Een mengkraan is voor zover ik weet zo'n kraan met één hendel, die je tussen warm en koud verschuift. Een thermostaatkraan is eentje zoals in de douche.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:03 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Bedoel je ipv mengkraan niet thermostaat-kraan? Mengkranen kunnen namelijk ook gewoon een knop voor warm en een andere knop voor koud hebben, toch?
Met twee knoppen is ook gewoon mengkraan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Een mengkraan is voor zover ik weet zo'n kraan met één hendel, die je tussen warm en koud verschuift. Een thermostaatkraan is eentje zoals in de douche.
quote:He is the father of British authors and documentary filmmakers Marcel Theroux and Louis Theroux, the brother of authors Alexander Theroux and Peter Theroux, and uncle of the American actor and screenwriter Justin Theroux.
Thanks, weer wat geleerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Met twee knoppen is ook gewoon mengkraan.
wowquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/
Mind=blown
Dat is een eengreepsmengkraan, in tegenstelling tot tweegreepsmengkranen die dus twee knoppen heeft.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Een mengkraan is voor zover ik weet zo'n kraan met één hendel, die je tussen warm en koud verschuift. Een thermostaatkraan is eentje zoals in de douche.
Vooral in de UK veel in het wild te spottenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is een eengreepsmengkraan, in tegenstelling tot tweegreepsmengkranen die dus twee knoppen heeft.
Nog leuker zijn hele ouderwetse wastafels met een koude en een warme kraan.
Klopt, daar is het verboden om koud en warm in een kraan te mengen. Een oude bepaling uit de tijd dat nog geen terugslagkleppen werden gebruikt. De inhoud van een warmwatertoestel wil je niet terug in de leiding.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Vooral in de UK veel in het wild te spotten
Ik dacht vroeger ook dat het maanverband wasquote:Op donderdag 21 november 2019 17:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als je altijd met volle maan 'opoe' hebt..... Als je er langer over nadenkt dan zou er best evolutionair verband kunnen zijn. Zie alleen nog niet wat het verband zou kunnen zijn? Misschien extra vruchtbaar met volle maan of juist met nieuwe maan om tijdens de sex meer te kunnen zien of juist niet gezien te worden?
Ik dacht als piepjonge bekende dat het maagverband was.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:56 schreef sjampoeh het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger ook dat het maanverband wasoja maand, klonk toch logischer
quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:
Deze was echt wel heel suf, kwam er pas paar maanden terug achter, dat warm water uit de kraan een mix is van koud en warm water, en dat het dus 2 aparte leidingen zijn.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik dacht als piepjonge bekende dat het maagverband was.
De maanstand, maanden en de maandstonden hebben toch ook met elkaar te maken?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:56 schreef sjampoeh het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger ook dat het maanverband wasoja maand, klonk toch logischer
nou ja, ik was 6 ofzo.. zover dacht ik nog niet doorquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De maanstand, maanden en de maandstonden hebben toch ook met elkaar te maken?
Ik heb ook weleens een wetenschapper gehoord die beweerde dat iedereen dus ook mannen een maandcyclus heeft waarin het functioneren wisselt en er dingen zijn die je beter op een ander moment in de maand zou kunnen doen.
Gebeuren ook vaak rare dingen..quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:04 schreef sjampoeh het volgende:
Toch zijn er veel mensen die slecht slapen bij volle maan.
Dat heeft alles met elkaar te maken. Maanstand of maanstonden noemen we ook wel de schijngestalten van de maan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
De maanstand, maanden en de maandstonden hebben toch ook met elkaar te maken?
Het is bij vrouwen een gemiddelde. Heel veel vrouwen hebben een onregelmatige cyclus, of hebben een cyclus die langer of korter is dan 28 dagen, er is dus geen verband (behalve maandverbandquote:Op donderdag 21 november 2019 17:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Is ook voor vrouwen makkelijker, met een gemiddelde cyclus van 28 dagen(zou dat toeval zijn, dat zowel de maancyclus als vrouwencyclus 28 dagen bevat (bij vrouwen om en nabij overigens) ?
)
Maandverbandquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is bij vrouwen een gemiddelde. Heel veel vrouwen hebben een onregelmatige cyclus, of hebben een cyclus die langer of korter is dan 28 dagen, er is dus geen verband (behalve maandverband) en de cyclus van de maan is géén gemiddelde uiteraard.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/
Mind=blown
Dit dus.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:47 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]De meeste denken dat een vingerhoed is om je vinger tegen prikken te beschermen. Hij is echter bedoeld om de naald makkelijker door de stof te drukken vandaar al die putjes.
Die opmerking past hier idd ook wel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |