ja je kunt je afvragen is al die technolgie wel zo nuttig? Denk het wel maar moet het wel ok werken.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 21:48 schreef TigerXtrm het volgende:
Tientallen jaren was het veiligheidsmotto van de luchtvaart altijd 'redundancy'. Oftewel, cruciale instrumenten mogen nooit afhankelijk zijn van maar één systeem. Het is echt idioot dat dat bij dit systeem gewoon is genegeerd.
Het moet oké werken, maar de piloten moeten ook weten wat het systeem doet, hoe het werkt en hoe ze het uit kunnen zetten als dat echt nodig is. Voor zover ik begreep wisten de piloten om te beginnen niet dat het systeem überhaupt bestond door slechte training, en ten tweede kon het systeem niet worden uitgezet. Dat is gewoon kansloos, en druist tegen alle fundamentele luchtvaart ontwerpen in.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 22:13 schreef kree het volgende:
[..]
ja je kunt je afvragen is al die technolgie wel zo nuttig? Denk het wel maar moet het wel ok werken.
quote even uit aflevring van NG,, just fly the dam'n airplane
klopt idd dan handmatig maar dat lijkt wel haast en onmogelijkheid.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 23:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Het moet oké werken, maar de piloten moeten ook weten wat het systeem doet, hoe het werkt en hoe ze het uit kunnen zetten als dat echt nodig is. Voor zover ik begreep wisten de piloten om te beginnen niet dat het systeem überhaupt bestond door slechte training, en ten tweede kon het systeem niet worden uitgezet. Dat is gewoon kansloos, en druist tegen alle fundamentele luchtvaart ontwerpen in.
quote:Some of the airlines buying 787 Dreamliners built at Boeing Co.’s North Charleston campus are complaining about “unacceptable” production mistakes and poor quality, and analysts say the criticism points to issues deep within the aerospace giant’s culture.
While workers at the Dreamliner factory have previously reported quality lapses, this is the first time such private criticism from Boeing’s customers has been made public.
“Boeing Commercial Airplanes clearly has a systemic problem in designing, producing and delivering airplanes,” said Scott Hamilton, an aerospace analyst and editor of Leeham News and Analysis.
The airline complaints are included as part of internal surveys Boeing asks carriers to complete when a plane is delivered. Not all airlines participate and results sometimes can be skewed by such things as supplier issues that are out of Boeing’s control.
quote:For example, KLM Royal Dutch Airlines called the factory’s quality control “way below acceptable standards” for a 787-10 delivered at North Charleston in June. The plane included a special livery to celebrate the carrier’s 100th anniversary.
KLM noted several issues, including a loose seat, missing or wrongly installed cotter pins, nuts not fully tightened, an unsecured fuel line clamp and several unspecified missing parts.
“Who looks at quality in this facility,” KLM asked, adding the airline “is worried for the next deliveries.”
“There are serious doubts about quality and Boeing’s ability to deliver on time,” the carrier stated.
Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen.quote:KLM, in its review, said it also observed an overworked Boeing staff that’s trying to keep up with a production schedule that calls for 14 Dreamliners to be built every month, split between the aerospace firm’s North Charleston and Everett, Wash., facilities.
“A lot of Boeing personnel, factory and management, works way too much overtime,” the carrier stated. “In this customer’s opinion this reflects in quality and the inability to make schedule.”
KLM also said too much work was left for the flight line to complete because the plane wasn’t finished when it left final assembly.
“There must have been at least a dozen changes since (the) aircraft was outside,” the airline said. “There seems always to be a reason why schedules are not being met.”
De Fransen kunnen dit natuurlijk ook, nu een A380 MSN001 met de Patrouille Acrobatique de France.quote:Op zaterdag 20 juli 2019 11:49 schreef Iemand91 het volgende:
Op RAF Fairford is momenteel de 2019 Royal International Air Tattoo aan de gang.
Hier een lijst met deelnemende vliegtuigen.
Een van de hoogtepunten word de flypast van de British Airways 747 BOAC-livery met de Red Arrows.
Die zal plaatsvinden rond 13:15 Nederlandse tijd.
Tijdsdruk, geld is belangrijk, personeel wat compleet overwerkt is, fouten worden gemaakt en mensen gaan dood. Er was een soortgelijke periode in de jaren 60 tot 80 waarbij dit soort dingen hoogtij vierde bij bouwers en airlines met talloze ongelukken als gevolg. Vervolgens begon het in de jaren 90 beter te gaan door strengere regels en inmiddels lijkt het alsof we weer terug bij af zijn. Dit zijn gevaarlijke ontwikkelingenquote:Op maandag 5 augustus 2019 12:21 schreef Iemand91 het volgende:
Airline surveys point to ongoing production problems at Boeing’s SC plant
[..]
[..]
[..]
Ik heb de een aantal quotes uit het artikel gehaald, maar het is interessant genoeg om helemaal door te lezen.
Waar heb je dit gelezen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Over de 747 gesproken: van wat ik lees komen er eind volgend jaar bij KLM twee nieuwe 77W's die 747's moeten gaan vervangen.
Heeft al bijna een jaar niet gevlogen, staat voor onderhoud in Gostomel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 13:38 schreef Piles het volgende:
Cool! Hoe is het eigenlijk met de AN-225? Die wil ik echt nog een keer live zien...
twitter:MennoSwart twitterde op donderdag 15-08-2019 om 09:10:06 Door vogels in beide motoren moest A321 Ural Airlines noodlanding maken in een akker #emergency #uralairlines #aviation #landing #planespotting #avgeek #airbus https://t.co/xzblhKZvHr reageer retweet
twitter:PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet
Lijkt wel een soort make a wish logo die handjesquote:Op zondag 18 augustus 2019 00:57 schreef Iemand91 het volgende:[ afbeelding ]twitter:PlanesAtPaine twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 06:34:04 New Boeing 787-9 special. N1015B "Dreams Take Flight" rolling out of paint this evening with the label, "Employees Community Fund of Boeing." #Boeing #B787 #Dreamliner #DreamsTakeFlight https://t.co/UXjfRK7eoL reageer retweet
Wat Boeing ermee van plan is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |