abonnement Unibet Coolblue
pi_187018392
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187019062
ik bedenk me nu dat ik losers als grappig zie maar dat anderen dat misschien niet fijn vinden. Als dat zo is dan mag de tt wel aangepast naar iets neutralers.En niet iedereen is een loser - dat zag ik ook even over het hoofd

[ Bericht 17% gewijzigd door DrSauvignon op 22-05-2019 10:34:05 ]
pi_187019084
Een drop van bijna een kilo *O* niet alleen het laagste gewicht van dit jaar maar van de afgelopen jaren.
pi_187019199
Losers *O*

Nee hoor we doen het allemaal kei goed... Nou j jullie doen het kei goed. Ik af en toe :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187019228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:00 schreef Sarabi het volgende:
Een drop van bijna een kilo *O* niet alleen het laagste gewicht van dit jaar maar van de afgelopen jaren.
met recht een loser dus! Jippie
pi_187019471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:10 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

met recht een loser dus! Jippie
Yes :D
pi_187019473
Doe mijn best inderdaad, maar ik faal regelmatig :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 22 mei 2019 @ 10:26:49 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_187019489
Er is een reden dat ik nooit tt's doe bij reeksen :P
disclaimer
  woensdag 22 mei 2019 @ 10:38:12 #9
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187019696
Ik zit ook weer bij de positieve losers.. *O*

Bijna onder de 94 en dat is ook al weer een hele tijd geleden..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_187019731
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
Er is een reden dat ik nooit tt's doe bij reeksen :P
:D ik moet vooral leren even te denken en dan te doen :P

Misschien zie ik in mei de 72 kg. wel :o
nu 73,2
Ik heb mijn lijstje iets veranderd dus ik post hem nogmaals.
o: Die is nog steeds gevallen en dus niet kunnen eten
t: Komkommer met pindakaas. Dat was echt heel lekker
l: aardbeien, bosbessen, cashews en franse (volvette) kwark. Nu al zin in.
t: chocolade
d: word een aziatische omelet (met o.a. sojasaus, lenteui etc.) met rijst en boontjes
t: ananas
pi_187019798
O. 2 bananen (was niks aan brood meer)
L. 2 tosti's
T Vla of yoghurt met lijnzaad en chiazaad
D. Pasta :)
T. fruit

De keuken wordt verbouwd hier. Dus het is even raar en moeilijk doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  woensdag 22 mei 2019 @ 10:43:57 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187019800
@Mevrouw_voor_jou Fijn van de skyr!

Ik heb voornamelijk nergens trek in de laatste dagen wat resulteert in grazen en troep snaaien. Terwijl ik ook daar geen zin in heb.

Wel vanmorgen een bod met bessen, aardbeien, granola en kwark, beetje leuk opgemaakt en het was echt heerlijk! O+

Vanavond meelopen met de avondvierdaagse.
Ik ga tex mex soep maken. :9
***
pi_187019986
Mee komt de Bruna met deze reclame op mijn Facebook.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187020042
Iemand een goed idee voor avondeten vanavond, na het kickboksen? Beetje hoog in eiwit, goedkoop en maakbaar voor 1 persoon voor 1 avond :+
pi_187020047
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
Er is een reden dat ik nooit tt's doe bij reeksen :P
We deden hier ook nooit meer titels, omdat het in het verleden maar al te vaak grapjassen aantrok die commentaar kwamen geven. Zonder zo'n titel kwamen ze blijkbaar niet op dat plan 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187020158
Schade van vakantie: 0.4kg. Nou, daar doe ik het wel voor :+

@Brighteyes ik vind dat ook echt lekker, kwark met fruit en wat granola/muesli en pitten. En het een beetje leuk opmaken helpt voor mij ook wel mee in het eet-plezier. Succes met de avondvierdaagse vanavond!
  woensdag 22 mei 2019 @ 11:58:38 #17
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187021141
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:04:33 #18
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187021241
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:58 schreef Rauw. het volgende:
[ afbeelding ]
Pehehehe.

Hier een mal dagje met een suf heen-en-weertje naar Amsterdam vanmiddag, met een beetje mazzel ben ik op tijd thuis om nog een beetje relaxed te eten voor het sporten. Want leuke les, vorige week moeten overslaan en volgende week kan ik ook niet. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:45:58 #19
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187022018
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:58 schreef emmyemmy2 het volgende:
Iemand een goed idee voor avondeten vanavond, na het kickboksen? Beetje hoog in eiwit, goedkoop en maakbaar voor 1 persoon voor 1 avond :+
Een grote omelet, waar je dan lekker veel groenten in mikt, met wat ham en kaas?
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:46:15 #20
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187022024
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mee komt de Bruna met deze reclame op mijn Facebook. [ afbeelding ]
Hahaha leuk!
pi_187022646
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:58 schreef Rauw. het volgende:
[ afbeelding ]
Dit.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 22 mei 2019 @ 14:22:51 #22
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187023819
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Een grote omelet, waar je dan lekker veel groenten in mikt, met wat ham en kaas?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_187032155
weer een shitdag *O*

O: broodje mey gekookt ei
T: Snickers ijsje
D: Kant en klare pasta met zalm
T: Wokkels
pi_187032592
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:40 schreef emmyemmy2 het volgende:
weer een shitdag *O*

O: broodje mey gekookt ei
T: Snickers ijsje
D: Kant en klare pasta met zalm
T: Wokkels
Je O en je D klinken in elk geval wel lekker :) . Zicht op binnenkort minder shitte dagen of verwacht je dat het nog even zo blijft?

Mijn lijst was uiteindelijk:
O: magere kwark, muesli, gedroogd fruit, pompoenpitten, zonnebloempitten, gebroken lijnzaad, blauwe bessen, watermeloen
L: volkoren boterham met twee zachtgekookte eitjes
T: twee volkoren knäckebröd met smeerkaas light
T2: blikje linzen
D: kipfilet a la minute paprikamarinade, 2 puntpaprika's en witte rijst
T: watermeloen

We kochten gisteren dus een watermeloen O+ en hij is zo lekker. Waarschijnlijk is hij voor het weekend al op haha.

Verder heb ik het idee dat ik wat vocht aan het verliezen ben wat ik vasthield op vakantie, dus dat zou fijn zijn. M'n enkels zien er weer wat minder dik uit haha.
pi_187034712
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:40 schreef emmyemmy2 het volgende:
weer een shitdag *O*

O: broodje mey gekookt ei
T: Snickers ijsje
D: Kant en klare pasta met zalm
T: Wokkels
Ik dacht dat je D hoog in eiwitten moest zijn :? :P

Zelf doe ik de laatste tijd vaak kabeljauwfilet met groente als D want dat is snel, maakbaar voor 1 en relatief goedkoop.
Kunt ook natuurlijk koolvisfilet doen om echt goedkoop te maken. Maar een zak van ~540gr kabeljauwfilet (bevroren) kost 4,50 bij de Nettorama, diepvriesgroente kost ook bijna niets. Dus dan heb je voor ~2,- een lekkere D met ~35gr eiwitten en minimaal 2 ons groente.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_187038571
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:54 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Je O en je D klinken in elk geval wel lekker :) . Zicht op binnenkort minder shitte dagen of verwacht je dat het nog even zo blijft?

Ik denk dat het nog een paar daagjes duurt, misschien soms een terugval. Zit niet zo lekker in mn vel, veel acute stress ook dus weinig eetlust :P Maar het komt ook wel goed. :)

Zulke dagen zijn niet zo goed voor mijn lichaam, wel goed voor de weegschaal *O* :')
pi_187041687
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 23:55 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Ik denk dat het nog een paar daagjes duurt, misschien soms een terugval. Zit niet zo lekker in mn vel, veel acute stress ook dus weinig eetlust :P Maar het komt ook wel goed. :)

Zulke dagen zijn niet zo goed voor mijn lichaam, wel goed voor de weegschaal *O* :')
Dat is geen fijne combinatie nee. Hopelijk snel betere tijden!

Weegschaal zei -0.3 vanmorgen, dus bijna alles van vakantie is er weer af. En op x.0 dus hopelijk morgen daar net onder duiken en op naar het volgende lagere getal!
pi_187042564
vandaag zei de weegschaal weer 73.2 dus het was geen eenmalige vochtdump maar al 2 dagen stabiel :P

o: omelet
l: aardbeien, bosbessen, franse (volvette) kwark en cashewnoten O+
t: Chocolade
d: Rijst, Sperziebenen en een vegaburger ofzo
t: glaasje wijn en wat lekkers want weekend *O*
pi_187044071
Ik was gisteren in de kickboksschool, ging aan de kant zitten want ik voelde me niet lekker. Eten was verkeerd gevallen denk ik.

Begint er een man te vragen ''zo, jij bent veel afgevallen hè? kan ik zien aan je bovenarmen. mag ik vragen hoeveel je kwijt bent? wat woog je toen en wat weeg je nu? ik kan dat zien want mijn ex was 100 kilo afgevallen. Kijk, dat is mijn zoon, hij wil 26 kilo kwijtraken''

:') ok.

Ben wel wat onzeker over de losse huid nu, ik heb echt grote bovenarmen en bovenbenen namelijk
pi_187046091
Weegschaal was ook hier stabiel vanmorgen, maar gezien de drop van totaal een kilo in de afgelopen 1,5 week is dat niet heel verbazend.

O: yoghurt/muesli
L: 3 bth, boter, rosbief of kipfilet, komkommer
T: appel
D: Lasagne (met of zonder bladen, nog even uitrekenen) met courgette, aubergine, tomatensaus en mozzerella
T: nog iets kleins
pi_187051861
Gisterenavond al misselijk helaas zet het door dus wel gewerkt maar een was geen optie dus water en Coolsingel mijn maag rustig te houden -O-
Bezetting zat op minimaal dus dan is het zo lang mogelijk vol houden... Dus een liter cola over de hele dag gedronken kleine slokjes
pi_187051908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 11:28 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik was gisteren in de kickboksschool, ging aan de kant zitten want ik voelde me niet lekker. Eten was verkeerd gevallen denk ik.

Begint er een man te vragen ''zo, jij bent veel afgevallen hè? kan ik zien aan je bovenarmen. mag ik vragen hoeveel je kwijt bent? wat woog je toen en wat weeg je nu? ik kan dat zien want mijn ex was 100 kilo afgevallen. Kijk, dat is mijn zoon, hij wil 26 kilo kwijtraken''

:') ok.

Ben wel wat onzeker over de losse huid nu, ik heb echt grote bovenarmen en bovenbenen namelijk
Dat kan best goed gaan als je niet via een gbp ofzo afvalt. Ik ben in het verleden 40 kg afgevallen en de huid ging goed mee. Wil nu 30 kwijt maar ben wel wat ouder dan de vorige x en 2x bevallen dus weet niet wat er gebeurt...
pi_187058904
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 19:50 schreef Goitske het volgende:

[..]

Dat kan best goed gaan als je niet via een gbp ofzo afvalt. Ik ben in het verleden 40 kg afgevallen en de huid ging goed mee. Wil nu 30 kwijt maar ben wel wat ouder dan de vorige x en 2x bevallen dus weet niet wat er gebeurt...
Dat stelt me gerust :) helpt denk ik ook dat ik nog jong ben

-1.2 vanochtend :o
pi_187058930
Vandaag snackdag hier :)
Dus ik haal wat te snoepen en een salade :9
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 24 mei 2019 @ 10:13:51 #35
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187060306
Still going strong met het dieet. Gisteren heb ik voor 't eerst gecheat en een biertje gedronken, hierdoor kwam ik net over de 100 gr koolhydraten. Maar t/m vrijdag gaat het wel lukken onder de 100 te blijven denk ik. Morgen maar weer eens wegen.

Over een week ben ik jarig, en dan mag ik een echte cheatdag. Al denk ik dat het dan wel gaat meevallen. Ik heb gemerkt dat mijn smaak wat anders is geworden, ik taal minder naar zoetigheid, en proef zoet ook veel sterker dan eerder. Ik denk dat ik er veel minder trek in zal hebben.
pi_187060738
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 07:45 schreef emmyemmy2 het volgende:

[..]

Dat stelt me gerust :) helpt denk ik ook dat ik nog jong ben

-1.2 vanochtend :o
Ik word nu 37, was bij mij iets van 15-17 jaar geleden ofzo. Kan mezelf wel voor de kop slaan dat het gewicht er weer aan zit....
Mijn zus is ruim 60 kg afgevallen net een gastricbypass en ze is 52 dus die huid is niet mee gegaan. Zij heeft nu dus ook een huid correctie gehad bij de buik en tzt de benen

Ik zit nu op -1.6 in ruime anderhalve week.
pi_187060986
Fijn mvj, dat je merkt dat je ook minder trek hebt in zoetigheid dan hiervoor!

Ik ben m'n vakantie vocht weer kwijt. Lekker snel. Zit nu op laagste gewicht sinds ik half april weer startte, had dat gewicht voor de vakantie ook al een keer maar schommelde toen al een week of twee rond hetzelfde. Hopelijk nu wel weer dalende lijn doorzetten!

Lijst:
O: magere kwark, blauwe bessen, watermeloen, muesli met gedroogd fruit, pompoenpitten, zonnebloempitten en gebroken lijnzaad
L: twee volkoren boterhammen en twee volkoren knäckebröd met smeerkaas light
T: blikje linzen
T2: twee volkoren knäckebröd met smeerkaas light
D: volkoren spaghetti met tomatensaus met courgette en paprika
  vrijdag 24 mei 2019 @ 11:33:25 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187061518
Ik was vanmorgen mega chagrijnig, zag alles een beetje somber in en heb mezelf toen een schop onder mijn kont gegeven en ben weer eens gaan hardlopen! *O* Lekker! Daarna 'friday-cleaning-day' ingesteld en zowaar... ik voel me een stuk beter dan om 8.30. :D

Verder stil fat, of course. Midden in mijn menstruatie, dus dat helpt niet, maar toch... *zucht*
***
pi_187061561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 11:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik was vanmorgen mega chagrijnig, zag alles een beetje somber in en heb mezelf toen een schop onder mijn kont gegeven en ben weer eens gaan hardlopen! *O* Lekker! Daarna 'friday-cleaning-day' ingesteld en zowaar... ik voel me een stuk beter dan om 8.30. :D

Verder stil fat, of course. Midden in mijn menstruatie, dus dat helpt niet, maar toch... *zucht*
Als je nog zin hebt. Ik moet of stofzuigen, dweilen en strijken :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187061604
Ik heb nog wel wat was voor je staan om te vouwen
  vrijdag 24 mei 2019 @ 12:01:59 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187062048
:D

Nah.., ik moet nog avondvierdaagseuitdeeldingetjes halen. :+
***
pi_187062395
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 11:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik was vanmorgen mega chagrijnig, zag alles een beetje somber in en heb mezelf toen een schop onder mijn kont gegeven en ben weer eens gaan hardlopen! *O* Lekker! Daarna 'friday-cleaning-day' ingesteld en zowaar... ik voel me een stuk beter dan om 8.30. :D

Verder stil fat, of course. Midden in mijn menstruatie, dus dat helpt niet, maar toch... *zucht*
wat goed! Over een paar dagen ben je al dat vocht wat je vasthoud ook weer kwijt!

ik ben vrij vandaag dus uitgeslapen dus nu pas o/l:

l: aardbeien, bosbessen, cashews en franse kwark - morgen is het weer uit met de pret. Dan zijn alle bessen op.
t: eitje
d: zalm, aardappel en groente
t: stukje taart en koffie
pi_187067470
Hoe is jullie ervaring met fitbit en de calorien weergave? Ik heb er één gekocht en ben vandaag behoorlijk actief, maar ik vind dat hij wel heel veel verbruik aangeeft.
pi_187067687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 18:00 schreef Tuindier het volgende:
Hoe is jullie ervaring met fitbit en de calorien weergave? Ik heb er één gekocht en ben vandaag behoorlijk actief, maar ik vind dat hij wel heel veel verbruik aangeeft.
Nadat ik 8 maanden lang alles heb bijgehouden qua kcal in en kcal uit (volgens fitbit) tov het gewicht wat ik verloor kwam het voor mij best accuraat uit. Maar dat is voor mij. Elk individu is anders en fitbit neemt getallen voor 'de gemiddelde mens'. Het kan best zijn dat jouw verbranding dus lager of hoger is dan de gemiddelden die fitbit gebruikt. Ik heb wel eens gelezen dat fitbit sneller te veel dan te weinig verbruik aangeeft en dat past bij jouw gevoel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187069663
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 18:00 schreef Tuindier het volgende:
Hoe is jullie ervaring met fitbit en de calorien weergave? Ik heb er één gekocht en ben vandaag behoorlijk actief, maar ik vind dat hij wel heel veel verbruik aangeeft.
Ik gebruik dat deel van de Fitbit niet. Vind het een fijne stimulans om meer te bewegen, hou het afvallen in de app bij en gebruik hem vooral ook als horloge
pi_187069716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 18:00 schreef Tuindier het volgende:
Hoe is jullie ervaring met fitbit en de calorien weergave? Ik heb er één gekocht en ben vandaag behoorlijk actief, maar ik vind dat hij wel heel veel verbruik aangeeft.
Eigenlijk hetzelfde als Isa
Het komt een heel eind overeen met wat ik zou moeten afvallen.
Maar ben dan ook wel behoorlijk zwaar.
pi_187070404
Thanks! Ik ben vrij klein en zit nu na een dag met inderdaad wel veel beweging op 3100kcal. Vind ik behoorlijk veel maar ik ga het op andere dagen eens in de gaten houden.
pi_187070534
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 21:13 schreef Tuindier het volgende:
Thanks! Ik ben vrij klein en zit nu na een dag met inderdaad wel veel beweging op 3100kcal. Vind ik behoorlijk veel maar ik ga het op andere dagen eens in de gaten houden.
Hoe klein ben je? En wat is je bmr?

Ik heb een Garmin horloge, daar krijg ik kcal in rust en actieve kcal op te zien. Of de actieve kcal kloppen kan ik niet goed inschatten (ik ga er maar vanuit van wel en na een paar maanden hoop ik daar op basis van in/uit/afval gegevens iets over te kunnen zeggen), maar de kcal in rust is wel echt hoger dan mijn online berekeningen van m'n bmr zijn (+-200 kcal hoger). Dus ik ga uit van m'n zelf berekende BMR plus door horloge aangegeven actieve kcal als verbranding op een dag.
pi_187071171
Ik vind wel dat mijn garmin veel beter is qua stappenteller dan mijn fitbit was die rekende mijn arm uitsteken al als een stap.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187071410
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 21:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind wel dat mijn garmin veel beter is qua stappenteller dan mijn fitbit was die rekende mijn arm uitsteken al als een stap.
Mijn Fitbit komt overeen met de smartwatch van mijn man. Paar dagen getest toen we een weekend weg waren
pi_187078794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 21:21 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Hoe klein ben je? En wat is je bmr?

Ik heb een Garmin horloge, daar krijg ik kcal in rust en actieve kcal op te zien. Of de actieve kcal kloppen kan ik niet goed inschatten (ik ga er maar vanuit van wel en na een paar maanden hoop ik daar op basis van in/uit/afval gegevens iets over te kunnen zeggen), maar de kcal in rust is wel echt hoger dan mijn online berekeningen van m'n bmr zijn (+-200 kcal hoger). Dus ik ga uit van m'n zelf berekende BMR plus door horloge aangegeven actieve kcal als verbranding op een dag.
1.60 en ongeveer 1500 kcal (afhankelijk van hoe je het berekent)
pi_187079586
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:58 schreef Tuindier het volgende:

[..]

1.60 en ongeveer 1500 kcal (afhankelijk van hoe je het berekent)
Stom hé, voor het afvallen, zo klein zijn.. ik ben 1.58.

Met 1500 bmr zou je dan dus 1600 kcal verbrand moeten hebben met je activiteiten volgens Fitbit. Ik kom daar alleen op m'n hockeywedstrijd-dagen aan (of die ene dag dat ik de muur ging verven en daar drie lagen voor nodig bleken), maar kan me voorstellen dat als je een dag erg actief bent geweest (met ook echt verhoogde hartslag) dat dat dan niet onrealistisch is. Denk dat een tijdje bijhouden wat je hebt gegeten, wat je volgens Fitbit hebt verbrand en hoeveel je bent afgevallen, zoals Isa heeft gedaan, de beste manier is om te kijken of je Fitbit kcal verbruik een beetje klopt.

Vanmorgen zei de weegschaal weer -0.3. Ik was woensdag ochtend +0.4 ten opzichte van voor m'n vakantie, maar ben nu sinds woensdag ochtend alweer 0.8 kwijt. En vanochtend daarmee op m'n laagste gewicht sinds half april en ik denk van dit hele jaar *O* . Nu 4.4 kg eraf sinds 15 april en nog 7.5 kg te gaan.

Misschien ga ik gewoon elke keer vier weken netjes 1400-1500 kcal eten en dan een weekje op onderhoud, dit keer werkt het wel prima om er weer wat vaart in te brengen..
pi_187079611
ik heb de 2 gezien!
72.9

vanavond friet dus morgen zie ik de 3 of 4 ook wel weer door alle zout :P

o: peer, de laatste 5 aardbeien, cashews en franse kwark
t: een kitkat
l: broodje met een visburger
d: patat met een vega kroket (omg, die zijn zo lekker)
t: twee glazen witte wijn, appeltje
  zaterdag 25 mei 2019 @ 13:18:34 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187079790
Ik zag de 5 weer }:|
Maar waarschijnlijk komt het door het mindere voedsel van de afgelopen tijd..

Vandaag een menu maken voor de komende dagen , vanmiddag hardlopen en morgen zwemmen ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_187110370
+0.8 *O*

3 dagen op rij uit eten geweest en flink gewandeld en gesport :P
  maandag 27 mei 2019 @ 08:01:08 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_187110383
Ik heb een paar weken gedacht "Ik stop met diëten, ik moet het zelf kunnen"

Het resultaat van dit experiment durf zelfs ik niet te posten.

Enfin, hallo, mijn naam is sq en ik ben nog niet klaar voor een leven zonder diëten :')
disclaimer
pi_187110402
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 08:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een paar weken gedacht "Ik stop met diëten, ik moet het zelf kunnen"

Het resultaat van dit experiment durf zelfs ik niet te posten.

Enfin, hallo, mijn naam is sq en ik ben nog niet klaar voor een leven zonder diëten :')
:*

Zet hem op!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 27 mei 2019 @ 10:48:54 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_187111978
Lijstje vandaag:

O: yoghurt, muesli, aardbeien en banaan, 1 klontje suiker in de koffie
L: leftover sperziebonen (ongeveer 350 gram) met gekruide kipfilet
T: (over de dag verspreid) ongeveer 500gr snaaigroenten
D: stifado met zilvervliesrijst

Morgen wordt lastiger, dan heb ik een hele dag training en daar worden tijdens de koffiepauzes altijd heel veel lekkere dingen neergezet :')
disclaimer
pi_187112024
Dit wekeend. :')__!

Vandaag:
O: roggebrood met kaasch
T: fruitje
S: WOD
L: kipfilet, groente, pindasaus
D: schnitzel, aardappels, groentes, champignons
T: aardbeis.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 27 mei 2019 @ 11:17:01 #60
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187112371
Eens met het :') weekend :').

Teveel extra zooi en lekker zout (kaas :9), dus ik spons 'm ook meteen. Wat me er dan wél weer aan doet denken dat veel drinken dan wel lekker is, dus ik ga m'n megaglas maar even vullen. :+ Sport is nog even mal deze week, volgende week gaat de normale programmering weer in, want dan hoef ik niet meer ieder uur met oogdruppels in de weer. Da's irritant als je buiten sport.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187112515
O: Broodje gezond
T: Sinaasappel
L: ? Iets lichts denk ik
D: https://www.ah.nl/product(...)altijd-kip-gehaktbal op werk
T: Heeel veel aardbeien
:)
pi_187113070
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 08:01 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb een paar weken gedacht "Ik stop met diëten, ik moet het zelf kunnen"

Het resultaat van dit experiment durf zelfs ik niet te posten.

Enfin, hallo, mijn naam is sq en ik ben nog niet klaar voor een leven zonder diëten :')
_O- je bent er ook in getrapt. Ik ook :') "Gewoon gezond eten, niet te veel troep, moet lukken" - uh huh :')

Ik ben alles weer braaf aan het bijhouden in cronometer. Het scheelt dat manlief dat tegenwoordig ook wil. Maar die doet het om te kijken of hij wel genoeg eet (en genoeg eiwit).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 mei 2019 @ 12:07:48 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_187113091
Herkenning O+
disclaimer
pi_187113104
Levenslang hebben we, sq. Levenslang -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187113300
als ik straks op mijn streef ben zal het een leven lang de effecten van het weekend op doordeweekse dagen wegpoetsen worden.
  maandag 27 mei 2019 @ 12:25:06 #66
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187113318
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:23 schreef DrSauvignon het volgende:
als ik straks op mijn streef ben zal het een leven lang de effecten van het weekend op doordeweekse dagen wegpoetsen worden.
Check.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 27 mei 2019 @ 13:02:36 #67
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187113844
quote:
10s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:08 schreef Isabeau het volgende:
Levenslang hebben we, sq. Levenslang -O-
-O-
pi_187114595
Lastig die weekenden ja. Dit weekend had ik wat sociale dingen en zeker bij de bbq zaterdag, die te laat begon (dus honger!) was het lastig. Uiteindelijk wel flink minder gegeten dan ik normaal zou doen, maar alsnog wel een stuk meer dan de bedoeling was. Daar moet ik duidelijk dus nog een betere manier voor vinden. Vanmorgen ook weer wat omhoog geschommeld, maar hoop in de loop van de week weer terug te schommelen.

Dat levenslang herken ik ja. 5 jaar geleden ofzo was ik het allemaal kwijt, die kg’s, maar het afgelopen jaar dankzij te weinig opletten alles teruggekregen.
pi_187114655
Hooikoorts + conditie workout = bijnadoodervaring.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_187126535
Ik ken de theorie wel van dat schommelen, maar nu ik netjes eet en toch omhoog beweeg is het frustrerend..
  dinsdag 28 mei 2019 @ 08:26:16 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_187126544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 08:24 schreef Tuindier het volgende:
Ik ken de theorie wel van dat schommelen, maar nu ik netjes eet en toch omhoog beweeg is het frustrerend..
Maar ben je daarvóór ook hard omlaag geschoten?
disclaimer
pi_187126565
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 08:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]
Maar ben je daarvóór ook hard omlaag geschoten?
Ja..

Ik weet het ook wel. Maar toch.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 08:50:53 #73
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187126711
Yay, vanmorgen stond de weegschaal onder de 78! Weer een minimijlpaal. *O*
  dinsdag 28 mei 2019 @ 09:18:33 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_187126991
Fijn, mvj!

Ik dropte 1,1 kilo, voel me ook alweer wat minder vatsig. Het was gisteren gewoon echt onaangenaam.
Mijn training is last minute geannuleerd, dus ik heb nu geen verleidingen van zware vette lunches. Wél het nadeel van geen lunch hebben, dus ik loop straks maar even naar de jumbo voor een salade.
disclaimer
pi_187127047
Vandaag:
O: bananenpannenkoek met appelstroop
L: tunamelt

Ik denk biefstuk en asperges als D en een boel aardbeien. Misschien sporten, even kijken of ik het er tussen gepropt krijg.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_187127488
Nu wil ik ook een bananenpannenkoek :9

Ik beweeg erg matig momenteel, maar het eten gaat best goed. Donderdag verjaardag van mijn moeder. Dat kan je in mijn grafiek van vorig jaar heel goed zien, want toen was ik de dag er na 2,5 kg zwaarder _O- (heb momenteel in cronometer de gewichtsgrafiel staan op '1 jaar geleden' - dan kan ik zien wat ik nu weeg tov een jaar geleden).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 mei 2019 @ 09:58:45 #77
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187127560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:53 schreef Isabeau het volgende:
Nu wil ik ook een bananenpannenkoek :9

Ik beweeg erg matig momenteel, maar het eten gaat best goed. Donderdag verjaardag van mijn moeder. Dat kan je in mijn grafiek van vorig jaar heel goed zien, want toen was ik de dag er na 2,5 kg zwaarder _O- (heb momenteel in cronometer de gewichtsgrafiel staan op '1 jaar geleden' - dan kan ik zien wat ik nu weeg tov een jaar geleden).
Da's wel het "leuke" aan die data braaf blijven invoeren ja. _O-

Hier tov gisteren -1. Nog één te gaan dus, dan zit ik weer braaf op m'n lijn. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187127623
Balen Isa en SQ, dat het toch niet zo ging als jullie wilden bij even wat minder opletten.

Ik at zondag sushi en was gisteren +0.2 en vandaag zijn die er weer af. De schommelingen lijken nu ik veel meer drink op een dag (1.5-2.5 liter ipv 1 liter) veel kleiner, "vroeger" was sushi eten dankzij de sojasaus garantie voor een kilo erbij, nu lijkt het vele drinken te zorgen dat m'n lichaam minder de neiging heeft om alle vocht vast te houden bij zout eten, omdat er toch genoeg is of zo. Best fijn. Geen idee of het echt zo werkt, maar zo voelt het wel.

Ha, Lonaa, banaanpannenkoeken boks.

Mijn lijst vandaag wordt:
O: pannenkoekjes van banaan/ei/havermeel/bakpoeder met bosbessen
L: kwark met muesli met gedroogd fruit, pompoenpitten, zonnebloempitten, gebroken lijnzaad en appel
T: twee volkoren knäckebröd met smeerkaas light
D: zoete aardappel stamppotje met spinazie en een eitje
T: twee volkoren knäckebröd met smeerkaas light

Heb nog 200kcal over dus moet nog even kijken wat er nog bij komt.

Ik ben nu "de afval puzzel" aan het lezen, tot nu toe vind ik het wel een aanrader.
pi_187127728
Hah! Ik heb inspiratie voor avondeten. Zoete aardappelstamppot :9 Lekker. Misschien met iets anders dan spinazie, want dat lust niet iedereen hier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187127767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:10 schreef Isabeau het volgende:
Hah! Ik heb inspiratie voor avondeten. Zoete aardappelstamppot :9 Lekker. Misschien met iets anders dan spinazie, want dat lust niet iedereen hier.
Ik hoop dat het lekker is haha, ik heb het nog nooit gegeten. Maar ik vind zoete aardappel lekker dus dan dit vast ook. Ik had dit recept van projectgezond (punt nl), zij hebben veel fijne simpele maar wel lekkere en gezonde (en niet te hoog in kcal) recepten vind ik!
pi_187127900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:12 schreef vlindertje89 het volgende:

Ik hoop dat het lekker is haha, ik heb het nog nooit gegeten. Maar ik vind zoete aardappel lekker dus dan dit vast ook. Ik had dit recept van projectgezond (punt nl), zij hebben veel fijne simpele maar wel lekkere en gezonde (en niet te hoog in kcal) recepten vind ik!
Ik vind zoete aardappelstamppot lekker, vaker gehad :Y

En ik kook gewoon volgens recepten, kijk niet echt naar kcal, dus dat scheelt. (nou ja, het moet niet te gek worden natuurlijk :+ ) Ben ook totaal niet bezig met slanke dingen, want ik wil vooral normaal leren doen. Dat gaat nog steeds met vallen en opstaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187128131
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 10:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind zoete aardappelstamppot lekker, vaker gehad :Y

En ik kook gewoon volgens recepten, kijk niet echt naar kcal, dus dat scheelt. (nou ja, het moet niet te gek worden natuurlijk :+ ) Ben ook totaal niet bezig met slanke dingen, want ik wil vooral normaal leren doen. Dat gaat nog steeds met vallen en opstaan.
Ja het zijn ook niet per se alleen maar echt slanke recepten hoor! Ik zei het er vooral bij omdat gezonde recepten niet per se ook laag/gewoon in kcal zijn. Mijn ouders eten bv heel gezond, en dan zeggen ze ja deze lunch is toch heel lekker en gezond, dan is het toch niet zo moeilijk om lekker en gezond te eten en af te vallen? Maar dan is de lunch die ze maakten wel 750kcal want bulgur en zalm en avocado en dressing met olijfolie etc. Dus inderdaad hartstikke lekker en gezond, maar wel de helft van de kcal die ik op een dag mag eten om een halve kilo per week af te vallen.. (zij zijn langer dan ik en met pensioen dus hele dagen buiten in de tuin werken/sporten/op pad dus zij verbranden veel meer dan ik met m'n 9-5 achter-de-computer baan, dus hun onderhoud ligt ook veel hoger dan mijne dus voor hen is zo'n lunch ook prima)
pi_187128784
humpf. van 72eneenbeetje naar 74.9

o: skinny latte
l: (ik vond weer goedkope) aardbeien, franse kwark, bramen, cashewnoten
t: kitkat
d: Aardappel, vegaiets, rijst
t: sinaasappel
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:25:12 #84
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187128843
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
Fijn, mvj!

Ik dropte 1,1 kilo, voel me ook alweer wat minder vatsig. Het was gisteren gewoon echt onaangenaam.
Mijn training is last minute geannuleerd, dus ik heb nu geen verleidingen van zware vette lunches. Wél het nadeel van geen lunch hebben, dus ik loop straks maar even naar de jumbo voor een salade.
Awwww... Nergens voor nodig je zo te voelen. Maakt 't alleen maar lastiger om het vol te houden.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:36:40 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_187129022
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:25 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Awwww... Nergens voor nodig je zo te voelen. Maakt 't alleen maar lastiger om het vol te houden.
Het was een fysiek gevoel, zo'n opgeblazen klotsbuik ;) en als ik vijf kilo aankom in 2 weken mag ik mezelf best eens achter de oren krabben vind ik :')
disclaimer
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:39:28 #86
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187129083
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het was een fysiek gevoel, zo'n opgeblazen klotsbuik ;) en als ik vijf kilo aankom in 2 weken mag ik mezelf best eens achter de oren krabben vind ik :')
Ah zo... Maar dan nog. Lief praten over jezelf!
5 kilo in twee weken is idd erg veel. Is een groot deel daarvan vocht?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:41:31 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_187129125
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:39 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ah zo... Maar dan nog. Lief praten over jezelf!
5 kilo in twee weken is idd erg veel. Is een groot deel daarvan vocht?
Ik praat toch ook niet lelijk over mezelf?
CotS doet dit ook steeds, niet nog iemand _O- :P
Ik loop al heel wat jaartjes mee, ik ben vooral realistisch inmiddels ;) het is geenszins zelfkastijding ;)
disclaimer
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:44:12 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_187129190
Ik weet overigens dat je het goed bedoelt hoor :* maar ik merk dat het nogal een red button is voor me :@
disclaimer
pi_187129729
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik praat toch ook niet lelijk over mezelf?
CotS doet dit ook steeds, niet nog iemand _O- :P
Ik loop al heel wat jaartjes mee, ik ben vooral realistisch inmiddels ;) het is geenszins zelfkastijding ;)
Ik zal erop letten!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_187129814
@Stormqueen ik begrijp je wel hoor.

Ik denk dat het ook een lastige balans is tussen aan de ene kant mild voor jezelf zijn en aan de andere kant ook niet bepaald gedrag voor jezelf goedpraten, en dat het zeker voor buitenstaanders ook moeilijk is om die balans te houden bij opmerkingen naar iemand anders. Mild/lief zijn voor jezelf betekent niet dat je maar altijd oké met jezelf moet zijn of aardig over jezelf moet zijn ongeacht de situatie, maar dat is vaak wel hoe het wordt opgevat. Lief zijn voor jezelf houdt soms ook in dat je realistisch naar jezelf kan kijken, concludeert dat dit niet is hoe je het wil en dat je eigen gedrag daaraan ten grondslag ligt en dat je dus actie gaat ondernemen om daar iets aan te veranderen. En dat is in mijn ogen bij SQ precies wat ze nu doet :) .

Als iemand ditzelfde had gezegd omdat ze in de afgelopen maand 0.5kg aangekomen was terwijl ze drie weken in Italië op vakantie was, dan zou ik dus wél zo'n soort opmerking maken - want de intensiteit van de reactie matcht niet met de intensiteit van de realiteit, zeg maar.

Dit is overigens niet per se bedoeld om jou mvj, maar ik merk dat het bij mij ook wel een "zenuw raakt", dus vandaar dat ik eens uiteen wilde zetten hoe ik erover denk. Ik maak het in het echt ook wel eens mee namelijk.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:20:04 #91
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187129816
Ik wil grapjes maken, maar zelfs ik vind ze te ongepast. :') _O-

Herkenbaar gevoel trouwens, zondagavond had ik echt zo'n ongemakkelijk volgevreten gevoel. Zelfs rottig door geslapen. _O-
Herinnering maar even goed in de oren knopen, hopelijk weet ik het de volgende keer dat er allemaal vette, zoute dingen voor m'n neus staan nog. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:22:10 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_187129849
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik wil grapjes maken, maar zelfs ik vind ze te ongepast. :') _O-


Oh do share O+

En vlindertje, je verwoordt het goed! O+
disclaimer
pi_187129863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Herkenbaar gevoel trouwens, zondagavond had ik echt zo'n ongemakkelijk volgevreten gevoel. Zelfs rottig door geslapen. _O-
Herinnering maar even goed in de oren knopen, hopelijk weet ik het de volgende keer dat er allemaal vette, zoute dingen voor m'n neus staan nog. :+
Mhehe als het je is gelukt dat te onthouden laat je dan even weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?

Hoe vaak ik niet de hele avond met buikpijn op de bank heb gezeten na een all-you-can-eat sushi diner omdat lekker en lekker en ja moet wel m'n geld eruit eten en het is zo lekker..

Totdat je thuis komt en het helemaal niet meer zo lekker is, al die sushi in je buik :+
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:23:37 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_187129871
Ik ging net een salade kopen bij de appie en toen ik buiten kwam viel er ineens een onweersbui uit de lucht :( nu smelt ik ;(
disclaimer
pi_187129877
Ik heb een ontstoken kaak door een verstandskies.. Mag zo naar de tandarts.. Kan niks eten dus dat helpt :')
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:25:10 #96
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187129890
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik praat toch ook niet lelijk over mezelf?
CotS doet dit ook steeds, niet nog iemand _O- :P
Ik loop al heel wat jaartjes mee, ik ben vooral realistisch inmiddels ;) het is geenszins zelfkastijding ;)
Ik kreeg de indruk dat je het jezelf heel erg kwalijk nam dat je zoveel bent aangekomen terwijl je met de beste bedoelingen was gestopt met diëten. En dan daarom onaardig over jezelf praatte.

Ik heb 't verkeerd geïnterpreteerd. Sorry daarvoor!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:31:21 #97
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187129996
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh do share O+

En vlindertje, je verwoordt het goed! O+
Ik ben m'n draad kwijt door een post elders. _O- :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:23 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Mhehe als het je is gelukt dat te onthouden laat je dan even weten hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?

Hoe vaak ik niet de hele avond met buikpijn op de bank heb gezeten na een all-you-can-eat sushi diner omdat lekker en lekker en ja moet wel m'n geld eruit eten en het is zo lekker..

Totdat je thuis komt en het helemaal niet meer zo lekker is, al die sushi in je buik :+
Zal ik doen. _O- Vroeger kon ik doorvreten zonder problemen, nu protesteert m'n lijf. Ik zie het maar als gezonde progressie. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:38:16 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_187130109
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:25 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ik kreeg de indruk dat je het jezelf heel erg kwalijk nam dat je zoveel bent aangekomen terwijl je met de beste bedoelingen was gestopt met diëten. En dan daarom onaardig over jezelf praatte.

Ik heb 't verkeerd geïnterpreteerd. Sorry daarvoor!
Geeft niet. Ik neem het mezelf overigens wel kwalijk, maar ik weet ook wat ik deed in die 2 weken. Ik wijd er zo even een uitgebreide post aan :+ ;)
disclaimer
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:38:51 #99
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187130120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:20 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Stormqueen ik begrijp je wel hoor.

Ik denk dat het ook een lastige balans is tussen aan de ene kant mild voor jezelf zijn en aan de andere kant ook niet bepaald gedrag voor jezelf goedpraten, en dat het zeker voor buitenstaanders ook moeilijk is om die balans te houden bij opmerkingen naar iemand anders. Mild/lief zijn voor jezelf betekent niet dat je maar altijd oké met jezelf moet zijn of aardig over jezelf moet zijn ongeacht de situatie, maar dat is vaak wel hoe het wordt opgevat. Lief zijn voor jezelf houdt soms ook in dat je realistisch naar jezelf kan kijken, concludeert dat dit niet is hoe je het wil en dat je eigen gedrag daaraan ten grondslag ligt en dat je dus actie gaat ondernemen om daar iets aan te veranderen. En dat is in mijn ogen bij SQ precies wat ze nu doet :) .

Als iemand ditzelfde had gezegd omdat ze in de afgelopen maand 0.5kg aangekomen was terwijl ze drie weken in Italië op vakantie was, dan zou ik dus wél zo'n soort opmerking maken - want de intensiteit van de reactie matcht niet met de intensiteit van de realiteit, zeg maar.

Dit is overigens niet per se bedoeld om jou mvj, maar ik merk dat het bij mij ook wel een "zenuw raakt", dus vandaar dat ik eens uiteen wilde zetten hoe ik erover denk. Ik maak het in het echt ook wel eens mee namelijk.
Ik denk dat ik het niet heel veel anders zie dan jij. Voor mij is mild zijn vooral het jezelf vergeven dat je soms met een aanpak vol goede bedoelingen totaal niet bereikt wat je wil. Het heeft geen zin jezelf naderhand af te fakkelen, het kwaad is dan al geschied. Je kan beter kijken wat er misging en bedenken hoe je wel verder kunt komen in wat je wil bereiken.

Ik kreeg oprecht de indruk dat SQ het zichzelf erg kwalijk nam dat ze was aangekomen en dat vind ik niet nodig.
pi_187130205
Goed.... momenteel in een enorm stressvolle situatie. Dus ik ga weer even lijstjes maken en die stom volgen.

O. 2 boterhammen pindakaas
T. Yoghurt met zaden
L 3 boterhammen pindakaas en een bouillontje
T. fruit?
D?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:46:19 #101
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187130232
Wat een klotenieuws CotS. ;( Sterkte. :*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:55:27 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_187130373
Och CotS, wat ontzettend naar zeg ;( Heel veel sterkte!
Gaan ze wel behandelen?
disclaimer
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:04:32 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_187130514
Oke, even binnenkijken dan in mijn hoofd.

Ik ben heel goed in afvallen. Ik weet precies hoe het moet, en als ik dat doe, dan val ik af. Ik weet wat de spelregels zijn. No biggie, zou je denken.

Ik ben ook heel goed in dik worden. Ik kan vreten, daar schrik je van hoor. Soms lees ik hier wel eens over eetbuien, en dan glimlach ik een beetje, want die vallen vaak in het niet bij wat ik vreet. Holle bolle gijs zou trots op me zijn.

Ik heb geen grijs gebied. Mijn hersenen gaan dan rare dingen doen. Als ik besluit dat ik stop met diëten, dan is dat hetzelfde als besluiten dat ik mezelf weer 10 duizend kcal per dag kan toe-eigenen. En dat doe ik dan ook. Of ik nou honger heb of niet. Mijn hoofd staat dat toe, en dus doe ik het. Het is zwart of wit. Als ik 1 "fout" ding eet, dan is het hek van de dam, dan blijf ik vreten. En ja, dat neem ik mezelf wel kwalijk. Want ik beschik over alle kennis. Ik beschik over alle vaardigheden. En toch maak ik andere keuzes. Daar baal ik van.

Ik zou erg graag nog eens leren hoe ik de duurzame shift kan maken. Dat het als vanzelf in balans blijft. Dat ik niet extreem rigide moet zijn maar alles een beetje met mate kan doen. Dus als iemand de gouden tip heeft, dan hoor ik die graag :P
disclaimer
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:23:29 #104
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187130786
Er is geen gouden tip, tis altijd kwestie van doen en/of niet doen juist.

Blijft gewoon kut
pi_187131001
Lees het boek "de afval puzzel". Ik ben er nu in bezig, en het gaat juist over de psychologie achter gewoontes duurzaam veranderen en dergelijke en over een aanpak maken die voor jou werkt, en niet over verschillende soorten diëten etcetera. Ik ben nu halverwege (het is echt heel makkelijk leesbaar, dit kostte me twee keer drie kwartier ergens tussendoor) en vind het echt nuttig. Veel dingen wist ik al wel een soort van, maar het zo allemaal bij elkaar lezen maakt dat het toch net iets meer echt overkomt of zo.

Helemaal in het begin staat bv dit stuk over dat je afvallen kan leren:
"Afvallen is niet iets wat je gewoon moet doen, maar het is iets wat je kunt leren. Dit leerproces bestaat net als iedere vaardigheid die je kunt ontwikkelen uit twee onderdelen: een leerfase waarin je een bepaalde handeling onder de knie probeert te krijgen en de fase die daarna komt: de verbeterfase, als je het kunt en je er steeds beter in wordt. Voor vrijwel alles wat je tot nu toe hebt geleerd geldt dit proces, denk aan: schoenveters strikken, lopen, fietsen, zwemmen, autorijden, je werk of een muziekinstrument bespelen. Het leren van de vaardigheden is lastig, maar als je eenmaal weet hoe het moet wordt het steeds makkelijker. Soms hoef je er zelfs niet meer bij na te denken en bereik je het punt waarop het automatisch lijkt te gaan. Het geheim van deze leerprocessen is dat je in eerste instantie een bepaalde handeling leert en dat je met diezelfde handeling doorgaat. Je begint dus vanaf moment één met dezelfde handeling die je later blijft uitvoeren. Dat is misschien een open deur, maar als je goed kijkt naar hoe diëten in elkaar steken, gaat die regel daarbij niet op. Dan is het eerste deel (het afvallen met een dieet) niet gelijk aan het tweede deel (gezond verdergaan), en is het tweede deel altijd het moeilijkst. Het belangrijkste punt om te leren is om zelf keuzes te maken over hoe jouw persoonlijke gezonde voedings- en leefpatroon eruitziet. Dat geldt net zo goed als je voor de eerste keer gewicht wilt verliezen of doorgewinterd bent en alles al hebt geprobeerd. Het gaat dus niet om een kortdurende aanpassing, maar om een blijvende verandering in wat je eet, drinkt en doet. Dat houdt concreet in dat je stopt met diëten. Het heeft geen zin om korte tijd anders te eten en daarna terug te gaan naar je normale voedingspatroon. Dan kun je steeds weer van voor af aan beginnen."

En het hele boek is dus gericht op dingen om je te helpen zorgen dat je inderdaad die blijvende verandering kan aanbrengen. Op bol.com kun je ook een stukje lezen in het voorbeeldexemplaar, misschien heeft de bieb hem ook wel.
pi_187131031
En CotS, wat een kutnieuws. Heel veel sterkte!
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:43:29 #107
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187131086
Conclusie daaruit is dus ook, je hebt levenslang en je zal altijd de goede keuzes moeten maken en hopelijk wordt het allemaal ooit automatisme.
Zo niet, start weer van voor af aan.
(als ik het snel even interpreteer)
pi_187131205
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:43 schreef Cue_ het volgende:
Conclusie daaruit is dus ook, je hebt levenslang en je zal altijd de goede keuzes moeten maken en hopelijk wordt het allemaal ooit automatisme.
Zo niet, start weer van voor af aan.
(als ik het snel even interpreteer)
Ja, of in elk geval, je kunt best af en toe iets lekkers eten natuurlijk (dus niet per se altijd alleen maar goede keuzes in de zin van nooit wat lekkers/ongezonds), maar het grootste punt is denk ik inderdaad dat je moet gaan uitzoeken (aan de hand van overige hoofdstukken) op welke manier je je gewoontes kunt en wil veranderen en dat dan voor altijd zo blijven doen. In plaats van nu even diëten, wat strak afgebakend en "makkelijk" is (in de zin van je weet precies wat je moet doen om nu even resultaat te krijgen), en dan daarna weer terug naar je oude patroon. Want juist als je dus al begint met je vanaf dan nieuwe patroon, wordt het naarmate je dat langer zo uitvoert, steeds makkelijker om uit te voeren en inderdaad (delen ervan) hopelijk ooit automatisch.

Ik kan het niet helemaal goed verwoorden merk ik, maar tot nu toe vind ik het wel echt inzichtgevend. En dan heb ik nog psychologie gestudeerd ook :+
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:56:24 #109
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187131306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
Oke, even binnenkijken dan in mijn hoofd.

Ik ben heel goed in afvallen. Ik weet precies hoe het moet, en als ik dat doe, dan val ik af. Ik weet wat de spelregels zijn. No biggie, zou je denken.

Ik ben ook heel goed in dik worden. Ik kan vreten, daar schrik je van hoor. Soms lees ik hier wel eens over eetbuien, en dan glimlach ik een beetje, want die vallen vaak in het niet bij wat ik vreet. Holle bolle gijs zou trots op me zijn.

Ik heb geen grijs gebied. Mijn hersenen gaan dan rare dingen doen. Als ik besluit dat ik stop met diëten, dan is dat hetzelfde als besluiten dat ik mezelf weer 10 duizend kcal per dag kan toe-eigenen. En dat doe ik dan ook. Of ik nou honger heb of niet. Mijn hoofd staat dat toe, en dus doe ik het. Het is zwart of wit. Als ik 1 "fout" ding eet, dan is het hek van de dam, dan blijf ik vreten. En ja, dat neem ik mezelf wel kwalijk. Want ik beschik over alle kennis. Ik beschik over alle vaardigheden. En toch maak ik andere keuzes. Daar baal ik van.

Ik zou erg graag nog eens leren hoe ik de duurzame shift kan maken. Dat het als vanzelf in balans blijft. Dat ik niet extreem rigide moet zijn maar alles een beetje met mate kan doen. Dus als iemand de gouden tip heeft, dan hoor ik die graag :P
Dank je voor je openheid en uitleg.
Het lijkt me heel lastig als je wel weet hoe het moet maar het je nog steeds niet lukt om een balans te vinden.
Weet jij bij jezelf waardoor het komt dat je alleen die twee extreme standen kent?
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:00:11 #110
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187131368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:50 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ja, of in elk geval, je kunt best af en toe iets lekkers eten natuurlijk (dus niet per se altijd alleen maar goede keuzes in de zin van nooit wat lekkers/ongezonds), maar het grootste punt is denk ik inderdaad dat je moet gaan uitzoeken (aan de hand van overige hoofdstukken) op welke manier je je gewoontes kunt en wil veranderen en dat dan voor altijd zo blijven doen. In plaats van nu even diëten, wat strak afgebakend en "makkelijk" is (in de zin van je weet precies wat je moet doen om nu even resultaat te krijgen), en dan daarna weer terug naar je oude patroon. Want juist als je dus al begint met je vanaf dan nieuwe patroon, wordt het naarmate je dat langer zo uitvoert, steeds makkelijker om uit te voeren en inderdaad (delen ervan) hopelijk ooit automatisch.

Ik kan het niet helemaal goed verwoorden merk ik, maar tot nu toe vind ik het wel echt inzichtgevend. En dan heb ik nog psychologie gestudeerd ook :+
Ben blij dat het voor je werkt ^O^

Sq is volgens mij ook niet echt aan het dieten, maar gewoon gezonder aan het leven, dus dat graag grotendeels (volgens mij) al automatisch.

Waar je zegt "je mag best af en toe iets lekkers eten" daar zal ze het ook mee eens zijn (ik ook). Enkel kunnen wij (ik, en blijkbaar zij ook niet altijd) niet zo heel goed. Dan gaat het gelijk naar de extremen.
Dus als dat niet aan te passen valt, moet je wel altijd dus 'dieeten', want eventjes een klein beetje ongezond eten zit er dan niet in.

(sorry SQ als ik teveel voor je praat, zo niet bedoelt
+ ik trek het een beetje misschien in de algemeen heden)
pi_187131386
O: 500 gram vanillekwark met een bak frambozen
L: Broodje eiersalade
S: Uurtje kickboksen
D: 800 gram ovengroente met 2 duitse biefstukjes

Eiwitten O+
Volume-eten O+
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:02:53 #112
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187131416
Het zogenaamde op gevoel eten is hier in ieder geval een slecht idee. De reep chocolade wint het altijd van de AVG, zeg maar. :+

Dus qua tip kom ik eigenlijk niet verder dan lang genoeg volhouden met tracken dat het niet irritanter is dan je tanden poetsen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187131560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Wat een klotenieuws CotS. ;( Sterkte. :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:55 schreef Stormqueen het volgende:
Och CotS, wat ontzettend naar zeg ;( Heel veel sterkte!
Gaan ze wel behandelen?
Dank jullie :*

Nee, ik werd gisteren alleen gebeld dat ze de diagnose heeft. Er moet nu verder uitgezocht worden hoe en wat. Niks bekend, allemaal erg onzeker. Het gesprek was gisteren ontzettend emotioneel, eigenlijk alleen maar huilen en vloeken.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:10:48 #114
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187131593
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:02 schreef IJsdraakje het volgende:
lang genoeg volhouden met tracken dat het niet irritanter is dan je tanden poetsen. :')
Het lukt mij niet eens een paar dagen bij te houden hoe vaak ik pis op een dag :')
Dat het me ooit gelukt is relatief lang mijn eten te tracken is een wonder :+
pi_187131673
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ben blij dat het voor je werkt ^O^

Sq is volgens mij ook niet echt aan het dieten, maar gewoon gezonder aan het leven, dus dat graag grotendeels (volgens mij) al automatisch.

Waar je zegt "je mag best af en toe iets lekkers eten" daar zal ze het ook mee eens zijn (ik ook). Enkel kunnen wij (ik, en blijkbaar zij ook niet altijd) niet zo heel goed. Dan gaat het gelijk naar de extremen.
Dus als dat niet aan te passen valt, moet je wel altijd dus 'dieeten', want eventjes een klein beetje ongezond eten zit er dan niet in.

(sorry SQ als ik teveel voor je praat, zo niet bedoelt
+ ik trek het een beetje misschien in de algemeen heden)
Ik kan dat ook vaak niet zo goed hoor! Dat is hoe ik ook weer ben gekomen waar ik nu ben na vorig jaar het allemaal afgevallen te zijn. Maar in de andere hoofdstukken staan dan weer allerlei tools (inzichten, manieren om dingen te oefenen, voor jezelf uit te zoeken) hoe je zo'n eet en leefpatroon als jij zou willen, kunt implementeren en oefenen. Om daarmee dus uiteindelijk, als je dat wil, wel in staat te zijn om die levensstijl vol te houden. En in mijn geval is mijn doel dan om inderdaad in staat te zijn om soms wat lekkers/ongezonds te eten, zonder dat dan meteen steeds vaker weer te gaan doen etc. Ik denk dat hij met dieet ook vooral bedoelt "bepaalde andere manier van eten die je kortdurend aanneemt om af te vallen". En zijn punt is dus vooral dat je kan leren om dat wél aan te passen (dat het alleen of diëten of alles eten is, en dat daar niks tussenin bestaat). En daar komen daarna dus allerlei hoofdstukken over voor hoe je dat dan kan doen.

Maar ik besef me ook heel goed dat dat niet voor iedereen zal werken hoor! (al is het idee juist ook dat het geen one size fits all idee is, maar dat iedereen met de handvaten uit het boek zijn eigen plan moet vinden hoe het voor hem/haar het beste werkt).
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:18:11 #116
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187131742
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het lukt mij niet eens een paar dagen bij te houden hoe vaak ik pis op een dag :')
Dat het me ooit gelukt is relatief lang mijn eten te tracken is een wonder :+
Och, dat eerste zou ik ook totaal geen reden/achterliggende motivatie voor hebben, dus dat scheelt. _O-

Maar "gewoon wennen aan een leven lang tracken" hoeft imo niet perse iets negatiefs te zijn. Ik heb er zelf geen negatieve gevoelens bij en ik ben er ondertussen zodanig snel mee, dat het me nog geen drie minuten per dag kost. Al eet ik voor sommigen waarschijnlijk tergend saai, dat helpt ook met hoe weinig tijd het kost. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187131879
Oh en ik ben ook maar toevallig tegen dit boek aangelopen hoor, mijn ouders/broertje zijn allen normaal tot slank en hebben ook niet zo'n moeite dat te blijven, en zijn heel erg van het "ja als je het echt wilde zou je het wel gewoon doen" en "je hebt gewoon geen discipline, zo moeilijk is het niet, je moet gewoon meer gaan bewegen en minder eten" en "maar wat éét je dan allemaal dat het zó ver is gekomen (BMI 26.4 echt héél schokkend |:( )" en zo.

En daar word ik dan dus enerzijds een beetje verdrietig van, en anderzijds een beetje rebels.

En op de kaft van dit boek stond "afvallen wordt vaak gepresenteerd als een eenvoudige taak: minder eten en meer bewegen. Maar in de praktijk is het niet zo eenvoudig." Dus toen dacht ik, ja, nou, zó ervaar ik dat nou ook. Dus toen kocht ik hem maar.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:27:00 #118
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187131913
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:25 schreef vlindertje89 het volgende:
En op de kaft van dit boek stond "afvallen wordt vaak gepresenteerd als een eenvoudige taak: minder eten en meer bewegen. Maar in de praktijk is het niet zo eenvoudig." Dus toen dacht ik, ja, nou, zó ervaar ik dat nou ook. Dus toen kocht ik hem maar.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor :)
Enkel mooi als je er bepaalde zaken uit kan halen die je helpen.

Vanuit mezelf ben ik altijd best skeptisch, omdat ik gewoon weet dat ik er of te lui voor ben of te laks of het toch wel weet, etc etc
pi_187131998
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor :)
Enkel mooi als je er bepaalde zaken uit kan halen die je helpen.

Vanuit mezelf ben ik altijd best skeptisch, omdat ik gewoon weet dat ik er of te lui voor ben of te laks of het toch wel weet, etc etc
Oh nee zo bedoelde ik het ook niet hoor, voelde niet als aanval.

Was meer om aan te geven dat ik er ook maar zo tegenaan ben gelopen, meestal ben ik namelijk ook redelijk skeptisch en denk ik :{w ik heb verdorie psychologie gestudeerd ik weet heus wel hoe dit werkt :{w . Alleen kocht ik hem omdat ik in de boekenwinkel was na een bezoek aan m'n ouders met bovenstaande soort opmerkingen en voelde dit dan toch wel als een soort van ZIEJEWEL het is heus niet zo makkelijk en ik ben niet de enige die dat zo ervaart. En bleek vervolgens dat ik er nog wat aan heb ook :)
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:34:08 #120
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187132045
Ah ok, gelukkig :)
pi_187132057
Maargoed, over naar de echt ingewikkelde dingen in mijn leven: ik wil lunchen maar er ligt een kat op mijn been te slapen en ik vind het zielig om hem wakker te maken. Dus.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:37:53 #122
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187132103
Dan heb je blijkbaar niet genoeg trek/honger om hem wakker te maken :+

Ik wil naar huis, ben m'n werk zat.. dus ga ik gezellig eten als afleiding :')
pi_187132250
Haha, dat klopt wel ja. Gelukkig heb ik m'n fles water wel bij de hand.

Ik-heb-geen-zin-meer eten, ja die ken ik ook. Stom is dat. Lost niks op, maar voelt toch wel even beter dan tijdelijk.

Kan je iets eerder weg vandaag of niet? Ik heb heel flexibel werk, dus als ik merk dat ik niet meer echt iets uit handen krijg en daardoor wil eten, dan ga ik meestal gewoon naar huis en haal ik het 's avonds of een andere dag die week in. Maar dat moet maar net kunnen natuurlijk.
pi_187132259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:04 schreef Stormqueen het volgende:
Oke, even binnenkijken dan in mijn hoofd.

Ik ben heel goed in afvallen. Ik weet precies hoe het moet, en als ik dat doe, dan val ik af. Ik weet wat de spelregels zijn. No biggie, zou je denken.

Ik ben ook heel goed in dik worden. Ik kan vreten, daar schrik je van hoor. Soms lees ik hier wel eens over eetbuien, en dan glimlach ik een beetje, want die vallen vaak in het niet bij wat ik vreet. Holle bolle gijs zou trots op me zijn.

Ik heb geen grijs gebied. Mijn hersenen gaan dan rare dingen doen. Als ik besluit dat ik stop met diëten, dan is dat hetzelfde als besluiten dat ik mezelf weer 10 duizend kcal per dag kan toe-eigenen. En dat doe ik dan ook. Of ik nou honger heb of niet. Mijn hoofd staat dat toe, en dus doe ik het. Het is zwart of wit. Als ik 1 "fout" ding eet, dan is het hek van de dam, dan blijf ik vreten. En ja, dat neem ik mezelf wel kwalijk. Want ik beschik over alle kennis. Ik beschik over alle vaardigheden. En toch maak ik andere keuzes. Daar baal ik van.

Ik zou erg graag nog eens leren hoe ik de duurzame shift kan maken. Dat het als vanzelf in balans blijft. Dat ik niet extreem rigide moet zijn maar alles een beetje met mate kan doen. Dus als iemand de gouden tip heeft, dan hoor ik die graag :P
Hoi tweelingzus :') Ik moet ook altijd wat grinniken wat hier soms als vreetbui wordt gezien :Y
En ik wacht met je af wat de gouden tip wordt. Al vrees ik dat dat 'gewoon' medicatie in de toekomst wordt dat je hongergevoelens kan onderdrukken en je een 'meh, eten' gevoel kan geven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:49:29 #125
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187132274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha, dat klopt wel ja. Gelukkig heb ik m'n fles water wel bij de hand.

Ik-heb-geen-zin-meer eten, ja die ken ik ook. Stom is dat. Lost niks op, maar voelt toch wel even beter dan tijdelijk.

Kan je iets eerder weg vandaag of niet? Ik heb heel flexibel werk, dus als ik merk dat ik niet meer echt iets uit handen krijg en daardoor wil eten, dan ga ik meestal gewoon naar huis en haal ik het 's avonds of een andere dag die week in. Maar dat moet maar net kunnen natuurlijk.
Kan altijd wel eerder weg, maar dan kost het me vakantieuren, heb nog maar een half uurtje TVT staan.

En de bussen hebben staking, dus moet even kijken hoe die uit komen, anders kan ik pas rond 17 met iemand mee.
pi_187132302
Ah, dat is balen ja. Ik zou er idd ook geen vrij voor nemen, maar schuif dan gewoon met uren zodat ik ze wel maak maar dan op andere moment.

Oh ja, OV staking. Ik werk thuis daarom dus merk er weinig van, maar wel shit als je er wel last van hebt..
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:55:08 #127
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187132345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ah, dat is balen ja. Ik zou er idd ook geen vrij voor nemen, maar schuif dan gewoon met uren zodat ik ze wel maak maar dan op andere moment.

Oh ja, OV staking. Ik werk thuis daarom dus merk er weinig van, maar wel shit als je er wel last van hebt..
Schuiven kan hier helaas niet echt. Hoogstens overuren later een keertje als tvt opnemen.
End an zou ik een ander keer weer langer moeten werken.. geen zin in :')
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:15:50 #128
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187132696
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hoi tweelingzus :') Ik moet ook altijd wat grinniken wat hier soms als vreetbui wordt gezien :Y
En ik wacht met je af wat de gouden tip wordt. Al vrees ik dat dat 'gewoon' medicatie in de toekomst wordt dat je hongergevoelens kan onderdrukken en je een 'meh, eten' gevoel kan geven.
Echt een gouden tip is er denk ik ook niet, eens met Cue_. Het is ontzettend lastig te adviseren, kan wel vertellen dat mijn vriendin er ook altijd erg last van heeft/had. Het gaat bij haar nu wel ontzettend goed omdat ze veel steun aan mij heeft. Dus echt iemand die je constant support en waarbij je het vaak ter sprake brengt, kan misschien helpen. En dan heb ik het niet over FOK!, maar echt een directe naaste. Het is toch anders.

Wij hebben het er dus vaak over met elkaar, en peppen elkaar dan ook op om op de juiste momenten de juiste keuzes te maken. Dus na een festival dat we allebei nog honger hebben; normaal zouden we allebei wel de kast kunnen opentrekken en losgaan. Maar dan gewoon samen besluiten: klein zakje chips en dan lekker naar bed.

Verder heb ik wel eens de vergelijking gemaakt met wat je doet als je een lekke band met de auto krijgt. Ga je die ene band dan laten fixen of steek je de andere 3 ook lek? Zo voelt het hetzelfde als met als je een keertje de 'fout' in gaat om dan maar meteen de hele dag te laten gaan. En zelfs één dag is dan nog niet eens zó erg, zolang je de dag erna gewoon maar weer de draad oppakt. Mijn vriendin kon daar dus dan vroeger echt in blijven hangen als het ergens halverwege de week misging, en dan ging dat tot einde week verder totdat ze weer voor haar gevoel met een schone lei op die maandag kon beginnen.

Gelukkig heeft ze dat nu echt goed onder controle. En wat tot slot helpt is dat een keer een dagje uit eten, een keer een dagje festival met wat slechter eten en met wat alcohol nou vaak ook niet zo boeiend is voor je gewicht. Misschien heel even op korte termijn, maar op langere termijn herstelt het zich prima en ga je gewoon weer verder zolang je de goede dingen daarna blijft doen.

Zij weegt zich liever niet omdat ze zich teveel vastpint op het getal, en ze weet dat als ze de goede dingen blijft doen ze vanzelf afvalt. En dat is ook zo. Ze weegt zich nu wel elke dag maar ze kijkt niet, en de resultaten gaan naar mijn app dus dan kan ik het een beetje voor haar monitoren (op haar verzoek). Ze vraagt dan of ik een seintje wil geven zodra ze onder gewicht x is. Of als er ineens een gekke langer durende piek is oid.

Dit werkt tot nu toe erg goed.

Ik weet dat bovenstaande theorie niets nieuws brengt want iedereen zit hier al lang genoeg. Maar dat is dus puur eigen ervaring hier.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 15:27:17 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_187132924
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Echt een gouden tip is er denk ik ook niet, eens met Cue_. Het is ontzettend lastig te adviseren, kan wel vertellen dat mijn vriendin er ook altijd erg last van heeft/had. Het gaat bij haar nu wel ontzettend goed omdat ze veel steun aan mij heeft. Dus echt iemand die je constant support en waarbij je het vaak ter sprake brengt, kan misschien helpen. En dan heb ik het niet over FOK!, maar echt een directe naaste. Het is toch anders.

Wij hebben het er dus vaak over met elkaar, en peppen elkaar dan ook op om op de juiste momenten de juiste keuzes te maken. Dus na een festival dat we allebei nog honger hebben; normaal zouden we allebei wel de kast kunnen opentrekken en losgaan. Maar dan gewoon samen besluiten: klein zakje chips en dan lekker naar bed.

Verder heb ik wel eens de vergelijking gemaakt met wat je doet als je een lekke band met de auto krijgt. Ga je die ene band dan laten fixen of steek je de andere 3 ook lek? Zo voelt het hetzelfde als met als je een keertje de 'fout' in gaat om dan maar meteen de hele dag te laten gaan. En zelfs één dag is dan nog niet eens zó erg, zolang je de dag erna gewoon maar weer de draad oppakt. Mijn vriendin kon daar dus dan vroeger echt in blijven hangen als het ergens halverwege de week misging, en dan ging dat tot einde week verder totdat ze weer voor haar gevoel met een schone lei op die maandag kon beginnen.

Gelukkig heeft ze dat nu echt goed onder controle. En wat tot slot helpt is dat een keer een dagje uit eten, een keer een dagje festival met wat slechter eten en met wat alcohol nou vaak ook niet zo boeiend is voor je gewicht. Misschien heel even op korte termijn, maar op langere termijn herstelt het zich prima en ga je gewoon weer verder zolang je de goede dingen daarna blijft doen.

Zij weegt zich liever niet omdat ze zich teveel vastpint op het getal, en ze weet dat als ze de goede dingen blijft doen ze vanzelf afvalt. En dat is ook zo. Ze weegt zich nu wel elke dag maar ze kijkt niet, en de resultaten gaan naar mijn app dus dan kan ik het een beetje voor haar monitoren (op haar verzoek). Ze vraagt dan of ik een seintje wil geven zodra ze onder gewicht x is. Of als er ineens een gekke langer durende piek is oid.

Dit werkt tot nu toe erg goed.

Ik weet dat bovenstaande theorie niets nieuws brengt want iedereen zit hier al lang genoeg. Maar dat is dus puur eigen ervaring hier.
Oh ja, deze herken ik ook. Of dan moet ik weer wachten tot de eerste dag van de maand op een maandag valt ofzo ;( :')
Maar bedankt voor deze post ja, de rest trouwens ook, zoveel herkenning is wel echt fijn.

Ik heb het nu zelf ook beter onder controle dan ooit. Vroeger kon ik dan gerust mijn kop in het zand steken tot ik weer 95 kilo woog, nu herpak ik mezelf altijd wel weer binnen een paar weken.

Ook heb ik nu echt wel meer duurzame goede gewoontes dan voorheen: Ik fiets altijd alles onder de 10 kilometer, ik loop eigenlijk alles onder de 2-3 kilometer. Ik drink nooit meer frisdrank, melk of sappen. Ik neem altijd de trap. Dat is eigenlijk mijn solide basis wel, daar denk ik niet meer bij na.

Er zijn tijden geweest, dat ik voor de 2e etage altijd de lift nam. En die nam ik dan om beneden een sigaret te gaan roken :@ :') En ik dronk toch wel zo'n 15-20 flesjes bier per week, ja echt. Maar goed, die tijden zijn voorbij en die factoren dragen er wel aan bij dat het nooit meer zo uit de hand zal lopen als toen. Want ik heb meer kracht, meer energie, en daardoor voel ik me beter en zak ik minder snel weg.

Maar dat eten, dat zal vrees ik nooit helemaal vanzelf gaan. En dat is ook wel oke, denk ik.

Mijn partner is er trouwens echt helemaal niet mee bezig, nooit geweest ook. De reden dat hij afvalt is meestal door mij gedreven: ik wil vaker fietsen of wandelen, ik kook gezonder. Maar als hij het echt helemaal zelf zou bepalen zou hij denk ik wel 5 dagen in de week ongezonde hap eten. Zijn redding is nu ook het fietsen naar kantoor en het feit dat hij zichzelf heeft aangeleerd nooit te lunchen waardoor het redelijk in balans blijft _O-
disclaimer
pi_187133085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:27 schreef Stormqueen het volgende:

wachten tot de eerste dag van de maand op een maandag valt ofzo ;( :')
Ja :'( :D :'(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 15:44:34 #131
5428 crew  miss_sly
pi_187133292
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh ja, deze herken ik ook. Of dan moet ik weer wachten tot de eerste dag van de maand op een maandag valt ofzo ;( :')
Maar bedankt voor deze post ja, de rest trouwens ook, zoveel herkenning is wel echt fijn.

Ik heb het nu zelf ook beter onder controle dan ooit. Vroeger kon ik dan gerust mijn kop in het zand steken tot ik weer 95 kilo woog, nu herpak ik mezelf altijd wel weer binnen een paar weken.

Ook heb ik nu echt wel meer duurzame goede gewoontes dan voorheen: Ik fiets altijd alles onder de 10 kilometer, ik loop eigenlijk alles onder de 2-3 kilometer. Ik drink nooit meer frisdrank, melk of sappen. Ik neem altijd de trap. Dat is eigenlijk mijn solide basis wel, daar denk ik niet meer bij na.

Er zijn tijden geweest, dat ik voor de 2e etage altijd de lift nam. En die nam ik dan om beneden een sigaret te gaan roken :@ :') En ik dronk toch wel zo'n 15-20 flesjes bier per week, ja echt. Maar goed, die tijden zijn voorbij en die factoren dragen er wel aan bij dat het nooit meer zo uit de hand zal lopen als toen. Want ik heb meer kracht, meer energie, en daardoor voel ik me beter en zak ik minder snel weg.

Maar dat eten, dat zal vrees ik nooit helemaal vanzelf gaan. En dat is ook wel oke, denk ik.

Mijn partner is er trouwens echt helemaal niet mee bezig, nooit geweest ook. De reden dat hij afvalt is meestal door mij gedreven: ik wil vaker fietsen of wandelen, ik kook gezonder. Maar als hij het echt helemaal zelf zou bepalen zou hij denk ik wel 5 dagen in de week ongezonde hap eten. Zijn redding is nu ook het fietsen naar kantoor en het feit dat hij zichzelf heeft aangeleerd nooit te lunchen waardoor het redelijk in balans blijft _O-
Die solide basis doet echt veel meer dan we zelf denken, volgens mij. Maar omdat dat zo ingesleten is, staan we er niet eens meer bij stil dat we die duurzame veranderingen toch maar mooi hebben bereikt!

Eten (en snoepen) zal hier ook altijd problematisch blijven, vrees ik. Dat is dan maar zo. En ik merk ook echt dat met het ouder worden het nog lastiger is om af te vallen.

Mijn vriend doet er ook niets voor. Hij eet gezond, omdat dat is wat we nu eenmaal koken en in aan boodschappen in huis halen. Hij gaat een blauwe maandag sporten, laat zich weer een keer meten en wegen, en komt thuis met een lijstje waaruit zijn perfecte bmi, vetpercentage, spiermassa en vochtgehalte blijkt. Ik vind dat wel eens heel erg oneerlijk voelen, eigenlijk, maar ja, het is zoals het is.

Het hardlopen nu drie keer per week zet wel zoden aan de dijk. Ik weeg mezelf niet, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik wel degelijk een flink verschil. Ik merk het ook met mijn kleding. Ben benieuwd of langer lopen ook nog meer verschil gaat maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:06:15 #132
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187133802
Ik denk dat die solide basis van veel fietsen/lopen ipv de auto er wel aan bijgedragen heeft dat ik niet nog zwaarder ben geworden.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:25:34 #133
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187134329
Mijn vriend heeft gewoon zelden trek, dus komt ook niet echt aan. Of hij let er even op en het is ook weer goed.
Hij drinkt wel veel, dus zal lastig voor mij worden om dan zelf telkens 'nee' te zeggen tegen een drankje :(
En drank tikt ook altijd lekker aan....
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:27:13 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_187134370
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:25 schreef Cue_ het volgende:
Mijn vriend heeft gewoon zelden trek, dus komt ook niet echt aan. Of hij let er even op en het is ook weer goed.
Hij drinkt wel veel, dus zal lastig voor mij worden om dan zelf telkens 'nee' te zeggen tegen een drankje :(
En drank tikt ook altijd lekker aan....
Hebbie een vriendje ja? O+
Ik volg niet alles meer zo nauw :o
disclaimer
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:27:48 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_187134393
Toen ik mijn man leerde kennen woog ik 65. Ik denk dat ik binnen 3 jaar op de 100 zat :') ;(
disclaimer
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:33:10 #136
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187134545
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:27 schreef Stormqueen het volgende:

Hebbie een vriendje ja? O+
Ik volg niet alles meer zo nauw :o
Ja O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187134564
Wat leuk Cue O+
pi_187134981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik denk dat die solide basis van veel fietsen/lopen ipv de auto er wel aan bijgedragen heeft dat ik niet nog zwaarder ben geworden.
Dit. Ik vraag me wel eens af hoe dik ik wel niet had kunnen zijn/worden als ik alles met de auto had gedaan wat ik nu altijd loop/wandel :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187135008
Cue O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 mei 2019 @ 16:58:13 #140
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187135063
Wat leuk Cue :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 16:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit. Ik vraag me wel eens af hoe dik ik wel niet had kunnen zijn/worden als ik alles met de auto had gedaan wat ik nu altijd loop/wandel :o
haha ja precies dat dus.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:23:43 #141
217702 Lonaa
Honger!
pi_187135550
Bla bla bla afvallen eten bla bla bla

CUE HEEFT EEN VRIENDJE! *O*
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 17:43:45 #142
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187135854
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:23 schreef Lonaa het volgende:
Bla bla bla afvallen eten bla bla bla

CUE HEEFT EEN VRIENDJE! *O*
:P
De wonderen zijn de wereld blijkbaar toch niet uit ;)
pi_187136345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 17:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:P
De wonderen zijn de wereld blijkbaar toch niet uit ;)
Het was idd een behoorlijk wonder dat een leuk mens als jij vrijgezel was ;) :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 28 mei 2019 @ 18:16:32 #144
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187136456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

Het was idd een behoorlijk wonder dat een leuk mens als jij vrijgezel was ;) :*
Ik ben online al niet veel soeps maar real life nog minder hoor :+
  dinsdag 28 mei 2019 @ 19:06:54 #145
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187137196
Nergens voor nodig om jezelf zo onderuit te schoppen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187137917
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 18:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik ben online al niet veel soeps maar real life nog minder hoor :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nergens voor nodig om jezelf zo onderuit te schoppen :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_187138754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 15:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die solide basis doet echt veel meer dan we zelf denken, volgens mij. Maar omdat dat zo ingesleten is, staan we er niet eens meer bij stil dat we die duurzame veranderingen toch maar mooi hebben bereikt!

Eten (en snoepen) zal hier ook altijd problematisch blijven, vrees ik. Dat is dan maar zo. En ik merk ook echt dat met het ouder worden het nog lastiger is om af te vallen.

Mijn vriend doet er ook niets voor. Hij eet gezond, omdat dat is wat we nu eenmaal koken en in aan boodschappen in huis halen. Hij gaat een blauwe maandag sporten, laat zich weer een keer meten en wegen, en komt thuis met een lijstje waaruit zijn perfecte bmi, vetpercentage, spiermassa en vochtgehalte blijkt. Ik vind dat wel eens heel erg oneerlijk voelen, eigenlijk, maar ja, het is zoals het is.

Het hardlopen nu drie keer per week zet wel zoden aan de dijk. Ik weeg mezelf niet, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik wel degelijk een flink verschil. Ik merk het ook met mijn kleding. Ben benieuwd of langer lopen ook nog meer verschil gaat maken.
als ik dingen van SQ lees had ik het (vaak) zelf kunnen typen.

Mijn redding is een fitte partner die nu ook een streng dieet volgt. Dus geen snoep/chips/pizza meer. Zodra het in huis is moet het op. Dat zal altijd wel zo blijven.

Ik eet mee. Zodra hij wat lekkers eet kan ik het ook niet niet eten. Ruggengraatloos noem ik het vaak maar feitelijk gewoon verslaafd.
pi_187139935
Ik merk wel ik heb tegenwoordig een e-bike en dat gaat toch wel wat ten koste van mijn conditie. Maar de andere kant van het verhaal is dat ik wel het hele jaar door kan blijven fietsen. Ik had zo'n last van mijn knieën zodra het smorgens 5 graden of lager is en dan heuvel op naar mijn werk was geen optie.

Dus het was of een e-bike of een 2de auto. Uiteindelijk gekozen voor de e-bike want ik wil niet in de auto zitten + stuk goedkoper heb nu een normale e-bike en bakfiets e-bike zodat ik alles op fiets kan doen.

Ik loop sowieso rond de 10.000 stappen per dag liefst meer, pak de trap en fiets dus alles

Verder geen ruggegraat heb gewoon niks lekkers in huis
pi_187141885
Veel lopen en elke dag boodschappen doen is wat voor mij werkt :P En sinds kort powerliften en kickboksen erbij :)

Elke dag boodschappen doen is wel duur, maar zorgt ook dat ik nooit rommel in huis haal. Kan precies mn kcal indelen op die manier :)
  dinsdag 28 mei 2019 @ 22:11:58 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_187141950
Oh echt? Voor mij werkt dagelijks boodschappen doen juist ontzettend averechts. Elke dag opnieuw langs alle verleidingen :'(
disclaimer
  dinsdag 28 mei 2019 @ 22:18:34 #151
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187142126
Als ik iedere dag boodschappen moet doen ben ik ten eerste drie keer zoveel kwijt als dat ik het eens per week doe.. En ik haal echt veel meer zooi in huis O-)
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator dinsdag 28 mei 2019 @ 22:18:38 #152
5428 crew  miss_sly
pi_187142131
Met iedere dag boodschappen doen komt er veel te veel onnodige zooi in huis. Dat doen we gelukkig niet meer. Sowieso heb ik een hekel aan boodschappen doen, dus dat besteed ik zoveel mogelijk uit aan mijn lief :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187142284
Elke dag boodschappen doen is voor mij geen optie. Haal ik te veel en te veel zooi. Ik ga wel regelmatig vanaf mijn werk even gericht naar de Lidl bijv voor Griekse yoghurt ofzo maar verder ook niet.
pi_187142848
Ik heb dat dus niet :D Ik kan dan precies mn kcal inplannen, en omdat ik graag veel eet haal ik dan juist veel gezonde dingen in huis :7

Ik voel gelukkig ook de verleiding niet zo om naar de snoep of chips afdeling te lopen ofzo.
pi_187142851
Ik kom hier ook maar eens meeposten voor ervaringen en herkenning. Ik ben eigenlijk al sinds mijn tienerjaren stevig, maar de laatste jaren is het een beetje ( :') ) uit de hand gelopen, in eerste instantie heb ik er een tijd lang een soort van vrede mee gehad, maar sinds de geboorte van mijn dochter 1,5 jaar geleden begin ik het zat te worden. Vooral nu ze wat actiever wordt en ik ook wat actiever moet worden merk ik dat al die kilo’s me echt in de weg beginnen te zitten en het gebrek aan conditie is ook vreselijk irritant. Ook wil ik niet dat ze op een gegeven moment doorkrijgt dat ik zoveel snaai, ik wil haar niet dat voorbeeld geven. Dat is ook gelijk mijn grootste struikelblok; zoetigheid snaaien, voor de rest at ik in de basis best redelijk.

Dus ben ik ruim een maand geleden begonnen met 1x per week te trainen met een personal trainer en mijn etenspatroon aan te passen. Tot noch toe aardig succesvol, ben inmiddels 4,5 kilo lichter en begin ook de smaak van het sporten te pakken te krijgen.

Ik hoop nog 20 tot 25 kilo kwijt te raken, voelt nu nog als een enorm obstakel :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187142953
Edit: welkom Rena! Je hebt al een goede start gemaakt!

Oh ja elke dag boodschappen zou hier ook recipe for disaster zijn juist.

Ik plan elke zaterdag ochtend in wat ik tm de vrijdag erop wil eten (vriend helpt natuurlijk wel soms mee met dingen bedenken), maak een lijst van wat we daarvoor nodig hebben en dan doen we met die lijst samen boodschappen. Dus op die manier plan ik ook per dag precies m'n kcal in, alleen niet pas op de dag zelf. Avondeten is altijd wel tussen 400-600kcal voor mij dus dat kan ik makkelijk omdraaien als ik de volgorde van de avondmaaltijden toch anders wil dan bedacht. En sommige dingen hebben we gewoon standaard in huis (knäckebröd, fruit, komkommer, tomaat, blikjes linzen) dus tussendoortjes kan ik ook aanpassen naar waar ik zin in heb zonder weer boodschappen te hoeven doen.

Wat ik wel lastig vind is dat vriend juist heel dun is (zeg bijna ondergewicht) en ik dus avondmaaltijden moet bedenken die zowel voor mij geschikt zijn (dus zeg 400-600 kcal) maar ook voor hem (stuk meer kcal dan dat), maar dan niet alleen door gewoon 2x zoveel te eten oid, want hij eet niet zulke grote porties (vandaar dat gewicht) dus het moet echt iets zijn wat toegevoegd kan worden waar wat substantieels in zit. Bij pastasaus eet ik hem bv zonder gehakt en hij met, maar bij veel andere dingen moet ik daar echt wel even over nadenken.
pi_187143073
Ik heb gewoon geen zelfbeheersing. Als ik voor een week eten haal is dat na 2 dagen op 8-)
pi_187143140
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:46 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik heb gewoon geen zelfbeheersing. Als ik voor een week eten haal is dat na 2 dagen op 8-)
Haha, grappig hoe dat voor iedereen anders werkt. Ik heb juist geen zelfbeheersing in de supermarkt, als ik daar 1x per week kom lukt het me aardig om weg te blijven van de chips / koek / snoep / chocolade / hamkaascroissantjes / olijventapenades en zo verder. Als ik er elke dag zou komen dan gaat minimaal twee keer per week toch wel een van die dingen mee naar huis (en dus mijn buik in) vrees ik.
pi_187143177
Ik mag morgen voor de lunch op school voor beide klassen pannenkoeken bakken dus zo'n 20/30 stuks (elke klas bakken 3 moeders en tja ene kind wel andere niet dus sta dubbel te bakken)

En vind snoepen van een randje zo lekker als ik aan het bakken ben :o
pi_187144689
Hallo! :) Ik post hier eigenlijk nooit, maar keek hier uit verveling. Nu heb ik een vraagje... denken jullie en hebben jullie altijd veel aan eten gedacht? Vanwege het diëten begrijp ik dat daarbij dagelijks veel aan eten wordt gedacht, maar was eten ook altijd een groot thema in gedachtes voordat jullie aan diëten begonnen?

Ik denk zelf eigenlijk heel weinig aan eten. Enkel als ik extreem veel honger heb en als er ergens schaaltjes met snacks staan dan eet ik er van als ik zin heb - maar eigenlijk zonder na te denken over het eten zelf besef ik nu. Doordat ik zo weinig aan denk, vergeet ik ook vaak te eten, vooral als ik gestressed ben; vaak besef ik dan pas dat ik honger heb als ik eet, maar had ik niet gegeten dan was dat hongergevoel er ook niet geweest.

Nu ben ik dus benieuwd hoe vaak jullie aan eten dachten voordat jullie aan diëten begonnen.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_187144695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:38 schreef rena het volgende:
Ik kom hier ook maar eens meeposten voor ervaringen en herkenning. Ik ben eigenlijk al sinds mijn tienerjaren stevig, maar de laatste jaren is het een beetje ( :') ) uit de hand gelopen, in eerste instantie heb ik er een tijd lang een soort van vrede mee gehad, maar sinds de geboorte van mijn dochter 1,5 jaar geleden begin ik het zat te worden. Vooral nu ze wat actiever wordt en ik ook wat actiever moet worden merk ik dat al die kilo’s me echt in de weg beginnen te zitten en het gebrek aan conditie is ook vreselijk irritant. Ook wil ik niet dat ze op een gegeven moment doorkrijgt dat ik zoveel snaai, ik wil haar niet dat voorbeeld geven. Dat is ook gelijk mijn grootste struikelblok; zoetigheid snaaien, voor de rest at ik in de basis best redelijk.

Dus ben ik ruim een maand geleden begonnen met 1x per week te trainen met een personal trainer en mijn etenspatroon aan te passen. Tot noch toe aardig succesvol, ben inmiddels 4,5 kilo lichter en begin ook de smaak van het sporten te pakken te krijgen.

Ik hoop nog 20 tot 25 kilo kwijt te raken, voelt nu nog als een enorm obstakel :X
Welkom rena *O* Al goed begin gemaakt zie ik :Y Bevalt je personal trainer goed? Wat laat hij/zij je allemaal doen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:52 schreef Goitske het volgende:
Ik mag morgen voor de lunch op school voor beide klassen pannenkoeken bakken dus zo'n 20/30 stuks (elke klas bakken 3 moeders en tja ene kind wel andere niet dus sta dubbel te bakken)

En vind snoepen van een randje zo lekker als ik aan het bakken ben :o
Groot voordeel van veel pannenkoeken bakken vind ik dat ik dan helemaal geen zin meer heb in pannenkoeken eten :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 22:46 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik heb gewoon geen zelfbeheersing. Als ik voor een week eten haal is dat na 2 dagen op 8-)
Nou, dat dus :') Zelfde hier. Dus dan maar elke dag even halen wat we hebben moeten. Dat is meestal wel gezond en niet zoveel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187146292
Welkom Rena

Je hebt al een goede start!
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 29 mei 2019 @ 07:48:48 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_187146611
Welkom rena, goed bezig al hoor!

Margaretha, ik denk dat dat wel een beetje de kern is van het verschil tussen dikke mensen en dunne mensen. Ik heb zo vaak gewenst dat ik niet zo vreselijk vaak aan eten zou moeten denken, dan was het ook geen levenslang. Maar ja, we zitten allemaal anders in elkaar.
disclaimer
  woensdag 29 mei 2019 @ 07:49:52 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_187146617
Gisteren ook weer een goede dag gehad. Mijn vijf bonuskilo's zijn alweer gehalveerd gelukkig.
disclaimer
pi_187146841
Bedankt voor het welkom :)

Isabeau, hij bevalt zeker goed! Ik ben zo lang zelf aan het aanklooien geweest met sportscholen en zelf pogen te sporten dat ik nu besloten heb om er hulp bij te zoeken. Het is best prijzig, maar ik vind het het echt waard tot noch toe. Ik ga niet over mijn grenzen heen en de opbouw is heel geleidelijk, merk nu al dat ik sterker word. Ik houd wat ik eet ook bij in een app waarin hij mee kan kijken en indien nodig tips kan geven.

Margaretha, helemaal nu ik aan het diëten ben merk ik dat ik soms nog meer aan eten denk, ik weet niet waar dat in zit, het is bij mij ook een soort patroon geworden denk ik omdat ik al zo lang te veel gegeten heb. Mijn man die laat het gerust bij een stukje chocola en ik zou het liefst de hele reep opeten :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187146869
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 07:49 schreef Stormqueen het volgende:
Gisteren ook weer een goede dag gehad. Mijn vijf bonuskilo's zijn alweer gehalveerd gelukkig.
*O*

Ik tikte hier vanmorgen ook de -5 kilo aan, het leek de afgelopen 2 weken alsof het al wat stilstond, maar ik gok ook dat mijn spieren in ontwikkeling zijn :? Nu hopelijk weer door naar beneden.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:18:15 #167
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_187146898
Zoveel kg spiermassa maak je niet zo snel aan hoor :P Vooral vocht wat je dan parten speelde.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:22:00 #168
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187146925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:14 schreef rena het volgende:

[..]

*O*

Ik tikte hier vanmorgen ook de -5 kilo aan, het leek de afgelopen 2 weken alsof het al wat stilstond, maar ik gok ook dat mijn spieren in ontwikkeling zijn :? Nu hopelijk weer door naar beneden.
Zoals Luna zei zetten spieren niet zo vlot aan, maar periodes van even stabiliseren en daarna weer door naar beneden, herken ik zelf sterk. Net of mijn lijf zelf roept van "ho effe, even wennen hoor".

Welkom trouwens!

En ik las vriendje voor Cue O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187146934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:18 schreef LuNaTiC het volgende:
Zoveel kg spiermassa maak je niet zo snel aan hoor :P Vooral vocht wat je dan parten speelde.
Ja zoiets vermoedde ik deels ook wel :Y Ik hoop ook niet de vrouwelijke Arnie te worden :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:55:16 #170
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187147177
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:10 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! :) Ik post hier eigenlijk nooit, maar keek hier uit verveling. Nu heb ik een vraagje... denken jullie en hebben jullie altijd veel aan eten gedacht? Vanwege het diëten begrijp ik dat daarbij dagelijks veel aan eten wordt gedacht, maar was eten ook altijd een groot thema in gedachtes voordat jullie aan diëten begonnen?

Ik denk zelf eigenlijk heel weinig aan eten. Enkel als ik extreem veel honger heb en als er ergens schaaltjes met snacks staan dan eet ik er van als ik zin heb - maar eigenlijk zonder na te denken over het eten zelf besef ik nu. Doordat ik zo weinig aan denk, vergeet ik ook vaak te eten, vooral als ik gestressed ben; vaak besef ik dan pas dat ik honger heb als ik eet, maar had ik niet gegeten dan was dat hongergevoel er ook niet geweest.

Nu ben ik dus benieuwd hoe vaak jullie aan eten dachten voordat jullie aan diëten begonnen.
Vroeger wel vaak, tegenwoordig niet meer zo erg.

Grootste gevaar is binnen een armlengte iets neerzetten. Dat is altijd zo geweest en zou waarschijnlijk ook altijd zo blijven.
Maar met mijn huidige manieren is een verjaardagje zo nu en dan geen probleem.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:58:08 #171
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187147199
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 29 mei 2019 @ 08:58:10 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187147200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:10 schreef margaretha_01 het volgende:
Nu ben ik dus benieuwd hoe vaak jullie aan eten dachten voordat jullie aan diëten begonnen.
Tijdens het 'dieeten' is het meer dan erbuiten.
Bij mis is het vooral ook afleiding / iets te doen hebben.

Maar ook als ik denk "oeh daar heb ik wel zin in" dat het dan niet meer uit mijn hoofd gaat, totdat ik dat gegeten heb. En dat kan ik evt gewoon 2 uur uitstellen en dan alsnog zwichten, want ik krijg het maar niet uit m'n hoofd.

Ben ik bezig / met anderen of iets, dan kan ik heel goed niet aan eten denken.
  woensdag 29 mei 2019 @ 09:11:59 #173
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187147307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:55 schreef Rauw. het volgende:
Grootste gevaar is binnen een armlengte iets neerzetten. Dat is altijd zo geweest en zou waarschijnlijk ook altijd zo blijven.
+1
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 29 mei 2019 @ 09:17:03 #174
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187147366
Ow en boodschappen doe ik meestal iets van om de dag.
Als ik het voor een week in huis haal, is het vaak ook snel op :+
pi_187147383
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:58 schreef Rauw. het volgende:
[ afbeelding ]
:D _O_ Ik vind het wel heel knap als je zo ver kunt komen, een neef van mij doet echt aan bodybuilding en dat lijkt me zo zwaar :X
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 29 mei 2019 @ 09:22:12 #176
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187147441
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 00:10 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! :) Ik post hier eigenlijk nooit, maar keek hier uit verveling. Nu heb ik een vraagje... denken jullie en hebben jullie altijd veel aan eten gedacht? Vanwege het diëten begrijp ik dat daarbij dagelijks veel aan eten wordt gedacht, maar was eten ook altijd een groot thema in gedachtes voordat jullie aan diëten begonnen?

Ik denk zelf eigenlijk heel weinig aan eten. Enkel als ik extreem veel honger heb en als er ergens schaaltjes met snacks staan dan eet ik er van als ik zin heb - maar eigenlijk zonder na te denken over het eten zelf besef ik nu. Doordat ik zo weinig aan denk, vergeet ik ook vaak te eten, vooral als ik gestressed ben; vaak besef ik dan pas dat ik honger heb als ik eet, maar had ik niet gegeten dan was dat hongergevoel er ook niet geweest.

Nu ben ik dus benieuwd hoe vaak jullie aan eten dachten voordat jullie aan diëten begonnen.
Ik ben wel iemand die veel aan eten denkt. En ook eigenlijk wel van maaltijd naar maaltijd leeft. Ik hou er enorm van. Vind ook bijna alles lekker.
pi_187148953
Ik hou van eten. Ik denk ook alles of niets. Ik denk dat dat precies de redenen zijn waarom ik nu weer opnieuw 15kg kwijt moet.
  Moderator woensdag 29 mei 2019 @ 11:14:57 #178
5428 crew  miss_sly
pi_187149075
Maar als je voor een week je avondeten en zo in huis haalt, eet je dat toch niet in twee dagen op? Extra maaltijden? Wel lekkere meuk, dus dat halen we alleen op zaterdag, voor de avond.
Of, ja traditie he, dadelijk een zak scheppen bij Jamin voor ons tripje naar Parijs :@

Overigens gaat de hardlooptraining goed en fijn. Net de baantraining van vanavond zelf gedaan, omdat we straks naar Parijs gaan, en dat ging best lekker. Ik vind nog steeds 16 kilometer erg ver, maar wie weet gaat het me nog lukken ook :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187149094
Heel veel plezier in Parijs, miss sly *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 29 mei 2019 @ 11:28:03 #180
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187149277
Als ik voor een week m'n avondeten ga halen, komt er prompt wat tussen waardoor het geplande niet handig is of ik heb er geen kloot zin in op de dag zelf. :') Door het op de dag zelf (bij) te halen, gooi ik veel minder weg. Wel altijd dingen als aardappelen, pasta en vleesvervangers in huis, dus meestal is het alleen groente bijhalen (en ik moet toch richting winkel voor brood, vriezer is niet groot genoeg om dat op voorraad te leggen).

En "braaf" avondeten is mijn probleem nooit (meer), vent gaat muiten als ik geen "echte" maaltijd op tafel zet. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator woensdag 29 mei 2019 @ 11:33:28 #181
5428 crew  miss_sly
pi_187149371
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Heel veel plezier in Parijs, miss sly *O*
Dank je wel! We hebben er zoveel zin in!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_187150692
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:14 schreef miss_sly het volgende:
Maar als je voor een week je avondeten en zo in huis haalt, eet je dat toch niet in twee dagen op?
Watch me do it 8-)
pi_187150710
Ik heb ontbijt gegeten, terwijl ik dat normaal skip. Nu zit ik de hele dag al in vreetmodus. Kut.

O: 300gr kwark
T: Broodje gekookt ei en tomaat
L: Snackbox met kerriehummus en groente en ei en crackertjes enzo
T: Kinder Bueno
D: Magnetronmaaltijd ofzo.
T: Vriendje heeft brownies gebakken dus ik moet een brownie eten.
pi_187151163
Nou 2 stapels van 18 pannenkoeken gebakken. Een heel klein stukje geproefd om te checken of het recept klopte en that's it. *O*
pi_187151490
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:27 schreef Goitske het volgende:
Nou 2 stapels van 18 pannenkoeken gebakken. Een heel klein stukje geproefd om te checken of het recept klopte en that's it. *O*
Kleine overwinning! Goed gedaan!
pi_187159798
Pff ik zit eindelijk
Zo richting bed want mijn man moet z'n ouders vanacht weg brengen naar Schiphol. Dus dit wordt voor mij ook een slechte nacht.

Vanmorgen kinderen naar school en naar een andere wijk gefietst om naar de action te gaan, thuis 2 uur met die pannenkoeken bezig geweest, weg brengen, boodschappen, pannenkoeken zooi opgeruimd, kinderen halen, schoonouders kwamen de hond brengen en iets in huis gedaan (schoonmoeder riep al GOITSKE wat een bende heb je vandaag _O- ), oudste naar voetbaltrainer dus rond dat veld gestaan en jongste was mee, broodje gegeten met de kinderen, jongens naar bed, orde scheppen in m'n bende... Pfff 15000 stappen verder
pi_187160025
Lekker drukke dag Goitske!

Mijn sportles docente was er niet en de vervanger gaf een ander soort les, wel ook high intensity maar conditioneel veel zwaarder dan normaal. Wel lekker achteraf.

Lijst vandaag:
O: banaan-haver-ei pannenkoekjes met blauwe bessen
L: drie volkoren boterhammen met smeerkaas light
T: twee volkoren knäckebröd met smeerkaas light
T2: blikje linzen
D: lamsbiefstuk, paprika, gebakken aardappeltjes met yofresh mayonaise
S: 20min loopband, 30min HIIT
pi_187161189
Leuk om te lezen over jullie eten en activiteiten!

Ik heb gisteravond getrained, maar het was vanmorgen zulk lekker weer dat ik met dochterlief in de wagen ruim 7 kilometer gewandeld heb :)

Qua eten;
O: Halfvolle yoghurt met muesli, goji bessen en lijnzaad. Met een kop groene thee.
T: Koffie en een banaan en water.
L: 2 bruine boterhammen met kaas en een beker melk.
T: Maiswafel en water. Ook nog een stukje Tony chocoloney :@ Weeg ik vaak wel af zodat ik weet hoeveel calorieën ik eet.
D: Kipfilet met pesto en pijnboompitjes, kruimige aardappelen en spruitjes. En 2 glazen rode wijn :9
T: Nog een stukje Tony Chocoloney. Dit is nog wel mijn valkuil, maar ik neem telkens echt kleine stukjes.

Nog niet echt het ideale dieetschema maar ik pas langzamerhand wel dingen aan. Ik merk dat als ik op een dag toch een klein stukje chocola of iets mag dat ik het makkelijker volhoud. Ik blijf hiermee ook nog onder de calorieën die ik mag op een dag, ik houd het bij in een app. Hoe houden jullie balans tussen echt diëten maar jezelf ook af en toe iets toestaan?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187161814
Ik plan alles van tevoren in in mijn app (ik gebruik fatsecret) zodat ik weet hoeveel kcal elke maaltijd heeft. Mochten er dan onverwachte situaties zijn, bv een collega trakteert, dan weet ik hoeveel kcal ik nog over had die dag en welke tussendoortjes ik evt moet schrappen om het te laten passen in m'n kcal (enigszins op de gok natuurlijk, want weet natuurlijk niet exact wat er dan in zit) of dat dat niet lukt die dag. Zou het wel kunnen dan beslis ik of ik het dat waard vind (traktatie lekker genoeg? Van bakker of zelfgemaakt zou ik bv eerder nemen dan supermarktcake).

Ook plan ik bewust lekkere dingen in. Ik hou bv heel erg van sushi, dus plan ik af en toe sushi in als avondeten. Dat doe ik dan meestal op zondag, want dan eet ik overdag minder ivm vaak onhandige timing van hockeywedstrijd (ik kan niet goed tegen sporten binnen 2 a 3u na eten en daardoor heb ik dan overdag vaak één maaltijd ipv twee) en ik verbrand veel want hockeywedstrijd.

Tussendoortjes als chips of chocolade probeer ik gewoon niet te eten tenzij uitzonderingen als verjaardagen oid, want ik merk dat als ik dat een tijdje niet eet ik er eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte aan heb.

Op dit moment gaat bovenstaande eigenlijk heel erg goed, maar het is heus niet zo dat dat me altijd lukt - hoe ik vorig jaar m'n afgevallen 7 kilo weer aankwam plus nog 2 erbij is bovenstaande niet uitvoeren ;) . Voor mij is vooral inplannen en voorbereiding key, als ik dat vergeet of een tijdje laat zitten dan gaat het snel bergafwaarts. En dat houdt dus ook in bewust af en toe lekkere dingen inplannen of dus in staat zijn snel te kunnen bedenken wat ik kan "inruilen" mocht ik onverwachts toch iets lekkers echt willen eten. Maar ik probeer in geval van onverwachte dingen dus ook wel in te ruilen en niet er maar bij te nemen.
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:26:52 #190
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_187162167
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik plan alles van tevoren in in mijn app (ik gebruik fatsecret) zodat ik weet hoeveel kcal elke maaltijd heeft. Mochten er dan onverwachte situaties zijn, bv een collega trakteert, dan weet ik hoeveel kcal ik nog over had die dag en welke tussendoortjes ik evt moet schrappen om het te laten passen in m'n kcal (enigszins op de gok natuurlijk, want weet natuurlijk niet exact wat er dan in zit) of dat dat niet lukt die dag. Zou het wel kunnen dan beslis ik of ik het dat waard vind (traktatie lekker genoeg? Van bakker of zelfgemaakt zou ik bv eerder nemen dan supermarktcake).

Ook plan ik bewust lekkere dingen in. Ik hou bv heel erg van sushi, dus plan ik af en toe sushi in als avondeten. Dat doe ik dan meestal op zondag, want dan eet ik overdag minder ivm vaak onhandige timing van hockeywedstrijd (ik kan niet goed tegen sporten binnen 2 a 3u na eten en daardoor heb ik dan overdag vaak één maaltijd ipv twee) en ik verbrand veel want hockeywedstrijd.

Tussendoortjes als chips of chocolade probeer ik gewoon niet te eten tenzij uitzonderingen als verjaardagen oid, want ik merk dat als ik dat een tijdje niet eet ik er eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte aan heb.

Op dit moment gaat bovenstaande eigenlijk heel erg goed, maar het is heus niet zo dat dat me altijd lukt - hoe ik vorig jaar m'n afgevallen 7 kilo weer aankwam plus nog 2 erbij is bovenstaande niet uitvoeren ;) . Voor mij is vooral inplannen en voorbereiding key, als ik dat vergeet of een tijdje laat zitten dan gaat het snel bergafwaarts. En dat houdt dus ook in bewust af en toe lekkere dingen inplannen of dus in staat zijn snel te kunnen bedenken wat ik kan "inruilen" mocht ik onverwachts toch iets lekkers echt willen eten. Maar ik probeer in geval van onverwachte dingen dus ook wel in te ruilen en niet er maar bij te nemen.
Ik wilde zelf een heel verhaal typen, maar dit is precies wat ik ook doe/nodig heb.

Inclusief sushi, en 7 kilo aankomen door een hele tijd niet op te letten/plannen.

Alleen 't niet kunnen eten/sporten kort na elkaar niet. En bij mij gaat t nu ff niet zo lekker, want gebrek aan regelmaat door verbouwing.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_187163978
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik plan alles van tevoren in in mijn app (ik gebruik fatsecret) zodat ik weet hoeveel kcal elke maaltijd heeft. Mochten er dan onverwachte situaties zijn, bv een collega trakteert, dan weet ik hoeveel kcal ik nog over had die dag en welke tussendoortjes ik evt moet schrappen om het te laten passen in m'n kcal (enigszins op de gok natuurlijk, want weet natuurlijk niet exact wat er dan in zit) of dat dat niet lukt die dag. Zou het wel kunnen dan beslis ik of ik het dat waard vind (traktatie lekker genoeg? Van bakker of zelfgemaakt zou ik bv eerder nemen dan supermarktcake).

Ook plan ik bewust lekkere dingen in. Ik hou bv heel erg van sushi, dus plan ik af en toe sushi in als avondeten. Dat doe ik dan meestal op zondag, want dan eet ik overdag minder ivm vaak onhandige timing van hockeywedstrijd (ik kan niet goed tegen sporten binnen 2 a 3u na eten en daardoor heb ik dan overdag vaak één maaltijd ipv twee) en ik verbrand veel want hockeywedstrijd.

Tussendoortjes als chips of chocolade probeer ik gewoon niet te eten tenzij uitzonderingen als verjaardagen oid, want ik merk dat als ik dat een tijdje niet eet ik er eigenlijk helemaal niet zo'n behoefte aan heb.

Op dit moment gaat bovenstaande eigenlijk heel erg goed, maar het is heus niet zo dat dat me altijd lukt - hoe ik vorig jaar m'n afgevallen 7 kilo weer aankwam plus nog 2 erbij is bovenstaande niet uitvoeren ;) . Voor mij is vooral inplannen en voorbereiding key, als ik dat vergeet of een tijdje laat zitten dan gaat het snel bergafwaarts. En dat houdt dus ook in bewust af en toe lekkere dingen inplannen of dus in staat zijn snel te kunnen bedenken wat ik kan "inruilen" mocht ik onverwachts toch iets lekkers echt willen eten. Maar ik probeer in geval van onverwachte dingen dus ook wel in te ruilen en niet er maar bij te nemen.
Top! Zo doe ik het nu inderdaad al een beetje, alleen tussendoortjes moet ik nog wat afwisselendere alternatieven voor gaan zoeken. Ik houd elke dag eigenlijk nog wel altijd calorieën over van wat ik mag eten dus in die zin gaat het wel oké!

Vanavond ga ik sushi eten dus vandaag ga ik het heel rustig aan doen met de rest van mijn eten :X en weer proberen een eind te wandelen om alvast wat calorieën te verbranden :7
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 30 mei 2019 @ 08:18:10 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_187164137
Wat vlindertje zegt, - de chocolade want die eet ik nog steeds dagelijks. (Heb na de Pasen wat zakken extra pure eitjes gekocht voor 50 cent per stuk, ideale portion size is dat _O_ en doorvreten doe ik met extra puur toch niet zo snel)

Lekker bezig goitske!

Zo, het voordeel van 5 kilo "aankomen" in 2 weken is dat je daarna ook weer 3,5 kilo "afvalt" in 3 dagen :')
Voel me alweer wat beter in mijn vel.
disclaimer
  donderdag 30 mei 2019 @ 08:22:07 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_187164150
Ze zenden trouwens weer "obese" uit!

Ik merk dat ik de Nederlandse variant veel beter trek dan de Amerikaanse. Veel minder drama en veel minder geslachtoffer. Het scheelt natuurlijk wel dat de Nederlandse kandidaten gemiddeld de helft minder wegen dan de patiënten van dr Now :+

Wat me alleen wel een beetje stoort is die extreme focus op doelen halen. De kandidaten worden bijvoorbeeld gedurende het traject regelmatig op groentekuurtjes gezet waarbij ze 10 dagen achtereen alleen anderhalve kilo rauwe groenten mogen eten op een dag.
En ze vallen allemaal als een malle af, maar wat gebeurt er dan daarna?
disclaimer
pi_187164182
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 08:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ze zenden trouwens weer "obese" uit!

Ik merk dat ik de Nederlandse variant veel beter trek dan de Amerikaanse. Veel minder drama en veel minder geslachtoffer. Het scheelt natuurlijk wel dat de Nederlandse kandidaten gemiddeld de helft minder wegen dan de patiënten van dr Now :+

Wat me alleen wel een beetje stoort is die extreme focus op doelen halen. De kandidaten worden bijvoorbeeld gedurende het traject regelmatig op groentekuurtjes gezet waarbij ze 10 dagen achtereen alleen anderhalve kilo rauwe groenten mogen eten op een dag.
En ze vallen allemaal als een malle af, maar wat gebeurt er dan daarna?
Lijkt mij ook niet gezond.... Mijn zus heeft een gastric bypass gehad werd juist streng in de gaten gehouden dat ze niet te snel af viel. Was wel het geval dus gelijk gesprek met diëtist en psycholoog maar ze at wat ze moest eten etc dus was het goed.
Uiteindelijk 60 kg afgevallen, vel correctie gehad van de buik dus nogmaals -5 en moet tzt nog correctie van de benen want ook veel vel en daar pijn aan. Dus ze zal op iets van -65/-70 uitkomen maar mag absoluut niet meer afvallen. Na een gbp kom je meestal weer 10% van het afgevallen gewicht aan

Bij de Amerikaanse serie doen ze ook vel correcties gewoon buik benen borsten en armen tegelijkertijd en dat klagen dat het zo tegen valt. Joh dat verwacht je niet je! :|W
pi_187164190
Bij mij is het meer regelmaat nemen dan echt plannen zoals vlindertje doet.
Ik weet pas wat ik ga eten als ik in de supermarkt ben en iets bedenk. Maar het is vooral doordeweeks soort van hetzelfde.

's Ochtends een half liter yoghurt of kwark
Tussendoortje als er dus iemand jarig is op het werk
Lunch 4-5 plakken brood met hartig, 1 plak brood met zoet of pindakaas
(als ik sport) Uur voor sporten 2 mueslirepen (deze, heeft best goede voedingswaarde en is spotgoedkoop in vergelijking) en half uur van te voren PWO (creatine/EAA/booster)
Avondeten is 250-300gr mager vlees/vis of 200gr niet mager met min. 400gr groente
Eventueel rijstwafels als snaai
Voor slapen shake met whey/casseine

's Weekends heb ik wat meer tijd voor langdurigere cardio dus dan doe ik vaak wat meer KH's.
En 1 dag in het weekend doe ik dan afhaal/bezorg/zelf maak pizza.

Geen korte termijn beloningen. En ook zoveel mogelijk proberen te vermijden om eten als beloning te gebruiken.
"Ik heb vandaag dit of dat gedaan dus mag ik wel zus of zo"-gedachte bij het zien van een snack voor 's weekends dan blijft het sowieso liggen.
"Deze week heb ik wel..."-gedachten in zo'n geval belonen met andere dingen. Paar nieuwe goede sokken, toch een extra boek als ik nog een ongelezen heb liggen, zulke dingen.

Doelen buiten sporten/eten/gewicht gerelateerde dingen stellen en beter belonen.
Half jaar minimaal 4x per week sporten heb ik beloond met wat nieuwe sportkleding.
Spaardoel tot het vakantiegeld heb ik beloond met set nieuwe dure boxen.

Misdragingen niet straffen met eten of sporten. Als ik m'n snack voor het weekend al in 1 avond op heb gegeten dan niet extra voor gaan sporten of extra strikt op voeding letten maar dan 50,- van vrije bestedings geld extra sparen.
Voordeel daar van is dat het op langere termijn nog weer belonend is, want extra gespaard in een kwartaal mag ik van mijzelf wel weer belonen. :D

Klinkt zo veel vervelender dan tot hoe het op het moment heeft uitgewerkt. Want veel doelen heb ik ruimschoots behaald en heb mezelf flink kunnen belonen met dingen waar ik langdurig wat aan heb.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_187164264
Mijn beloning is als ik behoorlijk gezakt bent met gewicht ga ik naar notorius clothing voor een paar nieuwe jurken op de kosten van mijn man *O*
pi_187164373
Dat klinkt wel heel nadelig voor jouw man :D

Als je het niet haalt, krijgt hij er dan wat voor terug? Of ben jij totaal vrij van consequenties?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 30 mei 2019 @ 09:29:14 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_187164552
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:09 schreef V1z0R het volgende:
Dat klinkt wel heel nadelig voor jouw man :D

Als je het niet haalt, krijgt hij er dan wat voor terug? Of ben jij totaal vrij van consequenties?
Dus je moet gestraft worden als je niet genoeg afvalt? Bijzondere redenatie wel.
disclaimer
pi_187164558
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 08:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ze zenden trouwens weer "obese" uit!

Ik merk dat ik de Nederlandse variant veel beter trek dan de Amerikaanse. Veel minder drama en veel minder geslachtoffer. Het scheelt natuurlijk wel dat de Nederlandse kandidaten gemiddeld de helft minder wegen dan de patiënten van dr Now :+

Wat me alleen wel een beetje stoort is die extreme focus op doelen halen. De kandidaten worden bijvoorbeeld gedurende het traject regelmatig op groentekuurtjes gezet waarbij ze 10 dagen achtereen alleen anderhalve kilo rauwe groenten mogen eten op een dag.
En ze vallen allemaal als een malle af, maar wat gebeurt er dan daarna?
Het boek "Knap voor een dik meisje" van Tatjana Almuli lezen :7 Zij deed mee. Ze is op zich wel vol lof over de makers van het programma, dat viel me best op. Ook al moest ze op een gegeven moment ook heel extreem op dieet omdat ze stil stond. En moest ze voor een scene op bed gaan zitten en de door de programmamakers meegebrachte zakken chips en koeken naar binnen proppen om een vreetbui op tv te tonen :') Terwijl ze dat nooit zo deed. Ze is inmiddels weer net zo zwaar als voor het programma, maar ze bleek ook een genetische afwijking te hebben. Haar verhaal over de omgang van de medische wereld met dikke mensen vind ik vele malen erger dan hoe de makers van obese met mensen omgaan :X :X Die makers maken nog een programma voor commerciële tv. Die medici pretenderen mensen te helpen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187164836
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:09 schreef V1z0R het volgende:
Dat klinkt wel heel nadelig voor jouw man :D

Als je het niet haalt, krijgt hij er dan wat voor terug? Of ben jij totaal vrij van consequenties?
Geen consequenties en het is niet nadelig voor hem hoor. Hij ziet mij graag in die jurken dus hij betaald graah
pi_187165404
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 09:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dus je moet gestraft worden als je niet genoeg afvalt? Bijzondere redenatie wel.
Nee, dat eigenlijk ook niet.
Was nog niet goed wakker denk ik :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_187166421
Ik val te veel af. Ben nu zo'n 3 weken weer goed bezig en val toch wel zo'n 1,5 kg per week af. En dat terwijl ik niet eens echt heel zwaar ben (nu 75 kg bij 175 cm). Ik eet (denk ik) genoeg, althans heb geen honger. Eet ook met regelmaat stukjes pure chocolade en bijv. Walnoten zitten standaard in mijn eetschema.

Moet ik gewoon blij zijn want straks gaat het waarschijnlijk langzamer? Of gaat dit echt te snel en ga ik dingen afbreken in mijn lichaam?
  donderdag 30 mei 2019 @ 12:24:04 #203
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187166558
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 08:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ze zenden trouwens weer "obese" uit!

Ik merk dat ik de Nederlandse variant veel beter trek dan de Amerikaanse. Veel minder drama en veel minder geslachtoffer. Het scheelt natuurlijk wel dat de Nederlandse kandidaten gemiddeld de helft minder wegen dan de patiënten van dr Now :+

Wat me alleen wel een beetje stoort is die extreme focus op doelen halen. De kandidaten worden bijvoorbeeld gedurende het traject regelmatig op groentekuurtjes gezet waarbij ze 10 dagen achtereen alleen anderhalve kilo rauwe groenten mogen eten op een dag.
En ze vallen allemaal als een malle af, maar wat gebeurt er dan daarna?
Idd. Halen ze hun doel niet op bv 2 kilo. Zijn ze teleurgesteld en alles.
Halen ze 't met een kleine twee kilo zijn ze super enthousiast.
En idd.. Als ze 't niet dreigen te halen worden ze op een streng dieet gezet.

Pas hun leefwijze aan. Niet puur diëten.
  donderdag 30 mei 2019 @ 13:32:58 #204
149959 SQ
snelle trees
pi_187167479
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:14 schreef Pinuts het volgende:
Ik val te veel af. Ben nu zo'n 3 weken weer goed bezig en val toch wel zo'n 1,5 kg per week af. En dat terwijl ik niet eens echt heel zwaar ben (nu 75 kg bij 175 cm). Ik eet (denk ik) genoeg, althans heb geen honger. Eet ook met regelmaat stukjes pure chocolade en bijv. Walnoten zitten standaard in mijn eetschema.

Moet ik gewoon blij zijn want straks gaat het waarschijnlijk langzamer? Of gaat dit echt te snel en ga ik dingen afbreken in mijn lichaam?
Wat eet je qua kcal? Het stagneert idd vanzelf, en als je niet aan het crashen bent loopt het echt wel los denk ik ;)
disclaimer
  donderdag 30 mei 2019 @ 13:34:13 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_187167497
Ik zit nu aan een groot bord (400 gram) leftover broccoli van gister met 2 gebakken eieren.
Hopelijk helpt het me om straks alle verjaardagsfeest verleidingen te weerstaan :')
disclaimer
pi_187167627
@Pinuts wat SQ zegt inderdaad.

@SQ Hoop ook voor je dat t helpt! En wel fijn dat je groot deel van je extra kg's alweer kwijt bent!

Ik heb vandaag echt enorm zin in sushi. Maar dat is ook een beetje zelfdestructief gedrag, want ik ben al een aantal dagen ongeveer hetzelfde op de weegschaal ondanks netjes eten en gewoon 10k stappen en sport etc. En ik weet dat dat erbij hoort en je niet elke dag maar kan zakken, maar ik krijg daarvan toch de neiging om te denken van nou als ik toch niet afval kan ik net zo goed gewoon sushi eten.

Maar ik ga het dus niet doen, want ik wil óók graag morgen dit keer wél lichter zijn op de weegschaal en als ik sushi ga halen weet ik zeker dat dat dus niet gebeurt.
  donderdag 30 mei 2019 @ 13:52:33 #207
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187167702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 12:24 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Idd. Halen ze hun doel niet op bv 2 kilo. Zijn ze teleurgesteld en alles.
Halen ze 't met een kleine twee kilo zijn ze super enthousiast.
En idd.. Als ze 't niet dreigen te halen worden ze op een streng dieet gezet.

Pas hun leefwijze aan. Niet puur diëten.
Nou dat vond ik bij die van vorige week eigenlijk nog best meevallen :o Die had t nèt niet gehaald, maar was nog wel een vrolijke sfeer, en op t einde een filmpje van vijf dagen later, dat hij het tóch gehaald had :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_187168105
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat eet je qua kcal? Het stagneert idd vanzelf, en als je niet aan het crashen bent loopt het echt wel los denk ik ;)
Zo'n 1600 - 1700. Maar ik tel niet, want dan ken ik mezelf, dan sla ik door met extreem daarop focussen. Meestal door de week let ik heel netjes op mijn voeding. In het weekend wat losser met regelmatig (witte) broodjes of een keer friet of hapjes op het terras.
Afgelopen weekend bijv. op vrijdag nog uit weesten eten met chocolade taart na en zaterdags nachos.
En toch weer gewicht kwijt.
  donderdag 30 mei 2019 @ 14:48:42 #209
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187168357
Gisteren een hardloopevenementje gedaan (5k onder de 29 minuten, best tevreden mee 8-) ) en iemand had me gefilmd tijdens. Het enige wat me eraan stoort, zijn mijn spastisch ogende polsen. O+ (Ok, en ik stamp, maar da's techniek die ik aan het einde niet meer had. :') )

*O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 30 mei 2019 @ 14:57:25 #210
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187168456
quote:
2s.gif Op donderdag 30 mei 2019 13:52 schreef Meke het volgende:

[..]

Nou dat vond ik bij die van vorige week eigenlijk nog best meevallen :o Die had t nèt niet gehaald, maar was nog wel een vrolijke sfeer, en op t einde een filmpje van vijf dagen later, dat hij het tóch gehaald had :)
Enkel de eerste aflevering gezien.
Had 't nooit echt gekeken. Maar ik ben vooral benieuwd in 't daarna.
Dat 't afvallen lukt tijdens 't programma dat geloof ik wel.
pi_187170959
Vanmiddag naar de monkeytown geweest. Heb alleen een latte macchiato gehad en een bekertje limonade! Nu patatjes in de airfryer thuis, vis erbij. Blij dat ik niet ben bezweken onder alle zooi die je daar kunt kopen. Jongens hebben een waterijsje, een snoepje en limonade gehad

Alleen mijn stappen vandaag praten we even niet over denk einde van de dag 5000 gewoon lui en moe vandaag. De logeerhond was het vannacht niet eens dat mijn man vertrok met zijn ouders naar Schiphol. Die hoorde hun stem en dacht ik ga naar huis!

[ Bericht 31% gewijzigd door Goitske op 30-05-2019 18:13:54 ]
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:29:03 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_187171382
Met hemelvaartsdag naar monkeytown, rip aan de nabestaanden :')

Heb op de verjaardag wel de restjes taart van mijn kinderen zitten schransen :') maar verder ging t prima. Het was bij de buren, dus kon lekker de curry laten pruttelen ondertussen.

O: yoghurt met banaan, aardbeien en kiwi
T: vijf koffie met suiker ofzo :')
L: half pond restgroenten en 2 gebakken eieren
T: restjes aardbeientaart
D: kip tikka masala met rijst, 1 aardbeienfestini

Zit wel pas aan 6500 stappen dus zal straks toch echt moeten hardlopen, geen excuus :P
disclaimer
pi_187171589
Vandaag zo'n lijstje, had hem net neergetypt, waarvan ik eerst dacht "oh keurig bezig" en vervolgens zag en dacht "dit is echt te weinig"
Straks maar even wat extra's verzinnen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 30 mei 2019 @ 20:12:19 #214
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187172842
Dronken worden met vriendlief en al z'n 15 vrienden 😂
  vrijdag 31 mei 2019 @ 07:39:44 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_187178893
Was het gezellig, cue? :D

Hier weer bijna een pondje lichter, stand is nu -3,7 kilo na 4 dagen :')
disclaimer
pi_187179022
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 07:39 schreef Stormqueen het volgende:
Was het gezellig, cue? :D

Hier weer bijna een pondje lichter, stand is nu -3,7 kilo na 4 dagen :')
Haha, dat gaat lekker rap!
Weet je dat in elk geval ook weer, zelfs bij zo'n gewicht aankomen in twee weken heb je het er vrij rap weer af als je weer oplet :)

Ik werd beloond voor het idd geen sushi halen gisteren, -0.4 vanmorgen dus geen mega drop ofzo maar allang blij dat het weer omlaag ging. En nu weer op een .9 dus op naar de volgende getal op de weegschaal! 5kg gehad, 6.9 te gaan.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:35:51 #217
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187179252
Vandaag wordt een uitdaging, als ik drie uur geslapen heb, is het veel. Dat wordt een dag moeheidstrek. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187179615
*O* Ik mag een groep verder! Dat betekent zelfstandig koken! Dat betekent gezond eten (volkoren brood ipv wit. Genoeg groentes en eiwitten. Geen stress van het eten in een groep) Goed nieuws dus
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 31 mei 2019 @ 10:08:43 #219
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187180023
Super fijn *O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187181325
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 09:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
*O* Ik mag een groep verder! Dat betekent zelfstandig koken! Dat betekent gezond eten (volkoren brood ipv wit. Genoeg groentes en eiwitten. Geen stress van het eten in een groep) Goed nieuws dus
*O*

Wit brood :|W
pi_187181476
Dus vandaag een superlijstje
O. (was nog in de oude groep) 2x witbrood kaas
T. 1 witte boterham pindakaas (om het af te leren ;))
L. volkoren boterhammen tosti en 1 pindakaas
T. 2x peer
D. Gnocci, met een bult groente en erwtjes (goed groot bord vol)

Ik ben zo zo zo zo blij O+

Na het weekend even wat variatie aan beleg toevoegen, ik wist alleen niet hoeveel er in mijn koelkastje past
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_187181956
Goed bezig CotS!

Sterkte IJsdraakje, drie uur is niet veel..
pi_187183099
Mooi lijstje CotS!

Het sushi eten gisteravond was goed gegaan, heb me aardig ingehouden, nu scheelt het dat ik ook een dreumes moest entertainen :') :+ Maar oh wat was het weer lekker :9

Vanmorgen al 10 kilometer gewandeld, dus nu even voor pampus op de bank. Het wandelen begint me goed te bevallen :)

Eten tot nog toe;
O: Yoghurt/muesli/goji bessen/lijnzaad en een groot glas water.
T: Water en een banaan, tijdens het wandelen.
L: 2 boterhammen met ei en een glas melk.
T: Glas Spa rood fruit.
Vanavond eet ik zalm met aardappeltjes en broccoli.

[ Bericht 0% gewijzigd door rena op 31-05-2019 14:13:18 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:06:53 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_187183164
Wat fijn Cots, weer een stapje vooruit!

Wow rena! 10k! Lekker bezig hoor!

Ik probeerde gisteren weer 5k te hardlopen maar ik ga steeds stuk na 3k ;( hopelijk wordt dat met veel doorzetten toch weer beter.

Oh en het is "tot nog toe" (sorry, het is ook niet altijd makkelijk om een taalnazi te zijn :'( :') ;))
disclaimer
pi_187183234
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
Wow rena! 10k! Lekker bezig hoor!

Ik probeerde gisteren weer 5k te hardlopen maar ik ga steeds stuk na 3k ;( hopelijk wordt dat met veel doorzetten toch weer beter.

Oh en het is "tot nog toe" (sorry, het is ook niet altijd makkelijk om een taalnazi te zijn :'( :') ;))
:D Ik ben normaal ook een taalnazi, maar deze glipte er even tussendoor _O-

Op de langere termijn wil ik ook gaan hardlopen, maar ik wil daar echt nog een stuk lichter voor zijn ivm overbelasting van mijn gewrichten.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187183282
Stel ik maak een spiegelei voor op brood, is dat dan volwaardig beleg?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:49:06 #227
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187183678
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:06 schreef Stormqueen het volgende:

Oh en het is "tot nog toe" (sorry, het is ook niet altijd makkelijk om een taalnazi te zijn :'( :') ;))
:o :o :o :o
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 14:50:02 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_187183694
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
Stel ik maak een spiegelei voor op brood, is dat dan volwaardig beleg?
Ja.
disclaimer
pi_187183745
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 14:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja.
Dan verwen ik mezelf lekker met eitjes volgende week :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator / Miss SHO vrijdag 31 mei 2019 @ 14:57:05 #230
22592 crew  Ole
pi_187183764
Hele witte outfit aangeschaft voor vanavond, Dit had ik een paar jaar geleden echt vreselijk gevonden!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_187183870
Witte outfits begin ik niet aan. Gezien mijn te grote kont niet maar ook echt zodra ik wit aan heb knoei ik
pi_187183953
Wat is er mis met wit :@ ?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:43:01 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_187184367
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat is er mis met wit :@ ?
Wit blijft nooit wit :')
disclaimer
pi_187184397
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wit blijft nooit wit :')
Ow... geen last van :P Maar misschien ben ik niet kleurenkritisch genoeg
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_187184508
En ja, ik ben er ook nog 😉 Druk bezig geweest met de examens, verder afgelopen week een verjaardag met vlaai,een BBQ en ook nog een pizza dus niet echt gezond gegeten. Dit leverde +1 op. Wel steeds voldoende bewogen door te fietsen naar het werk bij redelijk weer en veel wandelen.
@ Cots: wat fijn dat je nu zelf kunt koken!

Mijn lijstje van vandaag:
O vanillekwark met granola, haverzemelen, aardbeien en blauwe bessen
L halve gevulde paprika met zilvervliesrijst
T peer
D mini BBQ met barbecueworstje, lapje varkensvlees met marinade, paar stukjes stokbrood met zalmsalade en sla met tomaat en komkommer
B 20 km fietsen en 17000 stappen
pi_187188056
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat is er mis met wit :@ ?
Als ik iets aan heb wat wit is dan is het binnen een uur vies. -O-
  vrijdag 31 mei 2019 @ 19:38:23 #237
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187188144
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:31 schreef Goitske het volgende:

[..]

Als ik iets aan heb wat wit is dan is het binnen een uur vies. -O-
Dat duurt nog lang. :+

Vanmiddag gelukkig wat slaap in kunnen halen, beetje jammer van de vrije middag wel. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187188200
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 19:38 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dat duurt nog lang. :+

Vanmiddag gelukkig wat slaap in kunnen halen, beetje jammer van de vrije middag wel. :')
Ja 5 min klinkt alsof ik een smeerpoets ben _O-
pi_187188252
Oh ik dacht even dat was zoals zwart je afkleed dat wit je aan dikkleden en daar had ik nog nooit opgelet of zo. Ik heb alleen maar witte shirts :+
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_187189259
Dilemma van de komende twee dagen: korte broek of niet...
pi_187189307
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:04 schreef Pinuts het volgende:
Dilemma van de komende twee dagen: korte broek of niet...
Gewoon doen.

Ik heb een mega blauw plek op m'n scheenbeen
pi_187189318
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:04 schreef Pinuts het volgende:
Dilemma van de komende twee dagen: korte broek of niet...
Lijkt me toch wel met dit weer
pi_187190768
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:04 schreef Pinuts het volgende:
Dilemma van de komende twee dagen: korte broek of niet...
Doen :Y
  vrijdag 31 mei 2019 @ 22:58:26 #244
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187190897
Ik zit op Texel momenteel ben alweer lekker aan het flaneren in jurkjes en vandaag een korte broek *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:17:01 #245
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187192684
Mijn cheatdag is vanavond begonnen en duurt tot en met het mogelijk noodzakelijke kater ontbijt op zondag.

Vanavond had ik een bijzondere borrel en morgen vier ik m'n verjaardag. Daarna ga ik wel weer braaf aan m'n koolhydraatarme dieet. O-)
  zaterdag 1 juni 2019 @ 09:17:32 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187196033
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 21:04 schreef Pinuts het volgende:
Dilemma van de komende twee dagen: korte broek of niet...
Zelfs ik, met mijn echt way way way te dikke benen heb hier gisteren (veilig op een vakantiepark in Groningen) mijn panty uit gedaan. :@
Een keer moet er toch kleur op die poten komen. :')
***
pi_187196091
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:17 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Mijn cheatdag is vanavond begonnen en duurt tot en met het mogelijk noodzakelijke kater ontbijt op zondag.

Vanavond had ik een bijzondere borrel en morgen vier ik m'n verjaardag. Daarna ga ik wel weer braaf aan m'n koolhydraatarme dieet. O-)
Ik ook cheatdag vandaag. Dagje pretpark. Dus dan ga ik daar niet met mijn salade staan.
pi_187196783
Hier ook al cheatdag
Naja.. ik heb drie hele goede nieuwtjes gehad vandaag en gisteren, waardoor ik nu van mezelf een gebakje mag om het te vieren (en ja... belonen hoort niet met eten :@)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_187196881
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier ook al cheatdag
Naja.. ik heb drie hele goede nieuwtjes gehad vandaag en gisteren, waardoor ik nu van mezelf een gebakje mag om het te vieren (en ja... belonen hoort niet met eten :@)
Een gebakJE zou ik ook niet als hele cheatdag willen noemen
pi_187196990
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:52 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Een gebakJE zou ik ook niet als hele cheatdag willen noemen
Het was een groot gebakding
En ik heb M&M om vanavond eten bij een film en eet vanavond ook niet erg kcal-arm. Ik cheat heel goed vandaag ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:15:01 #251
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187200200
Waar kopen jullie fatsoenlijke mt 44/46 korte (spijker) broeken? Die zo'n beetje tot je knieën komen?

Ik vind ze erg lastig om te vinden,maar misschien kijk ik in de verkeerde winkels..

Hier gaat het best OK.. zware dagen op het werk dus ik kom niet helemaal aan sporten toe.. Ik kreeg al wel een aantal complimentjes dat ik vast afgevallen ben.. dat niet.. maar ik ben wel wat cm's kwijt.. en dat is ook fijn.. Ik heb ook "ineens" van die gaten onder mijn ribben.. dat was normaal altijd opgevuld :+
En ik probeer wel enigszins kh-arm te eten.. geen aardappels of patat/friet wel af en toe rijst.. nu nog het 15.00 hrs gebak weten te weerstaan.. :X

Ach.. we doen ons best
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_187200294
Online shop ook goed? Bonprix heeft best veel keuze.
pi_187200591
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:15 schreef Barreltje het volgende:
Waar kopen jullie fatsoenlijke mt 44/46 korte (spijker) broeken? Die zo'n beetje tot je knieën komen?

Ik vind ze erg lastig om te vinden,maar misschien kijk ik in de verkeerde winkels..

Hier gaat het best OK.. zware dagen op het werk dus ik kom niet helemaal aan sporten toe.. Ik kreeg al wel een aantal complimentjes dat ik vast afgevallen ben.. dat niet.. maar ik ben wel wat cm's kwijt.. en dat is ook fijn.. Ik heb ook "ineens" van die gaten onder mijn ribben.. dat was normaal altijd opgevuld :+
En ik probeer wel enigszins kh-arm te eten.. geen aardappels of patat/friet wel af en toe rijst.. nu nog het 15.00 hrs gebak weten te weerstaan.. :X

Ach.. we doen ons best
Miss Etam? Zijn tegenwoordig niet meer zo truttig als ze ooit waren :Y

Bij mij geen cheatday, ik heb buikgriep dus niet eten gaat erg makkelijk vandaag :+ Voel me alweer wat beter gelukkig.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 2 juni 2019 @ 00:24:48 #254
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187212407
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:15 schreef Barreltje het volgende:
Waar kopen jullie fatsoenlijke mt 44/46 korte (spijker) broeken? Die zo'n beetje tot je knieën komen?

Ik vind ze erg lastig om te vinden,maar misschien kijk ik in de verkeerde winkels..

Hier gaat het best OK.. zware dagen op het werk dus ik kom niet helemaal aan sporten toe.. Ik kreeg al wel een aantal complimentjes dat ik vast afgevallen ben.. dat niet.. maar ik ben wel wat cm's kwijt.. en dat is ook fijn.. Ik heb ook "ineens" van die gaten onder mijn ribben.. dat was normaal altijd opgevuld :+
En ik probeer wel enigszins kh-arm te eten.. geen aardappels of patat/friet wel af en toe rijst.. nu nog het 15.00 hrs gebak weten te weerstaan.. :X

Ach.. we doen ons best
Ik shop graag broeken bij Didi. Die blijven lang mooi en passen mij altijd erg goed. Ik heb ze gekocht variërend maat 40/42/44.
pi_187214703
Vandaag heb ik een goed plan

O. 2 boterhammen. 1x kaas en 1x pindakaas
T. Beschuitje kaas
L. Tosti
T. 2x fruit
D. Een groot bord gnocci met groentes en kaas
T. yoghurt met zaadjes en verkruimeld beschuitje
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 2 juni 2019 @ 08:53:01 #256
217702 Lonaa
Honger!
pi_187215131
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:15 schreef Barreltje het volgende:
Waar kopen jullie fatsoenlijke mt 44/46 korte (spijker) broeken? Die zo'n beetje tot je knieën komen?

Ik vind ze erg lastig om te vinden,maar misschien kijk ik in de verkeerde winkels..

Hier gaat het best OK.. zware dagen op het werk dus ik kom niet helemaal aan sporten toe.. Ik kreeg al wel een aantal complimentjes dat ik vast afgevallen ben.. dat niet.. maar ik ben wel wat cm's kwijt.. en dat is ook fijn.. Ik heb ook "ineens" van die gaten onder mijn ribben.. dat was normaal altijd opgevuld :+
En ik probeer wel enigszins kh-arm te eten.. geen aardappels of patat/friet wel af en toe rijst.. nu nog het 15.00 hrs gebak weten te weerstaan.. :X

Ach.. we doen ons best
C&A :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 2 juni 2019 @ 09:27:32 #257
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_187215511
Toevallig gisteren met mijn schoonmoeder bij de c&a geweest en die is daar geslaagd voor kortere broeken :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 2 juni 2019 @ 19:48:21 #258
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_187225924
Ik ging vanavond heel braaf soep eten (wortel-tomaat, ruim 350 gram groenten per persoon).

Maar toen brandde mijn staafmixer (2 maanden oud, zoeen Jamie Oliver ding) door.

Dus nu haal ik friet. :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_187226632
Net even mijn kcal van de afgelopen dagen ingevoerd, en blijkt toch dat ik te laag in kcal zit. Gemiddeld genomen zo'n 1300 - 1400 kcal per dag. Dit komt voornamelijk omdat ik fan ben van salades en daar gemiddeld genomen nu niet zo heel vee in zit. Ik heb een kantoorbaan, maar sport wel 5 a 6x per week, dus moet eigenlijk wat hoger zitten. Mijn eiwit inname per dag is hoog (zeker 120 gram) en met vetten zit ik meestal ook wel rond de 50 gram per dag.
Wat zijn makkelijke koolhydraatbronnen om toe te voegen (ben niet zo'n fan van brood)? Of is dit in principe niet nodig?
pi_187234225
Na 2 weken vakantie weer tijd voor een lijstje.

O: grote bak aardbeien
L: 2 boterhammen met kaas
T: 2 snack a jacks
D: tomatensoep met ballen
S: 1,5 uur danstraining
T: misschien nog wat aardbeien
B: minstens 10k stappen
pi_187234704
@Pinuts moeilijk advies geven als ik geen idee heb hoe je lijstjes er normaal gesproken uitzien. Heb je eens een lijstje van zo'n dag?

Ik at vrijdag sushi, máár op de verjaardag erna helemaal niks (top) en at zaterdag thuis vervolgens chocola, chips en veel kaas (zucht). Gisteren weer redelijk normaal gegeten en sportwedstrijd-from-hell buiten in de zon om 15.30. Ik ben echt niet gemaakt voor sporten met temperaturen zo hoog.

Lijst van vandaag:
O: magere kwark, aardbeien, muesli met gedroogd fruit, pompoenpitten, zonnebloempitten en gebroken lijnzaad
L: twee volkoren boterhammen met twee zachtgekookte eitjes en klein beetje yofresh mayo, een volkoren boterham met smeerkaas light
T: twee volkoren knäckebröd met smeerkaas light
D: bloemkoolrijst met gemarineerde kip en gegrilde paprika's
T: twee volkoren knäckebröd met elk halve banaan
S: ergens vandaag thuis een HIIT sportfilmpje, of een HIIT groepsles of op de loopband in de sportschool
  maandag 3 juni 2019 @ 11:08:15 #262
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187234741
Zo, weer een tijdje "normale" weken. Alleen een beetje jammer dat m'n hardloopschema begint in een week met heul veul nat in de voorspelling. :')

Voor vandaag:
O+L = hetzelfde als altijd, levert in totaal zo'n 700-750kcal.
D: rijst, groente, vegastukjes en iets van een sausje, moet nog even kijken wat precies. Laten we zeggen iets van 600kcal.
T: wat fruit, een bakje yoghurt of kwark ofzo (even kijken wat ik nog heb), staat in ieder geval iets van 400kcal voor in de planning.

En dan als B/S: fietsen naar en van werk (2x15min), fietsen naar en van training (2x20min) en hardlooptraining (60min).

Op papier best prima. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 3 juni 2019 @ 11:24:59 #263
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187234928
Vandaag maar weer netjes terug naar m'n koolhydraatarm dieet. In m'n app ook de calorieëninname met 150 omlaag tot 1600 per dag. Eens kijken hoe dat gaat.
  maandag 3 juni 2019 @ 11:27:05 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_187234956
Zo, weer lekker 3 kilo "aangekomen" van het bier en bbq dit weekend *O* kan ik dat weer lekker "afvallen" deze week :P


Mvj, waarom extra verlagen?
disclaimer
  maandag 3 juni 2019 @ 11:31:37 #265
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187234998
Megaspons. O+

MvJ, is het dan niet handiger om eerst weer een tijdje in je lowcarb te gaan zitten en daarna eventueel te verlagen als het niet zakt na een paar weken?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187235241
Hier was het een +2 kilo na de vakantie, ben benieuwd hoe dat komende week gaat.
pi_187235428
Ik was voor het weekend eindelijk de ‘winst’ van vorig weekend kwijt, dus dit weekend iets rustiger gedaan. Zondag 50 km op de racefiets gereden en rustig gedaan met de barbecue door lekker veel groente op de barbecue te gooien en water te drinken, maar wel lekker stokbrood te eten (want mijn lievelings aan barbecuen) en vanmorgen had ik slechts de normale variatie van 200 gram.

Lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli
L: 3 boterhammen met rosbief of kipfilet, stuk komkommer
T: fruit (even kijken wat er ligt)
D: fritatta met venkel, courgette en paprika, afbakbroodje (of wat aardappel in de fritatta)
T: Wilde perzik, vanilleyoghurt
pi_187235444
Ik voel me fysiek gewoon opknappen van weer normaal en gezond eten

O. 2 boterhammen pindakaas
L. 2 boterhammen, light boter en 2 spiegeleieren en een kopje bouillon
T. Een peer en twee wilde perziken :9
D. Pasta
T. Weet ik nog niet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_187242087
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:03 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Pinuts moeilijk advies geven als ik geen idee heb hoe je lijstjes er normaal gesproken uitzien. Heb je eens een lijstje van zo'n dag?
Gemiddelde dag ziet er zo uit:
O: 2 volkoren Knackebrod met Huttekase
T: Aardbeien
T: halve bak magere kwark
L: Salade met sla, rauwe ham, meloen en mozerella
T: andere halve van kwark
D: stukje Zalm/kip/ander mager vlees, 300 gram Groente, 60 gram couscous/zilvervliesrijst
T: handje walnoten

En dan nog sporten. Eiwitten genoeg, maar vaak te weinig koolhydraten. Al moet ik zeggen, ik mis het niet en heb ook geen honger
  maandag 3 juni 2019 @ 19:13:00 #270
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187242801
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:27 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, weer lekker 3 kilo "aangekomen" van het bier en bbq dit weekend *O* kan ik dat weer lekker "afvallen" deze week :P


Mvj, waarom extra verlagen?
Ja eigenlijk vooral omdat ik nu vaak bij moet eten aan 't einde van de dag. Ik denk dat het me weinig moeite kost en ik zo ook wat sneller zal afvallen zonder dat de caloriebeperking ongezond wordt.

Maar als het niet bevalt schroef ik het snel weer op hoor.
pi_187252510
Eerste vakantiekilo is weer weg :)

Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
T: appel
L: 2 boterhammen met appelstroop
D: kip tandoori met rijst en boontjes
T: aardbeien
B: 10k stappen
pi_187252958
Gisteren maar 1100 kcal op door drukte en had voor het slapen honger
Dus had om 12 uur snachts nog even snel een eitje gebakken, en die zo recht uit de pan gegeten :')

Lijstje gisteren:
O: Banaan, between reep
L: Between reep :P
D: Twee kaiserbroodjes, eiersalade, kipkerriesalade
T: Ei.

Lijstje vandaag:

O: Minicroissantje, skinny latte
T: Appel
L: Kip-paprikabroodje van de AH
D: Nog geen idee :)
pi_187253264
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 10:40 schreef emmyemmy2 het volgende:
Gisteren maar 1100 kcal op door drukte en had voor het slapen honger
Dus had om 12 uur snachts nog even snel een eitje gebakken, en die zo recht uit de pan gegeten :')

Lijstje gisteren:
O: Banaan, between reep
L: Between reep :P
D: Twee kaiserbroodjes, eiersalade, kipkerriesalade
T: Ei.

Lijstje vandaag:

O: Minicroissantje, skinny latte
T: Appel
L: Kip-paprikabroodje van de AH
D: Nog geen idee :)
Is dat niet ook wat weinig?

Mijn plan voor vandaag:
O: yoghurt/muesli
T: appel
L: 3 boterhammen, rosbief, margarine, kipfilet, komkommer
D: pasta met tomatengroentesaus (en even kijken of ik nog een eiwitbron in huis heb)
S: rondje kracht/cardio@sportschool
T: wat amandelen of yoghurt
pi_187253291
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 11:03 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Is dat niet ook wat weinig?
Qua kcal zal zo'n croissantje en broodje niet weinig zijn.
Maar het is vooral weinig voedzaam.
pi_187253371
O. 2 boterhammen, light boter en pindakaas
T.. 2 wild perzikken
L. 2 boterhammen, light boter. 1x kaar en 1x pindakaas
T. heb ik vrees ik geen tijd voor en anders een peer
D. Couscoussalade
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_187253382
Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook. Ik merk dat ik wel mijn best moet doen om binnen mijn kcal limiet aan voldoende voedzame dingen te komen. Gevulde koek erbij en dan is er bijna geen ruimte meer voor drie fatsoenlijke maaltijden.
Als ik aan mijn calorieen zit en ik heb trek in groente of fruit of yoghurt dan neem ik het dus ook gewoon, dan zal mijn lichaam het nodig hebben. Met chips of koek toch maar niet.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 11:23:57 #277
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187253546
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:08 schreef IJsdraakje het volgende:
Zo, weer een tijdje "normale" weken. Alleen een beetje jammer dat m'n hardloopschema begint in een week met heul veul nat in de voorspelling. :')

Voor vandaag:
O + L = hetzelfde als altijd, levert in totaal zo'n 700-750kcal.
D: rijst, groente, vegastukjes en iets van een sausje, moet nog even kijken wat precies. Laten we zeggen iets van 600kcal.
T: wat fruit, een bakje yoghurt of kwark ofzo (even kijken wat ik nog heb), staat in ieder geval iets van 400kcal voor in de planning.

En dan als B/S: fietsen naar en van werk (2x15min), fietsen naar en van training (2x20min) en hardlooptraining (60min).

Op papier best prima. :+
T's werden uiteindelijk dankzij dropjes :9 700kcal, dus eigenlijk bijna exact op m'n onderhoudshoeveelheid. B/S was zoals gepland, dus alsnog een mooi "min" totaal.

Voor vandaag weer m'n standaard O/L en voor vanavond aardappelen met spinazie en een vegaschijf. Verder nog een rondje sportschool (want meetafspraak en "als ik er dan toch ben"). T's weet ik nog niet, zie wel waar ik nog zin in heb. In ieder geval een appel. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187254112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 11:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Qua kcal zal zo'n croissantje en broodje niet weinig zijn.
Maar het is vooral weinig voedzaam.
Croissantje en broodje is 600 kcal. samen. Voedzame komt voor avondeten :Y) Had haast en weinig geld en dit was goedkoop 8-)
pi_187254479
Dankzij mijn virusje van het weekend 1,5 kilo afvallen cadeau gekregen, enige voordeel daaraan _O- Gelukkig nu weer opgeknapt en weer lekker verder met mijn plan;

O: Yoghurt met lijnzaad, muesli en goijbessen en een glas water.
T: Koffie
L: 3 bruine boterhammen met grillworst, 5 snoeptomaatjes en een snoepkomkommertje, en een glas water.
T: Een appel of een paar aardbeien, ik kies straks :P
D: Weet ik nog niet, eet bij mijn schoonouders.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187267508
Even een vraagje:

Mijn BMR op basis van geen tot weinig lichaamsbeweging is 3200.
Ik eet nu per dag rond de 2000 sinds een paar weken (ben begonnen met afvallen)

Gemiddelde dag eet ik 2 plakjes ontbijtkoek zonder suiker, 6 volkoren boterhammen met kipfilet, kaas oid, 1 appel, 1 mineola en normaal avondeten.
'S avonds nog een halve of hele bak kwark 125/250.

Ik heb niet echt honger en het is opzicht goed vol te houden.
Maar is het gezond om zoveel onder het bmr te gaan zitten?

Alvast bedankt.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_187269214
Mijn fitbit en MyFitnessPal syncen niet meer met elkaar. Iemand hier ervaring mee?
  woensdag 5 juni 2019 @ 09:03:20 #282
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187269345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 08:48 schreef Tuindier het volgende:
Mijn fitbit en MyFitnessPal syncen niet meer met elkaar. Iemand hier ervaring mee?
Hebben ze vaker last van, lost zichzelf over het algemeen wel op.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187269980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:03 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Hebben ze vaker last van, lost zichzelf over het algemeen wel op.
Ow oeps. Want heb nu geprobeerd te ontkoppelen en herkoppelen, en dat lukt niet meer.
  woensdag 5 juni 2019 @ 09:56:43 #284
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187269994
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 09:55 schreef Tuindier het volgende:

[..]

Ow oeps. Want heb nu geprobeerd te ontkoppelen en herkoppelen, en dat lukt niet meer.
Komt wel goed hoor. :Y Ik geloof dat ze ook bezig zijn met een nieuwe versie van de app uit te rollen, misschien dat ze daar wat mee gesloopt hebben. :+

Edit: blijkbaar zit het aan de MFP-kant: https://myfitnesspal.desk(...)0-fitbit-sync-issues

Rustig afwachten maar dus.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187270056
Kan ik heb ook al een dag last dat ze niet willen syncen.
Maar even afwachten.
pi_187270167
Pfff, ongesteld en houd ontzettend veel vocht vast. Heeele dikke vingers, krijg mn ringen niet eens goed om :')

O: Banaan, koffie
L: Salade
D: Geen idee, ergens iets op werk.

Tussendoor nog ergens een stuk fruit en iets lekkers :) En wat snoepgroente mee naar werk.
pi_187270255
Er is niets zo goed na een week ongesteld zijn en snaai dan een ontstoken kies :9 En de oorzaak van het probleem is verholpen maar nog wel pijnlijk

O: Skinny latte
L: Smoothie met yoghurt, mango en sinaasappel
T: Ijsje
T: D: Wraps met halloumi, ei, sla, komkommer etc. Of soep. Afhankelijk van kiespijn.
pi_187270408
Beterschap dr!

Vanmorgen gaf de weegschaal -500gr aan dus gaat goed met het vakantiegewicht.

Lijstje:
O: Griekse yoghurt met honing
L: 2 boterhammen met appelstroop
D: tomatensoep met ballen
S: 1,5 uur danstraining
T: aardbeien
B: 10k stappen
pi_187270422
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:15 schreef DrSauvignon het volgende:
Er is niets zo goed na een week ongesteld zijn en snaai dan een ontstoken kies :9 En de oorzaak van het probleem is verholpen maar nog wel pijnlijk

O: Skinny latte
L: Smoothie met yoghurt, mango en sinaasappel
T: Ijsje
T: D: Wraps met halloumi, ei, sla, komkommer etc. Of soep. Afhankelijk van kiespijn.
Oh sterkte ik had dat vorige week. Sinds gisteren klaar met de antibiotica..de horror.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187270527
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh sterkte ik had dat vorige week. Sinds gisteren klaar met de antibiotica..de horror.
ughh.. de antibiotica is me bespaard gelukkig. Bij mij is mijn verstandskies er uitgerost want die besloot na een paar jaar stabiliteit toch lekker te ontsteken en de kies er naast maar even aan te steken.
  woensdag 5 juni 2019 @ 10:46:35 #291
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187270641
Hrrr, gezeik met tanden blijf ik toch wel een van de rotste dingen vinden om te hebben.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187270694
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 10:37 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

ughh.. de antibiotica is me bespaard gelukkig. Bij mij is mijn verstandskies er uitgerost want die besloot na een paar jaar stabiliteit toch lekker te ontsteken en de kies er naast maar even aan te steken.
Ah ja hier wilde ze niet trekken terwijl de boel zo ontstoken was. Moest eigenlijk deze week naar de kaakchirurg van de tandarts.. Maar dat ga ik dus mooi niet doen een paar dagen voor de vakantie.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 juni 2019 @ 16:56:55 #293
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_187275069
Bij mij zijn er drie van de vier al preventief verwijderd. Die vierde staat netjes recht naast/achter de laatste kies, dus de ie is geen probleem.


Vandaag 't hardlopen weer opgepakt. Verbouwing van de woonkamer is zo goed als klaar, wordt alleen nog geverfd/in de goeie kleur gespoten, dus ik heb weer tijd.

Lijstje vandaag is kort.

S: 10K Hardlopen
L: Optimel Griekse stijl kiwi-ananas
T: Skinny latte
D: Sushi (uit eigen keuken)
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 5 juni 2019 @ 17:03:28 #294
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_187275174
Verstandskiezen, ik heb ze niet. Zo fijn. Ze zitten ook niet in aanleg.

Hier gaat het weer zijn gangetje. Jammer dat erbij altijd sneller gaat dan eraf.

Lijstje van vandaag:
O: yoghurt, muesli, aardbeien
T: banaan
L: 2 volkoren boterhammen met ham kaas en een gebakken ei
T: wortels
D: rucola, appel, gerookte kip, mozzarellaballetjes.
pi_187275281
Doet het erg veel pijn onder eruit halen? Boven heb ik er niet veel last van gehad.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187275332
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2019 00:40 schreef junkiexp het volgende:
Even een vraagje:

Mijn BMR op basis van geen tot weinig lichaamsbeweging is 3200.
Ik eet nu per dag rond de 2000 sinds een paar weken (ben begonnen met afvallen)

Gemiddelde dag eet ik 2 plakjes ontbijtkoek zonder suiker, 6 volkoren boterhammen met kipfilet, kaas oid, 1 appel, 1 mineola en normaal avondeten.
'S avonds nog een halve of hele bak kwark 125/250.

Ik heb niet echt honger en het is opzicht goed vol te houden.
Maar is het gezond om zoveel onder het bmr te gaan zitten?

Alvast bedankt.
Een BMR van 3200? Wow, waarop baseer je dat? Wat is je lengte gewicht en vetpercentage (bij benadering)?
pi_187275371
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Doet het erg veel pijn onder eruit halen? Boven heb ik er niet veel last van gehad.
Het is heel erg afhankelijk van hoe ze zitten en per persoon afhankelijk
Ik heb ze alle 4 laten verwijderen. Eerste x paracetamol met codeïne gehad verging nog van de pijn. Toen ze dat hoorden heb ik oranje pilletjes gekregen en een week niet kunnen werken doordat ik niet eens een rechte lijn kon lopen door die pillen :@
pi_187275410
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Doet het erg veel pijn onder eruit halen? Boven heb ik er niet veel last van gehad.
Ik merkte geen verschil.
Bij allemaal geen last gehad.
pi_187275441
Ah nou dan gaan we het afwachten. Heb nog wel pijnstillers liggen waar je vogeltjes van gaat zien dus wie weet :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187275595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 17:14 schreef SausDip het volgende:

[..]

Een BMR van 3200? Wow, waarop baseer je dat? Wat is je lengte gewicht en vetpercentage (bij benadering)?
1.87m @ 140kg.

Vp geen idee.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_187275881
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2019 00:40 schreef junkiexp het volgende:
Even een vraagje:

Mijn BMR op basis van geen tot weinig lichaamsbeweging is 3200.
Ik eet nu per dag rond de 2000 sinds een paar weken (ben begonnen met afvallen)

Gemiddelde dag eet ik 2 plakjes ontbijtkoek zonder suiker, 6 volkoren boterhammen met kipfilet, kaas oid, 1 appel, 1 mineola en normaal avondeten.
'S avonds nog een halve of hele bak kwark 125/250.

Ik heb niet echt honger en het is opzicht goed vol te houden.
Maar is het gezond om zoveel onder het bmr te gaan zitten?

Alvast bedankt.
Wat bedoel je met BMR op basis van geen tot weinig lichaamsbeweging? Bedoel je niet je TDEE?
BMR is je basic metabolism rate, het aantal kcal dat je verbrandt om je lijf in stand te houden als het ware. Dus bij geen enkele lichaamsbeweging, alleen maar in bed liggend zonder je ook maar een keer om te draaien of te bewegen.
TDEE is je total daily energy expenditure, het aantal kcal dat je ongeveer per dag verbruikt inclusief alle beweging die je gemiddeld op een dag krijgt. Die krijg je door je BMR keer een getal te doen op basis van je lichaamsbeweging (waarvan geen tot weinig een optie is).

Ik denk dat je dus geen BMR van 3200 hebt maar een TDEE van 3200. Om dan op basis daarvan je vraag te beantwoorden: met jouw huidige BMI lijkt mij daar 1200 kcal onder gaan zitten niet per se een probleem. Kijk, als je een BMI van 25,2 zou hebben zou ik het je niet aanraden, maar dan is je TDEE ook een stuk lager. Voor de vergelijking in getallen: mijn BMI is nu 24.4, mijn TDEE +- 2000. Als ik daar 1200kcal onder zou gaan zitten dan geeft dat natuurlijk een heel ander probleem dan als je bij een TDEE van 3200 er 1200 onder gaat zitten. Voor nu lijkt het me prima en zou ik vooral ook kijken hoe je het erop doet, en dan na een tijdje als je wat bent afgevallen zou ik je TDEE opnieuw berekenen (want die neemt af als je afvalt) en dan eens kijken welk aantal kcal je je dan op gaat richten. Sowieso een goed idee, want als je af gaat vallen gaat je TDEE dus omlaag dus zit je met die 2000kcal sowieso steeds iets minder onder je TDEE en dat met enige regelmaat even opnieuw bekijken en opnieuw je kcal doel vaststellen is dan sowieso handig.

tl;dr: ik denk dat het voor jou nu niet zo'n probleem is dat je er 1200kcal onder zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')