abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191361928
Dat de kromme lijn die je vliegt bij flight information op je schermpje in het vliegtuig komt doordat de aarde rond is :D :D :D. En ik maar denken waarom het vliegtuig toch zo'n omweg neemt als je naar bijv. New York vliegt.
pi_191478974
Dat de windrichting niet aangeeft waar de wind heengaat, maar waar die vandaan komt.

Dus zuidwest is dat 'ie uit het zuidwesten komt.

Ik vind het nog steeds niet logisch.
Somebody that I used to know
pi_191479038
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/

Mind=blown :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 21:41:36 #204
184769 crew  Deisyy
pi_191479133
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

:o :o
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_191479168
quote:

Die zag ik van de week al op Twitter voorbij komen. Aan het aantal likes en retweets zag je wel dat dit voor heel veel mensen mind=blown was.
  woensdag 12 februari 2020 @ 21:54:40 #206
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_191479383
quote:

:o :o :o
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 12 februari 2020 @ 21:56:29 #207
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191479429
quote:

Damn. :o.
And so is the past
  woensdag 12 februari 2020 @ 21:58:28 #208
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191479466
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:33 schreef Postbus100 het volgende:
Dat de windrichting niet aangeeft waar de wind heengaat, maar waar die vandaan komt.

Dus zuidwest is dat 'ie uit het zuidwesten komt.

Ik vind het nog steeds niet logisch.
Hoe kan je dit niet weten? Je hoort toch altijd "de wind komt uit het zuidwesten, en draait in de loop van de week naar het noordoosten"?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191479516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe kan je dit niet weten? Je hoort toch altijd "de wind komt uit het zuidwesten, en draait in de loop van de week naar het noordoosten"?
Ja, precies. Zuidwesten snap ik dan wel, maar noordoosten klinkt gewoon niet logisch. Dat zie ik meer als waar die heen gaat. NAAR het noordoosten.

(en meestal wordt er gezegd: 'de wind is noordwest'/noordwestelijke wind, dus daar haal je het niet uit).
pi_191520336
Dat "let's go' een verkorting is voor "let us go" als in "laat ons bidden".

Nooit over nagedacht waar de 's voor staat. Onbewust dacht ik waarschijnlijk voor is, maar dat klopt natuurlijk niet.

:o
gr gr
pi_191520395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan kan de wind toch net zo goed naar het zuidwesten waaien en dan zo draaien dat hij naar het noordoosten waait? :? Dat is gewoon dezelfde beweging maar dan de andere kant op :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_191520711
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:26 schreef Quyxz_ het volgende:
Dat "let's go' een verkorting is voor "let us go" als in "laat ons bidden".

Nooit over nagedacht waar de 's voor staat. Onbewust dacht ik waarschijnlijk voor is, maar dat klopt natuurlijk niet.

:o
Let’s go is a contraction for let us go, a phrase long used in English speech. Evidence for let’s go can be found as early as 1615 in Shakespeare’s Comedy of Errors: “Now let’s go hand in hand, no one before another.” As Shakespeare’s use suggests, let’s go begins more literally as a polite request to head toward or do something. It has since become extremely common in speech and writing, widely appearing in the construction, let’s go (back/over/down) to somewhere (e.g., let’s go back to my place or let’s go to Hawaii). It’s also frequently used in verbal constructions (e.g., let’s go ride bikes, let’s go dancing, or let’s go watch the fireworks).

Ik haal hier geen relatie met het bidden uit.
pi_191521893
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Let’s go is a contraction for let us go, a phrase long used in English speech. Evidence for let’s go can be found as early as 1615 in Shakespeare’s Comedy of Errors: “Now let’s go hand in hand, no one before another.” As Shakespeare’s use suggests, let’s go begins more literally as a polite request to head toward or do something. It has since become extremely common in speech and writing, widely appearing in the construction, let’s go (back/over/down) to somewhere (e.g., let’s go back to my place or let’s go to Hawaii). It’s also frequently used in verbal constructions (e.g., let’s go ride bikes, let’s go dancing, or let’s go watch the fireworks).

Er is ook geen relatie tot bidden en dat bedoelt Quyxz ook niet volgens mij. Het 'let us...' is 'laat ons...' zoals dat ook gebruikt wordt in de zin 'Laat ons bidden'. Dat zinnetje klinkt de meeste mensen nog wel enigszins bekend in de oren, omdat deze manier van vervoegen tegenwoordig bijna niet meer gebruikt wordt.
pi_191522093
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 15:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Let's go en let's pray : Bij beiden staat de 's voor us. Dat is de relatie ;)
pi_191522499
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 17:06 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Er is ook geen relatie tot bidden en dat bedoelt Quyxz ook niet volgens mij. Het 'let us...' is 'laat ons...' zoals dat ook gebruikt wordt in de zin 'Laat ons bidden'. Dat zinnetje klinkt de meeste mensen nog wel enigszins bekend in de oren, omdat deze manier van vervoegen tegenwoordig bijna niet meer gebruikt wordt.
Thanks, dat bedoel ik inderdaad! "Laat ons" klinkt als een ouderwetse vervoeging, en ik kwam vandaag tot het besef dat dit toch nog heel vaak gebruikt wordt als iemand let's go zegt.

Jullie hadden dit wel allang beseft dus? :P
gr gr
pi_191523211
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dan kan de wind toch net zo goed naar het zuidwesten waaien en dan zo draaien dat hij naar het noordoosten waait? :? Dat is gewoon dezelfde beweging maar dan de andere kant op :D
Tja, het is gewoon ooit een afspraak geworden dat wind genoemd wordt naar de richting waar het vandaan komt. Om het simpel te houden is het met een zeestroom weer net andersom, die noem je naar waar het heen gaat. Dus als je zuidelijke wind hebt een een noordelijke stroming dan ga je het snelste als je richting noord gaan varen. :)

Lekker verwarrend dus maar het zijn al eeuwen oude aanduidingen.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 18:41:05 #217
338319 ZarB
Piña colada
pi_191523279
quote:

What the.... hoe veel ijsblokjes ik al wel niet van de grond heb moeten rapen omdat ze eruit schoten ipv netjes in het glas :'( Ik heb zelfs voorkeur voor een bepaald merk (na verschillende proberen) waarbij het uitdrukken het makkelijkst gaat. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.... :o
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_191534231
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:41 schreef ZarB het volgende:

[..]

What the.... hoe veel ijsblokjes ik al wel niet van de grond heb moeten rapen omdat ze eruit schoten ipv netjes in het glas :'( Ik heb zelfs voorkeur voor een bepaald merk (na verschillende proberen) waarbij het uitdrukken het makkelijkst gaat. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn.... :o
Zo was het dus bedoeld :)

Er heeft helaas nog nooit een instructie bij gezeten, anders wist heel NL dit.
pi_191546633
Die ijsblokjes 8)7 Echt hoor.

Ik kwam er een paar jaar geleden achter dat ik aluminium- of vershoudfolie nooit écht gesnapt heb. |:( _O_
pi_191546889
quote:

Die nagels in combinatie met dat pak ijs verkrachten :r
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Moderator / Redactie FP maandag 17 februari 2020 @ 00:14:23 #221
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_191547004
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 23:59 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Die nagels in combinatie met dat pak ijs verkrachten :r
Die nagels idd, bahhhh :r
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_191547050
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 18:35 schreef qajariaq het volgende:

Tja, het is gewoon ooit een afspraak geworden dat wind genoemd wordt naar de richting waar het vandaan komt. Om het simpel te houden is het met een zeestroom weer net andersom, die noem je naar waar het heen gaat. Dus als je zuidelijke wind hebt een een noordelijke stroming dan ga je het snelste als je richting noord gaan varen. :)

Lekker verwarrend dus maar het zijn al eeuwen oude aanduidingen.
Oh, deze wist ik niet, van de zeestroming! Als iemand het me gevraagd had dan had ik geconcludeerd dat het waarschijnlijk net als met de windrichting zou zijn. Niet dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 17 februari 2020 @ 20:16:26 #223
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_191558141
Nog nooit bij stil gestaan dat "the city of brotherly love" niet helemaal de koosnaam van de Amerikaanse stad Philadelphia is, dat betekent het ook letterlijk (Grieks: philadelphea). Er is overigens ook een Filadelfio in Noord-Griekenland.

en dat er vaak maar 2% amandelen zit in amandelmelk. 2% is de wettelijke hoeveelheid die amandelmelk minimaal moet bevatten om de naam te mogen dragen, dus doen fabrikanten precies dat (lees: het AH eigen merk). Het schommelt per merk vanaf 2% en rond 3.5% waardoor de inhoud aan hoeveelheid amandelen erg laag is (zo'n drie tot vier amandelen per literpak, als ik dat mag geloven). Bovendien worden de amandelen tijdens het verwerkingsproces verhit en dat leidt tot het verloren gaan van de belangrijke voedingsstoffen en vitaminen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Brett-Anderson op 17-02-2020 20:17:36 (ij = ei) ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_191560547
Dat vitrage domweg vensterglas betekend in het Frans.
pi_191562216
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 00:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, deze wist ik niet, van de zeestroming! Als iemand het me gevraagd had dan had ik geconcludeerd dat het waarschijnlijk net als met de windrichting zou zijn. Niet dus.
Die is idd leuk, vooral bij navigatie op zee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')