quote:SEOUL - Korean Air heeft een lid van de cabinebemanning berispt, nadat de gezagvoerder geen wijn had gekregen op een vlucht van Seoul naar Schiphol. De piloot wilde, tegen de regels in, een drankje nuttigen maar kreeg van de cabinebemanning nul op rekest.
Volgens het Amerikaanse CBS News deed het voorval zich voor op 30 december. Bij het serveren van welkomstdrankjes aan de passagiers zou de captain ook een glaasje champagne hebben willen pakken. Het cabinebemanningslid sprak hem daarop aan, waarna de piloot een alcoholvrij drankje koos.
Later op de vlucht maakte de gezagvoerder kenbaar wijn te willen, discreet geserveerd in een bekertje. De cabinebemanning weigerde, maar meldde het verzoek wel aan de purser. Die lichtte de co-piloot en de overige bemanningsleden in, met het verzoek dat tot na de landing stil te houden uit angst voor de reactie van de captain.
Dat laatste gebeurde niet, waardoor er tijdens de vlucht een woordenwisseling ontstond tussen de purser en de piloten.
Volgens CBS News riep Korean Air zowel de captain als de purser op het matje. De gezagvoerder kwam er vanaf met een waarschuwing, de purser werd teruggezet in rang. Volgens de luchtvaartmaatschappij was het gedrag van de piloot niet correct, maar had de purser ontoelaatbare taal gebruikt tijdens de discussie aan boord.
twitter:One_More_Orbit twitterde op donderdag 11-07-2019 om 22:11:03 #OneMoreOrbit team together with @QatarExecutive has made history by beating the world circumnavigation speed record for any aircraft flying over both geographical Poles! https://t.co/vAteWkF1yV reageer retweet
https://www.upi.com/Top_N(...)globe/1441562853645/quote:ORLANDO, Fla., July 11 (UPI) -- A team of aviators including retired astronaut Terry Virts landed at Kennedy Space Center Thursday morning, claiming to have set three global flying records for circling the Earth over the North and South poles.
The mission, called One More Orbit, touched down in Florida at 8:12 a.m. EDT, hours ahead of its tentative schedule. Its recorded flight time was 46 hours, 39 minutes, 38 seconds. The average speed was clocked at 534 mph.
That would break the official record for average speed of 511 mph set in 2008, and for total minimum time of just over 54 hours. According to One More Orbit, a third record was set because two women on board, film director Jannicke Mikkelsen and flight attendant Magdalena Starowicz, are apparently the first women to complete a polar circumnavigation of the world.
Officials from the Fédération Aéronautique Internationale (World Air Sports Federation) and Guinness World Records are in Florida to verify the records.
Die man van de groundcontrol baalt wel, dat hoor je gewoon .quote:
Size matters.quote:
Vliegtuig ish groot, heel groot!quote:
Niks. Is leluk.quote:
Het formaatquote:
twitter:AeroimagesChris twitterde op maandag 15-07-2019 om 05:05:56 HI-Res Photos: The MAX name has been dropped from the high capacity version of the #737MAX8 that @Ryanair has on order. https://t.co/3q5QBN0TTg reageer retweet
twitter:GEAviation twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 20:37:32 GE9X takes the crown! Clocking in with a whopping 134,300 pounds of thrust, the GE9X has set a new Guinness World Record™! It takes the title from the #GE90, which held the previous thrust world record at 127,900 lbs. #GE9XWorldRecord #GEAviation100 💪 🎉 https://t.co/DwPJ7fjuNS https://t.co/jQQ0iIRz0v reageer retweet
Toen die Volotea aan kwam taxiën (05:11) moest ik echt even goed kijken. Wat is dat nou, een Boeing 717?!?quote:
Dat wordt een kantoorbezoekje, goeiemorgenquote:
Een verkeerde set vleugels zou toch echt wel een gigantische error zijn aangezien de productielijnen van verschillende types vliegtuigen nergens met elkaar in aanraking komen. Kan me echt niet voorstellen dat zoiets gebeurt en niemand in dat hele proces dat is opgevallen.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
Lees een gerucht dat het met de laatste KLM 737-800 die uit de fabriek moet rollen niet helemaal goed gaat. Volgens de verhalen heeft Boeing er een verkeerd setje vleugels op gemonteerd, al kan het natuurlijk ook zijn dat er iets op papier niet goed is gegaan en alles extra gecheckt moet worden.
https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=1427119
Visual vliegen betekent niet dat je opeens alle marges overboord kan gooien PAPI staat er niet voor niks.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 12:35 schreef shiznuts het volgende:
1600 metertjes lang die baan. Da's niet bijster veel voor een commerciele jet. Als je dan toch op een visueel segment zit kun je zo'n beetje doen wat je wil en het goed uitkienen zodat je geen runway tekort komt als je hem ook nog een beetje met een flare wilt neerzetten... niet te veel flare natuurlijk.
Grappig dat je dat aan een piloot (shiznutz) gaat uitleggen Je vliegt zelf ook commercieel?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 13:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Visual vliegen betekent niet dat je opeens alle marges overboord kan gooien PAPI staat er niet voor niks.
De afstand die je nodig hebt om af te remmen is berekend op een normale 3 graden approach, 50ft over de threshold, landing in de touchdown-zone.
Er is helemaal geen noodzaak om op een te vlak glijpad aan te komen, en de kist nog voor de threshold neer te zetten, dan lever je namelijk in op obstacle clearance etc.
Normaal gesproken, ook visual op een korte baan, mik je het vliegtuig op de grote blokken en zorg je dat je in de touchdownzone land. Lukt dat niet, flare je de zone voorbij of vlieg je te snel, dan maak je een go-around.
Maargoed, dit is allemaal gebaseerd op een youtube filmpje, hetgeen waarschijnlijk nogal vertekent. Ook hebben ze misschien een andere hele goede reden gehad om onder het normale pad aan te vliegen. Heel chique ziet het er in ieder geval niet uit.
Jepquote:Op dinsdag 16 juli 2019 14:04 schreef flipsen het volgende:
[..]
Grappig dat je dat aan een piloot (shiznutz) gaat uitleggen Je vliegt zelf ook commercieel?
LOL. Je zou toch verwachten dat zo'n piloot dan een doorstart maakt? Je gaat hem op dat punt toch niet meer neerzetten?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 12:35 schreef shiznuts het volgende:
1600 metertjes lang die baan. Da's niet bijster veel voor een commerciele jet. Als je dan toch op een visueel segment zit kun je zo'n beetje doen wat je wil en het goed uitkienen zodat je geen runway tekort komt als je hem ook nog een beetje met een flare wilt neerzetten... niet te veel flare natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |