroom eerst opkloppen, de mascarpone pas op het eind erbij. Roer de mascarpone wel eerst vast een beetje los, dan mengt het beter.
Omdat er andere informatie bij staatquote:Op maandag 18 november 2019 19:05 schreef laziness het volgende:
Waarom linken naar je eigen fb groep als er ook een link van de website zelf beschikbaar is?
https://www.laurasbakery.nl/pretzel-bites/
Waarom meedoen met een winactie terwijl je het boek al hebt?quote:Op maandag 18 november 2019 19:02 schreef Goitske het volgende:
Pretzel bites in de maak
[ afbeelding ]
En klaar
[ afbeelding ]
Voor het recept https://www.facebook.com/(...)ink/785844151857739/
En ik heb het HHB mee boek voor komend seizoen hier binnen gekregen
https://www.facebook.com/(...)ink/785770358531785/
Voor m'n nichtje, er staat ook dan kan ik bakken met mijn nichtje niet die wil ik zelfquote:Op zaterdag 23 november 2019 13:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Waarom meedoen met een winactie terwijl je het boek al hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |