abonnement Unibet Coolblue
pi_187426426
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.



Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait;

- BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- HEMA: Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.

- Tefal: Teflon en Aluminium.

- Lego: afkorting van leg godt, wat Deens is voor speel goed.

- ETOS: Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking.

- TESO: Texels Eigen Stoomboot Onderneming.

- Duo Penotti: PEters NOTenindustrie TIlburg.

- PAGE: PApierfabriek GEnnep.

- REMIA: De Rooijs Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.

- CONIMEX: CONserven IMport EXport.

- DAF: van Doornes Aanhangwagen Fabriek.

- AVIKO: De Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken.

- DELA: Draagt Elkanders Lasten.

- FEBO: Ferdinand Bolstraat in Amsterdam (oprichter J.I.Borst begon in 1941 deze zaak.
Van zijn baas in Ferdinand Bolstraat had hij veel geleerd).

- IKEA: Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd (I.K. is de oprichter. In de E en de A woonde hij).

- JOHMA: JOHan en MArtin (naar de oprichters Johan Schreur en zijn compagnon Martin).

- KING: Kwaliteit In Niets Geëvenaard.

- SLIGRO: Slippens Groothandel.

- SRV: Samen Rationeel Verkopen.

- ZWITSAL: Zwitserse Balsem.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano
(een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:


Amazon van A tot Z:


NBC is een pauw:


In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:


LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):


In het carrefourlogo zit een witte 'C':


In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:


Unileverlogo is gemaakt van producten:


Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":


Het SUN-logo. UN vormt de S:


En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:


Diversen


- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.

Game on. ^O^ .
Somebody that I used to know
pi_187430445
Dat het eigenlijk Kaastengels zijn en geen kaasstengels, ook al wordt het op heel veel plekken zo geschreven. dus tengels van kaas ja.

Ik denk omdat het een merknaam is, dat het alleen daar gebruikt mag worden.
Ehm... ok
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 15 juni 2019 @ 03:51:56 #3
39237 crew  H_T
2733
pi_187430452
F1 heeft tegenwoordig een ander logo, dus die kan aangepast worden
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187431131
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:15 schreef Postbus100 het volgende:
- DAF: van Doornes Aanhangwagen Fabriek.

Voor zover ik weet is dat Aanhangwagen later officieel veranderd naar Automobiel. Ik heb wel eens horen beweren dat Van Doorne daar bij de start al van droomde en er met de naamkeuze al rekening mee hield. Dit verhaal kan ik niet verifiëren.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 08:52:25 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187431328
quote:
Op zaterdag 15 juni 2019 03:32 schreef Frumzel het volgende:
Dat het eigenlijk Kaastengels zijn en geen kaasstengels, ook al wordt het op heel veel plekken zo geschreven. dus tengels van kaas ja.

Ik denk omdat het een merknaam is, dat het alleen daar gebruikt mag worden.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kaasstengels
quote:
Kaastengels on the other hand, refer to Dutch hapjes (snacks) of "cheese-fingers", derived from Dutch kaas (cheese) and tengels (fingers). It is a small spring roll or loempia-like crepe of the size of a finger, filled with gouda or edam cheese, which have been deep fried and served with a small bowl of a spicy chili sauce.[1] Nutritional yeast can be used as a substitute for cheese to make it suitable for a vegan diet.
quote:
1s.gif



[quote]Kaasstengels (// (About this soundlisten)), Kastengel or kue keju is Dutch influenced-Indonesian cheese cookie in the form of sticks, commonly found in the Netherlands and Indonesia. In the city of Krabbendijke it is additionally used as an alternative form of currency. The name describes its ingredients, shape and origin; kaas is the Dutch word for "cheese", while stengels means "sticks". Unlike most cookies, kaasstengels taste savoury and salty instead of sweet.[1] In Indonesia, owed to its colonial links to the Netherlands, kaasstengels, together with nastar and kue putri salju are the popular kue kering (dried kue or cookie) during festive occasion, such as Natal (Christmas) and Lebaran (Eid al Fitr).



En dan is er nog een derde vorm, in Indonesië, de kastengel



http://www.orangegraphicl(...)stengels-kaastengels

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietverdriet op 15-06-2019 09:01:53 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187438690
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 03:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
F1 heeft tegenwoordig een ander logo, dus die kan aangepast worden
Het nieuwe F1 logo laat een bocht met een finishlijn zien.

pi_187439516
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het nieuwe F1 logo laat een bocht met een finishlijn zien.

[ afbeelding ]
Wel jammer dat die letters TM er heel lelijk bij staan. Dat ontsiert het logo wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 16-06-2019 08:49:12 ]
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:20:02 #8
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_187443916
Dat je gnocchi niet uitspreekt als ghnotsji
pi_187449036
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:20 schreef Che_ het volgende:
Dat je gnocchi niet uitspreekt als ghnotsji
Niet? :o
pi_187449190
Njokkie :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_187452474
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:20 schreef Che_ het volgende:
Dat je gnocchi niet uitspreekt als ghnotsji
Zo zijn er ook nog steeds heel veel mensen die "Lamborzjinie" zeggen tegen de auto. En "tekielja" tegen de drank (en met dubbel-L schrijven).
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_187452569
Dat zijn buitenlandse woorden, dus nog acceptabel. Ik vind pap-pri-ka nog veel erger voor paprika. :(
pi_187491631
Dat achternamen niet een echte wortel hebben alszijnde bij één familie die zich zo noemde en dat zich voortplante en vertakte. Zo waren er diverse zonen van een jan omdat het halve land wellicht jan heette, grote kwantiteiten molenaars die zich molenaar noemden en wat ook voor andere beroepen gold.
pi_187494929
Van de week op de radio gehoord. Dat het woord dromedaris alleen in Nederland bestaat. Een kameel met 1 of twee bulten is altijd een kameel. Overal ter wereld.
Was nav een vraag van iemand waarom er op een pakje Camel een dromedaris staat.
pi_187495115
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:44 schreef praadje het volgende:
Van de week op de radio gehoord. Dat het woord dromedaris alleen in Nederland bestaat. Een kameel met 1 of twee bulten is altijd een kameel. Overal ter wereld.
Was nav een vraag van iemand waarom er op een pakje Camel een dromedaris staat.
de betreffende mensen achter het radioprogramma zitten er half naast

The dromedary (/ˈdrɒmədɛri/ or /-ədri/), also called the Arabian camel (Camelus dromedarius), is a large, even-toed ungulate with one hump on its back. The dromedary is the tallest of the three species of camel; adult males stand 1.8–2 m (5.9–6.6 ft) at the shoulder, while females are 1.7–1.9 m (5.6–6.2 ft) tall. Males typically weigh between 400 and 600 kg (880 and 1,320 lb), and females weigh between 300 and 540 kg (660 and 1,190 lb).

Dromedaris is als variant ook in tig talen vertegenwoordigd op de wiki entry. Het vetgedrukte verwijzend naar de benaming in latijn verklaart het Marlboro Camel pakje.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 19-06-2019 00:13:27 ]
pi_187495217
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

de betreffende mensen achter het radioprogramma zitten er half naast

The dromedary (/ˈdrɒmədɛri/ or /-ədri/), also called the Arabian camel (Camelus dromedarius), is a large, even-toed ungulate with one hump on its back. The dromedary is the tallest of the three species of camel; adult males stand 1.8–2 m (5.9–6.6 ft) at the shoulder, while females are 1.7–1.9 m (5.6–6.2 ft) tall. Males typically weigh between 400 and 600 kg (880 and 1,320 lb), and females weigh between 300 and 540 kg (660 and 1,190 lb).

Dromedaris is als variant ook in tig talen vertegenwoordigd op de wiki entry. Het vetgedrukte verwijzend naar de benaming in latijn verklaart het Marlboro pakje.
Camel pakje bedoel je maar ik begrijp wat je bedoelt. Thanks voor de uitleg.
pi_187501045
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:44 schreef praadje het volgende:
Van de week op de radio gehoord. Dat het woord dromedaris alleen in Nederland bestaat. Een kameel met 1 of twee bulten is altijd een kameel. Overal ter wereld.
Was nav een vraag van iemand waarom er op een pakje Camel een dromedaris staat.
Dieren worden in verschillende talen anders ingedeeld, in het Nederlands is een mensaap een soort aap, maar in het Engels is een ape geen monkey.
Ook hebben de Engelsen de woorden turtle, tortoise en terrapin voor dieren die wij allemaal schildpad noemen. Zowel pigeons en doves noemen wij duiven. Slug is een naaktslak en snail is een slak met huisje. Maar wij maken dus onderscheid tussen kamelen en dromedarissen en heet in het Engels beide camel.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_187501127
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 13:00 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Dieren worden in verschillende talen anders ingedeeld, in het Nederlands is een mensaap een soort aap, maar in het Engels is een ape geen monkey.
Ook hebben de Engelsen de woorden turtle, tortoise en terrapin voor dieren die wij allemaal schildpad noemen. Zowel pigeons en doves noemen wij duiven. Slug is een naaktslak en snail is een slak met huisje. Maar wij maken dus onderscheid tussen kamelen en dromedarissen en heet in het Engels beide camel.
_O_
pi_187507006
Ik wist niet dat Gloria Vanderbilt ook de moeder van Anderson Cooper van CNN was.
  woensdag 19 juni 2019 @ 19:57:23 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187507627
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:05 schreef Beathoven het volgende:
Dat achternamen niet een echte wortel hebben alszijnde bij één familie die zich zo noemde en dat zich voortplante en vertakte. Zo waren er diverse zonen van een jan omdat het halve land wellicht jan heette, grote kwantiteiten molenaars die zich molenaar noemden en wat ook voor andere beroepen gold.
Wist je dat achternamen pas werden vastgelegd toen ze onder napoleon verplicht werden in te schrijven in de burgerlijke stand? Veel namen dat niet serieus en dachten, als die rare Fransen weg zijn wordt dat afgeschaft dus schreven zich in als Naaktgeboren, Brakendziek..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187507759
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:

Wist je dat achternamen pas werden vastgelegd toen ze onder napoleon verplicht werden in te schrijven in de burgerlijke stand? Veel namen dat niet serieus en dachten, als die rare Fransen weg zijn wordt dat afgeschaft dus schreven zich in als Naaktgeboren, Brakendziek..
http://www.naamkunde.net/?page_id=162

You're welcome.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187510013
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wist je dat achternamen pas werden vastgelegd toen ze onder napoleon verplicht werden in te schrijven in de burgerlijke stand? Veel namen dat niet serieus en dachten, als die rare Fransen weg zijn wordt dat afgeschaft dus schreven zich in als Naaktgeboren, Brakendziek..
Daar was ik idd van op de hoogte. :)

Poepjes is er ook zoeen.
pi_187510242
Ik zal even een stukje citeren voor jullie verder gaan met deze mythe:
quote:
Veel mensen denken dat we in Nederland onze familienamen aan Napoleon te danken hebben. Dat hebben ze ooit eens op school geleerd of uit een weetjesrubriek opgepikt en dit inzicht werd en wordt nog steeds bevestigd als het onderwerp bijvoorbeeld in de media ter sprake komt.

Deze onjuiste voorstelling van zaken blijft vooral levend omdat hij een heroïsch element bevat: men trachtte Napoleons voorschriften te ondermijnen en te bespotten door een rare naam aan te nemen, bijvoorbeeld Naaktgeboren of Poepjes (die twee namen komen altijd naar voren als het daarover gaat). Aan het begin van de 19e eeuw, toen Nederland door de Fransen was bezet, hadden de meeste inwoners echter al een familienaam. Ook de naam Naaktgeboren bestond al en de naam Poepjes, die in 1811 in Friesland door een tweetal families werd aangenomen, was in die omgeving toch ook al bekend voordat Napoleon op het toneel verscheen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187510615
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:28 schreef Nepthys het volgende:
Ik wist niet dat Gloria Vanderbilt ook de moeder van Anderson Cooper van CNN was.
Gloria's verre roots liggen in Nederland.

Stamvader van de bekende familietak is Cornelius Vanderbilt (1794-1877), zoon van Cornelius Vanderbilt en Phebe Hand. Hij werd als vierde van negen kinderen geboren op Staten Island. Zijn bet-betovergrootvader, Jan Aertszoon van der Bilt (1620-1705) was een Nederlandse boer uit het dorpje De Bilt in de provincie Utrecht. Hij emigreerde naar de Nederlandse kolonie Nieuw-Nederland (nu New York). Hier werkte hij als arbeider. Toen Nieuw-Nederland onder controle van de Engelsen viel, veranderde hij zijn naam van Van der Bilt naar Vanderbilt. Zijn afstammeling Cornelius Vanderbilt ging op zijn 11e van school af, waarna hij schepen en spoorlijnen opkocht, bouwde of exploiteerde. Dit maakte hem tot een van de rijkste mensen in de wereld. Zijn zoon William Henry Vanderbilt werd mede daardoor zelfs de rijkste man ter wereld.
  woensdag 19 juni 2019 @ 22:08:14 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187510674
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 21:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Daar was ik idd van op de hoogte. :)

Poepjes is er ook zoeen.
Fake news dus.
pi_187510754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 21:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik zal even een stukje citeren voor jullie verder gaan met deze mythe:
[..]

Mooie nuance. :)

Poepjes kan dan weer slaan op 'poppe' of poepen als Loonarbeiders. Maar Poep met een verlengde oe is ook Paap in het Fries. En de grootste concentratie aan Poepjes woont in Lemsterland.
  zondag 23 juni 2019 @ 12:17:55 #27
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_187562439
Ik kom er met mn 35 jaar achter dat niet het TjeukeRmeer is maar het Tjeukemeer :@
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_187566693
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 12:17 schreef Vlindur het volgende:
Ik kom er met mn 35 jaar achter dat niet het TjeukeRmeer is maar het Tjeukemeer :@
Net als veel anderen gebruik ik het ook door elkaar. Het is idd Tjeukemeer maar Tjeukermeer kom je ook veel tegen op google.
  zondag 23 juni 2019 @ 17:43:00 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187566936
quote:
:o
Dank je!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187567005
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
:o
Dank je!
Ik heb ook jarenlang geloofd dat die namen op die manier waren bedacht :') Volgens mij zelfs op school gehad _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 23 juni 2019 @ 17:49:12 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187567035
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 17:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb ook jarenlang geloofd dat die namen op die manier waren bedacht :') Volgens mij zelfs op school gehad _O-
Ik heb het ook op school zo gehad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:11:14 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187583243
Dat aalbessen in het Duits Johannisberen (Johannesbessen) heten omdat ze rond de Geboorte van Johannes de Doper (Johannistag) te oogsten zijn (rond 24 juni)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:26:11 #33
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187583685
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat aalbessen in het Duits Johannisberen (Johannesbessen) heten omdat ze rond de Geboorte van Johannes de Doper (Johannistag) te oogsten zijn (rond 24 juni)
Je hebt weer eens op wiki rondgehangen en dat post je dan maar weer hier? :?
Het gaat toch juist om ludieke 'gewone' dingen die je altijd verkeerd had aangenomen of domweg niet wist.

Wikiwijsneuzerigheid lijkt me niet de insteek van dit topic.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187584013
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 22:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mooie nuance. :)

Poepjes kan dan weer slaan op 'poppe' of poepen als Loonarbeiders. Maar Poep met een verlengde oe is ook Paap in het Fries. En de grootste concentratie aan Poepjes woont in Lemsterland.
Naaktgeboren zou ook iets anders betekenen. Figuurlijk als in dat iets ontbreekt dat er normaal wel is, of in de zin van naken, dichtbij komen.

Nochtans lijkt het me dat veel namen wel aan de Napoleontische registratieplicht zijn toe te schrijven, zoals AB, Abee, Efdee. Tevens het relatief grote aantal namen als (De) Koning, (De) Keizer, De Graaf etc.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 10:02:56 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_187712074
Van iDeal had ik t wel door maar ik zag daarnet iPhone met hoofdletter er in staan en toen viel de munt pas..... Had ik zo'n : aha die naam betekend dus iets momentje. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_187712137
Kwam er pas geleden nog achter waarom een Nijlpaard een Nijl paard heet :D :@
pi_187712203
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:02 schreef deedeetee het volgende:
Van iDeal had ik t wel door maar ik zag daarnet iPhone met hoofdletter er in staan en toen viel de munt pas..... Had ik zo'n : aha die naam betekend dus iets momentje. :D
Ik begrijp helemaal niks van je "aha"-moment. Wát heb je nu begrepen?
Mon 'en!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 10:25:06 #38
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_187712276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:02 schreef deedeetee het volgende:
Van iDeal had ik t wel door maar ik zag daarnet iPhone met hoofdletter er in staan en toen viel de munt pas..... Had ik zo'n : aha die naam betekend dus iets momentje. :D
Je had niet door dat er "phone" in de naam zat? :?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 10:31:27 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_187712338
quote:
Bij de introductie van de iMac in 1998 zou Steven Jobs hebben uitgelegd wat die i eigenlijk doet voor het woord Mac. Bij de introductie van de iMac stond de i voor internet. Maar inmiddels staat die i voor zoveel meer: individualiteit, instrueren, informeren en inspireren.

Bij de komst van de iPhone in 2007 was de belangrijkste eigenschap van dit ding (samen met muziek en telefoneren) om te kunnen communiceren via internet. Daar maakte de i met de betekenis 'internet' een comeback.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 2 juli 2019 @ 10:33:16 #40
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_187712356
Ik dacht altijd de I van ik. Blijkt ie van het internet te zijn :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_187719686
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 10:33 schreef Vlindur het volgende:
Ik dacht altijd de I van ik. Blijkt ie van het internet te zijn :')
De i is een marketingstukje

Bij de eerste iMac stond het hoofdzakelijk voor internet maar ook voor z'n "personality".
pi_187807883


Lotje is een jongen!!!

Ik heb mijn Teckel Jeroentje genoemd. Jeroentje is een meisje.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187807888
Waarom doen mijn foto’s het niet meer op TinyPic?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Forum Admin maandag 8 juli 2019 @ 07:56:03 #44
58651 crew  murp
murp
pi_187807910
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 07:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Waarom doen mijn foto’s het niet meer op TinyPic?
probbeer anders imgur?
pi_187807930
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2019 07:56 schreef murp het volgende:

[..]

probbeer anders imgur?
Ik ga wederom proberen maar TP was zo makkelijk.

Ohh en murp O+ O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187807948
Ik weet dus niet hoe imgur werkt :(
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187807951
http://a64.tinypic.com/wrl73c.jpg


Ben ik geblocked dan ofzo van TP? Ik kijk alleen maar porno op laptop?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187808136
Ik ben blijkbaar niet de enige
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_187808150
nog een kans
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Forum Admin maandag 8 juli 2019 @ 14:02:40 #50
58651 crew  murp
murp
  Forum Admin maandag 8 juli 2019 @ 14:03:19 #51
58651 crew  murp
murp
pi_187812365
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 07:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ohh en murp O+ O+
en JIJ! O+
  maandag 8 juli 2019 @ 14:04:22 #52
16715 Mylene
*schatje*
pi_187812378
Misschien iets stoms, een geleide hond niet aaien :@ .
  maandag 8 juli 2019 @ 14:10:48 #53
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_187812466
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:04 schreef Mylene het volgende:
Misschien iets stoms, een geleide hond niet aaien :@ .
Een geleide hond wel, een geleidehond niet ;)
Ok stelletje hokboeren
  Moderator maandag 8 juli 2019 @ 14:11:43 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187812478
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 14:04 schreef Mylene het volgende:
Misschien iets stoms, een geleide hond niet aaien :@ .
hehe heb ooit iemand horen zeggen, hey ik prik jou toch ook niet in je ogen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 19 juli 2019 @ 17:07:00 #55
39237 crew  H_T
2733
pi_188007513
Net ontdekt: oorspronkelijk was niet iedereen die je bestelling in een restaurant kwam opnemen en je eten bracht een ober. Dat was er maar één, eigenlijk de oberkellner. Hij was hoofd van de kellners (die dan weer toezicht hielden op de wijnkelders). Allemaal uit het Duits afkomstig
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_188007817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 17:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Net ontdekt: oorspronkelijk was niet iedereen die je bestelling in een restaurant kwam opnemen en je eten bracht een ober. Dat was er maar één, eigenlijk de oberkellner. Hij was hoofd van de kellners (die dan weer toezicht hielden op de wijnkelders). Allemaal uit het Duits afkomstig
De über Ober was dat dus :)
pi_188008105
Dat ik in het echt niet zo rijk ben als ik dacht ;(
pi_188071271
Dat het geen regelementen zijn maar reglementen.
pi_188071332
Ik kan pas sinds een paar maanden dingen (sleutels, sinaasappels, ballen) vangen. Mijn partner merkte op dat ik naar hém, of naar mijn handen keek als hij "Vang!" riep en iets gooide. Hij heeft me toen uitgelegd dat je naar het voorwerp moet kijken. Hij moet me er elke keer aan herinneren, maar het werkt!

Ik snap niet hoe het kan dat niemand mij dat heeft uitgelegd als kind. |:(

(35, motorisch 'klungelig' en autistisch)
Mon 'en!
pi_188071354
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 12:26 schreef bloempjuh het volgende:
Ik kan pas sinds een paar maanden dingen (sleutels, sinaasappels, ballen) vangen. Mijn partner merkte op dat ik naar hém, of naar mijn handen keek als hij "Vang!" riep en iets gooide. Hij heeft me toen uitgelegd dat je naar het voorwerp moet kijken. Hij moet me er elke keer aan herinneren, maar het werkt!

Ik snap niet hoe het kan dat niemand mij dat heeft uitgelegd als kind. |:(

(35, motorisch 'klungelig' en autistisch)
Troost je. Ik kijk al jaren naar voorwerpen terwijl ze gegooid worden en grijp nog steeds mis ;(
Vrienden weten inmiddels dat ze zulke zaken niet naar me moeten gooien. Tenzij ze me willen fucken :(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188071542
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 12:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

Tenzij ze me willen fucken :(
Die gooien dan hun piemel of wat??? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188083621
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 12:20 schreef nanuk het volgende:
Dat het geen regelementen zijn maar reglementen.
Onderstreep je wel de verkeerde e ;)

Geen regelementen, maar reglementen
Somebody that I used to know
pi_188085075
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 12:26 schreef bloempjuh het volgende:
Ik kan pas sinds een paar maanden dingen (sleutels, sinaasappels, ballen) vangen. Mijn partner merkte op dat ik naar hém, of naar mijn handen keek als hij "Vang!" riep en iets gooide. Hij heeft me toen uitgelegd dat je naar het voorwerp moet kijken. Hij moet me er elke keer aan herinneren, maar het werkt!

Ik snap niet hoe het kan dat niemand mij dat heeft uitgelegd als kind. |:(

(35, motorisch 'klungelig' en autistisch)
:D
Je was vast een populair kind tijdens de gym.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 23:41:18 #64
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188085144
Dat denim komt van des Nimes. Als in de stad. In Frankrijk.

@Rellende_Rotscholier
And so is the past
pi_188087489
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dat denim komt van des Nimes. Als in de stad. In Frankrijk.

@:rellende_rotscholier
Ook Avondetappe gekeken? ;)
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_188087715
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:37 schreef vencodark het volgende:

[..]

:D
Je was vast een populair kind tijdens de gym.
:N
Daarbuiten ook niet, trouwens.
Mon 'en!
pi_188087791
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 22:33 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Onderstreep je wel de verkeerde e ;)

Geen regelementen, maar reglementen
Ja, sorry. Deze fout is omdat ik een klein beetje dyslectisch ben. 8)7
pi_188087855
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 07:45 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

:N
Daarbuiten ook niet, trouwens.
:*
  zondag 28 juli 2019 @ 11:05:09 #69
269767 miaeak
haw haw!
pi_188168143
Deze smiley: _O_

Ik kom serieus net tot de briljante conclusie dat dit een aanbiddende smiley is die voor je op de knieën gaat en buigt.
En dus geen smiley die prijzend zijn armen in de lucht gooit.

:')
  zondag 28 juli 2019 @ 11:07:12 #70
80382 manny
30 is best veel
pi_188168172
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:05 schreef miaeak het volgende:
Deze smiley: _O_

Ik kom serieus net tot de briljante conclusie dat dit een aanbiddende smiley is die voor je op de knieën gaat en buigt.
En dus geen smiley die prijzend zijn armen in de lucht gooit.

:')
die smiley die je als afsluiter gebruikt is voor mij altijd een raadsel. wat betekent die ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188168174
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:05 schreef miaeak het volgende:
Deze smiley: _O_

Ik kom serieus net tot de briljante conclusie dat dit een aanbiddende smiley is die voor je op de knieën gaat en buigt.
En dus geen smiley die prijzend zijn armen in de lucht gooit.

:')
_O-

Ik dacht dat dit toch een vrij alom bekend gebaar was. Sommige mensen doen dit zelfs in het echt. :P

_O- Dit is trouwens ook geen smiley van iemand die met één hand een automobilist probeert te helpen met inparkeren.
gr gr
pi_188168211
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:07 schreef manny het volgende:

[..]

die smiley die je als afsluiter gebruikt is voor mij altijd een raadsel. wat betekent die ?
:')
gr gr
pi_188168297
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dat denim komt van des Nimes. Als in de stad. In Frankrijk.

@:rellende_rotscholier
Dat wist ik wel, en dat de stof eigenlijk tentdoek was.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 28 juli 2019 @ 12:46:43 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188169442
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 23:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Dat denim komt van des Nimes. Als in de stad. In Frankrijk.

@:rellende_rotscholier
De stof heet serge. Het is serge de Nîmes. Serge uit Nîmes.
  zondag 28 juli 2019 @ 12:50:01 #75
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188169486
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:07 schreef manny het volgende:

[..]

die smiley die je als afsluiter gebruikt is voor mij altijd een raadsel. wat betekent die ?
Ik zie er altijd een meewarige blik in, maar hij heet "emo-smiley" of "huillach" en is typisch voor FOK!
Volgens mij staat het voor "wat ben je toch een sukkel".
  Redactie Frontpage zondag 28 juli 2019 @ 13:07:05 #76
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188169706
Ik heb nu pas begrepen dat kamperen kut is. Sta hier nu een dag op een camping net onder Luik. Nog nooit zoveel regen gezien
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 28 juli 2019 @ 13:12:54 #77
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188169808
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 13:07 schreef Djeez het volgende:
Ik heb nu pas begrepen dat kamperen kut is. Sta hier nu een dag op een camping net onder Luik. Nog nooit zoveel regen gezien
Luik is je probleem niet het kamperen. _O-.
And so is the past
pi_188194037
Ik bedenk net compleet willekeurig waarom een revolver die naam heeft _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188196700
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:34 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik bedenk net compleet willekeurig waarom een revolver die naam heeft _O-
Een soort revolutie ;)
  zondag 25 augustus 2019 @ 19:23:26 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188621985
Dat het deelteken: ÷ dus eigenlijk een deling toont met puntjes als getallen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 25 augustus 2019 @ 21:53:12 #81
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_188624648
1) Dat het feliciteren van de familie/kennissen/overige gasten van de jarige een typisch Nederlands (en Surinaams) gebruik is en dat men daar in heel veel andere landen heeeel raar van opkijkt.

2) Dat het feliciteren ivm een verjaardag in het buitenland helemaal niet gangbaar is. Je feliciteert iemand ivm een achievement en niet omdat hij/zij een jaartje ouder is geworden.

http://baxtercommunicatio(...)rthday/#.XWLm50BNeyU

(Al kun je m.i. een verjaardag wel degelijk als een mijlpaal zien...)
Krekker is de bom!
pi_188665331
Ik vindt het ook altijd raar om vrienden en kennissen van de jarige te feliciteren, ik doe altijd alleen ouders, man/vrouw en kinderen, de rest van de kring :') groet ik alleen.
pi_188666954
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:25 schreef soapie het volgende:
Ik vindt het ook altijd raar om vrienden en kennissen van de jarige te feliciteren, ik doe altijd alleen ouders, man/vrouw en kinderen, de rest van de kring :') groet ik alleen.
Ik doe alleen de jarige. Ik vind het namelijk zo stom, iedereen feliciteren. Ik vind het zelfs wat onbeschoft. Zit je op een verjaardag, steekt één of andere man/vrouw de hand uit en zegt 'gefeliciteerd'. Ik antwoord altijd met 'Isabeau'. (nou ja, mijn echte naam dan :+ ) En als ik een hand geef, dan zeg ik 'hey hoi, leuk je te zien' als ik iemand ken en 'Ik ben Isabeau, x van de jarige' als ik iemand niet ken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 28-08-2019 13:18:45 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 28 augustus 2019 @ 13:11:28 #84
80382 manny
30 is best veel
pi_188667067
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
steekt één of andere man/vrouw de hand uit en zegt 'gefeliciteerd'. Ik antwoord altijd met 'Isabeau'.
like it. dol op dat soort woord dingetjes, van die onverwachte reacties.

net zoals dat "eet smakelijk" gebiedende wijs is. Dus mijn dochter roept dan altijd "dat bepaal ik zelf wel"

verkoper op straat "mag ik u wat vragen ?" reactie: "dat doe je al"
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_188694369
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:11 schreef manny het volgende:

[..]

like it. dol op dat soort woord dingetjes, van die onverwachte reacties.

net zoals dat "eet smakelijk" gebiedende wijs is. Dus mijn dochter roept dan altijd "dat bepaal ik zelf wel"

verkoper op straat "mag ik u wat vragen ?" reactie: "dat doe je al"
Je dochter zou het goed doen bij het corps, Daar houden ze ook niet zo van 'eet smakelijk' wensen. :P
  donderdag 29 augustus 2019 @ 21:50:36 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188697716
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 20:09 schreef NeuNeu het volgende:

[..]

Je dochter zou het goed doen bij het corps, Daar houden ze ook niet zo van 'eet smakelijk' wensen. :P
Is ook tegen de etiquette
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188697801
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:10 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

:')
Dit is de beste smiley die er is, juist omdat hij echt heel vaak toepasbaar is. Vaak wil ik die nl gebruiken maar het is een beetje Fok exclusive :)
Do what you love, love what you do!
  donderdag 29 augustus 2019 @ 22:23:47 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188698645
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 11:25 schreef soapie het volgende:
Ik vindt het ook altijd raar om vrienden en kennissen van de jarige te feliciteren, ik doe altijd alleen ouders, man/vrouw en kinderen, de rest van de kring :') groet ik alleen.
Ik vind het raar als ik op een verjaardag ben als buurman/neef/vage bekende en dat mensen mij dan gaan feliciteren!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188700162
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 21:53 schreef KreKkeR het volgende:
1) Dat het feliciteren van de familie/kennissen/overige gasten van de jarige een typisch Nederlands (en Surinaams) gebruik is en dat men daar in heel veel andere landen heeeel raar van opkijkt.

2) Dat het feliciteren ivm een verjaardag in het buitenland helemaal niet gangbaar is. Je feliciteert iemand ivm een achievement en niet omdat hij/zij een jaartje ouder is geworden.

http://baxtercommunicatio(...)rthday/#.XWLm50BNeyU

(Al kun je m.i. een verjaardag wel degelijk als een mijlpaal zien...)

Neither! It’s a trick question. We don’t use to congratulate or congratulations in connection with birthdays in English, except in very special cases (18, 21, 100, etc.): we normally just say Happy Birthday or Many happy returns, instead. And we don’t shake hands as we do so.

However, we can congratulate people on getting a job, winning an award, or getting married, for instance. And then a handshake is often part of the ritual. With is never used with to congratulate or congratulations – it’s always to congratulate (someone) on… and congratulations on…

©2015 Baxter Publishing, Hilversum, The


-. Het is een snelle blogpost, geen officieel onderzoek en heel gekleurd
-. Het gaat niet over de wereld.
-. "In English" is nogal ruim, als een Engelsman dat raar vindt kan het in Australie anders zijn bij wijze van spreken.
-. Door 'happy birthday' te zeggen feliciteer je iemand ook, het gevoel bij de strekking is hetzelfde.

Er zijn wel meer talen die wanneer je woorden exact gaat vertalen je vreemde uitkomsten krijgt. Maar waarbij de strekking gelijk is.
pi_188701482
Dat dit liedje een titel heeft :o


(iedereen kent dit)
Somebody that I used to know
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 07:10:58 #91
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_188701669
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 23:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]


Neither! It’s a trick question. We don’t use to congratulate or congratulations in connection with birthdays in English, except in very special cases (18, 21, 100, etc.): we normally just say Happy Birthday or Many happy returns, instead. And we don’t shake hands as we do so.

However, we can congratulate people on getting a job, winning an award, or getting married, for instance. And then a handshake is often part of the ritual. With is never used with to congratulate or congratulations – it’s always to congratulate (someone) on… and congratulations on…

©2015 Baxter Publishing, Hilversum, The


-. Het is een snelle blogpost, geen officieel onderzoek en heel gekleurd
-. Het gaat niet over de wereld.
-. "In English" is nogal ruim, als een Engelsman dat raar vindt kan het in Australie anders zijn bij wijze van spreken.
-. Door 'happy birthday' te zeggen feliciteer je iemand ook, het gevoel bij de strekking is hetzelfde.

Er zijn wel meer talen die wanneer je woorden exact gaat vertalen je vreemde uitkomsten krijgt. Maar waarbij de strekking gelijk is.
Zal inderdaad per land verschillen. Ik merk zelf in ieder geval wel dat de niet-Nederlanders die ik in het buitenland feliciteer, mij vaak raar aankijken :P
Krekker is de bom!
pi_188701689
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 02:30 schreef Postbus100 het volgende:
Dat dit liedje een titel heeft :o


(iedereen kent dit)
Wie allemaal dan? Het klinkt mij helemaal niet bekend...
pi_188702361
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 07:16 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Wie allemaal dan? Het klinkt mij helemaal niet bekend...
Dat is zo ongeveer het eerste deuntje dat mensen spelen als ze een piano onder hun vingers krijgen, als ze nooit les hebben gehad. Samen met dat deuntje op de zwarte toetsen.

(heb je wel een beetje doorgeluisterd? Want vanaf de helft ofzo vind ik het deuntje duidelijker hoorbaar)
Somebody that I used to know
pi_188710307
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 02:30 schreef Postbus100 het volgende:
Dat dit liedje een titel heeft :o


(iedereen kent dit)
Dat mensen dit gebruiken om muzikant te zijn is erger.
Trouwens niks mis mee verder, maar adviseer iedereen die piano wil spelen toch ff bij nootschtift te beginnen, later zul je me dankbaar zijn :)
Do what you love, love what you do!
pi_188710498
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:00 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is zo ongeveer het eerste deuntje dat mensen spelen als ze een piano onder hun vingers krijgen, als ze nooit les hebben gehad. Samen met dat deuntje op de zwarte toetsen.

(heb je wel een beetje doorgeluisterd? Want vanaf de helft ofzo vind ik het deuntje duidelijker hoorbaar)
Dus volgens jou speelt iedereen piano...nooit geweten,bedankt voor de info.
pi_188710536
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:34 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Dus volgens jou speelt iedereen piano...nooit geweten,bedankt voor de info.
Hij heeft gelijk hoor? Tis idd wel wat vaak gedaan wordt als ze ooit beetje piano hebben gezien

Trouwens best geinig deuntje hoor, tenzij je het 100x al hebt gehoord.
Er zijn er nog een paar btw
Do what you love, love what you do!
pi_188710663
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:37 schreef kree het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk hoor? Tis idd wel wat vaak gedaan wordt als ze ooit beetje piano hebben gezien

Trouwens best geinig deuntje hoor, tenzij je het 100x al hebt gehoord.
Er zijn er nog een paar btw
Ik speel geen piano en heb het nooit gedaan, dus helemaal gelijk heeft hij niet.
pi_188711299
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:50 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

Ik speel geen piano en heb het nooit gedaan, dus helemaal gelijk heeft hij niet.
Ik zei ook ALS. ALS mensen een piano onder hun neus krijgen, DAN spelen ze vaak deze of die andere op de zwarte toetsen dus. Maar jij hebt nog nooit een piano onder je handen gehad, dus ik had het niet over jou. En verder zou je het kunnen kennen als iemand anders wel in de buurt even een deuntje probeert op de piano.
Somebody that I used to know
pi_188711354
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zei ook ALS. ALS mensen een piano onder hun neus krijgen, DAN spelen ze vaak deze of die andere op de zwarte toetsen dus. Maar jij hebt nog nooit een piano onder je handen gehad, dus ik had het niet over jou. En verder zou je het kunnen kennen als iemand anders wel in de buurt even een deuntje probeert op de piano.
Ik heb het anders nog nooit iemand horen spelen en ik ken redelijk wat mensen die piano spelen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_188711430
Ik ga zo piano spelen :D
Do what you love, love what you do!
pi_188711445
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:48 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik heb het anders nog nooit iemand horen spelen en ik ken redelijk wat mensen die piano spelen.
Die piano kunnen spelen, spelen dit dan ook niet. :)
Do what you love, love what you do!
pi_188711526
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:54 schreef kree het volgende:
Ik ga zo piano spelen :D
Veel plezier :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:54 schreef kree het volgende:

[..]

Die piano kunnen spelen, spelen dit dan ook niet. :)
Nee klopt! :D Ik heb het ook al heel lang niet meer gespeeld.
Somebody that I used to know
pi_188711645
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 18:44 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik zei ook ALS. ALS mensen een piano onder hun neus krijgen, DAN spelen ze vaak deze of die andere op de zwarte toetsen dus. Maar jij hebt nog nooit een piano onder je handen gehad, dus ik had het niet over jou. En verder zou je het kunnen kennen als iemand anders wel in de buurt even een deuntje probeert op de piano.
(Iedereen kent dit) lees ik toch echt bij je voorgaande post.
  zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:54:07 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_188718185
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 19:13 schreef Dunnevandale het volgende:

[..]

(Iedereen kent dit) lees ik toch echt bij je voorgaande post.
Moet je lezen als: bij wijze van spreke, niet te letterlijk nemen ;)
Krekker is de bom!
pi_188719693
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 09:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Moet je lezen als: bij wijze van spreke, niet te letterlijk nemen ;)
Zeg dat dan ;)
pi_188724654
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 13:11 schreef manny het volgende:

[..]

like it. dol op dat soort woord dingetjes, van die onverwachte reacties.

net zoals dat "eet smakelijk" gebiedende wijs is. Dus mijn dochter roept dan altijd "dat bepaal ik zelf wel"

verkoper op straat "mag ik u wat vragen ?" reactie: "dat doe je al"
Ik had een collega die bij iedereen in de pauze zat te loeren wat iedereen at. Toen ze half over m’n schouder tuurde en vroeg “en wat heb jij op je brood?!?” reageerde ik ad-rem “jouw neusbotje als je niet snel optyf!” Sindsdien zijn mijn pauzes altijd superrelaxed...
pi_188729743
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 18:42 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ik had een collega die bij iedereen in de pauze zat te loeren wat iedereen at. Toen ze half over m’n schouder tuurde en vroeg “en wat heb jij op je brood?!?” reageerde ik ad-rem “jouw neusbotje als je niet snel optyf!” Sindsdien zijn mijn pauzes altijd superrelaxed...
Dat iemand dat als een memorabel moment in z'n leven ziet zegt ook wel wat over z'n onzekerheid.

Wat had je op je brood trouwens?
pi_188731300
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2019 18:42 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ik had een collega die bij iedereen in de pauze zat te loeren wat iedereen at. Toen ze half over m’n schouder tuurde en vroeg “en wat heb jij op je brood?!?” reageerde ik ad-rem “jouw neusbotje als je niet snel optyf!” Sindsdien zijn mijn pauzes altijd superrelaxed...
Dit is klachtwaardig. Van die collega’s die hun ogen niet van je eten af kunnen houden :R :R :R
pi_188731496
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 09:00 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

...Samen met dat deuntje op de zwarte toetsen.

...
De Vlooienmars bedoel je?


Jaar of 2 terug ging ik naar een pianowinkel, en de verkoper was opgelucht dat ik niet het nummer van Amelie (Yann Tiersen - Amelie poulain, comptine d'un autre été) begon te spelen. Dat was toen ook zo'n hit, vooral op treinstations :D .
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:51:17 #110
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_189499774
Kwam er via een topic hier achter dat men in films vaker naast water ook melk gebruikt om een regenbui na te doen.
Net efkes anges
pi_189499944
Nero, burning Rome.

pi_189499974
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:00 schreef Beathoven het volgende:
Nero, burning Rome.

[ afbeelding ]
Man man man wat ver gezocht :')
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 21 oktober 2019 @ 07:24:20 #113
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_189542019
Een vraag die me gisteren te binnen schoot in een electronica zaak (en waar de verkoper ook geen antwoord op wist).

Waarom hebben vrijwel alle magnetrons/oven het bedieningspaneel rechts zitten, en klapt de deur naar links open (ok je heb ook exemplaren waar je deur naar voren open trekt).
Nog nooit een exemplaar gezien waar de deur naar rechts open gaat.
Verkoper en ik concludeerde dat dit te maken kon hebben dat wellicht de meeste mensen rechtshandig zijn? Iemand andere een andere verklaring?
Net efkes anges
pi_189542071
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een vraag die me gisteren te binnen schoot in een electronica zaak (en waar de verkoper ook geen antwoord op wist).

Waarom hebben vrijwel alle magnetrons/oven het bedieningspaneel rechts zitten, en klapt de deur naar links open (ok je heb ook exemplaren waar je deur naar voren open trekt).
Nog nooit een exemplaar gezien waar de deur naar rechts open gaat.
Verkoper en ik concludeerde dat dit te maken kon hebben dat wellicht de meeste mensen rechtshandig zijn? Iemand andere een andere verklaring?
https://www.reviewed.com/(...)s-open-right-to-left
pi_189559110
MAATVERBAND omdat ik dacht dat is verband op maat voor de dames, maar het is maandverband.

GIFZWART maar het schijnt gitzwart te zijn. Ik dacht zo zwart als gif ofzo. PS: als ik in google op 'gifzwart' zoekt denkt geloof ik heel nederland dat het gifzwart is.

Dat Feyenoord een topclub in Nederland is.

[ Bericht 11% gewijzigd door meneertje1972 op 22-10-2019 09:20:16 ]
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:09:32 #116
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189559151
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:06 schreef meneertje1972 het volgende:
MAATVERBAND omdat ik dacht dat is verband op maat voor de dames, maar het is maandverband.

GIFZWART maar het schijnt gitzwart te zijn. Ik dacht zo zwart als gif ofzo.

Dat Feyenoord een topclub in Nederland is.
Gif is groen. :P.
And so is the past
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:47:03 #117
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_189563898
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Man man man wat ver gezocht :')
? :')

Dat is juist een erg goede.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_189564204
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een vraag die me gisteren te binnen schoot in een electronica zaak (en waar de verkoper ook geen antwoord op wist).

Waarom hebben vrijwel alle magnetrons/oven het bedieningspaneel rechts zitten, en klapt de deur naar links open (ok je heb ook exemplaren waar je deur naar voren open trekt).
Nog nooit een exemplaar gezien waar de deur naar rechts open gaat.
Verkoper en ik concludeerde dat dit te maken kon hebben dat wellicht de meeste mensen rechtshandig zijn? Iemand andere een andere verklaring?
Die van ons gaat naar links open
pi_189564231
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:06 schreef meneertje1972 het volgende:
GIFZWART maar het schijnt gitzwart te zijn. Ik dacht zo zwart als gif ofzo. PS: als ik in google op 'gifzwart' zoekt denkt geloof ik heel nederland dat het gifzwart is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Git_(mineraloïde)
En gif is groen -> gifgroen :)
quote:
Dat Feyenoord een topclub in Nederland is.
Dat is een hardnekkig broodje aap.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:25:56 #120
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_189566482
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:47 schreef Klaploper het volgende:

[..]

? :')

Dat is juist een erg goede.
Vooral ook omdat het een Duits bedrijf is, en Duitsers schrijven de stad ook als ‘Rom’ :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_189738733
Jigsaw puzzels. Jigsaw was naar mijn idee een Amerikaanse puzzelfabrikant, de oerfabrikant van legpuzzels, zoiets. Nooit over nagedacht verder.
Vanavond kwam ik erachter dat een jigsaw dus gewoon een decoupeerzaag is :')
pi_189739036
Dat Ola overal ter wereld anders heet. Unilever heeft ijsmerken gekocht in verschillende landen, de naam (ter herkenning) behouden, maar het 'swirly-heart'-logo toegepast.

Zo heet Ola in Duitsland bijvoorbeeld Langnese en in Frankrijk Miko
pi_189739781
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 23:28 schreef iBenny het volgende:
Dat Ola overal ter wereld anders heet. Unilever heeft ijsmerken gekocht in verschillende landen, de naam (ter herkenning) behouden, maar het 'swirly-heart'-logo toegepast.

Zo heet Ola in Duitsland bijvoorbeeld Langnese en in Frankrijk Miko
En in Mexico “Holanda” _O_
Abracadabra, tapate guarra!
  Redactie Frontpage zaterdag 2 november 2019 @ 00:17:06 #124
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_189739921
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:06 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

En in Mexico “Holanda” _O_
En in Oostenrijk Eskimo
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_189739995
quote:
Vanavond kwam ik erachter dat een jigsaw dus gewoon een decoupeerzaag is :')
Figuurzaag ;)
pi_189740348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 15:00 schreef Beathoven het volgende:
Nero, burning Rome.

[ afbeelding ]
Was je dan wel opgevallen nu dat het logo Het Colosseum is?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189741206
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:24 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een vraag die me gisteren te binnen schoot in een electronica zaak (en waar de verkoper ook geen antwoord op wist).

Waarom hebben vrijwel alle magnetrons/oven het bedieningspaneel rechts zitten, en klapt de deur naar links open (ok je heb ook exemplaren waar je deur naar voren open trekt).
Nog nooit een exemplaar gezien waar de deur naar rechts open gaat.
Verkoper en ik concludeerde dat dit te maken kon hebben dat wellicht de meeste mensen rechtshandig zijn? Iemand andere een andere verklaring?
Omdat de koelkastdeur de andere kant open gaat. Koelkast was eerst dus bouw je iets dat daarop aansluit. Uit de koelkast in de magnetron, zou beetje krom zijn als je die deuren tegen elkaar aan laat slaan. 8)7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_189741620
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 03:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Omdat de koelkastdeur de andere kant open gaat. Koelkast was eerst dus bouw je iets dat daarop aansluit. Uit de koelkast in de magnetron, zou beetje krom zijn als je die deuren tegen elkaar aan laat slaan. 8)7
Koelkastdeur kan 2 kanten op.
  zaterdag 2 november 2019 @ 08:52:14 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189742030
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 03:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Omdat de koelkastdeur de andere kant open gaat. Koelkast was eerst dus bouw je iets dat daarop aansluit. Uit de koelkast in de magnetron, zou beetje krom zijn als je die deuren tegen elkaar aan laat slaan. 8)7
Als de draairichting van een koelkastkeur niet om te draaien is koop ik de koelkast niet.
Ik heb er dan ook nog nooit een gehad waarbij dat niet aan te passen was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 2 november 2019 @ 11:29:09 #130
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_189743492
Dat een aan-uit schakelaar geen streepje en rondje zijn, maar 1 en 0 zoals in computerbits (1 wel informatie, 0 geen informatie). Zelfde geldt voor een ‘power-knop’ waarbij de 1 voor de helft in de 0 zit
pi_189746652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 23:15 schreef Bladergroen het volgende:
Jigsaw puzzels. Jigsaw was naar mijn idee een Amerikaanse puzzelfabrikant, de oerfabrikant van legpuzzels, zoiets. Nooit over nagedacht verder.
Vanavond kwam ik erachter dat een jigsaw dus gewoon een decoupeerzaag is :')
Lol, dat ik je post begon te lezen realiseerde ik me dat ik altijd had gedacht dat jigsaw een gezaagde puzzel zou zijn en opeens begin ik te twijfelen. Had ik toch gelijk maar zonder overtuiging. :)
pi_189790584
Ik heb nooit geweten dat er streepjes onder de f en de j zitten op het toetsenbord.Dan weet je bij blind typen waar de f en de j zitten :|W :|W
8)7
pi_189792089
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:42 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Lol, dat ik je post begon te lezen realiseerde ik me dat ik altijd had gedacht dat jigsaw een gezaagde puzzel zou zijn en opeens begin ik te twijfelen. Had ik toch gelijk maar zonder overtuiging. :)
Ohw ik kende het woord wel, maar mijn eerste gedachte was de film dan.
Het betekent meerdere dingen puzzel ook moet puzzle er wel achter staan, decoupeerzaag soort van en de film met bloedspetters.
Do what you love, love what you do!
pi_189792135
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 01:57 schreef sjampoeh het volgende:
Ik heb nooit geweten dat er streepjes onder de f en de j zitten op het toetsenbord.Dan weet je bij blind typen waar de f en de j zitten :|W :|W
8)7
Haha ik wel heb nog een type cursus gedaan met lettertjes afplakken etc en opsturen per post op oude typemachine met inkt Lind enzo. Pico was wie dat deed. Moest van m’n ouders.

Dam’n wat voel ik me nu oud :')
Maar was nog net pre dat iedereen mobieltjes kreeg en computers laptops etc, was toen denk 12 en nu 36. Ging allemaal heel snel de techniek . Ken nog we x86 ofzo monochroom koste een vermogen
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 5 november 2019 @ 09:32:38 #135
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189792202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:23 schreef kree het volgende:

[..]

Haha ik wel heb nog een type cursus gedaan met lettertjes afplakken etc en opsturen per post op oude typemachine met inkt Lind enzo. Pico was wie dat deed. Moest van m’n ouders.

Dam’n wat voel ik me nu oud :')
Maar was nog net pre dat iedereen mobieltjes kreeg en computers laptops etc, was toen denk 12 en nu 36. Ging allemaal heel snel de techniek . Ken nog we x86 ofzo monochroom koste een vermogen
Grappig, bij mijn typles (een jaar of 8 later waarschijnlijk :+ ) was het juist het eerste dat we leerden. Het waren ook de eerste letters die we moesten leren :D

En ik gebruik het nog steeds geregeld, omdat het heel handig is met blind typen ook :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189792395
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:32 schreef Meke het volgende:

[..]

Grappig, bij mijn typles (een jaar of 8 later waarschijnlijk :+ ) was het juist het eerste dat we leerden. Het waren ook de eerste letters die we moesten leren :D

En ik gebruik het nog steeds geregeld, omdat het heel handig is met blind typen ook :P
Ja het is jammer dat ik die dingen en papieren niet meer heb nu. Zou onwijs grappig zijn om te posten nl.
Maar idd zo ging het ook bij mij wel.
Of zelfs nog geen mobiel, dat was pas toen ik 16 was, monochroom 2 lijn display, laat staan foto's maken. Haha
Do what you love, love what you do!
pi_189792518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:23 schreef kree het volgende:

[..]

Haha ik wel heb nog een type cursus gedaan met lettertjes afplakken etc en opsturen per post op oude typemachine met inkt Lind enzo. Pico was wie dat deed. Moest van m’n ouders.

Dam’n wat voel ik me nu oud :')
Maar was nog net pre dat iedereen mobieltjes kreeg en computers laptops etc, was toen denk 12 en nu 36. Ging allemaal heel snel de techniek . Ken nog we x86 ofzo monochroom koste een vermogen
Ja zo leerde ik t ook, dopjes op de letters, maar wel met een elektrische typemachine. We hadden thuis wel een met inkt lint. Wel heel erg gaaf om de vooruitgang mee te maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:49 schreef kree het volgende:

[..]

Ja het is jammer dat ik die dingen en papieren niet meer heb nu. Zou onwijs grappig zijn om te posten nl.
Maar idd zo ging het ook bij mij wel.
Of zelfs nog geen mobiel, dat was pas toen ik 16 was, monochroom 2 lijn display, laat staan foto's maken. Haha
Met een enorme antenne er aan *) Ja mooi man.
pi_189793568
Ik kwam er recent achter, op een helder moment, dat de film 'Jaws' eigenlijk gewoon 'kaken' betekent. Niet dat ik niet wist wat dat woord betekende, maar ik had de link als filmtitel niet gelegd in combi met de haaienkaken. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_189794435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:00 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Ja zo leerde ik t ook, dopjes op de letters, maar wel met een elektrische typemachine. We hadden thuis wel een met inkt lint. Wel heel erg gaaf om de vooruitgang mee te maken.
[..]

Met een enorme antenne er aan *) Ja mooi man.
Klopt ja heel herkenbaar, zat ook nog een wit lintje in die letters wiste.
Haha zou zo’n ding moeten kopen eigenlijk, alleen al voor de lol, maar vraag me af of die lintjes nog te krijgen zijn. Denk het niet of heel duur, nostalgie hè. Heerlijk geen mobiel geen piepjes geen apps hele dag. Maarja net als iedereen ga je er in mee hè.
Do what you love, love what you do!
pi_189794571
Dat KNAB achterstevoren Bank is :|W :@
  dinsdag 5 november 2019 @ 12:57:56 #141
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189795011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:28 schreef sjampoeh het volgende:
Dat KNAB achterstevoren Bank is :|W :@
Dan snap je Kobo waarschijnlijk ook.
pi_189795017
Nou dit lijstje:

quote:
– De roze, driehoekige verhevenheid in de ooghoek (aan de zijde van je neus) heet een traanheuvel.

– De ruimte tussen je wenkbrauwen wordt de glabella genoemd.

– Het loze stukje muur tussen twee gevelopeningen (tussen twee ramen bijvoorbeeld) heet een muurdam.

– De latten die een raam opdelen in kleinere vlakken, in oude huizen zie je dit soort ramen vaak, heten roeden.

– Die heerlijke zoete geur, wanneer het net is opgehouden met regenen, heet petrichor.

– Een grawlix is een verzameling van typografische symbolen, ooit door de Amerikaanse cartoonist Mort Walker bedacht om op een kuise manier te vloeken in strips.

– De puntjes op de i en de j worden tittels genoemd.

– Dit teken: &, staat in de volksmond bekend als het en-teken. De officiële naam voor dit symbool is echter ampersand. Het krullerige teken is oorspronkelijk een samenvoeging van de e en de t. (Al zien wij er een baby in die op de grond zit – kijk zelf maar.)

– Nog een typografisch weetje: de combinatie van een vraagteken en een uitroepteken, ?!, vaak gebruikt om een uitroepende vraag aan te geven, heet een interrobang.

– Onder het blokje ‘potloodjargon’ plaatsen wij graag de term ‘ferrule’. Dit is het metalen buisje dat de gum achterop een potlood op zijn plaats houdt.

– Een olifantenpaadje ontstaat wanneer voetgangers en fietsers een bepaalde route veelvuldig afsnijden.

– Het lichter gekleurde gedeelte van de nagel, het halve maantje dat tegen het nagelbed aan ligt, heet de lunula. De lunula is lichter van kleur omdat hij nieuwe cellen bevat die een witte kleur bevatten. Door het groeien van de nagel verschuiven de cellen naar boven en worden ze doorzichtig.

– De witte rand van de nagel wordt de balba genoemd.

– De twee verticale lijnen tussen neus en bovenlip worden het filtrum genoemd.

– De lichtvlekken die je blijft zien als je je ogen sluit, heten fosfenen. Die ontstaan ook als je heel hard in je ogen wrijft.

– Het gevoel dat je arm of been slaapt, wordt paresthesie genoemd. Dit tintelende gevoel wordt veroorzaakt door een beknelde zenuw die geen signalen meer kan doorgeven aan de hersenen.

– Het plastic uiteinde aan je veter heet een malie, ook wel een nestel of veterstift genoemd.

– Het kartonnetje dat vaak om een beker koffie zit (een wegwerpbeker van Starbucks bijvoorbeeld) wordt officieel een zarf genoemd.

– Iemand die regelmatig verandert van geaardheid heet een flexiseksueel. Vooral vrouwen schijnen flexiseksueel aangelegd te zijn.

– Het uiteinde van een hamer, waarmee je spijkers uit planken kunt trekken, heet de hamerpin. (Ook wel: hamerpen.) Het gedeelte waarmee je de spijkers probeert te raken heet natuurlijk de hamerkop.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
pi_189795056
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:57 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dan snap je Kobo waarschijnlijk ook.
-O- Nee
  dinsdag 5 november 2019 @ 13:05:57 #144
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189795128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:00 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

-O- Nee
Ko Bo > Bo Ko > Bo Ok > Book
Geshuffel met letters.
pi_189795141
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 12:28 schreef sjampoeh het volgende:
Dat KNAB achterstevoren Bank is :|W :@
Das ook nog een goeie ja, kwam daar recent ook achter haha
Je bent niet de enige dus :D
Do what you love, love what you do!
pi_189795143
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ko Bo > Bo Ko > Bo Ok > Book
Geshuffel met letters.
Echt ? Was al aan t googlen :D Dacht wel aan book, maar vond ik te suf _O-
pi_189795187
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ko Bo > Bo Ko > Bo Ok > Book
Geshuffel met letters.
Die is dan best ver gezocht wel, tever als je het mij vraagt. Wie valt zoiets nu op en snapt het gelijk? Als je het zo uitlegt dan lijkt het simpel. Maarja
Do what you love, love what you do!
pi_189795671
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:05 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ko Bo > Bo Ko > Bo Ok > Book
Geshuffel met letters.
Komt dat van de fabrikant zelf of is dat een "feitje" in de volksmond?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 5 november 2019 @ 13:57:11 #149
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_189795718
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2019 09:18 schreef kree het volgende:

[..]

Het betekent meerdere dingen puzzel ook moet puzzle er wel achter staan, decoupeerzaag soort van en de film met bloedspetters.
Wat?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_189798063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 13:57 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Wat?
Google maar en ga naar plaatjes
Do what you love, love what you do!
pi_189799054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 01:57 schreef sjampoeh het volgende:
Ik heb nooit geweten dat er streepjes onder de f en de j zitten op het toetsenbord.Dan weet je bij blind typen waar de f en de j zitten :|W :|W
8)7
En op 5 bij een numeriek klavier!
pi_189808777
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 17:21 schreef trainfreak het volgende:

[..]

En op 5 bij een numeriek klavier!
die heb ik f niet op deze laptop (chromebook) maar ^O^
pi_189809111
matties, net uitgevonden dat je in een stacarvan ook gewoon kan zitten. wat ben ik ook een baas mensen
pi_189809185
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 00:31 schreef WollahJiggy het volgende:
matties, net uitgevonden dat je in een stacarvan ook gewoon kan zitten. wat ben ik ook een baas mensen
Gelukkig maar. En wist je ook dat je in je ligbad kan staan?
Somebody that I used to know
pi_189809441
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 00:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Gelukkig maar. En wist je ook dat je in je ligbad kan staan?
Ja dat wel maar dacht dat dat een stabad was. andere naam dus maar principe dat je er in kan sTaan was ik inderdaad al bekent mee. maar toch bedankt voor de tip.

ik kwam er ook pas achter dat ik niet betaalde voor mijn ex die weg moet blijven maar aan de overheid
  woensdag 6 november 2019 @ 07:41:31 #156
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189811421
Ik moest zojuist denken aan de uitdrukking "als de gesmeerde bliksem". En ineens klikte het in mijn hoofd : greased lightning... Goedemorgen
Ok stelletje hokboeren
pi_189811734
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:41 schreef padlarf het volgende:
Ik moest zojuist denken aan de uitdrukking "als de gesmeerde bliksem". En ineens klikte het in mijn hoofd : greased lightning... Goedemorgen
:D Goede!
  woensdag 6 november 2019 @ 11:00:38 #158
71048 Tokay
makes your day!
pi_189813517
Dat is lullig: ik blijk dus al heel mijn leven ‘We wish you a Merry Christmas’ verkeerd mee te galmen.

Het moet zijn:
Good tidings we bring, to you and your kin

En dus niet:
Good tidings we bring, to you and your King >:O

:|W
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_189813694
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:00 schreef Tokay het volgende:
Dat is lullig: ik blijk dus al heel mijn leven ‘We wish you a Merry Christmas’ verkeerd mee te galmen.

Het moet zijn:
Good tidings we bring, to you and your kin

En dus niet:
Good tidings we bring, to you and your King >:O

:|W
Dat had ik vroeger met t liedje van jawel, Danny de Munk , krijg toch allemaal de koler (weet de titel niet, of is dat de titel :? )

Geen wonder dat mijn pa is gaan varen...
Ik verstond altijd: Geen wonder, dat mijn pa is mijn vader
Vond ik zo'n rare zin in t liedje.. dohhhh :') 8)7
pi_189813877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:15 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Dat had ik vroeger met t liedje van jawel, Danny de Munk , krijg toch allemaal de koler (weet de titel niet, of is dat de titel :? )

Geen wonder dat mijn pa is gaan varen...
Ik verstond altijd: Geen wonder, dat mijn pa is mijn vader
Vond ik zo'n rare zin in t liedje.. dohhhh :') 8)7
Misschien als vader schipper is :B
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_189813893
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Misschien als vader schipper is :B
_O- verrek als vaders schip er is
  woensdag 6 november 2019 @ 14:08:03 #162
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_189816265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Misschien als vader schipper is :B
Dit had ik ook! Pas sinds kort weet ik de juiste tekst hahaha
  woensdag 6 november 2019 @ 18:32:54 #163
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_189819084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:30 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Misschien als vader schipper is :B
Daar heb ik ook lang over na moeten denken :')
Hoezo, als vader schipper is? Je pa ís schipper :? 8)7
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_189824329
In plaats van "zachte armen om me heen" verstond ik "zachte arme ome Henk".
  woensdag 6 november 2019 @ 23:07:53 #165
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189825326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:15 schreef sjampoeh het volgende:

Danny de Munk , krijg toch allemaal de koler (weet de titel niet, of is dat de titel :?
Nee:
pi_189827383
quote:
Hmm ik ken het nr en de film, maar dit stukje of althans stukjes uit de studio had ik nog niet gezien.. :)
Do what you love, love what you do!
pi_189889949
Wtf?
Ik hoor net dat de zomer in Australië van 1 december tot 29 februari loopt. Ik dacht altijd dat de seizoenen te maken hadden met hoe ver de aarde van de zon af staat :')
  maandag 11 november 2019 @ 06:51:48 #168
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189889965
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 06:39 schreef Bot13 het volgende:
Wtf?
Ik hoor net dat de zomer in Australië van 1 december tot 29 februari loopt. Ik dacht altijd dat de seizoenen te maken hadden met hoe ver de aarde van de zon af staat :')
Ligt eraan hoe je het definieert. Bij ons loopt de meteorologische zomer van 1 juni tot 1 september:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zomer
Op het zuidelijk halfrond is het dan winter.
pi_189890205
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2019 06:51 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het definieert. Bij ons loopt de meteorologische zomer van 1 juni tot 1 september:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zomer
Op het zuidelijk halfrond is het dan winter.
Tja, heeft dus blijkbaar te maken met het 'schuin staan' van de aarde tov de zon. Ik had geen idee dat de helft van de aarde winter had terwijl de andere helft zomer had. Zo zie je maar dat je bijna 30 jaar zonder de meest basic kennis kunt :')
pi_189892929
Dat "shirt" in het Engels overhemd betekent, en geen shirt :P
  maandag 11 november 2019 @ 16:25:42 #171
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_189895563
Mewtwo..

Mew... 2
Kostte me 15 jaar om dit te beseffen :')
:')
pi_189895602
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mewtwo..

Mew... 2
Kostte me 15 jaar om dit te beseffen :')
... wat?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 11 november 2019 @ 17:04:01 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189895976
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 16:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

... wat?
pi_189895996
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_189896547
Om met iets actueels te komen: als kind had ik nooit door dat Paula en Sien Belgen waren.
pi_190047823
Kwam ik van de week achter: als een jaar 364 dagen zou hebben, was elke datum op een vaste weekdag gevallen. Verjaardag op zelfde weekdag. Feestdagen gaan altijd door want valt nooit toevallig in weekend. Etc.
pi_190048159
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 06:39 schreef Bot13 het volgende:
Wtf?
Ik hoor net dat de zomer in Australië van 1 december tot 29 februari loopt. Ik dacht altijd dat de seizoenen te maken hadden met hoe ver de aarde van de zon af staat :')
😋
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_190050129
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 07:10 schreef Bot13 het volgende:
Kwam ik van de week achter: als een jaar 364 dagen zou hebben, was elke datum op een vaste weekdag gevallen. Verjaardag op zelfde weekdag. Feestdagen gaan altijd door want valt nooit toevallig in weekend. Etc.
Yep.

En ik heb ook een keer uitgezocht of het zo was dat je sommige dagen structureel overslaat. Bijvoorbeeld dat je verjaardag op maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag, maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag, etc. valt, maar dat is niet zo. Dat was namelijk mijn gevoel; dat ik 'altijd' op vrijdag jarig was, en me de verjaardagen op dinsdagen oid niet kon herinneren.
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 21 november 2019 @ 15:07:55 #179
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_190052646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 07:10 schreef Bot13 het volgende:
Kwam ik van de week achter: als een jaar 364 dagen zou hebben, was elke datum op een vaste weekdag gevallen. Verjaardag op zelfde weekdag. Feestdagen gaan altijd door want valt nooit toevallig in weekend. Etc.
Er is onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van 13 maanden met 28 dagen, dan kom je ook op 364 dagen uit. De extra dag zou tijdens de zomer- of winterwende plaatsvinden, of tussen het ene jaar en het andere.

Nadeel is wel dat je dan elke maand een vrijdag de 13e hebt :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator donderdag 21 november 2019 @ 15:12:44 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190052700
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:07 schreef Drizzt het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van 13 maanden met 28 dagen, dan kom je ook op 364 dagen uit. De extra dag zou tijdens de zomer- of winterwende plaatsvinden, of tussen het ene jaar en het andere.

Nadeel is wel dat je dan elke maand een vrijdag de 13e hebt :+
Achja kalenders zijn altijd veranderd. Ik kwam er pas later achter dat keizer augustus en julius ceasar er maanden tussen hebben gefrot... anders waren

september 7
october 8
november 9

en

december 10

Veel logischer maar nee hoor die keizers moesten weer stempels drukken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 21 november 2019 @ 15:18:31 #181
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_190052757
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Achja kalenders zijn altijd veranderd. Ik kwam er pas later achter dat keizer augustus en julius ceasar er maanden tussen hebben gefrot... anders waren

september 7
october 8
november 9

en

december 10

Veel logischer maar nee hoor die keizers moesten weer stempels drukken.
Weet ik ja, de namen van de maanden waren ook gewoon enorm logisch.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_190052983
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 11:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Yep.

En ik heb ook een keer uitgezocht of het zo was dat je sommige dagen structureel overslaat. Bijvoorbeeld dat je verjaardag op maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag, maandag, dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag, etc. valt, maar dat is niet zo. Dat was namelijk mijn gevoel; dat ik 'altijd' op vrijdag jarig was, en me de verjaardagen op dinsdagen oid niet kon herinneren.
Elke 4 jaar schuift de boel sowieso een dag op dankzij het schrikkeljaar.
pi_190053025
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:07 schreef Drizzt het volgende:
Nadeel is wel dat je dan elke maand een vrijdag de 13e hebt
Wat is er mis met vrijdag de dertiende? :( (grapje...)
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 21 november 2019 @ 16:02:54 #184
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_190053403
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat is er mis met vrijdag de dertiende? :( (grapje...)
:+ Wat mij betreft niks, maar er zijn er genoeg die er huiverig voor zijn :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_190054865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:07 schreef Drizzt het volgende:

[..]

Er is onderzoek gedaan naar de mogelijkheid van 13 maanden met 28 dagen, dan kom je ook op 364 dagen uit. De extra dag zou tijdens de zomer- of winterwende plaatsvinden, of tussen het ene jaar en het andere.

Nadeel is wel dat je dan elke maand een vrijdag de 13e hebt :+
De maan doet er ongeveer 28 dagen over om een keer rond te gaan, een maand van 28 dagen zou dan handiger zijn. Dan zit je ook weer meer in lijn met de getijde cyclus omdat het getij de maand volgt.

Wat mij betreft mag de maand beginnen op de dag dat volle maan is. Soms zal de maand dan een dag korter of langer zijn. Het voordeel is dat getijden dan gewoon gelijk op gaan met de datum. Veerboten naar de wadden eilanden kan je dan ook eenvoudig met hoog water laten varen omdat het schema dan wel regelmatig is. Nu is dat niet werkbaar.

Dertien maanden is ook beter voor je salaris :-)
pi_190054919
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:44 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De maan doet er ongeveer 28 dagen over om een keer rond te gaan, een maand van 28 dagen zou dan handiger zijn. Dan zit je ook weer meer in lijn met de getijde cyclus omdat het getij de maand volgt.

Wat mij betreft mag de maand beginnen op de dag dat volle maan is. Soms zal de maand dan een dag korter of langer zijn. Het voordeel is dat getijden dan gewoon gelijk op gaan met de datum. Veerboten naar de wadden eilanden kan je dan ook eenvoudig met hoog water laten varen omdat het schema dan wel regelmatig is. Nu is dat niet werkbaar.

Dertien maanden is ook beter voor je salaris :-)
Is ook voor vrouwen makkelijker, met een gemiddelde cyclus van 28 dagen }:| (zou dat toeval zijn, dat zowel de maancyclus als vrouwencyclus 28 dagen bevat (bij vrouwen om en nabij overigens) ? :o )
Somebody that I used to know
pi_190054986
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Is ook voor vrouwen makkelijker, met een gemiddelde cyclus van 28 dagen }:| (zou er een verband zijn tussen maancyclus en vrouwencyclus? :o )
Als je altijd met volle maan 'opoe' hebt..... Als je er langer over nadenkt dan zou er best evolutionair verband kunnen zijn. Zie alleen nog niet wat het verband zou kunnen zijn? Misschien extra vruchtbaar met volle maan of juist met nieuwe maan om tijdens de sex meer te kunnen zien of juist niet gezien te worden?

w/
pi_190055133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 16:02 schreef Drizzt het volgende:

[..]

:+ Wat mij betreft niks, maar er zijn er genoeg die er huiverig voor zijn :P
Tempeliers bv ;)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 21 november 2019 @ 18:33:32 #189
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_190055669
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Is ook voor vrouwen makkelijker, met een gemiddelde cyclus van 28 dagen }:| (zou dat toeval zijn, dat zowel de maancyclus als vrouwencyclus 28 dagen bevat (bij vrouwen om en nabij overigens) ? :o )
Nee. Geen toeval. Ander woord is ook maandstonden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 21 november 2019 @ 19:42:19 #190
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_190057066
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:44 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De maan doet er ongeveer 28 dagen over om een keer rond te gaan, een maand van 28 dagen zou dan handiger zijn. Dan zit je ook weer meer in lijn met de getijde cyclus omdat het getij de maand volgt.

Wat mij betreft mag de maand beginnen op de dag dat volle maan is. Soms zal de maand dan een dag korter of langer zijn. Het voordeel is dat getijden dan gewoon gelijk op gaan met de datum. Veerboten naar de wadden eilanden kan je dan ook eenvoudig met hoog water laten varen omdat het schema dan wel regelmatig is. Nu is dat niet werkbaar.

Dertien maanden is ook beter voor je salaris :-)
Die moet je mij uitleggen? Nu kun je niet met hoogwater op een andere varen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 21 november 2019 @ 20:26:00 #191
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190057972
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Is ook voor vrouwen makkelijker, met een gemiddelde cyclus van 28 dagen }:| (zou dat toeval zijn, dat zowel de maancyclus als vrouwencyclus 28 dagen bevat (bij vrouwen om en nabij overigens) ? :o )
De meeste vrouwen blijken géén cyclus van 28 dagen te hebben, en ook geen regelmatige cyclus.
  donderdag 21 november 2019 @ 20:27:11 #192
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_190057995
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 19:42 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Die moet je mij uitleggen? Nu kun je niet met hoogwater op een andere varen?
De vloed komt elke dag een uurtje later. Alleen springtij hangt samen met de maanstand.
pi_190058480
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 15:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Achja kalenders zijn altijd veranderd. Ik kwam er pas later achter dat keizer augustus en julius ceasar er maanden tussen hebben gefrot... anders waren

september 7
october 8
november 9

en

december 10

Veel logischer maar nee hoor die keizers moesten weer stempels drukken.
Het ligt iets anders. Bij de Romeinen begon het jaar in maart, en had een jaar 10 maanden. Januari en februari hadden geen namen, die kregen ze pas later. Caesar en Augustus hebben de zesde en zevende maand naar zichzelf vernoemd, maar de maanden bestonden al.
  Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 00:08:14 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190061864
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 20:54 schreef Bleie het volgende:

[..]

Het ligt iets anders. Bij de Romeinen begon het jaar in maart, en had een jaar 10 maanden. Januari en februari hadden geen namen, die kregen ze pas later. Caesar en Augustus hebben de zesde en zevende maand naar zichzelf vernoemd, maar de maanden bestonden al.
Ah weer eens wat geleerd :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_190068922
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 19:42 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Die moet je mij uitleggen? Nu kun je niet met hoogwater op een andere varen?
De vaargeulen naar de waddeneilanden zijn nogal aan dichtslibben onderhevig. Met hoogwater kan je altijd wel varen maar hoogwater is elke dag op een andere tijd. Na volle maan begint de nieuwe cyclus. Dus hoogwater is afhankelijk van de maanfase.

Voor leveranciers is dat niet in te plannen natuurlijk. Als het tij meer met de kalender parallel zou lopen dan zou dat mogelijk wel kunnen.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 20:27 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vloed komt elke dag een uurtje later. Alleen springtij hangt samen met de maanstand.
Het tijdstip van het tij hangt altijd samen met de maanfase, niet alleen met springtij. Springtij is in NL twee dagen na volle maan en twee dagen na nieuwe maan. In Harlingen is het dan rond de lunch hoog water.
pi_190578812
Kwam er pas achter dat ze "hands" roepen bij voetbal en niet hens. Maar zo klinkt het wel.
pindazakje
pi_190588103
Al een tijdje geleden dat een toeclip op een racefiets gewoon teenklem is, en niet toe als in dicht, zoals Nederlanders wel vaker Engels verkrachten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_190637522
Dat het geen Tommy Hilfinger is maar Hilfiger :@
pi_190637626
Whipped cream - slagroom. Eigenlijk geslagen room. En whip is een zweep. Waardoor een whiplash ook eigenlijk een zweepslag is.

Anyway, iets met slaan. Het houdt allemaal verband met elkaar.
Somebody that I used to know
pi_191361705
''Achter de geraniums zitten''.

Ik heb altijd gedacht dat geraniums dit soort kanten vitrages waren :@


Blijkt het een plant te zijn 8)7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_191361928
Dat de kromme lijn die je vliegt bij flight information op je schermpje in het vliegtuig komt doordat de aarde rond is :D :D :D. En ik maar denken waarom het vliegtuig toch zo'n omweg neemt als je naar bijv. New York vliegt.
pi_191478974
Dat de windrichting niet aangeeft waar de wind heengaat, maar waar die vandaan komt.

Dus zuidwest is dat 'ie uit het zuidwesten komt.

Ik vind het nog steeds niet logisch.
Somebody that I used to know
pi_191479038
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 21:41:36 #204
184769 crew  Deisyy
pi_191479133
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
:o :o
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_191479168
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
Die zag ik van de week al op Twitter voorbij komen. Aan het aantal likes en retweets zag je wel dat dit voor heel veel mensen mind=blown was.
Somebody that I used to know
  woensdag 12 februari 2020 @ 21:54:40 #206
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191479383
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
:o :o :o
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 12 februari 2020 @ 21:56:29 #207
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191479429
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
Damn. :o.
And so is the past
  woensdag 12 februari 2020 @ 21:58:28 #208
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191479466
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:33 schreef Postbus100 het volgende:
Dat de windrichting niet aangeeft waar de wind heengaat, maar waar die vandaan komt.

Dus zuidwest is dat 'ie uit het zuidwesten komt.

Ik vind het nog steeds niet logisch.
Hoe kan je dit niet weten? Je hoort toch altijd "de wind komt uit het zuidwesten, en draait in de loop van de week naar het noordoosten"?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191479516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe kan je dit niet weten? Je hoort toch altijd "de wind komt uit het zuidwesten, en draait in de loop van de week naar het noordoosten"?
Ja, precies. Zuidwesten snap ik dan wel, maar noordoosten klinkt gewoon niet logisch. Dat zie ik meer als waar die heen gaat. NAAR het noordoosten.

(en meestal wordt er gezegd: 'de wind is noordwest'/noordwestelijke wind, dus daar haal je het niet uit).
Somebody that I used to know
pi_191520336
Dat "let's go' een verkorting is voor "let us go" als in "laat ons bidden".

Nooit over nagedacht waar de 's voor staat. Onbewust dacht ik waarschijnlijk voor is, maar dat klopt natuurlijk niet.

:o
gr gr
pi_191520395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe kan je dit niet weten? Je hoort toch altijd "de wind komt uit het zuidwesten, en draait in de loop van de week naar het noordoosten"?
Dan kan de wind toch net zo goed naar het zuidwesten waaien en dan zo draaien dat hij naar het noordoosten waait? :? Dat is gewoon dezelfde beweging maar dan de andere kant op :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_191520711
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat "let's go' een verkorting is voor "let us go" als in "laat ons bidden".

Nooit over nagedacht waar de 's voor staat. Onbewust dacht ik waarschijnlijk voor is, maar dat klopt natuurlijk niet.

:o
Let’s go is a contraction for let us go, a phrase long used in English speech. Evidence for let’s go can be found as early as 1615 in Shakespeare’s Comedy of Errors: “Now let’s go hand in hand, no one before another.” As Shakespeare’s use suggests, let’s go begins more literally as a polite request to head toward or do something. It has since become extremely common in speech and writing, widely appearing in the construction, let’s go (back/over/down) to somewhere (e.g., let’s go back to my place or let’s go to Hawaii). It’s also frequently used in verbal constructions (e.g., let’s go ride bikes, let’s go dancing, or let’s go watch the fireworks).

Ik haal hier geen relatie met het bidden uit.
pi_191521893
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Let’s go is a contraction for let us go, a phrase long used in English speech. Evidence for let’s go can be found as early as 1615 in Shakespeare’s Comedy of Errors: “Now let’s go hand in hand, no one before another.” As Shakespeare’s use suggests, let’s go begins more literally as a polite request to head toward or do something. It has since become extremely common in speech and writing, widely appearing in the construction, let’s go (back/over/down) to somewhere (e.g., let’s go back to my place or let’s go to Hawaii). It’s also frequently used in verbal constructions (e.g., let’s go ride bikes, let’s go dancing, or let’s go watch the fireworks).

Ik haal hier geen relatie met het bidden uit.
Er is ook geen relatie tot bidden en dat bedoelt Quyxz ook niet volgens mij. Het 'let us...' is 'laat ons...' zoals dat ook gebruikt wordt in de zin 'Laat ons bidden'. Dat zinnetje klinkt de meeste mensen nog wel enigszins bekend in de oren, omdat deze manier van vervoegen tegenwoordig bijna niet meer gebruikt wordt.
pi_191522093
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Let’s go is a contraction for let us go, a phrase long used in English speech. Evidence for let’s go can be found as early as 1615 in Shakespeare’s Comedy of Errors: “Now let’s go hand in hand, no one before another.” As Shakespeare’s use suggests, let’s go begins more literally as a polite request to head toward or do something. It has since become extremely common in speech and writing, widely appearing in the construction, let’s go (back/over/down) to somewhere (e.g., let’s go back to my place or let’s go to Hawaii). It’s also frequently used in verbal constructions (e.g., let’s go ride bikes, let’s go dancing, or let’s go watch the fireworks).

Ik haal hier geen relatie met het bidden uit.
Let's go en let's pray : Bij beiden staat de 's voor us. Dat is de relatie ;)
Somebody that I used to know
pi_191522499
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:06 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Er is ook geen relatie tot bidden en dat bedoelt Quyxz ook niet volgens mij. Het 'let us...' is 'laat ons...' zoals dat ook gebruikt wordt in de zin 'Laat ons bidden'. Dat zinnetje klinkt de meeste mensen nog wel enigszins bekend in de oren, omdat deze manier van vervoegen tegenwoordig bijna niet meer gebruikt wordt.
Thanks, dat bedoel ik inderdaad! "Laat ons" klinkt als een ouderwetse vervoeging, en ik kwam vandaag tot het besef dat dit toch nog heel vaak gebruikt wordt als iemand let's go zegt.

Jullie hadden dit wel allang beseft dus? :P
gr gr
pi_191523211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dan kan de wind toch net zo goed naar het zuidwesten waaien en dan zo draaien dat hij naar het noordoosten waait? :? Dat is gewoon dezelfde beweging maar dan de andere kant op :D
Tja, het is gewoon ooit een afspraak geworden dat wind genoemd wordt naar de richting waar het vandaan komt. Om het simpel te houden is het met een zeestroom weer net andersom, die noem je naar waar het heen gaat. Dus als je zuidelijke wind hebt een een noordelijke stroming dan ga je het snelste als je richting noord gaan varen. :)

Lekker verwarrend dus maar het zijn al eeuwen oude aanduidingen.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:41:05 #217
338319 ZarB
Piña colada
pi_191523279
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
What the.... hoe veel ijsblokjes ik al wel niet van de grond heb moeten rapen omdat ze eruit schoten ipv netjes in het glas :'( Ik heb zelfs voorkeur voor een bepaald merk (na verschillende proberen) waarbij het uitdrukken het makkelijkst gaat. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.... :o
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_191534231
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:41 schreef ZarB het volgende:

[..]

What the.... hoe veel ijsblokjes ik al wel niet van de grond heb moeten rapen omdat ze eruit schoten ipv netjes in het glas :'( Ik heb zelfs voorkeur voor een bepaald merk (na verschillende proberen) waarbij het uitdrukken het makkelijkst gaat. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.... :o
Zo was het dus bedoeld :)

Er heeft helaas nog nooit een instructie bij gezeten, anders wist heel NL dit.
pi_191546633
Die ijsblokjes 8)7 Echt hoor.

Ik kwam er een paar jaar geleden achter dat ik aluminium- of vershoudfolie nooit écht gesnapt heb. |:( _O_
pi_191546889
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
Die nagels in combinatie met dat pak ijs verkrachten :r
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 00:14:23 #221
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_191547004
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 23:59 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Die nagels in combinatie met dat pak ijs verkrachten :r
Die nagels idd, bahhhh :r
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_191547050
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:35 schreef qajariaq het volgende:

Tja, het is gewoon ooit een afspraak geworden dat wind genoemd wordt naar de richting waar het vandaan komt. Om het simpel te houden is het met een zeestroom weer net andersom, die noem je naar waar het heen gaat. Dus als je zuidelijke wind hebt een een noordelijke stroming dan ga je het snelste als je richting noord gaan varen. :)

Lekker verwarrend dus maar het zijn al eeuwen oude aanduidingen.
Oh, deze wist ik niet, van de zeestroming! Als iemand het me gevraagd had dan had ik geconcludeerd dat het waarschijnlijk net als met de windrichting zou zijn. Niet dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 17 februari 2020 @ 20:16:26 #223
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_191558141
Nog nooit bij stil gestaan dat "the city of brotherly love" niet helemaal de koosnaam van de Amerikaanse stad Philadelphia is, dat betekent het ook letterlijk (Grieks: philadelphea). Er is overigens ook een Filadelfio in Noord-Griekenland.

en dat er vaak maar 2% amandelen zit in amandelmelk. 2% is de wettelijke hoeveelheid die amandelmelk minimaal moet bevatten om de naam te mogen dragen, dus doen fabrikanten precies dat (lees: het AH eigen merk). Het schommelt per merk vanaf 2% en rond 3.5% waardoor de inhoud aan hoeveelheid amandelen erg laag is (zo'n drie tot vier amandelen per literpak, als ik dat mag geloven). Bovendien worden de amandelen tijdens het verwerkingsproces verhit en dat leidt tot het verloren gaan van de belangrijke voedingsstoffen en vitaminen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Brett-Anderson op 17-02-2020 20:17:36 (ij = ei) ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_191560547
Dat vitrage domweg vensterglas betekend in het Frans.
pi_191562216
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 00:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, deze wist ik niet, van de zeestroming! Als iemand het me gevraagd had dan had ik geconcludeerd dat het waarschijnlijk net als met de windrichting zou zijn. Niet dus.
Die is idd leuk, vooral bij navigatie op zee.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191562315
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 23:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Die is idd leuk, vooral bij navigatie op zee.
Het went heel snel. Toch heb ik het zelf dan over wind uit het zuidwesten en afgaand water naar het westen. De termen eb en vloed zijn namelijk ook niet erg eenduidig, Vloed kan de periode zijn dat water omhoog komt maar ook het tijdstip dat het hoogwater is. Daarom hebben 'we' het over afgaand en opkomend water of over laagwater en hoogwater.

Ik ben geen beroeps, alleen watersporter.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 07:33:53 #227
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_191563800
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 23:34 schreef yinu het volgende:
Die ijsblokjes 8)7 Echt hoor.

Ik kwam er een paar jaar geleden achter dat ik aluminium- of vershoudfolie nooit écht gesnapt heb. |:( _O_
van die vershoudfolie wist ik dan weer wel, maar werkt bij mij in praktijk even goed niet. (wellicht omdat ik linkshandig ben). Daarover gesproken. Ik kan als linkshandige niet knippen met een rechtshandige schaar. Terwijl de meeste rechtshandige wel met een linkshandige schaar kunnen knippen.
Net efkes anges
pi_191565532
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 07:33 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

van die vershoudfolie wist ik dan weer wel, maar werkt bij mij in praktijk even goed niet. (wellicht omdat ik linkshandig ben). Daarover gesproken. Ik kan als linkshandige niet knippen met een rechtshandige schaar. Terwijl de meeste rechtshandige wel met een linkshandige schaar kunnen knippen.
Ik kan als linkshandige prima met een rechtshandige schaar knippen.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 11:08:48 #229
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191565606
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 07:33 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

van die vershoudfolie wist ik dan weer wel, maar werkt bij mij in praktijk even goed niet. (wellicht omdat ik linkshandig ben). Daarover gesproken. Ik kan als linkshandige niet knippen met een rechtshandige schaar. Terwijl de meeste rechtshandige wel met een linkshandige schaar kunnen knippen.
De schaar 'op de kop' gebruiken. Dan zitten de handvaten niet optimaal maar werkt de schaar wel.
And so is the past
pi_191565755
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 11:08 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

De schaar 'op de kop' gebruiken. Dan zitten de handvaten niet optimaal maar werkt de schaar wel.
Je zou ook gewoon een gehandicapteschaar kunnen nemen vooor als je zelf gehandicapt en dus linkshandig bent. Die zijn daar speciaal voor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 11:26:46 #231
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191565812
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 11:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon een gehandicapteschaar kunnen nemen vooor als je zelf gehandicapt en dus linkshandig bent. Die zijn daar speciaal voor.
Geef nou maar gewoon toe dat je niet wist dat er links- en rechtshandige scharen zijn. :|W.
And so is the past
  dinsdag 18 februari 2020 @ 11:32:44 #232
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_191565888
Hoorde gisteren nog het kinderliedje 'het regent de pannetjes worden nat'. Besefte me eigenlijk toen pas dat het over de dakpannen ging :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_191567522
Deze was echt wel heel suf, kwam er pas paar maanden terug achter, dat warm water uit de kraan een mix is van koud en warm water, en dat het dus 2 aparte leidingen zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_191567731
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
En niemand kwam ooit op het idee omdat op de verpakking te zetten. _O_
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 18 februari 2020 @ 14:16:09 #235
37248 BertV
Handgemaakt
pi_191567769
Dat het vw logo bestaat uit een gestapelde v en w. :o

Ik dacht net als de japanners te moeilijk.

Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 18 februari 2020 @ 18:04:24 #236
20720 brother52
Dus..........
pi_191570462
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 11:32 schreef PzKpfw het volgende:
Hoorde gisteren nog het kinderliedje 'het regent de pannetjes worden nat'. Besefte me eigenlijk toen pas dat het over de dakpannen ging :')
Even een quote van 8 jaar terug erbij pakken :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:30 schreef Alecks het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat het stiekum géén dakpannetjes zijn. Alhoewel dat natuurlijk een leuke tweede betekenis is die het liedje een wat onschuldiger maakte was dit (voorzover ik weet) van oorsprong geuzenliedje een stukje propaganda tegen de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog.

De pannetjes die nat worden zijn de kruitpannetjes van de geweren van de (Spaanse) soldaten die langskomen. Doordat ze nat zijn brandt het kruit niet en kunnen ze dus niet schieten. Het kruit van de geuzen die in de hinderlaag liggen is natuurlijk wel droog gebleven waardoor de Spaanse soldaten makkelijk op hun gat vallen.... en nooit meer opstaan.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 18 februari 2020 @ 18:38:09 #237
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_191571073
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 18:04 schreef brother52 het volgende:

[..]

Even een quote van 8 jaar terug erbij pakken :P
[..]

Nooit geweten..... :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_191571209
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 18:04 schreef brother52 het volgende:

[..]

Even een quote van 8 jaar terug erbij pakken :P
[..]

Als we zover terug gaan in de tijd kunnen het natuurlijk ook de pannetjes onder een lekkend dak zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191610244
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat "let's go' een verkorting is voor "let us go" als in "laat ons bidden".

Nooit over nagedacht waar de 's voor staat. Onbewust dacht ik waarschijnlijk voor is, maar dat klopt natuurlijk niet.

:o
De apostrof wordt gebruikt om letters die niet uitgesproken worden te vervangen. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij een verkorting van een woord of een samenvoeging van woorden. Jus d'orange is eigenlijk jus des orange en 's Gravenhage is des Gravenhage 😁
pi_191610519
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
:o
pi_191748210
Dat je ook nog een staat Washington hebt, en dat die aan de andere kant ligt van het land, bij de andere oceaan. En dat, om onderscheid te maken, men het heeft over Washington DC, district of Columbia, oftewel : ligt in de staat Columbia.
Dus niets zoals bij ons : Utrecht, Utrecht en Groningen, Groningen.

Vaag wist ik dit wel, maar was toch altijd in verwarring als mij werd verteld waar Washington lag.de ene keer lag het aan de ene kant van de oceaan, de andere keer aan de andere kant van de oceaan :')
Somebody that I used to know
pi_191748347
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 07:55 schreef Postbus100 het volgende:
Dat je ook nog een staat Washington hebt, en dat die aan de andere kant ligt van het land, bij de andere oceaan. En dat, om onderscheid te maken, men het heeft over Washington DC, district of Columbia, oftewel : ligt in de staat Columbia.
Dus niets zoals bij ons : Utrecht, Utrecht en Groningen, Groningen.

Vaag wist ik dit wel, maar was toch altijd in verwarring als mij werd verteld waar Washington lag.de ene keer lag het aan de ene kant van de oceaan, de andere keer aan de andere kant van de oceaan :')
Niet helemaal. DC is geen staat. Het is een federaal district, juist omdat men niet wilde dat een staat invloed zou (kunnen) hebben op de hoofdstad, en daarmee direct op de landelijke politiek.

En om verwarring te voorkomen, spreekt men vaak over DC als men het heeft over de hoofdstad, en over Washington state als men het heeft over de staat.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_191748383
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 08:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet helemaal. DC is geen staat. Het is een federaal district, juist omdat men niet wilde dat een staat invloed zou (kunnen) hebben op de hoofdstad, en daarmee direct op de landelijke politiek.
oh, dat eerste wist ik niet. Naja, in ieder geval dat Washington in Columbia ligt, niet in Washington. De rest heb ik zelf ingevuld.
quote:
En om verwarring te voorkomen, spreekt men vaak over DC als men het heeft over de hoofdstad, en over Washington state als men het heeft over de staat.
Ja, blijkbaar. Welkom in deze wereld, postbus100 :')
Somebody that I used to know
  zaterdag 29 februari 2020 @ 08:52:58 #244
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_191748516
DC is geen staat en heeft daarmee ook geen senatoren (iedere staat heeft 2) en ook geen volksvertegenwoordigers. Ze kunnen echter wel stemmen in presidentsverkiezingen en hebben 3 kiesmannen in het kiescollege waarmee de VS de president kiest. Het aantal kiesmannen is voor alle staten direct afgeleid van het aantal congresleden (100 senatoren + 435 volksvertegenwoordigers) en DC krijgt 3 (2 'senatoren' en het minimum van 1 'volksvertegenwoordiger') zoals dat voor zo'n kleine staat zou gelden. Daarmee kom je op 538 kiesmannen, en dat is de grondslag voor websitenaam https://fivethirtyeight.com/ :P
Géén kloon van tvlxd!
pi_191754277
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 08:35 schreef Postbus100 het volgende:
Washington in Columbia ligt,
Wat ik heb begrepen ligt DC juist niet in een state, in ieder geval maakt het er geen deel van uit. Afaik ligt het bewust tussen twee staten in.
pi_191757837
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 08:52 schreef Montov het volgende:
DC is geen staat en heeft daarmee ook geen senatoren (iedere staat heeft 2) en ook geen volksvertegenwoordigers. Ze kunnen echter wel stemmen in presidentsverkiezingen en hebben 3 kiesmannen in het kiescollege waarmee de VS de president kiest. Het aantal kiesmannen is voor alle staten direct afgeleid van het aantal congresleden (100 senatoren + 435 volksvertegenwoordigers) en DC krijgt 3 (2 'senatoren' en het minimum van 1 'volksvertegenwoordiger') zoals dat voor zo'n kleine staat zou gelden. Daarmee kom je op 538 kiesmannen, en dat is de grondslag voor websitenaam https://fivethirtyeight.com/ :P
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 16:01 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat ik heb begrepen ligt DC juist niet in een state, in ieder geval maakt het er geen deel van uit. Afaik ligt het bewust tussen twee staten in.
Oh jongens, het verhaal wordt nóg ingewikkelder :P (ik wist dit dus echt niet)
Somebody that I used to know
pi_191775138
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

[..]

Oh jongens, het verhaal wordt nóg ingewikkelder :P (ik wist dit dus echt niet)
De geschiedenis van de Amerikanen is best interessant ja. :)
pi_191776020
Dat V.A.G. staat voor 'Volkswagen Aktiengezellshaft' en niet voor 'Volkswagen-Audi Group'. :@
pi_191776428
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:
Deze was echt wel heel suf, kwam er pas paar maanden terug achter, dat warm water uit de kraan een mix is van koud en warm water, en dat het dus 2 aparte leidingen zijn.
Als je nog van die "tweetapssystemen" van zo voor de jaren '90 hebt, dan was het ook letterlijk zelf de juiste mix regelen. In klassieke huizen kom je dat nog wel tegen. Laatst nog eens gebruikt en het was wel ff wennen.

Als je opgegroeid bent met mengkranen dan kan ik me de verbazing wel een beetje voorstellen.
pi_191790117
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je nog van die "tweetapssystemen" van zo voor de jaren '90 hebt, dan was het ook letterlijk zelf de juiste mix regelen. In klassieke huizen kom je dat nog wel tegen. Laatst nog eens gebruikt en het was wel ff wennen.

Als je opgegroeid bent met mengkranen dan kan ik me de verbazing wel een beetje voorstellen.
Bedoel je ipv mengkraan niet thermostaat-kraan? Mengkranen kunnen namelijk ook gewoon een knop voor warm en een andere knop voor koud hebben, toch?
pi_191791026
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 10:03 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Bedoel je ipv mengkraan niet thermostaat-kraan? Mengkranen kunnen namelijk ook gewoon een knop voor warm en een andere knop voor koud hebben, toch?
Een mengkraan is voor zover ik weet zo'n kraan met één hendel, die je tussen warm en koud verschuift. Een thermostaatkraan is eentje zoals in de douche.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  maandag 2 maart 2020 @ 11:07:11 #252
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191791047
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:05 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Een mengkraan is voor zover ik weet zo'n kraan met één hendel, die je tussen warm en koud verschuift. Een thermostaatkraan is eentje zoals in de douche.
Met twee knoppen is ook gewoon mengkraan.
And so is the past
pi_191791750
Dat witte wijn van witte én blauwe druiven kan worden gemaakt.
pi_191792159
Ik heb wel het één en ander van reisverhalenschrijver Paul Theroux gelezen, maar ik had niet door dat hij ook de vader van documentairemaker Louis Theroux is. Creatieve familie trouwens:
quote:
He is the father of British authors and documentary filmmakers Marcel Theroux and Louis Theroux, the brother of authors Alexander Theroux and Peter Theroux, and uncle of the American actor and screenwriter Justin Theroux.
pi_191809797
quote:
7s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Met twee knoppen is ook gewoon mengkraan.
Thanks, weer wat geleerd.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator dinsdag 3 maart 2020 @ 11:30:20 #256
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_191809868
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
wow
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_191811615
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2020 11:05 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Een mengkraan is voor zover ik weet zo'n kraan met één hendel, die je tussen warm en koud verschuift. Een thermostaatkraan is eentje zoals in de douche.
Dat is een eengreepsmengkraan, in tegenstelling tot tweegreepsmengkranen die dus twee knoppen heeft.

Nog leuker zijn hele ouderwetse wastafels met een koude en een warme kraan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 3 maart 2020 @ 13:50:24 #258
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_191811774
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat is een eengreepsmengkraan, in tegenstelling tot tweegreepsmengkranen die dus twee knoppen heeft.

Nog leuker zijn hele ouderwetse wastafels met een koude en een warme kraan.
Vooral in de UK veel in het wild te spotten
Ok stelletje hokboeren
pi_191812575
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2020 13:50 schreef padlarf het volgende:

[..]

Vooral in de UK veel in het wild te spotten
Klopt, daar is het verboden om koud en warm in een kraan te mengen. Een oude bepaling uit de tijd dat nog geen terugslagkleppen werden gebruikt. De inhoud van een warmwatertoestel wil je niet terug in de leiding.

Geen idee of die bepaling nog steeds geldt in de UK? Vijf jaar terug nog wel.
  Moderator woensdag 4 maart 2020 @ 12:57:26 #260
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_191827483
Ik dacht dus serieus dat het merk Levi Strauss vernoemd was naar de antropoloog en structuralist.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_191828411
quote:
99s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Als je altijd met volle maan 'opoe' hebt..... Als je er langer over nadenkt dan zou er best evolutionair verband kunnen zijn. Zie alleen nog niet wat het verband zou kunnen zijn? Misschien extra vruchtbaar met volle maan of juist met nieuwe maan om tijdens de sex meer te kunnen zien of juist niet gezien te worden?

w/
Ik dacht vroeger ook dat het maanverband was _O- oja maand, klonk toch logischer :@
  woensdag 4 maart 2020 @ 14:00:32 #262
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191828453
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:56 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Ik dacht vroeger ook dat het maanverband was _O- oja maand, klonk toch logischer :@
Ik dacht als piepjonge bekende dat het maagverband was.
And so is the past
pi_191828465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:
Deze was echt wel heel suf, kwam er pas paar maanden terug achter, dat warm water uit de kraan een mix is van koud en warm water, en dat het dus 2 aparte leidingen zijn.
_O-
pi_191828472
quote:
18s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik dacht als piepjonge bekende dat het maagverband was.
_O- _O- nog gekker
pi_191828483
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 13:56 schreef sjampoeh het volgende:

[..]

Ik dacht vroeger ook dat het maanverband was _O- oja maand, klonk toch logischer :@
De maanstand, maanden en de maandstonden hebben toch ook met elkaar te maken?

Ik heb ook weleens een wetenschapper gehoord die beweerde dat iedereen dus ook mannen een maandcyclus heeft waarin het functioneren wisselt en er dingen zijn die je beter op een ander moment in de maand zou kunnen doen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_191828491
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De maanstand, maanden en de maandstonden hebben toch ook met elkaar te maken?

Ik heb ook weleens een wetenschapper gehoord die beweerde dat iedereen dus ook mannen een maandcyclus heeft waarin het functioneren wisselt en er dingen zijn die je beter op een ander moment in de maand zou kunnen doen.
nou ja, ik was 6 ofzo.. zover dacht ik nog niet door
pi_191828499
Toch zijn er veel mensen die slecht slapen bij volle maan.
pi_191828646
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:04 schreef sjampoeh het volgende:
Toch zijn er veel mensen die slecht slapen bij volle maan.
Gebeuren ook vaak rare dingen..
Ik zwaai naar dieren.
pi_191829513
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2020 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
De maanstand, maanden en de maandstonden hebben toch ook met elkaar te maken?
Dat heeft alles met elkaar te maken. Maanstand of maanstonden noemen we ook wel de schijngestalten van de maan.

Ik moet zeggen dat ik vlak na volle maan vaak wel enthousiaster ben op op zee te varen. Na nieuwe maan ook trouwens. Dat heeft weer alles met springtij te maken en niet zozeer met de hoeveelheid licht in de nacht.
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:15:39 #271
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_191831243
quote:
2s.gif Op donderdag 21 november 2019 17:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Is ook voor vrouwen makkelijker, met een gemiddelde cyclus van 28 dagen }:| (zou dat toeval zijn, dat zowel de maancyclus als vrouwencyclus 28 dagen bevat (bij vrouwen om en nabij overigens) ? :o )
Het is bij vrouwen een gemiddelde. Heel veel vrouwen hebben een onregelmatige cyclus, of hebben een cyclus die langer of korter is dan 28 dagen, er is dus geen verband (behalve maandverband _O- ) en de cyclus van de maan is géén gemiddelde uiteraard.
  woensdag 4 maart 2020 @ 17:19:33 #272
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_191831296
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2020 17:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is bij vrouwen een gemiddelde. Heel veel vrouwen hebben een onregelmatige cyclus, of hebben een cyclus die langer of korter is dan 28 dagen, er is dus geen verband (behalve maandverband _O- ) en de cyclus van de maan is géén gemiddelde uiteraard.
Maandverband _O-
pi_191831724
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
:D

nooit geweten!

wel milieu onvriendelijk die zakkies eigenlijk :@
  zondag 8 maart 2020 @ 17:51:27 #274
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191905616
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:47 schreef Superbadeendje het volgende:

[..]

:D De meeste denken dat een vingerhoed is om je vinger tegen prikken te beschermen. Hij is echter bedoeld om de naald makkelijker door de stof te drukken vandaar al die putjes.
Dit dus.
And so is the past
  zondag 8 maart 2020 @ 17:58:29 #275
465781 Superbadeendje
De wereld is mijn vijver
pi_191905719
quote:
11s.gif Op zondag 8 maart 2020 17:51 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Dit dus.
Die opmerking past hier idd ook wel. :D
  zondag 8 maart 2020 @ 18:37:19 #276
64781 bonke
pipo koeie
pi_191906565
ik kwam er laatst achter dat de oren van mickie mouse gewoon ballen zijn
hoe die zijn kop ook draait, zijn oren zijn altijd rond
pies on joe toe
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:09:02 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_191958140
Kwam er twee weken geleden achter dat de naam Harley Quinn is afgeleid van het Engelse woord voor harlekijn. Goeiemorgen :').
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 13 maart 2020 @ 10:48:40 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192000474
Dat armageddon gewoon de naam van een stad is (die later geassocieerd geraakt is met het einde der tijden)

https://en.wikipedia.org/wiki/Tel_Megiddo

quote:
Megiddo is known for its historical, geographical, and theological importance, especially under its Greek name Armageddon.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:57:02 #279
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_192002838
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

[..]

Oh jongens, het verhaal wordt nóg ingewikkelder :P (ik wist dit dus echt niet)
qajariaq heeft gelijk, het is geen staat en het hoort niet bij een staat, maar ligt tussen Maryland en Virginia in. Hieronder een korte geschiedenis.

De Naam District of Columbia heeft trouwens ook een aparte geschiedenis die je hieronder kunt zien.
pi_192245042
Dat Leerdammer (kaas) een op Emmerthal gebasseerde kaas is en Leerdammer als woord "bijna" een anagram is van Emmerthal.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:20:43 #281
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192245109
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:16 schreef Beathoven het volgende:
Dat Leerdammer (kaas) een op Emmerthal gebasseerde kaas is en Leerdammer als woord "bijna" een anagram is van Emmerthal.
Is dat geen toeval? Het komt ook uit (de buurt van) Leerdam. En Goudse kaas komt niet uit Gouda...
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:27:26 #282
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_192245225
Dat een viandel geen vegetarische versie van een frikandel is, maar een frikandel met een krokant korstje.

Maar goed, ik ben sowieso geen frikandellen-eter, kroket it is _O_
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:33:53 #283
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_192268859
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
:o Gelukkig dat ik het filmpje vòòr de zomer heb gezien. Ik drukte ze er altijd uit :+
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_192529558
Wie nog meer?

Martijntencaat twitterde op woensdag 08-04-2020 om 13:37:23 @Empie_17 Toen ik rond mijn 25ste midden in de nacht wakker werd ineens bedacht dat lichtmetalen velgen niet zo heten vanwege de kleur, maar vanwege het gewicht... reageer retweet
Somebody that I used to know
  donderdag 9 april 2020 @ 10:33:22 #285
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192529626
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:30 schreef Postbus100 het volgende:
Wie nog meer?

Martijntencaat twitterde op woensdag 08-04-2020 om 13:37:23 @:Empie_17 Toen ik rond mijn 25ste midden in de nacht wakker werd ineens bedacht dat lichtmetalen velgen niet zo heten vanwege de kleur, maar vanwege het gewicht... reageer retweet
Het gewicht ook niet. Het geeft het materiaal aan. Licht metaal. Dus eigenlijk alles wat niet van ijzer of staal is.
And so is the past
  donderdag 9 april 2020 @ 10:33:32 #286
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192529627
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:30 schreef Postbus100 het volgende:
Wie nog meer?

Martijntencaat twitterde op woensdag 08-04-2020 om 13:37:23 @:Empie_17 Toen ik rond mijn 25ste midden in de nacht wakker werd ineens bedacht dat lichtmetalen velgen niet zo heten vanwege de kleur, maar vanwege het gewicht... reageer retweet
Je weet dat lichtmetalen velgen eigenlijk zwaarder zijn dan stalen? :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 9 april 2020 @ 10:34:45 #287
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192529653
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je weet dat lichtmetalen velgen eigenlijk zwaarder zijn dan stalen? :X
Omdat ze meestal een stuk groter en breder zijn dan de standaard stalen velg.
And so is the past
  donderdag 9 april 2020 @ 10:37:36 #288
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_192529700
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 10:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Omdat ze meestal een stuk groter en breder zijn dan de standaard stalen velg.
Nee omdat je voor dezelfde sterkte meer materiaal nodig hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_192530039
Uit nieuwsgierigheid (of ongeloof) even gegoogeld op velggewicht. Oorspronkelijk waren lm wielen wel degelijk lichter maar inmiddels weet men stalen velgen lichter te ontwerpen waardoor het verschil verwaarloosbaar kan zijn.

Of te wel, de eerste de beste (oudere) stalen velg lis wel degelijk zwaarder dan aluminium.

(diverse bronnen, niet forums)
pi_192531446
quote:
Nice! _O_

Ik zat van de week nog hard te kutten met het kerriepotje, waardoor het beetje dat eruit kwam half op de aanrecht viel. :')

Volgende keer dat trucje proberen, hopelijk werkt het echt zo goed als in het filmpje!
gr gr
  donderdag 9 april 2020 @ 12:31:51 #291
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_192531848
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:10 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Nice! _O_

Ik zat van de week nog hard te kutten met het kerriepotje, waardoor het beetje dat eruit kwam half op de aanrecht viel. :')

Volgende keer dat trucje proberen, hopelijk werkt het echt zo goed als in het filmpje!
Wow!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_192531931
Over 'lichtmetaal': het is letterlijk een licht metaal, dus een metaal met een relatief laag soortelijk gewicht. In tegenstelling tot zware metalen met een hoog soortelijk gewicht, bijvoorbeeld lood.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:31 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

Wow!
Hoezo wow? Vind je het heel gek dat ik niet normaal om kan gaan met een kerriepotje? :')
gr gr
  donderdag 9 april 2020 @ 13:12:45 #293
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192532519
Dat ze de zaterdag ook vernoemd is naar planeet.
We hebben DONDERdag (jupiter), ZONdag, MAANdag

ZATERdag is saturnusdag
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 9 april 2020 @ 13:21:11 #294
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192532642
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:12 schreef nils7 het volgende:
Dat ze de zaterdag ook vernoemd is naar planeet.
We hebben DONDERdag (jupiter), ZONdag, MAANdag

ZATERdag is saturnusdag
Elke dag is gerelateerd aan een 'planeet', zoals die in de oudheid waar waren gedefinieerd. Zie wiki weekdagen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192533154
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:10 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Nice! _O_

Ik zat van de week nog hard te kutten met het kerriepotje, waardoor het beetje dat eruit kwam half op de aanrecht viel. :')

Volgende keer dat trucje proberen, hopelijk werkt het echt zo goed als in het filmpje!
Koop je gemalen peper omdat je geen zin hebt om te malen, loop je alsnog met het potje te draaien. :D
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  donderdag 9 april 2020 @ 18:45:46 #296
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_192539469
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:35 schreef Quyxz_ het volgende:
Over 'lichtmetaal': het is letterlijk een licht metaal, dus een metaal met een relatief laag soortelijk gewicht. In tegenstelling tot zware metalen met een hoog soortelijk gewicht, bijvoorbeeld lood.
[..]

Hoezo wow? Vind je het heel gek dat ik niet normaal om kan gaan met een kerriepotje? :')
Wow, omdat dit echt een herkenbaar probleem is met een goede oplossing!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  donderdag 9 april 2020 @ 22:20:50 #297
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192544957
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
Ik ben er zojuist achter gekomen dat er blijkbaar zakjes met ijsblokjes bestaan.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  donderdag 9 april 2020 @ 22:36:50 #298
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192545259
Paar jaar geleden heb ik me gerealiseerd dat 'WhatsApp' een woorspeling is met de uitdrukking 'what's up'.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  donderdag 9 april 2020 @ 22:54:24 #299
338319 ZarB
Piña colada
pi_192545550
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 22:20 schreef Kaji het volgende:

[..]

Ik ben er zojuist achter gekomen dat er blijkbaar zakjes met ijsblokjes bestaan.
Die moet je zelf nog maken.

Ze bestaan wel in zakken, maar dat zijn niet deze.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192767099
Ik dacht dat ik alles over Lotje wist, alle trivia over die Teckel weet ik, maar Lotje is blijkbaar een jongetje, dat wist ik dan net weer niet.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_192767435
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:33 schreef dabadbass het volgende:

[..]

:o Gelukkig dat ik het filmpje vòòr de zomer heb gezien. Ik drukte ze er altijd uit :+
Ik heb het geprobeerd met mijn ijsblok zakjes maar ik trek dat plastic gewoon uit elkaar. Dus zal wel een bepaalde soort/ merk zijn met dubbelde laag ipv enkele laag plastic.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')