quote:Op zaterdag 29 februari 2020 08:52 schreef Montov het volgende:
DC is geen staat en heeft daarmee ook geen senatoren (iedere staat heeft 2) en ook geen volksvertegenwoordigers. Ze kunnen echter wel stemmen in presidentsverkiezingen en hebben 3 kiesmannen in het kiescollege waarmee de VS de president kiest. Het aantal kiesmannen is voor alle staten direct afgeleid van het aantal congresleden (100 senatoren + 435 volksvertegenwoordigers) en DC krijgt 3 (2 'senatoren' en het minimum van 1 'volksvertegenwoordiger') zoals dat voor zo'n kleine staat zou gelden. Daarmee kom je op 538 kiesmannen, en dat is de grondslag voor websitenaam https://fivethirtyeight.com/
Oh jongens, het verhaal wordt nóg ingewikkelderquote:Op zaterdag 29 februari 2020 16:01 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen ligt DC juist niet in een state, in ieder geval maakt het er geen deel van uit. Afaik ligt het bewust tussen twee staten in.
De geschiedenis van de Amerikanen is best interessant ja.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
[..]
Oh jongens, het verhaal wordt nóg ingewikkelder(ik wist dit dus echt niet)
Als je nog van die "tweetapssystemen" van zo voor de jaren '90 hebt, dan was het ook letterlijk zelf de juiste mix regelen. In klassieke huizen kom je dat nog wel tegen. Laatst nog eens gebruikt en het was wel ff wennen.quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:
Deze was echt wel heel suf, kwam er pas paar maanden terug achter, dat warm water uit de kraan een mix is van koud en warm water, en dat het dus 2 aparte leidingen zijn.
Bedoel je ipv mengkraan niet thermostaat-kraan? Mengkranen kunnen namelijk ook gewoon een knop voor warm en een andere knop voor koud hebben, toch?quote:Op zondag 1 maart 2020 16:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je nog van die "tweetapssystemen" van zo voor de jaren '90 hebt, dan was het ook letterlijk zelf de juiste mix regelen. In klassieke huizen kom je dat nog wel tegen. Laatst nog eens gebruikt en het was wel ff wennen.
Als je opgegroeid bent met mengkranen dan kan ik me de verbazing wel een beetje voorstellen.
Een mengkraan is voor zover ik weet zo'n kraan met één hendel, die je tussen warm en koud verschuift. Een thermostaatkraan is eentje zoals in de douche.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:03 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Bedoel je ipv mengkraan niet thermostaat-kraan? Mengkranen kunnen namelijk ook gewoon een knop voor warm en een andere knop voor koud hebben, toch?
Met twee knoppen is ook gewoon mengkraan.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Een mengkraan is voor zover ik weet zo'n kraan met één hendel, die je tussen warm en koud verschuift. Een thermostaatkraan is eentje zoals in de douche.
quote:He is the father of British authors and documentary filmmakers Marcel Theroux and Louis Theroux, the brother of authors Alexander Theroux and Peter Theroux, and uncle of the American actor and screenwriter Justin Theroux.
Thanks, weer wat geleerd.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Met twee knoppen is ook gewoon mengkraan.
wowquote:Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanavond geleerd hier op FOK!
https://kiwify.nl/ijsblokjes-uit-zakje-halen/
Mind=blown
Dat is een eengreepsmengkraan, in tegenstelling tot tweegreepsmengkranen die dus twee knoppen heeft.quote:Op maandag 2 maart 2020 11:05 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Een mengkraan is voor zover ik weet zo'n kraan met één hendel, die je tussen warm en koud verschuift. Een thermostaatkraan is eentje zoals in de douche.
Vooral in de UK veel in het wild te spottenquote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat is een eengreepsmengkraan, in tegenstelling tot tweegreepsmengkranen die dus twee knoppen heeft.
Nog leuker zijn hele ouderwetse wastafels met een koude en een warme kraan.
Klopt, daar is het verboden om koud en warm in een kraan te mengen. Een oude bepaling uit de tijd dat nog geen terugslagkleppen werden gebruikt. De inhoud van een warmwatertoestel wil je niet terug in de leiding.quote:Op dinsdag 3 maart 2020 13:50 schreef padlarf het volgende:
[..]
Vooral in de UK veel in het wild te spotten
Ik dacht vroeger ook dat het maanverband wasquote:Op donderdag 21 november 2019 17:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als je altijd met volle maan 'opoe' hebt..... Als je er langer over nadenkt dan zou er best evolutionair verband kunnen zijn. Zie alleen nog niet wat het verband zou kunnen zijn? Misschien extra vruchtbaar met volle maan of juist met nieuwe maan om tijdens de sex meer te kunnen zien of juist niet gezien te worden?
Ik dacht als piepjonge bekende dat het maagverband was.quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:56 schreef sjampoeh het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger ook dat het maanverband wasoja maand, klonk toch logischer
quote:Op dinsdag 18 februari 2020 13:55 schreef raptorix het volgende:
Deze was echt wel heel suf, kwam er pas paar maanden terug achter, dat warm water uit de kraan een mix is van koud en warm water, en dat het dus 2 aparte leidingen zijn.
quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik dacht als piepjonge bekende dat het maagverband was.
De maanstand, maanden en de maandstonden hebben toch ook met elkaar te maken?quote:Op woensdag 4 maart 2020 13:56 schreef sjampoeh het volgende:
[..]
Ik dacht vroeger ook dat het maanverband wasoja maand, klonk toch logischer
nou ja, ik was 6 ofzo.. zover dacht ik nog niet doorquote:Op woensdag 4 maart 2020 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De maanstand, maanden en de maandstonden hebben toch ook met elkaar te maken?
Ik heb ook weleens een wetenschapper gehoord die beweerde dat iedereen dus ook mannen een maandcyclus heeft waarin het functioneren wisselt en er dingen zijn die je beter op een ander moment in de maand zou kunnen doen.
Gebeuren ook vaak rare dingen..quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:04 schreef sjampoeh het volgende:
Toch zijn er veel mensen die slecht slapen bij volle maan.
Dat heeft alles met elkaar te maken. Maanstand of maanstonden noemen we ook wel de schijngestalten van de maan.quote:Op woensdag 4 maart 2020 14:03 schreef Weltschmerz het volgende:
De maanstand, maanden en de maandstonden hebben toch ook met elkaar te maken?
Het is bij vrouwen een gemiddelde. Heel veel vrouwen hebben een onregelmatige cyclus, of hebben een cyclus die langer of korter is dan 28 dagen, er is dus geen verband (behalve maandverbandquote:Op donderdag 21 november 2019 17:46 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Is ook voor vrouwen makkelijker, met een gemiddelde cyclus van 28 dagen(zou dat toeval zijn, dat zowel de maancyclus als vrouwencyclus 28 dagen bevat (bij vrouwen om en nabij overigens) ?
)
Maandverbandquote:Op woensdag 4 maart 2020 17:15 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is bij vrouwen een gemiddelde. Heel veel vrouwen hebben een onregelmatige cyclus, of hebben een cyclus die langer of korter is dan 28 dagen, er is dus geen verband (behalve maandverband) en de cyclus van de maan is géén gemiddelde uiteraard.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mind=blown
Dit dus.quote:Op zondag 8 maart 2020 17:47 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]De meeste denken dat een vingerhoed is om je vinger tegen prikken te beschermen. Hij is echter bedoeld om de naald makkelijker door de stof te drukken vandaar al die putjes.
Die opmerking past hier idd ook wel.quote:
quote:Megiddo is known for its historical, geographical, and theological importance, especially under its Greek name Armageddon.
qajariaq heeft gelijk, het is geen staat en het hoort niet bij een staat, maar ligt tussen Maryland en Virginia in. Hieronder een korte geschiedenis.quote:Op zaterdag 29 februari 2020 19:47 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
[..]
Oh jongens, het verhaal wordt nóg ingewikkelder(ik wist dit dus echt niet)
Is dat geen toeval? Het komt ook uit (de buurt van) Leerdam. En Goudse kaas komt niet uit Gouda...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:16 schreef Beathoven het volgende:
Dat Leerdammer (kaas) een op Emmerthal gebasseerde kaas is en Leerdammer als woord "bijna" een anagram is van Emmerthal.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mind=blown
twitter:Martijntencaat twitterde op woensdag 08-04-2020 om 13:37:23@Empie_17 Toen ik rond mijn 25ste midden in de nacht wakker werd ineens bedacht dat lichtmetalen velgen niet zo heten vanwege de kleur, maar vanwege het gewicht... reageer retweet
Het gewicht ook niet. Het geeft het materiaal aan. Licht metaal. Dus eigenlijk alles wat niet van ijzer of staal is.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:30 schreef Postbus100 het volgende:
Wie nog meer?twitter:Martijntencaat twitterde op woensdag 08-04-2020 om 13:37:23@:Empie_17 Toen ik rond mijn 25ste midden in de nacht wakker werd ineens bedacht dat lichtmetalen velgen niet zo heten vanwege de kleur, maar vanwege het gewicht... reageer retweet
Je weet dat lichtmetalen velgen eigenlijk zwaarder zijn dan stalen?quote:Op donderdag 9 april 2020 10:30 schreef Postbus100 het volgende:
Wie nog meer?twitter:Martijntencaat twitterde op woensdag 08-04-2020 om 13:37:23@:Empie_17 Toen ik rond mijn 25ste midden in de nacht wakker werd ineens bedacht dat lichtmetalen velgen niet zo heten vanwege de kleur, maar vanwege het gewicht... reageer retweet
Omdat ze meestal een stuk groter en breder zijn dan de standaard stalen velg.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je weet dat lichtmetalen velgen eigenlijk zwaarder zijn dan stalen?
Nee omdat je voor dezelfde sterkte meer materiaal nodig hebt.quote:Op donderdag 9 april 2020 10:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Omdat ze meestal een stuk groter en breder zijn dan de standaard stalen velg.
Nice!quote:
Wow!quote:Op donderdag 9 april 2020 12:10 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nice!
Ik zat van de week nog hard te kutten met het kerriepotje, waardoor het beetje dat eruit kwam half op de aanrecht viel.
Volgende keer dat trucje proberen, hopelijk werkt het echt zo goed als in het filmpje!
Hoezo wow? Vind je het heel gek dat ik niet normaal om kan gaan met een kerriepotje?quote:
Elke dag is gerelateerd aan een 'planeet', zoals die in de oudheid waar waren gedefinieerd. Zie wiki weekdagen.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:12 schreef nils7 het volgende:
Dat ze de zaterdag ook vernoemd is naar planeet.
We hebben DONDERdag (jupiter), ZONdag, MAANdag
ZATERdag is saturnusdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |