Sunri5e | maandag 6 mei 2019 @ 07:16 |
Bron: Parool | |
shiz | maandag 6 mei 2019 @ 08:39 |
Ja, zo was ik eens in een hotel toen het brandalarm afging. Tuurlijk denk je normaalgesproken 'ah, zal wel een drill zijn', maar kort voor middernacht koos ik m'n eieren voor m'n geld en haastte m'n kamer uit, stond in m'n sokken in de lobby, had zelfs m'n smartphone vergeten. Was zo'n beetje de enige die het serieus had genomen en vroeg me af wat nu de deal was. Bleek iemand een strijkijzer te hebben gebruikt en meteen weer opgeborgen te hebben met het koord om het strijkijzer gewikkeld wat even later tot rook en het afgaan van 't alarm leidde. Maar er zal een echte woekerende brand zijn geweest... dan wil ik niet met een vuurzee voor m'n deur zitten en als enige optie hebben om door een ruit te springen van weet ik veel hoe hoog... begrijp niet dat je dan of denkt 'zal wel niks zijn' of 'nou ja, eerst ff zorgen dat al m'n spulletjes in veiligheid zijn gebracht'. Mensen hebben echt hun prioriteiten wrong. Dat ze aanboord nu announcements moeten dan dat in het geval van een evacuatie dat je al je spullen aan boord dient te laten is eigenlijk van de zotten. En dat gaat toch 't ene oor in - 't andere uit, if überhaupt. Mensen die evacueren met een koffer, mogen ze gelijk apart nemen, koffers op een hoop gooien en in de fik steken en die lui zelf een maandje in de cel gooien. Misschien krijgen ze dan hun prioriteiten een beetje in 't gelid. __ Meer coverage en video: http://avherald.com/h?article=4c78f3e6&opt=0 | |
Piles | maandag 6 mei 2019 @ 09:14 |
Het is natuurlijk ook een paniekdingetje he, niet perse een rationele overweging. | |
Drekkoning | maandag 6 mei 2019 @ 10:48 |
Dat is puur handelen uit shock, je kan straffen wat je wilt maar dat ga je niet veranderen. Heb je de beelden uit de cabine gezien? Daar ga je echt niet voor je plezier je koffertje opzoeken. | |
shiz | maandag 6 mei 2019 @ 14:57 |
Een of andere ceremonie/event vandaag? 5 kleine helis in een convooi, nu twee militaire props. | |
Fer | maandag 6 mei 2019 @ 16:09 |
Als een maatschappij afgelopen 20 jaar, 11 crashes heeft gehad. Zou je dan instappen voor een vlucht van 1u? | |
Sunri5e | maandag 6 mei 2019 @ 17:30 |
| |
Carlos93 | maandag 6 mei 2019 @ 18:27 |
Ik snap het aan de ene kant ook nog wel, dat mensen hun koffertjes en dergelijke meenemen. Want zo'n maatschappij zal niet snel over de brug komen met een vergoeding, en gaat je persoonlijk ongetwijfeld ook nog geld kosten. (Denkend aan paspoorten en dergelijke) | |
DeeBee | maandag 6 mei 2019 @ 18:32 |
Ja, zou ook voor levend verbranden kiezen als de andere keuze vergoeding mislopen was! Treurige zaak dat er zoveel doden zijn gevallen, veel incidenten de laatste maanden lijkt het toch. | |
Iemand91 | dinsdag 7 mei 2019 @ 00:14 |
KLM heeft de 787-10 online gezet inclusief seatmap:
In Tarbes is de ontmanteling van de eerste A380's in volle gang: | |
RipCity | dinsdag 7 mei 2019 @ 06:27 |
Wat is eigenlijk de reden dat klm nooit een first class heeft?! Ik vlieg nu standaard Met Emirates e.a. en nooit klm gevlogen (behalve In eu)omdat business zo krap lijkt bij hen. Maar wat is de reden? Is er te weinig animo voor? Het soort vliegtuig? [ Bericht 0% gewijzigd door RipCity op 07-05-2019 07:35:10 ] | |
Sunri5e | dinsdag 7 mei 2019 @ 07:13 |
Geen idee. Helemaal als je ze vergelijkt met BA: | |
derLudolf | dinsdag 7 mei 2019 @ 08:00 |
Denk te weinig animo. Lufthansa biedt het volgens mij ook niet op alle vluchten aan. | |
Iemand91 | dinsdag 7 mei 2019 @ 10:43 |
PH-BFU maakt haar laatste vlucht: https://www.flightradar24.com/KLM9875/206c3fe9 EDIT: Bron Bron [ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 07-05-2019 13:34:11 ] | |
Iemand91 | dinsdag 7 mei 2019 @ 14:03 |
Je kunt het anno 2019 die vraag betere andersom stellen; waarom wél First Class (F) ? De een na de andere maatschappij stopt met F of verkleint de F cabine. Business class (J) anno 2019 is zo goed dat F weinig meer te bieden heeft terwijl de tickets wel een stuk duurder zijn. J heeft volledige platte stoelen, prima eten en drinken, lounge access op luchthavens en soms zelfs afsluitbare suites. KLM heeft overigens wel F gehad maar heeft dat in de jaren '90 afgeschaft omdat het niets meer op bracht. Dit is nog steeds te zien in de bijzondere opstelling van de galley langs de zijkant van de 747's. Dit was ook tot een paar jaar geleden nog te zien in de KLM MD-11's met de rare opstelling van de J cabine en galley. In de MD-11's heeft nooit een F cabine gezeten, maar de MD-11's waren al besteld toen besloten werd om met F te stoppen en toen kon de MD-11 indeling/galley niet meer veranderd worden. Eind jaren '70 begon KLM met Full Fare Facilities (FFF) service wat inhield dat passagiers met een full fare economy ticket voor in het toestel kwamen te zitten (direct achter F) met wat meer service e.d. Stoelen waren wel gelijk aan economy en de deze cabine werd van de rest van economy afgesloten met een flexibel te plaatsen gordijn. Je zou kunnen zeggen dat KLM hiermee de eerste maatschappij ter wereld was die Business Class aanbood. [ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 07-05-2019 14:25:14 ] | |
J.B. | dinsdag 7 mei 2019 @ 19:34 |
Waarom is Brussels Airlines eigenlijk opgehouden met het vliegen met de Soechoj Superjet? Zorgen omtrent de veiligheid of gewoonweg kosten? | |
OEM | dinsdag 7 mei 2019 @ 19:42 |
Veel technische problemen Weinig plekken in Europa waar ze gekwalificeerd zijn om aan een SSJ te sleutelen Geen/weinig reserve-onderdelen beschikbaar Dat soort dingen. | |
Sunri5e | dinsdag 7 mei 2019 @ 19:43 |
Niet aan beginnen dus. | |
derLudolf | dinsdag 7 mei 2019 @ 19:46 |
Tja, zo wordt het nooit wat natuurlijk | |
OEM | dinsdag 7 mei 2019 @ 19:48 |
Het aantal bedrijven dat hun personeel business class laat vliegen is waarschijnlijk behoorlijk afgenomen na 9/11 en de kredietcrisis. Laat staan First Class. | |
derLudolf | dinsdag 7 mei 2019 @ 21:00 |
Ik zie de relatie tussen mensen bussiness class laten vliegen en 11 september niet? | |
Xtreem | woensdag 8 mei 2019 @ 06:26 |
Lion Air? Nee, als er een alternatief is niet. | |
derLudolf | woensdag 8 mei 2019 @ 09:39 |
Ik denk dat ik zulke mensen gewoon aan de kant beuk hoor als ze in het gangpad staan om hun koffer te pakken | |
shiz | woensdag 8 mei 2019 @ 11:10 |
Of een nieuwe policy in 't leven roepen waarbij voor starten en landen de cabin crew de headracks op een druk van een knop vergrendelt. Et voilá. En dan dat lui natuurlijk een minuut lang in 't gangpad staan en proberen om 't headrack open te krijgen. Of het systeem 't laat afweten of een rugzakriempje ofzo zit zo klem dat een headrack niet meer van 't slot wil... en daar nu net in de lucht een laptopaccu besluit een thermal runaway te doen. Mja, misschien ook niet dé oplossing. | |
flipsen | woensdag 8 mei 2019 @ 14:17 |
Dan maar gewoon geen overhead lockers meer | |
shiz | woensdag 8 mei 2019 @ 15:01 |
Ja... ik heb al eens voorgesteld om er een running sushi concept van te maken, maar dat viel geloof ik niet zo in de smaak. | |
OEM | woensdag 8 mei 2019 @ 20:04 |
Happening met (langdurige) negatieve impact op economie. | |
Iemand91 | woensdag 8 mei 2019 @ 22:27 |
Op 28 juli 1963 rolde de eerste BAC One-Eleven van de productielijn in Bournemouth en op 20 augustus dat jaar vloog het haar eerste vlucht. 244 toestellen werden gebouwd. Afgelopen maandag, bijna 56 jaar later maakte de enige overgebleven exemplaar haar laatste vlucht; N164W van Northrop Grumman die haar als testvliegtuig gebruikte. Die dag steeg het op van Baltimore/Washington Airport, maakte een low flypast over de luchthaven en landde een paar minuten weer. Dat was de laatste vlucht van de 1-11 ter wereld. Dit toestel werd ooit in december 1966 aan American Airlines geleverd. Hier afgebeeld met de F-35 neus in Seattle: De laatste landing, afgelopen maandag in Baltimore: [ Bericht 8% gewijzigd door derLudolf op 13-05-2019 23:52:09 ] | |
inkjet | donderdag 9 mei 2019 @ 22:23 |
Acht stuks... geen spoor van het gerucht dat er zes extra 787's en geen A350's komen. Zou sterk zijn als dat zes 789's werden. | |
nerd4sale | vrijdag 10 mei 2019 @ 18:50 |
Als je kijkt wat er nu in bestelling is door de AF Group, lijkt het er wel op dat dat wel zo is. https://simpleflying.com/air-france-klm-aircraft-changes/ | |
inkjet | vrijdag 10 mei 2019 @ 19:37 |
De 8 787-10's die nu naar KLM komen zijn omgezet van een oorspronkelijke order voor 787-9's. Nu er zes extra Dreamliners naar KLM lijken te gaan, zou het zomaar kunnen dat ook daarvan een deel gewijzigd wordt naar -10's. Bovendien is er natuurlijk de optie om er meer te leasen, of opties om te zetten om orders. Eerst maar eens een bevestiging van KLM zelf afwachten | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 12 mei 2019 @ 22:09 |
Hadden ze vroeger wel. Niet genoeg animo voor. | |
Fiorano | maandag 13 mei 2019 @ 10:30 |
Kwam zowaar gister een IL-76 overvliegen. Zaten precies onder de aanvlieg route voor Paphos Airport. Meestal 737's natuurlijk... | |
Black-Hole | maandag 13 mei 2019 @ 11:07 |
Nu de wind weer uit het noorden waait vliegen er hier (Gouda) weer veel vliegtuigen laag over richting Schiphol. Wat me opviel is dat er best wat verschil zit tussen de vlieghoogte van de vliegtuigen. Het lijkt erop dat grotere vliegtuigen lager overvliegen dan de wat kleinere varianten. Heeft dat ermee te maken dat de grotere minder snel kunnen dalen en ze daardoor al lager komen aanvliegen of heeft dat een heel andere reden? | |
Drekkoning | maandag 13 mei 2019 @ 11:27 |
Er wordt op beide banen tegelijk geland, parallel aan elkaar. Bij een baan houden ze het verkeer op 3000 ft bij het oppakken van het verlengde van de baan, en bij de andere op 2000. Zo voorkom je dat er direct een probleem ontstaat als een van de vliegtuigen het verlengde van de baan niet netjes oppakt maar er doorheen schiet. Ook zou het anders problemen op kunnen leveren met TCAS, het systeem dat ervoor zorgt dat vliegtuigen niet botsen. Dat ziet namelijk de vliegtuigen op elkaar afvliegen, niet wetende dat hij op het laatst nog weg gaat draaien. Dit ondervang je door op verschillende hoogtes te vliegen. [ Bericht 11% gewijzigd door Drekkoning op 13-05-2019 11:33:46 ] | |
Black-Hole | maandag 13 mei 2019 @ 11:38 |
Als leek kan ik het gedeeltelijk volgen maar de twee parallelle aanvliegroutes waren inderdaad duidelijk zichtbaar. Desondanks zag ik ook dat er tussen die twee aanvliegroutes verschil zat qua vlieghoogte maar de linker (wester) route was al sowieso lager dan de rechter. Was overigens een prachtig gezicht om ze zo over te zien vliegen. | |
Drekkoning | maandag 13 mei 2019 @ 12:02 |
Ja dat kan hoor, vaak wordt een vliegtuig naar een hoogte geklaard en kan de piloot zelf bepalen hoe snel hij daalt etc. Er kan dus verschil tussen vliegtuigen zitten wat dat betreft | |
Iemand91 | dinsdag 14 mei 2019 @ 11:46 |
Gisteren zijn er bij wijze van test voor het eerst passagiersvliegtuigen geland op de nieuwe luchthaven van Beijing; Beijing Daxing International Airport. Als eerste landde er een Airbus A380 (B-6138) van China Southern Airlines, daarna een A350-900 (B-307Y) van China Eastern Airlines, dan een Boeing 747-8i (B-2480) van Air China en als laatste een 787-9 (B-1356) van Xiamen Airlines. De nieuwe luchthaven zal op 30 september open gaan en zal de nieuwe hub worden voor Skyteam (o.a. KLM gaat dus verhuizen van de oude luchthaven) en ook OneWorld zal grotendeels naar de nieuwe luchthaven verhuizen. Star Alliance zal op de oude luchthaven blijven. | |
Adrie072 | dinsdag 14 mei 2019 @ 12:31 |
Beetje stoffig daar. | |
Peterselieman | dinsdag 14 mei 2019 @ 18:22 |
Daar kan het wel redelijk snel, terwijl de opening van Berlin Brandenburg volgens de laatste berichten opnieuw vertraging gaat oplopen | |
Adrie072 | dinsdag 14 mei 2019 @ 19:15 |
Daar kan een boek over geschreven worden. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 15 mei 2019 @ 05:59 |
Ik had nog niet gezien hoe hard hij neerkomt (bij 30 seconden). Vraag me af wat die gasten aan het doen waren. Ze komen ook heel hard binnen. [ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 15-05-2019 06:10:44 ] | |
Viezze | woensdag 15 mei 2019 @ 09:08 |
Dit is wel een goede analyse over de crash: https://leehamnews.com/20(...)heremetyevo-airport/ Geeft aan wat een reden kan zijn dat er zo hard geland werd. | |
Iemand91 | donderdag 16 mei 2019 @ 14:36 |
Air Canada enters into Exclusive Agreement with Transat A.T. Inc. to pursue a Combination of the two Companies
| |
DeeBee | donderdag 16 mei 2019 @ 15:14 |
Canadese markt wordt nog meer een monopolie. Ook al ziek beschermd, geen slots en rechten voor buitenlandse carriers, lol. | |
shiz | donderdag 16 mei 2019 @ 15:46 |
Als ik 't goed zie een gevalletje dittum: https://www.boldmethod.co(...)f-porpoise-landings/ | |
Iemand91 | donderdag 16 mei 2019 @ 21:55 |
Gisteren is op John F. Kennedy International Airport het TWA Hotel geopened in het iconische TWA Flight Center ontworpen door Eero Saarinen. Het hotel heeft 512 kamers en is het enige hotel op de luchthaven. Op het dak komt een infinity pool en een observatiedeck met uitzicht op de luchthaven (beiden nog niet open). Daarnaast is het bekende 57 jaar oude departures board gerestaureerd (en toont nu niet bestaande vluchten) De oude incheckbalies met bagagebanden: De bekende tunnels: Ook is er een TWA museum: Na de TWA terminal is het meest opvallende onderdeel van het hotel wel de Lockheed L-1649 Starliner. Van de 44 gebouwde exemplaren is dit een van de 4 die nog zijn overgebleven. Dit toestel werd in 1958 aan TWA (Trans World Airlines) geleverd. Na diverse omzwervingen (waaronder gebruikt als drugstoestel om marihuana te droppen vanuit een cargo-door) kwam ze in 1986 op Auburn/Lewiston Municipal Airport in Maine te staan. In 2007 kocht Lufthansa het toestel (samen met nog 2 andere L-1649's) met als doel 1 weer in vliegwaardige toestand te krijgen. In maart 2018 kondigde Lufthansa te stoppen met het project. De L-1649 die weer vliegwaardig zou worden wordt nu in stukken naar Duitsland gebracht; verder is de toekomst voor dat toestel onzeker. Deze - eens tot donor gedoemde - L-1649 dient nu als cocktail-bar bij het TWA hotel. Eind maart werd de romp van dit toestel enkele dagen tentoongesteld op Times Square: | |
Adrie072 | vrijdag 17 mei 2019 @ 14:30 |
Mooi zeg! | |
Sunri5e | vrijdag 17 mei 2019 @ 23:27 |
Dit vind ik toch apart. Je wijkt dus uit naar de Azoren. Volgens Flightradar ben je er al bijna en dan blijkt dat die persoon is overleden. Zie hier onderstaande link van die vlucht op Flightradar. Dan maak je dus de keus om nog 5 uur door te vliegen naar Curacao met een dood persoon in de cabine. Wat gebeurt er dan met zo'n persoon? Blijft dat tussen de rest van de passagiers nog een aantal uren in de stoel zitten? Ik ben echt niet bang om personen te zien die overleden zijn maar ik zou het toch best apart en ongemakkelijk vinden als er een persoon naast, voor of achter mij zou zitten dat overleden is. https://www.flightradar24.com/data/flights/kl755#208493f3 | |
Drekkoning | vrijdag 17 mei 2019 @ 23:34 |
Dat soort keuzes worden gemaakt aan de hand van aantal factoren, een daarvan is waar je tot die tijd het lijk laat. Grote kans dat er een stoelrij vrij was, of wat mensen verplaatst, zodat het lijk op een achterste rij terecht kon. | |
Sunri5e | vrijdag 17 mei 2019 @ 23:36 |
Tsja, toch blijf ik het vreemd vinden. Grote kans dat de rij ervoor bezet blijft en dat de stewardessen gewoon verder gaan met uitserveren van eten en drinken.... | |
Drekkoning | vrijdag 17 mei 2019 @ 23:37 |
Jep. Alhoewel de service waarschijnlijk al redelijk overhoop ligt vanwege het medische incident en de uitwijk. | |
Iemand91 | vrijdag 17 mei 2019 @ 23:47 |
En het feit dat ze net een sterfgeval hebben gehad hakt er ook wel in. Maatschappijen hebben overigens vaak bodybags aan boord. De Singapore A340-500's hadden zelfs speciale 'kasten' achterin waar de overledene geplaatst kon worden vanwege de extreme lange vluchten die die kisten maakten. En sterfgevallen aan boord gebeuren honderden keren per jaar. [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 18-05-2019 00:33:22 ] | |
shiz | zaterdag 18 mei 2019 @ 00:38 |
Vooral omdat lijken vrij snel lichamelijke sappen lekken zeg maar... en er na wat tijd stijfheid optreed waardoor ze moeilijk te verplaatsen zijn... | |
Viezze | zaterdag 18 mei 2019 @ 00:41 |
Laten we niet vergeten dat er plekken zijn waar de crew kan uitrusten/slapen. Ik kan me niet voorstellen dat ze een dood persoon tussen de mensen zetten, zeker niet in het zicht. Zal vast over na zijn gedacht. Vergeet ook niet dat de Azoren geen bekend vliegveld is voor KLM en Curacao wel. Als er toch geen urgentie meer is kan ik me zo’n beslissing voorstellen. | |
Sunri5e | zaterdag 18 mei 2019 @ 00:56 |
Vooral dat eerste. Ik zie dat kort na alles het vliegtuig weer in gebruik is genomen. Onwetende zitten dus op een plek waar net daarvoor een dode heeft gelegen met lichaamssappen uitstoot.... | |
Sunri5e | zaterdag 18 mei 2019 @ 00:57 |
Dus die leggen in een bed waar de crew in kan rusten? Dat lijkt mij ook niet. | |
Drekkoning | zaterdag 18 mei 2019 @ 01:10 |
Nee, dat gebeurt ook niet. In principe wordt er gewoon een lege rij etc voor gebruikt. | |
Karstman | zaterdag 18 mei 2019 @ 11:39 |
Wat ook mee zal spelen is dat Curacoa een land is binnen ons koninkrijk en als die mevrouw de Nederlandse nationaliteit heeft het qua formaliteiten net wat makkelijker is om zaken te regelen op Curacao dan op de Azoren. | |
derLudolf | zaterdag 18 mei 2019 @ 12:50 |
Dat lijkt mij ook, zeker als die vrouw ook Nederlands is | |
Iemand91 | zaterdag 18 mei 2019 @ 22:59 |
Vandaag - maar dan 30 jaar geleden - werd na lang wachten de allereerste Boeing 747-400 aan KLM geleverd; PH-BFA "City of Atlanta". Het was de 10e geproduceerde 747-400. Op 6 april 1986 plaatste KLM een order voor 6 747-400's; destijds de duurste order van KLM ooit. KLM was de 5e maatschappij ter wereld die de 747-400 bestelde en bij levering op donderdag 18 mei 1989 was het de wereldwijd de 3e gebruiker en de eerste Europese gebruiker van de nieuwste versie van de 747. Op moment van levering had KLM het aantal orders alweer opgeschroefd naar 13 747-400 toestellen. Na een inzegening door de vrouw van de burgemeester van Atlanta vloog de gloednieuwe 747 naar Amsterdam waar op 19 mei, even na het middaguur op Schiphol landde. PH-BFA maakte haar eerste commerciële vlucht op 7 juni 1989 als KL641 naar New York JFK. Slechts 12 dagen na deze vlucht (1 dag voordat KLM in Seattle hun 2e 747-400 in ontvangst zou nemen; PH-BFB) knalde de 747 bij het taxiën naar de startbaan (weer voor een vlucht naar JFK) met een van haar linkermotoren op een grasmaaier; de motor raakte ernstig beschadigd en moest gewisseld worden. De inzittende van de grasmaaier kon overigens na korte behandeling in het ziekenhuis naar huis. De Atlanta zou in ruim 27 jaar commerciële service ruim 125.000 vlieguren maken met bijna 17.000 cycles. Op 16 oktober 2016 maakte ze haar laatste (commerciële) landing op Schiphol als KL736 uit Curacao. Op 7 november werd ze overgevlogen naar Teruel, Spanje waar ze nog altijd staat. Op 24 juli 2017 is haar registratie in het luchtvaartuigregister doorgehaald. Bron KLM zou uiteindelijk 13 maal een order plaatsen voor de 747-400 voor in totaal 25 toestellen. De laatste order voor de -400 was op 14 juni 2002, voor nog 1 747-400ERF; de PH-CKC "Oranje" [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-05-2019 23:42:29 ] | |
J.B. | maandag 20 mei 2019 @ 14:04 |
Ruimbagage verre KLM-vlucht gaat geld kosten https://nos.nl/l/2285492 Waarom doen maatschappijen als KLM zo hun best om steeds meer op low-cost carriers te gaan lijken? | |
#ANONIEM | maandag 20 mei 2019 @ 15:22 |
Omdat het voor de gemiddelde passagier die zich een paar keer per jaar in cattle class laat vervoeren het vooral goedkoop moet zijn. Verder lijkt het me vooral een win voor mensen met skyteam status, in tegenstelling tot bij veel oneworld alliance blijven je baggage allowance geldig op een economy light fare. Al heeft oneworld die goedkope fares alleen op de korte TATL hops [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2019 15:24:43 ] | |
flipsen | maandag 20 mei 2019 @ 16:27 |
Dat is toch al lang zo, in ieder geval op vluchten naar Zuid-Amerika. Ik ging daar nog wel eens mee in de mist voor klanten en dan kon ik later 50 euro per vlucht per koffer aftikken uit eigen portemonnee Ik snap best dat het merendeel van mijn klanten met KLM wil vliegen, maar zelf geef ik absoluut de voorkeur aan AirEuropa of zelfs Iberia. Prijsvechter Norwegian heb ik nog niet geprobeerd en ook met Lufthansa moet ik nog steeds vliegen, lekker in de 747 | |
#ANONIEM | maandag 20 mei 2019 @ 16:53 |
Zover ik weet alleen naar east coast in de VS? Je weet zeker dat die 50 euro daavoor was? Iberia vind ik ook wel prettig naar Zuid-Amerika ja, mijn voorkeur. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2019 16:55:50 ] | |
flipsen | maandag 20 mei 2019 @ 18:13 |
Al tijden bij KLM, in ieder geval naar Argentinie, Chili en Peru. | |
derLudolf | maandag 20 mei 2019 @ 19:13 |
Je bent zelf ondernemer? Anders vreemd dat je als werknemer moet opdraaien voor een foutje | |
Iemand91 | maandag 20 mei 2019 @ 20:07 |
KLM begon in november 2016 met Light tickets (zonder ruimbagage) binnen Europa, in april 2018 naar Canada en de Verenigde Staten, oktober 2018 naar de Caraïben, Centraal- en Zuid-Amerika en nu dus ook Afrika, het Midden-Oosten, het India en Azië. Een handvol bestemmingen nog niet, maar voor de rest nu dus praktisch wereldwijd. | |
flipsen | maandag 20 mei 2019 @ 20:48 |
Eigen toko | |
Sunri5e | maandag 20 mei 2019 @ 22:24 |
Geen idee. Ik kies/koos juist voor KLM voor de service. Maar dat begint steeds minder te worden. Door dit soort dingen werk je juist in de hand dat passagiers nog meer handbagage mee gaan nemen. | |
Iemand91 | maandag 20 mei 2019 @ 23:54 |
Hier te volgen: https://www.flightradar24.com/DAL9960/2095a9a1 Airbus celebrates delivery of its 12,000th aircraft – an A220-100 to Delta Air Lines
| |
Karstman | dinsdag 21 mei 2019 @ 08:36 |
Dat is toch een CS100? Ok Airbus heeft die tent gekocht maar het is toch een beetje lullig om je mijlpaal te vieren met een kist van een ander. | |
Xtreem | dinsdag 21 mei 2019 @ 10:44 |
Hoezo kist van een ander? Airbus is eigenaar, kist is onder Airbus management gebouwd. m.i. juist slim om het met deze, relatief onbekende kist te vieren - extra publicity | |
Karstman | dinsdag 21 mei 2019 @ 13:40 |
ja maar ontwikkeld door Bombardier en volgens mij nog ruim voor dat ze van Airbus werden. Maar op zich wel handig om een wat onbekendere kist onder de aandacht te brengen. | |
The_stranger | woensdag 22 mei 2019 @ 15:06 |
Het lijk wordt in een bodybag geplaatst en uit het zicht van de passagiers geplaatst. Het probleem met de Azoren, in tegenstelling tot curaçao, is dat KLM daar zelden tot nooit komt. Op zich geen probleem als het om een noodgeval gaat, maar het kan wel een probleem zijn voor de rest van de vlucht. Is het weer een beetje fatsoenlijk? Landen in een storm is een optie als je haast hebt, minder een optie als er geen haast meer is. Zorgt deze storm bij vertrek misschien voor vertraging? Hoe lang duurt het voordat het medisch geval afgehandeld is? Hoe lang voordat er weer brandstof getankt is? Het zou goed kunnen dat door de landing en de vertraging die daar ontstaat de bemanning wettelijk gezien uit de uren loopt en niet meer verder mag vliegen. Dat kan ook op curaçao gebeuren, maar daar komt KLM elke dag en dus kan men de tijden beter inschatten en het is makkelijker om een nieuwe crew daar te krijgen in plaats van op de Azoren. Als laatste had het nog een optie geweest kunnen zijn, al denk ik in dit geval niet, dat ze door niet te landen op de Azoren mogelijk nog genoeg brandstof hadden om hun eindbestemming te halen als alles mee zat. Zit het niet mee, is een latere tussenstop altijd nog mogelijk. | |
Iemand91 | vrijdag 24 mei 2019 @ 18:37 |
De enige Kuwait Airways 747-400M (9K-ADE) is momenteel onderweg naar Enschede voor ontmanteling door AELS: https://www.flightradar24.com/KAC8170/20a0d14c Verwachte aankomst in Enschede is rond 20:00 uur. Hiermee is KLM "officieel" de laatste airline die commerciële passagiersvluchten uitvoert met 747-combi toestellen. En nu de kanttekeningen bij deze statement voor alle mierenneukers: - 9K-ADE was namelijk een 747-400M, maar heeft schijnbaar nooit - of in ieder geval de laatste jaren - in combi configuratie gevlogen. - Nadruk op commerciële vluchten, want er vliegen nog 2 747-400M's rond maar dan in VIP uitvoering. - Nadruk op passagiersvluchten want er vliegen nog 747-400M's rond die zijn verbouwd naar full cargo. EDIT @ zaterdagmiddag: aankomst in Twente: [ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 25-05-2019 15:37:07 ] | |
Iemand91 | vrijdag 24 mei 2019 @ 23:17 |
En Delta voegde gisteren/vandaag weer een nieuwe bestemming toe aan het Delta netwerk van/naar Amsterdam namelijk DL76/DL77 van/naar Tampa, Florida. Het is de 11e Delta bestemming van/naar Amsterdam, de 2e in Florida en hiermee komen ze deze zomer op 21 vluchten per dag van en naar Amsterdam. | |
Iemand91 | zaterdag 25 mei 2019 @ 22:02 |
Op moment van posten is het exact 40 jaar geleden dat vlucht 191 van American Airlines vlak na takeoff neerstortte in Chicago. Vlucht 191 ging van Chicago O'Hare International Airport naar Los Angeles LAX. Kort nadat de DC-10 aan de takeoff run was begonnen was brak de linkermotor af, schoot vooruit en omhoog, vloog over de vleugel heen en kwam op de baan terecht. Bij het afbreken van de motor raakten hydraulische leidingen van de leading-edge slats beschadigd en viel een deel van het elektrisch systeem weg (dat werd gevoed door motor #1) waaronder de instrumenten van de gezagvoerder en diens stick shaker. Ook viel de cockpit voice recorder uit; het laatste wat is opgenomen is een bonzend geluid dat waarschijnlijk de motor is die afbreekt gevolgd door de first officer uitgeroepen Damn! De DC-10 steeg op maar doordat de druk in het hydraulische systeem voor de linkerslats wegviel trokken die terug waardoor de linkervleugel liftvermogen verloor. Doordat ook elektrische systemen wegvielen werden de piloten niet gewaarschuwd dat de slats terugtrokken. Dat het toestel onder stall snelheid kwam, kwam ook niet door doordat de stick shaker van de gezagvoerder ook niet meer werkte. (een stick shaker voor de first officer was een optie; sinds deze crash is is deze verplicht voor beide piloten). De DC-10 rolde naar links en 50 seconden nadat de motor afbrak stortte ze neer op een veld 1400 meter achter de startbaan. Grote delen van het toestel werden door de crash naar een trailer park geslingerd waar 5 trailers en een aantal auto's werden verwoest. Geen van de 271 inzittenden overleefden de crash, evenals 2 garagemedewerkers op de grond. Het is tot op de dag van vandaag het dodelijkste luchtvaartongeval in de Verenigde Staten. De DC-10 was voorzien van een systeem waarbij een camera achter de gezagvoerder geplaatst was en het beeld werd getoond op schermen in de cabine. Het is echter onduidelijk of dit systeem aan stond en zo ja; of dit systeem wegviel toen een deel van het elektrische systeem wegviel. Deze crash deed - al reeds beschadigde - reputatie van de DC-10 niet goed. Zeker niet toen op de zondag 2 dagen na de crash foto's verschenen op de voorpagina van de Chicago Tribune gemaakt door Michael Laughlin die een layover had in Chicago. Ook had hij een foto gemaakt van het toestel vlak voor de crash, toen het op weg was naar baan 32R: Een passagier op een arriverende vlucht maakte de volgende foto's: Oorzaak van de crash lag bij het onderhoud door American Airlines. Door een andere procedure van motor verwijderen (iets wat 2 maanden eerder was gebeurd) raakte de ophanging van de motor beschadigd wat door metaalmoeheid verergerde waardoor uiteindelijk de ophanging het begaf; de motor brak af. [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 25-05-2019 22:12:27 ] | |
Iemand91 | zondag 26 mei 2019 @ 01:42 |
En vandaag (eer)gisteren werd de laatste inaugurale A380 vlucht gemaakt. All Nippon Airways vloog hun eerste commerciële vlucht van Tokio naar Honolulu. ANA heeft 2 A380's in ontvangst genomen; de 3e en laatste volgt later dit jaar. De A380's zullen voorlopig uitsluitend op deze route ingezet worden; eerst 3 maal per week wat uiteindelijk wordt opgeschroefd naar 10 vluchten per week. Sam Chui was uiteraard aan boord: En dit is ook wel bizar om te zien: AIRBUS A340-600’S DOEN FLYPAST BIJ INAUGURATIE ZUID-AFRIKAANSE PRESIDENT
* Iemand91 kijkt nog maar eens in de lucht of hij Starlink kan zien... | |
Hojdhopper | maandag 27 mei 2019 @ 12:22 |
Grootste partij Amsterdam wil groei Schiphol tegenhouden Diepe zucht... | |
shiz | maandag 27 mei 2019 @ 12:41 |
Ik mag hopen dat ze al hun vakanties met een tentje in de achtertuin doorbrengen, want anders is het wel heel hypocriet. Wel de lusten, niet de lasten, zeker? | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 28 mei 2019 @ 20:04 |
Alsof alleen maar steeds meer zaligmakend is. | |
RipCity | dinsdag 28 mei 2019 @ 20:09 |
Sam chui is wel een held he @Iemand91 sympathieke gast | |
Iemand91 | dinsdag 28 mei 2019 @ 22:05 |
Slechte editing en audio, geen goede 'reviewer' (om over afhankelijkheid nog maar niet te spreken), maar wel een met enorm veel access tot bijzondere vluchten/plekken en inderdaad, ook best sympathieke gast inderdaad. | |
Iemand91 | woensdag 29 mei 2019 @ 11:20 |
Airbus bestaat 50 jaar. THE MOMENT TWO SIGNATURES MADE EUROPE FLY 6 Airbus toestellen zullen vandaag rond 12:00 uur een flypast maken boven Toulouse. Ook de Patrouille de France, de demonstratie-eenheid van de Franse Luchtmacht doet mee. A220: C-FFDO A319neo: D-AVWA A330neo: F-WTTN A350-1000: F-WMIL BelugaXL: F-WBXS A380: F-WWOW EDIT: de flypast is geannuleerd. Reden lijkt het weer te zijn. Nou ja; de BelugaXL en A380 deden nog wel een flypast... Flypast zal hier live te zien zijn: De toestellen vanmorgen in Toulouse, voor vertrek: EDIT #2: [ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 29-05-2019 15:35:57 ] | |
Iemand91 | woensdag 29 mei 2019 @ 11:47 |
En de Nederlandse Catalina PH-PBY heeft Nederland voorgoed verlaten. Om 10:30 uur vertrok de Catalina vanaf Lelystad uitgeleid door de 4 Fokker S-11's van de Stichting Fokker Four, de North American AT-6 Texan van Wings over Holland en de DC-3 van Dutch Dakota Association. Eerst een flypast over de luchthaven van Lelystad en vervolgens via/over Texel naar Wick Airport in Noord-Schotland. De volgende stops zijn (volgens planning) Birk Reykjavik (IJsland), Narsasuak (Groenland), Goose Bay (Newfoundland), Bangor (Maine) en dan via nog onduidelijke luchthavens uiteindelijk naar New Smyrna Beach Municipal Airport in Florida. | |
Hojdhopper | woensdag 29 mei 2019 @ 13:58 |
Nee, niet per definitie altijd en overal. | |
Braindead2000 | donderdag 30 mei 2019 @ 05:09 |
Een paar dagen geleden vlogen twee grote passagiersvliegtuigen laag en dicht bij elkaar tot twee keer toe recht boven mijn hoofd over terwijl ik in de tuin stond. Best wel een apart gezicht. Mogen die dingen zo dicht bij elkaar vliegen? | |
shiz | donderdag 30 mei 2019 @ 05:35 |
Het is gebruikelijk voor luchtverkeer om een holding te vliegen daar vliegtuigen niet als een helikopter gewoon ff kunnen hoveren als ze om een of andere reden ff moeten wachten/tijd nodig hebben. Daar kunnen prima meerdere toestellen in zitten. Die worden gesepareerd d.m.v. hoogte. Standaard holding pattern zit daar op 2000' dat is zo'n 600m hoog, met 1 min outbound legs. 't Kan best zijn dat die ene zo hoog vloog en de ander op bijv. 3000' of 4000ft zat. Heel normaal. Hoewel, heel normaal. Normaal gesproken is ver van tevoren al duidelijk dat je een holding moet vliegen en dan blijf je het liefst zo hoog mogelijk voor fuel economy. Op 2000' holdings vliegen komt naar mijn ervaring dus niet heel vaak voor, zelfs in 't geval van een go-around krijgen toestellen meestal vrijwel direct vectors voor een nieuwe approach line-up (op grotere luchthavens zijn er gelukkig dan ook vaak meerdere landingsbanen). ~ http://www.ais-netherland(...)-2.EHRD-IAC-24-1.pdf | |
Braindead2000 | donderdag 30 mei 2019 @ 06:23 |
Normaal vliegen vliegtuigen hier niet zo laag over. Ik dacht "Wat is dat nou?" En dan ook nog eens twee grote vliegtuigen tegelijk, vlak bij mekaar, voor mijn gevoel. | |
shiz | donderdag 30 mei 2019 @ 06:56 |
Kan ik me voorstellen. Normaalgesproken hoeven er gelukkig dan ook geen rondjes gevlogen te worden. Maar 't kan dus sporadisch voorkomen, maar als dat dan eens gebeurt is het verder een vrij normale procedure dat toestellen boven een baken hetzelfde rondje vliegen en niet zozeer horizontaal, maar verticaal worden gesepareerd. Er zijn constant vliegtuigen met 1000 voet/~300m separatie onderweg. Op een Europese vlucht richting het oosten kan een toestel op FL330 een toestel in tegenovergestelde richting op FL340 tegenkomen. Nu lijkt dat niet veel, maar gevaarlijk is dat nu niet echt. Wel is het oppassen voor wake turbulence, de verstoorde lucht die een toestel achter zich laat (die naar buiten en onder wegtrekt en langzaam wegebt), die vooral met een lichte zijwind in 't pad van een ander toestel kan komen en voor een flinke oplawaai kan zorgen. In sommige gebieden wordt SLOP toegepast: https://en.wikipedia.org/wiki/Strategic_lateral_offset_procedure . Ook 'praten' de toestellen onderling met elkaar (TCAS), dus als er iets is dan is de resolutie 'jij stijgt, ik daal' bijvoorbeeld. | |
Iemand91 | vrijdag 31 mei 2019 @ 13:14 |
Na bijna 5 maanden afwezigheid (onderhoud) is Surinam Airways A340 weer onderweg naar Amsterdam vanuit Frankfurt-Hahn: https://www.flightradar24.com/SLM3002/20b6836f Vanmiddag om 15:15 uur zal ze weer de eerste vlucht maken naar Paramaribo. PZ-TCR Surinam Airways Airbus A340-300 by Robert C747, on Flickr | |
Sunri5e | vrijdag 31 mei 2019 @ 13:25 |
5 maanden?? Dat zal flink wat geld gekost hebben. | |
Iemand91 | zaterdag 1 juni 2019 @ 22:54 |
Nou, dat was kort: Exclusive: Space firm founded by billionaire Paul Allen closing operations - sources
| |
Sunri5e | zondag 2 juni 2019 @ 08:55 |
| |
Sunri5e | zondag 2 juni 2019 @ 08:58 |
| |
Nieuwschierig | maandag 3 juni 2019 @ 12:59 |
Ze dachten zeker: "laten we maar uitgaan van 12 AOA-indicators, hebben we in elk geval dat maar vast redundant gemaakt" | |
Iemand91 | maandag 3 juni 2019 @ 13:31 |
| |
Drekkoning | maandag 3 juni 2019 @ 13:34 |
Met de opmerking dat het gros daarvan geen AoA sensor is | |
flipsen | maandag 3 juni 2019 @ 15:16 |
Ik vind het heiligschennis. Er is maar 1 Flying V: Verder wel een tof project | |
Nieuwschierig | maandag 3 juni 2019 @ 17:22 |
Dat ding gaat ook nooit vliegen. Allemaal voor de bühne. | |
Cobra4 | maandag 3 juni 2019 @ 17:39 |
Bron | |
Drekkoning | maandag 3 juni 2019 @ 20:18 |
Neu, dat klopt. Alhoewel het ontwerpen ervan weer veel technieken en ideeën oplevert om de luchtvaart te verduurzamen. En KLM verbindt zijn naam er inderdaad aan om zich te associëren met verduurzaming. Zie ook https://www.telegraaf.nl/(...)l-voor-investeringen | |
Iemand91 | woensdag 5 juni 2019 @ 18:50 |
https://www.daksovernormandy.com/Op dit moment gaande: Flightradar: https://www.flightradar24(...)05,20c7d17e,20c7a5e4 Meer dan 30 DC-3's/Dakota's zijn het kanaal overgestoken en droppen boven Normandië 250 paratroopers. Live te zien op Twitch: https://www.twitch.tv/dasvaldez [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-06-2019 19:30:30 ] | |
Sunri5e | woensdag 5 juni 2019 @ 22:58 |
| |
Peterselieman | woensdag 5 juni 2019 @ 23:13 |
en het plaatje: Van wat ik ervan kan zien, ziet het er goed uit | |
firecow | donderdag 6 juni 2019 @ 00:50 |
Bah wat easy en cheap gedaan zeg | |
Drekkoning | donderdag 6 juni 2019 @ 01:11 |
Wtf, je viert je honderd jarig bestaan, als oudste airline ter wereld, toch niet met een paar stickers op je romp Wat een aanfluiting. | |
shiz | donderdag 6 juni 2019 @ 02:11 |
Joah, jammel. Hadden ze Mees z'n werk wel mogen doen: • https://www.instagram.com/p/Bx5QK69HUYz/ | |
Pino112 | donderdag 6 juni 2019 @ 02:22 |
Nog twee fotos in link, dit is de beste | |
Iemand91 | donderdag 6 juni 2019 @ 11:15 |
British Airways is niet eens 100 jaar en beweert van wel en verft 4 kisten in retro-livery en gaat er een dag binnenlandse vluchten mee uitvoeren. KLM *is* 100 jaar en doet een stickertje op een toestel... (Schijnt wel dat ze op meerdere/alle toestellen een sticker o.i.d. plaatsen) Ze hadden een van de 747 die de laatste tijd in groot onderhoud gingen in de originele 747-classic kleuren moeten spuiten. Kon KLM mooi 50 jaar 747's (ook iets wat weinig maatschappijen kunnen zeggen) en 100 jaar KLM kunnen combineren. Een beetje zoals ze met de 95 jaar 737 retrojet hebben gedaan. Bron [ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 06-06-2019 12:09:05 ] | |
Drekkoning | donderdag 6 juni 2019 @ 11:18 |
Ik hoop stiekem dat dat nog gaat gebeuren. | |
inkjet | vrijdag 7 juni 2019 @ 09:36 |
Het probleem is dat je de livery na een jaar moet vervangen en dan praat je niet over twee tientjes. | |
Drekkoning | vrijdag 7 juni 2019 @ 09:39 |
Dat moet helemaal niet. Kan je rustig een hele tijd laten zitten, net als die retro 737 met het 95 jarig bestaan. Denk dat BA die kisten ook niet binnen een jaar weer overspuit hoor. | |
Iemand91 | vrijdag 7 juni 2019 @ 13:41 |
De 747's behouden inderdaad de retro-livery tot ze uitgefaseerd worden. Wat het plan is voor de A319 weet ik niet. | |
#ANONIEM | zaterdag 8 juni 2019 @ 11:14 |
Dit gaat dus niet door Satire om te lachen. [ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2019 11:15:55 ] | |
Iemand91 | zaterdag 8 juni 2019 @ 12:17 |
In Londen is momenteel Trooping the Colour gaande. Hoogtepunt wordt weer de flypast door de RAF. Dit is wat men kan verwachten: De flypast wordt rond 1 uur vanmiddag (14:00 uur Nederlandse tijd) boven Buckingham Palace verwacht en is live te zien op BBC1. Hoe zoiets eruit ziet is te zien in een vorige post van mij. EDIT: helaas moesten vanwege het weer (ook daar waait het hard) een aantal toestellen zich terugtrekken. De Chinook, Puma helikopter, de BAe, 4 Typhoons en de Red Arrows konden wel doorgaan: [ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 08-06-2019 20:55:41 ] | |
flipsen | zaterdag 8 juni 2019 @ 15:21 |
Gisteravond moest vlucht AR1305 van Miami naar Buenos Aires uitwijken en een voorzorgslanding maken op Bogota, vanwege rook in één van de laadruimen, waar ze door ambulances en brandweer werden opgewacht. Bron: https://tn.com.ar/socieda(...)cia-en-bogota_968743 Lijkt me toch wel apart als je dan uit je raampje kijkt en je ziet deze meneer staan: | |
Iemand91 | maandag 10 juni 2019 @ 20:50 |
EDIT: Update van de FAA: [ Bericht 23% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2019 21:28:36 ] | |
Iemand91 | donderdag 13 juni 2019 @ 15:39 |
Vanmorgen heeft Japan Airlines in Toulouse hun eerste A350 in ontvangst genomen. JAL heeft in totaal 31 A350's besteld, 18 A350-900 en 13 A350-1000. De -900's zullen initieel op de high frequency binnenlandse routes worden ingezet en de -1000's op de long haul internationale routes. De eerste commerciële vluchten beginnen in september op de Tokio Hanede - Fukuoka route. Dit is de eerste A350 voor een Japanse Airline en tevens de eerste nieuwe Airbus voor JAL ooit. In het verleden heeft JAL wel met een aantal A300-600R's gevlogen, maar die waren overgenomen van Japan Air System; destijds Japan's 3e maatschappij die in 2002 met JAL fuseerde. Deze vlucht vanuit Frankrijk naar Japan wordt gevlogen op een mix van conventionele en synthetische brandstof. https://www.flightradar24.com/JAL8102/20e08573 | |
Iemand91 | donderdag 13 juni 2019 @ 20:28 |
De 2 F35's die voor de luchtmachtdagen in Volkel naar Nederland komen hangen waarschijnlijk nu boven Schotland. McDonnell Douglas KDC-10 T-235 die in de VS problemen had lijkt hun het eerste deel vanaf de reis ondersteunt te hebben en is vanavond in Eindhoven geland. T-264 is hun tegemoet gekomen en vliegt nu weer terug en hangt boven Schotland, waarschijnlijk dus samen met de 2 F35's. De tankers zijn te zien; de F35's niet, ook niet op de 'alternatieve' trackers. Overigens staat deze beauty momenteel op Schiphol: State of Kuwait A345 by Ramon Kok, on Flickr (Afgebeeld bij de landing op Schiphol, gisteravond) | |
Iemand91 | zaterdag 15 juni 2019 @ 20:41 |
| |
Pino112 | zondag 16 juni 2019 @ 00:44 |
Oranjebloesem. | |
Iemand91 | maandag 17 juni 2019 @ 13:35 |
‘Boeing 747 van KLM Cargo beschadigd door Dreamliner’
| |
flipsen | maandag 17 juni 2019 @ 15:13 |
Zoek de verschillen: | |
Surveillance-Fiets | maandag 17 juni 2019 @ 15:17 |
Misschien hebben ze op Twente nog een stukje plaatwerk staan voor ze... | |
Iemand91 | dinsdag 18 juni 2019 @ 13:02 |
Het nieuwe regeringstoestel is officieel overgedragen aan Nederland. PH-GOV landde vanmorgen in Woensdrecht vanuit Charleston (waar het toestel afgelopen vrijdag heen vloog). Verder:
| |
flipsen | dinsdag 18 juni 2019 @ 16:21 |
Blijft een enorme gemist kans, die livery | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 juni 2019 @ 16:43 |
Maar overspuiten is een kostbare exercitie en de 747's zijn binnen twee jaar de vloot uit. Misschien als er nog een kist voor een D-inspectie moet, maar anders zie ik het niet gebeuren. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 18 juni 2019 @ 16:44 |
Wat is er mis mee, dan? | |
spapaars | woensdag 19 juni 2019 @ 15:05 |
Lijkt mij niet de normale route. Blijft cirkelen boven de Noordzee. [ Bericht 35% gewijzigd door spapaars op 19-06-2019 15:23:22 ] | |
Karstman | woensdag 19 juni 2019 @ 15:48 |
Medisch of technisch probleem en hij cirkelt om brandstof te lozen denk ik voor hij naar Amsterdam komt. | |
spapaars | woensdag 19 juni 2019 @ 16:08 |
Zo'n vermoeden heb ik ook. Ondertussen al 2½ uur in de lucht | |
spapaars | woensdag 19 juni 2019 @ 16:45 |
TjjWester | woensdag 19 juni 2019 @ 16:53 |
Waarom? Mooie strakke livery. Die tevens ook eerlijker is over het gebruik. | |
Iemand91 | woensdag 19 juni 2019 @ 18:29 |
KLM bestelt nieuwe Embraers
| |
Drekkoning | woensdag 19 juni 2019 @ 19:21 |
Logische stap met de beperkte slots. Gaaf toestel wel | |
OEM | woensdag 19 juni 2019 @ 21:13 |
Gaat de neus nog in de juiste kleur gespoten worden, of is dit het? Staat zo wel heel goedkoop. | |
Frozen-assassin | woensdag 19 juni 2019 @ 21:20 |
Is hier al wat meer over bekend? | |
Drekkoning | woensdag 19 juni 2019 @ 21:25 |
Motorproblemen, ondertussen veilig geland op Schiphol | |
flipsen | donderdag 20 juni 2019 @ 00:12 |
Ik vind het niet zakelijk genoeg of juist niet "frivool" genoeg, zit er teveel tussenin. Er waren mooiere liveries bedacht door hobbyisten. Wat mij betreft had ie poepstrak zakelijk mogen zijn, maar dit is meer "oh ja, het moet ook nog wat ´dynamiek´ hebben" | |
zlotka | donderdag 20 juni 2019 @ 08:53 |
Mooi . Ik vind het fijne toestellen om in te vliegen. | |
lyolyrc | donderdag 20 juni 2019 @ 14:58 |
Dat worden dus geared turbofans voor Cityhopper. Wel een fikse verandering, want alles wat nu rondvliegt bij KLM en Cityhopper heeft GE of CFM motoren. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 20 juni 2019 @ 15:56 |
Ik lees alleen maar persoonlijke meningen. En dus subjectief. Ik vind (persoonlijke mening) er weinig mis mee. | |
Iemand91 | vrijdag 21 juni 2019 @ 00:26 |
Vanmorgen op Frankfurt: Lees her en der dat de sleeper een hartaanval zou hebben gehad. In Everett heeft de 777X haar eerste taxi-tests gemaakt: Boeing 777-9 N779XW by Royal King, on Flickr [ Bericht 38% gewijzigd door Iemand91 op 21-06-2019 00:48:41 ] | |
inkjet | vrijdag 21 juni 2019 @ 09:33 |
Zeker een logische stap, er gaan er met dezelfde seat pitch wel meer dan 116 in ook trouwens, eerder 128. Single class 31 inch is 132 (volgens de website van de fabrikant), maar KL-C vliegt met enkele rijen met een grotere pitch voor Business en Economy comfort. Er waren plannen om de kledingkasten uit de E190's te halen om acht seats extra kwijt te kunnen, maar boven de 100 moet er een derde FA mee en dat is duur voor maximaal 8 extra klanten. | |
Drekkoning | vrijdag 21 juni 2019 @ 09:39 |
Zeker. Echter gaat die verbouwing er nu vermoedelijk alsnog komen, omdat KLC in 2021 alsnog met drie FA’s gaat vliegen. Wordt nog een mooi feestje met de handbagage | |
inkjet | vrijdag 21 juni 2019 @ 11:00 |
Kan dat niet gewoon zijn omdat de leverring van de 195's vanaf dan gepland is? Handbagage in de 190's wordt zeker een groter probleem, maar dat zie je in de 737's ook. Daar zaten trouwens vroeger ook kledingkasten in! | |
Drekkoning | vrijdag 21 juni 2019 @ 11:06 |
Ja, precies. Tegen die tijd zijn de processen dus omgebouwd naar 3 CA’s voor de E2, en dan wordt het opeens een stuk laagdrempeliger om de kledingkast eruit te slopen. Alhoewel ik niet weet in hoeverre dat rendabel zou zijn. Je moet dan opeens op alle 190’s 3 CA’s mee, ook als ze minder dan 100 passagiers hebben. Dus met een beetje geluk blijven de kledingkasten en beenruimte intact | |
PluggieOD | vrijdag 21 juni 2019 @ 14:51 |
R-213 L-21A PH-RED 51-15682 noodlanding Willemstad/Oudemolen (NL) Tweede Piper Cub (red/white c/s.) w / o na mid-air. 2 doden. Ws PH-VCY. Ex R-111/54-2401. Beiden opgestegen vanaf Seppe. | |
Karstman | vrijdag 21 juni 2019 @ 15:17 |
https://nos.nl/artikel/22(...)n-noord-brabant.html Oei, dat ging even goed mis. rip. En ik ga morgen met een Cessna vanaf Rotterdam vliegen, komt wel heel dichtbij zo. | |
Drekkoning | vrijdag 21 juni 2019 @ 15:26 |
Veel plezier! Prima weer uitgezocht, trek iets luchtigs aan | |
Karstman | vrijdag 21 juni 2019 @ 17:15 |
Zeker, zicht wordt prima. Ja dat wordt de korte broek aan denk ik. | |
flipsen | vrijdag 21 juni 2019 @ 18:34 |
Misschien op voorhand alvast alle F1 voorspellingen tot en met de laatste race invoeren? Voor de zekerheid gewoon | |
Karstman | zaterdag 22 juni 2019 @ 10:05 |
Haha, ja en dan postuum kampioen ;-) | |
Iemand91 | zaterdag 22 juni 2019 @ 11:30 |
SURINAM AIRWAYS KIEST VOOR BOEING 777-200ER
bron | |
Iemand91 | zaterdag 22 juni 2019 @ 23:36 |
De luchtvaartwereld is een bekende 747 operator kwijt; de Japan Air Self-Defense Force (JASDF), ook wel bekend als de Japanese Air Force One. (en Two) Vorig jaar waren de vervangende 777-300ER toestellen al geleverd maar nu hebben die twee 777's de taken van de 747's definitief overgenomen. De 747's werden eind 1991 geleverd. Bijzonder is dat een van de twee 747's (20-1102) afgelopen dinsdag-woensdag is overgevlogen van Chitose Air Base via Anchorage naar Pinal Airpark, Arizona maar later zal doorvliegen naar Tel Aviv om daar omgebouwd te worden tot vrachtvliegtuig. Het andere toestel is overgenomen door hetzelfde bedrijf dus grote kans dat die ook omgebouwd zal worden. Bijzonder om een dergelijk regeringstoestel een tweede leven elders te zien krijgen (en niet in een museum o.i.d.) en dat de 747 omgebouwd wordt tot vrachttoestel. De laatste 747 pax-cargo verbouwing vond ook plaats in Tel Aviv door Bedek en waren 2 Asiana Airlines 747's die eind 2017 als vrachttoestel terugkeerden naar Asiana. | |
Nieuwschierig | maandag 24 juni 2019 @ 13:25 |
derLudolf | maandag 24 juni 2019 @ 17:49 |
https://www.ndr.de/radiom(...)ters,malchow206.html Botsing van twee Eurofighters | |
J.B. | dinsdag 25 juni 2019 @ 15:17 |
In Renton staan inmiddels zoveel Boeing 737 MAX geparkeerd dat ze vanwege plaatsgebrek inmiddels op autoparkeerplaatsen worden neergezet: | |
TigerXtrm | dinsdag 25 juni 2019 @ 15:31 |
Komt dat omdat ze nog steeds niet mogen vliegen en dus niet bezorgd kunnen worden? | |
Peterselieman | dinsdag 25 juni 2019 @ 15:59 |
Ze mogen niet met passagiers vliegen en sommige landen weigeren de toestellen in het luchtruim. Luchtvaartmaatschappijen nemen natuurlijk geen toestellen af tot de toelating er weer is. Dit zorgt ervoor dat Boeing de toestellen ergens op moet slaan en omdat ze nog steeds in redelijke aantallen geproduceerd worden treedt er nu ruimtegebrek op. Daarom is er al ruimte op vliegvelden rond Renton gehuurd en staan wat vliegtuigen in Everett waar daardoor ook ruimtegebrek is. Dit zorgt er weer voor dat werkzaamheden aan de 787 verschuiven naar Charleston. | |
Iemand91 | woensdag 26 juni 2019 @ 16:23 |
Gisteren heeft Turkish Airlines hun eerste Boeing 787-9 in ontvangst genomen; TC-LLA. Het is de eerste van 25. Zoals verwacht gaat deze ook ingezet worden naar Amsterdam; te beginnen op 26 juli op zowel een ochtend- als avondvlucht; eerste aankomst op Schiphol is om 09:50 en vertrekt weer om 11:20 uur. 's Avonds komt de 787 om 21:45 uur aan en vertrekt weer om 23:15 uur. Turkish Airlines Boeing 787-9 TC-LLA by Royal King, on Flickr | |
Iemand91 | woensdag 26 juni 2019 @ 21:50 |
Momenteel zijn de laatste Joon vluchten onderweg naar Parijs. Vlucht 1405 vanuit Rome: https://www.flightradar24.com/AFR55VY/210cc4ec Vlucht 1583 vanuit Praag: https://www.flightradar24.com/AFR67RD/210cd559 Beiden worden om 22:20 uur verwacht op Parijs-Charles de Gaulle. Morgen worden de vluchten weer overgenomen door Air France; net geen 19 maanden na de eerste Joon vluchten op 1 december 2017. De A320/A321's worden uiteindelijk weer overgespoten in Air France livery; de A340-300's zullen hun carrière uitzitten in de Joon livery. | |
Iemand91 | donderdag 27 juni 2019 @ 19:12 |
Corendon Mission 747
| |
Iemand91 | vrijdag 28 juni 2019 @ 12:55 |
Vanavond zou de eerste KLM 787-10 vanuit Charleston vertrekken naar Amsterdam, maar de levering wordt uitgesteld. KLM zou de Oranje Bloesem morgen in ontvangst nemen; precies 100 dagen voor KLM's 100e verjaardag en zou de eerste Europese gebruiker worden van de 787-10. De festiviteiten (op Schiphol-Oost) gaan morgenvroeg wel door. | |
Iemand91 | vrijdag 28 juni 2019 @ 13:39 |
Air Tahiit Nui heeft woensdag een van haar overgebleven Airbus A340-300 (F-OSUN) uitgefaseerd en weggebracht naar Victorville. Deze dagen helaas niet heel bijzonder maar deze keer toch wel wat anders; de ferry flight gebeurde met maar 3 motoren in gebruik. De vlucht ging dan ook niet rechtstreeks maar via Honolulu. De video is ook zeker het bekijken waard: https://www.facebook.com/(...)=3623328&v=e&sfns=cl | |
flipsen | vrijdag 28 juni 2019 @ 14:43 |
Las in een Argentijnse krant op een argentijnse nieuwssite iets over een Antonov die in Rusland van de baan is geschoten, 100m verderop pas tot stilstand kwam, 2 doden (piloten) en enkele (licht)gewonden. Het bijzondere was dat het door iemand in het vliegtuig was gefilmd. En het ging best hard, maar remmen deed ie voor geen meter. Geen tijd (lees: zin) om het weer op te zoeken | |
J.B. | vrijdag 28 juni 2019 @ 15:07 |
Zo ver hoefde je daar niet voor te zoeken : Passagier filmt vliegtuigcrash in Rusland vanuit de cabine https://nos.nl/l/2290922 | |
Iemand91 | vrijdag 28 juni 2019 @ 21:11 |
Vandaag definitief bekend gemaakt; KLM krijgt geen A350's in de vloot: The Air France-KLM Group takes a next step in optimization of the long-haul fleet
| |
DeeBee | vrijdag 28 juni 2019 @ 21:29 |
Mooi verhaal, maar AF vliegt dus nog wel met beide straks. Had dan ALLE 787 naar KLM gedaan en alleen A350 voor AF... Wel zonde, prachtkist de 350, maar je vloot splitsen over zo'n klein aantal widebodies is niet logisch nee, goede beslissing. | |
Peterselieman | vrijdag 28 juni 2019 @ 22:33 |
waarschijnlijk ook de reden dat KLM een 787 gaat leasen, zoals tijdens de Parijs Air Show bekend werd | |
vipergts | zaterdag 29 juni 2019 @ 13:48 |
Weet iemand waarom de luchtmacht het zo druk heeft met langs het strand vliegen. Helies van nood maar zuid en straaljager van oost naar west | |
RipCity | zaterdag 29 juni 2019 @ 14:30 |
Stond net de tuin te sproeien vloog deze over mijn huis @ 1.400 feet. https://www.flyinglegends(...)lancaster-pa474.html Mooi geluid maakt ie [ Bericht 11% gewijzigd door RipCity op 29-06-2019 14:35:17 ] | |
nerd4sale | zaterdag 29 juni 2019 @ 16:09 |
Veteranendag. | |
flipsen | zaterdag 29 juni 2019 @ 16:13 |
Fapje gemacht | |
Iemand91 | zaterdag 29 juni 2019 @ 18:46 |
De 787-10 wordt nu morgenvroeg om 08:30 uur op Schiphol verwacht. PH-BKA zal een moment stil gaan staan op de Buitenveldertbaan voor de McDonalds zodat spotters er een blik op kunnen werpen voordat ze doorgaat naar de hangar. | |
Pino112 | zaterdag 29 juni 2019 @ 20:19 |
Goede famfare is dat | |
DeeBee | zondag 30 juni 2019 @ 09:09 |
Momenteel op approach naar de Buitenveldert, benieuwd naar de spots. | |
derLudolf | maandag 1 juli 2019 @ 17:41 |
Gaat lekker bij de oosterburen Precies een week geleden zijn twee straaljagers die zijn neergestort, vandaag kwam een helikopter eerder naar beneden dan de bedoeling was https://www.ndr.de/nachri(...)hubschrauber718.html | |
Iemand91 | dinsdag 2 juli 2019 @ 00:50 |
Op Groenland hebben ze weer wat gevonden van Air France 66. Onder 4 meter ijs en sneeuw:
https://eng.geus.dk/about(...)eus-led-expeditions/ O..a met behulp van FrostyBoy: | |
Klepper272 | dinsdag 2 juli 2019 @ 01:06 |
Dit is toch wel één van mijn favoriete topics | |
G-Pier | dinsdag 2 juli 2019 @ 11:25 |
Per 1 juli is de afhandeling van de British Airways-lounge op Schiphol overgedragen aan afhandelaar Aviapartner. | |
Iemand91 | woensdag 3 juli 2019 @ 21:26 |
AELS - Facebook CS-TOI - TAP - Air Portugal - Airbus A330-200 by Jeroen de Bruijn, on Flickr Dit is de 2e gebouwde A330-200 en was ook eerst een testbed voor Airbus voordat ze aan Austrian Airlines werd geleverd. Nu vliegt ze al sinds 2007 voor TAP Air Portugal. F-WWKJ Airbus A330-200 by @Eurospot, on Flickr [ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 03-07-2019 21:32:32 ] | |
Sunri5e | woensdag 3 juli 2019 @ 21:51 |
Heerlijk filmpje | |
Iemand91 | dinsdag 9 juli 2019 @ 00:50 |
Het zit de dame niet mee, was ze weer eindelijk 4 dagen op pad... KLM-Boeing 747 verliest vleugelonderdeel boven stad in Zimbabwe
Nog wat foto's: https://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=938098#p938098 | |
Iemand91 | dinsdag 9 juli 2019 @ 14:17 |
TOESTELLEN KLM EN EASYJET TIKKEN ELKAAR AAN OP SCHIPHOL
| |
Iemand91 | dinsdag 9 juli 2019 @ 16:33 |
http://onemoreorbit.com/ Toestel is te volgen op FR24: https://www.flightradar24.com/QQE011/2136ec16 En een live feed op Youtube vanuit de Gulfstream: YouTube: ONE MORE ORBIT Live Stream De geplande route: | |
DeeBee | dinsdag 9 juli 2019 @ 16:36 |
Worden die jets van QE nog eens ergens voor gebruikt, staan normaal maar beetje op old airport hier. | |
Pino112 | dinsdag 9 juli 2019 @ 20:00 |
De beelden https://www.dumpert.nl/me(...)uig_op_schiphol.html | |
Drekkoning | dinsdag 9 juli 2019 @ 20:07 |
En als je de audio van de verkeersleiding terugluistert lijkt het daar fout gegaan te zijn, beide vliegtuigen waren tegelijk geklaard voor de pushback omdat de grondcontroller in de veronderstelling was dat de easyJet aan de H-pier stond. [ Bericht 2% gewijzigd door Drekkoning op 09-07-2019 20:12:33 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 10 juli 2019 @ 10:38 |
En blijkbaar was de positie van de twee vliegtuigen ten opzichte van elkaar zo, dat de pushbackdrivers het andere vliegtuig niet (of moeilijk) konden zien. | |
Drekkoning | woensdag 10 juli 2019 @ 10:59 |
Klopt ja, of hun aandacht gefixeerd hadden op waar het vliegtuig uit moest komen. In ieder geval is het, zoals altijd, een combinatie van meerdere factoren en gemiste vangnetten die uiteindelijk tot zo een incident leiden. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 10 juli 2019 @ 11:01 |
Gelukkig met alleen maar plaatschade. | |
spapaars | woensdag 10 juli 2019 @ 12:26 |
Motorprobleempje. https://twitter.com/i/status/1148746168417116160 | |
Karstman | woensdag 10 juli 2019 @ 13:12 |
Anvullende info en nog een filmpje in dit artikel https://heavy.com/news/20(...)ngine-failed-videos/ | |
Karstman | woensdag 10 juli 2019 @ 15:37 |
Ze zijn lekker onderweg, anderhalf uur in de derde leg inmiddels ongeveer. De twee tussenstops tot nu toe keurig op of binnen de geplande 45 minuten. Nu even niet te volgen op Flightradar omdat ze buiten alle bereik over de pool vliegen. | |
flipsen | woensdag 10 juli 2019 @ 19:49 |
Ik vind het altijd wel apart dat "America First!" maatschappijen nog steeds met die ouwe MD88 vliegt. Deze was 32 jaar oud. Zelfs Aerolineas Argentinas heeft ze jaren geleden al in de ban gedaan | |
TigerXtrm | woensdag 10 juli 2019 @ 20:48 |
Er vliegen volgens mij nog 747's rond die ouder zijn. | |
flipsen | woensdag 10 juli 2019 @ 20:49 |
Dat zal best, maar die zijn iets robuuster/betrouwbaarder dan een MD88 heb ik het idee... | |
Iemand91 | woensdag 10 juli 2019 @ 21:49 |
Korean Air komt weer eens positief in het nieuws: REL BIJ KOREAN AIR OM PILOOT DIE WIJNTJE WIL
| |
Viezze | donderdag 11 juli 2019 @ 08:36 |
Echt bizar dat de piloot alleen een waarschuwing krijgt, en de purser wordt teruggezet in rang | |
Iemand91 | donderdag 11 juli 2019 @ 22:34 |
Ze zijn geslaagd en blijkbaar 3 records verbroken:
https://www.upi.com/Top_N(...)globe/1441562853645/ | |
TigerXtrm | vrijdag 12 juli 2019 @ 15:47 |
DaMook | vrijdag 12 juli 2019 @ 20:25 |
Die man van de groundcontrol baalt wel, dat hoor je gewoon . | |
Iemand91 | zondag 14 juli 2019 @ 19:52 |
40 minuten geleden is vlucht CZ345 vertrokken vanuit Beijing naar Amsterdam; uitgevoerd door de A380. Vanaf morgen 15 juli t/m 30 september vliegt China Southern Airlines weer met de A380 naar Amsterdam. De maatschappij kwam in de zomer van 2015, 2016 en 2018 ook met dit toestel naar Amsterdam. Dit betekent dat er dagelijks 3 A380's naar Amsterdam komen en (mits alles volgens de planning gaat*) elke dag 45 minuten lang er 2 A380's tegelijk te zien zijn op Schiphol. B-6138 by Tynophotography (Martijn de Heer), on Flickr *in de praktijk gaat het lang niet altijd volgens de planning. | |
Awsom | zondag 14 juli 2019 @ 20:16 |
Wat is er toch zo speciaal aan die A380? | |
Hyperdude | zondag 14 juli 2019 @ 20:32 |
Size matters. | |
TigerXtrm | zondag 14 juli 2019 @ 23:05 |
Vliegtuig ish groot, heel groot! | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 15 juli 2019 @ 01:08 |
Niks. Is leluk. | |
H_T | maandag 15 juli 2019 @ 01:38 |
Eén keer mee gevolgen, prima vliegtuig. Misschien is het bijzonderder als er weer eens een Fokker 100 of zoiets op Schiphol landt, maar 'dit is een HEEL GROOT vliegtuig' is een stuk makkelijker uit te leggen | |
Sunri5e | maandag 15 juli 2019 @ 08:54 |
Het formaat 3x mee gevlogen en dat was echt prima. Al kwam dat ook door de service die Emirates biedt op de vluchten van ze. | |
Iemand91 | maandag 15 juli 2019 @ 21:49 |
Overigens, niet helemaal nieuw. EDIT: voor wie het gemist heeft:
Let wel; onder testomstandigheden; in de praktijk gaan deze nummers niet gehaald worden. [ Bericht 37% gewijzigd door Iemand91 op 15-07-2019 23:04:04 ] | |
Viezze | dinsdag 16 juli 2019 @ 08:04 |
Denk dat de motor dan van de vleugel afscheurt Je linkje naar flightglobal.com werkt niet trouwens | |
Sunri5e | dinsdag 16 juli 2019 @ 11:03 |
flipsen | dinsdag 16 juli 2019 @ 11:30 |
Toen die Volotea aan kwam taxiën (05:11) moest ik echt even goed kijken. Wat is dat nou, een Boeing 717?!? | |
Drekkoning | dinsdag 16 juli 2019 @ 11:37 |
Dat wordt een kantoorbezoekje, goeiemorgen | |
shiz | dinsdag 16 juli 2019 @ 12:35 |
1600 metertjes lang die baan. Da's niet bijster veel voor een commerciele jet. Als je dan toch op een visueel segment zit kun je zo'n beetje doen wat je wil en het goed uitkienen zodat je geen runway tekort komt als je hem ook nog een beetje met een flare wilt neerzetten... niet te veel flare natuurlijk. | |
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2019 @ 12:40 |
Lees een gerucht dat het met de laatste KLM 737-800 die uit de fabriek moet rollen niet helemaal goed gaat. Volgens de verhalen heeft Boeing er een verkeerd setje vleugels op gemonteerd, al kan het natuurlijk ook zijn dat er iets op papier niet goed is gegaan en alles extra gecheckt moet worden. https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1427119 | |
TigerXtrm | dinsdag 16 juli 2019 @ 12:44 |
Een verkeerde set vleugels zou toch echt wel een gigantische error zijn aangezien de productielijnen van verschillende types vliegtuigen nergens met elkaar in aanraking komen. Kan me echt niet voorstellen dat zoiets gebeurt en niemand in dat hele proces dat is opgevallen. | |
Drekkoning | dinsdag 16 juli 2019 @ 13:20 |
Visual vliegen betekent niet dat je opeens alle marges overboord kan gooien PAPI staat er niet voor niks. De afstand die je nodig hebt om af te remmen is berekend op een normale 3 graden approach, 50ft over de threshold, landing in de touchdown-zone. Er is helemaal geen noodzaak om op een te vlak glijpad aan te komen, en de kist nog voor de threshold neer te zetten, dan lever je namelijk in op obstacle clearance etc. Normaal gesproken, ook visual op een korte baan, mik je het vliegtuig op de grote blokken en zorg je dat je in de touchdownzone land. Lukt dat niet, flare je de zone voorbij of vlieg je te snel, dan maak je een go-around. Maargoed, dit is allemaal gebaseerd op een youtube filmpje, hetgeen waarschijnlijk nogal vertekent. Ook hebben ze misschien een andere hele goede reden gehad om onder het normale pad aan te vliegen. Heel chique ziet het er in ieder geval niet uit. | |
flipsen | dinsdag 16 juli 2019 @ 14:04 |
Grappig dat je dat aan een piloot (shiznutz) gaat uitleggen Je vliegt zelf ook commercieel? | |
Drekkoning | dinsdag 16 juli 2019 @ 14:12 |
Jep Het is verder niet echt als uitleggen bedoeld, meer mijn visie op zaken. Zeker op gebied van visuals is er nogal wat grijs gebied. Maar ik kan me geen airline bedenken die uitdraagt dat visuals op deze manier gevlogen worden. [ Bericht 19% gewijzigd door Drekkoning op 16-07-2019 14:30:01 ] | |
Sunri5e | dinsdag 16 juli 2019 @ 14:35 |
LOL. Je zou toch verwachten dat zo'n piloot dan een doorstart maakt? Je gaat hem op dat punt toch niet meer neerzetten? | |
Karstman | dinsdag 16 juli 2019 @ 21:44 |
KL1033 gaat niet helemaal goed, halverwege de Noordzee teruggekeerd naar Schiphol. KL1033 from Amsterdam to London https://fr24.com/KLM1033/214fd245 | |
vipergts | dinsdag 16 juli 2019 @ 21:58 |
😂 de verkeerde vleugels zeker een werkloze die Trump aan het werk heeft geholpen. Je had maar een taak. | |
Iemand91 | dinsdag 16 juli 2019 @ 22:08 |
Dit is toch wel weer mooi: PIETER ELBERS BRENGT HISTORISCH PLAKKAAT UIT BOEING 747 TERUG NAAR THAILAND
| |
derLudolf | dinsdag 16 juli 2019 @ 22:09 |
Dan hebben ze de boel wel lekker gestandaardiseerd als dat past | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2019 @ 00:20 |
Het blijkt net iets anders te zitten. De body is afgekeurd en er wordt een vervangende voor gebouwd, waardoor het langer duurt. | |
nerd4sale | vrijdag 19 juli 2019 @ 17:08 |
Ja een B717, voorheen MD95. | |
vipergts | vrijdag 19 juli 2019 @ 17:10 |
Wanneer zijn ze daar achtergekomen. Ik mag toch hopen aan het begin van de productielijn | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2019 @ 18:15 |
of er is in de assemblage wat mis gegaan. Geen idee, maar het levert wel de nodige maanden vertraging op, waardoor KLM wel eens de laatste maatschappij kan zijn die een nieuwe Boeing 737NG in gebruik neemt. Het Amerikaanse leger heeft daarnaast ook nog wat toestellen in bestelling staan. | |
flipsen | vrijdag 19 juli 2019 @ 19:20 |
Hehe, ja dat zag ik dus ook, maar ik was nogal verrast | |
kree | vrijdag 19 juli 2019 @ 19:50 |
Ik ben beetje moe aan t worden dat ik echt onder een aanvliegroute woon? En woon ik nog niet bij schiphol maar ze gebruiken deze eigenlijk aardig veel? en het gaat redelijk laag over | |
Viezze | vrijdag 19 juli 2019 @ 23:52 |
Ik heb tot voor kort in Amsterdam gewoond onder de aanvliegroute van de Buitenveldertbaan. Nou ben ik zeker geen klager (want je weet dit als je er gaat wonen), maar zeker irritant. Nu ben ik verhuisd en laatst was ik bij een vriend van me in Amsterdam toen hoorde ik weer een vliegtuig overkomen. Dan merk je toch dat rust ook veel waard is | |
Drekkoning | zaterdag 20 juli 2019 @ 11:32 |
Waar woon je? | |
Iemand91 | zaterdag 20 juli 2019 @ 11:49 |
Op RAF Fairford is momenteel de 2019 Royal International Air Tattoo aan de gang. Hier een lijst met deelnemende vliegtuigen. Een van de hoogtepunten word de flypast van de British Airways 747 BOAC-livery met de Red Arrows. Die zal plaatsvinden rond 13:15 Nederlandse tijd. O.a. hier is het live te volgen: EDIT: just wow : [ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 20-07-2019 16:26:06 ] | |
kree | zaterdag 20 juli 2019 @ 13:27 |
katwijk | |
Nieuwschierig | zaterdag 20 juli 2019 @ 13:39 |
Een zwaar bewolkte taptoe, dat is altijd balen. Rondjes draaien vlak boven de grond. | |
Karstman | zaterdag 20 juli 2019 @ 16:19 |
Ik zit iets dichter bij schiphol onder dezelfde aanvliegroute, bij jou zitten ze nog iets hoger. Maar goed geisoleerde nieuwbouw. Binnen hoor je niet veel, in de tuin kan het wel wat luid zijn ja. | |
TigerXtrm | zondag 21 juli 2019 @ 18:11 |
Nog bekend gemaakt wat er mis ging bij deze vlucht? | |
Iemand91 | zondag 21 juli 2019 @ 18:44 |
Bird strike | |
Iemand91 | zondag 21 juli 2019 @ 21:09 |
Gisteren is de Air France A340-300 F-GLZJ overgevlogen van Parijs CDG naar MOD St Athan voor ontmanteling. Dit was de laatst overgebleven A340 in Air France livery; nu blijven alleen de 4 A340's over die voor Joon vlogen en hun laatste deel van hun carrière in deze livery zullen blijven rondvliegen. Vertrek gisteren vanaf Parijs: | |
DeeBee | zondag 21 juli 2019 @ 21:13 |
Mooie kist, A340. | |
LangeTabbetje | maandag 22 juli 2019 @ 05:53 |
Het ongelooflijk lange boarding proces …… plus het feit dat ze meestal een gate hebben helemaal aan het einde van de terminal zodat je een pokke eind moet lopen….. | |
Iemand91 | dinsdag 23 juli 2019 @ 21:07 |
Planespotting LiveMomenteel live op BBC4. Morgen en donderdagavond ook weer live, zelfde tijdstip. [ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 23-07-2019 21:14:28 ] | |
flipsen | woensdag 24 juli 2019 @ 22:44 |
Niemand wat meer (inside) informatie over de puinzooi op Schiphol op dit moment? | |
Drekkoning | woensdag 24 juli 2019 @ 22:48 |
Wat er exact mis is gegaan in het brandstofleversysteem bedoel je? Misschien dat dat later nog naar buiten komt.. waarschijnlijk niet. | |
flipsen | woensdag 24 juli 2019 @ 22:51 |
Misschien hebben ze de rekening gewoon niet betaald | |
shiz | woensdag 24 juli 2019 @ 23:00 |
Maar idd. FC Knudde. Wat ik me afvraag is of er deels 'ouderwetse' fueltrucks zijn ingezet en of ze die niet als standaard als back-up hebben? | |
Karstman | woensdag 24 juli 2019 @ 23:17 |
Misschien een paar van Rotterdam en Lelystad over laten komen. Die kunnen, zeker op dit tijdstip die wagens wel missen | |
Drekkoning | woensdag 24 juli 2019 @ 23:24 |
Ja, die zijn gebruikt, echter hebben ze bij lange na niet genoeg wagens om het volledige uitvallen van het toevoersysteem op te vangen. Ook begreep ik dat die wagens ook moeite hadden met het bijvullen. | |
shiz | woensdag 24 juli 2019 @ 23:31 |
Ja, beter is als de airliners het weten met volle tanks zo'n beetje vertrekken. Eventueel heen of terug een hopje naar Brussels/Düsseldorf ofzo. | |
Drekkoning | woensdag 24 juli 2019 @ 23:50 |
Klopt, meeste airlines die Europees op Schiphol vliegen zullen op hun vertrekpunt al getankerd zijn. Echter, een ander probleem dat ontstond was dat omdat er geen vluchten meer konden vertrekken, er ook geen parkeer- en gateposities meer beschikbaar waren. Op een gegeven moment was er een inboundcapaciteit van 12 vluchten per uur.. Ook wil je als airline niet dat er nog extra transferpassagiers vast komen te zitten op Schiphol in de chaos die er al was (denk aan hotelcapaciteit enzo). Gevolg: De puinhoop van vandaag, veel vertragingen en annuleringen van vluchten, ook naar Schiphol toe (want je hebt liever dat de passagiers vast staan op een plek waar het wat minder chaotisch is). | |
shiz | woensdag 24 juli 2019 @ 23:52 |
Ja...Beetje jammel | |
G-Pier | donderdag 25 juli 2019 @ 12:39 |
Aer Lingus heeft sinds kort de afhandelingsoverstap gemaakt van Aviapartner naar Swissport en in oktober gaat (AP airline) United Airlines weer terug naar Swissport. | |
Iemand91 | zaterdag 27 juli 2019 @ 16:16 |
| |
derLudolf | zaterdag 27 juli 2019 @ 16:24 |
Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladers | |
Karstman | zondag 28 juli 2019 @ 11:32 |
Mwah, Was laatst een enorme fik bij een kringloop iets ten noorden van Rotterdam airport en daar stond mooi een crashtender van Rottterdam mee te blussen. | |
shiz | zondag 28 juli 2019 @ 11:38 |
In case of emergency anything goes! | |
derLudolf | zondag 28 juli 2019 @ 11:43 |
Die zijn van defensie toch? Officieel hebben die geen kenteken maar slechts een registratienummer. | |
Awsom | zondag 28 juli 2019 @ 11:48 |
Shell heeft er genoeg staan met kenteken hoor. | |
Iemand91 | dinsdag 30 juli 2019 @ 08:40 |
TAP Air Portugal CS-TOI is nu onderweg op haar laatste vlucht naar Twente: https://www.flightradar24.com/TAP9757/217dbfd3 | |
Iemand91 | dinsdag 30 juli 2019 @ 19:27 |
Air France bestelt zestig A220’s en neemt afscheid van A380 Persbericht van Air France-KLM: https://www.airfranceklm.(...)air-france-klm-fleet | |
shiz | woensdag 31 juli 2019 @ 20:18 |
~ Ryanair-topman kondigt ontslag negenhonderd personeelsleden aan | |
DeeBee | woensdag 31 juli 2019 @ 20:43 |
Ryanair lijkt een flinke bak geld te verliezen in Duitsland ook, matige resultaten. Personeel kan zoals altijd een trap na krijgen van O'Leary... | |
Carlos93 | woensdag 31 juli 2019 @ 21:58 |
Geef 'm eens ongelijk. Blijft toch een bedrijf. Bedrijven moeten nou eenmaal winst maken, en personeel is daar slechts een stuk gereedschap toe. | |
#ANONIEM | woensdag 31 juli 2019 @ 22:05 |
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren. Tips zijn dus welkom | |
Adrie072 | donderdag 1 augustus 2019 @ 08:26 |
Morning, Als ik het zijaanzicht van de B777 en B767 met elkaar wil vergelijken (op elkaar leggen om de verschillen te zien) om bijvoorbeeld de hoogte, lengte, afstand deuren in kaart te krijgen. Is daar een website voor om dit onderzoeken? Alvast bedankt. | |
TigerXtrm | donderdag 1 augustus 2019 @ 08:50 |
Ga je een 747 opknappen in je garage? | |
Alexxxxx | donderdag 1 augustus 2019 @ 09:22 |
lyolyrc | donderdag 1 augustus 2019 @ 11:25 |
APOC misschien, maar daar blijft het ook de vraag of ze aan particulieren leveren. | |
Iemand91 | donderdag 1 augustus 2019 @ 13:09 |
http://www.boeing.com/commercial/airports/plan_manuals.page | |
#ANONIEM | donderdag 1 augustus 2019 @ 17:09 |
Haha.. nou dan mag ik wel ergens een grote schuur gaan huren. | |
Peterselieman | zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:22 |
Over de 747 gesproken: van wat ik lees komen er eind volgend jaar bij KLM twee nieuwe 77W's die 747's moeten gaan vervangen. | |
kree | zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:40 |
"Boeing ‘fundamentally’ redesigning 737 MAX flight control software" ow ok ze hadden het zelf ook door inmiddels LOL Het is best wel een aardig foutje geweest want toch mensen bij omgekomen Dit bericht komt van flightradar btw The Seattle Times broke the news yesterday that Boeing's update to the 737 MAX will 'fundamentally redesign' the flight control software to take input data from both flight control computers during a flight, rather than just one. Reporting earlier this week by the New York Times and Wall Street Journal focused on the relationship between Boeing and the FAA during MAX certification and what the FAA learned about MCAS after the first crash, respectively. All three pieces are worth reading in full. | |
TigerXtrm | zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:48 |
Tientallen jaren was het veiligheidsmotto van de luchtvaart altijd 'redundancy'. Oftewel, cruciale instrumenten mogen nooit afhankelijk zijn van maar één systeem. Het is echt idioot dat dat bij dit systeem gewoon is genegeerd. | |
kree | zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:13 |
ja je kunt je afvragen is al die technolgie wel zo nuttig? Denk het wel maar moet het wel ok werken. quote even uit aflevring van NG,, just fly the dam'n airplane | |
kree | zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:25 |
nu stap ik echt zonder problemen in een vliegtuig hoor. maar ben me er zeker wel van bewust dat het gigantisch fout kan gaan ook Gelukkig is die kans heel klein denk dat ik die 737 MAX wel ff ontwijk nu Heb niet echt zin om in een vliegtuig te zitten wat software ing even bedenken Als ze niet meer als vogeltjes uit de lucht vallen dan zien we wel weer [ Bericht 18% gewijzigd door kree op 03-08-2019 22:35:15 ] | |
TigerXtrm | zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:18 |
Het moet oké werken, maar de piloten moeten ook weten wat het systeem doet, hoe het werkt en hoe ze het uit kunnen zetten als dat echt nodig is. Voor zover ik begreep wisten de piloten om te beginnen niet dat het systeem überhaupt bestond door slechte training, en ten tweede kon het systeem niet worden uitgezet. Dat is gewoon kansloos, en druist tegen alle fundamentele luchtvaart ontwerpen in. | |
kree | zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:21 |
klopt idd dan handmatig maar dat lijkt wel haast en onmogelijkheid. | |
kree | zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:27 |
het is natuurlijk ook interpretatie van tig instrumenten die ze hebben. mjah mss moet het simpeler gewoon rampen gebeurt daardoor iig | |
kree | zaterdag 3 augustus 2019 @ 23:31 |
ik durf te wedden dat ik een 747 kan landen met ILS enzo genoeg verstand ervan maar hoop maar niet dat het ooit gebeurd in ieder geval het lukt met flightsim van MS met de nodige addons wat het vrij realistisch maakt toch wel. Niet echt de realiteit maar best goede weergave ervan [ Bericht 41% gewijzigd door kree op 04-08-2019 05:57:31 ] | |
Iemand91 | maandag 5 augustus 2019 @ 12:21 |
Airline surveys point to ongoing production problems at Boeing’s SC plant
Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen. | |
Peterselieman | maandag 5 augustus 2019 @ 19:46 |
Best harde kritiek van een van de trouwste klanten van Boeing ... | |
Iemand91 | maandag 5 augustus 2019 @ 21:32 |
De Fransen kunnen dit natuurlijk ook, nu een A380 MSN001 met de Patrouille Acrobatique de France. Onderdeel van de vieringen ter gelegenheid van 75 jaar invasie in Normandië; gevlogen werd bij de stranden van Mont St Michel en bij Jullouville. 2019_08_04_JULLOUVILLE_0111 by VERGER REGIS, on Flickr 2019_08_04_JULLOUVILLE_0110 by VERGER REGIS, on Flickr | |
TigerXtrm | maandag 5 augustus 2019 @ 21:55 |
Tijdsdruk, geld is belangrijk, personeel wat compleet overwerkt is, fouten worden gemaakt en mensen gaan dood. Er was een soortgelijke periode in de jaren 60 tot 80 waarbij dit soort dingen hoogtij vierde bij bouwers en airlines met talloze ongelukken als gevolg. Vervolgens begon het in de jaren 90 beter te gaan door strengere regels en inmiddels lijkt het alsof we weer terug bij af zijn. Dit zijn gevaarlijke ontwikkelingen | |
Viezze | dinsdag 6 augustus 2019 @ 07:46 |
Waar heb je dit gelezen? | |
Peterselieman | dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:44 |
Hier: https://www.airliners.net(...)&start=450#p21555511 | |
Iemand91 | vrijdag 9 augustus 2019 @ 11:21 |
https://www.airliners.net(...)-A318-112-CJ/5616933 | |
Sandrvich | dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:25 |
https://ukraine-kiev-tour(...)ZDfkYt7u7m-8d7iYdqU4 Kennelijk kan je de Antonov fabriek bezoeken. | |
Piles | dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:38 |
Cool! Hoe is het eigenlijk met de AN-225? Die wil ik echt nog een keer live zien... | |
Iemand91 | dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:14 |
Heeft al bijna een jaar niet gevlogen, staat voor onderhoud in Gostomel. | |
Pino112 | donderdag 15 augustus 2019 @ 09:22 |
https://nos.nl/artikel/22(...)uig-in-maisveld.html Lading vogels in beide motoren Filmpje van binnen:
| |
Karstman | donderdag 15 augustus 2019 @ 09:43 |
Mazzel dat ie niet in de fik is gevolgen, kist zal vol brandstof hebben gezeten. | |
Nieuwschierig | vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:06 |
Er is blijkbaar weer een Trent 1000 geploft in een 787 In Rome, net op weg naar LA | |
Iemand91 | vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:16 |
Er komt weer een Airbus A330 naar Twente. Nu een 21 jaar oude A330-200 OO-SFY van Brussel Airlines. Komt volgende week naar AELS. | |
shiz | zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:55 |
Recommendation van YouTube: Wel gaaf. Dacht, 'k deel 't ff. | |
Iemand91 | zondag 18 augustus 2019 @ 00:57 |
Wat Boeing ermee van plan is... | |
vipergts | zondag 18 augustus 2019 @ 07:53 |
Lijkt wel een soort make a wish logo die handjes | |
Gruj0 | zondag 18 augustus 2019 @ 17:23 |
Waarom is deze in de kleuren van de AF1 gespoten? |