abonnement Unibet Coolblue
pi_187853485
Korean Air komt weer eens positief in het nieuws:

REL BIJ KOREAN AIR OM PILOOT DIE WIJNTJE WIL
quote:
SEOUL - Korean Air heeft een lid van de cabinebemanning berispt, nadat de gezagvoerder geen wijn had gekregen op een vlucht van Seoul naar Schiphol. De piloot wilde, tegen de regels in, een drankje nuttigen maar kreeg van de cabinebemanning nul op rekest.

Volgens het Amerikaanse CBS News deed het voorval zich voor op 30 december. Bij het serveren van welkomstdrankjes aan de passagiers zou de captain ook een glaasje champagne hebben willen pakken. Het cabinebemanningslid sprak hem daarop aan, waarna de piloot een alcoholvrij drankje koos.

Later op de vlucht maakte de gezagvoerder kenbaar wijn te willen, discreet geserveerd in een bekertje. De cabinebemanning weigerde, maar meldde het verzoek wel aan de purser. Die lichtte de co-piloot en de overige bemanningsleden in, met het verzoek dat tot na de landing stil te houden uit angst voor de reactie van de captain.

Dat laatste gebeurde niet, waardoor er tijdens de vlucht een woordenwisseling ontstond tussen de purser en de piloten.

Volgens CBS News riep Korean Air zowel de captain als de purser op het matje. De gezagvoerder kwam er vanaf met een waarschuwing, de purser werd teruggezet in rang. Volgens de luchtvaartmaatschappij was het gedrag van de piloot niet correct, maar had de purser ontoelaatbare taal gebruikt tijdens de discussie aan boord.
pi_187858985
Echt bizar dat de piloot alleen een waarschuwing krijgt, en de purser wordt teruggezet in rang
pi_187872059
Ze zijn geslaagd en blijkbaar 3 records verbroken:

One_More_Orbit twitterde op donderdag 11-07-2019 om 22:11:03 #OneMoreOrbit team together with @QatarExecutive has made history by beating the world circumnavigation speed record for any aircraft flying over both geographical Poles! https://t.co/vAteWkF1yV reageer retweet



quote:
ORLANDO, Fla., July 11 (UPI) -- A team of aviators including retired astronaut Terry Virts landed at Kennedy Space Center Thursday morning, claiming to have set three global flying records for circling the Earth over the North and South poles.

The mission, called One More Orbit, touched down in Florida at 8:12 a.m. EDT, hours ahead of its tentative schedule. Its recorded flight time was 46 hours, 39 minutes, 38 seconds. The average speed was clocked at 534 mph.

That would break the official record for average speed of 511 mph set in 2008, and for total minimum time of just over 54 hours. According to One More Orbit, a third record was set because two women on board, film director Jannicke Mikkelsen and flight attendant Magdalena Starowicz, are apparently the first women to complete a polar circumnavigation of the world.

Officials from the Fédération Aéronautique Internationale (World Air Sports Federation) and Guinness World Records are in Florida to verify the records.
https://www.upi.com/Top_N(...)globe/1441562853645/
pi_187883379
No amount of money ever bought a second of time.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 20:25:26 #205
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_187888739
quote:
Die man van de groundcontrol baalt wel, dat hoor je gewoon :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_187923527
40 minuten geleden is vlucht CZ345 vertrokken vanuit Beijing naar Amsterdam; uitgevoerd door de A380.
Vanaf morgen 15 juli t/m 30 september vliegt China Southern Airlines weer met de A380 naar Amsterdam.
De maatschappij kwam in de zomer van 2015, 2016 en 2018 ook met dit toestel naar Amsterdam.
Dit betekent dat er dagelijks 3 A380's naar Amsterdam komen en (mits alles volgens de planning gaat*) elke dag 45 minuten lang er 2 A380's tegelijk te zien zijn op Schiphol.

B-6138 by Tynophotography (Martijn de Heer), on Flickr

*in de praktijk gaat het lang niet altijd volgens de planning.
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 20:16:41 #207
257132 crew  Awsom
pi_187924292
Wat is er toch zo speciaal aan die A380? :P
  zondag 14 juli 2019 @ 20:32:30 #208
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187924633
quote:
99s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:16 schreef Awsom het volgende:
Wat is er toch zo speciaal aan die A380? :P
Size matters.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187927472
quote:
99s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:16 schreef Awsom het volgende:
Wat is er toch zo speciaal aan die A380? :P
Vliegtuig ish groot, heel groot!
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 15 juli 2019 @ 01:08:47 #210
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_187929056
quote:
99s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:16 schreef Awsom het volgende:
Wat is er toch zo speciaal aan die A380? :P
Niks. Is leluk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 15 juli 2019 @ 01:38:35 #211
39237 crew  H_T
2733
pi_187929230
Eén keer mee gevolgen, prima vliegtuig. Misschien is het bijzonderder als er weer eens een Fokker 100 of zoiets op Schiphol landt, maar 'dit is een HEEL GROOT vliegtuig' is een stuk makkelijker uit te leggen :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 15 juli 2019 @ 08:54:28 #212
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187930203
quote:
99s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:16 schreef Awsom het volgende:
Wat is er toch zo speciaal aan die A380? :P
Het formaat :P
3x mee gevlogen en dat was echt prima. Al kwam dat ook door de service die Emirates biedt op de vluchten van ze.
pi_187942833
AeroimagesChris twitterde op maandag 15-07-2019 om 05:05:56 HI-Res Photos: The MAX name has been dropped from the high capacity version of the #737MAX8 that @Ryanair has on order. https://t.co/3q5QBN0TTg reageer retweet


Overigens, niet helemaal nieuw.

EDIT: voor wie het gemist heeft:
GEAviation twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 20:37:32 GE9X takes the crown! Clocking in with a whopping 134,300 pounds of thrust, the GE9X has set a new Guinness World Record™! It takes the title from the #GE90, which held the previous thrust world record at 127,900 lbs. #GE9XWorldRecord #GEAviation100 💪 🎉 https://t.co/DwPJ7fjuNS https://t.co/jQQ0iIRz0v reageer retweet


Let wel; onder testomstandigheden; in de praktijk gaan deze nummers niet gehaald worden.

[ Bericht 37% gewijzigd door Iemand91 op 15-07-2019 23:04:04 ]
pi_187947164
Denk dat de motor dan van de vleugel afscheurt :P

Je linkje naar flightglobal.com werkt niet trouwens
  dinsdag 16 juli 2019 @ 11:03:59 #215
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  dinsdag 16 juli 2019 @ 11:30:35 #216
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187949016
quote:
Toen die Volotea aan kwam taxiën (05:11) moest ik echt even goed kijken. Wat is dat nou, een Boeing 717?!? _O_
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 11:37:57 #217
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187949100
quote:
Dat wordt een kantoorbezoekje, goeiemorgen :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 16 juli 2019 @ 12:35:55 #218
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_187949865
1600 metertjes lang die baan. Da's niet bijster veel voor een commerciele jet. Als je dan toch op een visueel segment zit kun je zo'n beetje doen wat je wil en het goed uitkienen zodat je geen runway tekort komt als je hem ook nog een beetje met een flare wilt neerzetten... niet te veel flare natuurlijk.

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 juli 2019 @ 12:40:43 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_187949915
Lees een gerucht dat het met de laatste KLM 737-800 die uit de fabriek moet rollen niet helemaal goed gaat. Volgens de verhalen heeft Boeing er een verkeerd setje vleugels op gemonteerd, al kan het natuurlijk ook zijn dat er iets op papier niet goed is gegaan en alles extra gecheckt moet worden.

https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1427119
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_187949963
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Lees een gerucht dat het met de laatste KLM 737-800 die uit de fabriek moet rollen niet helemaal goed gaat. Volgens de verhalen heeft Boeing er een verkeerd setje vleugels op gemonteerd, al kan het natuurlijk ook zijn dat er iets op papier niet goed is gegaan en alles extra gecheckt moet worden.

https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1427119
Een verkeerde set vleugels zou toch echt wel een gigantische error zijn aangezien de productielijnen van verschillende types vliegtuigen nergens met elkaar in aanraking komen. Kan me echt niet voorstellen dat zoiets gebeurt en niemand in dat hele proces dat is opgevallen.
No amount of money ever bought a second of time.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 13:20:26 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187950430
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:35 schreef shiznuts het volgende:
1600 metertjes lang die baan. Da's niet bijster veel voor een commerciele jet. Als je dan toch op een visueel segment zit kun je zo'n beetje doen wat je wil en het goed uitkienen zodat je geen runway tekort komt als je hem ook nog een beetje met een flare wilt neerzetten... niet te veel flare natuurlijk.

Visual vliegen betekent niet dat je opeens alle marges overboord kan gooien ;) PAPI staat er niet voor niks.

De afstand die je nodig hebt om af te remmen is berekend op een normale 3 graden approach, 50ft over de threshold, landing in de touchdown-zone.
Er is helemaal geen noodzaak om op een te vlak glijpad aan te komen, en de kist nog voor de threshold neer te zetten, dan lever je namelijk in op obstacle clearance etc.
Normaal gesproken, ook visual op een korte baan, mik je het vliegtuig op de grote blokken en zorg je dat je in de touchdownzone land. Lukt dat niet, flare je de zone voorbij of vlieg je te snel, dan maak je een go-around.

Maargoed, dit is allemaal gebaseerd op een youtube filmpje, hetgeen waarschijnlijk nogal vertekent. Ook hebben ze misschien een andere hele goede reden gehad om onder het normale pad aan te vliegen. Heel chique ziet het er in ieder geval niet uit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 16 juli 2019 @ 14:04:14 #222
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187950948
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Visual vliegen betekent niet dat je opeens alle marges overboord kan gooien ;) PAPI staat er niet voor niks.

De afstand die je nodig hebt om af te remmen is berekend op een normale 3 graden approach, 50ft over de threshold, landing in de touchdown-zone.
Er is helemaal geen noodzaak om op een te vlak glijpad aan te komen, en de kist nog voor de threshold neer te zetten, dan lever je namelijk in op obstacle clearance etc.
Normaal gesproken, ook visual op een korte baan, mik je het vliegtuig op de grote blokken en zorg je dat je in de touchdownzone land. Lukt dat niet, flare je de zone voorbij of vlieg je te snel, dan maak je een go-around.

Maargoed, dit is allemaal gebaseerd op een youtube filmpje, hetgeen waarschijnlijk nogal vertekent. Ook hebben ze misschien een andere hele goede reden gehad om onder het normale pad aan te vliegen. Heel chique ziet het er in ieder geval niet uit.
Grappig dat je dat aan een piloot (shiznutz) gaat uitleggen :D Je vliegt zelf ook commercieel?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 14:12:57 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_187951061
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 14:04 schreef flipsen het volgende:

[..]

Grappig dat je dat aan een piloot (shiznutz) gaat uitleggen :D Je vliegt zelf ook commercieel?
Jep ;)

Het is verder niet echt als uitleggen bedoeld, meer mijn visie op zaken. Zeker op gebied van visuals is er nogal wat grijs gebied.

Maar ik kan me geen airline bedenken die uitdraagt dat visuals op deze manier gevlogen worden. ;)

[ Bericht 19% gewijzigd door Drekkoning op 16-07-2019 14:30:01 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 16 juli 2019 @ 14:35:23 #224
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_187951363
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:35 schreef shiznuts het volgende:
1600 metertjes lang die baan. Da's niet bijster veel voor een commerciele jet. Als je dan toch op een visueel segment zit kun je zo'n beetje doen wat je wil en het goed uitkienen zodat je geen runway tekort komt als je hem ook nog een beetje met een flare wilt neerzetten... niet te veel flare natuurlijk.

LOL. Je zou toch verwachten dat zo'n piloot dan een doorstart maakt? Je gaat hem op dat punt toch niet meer neerzetten?
pi_187958303
KL1033 gaat niet helemaal goed, halverwege de Noordzee teruggekeerd naar Schiphol.
KL1033 from Amsterdam to London https://fr24.com/KLM1033/214fd245
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')