abonnement Unibet Coolblue
pi_188103893
Misschien een paar van Rotterdam en Lelystad over laten komen. Die kunnen, zeker op dit tijdstip die wagens wel missen
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:24:25 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188103978
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juli 2019 23:00 schreef shiznuts het volgende:
Schiphol twitterde op woensdag 24-07-2019 om 22:15:45 Update: Aircraft Fuel Supply’s system is reactivated again. The first aircrafts have been fuelled and have left the airport. Our flight schedule will be restarted gradually. (1) reageer retweet
Maar idd. FC Knudde. :|W

Wat ik me afvraag is of er deels 'ouderwetse' fueltrucks zijn ingezet en of ze die niet als standaard als back-up hebben?
Ja, die zijn gebruikt, echter hebben ze bij lange na niet genoeg wagens om het volledige uitvallen van het toevoersysteem op te vangen.

Ook begreep ik dat die wagens ook moeite hadden met het bijvullen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:31:52 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188104084
Ja, beter is als de airliners het weten met volle tanks zo'n beetje vertrekken. Eventueel heen of terug een hopje naar Brussels/Düsseldorf ofzo.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:50:51 #254
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188104356
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 23:31 schreef shiznuts het volgende:
Ja, beter is als de airliners het weten met volle tanks zo'n beetje vertrekken. Eventueel heen of terug een hopje naar Brussels/Düsseldorf ofzo.
Klopt, meeste airlines die Europees op Schiphol vliegen zullen op hun vertrekpunt al getankerd zijn.
Echter, een ander probleem dat ontstond was dat omdat er geen vluchten meer konden vertrekken, er ook geen parkeer- en gateposities meer beschikbaar waren. Op een gegeven moment was er een inboundcapaciteit van 12 vluchten per uur..

Ook wil je als airline niet dat er nog extra transferpassagiers vast komen te zitten op Schiphol in de chaos die er al was (denk aan hotelcapaciteit enzo).

Gevolg: De puinhoop van vandaag, veel vertragingen en annuleringen van vluchten, ook naar Schiphol toe (want je hebt liever dat de passagiers vast staan op een plek waar het wat minder chaotisch is).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 juli 2019 @ 23:52:57 #255
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188104398
Ja...
quote:
approximately 180 flights are cancelled by various airlines
Beetje jammel ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 25 juli 2019 @ 12:39:20 #256
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_188110576
Aer Lingus heeft sinds kort de afhandelingsoverstap gemaakt van Aviapartner naar Swissport en in oktober gaat (AP airline) United Airlines weer terug naar Swissport.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_188155552
flightradar24 twitterde op zaterdag 27-07-2019 om 15:16:03 Ferry flight of a TUI Boeing 737 MAX back to base in Nertherlands, avoiding German airspace, as the MAX is banned in German airspace.https://t.co/87JszTIfVu https://t.co/O3qMSpTEx0 reageer retweet
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 16:24:08 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188155764
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 23:17 schreef Karstman het volgende:
Misschien een paar van Rotterdam en Lelystad over laten komen. Die kunnen, zeker op dit tijdstip die wagens wel missen
Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladers ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188168460
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 16:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladers ;)
Mwah, Was laatst een enorme fik bij een kringloop iets ten noorden van Rotterdam airport en daar stond mooi een crashtender van Rottterdam mee te blussen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 28 juli 2019 @ 11:38:55 #260
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188168560
In case of emergency anything goes! :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 11:43:56 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188168621
quote:
2s.gif Op zondag 28 juli 2019 11:32 schreef Karstman het volgende:

[..]

Mwah, Was laatst een enorme fik bij een kringloop iets ten noorden van Rotterdam airport en daar stond mooi een crashtender van Rottterdam mee te blussen.
Die zijn van defensie toch? Officieel hebben die geen kenteken maar slechts een registratienummer.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 28 juli 2019 @ 11:48:47 #262
257132 crew  Awsom
pi_188168679
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 16:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zit geen kenteken op die dingen, dus je moet je ofwel stiekem doen ofwel op diepladers ;)
Shell heeft er genoeg staan met kenteken hoor.

;)
pi_188200023
TAP Air Portugal CS-TOI is nu onderweg op haar laatste vlucht naar Twente: https://www.flightradar24.com/TAP9757/217dbfd3
pi_188208702


Air France bestelt zestig A220’s en neemt afscheid van A380
quote:
Air France heeft zestig A220-300’s besteld en neemt uiterlijk in 2022 afscheid van alle A380’s in de vloot. Dat heeft moederbedrijf Air France-KLM bekendgemaakt.

A380
De A220’s vervangen ‘geleidelijk’ de huidige A318’s en A319’s in de vloot van Air France. De zustermaatschappij van KLM bekijkt welk toestel de A380 moet vervangen.

Vlootvernieuwing
Moederbedrijf Air France-KLM maakt woensdag de financiële cijfers over de eerste zes maanden van dit jaar bekend. Eerder al werd bekend dat rond de publicatie van de cijfers, een besluit genomen zou worden over vlootvernieuwing bij Air France.

Netwerk
De eerste A220 wordt in september volgend jaar verwacht. De toestellen zijn bestemd voor de korte- en middellange afstandsvluchten in het netwerk van Air France. De Franse maatschappij heeft een optie genomen op nog dertig A220’s en ‘acquisition rights’ op nog eens dertig stuks. Dat laatste zijn opties zonder dat daar een datum aan is gekoppeld.

Afscheid
Air France-KLM heeft verder besloten dat de zeven A380 van Air France in 2022 uit de vloot moeten zijn. In totaal heeft de maatschappij tien van deze jumbojets; eerder al werd aangekondigd dat drie stuks weg zouden gaan. Sinds het aantreden van Ben Smith als ceo van de groep, staken steeds vaker geruchten de kop op dat Air France afscheid wilde nemen van de A380.

Kerosine
Van de zeven waar de maatschappij nog aan vasthield, zijn vijf in eigendom en twee gehuurd. “De huidige concurrerende omgeving beperkt het aantal markten waarin de A380 winstgevend ingezet kan worden”, zo laat Air France-KLM weten. Het bedrijf wijst erop dat de A380 met zijn vier motoren een vijfde tot een kwart meer kerosine per stoel verbruikt dan ‘nieuwe generatie langeafstandstoestellen’.

Airbus
Ook de toenemende onderhoudskosten en de broodnodige investering in het vernieuwen van het interieur, dragen ertoe bij dat de A380 zijn glanst verliest. “Het toestel in de vloot houden zou zorgen voor aanzienlijke kosten, terwijl het programma eerder in 2019 door Airbus is opgeschort”, aldus Air France-KLM. Airbus besloot eerder dit jaar de stekker te trekken uit de productie van de jumbojet.
Persbericht van Air France-KLM: https://www.airfranceklm.(...)air-france-klm-fleet
  woensdag 31 juli 2019 @ 20:18:48 #265
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188226542
quote:
Ryanair-topman Michael O'Leary heeft het personeel woensdag in een videoboodschap laten weten dat het bedrijf vijfhonderd piloten en vierhonderd cabinepersoneelsleden "te veel" heeft. Er worden daarom in de komende weken ontslagen aangekondigd, die rond eind september en na de kerstdagen zullen vallen.

Voor eind augustus worden daarnaast de sluitingen van verschillende vliegbases van Ryanair bekendgemaakt.
~ Ryanair-topman kondigt ontslag negenhonderd personeelsleden aan
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188226913
Ryanair lijkt een flinke bak geld te verliezen in Duitsland ook, matige resultaten. Personeel kan zoals altijd een trap na krijgen van O'Leary...
Jack does it in real time...
pi_188227802
Geef 'm eens ongelijk. Blijft toch een bedrijf. Bedrijven moeten nou eenmaal winst maken, en personeel is daar slechts een stuk gereedschap toe.
pi_188227898
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren.
Tips zijn dus welkom :)
pi_188230992
Morning,

Als ik het zijaanzicht van de B777 en B767 met elkaar wil vergelijken (op elkaar leggen om de verschillen te zien) om bijvoorbeeld de hoogte, lengte, afstand deuren in kaart te krijgen.
Is daar een website voor om dit onderzoeken? Alvast bedankt.
pi_188231123
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:05 schreef MikeJoow het volgende:
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren.
Tips zijn dus welkom :)
Ga je een 747 opknappen in je garage? :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188232656
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 22:05 schreef MikeJoow het volgende:
Heeft iemand een idee waar je originele vliegtuigonderdelen kan kopen? Ik weet AELS. maar die verkoopt niet altijd aan particulieren.
Tips zijn dus welkom :)
APOC misschien, maar daar blijft het ook de vraag of ze aan particulieren leveren.
pi_188233936
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:26 schreef Adrie072 het volgende:
Morning,

Als ik het zijaanzicht van de B777 en B767 met elkaar wil vergelijken (op elkaar leggen om de verschillen te zien) om bijvoorbeeld de hoogte, lengte, afstand deuren in kaart te krijgen.
Is daar een website voor om dit onderzoeken? Alvast bedankt.
http://www.boeing.com/commercial/airports/plan_manuals.page
pi_188238002
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 08:50 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ga je een 747 opknappen in je garage? :D
Haha.. nou dan mag ik wel ergens een grote schuur gaan huren. :)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 augustus 2019 @ 18:22:53 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_188269235
Over de 747 gesproken: van wat ik lees komen er eind volgend jaar bij KLM twee nieuwe 77W's die 747's moeten gaan vervangen.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')