abonnement Unibet Coolblue
pi_188103893
Misschien een paar van Rotterdam en Lelystad over laten komen. Die kunnen, zeker op dit tijdstip die wagens wel missen
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:24:25 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188103978
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juli 2019 23:00 schreef shiznuts het volgende:
Schiphol twitterde op woensdag 24-07-2019 om 22:15:45 Update: Aircraft Fuel Supply’s system is reactivated again. The first aircrafts have been fuelled and have left the airport. Our flight schedule will be restarted gradually. (1) reageer retweet
Maar idd. FC Knudde. :|W

Wat ik me afvraag is of er deels 'ouderwetse' fueltrucks zijn ingezet en of ze die niet als standaard als back-up hebben?
Ja, die zijn gebruikt, echter hebben ze bij lange na niet genoeg wagens om het volledige uitvallen van het toevoersysteem op te vangen.

Ook begreep ik dat die wagens ook moeite hadden met het bijvullen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:31:52 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188104084
Ja, beter is als de airliners het weten met volle tanks zo'n beetje vertrekken. Eventueel heen of terug een hopje naar Brussels/Düsseldorf ofzo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:50:51 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188104356
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 23:31 schreef shiznuts het volgende:
Ja, beter is als de airliners het weten met volle tanks zo'n beetje vertrekken. Eventueel heen of terug een hopje naar Brussels/Düsseldorf ofzo.
Klopt, meeste airlines die Europees op Schiphol vliegen zullen op hun vertrekpunt al getankerd zijn.
Echter, een ander probleem dat ontstond was dat omdat er geen vluchten meer konden vertrekken, er ook geen parkeer- en gateposities meer beschikbaar waren. Op een gegeven moment was er een inboundcapaciteit van 12 vluchten per uur..

Ook wil je als airline niet dat er nog extra transferpassagiers vast komen te zitten op Schiphol in de chaos die er al was (denk aan hotelcapaciteit enzo).

Gevolg: De puinhoop van vandaag, veel vertragingen en annuleringen van vluchten, ook naar Schiphol toe (want je hebt liever dat de passagiers vast staan op een plek waar het wat minder chaotisch is).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:52:57 #255
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188104398
Ja...
quote:
approximately 180 flights are cancelled by various airlines
Beetje jammel ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:39:20 #256
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_188110576
Aer Lingus heeft sinds kort de afhandelingsoverstap gemaakt van Aviapartner naar Swissport en in oktober gaat (AP airline) United Airlines weer terug naar Swissport.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_188155552
flightradar24 twitterde op zaterdag 27-07-2019 om 15:16:03 Ferry flight of a TUI Boeing 737 MAX back to base in Nertherlands, avoiding German airspace, as the MAX is banned in German airspace.https://t.co/87JszTIfVu https://t.co/O3qMSpTEx0 reageer retweet
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 16:24:08 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188155764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 23:17 schreef Karstman het volgende:
Misschien een paar van Rotterdam en Lelystad over laten komen. Die kunnen, zeker op dit tijdstip die wagens wel missen
Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladers ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188168460
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 16:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladers ;)
Mwah, Was laatst een enorme fik bij een kringloop iets ten noorden van Rotterdam airport en daar stond mooi een crashtender van Rottterdam mee te blussen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 28 juli 2019 @ 11:38:55 #260
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188168560
In case of emergency anything goes! :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 11:43:56 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188168621
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:32 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mwah, Was laatst een enorme fik bij een kringloop iets ten noorden van Rotterdam airport en daar stond mooi een crashtender van Rottterdam mee te blussen.
Die zijn van defensie toch? Officieel hebben die geen kenteken maar slechts een registratienummer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 11:48:47 #262
257132 crew  Awsom
pi_188168679
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 16:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladers ;)
Shell heeft er genoeg staan met kenteken hoor.

;)
pi_188200023
TAP Air Portugal CS-TOI is nu onderweg op haar laatste vlucht naar Twente: https://www.flightradar24.com/TAP9757/217dbfd3
pi_188208702


Air France bestelt zestig A220’s en neemt afscheid van A380
quote:
Air France heeft zestig A220-300’s besteld en neemt uiterlijk in 2022 afscheid van alle A380’s in de vloot. Dat heeft moederbedrijf Air France-KLM bekendgemaakt.

A380
De A220’s vervangen ‘geleidelijk’ de huidige A318’s en A319’s in de vloot van Air France. De zustermaatschappij van KLM bekijkt welk toestel de A380 moet vervangen.

Vlootvernieuwing
Moederbedrijf Air France-KLM maakt woensdag de financiële cijfers over de eerste zes maanden van dit jaar bekend. Eerder al werd bekend dat rond de publicatie van de cijfers, een besluit genomen zou worden over vlootvernieuwing bij Air France.

Netwerk
De eerste A220 wordt in september volgend jaar verwacht. De toestellen zijn bestemd voor de korte- en middellange afstandsvluchten in het netwerk van Air France. De Franse maatschappij heeft een optie genomen op nog dertig A220’s en ‘acquisition rights’ op nog eens dertig stuks. Dat laatste zijn opties zonder dat daar een datum aan is gekoppeld.

Afscheid
Air France-KLM heeft verder besloten dat de zeven A380 van Air France in 2022 uit de vloot moeten zijn. In totaal heeft de maatschappij tien van deze jumbojets; eerder al werd aangekondigd dat drie stuks weg zouden gaan. Sinds het aantreden van Ben Smith als ceo van de groep, staken steeds vaker geruchten de kop op dat Air France afscheid wilde nemen van de A380.

Kerosine
Van de zeven waar de maatschappij nog aan vasthield, zijn vijf in eigendom en twee gehuurd. “De huidige concurrerende omgeving beperkt het aantal markten waarin de A380 winstgevend ingezet kan worden”, zo laat Air France-KLM weten. Het bedrijf wijst erop dat de A380 met zijn vier motoren een vijfde tot een kwart meer kerosine per stoel verbruikt dan ‘nieuwe generatie langeafstandstoestellen’.

Airbus
Ook de toenemende onderhoudskosten en de broodnodige investering in het vernieuwen van het interieur, dragen ertoe bij dat de A380 zijn glanst verliest. “Het toestel in de vloot houden zou zorgen voor aanzienlijke kosten, terwijl het programma eerder in 2019 door Airbus is opgeschort”, aldus Air France-KLM. Airbus besloot eerder dit jaar de stekker te trekken uit de productie van de jumbojet.
Persbericht van Air France-KLM: https://www.airfranceklm.(...)air-france-klm-fleet
  woensdag 31 juli 2019 @ 20:18:48 #265
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188226542
quote:
Ryanair-topman Michael O'Leary heeft het personeel woensdag in een videoboodschap laten weten dat het bedrijf vijfhonderd piloten en vierhonderd cabinepersoneelsleden "te veel" heeft. Er worden daarom in de komende weken ontslagen aangekondigd, die rond eind september en na de kerstdagen zullen vallen.

Voor eind augustus worden daarnaast de sluitingen van verschillende vliegbases van Ryanair bekendgemaakt.
~ Ryanair-topman kondigt ontslag negenhonderd personeelsleden aan
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188226913
Ryanair lijkt een flinke bak geld te verliezen in Duitsland ook, matige resultaten. Personeel kan zoals altijd een trap na krijgen van O'Leary...
Jack does it in real time...
pi_188227802
Geef 'm eens ongelijk. Blijft toch een bedrijf. Bedrijven moeten nou eenmaal winst maken, en personeel is daar slechts een stuk gereedschap toe.
pi_188227898
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren.
Tips zijn dus welkom :)
pi_188230992
Morning,

Als ik het zijaanzicht van de B777 en B767 met elkaar wil vergelijken (op elkaar leggen om de verschillen te zien) om bijvoorbeeld de hoogte, lengte, afstand deuren in kaart te krijgen.
Is daar een website voor om dit onderzoeken? Alvast bedankt.
pi_188231123
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:05 schreef MikeJoow het volgende:
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren.
Tips zijn dus welkom :)
Ga je een 747 opknappen in je garage? :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188232656
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:05 schreef MikeJoow het volgende:
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren.
Tips zijn dus welkom :)
APOC misschien, maar daar blijft het ook de vraag of ze aan particulieren leveren.
pi_188233936
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:26 schreef Adrie072 het volgende:
Morning,

Als ik het zijaanzicht van de B777 en B767 met elkaar wil vergelijken (op elkaar leggen om de verschillen te zien) om bijvoorbeeld de hoogte, lengte, afstand deuren in kaart te krijgen.
Is daar een website voor om dit onderzoeken? Alvast bedankt.
http://www.boeing.com/commercial/airports/plan_manuals.page
pi_188238002
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:50 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ga je een 747 opknappen in je garage? :D
Haha.. nou dan mag ik wel ergens een grote schuur gaan huren. :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:22:53 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188269235
Over de 747 gesproken: van wat ik lees komen er eind volgend jaar bij KLM twee nieuwe 77W's die 747's moeten gaan vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188272664
"Boeing ‘fundamentally’ redesigning 737 MAX flight control software"

ow ok ze hadden het zelf ook door inmiddels LOL

Het is best wel een aardig foutje geweest want toch mensen bij omgekomen

Dit bericht komt van flightradar btw

The Seattle Times broke the news yesterday that Boeing's update to the 737 MAX will 'fundamentally redesign' the flight control software to take input data from both flight control computers during a flight, rather than just one.

Reporting earlier this week by the New York Times and Wall Street Journal focused on the relationship between Boeing and the FAA during MAX certification and what the FAA learned about MCAS after the first crash, respectively. All three pieces are worth reading in full.
Do what you love, love what you do!
pi_188272823
Tientallen jaren was het veiligheidsmotto van de luchtvaart altijd 'redundancy'. Oftewel, cruciale instrumenten mogen nooit afhankelijk zijn van maar één systeem. Het is echt idioot dat dat bij dit systeem gewoon is genegeerd.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188273351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 21:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Tientallen jaren was het veiligheidsmotto van de luchtvaart altijd 'redundancy'. Oftewel, cruciale instrumenten mogen nooit afhankelijk zijn van maar één systeem. Het is echt idioot dat dat bij dit systeem gewoon is genegeerd.
ja je kunt je afvragen is al die technolgie wel zo nuttig? Denk het wel maar moet het wel ok werken.

quote even uit aflevring van NG,, just fly the dam'n airplane
Do what you love, love what you do!
pi_188273601
nu stap ik echt zonder problemen in een vliegtuig hoor. maar ben me er zeker wel van bewust dat het gigantisch fout kan gaan ook

Gelukkig is die kans heel klein

denk dat ik die 737 MAX wel ff ontwijk nu :')

Heb niet echt zin om in een vliegtuig te zitten wat software ing even bedenken

Als ze niet meer als vogeltjes uit de lucht vallen dan zien we wel weer

[ Bericht 18% gewijzigd door kree op 03-08-2019 22:35:15 ]
Do what you love, love what you do!
pi_188274758
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 22:13 schreef kree het volgende:

[..]

ja je kunt je afvragen is al die technolgie wel zo nuttig? Denk het wel maar moet het wel ok werken.

quote even uit aflevring van NG,, just fly the dam'n airplane
Het moet oké werken, maar de piloten moeten ook weten wat het systeem doet, hoe het werkt en hoe ze het uit kunnen zetten als dat echt nodig is. Voor zover ik begreep wisten de piloten om te beginnen niet dat het systeem überhaupt bestond door slechte training, en ten tweede kon het systeem niet worden uitgezet. Dat is gewoon kansloos, en druist tegen alle fundamentele luchtvaart ontwerpen in.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188274805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 23:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Het moet oké werken, maar de piloten moeten ook weten wat het systeem doet, hoe het werkt en hoe ze het uit kunnen zetten als dat echt nodig is. Voor zover ik begreep wisten de piloten om te beginnen niet dat het systeem überhaupt bestond door slechte training, en ten tweede kon het systeem niet worden uitgezet. Dat is gewoon kansloos, en druist tegen alle fundamentele luchtvaart ontwerpen in.
klopt idd dan handmatig maar dat lijkt wel haast en onmogelijkheid.
Do what you love, love what you do!
pi_188274883
het is natuurlijk ook interpretatie van tig instrumenten die ze hebben. mjah mss moet het simpeler gewoon

rampen gebeurt daardoor iig
Do what you love, love what you do!
pi_188274943
ik durf te wedden dat ik een 747 kan landen met ILS enzo genoeg verstand ervan maar hoop maar niet dat het ooit gebeurd
in ieder geval het lukt met flightsim van MS met de nodige addons wat het vrij realistisch maakt toch wel. Niet echt de realiteit maar best goede weergave ervan

[ Bericht 41% gewijzigd door kree op 04-08-2019 05:57:31 ]
Do what you love, love what you do!
pi_188296139
Airline surveys point to ongoing production problems at Boeing’s SC plant
quote:
Some of the airlines buying 787 Dreamliners built at Boeing Co.’s North Charleston campus are complaining about “unacceptable” production mistakes and poor quality, and analysts say the criticism points to issues deep within the aerospace giant’s culture.
While workers at the Dreamliner factory have previously reported quality lapses, this is the first time such private criticism from Boeing’s customers has been made public.
“Boeing Commercial Airplanes clearly has a systemic problem in designing, producing and delivering airplanes,” said Scott Hamilton, an aerospace analyst and editor of Leeham News and Analysis.
The airline complaints are included as part of internal surveys Boeing asks carriers to complete when a plane is delivered. Not all airlines participate and results sometimes can be skewed by such things as supplier issues that are out of Boeing’s control.
quote:
For example, KLM Royal Dutch Airlines called the factory’s quality control “way below acceptable standards” for a 787-10 delivered at North Charleston in June. The plane included a special livery to celebrate the carrier’s 100th anniversary.
KLM noted several issues, including a loose seat, missing or wrongly installed cotter pins, nuts not fully tightened, an unsecured fuel line clamp and several unspecified missing parts.
“Who looks at quality in this facility,” KLM asked, adding the airline “is worried for the next deliveries.”
“There are serious doubts about quality and Boeing’s ability to deliver on time,” the carrier stated.
quote:
KLM, in its review, said it also observed an overworked Boeing staff that’s trying to keep up with a production schedule that calls for 14 Dreamliners to be built every month, split between the aerospace firm’s North Charleston and Everett, Wash., facilities.
“A lot of Boeing personnel, factory and management, works way too much overtime,” the carrier stated. “In this customer’s opinion this reflects in quality and the inability to make schedule.”
KLM also said too much work was left for the flight line to complete because the plane wasn’t finished when it left final assembly.
“There must have been at least a dozen changes since (the) aircraft was outside,” the airline said. “There seems always to be a reason why schedules are not being met.”
Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2019 @ 19:46:21 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188302745
Best harde kritiek van een van de trouwste klanten van Boeing ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188305330
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 11:49 schreef Iemand91 het volgende:
Op RAF Fairford is momenteel de 2019 Royal International Air Tattoo aan de gang.
Hier een lijst met deelnemende vliegtuigen.

Een van de hoogtepunten word de flypast van de British Airways 747 BOAC-livery met de Red Arrows.
Die zal plaatsvinden rond 13:15 Nederlandse tijd.
De Fransen kunnen dit natuurlijk ook, nu een A380 MSN001 met de Patrouille Acrobatique de France.
Onderdeel van de vieringen ter gelegenheid van 75 jaar invasie in Normandië; gevlogen werd bij de stranden van Mont St Michel en bij Jullouville.

2019_08_04_JULLOUVILLE_0111 by VERGER REGIS, on Flickr

2019_08_04_JULLOUVILLE_0110 by VERGER REGIS, on Flickr


pi_188305892
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:21 schreef Iemand91 het volgende:
Airline surveys point to ongoing production problems at Boeing’s SC plant
[..]

[..]

[..]

Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen.
Tijdsdruk, geld is belangrijk, personeel wat compleet overwerkt is, fouten worden gemaakt en mensen gaan dood. Er was een soortgelijke periode in de jaren 60 tot 80 waarbij dit soort dingen hoogtij vierde bij bouwers en airlines met talloze ongelukken als gevolg. Vervolgens begon het in de jaren 90 beter te gaan door strengere regels en inmiddels lijkt het alsof we weer terug bij af zijn. Dit zijn gevaarlijke ontwikkelingen :N
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188309444
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Over de 747 gesproken: van wat ik lees komen er eind volgend jaar bij KLM twee nieuwe 77W's die 747's moeten gaan vervangen.
Waar heb je dit gelezen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:44:09 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188313979
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 07:46 schreef Viezze het volgende:

[..]

Waar heb je dit gelezen?
Hier: https://www.airliners.net(...)&start=450#p21555511
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188422246
https://ukraine-kiev-tour(...)ZDfkYt7u7m-8d7iYdqU4
Kennelijk kan je de Antonov fabriek bezoeken. :D
pi_188422442
Cool! Hoe is het eigenlijk met de AN-225? Die wil ik echt nog een keer live zien...
pi_188423845
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 13:38 schreef Piles het volgende:
Cool! Hoe is het eigenlijk met de AN-225? Die wil ik echt nog een keer live zien...
Heeft al bijna een jaar niet gevlogen, staat voor onderhoud in Gostomel.

  Redactie Sport / Supervogel donderdag 15 augustus 2019 @ 09:22:31 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188455675
https://nos.nl/artikel/22(...)uig-in-maisveld.html

Lading vogels in beide motoren :X

Filmpje van binnen:
MennoSwart twitterde op donderdag 15-08-2019 om 09:10:06 Door vogels in beide motoren moest A321 Ural Airlines noodlanding maken in een akker #emergency #uralairlines #aviation #landing #planespotting #avgeek #airbus https://t.co/xzblhKZvHr reageer retweet
pi_188455905
Mazzel dat ie niet in de fik is gevolgen, kist zal vol brandstof hebben gezeten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:06:18 #296
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188481349
Er is blijkbaar weer een Trent 1000 geploft in een 787
In Rome, net op weg naar LA
Wie dit leest is gek
pi_188483315
Er komt weer een Airbus A330 naar Twente. Nu een 21 jaar oude A330-200 OO-SFY van Brussel Airlines.
Komt volgende week naar AELS.

  zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:55:27 #298
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188497372
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188499587
PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet


Wat Boeing ermee van plan is...
pi_188500652
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet
[ afbeelding ]

Wat Boeing ermee van plan is...
Lijkt wel een soort make a wish logo die handjes
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')