Ja, die zijn gebruikt, echter hebben ze bij lange na niet genoeg wagens om het volledige uitvallen van het toevoersysteem op te vangen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 23:00 schreef shiznuts het volgende:Maar idd. FC Knudde.twitter:Schiphol twitterde op woensdag 24-07-2019 om 22:15:45 Update: Aircraft Fuel Supply’s system is reactivated again. The first aircrafts have been fuelled and have left the airport. Our flight schedule will be restarted gradually. (1) reageer retweet
Wat ik me afvraag is of er deels 'ouderwetse' fueltrucks zijn ingezet en of ze die niet als standaard als back-up hebben?
Klopt, meeste airlines die Europees op Schiphol vliegen zullen op hun vertrekpunt al getankerd zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2019 23:31 schreef shiznuts het volgende:
Ja, beter is als de airliners het weten met volle tanks zo'n beetje vertrekken. Eventueel heen of terug een hopje naar Brussels/Düsseldorf ofzo.
Beetje jammelquote:approximately 180 flights are cancelled by various airlines
twitter:flightradar24 twitterde op zaterdag 27-07-2019 om 15:16:03 Ferry flight of a TUI Boeing 737 MAX back to base in Nertherlands, avoiding German airspace, as the MAX is banned in German airspace.https://t.co/87JszTIfVu https://t.co/O3qMSpTEx0 reageer retweet
Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladersquote:Op woensdag 24 juli 2019 23:17 schreef Karstman het volgende:
Misschien een paar van Rotterdam en Lelystad over laten komen. Die kunnen, zeker op dit tijdstip die wagens wel missen
Mwah, Was laatst een enorme fik bij een kringloop iets ten noorden van Rotterdam airport en daar stond mooi een crashtender van Rottterdam mee te blussen.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladers
Die zijn van defensie toch? Officieel hebben die geen kenteken maar slechts een registratienummer.quote:Op zondag 28 juli 2019 11:32 schreef Karstman het volgende:
[..]
Mwah, Was laatst een enorme fik bij een kringloop iets ten noorden van Rotterdam airport en daar stond mooi een crashtender van Rottterdam mee te blussen.
Shell heeft er genoeg staan met kenteken hoor.quote:Op zaterdag 27 juli 2019 16:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladers
Persbericht van Air France-KLM: https://www.airfranceklm.(...)air-france-klm-fleetquote:Air France heeft zestig A220-300’s besteld en neemt uiterlijk in 2022 afscheid van alle A380’s in de vloot. Dat heeft moederbedrijf Air France-KLM bekendgemaakt.
A380
De A220’s vervangen ‘geleidelijk’ de huidige A318’s en A319’s in de vloot van Air France. De zustermaatschappij van KLM bekijkt welk toestel de A380 moet vervangen.
Vlootvernieuwing
Moederbedrijf Air France-KLM maakt woensdag de financiële cijfers over de eerste zes maanden van dit jaar bekend. Eerder al werd bekend dat rond de publicatie van de cijfers, een besluit genomen zou worden over vlootvernieuwing bij Air France.
Netwerk
De eerste A220 wordt in september volgend jaar verwacht. De toestellen zijn bestemd voor de korte- en middellange afstandsvluchten in het netwerk van Air France. De Franse maatschappij heeft een optie genomen op nog dertig A220’s en ‘acquisition rights’ op nog eens dertig stuks. Dat laatste zijn opties zonder dat daar een datum aan is gekoppeld.
Afscheid
Air France-KLM heeft verder besloten dat de zeven A380 van Air France in 2022 uit de vloot moeten zijn. In totaal heeft de maatschappij tien van deze jumbojets; eerder al werd aangekondigd dat drie stuks weg zouden gaan. Sinds het aantreden van Ben Smith als ceo van de groep, staken steeds vaker geruchten de kop op dat Air France afscheid wilde nemen van de A380.
Kerosine
Van de zeven waar de maatschappij nog aan vasthield, zijn vijf in eigendom en twee gehuurd. “De huidige concurrerende omgeving beperkt het aantal markten waarin de A380 winstgevend ingezet kan worden”, zo laat Air France-KLM weten. Het bedrijf wijst erop dat de A380 met zijn vier motoren een vijfde tot een kwart meer kerosine per stoel verbruikt dan ‘nieuwe generatie langeafstandstoestellen’.
Airbus
Ook de toenemende onderhoudskosten en de broodnodige investering in het vernieuwen van het interieur, dragen ertoe bij dat de A380 zijn glanst verliest. “Het toestel in de vloot houden zou zorgen voor aanzienlijke kosten, terwijl het programma eerder in 2019 door Airbus is opgeschort”, aldus Air France-KLM. Airbus besloot eerder dit jaar de stekker te trekken uit de productie van de jumbojet.
~ Ryanair-topman kondigt ontslag negenhonderd personeelsleden aanquote:Ryanair-topman Michael O'Leary heeft het personeel woensdag in een videoboodschap laten weten dat het bedrijf vijfhonderd piloten en vierhonderd cabinepersoneelsleden "te veel" heeft. Er worden daarom in de komende weken ontslagen aangekondigd, die rond eind september en na de kerstdagen zullen vallen.
Voor eind augustus worden daarnaast de sluitingen van verschillende vliegbases van Ryanair bekendgemaakt.
Ga je een 747 opknappen in je garage?quote:Op woensdag 31 juli 2019 22:05 schreef MikeJoow het volgende:
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren.
Tips zijn dus welkom
APOC misschien, maar daar blijft het ook de vraag of ze aan particulieren leveren.quote:Op woensdag 31 juli 2019 22:05 schreef MikeJoow het volgende:
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren.
Tips zijn dus welkom
http://www.boeing.com/commercial/airports/plan_manuals.pagequote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:26 schreef Adrie072 het volgende:
Morning,
Als ik het zijaanzicht van de B777 en B767 met elkaar wil vergelijken (op elkaar leggen om de verschillen te zien) om bijvoorbeeld de hoogte, lengte, afstand deuren in kaart te krijgen.
Is daar een website voor om dit onderzoeken? Alvast bedankt.
Haha.. nou dan mag ik wel ergens een grote schuur gaan huren.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 08:50 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ga je een 747 opknappen in je garage?
ja je kunt je afvragen is al die technolgie wel zo nuttig? Denk het wel maar moet het wel ok werken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 21:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Tientallen jaren was het veiligheidsmotto van de luchtvaart altijd 'redundancy'. Oftewel, cruciale instrumenten mogen nooit afhankelijk zijn van maar één systeem. Het is echt idioot dat dat bij dit systeem gewoon is genegeerd.
Het moet oké werken, maar de piloten moeten ook weten wat het systeem doet, hoe het werkt en hoe ze het uit kunnen zetten als dat echt nodig is. Voor zover ik begreep wisten de piloten om te beginnen niet dat het systeem überhaupt bestond door slechte training, en ten tweede kon het systeem niet worden uitgezet. Dat is gewoon kansloos, en druist tegen alle fundamentele luchtvaart ontwerpen in.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 22:13 schreef kree het volgende:
[..]
ja je kunt je afvragen is al die technolgie wel zo nuttig? Denk het wel maar moet het wel ok werken.
quote even uit aflevring van NG,, just fly the dam'n airplane
klopt idd dan handmatig maar dat lijkt wel haast en onmogelijkheid.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 23:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het moet oké werken, maar de piloten moeten ook weten wat het systeem doet, hoe het werkt en hoe ze het uit kunnen zetten als dat echt nodig is. Voor zover ik begreep wisten de piloten om te beginnen niet dat het systeem überhaupt bestond door slechte training, en ten tweede kon het systeem niet worden uitgezet. Dat is gewoon kansloos, en druist tegen alle fundamentele luchtvaart ontwerpen in.
quote:Some of the airlines buying 787 Dreamliners built at Boeing Co.’s North Charleston campus are complaining about “unacceptable” production mistakes and poor quality, and analysts say the criticism points to issues deep within the aerospace giant’s culture.
While workers at the Dreamliner factory have previously reported quality lapses, this is the first time such private criticism from Boeing’s customers has been made public.
“Boeing Commercial Airplanes clearly has a systemic problem in designing, producing and delivering airplanes,” said Scott Hamilton, an aerospace analyst and editor of Leeham News and Analysis.
The airline complaints are included as part of internal surveys Boeing asks carriers to complete when a plane is delivered. Not all airlines participate and results sometimes can be skewed by such things as supplier issues that are out of Boeing’s control.
quote:For example, KLM Royal Dutch Airlines called the factory’s quality control “way below acceptable standards” for a 787-10 delivered at North Charleston in June. The plane included a special livery to celebrate the carrier’s 100th anniversary.
KLM noted several issues, including a loose seat, missing or wrongly installed cotter pins, nuts not fully tightened, an unsecured fuel line clamp and several unspecified missing parts.
“Who looks at quality in this facility,” KLM asked, adding the airline “is worried for the next deliveries.”
“There are serious doubts about quality and Boeing’s ability to deliver on time,” the carrier stated.
Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen.quote:KLM, in its review, said it also observed an overworked Boeing staff that’s trying to keep up with a production schedule that calls for 14 Dreamliners to be built every month, split between the aerospace firm’s North Charleston and Everett, Wash., facilities.
“A lot of Boeing personnel, factory and management, works way too much overtime,” the carrier stated. “In this customer’s opinion this reflects in quality and the inability to make schedule.”
KLM also said too much work was left for the flight line to complete because the plane wasn’t finished when it left final assembly.
“There must have been at least a dozen changes since (the) aircraft was outside,” the airline said. “There seems always to be a reason why schedules are not being met.”
De Fransen kunnen dit natuurlijk ook, nu een A380 MSN001 met de Patrouille Acrobatique de France.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:49 schreef Iemand91 het volgende:
Op RAF Fairford is momenteel de 2019 Royal International Air Tattoo aan de gang.
Hier een lijst met deelnemende vliegtuigen.
Een van de hoogtepunten word de flypast van de British Airways 747 BOAC-livery met de Red Arrows.
Die zal plaatsvinden rond 13:15 Nederlandse tijd.
Tijdsdruk, geld is belangrijk, personeel wat compleet overwerkt is, fouten worden gemaakt en mensen gaan dood. Er was een soortgelijke periode in de jaren 60 tot 80 waarbij dit soort dingen hoogtij vierde bij bouwers en airlines met talloze ongelukken als gevolg. Vervolgens begon het in de jaren 90 beter te gaan door strengere regels en inmiddels lijkt het alsof we weer terug bij af zijn. Dit zijn gevaarlijke ontwikkelingenquote:Op maandag 5 augustus 2019 12:21 schreef Iemand91 het volgende:
Airline surveys point to ongoing production problems at Boeing’s SC plant
[..]
[..]
[..]
Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen.
Waar heb je dit gelezen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Over de 747 gesproken: van wat ik lees komen er eind volgend jaar bij KLM twee nieuwe 77W's die 747's moeten gaan vervangen.
Heeft al bijna een jaar niet gevlogen, staat voor onderhoud in Gostomel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 13:38 schreef Piles het volgende:
Cool! Hoe is het eigenlijk met de AN-225? Die wil ik echt nog een keer live zien...
twitter:MennoSwart twitterde op donderdag 15-08-2019 om 09:10:06 Door vogels in beide motoren moest A321 Ural Airlines noodlanding maken in een akker #emergency #uralairlines #aviation #landing #planespotting #avgeek #airbus https://t.co/xzblhKZvHr reageer retweet
twitter:PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet
Lijkt wel een soort make a wish logo die handjesquote:Op zondag 18 augustus 2019 00:57 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet
Wat Boeing ermee van plan is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |