abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 6 mei 2019 @ 07:16:52 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186642246




Bron: Parool
  maandag 6 mei 2019 @ 08:39:00 #2
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186642861
Ja, zo was ik eens in een hotel toen het brandalarm afging. Tuurlijk denk je normaalgesproken 'ah, zal wel een drill zijn', maar kort voor middernacht koos ik m'n eieren voor m'n geld en haastte m'n kamer uit, stond in m'n sokken in de lobby, had zelfs m'n smartphone vergeten. Was zo'n beetje de enige die het serieus had genomen en vroeg me af wat nu de deal was. Bleek iemand een strijkijzer te hebben gebruikt en meteen weer opgeborgen te hebben met het koord om het strijkijzer gewikkeld wat even later tot rook en het afgaan van 't alarm leidde. Maar er zal een echte woekerende brand zijn geweest... dan wil ik niet met een vuurzee voor m'n deur zitten en als enige optie hebben om door een ruit te springen van weet ik veel hoe hoog... begrijp niet dat je dan of denkt 'zal wel niks zijn' of 'nou ja, eerst ff zorgen dat al m'n spulletjes in veiligheid zijn gebracht'. :|W

Mensen hebben echt hun prioriteiten wrong. Dat ze aanboord nu announcements moeten dan dat in het geval van een evacuatie dat je al je spullen aan boord dient te laten is eigenlijk van de zotten. En dat gaat toch 't ene oor in - 't andere uit, if überhaupt. ;( Mensen die evacueren met een koffer, mogen ze gelijk apart nemen, koffers op een hoop gooien en in de fik steken en die lui zelf een maandje in de cel gooien. Misschien krijgen ze dan hun prioriteiten een beetje in 't gelid.

__

Meer coverage en video: http://avherald.com/h?article=4c78f3e6&opt=0
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_186643345
Het is natuurlijk ook een paniekdingetje he, niet perse een rationele overweging.
  maandag 6 mei 2019 @ 10:48:21 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186644729
Dat is puur handelen uit shock, je kan straffen wat je wilt maar dat ga je niet veranderen. Heb je de beelden uit de cabine gezien? Daar ga je echt niet voor je plezier je koffertje opzoeken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 6 mei 2019 @ 14:57:26 #5
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186649703
Een of andere ceremonie/event vandaag? 5 kleine helis in een convooi, nu twee militaire props.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_186651264
Als een maatschappij afgelopen 20 jaar, 11 crashes heeft gehad. Zou je dan instappen voor een vlucht van 1u?
.
  maandag 6 mei 2019 @ 17:30:14 #7
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186652793
quote:
PAUL GROVE: 737 MAX-MOTOREN

Veel is er al geschreven naar aanleiding van de twee crashes, onlangs met de Boeing 737 MAX. Ik wil daar nog wat aan toevoegen.

Boeing had een zeer goede naam bij piloten omdat je als piloot altijd het laatste woord had. Altijd kon je de computer of automatische piloot overrulen of uitschakelen wanneer je het niet eens was met wat de automatische piloot deed, of de programmeur had bedacht.
Helaas heeft Boeing dat beleid verlaten.
Zonder de piloten daarvan op de hoogte te stellen werd er een automatisch systeem ingebouwd wat de neus omlaag stuurde wanneer de invalshoek, althans volgens de computer, te groot werd.

Had dat niet anders gekund?
In plaats van te interveniëren met het hoogteroer tijdens de besturing door de piloten, had men er ook voor kunnen kiezen om het werkelijke probleem aan te pakken.
De grotere motoren werden anders geplaatst waardoor er een draaimoment ontstond rond de horizontale dwars-as van het vliegtuig, tijdens vol vermogen.
Waar voor gekozen had kunnen worden is om de motoren tijdens de start en landing een aantal graden aan de voorkant te laten zakken, technisch gezien heel goed mogelijk. Financieel gezien een stuk goedkoper dan de tientallen miljarden die ze nu kwijt zijn aan aansprakelijkheid en directe en indirecte schade.

Wanneer Boeing had gekozen voor deze variatie in motorophanging, was er meer mogelijk geweest.
Vliegtuigen hebben tijdens de vlucht een steeds wisselende invalshoek. Dit is afhankelijk van snelheid, van het gewicht, van de buitentemperatuur en de vlieghoogte. Dat geeft ook een steeds andere invalshoek, niet alleen van de vleugel, maar helaas ook van de motoren. Dat is onwenselijk, de luchtstroom komt met een steeds andere hoek de motoren binnen. De door de motoren versnelde lucht en uitlaatgassen verlaten onder een steeds andere hoek de motoren.
Dat kost brandstof.

Wanneer je de motoren tijdens de start en landing kan aanpassen kan je dat tijdens de kruisvlucht natuurlijk ook. Op deze manier kan je tijdens de gehele vlucht een meest optimale stand van de motoren handhaven. Computertechnisch, maar ook mechanisch geen enkel probleem… Het grote voordeel is dat je daarmee brandstof kan besparen.

Misschien een leuk idee voor universiteiten om daar wat berekeningen op los te laten.

Paul Grove
pgrove@reismedia.nl
pi_186653741
Ik snap het aan de ene kant ook nog wel, dat mensen hun koffertjes en dergelijke meenemen. Want zo'n maatschappij zal niet snel over de brug komen met een vergoeding, en gaat je persoonlijk ongetwijfeld ook nog geld kosten. (Denkend aan paspoorten en dergelijke)
pi_186653890
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 18:27 schreef Carlos93 het volgende:
Ik snap het aan de ene kant ook nog wel, dat mensen hun koffertjes en dergelijke meenemen. Want zo'n maatschappij zal niet snel over de brug komen met een vergoeding, en gaat je persoonlijk ongetwijfeld ook nog geld kosten. (Denkend aan paspoorten en dergelijke)
Ja, zou ook voor levend verbranden kiezen als de andere keuze vergoeding mislopen was!

Treurige zaak dat er zoveel doden zijn gevallen, veel incidenten de laatste maanden lijkt het toch. :{
Jack does it in real time...
pi_186662331
KLM heeft de 787-10 online gezet inclusief seatmap:
quote:
Boeing 787-10
Op 29 juni 2019 landt onze 1e Boeing 787-10 op Amsterdam Airport Schiphol. Dat is precies 100 dagen voor onze 100e verjaardag. De -10 is het 2e type ‘Dreamliner’ dat we toevoegen aan onze vloot. Deze Boeing is een verlengde versie van de 787-9 en heeft dan ook meer zitcapaciteit. In de komende jaren, voegen we 8 Boeing 787-10’s toe aan de KLM-vloot. Heeft u een vlucht geboekt naar Kilimanjaro, Dar es Salaam, Dubai of Delhi? Misschien vliegt u dan wel met onze nieuwste aanwinst, afhankelijk van het seizoen. Ook deze Dreamliners worden voorzien van namen van bloemen.


In Tarbes is de ontmanteling van de eerste A380's in volle gang:

pi_186663725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 00:14 schreef Iemand91 het volgende:
KLM heeft de 787-10 online gezet inclusief seatmap:
[..]

[ afbeelding ]

In Tarbes is de ontmanteling van de eerste A380's in volle gang:

[ afbeelding ]
Wat is eigenlijk de reden dat klm nooit een first class heeft?! Ik vlieg nu standaard Met Emirates e.a. en nooit klm gevlogen (behalve In eu)omdat business zo krap lijkt bij hen. Maar wat is de reden? Is er te weinig animo voor? Het soort vliegtuig?

[ Bericht 0% gewijzigd door RipCity op 07-05-2019 07:35:10 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 7 mei 2019 @ 07:13:43 #12
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186663907
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 06:27 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de reden dat klm nooit een first class heeft?! Ik vlieg nu standaard Met Emirates e.a. en nooit klm gevlogen (behalve In eu)omdat business zo krap lijkt bij hen. Maar is de reden? Is er te weinig animo voor? Het soort vliegtuig?
Geen idee. Helemaal als je ze vergelijkt met BA:

  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 08:00:29 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186664377
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 06:27 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de reden dat klm nooit een first class heeft?! Ik vlieg nu standaard Met Emirates e.a. en nooit klm gevlogen (behalve In eu)omdat business zo krap lijkt bij hen. Maar wat is de reden? Is er te weinig animo voor? Het soort vliegtuig?
Denk te weinig animo. Lufthansa biedt het volgens mij ook niet op alle vluchten aan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_186666866
PH-BFU maakt haar laatste vlucht: https://www.flightradar24.com/KLM9875/206c3fe9

EDIT:


Bron



Bron

[ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 07-05-2019 13:34:11 ]
pi_186671032
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 06:27 schreef RipCity het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat klm nooit een first class heeft?! Ik vlieg nu standaard Met Emirates e.a. en nooit klm gevlogen (behalve In eu)omdat business zo krap lijkt bij hen. Maar wat is de reden? Is er te weinig animo voor? Het soort vliegtuig?
Je kunt het anno 2019 die vraag betere andersom stellen; waarom wél First Class (F) ?
De een na de andere maatschappij stopt met F of verkleint de F cabine.
Business class (J) anno 2019 is zo goed dat F weinig meer te bieden heeft terwijl de tickets wel een stuk duurder zijn.
J heeft volledige platte stoelen, prima eten en drinken, lounge access op luchthavens en soms zelfs afsluitbare suites.

KLM heeft overigens wel F gehad maar heeft dat in de jaren '90 afgeschaft omdat het niets meer op bracht.
Dit is nog steeds te zien in de bijzondere opstelling van de galley langs de zijkant van de 747's.

Dit was ook tot een paar jaar geleden nog te zien in de KLM MD-11's met de rare opstelling van de J cabine en galley.
In de MD-11's heeft nooit een F cabine gezeten, maar de MD-11's waren al besteld toen besloten werd om met F te stoppen en toen kon de MD-11 indeling/galley niet meer veranderd worden.

Eind jaren '70 begon KLM met Full Fare Facilities (FFF) service wat inhield dat passagiers met een full fare economy ticket voor in het toestel kwamen te zitten (direct achter F) met wat meer service e.d. Stoelen waren wel gelijk aan economy en de deze cabine werd van de rest van economy afgesloten met een flexibel te plaatsen gordijn.
Je zou kunnen zeggen dat KLM hiermee de eerste maatschappij ter wereld was die Business Class aanbood.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 07-05-2019 14:25:14 ]
pi_186678306
Waarom is Brussels Airlines eigenlijk opgehouden met het vliegen met de Soechoj Superjet? Zorgen omtrent de veiligheid of gewoonweg kosten?
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:42:40 #17
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_186678530
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:34 schreef J.B. het volgende:
Waarom is Brussels Airlines eigenlijk opgehouden met het vliegen met de Soechoj Superjet? Zorgen omtrent de veiligheid of gewoonweg kosten?
Veel technische problemen
Weinig plekken in Europa waar ze gekwalificeerd zijn om aan een SSJ te sleutelen
Geen/weinig reserve-onderdelen beschikbaar

Dat soort dingen.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:43:07 #18
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186678545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:42 schreef OEM het volgende:

[..]

Veel technische problemen
Weinig plekken in Europa waar ze gekwalificeerd zijn om aan een SSJ te sleutelen
Geen/weinig reserve-onderdelen beschikbaar

Dat soort dingen.
Niet aan beginnen dus.
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 19:46:10 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186678632
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:43 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Niet aan beginnen dus.
Tja, zo wordt het nooit wat natuurlijk ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:48:10 #20
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_186678688
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 06:27 schreef RipCity het volgende:
Is er te weinig animo voor?
Het aantal bedrijven dat hun personeel business class laat vliegen is waarschijnlijk behoorlijk afgenomen na 9/11 en de kredietcrisis. Laat staan First Class.
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 21:00:41 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186680921
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:48 schreef OEM het volgende:

[..]

Het aantal bedrijven dat hun personeel business class laat vliegen is waarschijnlijk behoorlijk afgenomen na 9/11 en de kredietcrisis. Laat staan First Class.
Ik zie de relatie tussen mensen bussiness class laten vliegen en 11 september niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 8 mei 2019 @ 06:26:50 #22
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_186688876
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:09 schreef Fer het volgende:
Als een maatschappij afgelopen 20 jaar, 11 crashes heeft gehad. Zou je dan instappen voor een vlucht van 1u?
Lion Air?

Nee, als er een alternatief is niet.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 09:39:48 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186690589
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 08:39 schreef shiznuts het volgende:
Ja, zo was ik eens in een hotel toen het brandalarm afging. Tuurlijk denk je normaalgesproken 'ah, zal wel een drill zijn', maar kort voor middernacht koos ik m'n eieren voor m'n geld en haastte m'n kamer uit, stond in m'n sokken in de lobby, had zelfs m'n smartphone vergeten. Was zo'n beetje de enige die het serieus had genomen en vroeg me af wat nu de deal was. Bleek iemand een strijkijzer te hebben gebruikt en meteen weer opgeborgen te hebben met het koord om het strijkijzer gewikkeld wat even later tot rook en het afgaan van 't alarm leidde. Maar er zal een echte woekerende brand zijn geweest... dan wil ik niet met een vuurzee voor m'n deur zitten en als enige optie hebben om door een ruit te springen van weet ik veel hoe hoog... begrijp niet dat je dan of denkt 'zal wel niks zijn' of 'nou ja, eerst ff zorgen dat al m'n spulletjes in veiligheid zijn gebracht'. :|W

Mensen hebben echt hun prioriteiten wrong. Dat ze aanboord nu announcements moeten dan dat in het geval van een evacuatie dat je al je spullen aan boord dient te laten is eigenlijk van de zotten. En dat gaat toch 't ene oor in - 't andere uit, if überhaupt. ;( Mensen die evacueren met een koffer, mogen ze gelijk apart nemen, koffers op een hoop gooien en in de fik steken en die lui zelf een maandje in de cel gooien. Misschien krijgen ze dan hun prioriteiten een beetje in 't gelid.

__

Meer coverage en video: http://avherald.com/h?article=4c78f3e6&opt=0
Ik denk dat ik zulke mensen gewoon aan de kant beuk hoor als ze in het gangpad staan om hun koffer te pakken :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 8 mei 2019 @ 11:10:12 #24
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186692009
Of een nieuwe policy in 't leven roepen waarbij voor starten en landen de cabin crew de headracks op een druk van een knop vergrendelt. Et voilá. :)

En dan dat lui natuurlijk een minuut lang in 't gangpad staan en proberen om 't headrack open te krijgen. :') Of het systeem 't laat afweten of een rugzakriempje ofzo zit zo klem dat een headrack niet meer van 't slot wil... en daar nu net in de lucht een laptopaccu besluit een thermal runaway te doen. Mja, misschien ook niet dé oplossing.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 8 mei 2019 @ 14:17:45 #25
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_186694984
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 11:10 schreef shiznuts het volgende:
Of een nieuwe policy in 't leven roepen waarbij voor starten en landen de cabin crew de headracks op een druk van een knop vergrendelt. Et voilá. :)

En dan dat lui natuurlijk een minuut lang in 't gangpad staan en proberen om 't headrack open te krijgen. :') Of het systeem 't laat afweten of een rugzakriempje ofzo zit zo klem dat een headrack niet meer van 't slot wil... en daar nu net in de lucht een laptopaccu besluit een thermal runaway te doen. Mja, misschien ook niet dé oplossing.
Dan maar gewoon geen overhead lockers meer ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 8 mei 2019 @ 15:01:55 #26
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186695684
Ja... ik heb al eens voorgesteld om er een running sushi concept van te maken, maar dat viel geloof ik niet zo in de smaak.

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 8 mei 2019 @ 20:04:59 #27
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_186701994
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zie de relatie tussen mensen bussiness class laten vliegen en 11 september niet?
Happening met (langdurige) negatieve impact op economie.
pi_186707682


Op 28 juli 1963 rolde de eerste BAC One-Eleven van de productielijn in Bournemouth en op 20 augustus dat jaar vloog het haar eerste vlucht. 244 toestellen werden gebouwd.

Afgelopen maandag, bijna 56 jaar later maakte de enige overgebleven exemplaar haar laatste vlucht; N164W van Northrop Grumman die haar als testvliegtuig gebruikte.
Die dag steeg het op van Baltimore/Washington Airport, maakte een low flypast over de luchthaven en landde een paar minuten weer. Dat was de laatste vlucht van de 1-11 ter wereld.
Dit toestel werd ooit in december 1966 aan American Airlines geleverd.

Hier afgebeeld met de F-35 neus in Seattle:


De laatste landing, afgelopen maandag in Baltimore:


[ Bericht 8% gewijzigd door derLudolf op 13-05-2019 23:52:09 ]
pi_186731756
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 00:14 schreef Iemand91 het volgende:
KLM heeft de 787-10 on line gezeet
Acht stuks... geen spoor van het gerucht dat er zes extra 787's en geen A350's komen. Zou sterk zijn als dat zes 789's werden.
--
  vrijdag 10 mei 2019 @ 18:50:52 #30
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_186748784
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 22:23 schreef inkjet het volgende:
[..]
Acht stuks... geen spoor van het gerucht dat er zes extra 787's en geen A350's komen. Zou sterk zijn als dat zes 789's werden.
Als je kijkt wat er nu in bestelling is door de AF Group, lijkt het er wel op dat dat wel zo is.
https://simpleflying.com/air-france-klm-aircraft-changes/
pi_186749522
De 8 787-10's die nu naar KLM komen zijn omgezet van een oorspronkelijke order voor 787-9's. Nu er zes extra Dreamliners naar KLM lijken te gaan, zou het zomaar kunnen dat ook daarvan een deel gewijzigd wordt naar -10's. Bovendien is er natuurlijk de optie om er meer te leasen, of opties om te zetten om orders.
Eerst maar eens een bevestiging van KLM zelf afwachten ;)
--
  zondag 12 mei 2019 @ 22:09:06 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186796517
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 06:27 schreef RipCity het volgende:

Wat is eigenlijk de reden dat klm nooit een first class heeft?!
Hadden ze vroeger wel. Niet genoeg animo voor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 13 mei 2019 @ 10:30:43 #33
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_186803093
Kwam zowaar gister een IL-76 overvliegen. Zaten precies onder de aanvlieg route voor Paphos Airport. Meestal 737's natuurlijk...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 13 mei 2019 @ 11:07:52 #34
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_186803642
Nu de wind weer uit het noorden waait vliegen er hier (Gouda) weer veel vliegtuigen laag over richting Schiphol. Wat me opviel is dat er best wat verschil zit tussen de vlieghoogte van de vliegtuigen. Het lijkt erop dat grotere vliegtuigen lager overvliegen dan de wat kleinere varianten.

Heeft dat ermee te maken dat de grotere minder snel kunnen dalen en ze daardoor al lager komen aanvliegen of heeft dat een heel andere reden?
  maandag 13 mei 2019 @ 11:27:48 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186804001
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:07 schreef Black-Hole het volgende:
Nu de wind weer uit het noorden waait vliegen er hier (Gouda) weer veel vliegtuigen laag over richting Schiphol. Wat me opviel is dat er best wat verschil zit tussen de vlieghoogte van de vliegtuigen. Het lijkt erop dat grotere vliegtuigen lager overvliegen dan de wat kleinere varianten.

Heeft dat ermee te maken dat de grotere minder snel kunnen dalen en ze daardoor al lager komen aanvliegen of heeft dat een heel andere reden?
Er wordt op beide banen tegelijk geland, parallel aan elkaar.

Bij een baan houden ze het verkeer op 3000 ft bij het oppakken van het verlengde van de baan, en bij de andere op 2000. Zo voorkom je dat er direct een probleem ontstaat als een van de vliegtuigen het verlengde van de baan niet netjes oppakt maar er doorheen schiet.

Ook zou het anders problemen op kunnen leveren met TCAS, het systeem dat ervoor zorgt dat vliegtuigen niet botsen. Dat ziet namelijk de vliegtuigen op elkaar afvliegen, niet wetende dat hij op het laatst nog weg gaat draaien. Dit ondervang je door op verschillende hoogtes te vliegen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Drekkoning op 13-05-2019 11:33:46 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 13 mei 2019 @ 11:38:58 #36
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_186804224
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er wordt op beide banen tegelijk geland, parallel aan elkaar.

Bij een baan houden ze het verkeer op 3000 ft bij het oppakken van het verlengde van de baan, en bij de andere op 2000. Zo voorkom je dat er direct een probleem ontstaat als een van de vliegtuigen het verlengde van de baan niet netjes oppakt maar er doorheen schiet.

Ook zou het anders problemen op kunnen leveren met TCAS, het systeem dat ervoor zorgt dat vliegtuigen niet botsen. Dat ziet namelijk de vliegtuigen op elkaar afvliegen, niet wetende dat hij op het laatst nog weg gaat draaien. Dit ondervang je door op verschillende hoogtes te vliegen.
Als leek kan ik het gedeeltelijk volgen maar de twee parallelle aanvliegroutes waren inderdaad duidelijk zichtbaar. Desondanks zag ik ook dat er tussen die twee aanvliegroutes verschil zat qua vlieghoogte maar de linker (wester) route was al sowieso lager dan de rechter.

Was overigens een prachtig gezicht om ze zo over te zien vliegen.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:02:03 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186804850
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 11:38 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Als leek kan ik het gedeeltelijk volgen maar de twee parallelle aanvliegroutes waren inderdaad duidelijk zichtbaar. Desondanks zag ik ook dat er tussen die twee aanvliegroutes verschil zat qua vlieghoogte maar de linker (wester) route was al sowieso lager dan de rechter.

Was overigens een prachtig gezicht om ze zo over te zien vliegen.
Ja dat kan hoor, vaak wordt een vliegtuig naar een hoogte geklaard en kan de piloot zelf bepalen hoe snel hij daalt etc. Er kan dus verschil tussen vliegtuigen zitten wat dat betreft :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_186827766
Gisteren zijn er bij wijze van test voor het eerst passagiersvliegtuigen geland op de nieuwe luchthaven van Beijing; Beijing Daxing International Airport.

Als eerste landde er een Airbus A380 (B-6138) van China Southern Airlines, daarna een A350-900 (B-307Y) van China Eastern Airlines, dan een Boeing 747-8i (B-2480) van Air China en als laatste een 787-9 (B-1356) van Xiamen Airlines.

De nieuwe luchthaven zal op 30 september open gaan en zal de nieuwe hub worden voor Skyteam (o.a. KLM gaat dus verhuizen van de oude luchthaven) en ook OneWorld zal grotendeels naar de nieuwe luchthaven verhuizen. Star Alliance zal op de oude luchthaven blijven.








pi_186828524
Beetje stoffig daar.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 mei 2019 @ 18:22:07 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186835076
Daar kan het wel redelijk snel, terwijl de opening van Berlin Brandenburg volgens de laatste berichten opnieuw vertraging gaat oplopen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186836106
Daar kan een boek over geschreven worden.
  woensdag 15 mei 2019 @ 05:59:41 #42
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186850038

Ik had nog niet gezien hoe hard hij neerkomt (bij 30 seconden). Vraag me af wat die gasten aan het doen waren. Ze komen ook heel hard binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 15-05-2019 06:10:44 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_186851130
Dit is wel een goede analyse over de crash: https://leehamnews.com/20(...)heremetyevo-airport/

Geeft aan wat een reden kan zijn dat er zo hard geland werd.
pi_186880663
Air Canada enters into Exclusive Agreement with Transat A.T. Inc. to pursue a Combination of the two Companies
quote:
Combination of two Quebec-based travel leaders to benefit all stakeholders; Control of Transat A.T. Inc. to remain in Quebec

- Purchase of all outstanding Transat A.T. Inc. shares at $13 per share, subject to confirmatory due diligence, regulatory and shareholder approvals and final documentation.
- Combination of two respected Quebec-based aviation and travel brands to create Montreal-based global leader in leisure, tourism and travel distribution offering Canadians choices to more destinations and promoting two-way tourism.
- Made-in-Quebec solution to maintain high-quality head office jobs and key functions in Montreal as well as provide a platform for future growth and employment.

MONTREAL, May 16, 2019 /CNW Telbec/ - Air Canada announced today that it has entered into an exclusive agreement with Transat A.T. Inc. (Transat) regarding the proposed purchase by Air Canada of all issued and outstanding shares of Transat and its combination with Air Canada. The proposed transaction, valued at approximately $520 million or $13.00 per share of Transat (on a fully-diluted basis), will create a Montreal-based global travel services company in leisure, tourism and travel distribution operating across Canada and internationally. Air Canada has all the necessary funding required to complete the transaction which is accordingly not subject to financing conditions.
(...)
pi_186881413
Canadese markt wordt nog meer een monopolie. :')

Ook al ziek beschermd, geen slots en rechten voor buitenlandse carriers, lol.
Jack does it in real time...
  donderdag 16 mei 2019 @ 15:46:30 #46
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_186882019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 05:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Ik had nog niet gezien hoe hard hij neerkomt (bij 30 seconden). Vraag me af wat die gasten aan het doen waren. Ze komen ook heel hard binnen.

Als ik 't goed zie een gevalletje dittum: https://www.boldmethod.co(...)f-porpoise-landings/
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_186892757


Gisteren is op John F. Kennedy International Airport het TWA Hotel geopened in het iconische
TWA Flight Center ontworpen door Eero Saarinen.
Het hotel heeft 512 kamers en is het enige hotel op de luchthaven.
Op het dak komt een infinity pool en een observatiedeck met uitzicht op de luchthaven (beiden nog niet open).






Daarnaast is het bekende 57 jaar oude departures board gerestaureerd (en toont nu niet bestaande vluchten)



De oude incheckbalies met bagagebanden:



De bekende tunnels:



Ook is er een TWA museum:


Na de TWA terminal is het meest opvallende onderdeel van het hotel wel de Lockheed L-1649 Starliner.
Van de 44 gebouwde exemplaren is dit een van de 4 die nog zijn overgebleven.



Dit toestel werd in 1958 aan TWA (Trans World Airlines) geleverd. Na diverse omzwervingen
(waaronder gebruikt als drugstoestel om marihuana te droppen vanuit een cargo-door) kwam ze in 1986 op Auburn/Lewiston Municipal Airport in Maine te staan.



In 2007 kocht Lufthansa het toestel (samen met nog 2 andere L-1649's) met als doel 1 weer in vliegwaardige toestand te krijgen. In maart 2018 kondigde Lufthansa te stoppen met het project.
De L-1649 die weer vliegwaardig zou worden wordt nu in stukken naar Duitsland gebracht; verder is de toekomst voor dat toestel onzeker.

Deze - eens tot donor gedoemde - L-1649 dient nu als cocktail-bar bij het TWA hotel.




Eind maart werd de romp van dit toestel enkele dagen tentoongesteld op Times Square:
pi_186907595
Mooi zeg!
  vrijdag 17 mei 2019 @ 23:27:50 #49
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186919962
quote:
Vrouw overlijdt aan boord van KLM-vlucht

Een jonge vrouw is woensdagmiddag aan boord van een KLM-vlucht overleden. Dit meldt de Curaçaose nieuwssite Curaçao.nu.

Vlucht KL 755 was onderweg van Amsterdam naar Quito in Ecuador, toen de vrouw onderweg onwel werd. Besloten werd om uit te wijken naar de Azoren. Toen de vrouw na reanimatie herstelde, besloot men om door te vliegen en een tussenlanding op Curaçao te maken, aldus het medium.
In tussentijd verslechterde de medische toestand van de vrouw en voordat het toestel de luchthaven van Willemstad bereikte overleed zij. De piloot besloot om alsnog op Curaçao te landen om het lichaam van boord te halen.

De bemanning van de Boeing 777-200 mocht niet meer verder vliegen, omdat zij het maximaal aantal werkuren bereikt hadden en diende verplicht rust te nemen. De passagiers zijn op het Caribische eiland van boord gegaan en ondergebracht in hotels.

De passagiers zullen vandaag om 11:00 uur (lokale tijd) alsnog naar Quito gevlogen worden.

Reactie KLM

“Aan boord van vlucht KL755 die op 15 mei van Schiphol is vertrokken met bestemming Quito en Guyaquil werd een passagier onwel. Na overleg met artsen en KLM besloot de captain uit te wijken naar de Azoren. Toen vastgesteld werd dat de passagier helaas al overleden was, is in overleg besloten naar Curaçao door te vliegen en daar een noodzakelijke tankstop te maken. Het lichaam is daar overgedragen aan de autoriteiten. De passagiers zijn in hotels ondergebracht. De vlucht werd op 16 mei om 17 uur Nederlandse tijd hervat”, aldus een woordvoerder van KLM aan deze website.
Dit vind ik toch apart. Je wijkt dus uit naar de Azoren. Volgens Flightradar ben je er al bijna en dan blijkt dat die persoon is overleden. Zie hier onderstaande link van die vlucht op Flightradar. Dan maak je dus de keus om nog 5 uur door te vliegen naar Curacao met een dood persoon in de cabine. Wat gebeurt er dan met zo'n persoon? Blijft dat tussen de rest van de passagiers nog een aantal uren in de stoel zitten? Ik ben echt niet bang om personen te zien die overleden zijn maar ik zou het toch best apart en ongemakkelijk vinden als er een persoon naast, voor of achter mij zou zitten dat overleden is.

https://www.flightradar24.com/data/flights/kl755#208493f3
  vrijdag 17 mei 2019 @ 23:34:32 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186920141
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 23:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Dit vind ik toch apart. Je wijkt dus uit naar de Azoren. Volgens Flightradar ben je er al bijna en dan blijkt dat die persoon is overleden. Zie hier onderstaande link van die vlucht op Flightradar. Dan maak je dus de keus om nog 5 uur door te vliegen naar Curacao met een dood persoon in de cabine. Wat gebeurt er dan met zo'n persoon? Blijft dat tussen de rest van de passagiers nog een aantal uren in de stoel zitten? Ik ben echt niet bang om personen te zien die overleden zijn maar ik zou het toch best apart en ongemakkelijk vinden als er een persoon naast, voor of achter mij zou zitten dat overleden is.

https://www.flightradar24.com/data/flights/kl755#208493f3
Dat soort keuzes worden gemaakt aan de hand van aantal factoren, een daarvan is waar je tot die tijd het lijk laat. Grote kans dat er een stoelrij vrij was, of wat mensen verplaatst, zodat het lijk op een achterste rij terecht kon.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')