abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187431021
Met uit het vorige deel o.a.:
Dit pas ik nog aan ben net wakker en zit mobiel :|W
pi_187431024
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:09 schreef Hupje het volgende:
Je hebt zelfs meerdere mede bakkertjes? Leuk! Waren ze lekker of heel, heel zoet?

Ik heb vandaag de kleine jamtaartjes van Rutger gemaakt voor het feest, maar krijg m'n foto nog niet geupload. Iets minder jam of een iets hoger deegrandje de volgende keer, dan zien ze er netter uit. Maar ze smaken prima.
Ze zijn lekker wel zoet. Ik denk dat ik zelf de volgende keer een andere botercrème maak. Van deze wil je niet een grote toef er bovenop dus de volgende keer die ik 250 gram boter, 60 gram poedersuiker en banketbakkersroom doen en dan langzaam naar smaak nog de milkshake poeder erbij doen. En dan een mooie grote toef er op maken. Mijn nichtje is 18 bijna 19 maar bakte altijd uit pakjes en langzaamaan gaat ze over naar recepten.
Ik heb haar ook al alvast masterclass cakes van Rutger voor haar verjaardag gegeven O+ (en een nageldroger voor gellak)
pi_187439697
Vandaag Groningse poffert gemaakt met krenten en rozijnen



Je eet dit als een maaltijd dus niet als cake! Je doet er van oudsher gesmolten boter met (bruine of poeder) suiker overheen en eet het dan
Je kunt het au bain Marie maken of in de oven. Ik heb voor de oven gekozen want ik vind het gebakken randje lekker ipv dat hij helemaal zacht is en dus geen echte korst heeft
  zaterdag 15 juni 2019 @ 19:19:36 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187440257
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 18:39 schreef Goitske het volgende:
Vandaag Groningse poffert gemaakt met krenten en rozijnen

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Je eet dit als een maaltijd dus niet als cake! Je doet er van oudsher gesmolten boter met (bruine of poeder) suiker overheen en eet het dan
Je kunt het au bain Marie maken of in de oven. Ik heb voor de oven gekozen want ik vind het gebakken randje lekker ipv dat hij helemaal zacht is en dus geen echte korst heeft
Die staat bij ons in de familie bekend als trommelkoek. Een Fries ding :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187440289
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 19:19 schreef laziness het volgende:

[..]

Die staat bij ons in de familie bekend als trommelkoek. Een Fries ding :D
Zelfs mijn Friese familie noemt het poffert (ik ben half fries)
pi_187440869
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 18:39 schreef Goitske het volgende:
Vandaag Groningse poffert gemaakt met krenten en rozijnen

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Je eet dit als een maaltijd dus niet als cake! Je doet er van oudsher gesmolten boter met (bruine of poeder) suiker overheen en eet het dan
Je kunt het au bain Marie maken of in de oven. Ik heb voor de oven gekozen want ik vind het gebakken randje lekker ipv dat hij helemaal zacht is en dus geen echte korst heeft
Oooh, superlekker *zwijmel* Mijn moeder maakte dit vroeger ook soms (ze is Groningse) en serveerde er zelf een sausje bij van zeg maar bechamelsaus met héél veel kaneel. Zo heb ik bechamelsaus leren maken 8-)
Somebody that I used to know
pi_187440942
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 19:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oooh, superlekker *zwijmel* Mijn moeder maakte dit vroeger ook soms (ze is Groningse) en serveerde er zelf een sausje bij van zeg maar bechamelsaus met héél veel kaneel. Zo heb ik bechamelsaus leren maken 8-)
Vanillesaus is ook nog een veel voorkomend combi

Ik had het zeker 25 jaar niet gegeten
  zaterdag 15 juni 2019 @ 20:24:56 #8
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187441442
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 19:22 schreef Goitske het volgende:

[..]

Zelfs mijn Friese familie noemt het poffert (ik ben half fries)
Tja Google maar. Er zijn meerdere benamingen in omloop.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187441490
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:24 schreef laziness het volgende:

[..]

Tja Google maar. Er zijn meerdere benamingen in omloop.
Ik weet het
pi_187443935
Nog nooit gegeten, poffert. Is het dan ook te vergelijken met brood? Of is het wel de structuur van cake maar dan minder zoet?

Mijn jamtaartjes:

Zoals ik al zei, de volgende keer iets hogere randjes en iets minder jam.
pi_187445206
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:20 schreef Hupje het volgende:
Nog nooit gegeten, poffert. Is het dan ook te vergelijken met brood? Of is het wel de structuur van cake maar dan minder zoet?

Ik denk soort van stevige/vaste cake, maar niet zoet.
Somebody that I used to know
pi_187448966
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:19 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik denk soort van stevige/vaste cake, maar niet zoet.
Ik vind het qua smaak iets wat richting pannenkoek gaan maar dan als een stevige cake, niet zo vet als pannenkoeken... Lekkere vage omschrijving he _O-
pi_187619535
Ik vier zaterdag mijn verjaardag, en had eigenlijk bedacht om boterkoek en citroen-merengue te maken, maar gaat dat lukken met ruim 30 graden?
pi_187619681
Boterkoek wil prima, citroen merengue moet kunnen als je goed je koelkast gebruikt. Let bij de boterkoek wel op dat je een lange afkoeltijd hebt. Gebruik evt je koelkast op het einde om hem echt goed terug te koelen ivm de warmte

[ Bericht 47% gewijzigd door Goitske op 26-06-2019 18:28:06 ]
pi_187619809
https://m.facebook.com/gr(...)k&id=465434714017729
Recept wat ik nog vrij mocht geven
No bake cheesecake misschien leuk als je de oven niet wil aan gooien

[ Bericht 17% gewijzigd door Goitske op 26-06-2019 18:35:19 ]
pi_187624175
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:22 schreef Goitske het volgende:
Boterkoek wil prima, citroen merengue moet kunnen als je goed je koelkast gebruikt. Let bij de boterkoek wel op dat je een lange afkoeltijd hebt. Gebruik evt je koelkast op het einde om hem echt goed terug te koelen ivm de warmte
Dank je!
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 10:00:25 #17
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187676034
Vraagje:

Mijn handmixer is vandaag overleden :'( .
Wat is een goede handmixer ter vervanging te kopen? (Ik heb een kleine keuken, dus moet weinig ruimte in beslag nemen)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zondag 30 juni 2019 @ 10:02:28 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187676056
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 10:00 schreef F1gamer het volgende:
Vraagje:

Mijn handmixer is vandaag overleden :'( .
Wat is een goede handmixer ter vervanging te kopen? (Ik heb een kleine keuken, dus moet weinig ruimte in beslag nemen)
BrauN multimix

Ik heb deze, is perfect. Gebruik mijn aparte blender ook nooit meer.

https://www.coolblue.nl/product/770848/braun-hm5107wh.html
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_187676975
Een mixer is een mixer toch? :@

Enige is dat je liefst eentje hebt die op lage stand ook ècht langzaam gaat. En dat ie een beetje vermogen heeft. Maar verder...
Somebody that I used to know
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 13:17:16 #20
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187678826
Het is deze geworden:

BRAUN HM5100WH

[ Bericht 27% gewijzigd door ESF1Gamer op 30-06-2019 13:27:38 ]
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187684314
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:18 schreef Postbus100 het volgende:
Een mixer is een mixer toch? :@

Enige is dat je liefst eentje hebt die op lage stand ook ècht langzaam gaat. En dat ie een beetje vermogen heeft. Maar verder...
Ik heb mixer model steentijd die het nog prima doet. Een Phillips van 19 jaar oud
En daarnaast sinds een paar jaar een keukenmachine/mixer van Bosch maar het oude beestje komt ook regelmatig uit de kast

Ik heb een ander probleem... Mijn kast voor m'n bakboeken zit vol en heb te veel op de wishlist :@

Op dit moment recent uitgekomen het engelse bakboek, Gwenn's Valery, Rutger kont binnenkort uit met het simpele bakboek (basis ingrediënten en een normale mixer is voldoende zeg maar) en n Laura's bakery komt in het najaar met een hapjes bakboek uit :@

Recente aanwinst is de complete antiliaanse keuken waar ik al meerdere dingen uit gemaakt heb. Is meer koken maar wel wat bakken
pi_187686438
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 17:38 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik heb mixer model steentijd die het nog prima doet. Een Phillips van 19 jaar oud
En daarnaast sinds een paar jaar een keukenmachine/mixer van Bosch maar het oude beestje komt ook regelmatig uit de kast

Ik heb een ander probleem... Mijn kast voor m'n bakboeken zit vol en heb te veel op de wishlist :@

Op dit moment recent uitgekomen het engelse bakboek, Gwenn's Valery, Rutger kont binnenkort uit met het simpele bakboek (basis ingrediënten en een normale mixer is voldoende zeg maar) en n Laura's bakery komt in het najaar met een hapjes bakboek uit :@

Recente aanwinst is de complete antiliaanse keuken waar ik al meerdere dingen uit gemaakt heb. Is meer koken maar wel wat bakken
Misschien kun je nog eens kritisch naar je boekenkast kijken en dingen wegdoen ;) Ik geloof nooit dat je èlk boek nog gebruikt. Vast veel, maar niet alles. Kook/bakboeken zijn ook wel erg modegevoelig, merk ik. Rutger is redelijk tijdloos, en Levine is ook basis-materiaal, maar HHB en Laura Bakt: mwah. Over vijf jaar zijn ze vergeten.
Somebody that I used to know
pi_187686840
Laura staat hier nog helemaal niet omdat de boeken niet boeiend waren. HHB staan hier wel een aantal maar niet alles. Heb in de winter de kast nog eens goed bekeken maar niet echt dingen die ik er uit wilde gooien. Vind het ook heerlijk ze door te bladeren voor ideeën.
Rutger is volgens mij tijdloos, baksels die in de tijd van m'n oma al er waren soms met een twist. Heb tegenwoordig ook wat kookboeken erbij ipv alleen bakken. Maar ook wel boeken die ik tijden niet gebruikt heb en opeens weer pak. Staan ook 2 van m'n man bij... Misschien dat ik daar ook eens in moet kijken zijn BBQ boeken.
Gwenn is Frans boek maar twijfel daar nog over, die wil ik eerst in de handen hebben gehad

Levine komt er hier niet in, kan het niet worden met haar recepten en zij irriteert mij. Heb haar nu een paar x in het echt gezien wat een chagrijnig... Ze stond ook haar boeken toen te verkopen dat ik dacht als je zo kijkt dan schrik je iedereen af.

Ik kan wel goed omgaan met Robert zijn recepten en de brood Bijbel maar dat zijn ook basic recepten
pi_187687091
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 19:51 schreef Goitske het volgende:
Gwenn is Frans boek maar twijfel daar nog over, die wil ik eerst in de handen hebben gehad
Gewoon lenen uit de bieb.
Somebody that I used to know
pi_187687105
quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2019 20:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Gewoon lenen uit de bieb.
Vriendin heeft hem die neemt hem wel mee een keer
Die van Rutger en de nieuwe van Laura daar liggen echt mijn interesse
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 21:20:34 #26
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187688599
Ik ga die boeken gewoon bij de bieb lenen of anders pak ik mijn tablet erbij voor recepten.

Morgen na mijn werk mijn nieuwe handmixer ophalen *O*
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187688712
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 21:20 schreef F1gamer het volgende:
Ik ga die boeken gewoon bij de bieb lenen of anders pak ik mijn tablet erbij voor recepten.

Morgen na mijn werk mijn nieuwe handmixer ophalen *O*
Ik zit er thuis heerlijk in te bladeren nu ook 5 op de bank liggen
pi_187772436
Vandaag de kookboeken maar eens wat geordend

Het zijn een stuk of 120 staan nog een paar Jamie olivers op zolder en 2 of 3 zijn uitgeleend vandaar niet exacte aantal

Dit is in de keuken naast het aanrecht


En dit zijn allemaal kleinere en dunne boekjes. Gaan ook nog 2 naar boven die ik niet weg wil doen maar ook niet continu nodig heb en liggen 2 op m'n nachtkastje :@
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 18:46:42 #29
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187783168
Wow :o
Ik woon vlakbij Boekenvoordeel en moet paar keer de verleiding weerstaan om een kookboek te kopen.

Ik moet binnenkort mijn keukenkastjes gaan ordenen. Ik wil de keukenspul wat ik weinig gebruik of in een ander keukenkastje doen of naar de berging brengen (ik heb ook nog inpandige berging wat nu een een grote bende is, maar zolang ik bij de vriezer en de wasmachine kan komen, vind ik wel best)
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187783259
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 18:46 schreef F1gamer het volgende:
Wow :o
Ik woon vlakbij Boekenvoordeel en moet paar keer de verleiding weerstaan om een kookboek te kopen.

Ik moet binnenkort mijn keukenkastjes gaan ordenen. Ik wil de keukenspul wat ik weinig gebruik of in een ander keukenkastje doen of naar de berging brengen (ik heb ook nog inpandige berging wat nu een een grote bende is, maar zolang ik bij de vriezer en de wasmachine kan komen, vind ik wel best)
Ik zou kijken naar gebruik je het ja/nee/soms, kun je zonder ja/nee en ga je het echt gebruiken? Als het antwoord weet ik niet/ner,/kleine kans is zou ik zeggen pak een doos en breng het naar de kringloop

Hoeveel bijv mokken/borden/bakjes/spatels etc heb je, kijken waarom heb je zoveel en wil je dat zo houden, herhaal stap hier boven...

Ik heb een aantal dingen in de schuur (zit aan huis vast) staan dit zijn bakvormen, ovenschalen, dienbladen enzo die ik niet dagelijks nodig heb maar wel echt wil houden. Eigenlijk moet ik stoppen in mijn mokken maar kan dat op een of andere manier niet...



Bepaalde dingen staan bewust op de zijkant zodat je ze makkelijker kunt pakken ipv stapelen
Dingen die gestapeld staan hebben een plank verdeler er tussen van de ikea

[ Bericht 9% gewijzigd door Goitske op 06-07-2019 19:00:53 ]
  Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 19:31:38 #31
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187783735
Ik hoef niks naar de kringloop te gaan. Het is meer het handig indelen. Nu moet ik vaak de keukenspullen die ik weinig gebruik eerst aan de kant zetten om bij dingen te komen wat vaak gebruik.

Ik heb vorig jaar toen ik verhuisde niet heel erg handig ingedeeld.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187784273
Ik woon hier nu 3 jaar en pas het nog wel eens aan
pi_187790819
Je bent echt een fanatiekeling, hè Goitske! ;)
Ik hou het bewust bij de spullen die ik nu heb. Nu past het in de keukenkastjes. Dat betekent soms dat ik creatieve aanpassingen moet doen omdat ik bijvoorbeeld een bepaalde vorm niet heb. Ach ja.
En qua kook/bakboeken: ik haal veel recepten van internet. Ik heb een basiskookboek en wat krijgertjes. Gebruik ik die niet, doe ik ze uiteindelijk weer weg.
pi_187790903
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 08:29 schreef Hupje het volgende:
Je bent echt een fanatiekeling, hè Goitske! ;)
Ik hou het bewust bij de spullen die ik nu heb. Nu past het in de keukenkastjes. Dat betekent soms dat ik creatieve aanpassingen moet doen omdat ik bijvoorbeeld een bepaalde vorm niet heb. Ach ja.
En qua kook/bakboeken: ik haal veel recepten van internet. Ik heb een basiskookboek en wat krijgertjes. Gebruik ik die niet, doe ik ze uiteindelijk weer weg.
Ik ben wel heel bewust nu wat er in komt. Ik bak niet alleen uit de boeken vind het ook lekker om er in te bladeren, ideeën op te doen etc. Qua bakvormen heb ik begin dit jaar wel eea weg gedaan. Had meerdere springvormen waarin bijv iemand een mes had gebruikt of siliconen vormen die gebruik ik niet maar dan gekregen etc. Wat er nu staat gebruik ik regelmatig.
Vriendin van mij heeft en een Madeleine vorm, en dit en dat ja dan maak ik maar geen Madeleines bijv
Ik wil wel graag een kleinere cake vorm en ene kleine brood vorm maar die wil ik al een paar jaar en doe het nog steeds met wat ik heb staan _O-
Heel veel dingen heb je niet perse nodig.
Ik heb bijv een boterkoek vorm omdat m'n vriendin die had staan en nooit gebruikte. Ze deed ook een Nordic ware tulband weg ivm ruimte gebrek dus voor 10 euro overgenomen (ipv 40 euro nieuw) ik heb voor al die tulbanden ook niet de volle mep betaald anders waren ze er nooit gekomen (de hhb nordice ware look a like kostte zelfs maar 10 cent bij de AH die een mega magazijn opruiming had, heb er toen geloof wel 10-15 gekocht en veel mensen blij gemaakt)
pi_187913561


Kinderchocolade cheesecake
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 12:33:21 #36
446930 crew  ESF1Gamer
pi_187913889
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 12:18 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]

Kinderchocolade cheesecake
Jummie :9
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_187914745
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 12:18 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]

Kinderchocolade cheesecake
_O_ _O_ _O_
  zondag 14 juli 2019 @ 13:40:07 #38
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_187914808
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 12:18 schreef Goitske het volgende:
[ afbeelding ]

Kinderchocolade cheesecake
Die zag ik net voorbijkomen op instagram stories van ohmyfoodness 😃

Weet iemand hoe ik in een recept aantal theelepels gelatine omreken naar blaadjes? Staan helaas geen grammen in het recept.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_187915274
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 13:40 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Die zag ik net voorbijkomen op instagram stories van ohmyfoodness 😃

Weet iemand hoe ik in een recept aantal theelepels gelatine omreken naar blaadjes? Staan helaas geen grammen in het recept.
Haha ik heb ff gekeken idd die van mij
pi_187915450
Mijn man was jarig van de week en die is gek op appeltaart.

Nu houd ik absoluut niet van rozijnen enzo. Dus met walnoten gemaakt.

I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 14 juli 2019 @ 19:25:54 #41
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_187922883
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 08:49 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik ben wel heel bewust nu wat er in komt. Ik bak niet alleen uit de boeken vind het ook lekker om er in te bladeren, ideeën op te doen etc. Qua bakvormen heb ik begin dit jaar wel eea weg gedaan. Had meerdere springvormen waarin bijv iemand een mes had gebruikt of siliconen vormen die gebruik ik niet maar dan gekregen etc. Wat er nu staat gebruik ik regelmatig.
Vriendin van mij heeft en een Madeleine vorm, en dit en dat ja dan maak ik maar geen Madeleines bijv
Ik wil wel graag een kleinere cake vorm en ene kleine brood vorm maar die wil ik al een paar jaar en doe het nog steeds met wat ik heb staan _O-
Heel veel dingen heb je niet perse nodig.
Ik heb bijv een boterkoek vorm omdat m'n vriendin die had staan en nooit gebruikte. Ze deed ook een Nordic ware tulband weg ivm ruimte gebrek dus voor 10 euro overgenomen (ipv 40 euro nieuw) ik heb voor al die tulbanden ook niet de volle mep betaald anders waren ze er nooit gekomen (de hhb nordice ware look a like kostte zelfs maar 10 cent bij de AH die een mega magazijn opruiming had, heb er toen geloof wel 10-15 gekocht en veel mensen blij gemaakt)
Dat bladeren in kookboeken herken ik. Waarschijnlijk n combinatie van m’n twee hobby’s lezen en koken/bakken.
Toen we alles gingen inpakken voor de verbouwing/verhuizing heb ik ook alles uitgezocht. Sommige dingen zitten nu al bijna 2 jaar in dozen, dus dar wordt genieten met uitpakken.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_187923809
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 19:25 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dat bladeren in kookboeken herken ik. Waarschijnlijk n combinatie van m’n twee hobby’s lezen en koken/bakken.
Toen we alles gingen inpakken voor de verbouwing/verhuizing heb ik ook alles uitgezocht. Sommige dingen zitten nu al bijna 2 jaar in dozen, dus dar wordt genieten met uitpakken.
Hoe hou je dat uit 2 jaar in dozen :o


Een van de eerste dingen die ik heb uitgepakt en een plekje heb gegeven :@ ik vind het heerlijk.
En mijn nichtje (19) was hier een paar dagen maar ik had wel gezegd ik moet donderdag werken dus je bent alleen thuis. Doe wat je wil, neus in de boeken pak/maak wat je wil en zet m'n huis niet in de fik.
Conclusie ze had pancakes gebakken waren lekker alleen ze had bloem gepakt ipv zelfrijzend bakmeel dus wat platter geworden. En m'n hele boekenkast door zitten neuzen met die cheesecake tot gevolg _O- ohja en nogmaals met een beetje hulp de pancakes gebakken voor iedereen met zelfrijzend bakmeel (mijn kinderen zaten steeds te vragen of ze nog een keer wilde bakken)
  zondag 14 juli 2019 @ 22:44:18 #43
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_187927106
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:01 schreef Goitske het volgende:

[..]

Hoe hou je dat uit 2 jaar in dozen :o

Dozen staan in de opslag, eerst voor de verkoop (ong 1 jaar) en nu al een half jaar aan het logeren bij schoonmoeder en moeder. Heel blij dat we vanaf volgende week in ons nieuwe huis kunnen gaan slapen en dan komen langzaam de dozen ook weer uit de opslag, maar benedenverdieping is nog (lang) niet klaar en de keuken dus ook niet. Koken gebeurt nu in de bijkeuken op losse pitjes en een combimagnetronnetje
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_187939591
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:44 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Dozen staan in de opslag, eerst voor de verkoop (ong 1 jaar) en nu al een half jaar aan het logeren bij schoonmoeder en moeder. Heel blij dat we vanaf volgende week in ons nieuwe huis kunnen gaan slapen en dan komen langzaam de dozen ook weer uit de opslag, maar benedenverdieping is nog (lang) niet klaar en de keuken dus ook niet. Koken gebeurt nu in de bijkeuken op losse pitjes en een combimagnetronnetje
Het einde is in zicht!
  maandag 15 juli 2019 @ 21:01:02 #45
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_187941748
(sorry voor de rommel, het fornuis blinkt inmiddels weer :@ :D )
Bananenbrood met wat walnoten uit de tuin :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 16 juli 2019 @ 20:16:30 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_187956585
OK, ik wilde eigenlijk niets verklappen over m'n gebak tot ik het af had, maar ik ben op zoek naar ervaringskennis om Lemon Curd "stevig" (goed transportabel) te maken.

Kan ik het gewoon eerst maken, en dan bij gebruik een beetje opwarmen en er gelatineblaadjes in oplossen, zonder naar de kook te gaan? Of is er een andere manier om het "te laten zetten" ?

:9
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 16 juli 2019 @ 20:28:52 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187956844
Gewoon met een garde de boel goed loshengsten vlak voor gebruik
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_187957109
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 20:16 schreef fietsie het volgende:
OK, ik wilde eigenlijk niets verklappen over m'n gebak tot ik het af had, maar ik ben op zoek naar ervaringskennis om Lemon Curd "stevig" (goed transportabel) te maken

Kan ik het gewoon eerst maken, en dan bij gebruik een beetje opwarmen en er gelatineblaadjes in oplossen, zonder naar de kook te gaan? Of is er een andere manier om het "te laten zetten" ?

:9
Wil je het op het laatste moment aanbrengen? Kun je het toch in een weckpotje doen en dan op het laatste moment er op doen
  dinsdag 16 juli 2019 @ 20:44:05 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_187957154
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 20:28 schreef Molo het volgende:
Gewoon met een garde de boel goed loshengsten vlak voor gebruik
Het moet juist vast, bij voorkeur "hechten" met het gebak waar ik het op doe...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_187957155
https://www.laurasbakery.nl/lemon-curd/

Deze heb ik een hele tijd geleden gemaakt. Gewoon in een potje bewaard
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')