Tering, zo lang alweer, voor mijn gevoel maar "een paar jaar geleden". Mja, ik word oudquote:Op vrijdag 25 juli 2025 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
Het is vandaag ook 25 jaar geleden dat Concorde vlucht 4590 van Air France neerstortte.
[ afbeelding ]
Met videoquote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:04 schreef Iemand91 het volgende:
De Transavia retro A321neo is onderweg als HV1965 (oprichtingsjaar van Transavia) van Hamburg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/TRA1965/3b6af134
Verwachte aankomst is (nu) om 14:39 uur. Het toestel zal dan een rondje maken over Schiphol en vervolgens parkeren bij
gate D2 zodat deze voor iedereen te zien is (vanaf het panoramaterras).
Eerste commerciële vlucht is vanavond om 18:20 uur als HV5357 naar Faro.
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)56149876&__tn__=%2CO*F
Ik weet nog niet of ik het mooi vind, maar het is in ieder geval opvallend.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:04 schreef Iemand91 het volgende:
De Transavia retro A321neo is onderweg als HV1965 (oprichtingsjaar van Transavia) van Hamburg naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/TRA1965/3b6af134
Verwachte aankomst is (nu) om 14:39 uur. Het toestel zal dan een rondje maken over Schiphol en vervolgens parkeren bij
gate D2 zodat deze voor iedereen te zien is (vanaf het panoramaterras).
Eerste commerciële vlucht is vanavond om 18:20 uur als HV5357 naar Faro.
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/(...)56149876&__tn__=%2CO*F
Hij heeft een Duitse registratie. Ik ga er vanuit dat dat nog wel zal worden omgezet. Zeker omdat ik zie dat die registratie gebruikt is bij een hele rij A321's.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik het mooi vind, maar het is in ieder geval opvallend.
Waarom zit er een Duitse vlag op de staart?
Ah, natuurlijk. Ik heb nog even filmpjes bekeken van de aankomst op Schiphol. Daar zat de Duitse vlag er niet meer op. En de Duitse registratie was vervangen door de Nederlandse: PH-YHD.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:38 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hij heeft een Duitse registratie. Ik ga er vanuit dat dat nog wel zal worden omgezet. Zeker omdat ik zie dat die registratie gebruikt is bij een hele rij A321's.
Heel eerlijk gezegd vind ik er weinig aan.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:40 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik weet nog niet of ik het mooi vind, maar het is in ieder geval opvallend.
Airbus gebruikt een Duitse of Franse registratie om vliegtuigen te testen zolang ze nog niet zijn afgeleverd. Bij aflevering komt de registratie van de vliegmaatschappijen er op te staan.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:38 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hij heeft een Duitse registratie. Ik ga er vanuit dat dat nog wel zal worden omgezet. Zeker omdat ik zie dat die registratie gebruikt is bij een hele rij A321's.
Opvallende ontwikkeling wel?quote:Op maandag 28 juli 2025 21:34 schreef Iemand91 het volgende:
Dergelijke vluchten hebben de laatste maanden/jaren al veel vaker plaatsgevonden dus het is al lang geen nieuws meer (dus ik noem ze hier ook niet altijd); maar nu toch nét wat anders;
Iran heeft vanaf 15 juli ook Boeing 777's.
Op die dag zijn er 5 777-200ER's overgevlogen van Siem Reap, Cambodja naar Iran.
Alle 5 vlogen origineel voor Singapore Airlines en daarna voor NokScoot (een Thaise low-cost airline dat deels in handen was van Singapore Airlines).
In 2020 werden ze - om bekende redenen - allemaal opgeslagen in Alice Springs, Australië.
In 2023/2024 werden ze overgevlogen naar Lanzhou, China (waarschijnlijk onderhoud) en op 4 en 8 juli dit jaar vlogen ze naar Siem Reap om uiteindelijk op 15 juli direct achter elkaar aan richting Iran te gaan.
Zoals gebruikelijk werden buiten Iran (in dit geval boven Afghanistan) de transponders uitgeschakeld en landden ze in Iran.
De toestellen lijken voor Mahan Air bedoelt te zijn en het zou kunnen dat er nog 5 777's die kant op gaan.
De tussenpartij was het Amerikaanse "Ion Aviation" en toestellen vlogen met een registratie van Madagaskar.
[ afbeelding ]
't is al zo vaak gebeurd, denk niet dat ze dat zo hoog op de agenda hebben staan.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Opvallende ontwikkeling wel?
Heb even snel gezocht op Airfleets.net, maar je moet toch al snel een jaar of 15 terug voor het laatst geleverde (tweedehands) Amerikaanse toestel aan Mahan of Iran Air.
Had de regering Trump dit tegen kunnen houden als het de wil had?
Het recept van Coca Cola is belangrijkerquote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:43 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
't is al zo vaak gebeurd, denk niet dat ze dat zo hoog op de agenda hebben staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |