abonnement Unibet Coolblue
pi_188232656
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:05 schreef MikeJoow het volgende:
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren.
Tips zijn dus welkom :)
APOC misschien, maar daar blijft het ook de vraag of ze aan particulieren leveren.
pi_188233936
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:26 schreef Adrie072 het volgende:
Morning,

Als ik het zijaanzicht van de B777 en B767 met elkaar wil vergelijken (op elkaar leggen om de verschillen te zien) om bijvoorbeeld de hoogte, lengte, afstand deuren in kaart te krijgen.
Is daar een website voor om dit onderzoeken? Alvast bedankt.
http://www.boeing.com/commercial/airports/plan_manuals.page
pi_188238002
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:50 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ga je een 747 opknappen in je garage? :D
Haha.. nou dan mag ik wel ergens een grote schuur gaan huren. :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:22:53 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188269235
Over de 747 gesproken: van wat ik lees komen er eind volgend jaar bij KLM twee nieuwe 77W's die 747's moeten gaan vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188272664
"Boeing ‘fundamentally’ redesigning 737 MAX flight control software"

ow ok ze hadden het zelf ook door inmiddels LOL

Het is best wel een aardig foutje geweest want toch mensen bij omgekomen

Dit bericht komt van flightradar btw

The Seattle Times broke the news yesterday that Boeing's update to the 737 MAX will 'fundamentally redesign' the flight control software to take input data from both flight control computers during a flight, rather than just one.

Reporting earlier this week by the New York Times and Wall Street Journal focused on the relationship between Boeing and the FAA during MAX certification and what the FAA learned about MCAS after the first crash, respectively. All three pieces are worth reading in full.
Do what you love, love what you do!
pi_188272823
Tientallen jaren was het veiligheidsmotto van de luchtvaart altijd 'redundancy'. Oftewel, cruciale instrumenten mogen nooit afhankelijk zijn van maar één systeem. Het is echt idioot dat dat bij dit systeem gewoon is genegeerd.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188273351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 21:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Tientallen jaren was het veiligheidsmotto van de luchtvaart altijd 'redundancy'. Oftewel, cruciale instrumenten mogen nooit afhankelijk zijn van maar één systeem. Het is echt idioot dat dat bij dit systeem gewoon is genegeerd.
ja je kunt je afvragen is al die technolgie wel zo nuttig? Denk het wel maar moet het wel ok werken.

quote even uit aflevring van NG,, just fly the dam'n airplane
Do what you love, love what you do!
pi_188273601
nu stap ik echt zonder problemen in een vliegtuig hoor. maar ben me er zeker wel van bewust dat het gigantisch fout kan gaan ook

Gelukkig is die kans heel klein

denk dat ik die 737 MAX wel ff ontwijk nu :')

Heb niet echt zin om in een vliegtuig te zitten wat software ing even bedenken

Als ze niet meer als vogeltjes uit de lucht vallen dan zien we wel weer

[ Bericht 18% gewijzigd door kree op 03-08-2019 22:35:15 ]
Do what you love, love what you do!
pi_188274758
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 22:13 schreef kree het volgende:

[..]

ja je kunt je afvragen is al die technolgie wel zo nuttig? Denk het wel maar moet het wel ok werken.

quote even uit aflevring van NG,, just fly the dam'n airplane
Het moet oké werken, maar de piloten moeten ook weten wat het systeem doet, hoe het werkt en hoe ze het uit kunnen zetten als dat echt nodig is. Voor zover ik begreep wisten de piloten om te beginnen niet dat het systeem überhaupt bestond door slechte training, en ten tweede kon het systeem niet worden uitgezet. Dat is gewoon kansloos, en druist tegen alle fundamentele luchtvaart ontwerpen in.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188274805
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 23:18 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Het moet oké werken, maar de piloten moeten ook weten wat het systeem doet, hoe het werkt en hoe ze het uit kunnen zetten als dat echt nodig is. Voor zover ik begreep wisten de piloten om te beginnen niet dat het systeem überhaupt bestond door slechte training, en ten tweede kon het systeem niet worden uitgezet. Dat is gewoon kansloos, en druist tegen alle fundamentele luchtvaart ontwerpen in.
klopt idd dan handmatig maar dat lijkt wel haast en onmogelijkheid.
Do what you love, love what you do!
pi_188274883
het is natuurlijk ook interpretatie van tig instrumenten die ze hebben. mjah mss moet het simpeler gewoon

rampen gebeurt daardoor iig
Do what you love, love what you do!
pi_188274943
ik durf te wedden dat ik een 747 kan landen met ILS enzo genoeg verstand ervan maar hoop maar niet dat het ooit gebeurd
in ieder geval het lukt met flightsim van MS met de nodige addons wat het vrij realistisch maakt toch wel. Niet echt de realiteit maar best goede weergave ervan

[ Bericht 41% gewijzigd door kree op 04-08-2019 05:57:31 ]
Do what you love, love what you do!
pi_188296139
Airline surveys point to ongoing production problems at Boeing’s SC plant
quote:
Some of the airlines buying 787 Dreamliners built at Boeing Co.’s North Charleston campus are complaining about “unacceptable” production mistakes and poor quality, and analysts say the criticism points to issues deep within the aerospace giant’s culture.
While workers at the Dreamliner factory have previously reported quality lapses, this is the first time such private criticism from Boeing’s customers has been made public.
“Boeing Commercial Airplanes clearly has a systemic problem in designing, producing and delivering airplanes,” said Scott Hamilton, an aerospace analyst and editor of Leeham News and Analysis.
The airline complaints are included as part of internal surveys Boeing asks carriers to complete when a plane is delivered. Not all airlines participate and results sometimes can be skewed by such things as supplier issues that are out of Boeing’s control.
quote:
For example, KLM Royal Dutch Airlines called the factory’s quality control “way below acceptable standards” for a 787-10 delivered at North Charleston in June. The plane included a special livery to celebrate the carrier’s 100th anniversary.
KLM noted several issues, including a loose seat, missing or wrongly installed cotter pins, nuts not fully tightened, an unsecured fuel line clamp and several unspecified missing parts.
“Who looks at quality in this facility,” KLM asked, adding the airline “is worried for the next deliveries.”
“There are serious doubts about quality and Boeing’s ability to deliver on time,” the carrier stated.
quote:
KLM, in its review, said it also observed an overworked Boeing staff that’s trying to keep up with a production schedule that calls for 14 Dreamliners to be built every month, split between the aerospace firm’s North Charleston and Everett, Wash., facilities.
“A lot of Boeing personnel, factory and management, works way too much overtime,” the carrier stated. “In this customer’s opinion this reflects in quality and the inability to make schedule.”
KLM also said too much work was left for the flight line to complete because the plane wasn’t finished when it left final assembly.
“There must have been at least a dozen changes since (the) aircraft was outside,” the airline said. “There seems always to be a reason why schedules are not being met.”
Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 augustus 2019 @ 19:46:21 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188302745
Best harde kritiek van een van de trouwste klanten van Boeing ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188305330
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 11:49 schreef Iemand91 het volgende:
Op RAF Fairford is momenteel de 2019 Royal International Air Tattoo aan de gang.
Hier een lijst met deelnemende vliegtuigen.

Een van de hoogtepunten word de flypast van de British Airways 747 BOAC-livery met de Red Arrows.
Die zal plaatsvinden rond 13:15 Nederlandse tijd.
De Fransen kunnen dit natuurlijk ook, nu een A380 MSN001 met de Patrouille Acrobatique de France.
Onderdeel van de vieringen ter gelegenheid van 75 jaar invasie in Normandië; gevlogen werd bij de stranden van Mont St Michel en bij Jullouville.

2019_08_04_JULLOUVILLE_0111 by VERGER REGIS, on Flickr

2019_08_04_JULLOUVILLE_0110 by VERGER REGIS, on Flickr


pi_188305892
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 12:21 schreef Iemand91 het volgende:
Airline surveys point to ongoing production problems at Boeing’s SC plant
[..]

[..]

[..]

Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen.
Tijdsdruk, geld is belangrijk, personeel wat compleet overwerkt is, fouten worden gemaakt en mensen gaan dood. Er was een soortgelijke periode in de jaren 60 tot 80 waarbij dit soort dingen hoogtij vierde bij bouwers en airlines met talloze ongelukken als gevolg. Vervolgens begon het in de jaren 90 beter te gaan door strengere regels en inmiddels lijkt het alsof we weer terug bij af zijn. Dit zijn gevaarlijke ontwikkelingen :N
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188309444
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Over de 747 gesproken: van wat ik lees komen er eind volgend jaar bij KLM twee nieuwe 77W's die 747's moeten gaan vervangen.
Waar heb je dit gelezen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:44:09 #289
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188313979
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 07:46 schreef Viezze het volgende:

[..]

Waar heb je dit gelezen?
Hier: https://www.airliners.net(...)&start=450#p21555511
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_188422246
https://ukraine-kiev-tour(...)ZDfkYt7u7m-8d7iYdqU4
Kennelijk kan je de Antonov fabriek bezoeken. :D
pi_188422442
Cool! Hoe is het eigenlijk met de AN-225? Die wil ik echt nog een keer live zien...
pi_188423845
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 13:38 schreef Piles het volgende:
Cool! Hoe is het eigenlijk met de AN-225? Die wil ik echt nog een keer live zien...
Heeft al bijna een jaar niet gevlogen, staat voor onderhoud in Gostomel.

  Redactie Sport / Supervogel donderdag 15 augustus 2019 @ 09:22:31 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_188455675
https://nos.nl/artikel/22(...)uig-in-maisveld.html

Lading vogels in beide motoren :X

Filmpje van binnen:
MennoSwart twitterde op donderdag 15-08-2019 om 09:10:06 Door vogels in beide motoren moest A321 Ural Airlines noodlanding maken in een akker #emergency #uralairlines #aviation #landing #planespotting #avgeek #airbus https://t.co/xzblhKZvHr reageer retweet
pi_188455905
Mazzel dat ie niet in de fik is gevolgen, kist zal vol brandstof hebben gezeten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:06:18 #296
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188481349
Er is blijkbaar weer een Trent 1000 geploft in een 787
In Rome, net op weg naar LA
Wie dit leest is gek
pi_188483315
Er komt weer een Airbus A330 naar Twente. Nu een 21 jaar oude A330-200 OO-SFY van Brussel Airlines.
Komt volgende week naar AELS.

  zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:55:27 #298
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188497372
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188499587
PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet


Wat Boeing ermee van plan is...
pi_188500652
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 00:57 schreef Iemand91 het volgende:
PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet
[ afbeelding ]

Wat Boeing ermee van plan is...
Lijkt wel een soort make a wish logo die handjes
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')