abonnement Unibet Coolblue
pi_106534466
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 14:14 schreef Teslynd het volgende:
En ook nooit boodschappen doen?
Nooit op het idee gekomen dat in een gezin alle leden hun steentje mogen bijdrgen aan het huishouden en dat dat voor de kinderen meer worden mag naarmate ze ouder worden?
Gelukkig weet jij alles van de thuissituatie en wat er precies door elk lid van het gezin gedaan wordt. Misschien kom je er pas jaaaaaaren later achter dat je ook te snel kunt oordelen ;)
pi_106535059
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:15 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat de pannetjes van "het regent, het regent, de pannetjes worden nat..." dakpannen zijn. Vond het al zo'n dom liedje.
Realiseer ik me ook nu pas, maar ik heb er dan ook nooit echt bij nagedacht.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_106535348
In zo'n liedje hoorde ik altijd: This years love in Adelaide (stad in Australië jaja)
Bij 0:17-0:18 ongeveer.
Nu zag ik pas dat het compleeeet anders is. :')
Kutliedje verder
pi_106535975
Vroeger, op een warme dag, hoorde je 's avonds soms een muziekje door stille avondlucht klinken. Een soort speeldoosje, heel mysterieus. Ik kon de bron nooit herleiden en dacht dat ik droomde. Hoorden de anderen het ook? Waar kwam dat mooie muziekje toch vandaan? Ik vond het betoverend...

...tot ik ontdekte dat dat het melodietje van de ijscoman is.
pi_106539290
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:30 schreef Gwywen het volgende:
Vroeger, op een warme dag, hoorde je 's avonds soms een muziekje door stille avondlucht klinken. Een soort speeldoosje, heel mysterieus. Ik kon de bron nooit herleiden en dacht dat ik droomde. Hoorden de anderen het ook? Waar kwam dat mooie muziekje toch vandaan? Ik vond het betoverend...

...tot ik ontdekte dat dat het melodietje van de ijscoman is.
:') Leuk verzonnen, dat wel.
pi_106543928
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 17:15 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik kwam er laatst achter dat de pannetjes van "het regent, het regent, de pannetjes worden nat..." dakpannen zijn. Vond het al zo'n dom liedje.
Ik dacht altijd dat het stiekum géén dakpannetjes zijn. Alhoewel dat natuurlijk een leuke tweede betekenis is die het liedje een wat onschuldiger maakte was dit (voorzover ik weet) van oorsprong geuzenliedje een stukje propaganda tegen de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog.

De pannetjes die nat worden zijn de kruitpannetjes van de geweren van de (Spaanse) soldaten die langskomen. Doordat ze nat zijn brandt het kruit niet en kunnen ze dus niet schieten. Het kruit van de geuzen die in de hinderlaag liggen is natuurlijk wel droog gebleven waardoor de Spaanse soldaten makkelijk op hun gat vallen.... en nooit meer opstaan.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:36:00 #57
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_106544155
ik dacht altijd dat het pannetjes waren als in 'alle hoofdjes worden nat'
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_106552759
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 23:30 schreef Alecks het volgende:

Ik dacht altijd dat het stiekum géén dakpannetjes zijn. Alhoewel dat natuurlijk een leuke tweede betekenis is die het liedje een wat onschuldiger maakte was dit (voorzover ik weet) van oorsprong geuzenliedje een stukje propaganda tegen de Spanjaarden in de tachtigjarige oorlog.

De pannetjes die nat worden zijn de kruitpannetjes van de geweren van de (Spaanse) soldaten die langskomen. Doordat ze nat zijn brandt het kruit niet en kunnen ze dus niet schieten. Het kruit van de geuzen die in de hinderlaag liggen is natuurlijk wel droog gebleven waardoor de Spaanse soldaten makkelijk op hun gat vallen.... en nooit meer opstaan.
En ik kom er nu voor het eerst achter dat er 2 versies zijn!

• "Het regent , het regent de pannetjes worden nat. Er komen twee soldaatjes aan die vallen op hun gat" (deze past bij jouw verklaring)
• "Het regent, de pannetjes worden nat. Het regent, het regent, de pannetjes worden nat. Daar kwamen twee boerinnetjes die vielen op hun gat"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 8 januari 2012 @ 11:00:03 #59
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_106553022
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2012 20:15 schreef Aliana het volgende:
In zo'n liedje hoorde ik altijd: This years love in Adelaide (stad in Australië jaja)
Bij 0:17-0:18 ongeveer.
Nu zag ik pas dat het compleeeet anders is. :')
Kutliedje verder
Volledig begrijpelijk. Die gast zing zo onduidelijk :')
Kwam er vorig jaar achter dat hij in het refrein van Babylon niet
Gowoya he, gowoya he zingt. Maar Go with your heart, Go with your head.
1:58
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_106553025
Ik begreep vroeger als kind nooit dat mijn vader altijd o-ve-ral de weg wist. Hij kon feilloos de weg naar oma, de winkels, school etc. etc. vinden. Iedere keer opnieuw. Zonder op een kaart te kijken.
Ik kan me nog herrinneren dat ik dat als kind echt heeeeeeel knap vond.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_106553110
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:00 schreef Tezz het volgende:
Ik begreep vroeger als kind nooit dat mijn vader altijd o-ve-ral de weg wist. Hij kon feilloos de weg naar oma, de winkels, school etc. etc. vinden. Iedere keer opnieuw. Zonder op een kaart te kijken.
Ik kan me nog herrinneren dat ik dat als kind echt heeeeeeel knap vond.
O+

Ik was altijd zo onder de indruk dat mijn moeder altijd precies wist wat er op tv kwam! En hoe laat dat dan begon!

Duurde een aantal jaar voor ik ontdekte wat een tv-gids was O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106553505
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:05 schreef Isabeau het volgende:

Duurde een aantal jaar voor ik ontdekte wat een tv-gids was O-)
Ik weet nog dat mijn papa mij ging uitleggen hoe een tv-gids werkte en hoe je dat dan moest lezen O+
I had a signature once. It was awful.
pi_106555089
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 10:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ik kom er nu voor het eerst achter dat er 2 versies zijn!

• "Het regent , het regent de pannetjes worden nat. Er komen twee soldaatjes aan die vallen op hun gat" (deze past bij jouw verklaring)
• "Het regent, de pannetjes worden nat. Het regent, het regent, de pannetjes worden nat. Daar kwamen twee boerinnetjes die vielen op hun gat"
Bij de versie die ik ken vallen de boerinnetjes op hun kinnetjes. :Y
  zondag 8 januari 2012 @ 13:39:10 #64
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_106557042
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:00 schreef Tezz het volgende:
Ik begreep vroeger als kind nooit dat mijn vader altijd o-ve-ral de weg wist. Hij kon feilloos de weg naar oma, de winkels, school etc. etc. vinden. Iedere keer opnieuw. Zonder op een kaart te kijken.
Ik kan me nog herrinneren dat ik dat als kind echt heeeeeeel knap vond.
Dat had ik ook ja. Gingen we naar kennissen die wel een uur verderop woonden, en m'n moeder wist gewoon uit haar hoofd hoe ze daar moest komen! Zo knap! Ik dacht dat dat mij nooit zou gaan lukken.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_106557878
quote:
3s.gif Op vrijdag 6 januari 2012 17:51 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Hahahaha, maar dit is toch wel een woord, wat al een hele duidelijkheid verklapt toch?
Hier misschien wat leuke info. Ik wist eerlijk waar ook niet waar waxine vandaan kwam.
Zei vroeger steeds, baksinelichtje. Het zat toch in een bakje :?
Ik ben eens op de open dat van een Scouting geweest (ik was7 ofzo) en een van de activiteiten was flensjes bakken boven een waxinelichtje. Ik was toen al helder genoeg om te denken 'wat een complete bullshit', maar een meisje verzekerde dat het normaal was. "Het zijn toch baksinelichtjes?" :').
pi_106560421
Dat het woord nota blijkbaar echt uit het noorden komt. We zaten met oud en nieuw in Rotterdam, en overal waar we gingen eten vroegen we om de nota ( rekening) nergens snapten ze ons..
En niet alleen Rotterdam, ook Noordwijk en Amsterdam, kenden ze het niet,.. het kan ook aan toevallig die mensen liggen. Ik dacht echt dat het gewoon normaal Nederlands woord was.
iedereen heeft recht op mijn mening, dat ik het even weet..
pi_106560940
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:01 schreef Miss-Paraplu het volgende:
Dat het woord nota blijkbaar echt uit het noorden komt. We zaten met oud en nieuw in Rotterdam, en overal waar we gingen eten vroegen we om de nota ( rekening) nergens snapten ze ons..
En niet alleen Rotterdam, ook Noordwijk en Amsterdam, kenden ze het niet,.. het kan ook aan toevallig die mensen liggen. Ik dacht echt dat het gewoon normaal Nederlands woord was.
Ik woon in Groningen maar heb nog nooit iemand na het eten om de nota horen vragen.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  zondag 8 januari 2012 @ 15:17:00 #68
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_106561075
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:00 schreef Tezz het volgende:
Ik begreep vroeger als kind nooit dat mijn vader altijd o-ve-ral de weg wist. Hij kon feilloos de weg naar oma, de winkels, school etc. etc. vinden. Iedere keer opnieuw. Zonder op een kaart te kijken.
Ik kan me nog herrinneren dat ik dat als kind echt heeeeeeel knap vond.
Mijn vader kon in het donker toch nog de weg zien, terwijl ik zelf alleen maar duisternis zag.
Jonge, ik bin op de weaze
  zondag 8 januari 2012 @ 15:19:05 #69
78498 classpc
I don't like change
pi_106561152
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:01 schreef Miss-Paraplu het volgende:
Dat het woord nota blijkbaar echt uit het noorden komt. We zaten met oud en nieuw in Rotterdam, en overal waar we gingen eten vroegen we om de nota ( rekening) nergens snapten ze ons..
En niet alleen Rotterdam, ook Noordwijk en Amsterdam, kenden ze het niet,.. het kan ook aan toevallig die mensen liggen. Ik dacht echt dat het gewoon normaal Nederlands woord was.
Wie vraagt er nou om de nota als je uit eten gaat? Dan vraag je toch om de rekening?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_106561467
Dat dit topic nog steeds bestaat. O+

En toen mijn schoonvader me van de week na het eten vroeg of ik nog iets 'toe' wilde, snapte ik ineens waar het woord 'toetje' vandaan kwam.
  zondag 8 januari 2012 @ 15:27:46 #71
78498 classpc
I don't like change
pi_106561528
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:26 schreef Ssserpente het volgende:
Dat dit topic nog steeds bestaat. O+

En toen mijn schoonvader me van de week na het eten vroeg of ik nog iets 'toe' wilde, snapte ik ineens waar het woord 'toetje' vandaan kwam.
Hee weer wat geleerd :D , bedankt :) .
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zondag 8 januari 2012 @ 15:30:48 #72
333374 Lithia
Too serious
pi_106561643
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 11:00 schreef Tezz het volgende:
Ik begreep vroeger als kind nooit dat mijn vader altijd o-ve-ral de weg wist. Hij kon feilloos de weg naar oma, de winkels, school etc. etc. vinden. Iedere keer opnieuw. Zonder op een kaart te kijken.
Ik kan me nog herrinneren dat ik dat als kind echt heeeeeeel knap vond.
Zo herkenbaar. _O_
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  zondag 8 januari 2012 @ 15:35:32 #73
20720 brother52
Dus..........
pi_106561833
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2012 15:13 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Ik woon in Groningen maar heb nog nooit iemand na het eten om de nota horen vragen.
In Friesland heb ik het ook nog nooit iemand horen vragen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_106561941
Ik kom ook al uit het noorden en dit is voor het eerst dat ik hoor dat er mensen zijn die om de nota vragen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_106562733
Ikkom uit de buurt van rotterdam maar na het eten om de nota vragen klinkt mij ook heel raar in de oren.

De rekeningen die bedrijven sturen heten hier wel nota's maar in een restaurant zou ik ook raar opkijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')